Proč nemůžete sehnat kalhoty

08.08.10 | autor Ada

V nadpisu nechybí otazník. Já se totiž neptám - já vím proč, a taky vám to teď řeknu.

Typická česká žena má křivky. Vlastně typická bílá žena - i černá, protože černošky také mají křivky. Snad jen Asiatky bývají častěji drobné a ne tak prsaté a prdelaté. Zkrátka na mnoha místech světa i u nás se holky s hubenou a chlapeckou figurou běžně nerodí. Proto také potřebujeme oblečení šité na křivky, obvykle na výraznější stehna a o něco (o číslo, nebo taky klidně o dvě nebo o tři) menší pas. Spousta výrobců má kupodivu problém to pochopit. A nejproblémovější bývají ty tolik oblíbené džíny, zvlášť proto, že volným střihům, do nichž se vešlo všechno, odzvonilo asi tak před patnácti lety a teď se všechno nosí hezky na tělo.

Zdroj: stardvdcity.com

Džínům, které chtějí mít všech hlavních pět P, tedy problémů, by neměl chybět:

1) odstávající pas, buď všude, nebo aspoň vzadu;

2) látka přes stehna naopak našponovaná;

3) camel toe neboli  důkladné zaříznutí do míst, kam by se slušné dámě nic zařezávat nemělo;

4) paradoxně odstávající volná látka kolem  toho zaříznutí;

5) jako milý bonus kroutící se nohavice, takže vnitřní nebo vnější šev se stěhuje na holeň.

Vyzkoušíte si v obchodě desatery rifle a nakonec odcházíte bez kalhot a navrch s pláčem nad svou nemožnou nekonfekční postavou? Raději zaplakejte nad tím, kam to ten oděvní průmysl spěje. Většinou není na vině postava, ale šetrnost výrobců.

Kalhoty se skládají ze čtyř základních dílů, dvou předních a dvou zadních. Oba přední díly jsou stejné, jen zrcadlově obrácené, pro zadní platí totéž. Vypadají dost podobně, jen ten zadní je o fous větší a má delší sed. Sedem u kalhot nazýváme onu linii, která vede od středu přední poloviny pasu rozkrokem do středu zadní poloviny pasu. Na obrázku, kde jsou zhruba načrtnuty oba díly, ukazuje na sed červená šipka. Při sešívání kalhot se v sedu sešívají k sobě oba zrcadlově převrácené díly; nohavice je naopak tvořena dílem zadním a předním. Pro ilustraci náčrtek přední půlky kalhot:

Tmavší strana je rub, čárkovanými liniemi je vyznačeno, kde je z lícu poklopec a kapsy. Sešitím sedů, které na nastříhaných dílech vybíhají do špiček, vznikne šev zatočený směrem do rozkroku. Domyslete si k obrázku ještě prakticky stejnou zadní část kalhot (jen vybíhající špička bude delší, protože vzadu máme zadnici, jež je objemnější než předek, a proto také zadní půlka sedu není půlka, ale je o něco delší) a vznikne vám jakési "účko", do kterého po dokončení kalhot přijde rozkrok.

Aby kalhoty dobře seděly, je potřeba, aby sed nebyl příliš krátký ani dlouhý, a také aby nohavice na bocích byly zaoblené a kopírovaly přibližně tvar postavy. Běžně se pas zmenšuje ještě pomocí záševků, ale u džínů, zvlášť pružných, se to nedělá. Jenže výrobcům se tvarování nehodí; každý ušetřený centimetr látky je dobrý a proto nemají o nějaké výrazné zaoblování z vnější strany nohavice zájem. Řeší se to zpravidla tak, že se zvnějšku kousek ukrojí a nastaví se uvnitř, tedy v sedu:

Na šířku role, z níž se stříhá (a nejsou to roličky šířky 1,40 jako v obchodě, velkovýrobci kupují širší), se tím pádem vejde víc dílů - z ušetřených centimetrů vyjde třeba na pásek, kapsy nebo jiné drobnosti. Touto prostou a na první pohled neškodnou úpravou však získáte celé čtyři problémy, ano, 3 + 1 průšvih zdarma!

Zploštěním vnější linie nohavice vyřadíte ze hry ženy, které mají zmiňovaný výrazný rozdíl mezi pasem a boky. Aby se totiž do džínů vůbec narvaly, musejí si vzít velikost, která odpovídá jejich zadku, tím pádem by ale v pase mohly přibrat nájemníka. Radovat se mohou jen dívky s úzkými boky nebo tak hubené, že na stehnech mají sádla jen tak máznuto a ne na čtyři prsty. Ta prdelatá si musí vybrat model, který jí v pase bude odstávat jen trošku a přes stehna bude k prasknutí. To je obvykle nemožné, a tak se nejedna žena uchyluje k bokovkám, které nevedou až do pasu a proto není potřeba řešit rozdíl mezi boky a pasem, ale mezi boky a místem kousek nad nimi. Výsledkem jsou tak nějak sedící džíny a spousta kypících špeků i na místech, kde by bez těch mizerně střižených kalhot ani žádné nebyly.

Kousek přidaný do rozkroku se nijak zázračně nepřesune tam, odkud ho umázli, ale zůstane na místě a vytvoří prázdné boule v dolní části třísel. Zároveň se ale tím přidaným kouskem zkrátí sed. Zní to nelogicky? Podívejte se ještě jednou na předchozí náčrtek - černá čárkovaná linie v rozkroku je kratší než  původní šedá. Šev proto po oblečení takových kalhot udělá to jediné, co mu zbývá - zařízne se. Camel toe není způsobený tím, že by dnešní ženy nosily příliš těsné džíny (ty už se ostatně nosily mockrát), ale protože příliš mnoho kalhot je prostě blbě ušitých.

I za kroutící se nohavice může šetrnost. Správně by se měly nejprve sešít nohavice, a to tak, že sešijeme vnější šev od kolene dolů, potom od kolene nahoru, a pak stejným způsobem vnitřní šev. Pak se sešije sed (respektive sed se může skoro celý sešít hned na začátku, ale konce se nechají nesešité a došijí se po sešití nohavic). Na takové crcání ale není ve fabrice čas, tam to musí odsejpat, hladoví konzumenti potřebují denně svou dávku nových hadrů a výrobní proces je proto optimalizován na čas - klidně na úkor kvality. S koleny se neoperuje, vnitřní šev se sešívá v kuse - na spodku jedné nohavice začnete a na spodku druhé skončíte. I sebešikovnější šičce se to na jedné straně více či méně natáhne a nesedící díly se pokusí mezi sebou nastolit harmonii tahů tak, že poposunou jeden šev dopředu a druhý dozadu.

Smutné je, že se to týká i drahých značkových džínů. Kalhoty za pětikilo i kalhoty za 4000 jsou zpravidla šité stejně, takže vaše spokojenost nakonec závisí na tom, které za pár centů pracující šičce se vaše džíny dostaly do rukou - jestli byla ve fabrice nová nebo už zkušená a jak jí to zrovna na tomhle kousku ujelo. A samozřejmě i na tom, jak dobře byl navržen střih - a ten se může u stejného modelu lišit podle toho, kde byla várka vyrobena. Některé firmy rozešlou do továren, kde se džíny šijí, jen popis modelu a střih je navržen na místě, pokud se tedy jeden model šije ve více továrnách, mohou se vyskytnout rozdíly.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Ivana32  08.08.10 23:34

Děkuju moc za odborné vysvětlení. Až do této chvíle jsem stávala ve zkušební kabince a marně pátrala po tom, proč mi ty džíny (nebo jiné kalhoty) vytvářejí ty zmíněné nevábně vypadající boule v tříslech. A přiznám se, že mě vůbec nenapadlo, že by za to snad mohla švadlena:) Kupuji bokovky, jsem štíhlá, kalhoty do pasu nemám a tudíž ten druhý nešvar s odstávajícími kalhotami v pase ani neznám. Takže- co s tím? Nechat si šít na míru? Vydat se do obchodů se značkovou módou? I tam se natrefí na podobné „kousky“. Ta pouť za dobře ušitými kalhotami začíná být dost namáhavá, alespoň pro toho, kdo se nechce smířit s tím, že v obchodě vybere tu „nejméně“ špatnou" variantu ze všech špatných.

 
Víťa  09.08.10 01:04

Myslím, že to není jen problémem žen. Švy se mi také posunují z boku stehna na holeň, a vypadá to, že v rozkroku je mám zařízlé, ale kolem to odstává… :/

 
Terry  09.08.10 07:12

Výborný článek, díky za něj!!

 
Jana  09.08.10 07:44

Mně třeba kalhoty nijak zvlᚍ netrápí. Nosím převážně šaty a když už si vezmu kalhoty, tak rifle a ty mi, pokud naleznu svoji velikost, sedí.
Ale zas třeba se sakama a kabátama mám docela peklo…

 
Maya  09.08.10 08:19

Jestli mohu dámám s tvary doporučit , obracejte se na střih zvaný ,, boot cut ,, . Pomůže Vám ;-)

M.

 
Moir  09.08.10 08:26

Nepomůže, je to stejně mizerné, jako u ostatních střihů.

 
jupii  09.08.10 08:40

Pravda pravdoucí. Nějak mi nedocházelo, čím to je, Jako každý tlusťoch jsem hledala chybu nejdříve v sobě - špatně rostlá. Záříznuté kalhoty s boulemi jsou hnus

 
martina  09.08.10 09:17

Přijde mi, že za nekvalitně šitými džíny, ale i tričky a podprsenkami, stojí původně skvělý vynález - lycra (spandex, elasthan). Nebo se mýlím? S příchodem pružných látek objevili výrobci tisíc a jeden způsob, jak ošidit střih, zpracování, snížit počet velikostí - ono se to nějak natáhne. Do horoucích pekel s vámi.
Začínám pečlivě koukat po složení a jak je někde moc lycry, nekupuji. Pružnost vypadá na první pohled lákavě, ale 10% „žvýkačky“ v tričku se buď prověsí anebo si musím koupit totálně obepínací velikost. A postavu jako Sedmá z devíti fakt nemám (a i ta měla pod kostýmem korzet:))

 
zuza  09.08.10 09:40

ja si sice taky kupuji bokovky, ale mam pomerne slovanska (a svalnata) stehna - proto si musim kvuli noham kupovat kalhoty velikosti 38, pritom s boky bych se s prehledem vesla do 36 - proto nosim vsechny kalhoty s radne utazenym paskem, ktery dela na kalhotach varhanky. grrr.

 
Aailyyn  09.08.10 10:45

Vyčerpávající článek, díky za odborné vysvětlení. Vím, že na dívčinu a la kostlivec se šije líp, no a do čeho se pak obleče normálně rostlá žena? :-)

 
Innes  09.08.10 10:53

Skvělý článek, ostatně jako všechny tady ;) Teď jen, kde nakupovat? Už bylo napsáno, že jsou jiné blogy, zabývající se touto otázkou, stejně jako, že se dá nakoupit levně a k tomu i kvalitně. Já jen pořád nemohu přijít na to KDE?

 
Katka  09.08.10 11:10

Innes: Tak tak, KDE??? Přijde mi, že i když si koupím něco dražšího, kvalita neodpovídá ceně. Poraďte, kde nakupovat nejen džíny, ale i trička, svetry…Kde sehnat kvalitní věci např. z basic kolekcí? (nosím spíš jednodušší věci a k tomu doplňky, hlavně na kabelky jsem vysazená :-)

 
Innes  09.08.10 11:19

Katka: Mám to stejně, ale jednoduché kvalitní věci, to aby člověk šel hledat ohožený druh - švadlenu :D Cena výrobků, co se (nejen) oblečení týče, má u nás neodpovídající poměr kvalita vs. cena. Za hodně peněz žádná muzika :(

 
Katka  09.08.10 12:08

Innes: Přesně tak, u těch dražších značek si připlatíš za značku, ale ne za kvalitu, bohužel. Babička vždycky říkala, že není tak bohatá, aby kupovala levné věci :-) Dřív to asi platilo, ale teď nevím nevím…

 
Ivana32  09.08.10 12:51

A víte, co je smutné? Že to evidentně spoustu lidí nezajímá a radši si chodí kupovat věci, které po pár vyprání musí stejně vyhodit, protože se všelijak vyšisují a natáhnou- anebo horší varianta- nosí je dál a nepřipadá jim na tom nic divného. Nejsem nijak přehnaně náročná, žádám jenom kvalitní oblečení, žádnou extravaganci, prostě normálně nositelnou módu, za kterou jsem ochotna si zaplatit (ale přiměřeně samozřejmě, 3000 za svetr je fakt trochu moc a jak bylo řečeno, cena vždy nevypovídá o kvalitě). Takže kde hledat? Nebo sem dejte tipy na značky: já jsem vždy 100% spokojená s Pietro fillipi, ale to jistě znáte, a dál?

 
Innes  09.08.10 13:05

Ivana: mně přijde, že takových nás je hodně, jen pod tlakem nechápajících prodejců kupujeme šunty, abysme nebyli nazí. Já už dokonce přemýšlela o nějakém kurzu, či i rekvalifikaci, abych si mohla aspoň pro sebe něco spíchnout sama. Jen mám strach, abych nedopadla jako „umělkyně“ z Fler :D

 
flavio  09.08.10 13:37

No tak to je bohužial pravda, no dá sa to celkom vychytat, pokial viete čo vám pristane a prípadne už máte overenú značku a konk. strih. Na to aby ste mohli nosit slimky musíte mat postavu,teda nohy konkrétne a ja osobne sa v tom proste necítim a znásilnovat to nemienim.

Inak čo sa týka eshopov tak rozhodne neurobíte chybu pri týchto:

www.luisaviaroma.com
www.thecroner.com
www.yoox.com
www.antonioli.eu
 www.oki-ni.com

Skvelý servis.
Zatial som bol vždy spokojný.
Vela štastia

 
flavio  09.08.10 13:38

Pardon,

www.thecorner.com

 
amna  09.08.10 15:04

s konfekcí mám spíš ten problém, že když mi kalhoty sedí v pase/na bocích, tak mi jsou dlouhý, pokud je délka akorát, vejdu se do nich dvakrát :/ inu, ne všechny hubený holky maj výšku 170cm+ a ne všechny malý holky jsou otylky :)

 
Jana  09.08.10 15:08

Tak ono záleží, co člověk považuje za značkový a co je pro něj drahý a levný. Třeba klasický bavlněný trička z H&M jsou cenově přijatelný a ani černý se neseperou. Ale v tomhle obchodě se šuntovní věci dají přehrabovat vidlema. Většina lidí se při nákupech totiž nepodívá na materiál, takže si koupí v háemku designově skvělý triko za dvě kila, po jednom vyprání se celý zežmolkovatí a místo aby se poučili, že viskozový úplet fakt ne-e, tak si řeknou, že je celej ten obchod nekvalitní.
Zářný příklad je i Zara. Mají linii TRF, která je pro mladý, je mnohem levnější, ale střihy jsou dělaný na těla teenagerek a materiály dost často nestojí za moc. Ty dražší linie jsou sice na můj vkus na tu úroveń kvality moc drahé při normálních cenách, ale ve slevách paráda. Minulý týden jsem tam například koupila skvělý bavlněný sako za pětikilo.
Co se džínů týče, mám dobrou zkušenost se Sisley, benettonem nebo s Mangem(tam se ale ty rifle docela dost vytahují, pokud obsahují elastan).

 
Jana  09.08.10 15:18

ja jsem uz nekolikery kalhoty nakoupila v Orsay - sedi velmi dobre (mam velikost 38, u nich v rozmezi 36 - 40), delka spravna a material taky v poradku, a to nektere mam treba dva roky.

 
Gal  09.08.10 16:28

„ne všechny hubený holky maj výšku 170cm+ a ne všechny malý holky jsou otylky :“ Mám spíš opačnou zkušenost - co je mi při mých 182 cm na délku, do toho se vlezu dvakrát. Ale ono mi pro jistotu na délku není dobré skoro nic - nevíte někdo, kde sehnat nepříliš drahé (řekněme do 600 Kč), ale padnoucí (na šířku i délku) kalhoty na takovouto štíhlou „žirafu“?

 
Sabina  09.08.10 16:41

to Gal: Určitě zkus Zaru, teď ve slevách pořídíš i čtyři stovky. Je potřeba, ale zkoušet a nejlépe už u regálů porovnávat délku. Některé mají takovou tu klasickou délku (100cm) a jiné mají i délku 115cm. Já vždycky nějaké najdu i v menší velikosti. Nejlépe je mít velikost 34, ty tam jsou vždycky:D

 
Katka  09.08.10 16:53

Jj, džíny ze Zary i z Orsay se mi osvědčily, vydrží dlouho. Asi to ale bude kus od kusu. Měřím jen 160 a ještě se mi nestalo, že bych kalhoty nemusela zkracovat :-)
Jinak trička ze Zary ze řady TRF fakt nic moc, mám jedno, blecne a páře se. Za 300 bych teda čekala i víc.

 
Katka  09.08.10 16:56

oprava *bledne

 
Jarka  09.08.10 17:43

Super článek - vyčerpávající a bohužel taaak pravdivý. Já si pořád říkala, jak na blbém střihu můžou ti výrobci ušetřit, že jim to stojí za to takhle to vojebat a už to vím.

 
Zuza2  09.08.10 17:56

Děkuji za milou připomínku, mého kdysi oblíbeného seriálu :-D
Já mám problémy přesně dle článku a navíc mi jsou všechny kalhoty dlouhé, všechny zkracuji.

 
kiwi  09.08.10 19:06

Poslední dobou jsem párkrát nakoupila džíny v Marks and Spencer (jenom ty, jejich ostatní oděvy jsou vhodné leda tak do domova důchodců), nějaká kolekce „per una“ myslím - nejen že to nejsou bokovky, které nemůžu, ale mají od všech velikostí tři délky. A džíny cekem ujdou, jak střihově, tak materiálem.

 
Mathiola  19.01.12 00:55

Já mám naopak s tímhle obchodem všechny výše uvedené problémy. Drtivá většina kalhot v Marks and Spencer je mi strašlivě velká v pase, když už mi je přes stehna, a zaříznutí v rozkroku spolu s množstvím volné látky nechybí. Padly mi tam za celou dobu pouze dvoje kalhoty (jedny černé džínsy a jedny klasické). Už jsem to vzdala a kalhoty tam nekupuju. Vlastně už nic tam nekupuju - oblečení mi tam přijde čím dál strašnější, opravdu babské. Už to řeším i tak, že jsem si opět po mnoha letech začala kalhoty šít, protože na sebe (vel. 44) prostě žádné ucházející neseženu.

 
Stephanka  09.08.10 20:01

Já mám dobrou zkušenost s džínami Tommy Hilfiger, střihově padnoucí a levné najdu i v Marks nad Spencer, ale bohužel se brzy vytáhnou a působí jako tepláky :-(

 
Barbucha  09.08.10 20:20

Marks & Spencer jsou vážně „teplákové“, nemám s nima dobrou zkušenost, Jediná výhoda jsou 3 délky v každé velikosti. Dřív mi celkem vydržely džíny z C&A, taky mají 3 délky, ale poslední dobou stojí za houby, evidentně se u nás rozhodli vydat cestou toho nejhoršího low costu :( Jinak patřím ke skupině „plandavé v pase“ + potřebuju delší nohavice…
a ke komentáři Ivana32 - bohužel nemůžu chodit s holu *rdelí, tak musím brát co je :(

 
K.  09.08.10 20:54

To je v dámskejch kalhotách fakt tak neobvyklá možnost vybírat si z víc délek? Já teda v obchodech s kalhotama, zejména s džínama vždycky říkám rovnou obě čísla, obvod i dýlku (a taky že chci volnější střih) a považoval jsem to za samozřejmost…

 
misunka  09.08.10 20:55

genialni clanek, velikansky like!!! kazdopadne jsem presne tento problemovy typ ceske obdarene (ne vsak tluste) zeny. jedine, kde dziny vetsinou sezenu je camaieu. zara teda v mem pripade ani nahodou (uzke pres stehna), stejne jako terranova, kenvelo a podobne. ani diesl (ten je vubec pro modelky snad). genialni napad autorky, jeste jednou velke plus!!!

 
A.  09.08.10 21:52

to K. : Vzhledem k tomu, že potřebuji druhou prodlouženou délku tak ano, je. I když možná je to dané tím, že jsem studentka a chodím do „levných“ krámů. Ale fakt, vlezu do obchodu, zeptám se na kalhoty a dostane se mi téměř opovržlivého sjetí očima a informace - na Vás žádné nemáme. Faktem je, že kormě druhé prodloužené délky navíc potřebuju velikost 48. Teď se dohodlávám vyzkoušet Mustanga - sylšela jsem, že tma mají různé střihy a navíc i prodloužené délky ale to řeší jen džíny, společenské kalhoty ne.......

 
Barbucha  09.08.10 21:58

klasické „džínové“ značky mají výběr délek snad standardě, problém je (opět) u českých obchodníků, kteří sem vozí jen mainstreamové velikosti a pokud mám zájem o (u mě konkrétně) větší, tak „pani, to nevedem, ty se ani nevyráběj“ - což samozřejmě není pravda. U nedžínových kalhot bývá výběr z různých délek málokdy.

 
A.  09.08.10 22:04

to Barbucha: Nedžínové kalhoty sháním v jednom malém krámku, kde vedou kalhoty prodloužených délek. Bohužel tam není moc velký výběr střihů/velikostí, takže musím mít fakt štěstí, abych sehnala dobře padnoucí a s dobrou délkou.......

 
Maruš  09.08.10 22:18

Nevíte někdo o nějakém (třeba internetovém) obchodě, kde se dají za rozumnou cenu sehnat prodloužené pánské velikosti kalhot, nejlépe džín?

 
Barbucha  09.08.10 22:27

to A: sehnat padnoucí kalhoty za slušnou cenu je prostě voser :))

 
Syslík  09.08.10 22:36

Shodou okolností jsem si dnes pořídila skvěle padnoucí bíle džíny v sekáči za 150,–:o)),ale zato letní sukýnku sháním už dva měsíce a nic, ve všech vypadám jak selka:o))

 
K.  09.08.10 22:38

Maruš: jak moc prodloužené a co je to rozumná cena? Já si džíny kupuju většinou v cenové kategorii kolem 1500-1700 Kč, což mi přijde rozumné a moje délka 36" už je tam nabízena poměrně často, občas narazím i na 38".

 
kiwi  09.08.10 22:43

Stephanka + Barbucha: v tom Marksovi jsem neměla na mysli ty příšernosti za pětikilo, ty jsem zkusila jednou a máte pravdu - za chvilku z toho byla vytahaná vonuce s vyboulenejma kolenama.

 
Barbucha  09.08.10 23:09

to kiwi: ani v cenové relaci kolem 1000 (i víc) není o co stát

 
Kikina  10.08.10 00:30

Můžu se zeptat autorky, proč se mi na kalhotech v zadní části (na zadku) jeany prošoupou? Doopravdy velice brzo. Mám velikost 40. Díky

 
Durduin  10.08.10 06:13

Uf, nikdy mě nenapadlo s sešívat ty kalhoty tak, jak je napsáno, že bych vlastně měla každou nohavici sešívat na čtyřikrát.

 
LL.  10.08.10 09:09

Souhlasím, že v běžných řetězcích je to s kalhotami zoufalé, existenci něčeho jako jsou „boky“ nebo nedejbože „zadek“ popírají a délka bývá nesmyslně přímo úměrná velikosti… Nemůžu ale souhlasit, že by to bylo stejné i v těch kvalitnějších obchodech s džínami (Levi's, Lee). Jsou sice dražší, ale myslím, že mají většinou dobrý výběr velikostí, délek, střihů…a prodavači bývají ochotní. Alespoň podle mé zkušenosti, vždycky jsem byla s takovými džínami spokojená, narozdíl od nikdy nepadnoucích a po půl roce nenositelných z H&M, Terranovy atd…

 
prorsum  10.08.10 11:57

…volným střihům, do nichž se vešlo všechno, odzvonilo asi tak před patnácti lety a teď se všechno nosí hezky na tělo…

ne tak docela trochu znalé dámy ví že se nosí tzv. boyfriend střih a ten je jak název napovídá inspirován jako by džíny byly půjčené od přítele takže záměrně volnější a myslím že dost nedostatků se může při vhodné kombinaci ukrýt
jinak blog dobrej

 
Ada Pekelná
910 příspěvků 10.08.10 14:48

Kikina: netuším… sezení na patách, drsná židle, sedačka v autě? :)

Durduin: správě se to tak dělá. Když máš pevnou látku a jsi šikovná, tak by ti to prošlo i na dvakrát (od rozkroku dolů, od boku dolů). Prostě čím delší úsek šiješ, tím je větší riziko, že se ti někde něco popotáhne.

 
Can  11.08.10 12:55

Kalhoty kupuji v poslední době pouze v outletu His, Lee, Wrangler ve Zdibech. Chce to trpělivost a čas, ale dokážu tam vyhrabat střih, který sedí, a v jiné než modré barvě.

Aha, já pořád přemýšlela, proč mám šít nohavici nadvakrát. Mně se to netýká, já při šití kalhot buďto stehuji nebo alespoň vše špendlím.

 
f  11.08.10 13:26

ja jsem hubena a mam 170, ale vetsina dzin mi i tak vzdycky odstavala v pase a skrtila na stehnech… a v Levis nejsou zas tak drahe, kdyz clovek vychyta slevy(a najde si tam i ma silnejsi sestra), takze doporucuju, kdyz uz dziny musi byt. a nejlepsi je koupit si si sukni:-)

 
Dáša  11.08.10 15:21

Vtipné, výstižné, zajímavé, dík.

 
Misa  11.08.10 17:21

To Flavio: dívala jsem se na ten yoox.com a našla jsem tam úplně úžasnou kabelku.. chtěla jsem se zeptat, jestli je ten e-shop opravdu spolehlivý, jestli to nemůže být padělek? Vůbec tyhle stránky neznám, tak nevím :(

 
An  11.08.10 21:30

Kalhoty se rozhodně neskládají pouze ze čtyř částí. Kromě předních a zádních dílů taky potřebujeme pasový límec (popřípadě pasový okraj - ano, je v tom rozdíl), poutka (pokud nějaké chceme mít), nákryt a podkryt zdrhovadla, zdrzovadlo, knoflíky, kapesní váčky.
Nejprve se sešijí boční a krokové okraje, poté sedový šev, následně se zhotovuje pasový límec, zdrhovadlo s nákrytem a podkrytem, dokončuje se pasový límec ..... Montáž kapes popisovat nebudu.

Výše je popsána technologie dámských kalhot, pánské kalhoty se zhotovují jinak :)

 
Ada Pekelná
910 příspěvků 11.08.10 22:28

Ty základní části (jež jsou v článku důležité) jsou čtyři. Samozřejmě k tomu patří spousta dalších drobnějších dílů a dodělávek a na těch se dá taky hodně zkazit, ale hlavní průšvih mnoha prodávaných kalhot je už ve střihu (respektive v tom, že nad ním výrobci zapomínají přemýšlet).

 
flavio  11.08.10 21:57

To Misa: Áno je spolahlivý a nie sú to padelky. Priznám sa, ale, že odtial mám len jednu vec a tiež tašku. Al dám ti jednu radu. Zameraj sa na značky, ktoré sú známe, tam sa to dá odsledovat a dokonca porovnat s ich stránkou( Trussardi 1911,Roberto Cavalli, Martin Margiela,DG).
Tie ostatné e-shopy sú na tom rovnako, rovnako spolahlivé, rovnako dobrý servis.
Ale keby si mala aj napriek tomu pochybnost tak mozes objednávat napr. priamo z materských stránok:

www.robertocavalli.com
www.dsquared.com
www.trussardi1911.com

Vela štastia!:)

 
Gal  12.08.10 06:39

To K.: Prosím prosím, KDE se dají sehnat pánské kalhoty v délce 36? Obvykle v dámském i pánském narážíme jen max. na 34 (a i to je někdy spíš výjimka), která je nám oběma krátká :-(

 
K.  12.08.10 07:09

Metropole Zličín, obchod s džínama proti Intersportu a Bushmanu (vede HIS, Wrangler a spol) pravidelně. Prodejna OP Prostějov v Metropoli už je bohužel zrušená. Pláťáky v Marks a Spencer, ale ne vždycky ej maj. Prodejna kalhot v Kotvě (ale dlouho jsem tam nebyl). Malý krám s džínama ve Veverkově na Letné mezi M. Horákové a Kostelní (ale taky jsem dlouho nebyl a nemívali je skladem, nicméně mi je ochotně objednávali). Na ty džíny se chci zkusit podívat i do nějakého toho outletu, až budu zase potřebovat nový, ale s těma to není takovej problém, pláťáky jsou horší, ale taky se daj - buď v tom MaS, nebo občas mívaj pláťáky a manšestráky i džínový firmy a ty tuhle dýlku většinou dělaj, takže minimálně na objednávku se člověk chytne.

 
Gal  12.08.10 16:36

K. díky. Žel, čekala jsem spíš nějakou síť prodejen, do Prahy to totiž máme přes celou republiku. No, až budeme urgentně potřebovat nové gatě, asi si uděláme výlet :-D Ještě štěstí, že minimálně ten M&S je aspoň v Ostravě.

 
K.  12.08.10 21:44

Gal: bohužel, v Ostravě a okolí jsem nikdy kalhoty nekupoval. Nicméně zkusil bych obchody džínovejch firem, zkoušet bez ohledu na délku a zkusit domluvit objednávku delších, rozhodně je šijou a to jak džíny, tak pláťáky, pokud je maj v sortimentu. A možná zjistit, jestli tam u vás nezbyla otevřená nějaká prodejna OP Prostějov - sice jich spoustu opravdu zrušili, ale některý chtěli nechat.

 
Katka  13.08.10 10:39

moc pěkný článek, problémy taky mám, většinou s odstáváním nahoře v pase. Nedávno jsem zkoušela džíny HISu a to bylo něco úděsnýho, vypadala jsem jak mařena s boulí u rozkroku.
Další úskalí je délka, s mými 150 cm je mi dlouhá často i ta nejmenší délka co kdo nabízí, naštěstí to se dá zkrácením snadno upravit.
Já jsem celkem spokojená s nextem, teď mám jedny těhotenské džíny a jsou bezvadné.
Další problém co mě trápí, že mi žádné džíny nevydrží moc dlouho - po čase se dost odrbají v rozkroku na stehnech, nevím jestli jsou na vině moje trochu silnější stehna nebo nedostatek látky na bocích?

 
Tereza  13.08.10 13:41

Ja i muj chlap jsme jednoznacne spokojeni s Wrangler, ale musi se hledat, stejne jako Levis. Docela dobre kalhoty ma Tom Taylor nebo Orsay, s Hm mam velice spatne zkusenosti, tricka sice vydrzi ale parou se (a to mam o cislo vetsi), drahe pyzamo mi doslova ztratilo tvar pred ocima…

 
Míša  13.08.10 16:00

Já jsem velice spokojená s kalhotami z Orsay, zrovna včera jsem si tam dvoje nádherné koupila za super cenu. Tam si vždy vyberu, i před několika lety jsem tam dva kousky kupovala a jedny mám doteď. Džíny vůbec nenosím, už asi 6 let (od prváku na střední), stejně jako Ada nemám ráda džínovou uniformitu. Ale pokaždé musím zkracovat. Ještě mám jedny z Camaieu, taky spokojenost.

 
Misa  14.08.10 09:22

Flavio: OK, díky moc :) Mně se tam líbí jedna kabelka od značky Blu Byblos, o které jsem nikdy neslyšela, ale když jsem si ji vyhledávala, tak má snad i kamenné obchody (u nás ale ne).. Co si o tom myslíš, jestli se ještě můžu zeptat?

 
monster  14.08.10 11:01

Při koupi jeanů vždycky projdu tisíc obchodů a záchrana je jedině značka Cross. Po těch sto nepadnoucích vyzkoušených kalhotech jsem zašla do prodejny s džínama Cross a hned po vyzkoušení prvních skákala do vzduchu, že konečně něco mám.

 
flavio  14.08.10 11:16

to Misa: Ani ja som o nej nikdy nepočul, ale pravdepodobne to bude nejaký podlabel značky Byblos, tkaže by to padelek byt nemal. Problém by mohol byt v kvalite. Ale to je len moj názor, kedže s nou skúsenost nemám.

Mimochodm, keby si sa niekedy náhodou rozhodla pre značku Marithé Francois Gibraud, tak to rozhodne hned zavrhni. Je to neskutočný šunt, kvalita absolútne nezodpovedá cene(košela 240€). Otras ako keby to šil dement, ktorý nikdy nevidel šijací stroj. Moja najhoršia kúpa.(

 
Misa  15.08.10 11:04

to flavio: OK, děkuju moc, možná se radši po něčem podívám v kamenných obchodech v Německu :)

 
flavio  16.08.10 09:16

to Misa: Tak teda dobrý lov!)
Mimomochodom, ked budeš mat náhodou cestu okolo, tak sa zastav v Hamburgu.
Dá sa tam vraj dobre nakúpit, no osobnú skúsenost nemám, akurát viem, že tam je nejaký vačší obchod, kde sú všetky známe značky(Gucci,Ca­valii,Prada atd.) sústredené v jednej budove, čo výrazne ulahčí nákup. Treba sa na to ale spýtat rovno na mieste, pretože neviem kde presne sa to nachádza.

 
MayB  19.08.10 12:51

Je to dřina a zoufalství, sehnat aspoň nějaké kalhoty až bude zima, jinak nosím sukně.

Včera jsem tento blog objevila a moc se nasmála, ale tenhle typ článku mu dodává opravdovou hodnotu. Taky děkuji za psaní normálním jazykem, kterému já jako normální Češka rozumím.

 
Daniela S.  23.08.10 18:12

Pekne napsany a hlavne poucy clanek! Ten problem posunuteho sedu jsem samzrejme u konfekce zaznamenala, ale ze to je kvuli setreni materalem me nenapadlo, a pritom je to tak logicke.
Dobre mi slouzi dziny z C&A, u kterych mam dokonce vel. 40 (posledni jinde koupene kalhoty musely byt vel. 50 a v pase jsem pak radne zmensovala), s elastickym vlaknem. Je pravda, ze jsem je kupovala pred tremi lety, nestraste me, ze zmenili taktiku!
Co se tyka problemu s delkou, copak neni normalni si (nechat) upravit kalhoty podle potreby? Lepsi obchod by to mel prece i nabizet jako samozrejmou sluzbu. (A dziny zkracovat tak, aby to nekricelo na sto honu, „jsem tlusty a kratky, babicka mi z nohavic ufikla deset cisel a zalozila to priblizne zlutou niti!“)
Kazdopadne me nouze naucila housti a bez jakychkoliv kurzu jsem schopna si potrebnou garderobu usit sama. Svadleny uz v Cesku neexistuji? To se mi skoro nezda mozne!
O siti bocnich a krokovych svu nadvakrat slysim taky poprve, ja jen hlidam, aby mi pri sesivani sedely znacky kolen, a siju to jednim vrzem.

 
Ameline  24.08.10 21:08

Právě jsem to tu objevila, a rovnou se dozvídám, proč na sebe nemůžu sehnat kalhoty, má veliká bolest. Pravda, rozdíl mezi boky a pasem mám skorem 40cm, ale i tak… Jsem zvyklá, že nic v obchodě na mě nepasuje (stejný rozdíl mám i mezi pasem a prsy, tam je ovšem ještě ten problém úzých zad velmi prominentní, u kalhot se to lépe předistribuuje, alespoň mám ten pocit) ale že nás takhle šidí, to je k nevíře. Já prostě myslela, že to neumí. Párkrát jsem si ale zašla do značkového obchodu a prodavačka vida že mi nic nesedí mi zlevnila pár set na švadlenu. Spravilo se to doma a ušetřila jsem :-/ Díky svým proporcím jsem sice amatérská ale celkem solidní švadlena.

 
Erin  16.10.10 20:05

Jakožto prodavačka oblečení, taktéž hlavně riflí, nemohu k článku nedat svůj komentář … :)
Povím vám důležitá fakta o tom, proč tak často nemůžete najít to co sháníte…
1, značka - 50% celého úspěchu u výběru riflí tvoří značka (kvalita, země původu je stejná u riflí za 400,– stejně tak u riflí za 3500,– ale výsledek se občas i liší :) střih, materiál… atd…)
2, prodavačka - věřte mi, ta dělá celých 35% úspěchu. Já chápu, že si myslíte, že prodavačka musí nutně vždy všechno vnucovat, ale není tomu tak, já poslala už spoustu lidí domů radši bez rifllí, než s těmi špatně sedícími. Stačí se zeptat. Denně vidím 50-70 lidí zkoušících naše rifle, když si necháte poradit, budete výsledkem překvapeni. Třeba úzké rifle vážně nemůže mít každý, a o číslo volnější rifle sice budou pohodlnější, ale opravdu nebudou hezčí… Taky správnou velikost vám poradím.. navíc v přehršli modelů, vám po zeptání, dokážu najít nějaké, které by jste jinak na sebe ani nevzali, ale po oblečení zjistíte, že to je právě to ono. Proto se nebojte na prodavačku promluvit (mluvím za sebe ne za ty naštvané, že musí obsluhovat) a ona vám poradí a pomůže… Stačí když na ni budete milý (to je důležitý fakt pro tento bod… bez toho aby jste byli milý, nebudete stejně úspěšní) Prodavačka není služka, prodavačka je ta která vám má radit…
3, 15% dělá vaše lidská soudnost… když chcete trubky a nemáte na to postavu, tak se pak nesmíte divit, že to nedopadne dobře… když chcete volnější styl připravte se, že vám to vždycky přidá pár kilo navíc… když chcete s velkými kapsami, je možné že vám zvětší zadní rozměry :)

Jinak plně souhlasím s autorkou článku… já na sebe rifle sháním těžce taky… ale hlavně kvůli velikosti… dobrou značku aby člověk pohledal…
Co se týče délky - berte to tak, že dlouhé se vždycky zkrátí, ale když si vysoká žena vybere krátké tak je těžko prodlouží, takže pro obchod je lepší mít většinu delších…

PS: Vím, že tohle bylo ode mě vyčerpávající, ale tohle je musím napsat… Pokud máte radši vyšší rifle, a v obchodě je nemají, nekřičte, nerozčilujte se, nebuďte na prodavačku hnusní, a nevysvětlujte jí, že je to vše „pasé“ protože, jestli narazíte na mě za tohle vás vynesu ven z obchodu v zubech…
Krásný večer všem :)

 
ciskacis  16.10.10 22:48

Super článek, pěkně věcný. Před půl rokem jsem si koupila hezky padnoucí džíny bez elastanu ve velikosti 44, s trochou nadsázky lze tvrdit, že to byl důvod k oslavě, protože něco takového jsem nezažila 10 let.

Jinak je dobré řešení i koupě burdy a šicího stroje.

 
Jiřina  17.10.10 07:21

Pro sebe jsem si problém vyřešila již dávno, šiju si kalhoty a do zadní části pásku si dávám gumu. Bohužel, kvalitní látky na kalhoty se čím dál hůře shánějí. Momentálně marně hledám něco teplejšího, ne černého, v Praze a nikde nic nevidím. Džíny nenosím, na zimu stejně nejsou vhodné.

 
mimo.ň  18.10.10 06:55

Zrovna v sobotu se mi poštěstil skvělý úlovek - Freeman T. Porter - poslední kousek, takže z téměř dvou tisícovek zlevněný na pětistovku, černé, kvalitní materiál, skvělé kapsy ( pokud si dobře pamatuju, jmenujou se Black Mamba).

 
Khiria  18.10.10 09:02

Erin: a kde že to pracuješ/te? :o)

 
jana  18.10.10 10:38

Erin, ano suhlasim mne tiez predavacky ukazali kopu modelov a strihov ktore by som na seba nidky nenatiahla a nosim ich dodnes. Dokonca aj ohladom velkosti som uz dostala lekciu a to si myslim ze som dost na modu a na to co mi ide a co nie zatazena, skratka vacsinou viem co chcem a napriek tomu sa vzdy este najde co objavovat.
Rovnako na 100% suhlasim s tym ze drahsie jeany napriek tomu, ze su tiez site v cine maju uplne ine strihy. Ja som jeany nosila vo velkom naposledy na vyske. Teraz uz iba obcas a prave preto, ze kvantita vystriedala kvalitu, som objavila uzasnu vec. Napriek tomu, ze mam konfekcnu velkost 34/36 (zavisi na strihu) som si nikdy nevedela najst jeany, co by mi sedeli bez skratenia, zuzenia, skratka presitia…pritom nemam absolutne ziadne problemove partie a mozem si obliec cokolvek, jednoducho nebolo jeanov, co by mi sedeli. Dnes uz viem preco. Lebo som nosila Kenvela, Colinsy, Levisky, LeeCooper, PepeJeans v domneni, ze hadam uz len ide o daku znacku. Ked som zacala pracovat jeany prestali byt pre mna aktualne a po par rokoch co som vsetky vyhadzala, kedze boli nemoderne, som sa nechala nahovorit od mojho priatela na „skusku“ G-star skinny jeanov a poviem vam, ano stali mozno aj 10× tolko, co priemerne jeany, ale to sa neda porovnat, netvrdim ze 200 euro ze opodstatnena cena za akykolvek kus oblecenia iny ako haute couture ale niektore veci su na nezaplatenie. Ako napriklad mat doma par kuskov oblecenia co vam sadne na prvykrat po 26 rokoch beznadejnych uprav. Dnes mam v satniku dohromady asi 4 jeanov (co je na moje pocty satnikovych elementov zalostne malo ale kedze jeany nosim naozaj velmi zriedkavo - postacujuco:-D) ale vsetky mi sedia ako uliate. Vyzeraju skvele, nevypiera sa z nich farba, nemenia formu, nevytahavaju sa, maju akuratnu dlzku, dobry sed. Od toho vyznamneho dna, kedy som si kupila svoje prve „ozajstne“ jeany som uz inde asi ako v G-stare, Hilfigerovi ci Dieseli asi ani nebola…co znamena ze z financnych dovodov aj tam zabrusim len sporadicky inak by som sa asi zrujnovala:-D ale radsej budem mat jedny dobre za dve stovky ako stvoro presitych za padika…

 
Moir  18.10.10 10:54

poznámka pro prodavačku erin, Rifle jsou obchodní značkou, tuším, že italskou, kalhot a vůbec oblečení z denimu

 
Nora  13.12.10 23:50

hezký článek, děkuji za něj.
Jen mě napadá, kam se poděly kalhoty se zapínáním na boku? poklopec ve předu chápu u „džínů“, které jsou ve své podstatě unisexové oblečení, ale u jiných typů kalhot…poklopec, pokud vím, byl „vynalezen“ aby usnadnil pánům vykonávání malé potřeby. Já jako žena orgán, který by s poklopcem mohl takto kooperovat, nemám. Tak nechápu proč se skoro na každých kalhotách musí rýsovat zapínání vepředu (viditelné i pod delší halenkou/svet­říkem). Vzpomínám si, že babička dokonce považovala punt na dámských kalhotách za něco vulgárního, dnes by na sebe asi kalhoty nesehnala :-(

 
Marketa  08.01.11 16:15

Díky za článek a vysvětlení! Konečně vím, proč nemůžu sehnat kalhoty a když už nějaké koupím, tak párám pásek a vyrábím v pase záševky, které ovšem vždycky nepomůžou. Zaříznutí v místech, kde by se nemělo nic zařezávat je hnus, zvlášť když se kolem kupí boule volné látky. Bohužel mám taky takové kalhoty, které jsem koupila v zoufalství, abych nechodila nahá. Délku kalhot se svými 154 cm neřeším dávno, ale rozdíl boky (vel. 38) - pas (vel. 36) jsem nikdy nechápala. Teda zdálo se mi, že to dřív bývalo paradoxně lepší (před cca 10-12 lety), nicméně jsem si myslela, že na vině je porod dvou dětí a můj postupující věk :-). Hledala jsem chybu ve svých proporcích, i když váha je v podstatě od 20 let stejná. Na rozdíl od Ady nosím i rifle, ale ne vždy a všude. Několikrát v životě se mi podařilo koupit rifle, které docela padly. I když výraz rifle není asi správný, byly to většinou kalhoty z denimu, které byly šité spíš klasicky, ne riflově (málo kapes, málo štepování aj.). Některé z těchto kalhot byly úlovky ze sekáče, jedny jsem koupila v našem velkém maloměstě, v dnes už zrušeném obchodě. Nevíte, kde sehnat slušné denimové kalhoty, které vypadají jako kalhoty a ne jako roztrhané, feťácké rifle?

 
scully  08.01.11 17:17

Tak jsem dneska byla obehnout prvni povanocni slevy v Athenach, kde ziju. Poporve od doby navratu z UK to bylo bez pocitu ze jsem tlustej neforemnej trpaslik s detskyma nohama. Velikosti 35 u bot se tu nikdo nevysmiva, porad patri mezi standartni a maji v ni takovych dobrych 80 - 90 % sortimentu. Zrovna tak delak kalhot - kdyz reknete, ze chcete zkracenou, tak na vas nikdo neposila do detskeho. A to i v retezcich jako Tally Weil nebo Mango, ktere tu stejne nevladnou, protoze tisicum mlych obchodu se obranit nemuzou (a tam si vybere vazne, vazne kazda figura) Ceskymi nakupcimi bych po dnesku (a to jeste neprisly nejvetsi slevy!) ovesila vsechny kandelabry a lucerny, protoze to uz vazne neni vec maleho trhu, ani penez, ale jen a pouze vule a vyjednavani (kazdej vi, ze recko ma stejny pocet obyvatel jako CR, a ze je ekonomicky vsak vime kde…)

 
blanka  06.03.11 19:45

Sú nohavice a nohavice . U " riflí " máme trochu iné predstavy, ktoré súvisia aj s tým, že ide skôr o športové, neformálne nohavice . A niečo urobí aj podiel elastanu. Ináč so všetkým, čo píše Ada v článku súhlasím.
Iné je to u nohavíc z " bežných" látok. Práve pri pohľade na ženy v nohaviciach mávam často pochybnosti o tom,
prečo ich preboha nosia. Nohavice môže nesedieť na toľko spôsobov !
Keď ide o nejaké tie planťáky, kapsáče, alebo nakoniec aj o rifle, - no dobre, tam sa na to až tak nehľadí. Ale nohavice ako súčasť skôr formálneho oblečenia musia dobre padnúť ! Musia, a môžu . To sa musí nájsť dobrá látka, a dobrá krajčírka .

 
cate  06.03.11 20:18

jediná značka, která dělá kalhoty na český zadek a úzký pas, na výrazná stehna a tak podobně, je ONLY. měla jsem jedny kalhoty, jak ty byly dokonalé. Nemám hezké nohy, ale v těch kalhotách, jsem podlehla dojmu, že jsem dokonalá. Opravdu doporučuji, oni si s těmi střihami hrají, vědí, jak vypadá hezké ženské tělo a vědí, jak na ně ušít kalhoty. neberte to prosím tak, že propaguji jednu značku, jen je to opravdu první, u které jsem se se svými kalhoty loučila opravdu nerada, ve chvíli, kdy byly totálně roztrahné.

a proto.
STŘIH STŘIH STŘIH
(přešila jsem je a do dír vsadila krajkovinu, vesele je budu nosit dál, jen co na ty díry bude dostatečně teplo)

 
kajča  06.03.11 23:45

Díky za článek, konečně jsem se dozvěděla, v čem je potíž:-) i u mě je problém sehnat kalhoty , ačkoliv nemám žádný rozdíl mezi zadkem a boky, jsem drobná a hubená a nemám širokou pánev. stejně mi kalhoty odstávají v pase a vůbec s nimi mám výše zmíněné potíže. to že jsou mi dlouhé vůbec neřeším, nohavice se zkrátí snadno, ale koupě normálně sedících kalhot probíhá asi tak, že si vyzkouším třeba 20 různých modelů (ještě když si chci pořídit džíny které nejsou zrovna super in - tedy mrkváče), občas si něco odnesu, občas ne, ale vždycky mám chuť jít se opít a závidím těm, které (nebo kteří) mají nakupování oblečení jako koníčka. nebo dokonce si můžou objednat oblečení z internetu bez vyzkoušení!! to už je asi za hranicí mojí představivosti :-)

 
Zdena  07.03.11 08:09

Pokud vím, tak Levis vyjel vloni v létě (tuším srpen) se zcela novou řadou jeansů dělaných na tři základní typy postav - prkno (stejný pas jako boky), normální a větší/velký zadek, užší pas. Spustili kolem toho docela velké promo (‚Věříme, že jde o tvar, ne velikost‘), ale tak nějak minulo Česko.
Nedávno se začaly konečně prodávat i u nás. Ta řada se jmenuje Levi's Curve. Nemáte někdo nějaké zkušenosti?

 
Khiria  07.03.11 09:45

Já myslím, že se tu prodávají už delší dobu a vzhledem k tomu, že na sebe poslední dobou nemůžu sehnat žádné kalhoty, jsem se na ně hned běžela podívat a nápad je to dobrý, ale cena kolem 2600(přesně už si to nepamatuju) mě bohužel odradila…
Už jsem to psala do tématu Trhanka v kalhotách, ale kdybyste někdo věděl, kde sehnat rovné, nižší černé nebo šedé( ne modré) džíny/denimky, budu ráda za tip…

 
katango  07.03.11 10:18

Mám takovej opačnej problém, delší vzdálenost od pasu do rozkroku a tak mi dámský džíny prostě nepadnou. Kupuju si pánský a nejlíp mi sedí Diesel. Kupuju na www.jeany.cz, mají i kamenný obchod.

 
Gábina  16.07.11 22:25

Mně se nedaří sehnat kalhoty pravidelně (přes stehna vel.46, a pase 42). V Čechách je to opravdu k pláči, vždycky se děsím, kdy nadejde doba shánění dalšího kousku. Jediný obchod, kde pokaždé (!) kalhoty koupím, je Charles Vogele ve Vídni. Vím, že mají několik poboček i v ČR, ale ještě jsem tam nebyla, takže netuším jaká kvalita se tady nabízí. Pokud by měl někdo osobní zkušenost, podělte se. Teď se směr Vídeň tak často nedostanu, tak uvažuju, že vyrazím i tady, ale trochu se bojím, co na mě čeká a to i cenově ( ve Vídni většinou pořizuji kalhoty 20-30 euro).

 
Lenka  29.09.11 01:39

Opravdu skvělý článek! Moje mamka mi pořád říká zhubni a budeš si moct vybírat..určitě na tom něco je, ale vel.42-46 přece ještě není takový problém. I když po návštěvě butiků, už si to nemyslím, většina kalhot tam končí u 40-42, a ještě blbě šitými. Obchody, kde si většinou něco vyberu jsou C&A, Camaieu, Marks & Spencer, Takko Fashion, Tesco-F&F, ale bohužel jsou to přesně ty typy kalhot, které vydrží půl roku, než se prošoupou na vnitřní straně stehen, roztrhají dole na nohavicích, vytáhnou, seperou apod. . Když jedu do Prahy, tak NEXT, tam mají opravdu dobrý výběr, za slušné ceny, jen škoda že nemají obchůdek v Plzni.

 
Lenka  29.09.11 01:40

A ano Charles Vogele je také dobrá značka, v mé blízkosti pouze v KV a v Praze

 
Morgyš  11.10.11 15:00

Vždycky, když v některém obchodě narazím na přesně padnoucí kalhoty (a většinou jsou alespoň trochu bokové), mám tendence brát po dvou kusech, protože vím, že pak zase dlouho na žádné nenarazím.. :(

 
Carolka16  16.12.11 12:28

Jé Ado ani nevíte jak jste mě tímto článkem potěšila (další jsou taky super). Kalhoty (ani džíny) absolutně nemůžu sehnat a do teď jsem si myslela, že to je mnou. Už mě ani nebaví to zkoušet, vždycky si naberu do kabinky tak 5-10 kusů a nikdy nic nepadne. Přesně - buď to odstává v pase, nebo volné u rozkroku, zařízlé, nebo těsné na stehnech. Už kalhoty ani nekupuju a nosím sukně. Jen nevím co budu dělat až začne mrznout. Do práce totiž džíny nesmíme a kalhoty nemám z výše popsaných důvodů.

 
Carolka16  16.12.11 12:32

Jo a ještě jeden problém o kterém se v článku přímo nepíše - když už to jakž takž sedí ve stoje, tak při pokusu se posadit se mi pas zařízne do břicha. Mám sedavé zaměstnání, takže taky nepřichází v úvahu. Čím to je - malý sed?

 
Jiřina  16.12.11 13:23

Čarolka16: Člověk má jiné míry v pase vestoje a vsedě, zvláště u větších velikostí. Řešením jsou kalhoty v pase do gumy, již léta si je šiji, na zimu z kvalitních vlněných látek. Bohužel moje rodina se jim posmívá a říká, že nosím tepláky.

 
Lucka  19.01.12 00:23

Super článek. Vždycky jsem si myslela, že problém je ve mě. Jsem poměrně štíhlá, ale mám právě ony tvary, jako většina. A často se mi stává přesně to, že na stehnech mi jsou kalhoty děsně těsný a v pase velký…Zajímalo by mě akorát, jak lze teda tenhle problém řešit? Doufám, že nějaký řešení je :-)

 
Jana222  25.04.12 08:46

Většina řeší problém silnějších boků a pozadí, nebo chlapecká postava. A co ty - co mají tenké stehna, placatý zadek a na břiše špek!!! To je pak žůžo najít kalhoty co????? V pase na uškrcení, v bocích super, nebo v pase akorát ale do zadnice vzít podnájemníka.

 
Marvie
80 příspěvků 25.07.12 21:54

Tak za tenhle článek tisíceré díky. Ne jednou jsem měla v kabince při hledání riflí slzičky na krajíčku. Mám ženskou postavu - někdo by řekl, že jsem tlustá, 42. Nejraději mám džíny volného střihu. Jenže Většinou je to tak, že je sotva přetáhnu přes lýtka, a když už si teda vezmu velikost, která přes ty lýtka půjde (zpravidla tak 48), tak v pase bych mohla přibrat tak další 2 lidi. Nechápu na koho to šijí. Čekají, že když mám velikost 42, tak budu mít pořád XS lýtečka?
A jinak ano, chtěla jsem kalhoty do pasu, ale přesně jak popisujete, v pase v tom plavu a přes stehna se sotva narvu. Takže jsem taktéž zvolila bokovky - menší zlo. Ale i tak to dělá boule v tříslech a musím mít opasek, protože i přes ty boky je to velké - asi mám moc velké stehna nebo co.

Takže děkuju za odborné vysvětlení a až se příště v kabince zase budu chtít rozbrečet, vzpomenu si na tenhle článek a bude mi o trochu líp.

 
sonyah
4 příspěvky 15.12.13 15:29

A když má někdo postavu jako já, tzn. zadek, pak jakousi prohlubeň a pak až boky… a pas vysoko, tak to prostě dopadá naprosto pekelně - bokové kalhoty jsou kapitola sama pro sebe a pasové kalhoty končí v té hnusné prohlubni na bocích. Přes stehna jsou kalhoty úzké, přes zadek velké. Větší kalhoty zase neustále padaj… achjojo…

 
qanik
6 příspěvků 27.12.13 15:57

Článok je vynikajúci. Tiež si gate buď natiahnem a sú mi voľné v páse, alebo nenatiahnem cez stehná. Mávam problém aj s tvarom vreciek na zadku - alebo sú veľké a zadok ešte zväčšia, alebo sú maličké a umiestnené skoro na stehnách, jednoducho to nechápem.
Riešim to tak, že si kúpim nohavice, ktoré natiahnem cez stehná, do pása si dám opasok, aby mi nepadali cez boky, ale nie je to dobré, vytvárajú sa mi záhyby a tie mi robia hrb nad zadkom alebo väčšie brucho, ktoré nemám…
Jediné rifle, ktorá mi ako-tak sedia, nezarezávajú sa kam nemajú a majú skutočne vysoký pás sú z M&S a českej značky Anorak. Oboje sú tmavé a oboje sú mi krátke :(. Kvôli ich „mamkovskému“ vysokému pásu ich nosím výhradne zakryté svetrami a tričkami. Tie z M&S vytvárajú vodorovné pruhy látky na podbrušku… škoda to všetko opisovať.

Příspěvek upraven 27.12.13 v 15:57

 
Putzi
16 příspěvků 1 inzerát 01.09.14 16:21

Ach… to je clanek pro mne… Aniz bych kdy mela nejakou megaprdel, vzdycky jsem mela rozdil mezi pasem a boky cca 30 cm a tudiz mi jakykoliv strih dzin neuveritelne odstaval - klaun by proti mne byl hadr!!! Po precteni se citim lepe, ale sehnat kvalitni dziny je pro mne porad problem :D

 
Putzi
16 příspěvků 1 inzerát 01.09.14 16:39

Jo a mimochodem - sukne casto neni reseni, protoze mi v pase dela uuuuplne to same :D :D

 
vendulael
1995 příspěvků 06.04.16 10:19

Smutná realita, bohužel. Článek je výborný.

Poslední rychlovka

O víkendu 6. a 7. srpna se uskuteční Dyzajn market prázdniny na... Celý článek

Poslední článek:
Minuta pitvání

Nelíbí se mi pořad Minuta módy, který vychází na Streamu, a řeknu... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Kalhoty pro různé postavy

Po sukních je tu i slibovaný obrázkový článek, ve kterém probereme... Celý článek

Učíme se... Jak šít šaty a sukně: recenze knihy

Není to tak dlouho, co jsem recenzovala Lásku na první steh, a už... Celý článek

TOPlist