Luděk Hanák, fashion designer

13.07.11 | autor Ada

Protože už máte plné zuby Fleru, koukneme se dneska na profíka. Návrhář Luděk Hanák mě k napsání článku provokuje už delší dobu. Jeho šaty jsou jiné než většina českých výtvorů, ale stačí to?

Hlavní závadou Hanákovy tvorby je, jak už je v české kotlině zvykem, její provinčnost. Není to návrhář, který by určoval trendy (on je ostatně ani příliš nesleduje), tvoří si spíš tak nějak pro radost. Dvakrát do roka uspořádá autorskou módní přehlídku s misskami, v místních plátcích se napíše, jaká to byla ótkutýr, a všichni jsou spokojení. (Kromě mě, přirozeně.) Hlavním kladem, který ovšem také rád sklouzává do závady, je Hanákova touha zkrášlovat ženy, k níž se přiznává v infu o sobě na svých stránkách. Mnoho návrhářů jaksi zapomíná, že oděv by měl mimo jiné slušet a sedět, a jejich kolekce se stávají spíš masturbací nad vlastní úžasnostní a originálními nápady, ať už jsou to batikované flekance, vrstvy nesourodých materiálů, šlehačkové sukně, hanbaté průstřihy nebo pochybná geometrie. Luděk Hanák si především potrpí na vzdouvající se vlny pestrých látek, střihy kopírující postavu a taky na půvabná zádíčka:

Kolekce podzim/zima 2010, převzato z http://ludekhanak.com

Je to blankytně modré, hezky to vlaje a využívá to kontrastu mezi tvary zahalujícím předkem a maximálně odhalenými zády. (Ano, tu látku bych brala. Nějaký letní model by z toho byl. Miluju nebeskou modrou.)

Jiná kolekce, zase záda zahalená průhlednou krajkou, s nezbytnou svůdnou špičičkou nad půlkami. (Šaty nekomentuju, z té kombinace mi přecházejí oči a úžasem to není. To chtělo černou, ne stříbrnou fólii s puntíčkama.)

Kolekce jaro/léto 2011, převzato z http://ludekhanak.com

Šaty ve stylu sedmdesátých let jsou zepředu zcela zahalené, splývající látka dává jen tušit tvary těla, a pak se modelka otočí a vidíme... překvápko! Záda! To jste nečekali, viďte?

Kolekce podzim/zima 2009, převzato z http://ludekhanak.com

A to je další velká nemoc nejen Hanákova, ale i dalších návrhářů: opakování, ba vykrádání sebe sama. Koukněte na kolekce na stránkách, uvidíte, že se od sebe liší prakticky pouze barvou látek. Střihy, jednotlivé prvky, styl, druh a víceméně i vzory materiálů jsou tak nějak pořád stejné. Žádný vývoj, žádný posun, jen spokojený spánek na vavřínech. Líbilo se to jednou, bude se to líbit i podruhé, potřetí, počtvrté a popáté, lidi tleskají, co bych se snažil...

To jsem ovšem vybrala světlejší chvilky, teď hrábneme do bahna. Touha dělat ženy krásnějšími může vést taky k pochybným skopičinám, jako jsou odhalená břicha, mini tak krátké, že to ani nelze nazvat sukní (nebo je to overálek s lajblíčkem?), a přehršel lesklých a pestrých materiálů.

Kolekce jaro/léto 2010, převzato z http://ludekhanak.com

Leopardí šaty s korzetem jsou taková nuda, až se chce brečet. Ano, i velcí návrháři občas použijí zvířecí potisky, ale společenské šaty naprosto neinvenčního střihu s korzetovým živůtkem a sexy spadlými ramínky? Já myslela, že zbytky takových modelů pokojně zarůstají mechem v muzeu historie. Ale ne, on někdo ten mech oloupal a poslal to na molo.

Kolekce podzim/zima 2009, převzato z http://ludekhanak.com

Možná už si sám návrhář všiml, že těch rozevlátých saténů bylo dost, a pokusil se někam posunout. Ovšem kam se to posunul, to ví jen on sám. Mně se zdá, že objevil kolegu Klíra.

Kolekce jaro/léto 2011, převzato z http://ludekhanak.com

Kolekce jaro/léto 2011, převzato z http://ludekhanak.com

To radši zpátky k plápolajícímu šifonu.

Nechybí stará dobrá přeplácanost. Leopard pokrytý zelenými třpytkami (Luďku, kde ty materiály bereš?!) ponoukl kreativitu k připojení další hromady lesku, taktéž zelené, i když trochu jinak. Není to high fashion, není to glamour, nejsou to maturitní šaty ani róba na červený koberec, návrhářův um (barevný ani střihový) to také nepředvádí, co je to, k čemu je to dobré? Jaké to má místo na světě?

Kolekce podzim/zima 2010, převzato z http://ludekh

A co máme obdivovat tady?  Střihově nevidím nic extra, šoky z minisukně těsně pod pipinku a z průsvitného živůtku už snad taky nezažíváme, třpytítka v kombinaci s laciným sexy dojmem patří na pouť. Ta růžová pěkně svítí, ale to mi nějak nestačí.

Kolekce jaro/léto 2010, převzato z http://ludekhanak.com

Přes to všechno se domnívám, že Luděk Hanák není ztracen a dalo by se něco dělat. Konkrétně nechat si vymazat z mozku všechny kreativní závity kromě těch, které nesou lásku k výrazným barvám (ta rajčatově červená na následujících fotkách je úžasná a špatný nápad není ani kombinace s bílou, černou a blankytnou a inspirace kimonem) a "tekutým" materiálům (to lesklé splývavé na některých modelech vypadá jako hedvábné charmeuse nebo jeho velmi slušná imitace). A na tom pak postavit něco úplně nového a co nejméně českého.

Kolekce podzim/zima 2009, převzato z http://ludekhanak.com

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
Henri  13.07.11 01:52

A tak to už tuším radši ten flér ;-). (vtip)

 
Henri  13.07.11 01:58

Snad jedině ten model vpravo dole není tak děsný, kimono rukávy, pokud nejdou do netopýřích rozměrů taky můžou vypadat vkusně, ale jinak je to hrůza. Holá záda ještě ujdou, ale ty svazované nebo šněrované prostřihy – to byla přehlídka pro pracovnice veřejných domů?

 
honza  13.07.11 03:53

Děs běs, snaha o velký svět a zůstal jen trapas.

 
Simi  13.07.11 06:37

njn, první modré si mi i docela líbí, pak se mi líbí ta krajková záda, ale jak bylo napsáno, chce to černou dole a Lutovská v oranžovém taky ujde, jen ten pásek…vedle bez opasku o vypadá líp a víc retro

 
Janina  13.07.11 07:01

Ty první šaty by byly krásné bez těch šílených „rukávů“ a s méně odhalenými zády. Ta látka se mi líbí moc.

 
Malatí d.d.  13.07.11 07:08

Asi jsem nemocná, ale ty dvoje „odhalené“ šaty se mi líbí.

 
Sibyla  13.07.11 07:18

Nelíbí. Kam to nosit? Extrémy současné módy: nic mezi róbami a džínami s tričkem.

 
Lara  13.07.11 08:04

Sibyla: Tohle asi není o nošení, ale prezentaci tvorby. I když… Nebo že by to bylo pro Verešku na kolonádu? :D Ta by v tom dubu určitě vystavovat mohla.

 
Lučiak  13.07.11 08:22

to je take to male, provincne a zaprdene Haute Couture, co najviac slusi milenkam tzv. „uspesnych muzov“ z malomesta (a obcas aj hlavneho mesta).

 
Filda  13.07.11 08:23

„ótkutýr“ – nemůžu :-))))))

 
zaromilec  13.07.11 08:33

Mě se docela líbí ty vpravo (z vašeho pohledu, zrzavá modelka) 

 
zaromilec  13.07.11 08:34

ale samozřejmě jen na štíhlých ženách a i tak by asi něměly moc využití

 
dadina  13.07.11 09:02

Já ani tu a tam nevidím nic,co bych byla schopna považovat za vkusné,hezké a povedené šaty…tedy šaty,které bych si dovedla představit nosit a dělat v nich parádu…

 
Bertulka  13.07.11 09:15

Ado, díky! Pořád jsem si nebyla jistá, jak se to správně čte  – ótkutýr :-)))
Jinak výše uvedené látky bych brala ,ale z nich naprosto jiné šaty :-))

 
mystery  13.07.11 09:16

Nemůžu si pomoct, ale ty první šaty mi evokují Babičku Boženy Němcové a její kapsář. Tam by se vešlo marcipánových koníčků a panenek pro vnoučata!

 
Rena8  13.07.11 09:23

Ač nemám tendenci Adě vždy vše odkývat, tady naprosto souhlasím – komentář přesný, vtipný… prostě supéér

 
Olinka  13.07.11 09:24

„To jsem ovšem vybrala světlejší chvilky, teď hrábneme do bahna.“ Hm. A já bláhová myslela, že to bahno snad bylo na začátku:-P ale ty šaty s odhalenýma zádama se mi líbí, i když je pravda, že nosit se to nedá – jsou vyloženě letního střihu, luftovací – takže žádné na ples a v Brně by všichni docela čučeli (a nelze se divit). Ale tak na přehlídku jó (zbytek je teda děs běs a u těch oranžových posledních nějak nejsem schopna posoudit, jde-li o dlouhou úzkou sukni – protože pokud ano, chodit se v tom nedá – což je poměrně zásadní nedostatek).

 
Lara  13.07.11 09:38

Já tomu nerozumim. Copak ten člověk nemá sebereflexi? Je fuk, jestli švadlenky z fleru nebo tenhle, ale proč to proboha dělají? Copak nevidí, že to je hnusný? Nevkusný? Nebo alespoň přinejlepším divný? Netvrdím, že jsem nikdy nespáchala nějaké zvěrstvo, ale věkem se to velmi eliminuje a taky to už nějak cítím v zátylku, že něco není ok, když se něco nepovede.
A když už ji nemá tenhle, co potom ty hokejky, kopačky a Vérešky? Mě se nějak nechce uvěřit, že by bylo tolik nevkusného zbohatlého plebsu. Ale je. Jen to tedy není libí pohled a nejpříjemnější by bylo udělat pštrosíka.
Jsem fakt ráda, že existuje Ada, tyhle stránky a nejsme v tom s kamarádkami osamělé, že občas někdo ten nevkus a tupost vidí. Eh, na módní peklo si fakt ráda udělám čas.

 
Lara  13.07.11 09:41

libý… ještě dělám hrubky, jak mě to vyvádí z konceptu. Cha. No vida. Budu doufat, že někdo má podobnou tendenci se opravit u skříně s šaty.

 
Andrea  13.07.11 09:49

Nemůžu si pomoct, ale třeba ty poslední šaty s mi zdají skvělé, ty první mi taky nepřišly zlé. Dále tam byly další dvoje, které by mi také nevadily. Nezdají se mi ani nijak nudné ještě v porovnání s tím, v čem naše poplulace chodí oděná na společenské akce.

 
midori  13.07.11 09:55

Většinou naprostá bezradnost. Vzhledem k tomu, jak tragická je převážná část modelů, bych řekla, že ty vzácné dobré nápady jsou prostě jen okoukané jinde. Navíc často dezinterpretované a zprasené špatným použitím.

Ono i když se podíváte přímo na chlapce, jeho lagerfeldovské rukavice, slimanovské úzké kravaty, ta bagančata taky nosí kdekdo (Jacobs například)… Prostě jenom pochytal, co kde šlo, a spojil to s brýlemi a kloboučkem ve stylu debilních „butiků“ pro české šampóny. U návrhářů přitom dávají v podstatě smysl dvě varianty – oblečení obecně nenápadné, nebo naopak specifický osobní styl. Tohle je jenom splácanina bez vlastního kreativního vkladu.

Mmch, zdá se to jen mně, nebo kvalita jeho kolekcí s časem dokonce klesá? Ty nejstarší jsou ještě na českou bídu docela koukatelné.

 
Lara  13.07.11 09:58

Andrea: Ty poslední nejsou špatné, ty oranžové, to je fakt. Jenže ten zbytek? To je taková Agáta fashion ve večerním provedení. Už to tu bylo, móda se posouvá trochu jinam, pokud sleduješ módu a přední módní domy. A nejde tu o nositelnost či nenositelnost. Šaty s přehlídek nemusí být nutně nositelné, má jít o vizi a v salonu Vám posléze ušijí něco umírněnějšího. Ale i nenositelné kreace by měly mít myšlenku!!! To není o tom, že na ně návrhář narve vše, co ho při nákupech látky a ozdob zaujalo. Základ je myšlenka a ta se rozvíjí v rámci šatů na celé přehlídce.
Toto, co dělá většina českých návrhářů, jsem si zkoušela jako dítě. Malovala si různé princezny v šatech a cokoliv mě napadlo jsem na ně dokreslila. Pak jsem si věšela doma klidně i na tepláky vánoční řetězy nebo oholila matce nějakou kytku. Nejlépe dohromady. Ale to mi byly 4 roky. No pan návrhář z toho asi nevyrostl. Tygřík, pozlátka, věšáčky u zadku, dupa, kozy… Jj.

 
Francois  13.07.11 10:08

Jsem nevzdělanec ! o tomto pánovi jsem dosud ještě neslyšela, ale jak koukám na ty modely, tak jsem o nic nepřišla. Některé vypadají jako „top výběr“ z fleru.

 
Sarah123  13.07.11 10:15

Henri, ten model vpravo dole je z tech dvou ten horsi – ten priserny pasek je tam jak pest na oko.
Ado a Simi, ne, ty krajkove saty by opravdu nechtely cernou. Takhle je to… hm, spatne, ale cernou latkou z toho vyrobite dalsi nudny seksiii kurvi kroj.

 
jana  13.07.11 10:21

Mě připadá, že tihle návrháři nemají prostě partnerku, která by jim na to řekla „a kam se to bude nosit, zlato?“ ;-)

 
katango
1240 příspěvků 13.07.11 10:41

Jana: mívají partnera a ten to nosit určitě nebude.

 
Lara  13.07.11 10:42

Jana: Nevím, jestli je to úplně o nositenosti. Šaty z žádné haute couture nejsou moc nositelné, je to svým způsobem umělecké dílo, show. Toto je takovej prasopes. Co tím chtěl autor říct? Mají to být opravdu večerní šaty na nošení? Jestli ano, dávám Vám za pravdu. Pokud to má být h.c., pak jdu dělat pštrosíka… nic jsme neviděla.

 
Lara  13.07.11 10:43

katango: Nesouhlasím :D I muži mají své choutky. Čtyřprocentní i heterosexuální. Ale už asi začínám chápat… Autor chtěl takové uspokojit. Asi to má být sexííí kurvííí kroj v luxusnějším provedení. Cha.

 
kolasice  13.07.11 10:55

Přidělejte brusličky a máte z toho pěkné kostýmy na lední revue:) Víc mě nenapadá.

 
Lara  13.07.11 10:58

Já se stejně těším až nám tu napíše něco autor osobně. Jak jsme nechápaví, sami jsme nic nedokázali… Nebo že jeho modely nosí naše „honorace“- tedy missky-hojeky-kopačky a spol… také tu dlouho nic nepadlo o ruční práci a nákupu materiálů… Něco jako donát nebo caxa. Husa vždycky zakejhá! :D

 
jana  13.07.11 10:59

Katango, to mě také napadlo. U tohoto to nemám nijak zjištěné, proto jsem to nepsala, ovšem myšlenka je to vtíravá. Nebo to dělají na ty ploché hubené partnery, kteří to na soukr. večírcích třeba i nosí.

 
Martinka  13.07.11 11:02

No tak první a třetí šaty vlastně nejsou až tak zlé a docela se mi líbí ta krajka na zádech z druhé fotky (ale bez toho zbytku) a ten poslední model taky není špatný.. určitě by se to dalo nějak vylepšit, místo toho, aby to totálně zkazil leopardími třpytkami a růžovým bůhvíčím…

 
MirkaP.  13.07.11 11:08

Ta modrá látka je překrásná a to je asi tak vše pozitivní, co jsem tu dnes viděla.

 
Karoleenah
1464 příspěvků 13.07.11 11:32

U prvního modelu se mi líbí látka, ale uniká mi smysl těch postranních vaků na ruce, co to je prosím a proč to tam je?

 
mystery  13.07.11 11:54

Není mi jasné, proč na tom růžovém šněrovacím modelu odstává vršek asi 20 cm od prsou. Ale možná je to vak na nošení miminka.

 
mystery  13.07.11 11:56

Karoleenah: To je přeci na přebytky z rautového stolu. Do jednoho řízečky, do druhého zákusky. Jak praktické.

 
Jana  13.07.11 12:05

Myslím si, že určitě není jednoduché vymýšlet stále nové střihy šatů – rozhodně není..ale
radši se budu nejdříve držet klasiky a postupně přidávat nějaké nové sřihy, ale ne se do tho pouštět po hlavě a dělat rádoby sexy šaty…

 
Konvalinka  13.07.11 12:15

Působí to tak nějak křečovitě, panu návrháři nechybí snaha,ale chybí tomu lehkost a šmrnc.
Docela se mi však líbí ten nudný a neinvenční střih leopardích šatů, kdyby měly pěknou barvu a byly bez té šílenosti na trupu, klidně bych si je oblékla třeba na ples.

 
Karolína  13.07.11 12:23

Mám od pana Hanáka společenské šaty a jsem moc spokojená. Mám teda jeden z typů jen s odhalenými zády po zadek. Musím uznat, že některá tvorba je na mě už taky moc. Každopádně se mi libí přístup a celkové jednání pana Hanáka i k obyčejným ženám, co nejsou zrovna sexy bitch. :)

 
Eves  13.07.11 12:55

Některé modely fakt chtěly asi hodně práce, aby vypadaly tak hrozně… nic méně po šatech nebo tunice odhalenými zády už delší dobu toužím a pátrám ovšem marně.
Nemáte někdo typ?

 
Cleira  13.07.11 12:57

Mě se docela líbí ty první a třetí. Odhalená záda můžu a pokud zůstanou ostatní části těla rozumně skryta, tak je výsledný efekt fajn (a hlavně to nebudí dojem, že chce být člověk za každou cenu sexííí – tohle tak nějak přirozeně a nenuceně „sexy“ je).
Každopádně zbytek patří na kupu humusu odpadlého z jehel našich českých návrhářů.

 
MarieS  13.07.11 13:02

Tak to dopadá, když docházejí napady. Nejprve se něco povede, zadaří se. Dotyčný má radost a začíná se pouštět do dalších výtvorů… Bohužel, když není nápad, vdechnutí, tak to potom vypadá moooc špatně.

 
Betty J.  13.07.11 13:11

Nedalo mi to a nahlédla jsem na Mistrovy stránky. Bez ohledu na to, že modely považuji za neuvěřitelně zprzněné kusy jinak povětšinou kvalitního materiálu, musím říci, že Luděk Hanák je vzácně konzistentní: tak dokonale vyrovnaná úroveň vlastního zevnějšku, modelů a především mott jednotlivých kolekcí, to aby jeden pohledal! Zvlášť mě zaujalo nosné téma kolekce Fatal: „Nic Vás nepromění v osudovou ženu tak rychle, jako snaha být rafinovanou bohyní s uhrančivým pohledem.“

 
Lola  13.07.11 13:17

Technická: ty třpytky na leopardovi nejspíš nejsou zelené, ale zlaté. Zlaté třpytky někdy na fotkách svítí jakoby zeleně. Ale né že by se tím teda něco vylepšilo.

 
dadina  13.07.11 13:26

Eves…typ nemám ale tip bych měla…na Fleru,ehm,jsou jedny s hooodně odhalenými zády a působí pěkně,ovšem nevím jestli nositelně:)http://w­ww.fler.cz/zbo­zi/kdyz-se-vdava-marie-claire-1843776

 
werus  13.07.11 14:08

Jedine co se mi na tech modelech libi jsou latky (krome leopardich, ty uplne nesnasim a puntikaty folie) Dokazu si predstavit treba z te modre, nebo ruzove latky krasny saty, samozrejmne bez prustrihu snurek a podobnych hovadin

 
Pírek  13.07.11 14:33

Během čtení tohoto a předchozího článku mě napadlo – co by nosila vévodkyně Kate, kdyby byla Češka? Tím myslím k příležitostem, kdy Kate volí domácí (britské nebo ze zemí Commonwealthu, jako když mířila do kanady) návrháře? Já znám povětšinou tyhle Klíry a Hanáky, to si myslím, že by bylo zcela mimo hru, pak Kláru Nademlýnskou, což si myslím, že by byla jedna z mála adeptek oblékat „českou princeznu“. Mladí návrháři, co znám, se z nějakého záhadného důvodu věnují oděvům pro klientelu, která si zakládá na tom, že „nesleduje trendy“, a to také vylučuje jejich využití. Znáte vy nějaké návrháře, kteří by Kate dokázali obléci?

 
Zuza  13.07.11 15:01

normálně nežebrám, ale nebyl by článek taky o návrhářích / návrhářkách pánské módy?

 
Marianna  13.07.11 16:59

„z minisukně těsně pod pipinku…“ :D :D :D :D

Při pohledu na ty všechny šaty si sice taky myslím, že kdyby prošel Lůďa lehčí formou lobotomie, uklidil kreslící prkno a začal znova, bylo by to třeba fajn, ALE problémem skoro všech českých návrhářů (a bohužel mám na mysli i některé ty naše „top“ návrhářky s butikama v Dlouhé) nejen že kopírue to, co už tu bylo, ale dokonce kopíruje i levné řetězce! Což je trochu skandální – jít kolem „skvostného“ bchodu Jennyfer, uvidět ve výloze nějaký hadřík, za půl hodiny projít kolem nějakého designer šopu a ejhle – to triko/kalhoty/šaty vypadají skoro stejně!
To je prostě začarovaný kruh českých oděvních umělců (tuhle zase někdo „objevil“ plísňovou džínovinu – šmarjápano, plesnivý slimky už zlevňuje i Terranova, tak se sakra probuďte, paní návrhářko)
Těžko říct, jak z toho ven…

 
Ada Pekelná
720 příspěvků 13.07.11 18:17

Zuza: a napadá tě někdo? Já jsem pánské kolekce viděla akorát na Styl/Kabo v přehlídkách mladých designérů.

 
čalamáda  13.07.11 19:56

modely s odhalenými zády jsou hezké, ale vhodné do vel. 36 max. Tam se absence prsou tak nějak předpokládá a tudíž i potřeba podprsenky. Do této kategorie nepatřím a představa, že v takových šatech (s volnou látkou!) a bez podprsenky vyjdu mezi lidi nebo nedejbože dobíhám tramvaj… děkuji, další noční můry netřeba; představa, že by se manžestrové obleky vrátily, stačí!

 
mira  13.07.11 21:03

Komu je to určené ? proč odhaluje s gustem takové velké kusy masa ? kam se to dá nosit, vždyť v tom nositelka bude vypadat jako lehká žena . A neustále se kontrolovat, jestli nevypadly i ty poslední skrovně zahalené ostrůvky kůže.

 
Rejcka  13.07.11 22:29

Ta první modrá látka je opravdu krásná, bohužel ji pan pseudonávrhář dokázal neuvěřitelně zprasit. To na bocích jsou kapsy na šňuptychl?

 
atrix  14.07.11 01:41

Tak tohle je fakt esence hrůzy!! Jediné místo, kde by se to možná dalo akceptovat jako oblečení, je veřejný dům… Pokud na tohle autor najde kupce, tak jedině snad mezi porevolučními zbohatlíky – přesně podle hesla „kupa peněz, ale sláma jim čouhá z bot“.

 
atrix  14.07.11 02:03

No a protože o modelech od L. Hanáka jsem toho moc nevěděla, našla jsem si fotky z přehlídky, ze které sem Ada dala ty ukázky – a fakt co model, to obraz děsu a hrůzy, mohla se ta kolekce rovnou jmenovat Phobos a Deimos… A pokud ženské šaty jsou hnusné, tak tím spíš už nevím, jak nazvat ty modely pro pány… Kdo má odvahu to vidět komplet, tak přidávám odkaz, ale je to fakt jen pro silné nátury:
 http://jima161.rajce.idnes.cz/…podzim_2010/

 
atrix  14.07.11 02:17

A pokud kolekce L.H. pro podzim 2010 byla děsivá, jarem 2011 to fakt nevylepšil – to je už mimo chápání (nemluvě o děsivých materiálech, odbyté krejčovině a poněkud „jetých“ modelkách)…
 http://jima161.rajce.idnes.cz/…k_jaro_2011/

 
Leia  14.07.11 08:38

mít ty dámy minisukýnky ještě o kousek kratší, tak jim budou vidět vaječníky…

 
Karolina
193 příspěvků 14.07.11 09:25

Pírek: já jsem chodila kolem butiku Gabina Paralova v Brně, a ty šaty byly kolikrát tak hezké že jsem si je vyfotila (mám jich v telefonu sbírku). A navrhuje nejen šaty ale i sukně, halenky, atd. její tvorba se mi líbí a nosila bych tak 80% těch věcí.

 
Karolina
193 příspěvků 14.07.11 09:27

osobne si myslim že Gábina Páralová je jedna z těch návrhářek, které se tady v Pekle tak usilovně hledají :-)

 
ella  14.07.11 09:35

Atrix:no fuuj to sem se lekla..a to sem radeji ty fotky ani nerozklikavala..

 
Jiřina  14.07.11 09:37

Pírek: České „vévodkyni Kate“ doporučuji prohlédnout kolekci Hanky Havelkové www.hanahavelkova.com a Timurek Ivany Šafránkové a Saši Pavalové www.teg.cz

 
Jiřina  14.07.11 09:52

Opravuji odkaz, Timurky mají www.timoure.cz

 
Maja  14.07.11 10:15

Atrix: Já tomu vážně nerozumím. Jak se může člověk, co udělá TOHLE, u nás návrhářstvím uživit? Ten člověk musí buď přetékat drzostí a přílišným seběvědomím nebo měl bohaté rodiče… Nebo…vždyť tohle nikdo nenosí, ani ty jeté české „celebritky“, ne? Nerozumím tomu!

 
Monika  14.07.11 10:38

Tak ty poslední dvě fotky (šaty rajčatové barvy) mě nadchly. Jinak jsem u něčeho na rozpacích a u něčeho si říkám, že je to snad skoro jako ten Fleur…

 
M.P.  14.07.11 12:45

Jiřina: Děkuji za odkazy! Upřímně jsem se zděsila, že jsem tyto stránky dosud neznala, to je přesně můj styl!!!

 
M.P.  14.07.11 12:46

Jiřina: a i ten první odkaz je nicméně špatně, má to být http://www.havelkova.com :)

 
kiwi  14.07.11 13:17

Jo jo, PROVINČNOST, to je to pravý slovo! Hned další bych přidala: laciná…

 
Craalla  14.07.11 20:07

To je dost šílené… Musím ale dodat, ať je to fér, Pan Hanák má obchod v Mohelnici, přirozeně s použitelnějšíma věcma než tohle a zatím jsem tam vždycky byla spokojená… za nijak šílenou cenu se zákaznicím věnuje, nosil mi do kabinky i věci, kterých bych si normálně nevšimla, ale ve výsledku mi moc slušely.

 
opY  15.07.11 13:05

Hmm, střihy se mi moc nezamlouvají, obzvlášť při faktu, že ne každá žena má pěkná záda. Kdyby se toto nosilo běžně, asi by to znamenalo více čumících podprsenek, více trčících nití, více nesebekritických kousků na ulici. Některé látky jsou krásné, jen bych s nimi měla trochu jiné záměry.

 
lára  15.07.11 17:48

hm…Tady jde vlastně pouze o to, jak dostat české návrháře na světovou úroveň. Jak chcete někoho tak vysoko cpát, když je jasné, že on sám nechce? Někdo si prostě libuje dělat věci přeplácané, široká veřejnost (nebo alespoň publikum v tomto případě) to OCENÍ (ne, že bych se tomu nedivila) a pak přijde redaktorka nějakého časopisu typu Květy a nasadí tomu všemu korunu článkem o nádherné kolekci jednoho z nejznámějších českých návrhářů. CO BYSTE CHTĚLI?! Byl tady čtyřicet let komunismus!

 
lára  15.07.11 17:51

Je mi z toho sice skoro do pláče, ale tohle se musí respektovat. Je to tak a pokud nebude sama česká společnost požadovat více, nedočkáme se světové úrovně a může být tisíc Módních pekel a PROTI ŠEDI a nic se nestane.

 
ruzicka  18.07.11 00:34

Vyyyyborny clanok, bravo!

 
Murphy  18.07.11 18:15

Souhlasim s Adou, co se komentaru k latkam a jejich kombinacim tyce – jak ty pozitivni, tak negativni. Leopardy zrusit uplne. Posledni kimonove vlevo jsou krasne, modelku bych vzala jinou. Ty kimonove vpravo – co to porad vsichni maji s temi sirokymi pasky, prepasat tim kdejaky „outfit“ a je to model. Mam rada zarive barvy – kez ty by se tak daly sehnat v beznych obchodech.

 
Murphy  18.07.11 18:38

Kdyby mel k zenam trochu ucty, nenechal by je chodit po molu nahe, s lacinymi efekty, jako je leopardi korzet, vystrih se spickou nad zadkem, kus latky s vystrihem do pasu – asi sukne, kanyr o centimetr „zahaluje“ rozkrok. Je to trapné a sprosté a působí to lacině. Takhle chodi po ulicich spousta zenskych, pro cesky svet nic noveho neobjevil.

 
Táňa  18.07.11 20:40

Líbí se mi látka prvních a třetích šatů (střih už je slabší, hm). Jinak nuda, nuda, šeď šeď, sem tam vykoukne nějaký WTF?! model a honem zase zpět k nudě.

 
Emma  22.07.11 12:05

Milé módní peklo,DĚKUJI!!!! konečně má někdo stejný názor! Bydlím nedaleko Mohelnice, kde pan Hanák působí a nestačím se divit, kolik žen tu tvrdí že má šaty od designéra – jeden střih a změny látky, maximálně ukažte co to jde a na plese si hlídejte prsa, můžou totiž vyskočit! Chápu,. že se to někomu líbí, ale mě prostě ne. Udělala jste mi radost, jen tak dál:)

 
DanielaS
2805 příspěvků 22.07.11 13:55

Prohledla jsem si kolekci podzim 2010 a nemuzu rict, ze by bylo vsechno mimo (nakolik jsou napady originalni, to nedokazu posoudit), ale celkove je to strasne kazdy pes jina ves. Na korzety by se mel vykaslat rovnou, o tom zadna. Ale treba ty halenky s origami prvky jsou pekne. Sedive (vlnene?) saty zajimave. A najednou PRASK, trubkokorzet s tylovym kanyrem. Uhhhh.
Ta panska kolekce, byt samozrejme na realnem chlapovi nepredstavitelna, davala smysl do pate fotky, melo to jednotny styl (ocenila jsem vycentrovani zakaroveho vzoru na elastacich!), ale pak to taky ujelo uplne jinam.

 
LisakPedro  28.07.11 18:49

Ale tie latky… Hlavne ten prvy model (nebeska modra). Co by som za nu dala… :) Uzasna!

 
Julinka  28.07.11 23:10

Výtečné stránky, šest hodin jsem víceméně prochechtala, to se mi na netu dlouho nestalo!

 
luci  18.08.11 09:55

Neviem, ale Český a Slovenský „návrháry“ sa zabudli niekde v krajine gýču…Pretože ešte ani jeden ma nepresvedčil, že má vkus! Celý čas len večerné šaty a stále dokola…Lebo to je najľajhšie. Súhlasím s článkom. Okrem tích dvoch posledních modelov je všetko ostatné núúúúda!!!

 
Soňa  06.10.11 17:40

Souhlasím s konstatováním, že je to „divný“, pani na první fotce vypadá, že si omotala okolo sebe rádobyluxusní potahovinu (ideální vzoreček pro sedák na secesní sesílko), přepásala špagátem a pak spadla někam do stohu (musím si zvětšit fotku, jestli jí ještě nekouká z botky kousek slámy – jako autorovi)

 
irena  09.10.11 15:37

Víly nejsou můj styl, ale proč ne. Mně vadí. že to má fakt každý rok stejný. A už hodně roků.

 
Michelle  31.01.12 15:15

„Luďku, kde ty materiály bereš?“ – většinou v Polsku, bohužel. Stejně, jako většinu hadříků, která visí u něj v butiku v Mohelnici.
To, co předvádí na přehlídkách, je děs. Věci, které navrhuje na zakázku, vypadají většinou o dost lépe.

 
Shiro  11.04.12 19:27

Je to takové nemastné neslané.
Až na ty leopardí šaty, které ve mě evokují dojem Cavalli-VietKong

 
Tionula
58 příspěvků 09.09.12 20:41

Ty materiály jsou úžasné. Takovým tím morbidním způsobem.

Poslední článek: Postava typu hruška: jak ji obléct (1.)

18.04.14 | Spíš užší ramena, obstojná prsa, štíhlý pas a pod ním zadel jak se patří: to je obvyklá charakteristika postavy typu "hruška", která se vyskytuje ve všech velikostech a jemných nuancích základního tvaru. Všechny se ovšem špatně oblékají do rovných gatí a pytlovitých triček. Jak na to, abyste vypadaly co nejlépe? (číst dále)

TOPlist
Zpět nahoru