A zase ta tvorba...

14.01.13 | autor Ada

Říkám to pořád: co je špatného na řemesle? Musí být všechno nějaká "autorská tvorba" a velké návrhářství? Dostala jsem do mailu odkaz na jednu okresní krejčovou, a po zhlédnutí jejích stránek musím konstatovat, že vykazuje nebezpečné příznaky tvorbového syndromu.

Mária Makovská působí v Hodoníně. Má autorský boutique E&M, nějaké ty weby (dva) a prezentaci na stránkách Česká tvorba, což je něco ve stylu Fleru, ale menší a jinak zaměřené. Díky komu má E&M stránky? No přece díky nadšeným zákaznicím: "Na myšlenku zřídit si webové stránky, nás přivedly naše zákaznice. Říkají, že o našich modelech by mělo vědět více zákaznic, neboť se naše modely dají srovnávat s tvorbou i výběrem materiálů s předními módními tvůrci." Srovnávat se s předními módními tvůrci není úplně nejšťastnější, pokud nedošlo k nedorozumění a ty zákaznice tím nemyslely třeba Marii Zelenou nebo Brigitu Ročňákovou. I když nejspíš to bylo nadšené vrkání, jímž se krejčová a zákaznice častují při zkoušce a předávání hotové práce, šťastné, že se dílo podařilo. Pochopitelně nemůže chybět tradiční "Našimi zákaznicemi jsou ženy a dívky, které nechtějí potkat jinou ženu či dívku ve stejných šatech a touží být vždy originální. Každý model je vždy pouze v jediném provedení a to jistě každá z Vás ocení!" Jeden kus rovná se automaticky originál, kolikrát už jsme to jen četli a slyšeli?

Běžné výrobky paní Makovské nejsou vůbec špatné. Když si prohlédnete galerii společenských šatů, najdete spoustu jednoduchých, nepřeplácaných a dobře ušitých modelů. Ty zářivě červené se správně použitými širokými ramínky (nic nevypadá blbějc než široká ramínka rovně nahoru, takto rozšířený výstřih je naopak skvělý) bych brala hned.

Autor fotek neuveden, zdroj: http://modniboutique-eam.webnode.cz/kratke-saty

Jednoduché dlouhé šaty se splývavou sukní vypadají na plese mnohem lépe než šlehačky podepřené složitou konstrukcí. Tahle růžová krajka dorazila do českých obchodů někdy před rokem nebo dvěma, v růžovém a modrém provedení, byla všude a viděla jsem ji použitou všelijak, ale tohle je jeden z nejlepších příkladů: samotná, bez pokusů o tvořivé dolaďování, na podkladu tón v tónu. A mimochodem, všimli jste si, že je na obou šatech krajka umístěna vzorem na střed a na prsou symetricky?

Autor fotek neuveden, zdroj: http://modniboutique-eam.webnode.cz/dlouhe-saty

Centrování a sesazování vzorů je ostatně vidět i na jiných modelech. Paní Makovská je zjevně ze staré školy, které ještě nebylo jedno, jak to tam prásknou.

Autor fotek neuveden, zdroj: http://modniboutique-eam.webnode.cz/kratke-saty/

Problém přijde, když se přestane šít a začne se navrhovat. Našla jsem snad všechny prvky okresní haute couture. Například návleky se špičkou přigumičkovanou k prostředníčku, které patří do osmdesátých let.

Autor fotek neuveden, zdroj: http://autorskemodely.webnode.cz

Tady jsou návleky ještě přizdobené růžovou labutěnkou. Ne že by k sobě černá s růžovou neseděly, je to ovšem dávno okoukaná a poněkud pouťová kombinace.

Autor fotek neuveden, zdroj: http://autorskemodely.webnode.cz

Saténové kalhoty jsou sice společenské, ale šijí se z jiného saténu a jinak. Barevné splývavé modely s tunikou vypadají spíš jako pyžamo.

Autor fotek neuveden, zdroj: http://autorskemodely.webnode.cz

Kapesníčky na prsa se šňůrkami vzadu už snad nešije ani ta Zelená. Čas odkázat je do propadliště módních dějin. Model vlevo je čítankově strašný: návleky, pyžamové kalhoty, poloprůsvitný topík se zubatým okrajem, odhalený pupík.

Autor fotek neuveden, zdroj: http://autorskemodely.webnode.cz

Divné barevné kombinace jsou další bolestí příliš tvořivých návrhářů. Žlutomodré šaty připomínají spíš snahu převést sportovní dres do plesové podoby. Šaty vpravo by byly skvělé, kdyby se k vršku přišilo něco jiného než skvrnitá trubka a třpytivý organzový lajblík.

Autor fotek neuveden, zdroj: http://autorskemodely.webnode.cz a http://modniboutique-eam.webnode.cz/dlouhe-saty

Když dobře ovládáte své řemeslo, držte se ho a nenechte se nikým, včetně vlastní fantazie, svést někam, kde nemáte pevnou půdu pod nohama. Šikovné krejčové, které umějí ušít padnoucí šaty, v téhle zemi chybějí mnohem víc než rozevláté návrhářky čerpající inspiraci ze starých televizních estrád a nabídky Flex-Texu.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
antees
731 příspěvků 14.01.13 15:27

„…neboť se naše modely dají srovnávat s tvorbou i výběrem materiálů s předními módními tvůrci.“ OUCH!

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 16:49
antees

Podle obrázku těžko poznáte jaký materiál je zrovna použitý a pokud nejste znalec materiálů:), tak nemůžete ani hodnotit jestli ty materiály jsou či nejsou srovnatelné.

 
slunceadéšť
51 příspěvků 15.01.13 17:33

Já myslím, že antees spíš reagovala na ten anakolut, zeugmu nebo co to ta strašlivá větná konstrukce vlastně je.

Příspěvek upraven 15.01.13 v 17:34

 
Mishelle
26 příspěvků 15.01.13 20:28

Řekla bych že zeugma :D

 
bára.brněnská
563 příspěvků 14.01.13 15:35

Osobně v tom vidím hodně z najntýs.

 
Dorenika
464 příspěvků 14.01.13 15:46

Hmmm ale paninka ma pravda tie cierne s ruzovou chlpatinkou vyzeraju ako od Elie Saaba :D

 
Nyxx
512 příspěvků 14.01.13 19:18

A to, co má v ruce, mi připomíná deštník.

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 16:59
Nyxx

To je pompadurka:)

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 16:57
Dorenika

Dívala jsem se na modely Elie Saaba a opravdu je moje krevní skupina. Pro mě je to kompliment:)

 
Lisa. Ginmi
140 příspěvků 14.01.13 15:46

Ty materiály jsou prostě příšerný, copak neexistuje opravdu nic jiného než laciný satén? na druhou stranu, na pyžamo ideální, takže to tyrkysové bych brala hned a to myslím naprosto vážně :-D Poslední růžové šaty mají překrásný živůtek. jestli je někdo potkáte naživo urvěte z toho prosím tu sukni! :-D

 
Lanevra
371 příspěvků 14.01.13 16:01

Když už jste u toho, že vám modré šaty připomínají noční košili, tak já toužím po tomhle:

Je to sice noční košile a župan (nebo domácí plášť?), každopádně se to moc neliší od toho, co si dnes ženy berou na ples. Tím míním, že je zajímavé jak se ta moda hnula.
Koho by to zajímalo tak tady jsou další obrázky toho domácího úboru.

 
Lisa. Ginmi
140 příspěvků 14.01.13 16:10

Podobný župánek mám po prababičce :-) akorát růžový a ne ze saténu, ale z nějaké trochu silnější látky s drobným květinovým vzorkem (je tam jakoby vytlačený, nevím, jak se ta techniky nebo materiál jmenují), ale košilka k tomu bohužel nebyla, je moc krásná, nedivím se vám, že na ni máte spadeno.

Příspěvek upraven 14.01.13 v 16:10

 
Chany
871 příspěvků 14.01.13 16:40

Hm, pěkné, pěkné… ještě kafíčko a ranní tisk, klídek, nožky na protější sesli, do oken se lije slunce…jen ta cena je poněkud omračující.. :-(

 
atrix
483 příspěvků 20.01.13 02:56

Cena opravdu na mrákoty, ale jinak je to model jak pro Marlen Dietrichovou, takže se není co divit.

 
Lanevra
371 příspěvků 14.01.13 17:03

Bych se smířila i s jakýmkoliv jiným a levnější modelem než je tenhle konkrétní. Prostě si jen moci povlávat po bytě. :-D

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 17:06
Lanevra

Který model myslíte:)? Třeba Vám mohu pomoci:)

 
Lanevra
371 příspěvků 18.01.13 20:51

To snad radši ani ne. Kdybych chtěla historickou košilku tak si ji nechám ušít u někoho kdo historické módě a jejímu šití rozumí.

 
Pentlička
9 příspěvků 14.01.13 18:41

Trochu mi to připomnělo příhodu z dob totality, kdy v jednom českém oděvním závodě byla na návštěvě sovětská delegace. V závodě se rozhodli, že sovětským soudružkám jako dar dají luxusní noční košile, které tam tou dobou šili v rámci omezené serie na vývoz… jaké bylo překvapení soudruhů, když část dam v těchto košilkách přišla na večerní recepci spojenou s koncertem. :-D
I když nedávno jsem objevila noční košili po babičce a popravdě řečeno, dlouho jsem zvažovala, jestli ji neprohlásit za letní šaty (nakonec v ní „zdobím“ doma)

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 17:07
Pentlička

Móda je prostě móda jen něktěré materiály jsou lepší:) a některé horší:(

 
Módní peklo
27 příspěvků 16.01.13 00:34
šaty pro družičku

@Pentlička http://data. modnipeklo. cz/modnipeklo/i­mages/400×300/­15214.jpg Tady já bych hodnotila, že paní švadleně došla nit, tak šaty nijak neukončila:)a předek krátký a v zadu delší je fajn.

Příspěvek upraven 16.01.13 v 22:32

 
Beldaran
82 příspěvků 15.01.13 10:36

Moc krásné. Já pořád říkám, že někdy je škoda, že vás v jistých věcech může vidět tak maximálně jeden chlap :D

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 16:09
Lisa.Ginmi

Ráda bych něco na obhajobu:)Ten kalhotový komplet( rozhodně není z levného saténu ten vůbec nepoužívám) je ušitý z elastického saténu, který v nabídkách nikde nenajdete, ten se používá jenom v zahraničí:) je velice drahý a je z Japonska. Jinak ty kalhoty jsem už dávno prodala:). Používám velice kvalitní a drahé materiály na české poměry. Každý člověk má jiný vkus a každá kritika je pro mě znamení, že není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem :) Klidně stejný vršek k jinému spodku Vám mohu ušít:)

Příspěvek upraven 15.01.13 v 17:08

 
Vendelýn
264 příspěvků 16.01.13 10:01

Musím říci, že paní chápu. dělá prostě od všeho něco. Přiznejme si, že kolem nás je spousta (možná ne spoust, ale najdou se) dívek, které na ples vyrazí omotané labutěnkou, tak proč na nic nevydělat? To, že paní šít umí je jesně vydět, jen bych možná zkusil jinou koncovou záložku něž vlnkatou entlovanou.

 
atrix
483 příspěvků 20.01.13 03:00

To jediné se mi u Adou chválených modelů taky nelíbilo - to vlnkování. Je to dávno dávno pasé, navíc o šikovnosti švadleny svědčí i to, že opravdu umí zaobroubit lem normálním způsobem i u materiálů, které jsou pružné. Jinak ty dvoje krajkové dlouhé plesové šaty jsou moc krásné!

 
Lanevra
371 příspěvků 14.01.13 15:49

Víte, někdy bych ráda věděla jaká vnitřní hnutí člověka donutí vytvořit to či ono. Znám docela dost lidí jejichž vkus na oblékání je přinejmenším excentrický, ale nikoho komu by se líbily šaty s chmýřím na spodku šatů nebo na rukávech. Pro to mám pochopení když jde o kabaret nebo tak něco.
Co se mi opravdu líbí jsou ty modré šaty. Ta barva je velice pěkná.

 
Matmys
1597 příspěvků 14.01.13 16:45

Já bych zase ráda věděla, jaká vnitřní hnutí člověka donutí některé modely si vzít na sebe a vyjít mezi lidi :lol:

 
Lanevra
371 příspěvků 14.01.13 16:49

Myslím že v mnoha případech je to prostě lenost. Nač strávit pět minut tím, že se zamyslím co na sebe, když jdu jenom do obchodu nakoupit. Tam na to stejně nikdo nekouká, že ano.

 
Beldaran
82 příspěvků 16.01.13 00:52

Nemají zrcadlo, to je jasné jak facka, ne? :-D Nebo už dávno prasklo.

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 17:14
Lanevra

Prosím podívejte se pozorně na módní trendy, je v módě hodně a mezi tím i peří v různých podobách i provedeních.:)

 
sedgwick
30 příspěvků 16.01.13 10:18

Zaujímavé, tu sa odvolávate na tie módne trendy, o ktorých inde píšete, že ich nesledujete. :) (Mimochodom, ja by som sa celkom rada pozrela na módne trendy, z ktorých ste čerpali inšpiráciu na tú chlpatinu.)

 
Módní peklo
27 příspěvků 24.01.13 13:24
peří

@sedgwick Jen inspirace peří i když druhů peří je velké množství.

 
sedgwick
30 příspěvků 24.01.13 13:32

:) Iste, Verešová je zárukou vkusu :)
EDIT: Navyše sama návrhárka väčšinu toho peria zo šiat ošklbala. Takže skvelý príklad ;)

Příspěvek upraven 24.01.13 v 13:39

 
GalianosjednimL  24.01.13 14:17

@Modnipeklo To je u Ruden? To bych vážená chtěl mít 10 dkg Vašeho sebevědomí na porovnávání se.

Příspěvek upraven 24.01.13 v 14:19

 
queenmargot
1106 příspěvků 16.01.13 13:11

Tady si protiřečíte. Navíc si myslím, že švadlena zvláště pokud se takto prezentuje by se o módní trendy zajímat měla a to docela důkladně. Jak s tím naložíte a případně naloží vaše zákaznice je věc druhá.

 
Lisa. Ginmi
140 příspěvků 14.01.13 15:50

Ale jo, ať nelžu, ten samet je taky trefa do černého :-D

 
Jirkátor
1515 příspěvků 14.01.13 15:54

Když jsem uviděl prvních šest modelů, tak jsem si říkal co ta Áda má, vždyť je to docela pěkné. Pak jsem roloval dál…

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 17:23
Jirkátor

V mé nabídce najdete všechno. Ten vrch jsou z poslední doby a to dole je z dřívější doby, ale každá doba má své. Především se stále opakuje tak jako vše.:)

 
eldaeve
47 příspěvků 14.01.13 16:17

Když si tyto články prohlížím, občas se ptám: Nebylo to tu už? Nepustila se Ada dvakrát do stejné tvořilky? Bohužel ne. A je to tu znovu a znovu a znovu! (myslím pořád stejný pokus o haute couture)

 
chic-nešika
143 příspěvků 14.01.13 16:26

Ja neviem, ale toto si naozaj niekto obliečie, mne to príde tak nepravdepodobné, však keby mi to niekto ponúkol, pozriem na neho či si zo mňa robí srandu a dámy čo sú v nich pofotené mi prídu akoby sa zasekli v 80-tych rokoch a nechcú spraviť ani krôčik vpred, posledné šaty naľavo mi niečo pripomínali a už som prišla na to čo

 
sibilla22
3 příspěvky 18.01.13 21:40

V prvom momente som myslela, ze je to kostym na maskarny ples.. kostym klauna :)..

 
Atrofie
741 příspěvků 14.01.13 16:30

Tyrkys a růžové šaty z druhého dvojobrázku jsou z tohoto výběru pro mě jediné nositelné - a ty růžové se mi opravdu moc líbí… mno vlastně i ty první dvě ještě dobrý, ale čím níž, tím se propadáme více a více do pekel ;-)

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 17:37
Atrofie

Bohužel ty spodní modely jsou výběr, který je staršího data. Ale i takové lze v obchůdku najít, ale především ten vrch. Jinak vás tímto zvu na Módní přehlídku, která se bude konat 8.3.2013 na plese Benatury v Kulturním domě v Hodoníně (je to charitativní ples) :)Ty poslední jsou ještě před dokončením, kdyby si nějaký všetečka všiml visících nití na spodním díle šatů:)

Příspěvek upraven 15.01.13 v 17:57

 
Atrofie
741 příspěvků 15.01.13 18:38

@Modní peklo: pí Makovská??? ;-) Děkuji za pozvání, bohužel nemohu přijet, mám to dost z ruky a navíc jeden opravdu malý 4 měsíční problém ;-)..ale přeji Vám mnoho úspěchu nejen na zmíněné přehlídce… z některých (ale opravdu jen některých)Vašich dalších modelů je evidentní, že jste se vydala tou lepší cestou (tedy pokud já mohu soudit), zde bych si už vybrat opravdu dokázala, jen co stále nechápu jsou ty asymetrie - vpředu krátké, vzadu dlouhé, to třepení a nejvíc ta touha po „sexy modelech“ :-(… ale jak říkáte, možná je taková poptávka ;-)… ještě jednou hodně zdaru!

edit: ale takhle ne!!!

Příspěvek upraven 15.01.13 v 18:47

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 19:31
Atrofie

To bylo na zakázku:) a víc takových modelů jsem šila na různé příležitosti.

 
hifi
45 příspěvků 17.01.13 09:21

Ja si neumim predstavit ty prilezitosti, prominte.

 
Haeroxia
3 příspěvky 24.05.13 12:33

A co třeba taneční soutěž? Na těch jsou k vidění různé šílenosti tohotot typu…

 
motiva
110 příspěvků 15.01.13 19:59

Ty poslední černozlaté se mi líbí moc :-)

 
Beldaran
82 příspěvků 16.01.13 01:06

Mně se některé ty šaty velmi líbí, třeba ty první, ty krátké tyrkysové a ty třetí odspoda. Jednoduché, pěkně střižené, šití úplně nerozumím, ale řekla bych, že tady někdo ví, co dělá. Kdyby paní nešila až v Hodoníně, možná bych konečně sebrala odvahu, koupila látku a šla si nechat ušít pouzdrovky:)

 
real.lit
13 příspěvků 14.01.13 16:32

A tohle je od jedné autorky? Nějak tomu pořád neumím uvěřit…

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 18:09
real.lit

Já taky nevěřím tomu, když něco vytvořím:)jde to mimo mě a když je dílo hotové tak se jen divím:) je to ale čím dál lepší:). Podle reakcí, které tu jsou. Kritizujete staré věci a velice mě těší pochvala na nové a že nevěříte tomu, že je to od jednoho člověka. Jinak se šije lidem v Praze nebo Brně, tam je větší kupní síla:) Není problém cokoliv ušít, ale nesnáším pevné materiály, jsou jako krunýř a myslím, že pokud některá z vás měla opravdu šaty na tělo, tak při pohybu (tanec, sednutí) jste se nemohla nadechnout nebo pořádně se hýbat. Ovšem pokud chodíte do společnosti jen postávat, tak to pak ano.

 
Sibyla
2639 příspěvků 18.01.13 09:36

Bohužel, pokud jste některé z těch šílenějších modelů šila podle přání zákaznice, musím říct, že v Hodoníně máte opravdu prapodivný vkus. Ne, neodpovídejte mi, vím, že musíte být loyální k zákazníkům, ale místy je to opravdu peklo. Přitom vy jste zjevně dobrá švadlena.

 
rice
348 příspěvků 14.01.13 16:42

@Lisa. Ginmi PES satén jako pyžamo? Ani náhodou, člověk se v tom akorát zapaří! :-)

 
Chany
871 příspěvků 14.01.13 17:11
Mně

By se líbily ty červené, teda kdyby nebyly cáraté ( vepředu krátké, vzadu frak)Mají moc pěknou barvu a výstřih.

 
Chany
871 příspěvků 14.01.13 17:15
Slečna v bílých kalhotách

A modrém vršku vypadá jak chudák s frakturami horních končetin ( myšleno ty bílé návleky evokující sádru) ;)

 
Luara
138 příspěvků 14.01.13 17:17

Mám obavu, že tohle není jen vizitka autorky, ale i českých žen. Jo, já vím, nepaušalizovat, ale když vidím „modelky“ a většinu žen na českých ulicích, nejde mi to. NEVKUS. Nejen oblečení, ale celková stylizace, make-up, vlasy. Krom slečny v zelených šatech vypadají jak štětky z nižší cenové.

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 18:21
Laura

Chtěla jsem se zeptat co máte proti jejich účesům(mají je jen rozpuštěné)a přiřazení? Co potom na molech předvádějí modelky, když jsou na půl nahé! Z kterého jste století? Jinak i takové modely mám také:)

 
Luara
138 příspěvků 15.01.13 18:59

Jak jen definovat lacinost? To není o nahotě, ale provedení. Řídké vlasy vyperoxidované do nepřirozeného odstínu, nebo naopak obarvené nepřirozeně a nešikovně na černo, vysolárkovaná kůže, špatný melír, make-up hodící se k jinému typu. K tomu nekvalitní materiály a pochybné modely. Nemám vůbec nic proti šatům s výstřihem a odhaleným pažím. Ale i to lze činit, aby to vypadalo luxusně, ne jako šlápota. Když dva dělají totéž, nemusí to být holt totéž.
Schválně se podívejte na poslední fotku Michaely Kociánové a najděte rozdíl mezi ní a tím, jak se prezentují svým zevnějškem ženy na fotkách zde v Adině článku.
 http://www.supervizaz.net/…v-opere-2013

 
Beldaran
82 příspěvků 16.01.13 01:16

Já si dovolím nesouhlasit. Předně musím ocenit, že většina těchto „modelek“ má hezkou postavu, je to vidět na velmi hezky tvarovaných rukou. Evidentně o sebe dbají. Ale souhlasím s tím, že jiné líčení by slušelo víc, nicméně to mohu říct o x ženách, které denně potkám.

 
Luara
138 příspěvků 16.01.13 01:52

Pokud vím, k postavám jsem neřekla popel. Chcete-li, ano, oceňuji, postavy mají tyto ženy dobré.

 
tonks
87 příspěvků 16.01.13 07:35

Myslím, že s tou vizitkou českých žen jste uhodila hřebíček na hlavičku. Problémem je to, že každá chce mít „originální model“, nicméně přitom potřebuje, aby ta originalita spočívala maximálně v cancouru vlevo nebo vpravo, barevném tónu, přidaném volánku nebo vlnkované hrůze místo lemu. Ke skutečné odlišnosti nikdo nesáhne…výsledkem je místní společenská událost, kde má 95% dam podobný účes, podobný make-up a podobný outfit - pokud zrovna mezi místními dámami frčí „voživíno“ na hlavě, tvrdé černé olemování očí doplněné lesklým stínem a výrazným zdravíčkem + saténové šatky na ramínka, je jasné, že místní módní salony vyjdou vstříc…jen je otázkou, co bylo dřív, zda „slepice nebo vejce“. Jen se bojím, že se to vzájemně potencuje a není z toho cesty ven. Obávám se, že mnoho českých žen má stále ambice být, jak jsem ve Slezsku zaslechla, „krasna a vyrazna“ a už nevidí, že tím ze sebe dost často vyrábějí dámy laciného vzhledu, u kterých ta výrazná úprava potlačí všechno, co by na dané ženě mohlo být přirozeně krásné a půvabné. Škoda.
Určitě bych u paní, která šila dané modely, ocenila krejčovské zpracování (vyjma toho nešťastného vlnkovaného lemování, které z pěkných šatů může vyrobit hadřík z vietnamské tržnice) - a skutečně se mi líbí poslední černý černozlatý model - možná i proto, že ještě nestihl být dokončen oním podpisem. Je střihově jiný, jednoduchý, půvabně kopíruje tvar ženské postavy, ale lacině nepředvádí všechno, čím příroda modelku obdařila. Moc hezký, pokud by paní měla kolekci podobných modelů, chápu, že by asi mezi místními dámami neměla takový odbyt, ale stoprocentně by její tvorba byla kvalitativně výš a lépe odlišitelná od nabídky „plesových oděvů“ z asijského dovozu. Nicméně chápu, že se asi potřebuje chovat tržně.

 
PythonRegius
286 příspěvků 14.01.13 18:03

Prvni fotky v clanku me dost prekvapily, protoze jsem cekala neco strasidelneho, ale ono to bylo docela i pekne. Libi se mi ta cerno-cervena vec, co se jevi jako tilko, ale ve skutecnosti jsou to saty. Jen bych to tedy radeji jako to tilko, vyhledala jsem si to cele a spodek me nejak neoslovil.
Potom uz to jde dosti z kopce. Vubec jsem nepochopila zohyzdeni tech ruzovych satu dole, takove pekne mohly byt bez te ukrutnosti vespod! Vidim to na nejaky nahly zachvat nepricetnosti.

 
GalianosjednimL  14.01.13 18:04

@Ada Pro mne to má dvě roviny. První ta, co píšete o návrzích a střihu a to bohužel máte pravdu. Je to místy „nekoukatelné“ viz. pyžama. Druhá rovina je Flex- Tex, kde bych ubral na plynu a nešířil stereotyp, kterým si pak následně protiřečím. Je to pár měsíců, co jste tu chválila nejmenovanou kolekci a ti lidé tam dozajista nakupují látky. A rozevlátí nejsou. Moc to nechci pitvat, spíše to berte jako námět. Osobně mám z Jateční spousty látek na dekoračky, pozadí apod. Viděl jsem oděvy prezentované v Lysé nad Labem a také byly odtud. Prostě platí, že jde především o to, kdo na to má talent. Ten navrhne a ušije oděv tak, že ni Ada nepozná Flex - Tex.:)

 
Tleilaxan
241 příspěvků 14.01.13 18:37

Možná Ada narážela spíše na reklamu, kterou se Flex-Tex prezentuje, protože ta je opravdu odstrašující…

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 18:34
GalianosjednimL

Nevím co je to za prodejnu a ani nevím, kde to je. Dnes mám již jen zahraniční dodavatele, ale dříve jsem měla i české materiály než všechny textilky zavřeli:(
Co se týče modelů, tak jsem to už jednou uvedla. Není člověk ten(návrhář), aby se zavděčil lidem všem. Ani po tom netoužím:) to my můžete věřit.

 
z maloměsta
49 příspěvků 14.01.13 18:30

A nejsmutnější na tom je, že si člověk umí představit, co to dá práce…co bych za to dala, umět takhle šít (myslim čistě technicky!)
když si ta paní evidentně umí vyrobit střih, to nemůže okoukat něco vkusného?

 
Karin
3401 příspěvků 15.01.13 08:46

Ty hrůzy jsou patrně ušité podle požadavků zákaznic.

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 18:38
z maloměsta

Já neokoukávám. Já se podívám na materiál a vidím nějaký model i vidím tip pro koho šiji a tak se vždy najde právě ta která se mi do šatů hodí:)Té normální módy je všude dost a já jsem se nikdy neřadila do davu.:)

 
z maloměsta
49 příspěvků 15.01.13 20:06

No, právě…

 
Sibyla
2639 příspěvků 18.01.13 09:39

Ale jděte, vždyť tohle je právě ta davová hrůzomóda - projděte si starší články a octnete se ve velmi rozsáhlé společnosti (strašidel, bohužel)

 
Taychi
15 příspěvků 14.01.13 18:34

Ty poslední růžové mají fakt krásný živůtek, ale proboha, ten spodek, co to má být? Je to jeden z dnešních šoků. Mnohem větší, než když mi moje maminka dnes donesla boty, které jsou pěkně zateplené(sněhule, mišelinky!!!) a prý, že to každý nosí, takže to vzala. Když viděla můj výraz, tak mi řekla, ať si trhnu nohou. Už tak mi je trapně, že ke kabátu nosím rifle, natož tyto krásné špekáčkové boty, které bych si na sebe nevzala snad ani na hory… Proč si všichni myslí, že když to všichni nosí, tak je to vkusné?._.

 
dagur
263 příspěvků 14.01.13 21:03

Maminka to určitě myslela dobře, možná je ještě trochu ovlivněna dobou, kdy se všechno muselo shánět a to, co „frčelo“, pocházelo z omezeného výběru v obchodech. Prostě chtěla, aby vám bylo teplo a neuvědomila si, že jste asi spíš stoupenkyně elegance (možná i za cenu mírného utrpení :-) než rozšířeného sportovně volnočasového lo­oku.

 
Matka Vlčice  14.01.13 18:49

No jo, peklo peklíčko je zpět s oblíbeným tématem - bohužel po řádění Angelmar a víření bludiček paní Šikulové už mě budou šokovat jenom na hlavu natažené mikrotenové pytlíky.

 
Lanevra
371 příspěvků 14.01.13 19:06

@Pentlička: Ou… To je tak, že když se z bývalého spodního prádla stane oblečení na ven. Ale vážně, takové topi to byla dřív košilka a dávaly se na to ještě tři další vrstvy minimálně. :-D

 
Mylady2
12409 příspěvků 14.01.13 19:06

Toš jaká poptávka taková nabídka:-D

 
Matka Vlčice  14.01.13 19:07

@Mylady2 To první zelený máte ode mně - jen abyste to věděla.

 
Matka Vlčice  15.01.13 11:00

To to zelený ramínko tý MyLady tak závidíte? Tak si někdo řekněte, dám vám taky..

nebo jinak, ví vůbec někdo, proč mi k tomu příspěvku že jsem Mylady dala zelené, kliká na červené, nějaký vysvětlení, koho jsem tím urazila?

Příspěvek upraven 15.01.13 v 11:02

 
LudmilaCecílie
138 příspěvků 14.01.13 20:34

Těch růžových lajblíků paní návrhářka nakoupila víc, než potřebovala, tak je použila i na jiné nádherné výtvory. Nebo je to Růžová kolekce o třech kusech. Vršku těch prostředních šatů je vážně škoda a nebýt té šílené látky, i ty vpravo by ušly.

Příspěvek upraven 14.01.13 v 20:52

 
paffg
376 příspěvků 15.01.13 00:41

K tomu vršku uprostřed by se hodila ta suknička ze stejné látky z šatů nalevo, zbytek prodavačkám do cukrárny.

 
LudmilaCecílie
138 příspěvků 14.01.13 20:42

Po shlédnutí více fotek na webu paní návrhářky si říkám: Kéž by ty lemy všude nezakončovala tím vlnkovaným okrajem… to z většiny modelů udělá šaty jako pro pětileté holčičky…

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 18:51
LudmilaCecílie

To je přesně můj podpis, to je to co na šatech dělám už 22let a odlišují se od všech ostatních. Každý návrhář je něčím specifický a já entlováním, ale ne takovým, který umí každá švadlena. Jedna osůbka zde napsala, že to udělá každý levný úplet s trochou elastiky a že každá švadlena by měla umět udělat lem na šatech. Právě proto, že to dělá každá švadlena, tak já dělám právě to, co si myslím, že skoro žádná neumí, alespoň jsem to nažádných šatech ještě neviděla tak jak to dělám já. Pouze to mají obnitkované jen na husto. Asi si to budu muset patentovat:)

 
borovnica
259 příspěvků 15.01.13 19:41

Já bych s tím patentováním vlnkovaného okraje nechvátala :-). Existuje na to dokonce půmyslový overlock. Když jsem kdysi šila pro němce, tak se to dělalo snad na všechno co šlo :-), ale už je to cca 10 let zpátky

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 22:50
10let zpátky

@borovnica Sice stroj to dělá, ale právě jen nahusto, tak jak to dělají všichni co jsem viděla a to zrovna není nic moc. Udělám Vám záběr až budu mít čas nebo raději ne on by to někdo mohl okoukat.:) Je docela zábava tady číst jak je to moje entlování hrozný a v prodejně poslouchat jak je to hezké a že taky někdo ukončuje šaty jinak než je běžné a to je pro mě důležité.:)

 
jxxxx
7 příspěvků 16.01.13 23:39

Ak vám pomôže ďalší názor - ani mne sa to nepáči. Pri niektorých modeloch sa to hodí, ale ak ich je priveľa, je to nudné, a nemám pocit, že práve toto by bol rukopis. Niekto by to mohol nazvať nedostatok fantázie tvorcu.
Pre inšpiráciu odporúčam presurfovať zahraničné e-shopy so šatami - niektoré motívy by sa dali rozvíjať.
Inak niektoré sú skutočne fajn, niektoré sú zlé - ale najviac mi je ľúto tých, kde vrch sa začína dobre, je pekný, pekne spracovaný - ale sukňa to celé kazí… a je ich tam vcelku dosť…

 
LudmilaCecílie
138 příspěvků 14.01.13 20:44
Hilfe, bitte!!!

Příspěvek upraven 14.01.13 v 20:46

 
Lanevra
371 příspěvků 14.01.13 20:53

Tak zrovna tady je kromě hrůzy i troje pěkné dlouhé černé šaty na konci co bych si i koupila kdybych na to měla postavu. Nemyslím ty s výkrojem vepředu, ale ty obyčejné.

EDIT: Obrázek ani odkaz to nebere, tak to nechávám být, snad každý pochopí které myslím.

Příspěvek upraven 14.01.13 v 20:55

 
defilenaiguille
2677 příspěvků 15.01.13 07:24

@LudmilaCecílie
Ten topík z bílého „sametu“ mi připomíná část kostýmu neteře na discodance.
Při pohledu na peří na černých sametových šatech (které se mi jinak líbí) jsem si zase vybavila šaty na závodní tancování (latinu), možná se autorka inspirovala tam.

@Malina jahodová Řekla bych, že Ada měla na šatech do opery spíš kombinaci oranžová (zlatooranžová?) a modrozelená. Model zde uvedený má kombinaci a střídání barev, které mi evokuje spíš kostým šaška. Nebo kostýmy z Noci na Karlštejně, ale ty byly krásné.

 
GalianosjednimL  14.01.13 20:46

@Tleilaxan Jestli myslíte deník Metro, tak to máte asi pravdu. Přesto jejich potenciál nevisí pouze na modrém vánku za 19,–Kč/m.

 
Tleilaxan
241 příspěvků 15.01.13 12:08

Myslím Burdu, tam už by se mohli prezentovat lépe a jinak, ale zvolili cestu většího zla. Moc ráda Vám to naskenuji, jestli máte zájem, protože to vážně stojí za to vidět.

 
LudmilaCecílie
138 příspěvků 14.01.13 20:49

Že by variace na šaty Keiry Knightley z Pokání? :D

 
consuela
11 příspěvků 16.01.13 09:38

@LudmilaCecílie a k zelenému modelu ještě plácneme nějaké to „vožívení“ na hlavu v podobě růžové patky :-))

 
GalianosjednimL  14.01.13 20:57

@LudmilaCecílie No to je průšvih, navíc i malá investice do jednotného pozadí fotek, by mohla alespoň něco zachránit. Odstranění přebujelé květeny, která tvoří dominanci fota tak, že je stejně někde amputovaná. Nebo s ní modelka bojuje „o prsa“. Zrzka v červeném na přepáleném světle by šla taky stáhnout…zbytečné dekorace, „rozstřelení“ kompozice zrcadlem. Vím, že Vám šlo asi spíše o oděvy, které Vás nadzvedávají (a moc se nedivím), přesto by se dalo spousta věcí poopravit viz fialová halenka (prezentovat jinak).. u mne vede teda foto 12. :)

 
LudmilaCecílie
138 příspěvků 14.01.13 21:15

Viděl jste ty s tou monsterou? Je hezčí než některé šaty… proč si tam paní návrhářka rovnou dává konkurenci?? ;-)

 
GalianosjednimL  14.01.13 21:23

@LudmilaCecílie :):) Na tu jsem právě reagoval, doslova se přetahuje s účastnicí focení.

Příspěvek upraven 14.01.13 v 21:23

 
Matka Vlčice  14.01.13 21:29

@LudmilaCecílie No protože ty vlnky se vám udělají, když levný polyester s trochou elastanu zaobroubíte hustým entlem - čiližeš nemusíte nic zakládat (což by ale nějaká poloprofesionální švadlena zvládat měla).

 
Mahtiel
443 příspěvků 14.01.13 21:32

A teď vážně…TO NEJSOU PYŽAMA?! Eeeh :O

 
tonks
87 příspěvků 16.01.13 08:06

Koukla jsem na webovky daného salonu - a musím říct, že 99% modelů krátkých šatů a kombinací topu s kalhotami se skutečně střihově neliší od nabídky v katalozích nočního prádla… A některé sametové modýlky dokonce můžou fungovat i jako kostýmek pro hravé dospělé. Neměly by se oděvy pro více či méně společenské události poněkud lišit od pyžama či negližé? Tedy i něčím jiným, než je jen materiál. Chápala bych dvoje troje šatky pro zvlášť odvážné školačky, které touží při svých prvních společenských událostech vyzkoušet působnost svých ženských zbraní a postrádají soudnou matku…ale celá produkce?

 
moi-bebe
219 příspěvků 14.01.13 23:36

Mně teda všechno připadá děsivé. jedině, kdyby se snad z těch z těch červených z prvního dvojobrázku ustřihl ten cancour vzadu a nějak se to hezky zaobroubilo… aby z toho byly prostě „obyčejné“ červené šaty. jinak všechno ostatní jsou devadesátky a níž a je to hrůza. řemeslo neřemeslo.

 
Luara
138 příspěvků 14.01.13 23:41

To lemování mi též přijde šílené. U některých typů šatů (obecně, ne této paní) by mi možná přišlo přijatelné. Takhle působí jako nějaká okázalá perverzní „trejd mark“.
Domnívala jsem se, že sukně nebo šaty mají mít zakončení takovým ne moc viditelným uchycením. Přiznám se, že nevím, jak se tomu správně říká, nejsem švadlena, ale nemělo by to být prošité. Ada třeba poradí.
Krajka by měla být ukončená ozdobným okrajem.
Tyhle kudrlinky nevím, nevím.

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 19:05
moi-bebe

Právě proto, že by byly obyčejné:)jsem tam udělala ten cancour. Jsou už prodané:)

Příspěvek upraven 15.01.13 v 22:59

 
sedgwick
30 příspěvků 15.01.13 21:16

Neviem, či Vám to už niekto povedal, ale to, že je niečo predané, ešte neznamená, že je to aj vkusné. :) A čas venovaný týmto, podľa mňa nezmyselným, obhajobám, by ste mohli venovať napríklad pouvažovaniu, či časť Vašej tvorby skutočne nepatrí do módneho pekla. Respektíve porozmýšľať, ako zlepšiť aspoň prezentáciu Vašich výrobkov. (Ja viem, načo sa namáhať, veď šaty sa predávajú, tak čo na tom, že v nich zákazníčky vyzerajú tak, ako vyzerajú ;) )

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 23:40
část modelů

@sedgwick Určitě část modelů se sem rozhodně hodí a nemyslím, že zde oponovat je zbytečné. Mám ráda výměnu názorů:)To samé bych mohla napsat vám všem, že zbytečně mě tady hodnotíte a přitom určitě, každý z vás má jistě nějaké povinosti:)Jestli máte přehled, kde, kdo a jak, tak zřejmě vaší náplní není nic jiného než hledat co se kde zrovna děje:)(myslím tím tady všechny).Mě tento odkaz přišel do E-mailu, abych mohla reagovat, tak činím:) Jinak opravdu nemám čas sledovat jestli náhodou šiji či nešiji to co se zrovna nosí. Nesnáším stádnost:) Protože to je zrovna IN nebo OUT. Prezentaci si dělám vlastníma silama a z vlastních prostředků. Až budu mít znovu 20let a život před sebou(jsem již ve starobním důchodu a jen se bavím něčím co mě baví):), tak si najdu sponzory.

Příspěvek upraven 15.01.13 v 23:53

 
sedgwick
30 příspěvků 16.01.13 10:06

Môj komentár ste zjavne nepochopili :) Odporúčala som Vám venovať čas Vašej práci (resp. zábavke, ako to sama popisujete). Vaše porovnanie s nami všetkými, že iste máme iné povinnosti ako čítať si Módne peklo a komentovať aj Vaše výtvory, je úplne mimo, pretože porovnateľné by bolo, ak by sme čas v rámci pracovnej doby trávili na intranete a obhajovali sa tam ako tvrdo pracujeme a aké úspechy dosahujeme. Porovnávate dve úplne odlišné aktivity.
Vaše výtvory nie sú pekelné preto, lebo nie sú „in“. Nie je to o sledovaní trendov, ale o vkuse. Okrem toho, snáď nechcete tvrdiť, že tvoríte niečo nadčasové. ;)
A znova, asi neuveríte, ale prezentáciu (či už osobnú, alebo firemnú), ľudia bežne financujú z vlastných zdrojov. Navyše, žiadne veľké investície by ani nebolo treba, stačilo by triezvejšieho fotografa a modelky s menšou túžbou exhibovať za každú cenu.

 
Malina jahodová
175 příspěvků 14.01.13 23:59

Snad nejhorší jsou ty fialové s řadou umělohmotných volánků. Naopak ty šedivé pod nimi se mi docela líbí. Bez návleků a s rozparkem přestěhovaným dozadu by z toho byly použitelné šaty. Jo a zmiňovaná „divná“ modrožlutá kombinace je ta stejná, jako měla Ada na šatech na ples v Opeře, které tu vloni vzbudily rozruch.

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 19:08
Malina jahodová

Ty kanýry jsou z velice jemného elastického nylonu (mimochodem tento materiál je taky z Japonska), který se mimo jiné používá v jiné formě na silonky:)

Příspěvek upraven 15.01.13 v 23:51

 
Malina jahodová
175 příspěvků 15.01.13 00:07

Ty první šaty mají moc hezký střih. Nelíbí se mi barevné provedení, umělý materiál, kudrnatý spodek, ale střih sám o sobě je krásný. Je to přesně ten střih, který mi na šatech dělá pěknou postavu, ale bohužel jsem ho už nějakou dobu nikde neviděla.

 
corrigan
2631 příspěvků 15.01.13 08:28

Ano, paní Makovská by měla pracovat rukama a ne hlavou - tudíž měla by šít a ne vymýšlet. Vypadá to, že šít totiž umí. :-)

 
Caralina
916 příspěvků 15.01.13 09:24

A ono to není pyžamo? To je jako fakt na nošení na ven?

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.01.13 11:16

Taky jsem myslela, že je to pyžamo. Ideální antikoncepce na pochodu.

 
Kerli
27 příspěvků 15.01.13 20:03

Antikoncepce.­.přesně! Ještě přidat crocsky, a nemusíte se obávat jakéhokoli napadení! :D

 
Aurora5
33 příspěvků 15.01.13 11:12

Tie zelené šaty hore, keby boli bez návlekov, tak sú fajn…

 
queenmargot
1106 příspěvků 15.01.13 11:22

Paní asi nebude úplně marná švadlena. Šaty jsou ušité precizně. Ovšem na jejím místě bych se do návrhů nepouštěla.
A samozřejmě neovlivní to, co si zákaznice žádají. Přece nepošle zákaznici pryč, když se jí samotné model nezamlouvá. Jde o její živobytí.
Osobně se mi nejvíc libí ty úplně první dlouhé šaty z jejich webovek, viz odkaz: http://modniboutique-eam.webnode.cz/dlouhe-saty/#…
Mimochodem sama si teď necávám šít plesové šaty u švadleny viz obrázek: http://www1.macys.com/…-sequin-gown?…
Sehnat tmavě modrou pěknou krajku byl po celém Brně problém (čas na objednání nebyl, ano příště budu shánět materiál dříve, v lednu už je jaksi na krajky pozdě). Nakonec jsem skončila spokojená u Kalců, původně měly být šaty hedvábné, jenže zase aby odstín seděl ke krajce, dost oříšek, vyhrál tedy vámi haněný satén (ovšem je hedvábný). Opět od Kalců, asi už jinam nepůjdu, protože plně naprosto vyhovují mým požadavkům.

Příspěvek upraven 15.01.13 v 11:25

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 15.01.13 11:49

Docela se mi líbí ty dlouhé fialové (čtvrtý snímek).
Ale jak to pak pokračuje dál… čím dál horší, opravdu nevím, kam by se daly nosit předposlední tři modely. Nebo saténová pyžamová kombinace - to snad jedině opravdu jako to pyžamo nebo domácí oblečení (když už nic víc, vypadá to aspoň pohodlně).
Se zmiňovanými širokými ramínky rovně nahoru na šatech žádný problém nemám; že to vypadá blbě (nevím proč) je pouhý subjektivní názor.

Příspěvek upraven 15.01.13 v 11:50

 
PaolkaH
83 příspěvků 15.01.13 12:41

Když už jsme u té tvorby, já to pravé peklo zažívám při výběru kostýmu na břišní tance, sice trochu šít umím, ale přeci jen to nemám úplně vychytané, nicméně když pak na Fleru objevím toto http://www.fler.cz/…acni-1090435 za krásných 8658 kč (které by mi dopomohli být jedinečná), nejen, že si pak připadám jako mistryně švadlenka, ale chce se mi vraždit!!

 
Kelly2
28 příspěvků 15.01.13 13:24

Pane bože! Tohle je vážně strašný :( Já jsem dřív orientální tance taky tančila a kostýmy jsem si dělala sama, zvlášť to zdobení. Takže pokud zařídíte tu šicí část, ráda Vám to dozdobím (a určitě ne jako ta paní na fleru). Kdyžtak můžu poslat nějaký fotky věcí co jsem dělala :)

E: Vlastně mě tak napadá, že mám ted jeden kostým na prodej. Je bledě modrý s kalhotami, květinová výšivka. Kombinace bílé poloprůsvitné látky, bledě modré látky s ornamenty a zlato stříbrné výšivky :)

Příspěvek upraven 15.01.13 v 13:26

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.01.13 20:30

Chtěla bych vidět tu šťastnou tanečnici, já bych v tom nevylezla ani vynést smetí.

 
PaolkaH
83 příspěvků 15.01.13 21:33

Tak holt máte asi špatný vkus :D, aneb jak se píše v komentářích: „Překrásná práce. Skoro přemýšlím, jestli se nemám dát na orientální tance.“

 
tonks
87 příspěvků 16.01.13 07:54

Nechci být jedovatá, ale kombinací materiálu, střihem, vzorem si ta „orientální kreace“ nic nezadá s typologickým sladěním a úpravou dané modelky. Přesně tak si představuji tanečnici břišních tanců…

 
PaolkaH
83 příspěvků 16.01.13 14:41

O materiál a vzor mi nejde, i když ten vzor akombinace barev nic moc pěknýho podle mě taky není, jde o tu cenu za takový visící neforemný pytel + něco vzdáleně podobného no podprsenka to asi nejspíš nebude. Ta paní na fotce nemá zrovna hezkou postavu a ten kostým to ještě zhoršuje.

 
PaolkaH
83 příspěvků 16.01.13 14:57

A co se týče kostýmu na břišní tance, měl by být asi takový (ten bílý Mona prodává jen tak mimochodem za 2500 kč pro srovnání)

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 16.01.13 19:12

Jé, Daila:) Ten její kostým chci, až ho bude prodávat :)

 
PaolkaH
83 příspěvků 16.01.13 19:20

Já bych ty její kostýmy taky brala, akorát je neštěstí, že je oproti mně Daila malinká :/

 
ETE
46 příspěvků 16.01.13 12:35
Kostýmy

Za stejnou cenu si koupíte kvalitní kostým přímo v Egyptě.:) Naše lektorka nám je pravidelně odtamtud vozí, třeba něco takového poskytuje i ta vaše.;)

 
hasonka
29 příspěvků 15.01.13 14:33

@Kelly2 To je vylozene skoda materialu, ach jo, pritom barva docela hezka

 
chic-nešika
143 příspěvků 15.01.13 17:12

@Módní peklo no ono to Dorenika ako kompliment nemyslela, elie saab je už trochu iná liga, mňa by len zaujímalo keď už šijete z drahých materiálov, ako tu uvádzate prečo tie šaty vyzerajú tak lacno, odpoveď je prostá používate niektoré strihy, ktoré z módy vyšli dávnejšie než dávno, nemôžete stále šiť to čo sa šilo keď ste začínali, treba si rozšíriť obzory a nedržať sa toho svojho a myslieť si stačilo doteraz bude aj naďalej, skúste sa inšpirovať tu a už preboha nerobte na všetkom tie malé volániky http://www.modnipeklo.cz/…eda-na-ples/

 
Modigliani
781 příspěvků 15.01.13 18:11

Okresna klasika…

 
GalianosjednimL  15.01.13 18:41

@Módní peklo Ten citát z Babičky je již dnes překonán, dnes spíše na návrháři záleží, zda dokáže ze zpětné vazby (případně i konstruktivní kritiky) něco pro sebe získat, či nikoliv.

 
Kerli
27 příspěvků 15.01.13 20:00

Líbí se mi žluto-modrá kombinace…na švédské vlajce.
Jinak ty rukávky se zaháknutím na prostředníček jsem ještě nikdy neviděla na společenských šatech. Leda tak možná na nějakých tanečních, kde je hlavním účelem, aby to drželo…

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 20:26
Návleky

@Kerli To jste ohodnotila správně, většinou mé zákaznice si jdou na ples zatancovat a potřebují, aby jim návleky držely. Na červeném koberci by to nepotřebovaly:)

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.01.13 20:31

Mě se ta kombinace líbí na ukrajinské vlajce. To si nikdo příčetný nemůže dát na sebe…A teď čekám, kdy mi toto paní návrhářka okomentuje s tím, že šaty jsou již prodané.

 
moniii
2 příspěvky 15.01.13 20:14

Musím ocenit paní Makovskou za její komentáře tady :) Vždycky, když se tady objeví někdo kritizovaný, přichází s dost agresivním protiútokem.
Naopak paní Makovská mě přesvědčila, že ví, o čem mluví, a o módě a šití ví víc, než všechny místní drbny. A zatímco drbny útočí a kritizují, ona vysvětluje.
Nenechte se shodit :) Pěkný den!

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 20:20
asymetrie

@Atrofie Nevím jestli jste na plese tancovala latinské tance(myslím, kde je vždy jeden sál pro mladé, kde se tancuje všechno moderní a v jiném sále zase společenské a mladí běhají ze sálu do sálu a tento tip šatů splňuje požadavky). V dlouhých se tancují velice špatně a zase v krátkých, když se tancuje prozměnu taková polka zase šaty lezou nahoru a nevypadá to zrovna dobře, když zadek leze ven. Mladé dívky nenosí sukně pod kolena, aby tomu předešly. Potom to obnitkování se mi líbí a celou dobu i mým zákaznicím:) vždyť já se svou moudou nechci zaplavit trh. Dělám co mě baví a jak mě to baví a to, že jsem se dostala na tyto stránky je docela fajn. I negativní reklama je reklama to můžeme vidět i na listech bulváru nebo v televizi (jeden chválí druhý haní), co člověk to názor, tak to bylo je a bude:). Hodně z vás mě tady odkazuje na opravdu návrháře světového formátu:) to ale tady v ČR nehrozí, kolik lidí si takové šaty koupí:(

 
Atrofie
741 příspěvků 16.01.13 10:25

O. K., já Vám to přeci neberu, jen jsem vyjádřila, co se mi líbí/nelíbí..jak jsem psala, držím Vám palce, ať to jde ;-)… některé Vaše šaty jsou opravdu krásné, zejména Vaše práce s krajkou se mi moc líbí!

 
real.lit
13 příspěvků 17.01.13 16:40

Nerada se pletu do cizích debat, ale tady mi to nedá. Tanci se věnuji již pár let a moc ráda chodím na plesy a to zásadně v dlouhých šatech (mám je raději). Latina se v nich dá tančit naprosto bez problémů, stejně tak standard. Sukně samozřejmě nemůže až být na zem, ale to vadí při každém tancování.
Asymetrie samotná mi nevadí, to je věc vkusu každé z nás. :)

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 20:35
poděkování

@moniii Děkuji:)Já jsem vždy šila co jsem chtěla a teď to nehodlám měnit:) Někdy, když náhodou vidím nějakou pochvalu na někoho jak je oblečený, namalovaný, učesaný atd.. tak se divím jaký mají lidé vkus. Hold jsme každý jiný a proto je nasvětě tak krásně:)

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 20:38
vlajka

@Parwi Nawari Tyto ne, ale spousta v podobných kombinacích:)

 
Módní peklo
27 příspěvků 15.01.13 20:45
bledě modrý kostým

@Kelly2 Zkuste ho nabídnout na www.fler.cz (ovšem musí to být prokazatelně Vaše výroba) jinak se tam nabízet nic nedá:)

 
Mika90
69 příspěvků 15.01.13 20:53

„Zajímavá kombinace“: věřím, že pí. Makovská umí dobře šít a věřím i, že kupuje kvalitní materiály, co je ale šílené, jsou všechny ty realizované návrhy (alespoň teda zde zobrazené, na jiné jsem se nekoukala). Snad je to opravdu dané jen poptávkou (v tom případě je to ale snad ještě horší), protože všechny módní kreace jsou prostě kýčovité jak od Vietnamců:/

 
Hanach1
16 příspěvků 16.01.13 00:52

Všechny snad ne, ale můj pocit je, že výsledný dojem z jednotlivých šatů dost kazí způsob, jakým jsou nafocené (podrobněji to zde již rozebral někdo předemnou). Ono světlo dělá divy…

 
Sibyla
2639 příspěvků 18.01.13 09:47

Zručnost je jedna věc, vkus druhá. Chápu, že se chce uživit, a hodonínský vkus zjevně připomíná E 55, ale je určitá hranice, pod kterou by tvůrce neměl klesnout. Ovšem, pokud se pod ní cítí doma, není co řešit.

 
hrisni lide
182 příspěvků 16.01.13 07:51

Velmi nesourode veci, byt majitelkou-svadlenkou, oznacim na webu, ktere saty jsou ma tvorba a ktere byly na zakazku dle prani klientu :-). Takhle z toho mam trochu schizofrenii.
Co se mi ale opravdu nelibi (a co majitelka urcite dokaze ovlivnit), je celkova prezentace satu na fotkach, nejhorsi jsou nektere k..ví postoje modelek. Kruci, klidne at i obslehnou fotoprezentace velkych navrharu, to jim rada prominu, ale ne toto (tyka se ne vsech, ale vetsiny fotek): http://autorskemodely.webnode.cz/…a-modelkach/ . Nebo to byl napad fotografa?

 
Módní peklo
27 příspěvků 16.01.13 11:49
přání fotografa

@hrisni lide Nevím, ale asi myslíte ty od fotografa.

 
hrisni lide
182 příspěvků 16.01.13 18:51

Vsechny jsou od nejakeho fotografa :-) Nevim, jestli je to posbirane z ruznych zdroju nebo delane na zakazku pro Vas. Interenet je vyborne prodejni medium, u prezentace na webu bych predpokladala opravdu hezke fotky. Vazne mi dobra polovina z nich prijde vhodna do sexshopu. A to bych jako potencialni zakaznice nechtela. I kdyz nekdo jiny mozna ano :-)

 
chic-nešika
143 příspěvků 16.01.13 10:06

@Módní peklo a to vás nenapadlo, že to trebárs nikto nerobí preto, lebo to už dávno v móde nie je, a keďže ako píšete v inom príspevku citujem : "Jinak opravdu nemám čas sledovat jestli náhodou šiji či nešiji to co se zrovna nosí. Nesnáším stádnost:) ", tak je mi váš postoj k našej kritike jasný. Poviem to síce tvrdo, ale inak mi nedá, môžte byť rada, že sa vaše zákazníčky ešte neprebudili a nezistili, že je rok 2013!

 
sedgwick
30 příspěvků 16.01.13 10:11

Aspoň, že zákazníčky pani Machovskej nepatria do stáda. Jedinečné každým kúskom tela i srdiečka ;)

 
kiwi  16.01.13 11:42

Tak nositelky touží být „vždy originální“, aby to nezavánělo „stádností“, hm… proč se tedy oblíkají do šatů, kterých je na každým rohu tucet a nevynikají (kromě velmi lacinýho dojmu) vůbec ničím?!

 
malakaja
349 příspěvků 16.01.13 15:28

Já mám dnes takovou smířlivě sentimentální, a víte co? Já pani v dobrem smyslu slova zavidim, protože dělá, co má ráda, byť s nešťastnými ústupky zakaznicim.Jsou dvě možnosti, sebe i je vzdělávat aktuálními fotografiemi šatu z červených koberců s pozitivní kritikou, Paní švadlena net má, a když už tedy ústupky dělám a jsem si toho vědomá, nedávám si to do portfolia. Chápu, ze jde o živnost, nejen koníček, a někteří zákaznici jsou neoblomní. Přála bych si mít odvahu, otevrit si dílnu.-a naucit se remeslo tak precizne jako paní…ta nsvrharina, to s remeslem neprijde samo. Kreativita v dobrem slova smyslu je schpnost urcovana propojenim neuronu v mozku, kterou zpusobuje mutace genu.Ta je dedicna:)…to jen takove male biookenko:)

Příspěvek upraven 16.01.13 v 16:44

 
Lovila veverky
3 příspěvky 16.01.13 19:11

Nemam moc co dodat, protoze souhlasim. Snad jen u tech cervenych satu je skoda oskubaneho spodku. Pyzamo byla trefa, pripomnela jsi mi tohle:https://m.facebook.com/home.php?…!/photo.php?fbid=14­4092195731983&id=1308108­73726782&set=a­.144092149065321­.31243.13081087372­6782&__user=0

 
Corinka
1 příspěvek 16.01.13 19:17

Žlutomodré peklo - je to jako kostým z Noci na Karlštejně :-))

 
LHLH
20 příspěvků 16.01.13 20:42

Ačkoli pro mě většinou nenositelné, tohle bych nenazvala zrovna peklem. Ta paní šít jednoznačně umí, nevíme, jak jsou ty modely staré (před 15 lety výkřik poslední módy) a nutno vzít v potaz, že možná byly ušity na přání zákaznic a pokud, tak v takovém případě z toho bylo vytřískáno maximum. Ovšem pro mě v poslední době nejpekelnější ze všech ateliérových tvořilek, která hravě strčí do kapsy i paní Ročňákovou, je jednoznačně paní Tereza Vu: http://www.terezavu.com/…e/lingerie12
Tam se snad nenajde model, kde by se vršek potkal se spodkem nebo pravý bok s levým :o)
A průvodní komentáře? To snad ani nemá cenu psát, vygooglujte si to sami :o)A ceny? Co na to říct.

 
Tleilaxan
241 příspěvků 17.01.13 08:38

Příjde mi, že Tereza Vu, má minimálně pěkné návrhy, ač ne všechny. Např. to „rádobyprádlo“ je naprosto nefunkční a dle mě i nehezké. Ale jinak se mi kolekce vcelku líbí, je to můj styl. O čem se nedá pochybovat, i dle Vašich fotek, je že vypracování silně pokulhává a proto i cena se pak zdá nepřiměřená. Ale určitě bych ji neházeja do jednoho pytle s tvořilkami…

 
sedgwick
30 příspěvků 17.01.13 11:52

Podľa mňa je hlavný problém v tom, že stretnutie sa dvoch osôb, z ktorých jedna vie šiť a druhá navrhovať, je akoby neuskutočniteľné. Buď vie šiť a tým pádom si rovno aj myslí, že je návrhárka (veď jej tvorba sa predáva, to je záruka kvality) alebo vie nakresliť fajn návrh, avšak realizáciu odflákne. Veľká škoda.
A táto sukňa sa mi ozaj páči, z toho obrázku naozaj neviem ohodnotiť kvalitu (za 19 Eur to nebude asi žiadna sláva), ale ak by bol materiál nositeľný, určite by som ňou nepohrdla :) http://www.terezavu.com/…lekce/ss2011
Edit: čierna sukňa v prvom riadku, cena je 1189 Korun /47 Eur, za 19 Eur je tá vec, ktorú nazvala topom :)

Příspěvek upraven 17.01.13 v 11:58

 
LHLH
20 příspěvků 17.01.13 21:14

Škoda, že jsem nenašla větší fotku. Chápu, že takhle z dálky to není poznat a modely na papíře to rozhodně nemusely být špatné. Ovšem po přiblížení Ročňáková hadr, skutečně. Tady jeden povedený modýlek. Pochybuji, že ten vyvedený spoj mezi dvěma druhy látky na rameni je záměr. Pak bychom tu měli jeden topík za pouhých 3 000 Kč s obdobným problémem, ale za tak směšnou cenu to netřeba řešit, že? No a za stejný peníz luxusní sexy košilka. Sice se to trochu kroutí, ale za to může rozhodně materiál, to je jasný.

 
sedgwick
30 příspěvků 17.01.13 23:25

Tú košieľku (alebo na čo to má slúžiť) rozhodne beriem! Mám totiž skoliózu, a v dôsledku tohto pokrivenia chrbtice jeden bok vyššie ako druhý. Je to síce nepatrné, ale táto super košieľka by na to skvelo upozornila a možno by to bolo i vidieť voľným okom :D No proste paráda, pani Vu myslí aj na nás deformované ;)

 
thecherry
40 příspěvků 24.03.13 14:57
Tereza Vu

Souhlas. Tereza Vu mohla studovat v Londýně, ale tohle se vůbec neshoduje s její popisem ženskosti a pohodlí. Tyhle střihy posílají ženskost do pekel.

 
Mika90
69 příspěvků 16.01.13 21:22

@Hanach1 všechny ne, např. ty první 2 šaty. Ty vlevo jako nějaké „domácí“ šaty nejsou špatné, ty druhé červené by byly dokonce i pěkné, ale zkazilo je to zakončení. Některé modely by byly nositelné alespoň na spaní.

 
GalianosjednimL  16.01.13 21:48

@LHLH Nedá mi to se nepřeptat. Opravdu to vidíte tak, že Tereza Vu je tvořilka, která hravě strčí do kapsy paní Brigitu?

 
hifi
45 příspěvků 17.01.13 09:14

Dovolila som si poslat link na stranku pani krajcirky kamaratke, jej reakcia bola nieco v tom zmysle, ci su to modely z roku 1992. Musela som ju asi 3 x ubezpecit, ze nie, ze su zo sucasnosti. Osobne, ked vidim ten strasny „saten“ az citim ako by som sa v tych satach potila. Kazdopadne, na druhej strane ju obdivujem, ze v dnesnych casoch podnika, predava a poziciava.

 
PerMonik  17.01.13 15:21

And the winner is - http://www.fler.cz/…kavy-1085646 nebo snad tenhle - http://www.fler.cz/…kavy-1085402

 
sedgwick
30 příspěvků 17.01.13 18:20

:) skvelé :) a tie komentáre ku šedým šatám : „originálne, moderné, elegantné“, a samozrejme „seksi“ :D Pritom slečna na obrázku má podľa mňa normálnu postavu, ktorú šaty dokonale zhyzdili.

 
mitrid
15 příspěvků 18.01.13 22:23

Takovou krejčovou bych potřebovala, zadala bych jí repliku kostýmu a měla bych ji krásně udělanou. Jen bych jí nesměla dovolit použít labuťenku a vlastní fantasii. černorůžová věc je vážně šílená, strhala bych to chlupaté a růžové…a taky ty návleky, sehnala bych k tomu hezké šperky a šlo by to nosit na nějaké méně formální akce. Pyžama fajn: na pyžamovou párty s jiným vrškem…

 
BarunkaaKubíček
10 příspěvků 21.01.13 21:07

Jak se na tu druhou část dívám tak zlatá šlehačka s ocelovou konstrukcí a pseudo korzetem

 
kocurM
595 příspěvků 26.01.13 11:50
Rekreační kreativita

Máte pravdu, je to rekreační kreativita.

 
MiaX
4 příspěvky 04.02.13 17:01

Některé jsou v pohodě, ale většina teda hrůza..

 
Cchi
2 příspěvky 07.03.13 15:22

Kdyz jsme u te tvorby, co toto? :-) Konkurz na nove autorky:

http://praktickazena.vlasta.cz/…dejny-tisku/

 
thecherry
40 příspěvků 24.03.13 14:45
Vrchol nevkusu

Můj Bože, když si tohle některá žena obleče, zabije to v ní veškerou krásu a ženskost, co v ní je. Vrcholně nevkusné modely. Ještě i Poláci mají na tržištích „lepší“ kousky.

 
VandaRybna
3248 příspěvků 16.05.16 09:51

.

Příspěvek upraven 16.05.16 v 12:26

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Made in Italy

Když jsem předevčírem řekla pekelné A, řeknu i nepekelné B. Dnes... Celý článek

Inspirace z terénu

(Článek o sportovní eleganci, který jste si odhlasovali, samozřejmě... Celý článek