Americký Fler

09.11.12 | autor Ada

Abyste si nemysleli, že batikované hadry, originální kreace a háčkované příšery máme jen u nás: v Americe mají taky svůj Fler. Jmenuje se Etsy, a jestli máte Peklo řádně prošmejděné, už o něm víte.

A objevují se tam stejné věci jako na Fleru. Svět je protkaný lymfatickým systémem tvořilkovství, jímž protéká životodárná míza v podobě kupříkladu háčkovaných bikin:

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/106439832/crochet-bikini-with-lace-detail-size

Stačí to nějak uplichtit bez ohledu na sílu a vhodnost příze, barevné ladění a jemnost práce. Hlavně že je to handmade a že jsou to bikiny; bude to sexy samo o sobě!

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/100816532/made-to-ordercrochet-bikini-set

Při pohledu na chlupaté opalovačky (autorka je doporučuje na opalování nebo jako clubwear, seksí!) se mi derou na jazyk stejně chlupaté vtipy o žiletce a zanedbaném pubickém porostu... trapnější než obří ochlupené vaky na prsa ale ani takové fóry nejsou.

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/105305930/handmade-crochet-bikini-red-purple-fuzz

I za oceánem se vesele batikuje. Směr je trochu jiný, originální rezavozelené hábity s háčkovanými vsadkami jsem nenašla, zato tu v množství větším než malém frčí klíčová slova "lesní víla", "bohémské", "rustikální" a "vzrušující". Fleky jsou ovšem stejné.

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/105785025/bamboo-pixie-skirt-asymmetric-woodland

Barev se americké batikářky nebojí, prudké odstíny a psychedelické vzory jedou na Etsy ve velkém.

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/106814597/2x-color-totem-tie-dye-long-sleeve

České tvořilky mají co do fantazie ještě co dohánět; duhové ponožky bych si i koupila, lepší domácí fusekle do pošmourné zimy si neumím představit.

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/89965635/tie-dye-adult-bamboo-rainbow-socks

Přitažlivé hipísácké kouzlo mají i psychedelické šaty se spirálou:

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/66225193/tie-dye-rainbow-swirl-maxi-dress

České prodejkyně by taky měly zapracovat na doprovodných textech. Když se to správně podá, skočí zákazníci po ledasčem.

"Se svými upcyklovanými* starými šaty si užiju spoustu zábavy...

Jejich příběhy musí být vážně zajímavé!

Možná patřily sexy francouzské svůdkyni nebo nezbedné prodavačce čokolády. Možná to byla zdrženlivá operní pěvkyně, jejíž vnitřní rockové já se dralo na svobodu. A co když dokonce cestovaly po světě v hedvábím vyloženém kufru nějaké princezny?

A když už si myslely, že mají svou slávu za sebou, zachránila jsem je a dala jsem jim nový život. Zbytek jejich příběhu už je na vás!

Batikovala jsem je s láskou... a snažila se při tom uhodnout jejich příběhy. Pamatujte, že už mají nějaký život za sebou a mohou být proto trochu opotřebované (nejsme snad my všichni?). Každá drobná nedokonalost je součástí jejich velkého příběhu... jsou stále krásné."

(* upcycled je něco jako recycled, akorát že tomu nedáte jen nové využití, ale pozvednete to ještě na vyšší level krásy a použitelnosti)

Obatikovat staré hadry umíme taky, ale ten správný doprovodný bullshit holt ještě nemáme úplně zmáknutý.

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/110900942/size-16-womens-repurposed-up-cycled-tie

Je libo tvořivé šitíčko? Šicí stoj, levé pazoury a sebevědomí popírající jejich levost jsou smrtící kombinací  bez ohledu na státní příslušenství.

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/106249011/strapless-velvet-studded-asymmetrical

Dotvořit staré lacláče na cute šatečky se rozhodla anglická tvořilka, která recykluje a upcykluje o sto šest. Neumí sice příliš šít, rovně stříhat a vlastně ani žehlit, ovšem: "profesionálně začištěno overlockem, aby byla zaručena dlouhá životnost a kvalita".

Zdroj:

Zdá se mi to, nebo je na té sešívanici ještě každý rukáv jinak dlouhý?

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/82488833/periwinkle-neutrals-handmade-upcycled

"Začínám s hromadou svetrů, kabátů, košil a různých dalších recyklovaných oděvů." Ano, věříme, tak nějak to vypadá. "Pak vyberu základní kus a najdu ve své zásobárně několik vhodných věcí, které rozstříhám a sešiju do výsledku, jímž je, jak říkám, 'zúžasněný' exemplář nositelného umění." Oděvní umění! Sledujete ty paralely? "Nositelné umění vytvářím již 30 let." A to je, panečku, argument.

Zdroj: http://www.etsy.com/listing/90289282/upcycled-hand-knit-multi-color-funky

(Na Etsy se kromě hrůz dá najít spousta úžasných věcí, stejně jako na Fleru. Ale o tom zase někdy jindy.)

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
mescaline
238 příspěvků 09.11.12 01:00

Psychadelické ponožky by som hneď brala :D:D!

 
janiiiv
781 příspěvků 09.11.12 02:00

.

Příspěvek upraven 01.10.13 v 23:43

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 09.11.12 10:12

Taky se mi ty duhové šaty líbí :) Já bych je nosila nejen na fesťák.

 
Aktepix
16 příspěvků 26.01.13 14:26

A co to psychedelické tričko? Kdyby to bylo na nějakém pěkném dívčím triku tak neváhám :)

 
stric
762 příspěvků 27.01.13 13:30

Ty ponožky mi připomínají jednu takovou košili, co jsem měla, když jsem byla malá. Byla tmavomodrá s bílými štráfky a každý druhý spolužák měl samozřejmě stejnou, ale jednou se spálila při sušení na kamnech a vzniknul na ní přesně takový vzor jako na těch ponožkách, akorát nepravidelný. Tak jsem ji pak ještě nějakou dobu nosila a byla jsem za šíleně extravagantní hvězdu a všichni chtěli vědět, kde jsem takový skvost sehnala :-)

 
Karolina Krátká
30 příspěvků 20.05.16 14:35

Batikované ponožky v duhových i decentnějších barvách (a tuším i podkolenky a punčocháče) mají na sockdreams.com

 
oskarina
266 příspěvků 09.11.12 01:03

To je inspirace, že bych se taky dala do nějakého toho tvořeníčka? Mám tu tašku věcí do charity, udělám z toho -kabát ve stylu posledního obrázku dole. :-) A to tedy budu jediná v Praze, to bude originál! :-D

 
Maravelo  09.11.12 01:09

To budou zas sny…

 
bára.brněnská
563 příspěvků 09.11.12 01:34

Fanoušci Etsy asi znají a těm ostatním doporučuju: Regretsy

 
ernst
8 příspěvků 09.11.12 11:27

Moja škodoradostná duša sa potešila :D

 
houbysoctem
11 příspěvků 09.11.12 13:20
Díky za tip

Už půl hodiny nemůžu z Regretsy spustit oči!

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 13.11.12 13:55

Ani já :D válím se u toho smíchy :D Nejvíc mě dostala panenka z tamponu a menstruační cd.

 
zuzitaa
54 příspěvků 09.11.12 17:15

TO JE SRANDA :)

 
endymio
13 příspěvků 09.11.12 21:36

Proboha! Tampon a klystýrová souprava? Zlatej Fler…

 
ivanina
35 příspěvků 10.11.12 14:21

Tak ta židle hned první, ta mě dostala a pak to prkýnko s sebou na wc a náhrdelník jako maso…„super beru“,díky za inspiraci:-))

 
Ivet1624
13 příspěvků 09.11.12 02:35

:D Zrovna teď jsem narazila na: http://www.fler.cz/…12-b-3220724

 
Matmys
1597 příspěvků 09.11.12 11:32

Uff! Po spatření tohoto výtvoru zřejmě všechny živé modelky omdlely a tak to museli fotit na figuríně. Otázka, na kterou jsem ale nenašla odpověď je, kdo se na to sakra odvážil šáhnout? Nebo že by to bylo živý?

 
tyčka
14 příspěvků 09.11.12 13:16

…dlouho jsem se tak srdečně nezasmála!! Doporučuji všem, kdo mají depku!

 
MayChild
8 příspěvků 09.11.12 22:48

Smála jsem se asi 5 minut. Díky :D

 
Johny Sixx  08.03.13 02:58

Tak hlavne ze pleteno v nekurackem prostredi…cim myslite ze se to krmi?

 
Camarilla
85 příspěvků 09.11.12 06:03

Ta sukně na čtvrtém obrázku vypadá, jako kdyby její majitelka nezvládla explozivní průjem.

A poslední obrázek - netušila jsem, že bezdomovci u nás na nádraží nakupujou na etsy…

 
lau
12 příspěvků 09.11.12 16:24

Chichi, také mě to u té sukně napadlo :)

 
Jirkátor
1515 příspěvků 09.11.12 06:45

No vida, takže jsme vlastně s naším „Fler“ světoví, když to mají i v USA :D

 
Sibyla
2639 příspěvků 09.11.12 07:09

Já na Etsy nedám dopustit, chodím se tam kochat. Nádherné kožené kabelky, vintage, fantastické kabáty Max Mara… pár desítek tisíc bych tam ochotně nechala. A tyhle výsměchy batice už jsou otravné - jsou lidi, kteří ji vysloveně milují a já jim to přeji. Duhové šaty jsou pěkné, proč ne? Co takhle občas napsat něco, co tu už 10× nebylo, hm?

 
Lola  09.11.12 08:00

Obávám se, že ty poslední dva svetry… to tu fakt ještě nebylo…
Nejsme ve Skryté kameře??? To nemůže být pravda.

Příspěvek upraven 09.11.12 v 08:00

 
Chari
541 příspěvků 09.11.12 13:18

Taky radši chodím na etsy než na fler. Důvod je jednoduchý, je tam mnohem víc prodejců, takže je procento ošklivostí i krásných věcí je mnohem větší. A zároveň jsou tam lidi z celého světa, takže je to různorodější.

 
JanaIII
38 příspěvků 10.11.12 15:22
procento?

Procentuální poměr zůstává stejný, bez ohledu na množství, jak jste to Ch. myslela?

 
Chari
541 příspěvků 10.11.12 15:40

Neprve jsem chtěla napsat, že množství ošklivostí i pěkných je větší, i když procen. to vyjde tak nastejno s flerem. Jak se mi z toho stal takovýhle paskvil netuším. :)

 
JanaIII
38 příspěvků 10.11.12 16:38

Ok, beru:-)))

 
eriam
364 příspěvků 09.11.12 07:52

Ještě že jsem na to nekoukla před spaním, sny bych měla určitě divokééééé. Uf,,nejvíc mě dostala fotka chlupatých plavek. Že by to byli plavky pro otužilce ( a hrdiny?) :-D

 
Lina-jiná
349 příspěvků 09.11.12 08:01

Jasně, batika není každého styl, bla, bla… Přesto si ještě pořád dokážu představit i předposlední model v akci - třeba na alternativních hubených mlaďounkých dívčinách s martenskami apod. Co mě ale dokonale šokovalo, je ten poslední model. Při sebevětší toleranci a snaze si skutečně nedokážu představit, že by to někdo nosil nějak jinak než jako kostým čarodějnice.

 
VerunkaV
3 příspěvky 09.11.12 08:07

Ten poslední svetr „made my day“ :D

 
Arvari
37 příspěvků 09.11.12 08:26

Ty duhový šaty jsou úžasný, a to myslím zcela bez ironie. Já bych je brala hned, moct si to postavou dovolit… A mít trochu jiný barvy, není ani ta asymetrická sukně vůbec ošklivá. Sice to není styl většiny místních návštěvnic, ale není to ani peklo.

 
Mayim
400 příspěvků 09.11.12 10:33

Ty šaty bych taky brala hned (a to jsem jinak od přírody tvor hodně zdrženlivý a konzervativní). A ty ponožky… asi zakoupím barvy, batikovatelné ponožky a jdu do toho :-D

 
Karin
3401 příspěvků 09.11.12 09:14

Ten poslední svetr mi připomíná homeless women z amerických filmů. No ale každopádně je to větší sranda než modrý džíny + černá bunda :D :D :D

 
Vendelýn
264 příspěvků 09.11.12 09:38

Hlavně pozor na to batikované tričko (dívá se na vás a čeká až vás dostane..). Musím souhlasit, že šaty se spirálou mi nepřijdou jako peklo. Na letní fesťák? Proč ne. Ta sukně to je ovšem jiná. Tou se uklízel velice zaneřáděný záchod. Zbytek už ani nestojí za zmínku, všechno už bylo napsáno.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 09.11.12 10:14

To první nabatikované triko mi svým vzorem připomíná Rorschachův test inkoustových skvrn.

 
Mahtiel
443 příspěvků 09.11.12 10:21

Nejhůř nesu předposlední a poslední..ehm nositelné kusy…Proč je to předposlední vyfocené naruby? A proč to poslední vůbec vzniklo?!

 
Klotylka
496 příspěvků 09.11.12 10:42

A opět tvořilky. To už Vám Ado opravdu došla jakákoli inspirace?

 
Karin
3401 příspěvků 09.11.12 12:34

Tvořilky jsou věčná inspirace :-)

 
Franceska
5 příspěvků 09.11.12 10:43
Etsy

Etsy versus Fler = ČR a Slovensko versus anglicky mluvící svět. Při takovém obrovském množství prodejců by byl div, kdyby se neobjevily podobné kuriozity. Ale – pátrání po nich dá skutečně VÍCE práce než na Fleru. Já Etsy bráním všema deseti, často se tam inspiruji, zvlášť co se dětského sortimentu týče, a některé kousky bych velmi ráda vlastnila. Bonbónky http://www.etsy.com/shop/babybeenos?… i střízlivky http://www.etsy.com/…camelliatune .
Kdo by mi třeba vyrobil chobotnicové punčocháče: http://www.etsy.com/…attoo-tights ??? Tuto sukni jsem také našla na Etsy: http://www.bettymade.cz/…kyce-zbavene , a dokonce i docela vtipné UPcyklování http://www.etsy.com/…MyFairMaiden?…

Příspěvek upraven 10.11.12 v 10:19

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 09.11.12 10:47

Jak už se zde několikrát psalo, tohle je módní peklo, takže se zde rozebírají především pekelné věci. Není zde zatracováno Etsy jako celek. ostatně Ada na konci článku sama píše, že se tam dají najít kromě hrůz i jiné věci, ale o tom až příště.

 
Alizon
1233 příspěvků 09.11.12 11:10

Ty detske veci jste mi sem nemela davat, tam jsou kouzelne kousky.

 
Franceska
5 příspěvků 09.11.12 12:05

Když si ty dětské šaty prohlédnete podrobněji, zjistíte, že zpracování je krejčovsky velmi snadné, nenáročné. Sázela bych na amatéra s dobrým vkusem. Na Etsy prodávají tam i profíci, cena bývá ale vyšší a šance na vyrobení repliky nižší:)

 
Alizon
1233 příspěvků 09.11.12 12:14

Moje tchyne je nastesti byvala svadlena, takze by neco z toho klidne zvladla:)

 
Ptera
112 příspěvků 09.11.12 12:28

A co tohle?
http://www.artfire.com/…debymichaela

 
tit
4 příspěvky 09.11.12 19:32

http://www.fler.cz/zbozi?…
punčocháče s potiskem má i Fler… a vtipné!

 
Franceska
5 příspěvků 10.11.12 10:26

Pravda, třeba ty pampelišky jsou dobrý nápad http://www.fler.cz/…sky2-2554017

 
irene_adler
29 příspěvků 09.11.12 10:49

Moc děkuji za inspiraci! článek mi otevřel oči. Rozhodla jsem se, že vytáhnu stará trička, která jsem rzstříhala na hadry - opětovně je sešiju a budu prodávat jako umění :)

 
Zyminka
2 příspěvky 09.11.12 10:52

Mně se líbí ta psychedelická mikina :D

 
Alizon
1233 příspěvků 09.11.12 11:07

Ufff, tak napred jsem se lekla ze k tomu predposlednimu „modelu“ patri i ta krajka. Na druhy pohled jsem zjistila ze ta patri na tu figurinu (doufam).
Ponozky ale na dlouhe zimni vecery jako takovy vesely ulet beru:)

 
Lenkeos
29 příspěvků 09.11.12 12:30

Já taky nejdřív myslela, že tam ta krajka patří, ale to už by snad bylo až příliš, i když jeden nikdy neví :-), jinak ty ponožky batikované, myslím, že by pouštěli barvu i na nožky :-D

 
Catherine
68 příspěvků 09.11.12 11:13

Ty ponožky jsou náhodou dost dobře „hustý“. Já bych je brala, když si představím, že mám homeoffice a sedím u ntb, hned by se mi pracovalo lépe, při pohledu na nohy a nedostatku inspirace :-D :-D
Zbytek no comment když si vezmete, že v USA žije více než 3OO mil lidí, je jasný, že se objeví i nějaké tvořilky a pekelné kousky.

 
notrends
514 příspěvků 09.11.12 11:16
napadlo mě

Hned mě napadlo že na ten americký flér snad posílají svoje věci české flérařky a když jsem přišla k fotce " bohemians babes" tak se mi to potvrdilo.

 
Enka_N
328 příspěvků 09.11.12 11:22

Když ono není bohemian jako bohemian, že :-)

 
Rosalyn
925 příspěvků 09.11.12 11:22

@notrends Ale „bohemian“ je i styl oblékání, to nemusí znamenat, že to vytvořil někdo z Česka.

 
rybanna12
1 příspěvek 09.11.12 11:24

Ty poslední věci jsou na ruby, ne?:-)

 
cheap_tuesday
30 příspěvků 09.11.12 11:24

Mně připadá vtipné „společenské“ postavení batiky v USA. Zatímco u nás nosí batiku především vyznavači páskových bot, korálků a kalhot Rejoice, v USA batikovaná trička nosí hlavně „královny ročníku“ - takové ty populární blonďaté slečny, které se většinou angažují jako roztleskávačky, chodí s fotbalistama a myslí si, že vrchol módy je obléci si modré džíny, batikované tričko a mikinu North Face…peklo

 
Cotton
44 příspěvků 09.11.12 19:33

Všimla jsem si, že Rommney měl na jednom meetingu bundu North Face… určitě to peklo nebylo…

 
cheap_tuesday
30 příspěvků 10.11.12 16:43

Můj příspěvek nebyl o bundách North Face, byl o pekelných kombinacích, ve kterých se bundy North Face objevují…to je trochu rozdíl :)

 
Lanevra
371 příspěvků 09.11.12 11:27

Proti barevným ponožkám a duhovým šatům bych až tak moc neměla, dovedu si představit určitý kontroverzní styl ala klaun ke kterému by se to hodilo. Ovšem ty dva poslední modely… ehm, jak bych si neušila ani vak na bačkory, tak tohle bych snad zvládla spíchnout líp. :-D

 
OliviaD
44 příspěvků 09.11.12 11:46

Etsy budu muset taky podrobně prozkoumat, ale co mi zatím ukazovala kamarádka tak byly ty věci pěkné. :))

 
notrends
514 příspěvků 09.11.12 11:53
to je hnusnýýýý

@bára.brněnská nejen hnusný ale i „hustý“

 
notrends
514 příspěvků 09.11.12 11:54
aha

@Rosalyn

 
Aydra
17 příspěvků 09.11.12 12:27

Páni, některé ty věci jsou fakt drsné. Ale celkově mi Etsy přijde jako dost povedený server, co se třeba vlasových doplňků nebo bižuterie týče.

 
emma_bez_mena1
32 příspěvků 09.11.12 13:08

Ale nic ma nezaraza tak ako tie chlpate nohy na slecne zo zadu v zelenej sukni a oranzovom tope, ble!

 
ňy
4 příspěvky 09.11.12 13:10

Ty psychedelické modely jsou dobře obatikované! teda až na použití celé duhy barev ((: na rozdíl od naší Šikuly se americké tvořilky prvně naučily batikovat.

 
Katjinka
177 příspěvků 09.11.12 13:11

Já proti batice nic nemám. Je to styl určitě subkultury a zas tak to do očí nebodá. Tyhle dvoje šaty vypadají zrovna docela dobře. Nemůžeme každému nutit stejný kroj. Lepší než šed' džín a sepraných triček.

 
shirla
878 příspěvků 09.11.12 13:20

Jééé…to je hrůza…Ne, teď vážně. Jen jsem projela obrázky a ty batikované šaty s „psychedelickým vzorem“ se mi líbí. NENOSILA BYCH JE, ale zvedly mi náladu:-)

 
pavla.kub  09.11.12 13:21
70%mohair

@Ivet1624 Jsem trochu nesvá ze složení materiálu u toho roláku. Je tam 70% mohair/česky tedy mohér/ Co je těch zbylých, tajemných 30%? Proč autorka skončila u 70% mohéru a dál nic?

 
ETE
46 příspěvků 09.11.12 13:30
Lesní víla

Pozoruji nějakou dobu fotku lesní víly (oranžový top a modroněco sukně) a když už se tu narazilo na tu chlupatost, nemá náhodou tak trošku chlupaté nožky?:) Je to vůbec žena?:)

 
dalek
26 příspěvků 09.11.12 14:57

Aha, takze kdyz si zena neoholi nohy, tak to neni zena?

 
ETE
46 příspěvků 14.11.12 00:14
Holení

Netušila jsem, že zde najdu tolik přírodních žen. :) Mně osobně je upřímně jedno, co si žena s nohama dělá. Tak nějak jsem na muže.
Ale pokud bych se měla rozhodovat u sebe, či poradit svým budoucím dětem, pak bych to brala jako jednu z možností hygieny - pach v chloupcích v podpaží se na můj vkus příliš drží (a že se potím, s tím nic bez plastiky neudělám), chloupky na nohách se mi zadrhávají o silonky. Je to pro mě praktická a příjemná věc. Holím se ráda. Považuji se sice za emancipovanou ženou, přesto se ráda od mužů liším. Už třeba oholenou nožkou. Takže krom praktické stránky to pro mě má ideologickou stránku, jestli chcete. :))))

 
dalek
26 příspěvků 09.11.12 15:08

Sice to sem nepatri, ale Vas komentar mi pripomnel nejakou snad americkou talkshow, kam prisla upravena a hezka slecna v kratsich satech, a jedinej duvod pric ji tam pozvali byl ten ze si dotycna neholi nohy ani podpazi a nijak se tim netaji (dokonce ji to svym zpusobem proslavilo)…a moderatorka z toho malem upadala do mdlob, divaci sokovane povykovali a ty komentare pod videem, jak je to zebliti a podobne…to uz je ta spolecnost tak zpitomela, ze neco, co maji prirozene uplne vsichni, muze povazovat za odporny, a posmivat se tomu, kdyz to na sobe nekdo necha?

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 09.11.12 15:37

Tak z toho nešilte, vždycky se najde někdo, kdo zdrbe všechno…argument že to maj na sobě všichni ovšem neni z nejlepších(je­likož beďary, mastný vlasy a různý jiný nešvary máme taky) - jinak s váma souhlasim.

 
dalek
26 příspěvků 09.11.12 15:51

Ja psala prirozene uplne vsichni…jinak prirovnani k bedarum nebo mastnym vlasum mne taky uplne statsny neprijde, to zase zdaleka vsicni nastesti nemaj, je to, jak pisete, urcitej neduh, spatna fuknce neceho, ale chlupy ma kazdej zdravej clovek…

Příspěvek upraven 09.11.12 v 15:57

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 09.11.12 16:12

Mastný vlasy teda nejsou neduh! naopak přirozená funkce vlasů, jimž je mnohem líp(=zdravěji) zamaštěnejm „od hlavy až k patě“, než hezky umytejm. Jen chci říct, že přirozenost neni jednoznačnej argument, co je přirozené může být interpretováno buď jako přírodě vlastní=správné nebo zvířecí, primitivní. Stejně tak výlučně lidské vlastnosti mohou být interpretovány buď jako moudré, odlišující nás od zvířat, nebo naopak sobecké, proti zákonům přírody.

 
emma_bez_mena1
32 příspěvků 09.11.12 23:00

Vlasy si nehoveju v tom ze su zamastene, ide len o presusovanie pokozky velkym mnozstvom samponu, pokozka sa sama brani a produkuje viacej mazu, lebo chce vyrovnat stav, rozhodne to nie je kvoli tomu ze im je tak lepsie, a uz vobec nie je pravda ze mastnota u niektorych ludi je ukazatelom zdraveho vlasu.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 09.11.12 20:23

Taky bych to nijak neodsuzovala; ochlupení samo o sobě snad žádné hygienické ani jiné problémy nezpůsobuje, pokud se člověk normálně myje (a kdyby to opravdu byl hygienický problém tak spíš u mužů než žen, jelikož muži mají chlupy hustší a delší).

 
mescaline
238 příspěvků 09.11.12 23:43

Neriešim holenie/neholenie, skôr mi príde divné označenie ženy, čo si neoholí nohy, že ani nieje žena - kedysi sa ženy neholili vôbec a myslím, že sa dali považovať viac za ženy/dámy ako podaktoré dnešné..:)

 
Ziriath
44 příspěvků 10.11.12 23:47

Já teda nechápu, co s tím všichni mají. Já si nohy neholím. Proč bych měla- dělá to snad ze mě méně holku? Přesto o mě má dost chlapců zájem, i když o tom nejspíš vědí, protože v létě nosím kraťase i sukně. A také se tím stavím proti kosmetické lobby, která se z velké části podílí na rozšířeném názoru, že neoholené nohy jsou nepřijatelné. Většina žen řeší depilace, holení, krémy, žiletky- a pak jsem tu já, a na tyhle hovadiny se… teda kašlu. Co se hygieny týče, tak to bych chtěla vidět jedinej případ, kdy neoholené nohy u ženy způsobily nějaký zdravotní problém. (Ale podpaží mám oholené)

 
kočka Míťa
211 příspěvků 1 inzerát 12.11.12 14:31

Nějakáý boky to má, ale víc ženských znaků tam nevidím, takže je to možná Jirka Korn - ten nosí sukně

 
Mulis
30 příspěvků 09.11.12 15:03

Nejhorší jsou ty bikiny. To je nápad. Proč si třeba zas naopak neudělat svetr z plavkoviny, hm?

 
-Anna-
186 příspěvků 09.11.12 16:45

Do nějakého postkatastrofického filmu nebo hororu o zombících by se ten poslední svetr hodil docela dobře… :)

 
JanaIII
38 příspěvků 10.11.12 16:47

Nebo na Halloween Party.

 
Chany
872 příspěvků 09.11.12 17:22

Teda to je přehlídka nebetyčné troufalosti. Černé šaty jsou otřesné, pranýřované mizerné šití ještě zazdila sežvejkanost, jak tohle může někdo prezentovat a chtít za to ještě peníze :-(( Svetry vypadají zoufale nuzně, jako když někdo s vypětím posledních sil vyšťáral zbytečky vln a klůcků a stvořil z nouze ctnost…Plavky deformující jakoukoliv postavu a váhovou kategorii… Pobavila mě jen slečna v ječavých batikovaných šatech- jako by z těch spirál byla v transu… :-D

 
cokoladova
26 příspěvků 09.11.12 17:43

Ten svetr by snad nenosil ani bezdomovec… jinak ponozky jsou bozi, zvedly mi naladu :-D

 
fato
2 příspěvky 09.11.12 17:47

Me teda nejvic prastily pres oci ty chlupaty nohy na fotce s modrou sukni…k tomu by se snad i komentar o ziletce hodil…

 
Cotton
44 příspěvků 09.11.12 18:53

Ano, děkuji. A teď bych prosila něco opravdu elegantního! Že je většina lidí bez vkusu už tak nějak víme…

 
Akitaken
4960 příspěvků 09.11.12 19:25

U nás se tomu říká „batikovaná“ hrůza, za oceánem „hipster style“ :-D

 
Fialové kafe  09.11.12 22:37

Nevím nic o tom že by si hipsteři oblíbili batiku, možná jste měla na mysli hipies.

 
Akitaken
4960 příspěvků 09.11.12 22:40

Měla jsem na mysli „vypadat jako vagabund“

 
Mahtiel
443 příspěvků 10.11.12 09:11
Vagabund?
 
rice
348 příspěvků 09.11.12 23:40

Hipster je o něčem jiném, i když hippie style se do něj může taky zamíchat.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 09.11.12 19:52

Mně se moc líbí ty duhové šaty, ale asi bych neměla moc příležitostí kam to nosit kromě domova. Na běžné nošení ven nevím, jestli bych si troufla.
Obecně mi vlastně batika nijak nevadí, pokud to nejsou (například) vyloženě takové ty beztvaré hábity. Ty „psychedelické barvy“ se mi líbí (i když docela bych váhala, než bych si to někam vzala). Ale už ne barvy slité do ošklivých neurčitých hnědobéžovozelených apod. odstínů.

Příspěvek upraven 09.11.12 v 22:32

 
TheZdenyk
68 příspěvků 11.11.12 00:08

Ano.Taky neodsuzuju batiku jako takovou, jen hnusnou batiku. Když je dobře udělaná, je radost na ni koukat.Jen se nesmí splácat s ničím jiným. Když vidím příšernou batiku a doplněnou třeba háčkovaným dílem pro „módnost“…

 
Atrofie
741 příspěvků 09.11.12 21:26

„Sešívanice“ jsou nejvíc hustokrutý hardcore, co jsem viděla!! :-D

 
Fialové kafe  09.11.12 22:41

Ten poslední svetr je roztomilý. Na nošení po doma nebo na chatu, akorát odstřihnout ten úzký cár vepředu.. možná by se mi líbily i ty černé šaty, kdyby byly ušité v jiné kvalitě. Zbytek je noční můra

 
klubo  09.11.12 23:45

Ten poslední „svetr“ je tak šílenej, že se slimkama a patřičným crazy šálem by se snad dal i nosit…

 
Ziriath
44 příspěvků 10.11.12 00:34

U té předposlední sešívanice jsem si nemohla nevzpomenout na epizodu M. A. S. H. e, kde Hawkeye dostal od jedné jeho příbuzné ručně pletený šedý svetr…s každým rukávem jinak dlouhým. Ale i ten byl asi lepší.

Příspěvek upraven 10.11.12 v 00:36

 
margret  10.11.12 10:44

Cha! Ten poslední svetr mi připomíná jeden českého původu, na který v diskusi k článku „Víte, co je to klišé“, přidávala odkaz jedna z diskutujících a sice: a připomínám jen, že na něm byla nejskandálnější jeho cena - 5400 Kč. Zajímavé je srovnání cen: americký svetr je za 22O dolarů (přibližně 4400) = o tisícovku levnější než český svetr. Teď střílim od boku, ale když navíc srovnáme poměr amerických platů vuči životním nákladům, zdá se, že svůj výrobek česká tvůrkyně oceňuje mnohem výš než americká kolegyně.

Příspěvek upraven 10.11.12 v 10:49

 
Mahtiel
443 příspěvků 10.11.12 11:13

Taky se mi hned vybavil!! Skandální je, že za to vůbec chtěj peníze :D Mě by museli k němu těch 5 000 přihodit, abych ho vůbec vzala na sebe…A to na chvíli a někam kde mě nikdo neuvidí :D

 
lumineta
4 příspěvky 10.11.12 17:22

Ten šílený a děsný svetr dělá značka Desigual. Ta ženská co ho na Fleru prodává, ho vydává za svoje autorské dílo! Tak to je fakt síla:-))) 

":http://www.desigual.com/…ing/jumpers/

Příspěvek upraven 10.11.12 v 17:45

 
margret  10.11.12 20:28

Ale ale ale :)! jste šikovná(ý?)!
a koukam, že cena 229 dolaru, pořád zhruba o litr levnější (když už jsem se dívala na ty ceny)
ja teda nevim, ale všechno je to předražený jako sviňa. možná že to za tu cenu stojí, já to nechci vyloučit, ale moc se mi to nezdá. do toho bych teda nešla. ještě mě napadá, že autorka českého svetru se odpíchla od ceny 229 dolarů a připočítala si ten litr za ruční práci, jako že to je nefalšovanej hendmejd

 
paffg
376 příspěvků 11.11.12 00:00

Hendšmejd?

 
margret  11.11.12 00:14

Nó, nechtěla jsem být hned tak odsuzující, ale přiznejme si, je to tak

 
paffg
376 příspěvků 11.11.12 16:15

Nemůžu si pomoci, ale myslím, že ten svetr není z desigual, ale že tvořilka „přesně“ okopírovala desigual…ty manžety na rukávech a barevná skladba, našití spodního lemu…a hlavně detail zipu…

Příspěvek upraven 11.11.12 v 16:25

 
Skallka1
51 příspěvků 10.11.12 23:45

Ten sveter musí byť taký drahý. Ved na ňom ostali aj nitky a dokonca má aj asymetrické rukávy, maximálne ORIGOŠ. V takomto svetríku by som bola NEPREHLIADNUTELNá a asi aj obecné noviny by o mne napísali! Autorka to VIE a preto si ho takto nacenila! V tomto si Vás zaručene všetci všimnú skôr, ako keby ste mali D&G!!!

 
lumineta
4 příspěvky 11.11.12 18:51

Etsy, Fler, Sashe,Nelou…at­d…všechny ty Hand made mám ráda. Úlovků mám odtud spousty.
Za originál, ve kterém už nikoho dalšího nepotkám, si ráda zaplatím. Ovšem za kvalitní práci. Naštve mě, když si příjdu pro originál(prodávat kopie je tam zakázané a tvůrce vyhozen za porušení pravidel)a narazím na kopii, např. Desigual.
Kdybych chtěla sériovku, rovnou půjdu koupit original Desigual.
Vtip je v tom, že zaplatím za kopii tvůrci, který ji vydává za originál(tedy 1 kus).Na ulici pak potkám 10 stejných svetrů.
To bych rovnou vraždila :-(.
Jinak Desigual se mi většinou líbí. Jen tento svetr…katastrofa - houmeles styl. A kopírovat něco takového? Nechápu. Akorád mě šokuje, že to fakt někdo i koupil.

 
jumbee  10.11.12 11:54

Státní příslušnost, nikoli příslušenství.

 
Diana N.
72 příspěvků 10.11.12 12:56

No tak nevím. Přemýšlím a připadá mi, že když už není o čem psát, tak se projede Fler, Mimibazar a teď Etsy, tam se vždycky najdou nějaké hrůzy, které se sem rychle hodí… Rychlý článek, bohužel ničím překvapivý. To je můj pocit, se kterým nemusíte souhlasit a ani to tady neočekávám.

 
Pudlí
1 příspěvek 10.11.12 13:00

Jsem jediná, kdo vidí tu neskutečně chlupatou nožku „lesní víly“ alias explozivního průjmu? :D

 
Miluna Mia
194 příspěvků 10.11.12 18:55

Zrak nás nešálí. Je to skutečně Méďa Béďa.

 
Alatriz
57 příspěvků 10.11.12 20:09

Ježiš no jo! Tak to je šílený :-)

 
JanaIII
38 příspěvků 10.11.12 15:28
3.foto

Ty nohy u nositelky oranžový šňůrky na zádech (s připosr. kalhotama)jsou dost chlupaté. Brr. Ať se neholí, když je jí to proti srsti (asi doslova), ale at to prosím neukazuje.

 
JanaIII
38 příspěvků 10.11.12 16:43

Pudlí, sorry, nedočetla jsem komentáře až do konce, napadla nás stejná věc.

 
JanaIII
38 příspěvků 10.11.12 16:45

A na Regretsy se ohodně diskutovalo o zbarvení růz. porostu jiného modela zde http://www.etsy.com/…ace-long-and
Je vidět, jak moc to ženy zaujalo, jak bude zbarvený na nefocených místech apod.;-)

 
lumineta
4 příspěvky 10.11.12 18:01

Etsy se narodil dřív než Fler, to ví přece každý :-)))).Několik let stará novinka.
Majitel Fleru ho prostě jenom okopčil. Skoro do detailů. Veřejné tajemství…pro­fláknuté :-)))))
Flery jako ten český, rostou ale na netu jako houby po dešti.
Také např Slovenský Fler http://www.sashe.sk/

 
Miluna Mia
194 příspěvků 10.11.12 18:53

Smála jsem se, smála. Tak dlouho, až jsem si všimla, že vlastně brečím. Je to epidemie kosmických rozměrů. Ještě by to chtělo vzorky z Jižní Ameriky a Tasmánie, ať to máme kompletní. Afriku nezmiňuji, tam batikovat umí.
Dlouho jsem se tak nepobavila.

Příspěvek upraven 10.11.12 v 18:54

 
mujercita  17.11.12 15:15

Jižní Ameriku? Takhle?

nebo tak?

Jak ošklivé, že ano.

Příspěvek upraven 17.11.12 v 15:16

 
Skallka1
51 příspěvků 10.11.12 23:14
Nie sme horší!

Nie nie sme! aj my na SLOVENSKU máme FLER - volá sa SASHE a je tam všehochuť! Vestička dolu 25 EUR a biele plávky len 80 EUR! DOLE SUKNIčKA z pásikov 27 eur. A dolu papučky 30 EUR.

Příspěvek upraven 10.11.12 v 23:30

 
margret  11.11.12 00:02

Místy je tohle fakt ŠÍLENÝ!! tak tohle je teprv šokující. mám na mysli ty cárovité zeleno-šedo atd. hadříky. k tomu nemám moc slov. tady mě velmi zajímá nějaké vysvětlení autorek těch modelů, jak to myslely. no ne abych se jim pak smála, mě to opravdu zajímá, protože tomuto oblečení vskutku nerozumím. chtěla bych vidět ženy (stačí třeba na fotkách), které to nosí (a kam??), nebo nějakej dokument, video. možná se to do fáze nositelnosti nikdy nedostalo a nedostane, nevím.
je tu jedna věc, co mě ale dost trápí: trochu se mi líbí ten barevnej svetr, kterej je 4. v pořadí odshora (po té holčině ve fialovozeleném topu), kdyby neměl našitý ty divný čáry, tak bych s nim cosi uměla vymyslet, třeba bych v něm radostně venčila psa, ba i do knihovny bych si ho vzala
ale čestně přátelé, sama od sebe bych si ho nekoupila, to by mi ho musel někdo darovat…

Příspěvek upraven 11.11.12 v 00:08

 
Sibyla
2639 příspěvků 17.11.12 09:55

Přesně, pro ulítlou studentku naprosto OK.

 
atrix
483 příspěvků 11.11.12 17:13

Panenkomarjás­vatokopecká!!! Za co??? :-/

 
Mahtiel
443 příspěvků 17.11.12 12:26

Obávám se, že ona za to nemůže…

 
Lanevra
371 příspěvků 11.11.12 21:23

Počkat, počkat… ty cáraté šaty jsou ale kostým neandrtálky, že ano?

 
Skallka1
51 příspěvků 11.11.12 21:48

Samozrejme, aj sa v jaskyni odfotila a potom ich predávali na SASHE.

 
BP0991
213 příspěvků 12.11.12 11:16

Ono to lidi vážně chtějí prodávat? :-( Propána…

 
Skallka1
51 příspěvků 13.11.12 12:37

Nie, že chcú poredávať - oni to predávajú a šokujúce je, že PREDAJU-

 
paffg
376 příspěvků 22.11.12 13:59

Ten fialovomodrý top vypadá jak rentgen, vidím uprostřed páteř…

 
klubo  11.11.12 00:19

@Skallka1 To je až nepochopitelné :-)

 
hetta
31 příspěvků 11.11.12 12:02

Na mě dělají některé americké diskuzní stránky o pletení dojem, že ruční práce jako taková je něco tak úžasného a zajímavého, že to, jak ve svém výsledku vypadá, není až tak důležité. A zřejmě to není jen v USA, dcera byla jako aupair v SRN a budila obrovský údiv tím, že si pletla šálu - proč to dělá když se dá přece šála koupit, že?

 
W7
29 příspěvků 21.11.12 21:32

Naprostý souhlas, šílenost je stát se odběratelem vogue knitting a podobně na facebooku… to se člověk „dozví“ věcí… ;)

 
Meduza xo
6 příspěvků 11.11.12 14:00

Článek se mi zdá dost nefér. Etsy znám dost dlouho, ještě z doby, kdy na Fleru byly jen štrykované svetry"od naší babí". Na Etsy je nesrovnatelně víc věcí, většina pěkně udělaných a moc pěkně nafocených. Vybrat pár batik pak to tu rozpitvat, to už trošku nudí ne? Myslím, že těch vkusných věcí je tam drtivá většina.

 
atrix
483 příspěvků 11.11.12 17:12

Poslední dvě fotky jsou skutečně esencí pekla! To je čistá hrůza… ani na maškarní ne! :D

 
MishuXXX
26 příspěvků 11.11.12 20:42

@lumineta přesně! když dva dělají totéž - není to totéž :-)

 
Nanynka_02
447 příspěvků 11.11.12 20:43

Upřímně - opakující se pohoršené poznámky o neoholených nohách mi přijdou mnohem trapnější než kterýkoliv z prezentovaných výtvorů. No tak si ta americká slečna nohy neholí, třeba je feministka nebo vyznavačka „přirozené“ ženské krásy.

Naše maminky se taky neholily, před revolucí měla v Česku hladké nohy možná tak Helena Vondráčková a balet Československé televize. Asi by se žádné z nás nelíbilo, kdyby nějaká pipina ze Západu nad našimi maminkami (pravděpodobně mnohem půvabnějšími než ona) ohrnovala nos a vykřikovala „fuj!“, tak to nedělejme ani naopak.

Příspěvek upraven 11.11.12 v 20:43

 
eldaeve
47 příspěvků 12.11.12 10:38

U posledních kousků a následném projetí celého profilu této tvořilky jsem se smála, až jsem brečela :D

 
Franceska
5 příspěvků 12.11.12 21:59

Ano, souhlasím, právě jsem objevila recyklovanou šálu http://www.etsy.com/…ecycled-pink a velmi se pobavila. Jenže…záhy jsem zjistila, že tato paní má 291 pochvalných komentářů - 100%??? Nechce se mi věřit…

 
atrix
483 příspěvků 17.11.12 23:50

Tak jsem se taky koukla - a nevěřila vlastnímu zraku! :D Nicméně, ta tvořivá americká paní má i setsakra do modra „voživenou“ ofinu, Adě se určitě tuze líbila… :D :D :D

 
kočka Míťa
211 příspěvků 1 inzerát 12.11.12 14:22
je to prostě americké, co víc dodávat

Největší šlupka jsou pro mě ty poslední pletené slepenice…barevně, strukturově, materiálově, tvarově…vše hrůza bez závoje. Pletený plavky jsou taky zcela zbytečně vyčerpaná energie…mít v rozkroku nějaký trojúhelník v satanistických barvách, tak nevýjdu ani na uzavřený dvorek…Na milost bych asi vzala veselé duhové ponožky - při chřípce do postele budou fajn, a duhové šaty jako přehazovadlo na prosolené plavky…zbytek je přestupek, možná i trestný čin

 
Shrew
63 příspěvků 13.11.12 01:41

Tak tohle je samozřejmě děs běs, ale na etsy.com se dá najít i leccos fakt dobrýho. Vintage šaty z dvacátých let, pěkné designové kousky…Tvořilky jsou všude, ale tenhle web budu bránit do roztrhání těla! :-)

 
Sibyla
2639 příspěvků 17.11.12 09:56

Přidávám se. Já tam žádné hrůzy nenacházím - snad proto, že je nehledám.

 
Tionula
58 příspěvků 17.11.12 19:10

Sháněla jsem tam vycpaného krkavce, pár jich tam bylo, ale moc drazí /+poštovné…/. Ale kdybych věděla, že jsou tam ty psychadelické ponožky, možná bych si je objednala.
Ale je tam i horší část, kde jsou ty… symboly ženského uvědomění, a tak.

 
W7
29 příspěvků 21.11.12 21:31

Nebudu to celé pročítat, muselo to tu (snad??) už padnout, ale nazvat etsy americkým flerem je drzost opravdu mohutného kalibru. český fler vznikl jako kopírka etsy se vším všudy, a to právě na základě etsy. na rozdíl od provinčního fleru, který laťku lidového vkusu stále ne a ne překonat, etsy nabízí spoustu přijatelných estetických zážitků, je také ale dobrým zdrojem materiálů a vintage.

 
Violette-m
8 příspěvků 29.11.12 12:55
Pozor na žaludek

Jsem momentálně bez plesových šatů a tak jsem se rozhodla projet pro inspiraci několik internetových obchodů… ano, včetně ETSY, na tuhle hrůzu jsem tam narazila a hned si vzpomněla na tento článek

 
Mahtiel
443 příspěvků 29.11.12 13:55

Hmm…Zřejmě umění :/

 
adelkaa
1 příspěvek 19.12.12 21:58
:O

Dnes jsem dopodrobna chtěla prozkoumat Fler.. zastavila jsem se radši už u třetího obrázku v sekci „Móda“. První obrázky byly ještě v pohodě, nijak extra ale šlo by to, prostě obyčejné trička. Tohle mi totálně ale vyrazilo dech http://www.fler.cz/…abne-3356997 Přijde mi to jako něco mezi Sněhurkou a ehm… a čímsi z doby Keltů… Doufám, že mě nikdy nechytne taková vlna tvořivosti :) :D

 
Toruviel
16 příspěvků 12.01.13 22:59

Já si na Etsy moc ráda kupuju doplňky a to nejen kvůli výběru, ale i proto, že berou VISA kartu, takže je to pro mne krapet jednodušší. Kdyby měl někdo tip na prodejce, napiště prosím, mně se líbili: alibli, sabine, lilyja a Minxshop.

 
Melysa
1 příspěvek 10.03.13 20:54

(Na Etsy se kromě hrůz dá najít spousta úžasných věcí, stejně jako na Fleru. Ale o tom zase někdy jindy.)… tato věta článek částečně zachránila. Fler už dávno neni jen o batice a háčkování.

 
zmatenavcelka
1 příspěvek 15.05.14 20:47
eh..?

Když jsem viděla malou ikonku, nejprv jsem si říkala, ten ubrus vypadá zajímavě barevně..mohla bych bábince radost udělat. Kliknu na něj a tam paní..hrající si na Makovou panenku. Jak ona to ten ubrus má přes sebe naaranžovaný, že ji tak na těle drží..že by kolíčky? Ne..ne! Ona jím má prostrčené ruce! To není ubrus (i ten by byl po rozkliknutí až odvážného rázu), ona je to svetropelerína­..nebo snad ubrusodečkošaty? Jak jen to nazvat??? Pomozte mi prosím.. :-D P. S: autorka výrobku, nechť se nezlobí a nebere si to osobně..vím, dalo to kupu práce..a originalita se samozřejmě cení..

http://www.fler.cz/…arum-5095943

 
AnnyLunden
102 příspěvků 20.01.15 20:04

Já zadávám do vyhledávání vždy „1940s dress“ a nacházím tam nádherné věci (aspoň pro mě). Tohle je jen jedna z mnoha podob etsy.com. Chápu, že kdo hledá peklo, rozhodně najde i tam.

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Couture SS 2014: co mě zaujalo

Couture přehlídek není zdaleka tolik jako ready-to-wear, přesto je... Celý článek

Fler zdraví!

Právě mi mezi komentáři u článku o pekelných výrobcích z Fleru... Celý článek