Basic bitch

13.11.15 | autor Ada

Jestli umíte anglicky, ale neznáte tento nový termín, tak vás asi jímá hrůza, co to zase bude. "Basic bitch" je takové miloučké označení pro určitou sortu holek, nebo spíš pro jeden moderní fenomén. Čtěte, dozvíte se víc.

Pro jistotu hned teď upozorňuji, že basic bitch, jakož i tento článek, jsou jedna velká nadsázka. Poslední dobou je tady na Pekle nějaká vážná nálada, tak abyste se někdo v komentářích zbytečně neurazil. A pro neangličtináře: "basic" znamená základní, jednoduchý (např. "basic" tričko = jednoduché obyčejné jednobarevné tričko), "bitch" je původně nadávka (čubka, mrcha), ale dnes už se to trochu obrousilo. Ve spojení "basic bitch" je bitch něco jako "slepice", zkrátka mírně pohrdavé označení osoby ženského pohlaví.

Termín basic bitch se objevil zhruba před pěti lety a prošel blogy, muzikou (převážně hip-hopem a rapem) i videem (vystoupení komiků, video parodie na YouTube - třeba  How To Tell If You're A Basic Bitch od CollegeHumor nebo The Nature of the Basic Bitch). Je to označení pro mladou ženu, která dokonale ztělesňuje veškeré stereotypy a ještě k tomu si to neuvědomuje. Projevuje se to v chování, mluvě, zájmech a také typickým stylem oblékání. Ale pozor: někdo to bere jako smrtelnou urážku, někdo to naopak hájí, protože na obyčejnosti a neoriginalitě přece není nic špatného! Inu, je to svobodná volba, akorát se potom nesmíte divit, když si z vás někdo dělá legraci.

Jak se pozná basic bitch? Tak třeba:

- nosí kabelky, které jsou zrovna in, což může být Gucci, Michael Kors nebo Guess

- zbožňuje Uggy nebo jim podobné polokozačky

- nosí slim džíny nebo černé legíny

- miluje vonné svíčky a pořád má doma nějaké zapálené

- kde nemá svíčky, tam jsou rozmístěné roztomilé cetečky, které si koupila nebo dostala darem

- kolem krku má omotaný šátek Burberry, Vuitton nebo aspoň nějaký podobný

- nosí nude oční stíny, nude rtěnky, nude boty a vůbec všechno nude

- miluje děti, koťátka, štěňátka, fotky dětí, fotky koťátek a fotky štěňátek

- oslovují ji inspirační citáty a nejméně jednou denně dá nějaký na Facebook. Pravděpodobně má nějaký také pověšený v rámečku na zdi.

- bez sociálních sítí by nepřežila. Z toho důvodu také bez svého smartphonu nechodí ani na záchod.

- její nejoblíbenější zákusky jsou cupcaky a makronky

- chodila na zumbu a na flirt dance, když to bylo v módě. Teď chodí na pole dance nebo běhá.

- má účet na Instagramu a pravidelně zveřejňuje selfíčka, selfíčka s miláčkem, fotky z dovolených, fotky kafe a fotky makronek

- bedlivě sleduje, co nosí ostatní basic bitches, aby to mohla nosit taky

- má ráda slova jako "dream", "hope" a "love" a nosí je jako přívěsek, nebo je má vystavená někde doma

- ráda používá v běžné komunikaci, tedy například v popiscích na Instagramu nebo v diskuzích, oblíbená anglická slovíčka: mint šaty, cute náramek

- poslouchá to, co je teď zrovna v top ten, což může být Taylor Swift, Ed Sheeran i Kryštof

- pravidelně čte oblíbené kosmetické a fashion blogy

- pokládá svou průměrnou osobnost za zcela výjimečnou

Další body si jistě doplníte sami. A ano, některými z těchto bodů jsme vinny všechny (já mám například ráda vonné svíčky a sociální sítě) a neznamená to, že jsme basic bitches. Nebo z toho vyrosteme.

Jak se obléká basic bitch

Něco už jsem naznačila, ale podívejme se na to trochu blíž. Styl basic bitch potkáváme dnes a denně, stejně jako styl nestyl (sportovní bunda, bágl) nebo studentský mišmaš. Patří k němu:

Slim/skinny džíny nebo černé legíny. Nikdy ji nepotkáte v rozšířených džínách. V létě nosí džínové kraťasy.

Basic trička. Může basic bitch nosit něco jiného než basic trička? "Kvalitní nadčasové bejziky", toť nákupní zaklínadlo každé vyznavačky tohoto stylu. S tou kvalitou se často netrefí (protože sice ví, že základy šatníku by měly být kvalitní, neboť kvalita, fair a bio jsou v módě, ale tak úplně to nepozná), ale má bejziků ve skříni tolik, že než se stihnou seprat a ožmolkovat, bude se dávno nosit něco jiného.

Přiléhavé šaty. Sukně a šaty prakticky nenosí, ale když už, jsou to přiléhavé krátké šaty, jejichž zimní verzí je v podstatě prodloužený svetr. V žerzejových přiléhavých (nebo, jak říkají basic bitches, "uplých") šatech absolvuje i plesy, na kterých se nachomýtne, kromě svého maturitního, na který si pořídí něco splývavého podle aktuální módy.

Volnější svetr. V zimě se přes basic tričko natáhnou buď zmíněné svetrové šaty, nebo nějaký ležérní, volný svetr v neutrální barvě.

Bundička, krátký trenčkot, khaki parka nebo nějaký coatigan. V tom, co přehodit na jaro přes tričko nebo na zimu přes svetr, máte docela na výběr. Některé basic bitches jsou elegantnější a volí proto trenčkot (zásadně béžový!), ale víc tomuto stylu odpovídá džínová nebo koženková bundička, khaki parka s umělým ochlupením na kapuci nebo coatigan, což je takový ten volný svršek na půli cesty mezi kabátkem a kardiganem. Mívá "vodopádové" cípy a jeho barva je zpravidla šedá nebo šedočerná.

Zleva: http://damske-obleceni.zoot.cz/bundy-kabaty-saka/kabaty/svetle-hnedy-dlouhy-kabat-vila-kimra, http://damske-obleceni.zoot.cz/bundy-kabaty-saka/kabaty/bezovy-kabat-vero-moda-donate, http://damske-obleceni.zoot.cz/bundy-kabaty-saka/bundy/bezova-bunda-vero-moda-lizzy

Kozačky nebo polokozačky s nízkým podpatkem či bez podpatku. S tímto stylem byly vždycky spojovány uggy, které se ještě pořád hojně nosí, hlavně k legínám. Hodně basic bitches však obouvá obyčejné nízké polokozačky, případně kozačky (co jiného taky nosit ke slimkám?!). V teplejších ročních obdobích nosí conversky, baleríny nebo žabky, v mokrém podzimu někdy holínky, ale ty už jsou trochu demodé. Barva obuvi je vždy černá, hnědá nebo béžová, s lehkými výjimkami v případě letní obuvi.

Vlevo nahoře: http://damske-boty.zoot.cz/kotnikove/hnede-damske-kozene-boty-s-koziskem-toms-zahara; vpravo nahoře: http://www.bata.cz/web/kategorie/web-katalog-cz-zeny-kotnickova-obuv-neformalni/671445-weinbrenner-kozena-kotnickova-obuv; vlevo dole: http://www.bata.cz/web/kategorie/web-katalog-cz-zeny-kotnickova-obuv-neformalni/671438-weinbrenner; vpravo dole: http://www.bata.cz/web/kategorie/web-katalog-cz-zeny-kotnickova-obuv-neformalni/689362-kotnikove-kozacky-z-brousene-kuze

Velká šála nebo šátek. Bez velkého šátku, volně omotaného kolem krku, není možné vyjít z domu. Lehká verze z řídkých, prodyšných tkanin se nosí i v létě. Omotává se hodně ležérně, na volno, nikoli do udusaného "chomoutu". Ten patří ke staromladé studentce ve žmolkatém kabátu.

Stylová kabelka. To, co je stylové, se řídí momentální situací v trendech, ale vhodná kabelka je každopádně barevně neutrální (černá, béžová) a nadčasová, bez cingrlátek a dalších příšerností. Teď zrovna kraluje hladký černý Kors nebo nějaká napodobenina, ale stejně dobrá je třeba měkká béžová hobo kabelka. Basic bitches nenosí batohy a sportovní tašky, nákupy nosí v plátěných taškách s nějakým inspiračním citátem nebo ilustrací s tématikou Paříže. Nepotrpí si ani na kabelky s nápadnými logy.

macys.com

Neutrální barvy. Žádné barevné výstřelky se nekonají, nejoblíbenější jsou béžová, džínová modrá, černá, šedá, a když už barvy, tak tlumené, třeba tmavě červená nebo pudrově růžová.

Střídmá bižuterie. Basic bitch to se zdobením nepřehání, nenosí nápadné náhrdelníky (pod šálou by stejně nebyly vidět) ani jiné nápadné kusy. Většinou má spíš nějaký jednoduchý náramek nebo prstýnek.

Umírněné líčení. Přirozený vzhled, nahé líčení v jemných barvách - i když se basic bitch namaluje opravdu důkladně, dává si záležet, aby to nebylo moc poznat. Obvykle však nosí jen řasenku, nenápadné stíny a nenápadnou rtěnku nebo lesk, a pokud to její pleť potřebuje, tak nějaký BB krém nebo lehký make-up.

Ležérní účes. Většina basic bitches má dlouhé vlasy, které pečlivě udržuje a nosí jednoduše rozpuštěné, stažené do culíku nebo shrábnuté do účesu zvaného "messy bun". "Messy bun" je rozčepýřený drdol, jenž ladí s bezstarostnou a veselou náladou, na které si basic bitches zakládají. "Vstala jsem, zdůraznila svůj přirozený půvab leskem a řasenkou, zagumičkovala vlasy a vyrazila oslavovat krásu života. Moje jedinečná osobnost nic víc nepotřebuje!"

Co není basic bitch

Existují i další styly, které jsou značně rozšířené a řídí se určitými stereotypy, ale nejde o basic bitch. Ta totiž nikdy není vulgární, nenosí přezdobené, třpytivé a blýskavé věci. I když je z východu, nemívá typické východní znaky, jako jsou bílý pásek v bokových džínách nebo monogramová vuittonka. Také hipsterky jsou něco jiného, i když jejich subkultura má s basic bitches něco podobného, například to, že se podobají jedna druhé jako vejce vejci.

Být či nebýt?

Inspirovat se stylem basic bitch nebo ne? (Být či nebýt, to vlastně ani není otázka, protože tady si člověk nevybere - s tím se prostě narodí. Není-li váš mozek implicitně nastaven na Taylor Swift, koťátka a béžovou, tak ho k tomu nedonutíte.) Jeho kopírování jako autorka Módního pekla samozřejmě říkám NIKDY, protože je to strašná nuda, průměr a zlo. Jdete po ulici, potkáváte asi tak stou slečnu ve slimkách, kozačkách a béžovém trenčkotu a říkáte si, že jestli potkáte stoprvní, vrhnete se k nejbližšímu kanálu a začnete do něj řvát tak, že z okolních sklepních okének začnou v panice vybíhat potkani.

Jestli je styl basic bitch lepší než staromladá studentka nebo sportovní bunda a trekovky, to si rozhodněte sami. Mně to přijde nastejno.

Přesto lze styl basic bitch použít jako inspiraci, a to v těchto třech bodech:

1) upravenost

2) silueta

3) jednoduchost

Basic bitch je vždy upravená - učesaná, nalíčená, je na ní vidět, že svému zevnějšku věnuje péči. Díky tomu si většina lidí i navzdory jejímu nudnému oblečení řekne, že je to pěkná holka. O neupravené ženě v elegantním oblečení si řeknou, že je hezky oblečená, ale nějaká unavená nebo stará. Doporučuji pečlivě pozorovat a kopírovat. Tipy najdete v hojném množtví na libovolném kosmetickém blogu.

Silueta přiléhavých kalhot nebo legín a přiléhavé tuniky nebo svetru lichotí mnoha postavám, zvlášť doplní-li se aspoň nízkým podpatkem. Vyberte si ale lepší barvy a doplňky. Budete pak mít osobitější styl, i když oblečení a silueta budou pořád základní. Místo černých legín barevné skinny kalhoty, místo uggů podpatky nebo martensky, místo generického béžového svetru designový kus nebo povedený vlastní výrobek - to už záleží na vás.

Basic bitches si moc nepotrpí na přeplácanost, vyznávají jednoduchou eleganci doplněnou nadčasovými značkovými kousky. To, že si pod pojmem "jednoduchá elegance" představují trendy slimky s béžovým trenčkotem a pod nadčasovým značkovým kouskem šedý šátek, to už není náš problém. Ale je pravda, že jednodušší oblečení a doplňky se snadno variabilně kombinují a pro sestavení základního šatníku jsou ideální. Hodí se i do kombinací s výraznými kusy, které basic bitches ve skříni nemají, ale my, ctitelky módy, hned několik. Kromě toho, i ten zatracený placatý Kors je lepší než vulgární kreace z červeného lesklého krokodýla, ověšená zlatými řetězy.

Basic bro

Mimochodem, existuje i mužská verze basic bitch. Říká se jí basic bro a vyznačuje se džínami, tričkem, mikinou, deodorantem Axe, láskou k fotbalu a autům, sledováním cool filmů a partou kámošů, kteří jsou úplně stejní jako on. Chodí s basic bitch a jednou se s ní ožení a bude z něj fajn táta v kšiltovce.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
surrik
2482 příspěvků 13.11.15 17:20

Miluju kotátka a trench coat.

 
Brunhilde
9035 příspěvků 15.11.15 16:44

Omyl v umístění příspěvku, není to moc uživatelské, vývojáři.

Příspěvek upraven 15.11.15 v 16:46

5
 
Jordaan
5331 příspěvků 13.11.15 17:32

Nemam rada svicky, motivacni citaty a socialni site me moc neberou, ale byla jsem na koncerte Taylor Swift a bylo to skvely.

 
flegma
124 příspěvků 13.11.15 17:32

Tak vyraz basic bitch je pre mna novinka, ja im doteraz vravela zenske bez nazoru…

 
kloe
66 příspěvků 13.11.15 17:51

No napr. take topmodelky chodia presne takto oblecene v hojnom pocte v ich volnom case a ked ich takto vidia „normalne zeny“ v casopisoch tak si povedia ved to je predsa uplne uzasne: v jednoduchosti je krasa! videla som takto chodit aj starsie-zrelsie zeny a im to nahodou dost pristalo-omladilo ich to a za to ze nie su za kazdu cenu nejak vynimocne a originalne to nemusi byt hned peklo…ocenujem na nich hlavne tu upravenost a jednoduchost aj ked do modnej policie by ich asi neodfotili. Ja si napr. vo vyraznejsom makeupe a ucese od kadernicky pripadam omnoho starsie ako som zrazu akokeby mi vystupili vsetky vrasky okolo oci…cim to bude? asi tym ze zrazu upriamim pozornost na nieco co nie je az tak dokonale, bohuzial lebo mne sa velmi pacia nalicene a nacesane zeny…

 
AnaKarenina
450 příspěvků 13.11.15 21:04

@kloe,
na tom stylu neni nic pekelného, ani nevkusného jen je prostě hrozně tuctový (neoriginální, stádovitý chcete-li). Ada nás v článku stylem jí vlastním popichuje k tomu, abychom do našeho stylu přidaly i něco originálního, prostě něco ze sebe. To je něco, co se celým peklem táhne už od počátku hned vedle kritiky nevkusu. Jenže to je těžký. Bud to prostě vezmete s nadsázkou a zasmějete se a příště se třeba ráno u skříně (nebo v obchodě) trochu víc zamyslíte. A nebo se tvrdošijně urazíte. Ono kolikrát by třeba opravdu stačilo zamyslet se nad vlastní barevností, nebo třeba přidat náhrdelník nebo netradiční naušnice (prostě jeden zajímavý prvek) a výsledek by byl naprosto jiný. Sice pořád jednoduchý, ale získal by pomyslný šmrnc a punc osobitosti. Netřeba jít do opačného extrému a udělat ze sebe papouška. Ale ono je to prostě o tom, že moda je hra a taky tak trochu koníček atd atd. Pokud člověkovi vyhovuje jít se stádem, tak v pořádku, je to svobodná volba každého z nás. Ale nechápu, proč se potom rozčilovat pod články na modním webu, který se snaží lidi motivovat a podněcovat k tomu, aby o svém stylu víc přemýšleli a nespokojili se s průměrností.

 
Pájíne
9 příspěvků 13.11.15 21:09

Tak bezva, neurazila jsem se, připouštím jsem stádo

 
AnaKarenina
450 příspěvků 14.11.15 11:10

@Pájíne,

za prvé z Vašeho dalšího komentáře si nemyslím, že byste spadala pod tuto skupinu, přijde mně pravděpodobnější, že jen využíváte některé prvky, což si myslím, že je v pořádku.
A za druhé možná můj komentář vyzněl až moc ostře. Já proti vyznavačkám tohoto stylu nic nemám a nic špatného si o nich nemyslím. Taky mi nepřipadá nevkusný či hodný posměchu, ale musím dát Adě za pravdu v tom, že prostě postrádá osobitost - pokud tedy můžu na modním portálu vyjádřit tento svůj subjektivní názor. Dál už je to nejen věc osobního vkusu, ale taky trochu psychologie. Např: Já osobně prostě nejdu se stádem (pardon, já fakt neznám trefnější výraz) a neskáču zumbu, když je zrovna in, protože si myslím, že i jiný druh sportu mně přinese podobný výsledek za poloviční množství peněz. A navíc mně to v daný okamžik přijde takové trapné. Někoho jiného, ale taková modní vlna třeba namotivuje k tomu začít se hýbat a to je fajn, pořád lepší než sedět na gauči. Kyždý jsme prostě jiný a toto já respektuju.
Co se mody týče myslím, že výsledek je kombinací 3 faktorů. Barevnosti, typu postavy a osobního vkusu. Pokud žena do toho co nosí alespon trochu zohlední to jaký je barevný typ a co střihově sluší její postavě, vybere si automaticky z trendů jenom něco, ne slepě všechno. A v ten okamžik právě vystoupí z davu vznikne ono osobní kouzlo. Není opravdu potřeba zacházet do extrémů a být za každou cenu na sílu originální. To byla moje pointa, ale i tak respektuju, že každý má právo nosit, co chce.
Jediné co mě trochu rozčiluje, je ale takový ten typ dotčených komentářů, který se tu poslední dobou objevuje. Myslela jsem, že většina uživatelů, že prostě o modu zajímá hlouběji. Ale poslední dobou to tady vypadá prostě tak, že Adu všichni mravokárně napomínají ve stylu : Sexy modu, vorvaný rifle a outdoor si klidně kritizuj, to my nenosíme, tak se rádi zasmějeme. Ale dál prosím ani tuk. Mohla bys totiž narazit na něco, co běžně nosíme a my na tom prostě stejně nic měnit nehodláme a navíc je to naprosto bez chyby, tak bacha, at to s tou kritikou a radami nepřeženeš.

Příspěvek upraven 14.11.15 v 11:12

 
whaleryba
61 příspěvků 14.11.15 19:48

Posledná časť Vášho komentára - presne! Dokonca to tiež má svoj názov - being butthurthttp://www.urbandictionary.com/define.php?…

7
 
kolúch
425 příspěvků 15.11.15 20:36

Ide skôr o to, že toto nie je blog o móde, ale blog o nudnej a tuctovej elegancii. Prípustné sú ešte jemné úkroky k minimalizmu a tolerované úlety typu gothic, na tie sa pozeráme ako na exotiku z inej planéty, ale nejaký individualizmus sa tu nepestuje. Kto nie je elegantný s nami, je proti nám.
Osobne som čakala od webu o móde viac, širší záber a osobnosti s vlastným štýlom, nie skladačky odevov z reťazcov. Ale v krajinách, kde sa na ženský klobúk pozerá jemne podozrievavo, by sa mal človek sa uspokojiť s tým čo je a nevymýšľať, že áno :D

 
Amun
893 příspěvků 13.11.15 17:52

:D ha, nikdy jsem to označení neslyšela, ale jakmile jsem viděla první obrázek typické basic bitch, bylo mi jasné, o kom článek bude :D je až pozoruhodné, jak je tahle skupina definovatelná a rozpoznatelná :D

 
whaleryba
61 příspěvků 13.11.15 17:53

Býtch či nebýtch?

 
Pájíne
9 příspěvků 13.11.15 18:03

Tak to je o mě! Jako senior dávám přednost pohodlným botám, nosím šálu okolo krku, kvůli průvanu v metru, nosím nude barvy, aby se mi neodrážely vrásky, dbám na to, abych chodila čistá a upravená. Mám facebook. Jsem ráda, že jsem slepice!

 
whaleryba
61 příspěvků 13.11.15 18:27

:D ďakujem za článok, strašne sa na ňom smejem.

Nude coatigan a mint parka, a káva je dúfam tá z rodu pumpkin spice latte s nude penou.

Příspěvek upraven 13.11.15 v 18:29

 
Amun
893 příspěvků 13.11.15 18:31

:Dten obrázek jako by definoval třetinu auly na VŠ. Messy bunů bylo tolik, že nešly spočítat :D za hezkého počasí velké sluneční brýle a zadumaný výraz pod nude rtěnkou included. Kdo měl blog, psal články o tom, jak sehnat tu pravou a dokonalou nude rtěnku a jak je to těžké :D při článku ze života nechyběly makronky vyrovnané do pyramidky na nějakém pěkném aranžmá se sešitem, diářem a pumpkin latté :D

Příspěvek upraven 13.11.15 v 18:31

 
Stemcells
97 příspěvků 16.11.15 00:03

Pumpkin latté je co, kafe z dýně?? Omluvte mou nevzdělanost, já kafe rozděluju akorát na rozpustný a s lógrem (pamatuju si z dětství, kávu nepiju). To už mi připomíná válečné časy a ersatz praženým žitem…

 
Amun
893 příspěvků 16.11.15 17:11

Tak jsem si našla recept :D skutečně se tam dává dýňové pyré a koření na dýňový koláč. Ještě jsem s tímto latté neměla tu čest, ale svého času bylo na naprosto všech cedulích Starbucks :D

1
 
katango
1356 příspěvků 16.11.15 22:28

Ňákým řízením osudu jsem ho jednou měla a nebylo špatný.

3
 
Jetthro
1129 příspěvků 13.11.15 18:54

Stokrat radsi budu ve meste potkavat basic bitches nez staromlady studentky a vorvane s lyzarskou bundou - a to prave kvuli tomu, ze jsou ty holky UPRAVENE. I kdyz ty hadry nepredstavuji nic svetoborneho, minimalne budou ciste, neseprane, neorvane, nevytahene a na samotne nositelce bude videt, ze se o sebe stara. Je proste videt snaha trochu sledovat trendy v obleceni (byt pujde treba jen o jiny odstin sede) a v liceni. Obcas by sice bodla trocha fantazie (v obojim), ale porad je to o tisic procent lepsi nez vyse zminene „styly“. Jo a na Korse mi nesahejte! :D objektivne jsou to kvalitni hezky (ok, dle vaseho vkusu, ja minimalismus rada) kabelky za vicemene adekvatni cenu. A nosit si ho budu, bitches nebitches :) (jak by rekli hipsteri, I knew about it before it was cool).

 
Nyxx
508 příspěvků 13.11.15 20:29

@Jetthro Souhlasím. Pokud je styl basic bitch posun od orvaných džín, sportovních bund, batohů a bot a v létě od oblíbené kombinace modré džíny+černé tričko, tak to docela beru. Značná část Češek jsou spíše nevýrazné typy- mají od přírody světle až středně hnědé vlasy a šedé nebo modré oči a těmto typům mnohem víc sluší béžová, šedá a světle modrá než černá. Je lepší být jemně namalovaná než zmalovaná jak selská truhla. Je fajn nesmrdět a čistit si zuby. Styl mi tedy přijde málo ženský, ale nemůžeme chtít hnedka všechno najednou. Mmch, trochu mi to připomíná tolik adorovaný mýtus francouzského stylu- jednoduché kusy oblečení v základních barvách a pár oversized věcí, jen chybí doplnění výrazným doplňkem a rudou rtěnkou.

 
červená jahůdka
121 příspěvků 18.11.15 16:00

A doprčic, jsem stádní basic bitch :D sice nenosím ten messy bun, ale mám kabelky od Korse i modré slimky a béžový trenčkot, ehm tedy vlastně tři béžové trenčkoty, miluju svíčky i kotátka a děti taktéž, takže je to v pytli :D co mám teď dělat, mám si koupit baret nebo barevné punčochy nebo se vrhnout do nejbližšího sekáče? :D

8
 
RenataRen
460 příspěvků 13.11.15 18:58

Výraz jsem nikdy neslyšela. Jestli je to něco jako běžná typická žena - co je na tom špatného? Nějak nechápu… Stejně jako ten basic bro - to mají všichni chlapi chodit na balet? Co jste tím článkem chtěla říct? Z toho co píšete, to nevypadá, že tyhle typy chodí oblékané nějak příšerně, prostě - normálně, běžně, jsou upravené. A to je špatně? Co vlastně chcete - abychom všechny chodily jako Dr. Maurierová v Hannibalovi?

 
AnnyLunden
102 příspěvků 13.11.15 19:24

Nevšimla jsem si, že by „basic bitch“ byla nějak extra odsouzena. Podle mého Ada spíš popisuje nový typ celkem běžného oblékání. Asi tak, jako před nedávnem popisovala „starou-mladou studentku“, myslím si ale, že ta sklidila daleko větší kritiku. Nedalo mi to, dámu z Hannibala jsem si musela vygooglit…Je to ale stylová dvojka, ne? :)

 
Schattenmorellen
6 příspěvků 13.11.15 20:23

RenataRen:

Ada napísala na začiatku: „Pro jistotu hned teď upozorňuji, že basic bitch, jakož i tento článek, jsou jedna velká nadsázka. Poslední dobou je tady na Pekle nějaká vážná nálada, tak abyste se někdo v komentářích zbytečně neurazil.“

Tak len, aby ste to ako tú nadsádzku aj brali…

 
QueenOfIron
226 příspěvků 14.11.15 11:41

Mít sponzora, klidně budu jako Bedelia chodit.

 
pecka79
2003 příspěvků 13.11.15 19:07

Konecne viem, co som-basic bitch-nosim slimky, jemny make up, trench, neutralne farby a lezerny uces. Vdaka MP :-)

 
Čertice1
149 příspěvků 13.11.15 19:19

Nedočetla jsem to. Moc dlouhý a nezáživný.

 
Karin
3386 příspěvků 15.11.15 18:18

A knihu jste už někdy četla? :-)

 
Ada Pekelná
952 příspěvků 13.11.15 19:35

@RenataRen Jj, balet by mel byt uzakonen jako novy statni sport, muzi by povinne chodili na dva roky na baletni pripravku, a jakekoli jine sukne nez elegantni pouzdrovky by mely byt zdaneny zvlastni dani.

 
Oveeec
1285 příspěvků 13.11.15 20:10

Vím, že basic bitch nejsem, ale slimky a halabala šátek, to je moje, takže jsem se docela vyděsila, že jsem nudná, nebo nedejbože basic bitch (osobnost netřeba komentovat a fotky kafe nepořizuju :) ), i když jsem si celou dobu myslela, že chodím hezky oblíkaná :) Mám to často promyšlený, ale ne nijak zásadně, spíš z hlediska siluety. Taky mám vždycky výraznou bižu, nosím často barvy (i když v tomhle ohledu se mi hodně střídá „vkus“, někdy divočina, někdy přírodní odstíny nebo černá) a nude rtěnku nepoužívám nikdy, naopak. Mimochodem ony nosí hodně zdravíčka, vypadá to hezky, tak sametově, ale už mi to přijde taky trochu jako uniforma. Ta jejich někdy až severská jednoduchost a lehkost se mi na jednu stranu moc líbí a někdy bych tak taky chtěla vypadat. Jenomže - ony jsou vážně jedna jako druhá (ačkoli jim to vlastně sluší, i dívčí hipsterská móda je sama o sobě vlastně pěkná). Když jde člověk po městě, všechny ty holky vypadají stejně a málokdy nějaká opravdu zaujme. Musím neskromně říct, i když nevypadám jako prohnaná instagramovým filtrem, jsem nepochybně zajímavější. Jenom mě občas zamrzí, že i když jsem dřív vypadala hůř, víc ošuměle a těžkopádně, oblíkala jsem se nápaditěji, a po přečtění toho článku mi to právě vrtá hlavou, jestli bych zase neměla přitvrdit :)

 
Brixie
634 příspěvků 13.11.15 20:19

Přispěji basic bitch videem

How To Tell if You're a Basic Bitch

https://www.youtube.com/watch?…

3
 
andiedvorakova
331 příspěvků 13.11.15 20:25

Jasně, je to trochu nuda. No trochu víc nuda. Ale aspoň je to pořád přijatelná nuda. Na ulici to neděsí (pokud tedy ta dotyčná slečna v legínách nemá 150 kilo a její nude rtěnka není o několik odstínů světlejší než pleť), nerozptyluje. Zařadit se mezi ně netoužím, ale jedno jim přece závidím. Ať přijdou do jakékoliv konfekce, neodejdou s prázdnou. Protože slimky, legíny, coatigany, šály - to všechno v těch basic barvách - to mají úplně všude. A když si neděláte moc starosti s tím, jestli ty džínsy fakt dobře sedí…

Co se týče štěňátek a svíček, ty miluju. U svíček rozhodně vede bavlna a štěňátka hlavně ty s placatými čumáčky.

Příspěvek upraven 16.11.15 v 10:36

 
razorblade_reloaded
3098 příspěvků 2 inzeráty 13.11.15 20:30

Ja proti tomuhle „stylu“ nic nemam, je hezkej na pohled, narozdil od kolotocarek ci starych mladych studentek:) a miluju messy bun, z mejch vlasu nic jinyho udelat stejne nejde:D

 
SunEclipse
493 příspěvků 13.11.15 20:48

Já mám vlastní styl..jmenuje se crazy fat bitch :D

Příspěvek upraven 13.11.15 v 20:48

 
Stemcells
97 příspěvků 13.11.15 21:06

Tak výraz „basic bitch“ jsem nikdy neslyšela, ale jsem potěšená, že jsem se zase něco dozvěděla. Takových slečen je vždy po ránu plná tramvaj a pro mne to doteď bylo „to, co nosej ty mladý a vypadaj všechny stejně“ (ne, nemyslím to nijak hanlivě). Z toho všeho mám tak možná ty dlouhé vlasy (ale můj bun je proklatě utažený :-) ) Jinak holt nee, béžová a slimky jsou jedním z nejhorších úderů, co si mohu zasadit.

Edit: překlep

Příspěvek upraven 13.11.15 v 21:07

 
PrincessLuna
320 příspěvků 13.11.15 21:20

Je to hodně „stádní styl“, ale na druhou stranu na něm nevidím nic špatnýho. Ty holky, byt jsou si podobný jak vejce vejci, jsou v tom většinou fakt hezký, hezky se na to kouká, i když je to trochu nuda. Ale jako základ dobrý - ostatně, experimentovat ve věku, kdy rozpočet na oblečení často bejvá dost omezenej není zrovna lehký - a když se člověk netrefí, je to často pekelný. Tohle je taková sázka na jistotu a dá se z toho postupně dojít i k něčemu originálnímu. Já se podobným směrem ted momentálně taky vydávám, ačkoli basic bitch nejsem, investuju převážně do basic kousků a doplnuju je právě šátky a bižuterií. Ale těžko říct. Kotátka a svíčky nejde nemít rád :D

 
Brunhilde
9035 příspěvků 13.11.15 21:38

BB se polévá Ninou od NR případně zeleným jabkem od DK.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 13.11.15 22:06
Slabost pro mopse?

@andiedvorakova
Také máte slabost pro molosoidní psy? Zbožňuji mopsy, buldoky, buldočky a boxery

Příspěvek upraven 13.11.15 v 22:08

5
 
andiedvorakova
331 příspěvků 14.11.15 11:52

Mám pro ně hroznou slabost. Mám už druhého mopse. O prvního jsem bohužel přišla v březnu. Teď mám malou černou fenku. Brzy jí bude 8 měsíců a je neuvěřitelně roztomilá. Ale taky je to hrozný satan…

9
 
Lucienka_M
216 příspěvků 16.11.15 14:49
Mopsík

To vám přeji. Vždycky přemýšlím, zda se mi víc líbí béžový mops nebo černý, nejsem schopná se rozhodnout. Sousedka měla toho v barvě bílé kávy, jmenoval se neobyčejně vtipně - Faldík.
Ačkoliv jsem spíš na kočky, tak začínám uvažovat o pejskovi. Asi francouzský buldoček, osobně se mi nejvíc líbí anglický buldok, ten je ale už dost velký.

2
 
cryptoprocta
178 příspěvků 1 inzerát 14.11.15 14:47

@Lucienka_M
http://www.cz-pes.cz/atlas_index.php#II
molossoidní plemena jsou něco úplně jiného, než myslíte. Molossové jsou velicí pracovní psi :-) (Není to žádný útok, jen mě to pobavilo).

Příspěvek upraven 14.11.15 v 14:50

 
Ascari
311 příspěvků 13.11.15 22:19

I s vědomím záplavy červených ramínek vyslovím názor, že černé legíny jsou nepochybně na pohled nejúžasnější masová móda, jaká se tu za poslední roky objevila. To by člověk nevěřil, kolik takových těch „obyčejně krásných“ žen v Brně je a že jim nevadí v podstatě odhalit křivky těla od pasu až po kotníky. Ani letní šaty nejsou tak obepnuté jako podzimní legíny. Naprostá většina nositelek má soudnost a vypadá v nich úžasně.

Jo, a když jsme u CollegeHumor a basic bitch, tak správná basic bitch má ještě thigh gap.

Příspěvek upraven 13.11.15 v 22:20

 
kolúch
425 příspěvků 13.11.15 22:21

Čiže keď to basic bitch rozbije nejakou tou kontrastnou farbou, tak je ideálnou prispievateľkou do inšpirácií na Pekle :D:D

 
Mishule_obecna
165 příspěvků 15.11.15 13:09

JO!

8
 
Karin
3386 příspěvků 16.11.15 21:25

Ano, musíte umět rozbíjet, to je klíčová schopnost…

9
 
Lalita
1533 příspěvků 13.11.15 22:21

Já čtu Peklo od bílých špičatých kozaček a docela mě mrzí, že v článku musí být upozornění, že se jedná o nadsázku. A ještě horší je, že ani tak to některé nepochopí. Smutné.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 17.11.15 13:32

@Lalita,

naprostý souhlas, je to docela smutné.

3
 
Voldemortka
359 příspěvků 14.11.15 08:43

Po přečtení článku jsem čekala, že se tady vynoří hnidopichové, co budou psát, že nosí nějaké elementy z výše určených a rozhodně nejsou BB… Nemusíte se vším pořád bojovat a sebe ospravedlňovat, že teda vy určitě BB nejste. Ten článek byl napsán informativně a ti, kteří ho pochopili, se nad ním usmějí, protože si přesně vybaví určité kamarádky, ale i některé neznámé ženy v MHD a na ulici, termín „basic bitch“ jim utkvěje v paměti a půjdou vesele dál

 
Isca
940 příspěvků 14.11.15 09:28

@kolúch Chybí Vám tam ještě jedna fáze - přezuje se z Uggů do lodiček.

5
 
kolúch
425 příspěvků 14.11.15 10:58

Áno, bez lodiciek nech sem ani nenazera :D

 
VandaRybna
3053 příspěvků 16.11.15 08:12

Cesta k Trophy wife musí někde začít.

5
 
Pájíne
9 příspěvků 14.11.15 10:11

Není náhodou bitch jiný překlad, než který nám vnucuje Áda? Mě to tedy jako nadsázka nepřipdá

4
 
Rajči
35 příspěvků 19.11.15 09:36

Náhodou to má hned v úvodu článku moc dobře vysvětlené. Je tam i doslovný překlad, ten, který nejspíš považujete za jediný správný, a i překlad, který se významově lépe blíží češtině. A dokonce tam máte vysvětleno i proč to tak je.
Achjo, a jsme zase u toho. Znalost cizího jazyka vám ještě nedává nezadatelné právo i překládat. Kór je-li to jen pár odkoukaných slovíček.

3
 
Clover
18 příspěvků 14.11.15 10:28

Mnohem raději potkám dvacetkrát za den basic bitch, než staromladou studentku, nebo naopak nějakou padesátiletou hříšnou rajdu v krajkových kozačkách a džínové mini. Tyhle holky o sebe aspoň pečují a jejich barevná paleta k sobě ladí (i když je nuda na entou) a nevyvolává ve mě dojem, že jsem si ráno místo biotinu šlehla LSD: :D i když ty UGO boty bych jim zakázala, ty jsou zlo úplně na každém. :D

Příspěvek upraven 14.11.15 v 10:28

 
Brixie
634 příspěvků 14.11.15 10:38

Bitch nebitch, v podstatě je to úplně jedno. Každá doba má své typické stádní rysy, ať je to dvacáté století nebo barokní Verasilles. Tohle je prostě normální vývoj. Před deseti lety zase všechny holky nosily řětízky na sukních i na kalhotech a vlasy stupňovitě sestříhané, v sedmdesátkách zvonáče a cípaté košile, v osmdesátkách naondulovaný drn a ramenní vycpávky a voněly se fialkovou nebo konvalinkovou voňavkou. Prostě je to většinový trend, jaký má každá doba.

 
panthalion
14 příspěvků 14.11.15 10:49

Super článek! konečně se Peklo po nějakém čase zase vrací k tomu Peklu, co mě okouzlilo (některé příspěvky admina, mě osobně, značně lezou na nervy- nevím jak Vám zbylé pekelnice)…jinak basic bitch potkávám a ano, je pravda, že je to uniforma, ale myslím, že touha po uniformě tak nějak patří k věku nositelek a na rozdíl od džínobundové uni. a staromladé studentky jsou o sebe tyhle holky zvyklé pečovat, a to jestli se z uniformity vymaní může být otázka času… třeba na VŠCHT, kde studuji potravinářskou fakultu je basic bitch po skrovnu (na rozdíl od ekonomických a socio-politických VŠ), ale překvapivě tam je i minimum džinobund( i když v zimním semestru je výskyt častější, vzhledem k prvačkám) a staromladých studentek. Naopak potkávám poměrně hodně studentek v sukních, šatech, na podpatcích. Moje mamka tomu odmítá věřit, protože za jejích studií koloval o VŠCHT a tamních studentkách takový ošklivý vtip (první byla šilhavá, druhá křivozubá a třetí byla taky z VŠCHT). Jak je to na jiných VŠ technického charakteru, je tu někdo s stejnou zkušeností?

 
Korppi
23 příspěvků 14.11.15 14:00

Za mě jde při oblékání hlavně o to, aby daná věc člověku slušela. Občas si taky připadám jako basic bitch, protože boty barevně a tvarově podobné UGGům jsem nosila a díky jejich pohodlnosti, schopnosti udržet teplo, ale zároveň ne úplně sněhulovitému vzhledu jsem si je nemohla vynachválit, vonných svíček mám plný byt a roztomilé věci zbožňuju, ale málokdy si mohu dovolit vyjít jen tak neupravená a nude - prvním důvodem je problematická pleť, která vyžaduje důkladnější zakrytí než jen vrstvičku BB krému, s čímž se pojí i následná nutnost výrazněji se nalíčit, a také větší počet výrazně (a ano, ona i ta tmavě červená je celkem výrazná) barevných kousků v mém šatníku, které by s pouhým nude líčením vypadaly, že se v nich topím..

2
 
ještěřička
2335 příspěvků 31 inzerátů 14.11.15 14:28

Teď už vím, že jsem „basic bitch“. Zčásti ano.

3
 
Brunhilde
9035 příspěvků 14.11.15 14:39

Dospěla jsem k závěru, že Uggy a Crocsy bych obula jen pod namířenou hlavní palné zbraně.

 
Karin
3386 příspěvků 15.11.15 18:26

A v čem chodíte třeba do bazénu? V polobotkách? Podle mě jsou ty gumové pantofle někdy praktické… ;-)

 
VandaRybna
3053 příspěvků 16.11.15 08:14

V sandálech Mares.

3
 
Brunhilde
9035 příspěvků 16.11.15 09:28

V žabkách od Gisele Bundchen (byla to nějaká série na její dobročinný projekt).

6
 
Lucienka_M
216 příspěvků 16.11.15 14:58
Uggy a podobná zvěrstva

Musím přiznat, že uggy jsou velice nehezké boty, ale trochu jsem je vzala na milost. Měla dva ošklivé úrazy na chodidle - jednou jsem měla sundaný nehet, podruhé zánět v haluxu (po pochodech v podpatcích), naštěstí ne zároveň.
S obnaženým nehtem jsem na noze nesnesla nic jiného než sandály nebo jsem naštěstí mohla nosit steelky - na palec netlačily, ovšem totálně jsem je za 3/4 roku denodenního nošení a pajdání zničila (nebyly zdaleka nové).
S haluxem jsem se s otokem nacpala do martensek (následnic steelek, v který jsem mohla chodit.
Pokud bych neměla tyto boty, musela bych uvažovat o koupi jiných, velmi měkkých a pohodlných bot. Možná by to byly právě uggy - ty přesně splňují ta kritéria.

4
 
Lucienka_M
216 příspěvků 14.11.15 15:45

@cryptoprocta
On opičí pinč, ratlík a krysařík, kteří patří také do kategorie kokosové, pinči a knírači, také nejsou zrovna obří.

0
 
aelirenn
21 příspěvků 14.11.15 15:48

Jsem asi něco mezi :D miluju svojí khaki parku a šátky kolem krku, můj zimní kabát je jednoduchý a černý (i když teď nejspíš udělám pokrok k tmavě modrému), místo slimek nosím rovný roury, ale barevný mám jen jedny, velký volný svetry mi připadají bezva…
Ale zas nesnáším štěňata, svíčky a citáty a jen okrajově tuším, co vyrábí Michael Kors. Módní blogy nečtu, líčit se nelíčím a makronky mi nechutnaj… Takže jsem zas něco hloupě neidentifikova­telného, spíš asi líná a nestylová než basic bitch :)
Každopádně super článek, který vážně pobavil.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 14.11.15 16:12

@cryptoprocta
Ještě jsem se dívala - třeba mops patří mezi společenská plemena sekce - malí molosoidní psi.

1
 
Lucienka_M
216 příspěvků 14.11.15 16:22
Blběnky?

Stran překladu výrazu basic bitch bych se přikláněla k termínu blběnky, což je přezdívka postavy v románu J. Škvoreckého Příběh inženýra lidských duší. Tato postava je emigrantka z Čech, která prokládá češtinu anglickými výrazy.

 
jiturka
59 příspěvků 23.11.15 22:42

To je docela milý :-)

0
 
AnoNe
834 příspěvků 14.11.15 16:33

Hm, ale každá doba má nějaký styl. Teď se holt nosí tohle. Nazývaly se v šedesátkách všechny, co nosily barevný šedesátkový šaty taky basic bitch? Přijde mi to trochu ujetý.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 14.11.15 20:28

Pointa byla v bezduchém kopírování včetně barevnosti vedoucí k naprosté ztrátě osobitosti. Jednotlivé prvky jsou ok. Ale i když chcete být moderní, není třeba to dělat bez přemýšlení a kopírovat slepě všechno. Je tu i cesta toho, že si z aktuálních trendů vybere jen to, co se Vám líbí, co Vám střihově sluší a v barvě jaká Vám sluší. Osobně to považuji za cestu jak se nestat otrokem trendů a rychlé mody a přitom si zachovat osobitost a nezamrznout takzvaně v čase.
Nevím, jestli v 60 letech ženy taky kopírovaly tak bezduše a stádovitě, protože jsem ještě nebyla na světě, ale vím, že pokud ano a pokud by tehdy Ada vedla blog zdrbala by je taky :-).

 
Martina410
23 příspěvků 14.11.15 23:06
.

To ale nemůžete vůbec srovnávat, dřív se to nosilo proto, že nic jinýho nebylo, jenže dneska je strašně moc druhů oblečení a člověk si může vybrat ze stovek střihů, barev atp.

5
 
DRW
1159 příspěvků 16.11.15 08:51

Ty zeny nebyly jedna jako druha, protoze jsem dite z let 60. mame doma fotografie z te doby, u mych rodicu na pude by se nasly i stare casopisy. Ano zeny nosily barevne saty mini sukne drdoly a ke konci hippie styl, ale ze by byly jedna jako druha to urcite ne. Zeny a devcata byly v te dobe nejspis marnivejsi a chtely se odlisovat. A to i za ceny, ze budou presivat, sit etc.
Styl basic bitch je spise o tom nevycuhovat z davu, nepremyslet o tom, co si vezmu na sebe. Stadovitost dotazena az do uniformity. Dovedu si predstavit, kdyby ve skolach zavedli uniformy, bylo by kriku jako na trzisti, ale ona tam je ta uniformita. Mimochodem dneska pri prichodu do satny fitka z cca 20-25 zen, vypadaly jako BB skoro vsechny devcata do 25, uniformitu jsme tam rozbijely cca 4 padesatnice a jako safranu mlade divky s velmi osobitym a zajimavym stylem. Pri ceste zpet do prace jsem leginy/slimky, kecky, svetr, sala, neco jako drdol, ci culik potkala snad 100×, ale ze bych si nekterou z tech devcat zapamatovala, protoze by byla necim osobita, tak to ne. Jedna jako druha. Skoda.

 
NInaL.
38 příspěvků 14.11.15 16:53

Tyhle články mě (bez ironie) neskutečně baví! :) Mimochodem, basic bitches se mi líbí.

 
lleonnka
29 příspěvků 14.11.15 17:03

Huuu, potřebuju coatigan! #love

7
 
Veroniq
261 příspěvků 14.11.15 19:49

Pěkný :D Řekla bych, že každý je někdy trochu „basic“. Pro zajímavost, znáte 100 Years of Fashion:)

P. S.: Dita chodí za Basic Bitch na Halloween :D  

Příspěvek upraven 14.11.15 v 19:51

 
Shiro
351 příspěvků 14.11.15 19:56

Osobně si myslím, že basic bros chodí spíš v teplákách, než v džínách, standardní je: černý, velmi pěkný, ale trochu ušmudlaný kabát (ideálně dvouřadový), šedé teplálky a bílé (od bláta vlastně zažloutlé) Adidasky, nebo Nike, nebo něco podobného. A ano, vyrojilo se jich teď opravdu hodně a já osobně z nich fakt těžce umírám, hlavně teda z těch B-bros. ;)

 
RenataRen
460 příspěvků 14.11.15 20:28

@Ada Pekelná Velmi vtipné. Jestliže je basic bro ten, kdo chodí na fotbal nebo má rád fotbal a auta, popisujete 99 % mužské populace. To je jako říct, že basic bitch má ráda děti. Jé, jak ordinérní! Žena (nebo i muž), který se rozněžňuje nad miminkem! Jsou věci, které jsou dané - muži mají rádi zbraně a auta a ženy šaty a romantiku. Poukazovat na to s tím, že je to něco charakteristického pro určitou úzkou skupinu, mi připadá divné.

5
 
kolúch
425 příspěvků 14.11.15 23:22

Že si vy dávate tie motivačné hlúposti vety na FB? :P :D

 
andiedvorakova
331 příspěvků 15.11.15 01:17

Já bych jen velmi protivně podotkla, že to, co vy považujete za dané, je ve skutečnosti záležitostí kultury. Jako ostatně většina věcí, které považujeme za přirozené. Nikdo se nerodí s láskou ke zbraním nebo šatům či romantice. Jako se nikdo nerodí přesvědčený o rovnoprávnosti postižených či nesprávnosti potratů. To se učíme vyrůstáním v kultuře, v níž jsme se narodili. Je to všude, proto nám to přijde přirozené. Ale ve skutečnosti na tom přirozeného není nic.

A ne, neodpustím si to, protože jsem hnusná mrcha. Tohle je přesně ten důvod, proč se u maturit a přijímaček na vysoké školy testuje porozumění textu. „A ano, některými z těchto bodů jsme vinny všechny (já mám například ráda vonné svíčky a sociální sítě) a neznamená to, že jsme basic bitches.“ Co vás tedy vedlo k domněnce, že Ada tvrdí, že každý muž, který má rád fotbal a auta, je basic bro, mi zůstává záhadou…

Příspěvek upraven 15.11.15 v 01:19

 
AnaKarenina
450 příspěvků 15.11.15 15:14

S tím neporozumněním textu naprosto souhlasím, taky jsem to psala už v komentářích pod minulým i tímto článkem.
Ale trochu z jiného soudku si neodpustím přidat jednu věc. Můj skoro dvouletý syn je od malička (cca půl roku, kdy začal seděl a koukat z kočárku) fascinovám auty, traktory, bagry atd. Nikdo ho to nikdy neučil a já hodlám vychovávat všechny děti stejně a nesnáším stereotypy. Vždycky si klepu na čelo, když sousedky řeší, že přece kluka by nemohly učit vařit a uklízet. To jim vždycky řeknu : „Ale mohly dámy a snacha by vám pak poděkovala“. A taky to dělám, kuchynka je taktéž synova oblíbená hračka stejně jako žehlička. Ale ta fascinace auty u kluků prostě automaticky daná je (nejsem jediný případ), stejně jako u holčiček panenkami. Dřív jsem to svým známým nevěřila a myslela jsem si, že svoje děti přece jenom nějak ovlivnili, ale i moje zkušenost (se dvěma dětmi) to jenom potvrzuje.

Příspěvek upraven 15.11.15 v 15:15

 
Oveeec
1285 příspěvků 15.11.15 23:00

Přesně! Znám to sice jenom zprostředkovaně, ale přece. Kluky, který s vyvalenýma očima ukazujou na auto, i když to slovo ještě ani neumí říct a holky, který si nosí kabelčičku, i když mají mámu s batohem (dobře, takovou znám jednu, ale stejně :) ). Trochu mi vadí, jak se emancipace a rovnoprávnost dostaly až do stadia, kdy se vymýšlí bezrodý zájmena (mimochodem jak si tu bezrodost představujou v praxi? „Kam šlo Anička?“ „Vidělo jsem to, jak to šlo domů“?), aby se o někom náhodou nemohlo říct, že na jeho identitu má vliv jeho pohlaví.

7
 
katango
1356 příspěvků 16.11.15 22:32

Auto bylo vůbec první slovo mého syna.

7
 
andiedvorakova
331 příspěvků 16.11.15 11:17

Ono není jednoduché tohle vysvětlit, ale v podstatě jde o to, že vy vůbec nemusíte chlapce učit, že má mít rád autíčka. Děti se učí napodobováním. Jemu stačí vidět, že muži okolo něj auta rádi mají, že postavičky mužského pohlaví v pohádkách, na které kouká, mají autíčka… Děti jsou mnohem chytřejší, než si lidi myslí. Vnímají prostě to, co my už ne. Takže nám připadá, že to děti neučíme. A pravda je, že vy jako matka jste mu třeba nikdy autíčko nenutila, ale to neznamená, že ho to neučí prostředí kolem vás. Holčičky si taky nehrají na kuchařky, protože je pro ně přirozené stát u plotny, ale protože u ní stojí maminka, paní v reklamě, v seriálu, na který maminka kouká, zatímco děcko poskakuje v chodítku…

To ale vůbec neznamená, že je na tom něco špatného. Humanitní vědci bývají často osočováni z toho, že přehánějí emancipaci, chtějí rušit pohlaví (a teď nemyslím to fyzické) a tak. Ale o to nikomu normálnímu nejde. Pouze se poukazuje na to, že co se nám zdá přirozené, je ve skutečnosti náš vlastní kulturní výtvor. Což je dobré si uvědomit. Neznamená to ale, že proti tomu musíme bojovat a nějak to měnit.

Když to podám jinak, lidstvo je tu po tisíce let, ale auta jen od nějakého 18. století.

 
isko
502 příspěvků 17.11.15 09:12

Tak tomu absolutně nevěřím. Viděla jsem dokument, který se zabýval účinkem testosteronu na muže, a v něm uváděli pokus, který prováděli na opicích. I ti malí opičáci, kteří v životě nepracovali s technikou - a jejich opičí otcové taky ne - byli uchváceni technickými hračkami, zatímco jejich malé opičí sestričky panenkami.

A mám i osobní zkušenost se svými dětmi. Dcera je typická holčička, která se chce zdobit a miluje růžovou, syn miluje zase bagry, auta a vlaky, i když ještě neumí mluvit. A můžu vás ujistit, že žádné velké ovlivňování z naší strany nebylo. Jenom jednoduše ty věci byly doma k dispozici a oba si vybrali podle svého.

6
 
AnaKarenina
450 příspěvků 17.11.15 13:47

@andiedvorakova, že Vy ještě nemáte dítě? Dokud jsem je neměla, asi bych taky něco podobného dokázala napsat a ještě bych si v duchu myslela, že protistrana je naivní a nemá vůbec žádné znalosti a vzdělání v oblasti vývojové psychologie a genders. Ale chyba lávky já toto vzdělání mám, takže všechny Vámi zminované body bych samozřejmě zohlednila. Ale taky jsem na to koukala jako naprosto fascinovaná a začalo mně pomalu docházet že některé z věcí, které nás na fakultě učili byly naprosté voloviny :-). Asi jsem v tom původním příspěvku zapomněla zdůraznit, že u kluka se ta fascinace auty pomalu projevovala mnohem mnohem dříve než Vámi uvedené příklady. Vůbec jsem neměla na mysli věk, kdy dítě už kouká na telku, poslouchá pohádky a pozoruje tátu ve volném čase (i když tady opět střela vedle, můj muž je pověsný tím, že ho auta absolutně nezajímají a děděčka jakbysmet)Ona se ta prvnotní fascinace opravdu objeví už tak někdy okolo 4-6 měsíců, kdy ho bud posadíte v kočárku a nebo vezmete do náruče a on najednou neleží na placáka a vidí poprvé reálný svět okolo. Bylo naprosto fascinující, že člověk nemusí říct půl slova, nemusí ukázat na projíždějící auto, nemusí vysvětlovat, že je to auto. Prostě syn na projíždějící nebo stojící auto začne v rámci svým možností ukazovat sám a chce další další a další i kdyby se feministka ve Vás stavěla 100X na hlavu. A i když je to 100X v rozporu s odbornou literaturou, kterou jste považovala za alfu a omegu.

Jinak ještě dodám, že hra napodobováním je opravdu otázka mnohem vyššího věku. U nás cca okolo 2 let. Tam opravdu děti napodobují oba rodiče a je jedno o jaké jde pohlaví, kluci i holky rádi vaří, jakože žehlí, dávají prádlo do pračky atd. Ale ta původní fascinace o které jsem mluvila je mnohem ranější. Však uvidíte sama.

Příspěvek upraven 17.11.15 v 13:56

 
Oveeec
1285 příspěvků 19.11.15 18:08

Ale ono nejde jenom o auta, i dřív přece byly „udělátka“, který chlapy zajímaly - parní stroj, pluh, pazourek…:) Máte asi pravdu s tím, že to děti vidí všude kolem sebe, nejen doma, a že je to (do velké míry) produkt naší kultury, který už hodně silně zakořenil. Jenomže - když se vrátíme do pravěku, a konec konců i do přírody, zjistíme, že samci a samice mají určitý role a pro ty jsou nějak vybavený a podle toho se nějak chovají. Neříkám, že se v obou skupinách nevyskytujou výjimky nebo že si nemůžeme být ve skutečnosti blíž, než se běžně předpokládá, ale přesto. Spousta věcí je přece daná biologicky - hormony, zrak, schopnost soustředění…Řekla bych, že fascinace různýma věcma tam taky spadá. Ale samozřejmě nejsem odborník, jenom se tak dohaduju. Zajímalo by mě, co všechno by se opravdu dalo „odnaučit“. A taky si myslím, že je dobře udržovat nějakej řád, že ho člověk i společnost potřebuje. Nevím, kde přesně je ta hranice mezi zkostnatělostí, rozumným volnomyšlenkářstvím a naprostým šílenstvím. Myslím si, že pro mě je moje ženství docela důležitou složkou mojí osobnosti a rozhodně nemám dojem, že je na tom něco špatně. Ale chápu, že spousta lidí kvůli tomu má asi naopak problém - kvůli tomu, jak to pohlaví vnímá společnost. Jenže rušením pohlaví tomu moc nepomůžeme.

3
 
RenataRen
460 příspěvků 14.11.15 20:29

@AnnyLunden Jj, oba jsou k sežrání:-) (hannibalovský ftípek)

7
 
tartaletka
265 příspěvků 14.11.15 21:41

Už se těším, až se zase v každém druhém hodnocení v galerii bude objevovat pojem „basic bitch“

 
MP Vera
211 příspěvků 14.11.15 23:18

Jestli je tenhle styl považovaný za peklo, tak to jsme se jako národ džínařů bundařů a trekařů asi dost posunuli, ne?

 
jiturka
59 příspěvků 23.11.15 22:49

Tohle je nanejvýš lehký očistec, kdepáák, do pekla to má daleko. Dá se jimi prý dokonce i inspirovat, v některých ohledech :-)

1
 
may.frayn
902 příspěvků 15.11.15 00:39

Zajimavej clanek, o existenci basic bitches jsem dosud nemela ani poneti! @SunEclipse :-D :-D

6
 
Barbyl
1461 příspěvků 15.11.15 03:56

Tazke na Uggy jsem zvykla, v Australii se obcas nosi snad i na plaz a to je teprv peklo. Basic bitch - je pro me nude nuda, sice krasne upravena, bez chybicky, mozna trochu bez mozku, urcite jsou ale i vyjimky,…co me ovsem nejvic postrasilo v komentarich bylo „soy latte pumpkin cappuccino“- to je teprv strasak… mam tady v Australii kamarada Itala, co dela manazera popularni kavarne/restauraci a vzdycky kdyz si stezuje na praci, obsahuje to lidi, co si objednavaji semi decaf soy mid strength chai a podobny veci, rika ze na ne ma chut jen zarvat:„Sydney 900km that way!“…a me se neco podobnyho stalo nekde u Letny v Praze, - jenze ja byla zakaznik, co chtel take away cappuccino, coz jsme rekla, ale obsluha na me vyjela presne vyse jmenovany, desetiminutovy, seznam prichuti, pachuti a blbosti…ufff. Basic bitch mi v ulicich nevadeji, ale tajne si preji, aby uz pominula moda piti lattecka a preorientovaly se na jiny napoj a nam milovnikum italskeho machiata nechaly kavarensky svet:) tak a ted jsem to asi napsala jen jako bitch, tak me klidne zbicujte!

Příspěvek upraven 15.11.15 v 03:59

 
blacken
2292 příspěvků 15.11.15 17:25

Já celou dobu žiju v domnění, že uggy jsou fakt plážové boty původem z Austrálie. Takže je spíš peklo nosit je do mokré české zimy… nebo nejsou?

 
RegiBBV
1 příspěvek 16.11.15 07:02

Ugg boots z ovci vlny jsou puvodne urcene do australske zimy (nejen) jako backory. Ustredni topeni tu neexistuje, a kdyz je v baraku v zime 16 stupnu, tak se fakt hodi. Ale nosi je tu i jinak, treba kamarad nosi jejich dlouhou verzi ve zdejsi „zime“, kdyz jdeme hrat plazovy volejbal. K tomu ma sortky, tricko s kratkym rukavem a kulicha.

 
Bouetille
6 příspěvků 15.11.15 10:15

No vida, už jsem si dlouho říkala, kdy se Ada obuje do těchhle slečen, protože jich teda denně vídám snad stovky. Ani jsem nevěděla, že mají i název :-).
Konkrétně předevčírem jsem si na ně hodně zanadávala při sondáži sortimentu zimních kabátů. Obávám se, že pokud nechci khaki/béžovou parku s kožichem, mám smůlu.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 15.11.15 12:56

No není to fascinující? Já jsem si fází „musím být kopií někoho jiného“ nikdy neprošla. Měli jsme na základce jednu holčičku, která hrozně nesnášela, když měla jiná holčička na sobě něco stejného jako ona. A dávala to hodně najevo. Pamatuju si, že největší mela se strhla kvůli jejím oranžovým zvonáčům se vzorem bílých kytiček. Byly to takové ty tepláky na gumu v pase a nějaká nebožačka si koupila podobné… Bylo mi sice tenkrát asi jen deset, ale stejně mám od té doby z nějakého důvodu v hlavě zafixováno, že kupovat si něco, jen protože to má někdo jiný smrdí. Vlastně mi to vzteklé malé děcko asi zachránilo módní vkus…

Ne, zpátky k obrázku. Vážně mi to přijde fascinující. Jsem zvyklá potkávat stejně oblečená dvojčata, tam tak nějak dokážu pochopit, že vedle své samostatné osobnosti mají ještě jakousi sdílenou, že je tam zkrátka pouto, které člověk asi těžko pochopí, pokud z dvojčat není… ale tohle? To je prostě fascinující…

 
Brunhilde
9035 příspěvků 15.11.15 16:45

Mne od kopírování také odradila spolužačka na gymplu. Už kolem 16 let měla postavu jak Věstonická Venuše a oblékla si letní minišaty na ramínka z bavlněného krepu, bez podprsenky a s volánkovou sukní které jí její matka ušila přesně podle modelu jiné spolužačky modelkovské figury. Vypadlo to otřesně, když ale holky stály vedle sebe, byl to módně společenský Armagedon.
Děkuji Karin i celé naší školní drbací Akademii.

4
 
DRW
1159 příspěvků 16.11.15 09:07

Diky babicce svadlene, rodicum, kteri se umeli fakt dobre oblekat, ze jsem s oblecenim vycuhovala z davu. Dnes je to takovy muj brandmark. Obleknout se nadcasove, moderne a hezky, bohudik mam sikovnou svadlenu. Me dcery diky tomu asi taky stadovitosti netrpi a netrpely,

2
 
Evee
19 příspěvků 16.11.15 11:01

V súvislosti s tým obrázkom mi napadlo toto:

a toto, s popiskou „podľa tohto viem, že sestra si pozvala domov kamošky“

 
Stemcells
97 příspěvků 16.11.15 13:35

Tak ta hromada bot mne úplně rozvrátila… :-D

6
 
benyka
4022 příspěvků 15.11.15 11:29

@Martina410 Není to tak úplně pravda. Nosilo se to, co bylo považováno za módní, i když se to těžce shánělo a stály se na to fronty v Tuzexu. Každý musel mít v jisté době modrý šusťák, červené kaliopky, klasické rifle nebo bílé kozačky se šněrováním. Asi to tak bude vždycky a nedají se z toho dělat nějaké závěry ohledně duševního rozhledu jednotlivců. Divím se jenom, že je to tady tepáno, když jindy je nějaký konkrétní kus oblečení kritizován za to, že se nosil před třemi lety. Vidím v tom trošku rozpor. Všechno zároveň se asi nebude nosit nikdy, to by to módní průmysl mohl pověsit na hřebík a odejít do zaslouženého důchodu.

 
RenataRen
460 příspěvků 15.11.15 13:53

@andiedvorakova Ada ve článku píše: „Mimochodem, existuje i mužská verze basic bitch. Říká se jí basic bro a vyznačuje se džínami, tričkem, mikinou, deodorantem Axe, láskou k fotbalu a autům, sledováním cool filmů a partou kámošů, kteří jsou úplně stejní jako on.“
Připadá mi, že ten popis svou obecností víceméně sedí na 99 % mužské populace. Říkáte že sevšeobecňuju, ale Ada s tím začala první.
Asi nechápu pointu té nálepky. To je jako říct, že basic human v dnešní době kouká na televizi, jezdí dopravními prostředky se spalovacím motorem a vyžaduje denně minmálně tři jídla. Přiznávám se, jsem vinna. Už ani nevím, kdy jsem do práce naposledy jela na koni.

 
Morrighan
1287 příspěvků 15.11.15 14:03

Tak už vím, jaký styl vyznává 90% žen, které vidím na ulicích. Nejlepší je, když jsou dvě takové vedle sebe a vypadají jak dvojčata…

6
 
LeChatttNoir
362 příspěvků 15.11.15 15:21

Tohle je totiž přesně styl holky, která nechce moc vyčnívat, moc přemýšlet, moc se snažit.
Oblečením nemá co vyjádřit a asi by ji to ani nikdy nenapadlo.

A většinou to bývá tenhle ten druh, který se v partičkách potuluje po obchoďáku, nebo sedí někde u kafe, kde pozorujou a pomlouvají ostatní.

Moje zkušenost je, že přesně tyhle ženské, které oblibují tuto uniformu, bývají strašně netolerantní k jiným stylům.

 
smycka
42 příspěvků 15.11.15 15:56

Po nejake dobe zase clanek, u ktereho jsem se zasmala. „Moje“ severoamericke malomesto vyznacujici se hlavne univerzitou je jich plne a uz k nim nejspis patri i moje dcera, byt jeste nedosahla jejich prumerneho veku, :-) Jen tech holinek se musim zastat, rozhodne nejsou demode, nebot mistni klima a venkovsky teren jim preje.

 
DRW
1159 příspěvků 16.11.15 09:12

Brala bych vsechny z prava az po ty zlute :) Sice nevim, kolik parady bych v nich udelala, ale rozhodne by se odlisovaly od tech cernych a zelenych, ktere se u nas doma pouzivaji na zahradu, kdyz je mokro a blativo.

5
 
benyka
4022 příspěvků 15.11.15 15:59

@AnaKarenina Já myslím, že bagry, auty a korečkovými rypadly musí být fascinován každý. Tedy já jsem ještě dneska. Čumím s vnukem s nadšením na to, jak opravují sítě v okolních ulicích, a mým snem je odjakživa ovládat bagr. Největším mým zážitkem z poslední doby byla exkurze do montážní haly Škodovky. :-)

 
VeronikK
142 příspěvků 27.03.16 11:15

V Německu je takový nějaký bagr land. Tam si můžete koupit vstupenku na bagr a rýpat. Je to bezva.

0
 
Knitty
54 příspěvků 15.11.15 16:51
Něco na tom bude

Ha, provdala jsem se za basic bro! A ano, je z něj fajn táta v kšiltovce :-)
(fotografie čistě ilustrační a veškerá podobnost čistě náhodná :-))

 
Dita18
9 příspěvků 16.11.15 01:06

Pfůůů, Basic Bitch tedy nejsem (i když mi tam bývalý asi říká :-))
Mám takových slečen kolem sebe hodně, ale jsou to do jedné slečny, které o sebe opravdu dbají, což je příjemné. Kdybych na to měla tu správnou postavu, asi bych taky byla Basic Bitch :-))

4
 
Madietta
23 příspěvků 16.11.15 04:16

Při článcích popisujících jakoukoli stádnost v oblékání, u kterých se vzápětí vynoří lamentování nad tím, že to tak vždycky nebývalo, si pokaždé vzpomenu na norimberské sekretářky. Rok 1945.

 
DRW
1159 příspěvků 16.11.15 09:17

Ja bych si tipla, ze barevnost by tam byla mnohem vetsi nez dnes. Jsou strihove stejne, mely nejaky predpis, jak se obleknout a latky byly na pridel. Ale z te fotografie je videt, ze je kazda jina. Stadovitost tam nevidim.

7
 
andiedvorakova
331 příspěvků 16.11.15 11:21

Taky se domnívám, že vzhledem k jejich možnostem, si s tím poradily dobře. Problém je zkrátka v tom, že když mají dnes ženy v podstatě naprostou svobodu v odívání (dobře ve spodním prádle venku chodit nejde, ale tak nebudeme to hrotit do extrémů), využívají ji takovým způsobem, že vede k větší uniformitě než svoboda v nějakém smyslu okleštěná třeba tím přídělem látek. Což je na tom to nejsmutnější. Ne to, že jsou stejné, ale že po tom z nějakého důvodu touží.

7
 
Atlacoya
2127 příspěvků 16.11.15 12:42

Jo jo, svoboda oblékání. Prošla jsem obchoďák 10 řetězců, 10× totéž - barvy, střihy. Liší se jen cedulka za krkem.

Příspěvek upraven 16.11.15 v 12:43

 
DRW
1159 příspěvků 16.11.15 19:13

Ale to prece neni duvod koupit, co v tech obchodech visi. Pokud se mi to nelibi a je to vsude, tak to tam proste necham a jdu pryc. To je zaklad toho, aby se clovek nechoval jako stado. Nekoupim napr. zelenou parku jenom proto, ze nic jineho nemuzu sehnat a nebudu doufat, ze zrovna tenhle odstin nebude mit nikdo jiny. Prece jenom nemusim vzdy neco koupit, kdyz do nakupniho centra vlezu.

8
 
Atlacoya
2127 příspěvků 17.11.15 13:58

Potřebovala jsem podzimní bundu, protože moje stará je za zenitem. Tak asi letos budu bez bundy. Bohužel jsem si musela koupit stádní, protože jiné neměli. Nebo jsem neměla kupovat žádnou a prostě chodit bez?

 
Barbyl
1461 příspěvků 16.11.15 08:00

@RegiBBV a take jsou strasne trendy na hens party jsem si vsimla. ale ano v te kombinaci s dzinama je to jste pohoda, ale mini kratke dzinove sortky, zasadne s vycuhujicimi kapsami (nevybavuji si, ze bych tenhle fenomen z Byron Bay videla kdekoli v Evrope), nebo jine kratasy (u kluku board shorts) a uggs, tilko s pruramky k brichu, koukajici podprsenkovy dil plavek, pres to volny dlouhy kardigan…myslim, ze tohle je letni varianta basic bitch:)))

8
 
VandaRybna
3053 příspěvků 16.11.15 08:05

Tento styl oblékání je velmi praktický do města a do práce. Až na přiblblé sebedojímavé citáty, basic trika, FB obecně, uggs a messy buny, nemám tomuto stylu co vytknout a sama můžu říct, že splňuju na 45% a být mladší, tak to dotáhnu tak na 65%.

Když se ke skinny džínům nenosí uggs ale podpatky a místo Taylor se poslouchají Morčata na útěku, tak se tomu říká jak? (těšim se)

6
 
Stemcells
97 příspěvků 16.11.15 10:58

No jakmile mají podpatky, tak už jsou elegantní (a je jedno, že nad podpatky jsou legíny a nad tím taková ta khaki parka s krovkami, nevím, jak ten cípatý tvar a rozparek s tkaničkami lépe popsat), ne?

Ten článek mi teda fakt zavařil, cestou do práce jsem dnes nedělala nic jiného, než koukala na ženský a počítala, kdo je basic bitch a kdo není basic bitch a nešlo s tím přestat, jak když se začnou jíst brambůrky… :-D Zas tak moc jich nebylo, školy mají dneska asi prázdniny.

Ty legíny a tenisky - jsem jediná, komu to přijde, že tato děvčata jdou zrovna z fitka nebo do něj a ne že jde o oblečení pro všední provoz?

 
Barbyl
1461 příspěvků 16.11.15 08:10

@andiedvorakova k tem dvojcatum…dokud jsme nemela najednou 3 kamaradky s dvojcaty, tak jsem nad tim neuvazovala, ale ted to oblikani stejny, docela i chapu - usetri vam nervy, hlavne holky se o ty veci nervou a nehadaj. klukum je to asi sumafuk, ale holcicky proste kdyby jedna mela ruzovu, druha fialovou, tak proste ta co ma fialovou by chtela ruzovou a ta co ma ruzovou, i kdyby chtela vic tu fialovou, proste ruzovou neda… vyvojove stadium, nejhorsi pry v obdobi 3-6 let. Prave jedna z tech kamaradek ma holcicky, ktere ted uz jsou otevrenejsi k diskuzi, ale kdyz byly mensi tak to neslo a hadaly se i o bryle, ktere jedine mely v ruzne barve-a to ze dvou duvodu, aby jejich maminka rozpoznala, ktere dioptrie patri komu a aby je rozeznaly ucitelky ve skolce:)

 
Brunhilde
9035 příspěvků 16.11.15 09:41

Já měla od muže naše děti oblékat stejně vysloveně zakázáno, když nám někdo dal stejné oblečení, tvářil se nepřátelsky a když jim to dával, tak ne současně. Pochopitelně dnes je to snazší, ale v devadesátkách byl výběr v dětském oblečení slabý, takže to byl docela oříšek.
Mně osobně to přijde taky hloupé, oblékat dvojčata stejně, ale dokážu to pochopit.

4
 
kloe
66 příspěvků 16.11.15 10:35

@AnaKarenina ja som sa ale vobec neurazila…len som povedala nazor za seba…ja praveze o tom viem ze je to tuctove a neorginalne ale nie kazdy den hlavne ked mam na seba rano pred tym ako idem do prace 15 min. aj so sprchou :D, cas na nejake extra rozmyslanie pred skrinou…vezmem prve co vidim na seba rano…teda moj casual basic bitch satnik ktorym nic nepokazim :D

1
 
kloe
66 příspěvků 16.11.15 11:00

@Barbyl hah dobre som sa zasmiala, uplne s vami suhlasim…robila som v kaviarni a som velmi velka kavickarka a viem ake to je ked vam pride banda studentiek po skole a vsetky si pytaju decaf soy odtucnene latte s trstinovym cukrom :D to je potom radost robit v kaviarni!!! :D hahahha ked chcu pit mlade mlieko nech idu do mliecneho baru ale nam dospelym ktory chcu pit naozajstnu kavu nech nespinia kaviarne takymito smetami potom ono to aj dost zdrzuje obsluhu-ked mate urobit 5 roznych latteciek s milion gebuzinovymi surupmi a 5 krasnych vonavych malych espresiciek je rozdiel, potom ked pride naozajstny kavickar a vidi ze mam objednanych 5 kavovych mliek sa otoci vo dverach lebo sa mu nechce cakat na espresso 30 minut…smutna doba-hlavne ked uz aj mladi chlapi aby boli in-teda nevycnievali z radu pridu na latte to je uz potom vazne na smiech-kde su tie casy ked muz nepil mojito a latte ale pivo a espresso dopio!

 
Karin
3386 příspěvků 16.11.15 21:02

Nevím, co přesně je kavickarka, ale vy jste normální kávový nácek, zaseknutý v slepé víře, že existuje jen jeden (ten jeho) správný způsob přípravy a konzumace té či oné pochutiny (podobní náckové si přivlastnili i čaj nebo čokoládu). A ještě se to nechá zaměstnat v kaviarni, aby to mohlo ohrnovat nos nad malověrnými, kteří si dávají do kafe mlíko… :D

 
Réza4
475 příspěvků 18.11.15 13:32

Kloe, v tom případě mám pro vás řešení. Otevřete si svou kavárnu a na dveře dejte nápis „mlíko, sirupy a cukr nevedeme, zato máme výborný espresso“ nebo „kafe s mlíkem servírujeme pouze ke snídani“.

7
 
aife
2 příspěvky 19.11.15 00:14

Pfff, jděte s tím trapným italským kafem k šípku! Jediná pravá káva je ta z džezvy!
(jsem kafenácek dokonalý)

5
 
Oveeec
1285 příspěvků 19.11.15 18:12

Obsluhování zákazníků zdržuje obsluhu od obsluhování zákazníků.

7
 
corrigan
2620 příspěvků 16.11.15 11:09

BRAVO :-D

0
 
Potrefenáhusa
10050 příspěvků 16.11.15 11:32

@kloe No jako sorry, já teda taky piju espresso a varianty kafí s mlíkem spíš výjimečně, v mojí slušné kavárně ani nevím, že by nějaké sirupy s příchutí měli, ale když už to tam nabízíte, tak se pohoršovat nad tím, že si to tam někdo přijde dát?

 
Chanelle
54 příspěvků 16.11.15 11:35
Právě jsem zjistila,

Že Basic bitch jsem se stala až na mateřské.

  • Po porodu se do ničeho jiného než do elasťáků a volnějšího svetru nevejdu
  • Koupila jsem si mrtě basic triček - od té doby co se malá učí jíst sama, přešly sme sice na Versaillský system oblékání (jiné šaty na snídani, jiné na oběd, jiné na svačinu a jiné na večeři), nicméně s elasťákama a přesnídávkou jsou to ideální trička. Případná batika lépe vyniká.
  • Kozačky typu ugg jsou s nadcházející zimou báječné - rychle se oblékají (obzvlášť když v jedné ruce držím kopající dítě, v druhé přebalovací tašku, ve třetí kočár a ve čtvrté lahvičku s mlékem). Kromě toho, že se rychle oblékají, netřeba nosit ponožky, neb se oblékají na holou nohu - a máme tu význmné ušetření času.
  • Šátek po třetí bronchitydě se společně s čepicí jevil jako nutnost (no a proč si nezpestřit radost a pocit toho, že aspoň něco zbylo z mého starého světa a nevytáhnout Burberryho vlnu?)
  • tak do lesa je khaki parka ideální (bonus je, že na ní nejsou vidět fleky od brokolice nebo špenátu, když už musíte krmit po cestě)
  • umírněné líčení - řasenka (nejgeniálnější vynález v líčidlech)
  • ležerní účes - i s jednou sponkou se dá udělat fešný účes, pokud jí zrovna najdete.
  • módní kabelka - kdysi jsem ve Švýcarsku viděla přebalovcí tašku od Vuittona (s odstupem času hořce lituju, že jsem si jí nekoupila, abych byla víc trendy :-D ). Jak by asi vypadala přebalovací taška od Guesse - ty jo těch cingrlátek, malá by si jí užila :-D

Tímto si nestěžuju, že jsem na mateřské - naopak, užívám si to jak nikdy :-D

PS: koťátka nemusím - jeden originál té nejsladší roztomilosti mi právě spí nahoře v postýlce a pořád se na něj nemůžu vynadívat :-)

Příspěvek upraven 16.11.15 v 11:36

 
Bouetille
6 příspěvků 16.11.15 13:45

Já bych z toho teda netipla, že jste basic bitch - ty totiž nemívají děti :-)
a zelená parka je podle mě do lesa ideální, sama vlastním její béžovou obdobu, kterou jsem koupila vloni za tři kila (to bylo vtipné, v tom obchodě - tuším tally weil - měli úplně stejnou khaki a stála třikrát tolik), je teploučká, pohodlná a do terénu k džínám bezva, lepší než ta stará šusťákovka po mámě.

8
 
Atlacoya
2127 příspěvků 16.11.15 11:51

Příspěvek v pravou chvíli, zrovna jsem u jistého internetového obchodu (u dost pekelných legín) narazila na příspěvek „chtěl bych mít přítelkyni, která by tohle nosila, nestojím o basic holku.“

7
 
arwenn
385 příspěvků 16.11.15 12:34

@Stemcells Když já mám dojem, že v určitým věku CHTĚJÍ vypadat všechny holky stejně, a je to celkem normální stádní efekt, který, více nebo méně, časem naštěstí přejde :D A je asi jedno, jestli jde o elasťáky nebo messy bun nebo o céčka atd… cojávim :))

 
Chaja
7 příspěvků 16.11.15 13:37

Já věděla, že musí existovat nějaký termín pro tu neironickou verzi normcoru. Díky!

 
theline
16 příspěvků 16.11.15 19:56

Ja mam naopak pocit, ze u nekterych dam tahle tendence ke stadnosti s vekem snad ani nesouvisi. A dodam, ze ani s financemi. Ve svem okoli (zapad USA, damy ctyricatnice) leta vidavam jisty upgrade techto basic bitches: Mercedes SUV a monogramovy Louis Vuitton. MUSI BYT OBOJI, i kdyz v posledni dobe zacina Mercedes nahrazovat Range Rover. Ja tedy v zasade nemam nic proti temto znackam (auta jsou to kvalitni a LV ma radu krasnych, originalnich kabelek), ale tahle konkterni kombinace je fakt pekelna stadnost. Damy jsou povetsinou stihle, takze slimky nosi vsechny, nude make up uz je v jejich veku kazdopadne plus, UGGS jsou spis oblibene u jejich dcer, ktere jsou nekterych pripadech k nerozeznani od svych matek. Cokoli Burberry se uz nejakou dobu zda byt passe, monogramovy Gucci uz taky neni, co byval, ale monogramovy LV v Mercedesu snad nikdy nevymre. Je to trochu skoda, protoze tyhle damy by si zjevne mohly dovolit by vice originalni (financne, i s ohledem ke postave), ale ony budou i ve svych ctyriceti radeji kopirovat kamaradku.

Příspěvek upraven 16.11.15 v 20:26

 
kloe
66 příspěvků 16.11.15 14:04

@Potrefenáhusa ja to tam nenabizela…to skor moj sef…uz tam nerobim…viete bouhuzial ponuka sa rovna dopytu ked chcete nieco zarobit

0
 
bosorkáňa
214 příspěvků 16.11.15 14:26

@smycka holínky bych brala, hodily by se mi na venčení a to fakt velice.

1
 
kloe
66 příspěvků 16.11.15 15:33

@bosorkáňa na vencenie je to fajn ale jedine na jar na jesen…v zime som sa v nich skoro zabila-total nebezpecne na lade a snehu

0
 
Franche
358 příspěvků 16.11.15 20:05

:-D pobavilo

1
 
Pirek
6740 příspěvků 16.11.15 21:33

Akorát ty bb, co potkávám já, nemívají moc umyté vlasy. A to je co říct, že to pohorší i mě, která dělá poledance a běhá. A asi žiju s basic bro. Ještěže já mám originality dost za oba dva.

8
 
Danýska
7 příspěvků 16.11.15 23:32

Uf, je to dobrý. Svíčičky ráda nemám, vlasy mám krátké. Akorát tu nude rtěnku jsem si před týdnem koupila a jsem z ní strašně nadšená :-) Nicméně, tenhle styl se mi líbí. Hezká, byť ne zrovna prudce originální slečna je přesně to, co člověk chce vidět. Lepší, než nesoudně kombinovat a překombinovat či skončit u lyžařské bundy :-)

5
 
lucindaSK
870 příspěvků 17.11.15 07:38

A teraz to často doplnia umelými mihalnicami. Takými nenápadnými, že aj kuchyňa by sa tým dala vymaľovať.

 
Veroniq
261 příspěvků 17.11.15 18:44

Protože proč si to šetřit na párty, když můžete kartáči na očích oslňovat i za kasou :) Ale třeba to nějak stíní proti zářivkám…

8
 
Maida
13 příspěvků 17.11.15 10:39

A jejich BB královna :-)?

http://www.terezainoslo.com/

Příspěvek upraven 17.11.15 v 10:41

1
 
Nanynka_02
446 příspěvků 17.11.15 18:24

@Lucienka_M V nebyla Blbenka ošklivá? Nebo si ji možná pletu s jinou postavou. Těmhle „basic bitches“ to myslím obvykle velmi sluší. Pokud se česká norma posunula tímhle směrem, bylo by to ku zdaru. Ale nějak tomu, mimo Prahy a Brna, nevěřím.

3
 
Lucienka_M
216 příspěvků 17.11.15 19:01
Blběnka

Myslím, že Blběnka nebyla ošklivá, pokud se dobře pamatuji, měla velká prsa a dobře se vdala.

2
 
may.frayn
902 příspěvků 17.11.15 19:39

@Barbyl musim vas zklamat, mini dzinovy kratasy s vylizajicima kapsama jsou pekelny fenomen i v Evrope, teda aspon v Italii jo. Letos v lete jsem jich videla nepreberne mnozstvi a nejpekelnejsi bylo, kdyz ty vycuhujici kapsy byly posity flitrama. To jsem hodne lapala po dechu. Nechapu, to si ty holky neuvedomujou, jak DESNE to vypada?

7
 
Nanynka_02
446 příspěvků 17.11.15 20:21

Když tak o tom, uvažuju, v životě jsem neměla touhu být oblečená originálně. Vždycky jsem jenom chtěla vypadat půvabně, tj. zdůraznit to, co je na mě hezké a potlačit to, co je hezké méně.

Takže je mi cizí jak oblékání podle módních trendů (bez ohledu na slušivost), tak přepečlivé cizelování outfitu, aby měl hlubší smysl. Co mi sluší a je přiměřené prilezitosti, v tom vyrazím… a módní ikonou být nehodlám.

 
klara53
14 příspěvků 17.11.15 21:08

@Nanynka02 Naprosto s Vámi souhlasím. Mám kamarádku Rusku, která chodí oblečená hezky, ale působí trochu jako nevýrazný věšák pěkného oblečení. Úplně se v tom ztrácí. Je to samozřejmě příklad trochu extrémní, neříkám, že kdo je originální, v oblečení se ztratí. Ale já jsem si díky téhle kamarádce uvědomila, že jsem radši, když oblečení slouží mně a ne já jemu. A že „přirozeně upraveně s tu a tam nějakým občasným výbuchem kreativity“ mi dlouhodobě stačí. Ten kreativní výbuch v mém podání je často spíš horší než lepší :-)

 
TrueNorth
17 příspěvků 1 inzerát 17.11.15 21:22

Jsem basic bitch. Akorát trenchcoat mám zelený, conversky tyrkysové a občas nosím k těm úzkým kalhotám a kožené bundičce podpatky:) Ale jinak to sedí, líbí se mi to, já se líbím a vůbec se za to všechno nestydím. Pěkný večer všem:)

 
kloe
66 příspěvků 17.11.15 22:29

@Karin joj moja draha ste sa zle vyspali? nazyvat niekoho nackom lebo nema rad latte? tak prepacte som vinna a asi zacnem tretiu svetovu…

1
 
Nanynka_02
446 příspěvků 17.11.15 22:42

@kloe Nečertěte se. Je dost rozdíl mezi nacistou a „kávovým náckem“ nebo „gramatickým náckem“. Nacismus je v takovém označení používán v přeneseném slova smyslu, oznacuje netoleranci a fundamentalismus. Což na Vás ohledně kávy sedí, ne?

 
Barbyl
1461 příspěvků 18.11.15 04:34

@may.frayn v Italie, a kde? ja jsme byla asi 4 mesice na vsi u Luccy a tam jsme teda nevidela, zaplatpanbuh ani jedny. ale Italie je strasne ruznoroda na tak relativne malou zemi

2
 
teetee
499 příspěvků 18.11.15 09:08

Začíná to tu připomínat „1000 věcí co mě serou“ :D Ne, že by mi to vadilo…

Za nový termín díky…byla jsem se po delší době podívat do velkého OC a musím konstatovat, že BasicBitch jsou všechny figuríny ve výlohách.

6
 
eponine
23 příspěvků 18.11.15 14:13
Taylor Swift

Hvězda žebříčku basic bitch, ale její styl oblékání stojí za to a pro mě platí za velkou inspiraci - nosí žensky lichotivé věci a výrazné barvy :)

5
 
viktorka_od splavu
7383 příspěvků 18.11.15 16:04

@Maida ježišikriste!
" moje rozjímání nad uplynulými čtyřmi měsícemi" #užnikdynebudu­klikatnatakovýs­tránky
 uff

3
 
benyka
4022 příspěvků 18.11.15 17:31

@červená jahůdka Vykašlete se na to, určitě jednou dojde na každého z nás a nebudeme si moct nic vyčítat. Já třeba netrpělivě čekám na článek „Basic prdůch“.

6
 
may.frayn
902 příspěvků 18.11.15 19:52

@Barbyl Ja bydlim v Zapadakove pobliz Modeny. A vidavala jsem je hlavne v obchodacich, ale par exemplaru jsem zaregistrovala i u nas v hospode.

0
 
MP Vera
211 příspěvků 18.11.15 22:25

@benyka to jsem ráda že v tom nejsem sama! úplně mne dostává ta miniaturní „těžká“ technika jako jsou bagříky a rypadélka která se používají na malé prostory a drobnější práce… nemůžu se dočkat až synek povyroste a budeme spolu očumovat kdejakou stavbu a výkop!

5
 
benyka
4022 příspěvků 18.11.15 23:38

@MP Vera Jo! Takové ty mininakladače, co jenom obalují toho řidiče, to je špicovní záležitost. Záviděla jsem vnukovi (2,5), když ho řidič jednoho takového posadil do své kabiny. Kdybych to měla na zahrádce, udělám tam místo nudné roviny s trávníkem haldu kopečků a údolíček osázených maskovacími keři. :-)

6
 
sorbon75
1 příspěvek 18.11.15 23:44

Já nevím, ale ty boty se mi líbí skoro všechny, vybrala bych si hned. Připadají mi vkusné. V čem jsou nudné??

1
 
vážný_zájem
113 příspěvků 19.11.15 08:34

Dneska ráno se na Vltavě mluvilo o Módním pekle, ale v archivu to bude až od zítřka
http://hledani.rozhlas.cz/?…
Zase jedna, co nepochopila, jaká je švanda a jiskřívá nadsázka předstírat, že juknu na něčí vohoz a hned vidím až do žaludku, hned mám tu ztělesněnou malost jak na dlani.

0
 
MP Vladenka
1259 příspěvků 19.11.15 10:59

Nu, když za bílého dny vidím dámy v ryze večerním líčení, klidně bych na ně řvala: " basic, bitch! ":-)
Jinak mě to nijak neuráží. Nemám tu super basic postavu, abych nosila slimky a svetříky po zadek, hucule nesnáším a kabelek mám asi tolik co prstů na jedné ruce. Nu nic, tak já zůstanu u svého stará-mladá stylu :-)))

Příspěvek upraven 19.11.15 v 10:59

3
 
Anjar
4 příspěvky 19.11.15 22:36

Nenosím slimky, nenosím nízké podpatky-160cm-,v legínách myju okna, béžová mě nesluší, nákrčníky vlastní výroby nosím jen v zimě, mám ráda svíčky, chodila jsem na zumbu, teď běhám, chodím na bosu a TRX a miluju šaty a sukně a kočičky :)

1
 
LeKarolinaK
32 příspěvků 22.11.15 16:04

No, souhlasím, že jsou upravené a člověk by si na první pohled mohl říct, že jí to fakt sluší a v té sukni a kožených botičkách na podpatku s kloboukem se až cítil zahanbeně, ale… NE! :D Mě to vyloženě rozpaluje do ruda, když vidím nějakou přesně takovouhle holku, co visí na mobilu, má nalakovaný nehty, nalíčený obličej, ale neumí si na hlavě udělat nic jiného než 10-ti vteřinový messy bun. Vyloženě mě to uráží, jako člověka, co vegetuje celý život s dlouhými vlasy a mám ve svém repertoáru kvantum drdolů a copů a culíků, co střídám. Přijde mi to nepořádné a neupravené. To nemůžou aspoň na pět minut zvednout hlavu od mobilu a zkusit jiný účes než tu svatou čtveřici? :D (rozpuštěné vlasy, sock-bun, messy-bun, culík, amen…) Každopádně ač je to nuda nuda šeď (ehm béžová?), tak je to mnohem lepší než staromladé a neupravené studentky. Vždy když se valím v proudu lidí z kulaťáku směr vysoké školy tak brečím, co všechno tam potkávám :D

1
 
eponine
23 příspěvků 23.11.15 08:22

Tak to Vás asi naštvu i já, ale účesů střídám ještě méně… Ani ten messy bun neumím (jako jo, dělám si ho do sprchy, ale rozhodně na mě nevypadá jak na fotkách těchhle holek), takže já osobně nosím jen rozpuštěné nebo cop. Culík jen na sport. Prostě nic jiného neumím, chtěla bych umět třeba dračák, ale neudržím všechny ty prameny v ruce. Neumím se ani nakulmovat. Toť na obhajobu. Jo byla by to paráda nosit vlasy třeba jako blogerka z Barefoot blonde :)

1
 
visavis
3 příspěvky 24.11.15 18:21

A ještě mít takový vlasy jako Barefoot blonde :-) Já si udělat některé z těch účesů, tak se lidi na ulici potrhají smíchy. Bohužel, s mými vlasy bude vždycky nejslušivější messy bun. Zkoušela jsem různý copy, ale měla jsem pocit, že mi schází pár prstů, abych ty vlasy udržela. A jelikož nemám každé ráno hodinu na to se svou hlavou bojovat, radši vsadím na klasiku.

1
 
jiturka
59 příspěvků 25.11.15 09:32

To chce jenom cvik :-). Moje první pokusy o francouzský cop vypadaly bídně a potřebovala jsem na to strašně času. Dneska mám zapleteno v pěti minutách, včetně zadrdůlkování, chci-li schovat konečky nebo mít volný krk.

0
 
MP Vladenka
1259 příspěvků 23.11.15 15:54

Tak to by vás ze mě ranila mrtvice. Culík, drdol, vzácně rozpuštěné vlasy. Jiné účesy leda na společenské události :-)

0
 
Jolene
8 příspěvků 23.11.15 10:14

Nic proti tomu nemám, pokud jde o styl odívání. Ten zbytek je peklo, ale řekla bych, že je jedno, zda slečny postujou motivační citáty v uggách a leginách nebo v třeba v pleteném pestrobarevném overalu, to myšlenkové peklo jde skrz všemi směry. Nejhorší je ta představa o vlastní výjimečnosti, ale tou se evidentně chtějí obelhávat všichni, na styl nehledě.

Nemám potřebu vyčnívat oblečením. Mám v zásadě samé basic oblečení a nosím je ráda, snažím se mít opravdu kvalitní věci, i když je to těžké. Jediné barvy, které se mi na mně líbí, jsou černá, tmavě modrá, šedá, bílá a béžová. Barevné doplňky nemusím, pestrobarevné šátky mě nelákají, bižuterie mám pomálu, snad jen pár broží a dva designové šperky. Kabelky mám hlavně hnědé, kožené, od své oblíbené místní kabelkářky, a v životě bych nevyhodila prachy za Korse, protože za tu cenu mám kvalitu o level výš. Mám dvě longchmapky, protože se v nich skvěle tahají nákupy, takže vinna. Kalhoty jen úzké nebo legíny, protože cokoliv jiného mě zbytečně rozšiřuje a dělá mě starší. Miluju dlouhý svetry. Boty mám jen hnědé a černé, od chelsea boots, conversek až k Uggům (to teplo!) a zimním Crocsům (ta voděodolnost!), poslední dvoje zmiňované nosím volnočasově. Nosím i nějaké ty šaty, ale jen do práce a ne úplně ráda, vím, že mi sluší, ale nepřijdu si v tom prostě moc svá.

Největším výstřelkem je u mě rudá rtěnka.

Originalita se podle mě přeceňuje. V konečném důsledku jsme stejně všichni stejní, jen v jiné škatuli. Já raději budu ve škatuli „basic“, než abych ze sebe vyráběla nějakýho vampa.

Pěkný basic den, jdu pomazlit koťátko.

0
 
Makinka
20 příspěvků 23.11.15 14:03

https://www.youtube.com/watch?…

0
 
Lisean
2 příspěvky 23.11.15 23:46

Uznávám, že se od nich můžem inspirovat, ale děkuji svojí mámě za to, že mi ukázala second handy a to, že se nemám ohlížet na jiné, co si o mém stylu myslí. Na základce jsem si kvůli tomu užila, ale teď nosím barevnou bižu, šílené barvy (samozřejmě umírněně-nechodím jak papoušek)a spousta lidí mi říkají, jak se jim můj styl líbí atd. Je to každého věc, někdo holt musí vyčnívat :)

0
 
Karla Ku
55 příspěvků 24.11.15 23:46

Právě jsem zjistila, že jsem se oblékám jako basic bitch… a to jsem si myslela, že jsem originál…;) Teď už alespoñ umím svůj fashion styl pojmenovat… To je tak sweat…;) Piece for all lidičky;)

2
 
jiturka
59 příspěvků 25.11.15 09:27

Sweat = pot
Piece for all – jakože kousek pro všechny?
Ať už je toto schválně či ne, moc jsi mě pobavila, jedno zelené ramínko na tebe :D

Příspěvek upraven 25.11.15 v 09:29

3
 
Morrighan
1287 příspěvků 25.11.15 13:15

@jiturka člověk se zapotí, když zjistí, že je kouskem stáda xD

1
 
Veryberry
19 příspěvků 28.11.15 20:01

Aha, tak tohle jsem.. Sice ne na 100 %, ale poznala jsem se.
Musím se zeptat svého basic bro manžela, jestli o tom věděl.
Ale tyhle věci jsem uznávala mnohem dříve, než se staly stylem vyznavaček stádnosti.
Vždycky jsem měla pocit, že v jednoduchosti tkví genialita a tím jsem se řídila.
Zelená parka je geniální výmysl, když je venku takovéhle počasí a já jdu fandit manželovi na fotbalový zápas. Velká šála je nutností pro mojí bolavou krční páteř.
Každopádně jsem se pobavila.
Myslím, že spousta těch holek chce být chic jako Francouzky. Vysvětle jim prosím někdo, kde tedy dělají chybu.

0
 
Cornero
385 příspěvků 29.11.15 21:26

To Ada popsala skoro vsechny holky co se snazi byt moderni ale nemaj vkus a styl v krvi. Tim nerikam ze by se mi neco z toho nelibilo ale je to poznavaci znameni vsemoznych prazskych barmanek kadernic kosmeticek zubnich laborantek asistentek apod. vesmes ze sidlist nebo malych mest kde se od malicka pohybuji mezi ne moc vkusnym oblikanim. Nemyslim to zle ale je to s tezky. Asi jiny styl bude mit v krvi clovek co zije od malicka v kosmopolitnim prostredi a o modu se zajima a jinak se na vsechno bude divat clovek ktery zije v dvacetitisicovem meste kde te inspirace asi moc nepolibi.

0
 
korris
3 příspěvky 09.12.15 15:58

Ado, tak tohle se vážně povedlo. Smála jsem se od začátku do konce, jak děsivě je to přesné! Jen škoda, že nepadlo další klíčové slovo: oversized cokoliv…pořád ještě mě fascinuje, jak výstižně jsi to (nás) popsala. :)

1
 
Tamalaaa
1 příspěvek 04.02.16 00:06

Nemyslím, že basic bitch nosí plátěnky a dlouhé vlasy teď přeměňují na delší mikádo. Ale určitě bych dodala umělý nehty, nejlíp do špičky a v nude barvě a nějaké strašně originální tetování jako ptáček, pampeliška, pírko, nekonečno či neotřelý citát/heslo v jazyce, který ani pořádně neumí např. „Be strong“. A všechny mají alespoň jednu fotku z fitka s eko-lahví v ruce :D

2
 
 
 
Majka22
308 příspěvků 14.11.15 14:59

Nadsázka nenadsázka, článek je labelling jako prase :-) Připomíná mi v lepším případě astrologické profily, zaškatulkovat a onálepkovat lze kohokoli. Asi rychle stárnu, ale dneska už mám pochopení i pro tzv. basic a ostatní bitches. Proč neustále nálepkovat a sledovat, co ti druzí, je to nutné? Zdá se mi, že toto je největší soudobý trend. Takže hurá do tvorby nové kategorie - labelling bitch :) Mimochodem víc bych uvítala článek s návodem na šití nebo o barevné typologii a podobně.

Příspěvek upraven 14.11.15 v 15:01

 
AnaKarenina
450 příspěvků 14.11.15 20:17

O barevné typologii jsou tu jiné blogy, např. supervisaz.net.
Ada není typoložka ani vizážistka a její články mají jiný charakter.

 
whaleryba
61 příspěvků 15.11.15 08:46

Typology
noun ty·pol·o·gy tī-ˈpä-lə-jē

: a system used for putting things into groups according to how they are similar : the study of how things can be divided into different types

Farba sa tiež mení spojite.

V podstate tiež nálepkovanie, čím nechcem o farebnej typológii povedať nič negatívne (je to fascinujúca téma). Podľa mňa sa takto človek jednoducho učí, rozoznáva veci a orientuje sa v nich.

Příspěvek upraven 15.11.15 v 08:50

8
 
Iucinka.m
20 příspěvků 01.12.15 00:46

Osobne si myslim, ze tento pojem ma aspon nejake opodstatnenie pre svoju existenciu. Clovek je tvor davovy, vsetci sa niekedy tak trochu opicime a ideme s davom ale podaktori tym ziju. Hudba, moda, zradlo ci dieta
Podarena definicia z urban dictionary:

A bitch with a pH value greater than 7
The litmus turned blue, its a basic bitch!

Classic trend-eater by asi bolo vystiznejsie, lebo bola to len nahoda ze sa akurat trendozerky sukaju do jedneho viac-menej podareneho outfitu. Fakt by sa k tomu hodili batozky viac ako Kors, nejake farebne akcenty, originalnejsie doplnky ale to problem.
Ked nejaka trendozerka skusi nieco originalnejsie napr. batozok tak sa opat vytvori armada trendozeriek s batozkami. Rovnakymi batozkami.
Ale na druhu stranu tazko vycitat zenam, ze sa spravaju ako typicke zenske - tak genderovo stereotypne - pche to feministky su podivinky az je to stereotypne.

2

Pánové, tohle vás čeká po zimě

Podle návrhářů značky Moncler bude příští jaro patřit muži ve... Celý článek

Poslední článek:
Nejsem bidlo ani žirafa: Tipy pro vysoké ženy

Máte o pár čísel víc než 175 cm, nedejbože 180, a už vás všichni... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit