Chlapi a sandály: inspirace

10.07.12 | autor Ada

Vyhýbala jsem se tomu dlouho, ale nakonec spadla klec. Nedá se nic dělat, musím něco napsat o chlapech a sandálech, jinak mi jisté osoby nedají pokoj.

Možná to pro vás bude šok, ale říct to musím: nejsem zásadně proti ponožkám v sandálech. Nevidím celkem nic špatného na tom, když si někdo chce vzít do sandálů ponožky, protože pro to může mít logické důvody: třeba nemá pěkné nohy (lepší pohled na pěknou ponožku než pařátu s plesnivými nehty), rozčiluje ho zpocená bosá noha v botě nebo je cimprlich na prach.

Zároveň však musím dodat, že jsem proti valné většině ponožek v sandálech, které potkávám na českých ulicích. Aby to totiž k něčemu vypadalo, musí za něco stát jak ty sandály, tak ty ponožky, a výsledek musí být estetický nebo aspoň vtipný.

Na fotce sice nejsou sandály, ale dobře že tak. Ponožka, která z bot čouhá, je prototypem ohavné ponožky. Šedivá, povolená ponožka za 10 Kč/pár fakt není nic, co byste, hoši, měli vystavovat.

Když ponožky do sandálů, tak:

  • hladké a jednoduché (žádné štráfky, žádné nopky, žádné froté, kristapána!)
  • v dobrém stavu (jakmile se to ošoupe, vydojí nebo proděraví, vyřadit do kecek nebo na doma)
  • jednobarevné (bez vzorů, velkých log a takových těch různých sportovních prvků)
  • za zajímavou barvu je bod plus
  • krátké, nejlépe kotníkové

Aby nehrozilo, že se ponožka po prvním nošení vydojí, doporučuju kupovat takové, které nejsou stroprocentně bavlněné, ale mají malý přídavek polyamidu a elastanu. Nebývá to tolik, aby se umělina projevila zvýšeným pocením, zato ponožka vydrží déle pěkná.

Ke všemu výše řečenému ovšem musím dodat, že správně se sandály nosí bez ponožek, takže pokud nemáte vážný důvod k fuseklím, hezky si umejte nohy, ostříhejte nehty, oškrabejte mozoly a noste sandály jako civilizovaný muž a ne zastydlý východňár. Shrnuté šedé ponožky do sandálů noste jedině jako fór k vysoce stylovému oblečení:

Michael Kors, jaro 2011

Když není počasí na chození naboso v sandálech, tak si sandály prostě neberte. V takovém tom počasí mezi otevřenýma a uzavřenýma botama máte jiné možnosti:

Plátěné kecky, ledabyle zavázané, aby větraly. Bílá je letní barva, ale v zájmu praktičnosti volíme raději něco tmavšího.

Alexis Mabille, jaro 2013

DKNY, jaro 2011

Pánské espadrilles - plátěné boty se slamněnou podešví:

vlevo Alexis Mabille, jaro 2012; vpravo Agnes B., jaro 2012

Plátěné nebo semišové boty na gumové podešvi:

vlevo: Agnes B., jaro 2012; vpravo: Missoni, jaro 2012

I sandály jsou různého druhu, není potřeba nosit pořád jen tohleto.

Mým favoritem jsou kožené páskové sandály. Je trochu problém koupit nějaké pěkné, taky je potřeba se o ně starat (mazat je, aby nepopraskaly), ale pak se dají ladit s páskem nebo taškou, a k volnému letnímu oblečení (plátěné kalhoty vedou) vypadají skvěle.

vše Michael Kors, jaro 2011 a 2012

Sandály s tenkými řemínky jsou na naše muže asi příliš metrosexuální model, ale nezlobila bych se, kdyby se někdo přemohl. Kombinujeme stejně jako předchozí sandály.

Alexis Mabille, jaro 2011

Textilní páskové sandály taky můžou vypadat k světu - uznejte, že ty barevné jsou super. Doporučila bych spíš nějaké střední odstíny - úplně světlé by vypadaly divně, černé se zase rychle ušmudlají prachem.

Missoni, jaro 2012

Přehlídky Louise Vuittona jsou především promyšlené provokace, ale nápad s výrazně barevnými "trekovkami" nebo provazovými sandaly není zase tak špatný.

Louis Vuitton, jaro 2012 a 2013

Nosíte-li rádi žabky, poslužte si, jen upozorňuju, že pro nohy jsou zdravé takové, které na nich pořádně drží a mají tvarovanou stélku. Gumové placky, na nichž se prsty ze všech sil drží tenké šťopky, patří na pláž.

Obojí nahoře a vpravo dole Diesel Black Gold, jaro 2013; ostatní Louis Vuitton, jaro 2010 a 2011

Inspirovalo vás něco?

Příště se vrátíme do reality a podíváme se, co z toho se dá koupit.

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
zuzaroza
594 příspěvků 10.07.12 00:29

Tak to bychom měli za a) a teď hlavně to za b) – kde u nás pořídíme? Sem s příštím článkem! Jinak mně se moc líbí ty botky na slaměné a gumové podešvi a Vuitton barevné trekovky. Zítra inspiraci předhodím manželovi, jsem zvědavá, co na to mužský pohled.

 
Henri1
30 příspěvků 10.07.12 10:59

Mužský pohled se sklátil v slzách k zemi při pohledu na lesního muže v šedém tílku po tátovi, šedých trenclech po dědovi s čupr páskem a kristuskách. Hurá do města! :-)

 
anna r.
9 příspěvků 10.07.12 17:45

Nejen muzsky :)

 
ROZINKA9
3 příspěvky 10.07.12 11:02

Espadrilles se slaměnou podrážkou v pěkných barvách nabízí Quiksilver nebo Marks&Spencer, tam najdete i boat shoes.

 
Atlacoya
1116 příspěvků 10.07.12 17:44

Boat shoes jsem viděla tento týden u Deichmanna.

 
Karin
2360 příspěvků 17.07.12 10:52

Já si koupila krásné kožené v CCC :)

 
zuzaroza
594 příspěvků 10.07.12 00:30

A jak se tak dívám na nohy v bílých plátěnkách, tyto také nebudou pro každého…

 
MP Marianna
55 příspěvků 10.07.12 00:54

Tohle by se mělo vytisknout a rozvěsit po městech – už to tu píšu asi podesátý ;)

 
shirla
652 příspěvků 10.07.12 01:06
krásné

Moc pěkné, hned bych svému příteli nějaké pořídila…škoda jen, že se pohybujeme v jiné cenové relaci, než v takové kterou bych si mohla dovolit :-(
PS: Naštěstí se umí oblékat a sandále, ač bych chtěla, nevlastní žádné. Ale někdy je asi lepší žádné, než-li hrůzné.

 
Evee
13 příspěvků 10.07.12 17:21

Spolubydla si v newyorkeri kúpil modré espadrilles za 7 eur, (teda asi 200 kč) a vraj sú neskutočne pohodlné, super do horúčav a vraj nesmrdia :) a majú na výber veľa farieb, aj námornícke prúžky. Sandále som videla v obchode Gate, ten je tiež ultra lacný. Takže otázka financií to nie je :)

 
Atlacoya
1116 příspěvků 10.07.12 17:48

Evee, já třeba nekupuji levné boty v NY, H&M a podobných proto, že jim nedůvěřuji. Pominu to, že jde o módní obuv, čili že se nevztahuje 2 roky záruka, pro mě je zásadní, že mívají papírové podrážky a špatně drží – nechci si zničit nohy, potažmo páteř mizernými botami. Čili boty z NY možná na vyzkoušení, jestli se mi takový typ bot hodí a nestydím se v něm chodit ven, ale pro boty, ve kterých se chystám trávit víc než hodinu vybírám pečlivě mezi lepšími značkami.

 
Evee
13 příspěvků 14.07.12 22:10

Súhlasím, zvlášť v prípade chlapov, ktorým stačia jedny topánky za zimu a jedny na leto by som teda nešetrila…ale zase na nejaké módne výstrelky, vhodné tak na párty, kúpalisko alebo do práce, keď na programe nie je veľa chodenia, sú podľa mňa úplne OK.

 
miss.euphorica
18 příspěvků 10.07.12 07:00

Moc díky za článek, nemůžu se dočkat toho druhého. obout taťku a přítele je zrovna teď to, s čím si úplně nevím rady..

 
Vacice
19 příspěvků 10.07.12 07:13

Líbí se mi ty světlé kožené sandály, co má ten černoch, je to zajímavý protiklad ;-) ale ty černé jsou taky dobré, pořád lepší, než české šmajdky… Můj táta je bohužel jeden z těch, co je nosí, do nich ponožky a vždycky si je natáhne skoro až pod kolena, auuu :-(

Příspěvek upraven 10.07.12 v 07:13

 
honza
402 příspěvků 10.07.12 07:42

Kdyz uz se v clanku uplne odbocilo od sandalu, nelze nezminit (aspon latkove) boat shoes

 
wiwi
36 příspěvků 10.07.12 07:38

Teda tie páskové kožené sandály sú vážne skvelé, ale páči sa mi aj posledná skupina fotiek so žabkamy. Myslím, že oboje prekusne aj moja drahá polovička. Sandále (myslím, tie klasické trekové) nevlastní vdakabohu ani jedni. On je skôr taký žabkoidný typ, má tuším viac žabiek rôznych farieb a tvarov než ja. Ale teším sa, že aspoň nezapadá do priemeru :D

 
atrix
467 příspěvků 11.07.12 01:44

Mi se úplně nejvíc líbí ty od Michaela Korse pro jaro 2011 – takové někde vidět, letím tam jak vítr koupit je mému muži.
Mj. ti modelové jsou někteří taky za všechny prachy – zejména ten už zmíněný v trenclích po tátovi a pak ten, co má na kebuli omotaný kus břečťanu… :D :D :D

Příspěvek upraven 11.07.12 v 01:47

 
Enka_N
287 příspěvků 11.07.12 12:04

No, já vám nevím… Mě přijdou chlapské nohy v žabkách odporné. Není to normální obuv a už vůbec to není obuv pro chlapy. Brr, musím se otřást, jen si to představím…

 
honza
402 příspěvků 10.07.12 07:44

Kdyz uz se v clanku uplne odbocilo od sandalu, nelze nezminit (aspon latkove) boat shoes

 
Osmikraska
571 příspěvků 10.07.12 08:21

Jé, zajímavej článek! Inspirativní a inovativní, chválim Ado!:-)

Kožený páskový sandále super, poslední žabková skupina taky super! Tenisky beru. Ale některý věci jsou na mě moc – extravagance musí být, ale svým kamarádům bych rozhodně tenký páskový sandály nedoporučila. Stejně tak chápu, že ty espadrilles můžou vypadat na někom stylově, ale mě by chlap obutej do nich asi moc nevzrušoval… Jo a ty textilní trekový sandále za mě taky nic moc, barevný nejsou žádná novinka a kolikrát jsou barevný v reálu horší než nenápadný černo šedý;-)

 
Katka2305
93 příspěvků 10.07.12 08:37

Hmm, ty boty na slaměné a gumové podešvi na první pohled nevypadají, že by vydržely víc než 2 měsíce… Já jsem v minulosti obojí ozkoušela v dámském vydání, a po cca 2 měsících nošení asi 2× týdně ty slaměné vypadaly bídně (nebyly moc levné, i když jsem byla upozorněna, že je to sezonní modní obuv) a gumová podešev mi i přes stélku (teda tenkou) byla hrozně nepříjemná na nohu. Nemá někdo zkušenost s aktuální situací a kvalitou u těchto bot?

 
Blair
359 příspěvků 10.07.12 09:11

Ti chlapi jsou k sežrání!

 
kicuska
16 příspěvků 11.07.12 11:37

Oooooo ano :))))

 
Vasa
159 příspěvků 10.07.12 09:15

Zvláštní, že preferujete kotníkové ponožky. Nedávno jsem na http://www.muzivcesku.cz/letni-obuv#… četla komentáře, že kotníkové ponožkiy na chlapech jsou největší zlo, že byly vynalezeny pro ženy a že jsou zbytečné, protože jdou stejně vidět.
A do tenisek bez ponožek? Nemáte pak odrané nohy? Ponožky sají pot a brání odírání.

 
Osmikraska
571 příspěvků 10.07.12 09:36

Já taky preferuju kotníkový! Dlouhý ponožky do půlky lýtek asi nežere nikdo, ne?:-) Jo a v teniskách bez ponožek asi noha bude zpocená, to souhlasim..

 
Vasa
159 příspěvků 10.07.12 09:42

Naopak. Fintílové si na takových ponožkách zakládají.

 
dominic
85 příspěvků 10.07.12 10:53

Ono je to pomerne jednoduche – pan nosi temer bez vyjimek dlouhe kalhoty, a k tem patri bud ponozky vysoke (aby nebylo lze videt lem ponozky za zadnych okolnosti, nebot to je nejmene esteticky detail panskeho outfitu, tesne nasledovany prechodem mezi kosili a kalhotami), nebo ponozky zadne.
Nachazi-li se pan v situaci, ktera vyzaduje kratke kalhoty, obouva k nim vhodne boty bez ponozek, pripadne s neviditelnymi ponozkami.

Kotnikove ponozky patri chlapcum, ne panum. Panove nenosi obuv sportovniho charakteru mimo sportovni aktivity, a jedine do takove obuvi jsou kotnikove ponozky nejspise vhodne.

 
atrix
467 příspěvků 11.07.12 01:49

V tom případě je náš soused fakt fintil… :D Dnes jsem ho viděla v kraťasech nad kolena, které vypadaly jako ustříhnuté šedé tepláky, v triku, co už pamatuje hodně dlouho lepší časy, na nohách jakési pantofle a k nim skoro černé fusekle do půl lýtek. Šoural se jak dlouhé stíny večera, což při jeho sice vysoké, ale rachitické postavě taky nebylo zrovna to nej. Prostě pohled to byl k popukání. :D

Příspěvek upraven 11.07.12 v 01:51

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 12.07.12 00:09

Já třeba vysoký ponožky žeru – člověk se vyhne sporťácky „modernímu“ přídechu, ten nemůžu vystát.

 
venyka
3 příspěvky 10.07.12 10:45

Vasa: souhlasím s tím, že ponožka brání potu a tudíž pak zápachu nohou a i obuvi… (i přes různé pudry apod.) A myslím, že noha se potí i v sandálech.
To vadi lidem vic ponožky než smrad??? Samozřejmě, že ponožka by měla být vkusná.

 
Karja
1566 příspěvků 10.07.12 14:07

@Vasa Ou, stejně jako jsou pro mě peklo sandály s vysokými ponožkami, tak takové peklo je pro mě představa kecek bez ponožek. Ani se mi to nelíbí, třeba ty na volno zavázané kecky bez ponožek. Asi to pramení z toho, že jen jak to vidím, představím si, jak by v tom moje nožka trpěla jen po pár krocích. Nehledě na to, že se bota hned propotí.

 
dominic
85 příspěvků 10.07.12 16:19
Poceni nohou?

Ja uz nejak nevim, asi mam nejak poskozenou genovou vybavu. Vsude slysim, jak se muzi poti vic nez zeny, sam se potim taky, kor kdyz teplota presahne 40 stupnu, ale neni to nic sileneho – coz asi bude do znacne miry zpusobeno tim, ze pouzivam antiperspirant a nenosim nic z umelych materialu. Ale kdyz uz se potim, je to na cele, v podpazdi a v trislech. Nejak nedokazu pochopit, odkud se bere to vecne presvedceni, ze se v teple nutne poti nohy, ze bez ponozek je to fuj a ze je nutne nosit v lete otevrene boty, protoze v uzavrenych se clovek zapari ci co.
Se zapachem od nohou problem nemam, zvlaste od doby, kdy jsem lehce zmenil zivotni styl. Mozna s tim nejak souvisi to, ze nosim kvalitni ponozky a predevsim obuv, a to, ze velmi zridka nosim stejny par dva dny po sobe a o obuv se celkove dost staram. Nevim.
Muze mi ten fenomen zpocenych nohou nekdo objasnit? Diky.

PS: Fakt to nemyslim nejak sarkasticky, uprimne me to zajima.

 
B-Irma
20 příspěvků 10.07.12 17:03

Otevřená obuv je v létě prostě 100krát příjemnější. Nejde ani o pocení, jako spíš o to, že v ponožkách+u­zavřených botách je teplo, noha nevětrá a „nedýchá“. Já mám sandály a všelijaké páskové boty ráda, nejradši bych chodila jenom v nich :) bohužel v našich zeměpisných pomínkách to nejde…

 
EvikChadtu
15 příspěvků 10.07.12 20:29

Asi to opravdu bude genovou výbavou, protože za celý svůj život jsem nikdy neviděla nikoho, kdo by se potil jako můj přítel, a to není ani nijak zvlášť silný (ve smyslu obalení tukem) a pořád si ztěžuje na pocení nohou a dokonce i v sandálech, takže mu ponožky v nich toleruju, akorát si vyšlápnu na ty jeho ponožky, protože občas to jsou docela klenoty, co nosí :))

 
Karja
1566 příspěvků 10.07.12 22:13

@dominic Ta nechuť ke keckám bez ponožek je v mém případě způsobena především díky případným otlakům a puchýřům. Co se týká toho pocení, tak usuzuji pouze podle sebe. Taktéž se nějak výrazně nepotím, ale když už, tak to odnáší podpaždí a pak nohy. A nikdo mi nedokáže vymluvit, že boty párkrát lehce „chycené“ potem a zápachem budou po určité údržbě opět v dobrém stavu. Dle mého názoru je prostě zničím dříve, než kdybych je nosila s ponožkami. To pocení má každý individuálně, někdo se potí méně, někdo více. Vy patříte mezi ty šťastnější, navíc to pocení a případný zápach snižujete díky přírodním materiálům. Nejvíce nohy zapáchají právě v umělotinách a v tomto případě ani antiperspirant moc nepomůže.

 
dominic
85 příspěvků 10.07.12 23:02

@Karja Jo, to dava smysl. Diky.

Za puchyri a otlaky je vetsinou konstrukce boty, je to tak?
Argument s drivejsim znicenim bot je dobry, na to jsem nepomyslel – ono jestli travim v jednech botach za rok tak deset puldnu bez ponozek, je to mozna moc :) Vyhody rozsahleho botniku. Tajne doufam, ze jednou budu mit syna se stejnou velikosti bot, ktery ty fajnovejsi kousky za petadvacet let od ted zdedi. Asi i ty ruzne dvoutonove pary budou za tu dobu muset projit kompletni revitalizaci, ale telo bot bude porad stejne. Hnede a cerne oxfordky to tak dlouho asi nedaji, skoda…

 
poto1
57 příspěvků 18.07.12 23:18

Podle mě se puchýře a otlaky udělají rychleji bez ponožky. To se přeci otírá přímo (citlivá) kůže o botu. Když má člověk ponožku, tření a kontakt se trochu zmírní.

 
venyka
3 příspěvky 10.07.12 23:26

Někde jsem četla: Na chodidle je největší počet potních žláz, a tak se noha prostě potí víc, než cokoliv jinýho na těle

Příspěvek upraven 10.07.12 v 23:27

 
atrix
467 příspěvků 11.07.12 01:55

Podle mého názoru se sice v otevřených sandálech noha potí taky, ale když je fakt hic, tak ten pot se odpařuje a schne, takže nemá kdy se v něm vytvořit kyselina mléčná, která tak zoufale zatouchá. Takže pokud sandály, tak naboso za všech okolností, aby noha mohla větrat.

 
chekotay
338 příspěvků 12.07.12 12:55

Pamatuji si z puberty boty, v nichž se mi skutečně noha opotila, zapařila a zasmrádla, ale to byl neskutečný puch, a přitom mělo jít o značkovou sportovní obuv. Trochu jsem ji kuchnul a na světlo světa vylezly měkké plastické hmoty. Když jsem trochu pobral rozum – a také se dostal do oblasti, kde nabídka jakž takž stíhala poptávku – přešel jsem na kožené boty s koženou stélkou. Tím dny smradu z bot skončily.
Pravidelně (alespoň jednou měsíčně) udržované boty z dobré kůže voní po mazadlu a kůži (včelí vosk, glycerin, plamový olej, samé příjemné vůně) a noha se v nich má dobře. Samozřejmě napomáhá nechávat boty odpočinout (nenosit je denně), mýt si nohy klidně dvakrát, třikrát denně a sem tam jim poskytnout nějakou tu péči.
Až po letech jsem se vrátil, a musím říct, že se značnou nedůvěrou, k ne-koženým botám, jde o plátěné boat shoes, a je to příjemné.

 
La_Crime
601 příspěvků 10.07.12 09:41

Doufám, že taťka zůstane z praktických důvodů u té obehrané klasiky a z praktických důvodů i u ponožek (v jeho generaci už to dokonce i beru :)) ). Nicméně si neumím představit, jak můj přítel doma slaďuje pásečkové sandálky s páskem nebo taškou nebo zbytkem „autfitu“. Neříkám, že kluk který se tím zabývá, je hned metrosexuál, ale mnohem radši budu, když si prostě vezme neodrbané rifle, hezké normální čisté tričko a žabky nebo tenisky. Asi jsem zpátečnická :D A ty papuče na slámě mi přijdou děsné.

Příspěvek upraven 10.07.12 v 09:42

 
debra.morgan
184 příspěvků 10.07.12 11:03

Taky mi ty boty přijdou děsné někoho v tom potkat budu se smát, stejně hrozný jsou i ponožky v sandálech, přítel nosí slušný sportovní sandále, kraťasy a tričko a pokud chodí čistý a nesmrdí at si chodí v čem chce…

 
Enka_N
287 příspěvků 11.07.12 12:07

A to stále čtete Módní peklo?

 
Chari
540 příspěvků 12.07.12 17:46

Můj partner chodí čistý a neodrbaný, do divadla, na svatbu i na pohřeb sice v obleku. Ale v běžném týdnu nosí většinou rifle/košile a tenisky/trekovky (bez ponožek:)). Mluvím mu do toho jen ve smyslu „tahle košile /kalhoty/boty jsou super“. Tyhle věci pak nosí častěji.. Případně mu občas koupím, co by se mi na něm líbilo.
A i když čtu módní peklo už hodně dlouho, víc mu do toho mluvit nebudu. A ne nepřipadá mi, že bych se měla stydět:).

Příspěvek upraven 12.07.12 v 17:47

 
debra.morgan
184 příspěvků 15.07.12 13:46

Naprosto souhlasim u nás to probíha uplně stejně!! :-)

 
sladurce
23 příspěvků 10.07.12 09:47

Super clanok! Len s tym nakupom u nas to bude podstatne horsie..U batu som ale nasla jedny,(az!!)ktore sa aspon trosku vymykaju tunajsim trekovym,,san­dalovkam''..
 http://www.bata.sk/artikel/527119

 
LucaLuca
27 příspěvků 10.07.12 23:33

Mně přijdou důchodcovské. Ale já nemám co kecat. Manžel nosí SPORTOVNÍ obuv s DLOUHÝMI ponožkami! A s dlouhými chlupy…

 
sladurce
23 příspěvků 11.07.12 07:03

100 ludi 100 chuti

 
kozarohata
85 příspěvků 10.07.12 10:18

Můj 16ti letý syn nesnáší sandály, ani žádné otevřené boty. tak nevím, zda je to dobře, či ne…(někdy je to s chlapama těžký, nedají si nic vymluvit). ale sandály, žabky a pod. k létu patří. jak je nosit, je na optickém uvážení toho každého jedince :)

 
Kota
18 příspěvků 10.07.12 10:29

Ado, moc jsi mě potěšila, konečně článek ze kterého je i pro jednodušší návštěvníky módního pekla, kteří tak rádi zjednodušují (sandály=peklo, rifle=peklo, melír=peklo), nemají vlastní názor a čtením modního pekla se ve svých očích vzdělali na módní guru, zřejmé, že sandály můžou vypadat perfektně.

 
Kamisa
79 příspěvků 10.07.12 10:29

Volně uvázané kotníkové plátěnky, krása!

 
Hellienka
1 příspěvek 10.07.12 10:34

Tleskám, tleskám, tleskám! Úžasný článek, trefné komentáře. Jen si nejsem zcela jista, zda si to ti naši zdejší pánové vezmou k srdci :D

 
Atlacoya
1116 příspěvků 10.07.12 17:55

Myslím, že všichni 3 (na které si momentálně vzpomínám) si nic k srdci brát nemusí, protože (alespoň dle dojmu, který ve mě zanechávají) plastové kdysibílé ponožky s praktickým větráním na patě a palci nenosí.

 
Punkgirl
58 příspěvků 10.07.12 10:45

Super článek, ale nevím jestli si to chlapi vezmou k srdci, anebo se zase na modu vykaslou…:(…:)

 
Patcha
4 příspěvky 10.07.12 11:19

Můj muž nerad ukazuje své lehce zdeformované nehty na palcích a tak letní obutí vždycky trochu řeší. Občas dojde i na ty ponožky, ale cítí, že to není úplně ono. Takže díky za článek, těším se na tipy k nákupu (předpokládám, že to bude tvrdší oříšek).
Kožené páskové sandály jsou super, nádhera!

 
miuskas
10 příspěvků 10.07.12 11:33

Super článek! Mám ale menší dotaz- sandály jsou považovány výhradně za sportovní obuv či obuv do města nebo je nejaka varianta sandalu, které se daji povazovat za reprezentativnejsi (nemyslím společenské)? Děkuju za odpovědi:)

 
dominic
85 příspěvků 11.07.12 08:13

@miuskas ‚Reprezentativni‘ nejsou. Tradicni ‚slusne‘ boty do tepleho pocasi jsou ruzne nazouvaci typy bot v kuzi (klidne i semis) – tedy mokasiny, penny loafers, gucci loafers, tassel loafers.

 
B-Irma
20 příspěvků 10.07.12 11:44

Musím přiznat, že nejvíc na mě zapůsobil ten model – černoch. Nejen že je fakt hezký chlap, ale je i výborně oblečený.

Jinak se mi zvláštním způsobem líbí ty horní šedé ponožky (Michaela Kors) v sandálech na tom modelovi – vypadá to tak zvláštně středověce/ bojovnicky :)

 
Linden  10.07.12 11:48

Prepáčte, pre mladých chlapcov isteže, ale gentleman by si nič z toho na nohy v živote nedal.

 
Brany
7 příspěvků 10.07.12 18:15

Gentleman a mladý clapec sa predsa navzájom nevylučuje :) V každom prípade nevidím dôvod, prečo by si niečo z uvedeného nemohol obuť či už gentleman alebo starší chlap.

 
Linden  10.07.12 19:03

Už to tu spomenul dominic a osobne s jeho názorom naprosto súhlasím, že pán nosí bez výnimky dlhé nohavice, tomu prináleží adekvátna obuv, nie sandál. Pokiaľ ide o potenie vs. ponožky, striedanie obuvi, starostlivosť o boty etc., súhlas tiež. Je to presne tak ako píše, cíti to správne. Jestvujú letné materiály jak nohavíc, tak obutia, ale nikdy prosím nikdy a to s dorazom neotrčí gentleman svoje pazúre a nahaté lýtka mestskému životu, leda na pláž. Je to životný postoj a tam patrí o. i. odievanie & štýl.

 
dominic
85 příspěvků 10.07.12 19:13

Amen! Krome plaze a (vlastni!) zahrady se toleruje jeste velmi rychly a kratky presun do vecerky pro chybejici surovinu do vecere pro partnerku, pripadne pro cigarety. Pouze vsak v letnich mesicich.

 
zuzaroza
594 příspěvků 10.07.12 20:24

Více takových pravých gentlemanů (bez ironie), přesto dlouhé vkusné letní kalhoty s vkusnou otevřenou obuví za faux pas nepovažuji, viz některé fotky výše. Samozřejmě na bosou (udržovanou) nohu. Pokud to dotyčný umí sladit, proč ne. Některá módní pravidla i pravidla etikety jsou neměnná a věčně univerzální, některá se s časem mění.

Příspěvek upraven 10.07.12 v 20:33

 
dominic
85 příspěvků 10.07.12 20:34

Dobra pripominka, diky – lnene kalhoty a pekne otevrene boty (vesmes ty prezentovane v clanku) jsou zcela v poradku. Pochopitelne bez fusekli :) Svetle modra, ruzova, zelena, bila, seda (vlastne jakakoli :D) popelinova kosile s ohrnutymi rukavy, svetle lnene kalhoty a hnede kozene paskove otevrene boty je jedna z nejklasictejsich panskych kombinaci.

 
zuzaroza
594 příspěvků 10.07.12 20:38

Tak proto! Moc hezky se to představuje:)

Příspěvek upraven 10.07.12 v 20:39

 
Dalmitka
597 příspěvků 10.07.12 20:23

Absolútne súhlasím s Linden a tým vlastne aj s Dominicom – „pán nosí bez výnimky dlhé nohavice, tomu prináleží adekvátna obuv, nie sandál“ a ďalej – „Jestvujú letné materiály jak nohavíc, tak obutia, ale nikdy prosím nikdy a to s dorazom neotrčí gentleman svoje pazúre a nahaté lýtka mestskému životu, leda na pláž. Je to životný postoj a tam patrí o. i. odievanie & štýl“. K tomu niet čo dodať, mne osobne je jednou z najodpornejších vecí v obliekaní chlapov rozšlapané hnusosandále, umelé či gumové šľapky a je to rovnako hrozné – či v tom má ponožky alebo zanedbané chodidlá s hnusnými nechtami. Pre mňa sú v lete prijateľné len kožené sandále, ktoré ale kryjú prsty a pätu a kožené mokasíny, samozrejme na bosú nohu. Hovorím o mestskom obliekaní, ale často som sa stretávala aj s mužským obutím na pláž – gumové šľapky a v tom hrubé ponožky! No comment.

 
Jeniik
1 příspěvek 10.07.12 11:49
LunaSandals

A co by Áda řekla na Luna Sandály?

(zdroj: 3.bp.blogspot­.com/_TAi8dc5C-S8/TIpQwObe37I/A­AAAAAAAFo8/GH6GYl­KFuhI/s1600/CIM­G1800.JPG)

Příspěvek upraven 10.07.12 v 11:49

 
zuzaroza
594 příspěvků 10.07.12 16:59

A mně připadají úplně v pohodě, tedy za předpokladu, že je na nohu i muže jako celek pěkný pohled. A že jsou doladěné se zbytkem outfitu i charakterem nositele.

Příspěvek upraven 10.07.12 v 17:01

 
Atlacoya
1116 příspěvků 10.07.12 17:57

Já v nich vidím nějakého filosofa, básníka či jiného umělce, ne elegantního muže, ale i tam to může vypadat pěkně.

 
zuzaroza
594 příspěvků 10.07.12 20:30

Přesně!

 
poto1
57 příspěvků 18.07.12 23:12

Pro mě škaredé za všech okolností.

 
punčocha
22 příspěvků 10.07.12 12:42

Souhlasím a Adou, četla jsem již její sloupek v příloze jednoho významného českého deníku před 14 dny, který toto téma řešil. Její téma z minulé soboty o fujtajbl vykukujícím spodním prádle – také dobré. Ale to my z MP již známe. Jinak s mým mužem, který na módu úplně kašle, bojuji dennodenně o každý hadr, nejen tedy o to, zda si ponožky vezme či ne. Pokud ho nevidím, tak vezme. Jinak koupila jsem mu kvalitní sandály, kožené a ty si musí vzít, pokud s ním někam jdu nebo na dovolené někde ve vedru, a to bez ponožek. Takže, kdo má doma metrouška, není to asi jednoduché, ale mít mužskýho, který se tak nerad strojí a který mě ironicky nazývá,,arbitrem elegance,, – to je také úděl. Převychovat nelze, pouze hlídat, ale přece se s ním po tolika letech nerozvedu.

 
Ptera
99 příspěvků 10.07.12 13:13

TO punčocha – já bych ani nehlídala – pokud chodí v čistym…je svéprávný přeci, ne? Prostě je třeba u něj oceňovat jiné věci…

 
Atlacoya
1116 příspěvků 10.07.12 18:03

Svobodná, že? :)
Když budete chtít takovému muži obecnému vyhodit oprané triko s dírou, tak řekne „To nevyhazuj, já ho budu nosit jenom na zahradě…“ No a pak si s ním dáte sraz ve městě a hádejte, v jakém triku bude hrdě kráčet hlavní třídou. Dělal to můj otec, dělá to můj muž, dělá to jeho otec. Mám teorii, že kvůli vymýšlení jaderných pohonů a řízení světa nemají čas na takové podřadnosti, jako před odchodem kouknout do zrcadla, zda někde něco nečouhá či není pokecané.
Takže pokud mohu, tak ho, potažmo je, zkontroluji, protože on /oni na to nemají čas.

 
stéblo
58 příspěvků 10.07.12 18:21

Nebo to s papouškama…nechá­pu, ale právě tohle vypadá po dvaceti!!! letech opravdu jako nové, ani dirka, ani flek, kvalitní materiál…nemám to srdce ho vyřadit a jen co polevím v ostražitosti šup! najde ho a obleče…

 
Ptera
99 příspěvků 11.07.12 08:58

30 let vdaná za jaderného fyzika…

 
Bugatti
2718 příspěvků 11.07.12 09:07

Obávám se, že jaderný fyzik, stejně jako většina mužů, kteří jsou odborníci na věci, kterým normální smrtelník vůbec nerozumí, právě patří do té skupiny, která trošku dozor potřebuje. Taky doma jednoho takového mám a poté, co byl (někým cizím) upozorněn, už se dozoru sám dožaduje… tedy když jde někam, kde si ON myslí, že na tom záleží…

 
Yekatěrina
4 příspěvky 10.07.12 13:04

Tak můj muž se tvářil jako bych mu místo jídelního lístku začala ukazovat encyklopedii dentálních chorob.

 
zuzaroza
594 příspěvků 10.07.12 16:57

Tak to ten můj byl na článek vyloženě zvědavý, skouknul fotky a líbí se varianta se širokými pásky. Jinak manžel razí heslo – čím jednodušší, tím lepší.

Příspěvek upraven 19.09.12 v 01:13

 
Mitata
1 příspěvek 10.07.12 13:54
I pro ženy?

Milá Ádo, jsem velice ráda, že se někdo postavil vůči českému komplexu „ponožky do sandálů nepatří – žádné, ani ty pěkné“. Bylo by fajn to ukázat i pro ženy, protože v zahraničí panují jisté trendy nosit barevné (veselé, vtipné) ponožky i do lodiček, a když se to umí, vypadá to moc hezky. Ovšem velice bych se i v této době bála vzít něco takového na ulici v Česku – protože zde jsou všichni ovlivnění škarohlídy, kteří jim už tolik let na každém kroku říkají Ponožky do letních bot ne… A často je to škoda. Je to koneckonců velice pohodlné (když se dodržují jistá pravidla).

 
Lískulka
2 příspěvky 10.07.12 14:21

Dnes jsem absolvovala nákup letních bot se synem. Prošli jsme několik obchodů, ale jemu se nic nelíbí. On je totiž také zastáncem ponožek v sandálech! (je mu 21)V asi pátém obchodě z něj vypadlo, že nemá rád, když mu „čuměj“ prsty z bot. Takže jsme hledali nějaké s krytými prsty. Takové ty klasické kožené s páskem od špičky boty k nártu míjel jako nenositelné a dědkovské. U sandálů to není nic divného, když čumí prsty ven, ale jemu to divné je. Navíc nesmí být moc barevné. Takže cokoli, co je světlejší než černé je pro „menšinu“. Nakonec jsme narazili na jedny, které splňovaly jak letnost, tak pohodlnost, tak krytí prstů a pro mně jako sponzora i cenu. Jsou převážně černé ale mají světle šedé lemování. Uondán chozením po obchodech nakonec z přílišné barevnosti slevil a sláva! máme sandále. Sportovní, ale nositelné. Doma si je dokonce zkusil bez ponožek a usoudil, že by to možná šlo i bez nich! No sláva! Takže dnešní anabáze byla nakonec k oboustranné spokojenosti. Ještě mně čeká martýrium s kraťasama…

 
stéblo
58 příspěvků 10.07.12 17:46

Jste u mne za hrdinku. Mám velmi přesnou představu o tom, co jste dnes prožívala.
Po kontrole botníku mě čeká něco podobného s manželem v následujících dnech.
Ne, není nesvéprávný ani nesamostatný, ale u nákupů tohoto typu vyžaduje mou přítomnost a vnímá to tak, že pokud mu provedu „předvýběr“, jsem zlatíčko.

Co se modelů týče, jen malý postřeh přes rameno mi nakukující dcery…
Jééé ( model sandaly8 ) má na sobě babiččinu vestičku (opravdu takovou nosí, jen místo kvítků má kokosové knoflíky) a Tvoje korále na zápěstí!

 
Agrigento
10 příspěvků 12.07.12 15:56

Zrovna včera jsem prošla anabází nákupu letních bot s mým mužem. Trvalo to dvě hodiny a stejně jsme nakonec zakotvili ve sportovní obuvi. Vypjala jsem se k maximálnímu výkonu a přemluvila ho alespoň do sandálů značky KEEN, které mají krytou špičku, jsou z kvalitní kůže a i přes svůj trekový vzhled celkem vypadají (s přivřenýma očima) jako městská obuv. Odnesl si je hrdě z obchodu a dokonce si je zkoušel asi jen dvacet minut. To asi proto, že nám v kočáru hulákala hladová dvojčata. Ale světe div se, ráno si navlékl zase ty staré a zmizel do práce. Tuzemští pánové jsou prostě z jiného těsta, než třeba ti z Itálie. Nechtějí se rozmazlovat a jejich zaklínadlem jsou slova „praktičnost“ a „nezájem“. Ach jo!

Příspěvek upraven 12.07.12 v 16:04

 
Ptera
99 příspěvků 13.07.12 17:34

To je pro muže moc brzo, obléknout si nové boty den po nákupu!!!

 
Wrenny
11 příspěvků 10.07.12 15:15

Přítel si koupil vloni tyhle, nebo hodně podobné (není doma :D). Jsou pevné, kvalitní, kožené, vypadají skvěle. Včera jsem je viděla ve Weidenu (OK já vím, je to Německo, ale i u nás se prodávají) ve výprodeji za 32euro. Teď koukám, že na fotce působí trochu dědkovsky, ale na noze super. Je to Rieker, http://www.amazon.de/…/ref=sr_1_18?….

 
zwedavka
561 příspěvků 10.07.12 15:45
ponožky

ponožky si do sandálů beru (hladké černé kotníčkové) proto, že vycházím z domu ráno před šestou a to ještě bývá chladno. Kolem desáté už je vedro a ponožky putují do kabelky. Přece si neponesu s sebou do práce dvoje boty.

 
MuglerWitch
32 příspěvků 10.07.12 17:37

Teda! Tenhle článek považuju za jeden z nejužitečnějších! Sám chodím v létě ve svých sedmimilovych gumových plackách a rád se inspiruju. Osobně považuju za nejlepší ty takzvaně metrosexualni, v kombinaci s dobrým svrškem to udělá z kluka fakt sexy osobu…
Jinak, muj dobrej kamarád si koupil moc hezký páskový sandály v Zara, tak kdo hledá, ať to zkusí tam. Ale věřím, že třeba h&m nebo jinej brand chain bude mít taky pekny kousky.

 
papavera
86 příspěvků 10.07.12 17:47

Ja som našla celkom pekné na asose, cena okolo 47eur 

 
Karoleenah
1628 příspěvků 10.07.12 18:46

Ach jo, co já bych dala za to, kdyby přítel vůbec nějaké letní boty vlastnil. :) Má jedny skejtové tenisky (sice kožené, jednobarevné a docela decentní, ale furt to jsou skejtové tenisky) a ty nosí tak dlouho, dokud nejsou vysloveně nechutné a rozpadlé. Nosí je jak v těch největších vedrech, tak v zimě do městské sněhové břečky, vlastně se divím, že z toho ještě nemá nějakou šílenou plíseň, když je schopen nosit dva roky pořád ty jedny boty. Cokoliv jiného než skejtové tenisky je buď pro dědky nebo pro metrouše a kdyby si měl z článku vybrat, nejspíš by si koupil ty šeredy z Humanicu, protože ty jediné splňují jeho nároky na užitné vlastnosti, tzn. vypadají nejvíc ortopedicky a bytelně. Někdy si říkám, že by to bylo docela hezké, taky se moc o módu nestarat a mít jedny boty na celý rok, hlavně těch ušetřených peněz! :D

Příspěvek upraven 10.07.12 v 18:46

 
dominic
85 příspěvků 10.07.12 20:19

Pak nemaji lidem zavanet nohy, ze ano :)

Pracuju na jednom projektu s partou kluku kolem dvacitky, taky sama skateboardova obuv, ale vsem se hrozne libi moje desert boots a ptaji se me, kde je sehnat. Zkuste je partnerovi doporucit. Kdyz bude povidat neco o homosexualech nebo seniorech, vysvetlete mu, ze tato obuv byla puvodne vytvorena pro britske vojaky v Africe behem druhe svetove valky.

Jsou dostupne v cele rade variant, ty na obrazku a moje nejoblibenejsi letni jsou svetle a semisove, delaji se i v usni. Originalky jsou od Clark's.

 
Martina Salacova
14 příspěvků 11.07.12 12:44

Tak ty jsem neznala, moc pekne, uz jsem je chlapum ukazovala a libi se, zacali si je googlit

 
dominic
85 příspěvků 11.07.12 13:07

@Martina Salacova Jsem rad, ze se libi. Je to fakt skvely druh panske obuvi, mohl bych na ne pet chvalu hodne dlouho :) Clark's jsou pekne vykutaleni, v international shopu stoji €119, zatimco v UK £79. I po prepoctu tam je docela rozdil. Jinak na strankach i v kamennych obchodech doporucuji objednavat o velikost vetsi (o pul cisla), protoze jsou docela uzke a tesne pres nart. Ja je tak kupuju a nestezuju si, v ‚true size‘ by byly moc natesno. Jo a kolem kotniku jsou volne zamerne, aby vetraly, to k nim patri. Tesneji kotnik obepinaji chukka boots.

 
dixina
19 příspěvků 12.07.12 09:41
Semišky

Tohle jsme nosili na střední škole už v 80.letech, říkalo se tomu semišky a byly strašně populární a nosily je holky i kluci. Takže žádný nový objev.

 
Konvalinka
244 příspěvků 10.07.12 20:36

S oblékáním chlapů to bývá těžké. Zářným příkladem je můj otec, který lpí na ohavných hadrech, které pamatují bolševika a nedělá mu problém chodit po ulici v teplákách. Vždycky, když mají s mámou někam jít, tak se kvůli jeho hadrům pohádají. S botama to stejné. Můj bývalý na oblečení celkem dbal, i když to nebylo zdaleka dokonalé. Ke všemu (kromě obleku) však musel mít sportovní obuv nebo trekové sandále a nejel přes to vlak, čímž si často zazdil outfit. Do těch sandálů si sroloval (nebo spíš pozohýbal) ponožky až ke kotníkům a nevypadalo to zas tak špatně, je to pořád lepší, než kdyby je měl do půlky lýtek.
Z článku se mi líbí sandále od Michaela Korse, na podobné jsem koukala na internetu – pro sebe. Akorát ta cena nebyla ani trochu lidová.

 
DRW
755 příspěvků 10.07.12 20:57
Jsem in prohlasil muj chlap

Kdyz se mnou ted koukal na peklo, pred mesicem jsme byli v Bavorsku a nebylo zrovna teplo a tak do svych kozenych sandalu si zakoupil tmave modre vlnene ponozky, aby mu ladily s kostkou na sortkach, k tomu mel ostre cihlovy svetr. A cervene trekove vuitonky mi zavarily, uz planuje, jak si je oblece k platenkam. Ach jo, cela moje 20leta vychova je v trapu. P. S. memu chlapovi je uz pres 50.

 
Ems
1417 příspěvků 10.07.12 22:11

Tak a teď bych prosila manuál na přesvědčováním, že to opravdu vypadá lépe než „hnusosandále“. Přestože se doma proti ním snažím brojit, bratr i otec na ně nedají dopustit…

 
Martina Salacova
14 příspěvků 11.07.12 12:42

Zajimaly by me jejich argumenty

 
Ems
1417 příspěvků 11.07.12 21:33

Argumenty? :D Žádné nemají, oni řeknou je to jedno, nebo mě se to líbí a basta…:D (o to horší že tatík je Francouz a od Čechů pochytil tyhle „móresy“ :D )

 
MP Helena
48 příspěvků 10.07.12 22:45

Opravdu bych potřebovala v Pekle nějaký slovníček. Vždycky jsem obhajovala „trekové hnusnosandále“, protože ty, co vlastním, vypadají dost přesně jako nyní schválené „textilní páskové sandály“ z článku (jinak barevné a uvnitř semišové). Ale koupila jsem je jako trekovou obuv ve sportu. Boty z Humanicu téměř jistě na trekking určeny nejsou. Říkám to pořád: u všech věcí záleží na konkrétním modelu, jeho kvalitě a čistotě a konkrétní příležitosti k nošení. Nic by se nemělo zatracovat en bloc.

Příspěvek upraven 10.07.12 v 22:48

 
Bugatti
2718 příspěvků 10.07.12 23:47
Pánské letní boty

Po mnohaletých bojích se mi vloni podařilo zakoupit manželovi na léto do zaměstnání něco podobného tomuto. Jedny černé k tmavým kalhotám a jedny trošku sportovnější a malinko víc otevřené světlé k plátěným kalhotám. Nakupovali jsme v Rakousku, koncem léta ve výprodeji. Alespoň trošku větrají a dají se nosit i k formálním příležitostem.

 
Martina Salacova
14 příspěvků 11.07.12 12:41

No formalni prilezitosti a toto nevim, nevim, otec je sef firmy, nosi do prace oblek a toto by si k nemu vzit opravdu nemohl, to by nevypadalo dobre, i kdyz to zrejme vetra

jinak v lete se nosi lnene obleky a ty jsou ve svetlych barvach, tak toto k nim nejde vubec

 
Bugatti
2718 příspěvků 11.07.12 13:44

K obleku samozřejmě neeee… ale k tmavým kalhotám a košili bez saka se to dá dobře nosit i do zaměstnání.

 
Martina Salacova
14 příspěvků 11.07.12 12:37

Tak tedy, muj otec ma otresne nehty znicene mykozou, bral i celkove leky na mykozu a sice to pomuze, ale nehty jsou slusne receno hnusne, v lete nosi nejake platene tenisky bez ponozek nebo s kotnickovymi, ma nekolikery keds a converse, v ponozkach a sandalech by se citil jako blbec, rika, no a jde to, funguje to, nejcasteji ma lnene kalhoty, keds a pruhovane tricko, jinak do prace musi v obleku a tam by si sandaly stejne vzit nemohl
zaveri s hnusnyma nohama to jde bez ponozek v sandalech

ale pokud je tak panove nosi, nejsem proti, hlavne, ze je nema muj tatka ani pritel, ha ha

 
Bugatti
2718 příspěvků 11.07.12 13:46

No právě ty keds, které nevětrají a bez ponožek možná ten problém ještě zhoršují. Můj otec tím také trpěl a jakkoliv se v té době těžko sháněly, musel nosit kožené boty a bavlněné ponožky… vždy a všude, jedině tak se problém s mykózou nezhoršoval.

Příspěvek upraven 11.07.12 v 13:47

 
aapricot
51 příspěvků 12.07.12 15:47

Tenisky znacky Keds se vyrabi ze vsech moznych materialu i z kuze.

 
aapricot
51 příspěvků 12.07.12 15:41

Mozna by to Martino vyresily takove ty kratke ponozky, ktere nemaji skoro zadnou „nohavicku“ nebo jak se to spravne rekne a nejsou v teniskach skoro vubec videt. Kdyz ma nekdo nehtovou mykozu, je leto utrpeni, o pohledy ktere se upiraji na nemocne nehty nikdo nestoji.

 
Chi Chin
1 příspěvek 11.07.12 14:29

Absolutně nechápu úchylku navážet se do ponožkosandálového stylu. Když vidím jaká jiskra v oku se leskne případným stěžovatelům a jak jsou „hrdi“ na svůj „vytříbený vkus“, je mi zle. Ať si každý nosí, co chce, i ponožky do sandálů. Je mi to jedno a každému je přeji a když to slyším, či čtu, mám chuť si nějaké ty fusky do ošlapaných sandálků ihned navlíknout.

 
aapricot
51 příspěvků 12.07.12 15:45

S vasim smysleni se v tom pripade divim, co delate na Modnim peklu, na kterem se resi a diskutuji modni prohresky a nebo jeste lepe, veci o kterych si myslime, ze jsou modni prohresky.

 
Rosalyn
925 příspěvků 12.07.12 16:13

Když se tedy řeší, zda něco je nebo není módní prohřešek, tak sem může každý napsat svůj názor. I když je nesouhlasný. Mně třeba taky sandály a ponožky většinou nevadí a přitom čtu MP a s některými názory souhlasím, s jinými ne.

 
aapricot
51 příspěvků 12.07.12 16:51

V tom pripade Rosalyn si prectete prispevek Chi China jeste jednou…souhlas s tim, ze kazdy muze napsat jestli se mu neco libi a nebo nelibi, ale pokud nekdo napise, ze je mu jedno kdo co nosi a at si kazdy nosi co chce, tak se divim co na takovem blogu hleda.

 
poto1
57 příspěvků 18.07.12 23:05

Třeba jen inspiraci pro sebe. Mně je taky vcelku jedno, co má kdo na sobě, nějak mimořádně to neřeším, to už by muselo být.. Ale některé vychytávky tu jsou třeba zajímavé, nějaké typy pro mě užitečné.. Však to není jen o pekle a kritice.

 
Rosalyn
925 příspěvků 12.07.12 18:25

Tak Chi Chin vyjádřil/a svůj názor, však je to její/jeho první příspěvek. Uvidíme, zda u něj zůstane nebo přidá další – třeba ji/ho přece jen oblečení (ať už na sobě nebo na ostatních) začne zajímat a něčemu se na MP přiučí.

 
rice
333 příspěvků 14.07.12 00:35

Čím dýl jsem na pekle, tím jsem tolerantnější. Říkám si, proč se vlastně tak hádáme o takové blbosti. No tak nosej ponožky v sandálech, hnusný hadry od vietnamců, ale oni jsou spokojený, tak co je nám do toho? to že někdo oblečení řeší a někdo ne, je prostě fakt. On takovej prostě je, a je tak happy, tak co jako?

 
poto1
57 příspěvků 18.07.12 23:07

Jen si je navékni. Mě neurazíš. Náhodou je to někdy určitě pohodlnější :-)

 
xn
2 příspěvky 11.07.12 15:06

Mohu se zeptat, kde lze v Krně sehnat pánské ponožky jednobarevné, popřípadě barevné se střízlivým vzorem? Jednobarevné na malou nožku jsem viděl, na pořádnou chlapskou nikoliv a s pěkným, decentním vzorem je to nemožné.

Příspěvek upraven 11.07.12 v 23:22

 
Osmikraska
571 příspěvků 11.07.12 15:11

Nevím ale dávám lajk za Krno;)

 
dominic
85 příspěvků 12.07.12 18:30

M&S, H&M…

Proc se rika Krno?

 
xn
2 příspěvky 13.07.12 10:42

Díky, někdy to budu muset důkladněji prouzkoumat. Ad Krno viz zitbrno. cz .

 
Osmikraska
571 příspěvků 13.07.12 10:47

Proč se mi nezobrazí v upozorněních, když někdo zareaguje na stejný příspěvek jako já?:)
Krno se říká, protože je to taková zdejší recese a politická satira. Na zitbrno.cz (což je doména, kterou si k nákladnému projektu plánovalo, ale nestihlo zaregistrovat město) se kritizují nešvary místní politiky, korupce, arogance a tak. Ten odkaz, který hodil xn, to pěkně vysvětluje, pokud jste odsud, přečtěte;)

 
fato
2 příspěvky 11.07.12 20:23

Ja bych chtela podotknout k tem paskovejm sandalum, ze to nemusi byt zalezitost metrosexualni…kdyz vidim zvlast na morave klasicky letni model nevylecitelneho metalisty : cerny tilko, vysoupany riflovy hodne kratky kratasy, proridla dlouha repa a kristusky…

 
key.ra
36 příspěvků 11.07.12 21:29

Jó, tak tenhle vlevo by klidně mohl být má prázdninová láska, ahahah :D

Příspěvek upraven 11.07.12 v 21:30

 
key.ra
36 příspěvků 11.07.12 21:41

Jéžiš, vy jste zlý :( :) Ani sranda s váma nejde, to asi fakt přestanu radši postovat :-O

 
Osmikraska
571 příspěvků 12.07.12 17:32

Já jsem ten vtípek ocenila, i když bych si za prázdninovou lásku vybrala jinýho;)

 
key.ra
36 příspěvků 12.07.12 18:44

Jo, to já rozhodně taky (žádnýho z těchto modelů), ale tenhle byl zrovna tak hezky ozdobenej kytkama, že to svádělo :))

 
poto1
57 příspěvků 18.07.12 22:55

Prostě nesdílíme tvůj vkus

 
Kalifornská mrcha
8 příspěvků 12.07.12 19:52
Velikosti

No a při pohledu na všechny tyto stylové botky si představím, jak vybírám nějaké z nich po obchodech pro svého muže a prodavačka s dvoumetrovými umělými nehty povídá, že obuv v nadměrných velikostech nevedou. Je to už ohraná písnička, já vím. Proto se těším na přístí článek.

 
Bugatti
2718 příspěvků 12.07.12 23:48

@aapricot To já vím… ale kolik mužů nosí pravé Keds… a v plátěných „keckách“ s gumovou podrážkou se nohy opravdu ohavně potí.

 
akubra67
2 příspěvky 13.07.12 00:01
Co Keeny?

Zajímalo by mě Ado, co říkáte sandalům Keen – se zavřenou špičkou, pásky z různých materiálů a především téměř nezničitelné, alespon já jsem jedny nosil šest let a v horkém létě v podstatě neznám na noze nic jiného. Samozřejmě bez ponožek :-)

 
Betiynka
8 příspěvků 13.07.12 12:41

Holky, chlapy jsou vždycky lepší s tvrdym než s měkkým :-) a to platí i v pravopise – takže příště né, chlapi, ale chlapy :-)

 
Bugatti
2718 příspěvků 13.07.12 13:04

@Betiynka Omyl… Chlapi jsou lepší s tvrdým… a my máme rády chlapy…;-)

 
poto1
57 příspěvků 18.07.12 22:53
Kecky bez ponožek

Tak kecky bez ponožek, v tom se velmi špatně chodí, to se mi nelíbí, je to nepohodlné. Když jsem tak někdy za mlada šla, po chvíli mě začala dřít noha. A ještě se mi nelíbí sandále s tenkými pásky, to na mužské noze hezké není. A jak říká můj otec, někdy je lepší do sandálů ponožka, zvláště, pokud je chlapské chodidlo/nehty nezdravé, škaredé. Jinak jako inspirace pěkný článek.

 
frododo
1 příspěvek 24.07.12 12:06

1)jedni módu vytvářejí, druzí akceptují, třetí ignorují. 2)Pro diabetiky je ponožka v sandálech nezbytností (kvůli ochraně před zraněním. Pro to aby člověk obstál před modní polici í je tedy třeba nosit tričko s nápisem „Nejsem debil ale Diabetik“a takto nevtíravě omluvit svůj prohřešek.
3.)V tom v čem chodí některé ženy do společnosti by chlapa nevpustili ani na plovárnu. Neb ženy jsou svaté. Howhg

 
janavalachovicova
1 příspěvek 24.07.12 19:41
Na doma ne!

Celkem souhlasim, ze nektere ponozky do nekterych sandalu nejsou nemozne a da se na to i divat. Napriklad jako na fotkach. Taky bych chtela vyjadrit pochopeni a soucasne vyseknout kompliment komentari, kde se vysvetluje spojeni ponozka, obuv & diabetik. Je to napsano tak vtipne, ze to nemuze nikdo ignorovat. Jenom bych se hodne primlouvala za to, aby se na oblibenem modnim blogu nedoporucovalo muzum ‚jakmile se to ošoupe, vydojí nebo proděraví, vyřadit do kecek nebo na doma‘… prosim, kdyz uz si prejeme zmenu na ulici, berme to tak nejak komplexne. Nosit doma to, co uz by na ven nebylo dobry je taky pekny nesvar, kterym se kruh uzavira. Rekneme si, co je komu do toho co nosim doma. Nic, pravda, ale pokud takhle nekdo mysli, rekne si i to samy na tema ‚co je komu do toho, co nosim na ulici‘. Dekuju :)

 
Jana.pol
10 příspěvků 25.07.12 10:45

Z článků a z komentářů vyplívá názor, ponožky NE za každou cenu. Jak je tedy možné, že je ještě lidé venku nosí? :D Je to katastrofa… Ponožky do sandálů, vysoké, béžové, takové ty co jasně řvou – stály jsme 9,90 kč – Pro mě osobně, i kdyby ty ponožky byly od Manolo Blahnika, je to jedno, stále to pro mě vypadá nepochopitelně. Na mužích a pro mě i na ženách.
U mužů mě fascinuje jejich výmluva – aby mi nebyla zima na nohy – aby Vám na ty Vaše nožičky pánové nebyla ziminka, vezměte si prosím plné boty. (Od čeho jiného by pak také byly, že?) :D

A při pohledu na ženu s ponožkami do lodiček, se vracím do první třídy, kdy jsme dostávali od maminek bílé ponožky s volánkem do školních přezůvek.
Ač se snažím sebevíc, nevidím v tom nic sexy, natož pak elegantního.
Omlouvám se za tak horlivý názor, ale zkrátka už to muselo ven :D

 
Ugurundun
1 příspěvek 26.07.12 15:01
Chlapi??? a sandály

Asi si o mně budete myslet, že jsem právě vylezl z devatenáctého století, ale milá Ado, když jste nazvala článek „Chlapi a sandály“, očekával bych, že na obrázcích v článku budou nějací chlapi. Projděte si obrázky ještě jednou a povězte mi upřímně – fakt si myslíte, že je na některém z nich chlap? Fakt vy jako žena, když se řekne „chlap“, si představíte některého z těch hošíčků s okvětními plátky kopretin v natupírovaných vlasech a jemně naneseným zdravíčkem na napudrované tváři? Jsem tak mimo, když si pod pojmem „chlap“ představím něco jako… no třeba jako na těchhle fotkách…

Příspěvek upraven 26.07.12 v 15:02

 
Atlacoya
1116 příspěvků 26.07.12 16:39

A když se díváte na přehlídku ženského oblečení, vidíte ženy, nebo vychrtlé pubescentky zmalované k nepoznání? Svět módy je prostě takový, návrhář má pocit, že aby model jako celek působil tak jak má, je třeba ho doladit. K obrazům se dávají zlacené vyřezávané rámy, sochy se staví na sokly a k oblečení na přehlídce se dávají kopretiny do vlasů (pytel přes hlavu, kopec šlehačky na nos, no na co si vzpomenete).

 
nomen
1 příspěvek 16.03.13 20:01

Problem je v tom, ze tento prumysl ovladaji homosexualove. Proto ti chlapecci a proto vyzable modelky.

 
Tomáš 7  30.04.13 09:20

Nosím sukni a chodím bosky, co na to Ada?

Poslední článek: Oblečení pro těhotné - 1. díl

včera | Pojďme si hned na úvod shrnout hlavní povzdechy nad těhotenskou módou: je drahá, špatně sehnatelná, často beztvará a „krabicoidní“, vyskytuje se téměř zásadně v zasmušilých barvách, případně v druhém extrému v infantilních dětských motivech. (číst dále)

TOPlist