Fotoreport: tlustá nebo těhotná? No problem!

30.05.13 | autor Ada

Snad se těhotné neurazí, že jsem je dala do jednoho článku s tlustými, případně naopak; jedno mají obě skupiny společné, mají zkrátka nekonfekční rozměry, nenacpatelné do běžné oděvní produkce. U nás? Problém. V jiných zemích? Kupodivu ne.

Říká se, že USA je země tlusťochů. Podle toho, co jsem viděla na ulicích, si nemáme moc co vyčítat: zas tak moc obézních tam není (může to být ovšem dané tím, že jsem se pohybovala po velkých městech, kde jsou o sebe lidé zvyklí víc pečovat - viz New York, kde zakopáváte o běžce a cvičící osoby zdaleka nejen v Central Parku), i když je fakt, že když už někdo ta kila má, tak to stojí za to. Nemile obtloustlé se mi zdály i děti, kterých jsem ve Washingtonu (oblíbeném cíli školních výletů) viděla poměrně hodně. Každopádně pro lidi s nadváhou je tu k dostání mnohem víc oblečení než u nás.

Obchod Dressbarn už jsem vám představila, oddělení s nadměrnými velikostmi však mají v mnoha dalších obchodech. V Macy's je to snad půl (velkého) patra.

Normální šaty z pevného materiálu, vcelku obyčejného, slušivého střihu, s podšívkou? Klidně. Mám obavy, že u nás bych takové těžko koupila i na štíhlou postavu.

Nadměrné velikosti vyrábějí i značky, které u nás máme za výrobce džín a triček na velikost 36, výjimečně 38. Třeba Calvin Klein.

Žena, která by i přes nadváhu ráda chodila do práce v normálním kostýmu, si tu vybere, i když zrovna nestojí o třicet let staré střihy a černou nebo béžovou barvu.

Počítá se i s tím, že by někdo chtěl jít do divadla, na večírek nebo jinou slavnostní událost v něčem hezkém. Třeba v krajkových šatech a ne v divoce vzorované krabici s černými kalhotami.

Psychedelické halenky jsou asi nějaká východní specialita, protože ve Státech jsem žádné neviděla. Drží se tu puntíků a proužků a faldy se schovávají spíš do řasení než do maskovací geometrie.

Vyberou se tu i pěkné plavky.

Ještě jedna věc zásadně odlišuje prodejny pro nadměrné velikosti u nás a v USA: tady mají skoro v každé koutek s kvalitním stahovacím prádlem různých střihů. U nás známe akorát bombarďáky se zpevněným břichem, které nosily naše babičky, přitom jsou k dostání typy s různě dlouhými nohavičkami, stahovací spodničky, stahovací legíny, pásy apod.

Na stahovací prádlo jsou tu běžné reklamy a v módních časopisech se ženám doporučuje, proto tu není nijak neobvyklé ho nosit. Faldy uhlazené dobrým prádlem vypadají mnohem lépe a nejedna žena (počínaje těmi, které trápí jen pár bochánků) by si pak mohla dovolit oblečení, na které teď jen smutně kouká.

I pro těhotné je nabídka v USA větší. Pea in the Pod patří sice mezi dražší značky, ale je zase jen jedna z mnoha (nemluvě o mateřských řadách obchodů jako Gap, H&M, Old Navy, 21 Forever, Talbots atd.)

Nejlepší jsou samozřejmě pružné materiály, takže dlouhá, na břiše nařasená trička jsou na výběr v mnoha variantách.

Empírově střižené maxišaty jsou taky univerzální pro všechny stupně těhotenství i matky různých rozměrů...

Kromě takových šatů tu ale mají i krátké šaty tradičnějších střihů.

Pracovní kostýmky:

Kdo se nechce v těhotenství vzdát vorvaných džín, tak má taky možnost. Kalhoty se teď hodně šijí do pružných pasů různé šířky, což je univerzálnější a také střihově jednodušší než styl, kterým se těhotenské kalhoty šily dřív.

Pro plaché plavkyně jsou k dispozici těhotenské tankini.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
slunceadéšť
51 příspěvků 30.05.13 00:31

Celkem se mi zajídá to nahlížení zvrchu na tlusté lidi, to podsouvání, že jsou nějak méněcenní. Poslední dobou je to móda. Je každého věc, jaké má tělo a nikdo by mu do toho neměl kecat.(teď nemluvím o morbidní obezitě, kdy už se nemůže ani hýbat; ale to je psychická nemoc stejně jako anorexie) Např. Adele je opravdu přitažlivá. I díky tomu, že své tělo nosí s hrdostí, nehodlá hubnout (v showbusinessu dost vzácný úkaz) a nestydí se říct: „jsem tlustá protože jdu radši do restaurace než do fitka.“ Ale uznávám, že jsem asi přecitlivělý. Bude to asi tím, že sám vážím 60 kilo ale můj ideál krásy, za kterým se otočím na ulici má obvykle tak 90.

 
elsicka
8 příspěvků 30.05.13 08:44

Díky bohu za tenhle příspěvek, prozářil mi dnešní zamračený den:-) S nadváhou/obezitou bojuji celý život, ve svých 40 letech a při svých 87 kg jsem se smířila s tím, že štíhlá nebudu, přesto odmítám chodit v pytli na brambory a s papírovým sáčkem přes hlavu…
Do Washingtonu a NY se chystám za rok, pilně šetřím, abych se tam pořádně oblíkla, takže děkuji Adě za tyto super články, doufám, že jich bude ještě hóóódně!!!

 
moet.de.foret  31.05.13 11:19

Dívala jste se na asos? Mají tam kolekce CURVY. Často se mi tyto věci líbí více, nejsou tak přehnaně „mini“ jako klasické věci od asosu.

 
Lenule12
2 příspěvky 09.06.13 21:21

Já bych zkusila plnoštíhlou módu IGIGI anebo Kiyonna, myslím, že jsou v okolí San Francisca.

 
Karin
3401 příspěvků 30.05.13 09:06

A kde se prosím vás Ada nějak naváží do tlustých? (Kromě té věty, kde píše, že mají nekonfekční rozměry…) Klídek ;-)
Na ženy s výraznými křivkami tady pokud vím nikdo nepohlíží svrchu, akorát se obvykle řeší, jak takovou postavu dobře obléknout (třeba aby se jí do těch křivek nezařezával okraj těsných bokovek nebo aby ve večerních šatech nevypadala jako Jožin z bažin).
A jestli někdo někde říká, že obezita je špatná (protože je to nemoc a významný rizikový faktor v etiologii dalších, závažnějších nemocí), tak proti tomu se snad nedá nic namítat… Maximálně se můžeme bavit o tom, co je ještě zdravá nadváha a co už je riziko. Ovšem nejsme na zdravotnickém webu.

 
elsicka
8 příspěvků 30.05.13 11:04

Já osobně v klidu jsem, každopádně se těším, jak se v USA slušně oblíknu:-))

 
Cagot
88 příspěvků 30.05.13 11:59

Musel bych to hledat v archivu, ale někdy v dávných dobách se tu Ada vyjádřila v tom smyslu, že tlustí lidé se jí nelíbí, že je nehodlá omlouvat, protože jsou líní a se sebou nic nedělají. Nebo tak nějak - necituji přesně, nepamatuji si to. Ale to ještě byla ta drsná, nekorektní a fakt pekelná Ada.

 
elsicka
8 příspěvků 30.05.13 13:13

Ano, taky si to pamatuji. Nicméně to beru tak, že za to, jak vypadám, si opravdu můžu jen a jen sama a kdybych se víc snažila, byla by ze mě supr trupr sexy kost a mohla bych nosit mini a trička těsně pod prsa a legíny ke krátkým tričkům a tak podobně. No co nadělám… Jdu si dát tatranku.

 
slunceadéšť
51 příspěvků 31.05.13 02:00

Já jsem někde psal, že to říká zrovna Ada (ne že by to kdysi neřekla) a zrovna v tomhle článku? Byla to jen taková úvaha. Myslel jsem, že je to z toho poznat. Nicméně s vaší větou: „Na ženy s výraznými křivkami tady pokud vím nikdo nepohlíží svrchu“ nesouhlasím, počtěte si tu někdy diskuze.

 
misial
1394 příspěvků 30.05.13 01:31

@slunceadéšť Mimo diskusi o tloušťce, jen poznamenání faktů - ona ale Adele zhubla, a docela hodně…

 
atrix
483 příspěvků 30.05.13 01:54

No ale pořád to není žádná vyzáblina s velikostí XS… :D

 
Karin
3401 příspěvků 30.05.13 09:08

Není obézní, maximálně má nadváhu, ale každopádně se umí dobře obléknout, takže prostě vypadá krásně. Ale sama očividně cítila, že to předtím už bylo moc…

 
rumpetroll
124 příspěvků 30.05.13 13:37

A máme to tu zase, takže na tlusté se nesmí říct ani, že „nemají konfekční velikost“, aby to nepůsobilo, že je na ně „nahlíženo zvrchu“, ale každá s velikostí XS je vyzáblina… baví mě to fakt :-)
Jinak Ado, v Americe je podle mě opravdu tlustých mnohem víc než u nás, nebo aspoň těch extrémů. Statistiku teda neznám, ale mám takový soukromý přehled - když se podívám na FB na fotky mých českých spolužáků ze střední, tak nikdo z nich po 15 letech není obézní. Někteří přibrali, ale nic hrozného, pořád bych neřekla, že je to nadváha. Kdežto spolužáky ze střední v USA na fotkách kolikrát nemůžu poznat… a jsou fakt teda hodně kulatí.
To ti pohled zkreslovalo asi fakt to velké město, mě třeba hlavně ve Washingtonu - víc než v NYC - zaujal ten počet běhajících… to jsem u nás neviděla v žádném velkém městě.

 
atrix
483 příspěvků 01.06.13 17:43

Porovnávala jsem v mysli Adele např. s Victorií Beckham - prostě lidi z okruhu tzv. celebrit. Nic víc, nic míň.

 
koi  30.06.13 20:06

Tak ono jde o tu rétoriku.
Je to docela humorné, když jeden a ten samý člověk říká „má nadměrnou velikost“ a „je to vyzáblina“.
Tak snad to trochu sjednotíme, ne? Buďto říkám třeba „tlustoprdka“ a „vyzáblina“, nebo říkám „má nadměrnou velikost“ a „je přespříliš štíhlá“.

 
atrix
483 příspěvků 04.07.13 05:02

A já tady snad použila oboje vámi zmíněné? Nikoliv.

 
Crisie
26 příspěvků 31.05.13 11:27

Já velikost XS mám díky svojí výšce a jako vyzáblina si teda nepřijdu. A myslím, že je nás takových víc.

 
slunceadéšť
51 příspěvků 31.05.13 02:07

Jo zhubla, před 2 lety (ne zas tolik jak by se zdálo zrovna z těhle dvou fotek)a ta moje citace je z rozhovoru 2 měcíce starého, po Oscarech.

 
janiiiv
781 příspěvků 30.05.13 01:40

.

Příspěvek upraven 17.09.13 v 01:10

 
atrix
483 příspěvků 30.05.13 01:52

Jéééééžiš, to je mámení pekelný! Tam bych se byla schopná vydat z posledního centíku… Ale zase bych přišla o tu jurodivou radost, kterou mám tady, když se mi povede na sebe sehnat něco, co není hnusné jak počasí letošního května. Nedávný úlovek (pochopitelně přes net, kamenné obchody jsou zásobené katastrofálně) byla tyrkysová tunika s rukávy těsně pod loket (takže schovají na 100% to, co schovat mají), to bylo nadšení jako hrom!
Fakt je, že u nás v obchodech se na člověka i prodavačky koukají přezíravě, když nechce vel. 36-38, si pamatuji, když jsem byla pro podprsenku ve speciálce, a řekla jsem, že chci 90/D a prodavačka na mě koukla spatra a zahlásila: „Tak velké velikosti nevedeme“. Odpověděla jsem jí: „Vy chodíte po ulici slepá, když máte dojem, že jsem dvouhlavé tele?“ No, chtěla jsem tam pustit peníze a nepustila jsem je - jejich problém, nikoliv můj, já o tržbu nepřišla. A tak je to se vším, pokud je člověk poněkud prostorově výraznější. Ještě že je net, tam už je ta nabídka přece jen sem tam lepší, i když i tam se dají najít hrůzy - např. obchod Petrklíč, to je totální kalamita s cenami, které jsou úplně mimo realitu za takový drek… :D

 
MP zuz
13 příspěvků 02.06.13 17:29

Ja som bola u nas ve „specialke“ po podprdu taky a pani predomnou chcela 95F a predavacka jej povedala:„my takhle velke velkosti nevedeme, neda sa ani objednat, my sme totiz specialka“. Asi proste spatny obchod. Som rada ze aspon ja som nakupila, ale asi len tak-tak, taky nemam velkost 38.

 
atrix
483 příspěvků 03.06.13 02:31

To je teda speciálka jako noha! :D

 
misial
1394 příspěvků 30.05.13 02:30

@atrix To rozhodně ne, ale rozdíl je značný, teď bych ji tlustou nenazvala, předtím ano. A hlavně to neodpovídá výroku, že nehodlá hubnout…

Příspěvek upraven 30.05.13 v 02:32

 
Caterpie
14 příspěvků 31.05.13 10:55

Inu, on člověk občas zhubne (či ztloustne) i když nechce, víme?

Příspěvek upraven 08.06.13 v 19:22

 
katkarinka
1255 příspěvků 30.05.13 05:11

@slunceadéšť Zhora? ak sa bavime o clanku tak kde presne? Pouzitim slova tlstoch? Tato hyperkorektnost na zabije. A to napriek tomu ze by som nejspis bola aj vas typ.

 
slunceadéšť
51 příspěvků 31.05.13 02:11

Ano, jsem superhypermega korektní, proto se to v mém příspěvku hemží plnoštíhlými baculkami a slovo tlustý tam není ani jednou. :-D

 
novazembla
1 příspěvek 30.05.13 05:38

Mozna je to mimo tema, ale jako Americanka zijici v CR jsem si porad myslela, ze prumerny obyvatel USA neni o moc tlustsi nez prumerny Cech. Je to ale fakt, ze na ulicich americkych mest vidis mnohem vic megaobrovskych lidi. Takovi, kteri by meli koupit dve letenky.

 
Oveeec
1368 příspěvků 30.05.13 12:25

Vy jste Američanka? Klobouk dolů za češtinu!:)

 
adelaide k.
277 příspěvků 30.05.13 07:09

Vzhledem k tomu, že jsem právě absolvovala martyrium shánění těhotenských plavek, tak se mi nad fotkama chce brečet :-(

O tom „velkorozměrovém“ oblečení ani nemluvě.

 
benespet
3 příspěvky 30.05.13 10:15

A co takhle zkusit Litex? Maji hafo tehotenskych plavek a i dost obleceni pro tehotne…
Ja v tehotenstvi nakupovala hodne v Tveretu, ale nevim, jestli jeste funguji… A vubec mi prislo, ze na tehotne je toho spousta.. Teda ja toho spoustu mela!:) az mi prislo lito, ze jen na chvilku…:) a satnik jsem mela uplne zmeneny - pribrala jsem pokazde 20kg a uplne vsude, zadne svoje normalni obleceni jsem pocinaje 6. Tydnem neoblekla…

 
adelaide k.
277 příspěvků 30.05.13 10:23

No, nakonec mám právě z LItexu, ale i tak to bylo pekelné. O ceně ani nemluvím.

Příspěvek upraven 30.05.13 v 10:23

 
Eyela
197 příspěvků 30.05.13 07:17

S každým dalším článkem plným slintacích fotek si říkám víc a víc, že až tam kámoš v létě pojede, přibalí mě do kufru a já se tam přeobleču od hlavy k patě.

 
benyka
4238 příspěvků 30.05.13 07:33
fakt tlustá?

V ČR vládne jakási podivná představa, že každý, kdo potřebuje velikost větší než 40, je tlustý, nebo politicky řečeno aspoň „nadměrný“. Je to blbost. ČR není zemí trpaslíků a velikosti jsou prostě velikosti, jeden člověk je malý, druhý velký a tečka. Za poslední rok jsem zhubla 8 kilo (BMI 21) a sako a kabát velikosti 46 nebo aspoň 44 potřebuji pořád. Kolik bych musela ještě zhubnout, (nebo případně osekat vyčnívající kostičky?), abych mohla být konečně uznána za „netlustou“?

 
MP zuz
13 příspěvků 02.06.13 17:39

Prave, ono sa to neda zrovnavat, mne sa zase kazdy divy ze tak tlusta a mam len 40ku ale pri mojej vyske je to uz naopak dost, ked som bola mladsia(konkretne puberta) tak kamaratka povedala ze ak jej nebudu ani moje rifle tak sa asi zastreli. Myslim ze uplne najviac zalezi na tom, kolko sa clovek pohybuje a cim a akym mnozstvom jedla sa stravuje, to je najviac rozhodujuce.

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 05.06.13 13:57

Dobrý den,

mám podobný problém. Konfenkční velikost 40/42, výška 170 cm. Kosti ze mě rozhodně nečouhají, na druhou stranu ani nemám pocit, že bych byla tlustá. Ale zkuste sehnat barevné kalhoty normálního střihu (tím myslím ne slim fit/cigaretové/skin­ny). Neexistuje. Pro většinu obchodů jsem asi velryba, běžná síť s širšími stehny a normálními boky prostě nepočítá. Módní vlna je obepnutý kotník až po zadek a nic jiného pořádně neseženete. Krom toho mám pocit, že Promod/Camaieu/Vero Moda/Orsay a ve většině případů i Mango mají velikosti jiné (38 odpovídá 36 apod.).

 
benyka
4238 příspěvků 05.06.13 18:23

Dneska jsem udělala dobrou zkušenost. Sháněla jsem nějaký společenský oděv na letní svatbu, takže jsem obrážela takové ty „lepší“ kšefty. V jednom jsem se vešla dokonce do kostýmku velikosti 38! (česká značka). V dalších do velikosti 40 (italská) a nakonec se mi podařilo koupit přiměřeně dlouhé (do půl kolen)pouzdrové šaty, které jsou mi nahoře i dole akorát, velikosti 40 (všechny ostatní podobné byly přes prsa těsné a přes boky moc široké). Ale je to děsná dřina, trvalo mi to celkem asi šest hodin a vyzkoušela jsem asi patnáct modelů. Uf. :-)

 
Javanka
4 příspěvky 06.06.13 09:54

To znám. Celý život jsem na 173 cm vážila 69 kg a občas si v obchodech jak velryba připadala. Teď mám o 15 kg méně, vlezu do věcí, do kterých nikdy v životě, ale stejně nemám pocit, že by ten výběr byl o tolik kvalitnější. Oblečení v hodně případech nesedí stejně jako dřív. Prostě i bez těch 15 kilo nemám postavu jako figuríny :-)

 
aailyyn
807 příspěvků 30.05.13 08:05

A teď mi řekněte, proč to nejde i u nás?

 
benyka
4238 příspěvků 30.05.13 08:16

Řekla bych že proto, že evropští obchodníci nám sem valí ty malé velikosti, které loni doma neprodali.

 
adelaide k.
277 příspěvků 30.05.13 08:51

O tom přemýšlím celou dobu… Protože to u nás takhle jak to je „stačí“?

 
aailyyn
807 příspěvků 30.05.13 09:16

Seriózně přemýšlím nad tím, že z marketingového hlediska tu nemůže být tak malá cílovka nadměrných, že by se to tu prostě neprodalo, tudíž nevyplatilo sem vozit. Proč se tu pro nadměrné postavy prodává samý hnus se šílenými vzory, někomu to stačí nebo se mu to dokonce líbí?

 
Chany
872 příspěvků 30.05.13 19:55

Ony ty menší velikosti prostě vypadají líp. I za výlohou. I při výběru zboží.
Taky mě napadlo, proč nějaká(nějaký)pod­nikatelka temperamentu a velikosti např. pí. Konarovské na větších velikostech - v u nás nevídané odvaze barev, materiálů či střihů- nerozjede své podnikání. Myšleno dovoz hotového. Protože tuzemská nabídka, jak tu čtu, silně pokulhává a výtvory či pokusy některých soukromníků jsou mnohdy k zamyšlení. Někdy k zasmání. A možná i k… (něčemu horšímu)

Cena dovozu, cla by měla být stejná. V čem je teda zakopaný pes? V obavě, že se to neprodá? Ale to v menších velikostech všechno taky ne. Nebo se bojí, že se netrefí do českého vkusu? Že plnoštíhlí a korpulentní si raději „anonymně“ objednají přes net, aby se třeba nemuseli svlékat v kamenném obchodě? Jenže spousta by s tím, myslím, problém neměla, kdyby věděla, že se jim někdo bude věnovat, nabízet, radit a že tam dobře nakoupí. Všichni se potřebujeme obléct a kde dobře pořídíme, tam příště zase rádi své peníze utratíme, ne? ;)

Příspěvek upraven 30.05.13 v 20:04

 
aailyyn
807 příspěvků 30.05.13 23:34

Nakupováním nadměrných přes internet utíkají obchodníkům tržby. Pokud je to hnusné, dost nadměrných si to nekoupí. Zase únik tržeb. Já to fakt nechápu, že tuhle díru na trhu ještě nikdo neobjevil. Sama to znám, já si ty věci prostě kupovat nechtěla s tím, že je to strašně „babský“. Nejmenší zlo byla obyčejná trička a džíny, sice to nebyla kdovíjaká elegance, ale zase jsem nemusela chodit ve vzorovaným stanu. (A tyhlety flejmy na téma, že když si někdo dovolí jemně upozornit, že někomu to sice sluší, ale o deset kilo lehčímu by mu to slušelo víc, mě nebaví. Hovořím o skutečně nadměrných velikostech. Velikost čtyřicet dva NENÍ nadměrná. To, že o někom prohlásím, že by mu slušelo o pár kilo méně neznamená, že se pokouším celý svět narvat do velikosti třicet šest. Ehm, konec vsuvky, ale pravidelně mě tyhle vyhrocené debaty mezi zarytými ochránci baculek a těmi, komu ještě Photoshop definitivně nevyphotoshopoval z hlavy hranice normálních proporcí, zvedají ze židle.)

Příspěvek upraven 30.05.13 v 23:34

 
Linie
1703 příspěvků 31.05.13 20:21

Chany: Např. Adamis zkouší prodávat velké velikosti. Jenže majitelé jsou již starší a tomu odpovídá výběr modelů. Myslím, že nakupují v Německu a to má také specifickou módu…

 
Betty J.
2031 příspěvků 30.05.13 08:54

@aailyyn: protože marketingoví stratégové našich obchodů jsou zřejmě pevně přesvědčeni, že dívenky školou povinné a rezignované důchodkyně jsou nejsilnější příjmové skupiny v České republice.

 
hetta
31 příspěvků 30.05.13 09:19

Ado, díky, díky, díky! Teď ještě, aby si to přečetl někdo, kdo rozhoduje o tom, co bude v kamenných obchodech a hlavně si z toho vzal inspiraci.

 
Sicilianwidow
505 příspěvků 30.05.13 09:23

Ono to samotné české vnímání tlustosti je někde jinde než to americké. Tak se se svou 38 v pohodě vlezu do velikosti S. U nás mám v řetězcích problém se napasovat do daleko větších velikostí, protože jsou prostě blbě střižené a třeba u kalhot se mění jen šířka přes boky, ale obvod stehen zůstává stejný. Zrovna minulý víkend jsem sháněla bílé slim nebo straight kalhoty na léto. Celkem nadlidský úkon. Ze zoufalosti jsem vběhla i do New Yorkeru, kde jsem nohavicemi jediných bílých kalhot neprostrčila ani chodidlo (a tom mám vel. 37) a v Tally Weijl na mě prodavačka zírala, že v takové velikosti bílé kalhoty ani nedostali.
A pak si obchodníci stěžují, že jim klesají prodeje; já bych totiž si ráda nakoupila několikery kalhoty, ale jaksi není ta nabídka. V zahraničí jsem s tím problém nikdy neměla.

 
MP Janka
373 příspěvků 30.05.13 09:47

Zkuste H&M, já si tam loni koupila straight kalhoty ve velikost 44,nevím teda jakou mají nabídku teď, ale ty kalhoty jsou v pohodě, nikde nejsou moc úzké.

 
Letefa
716 příspěvků 30.05.13 12:23

To raděj nechoďte do Tally Weijl a jim podobných… tam jsou velikosti posunuté spíš na teenagerky, mi tak přijde.

 
Sicilianwidow
505 příspěvků 30.05.13 21:24

Z čirého zoufalství, když něco hodně nutně sháním, zajdu i tam (vlastně v tom momentě obejdu všechny obchody). Jinak když se tak koukám kolem sebe a na cestě do práce míjím 3 školy, tak dnešní teenagerky nijak hubené nejsou, některé bych spíše prohnala párkrát týdně ve fitku.

 
Mystery.ous
41 příspěvků 30.05.13 09:30

Asi blbě vidím, ale třeba hned ty šaty na první fotce mi přijdou tak velikost 40-42, to snad není ani nadváha, natož tloušťka?

 
Sicilianwidow
505 příspěvků 30.05.13 10:17

Málokdo vystaví na figurínu zrovna ten největší model, ale na štendrech jsou všechny velikosti. Takže ty šaty klidně seženete i ve velkých velikostech.

 
Moir
1806 příspěvků 30.05.13 10:52

Já tedy vidím spíše poctivou 44, nebo 46, nicméně, jak se píše výše, na figurínu se obvykle špendlí nejmenší dostupná velikost a ještě se vzadu zabírá.

 
rumpetroll
124 příspěvků 30.05.13 13:47

Jo, přesně, figuríny jsou štíhlé a vzadu se šaty ještě zabírají. Na to už jsem taky přišla ke svému velkému zklamání, když jsem pořád chodila kolem jedné výlohy s elegantními šaty a obdivovala, vybírala, říkám si, jak slušnou nabídku v malých velikostech mají… pak přijdu do obchodu a žádné nebyly ve velikosti 36. Kouknu, co to teda na sobě mají ty figuríny, a ony jsou to větší velikosti vzadu sešpendlené.
Takže věřím, že nadměrné velikosti mají problém sehnat hezké šaty, ale ty „podměrné“ taky. Jo, trička a gatě jsou na mě všude, ale mně už je přes třicet a potřebuju se do práce oblíkat seriózně… kde???

 
Oveeec
1368 příspěvků 30.05.13 12:28

COž o to, ale ty figuríny…to má bejt jako nadměrný?!

 
Voldemortka
361 příspěvků 30.05.13 12:38

Teď bylo potěšeno moje ego. Mám 40-42 a vím, že ty špeky na břiše nejsou žádná sláva, ale za tlustou se nepovažuju. ;) Přeci jen mám taky 177 cm :)
Každopádně u nás v ČR je takovej trend, že velké velikosti jsou šité jak neforemný pytel. Takže co se mi tady líbí, v tomto článku, je fakt, že i větší velikosti mají stále nějaký střih a tvar a neplápolá to všude okolo.

 
notrends
514 příspěvků 30.05.13 09:44

Nechápu kam se u nás poděly těhotenské šaty. Nebo je už nikdo nechce nosit? jak si jinak vysvělit těhulky v kamaších a obtaženým triku z kterého čouhá vystrčený pupík břicha 8. měsíce těhotenství? Poslední dobou snad nic jiného na ulici nevidím.

 
adelaide k.
277 příspěvků 30.05.13 10:19

No, já pro těhotenské šaty, v tom původním slova smyslu (dlouhý široký a bystrozraký stan do kterého se všechno schovalo aby náhodou nebylo moc vidět břicho) moc nehoruju.
Nicméně sehnat jakékoliv pěkné, slušivé a kombinovatelné těhotenské oblečení je nadlidský úkol.
V řetězcích se to hemží tričky, sportovními kalhoty (volné kapsáče v hnědé nebo khaki jsou fakt to poslední co těhotná vynosí a upotřebí) a vrchol elegance a vkusu jsou džíny-slimky :-(
Sehnat v kamenném obchodě těhotenské sako, kabát, nebo formálnější košili/sukni/šaty, už je úplné sci-fi.

 
benespet
3 příspěvky 30.05.13 11:27

No ja prave z Tveretu mela (mam ve skrini) formalni satovku v kombinaci fialovo-vinova kostka, bilo-cerne kostkovanou sukni ke kolenum, bilou a fialovou halenku, mansestrovou sukni s laclem v bezovem ala kasmir vzoru (pericka) a vyborny silny cerny rozepinaci svetr nositelny jako kabatek…
A letnich veci tunu! Saty, halenky…
Jeansy jsem nosila pouze asi 2 tydny pred druhym porodem z duvodu zimy a lenosti porizovat silne tehotenske puncochace…
Myslim, ze veci poridit jdou, ale ze zeny nemaji nebo nechteji vydavat penizebza neco, co je nekdy jen na par prilezitosti…

 
adelaide k.
277 příspěvků 30.05.13 11:47

Bespet, no, jdou sehnat, ale a) ne v běžném kamenném obchodě b) chybí taková ta běžná spotřební kategorie alá HM (to co nabízí české HM jako mateřskou řadu pomíjím - děs).

 
Katjinka
177 příspěvků 31.05.13 20:12

Ona není potřeba těhotenských šatů. Mě stačily obyčejné šaty empírového střigo o velikost větší. Stejně tak kabát, který jsem koupila ve velikosti 48 ve výprodeji v F&F za 300 :)

 
Korytt
271 příspěvků 01.06.13 20:32

Ono je to i o penězích - kamarádka právě v 8.měsíci těd nosí jen legíny a dlouhý topíky, protože se jí prostě nechce vypláznout na tu chvilku několik stovek - upřímně ani se jí nedivím.

 
divokytymian
68 příspěvků 19.06.13 14:58

To věřím, jsem taky v 8. a dochodím to v černé sukni :-)

 
koi  30.06.13 20:09

Dva důvody.
Jednak finanční stránka věci - vzhledem k tomu, že dnes má většina kalhot nízký pas a většina vršků je elastická, tak se mnoho žen rozhodne „to nějak zvládnout“ v normálním oblečení.
No a potom je tady dnešní nablblá móda, kdy je strašně IN předvádět těhotenský pupek v lepším případě obtažený strečovým topem / strečovými šatičkami, v horším případně úplně holý.

 
KlaudieS
1640 příspěvků 30.05.13 09:44

Opravdu je nutné, aby se to tu zase zvrhlo v diskuzi jestli 40 a výš je tloušťka nebo ne??? Každý má na to jiný pohled a tečka, tím že se nad tím budete pohoršovat, ten člověk názor stejně nezmění.

 
benyka
4238 příspěvků 30.05.13 12:09

Dokud takový názor budou mít prodejci konfekce a média i veřejné mínění jim to budou baštit, tak to nutné je. Jinak nedává smysl kádrovat na ulici holky a v televizi moderátorky zpráv navlečené do hadrů o tři čísla menších, a důchodkyně zahalené do psychedelických sta­nů.

 
Sicilianwidow
505 příspěvků 30.05.13 10:14

@MP Janka Obešla jsem všechny troje ostravské HM a 38 nebo 40, kterou bych si případně trochu upravila, jsem nikde nenašla (je pravda, že měli dvoje krásné, ale byly do velikosti 26). A paní prodavačka mi řekla, že prostě letní zboží už je vyprodané (v půlce května - WTF?).
Taky se mi na USA líbí, že všechny typy kalhot jsem si mohla vybrat s nízkým pasem, normálním pasem i vysokým. U nás nemyslitelné.

 
antees
731 příspěvků 30.05.13 10:27

Takže: přibrat nebo otěhotnět? :D

 
Karin
3401 příspěvků 30.05.13 10:43

Druhá možnost v sobě s největší pravděpodobností zahrne tu první… :D

 
EvaVr
7 příspěvků 30.05.13 10:31

@adelaide k.
Sehnat se to dá. Do práce sem chodila do 8 měsíce a potřebovala jsem něco reprezentativního, ovšem ty ceny byly šílené.
Kolegyně si všechno objednala na Asosu v sekci maternity, to jsem bohužel neznala. Příště to udělám taky.

 
adelaide k.
277 příspěvků 30.05.13 10:41

No právě, ty ceny… já nechodím do kanceláře, takže by to byla fakt neúměrná investice. Naštěstí už za ty tři kola mám něco nashromážděno :-), takže tentokrát jen ty plavky a kalhoty.

Nicméně ten výběr je skutečně tristní.

 
Alizon
1233 příspěvků 31.05.13 10:22

Je v CR obchod Mothercare? Myslim ze jsem ho nekde videla.
Ja mela v tehotenstvi hodne veci od nich + mistni belgicke znacky. HM je i v Belgii tristni - same hnusokalhoty.

 
Puca
22 příspěvků 03.06.13 09:28

Je, nicmene podstatne drazsi, nez napriklad v UK. Vzdycky bych vzteky pukla kdyz tady prodavaji „v akci“ - zlevneno z 630 na 570 a tech igelitovych obalech jsou natistene UK ceny - 11 liber. Takze v CR obchazim obloukem a vozim z Londyna. Co se tyka sortimentu, v CR velmi omezeny vyber v porovnani s UK (nicmene to se tyka obleceni pro deti, ani nevim jestli v CR sekci maternity vubec maji, nejak si neuvedomuju)

 
Alizon
1233 příspěvků 03.06.13 09:36

Aha klasika:( U tech cen taky vzdycky pukam, kdyz vidim v CR neco jeste s puvodni cenovkou. Tady v Belgii je Mothercare dobra, jak obleceni pro deti, tak pro tehotne, pro deti i ruzne potreby, nabytek a za ceny slusne. Jen me to tak napadlo, ze jsem v seznamu obchodu v katalogu videla i CR.

 
EvaVr
7 příspěvků 30.05.13 10:48

@adelaide k.
Nejhorší pro mě byly právě ty kalhoty. Všude jen rifle a takové ty hnusné khaki pláťáky, případně legíny.
Takže jsem většinou chodila v šatech, i normálních netěhotenských s vhodným střihem a sehnala jsem dokonce dvě sukně.

 
Alette
1 příspěvek 30.05.13 11:16

Souhlasím s adelaide k., je to boj. Těhotenské šaty jsou ještě dobré, dají se použít i netěhotenské třeba v empírovém střihu. A kamaše celkem chápu, co jiného taky, když najít těhotenské kalhoty na léto je nadlidský úkol - zvlášť když i do těhotenské módy pronikla „móda“ slim kalhot, to je peklo.
Když jsem chtěla plátěné kalhoty, které budu moci nosit i do práce, tak mi většinou začali vnucovat černé elastické cosi, co se z dálky velmi podobalo teplákům :o) Následující čtyři měsíce tedy budu chodit takřka výlučně v sukních a šatech.

 
adelaide k.
277 příspěvků 30.05.13 11:42

To je smutné na letošní „teplé“ sezóně. Celou dobu čekám jak na smilování na teplé dny, abych vytáhla sukně a pořád je zima jak v ruském filmu :-(

 
antees
731 příspěvků 30.05.13 12:36

Jojo, pokud nám to červenec a srpen nezkazí, tak budeme mít pěknou zimu ;)

 
Ptera
112 příspěvků 30.05.13 11:50

Ado díky - tohle jsem četla s potěšením a „… dlouhá, na břiše nařasená trička…“ ta bych brala všemi desíti.

 
rumpetroll
124 příspěvků 30.05.13 13:59

Ještě mě k tématu napadá vysvětlení, proč je ten výběr pro těhotné a nadměrné v Americe lepší. V Americe totiž ženy chodí běžně do práce až téměř (někdy úplně) do porodu, protože mateřskou mají jen 12 TÝDNŮ - s vybráním kdykoli kolem porodu, tj. každá se snaží co nejdýl vydržet v práci před porodem, aby většina z těch 12 týdnů byla strávená už s miminkem. (Podotýkám ještě, že mateřská znamená pouze to, že vás uvolní z práce a podrží místo, ale placené to nemáte).
No a po těch 12 týdnech, pokud manžel nevydělává tolik, abyste zůstala bez příjmu doma, jde miminko do nějakých jeslí (daycare) a vy zpět do práce. Ale břicho máte ještě poporodní, takže užijete nějaké ty slušné kalhoty, které jste nakoupili v těhotenství. Nebo jste nabrali všude po těle hodně, tak potřebujete větší velikost, než to zhubnete. U nás většinou ženy po porodu břicho schovají do domácích volných oděvů a když se vrací do práce, už mají zas normální rozměry (i kdyby pár kil zůstalo navíc, ale není potřeba nosit věci s „pytlem na břicho“.

 
kobylkalucni
70 příspěvků 30.05.13 22:54

Jak to je vůbec u nich s kojením když jde do jeslí, to se dítě automaticky ve 12-ti týdnech převádí na sunar?

 
Alizon
1233 příspěvků 31.05.13 10:24

Nevim jak v USA, ale v Belgii kojeni moc neresi. Budto vubec nezacnou nebo opravdu koji jen ty prvni mesice, pripadne (hodne jsou tu rozsirene polovicni uvazky) tak pul napul.

 
rumpetroll
124 příspěvků 31.05.13 10:39

Jo přesně. Moc se to neřeší. Úspěch je, když kojí ty tři měsíce, co je doma. Pak prostě flaška. Případně mají štěstí na práci a můžou mít částečnej úvazek a téměř plně kojit dál. Nebo jsou taky mámy, které zůstanou doma, takže můžou kojit, jak dlouho chtějí (často zůstanou doma hodně dlouho nebo třeba celou dobu, dokud není poslednímu dítěti 18 let - takový extrémy mi přijde…) A pak je ještě možnost, že někdo otrocky odstříkává a krmí z flašky svým mateřským mlékem (teda nechá ho tím krmit v jeslích), ale těch asi moc není a navíc to dlouhodobě skoro není možný.

 
markx
7 příspěvků 31.05.13 17:27

Mám úplně stejný problém, všude narážím max na těhotenské stany nebo oblečení na pár měsíců za nehorázné ceny:( Sukni do gumy je taky zázrak sehnat, vše je s pevným pasem a přitom sukni s gumou v pase můžete nosit v jakémkoliv stadiu postavy. Taky přibírám jen do břicha, naštěstí na netu jsem sehnala pěkné sukně s těhotenským pásem.. V poslední době mají pěkné kousky v Lindexu-hlavně šaty (pletené ve výprodeji) nebo letní (cena 499), ty mi sedí i teď v 7. měsíci.
Z poradny mám úplně stejné zkušenosti, samé lacláče a těhotenské rifle, na mě v sukních a šatech koukají jak na exota.

 
sely1
184 příspěvků 30.05.13 14:10

Podla mna nadherne oblecenie a faaaaaaakt velky vyber neuveritelne ale taketo handry najst na Slovensku a este k tomu aj v normalnych velkostiach tak tam hned beziiiiiiiim! :)

 
sylvaina
1 příspěvek 30.05.13 15:41

Země zaslíbená. I když ono stačí jen přejet hranice třeba do blízkých Drážďan a hned je to s nadměrnými velikostmi výrazně lepší. Já mám třeba tady problém koupit normální oblečení na střední věk. Některé obchody už velké velikosti vedou, ale já fakt nemám potřebu nosit trika s obrázkem…

 
Cimrwoman
42 příspěvků 30.05.13 16:04

Já jsem taky tlustá. To jen pro pořádek. Tlustí lidé se mi vizuálně nelíbí a neberu za argument zdravotní kdesicosi výmluvy. Za ty jsem se schovávala když jsem byla ještě tlustší. Teď mám své tělo ráda a beru ho jako svou vizitku - jasně že bych chtěla být štíhlá, ale co už, jsem to já, sama sobě nejbližší člověk. Líbí se mi lidé vyrovnaní se svým vzhledem, ať už má jakoukoli velikost. A proto se mi nelíbí ty šaty nahoře. Látka pěkná, velikost ok, ale proč všude bez rukávů? Jak mám být vyrovnaná a sebejistá, když mi koukají tlustý ruce? Proč si návrháři myslí, že stačí jen zvětšit velikost? Tlustýma rukama se nikdo nerad chlubí a jsou víc na ráně než tlustý nohy. Můžu mít krásný šaty, ale každý si hned všimne tlustých rukou a veškerý efekt je fuč…
PS: Ty krajkové beru!

 
SarikaN  31.05.13 12:26

Já jsem taky tlustá, včetně rukou :-)))
Ale současně jsem také hodně horkokrevná-byla jsem už za štíhla, a za tlusta se to pochopitelně ještě zhoršilo. Takže na léto kupuji zásadně šaty a trička bez rukávů-ačkoliv špagetová ramínka už si odpouštím. A naopak nadávám, když oblečení pro tlusté zakrývá látkou kdeco a tím se horko jen zvyšuje.

Za svoje tlusté ruce se nijak moc nestydím. Ano, radši bych je měla hubenější a nejen ty ruce, ale prostě tři roky užívání jistých prášků mi nadělily třicet kilo navíc a po čtyřicítce ani nevím, jestli to vůbec kdy shodím.

 
Mahtiel
443 příspěvků 30.05.13 16:07

Témata článku: Cyberpunk, Gothic, Gotika, Steampunk?? Určitě?? :D Neulítlo něco z článku staršího? :)

 
LinkaK
25 příspěvků 30.05.13 18:47

TO je sen, bojím se probudit. Takové střihy tu nejsou ani zdálky a prodavačky ani neví, že se v takové značce takové velikosti, nedej bože těhotenské, vůbec vyrábějí.

 
Chany
872 příspěvků 30.05.13 20:11
Hm

S těmi nekonfekčními rozměry je to pravda.

Moje velmi prostorově výrazná tchýně si celý život nechávala šít. Kupovala jen prádlo, boty a kabáty. V konfekci prostě neměla šanci…

 
Lhostejná Maruš
1 příspěvek 30.05.13 20:55

Všimli jste si těch „těhotných“ figurín? Možná jsem trochu nevnímavá, nebo je to tím, že jsem z maloměsta, ale ještě jsem v ČR nikdy neviděla těhotnou figurínu!

 
Lettie
426 příspěvků 30.05.13 21:33

@Chany Domnivam se, ze je to hlavne proto, ze ma-li byt odev ve vetsi velikosti usit kvalitne, musi mit dobry strih a dobry material. Oboji neco stoji, coz ale lide moc nejsou ochotni zaplatit. Hubeny clovek muze na sebe navlect temer cokoli a bude to vypadat prijatelne, kdezto kdyz totez date na velikost 46 a vetsi, vynikne kazda nekvalita. Cesky clovek radeji koupi nejaky barevny vzorovany hadr z PES za par korun, protoze si rika, ze v teto velikosti uz to za to nestoji, se nejak kraslit.
Krasne zpracovane je treba obleceni z Mariny Rinaldi, ale to vetsina Cechu nekoupi ani ve slevach.

Jinak musim rict, ze pekneho tehotenskeho obleceni je tu dostatek, velky vyber maji treba v AnneViktorii nebo v Babyparku. A ty tehotenske dziny s pruznym pasem se tu daly koupit uz pred 9 lety, kdy jsem je prvne potrebovala.

 
Lettie
426 příspěvků 30.05.13 21:50

@Lhostejná Maruš V me oblibene AV maji dokonce i vycpavku na bricho, kterou si muzete pridelat, kdyz si tehotenske obleceni zkousite jeste s malym brichem. A tehotne figuriny samozrejme taky.

 
verusinda
15 příspěvků 31.05.13 08:04
Jsem tlustá

Ado, díky za kouzelné slovíčko v nadpisu. Ano, já jsem TLUSTÁ. Přestože slýchám různá označení své velikosti od korektního „plnoštíhlá“ po husí kůži nahánějícího „baculka“, nic to nemění na tom, že jsem „tlustá“!!! :D

 
zwedavka
676 příspěvků 31.05.13 10:07

Souhlas, proč pořád řešit slovíčka a hranice nadváhy a obezity atd. Prostě řešmě co obléct tlustým lidem, aby vypadali přijatelně. Úpěnlivě sháním letní šaty s rukávem a pod kolena na věk 40 let - zatím nic, všude si myslí, že paže tlusté jak u jiných lidí lýtko je vhodné ukazovat.
Taky jsem zrovna včera kupovala kalhoty. Bylo to pořád dokola…ve velikosti 18 jsem nedostala do kalhot stehna, pas ok, ve 20 jsem tam měla stehna jakž takž a pas byl pod žebry a širší než boky.
Navíc mají kalhoty divně střižené, krátký sedový šev, mám je zařízlé kdesi a trapně vyrýsované cosi
Nakonec jsem uspěla v C&A, ovšem s tím, že je budu v pase zabírat.

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 31.05.13 14:54

Hľadať pekné a cenovo dostupné šaty pre tehotnú, to je ako keď poslala macocha Marušku z dvanástich mesiačikov v zime do lesa, aby nazbierala jahody. Moja skúsenosť: nech som si v tehotenskom obchode na seba navliekla čo chcela, vypadala som v tom ako hromada sena zakrytá nejakou plachtou. Ceny dosť vysoké, verejne ma zbičujte, ale dať šesť stoviek za tričko, ktoré budem nosiť tak 3-4 mesiace mi pripadá dosť. Takisto šaty z jemného ťahavého úpletu za 899 kč mi vzhľadom ku kvalite prišli predražené. Bežne nosím veľkosť 40. Našťastie som priberala iba do brucha, takže som nosila zavinovacie šaty a halenky, ktoré som mala ešte pred otehotnením, krásne sa prisposobili objemu brucha. Pár sukní v páse do gumy som zohnala po sekáčoch a pár slušivých tuník vo výpredaji. Bohužiaľ to vidím na poradni, vačšina tehotných to rieši teplákami, legínami a vyťahanými tričkami, alebo laclovými nohavicami (ktoré úprimne neznášam), málokedy tam vidím ženu v sukni alebo šatách. :-(

 
666mahu
1490 příspěvků 31.05.13 18:48

Dnes byla přede mnou v supermarketu u kasy hodně nadměrná paní (kupodvu nakupovala samé zdravé věci, největší část nákupu zaujímalo ovoce a zelenina) a pak jsem v nákupáku potkala asi 4 další rozměrnější/kor­pulentní ženy, a všechny si nesly tašku z C&A, nejspíš byly všechny v této značce i oblečeny. Takže většina silnějších a silných žen se asi u nás obléká tam, a to žádný zázrak není.
Jednou za čas tam zajdu s kamarádkou, když chce poradit s výběrem, potřebuje přes prsa velikost asi 48, zbytek má tak 44, a to je tedy velký oříšek sehnat na tuto postavu něco ucházejícího, nejhorší je to samozřejmě se saky, bundami, kabáty…
Rozměrným ženám nezávidím, mají to těžké, výběr je hodně omezený.

 
KKKlary
11 příspěvků 01.06.13 01:37

Mám uplně stejný problém. Mám ke své postavě docela štíhlý pas a velká prsa, všechno zapnu tak pod prsa a pak už je mi to malý. A když mám zase větší velikost, tak mi je to přes prsa, ale od prsou dolů to na mě visí :D V normálnim krámě si moc nevyberu. Sakra mám ženský křivky a prostě sehnat sako, kabát a i košile je docela problém v klasickém obchodu.

 
benyka
4238 příspěvků 01.06.13 11:33

Tak to jsme na tom podobně. Ramena a prsa 44, boky 38. Děs, běs. Z „normální“ konfekce mě posílají do „nadměrné“, a tam se diví, co tam pohledávám. :-)

 
Syslik1
95 příspěvků 31.05.13 20:36

Představa módního ráje. Nejsem vysloveně tlustá, ale postava mi prochází třemi konfekčními velikostmi, o střihu raději nemluvě. Velká prsa, břicho, ale úzké boky, tenké ruce i nohy. Často nakupuji v zahraničí, těžko sháním něco, co mi opravdu sedne. Zajít si jen tak do obchodního domu a moci si vybrat z většího množství věcí je představa neskutečně lákavá…

 
babetule
7 příspěvků 31.05.13 20:57

Předem podotýkám, že jsem se neurazila, ale určitě nejsem jediná těhotná, která si vystačí s běžnou konfekcí. Nyní jsem v sedmém měsíci a bez problémů. Stejně tak v prvním těhotenství, to jsem si koupila jen jedny těhotenské kalhoty a to jenom proto, že se mi moc líbily. A to nejsem žádný drobek, ale ženská s normální váhou a výškou. Kalhoty nosím 38 někdy 40 (v těhotenství 40). Trika a halenky běžně 36, 38 v těhotenství kupuji L, ale ty pružnější i menší. Teď jsem absolvovala květinový ples v květnu v šatech z Lindexu, pružná krajka, velikost S a vypadalo to absolutně normálně, jen prostě velký pupík. Teď, když je počasí na nic, mě mile překvapilo, že se vejdu do podzimního kabátu, tak ho vesele nosím. Jinak není nad to rodit v létě, už aby bylo, mám připraveny patery šaty, které hodlám střídat a nic víc nepotřebuji. Jinak si myslím, že není zas takový problém sehnat v Čechách pěkné těhotenské oblečení. Alespoň já bych si vybrala, kdybych ho potřebovala.

 
Puca
22 příspěvků 31.05.13 23:30

Urcite nejste jedina, ale rekla bych, ze tech co si nevystaci je podstatne vic. Taky asi zalezi na tom co bezne nosite a jake mate pozadavky na dress code v praci.
My mame velmi prisny dress code (kostym, pouzdrove saty/sukne) a sehnat neco vhodneho bylo v Cechach nemozne - a opravdu neznam nikoho kdo by v sedmem mesici dopnul kostymove kalhoty/sukni. Nakonec jsem mela cca 80% satniku z Kanady, zbytek z Londyna.
Kde byste byvala vybirala? Skutecne me to zajima, protoze ja nebyla schopna si tu koupit vazne nic.

 
Tearstief
15 příspěvků 01.06.13 16:50

Babetule nejste, ale…při svých prvních dvou dětech jsem si taky vystačila s modrými a červenými šaty z Tveretu (nebo jak se to jmenovalo) a u dcery pak ještě těsně před koncem s plátěnými kalhoty. Ale to jsem měla vel. 38 a 40. Teď po 4letech v práci, kde se stíhám najíst až když přijdu večer domů mám 46 (ano já vím, můžu si za to sama). Obléct se do konfekce ještě nebyl takový problém Ale…sehnat v téhle velikosti těhu oblečení je sakra problém. Ano jsem tlustá a těhotná a to je teprv bomba. Většina obchodníků už zjistila, že v mé velikosti jsou bokovky blbost a normálně potřebuji kalhoty do pasu. Jenže už mi kalhoty v pase nejsou :( a ve větším čísle mi jsou volné přes zadek a stehna, takže vypadám otřesně. Ale v téhle velikosti se snad těhu nedělá nikde. A byť bych ráda opět zašla do obchodu s mateřským oblečením, už u nás žádný není. Asi mi tedy nezbude nic jiného než vzít nůžky a upravit normální kalhoty, vzít si těhu pás a přežít to s „krátkým“ tričkem nebo se uzoufat v legínách a vytahané tunice.

K mentalitě obchodů si musíte uvědomit, že nejvíc oblečení si v současné době jsou ochotny koupit mladé (leckdy nesoudné) slečny převážně ve velikostech XS-M a to i tolik, kolik ho neunosí. No a oni potřebují levně nakoupit a maximálně prodat, což jde právě nejvíc v těchto velikostech. Ne že by si silnější ženy nerady koupily 10triček, halenek…ale tím, že není výběr, tak koupí jedno max. dvě a tím se neúmyslně snižuje kupní síla a v té návaznosti (a blbosti nakupujících pracovníků řetězců, sedících buď mimo republiku nebo realitu) si řeknou „aha nemusíme toho kupovat víc, neprodá se to“. A věřte mi, že by Vám kolikrát i prodavačky rády vyšli vstříc, ale nemají z čeho a nemohou za to.

 
divokytymian
68 příspěvků 19.06.13 15:05

Tak to tichá závist. Netlačí vás ty konfekční kalhoty do břicha?

 
KKKlary
11 příspěvků 01.06.13 01:13

Tyhle krámy jsou super! Škoda, že něco takového není u nás. Mám velikost 44-46, ale věci na sebe sehnat není zase takovej problém. Asi protože vím kam si mám zajít :D Hlavně chodím dost do sekáčú, kde vím, že třeba ve svojí velikosti seženu krásné šaty :) Ale v klasickém obchodu bych si vybrala asi horko těžko :) Proto mám ráda třeba F&F. A pro ty těhule je to taky bomba! Myslím, že u nás pro těhotnou sehnat třeba společenský šaty není zrovna nic lehkýho :)

 
Ascari
315 příspěvků 01.06.13 13:50
Pokrytectví

Pokud je „každého věc, jaké má tělo, a nikdo by mu do toho neměl kecat“, neměly by se ženy s nadváhou divit a vztekat, že nemůžou najít partnera, protože stejně tak je každého věc, jaké se mu líbí tělo, a nikdo by jej neměl odsuzovat, že hodnotí ženy podle váhy.

 
benyka
4238 příspěvků 01.06.13 17:37

A já hloupá jsem si doteď myslela, že se tady ženy tzv. „s nadváhou“ vztekají, že nemůžou najít v Česku na sebe rozumnou konfekci. :-)

 
666mahu
1490 příspěvků 02.06.13 08:38

@Ascari, :D :D Myslela jsem si to co @benyka. Pochybuji, ze by zeny s nadvahou mely problem najit si partnera - ve vaze to rozhodne neni. :-) Nadvaha muze byt jen nekolik kilo navic. ;-)
Zuzeny vyber budou mit mozna zeny obezni, ale tady se resi konfekce, ne vztahy.

 
Caterpie
14 příspěvků 08.06.13 19:20

Ascari, myslím, že jste dost mimo. Ve svém okolí znám lidi, co mají nadváhu a lidi, co ji nemají. Znám taky lidi, co mají problém sehnat partnera a lidi, co ho nemají. Přičemž tyto dvě charakteristiky nikterak nekorelují. (A i kdyby se nějaké ženy divily a vztekaly, jak říkáte - co je vám do toho? To je přece taky jen jejich věc.)

Příspěvek upraven 08.06.13 v 19:21

 
noemi
1547 příspěvků 01.06.13 22:44

Může mi tedy někdo vysvětlit, proč se takové oblečení u nás nedá sehnat? To těm obchodníkům nedochází, že by jim ženské rvaly ruce, kdyby tady konečně začali prodávat něco hezkého pro větší lidi? Sama si vystačím s běžnými velikostmi, ale v mém okolí je pár žen, které jsou větší a vím, že to není jednoduché sehnat něco hezkého. A dost mě šokovalo, když jsem šla s mou sedmdesátiletou maminkou, když si chtěla koupit nějaký hezký jarní kabátek a všude jí říkali, že mají jen malá čísla, obvykle tak do 42 a mamince by stačilo jen něco trošku většího.

 
koi  30.06.13 20:19

To máte jako dámské boty velikosti 42 a výše.
I prodavačky v obuvi uznávají, že je o to zájem, že by rády něco nabídly, ale že to prostě není, a dodavatel nemá. Jedna mi třeba rovnou sdělila, že ona má také nohu 43, a pro boty si jezdí do Drážďan (z Prahy).

 
malakaja
349 příspěvků 02.06.13 01:28

No to tedy nemám pocit, ze by u nás si velikosti 48 byl problém s výběrem. Sama jsem tyto rozměry strojila, tedy vim, ze vyber je, ale neni odvaha. Kdo má nadváhu a necítí se, schová se do černé a vrstev aby nebyl vidět… Jinak když vidím jak se na západě posouva vahový ideál krásy… Beyonce a spol…krasne zenske. nepochybne. Vyzably minimalismus ve mne ale rezonuje vic…

Příspěvek upraven 07.06.13 v 21:40

 
Bezzubka
1 příspěvek 05.06.13 11:09
číslování v USA

Měla bych drobný dotaz: Jak je to s těmi velikostmi v USA? Je možné se orientovat podle UK velikostí? Tzn. když vím, jakou UK velikost obléknu, mohu si koupit stejnou v USA? Nebo jsou v USA větší/menší? Díky za informaci

 
venyka
3 příspěvky 09.06.13 15:06

Jen mi prijde, ze pro tehotne je lepsi moda nez pro baculky… :(

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak uvázat kravatu

nnnn Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Tříčtvrteční fenomén

Všimli jste si toho taky? Sotva se oteplilo, určitá sorta českých... Celý článek

Čtenářské úlovky

Milí čtenáři. Z některých z vás se pomalu stávají profesionální... Celý článek