Jak si okopírovat tričko

07.02.16 | autor Ada

Určitě už se vám někdy stalo to, co se teď stalo mně: vaše milované tričko, které vám skvěle sedělo a rádi jste ho nosili, definitivně dosloužilo. Stejné samozřejmě zaboha nemůžete sehnat. Co teď? Jestli se nebojíte šít, máte vyhráno.

Tmavě červené tričko, které jste viděli v mém prvním videu, jsem nosila déle, než by se na pekelnici hodilo. Ignorovala jsem žmolky i fakt, že začínalo být vytahané víc, než by se slušelo. Pak jsem ho ovšem vytáhla z pračky s dírou v podpaží a bylo jasné, že je čas přestat zavírat oči. Sloužilo dlouho, ale dosloužilo.

Pochopitelně jsem ho jen tak nevyhodila, nýbrž jsem ho rozebrala a ušila si podle něj nové. A teď vám povím, jak se to dělá. Není to těžké, má to však svá úskalí.

Než začnete párat, pořádně si tričko prohlédněte a vyfoťte si, jak vypadá a jak jsou vypracované různé detaily.

U obyčejného trička to není tak nutné, ale u složitějšího střihu se to vyplatí. Doporučuji pracovat s tričkem čerstvě vypraným, sami jste si jistě všimli, že v pračce se bavlněná a viskózová trička malinko srazí a přiblíží se své původní, nevytahané podobě.

Žehlit zatím nemusíte, vyžehlete si až rozpárané díly. Chopte se nůžek a tričko rozpárejte. Na overlockový steh se mi nejvíc osvědčila metoda párání z lícové strany, kdy šev postupně roztahujete a stříháte stehy, které vidíte. Obnitkovací část stehu se uvolní a na závěr ji vytáhnete celou najednou. Při párání nemusíte být extra něžní, když sem tam šmiknete do látky, nic moc se nestane. (Pokud ho nebudete chtít po okopírování zase sešít - to je při opatrném párání samozřejmě možné.)

Druhá možnost, jak párat, je odříznout nebo odstřihnout šev těsně vedle šití. Při stříhání si pak ale nesmíte zapomenout přidat přídavky na švy!

S páráním začněte v bočních švech a postupujte až na konec rukávu. U triček se totiž rukávové a boční švy šijí najednou. U halenek se nejprve sešije boční šev a rukáv, také sešitý, se vsadí do průramku (díry na ruku), ale u triček se sešijí pouze švy na ramenou, potom se do průramku všije nesešitý rukáv a pak se projede celý šev od spodku trička až po konec rukávu. Když se před páráním podíváte na rub, tak to uvidíte názorně. Na fotce je podpaží, kde se setkávají jednotlivé švy. Modrými šipkami je označený šev, kterým je rukáv všitý do těla trička. Bílá šipka označuje šev na boku trička a na spodku rukávu. Vidíte, že nejprve byl ušitý ten první a potom přes něj vede ten druhý.

Je to pochopitelně jednodušší než vsazování klasického rukávu a při šití to nedá tolik práce.

Po rozpárání bočního + rukávového švu vypárejte rukáv. Proveďte s oběma rukávy. Zůstane vám tělo trička sešité v ramenou. To si teď pěkně položte před sebe a podívejte se, jak je střižený průramek. Všimněte si hlavně toho, že je vzadu i vepředu stejný. Je to patrné i na tomhle dlouho nošeném tričku, kde by průramek mohl být dávno deformovaný.

Proč vám říkám, abyste si toho všimli? Jestli šijete, tak asi víte - na halenkách, košilích, sakách a vůbec všem, co není tričko, má totiž zadní část průramku jiný tvar než přední. Vzpomeňte si, jak jsme dělali základní střih v tomto článku. Takhle vypadají přední a zadní díl vedle sebe: fialově jsem zdůraznila boční šev, modře přední část díry na ruku, červeně zadní. Zadní je mělčí, přední je víc vykrojená.

No, a u triček se o to vůbec nemusíte starat, protože jsou obě strany stejné :)

Rozpárejte ramenní švy. Máte teď čtyři díly - přední, zadní a dva rukávy -, které si překreslíte na papír. Mé tričko, protože se vepředu tváří jako zavinovací, má pět dílů.

Tohle je zadní díl. Není moc zdeformovaný, jen trochu vytahaný. Stačí ho jednoduše překreslit na papír.

Překreslete si pouze půlku střihu.

Zkontrolujte základní míry. Každý úplet je jinak elastický, na počítání mír existují různé koeficienty, ale u běžných bavlněných a viskózových úpletů na trička se mi zhruba osvědčilo střihnout to podle skutečných rozměrů těla - tj. když máte v pase 72 cm, čtvrtka trička (= půlka zadního dílu, který teď kreslíme) by měla mít 18 cm + přídavek na sešití. To samozřejmě platí pro přiléhavé tričko, ne pro volné.

Upravila jsem si vršek průramku - tady se látka vytahala a ramenní šev byl protažený do špičky. Průramek nevede rovně nahoru, je trochu zahnutý směrem ven, ale tady to bylo moc.  Ramenní šev jsem narýsovala podle pravítka (kdekoli jsou nějaké rovné čáry, rýsujte podle pravítka). Kdybych šila obyčejné tričko, stačil by mi tenhle jeden střih na zadní i přední díl, na předním bych jen prostřihla větší výstřih (zde jsem vám ho na ukázku vyznačila čárkovaně - třeba takhle by mohl vypadat).

Po dokončení případných úprav přeložte papír ve středové ose dílu a vystřihněte. Po rozložení pak budete mít pěkně symetrický střih.

Já jsem u svého trička musela obkreslit ještě přední díl. Trička se zavinovacím efektem mají dva přední díly, které jsou stejné, jen zrcadlově obrácené. Kdybych si takové tričko navrhovala sama, odvodila bych střih z již hotového zadního dílu - je to totéž, jen je ustřižený kus na výstřih.

Můžeme si to ostatně předvést názorně. Pod nový kus střihového papíru jsem položila vystřižený zadní díl a načrtla si obrysy jedné strany.

Když navrch položím přední díl, je vidět, že je opravdu stejný, jen ten ustřižený kus chybí.

Teď už zbývají jen rukávy. Halenkový rukáv je asymetrický stejně jako halenkový průramek, přední část hlavice (to je ta zaoblená horní část) má jiný tvar než zadní. Kdyby tomu tak nebylo, halenka by nás někde tahala nebo se naopak někde bachratila. Tričkový rukáv je symetrický. Jenže ouha, tady na mě po rozpárání vykouklo tohle:

Tričkový rukáv může být symetrický, protože se při nošení díky pružnosti materiálu sám natáhne do asymetrického tvaru, jaký je nutný pro pohodlné nošení. U obnošeného trička, jehož materiál ztratil původní elasticitu, už to rukávu prostě zůstane. Takhle to ale nemůžete obkreslit, střih musí být symetrický. Na které straně je pravda? Někde mezi, trochu blíž té křivkatější straně. Tady jsou střihové zkušenosti výhodou, nebo si také můžete pomoct nějakým profesionálním střihem, se kterým porovnáte průramky a rukávy rozebraného trička. (Radím nepoužívat Burdu, jejich tričkové střihy totiž bohužel moc nesedí.)

Ukážu vám ještě jedno zachovalejší obyčejné tričko. Látka je pevnější, méně obnošená. Průramek je úplně stejný jako na červeném tričku - vyzkoušela jsem to jejich položením na sebe. Je také hezky vidět, že přední a zadní díl se opravdu liší jen hloubkou výstřihu. Okopírování střihu obyčejného trička je opravdu jednoduchoučká práce na půl hodiny.

Na rukávu je vidět, že je perfektně symetrický:

Střih rukávu jsem kreslila stejnou metodou jako střih zadního dílu - narýsovat půlku, přeložit, vystřihnout. Než budete stříhat, zkontrolujte, zda je délka křivky rukávové hlavice, tedy vlastně horní obvod sešitého rukávu, stejně dlouhá jako obvod průramku. Je to logické, oba obvody na sebe musí sedět. Měří se to špatně, chce to nějaké pružné měřidlo nebo křivítko se stupnicí, ale dá se to zvládnout i krejčovským metrem. Obvod rukávu by měl být o kousek (1-2 cm podle velikosti) delší než obvod průramku, aby se mohl do průramku lehce navolnit. Ušijete to i bez toho, jestli se bojíte, ale sami uvidíte, že to není úplně ono a budete muset tričko nějakou dobu nosit, než se rukávová hlavice povytáhne a tričko si "sedne".

Apropos, hlavice: výška té zaoblené části je u takovéhleho běžného trička v průměrných velikostech kolem 13-14 cm. Ta moje byla vytahaná moc do špičky, proto jsem ji nahoře jemně přistřihla

U volných, nevypasovaných triček (pánská trika) je hlavice rukávu nizoučká, skoro placatá, stejně tak průramek je velmi mělký. Kdybyste takové triko rozebírali, nelekněte se, je to v pořádku. Volná trička mají dlouhý ramenní šev a šev, jímž je všitý rukáv do průramku, je spadlý pod ramenní kloub, proto není nutný ani žádoucí hlubší tvarovaný průramek a vysoká rukávová hlavice.

A ještě jeden tip. Může se vám stát, že rozpářete tričko a získáte tohle:

A to jsem díl před focením brutálně natahovala proti směru zkřivení, aby se aspoň trochu narovnal. Moc to nepomohlo. Jak takovou křivotinu přetransformovat do rovného střihu? Nejlepší je obkreslit si tričko na kus papíru ještě předtím, než ho rozpářete, a podle samotného dílu potom jen doladit rozměry. Nebo se na to vykašlat a tričko okopírovat podle jiného, bezproblémového střihu, který už máte hotový a uložený, jak jsem v tomto případě (tričko s krajkovým sedlem) učinila já. Nervy máme jen jedny.

Tolik ke střihu. Vlastním šitím už se zabývat nebudu, tomu už jsem se na Pekle jednou věnovala, konkrétně v tomto článku, kde je popsáno, jak ušít tričko i na obyčejném stroji, bez overlocku. (Jen tam ještě dávám tipy na střihy triček z Burdy, které už bych teď nedoporučila.)

Tmavě červené tričko z tohoto článku jsem si okopírovala v tmavě modré barvě a naživo ho uvidíte v nejbližším videu ;)

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Helenuše
254 příspěvků 07.02.16 16:11

Díky za článek, který má hlavu a patu. Je příjemné si tu počíst od někoho, kdo ví, co chce říct a jak to čtivě a srozumitelně udělat.

Jen jedna drobnost - že na páté fotce odspodu je jen obrázek kresby dřeva na stole je omyl při vložení obrázku nebo mám ve svém počítači hledat nějakou chybu ve zobrazování?

Příspěvek upraven 07.02.16 v 16:30

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 07.02.16 16:28

Moje chyba, opraveno.

 
Helenuše
254 příspěvků 07.02.16 16:30

@Ada Pekelná Díky za bleskovou reakci.

 
Charlie91
42 příspěvků 07.02.16 17:05

Kéž by mě tak neděsil šicí stroj.

 
pavla.ku
3341 příspěvků 07.02.16 17:07

Koupila jsem si kdysi tričko v Reservedu, které super sedělo. Rozhodla jsem se jít si tam koupit později ještě jedno stejné právě kvůli střihu. Nebylo drahé, rozpárat ho tedy nebyla škoda. Nápad dobrý. Trička stejného střihu tam pořád měli, ale mezitím je všechny stačili vyžehlit napařovací žehličkou tak, že byla vytáhnutá a cípatá a na zhotovení střihu už nevhodná. Takže nic :-)

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 08.02.16 07:02

@pavla.ku
Kdyby to bylo jen vytáhnuté žehličkou, stačilo by vyprat. Vrátilo by se do původního stavu. Ada to v článku zmiňuje. :-) Ale kdybych neměla zkušenosti, asi bych neriskovala. :-)

 
vendulael
2147 příspěvků 07.02.16 17:42

Super článek. Nebyly by prosím i nějaké tipy na jiné konkrétní střihy, když ty z Burdy moc nesedí popř. alespoň informaci, v čem tkví problém, že ty střihy z Burdy moc nesedí?

 
Anka F.
202 příspěvků 07.02.16 19:05

@Ada
Super a díky!

 
Kleopetra
9 příspěvků 07.02.16 21:20
Strihy, ktoré sedia

Zdravím, Ada, ďakujem za článok. Kde mám hľadať strihy z úpletu na tričká, keď tie burdové nesedia? Chcela by som si ušiť z úpletu aj šaty so zavinovacím efektom - ako malo Vaše tričko - poradíte mi, prosím, kde hľadať strih? Ďakujem.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 08.02.16 01:21

@Kleopetra Střihy od Simplicity jsou prý dobré, a koukala jsem, že mají docela velký výběr triček s různými řasenými a podobnými efekty. Nebo použij Burdu, ale průramky a rukávy si uprav podle ověřeného střihu, třeba zrovna okopírovaného vyzkoušeného trička. Z Burdy jsem jednou šila úpletové šaty a ty byly ok, potom tričko, tam měl rukáv myslím moc vysokou hlavici a průramek byl moc hluboký (a našla jsem to i u dalších střihů, které jsem už ani nezkoušela, rovnou jsem rukávy upravovala), a jednou jsem zkusila raglánové tričko a to nějak nefungovalo vůbec :)
(A nejsem sama, od koho jsem slyšela stížnosti, takže mýma rukama to nebude.)

 
Kleopetra
9 příspěvků 10.02.16 21:25
Ada

Raz som aj ja skúšala raglán z Burdy - a bola to hrôza.

A z ktorej Burdy boli tie OK úpletové šaty? :-) Ďakujem.

 
-zu
6 příspěvků 08.02.16 15:46

@Kleopetra
pokud Vám nevadí angličtina nebo němčina, mám dobrou zkušenost s Ottobre

 
Kleopetra
9 příspěvků 10.02.16 21:27
-zu,

Ďakujem, už si ch pozerám - anglina je ok. Na Slovensku, pravdaže, nie sú… Tak zasa budem načierať do Česka. :-D

Příspěvek upraven 10.02.16 v 21:27

 
Rajči
35 příspěvků 08.02.16 00:39

Děkuju za článek, tohle určitě zkusím.
Jsem v šití dost začátečník, ale taky tele, které jde do všeho po hlavě, takže jsem si zkoušela i narýsovat základní střih podle předchozího návodu. A šlo to dobře, až na průramek. :D Když jsem pak svůj pokus sešívala, ramenní švy jsem měla příliš nahoře, a průramek se mi moc zařezával do podpaží, přirozeně. Jen podotknu, že popotahováním dolů se to nespravilo. :D
Můžete mi někdo prosím poradit, čím by to mohlo být? Jo, protože jsem echt punker a nějaké složitosti mě nezastaví, tvořila jsem rovnou princes. Držela jsem se návodu od Ady a sešívala nadvakrát, ale bohužel, průramku se to nějak nelíbilo.
Nicméně jsem se rozhodla, že mě to nezastaví a prostě se k tomu prošiju!
A děkuji za rady. c:

 
MP Jana
214 příspěvků 08.02.16 18:16

Asi máte vyšší sklon ramen, úprava je jednoduchá- zaberete boční část ramenního švu a o ten samý rozměr snížíte i prúramek.

 
Rajči
35 příspěvků 08.02.16 20:53

Děkuji! Ještě mě napadlo, že jsem se možná špatně změřila přes prsa a proto mi to někde nevyšlo.

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 08.02.16 07:18
Pěkný článek, díky

Přidám můj tip na párání overlockového stehu, aniž byste měli nepořádek z nastříhaných nití nebo museli šev ušmiknout. Chce to jen malinko nácviku. Na prvním obrázku je barevně odlišená nit, která vede soustavou nití pouze rovně. Ta když se za ni vezme a jemným tahem táhne ven by měla hladce (po větších částech) „vyjíždět“ ven z páraného švu. Někdy to jde hůř, záleží na více okolnostech, ale většinu páraných švů zvládnete tímto způsobem.
Musím přidat malé upozornění, toto je lícová strana švu. Přikládám obrázek. Na lícu je vodorovná nit vidět jako smyčka.
Na třteím obrázku už není nit barevně odlišená, takhle to uvidíme na kupovaném zboží. Přesto stále ještě je rovná nitka relativně dobře vidět. Spojuje ta dlouhá zaoblená očka k sobě. Vede rovně, v materiálu, ne na okraji!
Poslední obrázek už je pro větší soustředění, ale princip je stále stejný. Občas totiž steh vypadá trochu jinak, ale je to materiálem, nitěmi, seřízením stroje…
Asi se vám momentálně zdá ušmiknutí nejrychlejší, ale věřte, že když to jednou vyzkoušíte, budete takhle párat rychleji. :-)

 
MP blanka
222 příspěvků 08.02.16 16:06

Betynka 02 - tiež som chcela ponúknuť tento profesionálnejší spôsob párania overlockového stehu, predbehla ste ma. Pre upresnenie teda už len dodám, že spomínaná rovná niť je ihlová niť. Ak sa pomýlite a skúsite ťahať za niektorú inú, steh sa vám zatiahne, a potom to už asi nepôjde. Ak je šev šitý na 4.-nitnom overlocku, kde sú dve ihlové nite, musíte, pochopiteľne vytiahnúť obe.

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 09.02.16 06:40

@MP blanka
Tak jsem Vám ušetřila práci. :-)

 
vendulael
2147 příspěvků 10.02.16 18:09

Dobrý návod. Já si říkala, že na to musí být nějaký fígl!

 
Réza4  08.02.16 07:42

Díky za článek, ačkoli šicí stroj (zatím) nemám, šicí články mě moc baví a jsou inspirativní. Už jsem si koupila dvě knížky pro začátečníky, ve kterých ráda listuju.

 
CatMína
265 příspěvků 08.02.16 08:30

Moc děkuji za článek, hned si půjdu udělat zkušební střih na zavinovací triko :-)

 
sobotage
276 příspěvků 08.02.16 09:59

Děkuji za článek s užitečnými informacemi. Až budu velká a přestanu se bát stroje, tak si třeba i něco ušiji. Ale rozhodně moc děkuji za další stupínek k tomu, že bych šití fakt jednou mohla zkusit.

 
Hannnah
254 příspěvků 08.02.16 14:28

Super článek, už jsem na něj čekala!
Pochopila jsem správně, že spodní okraj předního dílu (dvojitého)se začistí společně?

 
-zu
6 příspěvků 08.02.16 15:53

@Hannnah
jsem jen amatér, ale spodní okraj dělám až po sešití (rukávy před) a po dlouhém zkoušení stehů, včetně dvojjehly, okraj šiji pružným slepým stehem (na líci jsou vidět jen malé kolmé čárečky)

 
Havrenn
7 příspěvků 08.02.16 23:59

Diky za clanek, prisel o tyden pozde :)

Minuly vikend jsem akorat dosila svoje prvni upletove tricko. Samotne sesivani slo skvele diky predchozimu clanku, ale ten strih jeste neni uplne ono, a to jsem to ladila uplne nekonecne. Rozparala jsem tricko, co mi sedi asi nejlip, a zaroven jsem si na obkresleny strih zkousela vynaset ruzne svoje vodorovne miry umistovane odshora, abych overila, jestli to neni moc vytahane. Udelala jsem nejaky kompromis mezi trickem a mirami, sesila ho, ale stejne jsem to pak jeste cely den doladovala, a uplne idealni to neni.

Muj hlavni problem je nasledujici: Kupovana tricka mi casto moc nejsou, strihy mi taky nesedi, takze nemam, cim bych se ridila a co bych obkreslila. Mam jen sve telo, ale nevim, jak to ma byt spravne. Kudy presne maji vest okraje pruramku vzhledem ke tvarum tela, aby tricko dobre sedelo? Krouzim-li pazi v rameni, ma byt vse, co se hybe, uz za pruramkem, nebo by to bylo moc vykrojene? Hlavne na predni strane na tom nejuzsim miste nad prsy mi pripada, ze bych ja osobne porad vykrojovala mnohem vic, nez to maji kupovana tricka, tak nevim, co je spravne. Nekde jsem take cetla, ze to misto, kde se v podpazi setkavaji ctyri rohy latky, by melo byt vyskove v urovni prsnich bradavek – neni to moc nizko? Kde presne na rameni se maji predni a zadni dil setkavat s rukavovym? Jak moc je to ovlivneno tvarem a velikosti vystrihu (pripada mi, ze kdyz ho zmenim, najednou i vsechno ostatni padne jinak)? Lisi se toto vsechno pro veci z upletu jako tricko a pro veci pevnejsi, jako je halenka?

Dekuji predem moc za odpoved od vsech, kdo tomu rozumeji, docela me to dlouhodobe trapi. Narazim na to pokazde, kdyz neco siju, a nikde jsem zatim nevycetla nejakou uspokojivou odpoved. Myslim, ze mam nejaky min obvykly tvar ramen (jsou celkem uzka a dost nasikmo, takze mi treba porad padaji raminka od podprsenky a klouze kabelka), tudiz se mi spatne orientuje i v tom, jake tricko nebo kosile v prodejne by mi vlastne byly nejlip. A kdyz uz si neco siju sama, tak vubec nevim, k jakemu idealu mam smerovat…

Příspěvek upraven 09.02.16 v 00:02

 
MP Jana
214 příspěvků 09.02.16 05:07

Ona ta odpověď není úplně jednoduchá. Pokud máte svislejší ramena, je potřeba adekvátně změnit sklon ramenního švu a o stejnou vzdálenost, jakou zaberete ramenní šev v boční části, pak posunout dolů průramek. Místo, kde se stýkají čtyři rohy látky je dost invididuální, ale v úrovni bradavek je hrozně nízko- čím výš tento bod je, tím větší pohodlí v pohybu. Pro tričko tento bod bude ale výš než pro halenku- může být klidně až přímo v podpaží, ale nesmí to táhnout. Samotný průramekby měl vést vnitřně od toho, co se hýbe.

 
Havrenn
7 příspěvků 09.02.16 23:05

Diky moc, presne neco takoveho jsem potrebovala!

 
Atlacoya
2146 příspěvků 09.02.16 10:54

U článku o košilích Ada napsala: „Článek, který se nikomu nelíbí, má za půl dne víc komentářů a větší čtenost, než ten předchozí o couture přehlídkách. To je pak těžký.“ Proto píšu tento komentář, i když nemám co říct, aby u kvalitních články byly taky čárky za komentáře.

 
UzZase
72 příspěvků 09.02.16 11:57

Ještě je potřeba místo ramínka napsat do komentáře slovně souhlasím nebo nesouhlasím:)

 
UzZase
72 příspěvků 09.02.16 11:57

Takže: Souhlasím! :)

 
UzZase
72 příspěvků 09.02.16 11:59

Případně „To se mi líbí!“ A hned tu máme tři komentáře o ničem, ale jsou tu, takže je ten článek lepší, než se před pěti minutami zdálo.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 09.02.16 13:22

Ale to je dost na ni. Ostatní komentáře jsou o něčem, třeba se tady i rozdávají rady a my tady jen čárkujeme.

 
Rajči
35 příspěvků 09.02.16 15:23

Souhlasím s vámi! A chtěla jsem ty komentáře naklepat třeba sama. :D
Když se tedy nepočítá s obsahem komentářů, ale jen s počtem… (jak jinak si vysvětlit stálé redakční příspěvky. -_-)

 
volfish
903 příspěvků 10.02.16 22:46

Souhlas!

 
zwedavka
673 příspěvků 09.02.16 12:52

Děkuju za článek.

 
cryptoprocta
179 příspěvků 09.02.16 13:27

@sobotage Mám přesně ten samý pocit. úplně se vidím, jak mi z pod ruk plynou ty sukýnky, trička a halenky, ale zatím jsem zmršila i záplatu na kalhoty :-D Jestlipak někdy dorostu do šicího stroje?

 
sobotage
276 příspěvků 09.02.16 13:39

@cryptoprocta Právě si říkám, že plést, háčkovat a vyšívat umím. Z technického kreslení jsem měla jedničku, takže perspektivu mám. Ale mám respekt z šicího stroje. Ušila jsem si jednou kalhoty asi v 10 letech za asistence maminky (maminka nastříhala a já jsem jen sešívala podle jejího našpendlení), ale i toto byl nadlidský výkon a od té doby ani ťuk.

 
Alí Aziz
36 příspěvků 10.02.16 12:45

Děkuji za článek. Nakoupím si úplet, zavřu se doma a nevylezu, dokud nebudu mít skříň narvanou tričky tak, že už se tam nevejde ani kapesník.

 
LaalaB
708 příspěvků 21.02.16 20:36

Akorát se hodí :-) Sice kopíruju nesrovnatelně obtížnější tričko, ale i tyhle informace se budou hodit. Díky :-)

 
marmota-b
529 příspěvků 14.04.16 15:53

Ovšem pozor, člověk má vyhráno teprve ve chvíli, kdy sežene správný materiál. Což já se svou oblibou triček zcela bezelastanových mám dost složité; koupila jsem si tuhle látku, která tvrdila, že je 100% bavlněná, a doma zjistila, že tam ty elastické nesmysly stejně jsou.
The Dreamstress nedávno psala o skvělém jednoduchém způsobu jak zjistit, jestli úplet (v jejím případě vždycky s elastanem) bude držet tvar a nebude se vytahovat jako blázen: http://thedreamstress.com/…knit-sewing/
Pro ty, kdo nevládnou angličtinou: vtip je stručně v tom, že když úplet/tričko složíte a ono se vám to složené hned začne rozlézat a ztrácet tvar, radši ruce pryč.

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Dvě levná, nebo jedno drahé?

Zbožňuju, když na mě námět na pekelný článek vypadne z mé vlastní... Celý článek

Jak vznikaly šaty do Opery

Psaní o sobě a o tom, co dělám, se na Módním pekle vyhýbám, neboť o... Celý článek