Porno pro pořádkumilovné: Jak skladovat šperky

02.04.16 | autor Redakce

Na krku se vám může pohupovat pravý Tiffany, pokud ale nevíte, jak šperky skladovat a organizovat, svými cennostmi nikoho neoslníte. A to doslova. Pokud se ke svým kouskům chováte macešsky, ztratí lesk a snáze podlehnou mechanickému poškození. Tak kam ty drahé a nejdražší uložit?

Veskrze nezáleží, jestli si potrpíte na klasické šperkovnice, nebo své cennosti skladujete v jednom z DIY výtvorů. Pravidlo je jasné: šperky by měly být v suchu a mít kolem sebe dostatek prostoru, aby se o sebe vzájemně neotíraly. Zatímco bižuterie vám leccos odpustí, drahé kovy je nutné skladovat s větší péčí a nejlépe odděleně. Zlato, stříbro a chirurgická ocel si zaslouží svoji vlastní, nejlépe uzavřenou, přihrádku. Opatrně se musí na stříbro, které černá a na jiných kovech zanechává nevzhledné skvrny. Než velké experimenty, raději jej uložte do vlastního boxu, v ideálním případě zabalené do tzv. antitarnish ubrousků.

Prsteny

Prstenům je nejlépe, pokud je skladujete tak, jak se nosí - na prstu. Ke koupi proto svádí různé stojany a dekorační ruce, které děsí návštěvy a společně s kýčovitými ocasy zvěře mění interiér v bizarní obludárium. Nejlépe stejně vypadá obyčejný průhledný stojan, případně dekorace, která nebije do očí a přirozeně splyne s interiérem. Aby takový stojan nepřipomínal krk africké domorodkyně, je dobré vybírat organizér s podmiskou na případné přebytky.

Právě klasická miska na nočním stolku bude stejně nejvíce vytíženou šperkovnicí, protože ruku na srdce: trpělivě vyskládávat prsteny na stojan je večer to poslední, co uděláte. Abyste zabránili oděru a rannímu přehrabování ve změti prstýnků, zkuste keramické misky, které připomínají platíčko na vajíčka. Nic vám nebrání použít i ta reálná - do šuplíku, ne nutně jako rustikální bytový doplněk.

Zdroj: http://thefashionistasdiary.com; http://makinglemonadeblog.com; https://www.shopbop.comZdroj: http://thefashionistasdiary.com; http://makinglemonadeblog.com; https://www.shopbop.com

Řetízky

Řetízky a náhrdelníky by měly zásadně viset, zvlášť pokud si nepotrpíte na pravidelnou dávku adrenalinu při jejich rozmotávání. Nejšikovnější pomůckou jsou samozřejmě nástěnky s různými háčky a úchyty. Pokud necítíte potřebu v sobě násilím budit kreativního ducha, koupíte takových mraky. Obstojné kousky ale vyrobíte i svépomocí. Kromě klasické tyčky pobité háčky si můžete sestrojit i složitější nástěnky. Jako základ se hodí obyčejná korková nástěnka nebo rám od obrazu.

Nástěnky na šperky jsou pěkná bytová dekorace, pozor ale, kam ji připevníte. Některé kovy a kameny mají tendenci blednout, proto jim na přímém slunci nebude nejlépe. Řešením jsou v takovém případě uzavřené skříňky a kabinety, které vaši sbírku ochrání před prachem i vlezlými pohledy návštěvy. I tady můžete popustit uzdu své kreativitě a nástěnnou skříňku si vyrobit vlastníma rukama. Stačit k tomu bude třeba nástěnná lékárnička, do které připevníte háčky nebo platíčko z klasické šperkovnice.

Háčky a závěsné systémy mohou dělat neplechu v případě, že chcete skladovat vrstvené náhrdelníky. Na ty se hodí speciální stojany s drážkami, které jednotlivé vrstvy oddělí a usnadní rozmotávání.

Zdroj: http://blog.monaluna.com; http://www.umbra.com; http://julieannart.com; http://organizingmadefun.blogspot.cz; https://www.etsy.comZdroj: http://blog.monaluna.com; http://www.umbra.com; http://julieannart.com; http://organizingmadefun.blogspot.czhttps://www.etsy.com

Náušnice

Hledání té druhé do páru ulehčí platíčka a stojany, do kterých náušnice jednoduše zapíchnete. Domácí, a méně reprezentativní, alternativa je kousek čtvrtky s otvory na připevnění. Někteří radí zavěsit náušnice na napnutou silonku. To je ovšem estetická divočina, která v interiéru nemusí vypadat nejlépe. O něco reprezentativněji působí třeba napnutý řetěz, na který svou sbírku můžete zavěsit. Nejlepším řešením je ale stále obyčejný organizér na šrouby či box na rybářské háčky s dostatkem drobných přihrádek. Krabičky jsou většinou z průhledného plastu, proto máte dobrou představu, kde se který kousek nachází.

Zdroj: http://www.temptalia.com; http://www.weekendramblings.com; http://cleverlyinspired.com; http://www.notonthehighstreet.comZdroj: http://www.temptalia.com; http://www.weekendramblings.com; http://cleverlyinspired.comhttp://www.notonthehighstreet.com

Náramky

Problém s náramky, především těmi s širším objemem, je náchylnost k oděru. Proto svou sbírku, pokud možno, zavěste. Poslouží k tomu obyčejný držák na utěrky, který pořídíte v domácích potřebách. Náramky můžete vyskládat i do menších misek a hrníčků. Žádnou novinkou nejsou ani svícny a hrdla od lahve, na které náramky jednoduše navléknete. Je na pováženou, do jaké míry je estetická lahev od Mattonky, proto i zde platí všeho s mírou. Náramky můžete samozřejmě uložit i do obyčejného boxu. Nejlépe průhledného, aby se šperky při zbytečném prohrabování neotloukly.

Zdroj: http://www.melissygoose.com; http://thefashionistasdiary.com; http://www.thepursuitofstyle.com; http://www.songofstyle.com/Zdroj: http://www.melissygoose.com; http://thefashionistasdiary.com; http://www.thepursuitofstyle.comhttp://www.songofstyle.com/

A jak skladujete své cennosti vy?

Autor

Redakce

Redakce Módního Pekla sleduje dění jak na Módním Pekle, tak ve světě módy. Připravuje pro Vás rychlovky a krátké články.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Rajči
35 příspěvků 02.04.16 00:18

Hele, bílý kůň je bílý. Náušnice dávat po dvou do malých krabiček a náhrdelníky věšet. A schovat pořádně do skříně, ať nám je slušní pracovití občané nezávidí.
A navíc mi to zase urvalo kousek z mého lingvistického srdce. Redakce, prosím vás. Zvěřina se papá. Předpokládám tedy, že v bytu má být zvířena, ať už kýčovitá či nekýčovitá. Případně zvěřinec.
(Pojďme bojkot. Nekomentovat!)

 
ab
31 příspěvků 02.04.16 06:29

„… děsí návštěvy a společně s ocasy kýčovité zvěřiny mění interiér…“
Jsem natvrdlá - kdo si vystavuje jaké ocasy kýčovité zvěřiny?

 
Admin Módnípeklo.cz
1009 příspěvků 02.04.16 07:04

@Rajči Máte pravdu, zvěřinu jsem vyměnila.

Děkuji,

admin Josefina

 
Brunhilde  02.04.16 08:32

To není pro mne, nechápu formulaci „pravý Tiffany“, ztratila jsem se hned na začátku.

 
SagaN  02.04.16 09:09

Redakce má něco proti klasickým šperkovnicím, nebo tady zakládá tvořílkovskou sekci MP? Organizér na šrouby, držáky na utěrky - jste se už totálně zbláznili?!

 
eless
1060 příspěvků 02.04.16 11:42

Organizer na sroby som si vystlala molitanom a latkou a ukladam si do toho bizu. velke podlhovaste mam na retiazky a nahrdelniky, male na nausnice a prstene. nepovazujem sa za tvorilku, ale sperkovnicu aku som chcela podla svojich predstav som jednoducho nenasla, alebo boli predrazene (cc 200 eur). tak mam lacnu nahradu a hlavne to neusim furt otvarat ked nieco hladam, kedze veko je priehladne. vystavene to nikde nemam, je to v sufliku a plni to len odkladaciu funkciu. niektore doplnky casto nenosim a predstava, ze mi na to sada prach na nejakom haciku alebo stojane, sa mi vobec nepaci. sperky z draheho kovu mam v original obaloch z klenotnictva. fungujem na tom uz roky a nijake navody na vyrobu som si nestudovala :)

 
SagaN  02.04.16 22:02

A šrouby ukládáte kam? Do levné šperkovnice? :D

Jinak dělejte jak myslíte… já jsem holt staromódní, a tak na držák na utěrky věším utěrky, ve svícnech mám jen svíčky a prázdné lahve vyhazuju… prostě nuda a žádná kreativita :D

 
eless
1060 příspěvků 03.04.16 21:38

Sroby su v kufriku s naradim v priehradkach na to urcenych :D inak ostatne veci tiez nuda a bez kreativity

 
barvinok
356 příspěvků 02.04.16 11:11

Náhodou ja si myslím, že je to na pomery redakcie trocha lepšie. Stále tomu chýba vtip, NADHĽAD, a stále sú tam zúfalo mimibazárovské nápady, ale je to trocha lepšie.

K nadpisu: nie, čeština to slovné spojenie „XY porn“ fakt neunesie.

 
Gabriela238
17 příspěvků 02.04.16 19:35

Souhlasím,
nelepší se to o moc, ale o trošku ano. Doporučila bych zapracovat na syntaxu a některých slovních spojení.

 
barvinok
356 příspěvků 02.04.16 20:26

Gabriela, len malá rada, keď kritizujete gramatiku / syntax, opravte si najprv svoju vlastnú :) nič v zlom!

 
barvinok
356 příspěvků 03.04.16 14:05

Ešte aby som nebola výlučne kritická, o šperkoch a ich úschove sa toho dá napísať toľko veľa! Čo tak napríklad ako so šperkami cestovať, aby sa nezničili / nepomotali, atď? Páči sa mi napríklad nápad so zrolovanou fóliou alebo slamkami:

 
Betty J.
2031 příspěvků 02.04.16 11:28

Děkuji za rozšíření obzorů, dodnes jsem žila v zjevně pomýleném přesvědčení, že šperky mají zdobit nositelku, nikoli interiér a pokud možno se na ně nemá prášit. Pod vlivem tohoto bludu je ukládám do neprůhledných a uzavíratelných krabiček zvaných šperkovnice. Dovolte mi dotaz: článek je součástí nějaké rafinované akce typu Jirka Houf ženám nebo Bydlenka do každé rodiny?

 
karwen
72 příspěvků 02.04.16 12:28

Článek se mi líbí, pěkná inspirace. Ale hrozně mě irituje ten nadpis (porno), zní to hrozně.

 
VandaRybna
3260 příspěvků 07.04.16 13:08

Ono se těmto fotečkám s organizovanými věcmi říká porno pro organizátory, např. Drawer porn (extaticky dokonale uspořádané šuplíky). Je to samozřejmě převzaté z anglojazyčných we­bů.

Příspěvek upraven 07.04.16 v 13:09

 
karwen
72 příspěvků 07.04.16 21:02

Ano, v angličtině je to normální, ale v češtině se to prostě takto nepoužívá a zní to hrozně. Já nevím, tak buď mluvme anglicky nebo česky, ale už mě štve jak se míchá čeština s angličtinou dohromady, nesnáším to (hlavně čím dál častější používání anglických slov v českých větách)

 
Gorilka
658 příspěvků 02.04.16 18:08

Takhle se šperky neukládají, leda pokud by měly být zaprášené a poškozené. Tohle je vhodné na módní bižuterii.

Příspěvek upraven 02.04.16 v 18:09

 
aviv
41 příspěvků 02.04.16 19:05

Mně se nejlépe na prstýnky, náušnice, přívěsky i řetízky osvědčil plastový box - kupovala jsem ho v korálkářském obchodě a nemůžu si vynachválit. Ruku jsem taky kdysi dostala - dřevěnou z etnoobchodu. Pořád padala, tak jsem měla důvod rychle se s ní rozloučit. Klasickou starožitnou šperkovnici moc nepoužívám a krabiček bylo tolik, že už se nikam nevešly, v tom ten box opravdu šetří místo a je přehledný.

 
ming_xing
1109 příspěvků 02.04.16 19:30

Nezlobte se na me (a nebo klidne zlobte), ale ty nadpisy jsou uz na urovni Blesku. jen cekam, kdy narazim na prvni clanky uvedene „Znama herecka vyvalila sve vnady. Poznate ji?“ nebo „Ten kolousek neni tvuj manzel, Agato!“.. fakt upadek. text o nicem, naprosto bez jakekoliv sdelovaci fuknce. neprijemne to pripomina slohove prace na zakladni skole - tj. aby toho bylo aspon na pul stranky, at uz se blaboli o cemkoliv. mimochodem, kdyz zminujete v uvodu ty sperky od Tiffanyho, nejak mi schazi rada, kam tedy s nimi, na obrazcich vidim jen samou bizuterii. a jeste jeden detail: ze by levnejsi kousky byly odolnejsi a proto je stacilo ukladat s mensi peci, je nesmysl, protoze byvaji i mene kvalitni a daleko snaze se poskrabou a poskodi. ovsem to ostatne, stejne jako fakt, ze sperky se davaji do krabicek nebo vesi, nakonec vsichni vime..

 
JMaravelo
486 příspěvků 03.04.16 02:55

Za mě dobrý, inspirativní článek :-) Jako kluk sem o tomhle nevěděl skoro nic.

 
Ascari
315 příspěvků 03.04.16 19:08

Tohle jsou podle mě rady pro teenky. To mi nevykládejte, že nějaká dospělá žena má tyhle věcičky (pardon, je to bižuterie, takže věcičky) vystavené v ložnici. Jestli ano, tak to by si tam manžel měl mít možnost vystavit angličáky. Co je moc, to je moc. Takže vystlané boxy bude mít dospělá žena, která nechce plevelit ložnici, kdežto teenka si vystaví flašku od Finlandie a na to navěsí cetky z toho růžového obchodu. Opět „udělej si sám“. Hrůza a nevkus.

Na druhou stranu to možná beru trochu subjektivně, protože manželka je doktorka a ve všední dny nenosí ani snubák.

Příspěvek upraven 03.04.16 v 19:09

 
Ašarat.k
272 příspěvků 03.04.16 19:59

Jsem tupé neinteligentní tažné zvíře, protože jsem nepochopila to PORNO.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 04.04.16 14:36
Název článku

Prosím vás, mohl byste mi někdo přeložit název článku Porno pro pořádkumilovné?
Nechápu to slovní spojení.
Vůbec mi už asi ujíždí vlak, do nedávna jsem neznala termín bydlenka a ostatní mimibazar newspeak(o víkendu mému manželovi chutnal oběd, tak jsem si neodupstila dotaz, zda manžovi čvachtalo :-) koukal na mě jako vyoraná myš a pak se ptal, jestli to není nějaká mluva absolventek zvláštní školy), tentokrát mi uniká toto spojení.
Zvykla jsem si na sexy jídlo (odvozuji, že je hezky servírované, chutné a navíc i zdravé) a jiná podobná zvěrstva (luxusní, mymazlený, ošéfovaný).
To se ale dostávám z módního pekla spíše do pekla jazykového.

 
barvinok
356 příspěvků 04.04.16 14:59

Pochádza to z angličtiny.
„porn“ sa začalo v podobných kontextoch používať ako slovo s významom niečoho dokonalého, lákavého, od čoho človek nemôže odtrhnúť oči. Je to napríklad „food porn“ pre milovníkov jedla - nádherne pripravené, dômyselné, chutné jedlo.
Alebo napríklad „OCD porn“ - fotky vecí, ktoré dokonale ladia alebo do seba dokonale zapadajú - čo je ako raj pre ľudí, ktorí sa (zo žartu) identifikujú ako OCD.
Svojim spôsobom to dáva zmysel, a v anglických žánrových článkoch je to celkom ustálené. Ale takto surovo preložené do češtiny je to skutočne nevhodné.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 04.04.16 15:00

Děkuji za vysvětlení.

 
daagmara
38 příspěvků 04.04.16 21:51

No ono to kromě té snahy o zajímavost má možná ještě jedno vysvětlení. Když si totiž někdo do vyhledávače zadá slovo „porno“, a že takových lidí je, ejhle mu mezi skotačícími naháči vyjede třeba taky tenhle článek, za což jsou body ve sledovanosti, což můžete hrdě ukazovat inzerentům a prodávat inzertní plochu.

 
JUBA
59 příspěvků 05.04.16 10:10

To jako opravdu? Bez legrace? Body za čtenost v oblasti pornografie? No to teda těprsk.

 
barvinok
356 příspěvků 05.04.16 10:19

Vzhľadom na to, že výsledky vyhľadávania sú prispôsobené predchádzajúcim hľadaním, tak by sa Vám objavilo módne peklo, jedine ak by ste zadávali „porno“ po prvý raz v živote. Nie, jedno slovo skutočne tejto stránke sledovanosť nezvýši.

 
Morže
1091 příspěvků 04.04.16 11:11

Náušnice skladuji v takových etno boxech, co se dají sehnat u každého vietnamce. Nejraději nosím závěsné zavíratelné náušnice, takže ty do sebe jednoduše zaklapnu a tak je mám takhle spárované. Nicméně začínám mít těch náušnic tolik, že v tom ztrácím přehled. Řetízky a náhrdelníky mám v obyčejné plastové krabici spolu se šátky. Náramky nenosím, takže ty dva, co doma mám, mám někde hozené ve skříňce s bordelem (rozuměj s různými krémy, spreji, laky, gumičky atd…).
Na DIY nevidím nic špatného. Koukám, že se tu furt hnidopiší jako vždy.

 
moi-bebe
219 příspěvků 04.04.16 13:05

Ten řetízek na náušnice je super nápad. Kdysi jsem si vyrobila držák na náušnice, který ale svou estetickou funkci přestal plnit poměrně záhy. Řetízek mi přijde praktický.
Jsem překvapená, že místní diskutující své šperky povětšinou ukládají výhradně do uzavřených šperkovnic - já mám ráda vše (tedy vše bižuterní, drahé kovy ukládám do krabiček) na očích - nosila jsem vždy jedny či dvoje náušnice z těch desítek, co mám, protože mě nebaví se hrabat v krabicích - ideální je mít vše vedle zrcadla na očích a vybrat pohodlně a rychle ihned k oblečení. Teď se chystám vytáhnout na světlo boží i náhrdelníky a náramky.
Takže tipy využiju, díky za článek!

 
Mayim
400 příspěvků 04.04.16 21:03

Nemá „antitarnish“ ubrousek nějaký český ekvivalent?

A jinak ke svým šperkům se chovám značně macešsky, náušnice bez milosti v plechové krabičce po smetanových bonbónech (všechno je bižuterie; jo, mám dva páry zlatých, ty jsou spořádaně v plastových krabičkách), nějaké drobnosti v ozdobných dózičkách, které jsem vyhrabala u babičky na půdě, a dva řetízky, které nesundávám…

 
linda21
68 příspěvků 06.04.16 08:51

Pěkné nápady na ukládání bižuterie (i dalších doplňků) jsou tady:
 https://www.insideoutstyleblog.com/…ssories.html

 
VandaRybna
3260 příspěvků 07.04.16 13:10

Děkuji za optání, šperky a bižuterii ukládám do krásných malých zdobených a vykládaných krabiček zvaných šperkovnice, které těší moje oko a zdobí interiér mého bytu. Krásnému vše krásné.

 
toffee13
108 příspěvků 09.04.16 10:07

Pokud má někdo drahé šperky, jediné rozumné místo, kam je dát, je trezor. Píšu ze své vlastní neblahé zkušenosti.

 
anahir
114 příspěvků 10.04.16 09:24

No nevím, aby mi někdo pochválil šperky, nepotřebuji je všechny věšet po kýčovitých nástěnkách, poličkách či používat boxy na šrouby a misky podobné papírovému obalu na vejce, kde se na to všechno ještě práší. To mám teda radši normální šperkovnici.

Možná redakci překvapí možnost, že jednu co mám vyráběl truhlář přímo na přání. Druhá je krásný kus, zdobená obrázkem, který je vykládaný z různých druhů dřeva. A drobné kousky mám ve velké skleněné broušené dóze na bonbony - uvnitř je dělená na několik částí.

Kdyby celý článek byl o šperkovnicích - dobových, moderních, možnostech kde koupit, nechat vyrobit, materiálech k vyložení, něco technikách zdobení, kde se podívat na nějakou výstavu, co kde je k vidění - byl by to krásný článek. Jenže to byste se museli snažit. Tohle jste vyplodili od stolu a je sakra vidět, že vás to ani nebavilo. Nástěnka s hřebíky - to je vážně světoborný nápad. A aby se to četlo, tak to vylepšíte pornem a ani nevíte, že na českém webu to zní fakt idiotsky.

 
VandaRybna
3260 příspěvků 11.04.16 08:36

@toffee13

Mám tři trezory a šperky s téměř nulovou hodnotou, radíte něco?

 
linda21
68 příspěvků 11.04.16 08:38

…ulovit milionáře :)

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit