Jinde jsem takové neviděla

13.08.12 | autor Ada

"Šaty z ateliéru Romany Ševčíkové jsou nádherné, jinde jsem takové neviděla," pochvaluje si zákaznice Petra v citátu v záhlaví stránek módního ateliéru Romany Ševčíkové. Na úvodní stránce dále máme známá zaklínadla "originální modelová tvorba, šaty od nás jsou jediné na světě", "precizní zpracování" a "využití přírodního hedvábí".

Včera jsem si taky ušila šaty, které jsou stoprocentně jediné na světě; nikdo jiný nebude mít přesně takové z toho samého materiálu, v té samé velikosti a ušité těmi samými stehy. Sice jsou to takové obyčejné letní žerzejové šaty, ale splňují kritéria jedinečnosti a tudíž doufám, že je moje vnoučata prodají za pár tisíc dolarů jako rare vintage. Jestli budou v době mých vnoučat ještě hipsteři.

Každopádně precizní vypracování vypadá podle ateliéru RŠ třeba takhle:

autor fotky neuveden, autor modelu ateliér Ševčíková, převzato z: http://www.ateliersevcikova.cz/klasicke-spolecenske-saty.php

Jako precizní vypracování, zvlášť na plnoštíhlou postavu, chápu důkladnou konstrukci, která potlačí nedostatky, v tomto případě měkkou tukovou vrstvu a větší a tím pádem dolů se ubírající poprsí. Čekala bych pevnou podprsenku bez ramínek, vsazenou do živůtku, nebo jeho vyztužení kosticemi, také lepší tvarování a nějakou výztuž na zádech a na bocích, aby se tenká látka nezalamovala mezi špíčky... Kdepak, úpletová trubka to jistí.

Tady se nám s tím vypracováním taky nikdo moc nepáral, a navíc mi to nepřijde jako "malé společenské šaty", spíš jako volné letní šaty na procházku nebo k vodě. (Modelka samozřejmě vyfocena v černých špičákách s přezkou, ha!)

autor fotky neuveden, autor modelu ateliér Ševčíková, převzato z: http://www.ateliersevcikova.cz/male-spolecenske-saty.php

S jedinečností to není vždycky tak úplně žhavé, třeba kdyby mi někdo ukázal tyhle šaty a neřekl mi nic o jejich původu, automaticky bych vyhrkla "Čína":

autor fotky neuveden, autor modelu ateliér Ševčíková, převzato z: http://www.ateliersevcikova.cz/klasicke-spolecenske-saty.php

Organzové vrstvy, korzetový živůtek, stříbrný posyp. Zadám-li do googlu třeba "red beaded prom dress", najdu desítky podobných.

Na druhou stranu, když se originalita dostaví, dopadá to všelijak. Co je lepší, korzetová klasika, nebo průsvitný živůtek posetý krajkovými kytičkami? Které, ach, padají dolů po sukni? Čarodějný hábit vpravo je typická ukázka malovací bezradnosti - šmouha sem, šmouha tam, řídit se intuicí a srdíčkem a vypadne velké umění.

autor fotek neuveden, autor modelů ateliér Ševčíková, převzato z: http://www.ateliersevcikova.cz/klasicke-spolecenske-saty.php

Chronická matragitida se u některých originálních tvůrkyň projevuje jen tím šmouháním po látce, tady to ovšem zašlo až sem:

autor fotek neuveden, autor modelů ateliér Ševčíková, převzato z: http://www.ateliersevcikova.cz/klasicke-spolecenske-saty.php

 

Blanka Matragi, modely 2006, převzato z blanka.com

 

Vlevo šaty z ateliéru RŠ, vpravo z kolekce Blanky Matragi

A jo, jsou tam i obstojné šaty, třeba puntíkované balonové, nebo dívčí plesovky, kde je efektní látka moudře použita jen na malém empírovém živůtku a sukně je jednobarevná a hladká. Ale co z toho, když většina nabídky je typická zoufalost nebo prachsprostá kopírka?

autor fotek neuveden, autor modelů ateliér Ševčíková, převzato z: http://www.ateliersevcikova.cz/klasicke-spolecenske-saty.php

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Letefa
716 příspěvků 13.08.12 14:48

Ty poslední balónovky chci! ale jinak děs a bída… nezbývá bohužel než říct, že kdyby to nikdo nekupoval, ateliér neexistuje :-( kopie blanky matragi jsou snad na udání, ne?

Příspěvek upraven 13.08.12 v 14:53

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 13.08.12 14:56

Peklo, jak má být. Na paní Ročňákovou to sice zdaleka nemá, ale kvalita a originalita nic moc. Kopírat Blanku Matragi je velká drzost, zřejmě si neumí zajistit publicitu jinak, a tak kopíruje světoznámou návrhářku, ještě k tomu dost neuměle až amatérsky.

 
yay
25 příspěvků 13.08.12 16:01

http://www.facebook.com/media/set/?…
Porovnejte s briggit

 
ATEH
45 příspěvků 13.08.12 19:00

No toto, už i vějíř začla nosit… ;-)

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 14.08.12 11:52

Ten vějíř to nezachrání.

 
Sharene
25 příspěvků 13.08.12 19:14

Uáááá to je strašný… bože..

 
Jetthro
1129 příspěvků 13.08.12 20:21

No ovsem, tenhle model, to je fakt mocny :D https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/…578778_n.jpg

 
Saxofon
508 příspěvků 13.08.12 20:40

Uáááá, neladící barvy, polyester (?), zlato, cípy, rozparky, pupík - seksomódnost jak má být.

 
Sandojana
17 příspěvků 14.08.12 01:16

Bože, co to je??? To už snad není ani seksi, to je pomsta krásné modelce. To udělá pupkatou zrůdu i z Tatiany Kuchařové.

 
JohankaK
182 příspěvků 14.08.12 09:51

@Jetthro No ovsem, tenhle model, to je fakt mocny :D https://fbcdn-sphotos-d-a. akamaihd. net/…578778_n. jpg

Tam jsou všechny modely mocný…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 14.08.12 11:53

Takové hrůzy jsme nešili ani na bárbíny. Ada by mohla brzy psát článek Jsem módní návrhářka 2 :)

 
paffg
376 příspěvků 16.08.12 02:08

No…kdyby to bylo ušito z čerstvě vydělaných kůží, kostěnou jehlou z mamuta… mělo by to béžovohnědé odstíny, tu a tam okrášlené krvavým cákancem…byl by to supr obleček do jeskyně v době kamenné

 
MarkSchneider
2 příspěvky 16.08.12 20:02

Vypadá to, že chuděra modelka bojuje sama se sebou. Je to strašně trapný chodit v něčem takovým mezi lidma (byť na přehlídce) a holčina je si toho vědomá :-(. Autorka šatů chce asi vzbudit dojem, že je to tak extravagantní, že to pochopí jenom „znalec“, ale je to strašlivě škaredý a hnusně ušitý. Fuj.

 
KKristýna
451 příspěvků 13.08.12 20:44

Mě se tam dvoje šaty líbí, asi protože nejsou pořádně vidět.

 
Kralovna Bitche
382 příspěvků 19.08.12 17:48

Áááááááá. Ty červené šaty jsou částečně ze stejné látky, jakou máme potaženou sedačku https://www.facebook.com/photo.php?…

 
666mahu
1490 příspěvků 13.08.12 14:57

Ještě jsem toho neviděla! Tady jsem opět nic nepřišla.:-))

A to nevidím ceny. V některém konfekčním řetězci bych si vybrala 100× lépe.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 13.08.12 14:57

Čarodějný hábit mi ale z toho všeho ještě přijde nejsympatičtější, na čarodějnickou párty proč ne; otázkou je, kolik to stojí…

 
SweetieCH
123 příspěvků 13.08.12 14:59

Bohužel. Můžeme doufat, že u takovéto šaty nikdo kupovat nebude. A teda to kopírování je naprosto zřetelné.

 
GreatSusan  13.08.12 15:01

@Letefa

ty posledni balonovky (akorat v modre barve) jsem mela do tanecnich. Zacatkem devadesatych let :-). Usite podle Burdy. Treba se pletu, ale vidim burdove strihy i v jinych „modelech“ tohoto „atelieru“.

Tvorba atelieru Sevcikova je opravdu na zalobu (neco jako opticka ujma :-).), at uz to kopiruje, kde chce.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 13.08.12 15:01

Mrkla jsem se na stránky atelieru a pravopisná chyba mě udeřila do očí - správně se píše výjimečnost, nikoliv vyjímečnost, jako je hned na úvodní stránce, ne?

 
marmota-b
529 příspěvků 20.08.12 20:59

Jak mě pravopisné chyby taky většinou hned udeří do očí, tuhle beru. Taky mi dlouho trvalo, než jsem si to zapamatovala; na rozdíl od jiných pravidel je tohle dost „proti srsti“, protože se koneckonců říká i píše „vyjímat“ a ne „výjimat“…
Jinými slovy, už jsem viděla horší chyby. Mnohem horší. Kdyby to jediné, na co si u ateliéru stěžovat, byly jen „vyjímky“, myslím, že nemáme zase tak co vytýkat. Jako mnohem horší skutečnost bych vnímala to, že to s tou výjimečností ani není pravda.

 
Lyska
3 příspěvky 26.08.12 22:42

Ale ve slově výhybka nikdo chybu nedělá. A taky se říká vyhýbat. Divné.

 
marmota-b
529 příspěvků 27.08.12 14:44

Jenže nikdo neříká „vyhýbka“. Kdežto „vyjímka“ leze z pusy sama.

 
Cuckyna  13.08.12 15:02

Fascinují mě použité modelky typu „Mářo, nech ty hrabě a pojď sem, vyfotíme tě. Ne, líčit se nemusíš, toho si nikdo nevšimne.“

 
jmdesign
10 příspěvků 13.08.12 15:05

A nemohla byste zde ado uveřejnit i ty šaty co jste včera ušila? pokud jsou ve stejné kvalitě jako šaty do opery tak myslím že nemáte právo kritizovat.

 
Chany
871 příspěvků 13.08.12 15:13

No, nevím, jak z dříve uveřejněné fotografie Adiných šat do opery chcete posuzovat kvalitu. :-D To si pletete s líbivostí, a to je jaksi o něčem jiném…

 
jmdesign
10 příspěvků 13.08.12 15:17

A jak posuzujete kvalitu z těchto uveřejněných fotek? nepletete si to taky náhodou s líbivostí?
to, že se u velkých společenských šatů, jakými dozajisty byly šaty do opery, neprošívá záložka u sukně na stroji, ale přišije se v ruce, by módní arbitryně ada měla vědět, pokud pranýřuje chyby na výtvorech jiných

 
Chany
871 příspěvků 13.08.12 15:23

Tak na porovnávaných modelech jsou rozdíly evidentní, to vidí i laik. A mně třeba hodně vadí to, že se na uvedenou postavu šaty mnohdy nehodí.

 
Cendrillon
20 příspěvků 13.08.12 19:32

Víte, ono je něco jiného ušít si něco pro sebe, a něco jiného šít pro veřejnost, na kšeft, a říkat si módní návrhářka. Když si něco ušijete sám pro sebe, nemusí to být dokonalé, ale za cizí peníze by mělo.

 
marmota-b
529 příspěvků 20.08.12 21:10

Líbit se nemusí, ale rozhodně jsem na nich viděla, že Ada ví, s jakými materiály pracuje a co od nich čekat. Tady u těch šatů ten pocit mnohdy nemám; viz to, co Ada v článku píše o úpletovém „korzetovém“ živůtku. Jestli ten rozdíl nevidíte, nedá se nic dělat.

 
Enka_N
328 příspěvků 13.08.12 15:25

LOL. Chtěla bych paní „vyjÍmečnou“ vidět, jak se piplá s ruční výšivkou rozměrů té na Adiných šatech. Ale pobavila jste, to jo.

 
Brany
7 příspěvků 13.08.12 16:20

Právo kritizovať má (našťastie) ktokoľvek. Viete, ako sa hovorí - nemusím byť predsa sliepka a znášať vajcia, aby som poznal záprdok :)

 
Chany
871 příspěvků 13.08.12 15:07
Hm,

Plnoštíhlá ať dělá, co dělá, když si vybere takovéto bezpodprsenkové modely, vždycky bude jako manda. Smutné a zbytečné.

 
janina.ch
26 příspěvků 13.08.12 17:21

Přesně tak… Jakmile má ženská (a to může být klidně i jako lunt) velká prsa, tak se to prostě bez vyztužení neobejde. A vzhledem k tomu, jak špatně se u nás shání některé velikosti podprsenek (sama nosím 60D, což nejsou zrovna velká prsa, ale zato skoro nesehnatelná velikost), nejde se spoléhat na to, že si někde koupí podprsenku bez ramínek. A když je ta ženská navíc macatá, tak prostě v tomto bezvýztužovém provedení bude vypadat jako manda, i kdyby byla sebekrásnější a svoji postavu uměla kdovíjak nosit.

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 13.08.12 15:19

Opravdu by mě zajímalo, proč se snaží takto fušersky napodobovat B. Matragi, vždyť to vypadá jako z tržnice.
K propracovanému střihu na první fotce - opravdu si naprosto sebekriticky myslím, že bych to ušila lépe, poté, co bych si přečetla návod k šicímu stroji a prošla si jedno číslo Burdy.
U malých společenských šatů na sebe nenavazují květy ve švech, že by špatně střiženo? Nebo že bych byla náročnou zákaznicí, když bych chtěla, aby navazovaly?
Balónové šaty jsou povedené a je mi vcelku jedno, kde brala inspiraci, narozdíl od inspirace BM.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 13.08.12 15:21

Mrkněte na její stránky do sekce společenské šaty, spousta modelů vypadá jako letní šaty z tržnice…

 
Saxofon
508 příspěvků 13.08.12 20:22

Ani ne tak jako letní šaty „od Čongů“, podle mě vypadají ty šaty jako noční košile…

 
runningfox  13.08.12 15:29

Mně baví, jak se nejmenovaná vizážistka vyřádila u té jedné kopie s tvářenkou. Vypadá modelka skoro jak Vinetů.

 
runningfox  13.08.12 15:31

A taky jsem si vzpomněla na slova B. Matragi, že potřebuje ke svým modelům opravdu „štíhlé a vysoké modelky“. Tady je názorně vidět, proč.

 
Rain
26 příspěvků 13.08.12 16:44

Taky jsem si všimla. I přesto je jediná z paní, které bych si za modelku i vybrala.
Když chci prodat šaty, musí to nějak vypadat.

 
runningfox  13.08.12 15:32

Na tu dívku v modrých šatech (poslední model) mám chuť zařvat: Narovnej se! Vždyť ona ten model takto pohřbívá.

 
Alizon
1233 příspěvků 13.08.12 15:39

Nazorna ukazka toho, ze kdyz dva delaji totez neni to totez. U tech druhych satu podle B. Matragi byl snad i pokus napodobit make-up modelky. Jeste nez jsem si poradne zacala prohlizet saty prastilo me do oci jak je ta pani divne namalovana - uplne jiny odstin obliceje nez zbytku tela a cele jakesi barevno-divne.

 
Alizon
1233 příspěvků 13.08.12 15:39

@Parwi Nawari
Jako kostym docela dobre:)

 
Barnaby
62 příspěvků 13.08.12 16:02

Jak jen se říká člověku, který si vezme bez dovolení a úmyslně něco, co mu nepatří (peníze, mobil, jabka, čokoládu, nápad)???

 
Chany
871 příspěvků 13.08.12 16:22

Říká se mu: "hele, co si to dovoluješ?!? ;) :-))

 
PoisonAudrey
11 příspěvků 13.08.12 16:26
...

Hodonín. No, vzhledem k úrovni tohoto maloměsta se asi není čemu divit. Ona celkově tvorba paní Ševčíkové, jak si pamatuju, jsou stany a plachty na „vétřiesky“, šité z vojenských maskovacích sítí (jinak si ten hnusný materiál neumím vyložit).

Na druhou stranu, mívala kdysi, než si založila „ateliér“ (Ach, jak avantgardní), docela dobrou měřenku…

 
antees
731 příspěvků 13.08.12 16:43

Já si vždycky u takových článků řeknu, že dotyčná návrhářka po přečtení zpytuje svědomí a začně fungovat „normálně“… Jinak modelky jsou to všechno pěkné ženské, ale škoda, že z toho vznikly někdy prapodivné fotografie. Nejvíc mě štve, že jim nedokážou někdy udělat nějaký malý společenský účes, namísto toho rozcuchu. A ty boty - hrůza, to už raději bosky…

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 13.08.12 16:47

@Rain Na jiných modelkách ukazuje, jak (ne)umí šít pro plnoštíhlé a normální postavy. Myslím si, že bylo záměrem ukázat i jiné modelky, akorát, že se záměr vymknul kontrole.

 
Rain
26 příspěvků 15.08.12 13:34

I plnoštíhlé modelky mají vypadat. Jako příklad Asos - curvy, pokud si dobře pamatuju. Krásné, zajímavé ženské.

 
Rain
26 příspěvků 13.08.12 16:48

A tydle se dají. Preppy styl, akorát ten materiál to kazí.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 13.08.12 19:12

Bohužel ale se na modelce prapodivně krabatí, dělají jí bouli na zadku. A ty boty tedy preppy styl moc neevokují :-)

 
Rain
26 příspěvků 15.08.12 13:23

Boty k modelu nepatří, ty prostě slečna vytáhla ze skříně s tím „že jakože jo“. Ano, zpracování hrozné, ovšem návrh se mi líbí a to mi nikdo nevezme.

 
Cendrillon
20 příspěvků 13.08.12 19:24

Mám pocit, že jsem něco dost podobného viděla na nějaké celebritě :-D Ale už nevím kde a na kom. Rozhodně to taky není originální, ale je fakt, že kdyby se to lépe ušilo, byly by šaty docela hezké.

 
MuglerWitch
32 příspěvků 13.08.12 16:57

Vydávat špatný kopie Blanky Matragi za originalitu je docela dost smutný…

 
Jida-ash Filda
1 příspěvek 13.08.12 17:08

Ty kráso, tohle je vážně brutální! Ale jak už bylo řečeno výše, aspoň je krásně vidět, že když dva dělají totéž, není to totéž :)

Příspěvek upraven 13.08.12 v 17:08

 
MuglerWitch
32 příspěvků 13.08.12 20:10

OMG ty jsi fakt Judas co má svůj blog a píše do Invogue?? můj idol?? Woow! #So Happy I Could Die

 
janina.ch
26 příspěvků 13.08.12 17:11

Chronická matragitida! Tady jsi mě, Ado, opravdu dostala! :) A hlavně ta originalita, že? :))

 
Helenuše
254 příspěvků 13.08.12 17:19

Můj šestiletý syn se mi koukal přes rameno, když jsem na obrazovce měla tu dvojfotku s padajícími kytičkami a komentoval to:
„No ty paní teda vypadají…“ a s pořádným despektem v hlase.
No a než jsem si pořádně přečetla popisky, tak u tančící slečny od Blanky Matragi jsem si říkala, že ta vypadá dobře, že to se asi v salonu sekli. A koukám, nesekli…

 
martin.kafka
4 příspěvky 13.08.12 17:19
matragitida :D

Ádo, já myslím, že bys měla Blance napsat, aby věděla, jak zaručeně originální salón ku*ví její modely. Taky si myslím, že je to plagiátorství.
Co dodat závěrem? Jsem rád, že salón nedělá i pánskou módu. :D

 
noemi
1547 příspěvků 13.08.12 17:33

Tak jsem si myslela, že mně snad ve zdejších článcích nemůže nic nějak zásadně překvapit, ale zdá se, že jsem se spletla. Nechápu, že si někdo může něco takového koupit a kopírovat Blanku Matragi, to už snad ani nebudu komentovat.

 
sapguil
1 příspěvek 13.08.12 17:36

Ty kopie Blanky Matragi jsou otřesné, taková drzost… :// Souhlasím s udáním!

 
Shiro
354 příspěvků 13.08.12 17:48

Foto č. 1: jednoduše větkong na tlusté modelce.
foto č. 2: stará nenamalovaná rebrůza se dá za a) nalíčit nebo za b) překrýt tapiserií, při pohledu na boty sem si vzpomněl na minulý článek o tvaru.
foto č. 3: ta samá rebrůza a opět nenamalovaná, tentokrát ukazuje i vrásky.
foto č. 4: zase nenamalovaná stará rebrůza, ikdyž nová, nutno pochválit boty.
foto č. 5: stará známá z foto č. 1; dávám návrh na článek o vkusném využití tlustých modelek neb tato slečna návrhářka to silně nezvládá.
kopie si můj komentář nezaslouží
balonovky sou nezvedené pod prsama, a empírovky sou jako kopce u Kolína…

 
katango
1356 příspěvků 14.08.12 10:13

Promiňte, nerozumím jednomu z užitých slov. Co/kdo je rebrůza? Nejde o žádnou ironii, chci se jen poučit.

 
Shiro
354 příspěvků 14.08.12 15:58

Ve škole jsme tento výraz používaly na označení neoblíbené učitelky, tady jsem to použil jako výraz označující ušmudlanou modelku…

 
katango
1356 příspěvků 14.08.12 16:54

Díky za info, výraz je opravdu zvukomalebný.

 
Sionel
136 příspěvků 13.08.12 18:09

Balonovky jsou úžasný! Ostatní nemá cenu komentovat… Jen bych podotkla, že z té rozložitější slečny modelky zbytečně dělají hrošici; mít pořádnou podprsenku, je to kočka!

 
Darebnice
205 příspěvků 13.08.12 18:22

Jej, to sem se lekla a podle nadpisu to vypadalo slibně :). Škoda slov, jen originály od Blanky jsou pěkné.

 
Catherine
68 příspěvků 13.08.12 18:29

Asi půjdu zvracet… skvělá ukázka jak udělat z plnoštíhlé hnusnou a tloustou.. to si nepřipadala ta „modelka“ ani trochu blbě? %-)

 
Bjeta
129 příspěvků 13.08.12 18:49

@runningfox Presne u tehle se bojim, ze zapracuje gravitace a zbydou ji jen ty rukavicky.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 13.08.12 19:16

Nejdřív jsem fotky jen prohlížela a u jedněch šatů si říkám, no tyhle tak úplně strašné nejsou. A pak vidím, že je napodobila dokonce i Blanka Matragi! :-)
Čarodějnické šaty vypadají jako vytažené z půdy a pokryté pavučinami. A myslím, že přidávají modelce 10 let a 10 kg.

 
Cendrillon
20 příspěvků 13.08.12 19:22

Už dlouho jsem neviděla tak očividný a zároveň nepovedený plagiát. Slovo „originální“ už je jen takovou třešničkou na dortu. Ale jak se říká - každé zboží má svého kupce, bohužel…

 
Saxofon
508 příspěvků 13.08.12 19:50

Obávám se, že matragitida bohužel trestná není - nejde o kopírování BM a ani šaty za dílo BM nevydává, jde jen o inspiraci. Bohužel. Jen mi nejde na rozum, kdo se v takových nepadnoucích šatech ala Matragi kam v Hodoníně vydá. A detailky typu účes, líčení, svícení, špatné focení atd. nechám raději bez komentáře. To by jeden brečel.

 
Kota
19 příspěvků 13.08.12 23:03

To bych neřekla, existuje něco jako duševní vlastnictví a něco jako autorské dílo. Když opíšu něčí knihu nebo vydávám za svou písničku, kterou napsal někdo jiný, byť debilně interpretovanou, tak do práv autora originálu rozhodně zasahuju. Bránit by se ale musela BM a té může být taková pipka z Hodonína u…šípku

 
Saxofon
508 příspěvků 13.08.12 23:39

Jenže to je právě ono, hodonínská „tvůrkyně“ ty šaty neokopírovala (a nezastírám, že to neudělala jen díky vlastnímu neumětelství), ona se jimi spíše inspirovala nebo je „citovala“. Nevím, jak to jinak vyjádřit. Třeba v hudbě to je víceméně jasně vymezené (za plagiátorství se nepočítá „opsání“ 8 taktů - 8 taktů je celkem dost, to uznáte sami). U vizuálního umění je to vymezení o něco těžší, protože se těžko dá pregnantně stanovit, co je kopírování a co inspirace.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 13.08.12 19:52

@Cendrillon No přesně. Ale vždycky se najde někdo, kdo si rýpne do Ady a jejích šatů na ples.

 
Saxofon
508 příspěvků 13.08.12 20:14

Kurvník, to nedokáže milostivá paní ušít jediné šaty tak, aby svým nositelkám pomohly udělat ještě lepší postavu, než jim MP (matka příroda ne městská policie nebo Ministerstvo průmyslu) nadělila? Ty šaty dámám a slečnám jen a jen škodí - přidávají centimetry (decimetry) v pase, kradou a k zemi tlačí prsa, lesk rozšiřuje boky… Většina jejích hedvábných modelů mi nutkavě připomíná jen a pouze lehce nemravné noční košilky.

 
Nyxx
512 příspěvků 13.08.12 20:25

Škoda. Paní, zdá se, umí šít. Oblečení většinou padne nebo se to aspoň zdá, látky jsou vesměs docela hezké. Červené šaty „z Číny“ se nezdají být špatné, i když kdyby stála modelka čelem, možná by z ní udělaly neforemný sloup. Paní dělá tu chybu, že svoje modely prezentuje jako originální. Ale nevidíme tady ani zvlněné okraje sukní, ani laciný satén, ani seksi průstřihy. I když by se dalo mnohé zlepšit, pořád je o několik tříd výš než paní Ročňáková.

 
LucaLuca
51 příspěvků 13.08.12 21:30

@Shiro balonovky sou nezvedené pod prsama, a empírovky sou jako kopce u Kolína…

To jako že kdo nemá prsa, ať nikam nevylézá? Ať se na něho nešije?

@jmdesign

Myslím, že Ada má právo psát svůj blog a dokonce i kritizovat, i pokud by neuměla šít. Navíc umí.

 
jmdesign
10 příspěvků 13.08.12 21:42

A já mám zase právo kritizovat její kritiku, že…

 
Ness
84 příspěvků 13.08.12 22:00

To sice ano, ale jak bych to tak řekla - kritizovat někoho za to, že záložku neprošil v ruce, ale na stroji (což žádný laik nepozná), a srovnávat to s kritikou výše zmíněných šatů (kde ty vady jsou patrné na první pohled komukoliv, kdo nevyrostl někde v džungli bez dosahu médií), to je jako byste srovnávala dva domy s tím, že ten první sice má nakřivo zdi, padá mu střecha a každé okno je jiné, ale ten druhý má tamhle v rohu šmouhatou omítku!!!
Kritika je holt krásná věc, ale stojí za uvážení a sebereflexi, kdo na ni má a kdo se pokusy o ni jen shazuje…

 
jmdesign
10 příspěvků 13.08.12 22:09

Pokud laik nepozná, že záložka je prošitá na stroji a nikoliv začištěná ručně, tak docela určitě nepozná žádné chyby ani na prezentovaných fotografiích, ono tam těch chyb zase tolik není

 
Ness
84 příspěvků 13.08.12 22:47

Omlouvám se, špatně jsem se vyjádřila - začištění na stroji/v ruce pozná samozřejmě i laik, reagovala jsem tím Vaše rozčilení, že velké večerní róby se musí zásadně začišťovat jen v ruce, což laik opravdu neví (já to taky netuším a je mi to fuk, pokud šaty nevypadají celkově hnusně a nejsou šité na někoho zcela jiných proporcí - že má někdo šaty - či jejich část - o dvě čísla větší/menší, to pozná opravdu kdokoliv, kdo netrpí oční vadou)

Příspěvek upraven 13.08.12 v 22:47

 
Kota
19 příspěvků 13.08.12 23:07

Chyby jsou mně docela jedno, mně stačí, že je to prostě objektivně hnusný a z pěkných ženských to zbytečně dělá obtloustlé čarodějnice.

 
KKristýna
451 příspěvků 14.08.12 06:58

Ozývám se jako laik. Co je to záložka? A k tomu abych věděla, že jsou ty šaty hnusny mi stačí podívat se třeba jen na ty černy a ten vypelíchanej vánoční řetěz (nebo co to má sakra být), co mají zepředu.

 
marmota-b
529 příspěvků 21.08.12 08:23

A záložka je, v tomhle případě, to založení dole. Prosté.

 
marmota-b
529 příspěvků 20.08.12 21:31

Nejsem zase takový laik a dalo mi zabrat, abych na fotce Adiných šatů rozpoznala, jak jsou udělané dole. Jo, když se hodně dívám, ten šev tam asi je, ale ruku do ohně bych za to opravdu nedala. Vy jste je viděla naživo, že to víte tak jistě?

 
Shiro
354 příspěvků 14.08.12 15:56

Ne, to rozhodně ne, jenom říkám že to řasení tam být prostě nemusí, s prsama, jako takovýma to nemá nic společného…

 
Opravdovy P.  13.08.12 22:04

Zadám-li do googlu třeba „red beaded prom dress“, najdu desítky podobných.

Funguje to!!!

 
LucaLuca
51 příspěvků 13.08.12 22:18

@jmdesign To ano. Máte právo zkritizovat její šaty. Ale názor, že autorka takových nebo makových šatů nemá právo kritizovat ostatní, není kritika.

 
Ness
84 příspěvků 13.08.12 22:41

Poctivě jsem katalog prošla a musím se zeptat - to šije jeden člověk? Pokud ano, netrpí náhodou vícečetnou osobností? Protože tak to vypadá.
Nejde mi jen o různou míru provedení šatů od „tak si vem dlouhou sukni a košilku, co sis onehdá pořídila na vášnivé večery s Frantou, krajka teď frčí a nikdo to nepozná“ např. „Madam“ a „Zuza“ po hezkou a nositelnou „Smuteční vílu“ (tu bych si klidně vzala) nebo „Muletu“ (tedy za předpokladu, že by prsní část nebyla ze záhadného důvodu o několik velikostí větší než zbytek, ačkoliv modelka takovými přednostmi nedisponuje), ale i naprostý kolaps při spárování modelů a modelek. Zatímco třeba „Blanka“ (po ustříhání těch divných kytek vpředu - ale to je vpořádku, já taky ráda originálně tvořím), „Domča“ či „Dubai“ modelkám sedí a poměrně sluší (hrbatá záda a vyvalené bříško blondýnky komentovat nebudu, protože slečna působí velmi výchovně, kouknu na ni a narovnám se), nechápu, jak je ten samý člověk schopný dotyčné narvat do modelů „Bordovky“ (alá zdarma Vám přidáme deset kilo a dvacet let, no neberte to), „Jana“ (Chcete vypadat jako travestita? Poradíme Vám, jak na to!), „Hadovky“ a „Měděnky“ (aneb názorný příklad, proč si upnutý model může dovolit jen velmi málo žen s dokonalou postavou) a „Čokoládu“ beru vyloženě jako odstrašovací případ, jak si vybrat šaty, které se barevně a střihově k modelce absolutně nehodí.
Celkově na mě tato tvorba působí velmi rozporuplně a vyvolává spoustu otázek, především proč? Na co? Za co?!

 
Mayu
12 příspěvků 13.08.12 23:22

To mi připomíná ty plky z aukra. Nádherné šaty (čti kus hadru),jedinečné šaty( kus hadru),úžasné, sexy, ohromující šaty (kus hadru).Anebo super kabelka celebrity style (falešná Vuittonka). Tady jde jen o šaty, ale sedí to přesně.

 
paffg
376 příspěvků 14.08.12 02:27

Cheche, a co tato slušivá červená kombinéza ve stylu tvůrčí terapie bohnice?

 
Saxofon
508 příspěvků 14.08.12 02:41

To až fyzicky bolí. Odkud to je? Ale vlastně ne, nechci to vědět… Komu to předvádějí? Co je to za lidi? Ale opravdu ne, ne, nechci…

 
paffg
376 příspěvků 14.08.12 12:19

Fotka výše je z přehlídky v Olomouci prýnávrhářky Brigity Ročňákové…nechápu, že jí ty „modelky“ neodmítnou v těch sdrátovaných kapesnících vylézt na veřejnost.

Oproti výše zmíněné je přeci jen Romana Ševčíková celkem schopná, mladá a perspektivní. Když se už nebude pouštět do realizací Blanky Matragi, na níž si vylámala zuby, určitě se vypracuje na dobrou úroveň a konstruktivní kritika jí prospěje.

U pí Brigity Ročňákové mám pocit, že celá její tvorba je nějakou podivnou a velmi nezdařenou „art-terapií“ jejích životních frustrací.

Příspěvek upraven 14.08.12 v 19:05

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 15.08.12 08:49

Milá Saxofon, žiadne né nechci sa nekoná. Holt leziete do peklíčka, tak sa tomu pekne postavte čelom :-D Prvá myšlienka, ktorá mi preletela hlavou pri pohľade na túto éééé fotku bola: Jéj, to už aj transvestiti majú vlastnú Loveparade?

 
prusovka
117 příspěvků 14.08.12 09:37

Kdybych neviděla ty dívčí ksichtíky a modelky měly o pár kilo víc, tipla bych si, že jde o kostýmky pro členy Travesti show..:-D

 
KKristýna
451 příspěvků 14.08.12 09:44

No mě jako první napaadlo: „Proč má ten korzet sakra naopak?“

 
Lanevra
371 příspěvků 15.08.12 12:35

Ať žije disko! Bezesrandy, tu slečnu v červené kombineze vidím jak na kolečkových bruslích vesele trsá do nějaké disko rytmu. Paní návrhářka se asi minula dobou, řekla bych.

 
DRW
1227 příspěvků 14.08.12 09:23
Svadlenka Romana

Je celkem pohledne devce, pokud jste se divali na jeji stranky, tak jste si nemohli nevsimnout, ze je to ta sama slecna, ktera predvadi ty balonove saty a pak ty bile vysivane. Na svych strankach takhle predvadi vice satu.

A ted k ni moje babicka byla svadlena a musim rict, ze velmi dobra, ale na druhou stranu byla horsi strihacka, se svou kamaradkou tvorily uzasne duo. Pani Marie nastrihala i z maleho kousku uzasne modely, casto jenom podle obrazku v casopise. Babicka to usila. Obe byly vyucene u Podolske. Asi nemusim vic psat. Kdyz jsem byla mladsi nesila jsem nic, dneska siju podle strihu, kt. si umim prizpusobit, ale jsem takovy technicky typ. Udelam strih z papiru zkusim ho sesadit, nastriham nastehuju, vyzkousim etc. Holt jsem studovala techniku a i me zivi, ale saty nasi mile svadlenky jsou nejen kopirovane (neumi udelat podle obrazku strih jako p. Marie a neumi sit tak dobre jako moje babicka) a to obe damy k siti pouzivaly jenom sve ruce a stare slapaci singerky. Nepamatuji se, ze by babicka zalozky na suknich, satech nekdy sila na stroji, rucne „entlovala“ uplne uzasne. Skoda, ze dneska chybi ony Podolske, kde by se potencionalni svadlenky vyucily. Manzelova teta umela taky dobre sit. Byla z Brna, ale ta taky asi vzdycha nekde z oblacku, kde se vytratilo dobre remeslo.

 
prusovka
117 příspěvků 14.08.12 09:53
Jinde jsem takové neviděla

Matragitida, hehehe - zní to stejně odpudivě jako celulitida- to se mi líbí, jinak modely mme Ševčíkové výše uvedené, až na světlou výjimku puntikatých balonových šatů, jsou pro mne typický módní peklo a myslím, že dáma, která se do podobného modelu nasouká a vyrazí v tom do společnosti se může spolehnout, že pozornosti jistě neunikne..:-(
Raději sem vložím něco na spravení modní chuti…

 
Lesss
23 příspěvků 14.08.12 14:58

Moc pěkné, veselé. Fakt super.

 
notrends
514 příspěvků 14.08.12 10:04
není to tak složité

A mi připadá že to až tak amatérské není, docela to trefila-ty látky, zpracování nekomentuji. A taky ruku na srdce když je někdo slavný ještě neznamená že je neomylný genius, některé věci o zbožňované Matragi nejsou nic moc.

 
Sandojana
17 příspěvků 15.08.12 00:40

Možná máte pravdu, i mistr tesař se někdy utne, ale proč je nutné to ještě kopírovat???

 
Karin
3401 příspěvků 14.08.12 10:29

Že neumí šít a myslí si, že umí, to by jí člověk i odpustil, takových takynávrhářek jsou mraky. Ale že normálně kopíruje a ještě oprskle tvrdí, že je originální, to už je na kopanec do zadku.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 14.08.12 12:01

Schválně, kdy se ozve paní návrhářka osobně…

 
Curlygirl
1901 příspěvků 14.08.12 12:09

@Parwi Nawari Ona se asi neozve, taky bych si ale ráda přečetla reakci.. Považuje určitě všechny kritiky za ubohé závistivce, kteří by byli ještě rádi, kdyby takový model dokázali navrhnout a ušít.

Příspěvek upraven 14.08.12 v 15:45

 
akubra
354 příspěvků 14.08.12 12:24
živnostnice

Já jsem nahlédnutím do živnostenského rejstříku na www.rzp.cz našla 8 osob se jménem Romana Ševčíková a jenom jednu osobu tohoto jména z Hodonína, ročník 1969, předměty podnikání: Pronájem a půjčování věcí movitých, a dále Služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy. Tak já bych to v případě, že se jedná skutečně o údaje k této výtvarnici, považovala za vyřízené. Ale zase to můžu brát tak, že je to mladej člověk, kterej pracuje, snad neobírá stát na dávkách, možná i částečně zdaní to, co svou tvorbou vydělá, a navíc krade jenom duševní vlastnictví - nápady. No není na tom světě hezky?

 
katango
1356 příspěvků 14.08.12 16:55

Ne.

 
KaCZFi
128 příspěvků 14.08.12 16:51

Take slusna prace, nicmene takovy prumerny nevkus. O tom plagiatorstvi nemluvim, to snad pani ani nemysli vazne. Daleko nejhorsi zlo se mi ale zda pani Rocnakova a jeji modely. To se neda nazvat jinak nez, pardon, prasecina, navic okorenena neskutecnym sebevedomim..ale o tom uz se tady psalo dost a dost. Pani Sevcikova celkem umi sit, bohhuzel se vkusem uz je to horsi, s vlastni invenci evidentne nulove. Mne osobne se jako jeste vetsi zlo a prznitele vkusu nebohych zen jevi ateliery s tvorbou tohoto typu http://www.fler.cz/…-den-2369697 - je libo Slunecny den?? Nebo spise pripos.any den?? Tohle mi pripada jako hruza vsech hruz.

 
katango
1356 příspěvků 14.08.12 16:56

Rozklikla jsem odkaz a nestačím se divit. Kapsy a knoflíky (dál jsem vedena pudem sebezáchovy nečetla) jsou, pěkně prosím, VYCHYTÁVKY.

 
KaCZFi
128 příspěvků 14.08.12 17:01

Obzvlaste nositelna je sekce kalhoty…

 
Lála_druhá
357 příspěvků 15.08.12 13:19

To mě praštily do očí 3/4 ťáky :-)!!

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 14.08.12 18:07

Ach ne, to jsem dnes neměla vidět…sluneční den je opravdu spíš připos…ý den, při pohledu na ty hrůzy fakt nevím, co je horší - jestli to oblečení, nebo ceny, které tvořilka za svá dílka požaduje. Je mi dost smutno z toho, kolik už má prodaných kousků - vážně si to na sebe někdo obleče??Sekce kalhoty opravdu je výživná - značkové kalhoty s ornamenty, bohužel značka chybí…

 
paffg
376 příspěvků 14.08.12 19:24

Tvořilka jako řemen!
I (původně asi bílou) halenku s paličkovaným sedlem oprasí netradiční nápaditou batikou! barva - imitace kůže a hurá do stáje!
http://www.fler.cz/…dlem-2464374 

škoda té krajky… na těch ostatních „modelech“ aspoň nebylo co zničit…

 
Sionel
136 příspěvků 14.08.12 22:30

Mě teda spíš zaujal Zajímavý kousek
http://www.fler.cz/…usek-2556064?…
 Brrr

 
Saxofon
508 příspěvků 14.08.12 22:52

Fujtajbl ve spolek. A ten špagát je tam na oběšení se?

 
eliza93
84 příspěvků 15.08.12 00:25

Co mě na fleru zaráží ještě víc než ten vrchol nevkusu a hadroidní látky jsou ceny, které jsou si za to všchno schopné tvořilky říct..

 
Linie
1700 příspěvků 15.08.12 09:31

I Dior batikuje!

 
Linie
1700 příspěvků 15.08.12 09:32

Zapomněla jsem na odkaz: http://www.style.com/…12CTR-CDIOR/

 
paffg
376 příspěvků 15.08.12 11:54

Dior batikuje…s malým detailem - dělá to úplně jinak…:)

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 15.08.12 08:55

Tej krajky je fakt škoda, ale medzi nami dievčatami, chce to fakt pekný kus odvahy obatikovať krajku, tak, že natriem kolesá bicykla čiernou farbou a prejdem nimi po tunike a vydávam to za umenie. To mi pripomína pani Martinu Navrátilovú, keď maľovala obrazy tak, že švihala ofarbenými tenisákmi o plátno… Na rozdiel od tejto (pre nedostatok lepších výrazov) umelkyne, si takúto srandu pani Navrátilová so svojou reputáciou može dovoliť.

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 15.08.12 08:59

Včil som si rozklikla odkaz a pozrela som sa na všetky fotky. Noční žár, Slunečný den, Inspirace Afrikou, Trochu romantiky a neprekonateľné Originální lněné šaty pro plnější tvary, vhodné na maskovanie pri prechode zboreniskom, páč som mala problém rozoznať, kde začína tehlová stena a začínajú šaty. Predajkyni odkazujem: Bolelo to, máte radosť? http://www.fler.cz/…tvary-706930

Příspěvek upraven 15.08.12 v 09:23

 
Dagmaar
5 příspěvků 15.08.12 13:06

Ty černé jsou opravdu hezké. Kopie šatů od p. Matragi jsou fakt šílené

 
Dagmaar
5 příspěvků 15.08.12 13:06

Ty černé jsou opravdu hezké. Kopie šatů od p. Matragi jsou fakt šílené

 
rastakayakvana
36 příspěvků 15.08.12 13:59

Ach… Ty šaty s padajícími květy vypadají dočista jako babiččina umělinová kombiné ze 60-70tých, se kterými jsem si směla hrát na princezny :-)))

 
Mopsopes
39 příspěvků 15.08.12 19:51

Balónovky jsou krásné, ty se opravdu povedly. Ale bohužel, pro jedno kvítí se slunce nerozsvítí… Ještě k té kopii, na jednu stranu chápu, že se začátečníci? amatéři? musejí někde inspirovat a někde se to všechno naučit, ale sprostě okopírovat CELÉ šaty? To je moc…

 
Voldemortka
361 příspěvků 16.08.12 07:59
Des a bida

Ono neni smutne jen to, ze se najdou lidi, kteri tyhle modely vyrabi, ale smutny je i fakt, ze se najdou zeny/divky, ktere si tohle na sebe natahnou. Jsem milovnice plesu a vzdy brecim nad vyberem satu. Ty tragicke korzetove saty, kdy si slecny korzet stale musi povytahovat, barvy jsou vzdy do oci bijici a to nemluvim o provedeni (kyticky, perlicky, hvezdicky, mix vseho) Jednoduse, absolutne bez napadu..A vymlouvat se na penize? Dnes se nechaji usit saty u svadleny za mensi penize nez pronajmuti! Jen hledat!!!

 
atrix
483 příspěvků 18.08.12 15:51
Chacháááá!!!!

Pojem MATRAGITIDA jako nová nemoc mě rozsekal na krupici! :D :D :D (Blanka Matragi by se ale asi moc nesmála…)

 
majinkaaaa
1 příspěvek 21.08.12 10:58

Kopírovat Blanku MAtragi. To se mi snad jen zdá. Každý módní návrhář má mít vlastní nápady a ne že se bude prezentovat méně povedenými kopiemi známých návrhářů, tímto pádem Blanky Matragi. Slečně nebo paní asi nic neříkají autorská práva. Pokud slečna/paní nemá své vlastní nápady tak ve světě módní tvorby nemá co dělat. Studovala sem módní návrhářství a stále se tomu věnuji, šiju, maluji atd… ale je nutnost aby měl každý své nápady. Tohle mi přijde jako ubohost.

 
M.Rejčová
64 příspěvků 21.08.12 18:24

Nezdá se vám, že ten čarodějnický hábit je taky matragitida? Minimálně ta část od prsou nahoru určitě (viz model o kousek níž černobílý).

 
menhet
51 příspěvků 23.08.12 16:51

Ve velké nutnosti bych si asi dokázala vybrat, ale radši bych šla jinam.

 
MirečkaJ
2 příspěvky 23.08.12 18:55
Faux pas

Jak někdo může za tohle chtít peníze? Volejte módní policii a ukliďte to než se pozvracím!

 
madeira
15 příspěvků 24.08.12 12:46
Když dva dělají totéž....

Kde není základ vkusu… boty špatně, modely nevkusné, až na puntíkaté a dívčí.
A klasika, když dva dělají totéž, není to nikdy totéž.
Obecně modely BM nemusím, ole JE na nich vidět originalita, nápad, vkus (i když jiný, než můj) a precizní zpracování!

 
Tionula
58 příspěvků 26.08.12 22:40

Ty šaty na obrázku 5 vpravo jsou brutus. Dáma vypadá jako zapřísahlý nepřítel všeho. Ideální na protivládní protesty, každého nepřítele vyženou na jiný kontinent. Vím, v čem půjdu na ples, abych nemusela tančit :3

 
Majdele
3 příspěvky 29.08.12 13:28

To je normálně porušení autorských práv :D Chudák Blanka Matragi, takhle jí krást nápady! Ale paní Ševčíková ji tedy asi o klientelu nepřipraví, tak může být klidná :D

 
Lujz
1 příspěvek 25.10.12 21:33

Jdu blejt! Dneska sa kopiruje a kopiruje..ono tie saty su zle same osebe ( ako su usite, strih, farby, vzory proste vsetko), ale po zisteni ze tento pocin vlastne ani nie je z hlavy navrharky, to je sila..ak preda co i len jedny, respekt!

 
moninkas
1 příspěvek 07.01.13 11:01

..bože, to je nevkus:-(…precizní!

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Kde je dno českého návrhářství? (2.)

Pokud jste sem přišli přímo z prvního dílu článku, jistě jste... Celý článek

Sešněrováno 3. aneb Jak nosit korzet

V minulých dvou dílech jsme prošli korzetovou historií a podívali... Celý článek