Jsou pekelné velice, karlovarské ulice?

12.09.12 | autor Ada

Výstava historických vyšívaných kabelek je jistě zajímavá, ale nepochybně byste hlavně rádi věděli, jak to vypadá ve Varech na ulici. Jestli jsou tam ty davy nevkusných Rusů a tak dále.

Pro návštěvníka Karlových Varů je určitě nejzajímavější částí ta lázeňská, kde se nachází Vřídelní kolonáda, luxusní hotely a obchody, divadla, lázně a bazény a tak dále. Čtvrť je ze všech stran obklopena hustě zalesněnými kopci se stezkami, vyhlídkami, altány či rozhlednou, takže můžete klidně celý den chodit po přírodě.

Cizinců je tu opravdu hodně, nejen z Ruska, ale i z arabských zemí. U mírně zchátralých Císařských lázní fotila zahalená matka s vuittonkou svou rodinku; holčičky měly také po vuittonce, kluk kšiltovku od Gucciho, i zbytek oblečení vypadal velmi značkově.

Mezi obchody si budete připadat jako na Pařížské: Loewe, Escada, Bogner, Versace, Zegna, Burberry, sem tam nějaké malé obchodní centrum a mezi tím různé butiky s více či méně nevkusným sortimentem. To jste viděli v jedné výloze něco hezkého a vedle třeba pozlacené válenky.

Pánský obchod Aristokrat nabízí vkusné boty pro každého gentlemana.

Nejlíp se ovšem nakupuje očima v obchodech se šperky. Člověk neví, jestli má brečet nebo slintat - náramky s draky, prsteny se žabičkami posázenými brilianty, kousky, které obratně balancují na hraně kýče i krásné nápady. A cenovky se spoustou nul.

Prsten s obřím modrým kamenem vpravo stojí 700 000, rubínový náramek lehce přes milion.

Takže když jsme procházeli kolem prodejny Swarovski, pro tolik lidí symbolu luxusu, můj muž po terapii safíry a brilianty jen překvapeně prohlásil: "Co tu dělá tahle sockárna?"

Muži si mohou pokoukat po luxusních hodinkách. Tyhle byly luxusní například tím, že obsahovaly pravý měsíční prach, kousky Titaniku nebo lávu ze sopky Eyjafjallajökull.

Jste hrdí na svůj Samsung Galaxy III nebo nejnovější iPhone? Zapomeňte, že s takovým šuntem byste udělali parádu v opravdu milionářské společnosti. To chce něco speciálního, a když už ten iPhone, tak aspoň pozlacený.

Když však popojdete blíž k městu, najdete i stánky s tržnicovým zbožím a běžné obchody, na které jsme zvyklí. Kdo má rád tyhle potištěné tašky a batůžky, mohl hned u hotelu Thermal vybírat z kompletního sortimentu.

A kdo by snad měl kýče málo, může navštívit některý z obchodů se suvenýry, které jako by se sem propadly z pražských turistických tras. Mají v nich i spoustu upomínkových předmětů právě s motivem Prahy.

Mnohem lepší samozřejmě bude, když si někde u stánku koupíte lázeňský pohárek. Ten rovnou i využijete, protože kdo by jel do lázní a neochutnal tamní minerální vodu? Jen nejezděte do Varů s naivní představou, že z pramenů teče něco jako mattonka. Rezavo-žluto-bílé nánosy na fontánkách naznačují, jak ta dobrota chutná: je hodně slaná, nakyslá a silně železitá a ohřátá zpravidla na nějakých 60-70 stupňů. (Proto mají pohárky tu trubičku na pití, voda se v ní ochladí tak, že si nepopálíte jazyk.)

Tak na zdraví!

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
Goku
410 příspěvků 12.09.12 16:24

Ty šperky a ty hodinky..neuvě­řitelný. Nejspíš jsem socka:-)

 
brambobla
53 příspěvků 12.09.12 16:26

@Goku V tomto kontextu jsem také socka a nestydím se za to.

 
kozarohata
87 příspěvků 13.09.12 13:43

Já jsem socka i bez kontextů a taky se nestydím za to, že k životu nepotřebuji tzv. luxus :D

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 12.09.12 16:38

No jo, zakazníci z Ruska…

 
Khajka
472 příspěvků 12.09.12 16:40

Když to vidím, tak musím říct, že zlaté Mariánské Lázně, byť plné Rusů (ale asi jiné „kategorie“) a Němců…

 
Lanevra
371 příspěvků 12.09.12 16:45

Socky tu budeme asi všechny. Nevím jak vy, ale já jsem ráda. Raději nakupovat v sekáči, než hodinky s takovým nesmyslem jako je měsíční prach nebo osázené rubíny velikosti nehtu na malíčku. Pro mne jsou tyhle obrovské, nevkusné a zářivé šperky – ať je to bižuterie nebo pravé drahé kameny – známkou zbohatlíka. Ano, asi je to diskriminační, ale prostě před sebou vždycky vidím prvorepublikovou dámu, co se pohybuje ve vyšší střední třídě od narození a je vkusně oblečená. A vedle paničku nějakého američana, co vydělal na vymyšlení a zavedení stěračů, jak se natřásá ve svých rubínech, mluví jako dlaždič a o etiketě ví tolik, co koza o zahradničení.
Hmm koukám že se zase budu muset vrátit k psaní, takoví květnatý sloh… :-D

 
GreatSusan  12.09.12 17:25

Sterace vymyslela zenska, ne chlap :-D

 
Lanevra
371 příspěvků 12.09.12 20:02

Chlap, ženský, cvičená opice… vystrčit tchýni s hadrem v ruce z okna je stejně praktičtější. :-D Já si vzpomněla na stěrače, protože o tom onehdá byl nějaký film v televizi.

 
Punkgirl
58 příspěvků 12.09.12 19:40

@Lanevra, proč bych si kupovala hodinky s prachem nebo Titanicem?? Mě stačí moje Rolex :DD

 
Lanevra
371 příspěvků 12.09.12 20:05

Počkej, počkej, je to Titanik! On si koupí hodinky, jí dá prstenovou imitaci Srdce oceánu, stoupnou si na příď své drahé jachty a budou společně prozpěvovat „…And you're here in my heart; And my heart will go on and on…“ :-D
Ne, vážně, je to zbytečná snaha ukázat že na to mám.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 12.09.12 21:31

Jen jsem mrkla do komentářů a říkala si, kdo první vytáhne stereotyp o prvorepublikové dámě a paničce zbohatlické. Vyhrála jste. Zrovna u toho luxusního zboží nechápu, proč někomu vadí že se toto prodává. Je to kýč? Ano, tak si t nekupujte a máte po starostech. To už mi přijdou mnohem horší stánky s lidovým levným zbožím, které je levné díky vykořisťování, dětské práci a šíleným podmínkám v asii, kde se vyrábí.
A co je špatného na hodinkách s měsíčním prachem? Mít ty peníze, tak je manželovi koupím, je fanda do vesmíru:-). Ovšem musely by být vkusné, ne přezdobené:-)

 
Medusa.diskuterka
11 příspěvků 13.09.12 10:56

No otresny podminky a vykoristovani, kdyz se ta hrozna tovarna zavre, tak se ty ldi budou muset vratit k obdelavani svejch policek a budov na tom ve vysledku mnohem hur, co je z naseho pohledu vykoristovani, je pro ne pozehnani

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 13.09.12 13:28

Blbost

 
anniette
150 příspěvků 14.09.12 18:48

Kdyby to pro ně bylo požehnání, těžko by mezi dělnickými ubytovnami byly natažené sítě kvůli častým skokům z oken..

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 14.09.12 21:04

Přesně tak, tyhle důvody jsou takový ten náš alibismus. Abychom ty věci mohli dále bez výčitek kupovat.

 
Lina-jiná
349 příspěvků 17.09.12 13:13

Přidávám se k varovně zvednutým prstům. Medusin názor má sice v sobě za určitých okolností zrnko pravdy, ale v žádném případě se jím nelze chlácholit!

 
Evženie
116 příspěvků 13.09.12 20:43

No, já jsem vzhledem ke stavu svého konta opravdu socka, ale kdyby mi někdo vnucoval kterýkoliv šperk z fotografie s modrým prstenem a červeným náramkem, nedělala bych drahoty. Když se jedná o drahé kameny, to není „rádobyluxus“, to JE luxus. Proč? Protože kameny jsou krásné, je v nich skryta spousta lidské práce a bolesti i lásky, jak to má být u každého skutečného luxusu, ať už je materiální nebo nemateriální. Audrey Hepburn ve Snídani u Tiffanyho nebo v plesové scéně z My Fair Lady mi nepřipadala vulgární, a to měla šperky ještě výraznější.
Velké a drahé šperky (no, i výrazná bižuterie vlastně) se musí umět nosit, a postoj „já na to mám“ skutečně není ten pravý. A kdybych na to měla já, tak bych si koupila nějaký klenot, na který se stačí podívat a tají se dech, už jenom proto, abych se mohla těšit jeho krásou. Ovšem nemyslím tím umrněný prstýnek s mikroskopickým briliantem špatné kvality, jenom abych mohla říkat „je s briliantem“ – TO je opravdu nevkusné.
Jednou jsem viděla na plese paní středního věku v bílých velmi jednoduchých šatech, která měla velkou (rozměrově i početně) sadu šperků s českými granáty. A přestože dámy kolem ní byly oblečeny a ošperkovány značkově a možná stejně draze, na ní všechno volalo „královna“.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 13.09.12 21:05

To jste napsala moc pěkně. Já sama vlastním jen 3 šperky – snubní prsten, zásnubní prsten a jeden zlatý náhrdelník (malý a jemný – je secesní). Ale to neznamená, že se ráda nepodívám na extravagantní šperky, na které nikdy nebudu mít:-) To není postesk, já na šperky zas tak nejsem, kdybych po něčem hodně toužila, našetřím si.
Kdyby z nějakého takového šperku udělala šikovná žena ústřední bod svého oděvu, tak to bude nádherné.

 
Beldaran
82 příspěvků 16.09.12 16:24

Podle mě velký kámen ještě nedělá krásný šperk. Velký kámen říká „já na to mám“, ale jestli máte i vkus, to vám nezaručí. Srovnám-li třeba tyhle šperky z obrázku s výstavou Cartera, kterou jsem navštívila, tak je to nebe a dudy. Řekněme, že cenově to bude stejné, ale každé jinak působí – Cartier na mě působil jako drahá elegance, tohle jako kýč, drahý, nicméně pořád kýč. Kdybych na to měla, tak bych si za sebe nikdy nic takhle mamutího nevybrala.

 
atrix
467 příspěvků 16.09.12 20:31

Já takhle před nějakou dobou civěla do výlohy u Hallady na České v Brně, cenovky tam měli hodně titěrné a já mám 5 dioptrií na dálku, tak jsem fakt jako správný vidlák přilepila nos až na sklo a počítala nuly za jedničkou u perlového náhrdelníku – bylo jich rovných šest. Milionek za ty perly. A přitom na první kouknutí mi to přišlo jak to bižu, co jsem si za totáče koupila za třicet Káčées… :-)))) Jo, moc by se mi líbilo mít po jednom briliantu v každém uchu, ale není to věc, bez které bych nepřežila. Ono to je totiž i o tom, že když má šňůru perel na krku anglická královna, nikdo o tom nepochybuje, že to perly jsou. U našince to nikdo nečeká, takže až zase příště půjdu na operu, ty moje perly-neperly to jistí a stydno mi kvůli tomu nebude. :-D

 
vosapeta
1 příspěvek 04.12.12 21:03

Bravo, tleskam vam
Mit penize jeste neznamena mit vkus a styl

 
Catherine
58 příspěvků 13.09.12 21:13

@Lanevra :
až budete příště psát „takoví květnatý sloh“ a chválit za něj sama sebe, tak si v první řadě nejdříve zkontrolujte svůj pravopis

 
kocurM
502 příspěvků 16.09.12 09:33
Divné srovnání

Nějak nechápu, o co je lepší pohybovat se ve vyšších vrstvách od narození než zbohatnout na vymyšlení něčeho šikovného. Oni ti nevkusní zbohatlíci dost často zbohatnou spíš na šmelině nebo na něčem podobném, ale asi to nejde úplně generalizovat, on vkus je opravdu individuální dar.

 
Nyxx
364 příspěvků 16.09.12 09:42

Dámu dělá chování, ne rubíny.

 
key.ra
36 příspěvků 17.09.12 19:28

Já pořád něco ztrácím, takže bych takovou věc pro mou osobu opravdu neocenila. :))

 
janiiiv
780 příspěvků 12.09.12 16:52

Něco na tom zde používaném stylovém úsloví „jako Rus(ka)“ bude.

 
Malatí d.d.
65 příspěvků 12.09.12 17:00

Nechci se v žádném případě ponořit do diskuze o islámu a postavení žen a podobně, ale osobně se mi jednoduché černé niqáby (pokud jsou z kvalitní látky a lehce tvarované) moc líbí. Hlavně když jsou jemně dozdobené výšivkou (třeba tyrkysovou) či decentními kamínky.

 
GreatSusan  12.09.12 17:28

Mne se libi uplne nejvic (i bez vysivky), kdyz je nemusim nosit :-D

 
drENT
593 příspěvků 12.09.12 17:36

Nejsem si úplně jistá, zda mluvíte o tom správném kusu oděvu. Nikáb je toto (jedná se o pokrývku hlavy a obličeje) a pokud je mi známo, tak je tradičně jen černý; zdobený a „tvarovaný“ nebývá. Pokud myslíte hidžáb , pak ano, ty mohou mít šmrnc; zvlášť mladé holky-muslimky to opravdu umějí nosit, doma mají takových šátků desítky a vždy to dokáží krásně nakombinovat.

 
merunka89
768 příspěvků 12.09.12 18:09

Ovsem nejpraktictejsi bude asi burka

http://www.trekearth.com/…to253709.htm

 
Atlacoya
1191 příspěvků 12.09.12 18:49

Na konci tohoto článku http://zpravy.idnes.cz/…/domaci.aspx?… je to pěkně s obrázky rozlišeno, co je co. A ty první 2 nebo 3 se mi taky docela líbí. I u nás se nosily šátky a čepce, třeba kroje na slovácku taky zakrývají komplet vlasy. 

 
merunka89
768 příspěvků 12.09.12 23:56

S tim rozdilem, ze pokud vas zahledl soused bez satku a nebo cepce, tak vas ostatni neukamenovali. Srovnavate nesrovnatelne.

 
kozarohata
87 příspěvků 13.09.12 13:20

…ano, nosiLY (už se nenosí, snad jen jako folklór)

 
Malatí d.d.
65 příspěvků 12.09.12 18:27

Sorry, chybka, myslela jsem abáju… na netu jsou samý hnusný, naživo jsem viděla fakt nádherný… namátkou

Příspěvek upraven 12.09.12 v 18:29

 
pavla.kub  12.09.12 20:14
holky muslimky

@Malatí d.d.
Hezké obrázky tradičního oblečení muslimek. V muslimských zemích /píši v muslimských záměrně, protože muslimské země nejsou jen země kde se mluví arabsky/ existují návrháři, kteří se zabývají specielně navrhováním abájí a nikábů. Muslimky umí kombinovat různé druhy látek velmi nápaditě. A hlavně: umí nosit abáju a zahalené vlasy s velkou grácií. To co zůstává neskryto, většinou jsou to oči je dokonale upraveno. Žádná skloněná hlava. Hrdá chůze. U nás mi holky muslimky připadají jako šedé myšky nebo jako babičky se šátkem na hlavě. Mít na hlavě šátek nevýrazných barev, dlouhou vytahanou košili a seprané džíny, kráčet v Praze v metru a do telefonu křičet hodně nahlas: ana išwaru fil metro/procházím se v metru/ není nic moc. Holky muslimky v Čechách:podívejte se na modní přehlídky třeba na youtube, ten šátek na hlavě se jen tak nepříplácne /dává se pod něj kulatá výztuha, která vypadá jako drdol pod šátkem/. Hezky se namalujte, elegantně oblečte a budete krásné. Pak na sebe klidně v metru upozorňujte hlasitým hovorem. Už se těším.

 
staramama
131 příspěvků 13.09.12 08:57

No jo, ale podle islámu není úplně O. K. ani hlasitý hovor, ani líčení.

 
kocurM
502 příspěvků 16.09.12 09:42
Á, znalec ...

Jsou různé varianty islámu, nejen ten, co znáte z Mladé fronty Dnes. Pamatuji profesora Kellera, který byl schopný muslima přesvědčit (pozor, s použitím citátů z Koránu), že pít červené víno je pro něj OK.

 
staramama
131 příspěvků 16.09.12 17:03
Ach jo...

Z čeho usuzujete, že znám islám jen Mf? To by mě zajímalo. Jinak, diskuse pokračuje níže a tam jsme si to s pavla.kub, Malatí ad. vysvětlily. Nevidím důvod, proč se do někoho navážet.

 
pavla.kub  13.09.12 10:13

Nevím, která strana dává k příspěvku červená ramínka.:-) Žádnou jsme nechtěla urazit. Můj příspěvek byl sice trochu OT, ale už delší dobu jsem přemýšlela, proč by i tradiční oblečení /abáje apod./ nešlo barevně a elegantně sladit i v Čechách. Pro druhou stranu: nepropaguji první stranu. Pořád je to o módě a eleganci. K fotce matky fotící děti: i abája musela být ušita z drahého materiálu, to není jen tak nějaký polyester. Je zajímavé, že dobře splývá, nemačká se a nepůsobí těžce. Možná je dražší než ta LV kabelka.

 
atrix
467 příspěvků 17.09.12 18:14

No nic proti zdobné abáje, ale burka může být vyzdobená jak chce, a stejně to ty ženské půvaby totálně zabije – já potkat jako dítě venku toto: 

nebo toto:

tak ženu domů mámě za sukně se řevem, že jsem potkala klekánici… :D

Příspěvek upraven 17.09.12 v 18:16

 
Parwi Nawari
301 příspěvků 17.09.12 18:19

Ale zase mi to přijde jakýmsi zvráceným způsobem praktické: nemsíte řešit, jestli máte umyté vlasy, zda je váš make – up dokonalý nebo kolik nových pupínků vám přibylo v obličeji.

 
atrix
467 příspěvků 17.09.12 18:30

Tak to rozhodně ano! Ovšem nevím, jestli zrovna absence hygieny je to, co dělá ženu ženou… :-D

 
merunka89
768 příspěvků 12.09.12 23:59

Potkat tuhle pani na poslednim obrazku, nekde v podzimni podvecer nekde v podhradi, tak si budu myslet, ze je to bubak a vazmu nohy na ramena.

 
kocurM
502 příspěvků 16.09.12 09:43
Stan

A to si ještě představte, že když taková paní v něčem podobném kolem vás spěchá, tak se to celé nadouvá a vypadá to jako utíkající černý stan. Jednou jsem se toho v KV lekla i ve dne.

 
kozarohata
87 příspěvků 13.09.12 13:22

Bohužel, třeba mně osobně se to vůbec nelíbí. jinak nic proti ;)

 
Žakelína
1 příspěvek 13.09.12 17:26

Ty prstýnky bych brala, ale jěště mi jaksi chybí ten sponzor, který by mi je koupil :)

 
kocurM
502 příspěvků 16.09.12 09:38
Dobré domácí šatky:-))

To by mohly být dobré domácí šaty:-), to je pravda. Osobně ale mám pocit, že vše, co zakrývá vlasy (až na světlé výjimky) ženy vizuálně dost poškozuje.

 
merunka89
768 příspěvků 17.09.12 21:29

Nejen vizualne poskozuje… Videla jste treba zahalene zeny jist a nabo pit ve velkych nakupnich centrech?

 
JanaIII
38 příspěvků 18.09.12 22:40
poškozuje..

A těhotné ženy takto zahalené nemají dostatek „slunečních“ vitamínů pro plod. Ve své zemi možná trochu slunce chytí na dvorku za plotem, ale v bytě v Evropě, bez soukromého dvora musí být venku stále zahalené a děti pak trpí křivicí apod.

 
Lanevra
371 příspěvků 12.09.12 20:10

Tak ono to má teď náboženský význam, ale vzniklo to ze zcela praktických důvodů. V pouštních a polopouštních oblastech se hodí být co nejvíc zakrytý, ať kvůli slunci, tak kvůli prachu a písku. Navíc ty černé zahalující tělo včetně obličeje nejsou jedinou obdobou ženského oblečení v muslimských zemích. Nosí se i barevné, zdobené, všelijak vyšívané. Některé jsou pak opravdu krásné, až by si je člověk klidně koupil domů.

 
atrix
467 příspěvků 17.09.12 18:19

Tohle bych si domů nekoupila ani na uklízení uhlí do sklepa. Ledaže bych měla tak zlobivého potomka, že bych ho potřebovala vyděsit k smrti: 

 
merunka89
768 příspěvků 17.09.12 21:23

Nikde v Koranu neni psano, ze zena musi chodit zahalena.

 
staramama
131 příspěvků 18.09.12 09:20

Předpokládám, že mluvíte o obličejovém zahalení. Nebo se pletu?

 
merunka89
768 příspěvků 19.09.12 00:22

Abu Dawud (32:4092) – The Apostle of Allah… said: „O Asma', when a woman reaches the age of menstruation, it does not suit her that she displays her parts of body except this and this, and he pointed to her face and hands“ This was according to Aisha.

 
staramama
131 příspěvků 19.09.12 08:29

Tím jste mi sice neodpověděla, ale děkuju.

 
Ada Pekelná
765 příspěvků 12.09.12 17:13

Mám tušení, že diskuze pod tímhle článkem bude kvaletní :)

 
Henri1
30 příspěvků 12.09.12 17:16

Já chci do Varůůůů (zase jednou).

 
Atlacoya
1191 příspěvků 12.09.12 17:59

Ve Varech jsou prameny ještě dobré, zato v Mariánských lázních chutná každý druhý jako vařená játra.

 
Chany
616 příspěvků 12.09.12 18:13
Hmmmm...

Tak ty zlacený válenky jsou teda prďácký. :-D Úplně vidím nějakého bohatýra Ilju Muromce, jak to jde vyfintěný nandat Babě Jaze do domečku na kuří noze! ;)

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 12.09.12 21:45

Jenže to nejhorší na nich je kvalita, jak se to zlaté muchlá a odporná podrážka. Myšlenka mi přijde vtipná, jako: trochu rustikální, trošku dilinský. Moc by se mi líbily, jako vtipnej kousek…i kýčovitá vzorovaná kabelka by mohla bejt, ta úplně vpředu, botanická! :)

 
Oveeec
679 příspěvků 13.09.12 22:50

Mně se ty válenky líbí, dalo by se s tím leccos udělat, a třeba jedna moje kámoška, která je naprostej módní génius, by s tím provedla něco, nad čím bysme tady všechny slintaly:)

 
atrix
467 příspěvků 17.09.12 18:20

Mě napadl Čurila Plenkovič :D :D

 
Alhambra
861 příspěvků 12.09.12 18:54

Nejsem expert, ale co odděluje ta čárka v titulku?

 
MP Janka
289 příspěvků 12.09.12 20:21

Zkuste si to přečíst na hlas, správně ( s pomlkou za čárkou). Mám dojem, že to je parafráze na text nějaké písně, ale teď si za boha nevzpomenu jaké a od koho. Aspoň ten dojem na mě dělá melodičnost té věty.

 
Alhambra
861 příspěvků 12.09.12 20:25

Pauza při čtení nahlas (ne na hlas) tam možná patří, čárka, řekla bych, ne.

 
666mahu
1490 příspěvků 12.09.12 20:48

@Alhambra, čeština není moje silná stránka, ale čárka z toho dělá rým, ne?

Ve Varech mám ráda vilovou čtvrť kolem Sadové ulice.:-)

 
Alhambra
861 příspěvků 12.09.12 20:55

Tohle začíná být vážně legrační. Rým je snad tvořen souzvukem dvou slov končících na stejnou slabiku, ne? Bez té čárky by se to přestalo rýmovat? To, že má titulek kvůli rýmu přeházený slovosled, ještě neznamená, že se v něm zničehonic objeví čárka.

Příspěvek upraven 12.09.12 v 21:33

 
Grete
506 příspěvků 13.09.12 13:18

Čárka odděluje verš. Tradičnějším značením verše v souvislém textu bývá ovšem lomítko (Jsou pekelné velice/ karlovarské ulice/ z Titanku hodinky/ i zlacené holinky!) – a tam, kde má verš svůj samostatný řádek (jako tady), interpunkce netřeba. Celá ta legrace je pozůstatkem pauzové interpunkce, kdy se interpunkční znaménko kladlo tam, kde byla faktická pauza ve čteném projevu.

Příspěvek upraven 13.09.12 v 13:36

 
atrix
467 příspěvků 17.09.12 18:24

Čárka rým neurčuje, ten je daný shodnou zvukomalebností konce slova – čárka tam opravdu nepatří…

Ukázka např. veršů Jana Skácela, kterého by nikdo nepodezíral z toho, že by neuměl psát poezii – a čárky v podstatě nepoužíval:

Sonet o červencové noci na Vysočině

Večer si lehá tiše do polí
Na kamenech se leskne zlatá slída
Měsíc jak chromý pastýř o holi
jedinou hvězdu nad dědinou hlídá

Od potoka je slyšet rozhovor
Z hospody domů vracejí se chlapi
a přou se potmě Něco je moc trápí
Noční chlad dotýká se hor

Posléze všechno ztichne Naprosto
Jen slepá můra do žárovky vráží
Na chvíli vyjdeme si na zápraží

a ohromí nás noci majestát
Tisíce hvězd Ach byli bychom s to
po celou noc pod tímto nebem stát

Příspěvek upraven 17.09.12 v 18:27

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 17.09.12 19:34

Díky za krásnou ukázku poezie. Máte samozřejmě pravdu, čárka nemusí být na konci řádku a i v mluvě je často čárka slyšet jinde, než kde je gramaticky.

 
atrix
467 příspěvků 17.09.12 20:44

Rádo se stalo ;-)

 
chitrá alex
45 příspěvků 12.09.12 21:15

Jsou plné pohody, ty dálkové pochody, béééz chleba a bez vody já k cíli dorazím. Myslím I. Mládek

 
Atlacoya
1191 příspěvků 12.09.12 23:07

No ale tam ta čárka taky nepatří. http://www.karaoketexty.cz/…prcice-15542

 
Pavučinec plyšový  13.09.12 09:20

Anebo „vítáme vás velice v naší třídě třetí cé“ – to bylo v některém Čtyřlístku, ale čárka tam tuším taky nebyla.

 
pan.dul
10 příspěvků 12.09.12 19:21

Do varů jezdím každoročně na filmový festival a pořád mě neomrzel ten kouzelný předěl komunismu před termálem a vyšperkovaného ruska za :-) každopádně se tam úžasně toulá v uličkách těch kopců po stranách kolonády, pohled dolů je skvělý.

 
Lettie
419 příspěvků 12.09.12 19:27

Jsem pomerne castym navstevnikem KV a musim rict, ze mi naopak tesi, jak se za posledni roky i Ruskam asi zmenil vkus. Obchody sice nabizi porad dost zdobneho, ale ve vetsine se najdou uz i pekne a jednoduche veci, coz jeste pred par lety nebylo vubec.
A Cechy tam vseobecne vitaji, kdekoliv jsme promluvili cesky, ochota personalu ze zvysila a nabizeli i pomerne citelne slevy, i kdyz jsme se na ne neptali.

Příspěvek upraven 12.09.12 v 19:29

 
MP Helena
58 příspěvků 12.09.12 22:57

No, nevim. Už ve Varech nějaký čas nebydlím, ale rodiče ano, a do těchhle obchodů nechodím, protože tam obsluha neumí česky a já ve varských obchodech rusky mluvit nebudu. A mimo to mi připadalo, že poměr cena/výkon je v lázeňské čtvrti K. Varů trochu horší než v jiných městech. (Najdou se výjimky, samozřejmě.)

 
Linie
763 příspěvků 13.09.12 09:35

Bohužel v některých pražských obchodech na turistické trase také obsluha nemluví /někde ani nerozumí!/ česky.

 
WannabeYourMonster
75 příspěvků 12.09.12 19:34

Tak ty šperky, nevědět za kolik jsou, zahrabu někam do postele nebo rovnou vyhodím. Nevím, celé to na mě působí jako trhy někde v Egyptě nebo kdekoliv jinde v turistické oblasti, kde takovéhle „cetky“ ale usmlouváte hodně levně :)

 
Yekatěrina
4 příspěvky 12.09.12 20:49

A já se těšila, že uvidím typické Pekelné fotky lidí z mého rodného městečka :(

 
gulietta  12.09.12 21:06

V každom meste sa dá nafotiť pár gýčov, tri-štyri nepodarené výklady a hlásať, že všetky obchody sú tam nevkusné. Vo Varoch je najlepšie zvaliť všetko na Rusov, je to ich vkus, kupujú to len oni, my nie my sme tak strašne nóbl, že nakúpime len u Bati a voziť sa budeme len v škodovke. Keby Rusi vo Varoch neboli, tak Vary chátrajú ako všetky ostatné lázeňské mesta v ktorých sú prevažne Češi. Češi chcú aby ich v cudzine vítali s otvorenou náručou a sami sú xenofobní.

 
MP Helena
58 příspěvků 12.09.12 22:59

Jak dobře to ve Varech znáte? Jasně, že něco je opravené, ale leccos je taky dost pokažené…

Sorry za off-topic, jsem místní patriot.

Příspěvek upraven 12.09.12 v 23:02

 
MartinaMarie
123 příspěvků 13.09.12 08:31

@gulietta – mate pravdu, ale uz se mi tam nechce jezdit. Netouzim mit ve Varech pocit, ze jsem v Rusku.

 
Lia.L.  29.01.13 21:53

Máte pravdu, jak vypadali Vary před 10 lety a jak ted… celá kolonáda je opravená, rusové do toho cpou peníze, to je fakt, at už je máte rádi nebo ne.

 
Alhambra
861 příspěvků 12.09.12 21:07

@gulietta No, kapánek xenofobně spíš vyznívá váš příspěvek.

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 12.09.12 21:32

Nadávat na čechy není xenofobie :)

 
Alhambra
861 příspěvků 12.09.12 21:34

Slovensky? Je. :-)

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 12.09.12 21:32

@Lanevra A k tomu slohu, samochvála smrdí!

 
Alhambra
861 příspěvků 12.09.12 21:34

@MP Barbucha Ale když ona má „takoví květnatý sloh“ ;-)

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 12.09.12 22:11

No právě, už aby začala psát, ať neochuzuje národ o svá moudra:-)

 
JanaIII
38 příspěvků 13.09.12 00:37
Picí pohárky

Mají trubičku hlavně proto, aby voda tekla za zuby, ne přes ně. Dlouhodobějším pitím těchto vod by se na nich taky mohlo usazovat to nahnědlý kamenitý.

 
merunka89
768 příspěvků 13.09.12 01:36

Jen pro informaci. Jak dlouho a zejmena kolik bych te vody musela vypit, aby se mi zacala „to hnede“ usazovat na chrupu?

 
JarkaJar
432 příspěvků 13.09.12 09:25

Něco na tom může být. Když máte zdravotní potíže, pijete tu určitou minerálku delší dobu, jinak by neměla účinek. Ne pouze při pobytu v lázních. Prokázané je, že pijete-li častěji čaj nebo kávu, taky Vám to zabarví zuby do hněda. I zubní pasta, která je hnědá – myslím Parodontax – barví zuby. To je moje vlastní zkušenost. A malým dětem se nemá dávat moc slazených nápojů, protože to kazí zuby. Takže bych vliv druhu nápojů na zuby nepodceňovala.

 
merunka89
768 příspěvků 13.09.12 13:48

Je to mozne, ale jak casto piji caj a nebo kavu a jak casto piji mineralni vodu v Karlovych Varech? Caj denne, mineralni vodu z KV vubec.

 
JarkaJar
432 příspěvků 14.09.12 09:31

Kdo má například žaludeční vředy, které se taky ve Varech léčí, pije minerálku aspoň půl roku nebo déle nebo trvale.

 
Alhambra
861 příspěvků 13.09.12 10:24

Já myslím, že se ty pohárky začaly vyrábět, protože to prostě lépe vypadá. Představte si prvorepublikovou dámu v klobouku a rukavičkách, jak decentně usrkává z pohárku. Nehrozí, že by se polila, může klidně i korzovat. To by s hrníčkem nešlo. :-)

 
merunka89
768 příspěvků 13.09.12 13:49

Na kazdy pad, to byl hezky vymysl, mne se ty srkajici hrnicky moc libi.

 
pavla.kub  13.09.12 10:20

@staramama
Já viděla muslimky krásně nalíčené/ne v Čechách/, byla jsem překvapená tou vrstvou make upu. Líčení očí bylo naprosto dokonalé. Je možné, že v různých muslimských zemích mají na líčení různý názor.

 
staramama
131 příspěvků 13.09.12 11:07

Nejde jen o zemi. Rozdíly jsou rodina od rodiny, žena od ženy. Jen tvrdím, že podle většinového výkladu islámu líčení na veřejnosti není zrovna „halal“. Islám není to, co muslimové dělají, ale to, co by měli dělat.

 
Malatí d.d.
65 příspěvků 13.09.12 11:30

S tím souhlasím, ale tady jsme v módním pekle, takže diskutujeme to, co dělají…

 
pavla.kub  13.09.12 11:34

Ličení není „halal“, ale není ani „haram“. :-)Máte pravdu, že výklad se může opravdu velmi lišit, zůstaňme u mody. Mně se na muslimkách šátky líbí.

 
staramama
131 příspěvků 17.09.12 07:48

To jo, chtěla jsem jen říct, že nemůžete po muslimkách plošně chtít, aby byly na veřejnosti nalíčené, když to pro některé může být nepřípustné.

 
WannabeYourMonster
75 příspěvků 13.09.12 11:48

http://moda.cz/…o_2013_.html
Kolekce Vicorie Beckham na jaro 2013 – Hra s prádlovým stylem :)

Příspěvek upraven 13.09.12 v 11:48

 
Pauline.S
1 příspěvek 13.09.12 12:13

No mně se zdá, že už ty nejvyšší třídy neví coby. Luxus je zcela jistě příjemná věc, ale pořizovat si hodinky s kouskem Titanicu? Musím jít pohladit svoje pět let staré srdíčko Swarovski:) Ale tomu obchodu se suvenýry se musím smát – troufám si říct, že to je přesně ten, ve kterém jsem si před dvěma lety na MFF koupila vějíř, protože to šílené horko se tehdy vážně nedalo vydržet. Mám ho v šuplíku doteď a je na něm vyobrazena jak jinak než Praha:)

 
consuela
11 příspěvků 13.09.12 13:07

Briliantový náramek…už píšu ježíškovi :) Je vidět, že prsteny typu Lady Di jsou stále v kurzu.

 
Mylady2
7841 příspěvků 13.09.12 13:17

Hihi mě by zajímalo do jaké sockárny chodí pán manža kupovat své drahé šperky:-D

 
JarkaJar
432 příspěvků 14.09.12 09:34

A mně se slovo sockárna a další podobné odvozeniny nelíbí, protože je diskriminační.

 
Karin
2690 příspěvků 14.09.12 11:03

Jestli jsem to v článku správně pochopila, mínil to dotyčný jako ironickou nadsázku :) Samý obchod se šperky za statisíce a mezi nimi Swarovski, který prodává mnohem levnější skleněnou bižuterii. Sockárna :) Jako Baťa vedle Louboutina.

 
consuela
11 příspěvků 13.09.12 13:18

@Pauline.S víš co-ve stadiu, kdy už asi máš všechno a nevíš, kam bys ty prašule dala, tak si koupíš i ty hodinky s kouskem Titanicu :-D

Příspěvek upraven 13.09.12 v 13:18

 
Jetthro
949 příspěvků 13.09.12 15:56

Usmevne, ale musim rict ze ty vulkanicky hodinky se mi fakt libi, a stacilo by mi kdyby ta lava byla jenom necim nakreslena :D

 
Parwi Nawari
301 příspěvků 13.09.12 16:19

Čekala jsem víc strašně oblečených lidí, ale kýčovité šperky astronomické hodnoty mi to bohatě vynahradily. A hodinky s lávou ze sopky a podobnýma nesmyslama? K čemu? Abych se mohla na snobské párty vytahovat, že mám hodinky s kouskem Titaniku?

 
Evženie
116 příspěvků 14.09.12 01:30

Já to nevidím tak černě. Třeba kdybych byla blázen do historie a specializovala se na Titanik, tak by pro mě byla celoživotní výzva ušetřit si na luxusní hodinky s kouskem Titaniku. :-) Totéž platí pro milovníka astronomie a hodinky s měsíčním prachem. A ta láva je docela dekorativní, nemyslíte? ;-)

Otázka spíš zní, jestli je na hodinkách skutečně luxusní i to, na čem opravdu záleží – totiž strojek a sklíčko. Vložené relikvie jsou jenom třešnička na dortu.

 
Parwi Nawari
301 příspěvků 17.09.12 14:50

V tom s Vámi souhlasím. Já myslela ale konkrétní sopku, která ochromila leteckou dopravu a slavnou ztroskotanou loď. Být tam prach s obyčejné sopky nebo lodi, tak by se to ještě dalo. Ale Eyjafjalajokul a Titanic opravdu zavání snobskými večírky, kde se zbohatlíci navzájem chlubí tím, jaký nesmysl si zase koupili. Asi je to tragické pojetí uvažování lidí v naší době: kupujeme si věci, které se nám nelíbí, za peníze, které nemáme, abychom udělali dojem na lidi, které nemáme rádi.

 
Ančojc
16 příspěvků 13.09.12 17:08

Zrovna v sobotu jsme se s babičkou smáli briliantovýmu tučňákovi a želvě, vystaveným v jednom klenotnictví poblíž Puppu :D.

 
Arnold
4 příspěvky 13.09.12 21:27

No ne, tak oni mají ve Varech budovy, lidi a dokonce i obchody!

 
Pavučinec plyšový  14.09.12 07:27

@Evženie Ááách, české granáty, zasazené ve stříbře, to je moje. Řekla bych – když teď odhlédnu od ekonomické stránky věci – že kromě sladění se zbytkem outfitu a obecně umění šperky nosit je důležité vypozorovat, které kameny člověku takříkajíc „sedí“ (nemyslím jen vzhledově, ale i pocitově).

 
ŘíkejteMiSimča
7 příspěvků 14.09.12 17:57

Ty kabelky mají sice pěkný tvar, ale nic moc potisk…nedávno jsem v Hodoníně v nejmenovaném obchodě viděla kabelku…hned me zaujala její značka(,,Prada") ovšem jak sem si ji přečetla pečlivěji zjistila jsem že na ní bylo napsáno PRARA…:D Hned vedle pak prodávali voňavku Naomi Caramel :D

 
Parwi Nawari
301 příspěvků 15.09.12 17:38

A což teprve kalkulačka Cadio nebo tenisky Nikf? :)

 
ŘíkejteMiSimča
7 příspěvků 16.09.12 14:17

Takové extrémy sem ještě neviděla :D

 
ind33d
46 příspěvků 14.09.12 19:36

Karlovy Vary, hlavní město Ruska.

 
MP Helena
58 příspěvků 17.09.12 07:46

Ne ne, jenom nejdůležitělší ruské město na západ od Moskvy.

 
uu  14.09.12 22:41

.

Příspěvek upraven 10.08.13 v 13:10

 
ind33d
46 příspěvků 15.09.12 17:32

Gagarin ale nebyl na Měsíci.

 
kolúch
177 příspěvků 16.09.12 05:35

@Parwi Nawari Zdieľam názor. Trochu žasnem ako sa všetci zhodnú v tom, že keď to stojí veľa peňazí je to luxus a teda to nemôže byť gýč… Proletarizmus 50-tych rokov naruby, vtedy sa trebalo tváriť, či slobodne uveriť, že montérky sú to pravé a kapitalizmus prehnitý, dnes ľudia zblbli konzumom. Kedy konečne príde to decko zakričať, že kráľ je nahý…

 
kocurM
502 příspěvků 16.09.12 09:49
Nedovolila bych si být tak kategorická

Ani to, že je to zdobné, ještě nemusí znamenat, že je to kýč. Záleží na tom, jak a k čemu se to nosí.

 
atrix
467 příspěvků 17.09.12 18:06

Ten opál na řetízku na 7. fotce v pravém dolním rohu včetně k tomu příslušných náušnic o něco výš, to je neskutečně obří kámen. A protože opály jsou hodně drahé kameny, nedovedu si vůbec představit, co může stát právě takhle veliký kámen. Šperky jsou to nádherné, ale vůbec si nedovedu představit, kam bych je tak nosila, i kdybych je měla, protože na ples do Vídeňské opery se zase tak často nechodí… :-D

Příspěvek upraven 17.09.12 v 18:06

 
Parwi Nawari
301 příspěvků 17.09.12 18:10

Navíc ty pravé kameny musí být strašně těžké.

 
key.ra
36 příspěvků 17.09.12 19:18

Tak tenhle článek jsem neměla číst :( Moje milovaná cestovní taška na kolečkách s retro potiskem květin vypadala tehdy v německém mini obchůdku tak krásně. A teď, když ji vidím takhle na zemi pohozenou na nějakém tržišti, jako bych ji přestala mít ráda… :-/ :))

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 18.09.12 10:30

Já si naopak u týhle fotky řikala, sakra, proč jsem kolem toho před pár týdny prošla bez povšimnutí :)

 
mrs.baez
8 příspěvků 20.09.12 17:53

Mě ve Varech asi nejvìc zaujaly metrové porcelánového sochy dalmatinů, lvů atp:D z toho jsem byla tak odvařená, že už jsem nestihla pořádně koukat na nic jiného. A náhodou z těch hrníčků byl zas úplně hotový můj manžel, nikdy nic takového neviděl (je z Brazílie) a pořád nechápe, jak lidi můžou pít tu „teplou smradlavou vodu“:)))

 
JarkaJar
432 příspěvků 25.09.12 16:01

Ta „teplá smradlavá voda“ ještě není tak nepříjemný způsob léčení – jsou ještě mnohem nepříjemnější. Hlavně když to lidem pomůže uzdravit se.

 
Císka
3 příspěvky 25.09.12 14:21

Nejvíc mě děsí, že se v Praze, Karlových Varech atd. prodávají takový ty ruský dřevěný panáci(nevím jak se tomu říká, možná matriošky nebo něco takovýho)v Rusku ještě ano…ale v ČESKU?!! proč?!

 
JarkaJar
432 příspěvků 25.09.12 15:58

Protože ty krámky byly pronajaty ruským nebo ukrajinským podnikatelům a v jejich zájmu je prodávat ruské suvenýry. Ještěže doufám pořád aspoň na Karlově mostě funguje komise výtvarníků, která tam nepustí jiné než výtvarné a celkem vkusné suvenýry.

Poslední rychlovka

Přijďte se podívat na brněnský handmade market:http://www.brnenskyhandmade.cz/ v areálu Vaňkovka,... Celý článek

Kalhotky pro všechny příležitosti. Jak vybrat ty nejvhodnější?

Některé ženy nakupují spodní prádlo tak, že zkrátka v rychlosti vezmou první kalhotky, které jim padnou do oka. I takto si lze pořídit zajímavé a pohodlné kusy, přesto Vám... Celý článek

Poslední článek:
Nechcete šít? Naučte se plést!

Jestli se mi vás dosud všemi články o šití nepodařilo uvrtat do tohoto koníčku, doufám, že se mi to povede dnes s pletením. Je koneckonců jednodušší a méně náročné na prostor i technické vybavení, ale i tak představuje možnost, jak si vyrobit spoustu oblečení i doplňků. Celý článek

TOPlist