Kabelka z Fleru aneb vem si radši igelitku

13.04.16 | autor Andrea

Dlouho jsem se Fleru vyhýbala. Nepovedené batiky a úplety mě odrazovaly dlouho. Nezdar při několikaměsíčním honu na velkou a vkusnou kabelku mě dohnal až tam.

Určitě se na Fleru dají najít hezké a originální kousky. Bohužel je jich pomálu. A i když obdivuji kreativitu a nápaditost, mám často pocit, že při samé snaze o osobitou dokonalost tvořitelka zapomene, že tu věc ještě bude muset prodat…

Jinak totiž nevím, jak si mám vysvětlit džínovou smršť v několika různých podobách. Ať se snažím, jak se snažím, nedokážu si představit jedinou kombinaci, která by nevkus podobné kabelky nějakým zázračným způsobem pohltila.

O to víc mi hlava nebere, že si tvůrkyně díla s mašličkou váží na 1132 Kč. S poštovným to máte doma komplet za dvanáct set a ostudu zdarma. Tak šup, šup, než to zmizí.

Zdroj: www.Fler.czZdroj: www.Fler.cz

Pokud fandíte spíš kůži, možná vás osloví tento kousek za 1998 Kč. Šití vypadá jednoznačně precizně, magnety kapsiček jsou skoro neviditelné a kabelka působí velmi jemným dojmem. Jak zmiňuje prodejce, kabelka má malinko větší hmotnost tato 1,1kg ale zato se podstatně déle dožijí!! Už teď vypadá, že má pár let za sebou, takže taková drobná a výhodná životní investice!

Zdroj: www.fler.cz/zbozi/traveler-bag-puerto-vallarta-7278606Zdroj: www.fler.cz/…arta-7278606

Byla by to taková normální, nenápadná kabelka. Tak na to něco lípneme a trochu to ozvláštníme. To je jedno, že je to hnusný a originálního na tom není vůbec nic.

Zdroj: www.fler.cz/zbozi/claire-new-york-6616940, www.fler.cz/zbozi/romatika-6953709, www.fler.cz/zbozi/gorjuss-kabelka-7167296Zdroj: www.fler.cz/…york-6616940, www.fler.cz/…tika-6953709, www.fler.cz/…elka-7167296

Je libo zelený pytel za 1990 Kč? Nechci snad ani vědět, kolik času tenhle zelený pytlový originál autorku stál. Ještě před samotným používáním je „kabelka“ nesouměrná a krabatí se.

Zdroj: www.fler.cz/zbozi/plstena-kabelka-velka-4650839Zdroj: www.fler.cz/…elka-4650839

Návod na konec:

Jak se stát prodejkyní na Fler? Postačí vám trocha lepidla, celkem ucházející kabelka a vystřihovánky jako inspiraci. A originál je na světě!

Zdroj: www.fler.cz/zbozi/crazy-kabelka-s-ptackem-7147267?pos=1Zdroj: www.fler.cz/…ckem-7147267?…

A proto, že nejsem jen zlá, v příštím článku budou naopak ty hezké poklady z Fler.

Autor

Andrea

Andrea miluje módu, fotografování, zdravý životní styl a sport. Ráda hledá inspiraci a zaměřuje se na propojení vkusu a funkčnosti všedního i sportovního oblečení.


Reklama

Líbil se vám článek?

Reklama

 Váš příspěvek
 
pabylka
967 příspěvků 13.04.16 00:17

Tvorba z Fleru…to tu ešte nebolo. Nuda.

 
Robena
1257 příspěvků 13.04.16 00:59

Presne tak. A myslim, ze nam Andrea na zacatku clanku tak trochu lze -poprve na Fleru a hned je z toho reportaz.

 
Setare
1885 příspěvků 13.04.16 05:41

Clanek opet o nicem (ovsem uz zase to ctu, takze ucel to splnilo), ale vytvory jsou teda desny. Nicmene nedockave ocekavam ty „hezke poklady“, mne se vetsinou moc nelibi ani ta dilka, co se tady prezentuji jako podarena.

 
Jirkátor
1536 příspěvků 13.04.16 06:34

Já si myslím, že to sem patří - ty „kabelky“ jsou opravdu peklo.

 
Potrefenáhusa
10057 příspěvků 13.04.16 07:12

@Setare ale jo, na fleru prodavaji i profici, nejen silene tvorilky, u tašek treba eggo, kertag, mumray a další. Ale článek teda fakt strasnej.

 
Brixie
638 příspěvků 13.04.16 07:50

Článek od Andrey aneb čti si radši Ženu a život

Dlouho jsem se Andree vyhýbala. Nepovedené články a sloh mě odrazovaly dlouho. Nezdar při několikaměsíčním honu na pořádný a vkusný článek mě dohnal až sem.

Určitě se na Módním pekle dají najít hezké a originální články. Bohužel je jich pomálu. A i když obdivuji kreativitu a nápaditost, mám často pocit, že při samé snaze o osobitou dokonalost tvořitelka Andrea zapomene, že tu věc ještě bude muset někdo číst.

Jinak totiž nevím, jak si mám vysvětlit džínovou smršť v několika různých podobách. Ať se snažím, jak se snažím, nedokážu si představit jediný článek, který by nevkus této pisatelky nějakým zázračným způsobem zakryl.
O to víc mi hlava nebere, že si tvůrkyně díla píše dál. Tak šup, šup, ať už to zmizí.

Příspěvek upraven 13.04.16 v 07:53

 
linda21
78 příspěvků 13.04.16 07:58

Ta džínová kabelka s mašlí se mi líbí - na léto pro patnáctiletou slečnu. Ostatní se mi nelíbí. Pro mě mají tyto články smysl jen tehdy, když je v nich uvedeno PROČ takto ne a JAK ano. Pokud si dobře pamatuji, Ada to tak ve svých dřívějších článcích uváděla - předpokládám, že tady by uvedla něco jako „džínovina je ležérní materiál na léto, kabelku na úrovni z ní nevyrobíte“ a pak by dala nějakou ukázku s džínovou kabelkou, vhodnou na výlet k vodě nebo tak něco. Pokud tyto reakce čte Andrea (a redakce), tak toto je můj čtenářský podnět na změnu :)
Přidávám fotku podle mě hezké letní volnočasové džínové kabelky pro mladou slečnu - co myslíte, je to peklo? (Edit - je taky z fleru)

Příspěvek upraven 13.04.16 v 08:00

 
Ascari
315 příspěvků 13.04.16 08:38

Aneb unikátní dárek pro fetišist(k)y… když si uvědomí, že zejména ty kabelky na dvou fotkách zcela nahoře někdo nosil „na těle“. :D

A pozor, kritizovat autorku tady nesmíme, Josefina to zase promaže, protože to porušuje pravidla.

 
Essi
12 příspěvků 15.04.16 15:01

Copak autorku, já posledně vyla nad článkem a taky mě smazala i s Adinou reakcí na mě. A ani nevím, co mi Ada napsala, nestihla jsem přečíst :D

 
Lucienka_M
217 příspěvků 13.04.16 08:39

Díky „úžasným“ džínovým kabelkám jsem se vrátila o takových 35 let zpátky v čase. Tehdy jsem jako pubertální děvenka podobným stylem recyklovala staré otcovy džíny :-)
(Pro nezasvěcené - tehdy v obchodech nic moc nebylo a pokud se člověk chtěl odlišovat od davu, tak musel být kreativní).

 
Hnsk
3 příspěvky 13.04.16 08:44

Milá Andy, tohle je asi tvůj zatím nejhloupější a nejzbytečnější „článek“.

 
jaksitaksi
83 příspěvků 13.04.16 08:59

Článek je na úrovni výše uvedených výtvorů Fleru, podobně jako ostatní články autorky.

Příspěvek upraven 13.04.16 v 08:59

 
blue0015
289 příspěvků 13.04.16 09:20

Podle mě naprosto zbytečný článek. Najít pár příšerných obrázků a napsat k nim pár vět, to podle mě není žádný článek, to se dá zvládnout za deset minut. Tady je pár kabelek, které jsem na Fleru našla já:

Příspěvek upraven 13.04.16 v 09:22

 
Atlacoya
2244 příspěvků 13.04.16 09:21

Jedním z nešvarů Fleru bývá plagiátorství a já mám dojem, že Andrea se tady snaží kopírovat Adu.

A aby nechyběl folklor přes gramatiku: myslíte, že věta „A proto, že nejsem jen zlá, v příštím článku budou naopak ty hezké poklady z Fler,“ je správně?

 
Acrobaleno
949 příspěvků 13.04.16 09:36

Veľmi podobnú kabelku ako je tá džínová hore na pravo som mala aj ja. Priznávam to, no jediné na čo sa dá vyhovoriť je, že som mala 13 rokov. Vždy som sa riadne džínovo zladila. A toto bol môj vzor. :D

Příspěvek upraven 13.04.16 v 09:36

 
Karin
3484 příspěvků 1 inzerát 13.04.16 22:53

Právě jsem vyzvracela hromádku denimu :D

 
razorblade_reloaded  13.04.16 09:50

Navrhuji, abychom se autorce slozili na kurz tvurciho psani. treba se tam necemu priuci, alespon stylistice. nadhled, humor a lehke psani se uz uci hur:/

 
BeKaa
176 příspěvků 13.04.16 09:57

Mně ten článek tak hrozný nepřipadá, není to žádná originální bomba, ale na odreagování mezi poradami to špatné není… :-)

 
Karin
3484 příspěvků 1 inzerát 13.04.16 22:54

To je skoro užitečnější hrát piškvorky.

 
Bara06
2037 příspěvků 13.04.16 10:16

@Atlacoya Mě zaujala tahle věta:
Jak zmiňuje prodejce, kabelka má malinko větší hmotnost tato 1,1kg ale zato se podstatně déle dožijí!!

Hlavně ta neshoda v čísle podmětu a přísudku je celkem pěkná, oceňuji i absenci čárek. Originální a neotřelá práce s jazykem!! Bravo.

 
Mishule_obecna  13.04.16 10:36

No, on autor kabelek totiž v popisu na Fleru zmiňuje celou řadu kabelek z dvojité kůže, které jsou proto trochu těžší, kdežto autorka článku si to překlopila jen na jednu na fotu. Protože to po sobě ale nečte, tak překopírovaný text neupravila. Navíc je škoda, že zrovna Buff je tady uveden jako autor nepovedených kabelek, protože dělá originální věci. A váha KOŹENÉ kabelky 1,1 kilo mi nepřijde nijak moc na to, aby se to uvádělo jako kdovíjaký prohřešek.

 
xyz
1650 příspěvků 13.04.16 10:46

@Bara06 Autorka článku totiž nejasně označila, že to celé je citace od autorky kabelky.
Já nebohá na ten odkaz klikla :-(
 http://www.fler.cz/…arta-7278606

Můžete mi někdo vysvětlit, proč je třeba mít na kabelce přívesek k odhánění hmyzu???

 
Lucienka_M
217 příspěvků 13.04.16 11:13

To není přívěsek k odhánění hmyzu, ale jistě magický prostředek k odhánění nenechavých ruček případných zlodějů :-)!

 
Mishule_obecna  13.04.16 15:07

Možná, kdybyste si přečetla Buffův profil a popisy k ostatním jeho výrobkům, tak byste pochopila, že jde o vtip? Ostatně přívěsky na kabelky jsou, tuším, v módě?

 
Lucienka_M
217 příspěvků 13.04.16 15:13

Naopak vy jste neporozumněla mému vtipu :-)

 
Mishule_obecna  13.04.16 15:15

Já jsem neodpovídala vám, ale xyz, jak je vidět i z řazení příspěvků :-D Magický prostředek proti nenechavým ručkám se mi naopak velmi líbí.

 
Agraynel
30 příspěvků 13.04.16 11:44

Trochu OT, ale napsat to musím - zdá se to jenom mně, a nebo místní osazenstvo má jednoduchou rovnici smýšlení?? Všechno, co napíše Ada (i kdyby to byla sebevětší sr**a a pitomost) tak vychvalují do nebes, jak je to skvělý a úžasný a když napíše článek někdo jinej, tak je to vždy „příšerný hrozný nudný a já nevim jaký " (Tímto netvrdím, že je tent článek příšerný, ale taky není bůhvíjak skvělý) - konkrétně pod tímto jsem si konstruktivní kritiky článku všimla jen jedné, a to slečna tvrdí, že jí chybí "proč jsou tyto kousky konkrétně šílené a jak to má správně vypadat“… JInak k článku - třeba zrovna ta kabelka s mašličkou džíová mi zas tak šílená nepřipadá - na nějaký 16ctce si ji i představit umim…

 
ZahradaZelená
6 příspěvků 13.04.16 12:49

Snad to nebude tak, že to, co píše někdo jiný, než Ada, je automaticky špatně. Jde spíše o nesrovnatelnou kvalitu článků. Úplně upřímně: Když dva dělají totéž, není to totéž. Ada prostě umí módní nešvary strhat vtipně, s nadhledem a ještě je vidět, že tomu rozumí. Nejsou to jen nějaké všeobecné myšlenky, jde to do hloubky. Ty kabelky na MP patří, ale článek je o ničem. Ať sem klidně píše kdokoliv, když to bude mít úroveň a bude to zábavné, nebude tady tolik kritiky. Chápu, že není jednoduché, sehnat někoho třeskutě vtipného, kdo tomu ještě k tomu sakra rozumí, ale to by měla být priorita redakce, když bylo Peklo vybudováno na těchto základech.

 
Atlacoya
2244 příspěvků 13.04.16 15:26

Když Jana napíše něco o šití tak ji s Adou nikdo nesrovnává. Obdobně články od Channah - ne každému se líbily, ale měly svůj vlastní styl a zaměření. Bohužel redakce nás zásobuje recykly z ona dnes a Andrea se pokouší napodobit Adin styl.

Příspěvek upraven 14.04.16 v 08:30

 
razorblade_reloaded  13.04.16 21:20

Nemate pravdu. myslim, ze treba clanky od jany jsou zde velice kladne hodnocene. protoze jana za prve umi psat a za druhe ma o cem psat. u andrey nenachazim ani jedno

 
Karin
3484 příspěvků 1 inzerát 13.04.16 22:56

Co je to „16ctce?“ 8-o

 
Lumikova
25 příspěvků 13.04.16 23:30

Já si teda taky občas říkám, jestli už nejsou skalní komentující až moc přísní a předpojatí, ale tady se kritiků musím zastat. A ani ne tak kritiků obsahu, kabelky jsou doopravdy strašné a sdílení společného prostoru v článku jim ještě přidává, výsledek je jak se sluší pekelný.
Zacházení s češtinou tu však dosáhlo hlubin, ve kterých snad na MP ještě nebyla. Bez nadsázky si myslím (doufám), že něco takového by neprošlo ani ve slohovce žáka na druhém stupni základky. Hrubky, vadná interpunkce, hloupá klišé, neschopnost přečíst si po sobě takhle krátký text a odstranit zjevné nesmysly či opakující se výrazy - otrávilo by mě to kdekoli, tady však nějak víc.

 
Tamarix
13 příspěvků 13.04.16 12:37

Ta kabelka s mašličkou je náhodou fakt moc pěkná. V porovnání s těma ostatníma džínovýma to ještě vynikne.

 
VeniH
7 příspěvků 13.04.16 13:01

@blue0015 Souhlasím. Mám dvě kožené kabelky od barbo (Pavel Barbořík ze Zlína, kde má tohle řemeslo tradici) a jsem s jejich kvalitou i vzhledem velmi spokojená. Nelze házet všechny prodejce na Fleru do jednoho pytle.

 
may.frayn
987 příspěvků 13.04.16 13:30

Andrea se snaží psát jako Ada, možná za pár let by jí mohla sahat aspoň po kotníky. Kabelky jsou ošklivý, ale ta džínová s mašličkou je mezi nima nejhezčí (nebo nejméně ošklivá).

 
moi-bebe
223 příspěvků 13.04.16 13:39

Taky jsem v pubertě mívala džínovou kabelku - byl to kus nohavice ze starých džín, který jsme s babičkou „obdrhaly“ provázkem. I třásně to mělo! Škoda, že už ji nemám, mohla bych to tam střelit jako recy ethno boho diy kousek aspoň za pětistovku.

 
Čertice1
149 příspěvků 13.04.16 13:57

Andrejko,
slovo Fler vám dělá nějaký problémy? Jednou ho skloníte, pak zase ne. Jinak teda netuším, proč by se slovo Fler nemělo skloňovat.
Ne každý, kdo má rád módu, o ní umí taky zajímavě (a bezchybně) psát.

Dlouho jsem se Fleru vyhýbala.
Jak se stát prodejkyní na Fler?
A proto, že nejsem jen zlá, v příštím článku budou naopak ty hezké poklady z Fler.

 
Karin
3484 příspěvků 1 inzerát 13.04.16 22:58

Není to ten… cit pro jazyk? Jednou prostě cejtíš, že bys to sklonit měla, a podruhý zase cejtíš, že ne… Chápete?

Příspěvek upraven 13.04.16 v 22:59

 
vashtie  13.04.16 15:14

@Agraynel @ZahradaZelená Vy jste sice Andrejčiny kámošky určitě, ale máte pravdu, ta kritika už začíná být automatická a přehnaná…

 
Karin
3484 příspěvků 1 inzerát 13.04.16 23:00

Jako že je bezdůvodná?

 
Eliška Rejčka
8 příspěvků 13.04.16 21:07

Dzinove kabelky frcely tak v pulce devadesatek. V nejakem casopisu, tusim v Divce byl i navod, jak si takovou kabelku vyrobit ze starych dzinsu ( jakoze grunge styl). Tak si rikam, ze „umelkyne“ asi nasla nekde na pude par starych casaku a jala se tvorit. :-D

Příspěvek upraven 14.04.16 v 22:27

 
levandule.K
107 příspěvků 13.04.16 22:05

Ten článek mi zas nepřijde tak hrůzostrašný, abych z toho padala do mdlob, jak některé zdejší diskutérky. Nejvíc blbý je podle mě, že Andrea začala větou, dlouho jsem se Fleru… To je moc prvoplánovaný, každý tady na pekle ví, že je tam plno pekelností:-) ta sbírka džínových kabelek mě pobavila. Inu na kapitalismu je krásné, že i ten největší šunt se dá prodat za pěkný peníze, některé módní značky to mají ve své prodejní strategii a jak jsou úspěšné :-/

Příspěvek upraven 13.04.16 v 22:08

 
Karin
3484 příspěvků 1 inzerát 13.04.16 23:31

Fler je tady zdrojem poučení a zábavy už dlouhá léta. Ani Ada už o něm nepíše (nebo aspoň dlouho nepsala), protože už je to prostě milionkrát provařené téma a my si dávno bohatě vystačíme s vkládáním nejvypečenějších fotek do specializovaného vlákna a vlastními komentáři (momentálně to nejvíc žije tady ; sice je to vlákno primárně věnované webu Vinted/Votočvohoz, ale často se tam ogriluje i úlovek z Fleru).
Tím chci říct, že kdybyste tady dnes chtěla někoho ohromit minimálně potěšit článkem o Fleru, musela byste přijít s neotřelým, osobitým pohledem na věc. Toto je jako popáté vylouhovaný pytlík čaje. Navíc vy opravdu nepíšete dobře :-( Máte relativně malou slovní zásobu (na člověka, jenž by se - bůhvíproč - chtěl živit psaním), vaše práce s jazykem je neobratná, často nectíte elementární pravidla větné stavby, ignorujete interpunkci… A jako autorka prostě nezaujmete.
Kdybyste tohle vložila jako příspěvek do zmíněné diskuse, dostala byste určitě kupu zelených. Ale dát to sem jako článek… to je prostě achjo.

Nemám chuť být na vás hnusná. Nepochybuju o tom, že jste dobrá ženská. Akorát jste holt ještě neobjevila svůj talent a zatím hledáte a zkoušíte, v čem vyniknete. Jestli píšete fakt ráda, nechte to ještě zrát. Pište si do šuplíku a hlavně hodně čtěte - cokoliv dobrého a fakt hodně. Načerpáte slovní zásobu, nakoukáte pravidla větné stavby a různé další jazykové vychytávky, naučíte se správně pracovat se slovy… A především se zaměřte na témata (třeba je teprve najdete), v nichž máte skutečně co říct (aniž budete omílat stokrát řečené), v nichž excelujete a můžete napsat něco skutečně přínosného, co čtenáři něco dá, co ho zaujme. I kdyby to bylo jinde než na MP. Když dáte lidem něco víc než běžný námezdní škrabálek, rádi vám odpustí i nějaké ty chyby. Klidně, fakt.  

 
linda21
78 příspěvků 14.04.16 07:55

…krásně jste to napsala, díky i za mě - to myslím zcela upřímně, jsem všemi deseti pro podnětnou kritiku :)

 
Ascari
315 příspěvků 14.04.16 09:01

Máte relativně malou slovní zásobu (na člověka, jenž by se - bůhvíproč - chtěl živit psaním), vaše práce s jazykem je neobratná, často nectíte elementární pravidla větné stavby, ignorujete interpunkci… A jako autorka prostě nezaujmete.

Tady je problém v tom, že Andrea a Josefina (Wichsová) mají nulovou novinářskou motivaci. Jsou to projektové manažerky, jak se dá vyčíst z jejich profilů na LinkedIn (takže nic tajného, stačí hledat) a jejich úkolem není dobře psát, ale „monetizovat“. Obávám se, že rady Andree, jak lépe psát, jsou/budou neefektivní. Ona bude hodnocena podle čtenosti/návštěv­nosti, prokliků atd. A pracuje do výše svého platu a talentu pro psaní. A přinejmenším Josefina má i jiný zdroj obživy, takže tak.

 
vias
456 příspěvků 15.04.16 22:09

Tak já si hlavně myslím, že Peklo najelo na vzor vypozorovaný z idnes.cz, a sice, že musí vždy přibýt určitý počet článků denně. Takže je odněkud zeshora nařízena nějaká norma. Pak se samozřejmě na kvalitu tak nehledí, počítají se prokliky, prostě komerce.

 
Karin
3484 příspěvků 1 inzerát 13.04.16 23:45

Jinak taky mám z Fleru pár kabelek nebo tašek, které miluju ♥ a uměla bych tam z fleku vybrat pár fotek něčeho, co se mi fakt líbí. Ale nejsem si jistá, jestli je to dostatečně nosné téma na článek (článek na téma „tyhle kabelky se líbí Andree“).
Zvažte to. Můžete tomu dát nějakou přidanou hodnotu? Znáte třeba některého výrobce osobně? Znáte příběhy některých lidí nebo věcí tam? Vyrábíte něco sama a umíte o tom napsat? Dovedla byste nás zasvětit do některé výrobní techniky? Rozumíte některému druhu materiálu? Máte guilty pleasure (třeba slabost pro háčkované spoďáry) a uměla byste o ní napsat vtipný sloupek?
Jestli to má být zase jen kompilace fotek proložená bezobsažnými komentáři, hoďte to raději do diskuse jako příspěvek. My kouknem na fotky, když se nám to bude taky líbit, kliknem na zelený, a bude fajn.

Příspěvek upraven 13.04.16 v 23:48

 
linda21
78 příspěvků 14.04.16 12:48

…ještě jedny přešité džíny, pozná někdo autora i bez vyhledávání? 

 
linda21
78 příspěvků 15.04.16 21:32

…a správná odpověď pro ty, kterým se to nechce hledat, je Jean Paul Gaultier - Divine Jacqueline collection, L’écume des jours dress, Haute couture spring/summer 1999 :)

 
MP Marianna
64 příspěvků 14.04.16 13:11

„A protože - ČÁRKA - nejsem zlá,…“ (proč si to dělat jednoduchý, když to jde složitě, že jo :) )

 
isko
614 příspěvků 15.04.16 09:52

Ne, tam nepatří žádná čárka.
„A protože nejsem zlá…“

 
Čertice1
149 příspěvků 15.04.16 10:56

Taky dobrý… Když už poučovat, tak by o tom měl člověk něco vědět!

 
MP Marianna
64 příspěvků 15.04.16 12:41

Hopla, moje chyba :) Samozřejmě jsem myslela čárku až po „zlá“ - asi mě ta věta rozhodila, tak jsem si naběhla :D

 
isko
614 příspěvků 15.04.16 15:36

Zelené za poctivý přístup.
Těch čárek na nesprávných místech se v posledních letech na internetu rozmohlo strašně moc. Nevím, čím to je, odhaduju, že překladatel z angličtiny sice přeloží slova a věty, ale zapomenete na to, že v českých souvětích se to trochu jinak skládá a zapomene upravit čárky v souvětí.

 
vias
456 příspěvků 15.04.16 22:03

Angličtina má hlavně úplně jiná pravidla pro psaní čárek, nejsou ani tak striktní. V zásadě se čárky píší jen tam, kde je v mluvené řeči pauza. Popř. tam, kde by mohlo dojít k nejasnosti, nebo pro snazší porozumění (v případě příliš dlouhého větného celku - aby se vědělo, kde končí). Kratší souvětí, vložené celky atd. se jinak čárkami, na rozdíl od češtiny, neoddělují. Takže je v anglickém textu těch čárek mnohem méně. Ale myslím, že tohle bude jen jeden dílek skládačky. Chyby v interpunkci (a většinou právě v čárkách) nacházím v reklamních sloganech, názvech pořadů, co se mi zobrazují v televizní nabídce, v knížkách i v internetových novinách (papírové nečtu, takže zde nevím). A tam by člověk očekával práci jazykového korektora. Jakou úroveň má pak mít interpunkce někoho, kdo tohle dennodenně čte a o češtinu se zase až tak nezajímá?

 
Bohunka71
1 příspěvek 14.04.16 13:35

No já článek beru :) mě se líbí! a kromě konstatování tohoto faktu přidávám ještě jeden souhlas - sehnat velkou kabelku je dost vysilující… já ji také hledám dlouho a bezúspěšně!!! takže díky :)

 
vashtie  14.04.16 13:37

@Bohunka71 Sehnat velkou kabelku je vysilující:-D…to jo

 
Evee
20 příspěvků 14.04.16 16:04

No, mne sa zdá tá s mašličkou ešte najmenej odporná :)

 
phoebe247
49 příspěvků 14.04.16 16:55

Ze starých riflí jsem ušila dceři kapsář k lavici do první třídy. Vypadal podobně jako ty první kabelky. Byla za hvězdu. Riflovina dokonale ukryla nedovřené tempery, hadr flekatý od inkoustu i slupku od banánu. Po třídních schůzkách dcerunka dostala sprda, kapsář šel do popelnice a já ušila nový.

 
Hupetra
66 příspěvků 15.04.16 11:58

@linda21 Pepa Klír?

 
linda21
78 příspěvků 15.04.16 21:34

:) no skoro, správnou odpověď jsem přidala pod fotku…

 
pozdni_ctyricitka
150 příspěvků 15.04.16 18:34

Tohle fakt někdo kupuje a nosí? To je až neuvěřitelné.

 
ip.kkk
103 příspěvků 16.04.16 12:33

Článek pokulhává, ale musím říct, že u některých obrázků jsem se zasmála :D Uplně vidím, jak nějaká slečna nosila několik let džíny na spocené zadnici a pak z toho ušila smradlavou kabelku a prodává jí za 2 tisíce :) U kabelek s potiskem redaktorka píše, že jsou hnusné, ale umím si je klidně představit pro nějakou slečnu ze základní školy. Navíc lze kritizovat s dávkou ironie, což je mnohem vtipnější, než jen obyčejně napsat, že jsou kabelky hnusné a neoriginální.

 
Parwi Nawari
353 příspěvků 17.04.16 16:07

Málo platné, v poslední době začíná Módní peklo připomínat nádherný pěstěný záhonek pomalu ale jistě zarůstající plevelem…

 
Marvie
80 příspěvků 18.04.16 14:36

Asi jsem divná, ale z těch džínových se mi ta s mašličkou docela líbí, takže „dvanáct set a ostudu zdarma“ trochu nechápu. Možná je to mimo něčí vkus a někdo mě upozorní, co je na ni tak strašné, ale já bych ji úplně do pekla neházela.
Sama jsem v pubertě hrdě nosila ze starých riflí ušitou taštičku na discman, a cítila jsem se strašně drsně. Dneska se tomu směju, he he, ale u puberťaček se mi to nezdá jako velký hřích.
Fler už tu byl propraný milionkrát, jsou tam nádherné věci, příšerné věci, od všeho trochu, ještě pořád to někoho překvapuje?

 
bosorkáňa
215 příspěvků 18.04.16 20:10

To je zas článek o ničem. Na fleru prodává dost výrobců, kteří mají kvalitní věci a taky dost domácích tvořilů, kteří vyrábějí děs. Ale proč nedat článek s tímhle názvem, kdy to vyzní, že cokoliv z fleru je otřesné, ne? To je fuk, že ten článek má srovnatelnou úroveň jako ty zmiňované džínové taštičky.
Já mám pocit, že peklo se točí v kruzích a jediné, co se mění, je kvalita a to směrem dolů. Ach jo…

Časopis Vogue míří na polský trh

Máme jim co závidět? Vogue, ikona všech časopisů na světě, bude... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Šaty, nebo kostým? Správné oblečení pro maminku na svatbě

Autor: Redakce

Nešvarem českých šatníků je koutek, kde se krčí jeden společenský... Celý článek


Reklama

Témata článku

Boom!

Autor: Ada

Celebritka Dominika Mesarošová se na oslavu výročí internetové... Celý článek

Jedinečné šaty na míru

Autor: Ada

"Ples, věneček, svatba, večírek nebo rande ve stylu Pretty Woman? A... Celý článek