Kanye v supermarketu

30.05.16 | autor Ada

Viděli jste módní kolekce značky Yeezy, která patří Kanyemu Westovi? A líbila se vám? Jestli ano, tak skvěle - bude teď totiž všude!

Kanye West je velká celebrita. Hlavním povoláním je zpěvák, respektive rapper/hiphoper. Je v tom dobrý, jeho alba jsou pozitivně přijímána kritiky i zástupy fanoušků. Získal spoustu cen Grammy i dalších ocenění, a také produkuje desky mnoha dalším umělcům. Jestli rádi posloucháte hiphop, tak Kanyeho stoprocentně znáte.

Stejně tak ho budete znát, jestli občas kouknete do zahraničního bulváru. Kanye West je manžel Kim Kardashianové. Často se spolu objevují na různých akcích, po kterých je strhá módní policie, především nebohou Kim, která má výrazné křivky a ne úplně elegantní vkus. Kanye je také proslulý svým obřím egem; nemá problémy o sobě prohlásit, že je nejlepší umělec na světě, nebo že ostatní jen kopírují, s čím on přišel už dávno. Když Taylor Swiftová přebírala v roce 2009 cenu MTV, Kanye vyběhl na pódium, sebral jí mikrofon a sdělil publiku, že podle jeho názoru měla cenu dostat Beyoncé. Jestli je Kanye opravdu takový pitomec nebo si schválně buduje skandální image, aby zůstal ve středu pozornosti, nikdo netuší.

Manželé Westovi na letošním Met Gala:

www.eonline.com

V roce 2009 Kanye West navrhl pro Nike boty Air Yeezy (pojmenované podle Kanyeho přezdívky). V roce 2011 se rozhodl, že bude módním návrhářem. Představil dvě docela dobré kolekce - na léto i zimu 2012 -, pak bylo chvíli ticho, tedy kromě spolupráce s firmou Adidas, pro kterou Kanye navrhuje boty teď. A potom vyrukoval s oděvní značkou Yeezy a slavnou kolekcí, kterou část kritiků chválila za její neobvyklý minimalismus a část třeštila oči hrůzou, co si to ta narcistická celebrita zamanula.

style.com

Letos v únoru Kanye uspořádal velkolepou show v Madison Square Garden, při které představil další kolekci. To na tom pódiu jsou modelky a modelové v oblečení z kolekce. V popředí taky. Měli nařízeno v tichosti a bez prudkých pohybů nebo nepřirozeného pózování stát 90 minut, v případě únavy si ovšem směli sednout nebo lehnout na zem.

vogue.co.uk

Z následujících fotek (nahoře kolekce určená na letošní podzim, dole dvě fotky z jarní sestavy) je velmi dobře patrná zvláštní estetika značky. Tlumené, přísně neutrální barvy; přiléhavé střihy a vedle nich obří mikiny; většina věcí je schválně obnošená a potrhaná.

style.com

Jestli se vám zjevil Mugatu a jeho kolekce Derelicte, tak nejste sami, mě to napadlo hned a z nápadné podobnosti si dělá legraci půlka internetu :)

style.com

Názor si udělejte sami. Podle mě má Kanye talent i nápady, ale jeho oblečení je vhodné, řekněme, pro určitou subkulturu nebo pro výstřední jedince. Pro kolegy rappery, kteří se chtějí ukázat v nejnovějším trendu. Pro celebrity, které jsou zvyklé ukazovat se dokonale upravené, takže odrbaný svetr je pro ně příjemný únik - a taky si můžou dovolit takový výstřelek na pár použití (Kanyeho děravý svetr vyjde zhruba na 30 000 korun). A samozřejmě pro fanoušky, kteří se chtějí oblékat podle představ svého idolu, protože to fanoušci dělají odjakživa. Na hiphopovém koncertě by mě fanoušek, pečlivě oblečený podle mistra, neurazil, naopak. Kontrast maximálně ležérní street módy a viditelné marnivosti jeho nositele má své kouzlo.

Jenže se stalo, co se stát muselo: chopila se toho fast fashion. Jestli jste teď poslední dobou šli kolem Zary, tak jste mohli vidět podobnou pánskou výlohu:

Kolekce Streetwise je bohapustá kopírka Yeezy i se všemi dírami:

zara.com

Protože Zara je ze všech módních supermarketů nejrychlejší, je jen otázkou času, kdy si budete moct roztřepenou hnědou mikinu koupit i v H&M nebo v Reserved (Asos už taky naskakuje na vlak). A nabízí se otázka: přeneseme-li něco, co je v původní podobě specifickým výtvorem excentrického umělce, do levného řetězce, zůstane to stejně cool? Už to tady jednou bylo, s Lanvinem, kdy se z Elbazova promyšleného nápadu staly obyčejné roztřepené hadry. Když někdo přijde do Zary a bez znalosti kontextu se podívá na oblečení ze Streetwise, asi nebude vědět, co si o tom má myslet. Vytáhněte děravé tepláky z původního kontextu a stane se z nich směšný hadr.

Co na to řekne naprostý módní laik víme (utrousí něco o hadrech, které má na práci na chatě), ale co čtenáři Pekla? :) Patří podle vás podobné výstřední trendy do fast fashion supermarketů, abychom se i my "chudí" mohli potěšit tím, co právě hýbe módním světem, nebo to nemá smysl? Je Yeezy svébytná módní avantgarda, nebo trapná bublina? Diskutujte pod článkem.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Bettz  30.05.16 12:45

Je to naprosto otřesné, vůbec nechápu kam ta móda spěje. Příště očekávám nějaký luxusní odpadkový pytel s posmrkanými kapesníky.
Ale bezdomovci budou alespoň velmi styloví a trendy. A třeba své kousky pak prodají za hodně peněz.

 
Ascari
315 příspěvků 30.05.16 12:52

Ta hromadná fotka z mola (třetí shora) je jak z nějakého filmu o postapokalyptické společnosti, kde z podzemí na světlo vylezou ti zbývající šťastlivci, kteří „to“ přežili. Děs a hrůza.

 
Ravyn
4 příspěvky 30.05.16 15:38

@Ascari Já jsem si zase vybavila něco takovýho…

 
jasminova
15 příspěvků 31.05.16 22:51

@Ascari Já si zas vybavila ty potrhaný svetry, co nosili hrdinové z podzemí ve filmu Matrix..

 
barvinok
356 příspěvků 30.05.16 12:53

Zaujímavý pohľad na dávny problém - módnym trendom sa nevyhneme. Aj keď sa človek silou-mocou tvári, že ho móda a trendy nezaujímajú, a nakupuje v SH, tak tie trendy preniknú všade. Po pár rokoch dokonca aj do čínskych obchodov. Pokrivené, v horšej kvalite, a možno cestou celkom stratia ten pôvodný nápad, ale preniknú.

Je fakt, že na veľa vecí v obchodoch by sa dalo pozerať inak, keby človek stíhal sledovať kolekcie všetkých návrharov aj „návrhárov“, a videl teda všetko, čo je za tým, ako teraz v prípade Kanyeho Westa (teda zasa skvelý článok, vďaka Ada). Nič to nezmení na tom, že sú otrhané a ako vyzerajú, ale aspoň sa dá pochopiť, ako niečo „prišlo“ do módy. Že to neprišlo samo, a že to má nejaké zákonitosti.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 30.05.16 12:54
Nerozumím ...

Mám už svoje léta,
viděla kus světa,
ale roztrhanej starej svetr
za 30 000 jsem ještě neviděla :-)

 
Morrighan
1299 příspěvků 30.05.16 12:57

Super, už vím, co budu nosit v postapokalyptické budoucnosti…

 
Brunhilde  30.05.16 13:00

Jo, stalo se na tomto webu, když jsem tady orgasmovala nad novu kolekcí DNB, tak mi dámy posílaly obrazový materiál jako důkaz, že je můj vkus pochybný. No a Yeezy jde mnohem dál.
Závěr: na českou mainstreamovou figuru se to nehodí, oplácanej tlouštík a dáma s muffiny v tom budou vypadat jako sociální případi.
Mně imponuje to vrstvení a ponožky v nazouvákách, které i já občas nosím.

Příspěvek upraven 30.05.16 v 13:01

 
Bettz  31.05.16 16:01

Tak hlavně že štíhlí lidé v tom budou vypadat luxusně :)

 
SweetPotato  30.05.16 13:01

Zírám na tu postavu v asi minišatech s červenými lemy. I kdyby byla celá ve zlatě, je to strašné.

 
Černá Nina
153 příspěvků 30.05.16 18:19

@SweetPotato Ja na ni taky ziram a jsem fascinovana. Uzasny, jaky vsechny formy muzeme mit.

 
linda21
68 příspěvků 30.05.16 21:47

Taky zírám - nepoznám jestli/nakolik je to Photoshop, ale jestli takhle ta modelka opravdu vypadá, tak je to podle mě už zdraví/život ohrožující anorexie…

 
PattiStudio
16 příspěvků 30.05.16 13:10

Vypláznout 30 táců, abych vypadala jak ometák, na to nemám náturu. Ale já tak nějak globálně nejsem cílovka pro módní návrháře, já bych nedala třicítku za svetr, ani kdyby byl hezký.
Jinak teda fotky na mne působí velmi depresívně, tak doufám, že se tento trend neujme. Než tohle vídat ve větší míře v ulicích, to už snad radši fialové květáky, ramínka od podprsenky a mufiny; to v některých případech člověka aspoň rozesměje.

 
Betty J.
2031 příspěvků 30.05.16 13:20

Osobně hlasuji pro trapnou bublinu, ale dovedu si představit spoustu frikulínů, kteří letos na důkaz, že stále drží prst na tepu doby, vyrazí do ulic místo v celistvých v teplácích roztrhaných. Pana Westa považuji za umělce, a to opravdu geniálního a obtížně překonatelného, především v oboru pokusů o zpeněžení největších hovadin na světě.

 
mikita.miki
1931 příspěvků 30.05.16 13:23

Mě to nepohoršuje. móda je asi o tom, přijít s něčím novým, nebo neokoukaným, šokujícím, tak houby zle. nejsem cílová skupina, dle mýho by bylo líp, aby to zůstalo v cílový skupině a ne v řetězcích ve velkým, protože málokdo to bude umět vynýst. jelikož ale mám slabost pro oblečení, co má co říct, tak se mi to jako koncept i líbí, ač teda mnoho jednotlivostí je fakt hroznejch.

 
Brunhilde  30.05.16 13:31

Ještě bych dodala, že se mi na tom líbí ta očividná pohodlnost, žádné škrtící slimky, zařízlé kdeco, stísněné vnady. Navíc se v tom člověk může klidně i vyválet a na dojmu nijak neutrpí.

 
pusika
2 příspěvky 02.06.16 11:30

Ano z tohohle pohledu je to vlastně opravdu geniální :D

 
mutziputzi  30.05.16 13:45

To bych čekala, že tady najde víc pochopení. Už jsem to zmiňovala několikrát, jsem přesvědčená, že talent má a invenci rozhodně. Neříkám zrovna rozdrbaný svetr za 30, ale vybrala bych si. Stejně jako u ostatních návrhářů, jedná se o přehlídku a produktové fotky, není nutné na sebe navléci všechno co model, některé věci jsou fajn.

 
ming_xing
1109 příspěvků 30.05.16 14:01

Pro cloveka, ktery zije v luxusu a je zvykly moct si koupit kvalitni a dobre usitou modu nejdrazsich znecek, muze jit o prijemny ulet. v kontrastu s dokonale opecovanym zevnejskem to muze vytvorit i zajimavy kontrast. ovsem vetsinovy konzument, ktery nakupuje v retezcich a vrcholem elegance je pro nej oblek od Blazka, v podobnem stylu bude vypadat jako socka.

 
Brunhilde  30.05.16 14:08

@ming_xing Kéž by zdejší muži chodili oblečení od Blažka!

 
Lezu
26 příspěvků 30.05.16 14:54

To by Blažek musel šít i věci na muže nad 180 cm a 80 kg..

Příspěvek upraven 30.05.16 v 15:03

 
Brunhilde  30.05.16 15:09

To ale šije, můj muž měří skoro dva metry a přes osmdesát kilo se už taky přehoupnul (81).

Příspěvek upraven 30.05.16 v 15:09

 
Lezu
26 příspěvků 30.05.16 19:49

Můj se bohužel přehoupl už přes 120, takže nic…

 
toffee13
108 příspěvků 13.06.16 11:55

Taky potvrzuju chlapa přes dva metry, který u Blažka nakupuje. Váží tak 90, řekla bych.

 
domi_imob
18 příspěvků 30.05.16 14:30

Kanyeho podľa zrejme najlepšie vystihuje nasledovné: dellusions of grandeur (delúzia skvelosti?). A ja sa čudujem, že o ňom ešte píšete a podporujete. Normcore najhrubšieho zrna, a najmenej kvalitného. Už na modelkách a modeloch to vyzerá pofidérne, a na každom ďalšom človeku to bude ešte otrasnejšie.

 
mutziputzi  30.05.16 14:55

A nepodporovat jako proč? Každý ať si podporuje, co se mu zlíbí, či nikoli??

 
Karin
3401 příspěvků 31.05.16 09:20

Ano, to je svoboda. Pokud si chce někdo koupit orvaný svetr za 30 k - proč by nemohl?
A to míním bez ironie ;-) Tenhle článek nevnímám jako podporu, spíš jako informaci o tom, co všechno je ve světě módy možné. Svobodně si o tom můžu myslet, že je to děs, ale pokud to někdo chce… (Nezapomeňte, že nebýt těch lidí bez vkusu - resp. s odlišným vkusem - nebylo by Módní peklo :-)

 
Morrighan
1299 příspěvků 30.05.16 14:55

@domi_imob Já si nikdy nejsem jistá, jestli je to jen image a nebo je fakt tak blbej. Hudbu dělá asi dobrou (neposlouchám rap ani hip hop), ale zbytek…

 
mutziputzi  30.05.16 14:57

I zbytek ho nejspíš velmi dobře živí, ale pojďme mu poradit co dělá blbě :-)

 
Betynka02
379 příspěvků 31.05.16 08:50

@mutziputzi
Jemu je jedno, jestli to dělá blbě nebo dobře. Myslí si o sobě, že je machr a nejspíš se baví tím, jak jsou mnozí pohoršeni. ;-)

Styl drban x trhan mě míjí!! A jsem šťastná, že míjí i mé děti.

 
Karin
3401 příspěvků 31.05.16 09:21

Kolik je dětem?

 
Betynka02
379 příspěvků 01.06.16 07:27

@Karin
Syn 17, dcera 14,5. :-)

 
Lezu
26 příspěvků 30.05.16 14:58

Oceňuju jeho jemnou/teplou pozimní barevnost. Ta mi v obchodech chybí:-) Nejorvanější věci jsou asi pro dotvoření atmosféry. Postapokalypsa frčí, mi neříkejte, že nekoukáte na The Walking Dead.

 
z_dediny
1034 příspěvků 30.05.16 14:59

Styl popelnice není zrovna slušivý. Není ale dost sexy, takže nenahradí průsvitné legíny, kterých v poslední době potkávám nějak příliš mnoho a zřídka na někom, na kom oko spočine se zalíbením. U většiny bych dala přednost těm děravým teplákům.

 
benyka
4239 příspěvků 30.05.16 15:14

Pro rozfofrování peněz je to ideální. A o nic jiného dneska nejde.

 
mutziputzi  30.05.16 15:17

Vašich?

 
benyka
4239 příspěvků 30.05.16 15:20

@mutziputzi Mých ne. Mně stačí sáhnout do depozitáře a orvat si to sama. :-)

 
Brunhilde  30.05.16 15:38

Právě, zachvátila mne upřímná radost z toho, že ty děravé tepláky ještě můžu vynést :-)

 
Alterations
533 příspěvků 30.05.16 19:14

Není to jen pokračování rozedraných džín, které se objevují už málem dvacet let?

 
mutziputzi  30.05.16 15:25

@benyka ovšem ty jeho boty jsou lepší investice než do zlata :-)

http://www.ebay.com/sch/i.html?…

 
benyka
4239 příspěvků 30.05.16 15:42

@mutziputzi Pravda. V postapokalypse jsou boty asi lepší měnou než šperky.

 
system_error
815 příspěvků 30.05.16 16:19

@Lezu mě právě ty barvy na tom přijdou nejhorší :-) fakt tyhle odstíny nemám ráda.
Jinak celkově je mi jeho osoba nesympatická, a upřímně stejně jako on na mě působí jeho kolekce a doufám, že to rychle zmizí.

 
Lezu
26 příspěvků 30.05.16 19:48

Chápu, nejhorší je, že já jsem bohužel tento barevný typ:-(

 
Morrighan
1299 příspěvků 30.05.16 17:55

@mutziputzi tak pokud jde jen o prachy, tak asi blbej není. Lidi dělají pro peníze horší věci

 
Jetthro
1129 příspěvků 30.05.16 18:00

Inspiraci pro tuto kolekci Kanye evidentne nasel ve vecerni prochazce po Hlavaku a okoli.

Jo a taky porad koukam na tu slecnu, co je na ctyrfotce vlevo nahore a nechce se mi verit, ze zivy clovek muze mit takovou postavu :/ Myslela jsem, ze trend superanorektickych modelek uz je uspesne za nami.

 
Karin
3401 příspěvků 03.06.16 14:38

A já myslela, že jsou za námi doby, kdy se z anorexie udělala nadávka a všem hubeným se nadávalo do anorektiček… :-/
No, nejde to tak rychle.

 
Jetthro
1129 příspěvků 03.06.16 15:34

Nejak jsem si nevsimla, ze bych modelce nadavala, pouze konstatuji fakt, ze je fakt jak tycka..vzhledem k tomu, kolik se v poslednich letech vedlo kampani proti extremne hubenym modelkam me to proste prekvapuje. Snad se tu nebudeme hadat o tom, zda ta slecna je nebo neni opravdu extremne hubena..

(A nez me tu nekdo zacne chytat za slova a brecet, jak to maji ti hubeni tezky, tak vezte, ze jsem si na stredni taky zazila jaky to je, kdyz vam lidi rikaj at se jdete najist. Na VS jsem se zacala venovat cinkam, takze jsem za ty roky obrostla masem, ale furt mam kolem 50 kilo).

 
hranostaj13
57 příspěvků 30.05.16 18:28

Ty figuríny s béžovýma hadrama na sobě vypadají, jako by vyšly z koncentráku. Doufám, že tato „móda“ nezaplaví všechny dostupné obchody, jinak asi budu opravdu už všechno oblečení nakupovat v osvědčených e-shopech. Za mě tedy hnus, který nikdy nepochopím.

 
JMaravelo
486 příspěvků 30.05.16 18:31

Jak se pozná že je ZARA supermarket? :D Já vždycky měl za to, že supermarket je velká sámoška O_O

Jinak kdo si tohle koupí je u mě buď snob nebo naprostej hlupák. Nejde totiž v jeho případě o nějakou módu, ale o to, že se navlíkne do dalšího trendu z kosmopolitanu bez toho, aniž by sám byl schopen v tom předvést nějakou invenci. Jen další pozerskej převlek, jako gumáky, krajkový kozačky, „sultánky“… Pokud chce někdo nosit otrhaný tepláky (stejně jako otrhaný jeany), stačí mu za 100,– z výprodeje v F&F a díry udělej si sám. Nevim jestli totiž o tom víte, ale díra je absence materiálu.

Aby nedošlo k nedorozumění, za modní to klidně beru, líbí se mi to a s „hobo“ vzhledem nemam problem, když je hezky pospojovanej, ale nakupovat ho kvůli značce a trendu? Maximální zvrácenost.

 
Karin
3401 příspěvků 31.05.16 09:29

Ano, supermarket je sámoška neboli samoobsluha, tedy prodejna, kde si zboží vybere sám zákazník (tedy se sám obslouží; srov. s obchody s pultovým prodejem, kde přijdete k pultu, řeknete, co chcete, a obslouží vás prodavačka).

 
Veroniq
264 příspěvků 30.05.16 18:52

Loni jsem v pánském oddělení Zary chytla ve výprodeji za 400 měkké svetříky, co měli ve složení napsaný kašmír. Takže letos to budou děravé tepláky? Bezva :D
(Jako experiment je to možná docela zajímavé, shromáždit dav lidí v divných, možná postapo hadrách, ale doufám, že nám ty slavné řetězce nabídnou i něco jiného.)

 
renca10
2 příspěvky 30.05.16 18:56

Háemko už to má, je to většinou černé a nebo silně zaprané (světlé hadříky vyprané se zapomenutou ponožkou), ale při koupi celého setu to vypadá dobře, ale jeden kousek se vzít nedá :-)… mě se ta opsaná ležérnost líbí a mrzí mě, že v mých padesáti letech do toho už nepůjdu…

 
Lola  30.05.16 20:33

Hlásím, že v Zaře jsme to fakt viděli, když si syn (15) vybíral mikinu. Nezakoupil, šel radši do Croppu.

 
XIII
36 příspěvků 30.05.16 20:34

Pytle! Vemte si pytle!

 
DRW
1240 příspěvků 30.05.16 20:43

Me to pripomina hastrose, novy trend Hastrosh style je na svete. Moje draha polovicka prohlasila, ze takhle si predstavuje koncentracni tabor po apokalypse, kdy nam vyssi civilizace vymyjou mozek a budeme cekat na restart k nejake otrocke praci a pak nas zase vypnou. Nakonec je skoda, ze jsem udelala uklid ve skrini a vsechnu vetes vyhazela do kontejneru se starymi saty. Mozna bych z toho vytvorila in kolekci. Aha nevytvorila, nemam ego jako West.

 
Hejterka
3 příspěvky 30.05.16 20:59

Dobry vecer, jen pro informaci az tu bude nekdo spilat nad otresnou modou a umolousanymi hadry atd, at si prosim doplni vzdelani o mode a precte si neco o Rei Kawakubove a jeji antimode, s kterou prorazila uz v 8o. letech…muj osobni nazor je, ze Kanya West ma kolem sebe moc dobry marketingovy tym lidi kteri moc dobre vedi co je v trendu a po cem bude poptavka, a to ze prodava odevy za 30. tis? kdyz mate kolem sebe takovou medialni bublinu- a to on ma- tak si to muzete dovolit, protoze je na svete spousta lidi, jejiz zivot je natolik prazdny, ze jsou ochotni investovat do neceho takoveho.. jinak moda je zrcadlem sve doby tak si muzete odpovedet sami v jake zijeme dobe..:]

ps: omlouvam se za absenci interpunkce ale nepisi na ceskem pocitaci

Příspěvek upraven 30.05.16 v 22:12

 
Karin
3401 příspěvků 03.06.16 14:40

Jakože v tom vašem jazyce nejsou ve větách čárky?

 
Hejterka
3 příspěvky 09.06.16 10:32

Ano, v MEM jazyce zasadne nebudou carky ve vetach :]

 
nonemy
373 příspěvků 30.05.16 21:15

Zrovna nedávno jsem nechápavě kroutila hlavou nad příšernými háčkovanými a batikovanými šaty v Zaře. To je taky inspirace nějakým návrhářem? Jestli toto bude za chvíli všude, tak potěš, už teď je nabídka v řetězcích žalostná.

 
viktorka_od splavu
7438 příspěvků 30.05.16 21:28

@SweetPotato počkejte, to není figurína??:-O
(myslím tu první… osobu… v šatech s červenými průramky. fakt mě nenapadlo na první pohled že by to mohl být živý člověk)

Příspěvek upraven 30.05.16 v 21:30

 
Sapechova
40 příspěvků 30.05.16 22:14
Znova grunge a bombery

A nevznikl náhodou dost podobným způsobem v osmdesátkách Grunge? Pokud si správně vzpomínám, tak také tehdy návrháři začali svá díla trhat, opalovat a odrbávat, laická veřejnost se k tomu postavila tak, že odrbat si to přece mohou lidé sami doma (děravej svetr za 30 000! to radši tři nové bundy z Kary a klidně budu out!)a taky si sami drbali. Takže já jdu do Brudry pro pracovní hnědý boty (jsem chudá, na Martensky nemám) a so našeho vesnického sekáče, kde se pořád dají sehnat ty propínací kytičkovaný šaty a za dva tejdny budu světová :-) bombery se už koneckonců taky vrátily. Bohužel

 
Lucienka_M
216 příspěvků 31.05.16 08:17
Pracovní boty

Moje neteř v devadesátkách pilně šetřila na „glády“. A než je měla, tak si koupila pracovní kožený boty a obarvila si je :-)

 
JMaravelo
486 příspěvků 31.05.16 08:33

@Sapechova Jen poupravím pro zajímavost (pokud přeskočíme hippies, protože tam se designer brands tolik nenosily), že prvně to začalo punkem, Judas Priest, gaykultůrou a Exploited v sedmdesátých letech, pokud bychom to měli nějak datovat. A někteří designéři si na tom udělali docela slušný méno a jsou uznávaný dodnes :-)

 
linda21
68 příspěvků 31.05.16 09:22

…tipuji Vivienne Westwood?? (proč se mi vybavuje film Orlando…? :)

 
JMaravelo
486 příspěvků 31.05.16 19:58

@linda21
Protož tam všichni vypadaj jako Vivienne Westwood :D

 
linda21
68 příspěvků 01.06.16 08:27

Bingo!!

 
KoraKora
2291 příspěvků 30.05.16 22:18

Konečně jsem se dozvěděla, co je zač ten nadutej týpek od tý prdelaty paní. :-D

 
Grossularia
3204 příspěvků 30.05.16 22:32

Fascinuje mě oteplouch na žlutozeleném pánovi (na obrázku na titulní stránce první vlevo). Že by se to dostalo do řetězců?:)

 
opal_k
99 příspěvků 06.06.16 16:44

Jsem se těšila, jak se budu radovat z takové zvrácenosti, ale bohužel je to mikina kolem pasu… fakt jsem ho hledala…

 
Agraynel
9 příspěvků 30.05.16 22:41

Zdá se to jenom mně, nebo ti „Modelové“ na tý fotce, co jsou oháknutý do těch růžovobéžovovy­blitejch hadrů vypadají jak zombíci?? :D

 
barvinok
356 příspěvků 30.05.16 22:44

@SweetPotato Ja by som to tak nehrotila. Je to očividne africká černoška, a tamojšie ženy majú niektoré prenádherné postavy, presne také vysoké, štíhlučké, ale šľachovité, žiadna anorexia. Nehovorím, že je to prípad tejto dámy, ja by som bola rada, ak by niekto zistil jej meno, ako vyzerá reálne, a koľko z toho je photoshop.
Ale naše predstavy sú dosť zásadne ovplyvnené americkými a latinsko-americkými typmi postáv, ktoré je vidieť vo filme. Mala som africké kolegyne, a tie postavy som im šialene závidela.

 
Shiro
354 příspěvků 30.05.16 23:20

To je nějaký druh módního masochismu, oblíkat se jako bezdomovec a ještě za to platit?

 
katango
1356 příspěvků 30.05.16 23:21

Delusion je anglicky blud,,čili nevývratné přesvědčení vyplývající z nemoci. To na něj sedí.

 
Karin
3401 příspěvků 31.05.16 09:27

Pardon, ale já v tom článku nevidím slovo delusion (možná špatně koukám). Vidím derelicte (a fashion; a way of life inspired by homeless, vagrants, and crack whores).

 
Anutella
24 příspěvků 31.05.16 07:56

No, jeho manželku v téhle kolekci asi neuvidíme.

 
Karin
3401 příspěvků 31.05.16 08:21

Přesně to mě napadlo :D

 
Karin
3401 příspěvků 31.05.16 08:23

Takže až příště potkám bezdomovce… tak to možná není bezdomovec?

 
JMaravelo
486 příspěvků 31.05.16 08:34

@Karin …ale já :D

 
Bettz  31.05.16 09:59

Rozlišíte už pouze podle pachu :)

 
mutziputzi  31.05.16 10:00

@Betynka02 Dobře to dělá, jaký jedno…

 
Betynka02
379 příspěvků 01.06.16 07:29

@mutziputzi
Když myslíte… ;-)

 
panthalion
14 příspěvků 31.05.16 10:26

Je pravda, že co se Kim a Kayneho týče, připadá mi jejich život spíš jako dlouhodobé cirkusové přestavení… Na jeho kolekci jsem na netu párkrát narazila a vždycky jsem si řekla, že je to naprostá příšernost…jenže (a to je důvod proč mám tak ráda Modní peklo a Adu) mě nikdy nenapadlo dívat se na to jako na umělecký projekt, a v tom případě mi to dává aspoň nějaký smysl. Ale umění, které aspoň podle mě, dávající smysl pouze jako solitér, nikoli jako masa, takže ve fast fashion nemá absolutně místo. Jo jen tak mimochodem, ta šíleně vychrtlá modelka pod tou masovou fotkou, to jako vážně???

 
Naervon
13 příspěvků 31.05.16 15:07

@Bettz To by měl Kanye napravit. Tuším, že on žádnou kolekci parfémů/vod po holení nevydal.

 
BEZDOMOVEC
1648 příspěvků 31.05.16 18:07

@Karin No konečně Westovi došlo, co jsou trendy. To mu to trvalo.

 
theline
16 příspěvků 31.05.16 18:53

@Hejterka
Podle me srovnani s Rei Kawakubo pokulhava. U ni to byla mimo jine reakce na zapadni pojeti mody, napr. prilisna sexualizace, proto ty zdanlive nesmylsne tvary odevu. A samozrejme je zde jeji ukotvenost v japonske tradici (prevalentni cerna…). To by vydalo na celou diplomku…Navic na ni je uz od pohledu znat, ze si stoji za tim, co dela. U Westa fakt nevim. „Navrhne“ deravou smudlu a pak na sebe navlece blystiveho Balmaina.

 
Hejterka
3 příspěvky 31.05.16 20:59

„Je to naprosto otřesné, vůbec nechápu kam ta móda spěje. Příště očekávám nějaký luxusní odpadkový pytel s posmrkanými kapesníky.
Ale bezdomovci budou alespoň velmi styloví a trendy.“- to je v podstate ten komentar na ktery jsem reagovala..ano jsem si vedoma hlubsiho vyznamu prace Kawakubowe ale i ona uzivala der a roztrhaneho vzhledu, a jak uz jsem psala Kanye ma kolem sebe velmi velky tym lidi kteri vedi, on nemusi vedet staci ze ze sebe dela kasparka..

 
Bettz  31.05.16 21:33
 
MP Vladenka
1291 příspěvků 31.05.16 19:44

To je kvíz ve stylu najdi 10 rozdílů mezi těmito outfity a outfity Pepy od popelnic za náměstím? Je to děs, nápadité mi to nepřijde ani trochu. Mám pocit, že módním trendem se v poslední době nazývá cokoliv, pod co se podepíše nějaká známá osobnost. Není to jenom recese?

obzvlášť povedené jsou ty podivné sucháčonávleky s podrážkou a vysokýma fuseklama. Jestli hodlal svojí kolekci stylizovat do postapo, tak by si měl zajet třeba na Junktown :-)

 
XIII
36 příspěvků 01.06.16 03:41

Není to recese, je to stejný podnikatelský záměr jako moderní umění: „umělec“ zavaří vlastní lejno do konzervy, prodá ho a za utržené peníze nakoupí plátna holandských mistrů, jejichž postupný odprodej mu zajistí pohodlné stáří. Jde o to udělat co možná největší vejvar, než kupcům zavařovaných lejn dojde, že jsou za blbečky.

Shrnuto jednou větou: vůl je ten, kdo to kupuje, ne ten, kdo to prodává. ;)

 
mutziputzi  01.06.16 09:07

@XIII Vůl je hlavně ten, kdo takto soudí co si kdo kupuje

Příspěvek upraven 01.06.16 v 09:08

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 01.06.16 16:27

Tím se chce říct, že „každý zboží má svýho kupce“. Byť je sebeblbější. Méně vztahovačnosti by neškodilo

 
mutziputzi  01.06.16 16:29

To kdyby se tím chtělo říct, neřeknu ani popel, méně vztahovačnosti by neškodilo

 
MP blanka
234 příspěvků 01.06.16 10:03

Chcelo by sa mi s Cicerom skríknuť „ Ó tempora, ó mores “, ale viem, že je to zbytočné. Tiež Andersenove Cisárove nové šaty mi prišli na myseľ. Ale na čo? Vieme, že sa vždy nájde niekto, kto sa vás pokúsi presvedčiť o nejakej evidentnej blbosti a vždy sa nájde niekto, kto mu na to skočí. Ináč zdieľam obavu s tými, čo sa hrozia stádovitej potreby napodobovať.

 
Aija
35 příspěvků 01.06.16 14:20

Šla byste některá s takovým týpkem na kafe nebo na víno?:-D

 
Barbora888
4 příspěvky 01.06.16 14:39

Hrůza, jako pytel od brambor…

 
Luela
107 příspěvků 01.06.16 15:31

@Ascari
Metropolis! přesně vidím, jak jdou v zástupech k výtahům…

 
Merida
54 příspěvků 01.06.16 17:59

Některé modely by se mi svym post-apokalyptickým vzhledem hodily do Walking Dead, ať na stranu přeživších, tak na stranu zombíků :D

 
Zina
995 příspěvků 02.06.16 08:33

@Aija Já klidně, několik málo podobných mezi kamarády mám. Kafe teda většinou nepijou, ale na oběd nebo koncert s nima klidně zajdu. Akorát je teda pravda, že většinou svoje modely nepořizují v Zaře :-D.

 
pusika
2 příspěvky 02.06.16 12:36

Baví a udivuje mě ten kontrast mezi tím co mají manželé Westovi na sobe na první fotce a tím módním uměleckým počinem :) Blejskavá třpitivá zářivost… Naživo to muselo vypadat naprosto parádně. Když na ně zasvitlo slunce, určitě měli okolostojící vypálené sítnice :D
Jinak mě to úplně vrátilo do mých mladých nerozvážných grunge/punkových let, kdy se nosili věci (se ani nedá říct oblečení), čím jetější a orvanejší tím lepší. :D Tenkrát aby člověk pořádně dodrbanou flanelku, nebo triko od podvlíkaček pohledal, dnes stačí zajít do nákupáku.

 
Stick
7 příspěvků 02.06.16 15:48

Jůůů, no tak tenhle děs jsem zatím viděla jen v TV, ale stále to má grády:-))) Vágus styl koukám pořád frčí…, jsem zvědavá, kdy to začnou nosit blogerky a tímpádem zbytek světa:-)Já budu asi trapná, ale netoužím vypadat jako bezdomovec, byť sakra cool!:-)

 
opal_k
99 příspěvků 02.06.16 18:02

Přestože mi „slavná dvojice“ od pohledu připomíná párek kolotočářů, půjdu proti proudu - celá kolekce se mi fakt líbí, hlavně ty hromadné fotky na začátku, má to pěkné barevné ladění a jednotný styl a takovou nějakou „sílu masy“. Problém je v tom, že Kanye nepochopil, co vytvořil - na nošení je to nepoužitelné, ale kdybych byla filmový producent a točila postapokalyptické vize, byla bych nadšená a brala to všema deseti (vyhublost by k tématu dobře pasovala…). Vám to nepřipomíná Hunger Games?

Příspěvek upraven 02.06.16 v 18:02

 
blackdakini
2 příspěvky 04.06.16 06:34

Zas tak strašne mi to nepřipadá, nenositelne ovšem jo. Něco podobného jsem uz viděla u japonských návrhářů, a tam je to chápáno jako "zenovy minimalismus ". Nosit se to dá jen jako celek, a musí asi dát hodně práce, aby to vypadalo dobře. Míchat s běžným oblečením to nejde.

 
jiturka
60 příspěvků 07.06.16 10:08

Homeless OR hipster?

Nedávám ani otrhané džíny, ale tohle je na mě už moc. Jak bylo zmiňováno jak z nějakého postapokalyptického scénáře.

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 09.06.16 10:22

Něco líbí, něco ne, každopádně musím uznat, že kus nápaditosti v tom je, i v těch přehlídkách jako takových. Potřebuje se najít a doladit - jestli to půjde, protože jeho styl je takový - ehm - hodně pochybný. To jsme mohli vidět i na Met Gala. Pokud jde o Kim (kterou jinak vůbec nemusím), tak tentokrát u mě zabodovala - jako jedna z mála dodržela dresscode a slušelo. On? Děs a hrůza - jako kdyby se cestou ze supermarketu stavil k popelnicím a vytáhl tam bundu, kterou někdo vyhodil po nepovedeném maškarním.

 
domi_imob
18 příspěvků 10.06.16 15:13

@mutziputzi @Karin
S Kanyem je to ako s fajčením - nemusíš fajčiť, ale je škodlivé, keď fajčí niekto iný pri tebe. Keď niekto podporuje Kanyeho tým, že sa o ňom baví v pozitívnom či negatívnom slova zmysle, tak ho budeme trpieť na našich feedoch všetci. Neplatí, že váš výber nikoho neovplyvňuje, v dobrom či zlom.

Vašu slobodu vám neberiem, na čo by mi bola :D Iba vás vyzývam, aby ste svoju pozornosť upriamili na niekoho, kto (IMO) talent naozaj má. Napr. šperkárka Kay Konečná z Central Saint Martins? http://imperiadesign.sk/…signers/list?…

 
mutziputzi  11.06.16 09:11

Aha, radši Kanye než tento IMO pokus o feed s reklamou zdarma ;-)

 
Lusius
3 příspěvky 14.06.16 23:10

Já v tom vidím zombii apokalypsu, nebo skoro jakoukoliv jinou postapo hrůzu :D

 
zuzik235
1 příspěvek 24.11.16 16:29

Akoze co je moc to je moc.. Toto mi ozaj uz pripada jak otrasna sedlacina, roztrhany sveter za 1000 Eur… mozno niektori bezdomovci na ulici su lepsie obleceni.

A ta fotka z ‚modnej prehliadky‘ mi tiez pripada jak keby ju spravili na brehu Varanasi v Indii

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit