Dřív si nedokázala představit pro někoho šít, dnes má svoji značku

29.10.15 | autor Redakce

Uživatelku Kayav sledujeme na Módním pekle už delší dobu. Začínala několika kousky hlavně tady v inspiraci a díky své zálibě a velkému citu pro módu se vypracovala až na kamenný obchod s módou v Praze na Výtoni. Oslovili jsme ji, aby nafotila outfity ze svého šatníku.

Super outfit na pracovní schůzku. Vlněný kabát a softshellová sukně jsou z Kayiny kolekceSuper outfit na pracovní schůzku. Vlněný kabát a softshellová sukně jsou z Kayiny kolekce

Co máte na Módním pekle nejradši?

Když to vztáhnu na diskuse, které navštěvuji nejčastěji, tak je to okamžitá a celkem reálná zpětná vazba. Poměrně rychle se dozvíte, zda to, co vkládáte, za něco stojí, nebo ne. Je pravda, že některé komentáře jsou občas dost nevybíravé a bezdůvodně vám nikdo tleskat nebude, ale to je dobře. Alespoň si člověk rychleji uvědomí, co je špatně a jak se to dá zlepšit. A díky rozličným tématům diskusí taky získáte obrovský přehled. Třeba v trendech v bydlení, v tom, co je zrovna k dostání v obchodech, tipy na zajímavé kosmetické produkty, nebo získáte kontakt na dobrou kadeřnici.

Chystá se i kolekce pro těhotné a kojící maminky

Kdy jste se rozhodla věnovat módě?

To vlastně začalo taky na Pekle asi před třemi lety. Nosila jsem tehdy pár kusů oblečení, které jsem si ušila, třeba tenhle tyrkysový kabát (viz foto). Začaly se mi ozývat zdejší uživatelky, jestli bych jim taky něco neušila.

Kabát vyrobila Kaya během studia, Zimní outfit nejlépe na volný časKabát vyrobila Kaya během studia, Zimní outfit nejlépe na volný čas

Nejdřív jsem vše odmítala s tím, že jsem si nedovedla představit, že bych (i přes vzdělání v oboru) někdy zvládla pro někoho něco ušít. Navíc jsem ani neměla dostatečné technické vybavení. To se změnilo, když jsem dostala k Vánocům overlock a jedna paní (dnes už zákaznice) mě přesvědčila, ať to zkusím. Chtěla sukni ode mě i za tu cenu, že nebude dokonalá. Po první zkušenosti jsem postupně začala přijímat další zakázky. Po nějaké době přišel manžel s nápadem, že bych se tomu měla věnovat víc, udělat třeba kolekci, vše nafotit a nabídnout k prodeji.

Kabát z Kayiny kolekce, Outfit vhodný jak do práce i do menšího divadlaKabát z Kayiny kolekce, Outfit vhodný jak do práce i do menšího divadla

Chtěla jsem totiž vždycky raději dělat konfekci, než jen zakázky. Tak jsme to realizovali a zájem byl překvapivý, dva měsíce nato už vyšla další kolekce a zájem stále rostl. Museli jsme tedy najít švadleny, protože v tom množství už jsem to nemohla zvládat. Nyní už máme šestou kolekci a šijeme i svatební a společenské šaty, nově i kabáty a otevřeli jsme kamennou prodejnu. Díky mému těhotenství je poslední kolekce vhodná i pro zvětšující se bříško a na jaro zase plánuji pár kousků vhodných ke kojení.

Šaty white tube z Kayiny dílny, pohodlné oblečení na nákupy nebo posezení s přáteliŠaty white tube z Kayiny dílny, pohodlné oblečení na nákupy nebo posezení s přáteli

Jste si často sama sobě modelkou. Je to tak, že žádný návrhář by se neměl stydět „prodat" své kousky na vlastním těle?

Já to tak mám hlavně z praktického hlediska. Šiji, co se líbí mně, co sama nosím. Ušité kusy takto i vlastně testuji, co vydrží při nošení a údržbě. Navíc na fotkách předkládám celkový styling včetně makeupu a úpravy vlasů a je to tedy zároveň i tip, jak se zákaznice může doupravit. A v neposlední řadě při setkání se zákaznicemi mám pocit, že je to takové osobnější, než kdyby na fotce byla anonymní modelka. Jednou jsem dokonce na vlastní přehlídce i předváděla.

Inspiraci často nachází na kolemjdoucích

Tento model je vhodný třeba do školy, halenka HM, šaty Mohito, bunda Next, kabelka AsosTento model je vhodný třeba do školy, halenka HM, šaty Mohito, bunda Next, kabelka Asos

Co Vám chybí na módě v pražských ulicích?

Mám pocit, že to, co rozhodně nechybí, je množství nekvalitních „hader“. V ideálním případě by mnohé nemusely být vůbec vyrobeny. Lidé se ale nechávají zlákat nízkými cenami ve výprodejích a mají pak plné šatníky zbytečností. Jedna věc se jim nehodí ke druhé, a tak koupí další zbytečnost, aby měli něco k ní. Líbilo by se mi, kdybych častěji vídala jednodušší oblečení než úpletové potištěné trička a legíny. Také by se mi líbilo, kdyby lidé častěji volili nákup u lokálního výrobce než v nadnárodním řetězci. A to se netýká jen módy, ale třeba i jídla. Nakonec je na tom dle mého ale Praha docela dobře. Já sama nacházím nejvíce inspirace v ulicích. V menších městech je to o něco horší, ale věřím, že ty správné tendence tam už jsou.

Kaya má svou vlastní značku From Kaya with love a nedávno otevřela nový obchod v Praze ve Vyšehradské ulici na Výtoni.

Fotky vznikly ve spolupráci s Petrem Krupičkou

Máte i vy co sdělit svým stylem nebo byste se alespoň rádi pochlubili pár fotkami ze svého šatníku? Příští článek může být o právě o Vás. Napište na info@modnipeklo.cz nebo adminovi do SZ 

Autor

Redakce

Redakce Módního Pekla sleduje dění jak na Módním Pekle, tak ve světě módy. Připravuje pro Vás rychlovky a krátké články.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Accuracy
16 příspěvků 29.10.15 15:22

První článek redakce, který za něco stojí, má hlavu a patu a dává smysl.

 
flegma
124 příspěvků 29.10.15 15:23

Tak ja rozhodne tlieskam a prajem vela dalsich uspechov :)

 
liskarysava
294 příspěvků 29.10.15 15:24

Moc hezké fotky i oblečení :-)

 
Baba Slováková
179 příspěvků 29.10.15 15:25

Naozaj pekné veci. Zamilovala som sa do tých žltých šiat so sivým kabátom! Paráda.
Tak držím palce!

 
Lola  29.10.15 15:27

Kayav obdivuji a fandím jí, ale prosím, opravte si tu chybu v nadpisu: má svoji značku, nikoli svojí. Zatímco Kayav přistupuje k módě vysoce profesionálně, titulek se školáckou chybou je kontrastně amatérský.

 
Admin Módnípeklo.cz
1009 příspěvků 29.10.15 15:30

@Lola Díky za opravu! :mavam:

Josefina

 
NellieLovett
2314 příspěvků 29.10.15 15:31

Super, moc Vám fandím.

 
Vintage holka
80 příspěvků 29.10.15 15:31

Rozhovor mohol byť dlhší, no i tak je to príjemné osvieženie v mori krátkych Rýchloviek a niektorých nevydarených pokusov o články.
Plne súhlasím s vyjadrením, že ľudia by mohli (aspoň trochu) upustiť od nákupov oblečenia v reťazcoch na kvantá a zamerať sa viac na kvalitu a tiež miestnu produkciu, aj keď rozumiem, že nákupné rozhodnutia sú často otázkou ceny a kvantity. Šikovných a zručných ľudí je v našich zemepisných šírkach viac než dosť a vždy ma teší, keď ľudia vedia nadanie a prácu iných oceniť.
Vám, Kayav, želám veľa šťastia a inšpiratívnych nápadov.

 
ming_xing
1108 příspěvků 29.10.15 15:36

Kayav ma opravdu styl a jeji modely jsou jednoduche, ale chic. jedinou malou vytku bych na ni mela (ciste v ramci zlepseni prezentace): vytahnete obcas ruce z kapes ;)

*edit: chybejici pismenko

Příspěvek upraven 29.10.15 v 15:36

 
NellieLovett
2314 příspěvků 29.10.15 15:39

@ming_xing Mě to třeba neruší a chápu Kayav, taky nevím, co s rukama, když mě někdo fotí. :-)

 
Lalita  29.10.15 16:28

Strašně se mi líbí ten kabát na třetí fotce :)

 
Slowly
40 příspěvků 29.10.15 16:57

Co se týká oblečení v ulicích - souhlasím, ovšem podporovat mladé domácí módní návrháře a tvůrce oblečení, které za něco stojí, si nemůže každý dovolit. Už když vidím cenu toho šedého kabátu, je mi jasné, že sice je s kašmírem a snad i dobře ušitý, ale kdo dá za kabát jen tak skoro 7 tisíc? To prostě není dostupné pro každého i kdyby to měl být kabát na celý život.

 
Čertice1
149 příspěvků 29.10.15 17:19

Proč tolik červených? Vždyť má @Slowly pravdu. To není nic proti Kaye, její modely se mi moc líbí a ceny si může dát, jaké chce, pokud najde zákazníky. Ale já bych si třeba taky nemohla dovolit dát 7 tisíc za kabát. Tak to je.

 
DRW
1240 příspěvků 29.10.15 18:14

Cena je to vysoka to mate pravdu, ale metr vlnene latky s kasmirem stoji od 1000 nahoru a potrebujete minimalne 2,5 m v siri 140/150 cm, kvalitni podsivku nekoupite take pod 150/m, k tomu nite, ruzne vyztuhy, knofliky, energie, prace svadlen a pak uz se Vam cena nebude zdat tak vysoka. Na druhou stranu je mi jasne, ze ne kazdy si to muze dovolit. Presto usetrit si jednou za par let na kvalitni kabat z vlny je dobra investice.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 30.10.15 09:33

Logiku to má, zaplatit 7 000,– za kabát co mi vydrží 10 let je ve výsledku levnější, než každý druhý rok koupit bundu za 1 500,– Jenže někdo nechce nosit 10 let ten samý kabát (což mně by nevadilo), nebo třeba nechce riskovat, že si 10 let udrží stejnou postavu (to je můj případ).

Příspěvek upraven 30.10.15 v 11:18

 
DRW
1240 příspěvků 30.10.15 10:47

Ale ja tady nepisu o 10 letech, ale spocitejte si pokud date 1500 kazdy rok za bundu, tak je to za 4 roky 6000 a za tu cenu dostanete (a i za min) v posezonnim vyprodeji kvalitni a hlavne nadcasovy kabat. Klasicky strih uzijete kazdy rok a mnohdy jen doplnky ho meni v in kousek satniku. Takze usetrit si na novy kazdy 3-5 let je opravdu dobra investice.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 30.10.15 11:12

Já teda nekupuju zimní/podzimní bundu každý rok, spíš jednou za 2 až 3 roky, což vzhledem k časové hodnotě peněz vyjde tak nějak nastejno. U mě je problém, že já se do téže bundy po 6 letech nevejdu. K čemu je mi ve skříni nadčasový dokonalý kus, když mi není?

Příspěvek upraven 30.10.15 v 13:34

 
Pájíne
9 příspěvků 30.10.15 13:40

Kabát je krejčovina, musí být dražší. Dříve se kupoval kabát 2× za život, ale kvalitní látka byla těžší gramáž a krejčovsky zpracovaný. Proto vydržel. Já se domnívám, že kabát zde vystavovaný je od švadleny a kabát tohoto typu a kvality seženu v M+S, kde jsou i zajímavé slevy až 70 %. A vydrží stejně dlouho.

 
DRW
1240 příspěvků 30.10.15 14:07

Ano, o tom to je pokud hledate neco kvalitniho a jste ochotna vydrzet do slev, tak z kabatu za 7000 muze byt ve vyprodeji zajimavy kabat za 3t. Jinak ani v M&S nedostanete koupit za 3t kabat s kasmirem a vetsinovym podilem vlny (70a vice procent)

 
ionicera
4561 příspěvků 29.10.15 17:24

A kolik by měl takový kvalitní kabát stát?

 
Čertice1
149 příspěvků 29.10.15 17:39

O co se snažíte a o co vám jde? Takže se tady nesmí říct, že kabát za sedm tisíc je pro mě moc drahý? Kam si mě zařadíte, když se vám k tomuhle přiznám? :)

 
ionicera
4561 příspěvků 29.10.15 19:04

Můžete mi odpovědět na slušně položenou otázku?

 
Čertice1
149 příspěvků 29.10.15 21:46

Kvalitní kabát nerovná se nutně drahý kabát. Já jsem ochotná dát za kabát max. tři tisíce.

 
DRW
1240 příspěvků 30.10.15 10:54

Pokud budete trpeliva a dobre hledat, dokazete i za tu cenu koupit kvalitni kabat ve vyprodejich nekterych drazsich obchodu. Nadcasovy strih Vam pak zaruci, ze ho uzijete dalsi 3-5 let.
Tenhle sice prekroci o 1000 rozpocet, ale na druhou stranu ho muzete nosit dalsi 3-5 let mozna i dele pokud nepriberete nebo ho nesedrete az na osnovu. http://www.pietro-filipi.com/…y-kabat.html

 
Karin
3401 příspěvků 30.10.15 10:55

Já to chápu, já si dražší kabáty taky nekupuju, ale moc nechápu váš záměr v této diskusi :-) Jasně, pro některé lidi je to vysoká cena. A? Vyplývá z toho něco dalšího? Myslíte, že by Kája měla zlevnit? Nebo jak by měla reagovat na to, že její kabát si nekoupí každej?
Nový auto si taky nekoupí každej, a automobilky to vědí. Ale to opravdu není nic, co by se muselo nějak řešit.

 
kayav  30.10.15 15:20

Vybrat si nejdražší kus z celé nabídky a pak tady diskutovat o tom, že je to drahé.. No jo, není za babku. Taky jsem vyrobila jen tři a tři se prodaly. Naproti tomu třeba sukně za 1400,– už zas tak drahá není soudě i dle zájmu o ni, ale o tom by nebylo tak zajímavé diskutovat :-)

 
moi-bebe
219 příspěvků 30.10.15 16:39

Já bych v tom nehledala hlubší záměr - prostě první, co někoho napadne je, že je to hezký, ale drahý. I takový názor se snad v diskuzi může objevit, ne? Já bych třeba za kabát nedala ani ty tři tisíce. :) Já si takový věci kupuju v sekáči nebo ve slevách v řetězcích. Za a mě to po dvou sezonách omrzí a chci nový, za b mi prostě přijde zbytečný utrácet za oblečení na běžné nošení tisíce. :)

 
kayav  30.10.15 16:53

Jasně, každý ať sdělí názor dle libosti. Jenom mi celá ta debata připadá trochu zbytečná. Holt kdo chce/může, koupí, kdo nechce/nemůže, nekoupí.

 
motiva
110 příspěvků 30.10.15 14:43

Souhlasím s čerticí, ne každý si může dovolit dát x tisíc za kabát, prostě mu to rodinný rozpočet nedovolí. Nechápu, proč se tu do ní některé dámy navážejí a otloukají ji argumenty o cenách vlněné látky, kvalitní podšívky a přednostech kašmíru. Prostě každý žije jiný život a má jiné priority. Já bych taky nemohla udělat takovou jednorázovou investici do jednoho kousku oblečení, a upřímně, představa, že dalších třeba pět let budu obcházet výlohy obloukem, protože si uvědoměle řeknu, že mám přeci ten kvalitní nadčasový vlněný kabát? To by mi třeba hrozilo, že dřív umřu, než si něco koupím. Tím tady neobhajuju řetězce, já mám jinou úchylku, vymetám sekáče, 90% mého oblečení je ze second handů, a to určitě netahám odrbané jeté hadry, umím hledat i proto, že jsem měla výcvik od mamky, která šila, chodily jsme společně nakupovat látky, navrhovala jsem si šaty, což dělám i dnes. Jediné, co neumím, je konstrukce střihu, vždycky radši sáhnu po nějakém např. z Burdy a upravím si ho, nebo použiju víc střihů a překreslím do jednoho.

Příspěvek upraven 30.10.15 v 14:45

 
tartaletka
265 příspěvků 29.10.15 22:48

Komentar prece neni o tom, ze kabat neodpovida cene, ale ze bezny smrtelnik nema 7 tisic na to, aby to investoval do kabatu. Pro nekoho je to treba cely najem.

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:31

-

Příspěvek upraven 02.11.15 v 10:40

 
SagaN  29.10.15 17:55

Mně se ten šedý kabát líbí a pokud je to dobrý materiál („velmi kvalitní vlna s kašmírem“), tak levnější asi nikde nebude… nový, samozřejmě.
Ale vzhledem k ceně (a nakonec i z „úcty“ k drahé látce) bych si představovala znatelně lepší vypracování, zejména toho dolního okraje.
 http://www.fromkayawithlove.com/…-warmer.html

 
MP blanka
234 příspěvků 29.10.15 23:42

Súhlasím so SagaN - modely štýlom aj farbou fajn, sú aj súčasné, aj nadčasové, nevtieravé ale nie nudné, fandím a prajem, nech sa jej darí. Ale čo sa týka vypracovania, mala by som aj viacej pripomienok, čo mi v porovnaní s cenami vadí.
Mienim to ako konštruktívnu kritiku, nezhadzujem jej prácu ako celok.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 30.10.15 07:04

Toto, presne toto, úplne s vami súhlasím. Kaya je sympatická a prajem jej všetko dobré, avšak šaty z jej rady by som si nekúpila - strihy sú vyslovene na štíhlu modelkovskú postavu a aj v tých malých veľkostiach vidieť mnoho nedostatkov pri vypracovaní, čo by sa nemalo stávať - mnoho krabatenia na švoch, krčenia sa pri pohybe a podobných veciach, za ktoré Ada obyčajne nevydarené modely kritizuje. Za tie peniaze radšej investujem do drahšej konfekcie, nakoľko nemám čas chodiť ku krajčírke a upravovať si modely na mieru.

 
Dani17
278 příspěvků 30.10.15 10:46

Tak pročítám diskusi a jsem ráda, že má někdo shodný názor. SagaN napsala to, co mi vrtalo hlavou, ale nechtěla jsem být za hnidopicha. Je to tak schválně? Ale pokud je to tak super kvalitní látka, měl by být okraj a délka tzv. vytenčená, takhle to vypadá fakt divně. Jako by to byla nějaká umělina, která prostě nebude a nebude držet tvar.

 
Karin
3401 příspěvků 30.10.15 10:38

Myslím, že naše představy o normálních cenách oblečení (nemluvě o kvalitě) jsou krutě zdeformované řetězcovou módou. Nedovedeme pochopit, že za pár šupů se kvalitní oblečení ušít (neřku-li koupit) nedá. (To píšu obecně; nemám ponětí o jakosti Kájina oblečení). Já vím, že většina lidí si kabát za sedmičku nekoupí, ale podle mě ta cena určitě není nijak přepálená (i když tak logicky vypadá, pokud ji porovnáte s cenami kabátů z řetězců, které volí materiály stylem „ať je to co nejlevnější“ a šijí v nejlacinějších fabrikách třetího světa).
Vždyť si můžeme sami zjistit (třeba se zeptat Káji), co stojí ten materiál, kolik stojí práce švadleny atd., a dnes už víme (aspoň tady na MP), že kašmír nebo vlna je zpravidla dražší než PES a že česká práce stojí víc než bangladéšská atd.
Taky mám hluboko do kapsy, ale matematiku jsme na ZŠ měli.

 
ionicera
4561 příspěvků 30.10.15 15:13

Naprosto souhlasím. Řetězce s nekvalitními hadry spoustě lidí zdeformovaly ponětí o cenách. A opravdu nejde srovnávat vlněný kabát s hadříkem z řetězce. To jsou dvě naprosto odlišné věci.

 
Alizon
1233 příspěvků 30.10.15 11:32

Tak kazdy si to dovolit asi nemuze, ale co s tim. Ona je ta cena i o tom ze se Kayav musi uzivit a pokud pracuje prakticky sama s malym tymem a jedna se o omezene kolekce, proste nemuze mit stejne ceny jako retezec.
Zkuste si spocitat co stoji material, prace (pokud vam ji neprovadi rychlosicky nekde v Cine) naklady, dane… a zjistite ze 7000 jeste neni tak strasna cena.

 
UzZase
72 příspěvků 30.10.15 13:23

Většina lidí tohle prostě nepochopí. Když si šiju kabát, tak mě jen materiálově přijde tak na 3-5 tisíc(a to jsou čistě vlněné látky, na to, abych koupila kašmírovou nebo půl na půl, nemám) a když to někomu řeknu, tak se na mě dívá jak na blázna, proč teda šiju a nekoupím si něco v konfekci.
Proto ostatně má tolik krejčových jako bokovku lekce šití, protože za výuku jsou lidi ochotni dát za hodinu násobně víc než za vlastní krejčovskou práci.

 
BEZDOMOVEC
1648 příspěvků 01.11.15 22:58

Ano, i párky jsou kilo za 40, nebo za 200. Můžete si vybrat podle chuti :).

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:21

Spíš „s přihlédnutím ke svému aktuálnímu zdravotnímu stavu,“ jak říkají rosničky :D

 
Magpy
92 příspěvků 30.10.15 17:35

Koukám, že se tu zas soutěží v překrucování.

 
stricc  29.10.15 17:00

Vy jste krásně dozrála :-)

 
Réseau
4 příspěvky 29.10.15 18:03

Omlouvám se, ale neplete te si Redakci a „fiflenu“ Romanu? Snad se dočkáme pokračování jejího seriálu

 
Karin
3401 příspěvků 30.10.15 10:39

Tohle není redakce ani Romana, tohle je Kaya :-D

 
Réseau
4 příspěvky 31.10.15 20:39

Já myslel autora, ne člověka, o kterém je psáno

 
Solathis
1491 příspěvků 29.10.15 17:43

@ionicera Myslím, že ani Čertici (Edit: jo a ani Slowly), ani mně nejde o to, že by se nám cena zdála nepřiměřená, jen na něj prostě nemáme a tak si ho holt nepořídíme, i kdyby se nám osmkrát líbil (sama jsem si musela pořídit kabát z druhé ruky, jinak bych letos chodila celou zimu v parce).

Kaykav moc fandím a držím pěsti nejen v podnikání.

Příspěvek upraven 29.10.15 v 17:44

 
DRW
1240 příspěvků 29.10.15 18:05
Moderni a nadcasove

Tak bych pojmenovala obleceni Kayav, za tu dobu, co ji vidam v galerii nebo co jsem mela dnes na sobe. Je videt i jeji posun k elegantni mlade dame.
V soucasne dobe se mi velmi libi, jak se obleka v tehotenstvi, je to skvela ukazka toho, ze to jde bez legin a volnych trik, ci jinych nevkusnych evergreenu. Oba outfity s sedym kabatem jsou skvele.

 
may.frayn
919 příspěvků 29.10.15 19:55

Ta prvni fotka je naprosto uzasna. Zluta, fialova a seda, skvela kombinace! Clanek me prijemne prekvapil!

 
Pájíne
9 příspěvků 29.10.15 21:19

Kolekce krásná, ale nabídka jenom pro anorektičky

 
Čertice1
149 příspěvků 29.10.15 21:56

Tak třeba u šatů jsou jen velikosti XS-M, převažuje S a XS. Ani jedny šaty velikosti L. Kayav asi šije jen pro hubeňoury jako je ona.
Zajímalo by mě proč.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 30.10.15 07:07

Lebo so záševkami v prsiach a celkovým tvarovaním odevu sa asi nie príliš kamaráti, mám pocit.

 
Chany
872 příspěvků 30.10.15 10:28

A nebude to o domluvě? Když je to zakázkové, tak přijdu a chci něco ve své velikosti. ;)
Spíš mě ale napadá, že jsou modely, které vypadají dobře resp. velmi dobře jen v určité velikosti, zpravidla v té malé. Ale tak to prostě je, s tím je potřeba se holt smířit.

Příspěvek upraven 30.10.15 v 10:28

 
kayav  30.10.15 10:49

Nedávno jedna zákaznice s velikostí 44 chtěla takovou kratičkou halenku s našitými ptáčky. Domluvily jsme se na jiném, delším a vypasovaném střihu při zachování materiálu a zdobení.

 
Karin
3401 příspěvků 30.10.15 10:45

Pokud umí šít, tak vám určitě ušije i XXXL. Ale asi je to náročnější, tak to každá nedělá… (a za ty kecy o anorexii bych vám neušila ani pytlík na drobný).

 
bluetea
7 příspěvků 29.10.15 22:38
čeština...

„Líbilo by se mi, kdybych častěji vídala jednodušší oblečení než úpletovÁ potištěnÁ trička a legíny.“ - protože TA trička…

A ehm, ne že by to nebylo hezký, ale co přesně od Kayi se předvádí na poslední fotce?

Příspěvek upraven 29.10.15 v 22:38

 
yako
3224 příspěvků 29.10.15 22:45

@Čertice1 jestliže šije i na zakázku, tak není problém si objednat i jiné velikosti ne?

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 29.10.15 23:24

@yako Potom je skor otazne, ako to bude na vacsej velkosti vyzerat. Seba (velkost okolo 40, 160 cm) si v rovnych satach/sukni/kabate radsej predstavovat nechcem, aj ked sa mi pacia :-D

 
Hafina01
63 příspěvků 29.10.15 23:34

Není jednoduchost šití na hubené modelky taky v tom, že na „placaté“ se šije podstatně líp než na tvarované macandy?

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 29.10.15 23:40

@hafina01 V zivote som neusila nic zlozitejsie ako povlak na podusku, tak neviem :-D Kayav je stihla aj v tehotenstve, ale na sebe ani na vacsine svojich znamych si taketo saty v pozehnanom stave predstavit neviem. Aj za „normalnych“ okolnosti mam prsa, boky a pas, a ked k tomu pribudne este brucho, tak vyzeram skor ako Kim K. :-D Takze z tohto hladiska to vcelku chapem (tak isto ako si myslim, ze je blbost predavat slimky vo velkosti 44 a vyssie. Na kazdu postavu je proste treba iny typ oblecenia.)

Příspěvek upraven 29.10.15 v 23:40

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 30.10.15 17:45

Musím se přiznat, jak jsem se pobavila vlastní nedůvtipností, až napodruhé mi došlo, jakou Kim máte na mysli, jako první mě napadl Kim Čong-un a strašně jsem se nasmála nad jeho siluetou a tím přirovnáním :-)

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 31.10.15 22:16

:-D Tak tam som to v tehotenstve snad nedopracovala… :-D

 
Barbyl
1469 příspěvků 30.10.15 03:44

@Čertice1 zastanu se zde @kayav pise, ze navrhuje pro sebe a ona je opravdu stihla ( i aj mam spoustu kamaradek vel. 34-38 a to i po 2 detech, takze mi to zvlastni neprijde ),ale nechavala jsme u ni sit na miru saty z jejei druhe (myslim) kolekce i pro moji maminku ve veku 50+ a velikosti 42 a sedi vyborne i bez zkousky, jen podle zaslanych mir. Pokud o ty modely bude zajem i ve vetsich cislech jsem si jista, ze neni problem vyrobit.jen si zkratka udelala pruzkum a zjistila, kde je teziste jejich zakaznic a jake vekove kategorii jeji moda vyhovuje a sedi, takze veci do obchodu sije v tech velikostech v jakych ma nejvetsi odbyt, to je preci vzhledem k cenam latek jasne…a naopka pristup retezcu, m kdy jeden model ma vyhovovat vsem od vel. xs-34 az po XXL 44 je taky docela blaznivy.

 
Brunhilde  30.10.15 09:33

Přeji zmíněné uživatelce úspěch a jen doufám, že se časem naučí ušít i fazonu, límec, vsazené kapsy s patkou i jinde než ve švu a sukně se záševky.

 
Rezyna
495 příspěvků 30.10.15 09:47

Fandím každému, kdo se snaží něco pozitivního vytvářet a kdo jde tou cestou, že se propracovává postupně (protože to je pro mě cesta přirozená). Modely jsou jednoduché, což se mi moc líbí. Jenom mi připadá, že budou přeci jen více slušet subtilnějším postavám. Neumím si většinu toho na sobě vůbec představit, mám výrazný vršek (ramena apod.). Přesto jsem přesvědčená, že žen, kterým podobné střihy sluší, je hodně a hodně zákaznic také autorce přeji.

 
Phantasy
38 příspěvků 30.10.15 12:17

Kayav začala šít nejprve na sebe, bez ambice šít pro druhé, je proto samozřejmé, že modely kopírují její postavu a styl. Věřím, že dokáže ušít slušivý model i pro méně subtilní postavy. Také jí moc fandím, kéž by takových bylo víc :-)
Edit: překlep.

Příspěvek upraven 30.10.15 v 12:21

 
Lucienka_M
216 příspěvků 30.10.15 10:05
Krásné modely

Konečně jsem se na Pekle potěšila. Hezké inspirativní modely, sympatická a krásná paní.
Moc se mi líbí ten šedivý kabátek. Dívala jsem se na stránky, bohužel v mé velikosti 42 nic nemají. Ony by asi ty široké sukně ze softshellového materiálu také na mocném pozadí nevypadaly moc hezky.
Přiznávám také, že kabát za téměř 7 000 je pro mne nedostupný, ale pevně doufám, že se najdou ženy, které tento obnos mohou vynaložit a budou v Kayině obchodě nakupovat.

 
ZetKa
289 příspěvků 30.10.15 10:20
Gratuluji :)

Wow! Netušila jsem, že tu Peklo vlastně vychová a ponoukne takhle šikovnou slečnu/paní k vlastní tvorbě! Oblečení je krásné a držím Vám palce, Kayo!

 
kayav  30.10.15 10:35

Díky všem za více či méně pozitivní komentáře. Jsem ráda i za opodstatněnou kritiku, vždy je co zlepšovat a díky komentářům vím, na co se zaměřit.

Nestojí za mnou tým návrhářů, konstruktérů, švadlen, marketing a PR manažerů, nákupčích a jiných důležitých lidí v procesu oděvní výroby, všechno dělám sama s jednou švadlenou a kdyby to šlo, tak se i sama fotím :-) Postupně sbírám zkušenosti díky zákazníkům, kteří mi k tomu dají příležitost a dělám věci tak, jak přicházejí. Není možné se vždy zavděčit všem (například velikostma, když ušijeme větší čísla, je poptávka po malých a obráceně), ale stále se snažím jít kupředu a kdo ví, co bude za rok, za dva nebo deset, že?

 
KoraKora
2290 příspěvků 30.10.15 10:43

Tady se sešlo zase kyselých nepřejících bab. Mě osobně tento styl velmi oslovuje. Pokud chce někdo kritizovat vypracování, bylo by lépe si oblečení prohlédnout ve skutečnosti. Drzim K. palce.

 
Acrobaleno
948 příspěvků 30.10.15 10:59

Je to super, že dali priestor v podstate „domácej“ z MP. Kayav je veľmi šikovná a môžem povedať, že neexistuje kúsok, ktorý by sa mi od nej nepáčil. Konečne dobrý článok. Ak by mal niekto dobré nápady a hlavne dobrý štýl písania, mohlo by dať Peklo priestor aj takým ľuďom.

 
Alizon
1233 příspěvků 30.10.15 11:29

Mam od Kayav sukni:) a sledovala jsem ji na MP jeste pred znackou. Musim rict ze se sama (od prvnich outfitu) v galerii taky pekne „vyloupla“. Drzim palce!

 
Dani17
278 příspěvků 30.10.15 11:34

Tak jsem si prohlédla stránky Kayav na Fb i obchodu. Není mi moc jasný význam slova „nadčasový“. Musím říci, že modely jsou zajímavé svou barevností, svým jednoduchým střihem, žádné slátaniny ani přeplácáno. Potud dobré.
Ale když už jsou modely tak jednoduché, proč je tak těžké dodržet základní postupy vypracování. Jak už tu bylo zmíněno. Předně hezky rozžehlené švy. U vlny vytenčené kraje a délka. Je to vyztužené? Pak by to žehlení mělo držet.
Zapínání je taky důležitá věc. Když zip, tak je potřeba dodržet tvar švu. Jinak to tzv. táhne. U sukně horní okraj zipu…líp už to nejde? A pro mě zásadní otázka…co takhle dirky na knoflíky. Ty obrovské patentky můžou být leckdy zajímavé. Ale kabátek z kvalitního materiálu, jak všici zmiňují, by si teda zasloužil něco lepšího.
Takže z tohoto pohledu mi ceny přijdou víc než přemrštěné. Kvalita té ceně musí odpovídat.

 
Brunhilde  30.10.15 18:39

Cena spíše odráží rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou. Zde opravdu je spíše vytuněná „legendou o kayav“, ovšem prokazatelně existují lidé, kteří si tyto produkty za stanovenou cenu kupují, to jediné je tedy validní argument u jejího stanovení.
Za cenu toho kabátu si já kupuji pořádně vypracovaný vlněný flaušák ve spřízněné konfekci (ano, má límec, klopy i výpustkové kapsy s patkou a obšité knoflíkové dírky, heč), ale marná sláva, legenda tam není a do skupiny spiklenců MP tedy nepatřím :-(
Letos půjdu opět do Mentlové, jestli mi to ovšem neprodají před nosem… Lepší, než si to nechat posílat z Jaegeru (400 liber)

 
kayav  30.10.15 22:35

Prosim, muzete byt konkretni, jake zakonceni zipu u sukne mate na mysli? Ted si neuvedomuji, ze bych nekde mela detailni fotku zipu u sukne. Dekuji! @Dani17

Příspěvek upraven 31.10.15 v 09:23

 
Dani17
278 příspěvků 31.10.15 09:40

Můžu :-) Podle barvy a vašich výrobků předpokládám, že je to ta zelená sukně. Je vyfocený detail z rubu s fialovou podšívkou. Tak prostě ten konec nahoře, ty rohy. Je hezčí, když je ten růžek opravdu jako růžek. Sestříhnout šev, pěkně složit a růžek vypíchnout.
Je to tato ukázka :-) Nic ve zlém, jen upozornění.
 https://www.facebook.com/…28287782476/?…

 
kayav  31.10.15 10:40

Děkuji. Jde o fotku mobilem na žehlicim prkně a je možné, že sukně ještě nebyla ani hotová.
Sukně považuji za velmi dobře zpracované a sama na nich neshledávám nedostatky. Přijďte se někdy mrknout!

 
Dani17
278 příspěvků 31.10.15 10:59

Taky mně to napadlo. Možná tomu škodí to focení. Máte jednu přednost, nápady a cit pro tu jednoduchost, krásu a eleganci. Díky za pozvání, ale do Prahy to mám hodně daleko a velice málo příležitosti.

 
kayav  31.10.15 11:05

Díky, dám si na to příště pozor :-)

 
aerofrog
309 příspěvků 30.10.15 15:00

Člověk by měl mít rád to, co dělá. A proto samozřejmě dělat, co má rád. Víc takových, jako je Kayav. Držím pěsti, ať obchůdek kvete!

 
AndreaRaur
8 příspěvků 30.10.15 15:42

Úžasná inspirace pro všechny, kteří si šijí potají doma a nemají odvahu rozjet to :)

 
Rezyna
495 příspěvků 30.10.15 15:44

@Phantasy Jistě tak jsem to pochopila, a nemyslela jsem to nijak kriticky. Naopak se mi líbí, že se drží určitého stylu a že já nejsem subtilní je holt problém toho, že u nás v rodině jsou všichni velcí a ramenatí.-). A třeba Kayav časem přejde i k modelům pro nás větší. A i kdyby nepřešla, jsem si jistá, že zákaznic bude mít dost a nakonec proč by měla vymýšlet něco, co jí není vlastní. Ono je vždy asi lepší, když může člověk vytvářet něco, s čím se dokáže ztotožnit.

 
moi-bebe
219 příspěvků 30.10.15 16:45

Kayo já vám fandím, vaše pravidelná zákaznice ze mne asi nikdy nebude, ale vaše modely se mi hrozně líbí - už od dob, kdy jsem vás poprvé viděla na fleru. :)
Máte stylové a nadčasové věci, jen tak dál. Článek je velice příjemný, škoda, že není delší, abychom se dozvěděli více. :)

 
Verhro
630 příspěvků 30.10.15 18:57

Kayo, hodně štěstí.

 
Substantia nigra
144 příspěvků 30.10.15 19:08

Moc hezke, jednoduche. Jen mam obavu, ze na me slovanske telo(siroke boky, velka prsa, utly pas-normalne, ted jsem v patem mesici) by tenhle styl nebyl ani v netehotnem ani v tehotnem stavu, vypadala bych jako valec. Ale na hodne stihle zeny urcite pekne.

 
dost_bot
2070 příspěvků 30.10.15 20:13

Tolik útočných a svárlivých přáspěvků od, převážně, dam s pár příspěvky?

 
Dani17
278 příspěvků 30.10.15 21:55

Potrefená husa se ozve :-)…Mně se na první pohled modely kayav líbí. Už jsem to psala. Ale stojím si za tím, že by měla doladit vypracování. Za tyto „vady na kráse“, které jsem zaznamenala na fotografiích z FB, se tu u jiných článků, jiné tvůrkyně mody nemilosrdně kritizovaly.
Můj názor je ten, že každý kout naší země má jiné podmínky. To co v Praze za tyto ceny prodáte, jinde na maloměstě dál od Prahy si třeba ani neškrtnete.
Lituju toho, že nejsem tak podnikavá a odvážná. Protože takhle bych ušila též. Jen bych neměla tu odvahu to prodávat. Měla bych pocit, že zákaznice šidím.
Ale znovu opakuji, že kayav má velmi dobré nápady a že jí její modely opravdu moc sluší. Není to opovrhující kritika, v žádném případě.

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:25

Jako že mimo Prahu se vlněné kabáty nenosí?

 
Dani17
278 příspěvků 02.11.15 22:25

Mimo Prahu bych se s takovýma cenama neuživila. Je tu jeden „salon“, který má takové ceny. Šila jsem tam…

 
Karin
3401 příspěvků 03.11.15 13:11

A nepomohlo by být on-line? (Laický dotaz). Je mi jasné, že se člověk neuživí šitím vlněných kabátů „pro jednu ves.“

 
Airinei
8 příspěvků 30.10.15 21:20

V e-shopu velmi postrádám míry.

 
kayav  30.10.15 21:35

@Airinei ano na tabulkach pracujeme, u nekterych produktu jiz tabulka je, nekde jsou miry uvedeny primo v popisu, ale chystame obecne platnou tabulku pro vsechny produkty.

 
Solathis
1491 příspěvků 30.10.15 21:38

@dost_bot Je holt úspěšná, někomu tím šlápla na kuří oko, tak se tím snaží vybít… (Chtělo by se mi říct, to je tak povaha česká - u spousty jedinců)

 
Substantia nigra
144 příspěvků 30.10.15 22:08

@dost_bot Pripada Vam muj prispevek utocny nebo svarlivy? Minila jsem sve hodnoceni spis s ohledem na planovanou tehotenskou kolekci, protoze rada zen ma v tehotenstvi rovnez velka nadra a tyto vesmes rovne strihy satu bohuzel pri velkych nadrech a vystouplem brichu postave hodne nesvedci (posledni tyden jsem stravila pokusem poridit si neco pekneho tehotenskeho prave na tyto proporce a vim, co opravdu ne, na druhou stranu na drobne stihle zeny typu Kayav to bude vypadat uplne jinak). Vazne nevim, proc je v ceskych diskuzich kazdy tak haklivy na malicko odlisny nazor…

 
KoraKora
2290 příspěvků 31.10.15 11:00

@Solathis Tak tak. Já tedy siju, i kdyz jsem neutrpěla vzdělání v tomto oboru.Ale přijde mi hloupé kritizovat vypracování z několika fotek. Zvláštní je, že ty, ktere mají s výrobky K. osobni zkušenost, shledávají vše v pořádku.

 
Alterations
533 příspěvků 01.11.15 11:11

Mě se článek i všechny modely líbí. Jednoduchost je krásná, ale všechno musí být z velmi kvalitních materiálů. Kabáty bez límce jsou velmi slušivé, ale je v nich zima na krk…

 
Pavlena
778 příspěvků 01.11.15 14:14

Jsem zvědavá na oblečeni pro kojící. To je totiž mnohem větší výzva, než obléci těhotnou, která se těsně pred porodem těsně přehoupne přes 60 kg (nadsázka).

 
LCH  01.11.15 21:22

Pěkný článek. Jen jsem čekal na kterém problémku se zasekne diskuze…a ona cena kabátu.:)

 
BEZDOMOVEC
1648 příspěvků 01.11.15 23:07

Vždycky se něco najde. Cesty panen, jsou nevyzpytatelné!

 
corrigan
2631 příspěvků 02.11.15 09:53

Gratuluju k těhotenství a přeju hodně zdraví oběma a samozřejmě jen tak dál s tvorbou, je to super :-)

 
Alterations
533 příspěvků 02.11.15 14:27
Ten šedý kabát

Strašně se mi líbí, ale tohle je místo k diskusím, tak třeba by mohl být lépe vyžehlený - hrany předních dílů jsou trochu do kulata. Nebo velké patentky - doufám, že jsou hezky přišité „skrznaskrz“, protože jinak… Také by bylo hezké, kdyby třeba byly potažené šedou podšívkou - je to piplačka, ale na opravdu luxusních věcech…

 
Kolinkova
43 příspěvků 03.11.15 12:02

Hezký článek i modely, přeji paní spoustu dalších úspěchů:)

 
Betynka02
379 příspěvků 05.11.15 07:37

I mě se Kayav tvorba líbí.
Přeji hodně tvůrčích nápadů, elánu do práce a v neposlední řadě i to, abyste si užila těhotenství, porod, i miminka.

Vždycky se najde někdo, kdo na kabát za sedm tisíc bude mít, tak jen se dál zdokonalujte, sbírejte zkušenosti a hlavně vytrvejte! ;-)

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Burda 11/1993

Objevila jsem při úklidu jednu starší Burdu; občas starým módním... Celý článek

Styl & Kabo: vymeteme drobky

Po velkých článcích ze Stylu mi ještě zbyla hromádka drobností,... Celý článek