Kontrast ženskosti

07.11.12 | autor Channah

Kdo mě zná, tuší, že se dříve nebo později dočká mého oblíbeného tématu - ženskosti v oblékání. Dnes bych to ale vzala z konce zcela opačného. Někdy totiž daleko víc než v záplavě krajek, kytiček a copánků ženskost vynikne v kontrastu - a kde najít lepší protipól než v mužském světě, v tomto případě tom módním.

Mužské prvky v ženském oblékání nejsou žádnou novinkou: ženy si vypůjčovaly části mužské garderóby od nepaměti. Johance z Arku to k dobru přičteno nebylo, Marlene Dietrich na tom postavila svou image. Ať už šlo ale o výpůjčky čistě funkční nebo záměrně provokativní, často ony odvážné ženy docílily nečekaného (nebo rafinovaně očekávaného efektu) - jejich půvab byl kontrastem umocněn.

Na tomto místě si možná řeknete: no a co, copak v dnešní době někoho zaujme, když si žena obleče kalhoty? Koho tím chcete dnes zaujmout? Nemohu si pomoci - dnešní ženy na to nejdou právě chytře. Místo působivého vzhledu ze sebe zhusta vyrobí babochlapa v beztvarých kalhotách a unisexové bundě. Zapomínají totiž často právě na ten výše zmiňovaný kontrast. Ten se může projevit v maličkostech - k pánskému střihu kalhot lodičky s podpatkem, k mužskému klobouku výrazně červené rty, ke kšandám vypasovaná bílá košile... A pozor, méně je v tomto případě více, nechcete-li působit jako travesti umělec (nebo umělkyně).

Co byste řekli, povedlo se zvýraznit ženskost těmto dámám?

 

Zdroj: http://www.huffingtonpost.com/kate-schelter/girls-not-your-fathers-br_b_148533.html

 

Zdroj: http://d1535dk28ea235.cloudfront.net/preset_65/Jennifer20Morrison-TYG-027665.jpg

 

Zdroj: http://cdn3.mixrmedia.com/wp-uploads/omghaute/blog/2010/11/lifemagtomboy.jpg

 

Zdroj: http://fuckyeahrachelmaddow.tumblr.com/post/197091490/girlfriendisahomo-suspenders-never-looked-so

 


 

Zdroj: http://www.mimibazar.cz/foto.php?id=52249578

 

Zdroj: http://www.ewaco.cz/klasicky-kalhotovy-kostym-1043.html

(Edit: ty poslední dva jsou, ehm, vtip.)

Autorka

Channah

Lektorka tance a angličtiny, fotografka, milovnice ženskosti a blogerka na poloviční podvazek. Její blog najdete na http://mezinebemazemi.blogspot.cz/

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
lilijána
69 příspěvků 07.11.12 15:18
musí se to umět

Dle mého názoru se to v případě posledních dvou fotek skutečně nepovedlo. Blondýnu v bundě komentovat raději nebudu. U posldeního obrázku mi prostě něco chybí. Chybí tomu „šmrnc“. Přijde mi to spíše než pánský styl jako nepadnoucí damský kostýmek. V neslušivé barvě.
Tento styl je opravdu krásný, ale pouze na ženě, která ho umí nosit.

 
sely1
184 příspěvků 07.11.12 15:51

Toto sa fakt musi vediet nosit a hviezdy ako marlene dietrich a greta garbo to fakt vedeli ale ja si samu seba v tom fakt neviem predstavit to je styl pre silne sebavedome a samostatne zeny ktore vedia co chcu a ktore maju na to aj nejake postavenie predavacka v obchode ako ja by vyzerala v tom mozno komicky je to podla mna o postaveni a to nehovorim len o satach ale aj o panskom strihu vlasov krvavo cervenych perach a panskych lakovkach a aby to vyzeralo fakt dobre zena sa v tom musi dobre citit ako ryba vo vode a musi to mat urcity glamour-teda ziadny sekac, ale dlha snura peral, cervene pery, hladky uces, krasna a najlepsie bleda plet, umele riasy, kozene rukavice, velke slnecne okuliare a hlavne dobre sadnuce oblecenie a fakt dobre strihy v kvalite a tie v sekaci asi tazko najdeme…

 
Robena
1257 příspěvků 08.11.12 00:16

Tak rozkosatelou vetu jsem uz dlouho nevidela.

 
sely1
184 příspěvků 08.11.12 10:10

:o)

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 07.11.12 15:18

Vypadá to celkem dobře, teda až na tu paní z mimibazaru, tam žádný kontrast nevidím, a ta dáma ve vínovém kostýmku vypadá taky jen žensky bez kontrastu, což ale není vůbec špatně.

 
Chany
872 příspěvků 07.11.12 15:54

Tak slečna-či mladá paní- ve vínovém kostýmku teda podle mě vypadá téměř bezkrevně. A je to barvou a střihem. Nemluvě o tom, že jí tento kostým přidává roky.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 07.11.12 16:25

To jo, ale furt se to nedá srovnávat s fotkou z mimibazaru.

 
Martishka
26 příspěvků 07.11.12 17:10

Ale furt se to taky nedává srovnávat s fotkama ještě nad mimibazarem :)

 
EJK
151 příspěvků 07.11.12 19:54

Myslím, že pani na poslednej fotke predvádza kostým, zatiaľ čo na čiernobielych fotkách sú predvádzané nositeľky oblečenia.

 
eva64  07.11.12 21:55

Ta paní ve vínovém kostýmku má bezva figuru, která v kalhotovém kostýmku ještě více vynikne. Barva nic moc, ale kdyby k tomu byly doplňky, byl by i chic.

 
Chany
872 příspěvků 08.11.12 14:56

To jako vážně? Figura je sice dobrá, ale v tomhle určitě nevyniká ( kalhoty hotový děs)Celá chudák vypadá jako stará mladá a že si nahonem vypůjčila kostým od mnohem těžší matky. V tomhle už by to bylo o něčem jiném…pak by figuru a mládí určitě „prodala“…

 
Mahtiel
443 příspěvků 07.11.12 15:36

1. 3. 4. Bezvadné, úchvatné perfektní :), druhé chybí „něco“, ale nevím co…nicméně, nezatracuji zcela…Blonďatá dáma je tam..ehm..omylem? A poslední…nechápu souvislost s tímto stylem, že má kalhoty? Stejně, nezařazovala bych jí sem…

Příspěvek upraven 10.11.12 v 19:56

 
Petulisek
6 příspěvků 07.11.12 16:12

Souhlasím s každým slovem. Navíc mi u té poslední fotky s nepadnoucím kostýmem vadí ty botky.

 
Sharene
25 příspěvků 07.11.12 16:16

Asi jste nedočetla do konce
(Edit Channah: ty poslední dva jsou, ehm, vtip.)

 
Mahtiel
443 příspěvků 07.11.12 17:19

Opravdu! Nevšimla jsem si O:)

 
Petulisek
6 příspěvků 07.11.12 21:30

Dočetla jsem. A opravdu víc než nepadnoucí kostým mnĕ vadí ty botky.

 
EJK
151 příspěvků 07.11.12 19:56

Možno je to tým, že 2. fotka je farebná, nie čiernobiela.

 
Mahtiel
443 příspěvků 08.11.12 12:34

Musím říct, že mi to přijde vtipné…ale asi máte skutečně pravdu :D

 
Fatabuna
148 příspěvků 08.11.12 14:53

Další rozdíl je i v tom, že Greta Garbo a Marlene Dietrich byly při natáčení či focení těžce přelíčené, aby vypadaly na plátně a fotkách výrazně, zatímco Jennifer Morrison má normální večerní make-up, proto kontrast ženskosti a mužského prvku není tak dramatický.

 
Chany
872 příspěvků 08.11.12 15:02

Má, na horní fotce je jasně vidět červená rtěnka a zelená barva písmen, takže zas až taková sranda to není. Nakonec- jako v tom vtipu o naštvané manželce, co doma místo barevné televize má ještě pořád černobílou - manžel dí: je bílá barva? Je! Je černá barva? Je! Tak máme barevnou televizi a basta.

 
Cristal  08.11.12 01:22

Také souhlasím :)

 
B-Irma
21 příspěvků 07.11.12 15:38

Mužské prvky v ženském šatníku? Proč ne? Ale tady snad víc kde jinde platí, že na tohle musí být žena určitý typ. Ne nadarmo klučičí styl často nosí třeba Francouzsky - on se to totiž nejlépe snese s drobnou postavou (útlá ramena, malá prsa, nevýrazné boky) a jemným obličejem. Ke slovanským tvarům, ke kterým se pojí „tváře jako slabikáře“ tohle moc nejde. A těmi „slovanskými tvary“ nemyslím eufemismus pro nadváhu - prostě ženské, co mají větší prsa, vypadají v pánských košilích a busines kostýmcích divně. Nejen proto jde tenhle styl mimo mě, ačkoliv na černobílých fotkách se mi líbí.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 07.11.12 15:44

Mám větší prsa a v bussines kostýmku mi to celkem sluší. Naopak mám dojem, že sako a košile větší prsa spíš potlačuje.

 
Mulis
30 příspěvků 07.11.12 15:53

Tak to musí být hodně dobře ušitý kostýmek. Já takový nemohu najít. Buď je mi velký a plandá, nebo mám pěknou postavu, ale už v tom nezvednu ruku.

 
Mahtiel
443 příspěvků 07.11.12 15:54

Když na ty prsa košily seženete…Já sem asi mimo veškerou konfekci…Nicméně na blejzr jsem štěstí měla…A neskromě si myslím, že mi sluší, nicméně se obávám, že mužský prvek by v něm v dnešní době člověk těžko poznal…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 07.11.12 16:27

Já si teda v košilích dost libuju, protože prsa v nich hezky schovám, aby to vypadalo vkusně. Nic nikde netrčí, všechno je zakryté a dělá hezkou postavu.

 
lindiste
347 příspěvků 07.11.12 18:21

Přesně, mně k tomu pánskému stylu také ty ženské křivky nesedí. Jsem zrovna ten typ a připadá mi, že kdybych si na sebe vzala třeba košili + kšandy, tak by to vypadalo trochu nepatřičně, přesto, že se mi ten styl líbí. Z pánských prvků se tedy omezuji jen na buřiny a kravaty… a i ty nosím spíš takovým „ženským“ stylem.

 
Helenuše
258 příspěvků 08.11.12 09:35

Přesně. Já si dát přes svý prsa kšandy, tak mi skončí v podpaží a dají mi prsa „do závorek“. Takže pro kyprá tvary holt jiné části pánského šatníku - boty, klobouk, motýlek…

 
darjana
5 příspěvků 02.01.13 19:01

Úprimne ste ma rozosmiali týmto výstižným popisom :-))) No máte pravdu a je fajn, že viete čo Vám (ne)sedí.

 
eriam
364 příspěvků 07.11.12 19:55

Přesně tohle jsem chtěla napsat - plně s vámi souhlasím

 
dagur
263 příspěvků 10.11.12 19:03
depende...

Myslím, že saka naopak lépe sluší dámám, které nějaká prsa (i větší) mají. Mohou si dovolit např. nosit i sako bez halenky, což vypadá sakra žensky. Já sama jsem tak někde uprostřed mezi placatkou a prsatkou, pánský styl se mi líbí a ráda ho nosím. Zvláště na jednání se samými muži se cítím jistější, než když mi někdo okukuje nohy v kostýmku se sukní (a taky když jdu někam se šéfem, nepřipadám si jako jeho sekretářka).

Příspěvek upraven 10.11.12 v 21:45

 
B-Irma
21 příspěvků 07.11.12 15:41

A ten poslední model mi vyvolal živé vzpomínky na začátek 90.let. Není to nic pekelného, ale je to jaksi divně nudné, a ten účes šmrncu taky nedodá :)

 
Mulis
30 příspěvků 07.11.12 15:51

Mně se na ženách líbí ženský styl. Když už bych teda něco brala z mužského (vlastně beru, protože po polňačce na šteklích chodit nehodlám), tak kvůli praktičnosti a ne kvůli vzhledu. To pak ztrácí smysl, kymácet se na podpatcích a k tomu navíc nějakými mužskými liniemi zakrýt ženské tělo. Proto si z pánského stylu půjčuji zejména třeba boty, pořádnou kabelu, a k tomu nechám košili s ženskými křivkami…

 
kurzatko
230 příspěvků 07.11.12 15:59
Kostýmek

Připadá mi, že ten kostýmek na posledním obrázku je modelce moc široký v ramenou. Spolu s neupravenými vlasy a líčením, které jí dělá kruhy pod očima (možná to je jen světlem) v něm vypadá spíš jako kdyby si přes noční košili přehodila manželovo sako a šla otevřít pošťačce. Kalhoty a lodičky to už v mých očích nezachránily, k těm jsem nestihla dorolovat :-))

 
ernst
8 příspěvků 08.11.12 19:15

Celý kostýmek je poriadne peklíčko :)Doplnkami by sa síce jeho nedostatky dali mierne korigovať, ale zlý strih ostane zlým strihom

http://bizuteria-eshop.sk

Příspěvek upraven 09.11.12 v 12:32

 
Chany
872 příspěvků 07.11.12 16:01
Dáma na prvním snímku

Je naprosto úžasná. Moc jí to sluší. U druhého snímku jsem se nostalgicky zasnila- svého času jsem úzkou kravatu s košilovou halenkou nosila taky, jen místo kalhot pouzdrovou sukni a kromě saka taky „pánskou“ vestičku… blondýně v černém chybí už jen kulich s bambulí a sáňky s nedočkavým dítětem ;)

 
Kota
19 příspěvků 07.11.12 16:02

Mně připadají povedené jenom dvě - ta na lavičce a ta v kraťasech. Jennifer Morrison (tu jedinou znám jménem) na druhém obrázku by podle mně stačilo rozpustit vlasy, aby tam byl ten kontrast, a vypadalo by to hned tak nějak pěkněji. To samý mně chybí u holky s židlí - ta je tak pánská až není dámská. Poslední dva jsou dobrá sranda :)

 
Henriet
39 příspěvků 07.11.12 16:07

Já vím, že tady všechny ty černé tlusté bundy nesnášíte, ale uvažuji, že si nějakou, která vypadá trochu elegantně koupím, protože jinak my je ve všem v zimě zima. Já vím, že kabát vypadá líp, ale už mě nebaví každou zimu mrznout na zastávce autobusu. Víte snad o něčem, co zahřeje lépe než pořádná bunda až ke kolenům? :-) Kromě kožichu samozřejmě.

 
megusa
202 příspěvků 07.11.12 16:20

Samozřejmě - vlněný kabát, když už bunda, tak peří..
Syntetika vás nezahřeje tak dobře..

Edit.: a samozřejmě to není jen o svrchní vrstvě.. Když budete mít košilku (ideálně z merina) přes halenku např. kašmírový svetr, a ke krku uvážete poctivou pašmínu, tak vám zima nebude a parády uděláte víc než v bundě..

Příspěvek upraven 07.11.12 v 16:26

 
Henriet
39 příspěvků 07.11.12 17:44

No nevím, vlněný kabát mám a mrzla jsem v něm už včera a to ještě není taková zima. Péřovku také mám, ale není až ke kolenům a je spíše sportovní. Loni a předloni jsem měla takovou tu černou buřtíkatou bundu ke kolenům přepásanou v pase. Moc jsem se v ní necítila, ale bylo v ní fakt teplo. Letos jsem jí už vyhodila, protože od pasu dolu se vytahala, ale uvažuji o koupi podobné, vím, že v ní parádu moc neudělám, ale asi dám přednost teplu před parádou

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.11.12 19:22

Nevím, mám vlněné kabáty a nikdy mi v nich zima nebyla. Neumím si představit, že bych se valila ulicemi v ranci buřtů - a nohy by mi mrzly. Opravdu nechápu, proč by bunda měla být teplejší, mám přesně opačnou zkušenost.

 
Henriet
39 příspěvků 07.11.12 20:11

Jenže já měřím 160 cm, nejsem moc typ na dlouhé kabáty a takové ty volné vlněné kalhoty ani dlouhé vlněné sukně. Ach jo, už aby bylo jaro. Každou zimu nemám co na sebe. :-(

 
z maloměsta
49 příspěvků 07.11.12 21:21

Tak vážně zkuste ten kašmírový svetr…a pokud netrváte na novém, já jsem nedávno jeden koupila za 15 Kč…byl takový beztvarý a šedý a nikdo ho v sekáči nechtěl…upravit velikost se dá i na stroji a v téhle ceně to člověk i riskne;)a fakt to hřeje i pod tenkým kabátem.

 
Lina-jiná
349 příspěvků 08.11.12 09:38

Ach jo. Zase. Nestačí mít „vlněný“ kabát. Musí být z nerecyklované vlny, ideálně s trochou kašmíru a bez polyesteru. Ve většině řetězcových „vlněných“ kabátech bych umrzla už při -5…

Příspěvek upraven 08.11.12 v 09:38

 
Fatabuna
148 příspěvků 08.11.12 15:10

Já jsem zimomřivá, až běda - když mají všichni v kanceláři krátký rukáv, já tam sedím v košili a svetru. Pokaždé jsem proklepala zimu v PES kabátech z řetězců, pak jsem si ale řekla dost a začala shánět kabát s cedulkou Woolmark. Ukořistila jsem dva, jeden v sekáči za 300 Kč a druhý na eBay za 500 Kč. Vypadají jako nové a hlavně HŘEJÍ. Od té doby jdou bundy mimo mě. Vřele doporučuju.

 
Pavoučková
11 příspěvků 08.11.12 22:22

Já mám 163 cm a loni jsem si ušila vlněnou sukni ke kotníkům, fakt docela slušně zahřeje. Jen pod kabát bych potřebovala nějaký dobrý svetr, mám kabát k sukni spíš podzimní - tenčí.

 
kurzatko
230 příspěvků 08.11.12 11:11

Naprosto souhlasím s těmi vrstvami. Merino prádlo nosím většinou jen na turistiku, ale ve velkých mrazech jsem ho taky využila. A pak samozřejmě vlněný svetr, ne akryl.

 
Lina-jiná
349 příspěvků 08.11.12 15:19

Není to poprvé, co tu udělám reklamu české firmě Lantea Pardubice www.lantea.cz , od které mám od loňska dlouhý tmavozelený kabát, ve kterém je opravdu krásně teplo a rozhodně nestál majlant.

 
Chany
872 příspěvků 07.11.12 16:27

Souhlasím s výrokem ohledně modelu s židlí- tam už je to moc. Žena je vyloženě chlapecký typ ( útlou postavou, sestřihem, ale i podobou -stačí si přimyslet knír a klobouk a může do fronty k pánským záchodkům :-D )Té by prospělo vyloženě ženské oblečení, kanýrky a tak. Ovšem jestli by se v tom cítila je už věc druhá…

 
eva64  07.11.12 22:01

Z osobní zkušenosti vám mohu sdělit, že holčičí kudrlinky většinou těmto typům moc nesedí, a ony se v nich ani necítí. Když elegance, tak jen strohá, když ozdoby, tak jen umírněné a elegantní.

 
Šošana  08.11.12 00:14

Já jsem si taky nebyla jistá, jestli to je vůbec žena. Jistoty jsem nabyla až po prostudování linie kšand na hrudníku.

 
Alatriz
57 příspěvků 07.11.12 16:04

Ty první čtyři mají společný pánský styl, všechny více či méně zajímavé, rafinované… Ale ty poslední dvě fotky? To má být příklad „nepovedeného pánského stylu“? Pokud ano, tak se to nepovedlo. Obojí je „dámský styl“, ale špatný. Ošklivá dámská bunda není pánská bunda. Popravdě moc nechápu záměr…

 
Sharene
25 příspěvků 07.11.12 16:14

Asi jste nedočetla do konce :-)
(Edit Channah: ty poslední dva jsou, ehm, vtip.)

 
Aboladen
137 příspěvků 07.11.12 16:16

Dočetla, jen to tam ještě před 5 min. nebylo, což je logické, když je to poznámka označená jako „edit“.

 
Sharene
25 příspěvků 07.11.12 16:25

Tak to jo, já to četla až s touto poznámkou. Vím co Edit znamená, jen se nedá poznat kdy tam byla poznámka přidána. V případě uvedení času editace je pak jasné, že všechny příspěvky před, o tom nevěděly. :-)

 
Alatriz
57 příspěvků 07.11.12 16:58

Ano, přesně - dočetla, ale ještě bez poznámky. I předtím bylo jasné, že to Channah nemyslí vážně. Přesto si ale myslím, že by se daly najít lepší vtipy z oblasti špatné kombinace pánského stylu (případně onoho kontrastu). Napadají mě takové ty odbarvené puberťačky, co si k halence vezmou kravatu po tátovi a podivný klobouček v „pánském stylu“ a kontrast je v rozpuštěných vlasech a tom, že klobouček je růžový :-)

 
rabbitface
1 příspěvek 07.11.12 16:06
Katie

Divím se, že tu není Katie Holmes, ta byla nošením pánského stylu proslulá. Článek (nebo spíš příspěvek) by mohl jít aspoň trochu do hloubky, takhle je to o ničem.

Příspěvek upraven 07.11.12 v 16:10

 
Channah
14 příspěvků 07.11.12 16:07

Ouvej, přiznávám se, že mě vůbec nenapadlo, že podlední dvě dámy nebudou ihned odhaleny jako nemístný vtip… Každopádně jsem se alespoň z toho leknutí zaregistrovala jako uživatel :)

 
Ardanven
1 příspěvek 07.11.12 16:24

No, já to tak brala od začátku a trochu nechápu ty komentáře, i když už ten čtvrtý obrázek mi připadá jako přechod k tomu zlu, ta moc ženskosti fakt nepobrala. Možná, kdyby měla alespoň dlouhé vlasy, ale mužský účes, mužská postava a ještě mužské oblečení, to je na mě moc ;-)

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.11.12 19:23

Taky nechápu tu nechápavost, vždyť to bylo zjevné!

 
sarah123
2137 příspěvků 07.11.12 21:59

Ja to zas celkem chapu, protoze sice ta perovka je jasna, ale mezi druhym, ctvrtym a sestym obrazkem neni moc rozdilu, takze chapu, ze je z toho clovek ponekud rozpacity.

 
Alatriz
57 příspěvků 07.11.12 21:36

Tak je to zjevné, že jste to nemyslela jako „dobrý příklad jak kombinovat pánský styl“, to určitě. Já konkrétně třeba myslela, že by se daly najít lepší, vtipnější, „nemístnější“ příklady :-) Ale jinak je článek fajn. Vzpomněla jsem si díky němu, že mám ve skříni kšandy a že je zase musím vytáhnout :-)

 
Aboladen
137 příspěvků 07.11.12 16:19

Poslední dvě fotky nemají s „mužským stylem“ moc co dočinění, souvislost nechápu a nedivím se, že to, že se jedná o „vtip“ nikdo pořádně nepochopil. Vtip je to dle mého trochu špatný…

Příspěvek upraven 07.11.12 v 16:21

 
runningmad
5 příspěvků 07.11.12 16:30
Dobry kontrast

Prve co ma napadlo po precitani tohto prispevku bolo, ze ako sa Channah pekne podarilo ukazat rozdiel medzi tym, ako sa to robi resp. nerobi. Plakat sa mi chce ked sa pozriem na to dievca v bordovom kostyme. Vyzera byt mladsia odo mna ale ten kostym na nej posobi, akoby mala uz vsetko dobre (aj zle) za sebou. Nieje ani elegantny, ani klasicky, ani nic. Proste hroza. Inak zeny, to ste si fakt mysleli, ze tie dve posledne fotky boli myslene seriozne? :-)

 
OliviaD
44 příspěvků 07.11.12 16:33

Však ty dvě poslední fotky mě trochu zarazily. :D

 
Grete
797 příspěvků 07.11.12 16:37

Já nevím, mě to přijde trochu násilně vypointované, včetně „vtipné“ paní v péřovém kabátě. Ze slov „…dnešní ženy na to nejdou právě chytře. Místo působivého vzhledu ze sebe zhusta vyrobí babochlapa v beztvarých kalhotách a unisexové bundě. Zapomínají totiž často právě na ten výše zmiňovaný kontrast…“ jako by vyplývalo, že takto oblečené ženy se pokoušely o mužský styl, ale nějak se jim to vymklo. Jenomže tak to samozřejmě není, tenhle oděv se nosí proto, že je to nejjednodušší řešení nad kterým se nemusí přemýšlet (což v tuto chvíli pouze konstatuji a nehodnotím).

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.11.12 19:25

Vy asi myslíte důchodkyně a udřené matky - ty opravdu oblečou nejpohodlější oděv. Ale přečasto vídám pečlivě vystajlované slečny v bundě, která popírá, že by nad pasem měly jakékoliv ženské tvary.

 
marple
91 příspěvků 07.11.12 22:18

To musím souhlasit, že ty příklady toho, jak se „to nepovedlo“, pokulhávají, protože paní v péřovém čemsi a černých brýlích se podle mě o mužský styl s pikantní příchutí ženskosti fakt nepokoušela. Slečna v nešťastném kalhotovém kostýmku se podle mě o pánský styl taky nesnažila, kalhotový kostým se ještě nerovná pánskému stylu (nebo jo???). Každopádně ale autorce Channah fandím, toto jsou jen takové nutné porodní bolesti. Jak nám moudře říkala jedna přednášející na vejšce, když nás chtěla motivovat jezdit po konferencích, „čím dřív si člověk odpřednáší první tři blbé příspěvky, tím dřív se dopracuje k těm dobrým“ ;)

 
marple
91 příspěvků 07.11.12 22:29

Tím probůh nechci říct, že je článek blbý! Jenom je to takové nadhození tématu bez ambice se do toho hloub nořit. Nic proti.

 
czechfashionisto
30 příspěvků 07.11.12 16:41

Když tak propagujete to, aby ženy nosily pánské oblečení, zajímalo by mě, co byste řekli na pána, který by měl namísto nátělníku krajkovou košilku, nebo nosil boty na podpatku?

Než začnete protestovat, podívejte se, jak vypadala móda mužů od dob renesance až do toho, než Napoleon vše zdobené zavrhl a nastolil pánskou uniformu kalhoty, košile a sako, která přetrvává ve své podstatě až dodnes. Neříkám, že bych chtěl nosit krajkové negližé, ani neprotestuji proti pánskému oblečení u žen, ale je to jen o zvyku. Až feministky, na které bylo pohlíženo s despektem, začaly ani ne před sto lety pozvolna nosit kalhoty, kabelky jako doplněk pro denní potřebu, baloňáky jsou také původně pánské, stejně jako polobotky, „kozačky“, a tak podobně.

Ale musím říct, že když vidím v dámském časopise tipy na oblečení a většina z toho je jako z mého (pánského) šatníku, tak mi to přijde… poněkud divné. Zvláště když pak ženy naříkají, jak zženštile u mužů působí hodně krátké kraťasy, obtažené džíny, nebo jak blbě vypadá nátělník či sandály (i ty hezké sandály), když samy nosíte sandály i do společnosti a v létě jste na ulici oblečenější, než moje babička, když má jen negližé :D

 
Grete
797 příspěvků 07.11.12 16:54

Každá z nás by na to pravděpobně řekla něco jiného, protože i když to tak možná na první pohled nevypadá, nejsme tu jednolitou masou, nemáme všechny stejný vkus a názory a netřeba nás oslovovat plurálem.
Kousky, které jmenujete jako ty, proti kterým by ženské obecenstvo na mužích protestovalo, jsou podle mě problematické obecně; velmi krátké a velmi obtažené věci se musí umět nosit bez ohledu na pohlaví a budou na ně vždycky velmi rozrůzněné názory.

 
czechfashionisto
30 příspěvků 07.11.12 16:57

Vždyť víte, že mi tady nejde o postavu ;)

 
pixie
232 příspěvků 07.11.12 17:50

Nejde o postavu, ale to není v rozporu s tím, co napsala @Grete - nositel to musí umět nosit a to prostě umí málokdo.
Když na mě muž v krajkové košili bude působit pořád jako muž, bude mi jedno, že má na sobě krajkovou košili. Ale mužů, kteří si to mohou dovolit je skutečně jako šafránu. A těch, kteří si to mohou dovolit a zároveň si to dovolí, je ještě méně.

Příspěvek upraven 07.11.12 v 18:34

 
Chany
872 příspěvků 07.11.12 18:14

Jenže ono o tu postavu jde. Málo platné, žena je přece jen křehčí, než muž. A tak zdobností získá, hlavně ta drobná. Korpulentní dámy zase budou lépe vypadat ve strohém oblečení, kanýrky by jim bujné vnady jenom zvýraznily. Chlap ve strohém = O. K. Ale zdobnost, krajka, kanýr, líčení v kontrastu s mužským osvalením a ostře řezanými rysy tváře mě osobně přijde poněkud méně patřičná, asi jako řízek s dortem přelitý omáčkou…a pokud není osvalený a ostře řezaný jako manekýn ( pleška, vyšší věk a váha odpovídající minimálně dvěma metrům výšky)a nacpe se do krajky, ověsí cingrlátky, natáhne boty na podpatku…to by jeden dostal ujímání. Jednoho takového znám, a věřte, že je to figurka zralá do panoptika…

 
Betty J.
2031 příspěvků 07.11.12 17:48

Dovolím si Vámi poněkud polemizovat: košile, kalhoty, kabát (a vesta) jsou základními částmi evropské pánské garderoby nejméně od 17. století. Ve zdobnosti oblečení si pánové nijak nezadávali s dámami. Napoleon, pravda, chodil v prostém oděvu, pro ostatní členy vyšší společnosti to však rozhodně neplatilo a například jeho generálové si libovali v bohatě zdobených uniformách.
To, že dnes jsou krajky, volány apod. ryze dámskou záležitostí a pánové nosí střízlivý oděv spíše tmavších barev, souvisí s technickým rozvojem, ke kterému došlo až po napoleonských válkách.
A jen na okraj - mám vážné obavy, že Napoleon sako nenosil.

 
DanielaS
4603 příspěvků 07.11.12 18:07

Obtazene dziny a natelnik vypadaji blbe na ledaskom, Czechfashionistu nevyjimaje. Musi na to byt postava holt, no.

 
lindiste
347 příspěvků 07.11.12 18:27

Proč ne, když se bavíme o oblečení v pánském stylu, které dokáže zdůraznit ženskost, tak proč by nemohli muži nosit oblečení v dámském stylu, které zdůrazní jejich mužnost? ;)

 
czechfashionisto
30 příspěvků 07.11.12 22:35

@lindiste: Myslíte, že muži na začátku 20. století vzdychali nad krásou feministek v kalhotách? Ale časem si na to společnost zvykla. Prostě musela.

@Áňa: já ví, o čem je Módní peklo. Ale k tématu to snad je, ne?

 
lindiste
347 příspěvků 08.11.12 06:25

Nějak nechápu - to má být reakce na můj příspěvek?

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 08.11.12 11:17

Právěže moc ne, nemá to s praxí nic společnýho. že tu je za příklad na dámě totéž, co bývá ve vašem šatníku, když si nějaký potrhlý ženský dovolej kritizovat upnutý pánský kalhoty a minikraťasy(proti kterejm nic nemám). Neřekla bych, že jim to vadí jako zženštělý, prostě jim to vadí jako hnusný, slizký, disproporční, odhalující, co nechtěj vidět(jako mě třeba ten nátělník, kterej mi evokuje spíš svalouše než zženštilost). Řek jste sám hned z kraje, že záleží na zvyku, tak jsem nějak zapoměla, o co v tomhle vláknu jde.

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 07.11.12 18:36

Tady se většinou snažíme dojít k věcem, co vypadaj dobře, nejlíp všeobecně a v praktickým životě. vy jste provokativní bloger s úplně jiným úmyslem. tak proto reagujem takhle…ale to jste chtěl, ne?

 
scully
63 příspěvků 07.11.12 19:54

Nahodou, protoze se povazuji za trosku feministku a trosku sovinistku (zni to blbe, ale proste je pro me OK, kdyz muz pomuze zene do kabatu, a je OK, kdyz chlap dela „tezsi prace“, typu nasekat drevo na zimu, a zena zasiva kosile, ale stejne tak OK mi pripada, ze kdyz to drevo umim sama nasekat (a to umim), tak to udelam, a chlap se muze naucit si kazde rano tu kosili vyzehlit sam). Takze jsem jako obvykle tak nejak „liberal“. V obleceni - je spousta muzu, kterym slusi ruzova nebo fialova kosile a nevezmou si ji na sebe bohuzel jen proto, ze by vypadali jako „teplous“.

Ono i panske sako, kravata nebo motylek, ci ksandy jsou u zeny diskutabilni. Musi se to umet nosit. Slavna osobnost v tomhle dela hodne - kdyz mate slavne jmeno, lidi vam odpusti vic, nez Jane Novakove z Ostravy. jako Jana Novakova si na vecer v divadle pansky oblek proste obliknout nemuzete - pokud nemate ambice stat se mistnim exotem. V Parizi nebo New Yorku by to asi proslo, ale v CR, ktera ma 2× min obyvatel nez New York vcetne predmesti…nebe a dudy. Obzvlast se pansky styl nejak moc nemusi s ceskou figurou s par kily navic, 160 cm, a velikosti C-D na hrudniku. Bez urazek vsech minorit, ja si oblect model s ksandami, tak vypadam jako karikatura radikalni lesby.

Krajka a volany, to je jeste vic „o hubu“ - malo zen s nimi umi zachazet aby nevypadaly jako z bordelu, a chtit neco takoveho po muzi? Vitejte v pohadce! Velky pokrok je, kdyz se mus prestane bat zlute a zelene…

 
vážný_zájem
113 příspěvků 23.11.12 20:38

Napoleon nic nezakazoval, střízlivé uniformy se nosily už na dvoře Bedřicha Velikého, kde to okoukal Josef II. Ono to souvisí spíš s osvícenstvím, věkem rozumu, zhrdajícím vším nepraktickým. Od dam se donedávna racionalita nevyžadovala.
Fotky poněkud ztotožňují pánský styl s kalhotami. Nosím pánský styl v létě v zimě, klidně se sukní. Střízlivý sukňový kostým může také působit „pánsky“, rovněž ztělesňuje ten osvícenský ideál nesentimentality a výkonnosti.

 
Panaj
29 příspěvků 07.11.12 16:49

Tak mně se z nich líbí jen děvče v kraťasech.

 
Bugatti
4052 příspěvků 07.11.12 17:58

@runningmad Ten vínový kostým je nejspíš nepříliš povedené foto z nějakého katalogu. Kdyby si slečna pod něj oblékla světlý top, na klopu umístila pěknou brož nebo doplnila u krku šátkem, místo rozcuchu měla upravený pěkný střih a do ruky si vzala velké psaníčko nebo lépe „byznys kabelku“, mohla by s úspěchem vyrazit na jednání. Vtip spočívá v maličkostech.

 
runningmad
5 příspěvků 07.11.12 18:12

Ten kostym by podla mojho nazoru neutiahol nikto. Strih sa mi zda totizto uplne nemozny. Asi je moja fantazia na tento typ odevu prikratka :) (snazim sa predstavit ten svetly top a satku s brosnou ale bohuzial stale to akosi nevidim)

Příspěvek upraven 07.11.12 v 18:13

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.11.12 19:50

Na elegantní kostým musí být opravdu špičková švadlena. Plesové šaty nebo sukni zvládne každá, ale aby kostým měl švit, to chce Podolskou.

 
continuity
5851 příspěvků 07.11.12 18:21

No to je prave, ze v tomto konkretnim pripade by to nepomohlo.
barva je priserna, material pusobi jako nejlevnejsi polyester. strih by mozna obstal (s jinymi knofliky), ale slecne je to cele kratke - kalhoty i rukavy u saka. a boty, ty vubec nekomentuji.

 
EJK
151 příspěvků 07.11.12 20:12

Akosi nechápem všetku tú kritiku. Neviem odhadnúť, koľko diskutérok by si mohlo dovoliť kúpiť na nohavicový kostým vlnený flanel aspoň po 30€/m a dokonalé, t. j. drahé ušitie. Ináč ten kostým nikdy nebude taký perfektný ako na obr. č.1. Takže zvažujme možnosti bežných ľudí a až potom kritizujme.

 
runningmad
5 příspěvků 08.11.12 11:32

Takze ked uz nemam tych 30eur na meter flanelu budem sa musiet zmierit s tym, ze nic ine mi neostava ako sa vo svojich 25 rokov navliekat do skaredeho nelichotiveho kostymu, v ktorom ostarnem aspon o 10 rokov :D nielen to, ze som chudobna, este do toho budem aj skareda… zivot je kruty.

Příspěvek upraven 08.11.12 v 11:33

 
EJK
151 příspěvků 08.11.12 19:48

Ale no tak, no tak, načo tie slzy, ten luxus kričí len z obr. č.1, čísla 2,3,4 utiahnete aj z bežného rozpočtu.

 
durduin
21 příspěvků 07.11.12 18:03

No coby. Jenom je vidět, na čem pracoval stylista a na čem ne.

 
Bugatti
4052 příspěvků 07.11.12 18:33

@continuity Nevím, jak poznáte materiál z fotky. Já si na to obvykle potřebuji alespoň sáhnout. Barva se mi líbí, i když asi není zrovna lichotivá pro tuto konkrétní slečnu a jí konkrétně nejspíš přidává roky. Knoflíky bych neměnila, výrazné knoflíky by se tloukly s jakýmikoliv dalšími doplňky a tento kostým je nezbytně potřebuje.
Já mám podobný typ kostýmu ráda (ovšem z kvalitního materiálu, žádný polyester), protože se dá nastylizovat do business stylu a výměnou bot/kabelky/bro­že/šátku/ popřípadě sundáním saka se dá vytvořit vhodné oblečení i na večer. Je to zejména praktické na služební cesty.

 
Akitaken
4960 příspěvků 07.11.12 18:41

Já nosím pánskou stříbrno-černou kravatu. K tomu košili, sukni nad kolena, punčocháče a lodičky. Připadám si v tom hodně žensky :-)

 
Spot.Light
118 příspěvků 07.11.12 19:17

Holky, co vypadají jako kluci, co vypadají jako holky, jsem měl vždy radši než princezničky v sukýnkách. Musí se to ale umět, o tom žádná.

Třeba takto:

 
ndrea
57 příspěvků 07.11.12 20:52

Tenhle model je o sto procent hezčí než všechny 4 obrázky nahoře dohromady. Ten klobouk chci!

 
Spot.Light
118 příspěvků 07.11.12 21:34

Obrázky u článku jsou přece taky fajn, ne? Hlavně reklama na Brooks Brothers a pak ta kočka s kšandy.

 
ndrea
57 příspěvků 07.11.12 21:52

Ta reklama mi evokuje Casablancu, za to má u mě plus :-), ale upřímně se mi líbí víc ta fotka a její stylizace než to, co má modelka na sobě. (Není to špatné, ale ta vaše slečna s kloboukem je lepší).
O kočce s kšandami jsem si po pravdě v prvních třech vteřinách myslela, že je to muž :-( To nevím, jestli je dobré znamení…
Já jsem to nemyslela tak, že ty 4 obrázky nahoře jsou příšerné, jenom je ten obří klobouk od vás prostě podle mě strká do kapsy, proti němu jsou nudné.

 
Spot.Light
118 příspěvků 07.11.12 21:58

Díky, já to o tom klobouku Hedimu vyřídím;) Kočka s kšandy je trochu androgynní, což mi ale vůbec nevadí.

 
eva64  07.11.12 22:09

Já taky. Moc hezky napsáno.

 
publicenemy  08.11.12 15:11

To je krásný popis! :-)

 
vrrttt
34 příspěvků 07.11.12 19:45

Nemohu si pomoct, ale kravatu na ženách fakt nemusím. Ty dvě poslední fotky mi skoro připadá jako Adina zkouška, zda půjdeme slepě jako stádo, nebo si všimneme. Musím konstatovat, že debata o oblečení mužů z minulosti je zajímavá. Než otrhané jeansy a otřesná mikina, to raději ty kanýrky a zdobné oblečení z minulosti…

 
veveru
400 příspěvků 07.11.12 20:03

Zaprvé, článek nepsala Ada, ale Channah, a za druhé, na konci článku je uvedeno, že se jedná o vtip ;)

 
vrrttt
34 příspěvků 07.11.12 20:47

Nevšimla jsem si toho.

 
veveru
400 příspěvků 07.11.12 20:57

Edit: duplicitní příspěvek

Příspěvek upraven 07.11.12 v 20:59

 
veveru
400 příspěvků 07.11.12 20:57

To se stane, proto ten smajlík :)

 
eva64  07.11.12 22:11

Pánská móda sluší opravdu jen některým typům, a nikdo tady nepíše, že by ji měly nosit všechny.

 
Miluna Mia
194 příspěvků 07.11.12 19:55

To se mi ulevilo, když jsem si všimla na konci, že poslední dvě fotky jsou vtip. To je podle mě přesná ukázka toho, jak to vypadat nemá. Hlavně ten přepásaný černý spacák. Kostým zakrývá vše a nebýt na obrázku hlava, měla bych potíž s rozpoznáním pohlaví. A proč mají obě modelky dozadu ulíznuté vlasy?

 
Mopsopes
39 příspěvků 07.11.12 19:57

Oděv dámy na posledním obrázku mi silně připomíná mé vlastní pyžamo.

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.11.12 20:19

Ano, souhlasím, může to být dráždivé, ale musí na to být figura: výrazné boky snesou mužské sako, ale ne v mužském střihu - je třeba zdůraznit pás, jinak vznikne almara. A, jak se píše v Se šarmem Pařížanky, Francouzky si vyhrají s doplňky: k džínům a pánské košili si berou perly, lodičky nebo hezkou kabelku. Je třeba, aby žena z pánského outfitu hravě a svůdně vykukovala, ne aby působila jako: „Jsem stejně dobrá jako chlap a stejně udřená.“

 
Ant.
245 příspěvků 07.11.12 20:52

Osobně miluji klobouky, které si mé okolí (budu mu věřit) spojuje s divadlem Semafor. Jeden takový slamák jsem si pořídila, a vážně umí z obyčejných černých kalhot a ještě obyčejnější bílé košile udělat perfektní outfit bez dalších doplňků. Jediný problém je v tom, že byl vyroben na větší hlavy pánů:-(…:-D

 
veveru
400 příspěvků 07.11.12 20:53

@vrrttt To se stane, proto ten smajlík :)

 
Lanevra
371 příspěvků 07.11.12 20:56

1. Ano, to se mi líbí. Nevím co víc k tomu říct.
2. Herečku mám ráda, má moc pěkné tvary a není to kost a kůže, ale nevím, nějak se mi to zdá až moc umělé.
3. Rozkošně chlapecké a ano.
4. Vypadá jako prototyp lesby z nějakého amerického seriálu. (pro jistotu zdůrazňuji že já rozhodně nemám nic proti homosexuálům, kdyby tu někdo chtěl vznést takovouto námitku.)
5. Toho jsem se až lekla.
6. Mdlé, ale to asi dělá ta barva.

Jinak, celkově k pánskému stylu oblékání. Mě se to líbí, co se mi však nelíbí, že jsou v dnešní době v modě pánské klobouky. Když se to vezme k pánskému modelu, pak nemám naprosto nic proti, ale většina mladých slečen si myslí, že když si ke klasické džíno-triko-bunda kombinaci vezme pánský klobouk, tak se z jejich oblečení automaticky stává pánský styl.
Jo a samozřejmě je tu ta skutečnost že nemůžu sehnat pěkný zimní klobouk za rozumnou cenu co není pánský.

 
Selene
3 příspěvky 07.11.12 22:50
Jak která

I když se mi,,pánský'' styl docela líbí, tak kromě Jennifer Morrison, které to podlě me sluší (2 fotka) bych dala spíš ne, než ano…Ale je to takové to malé, decentní ne, které nepochválí, ale neurazí. Teda až na předposlední,,uzená rolka'' fotku. To je přímo pekelný :D

 
Andrássy  08.11.12 02:15

@czechfashionisto - problém je, že ty to bereš pouze z „módního“ hlediska a vytrháváš věci z kontextu doby. Vůbec nebereš v potaz, že změny v ženském/mužském šatníku měly hlavní důvod ve změnách, které v té a té době ve společnosti probíhaly, popř. „změny v šatníku“ stavíš nad změny ve společnosti. Píšeš, že Napoleon vše zdobené zatrhl. Myslíš, že to udělal jen tak z plezíru, protože se mu více líbilo strohé vojenské oblečení než ta trapná předrevoluční móda???
Chápu, že chceš nosit oblečení, které se ti líbí. Chápu, že tě štvou reakce okolí, které některé tvé kousky oblečení považuje za zženštilé. Já osobně považuji nátělník, krátké kraťasy, obtažené džíny ap. za otázku osobních preferencí - některým se toto oblečení nelíbí/považují jej za zšenštilé, naproti tomu tobě a někomu jinému se to líbí. Prostě nos co se ti líbí a na ty reakce, se kterými nesouhlasíš, nereaguj nebo dotyčnému narovinu řekni, že je to jenom tvoje věc. Ale, prosím, neargumentuj stylem: muži v 18. století nosili volánky a hedvábné punčochy a podvazky, ženy v roce XY ukradly mužům kalhoty. Chápu, že v tom hledáš berličky, bohužel, je to trochu mimo mísu. Určité oblečení je zrcadlem určité doby a změny v oblékání jsou průvodním znakem celkových změn ve společnosti. Pokud se daný oděv kontinuálně nenosí do dnešní doby, pak je zcela irelevantní, že šlechtici na dvoře Ludvíka XIV. nosili podpatky (pánské střevíce), tudíž by se tedy naše společnost neměla divit, až uvidí muže na vysokých podpatcích a v krajkové košilce. Muž vykračující si to v dámských lodičkách po hlavní třídě musí zkrátka počítat s nechápavými pohledy ostatních kolemjdoucích, protože muži v dnešní době lodičky nenosí. Na šlechtice na dvoře Ludvíka XIV by ostatní dvořané taky nechápavě zírali, kdyby měl na nohou obuv z doby Karla Velikého. (Pravděpodobně by vůbec nesměl ke dvoru, ale to nechme stranou). Třeba přijde doba, kdy budou lodičky/jiná obuv na vysokém podpatku nedomyslitelnou součástí pánského šatníku, a pak už na ně nikdo nebude blbě čumět. Jenže do té doby budou lodičky/boty na vysokém podpatku obuví žen a marginální skupiny mužů, kteří vystupují v travesti show.

P. S. V tvých příspěvcích je několik historických nepřesností

Příspěvek upraven 08.11.12 v 03:31

 
Spot.Light
118 příspěvků 08.11.12 08:00

Hezky a rozumně napsáno. Osobně si myslím, že doba, kdy budou muži běžně nosit lodičky, nikdy nepřijde. Lodičky nejsou, oproti většině bot s rovnou podrážkou nebo jen malým (pánským, lze-li to tak nazvat) podpatkem, pohodlné a člověk si na ně musí zvykat a učit se na nich chodit. Znám i ženy, které se jim proto vyhýbají, jak jen to jde. A drtivá většina mužů prostě nikdy nebude nosit to, co by jim bylo krajně nepohodlné, na co by si museli dlouho zvykat, co by jim, minimálně zpočátku, činilo určité potíže. Takže i když se někteří návrháři snažili pánské boty na vysokém podpatku (dokonce přímo na jehlách) nabídnout, myslím, že se to nikdy neprosadí.

 
cokoladova
26 příspěvků 08.11.12 04:32

Pani v bunde mi trochu pripomina panacka Michelin…

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 08.11.12 09:34

Všimla jsem si už dřív, že hodně členů je tu docela konzervativních ohledně rozdělování mužského a ženského stylu.
Já chci napsat k článku, že se mně osobně velmi líbí androgynní vzhled (ať už je to „jen“ módní/umělecké vyjádření anebo nějaké hlubší sebevyjádření dané osobnosti), takže už proto v ní žádný zmiňovaný kontrast ženskosti nehledám ani nepotřebuji.
Krásná je hlavně 4. fotka, taky se mi líbí styl např. Kate Moenning (jen podle toho, co jsem viděla na fotkách - z filmů ji neznám).
Nevnímám ten „mužský/ženský“ styl jako něco pevně daného ale prostě jen jako výtvor společnosti, který se stále vyvíjí - a zároveň je samozřejmě pro každého možné individuální pojetí právě proto, že ten názor společnosti není žádnou absolutní normou. (Jiná věc pak je, jak nějakou výraznou odlišnost přijme okolí a do jaké míry má člověk odvahu jít proti těm zavedeným normám. Ale změny asi vždycky začínají právě od několika málo odvážných jednotlivců).
Takže z toho, že je někdo ženou, nijak nevyplývá, že proto musí nosit určité věci, které společnost od žen očekává a jsou mnohdy nesmyslné, nepraktické nebo nepohodlné (podpatky, těsné oblečení, dosti odhalující oblečení - např. když porovnáme typ společenského obleku pro ženy a muže, líčení, barvení vlasů).
Chtěla bych prostě, aby o tom víc lidí umělo přemýšlet bez omezení těmi zavedenými škatulkami o pohlaví a toho, že člověk „by měl“ být takový či onaký na základě toho, jakého je pohlaví (ať už se to týká vzhledu nebo jiných vlastností). Ve skutečnosti to není zas až tak důležitý faktor pro individuální osobnost.

(Škoda že nemůžou psát komentáře neregistrovaní čtenáři - moc nepočítám s tím, že bych sem chodila psát nějak pravidelně, protože se spíš snažím čas na internetu omezovat, ale k tomuhle jsem se opravdu chtěla vyjádřit, je to téma, které mě hodně zajímá).

 
lilijána
69 příspěvků 08.11.12 11:53

@Nixe Lulu Ať chceme nebo ne každý styl má svoje prvky. Ať už pánský- ženy v oblečení mužského střihu, padnoucím oblečení, doplněné velmi ženskými prvky, nebo např. skate styl - kalhoty s rozkrokem u kolen, volného střihu z tuhé rifloviny, aby tlumily pády ze skate boardu, bussines styl- kpadnoucí vypasované kostýmky, boty na podpatku, gotika, empír… A tak to je od nepaměti. Jak píšete, dnes je oblékání volnější. Ale když někdo splácá dohromady lyžaskou bundu, rifle v kozačkách a batoh/ elegantní kabelku, tak to vypadá opravdu hrozně. Mě osobně se líbí odlišnost. Dřív jsem nosila mikiny a volné kalhoty, ale nikdy jsem neměla mikinu, jakou nosí každý druhý a to jsem počítala každou korunu. Teď už mám radši víc ženské oblečení- upnuté, přepásané, nápadité.
A co tím chtěl básník říci? Není důležité do puntíku dodržovat určitý styl, je to spíš takové vodítko, aby člověk nevypadal jak hastroš do zelí. Ne každý musí nosit podpatky, výstřihy a upnuté oblečení, ono to o tom ani není. Nejlepší je originalita a nápad. Já se také vždy neztotožňuji s názory na MP, ale hledám tu inspiraci. A kdo hledá, ten najde. Hezký den.

 
continuity
5851 příspěvků 08.11.12 09:56

@EJK chodila jsem do prace mnoho let v podobnych kalhotovych kostymkach.

za normlani penize se da koupit kostym z mnohem, mnohem lepsi latky - staci zmesovka - nemusi byt ani s vlnou, i polyester s viskozou vypada lepe. a barva - to snad neni otazka penez? uz jenom ten tmavy top v tom nevypada dobre - je to celkove takove unyle, umloulene, smutne.

podle mne slecne sedi, akorat je kratky a to nikdy nevypada dobre.

 
kisvakond
110 příspěvků 08.11.12 11:04

Pekne, az na tu 4. fotku - tam zadny kontrast nevidim- dotycna dama nema zenskou postavu ani oblicej

 
Zoe
316 příspěvků 08.11.12 11:11
pánský styl

První outfit a také ten na obrázku od @Spot.Light je skvělý, v 2., 3. a 4. něco chybí (šperky, šátek, ženštější účes) nebo něco přebývá (černá kravata - je to moc černé). Poslední dva jsou sice dnes běžné, ale elegance, styl či zajímavost tomu chybí.

 
lilijána
69 příspěvků 08.11.12 11:33

@continuity a myslíte, že kostým sedí i v rozkroku a na bocích? Mě se tedy zdá že ne.

 
aailyyn
807 příspěvků 08.11.12 13:38

No nevím, můj styl je někde na pomezí velmi velmi strohé elegance, takže si taky zrovna nepotrpím na kanýrky, miluju pánské klobouky, ale pánský styl v téhle podobě mě příliš neoslovil. Možná, že na jiných konkrétních příkladech a ženštějších typech.

 
Skallka1
51 příspěvků 08.11.12 14:24

Článok o ničom, nemastný neslaný. Som tu zvyknutá na inú kávu. NIčím ma nezaujal. Tento štýl nosí možno 1 % žien, a kočky, čo sú odfotené chceli tie veci PREDAT, lebo vedeli, že im nesadnú.
Keby tu boli smajlíci tak dám za článok PALEC DOLU.

 
Dena JBC
9 příspěvků 08.11.12 14:47
no fuj,

Té předposlední fotky jsem se úplně lekla! Poslední fotka je klasická hrůza na státních institucích, když se průměrně hloupá úřednice rozhodne vypadat komisně a vyjde z toho pak tahle parodie jak z Bonprixu.

 
kisvakond
110 příspěvků 08.11.12 15:14

@Dena JBC
Posuzovat intelekt podle outfitu, navíc pracovního, jak uvádíte? Hmm.. tak to nejblbějšími lidmi jsou informatici, přírodovědci, učitelé.. Ještěže máme Vás, šmrncovní intelektuálku pracující nejspíš někde v soukromém sektoru, soudě dle Vašeho příspěvku ;-)

 
z_dediny
1034 příspěvků 09.11.12 09:39

Nemám ráda argumentaci ad hominem, ale tady se neubráním - je zábavné, když něčí kostým a vzhled kritizuje někdo, kdo nakupuje v C&A (cheap and awful).

 
girl.or.element
360 příspěvků 08.11.12 15:44

Ach jo, čekala jsem nějáký delší článek, návod, něco.. mám pocit, že poslední dobou tady těch „kvalitních“ a propracovaných článků ubejvá a lidi sem chodí hlavně kvůli diskuzím :/

 
vintage lady
28 příspěvků 08.11.12 16:08

Ta prva fotka je nadherna..ale ten mimibazar bol najlepsi.:-)))

 
Klotylka
496 příspěvků 08.11.12 16:43

Líbí se mi tyhle nové články od Channah. Díky za ně. Jsou inspirativní a jsou o stylu. Považuji to za krok kupředu. Číst už po sté dokola o tom, že na Fleru jsou tvořilky tvořící příšerné kreace za neuvěřitelné ceny už mi přišla docela nuda.
Chytře použité pánské prvky v dámském oděvu mám ráda.

 
jitka96
16 příspěvků 08.11.12 17:02

Nejhezčí je ten první obrázek, ty ostatní ale také nejsou špatné (až na ty dva poslední :-D)

 
Kateřina
246 příspěvků 08.11.12 19:28

@girl.or.element Přesně tak, nějak mi uchází smysl tohohle článku. Pardon, ale přijde mi to jen jako takové pokvokání, vhodné tedy případně na blog, ale ne tady. Tady by si ty články měly udržovat úroveň. Doufám, že se nikdo neozve s tím zatraceným klišé - tak to udělej sama, když jsi tak chytrá - ale tohle bych napsala taky, za půl hodiny. Čekala jsem nějakou historii, současné trendy v pánském stylu u žen, něco.

 
Klotylka
496 příspěvků 08.11.12 20:47

Pardon, toto tady není blog?
Navíc Ada už tady měla mnoho článků, které obsahovaly minimum textu i obsahu. Moc nerozumím, o jaké úrovni mluvíte. Snad myslíte tu úroveň článků, kde je něco otřesného a pod tím stovky komentářů na téma „No fůůůůj“? Ano, některé z těch článků jsou zábavné, ale slovo úroveň bych s nimi nespojovala.

 
Fialové kafe  08.11.12 19:57

Uznávám že pánský styl má něco do sebe, ale sluší spíše krásným ženám s velmi jemnými rysy. Já jsem zastánce návratu k ženskému způsobu oblékání.

 
Trixie
10 příspěvků 10.11.12 18:18

Ani já moc nerozumím tomu vtipu s fotkami na konci…Nevím, jak to souvisí s článkem, a s pánským stylem už vůbec ne. Pánský styl, nebo to, co si pod ním představujeme a co je ilustrováno na fotkách 1,2,3,4 přece není o košili, saku, ani kalhotách. Pánský styl v ženském šatníku je charakterizován hlavně střihem, který je přizpůsobený mužské, a ne ženské postavě, a pak těmi typicky mužskými doplňky (kravata etc). Kalhotový kostým dámského střihu a dámské kalhoty obecně dnes už přece nejsou považovány za pánský styl. Žena ve vínovém je oblečena do dámského kalhotového kostýmu. Střih saka i kalhot tomu napovídá. A proč je tam ta paní v černém, to už vůbec nechápu. Jelikož je faktem, že pánský styl unosí hlavně štíhlé ženy, a i mezi nimi jen některé typy, jako zajímavější a přínosnější by se mi zdálo zkusit inspirovat i nás ostatní jak s ním pracovat a zajímavě kombinovat, aby slušel…

 
Kateřina
246 příspěvků 08.11.12 21:35

@Klotylka Myslela jsem asi spíš úroveň těch článků právě o módě/trendech/ma­teriálech. Asi se to nedá z toho tak vyfiltrovat, co? Ale musím říct, že i ty posměvačné články měly podle mě tu úroveň větší. Určitě ne, co se týče obsahu, ale bylo to prostě zábavné… Asi se mnou nebude každý souhlasit no :-).

 
Robena
1257 příspěvků 09.11.12 10:17

Ja souhlasim.

 
Bugatti
4052 příspěvků 10.11.12 19:14

@dagur Naprostý souhlas. Jsou situace, kdy je kalhotový kostým pro ženu naprostou nutností. Každá postava sice vyžaduje jiné ušití, ale vhodný model se vždycky najde. Ovšem málokdy v řetězcích, i jen trošku nestandardní postava vyžaduje zakázkové šití.
Osobně kalhotové kostýmy pracovně nosím, přestože mám větší velikost; nijak nepatřičně si v nich nepřipadám. V situaci, kdy jdu na jednání, po kterém může následovat exkurze po provozovně, někdy spojená s výstupem na požární žebřík, jindy procházka po staveništi s helmou na hlavě, je to jediná relativně elegantní možnost. V pouzdrové sukni se takové akce absolvovat nedají a v botách na podpatku už vůbec ne.

Příspěvek upraven 11.11.12 v 17:11

 
Skallka1
51 příspěvků 10.11.12 20:04
Súvis

STále nechápem, prečo tu k DANDY štýlu bola zaradená pani v bunde z mimibazáru. Mne to príde ako - ničo som našla, tak som to tam pľasla.

 
atrix
483 příspěvků 11.11.12 17:08

Ten obrázek paní v bundě z Mimibazaru mi připadá spíš jako reklama na Michelin… :-D

 
mexi
6 příspěvků 11.11.12 22:27
xxx

Tento styl sluší jen velmi štíhlým ženám, normálně rostlé až plnoštíhlé v něm vypadají jako mužatky, kontrast nekontrast.

 
valery
1579 příspěvků 14.11.12 15:14

@Petulisek
ale ty botky v porovnání s fialovým brrr.. kostýmem, co je hodne, ale hodne „out of fashion“ jsou nesrovnatelně zajímavější - s úzkými černými nohavicemi by určitě nadělaly hodně parády…

 
AnnyLunden
102 příspěvků 20.01.15 20:07

Marlene Dietrich, Greta Garbo, ano. Tyto nevypadají nijak špatně, ale že by se mi to vyloženě líbilo se také říct nedá.

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak uvázat kravatu

nnnn Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Díra do… neznáma

Taky vám ten otvor něco připomíná? Zdroj: fler.cz (Jana... Celý článek

Oděvní ateliér… Donát!

Když se řekne "oděvní ateliér", znalcům naskakuje husí kůže.... Celý článek