Královna maturitního plesu

23.11.13 | autor Ada

Maturáky se nám blíží a každá maturantka má v hlavě jen jedno: v čem vyrazit, aby zazářila a utřela všechny spolužačky. Nabídka je široká, můžete jít za princeznu, za fatální krasavici, sexy děvu nebo všechno dohromady. Kde seženete to nejlepší?

Nejprve krátká omluva za delší absenci. To máte nejdřív jednu několikadenní akci vyžadující veškerý čas, potom nastydnete, sleze vám to na průdušky, a ne, nepomůže sebeteplejší šála a pořádné oblečení. Je podzim a viry lítají, se stim smiř. Pokud máte letos maturitní ples, přeju vám, aby vám ho žádná nemoc nezkazila, a tady jsem pro vás vybrala z internetové nabídky nějaké pěkné šaty.

Katalog Bonprixu se, jak už víme, dostane i do té nejzapadlejší vsi, a tak si i maturantka z horské samoty může vybrat krásné šaty. Mě zaujaly velmi elegantní večerní šaty Bodyflirt s výstřihem Karmen a střihem velmi podtrhujícím postavu:

Zdroj: http://www.bonprix.cz/vyrobek/saty-956243/?category=846&type=image&return=ref

Krása, že? Mačkavý levný satén, zpracovaný rukama šiček, jimž v případě nedodržení úkolového limitu hrozí opovržení celé dílny, to prostě nemůže dopadnout dobře. Krabaté švy a nerovný spodní lem jsou u takovéhle konfekce obvyklé, nudný střih, který ve skutečnosti nemá se zvýrazňováním postavy nic společného (podívejte se na stránkách šatů na video, jak to modelce v pase visí!), se taky dal čekat. Pikantní je i "doporučení stylistky", co si máte k šatům vzít za boty a doplňky:

Zdroj: http://www.bonprix.cz/vyrobek/saty-956243/?category=846&type=image&return=ref

Obchod Luxury World se s tím nepáře a do rubriky "plesové šaty" naházel prvotřídní výběr pro začínající i pokročilé sexice. Nažabičkovaný růžový hadřík bych moc ráda viděla na nějaké vlnité postavě. A vůbec bych ho ráda viděla zblízka. Něco mi říká, že kvalita bude... luxusní.

Zdroj: http://www.luxury-world.cz/luxusni-damske-plesove-saty-damson/?subprod=316682

I tohle jsou "krásné plesové šaty". Jasně, krátké klidně... ale na ples aspoň po kolena, ne do půlky stehen!

Zdroj: http://www.luxury-world.cz/krasne-plesove-saty-y7055bl/

Nelíbí se vám bonprixovsky decentní ani kurví? K mání je i spousta klasiky. Tyhle šaty mají všechno: korzet, třpytivé vyšívání, šlehačku i řvavou barvu. Kýč, který u těsně postpubertálních maturantek zvyklých na džíny a tričko nepochybně zaboduje.

Zdroj: http://www.saty-plesove.eu/obrazky/products/521_p1010043-jpg.jpg

V devatenácti chce být holka na plese taky především sexy, a pro tyhle případy bych doporučovala prvek, který se stále vyskytuje v hojné míře. Ano, seksi chvost vzadu dlouhé a vpředu krátké sukně. Modrý levhart se šlehačkovou čepicí pro brunetky:

Zdroj: http://www.plesovesaty.com/plesove-saty/cire/spolecenske-plesove-saty-cire.htm

Růžová, která vypaluje oči, bude úchvatná na blondýnce:

Zdroj: http://www.plesovesaty.com/plesove-saty/jovani30079/spolecenske-plesove-saty-jovani30079.htm

A kdo přece jen jasné pastely nerad, pro toho je tu běloučká nevinnost mládí. Na fotce vlevo i vpravo by měl být stejný model šatů. Zdá se vám, že na propagační fotce vypadá nějak líp než na přehlídce? To se vám, ehm, nezdá. Na modelce je živůtek krabatý a vůbec nesedí. Možná je jí velký, ale i tak by mohl aspoň v místech vyztužených kosticemi držet tvar...

Zdroj: http://www.plesovesaty.com/plesove-saty/adele/spolecenske-plesove-saty-adele.htm

 

 

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
misial
1394 příspěvků 23.11.13 19:22

Co nebrat víme - a co tedy ano?

 
Jarmilax
26 příspěvků 25.11.13 23:58
No právě, co brát!

Napíšu něco důležitějšího, než co na maturiťák na sebe.
Každý rok školy žádají rodiče o sponzorské dary, „protože pronájem, v našem případě Lucerny, je stále dražší“.
Absolvovala jsem tam s dcerami už tři maturitní a zároveň stužkovací plesy.
Během půlhodiny napochoduje na parket 120 nováčků, pak dalších 120 maturantů, pak se maturanti odeberou do zákulisí, tam se připravují na své show akce, kterým věnují někdy v maturitním ročníku více času než přípravě na samotnou maturitu. Show akce trvá cca hodinu, s mezičasy na moderování je půl desáté, v Lucerně je nahuleno, mimomaturitní studenti jsou často mírně opilí, pak se někteří vrátí do svých rób, nematuritní, holky obvykle oděné v černém mini a kozačkách, vypadnou, často tam nechají své rodiče, ti si tedy obvykle zatančí, ano tančí obvykle více rodičů než studentů. Maturanti už jsou myšlenkami na after party někde v klubu, kde se do rána zhulí…
Pokud moje dcera vyrazila na ples jako nematurantka v plesových šatech, byla považována za úchyla. Pokaždé se vrátila rozladěná. Ano, na maturiťáku se především machruje u baru, hulí a chlastá. Požívám výrazy studentů několika prestižních pražských gymnázií, nikoli svoje.
Takže pokaždé: boty, noha rostla, šaty, tělo rostlo, vstupenky, občerstvení a někdy taxi, když lilo, řádově tisíce vždy vyletěly do vzduchu.
Myslím, že opravdu se holky bavily na jednom plese, kde organizátoři vzali na vědomí že v 11 ani 15 prostě mládež valčík neválí a dopřáli mládeži skotačit klidně i v rytmu letkisu.
Letos mám maturantku, od září řeší, co na sebe. Řeší to dalších 80 holek.
Takže se běhá po, zdůrazňuji, tak zvaných salónech, sedí se u netu a hledá se ten zaručeně nejkrásnější model, v kterém zazáříte.
Pokud si pár salonů projdete, ať už v reálu nebo na netu, zjistíte prostě, že to, co se nabízí je 100pro asijská verze plesovek. Barvy - nejlépe zářivé, materiál- PES, zpracování - hlavně se musí řasit, řasit, řasit, aby se do toho plus mínus vešel kde kdo. Cena od 2000, ale do toho nejde skoro nikdo, výše a výše a výše, k tomu botičky, kabelka, kterou pak budu hlídat u stolu, vstupenky, after party atd. atd.
No a škola si žádá sponzorské dary, ten maturiťák je čím dál dražší a tak stále dokola.
Selským rozumem posouzeno, cca 1 milion Kč se za jeden večer promění v pár fotek a vzpomínku: „Jak to té naší slušelo, určitě nejvíc.“
Upřímně, víte, kdo bývá na těch plesech nejlépe a nejkvalitněji oblečen? Jsou to asijští spolužáci a jejich rodina. Jejich modely rozhodně patří často k nejelegantnějším.
Budete mě kamenovat, ale můj názor je: ošerpujte se klidně ve společenských šatech ve Vaší tělocvičně, za účasti rodičů, zapomeňte na cirkus zvaný maturák,
jde c podstatě jen o opravdu slušný byznys, pak si jděte s kantory zapařit a nerujnujte rodinný rozpočet v zájmu zachování jakési netradiční tradice.
Možná se o to víc soustřeďte na to, co budete vlastně dělat dál po matuře.
Smutný taky je, že dřív byla spousta mamin schopná ušít kdeco, tenhle potenciál jsme ztratili, stejně jako schopnost vyrobit kvalitní látku a ušít kvalitní věc.
Takže celý ten cirkus je v podstatě přehlídkou naší národní neschopnosti, čest těm výjímkám, které šijí.
Holky maturantky tohle nepochopí, ale obávám se, že to nepochopí ani jejich rodiče. Nechápe to vedení škol a z plesu dělá jakousi prestižní záležitost.
Uznávám, není to o módě, ale pokud nám tohle nedojde, budeme pořád nakupovat
kašmírové svetříky v SH za „úžasných“ 50.
Ado, odkaz na něco opravdu pěkného a šik než tyhle laciné hadříky made in Asia by nebylo?
Bylo, ale na to česká maturantka nedosáhne, že?

 
moi-bebe
219 příspěvků 26.11.13 11:48

To je ale silně krátkozraké, a - ruku na srdce - taky velice zapšklé. Vážně chcete maturantkám odepřít tuhle slávu? Vy jste se na svůj maturitní ples netěšila? Než abyste vzdychala, jak je to drahé a jak vám dcera ruinuje rodinný rozpočet, raději se zamyslete nad tím, jestli jí necháte cajdat po půjčovnách s nekvalitními šaty a jestli raději společně nevymyslíte něco lepšího.
Já jsem maturovala v charlestonových šatech za devět stovek a k tomu mi máma nechala vyrobit charlestonovou čelenku za 1500. Byla jsem za královnu a každý se za mnou otočil. A je to fakt jednoduché a levné.
Uvědomte si, při všem rozčilování, jak je maturiťák na nic, že je to první velká společenská událost, která vaši dceru čeká. Pokud jí to budete otravat svým jedovým přístupem, budeme se dál dočkávat holek v minišatech a kozačkách na plesech, protože kupování šatů a bot přece ruinuje rodinný rozpočet.

 
Klora
6 příspěvků 24.12.13 00:06

Já nevím, možná je to tím, že jsme menší město a ne Praha (o hodně) a chodím zásadně na maturáky Gymnázia, ale u nás za a) většina chodí ve slušných plesových šatech (dlouhé či po kolena, musíte sama uznat, že né každému dlouhé šaty sluší) za b) žádné 11 dívky se zde neobjevují 15 spíš výjmečně za c) se uvnitř prostor plesu nekouří a za d) na parketě vídám většinou hlavně mladé lidi i já si ráda zatancuji!

Příspěvek upraven 16.03.14 v 13:18

 
Alizon
1233 příspěvků 26.11.13 16:13

Prominte ale pokud se bavite o maturitnim plesu - maturita je snad v 18/19 letech. Takze nevim co tam pletete 11 - 15 letou mladez a k tomu rostouci nohy a telo. V 19 uz vetsinou clovek dorostl a jedny slusne boty a slusne saty jeste vyuzije v nasledujicich letech.

 
vevka01
2 příspěvky 11.01.14 18:22

Paní evidentne myslela ples osmiletého gymnázia - tam se stužkují už 11/12 ti leté děti…

 
gabous
196 příspěvků 26.11.13 16:18

Původně jsem chtěla reagovat příspěvkem, kde popíšu, jak jsme si shánění šatů s mamkou užily, jak naši třídu příprava půlnočního překvapení stmelila, jak jsem se těšila na tu velkou událost snad celý gympl, jak byly babičky dojaté, když mě viděly nastupovat a jak ráda teď na to všechno vzpomínám, ale asi to nemá smysl. Takže snad jen… Jsem ráda, že nejsem Vaše maturující dcera, protože Váš přístup by mi ten zážitek asi dost pokazil. Jo a navzdory těm přípravám a těšení jsem odmaturovala.

 
Monys01
328 příspěvků 26.11.13 16:30

Proč by nedosáhla? Najděte si na internetu jakékoliv pěkné šaty. Pokud nebudete chtít „šaty s vlečkou stříbrem vyšívané“ tak vám to každá šikovná švadlena ušije a nemusíte za to dát zrovna 10 000. :)

Příspěvek upraven 26.11.13 v 16:32

 
WorldneedsBlondes
75 příspěvků 26.11.13 22:42

Přesně! Šaty na maturitní ples jsem si sice kupovala, ale na další plesy jsem si je nechala ušít. Takže mě nádherné zelené šaty z pravého hedvábí a s řetězem na holých zádech vyšly asi na 3000,–. A zářila jsem víc než některé maturantky, které si za 4000,– půjčily tu klasickou šlehačku. A pokud místo hedvábí zvolíte šifon či krajdu, vejdete se do 2000,– ;)

 
Cornero
386 příspěvků 27.11.13 04:29

No zrovna holka jako ty (at uz je to jakakoliv z blondyn) bude tak nak zarit skoro ve vsem. Proste hezka holka s idealni postavou si muze vzit i neco velmi jednoduchyho protoze veskerou pozornost stejne pritahuje spis ona. Min vyrazny holky pokud nemaj vkus ve snaze bejt za hvezdu pak inklinujou k temhle silenostem

 
ibra
19 příspěvků 26.11.13 21:10

Omlouvám se, ale mě na celém textu nejvíc zaujala ta věta o 11 a 15 letých, kteří neumějí valčík. Byla jsem matka ras do absolvování tanečních neměl potomek na zábavě pro dospělé, co dělat. No, koukám, že jsem sto let za opicemi, když tam chodí hopsat už v 11. Doufám, že alespoň v doprovodu rodičů.

 
Linie
1703 příspěvků 27.11.13 11:05

Ti jedenáctiletí jsou z prvních ročníků. Na plese je stužkují.
Co spíš nechápu, je dotaz zde v poradně, kde někdo neví, co si má vzít devítiletá holka:http://www.modnipeklo.cz/…etou-slecnu/

 
moi-bebe
219 příspěvků 27.11.13 12:38

A proč by se nezeptala? Chce, aby její sestra vypadala pěkně, tak co. Od toho přece ta poradna je, ne?

 
Linie
1703 příspěvků 27.11.13 12:44

Domnívala jsem se, že plesy jsou pro lidi aspoň patnáctileté, po tanečních, viz příspěvek Ibra.

Příspěvek upraven 27.11.13 v 12:46

 
moi-bebe
219 příspěvků 27.11.13 12:57

MATURITNÍ plesy? Kde se stužkují 11leté děti? Kam se na svou dceru/svého syna, který maturuje, jde podívat celá rodina, včetně babiček, dědečků a sourozenců? Já s tím tedy rozhodně problém nemám. Jsou rodiny, které chtějí významné události prožívat spolu.

 
MP Helena
78 příspěvků 28.11.13 01:40

Zdá se, že na různých školách přistupují k maturitním plesům různě. Prváci (natož pak primáni!) na maturitním plese rozhodně nejsou pravidlem, stužkování se asi všude neprovádí. A ani s tím širokým příbuzenstvem to nebude tak žhavé, my jsme třeba měli 3 lístky na maturanta, protože nás bylo na příslušný sál hodně. Takže já si rozhodně nemyslím, že jedenáctileté děti mají chodit na cizí ples, a co říkali příbuzní ze stužkovací školy, tak ten „vlastní“ je pro ty primány docela pakárna.

 
misial
1394 příspěvků 29.11.13 00:53

Na sestřině půlkoloně v tanečních s námi byl - a seděl asi do 11 - i nás bráška, prvňáček. A? Pokud je to událost, kterou - tak jak je už zmíněno, prostě prožívá celá rodina, nevidím v tom problém. Přece tam ta 9letá slečna nejde sama „pařit“, ale podívat se na sestru, tak co?

 
Quinn
12 příspěvků 26.11.13 22:05

No nevím, možná máte pravdu, možná ne, každopádně to je na uvážení každé školy, jestli chce mít pro studenty hezkou vzpomínku nebo snobárnu, ne? Jsem ráda, že na maloměstě, kde jsem byla na střední, zvolili tu první variantu..

 
LadyCel
3 příspěvky 27.11.13 15:49

…maturovala jsem v květnu 2013, ples jsem měla v únoru. Jsem z malé školy, malý sál, ale hodně lidí, každý chtěl babičku a 30 kamarádů. Přesto po nás škola chtěla veliké peníze za všechno. Šerpy, květiny pro učitele, příspěvek na kapelu, vstupné… Na šaty zbývalo minimum. Nicméně, o to nejde, finanční možnosti každého jsou jiné, já si koupila na votoci elegantní dlouhé a našila na ně krajku, přidala rukavičky, došila kabelku, pod to si vzala kankánky, co používám na vystoupení…
Tehdy jsem si myslela, že je to důležité. Tehdy ještě není ani rok, podotýkám. Ale hlavní je ten důvod, proč jsem si to myslela. Protože je to přece tradice. Stejně jako taneční, kde je 50 holek a 12 kluků, všichni se mačkají a lepí a nakonec nic z toho.(chodila jsem do Obecního domu a dodnes mám na šatech vyleptaný flek, protože pánové neuměli nosit rukavice.) Myslela jsem si, že když utratím našetřené peníze za jeden večer, dostojím tradici a to mě vynese do „závratných výšek slasti“. O tom, že maminky nechtějí na takovou parádu dávat nepochybuji. Možná, že jejich dcera bude naštvaná a smutná, ale taky možná, jako já po plese, zjistí, že jí šaty leží ve skříni a budou tam ležet, protože na plesy nechodí a jinam je neunosí. Najednou si dokáže představit mnohem lepší způsob utracení peněz… Obávám se, že maturitní ples je opravdu takový, jak popisuje Jarmilax. Možná, že to před deseti, dvaceti lety bylo jiné, ale kupovat/půjčovat šaty na půl hodiny na 5000, mi opravdu připadá zbytečné.
A co brát..? Nechat si ušít na míru elegantní šaty, které vezmete i do opery a Národního. Slečny už obvykle v době maturiťáku nerostou, tak chvíli vydrží. A nebo ji nechat se ztrapnit s nalakovanou, třpytivou helmou na hlavě a v zářivě růžové s leopardím vzorem, ať se za pět let podívá. Třeba taky změní názor.

 
aailyyn
807 příspěvků 28.11.13 09:32

Pokud vím, že se mé dítě nechystá aktuálně začít obrážet plesy, v roli maminky bych taky odmítla vydat čtyři tisíce na šlehačku. (Natož na jeden večer na její pouhé půjčení. Že bych na standard českých půjčoven nedala ani korunu tak jako tak, to je zas jiná pohádka.) V tom případě bych raději přežila ústupek etiketě, sice si myslím, že na ples patří velká večerní, ale dceři bych zakoupila koktejlky. Čtyři tisíce by jistě nestály, esteticky by to taková rána jako šlehačka taky nebyla a unosila by je. To si myslíte teď, že si to nemáte kam vzít. KAŽDÝ by měl mít ve skříni jedno slavnostní oblečení „kdyby náhodou“. Až vás kamarádka pozve na promoci, jako když takové šaty najdete. V devatenácti se už člověku snad výraznějí proporce nemění, takže coby rodič bych opravdu trvala na tom, že kdyby nic jiného, železný základ šatníku v podobě jednoho reprezentativního oblečení a obutí si moje dítě z celé téhle parády odnese. Jasně, devatenáctileté slečně se patrně bude ještě měnit vkus, ale od toho je tu ta maminka, aby právě uvažovala dopředu, když drží kasu a tuší, že dcera nákladnou róbu neunosí, aby jí pomohla vybrat šaty rozumně univerzální. Otrávený rodič, protože tolik peněz a zklamaná dcera, protože holky mají drahý šaty a já jsem jak chudá příbuzná, to je teda „půvabná“ atmosféra maturitního plesu, to bych jistě chtěla zažít a celý život na to pak s láskou vzpomínat.

 
Jarmilax
26 příspěvků 28.11.13 18:40
Rozum a cit

Děkuji všem za názor, na můj ano možná poněkud „zapškle“ působící článek.

Podám trošku vysvětlení k některým věcem:

1. Děti na plese:
pokud vím, tak na osmiletých gymnáziích v Praze je běžné, že se na maturitním plese stužkují primáni a první ročníky. Buďte v klidu, jen krkavčí matka by tam své 11náctileté dítko nedoprovodila, většinou jde i širší rodina.
Koupit dívčí společenské šaty na ples byl i v Praze opravdu oříšek, tomu odpovídal také výsledek, když nastoupily holčičky na parket, vypadalo to trochu jako když si hrají na princezny v šatech po maminkách, zvlášť ty, co chtěly mít za každou cenu dlouhou róbu. 11letí hoši v oblecích, kluka nemám, kdo má, tak asi ví, jak kluci v 11, ale i v 15 milují oblek a jak se takový oblek nakupuje.
Sháněly jsme šaty několik měsíců, té vydané energie zpětně litují, nakonec se nakoupilo u Vietnamců na okresním městě a ve slevě botičky za 150 a kabelka na trhu. Šaty ale měly tak krásnou čokoládově hnědou barvu, perfektně padly, byly dívčí na nic si nehrály, boty a kabelka dokonale ladily k šatům, takže výsledný dojem byl skvělý. Ale té energie, nikdy více!
Takže ( a snad uklidním ty dívenky, co se bojí, že své dceři „otrávím“ tu slavnost:-) tentokrát se po „salónech“ ani nákupních centrech neběhá, jen se letmo nahlédlo, aby bylo jasno, že se bude šít.
Teď velký dík Adě za její seznam obchodů s látkami!
Ado DÍKY!!! ( Až to všechno oběhneme, prozkoumáme a vybereme, napíšu na to téma článek, dojmů už mám hodně.)
Jenže pozor, ono totiž vybrat správný střih, barvu, šikovnou krejčovou, není úplně legrace. Když nejste Ada ani zbožíznalec a nechcete se úplně seknout. Pak tedy zkoušky, že? Nejlépe s maminkou.
No, a máme tu další kapitolu, boty, kabelka, šperky. Honba za pokladem může pokračovat.
Do toho máme Vánoce, lyžáky, nemoce, písemky, práci, staré rodiče, a ke všemu i ten zatracený rodinný rozpočet!

Opravdu děkuju všem, na nikoho se nemračím, protože si ráda vyslechnu i úplně jiný názor a dokonce mě posune někam dál.

Takže, budu referovat, až dojde k posunu.

A pak ještě dodám pár věcí na závěr:

  • s hrůzou jsem zjistila, že na ten ples musím asi taky, jako správná maminka


a že si asi budu muset pořídit i něco na sebe, ale ta nadváha ach Bože, takže zahajuji přísnou dietu, do hladovky nejdu, přece jen asi budu muset nějak fungovat, ale startuji a prosím všechny, držte mi palce. Ples číslo 1 začíná od této chvíle přesně za 49 dnů a já bych se z velikost 46 chtěla vrátit alespoň ke 44 když už ne ke 42.

  • s obrovskou radostí jsem zjistila, kolik sympatických a inteligentních lidí, hlavně žen a dívek sem přispívá, upřímně, není to vždy o módě, ale dozví se tu člověk i spoustu jiných věcí, strašně se mi líbí, kolik mají některé diskutující empatie a snahy a ochoty upřímně poradit.

Ještě bych zapomněla, manžel je netančící s odporem k tančení, s tím musíme také něco dělat, protože pokud si se svou dcerou na jejím maturitním plese nezatančí, tak to bude líto jí a mně a všem nám dohromady, ale věřte mi, bude to těžší, než ta moje těžká váha a výběr plesových šatů.

Zdravím a přeju všem: neupadněte na ledovce, vyhýbejte se virům, které mě neminuly na cestě za látkou na plesovky a zvládněte ten předvánoční shon.

PS. Ale stejně, napadlo Vás, kolik je v ČR středních škol, kolik je tedy večer co večer maturitních plesů, ach to by bylo míčů pro školní tělocvičny, interaktivních tabulí, nových PC a výukových programů, výletů a exkurzí, moderních pomůcek, které tak zoufale stále chybí, po kterých tak školy zoufale volají, shánějí na ně zoufale peníze.
Jen, jak známo z důvěryhodných zdrojů, úroveň vzdělání u středoškoláků nám stále klesá. No, ale, státní maturita je správně nastavena, takže nakonec to dá skoro každý:-)

 
Agáta7
1 příspěvek 28.11.13 21:14

Většinou příspěvky nečtu, protože jsou na jedno brdo. Ale tentokrát jsem udělala výjimku, protože dceru čeká maturitní ples. A Váš článek mě zaujal - mluví mi z duše.
Jelikož já už nemám čas na šití a dcera chtěla jednoduché, nepřeplácané, dlouhé šaty, projely jsme internet, objely jsme celý východočeský region, včetně polského příhraničí. Sice jsme našly, ale já beru i Bonprixovky, čas lze využít a peníze utratit užitečněji, než za „velkou“ večerní na jedno použití - na ples do „opery“ se nechystám, maximálně na myslivecký ve vedlejší vesnici (a tam by to bylo fakt divné). Při nejhorším opráším stroj a opravím chyby.

 
Jarmilax
26 příspěvků 29.11.13 15:20

Uvařte si kafe, pusťte hezkou muziku a sedněte ke stroji, pokud jen trochu šijete, je to podle mne nejlepší řešení. Pochlubte se pak výtvorem. Bohužel, obchody jsou zaplaveny hrozným šuntem. Držím palce.

 
Veroniq
264 příspěvků 28.11.13 11:33

Docela mě zaujalo, že se u vás dávají peníze na organizaci plesu škole. My jsme si všechno museli zorganizovat jako třída - sál, lístky, jídlo, šerpy, výzdobu, hudbu… Chtělo to taky docela slušný vklad na začátek, ale částečně se nám to vrátilo.

 
linda147
59 příspěvků 04.12.13 21:15

To LadyCell - Váš názor je mimořádně vyzrálý. Jsem ráda, že jste na MP.

 
MadameE
12 příspěvků 28.11.13 21:57

Nevím, proč Vás tu několik diskutujících odsuzuje, celkem dobře jste to totiž vystihla. Na našem malém pohraničním městě a středně velkém gymnáziu je rovněž maturitní ples velká událost. Těch příprav, toho zařizování a starání se, klobouk dolů, jak to zvládnou. Vždy jsem okouzlena a žasnu, v jakých krásných róbách dívky chodí. Žádná šlehačka, krinolíny, rozevírající se šněrovačky…Vkusné, krásné šaty, nádherné materiály. K tomu účes, líčení, doplňky. Ale kolik to rodiče stálo si netroufám odhadnout. Že i klukům to nesmírně sluší a jejich oblek určitě nebyl levný, o tom žádná.
Malí studenti u nás na maturáky sice nechodí, ale o pokažení dojmu se spolehlivě postarají někteří jiní mladší studenti a posléze sami maturanti: někteří nematuranti tam proniknou v džínách, pruhovaném svetru, někdo je borec v obleku doplněném kanadami a košilí plandající přes kalhoty, dívka v kurvích šatech s vulgárním slovníkem…ach jo. První exempláře se objeví okolo 22. hodiny a o půlnoci už i ty nádherné dívky shodí své éterické šaty a dupou tam ve slimkách, kozačkách…o chlap­cích nemluvě.
Asi to tak má být. Asi to těm mláďatům vyhovuje, jinak by to tak nedělaly. I rodiče vypadají spokojeně, viděli své děťátko/svého kolohnáta tak nádherné/ tak mužného, všechno je nafoceno, nafilmováno, babičky byly šťastné u toho…Je to krásná tradice a pro život rodiny velice důležitá.
Tak do těch 22 hodin…:-(

 
SalemSaberhamen
82 příspěvků 30.11.13 11:57

Vy jste si v prvni rade nemela porizovat 3 dcery, pak byste nebyla takhle zrpuzena… a videla to, co vidi ostatni a i maturantky.

 
Jarmilax
26 příspěvků 30.11.13 19:08

Ale no tak, kdo by nám pak tvořil HDP, děvče.
Já chápu, že pro jedince, co jsou happy, že se propařili až do čtvrťáku, to může být velká sláva, kdo by nebyl rád, že se tam propařil, ale pro ty, co pomýšlejí na studia na Oxfordu a mají s tím krapet víc práce, než pařiči, co se spokojí se státní maturitou na úrovni páté třídy, to je trochu otrava, tolik lítání, kvůli chvíli „slávy“…
No, to víte, pařiči stačí mít na pivo, na Oxforf potřebujete letenku a lepší hadry než do hospody..
To taky bohužel něco stojí, ale sorry, zase ty protivné řeči na téma peníze. Že já měla vůbec děti, konec konců, mladí jsou dnes chytřejší, nerodí, nejmíň do třiceti, a ve třiceti si spíš pořídí psa než dítě. To není z mojí hlavy, to jsou statistiky, děvče, nebo dámo, pardon.

 
eson
25 příspěvků 28.12.13 16:14

Já bych s prominutím nerozlišovala na pařiče a ty ostatní, zodpovědné a svědomité s oxfordskými ambicemi. A pokud ano, tak to s průběhem maturitního plesu vůbec nesouvisí. A mohla bych napsat tisíc příkladů, jak moje nejlepší kamarádka, která od září posílá práce k přijímacím zkouškám, byla největší bojovník za to, abychom měli krásný ples a užili si ho. Až budou vaše dcery na Oxfordu, určitě budou na maturitní ples rády vzpomínat.

 
Atrofie
741 příspěvků 01.12.13 20:42

…co to je za s prominutím dementní výrok? Neměla jste si pořizovat tři děti? A tato „geniální“ myšlenka Vás napadla jako proč? Že prostě někdo nemusí humbuky kolem plesů maturantů? tak raději nemít dítě, co kdyby chtělo na ples? Zavedeme tu redukci dětí jako v Číně?… tohle je fakt už na mě moc!

 
Veroniq
264 příspěvků 02.12.13 00:18

Pozor, tady se nemluví o třech dětech, ale dcerách. Paní si měla prozíravě pořídit např. dvě dcery a jednoho syna, nebo tři syny, nebo dva syny a jednu dceru, nebo jakýkoli jiný počet jakýchkoli dětí, kromě možnosti, ve které se budou vyskytovat tři dcery ;)

 
zwedavka
676 příspěvků 02.12.13 09:55

Tak tomuto příspěvku nerozumím…

 
linda147
59 příspěvků 04.12.13 21:28

To Salem S…pokud to myslíte vážně, tak Vás trochu lituji, jen proto abych podpořila Jarmilax, jinak doufám, že se nad sebou zamslíte, jste-li toho schopna.

 
Stemcells
97 příspěvků 01.12.13 16:39

To je dost zvláštní, já jsem maturovala v sedmnácti, šaty i boty mám dodnes, jen mají už poněkolikáté vyměněný podpatek a ze šatů mám společenskou sukni. Většina z mých spolužaček měla buď krátké nebo i dlouhé, jednoduchého střihu na ramínka, často ze sametu v různých barvách, podobné těm bonprixovým (mimochodem ty bych brala, kdyby byly lépe ušité a v jiné barvě). Šlehačky se objevily až roky poté, to prostě nebylo. Řekla bych, že tento „jednoduchý“ (dávám do uvozovek, protože chápu, že vzhledově jednoduchý princesový střih může být na tvarování dle postavy a správnou práci s látkou, aby se nekrčila a nežmoulala, ještě horší než šlehačka) styl se bude hodit vždy a všude a z módy nevyjde a uplatní se při více příležitostech.
Taky se divím těm jedenáctiletým. Za mně tedy platilo, že večerních společenských událostí se účastní až mladí po tanečních, čili jisté obdobě „uvedení do společnosti“ a přes to nejel vlak. I z diskoték příliš mladé vyhazovali, když neměli občanku, čili byli mladší patnácti. Pro ně byla odpolední diskotéka pro děti :-). Jo, holt svět se změnil…

 
Cristin
1 příspěvek 02.12.13 16:49

Jsem šťastná, že nejsem Vaše dcera, protože jinak bych si maturiťák neužila tak, jak jsem si ho užila…

 
Trinule
25 příspěvků 04.12.13 17:18

Když to tak vidím, ačkoliv z pohledu studentky a ne rodiče, jsem ráda za svou školu. Náš městský sál sice není tak drahý jako Lucerna, ale přímo škole se nedávají žádné peníze. Veškerou organizaci, sponzory si musíme zařídit sami (a věřte že si o to víc toho plesu vážíme :)). Sál je nekuřácký. Alespoň už vím, že ohledně našich plesů nemám na co nadávat. Ale co se týče šatů - souhlasím. Budu doufat, že příští rok najdu nějaký minimalistický athénský styl v nějaké půjčovně..

 
Vann
7 příspěvků 08.12.13 22:10

No ja mam za sebou, sice uz pred lety, hysterii z proms na stredni skole v USA. Obcas take americke maturantky predvedly hruzy, ale byla tam ocividna snaha vypadat dobre a uzit si tu udalost. A to si myslim, ze mainstreamova americka kultura rozhodne nema v sobe tradici dressing up alias oblekani se jako napr. Anglicani - ti ovsem hlavne na oslavy a vecer, o romanskych kulturach ani nemluvne. V tom je bliz te nasi, kde se obleknout jinak, nez v cem se chodi kazdy cely den tj. pro temer jakoukoli prilezitost vetsina lidi asi vnima jako zbytecny luxus nebo snobstvi nebo buzeraci nebo nevim. V Cechach se jevi vubec tezke presvedcit nekoho, ze spolecenske akce s formalnim oblecenim maji smysl. Proto je tak tezke najit slusne obleceni za normalni ceny a lidi, kteri by se na ne chtelii a dokazali spravne oblect.

Je treba tedy zamirit tam, kde tradice dressing up nevymrela a nema spatne jmeno. Spolecenske odevy se prodavaji nejvice pred party a holiday season, coz je ted. Sezona je pomerne kratka ta prodejni, takze ted se zacinaji objevovat zajimave slevy.

Proto bych voliila nakup napr. Na jcrew.com, kteri maji specialni sekci pro spolecenske saty. Ceny jednoduchych modelu mi neprijdou zavatrne, ale za 3 tis to nebude. Modely jsou alle klasicke a nadcasove a materialy kvalitni taze by mely vydrzet dlouho. Website ma standardni returns.

Www.outnet.com je znackova moda ve sleve. 50% Sleva satu od spickovych navrharu neznamena porad prijatelnou cenu, ale maji i mene zname znacky, kde je mozne ulovit i neco mei 100 a 200 EUR. Kvalita by mela odpovidat luxusu.

Www.karenmillen.com obchod je v OC Chodov v Praze. Radeji bych volila eshop, kde jsou periodicky slevy. Ted je 30% na LBD alias litttle black dress, kde pak kladicke saty prijdou tak kolem 200 EUR. Kvalita by mela byt luxus, standardni rvraceni pokud nesedi, strihy klasicke takze nositelne po mnoho let.

Nevim jestli to pomuze.

Valerie

 
malakaja
349 příspěvků 28.11.13 20:31

Vas bych chtěla za maminku aby mi v 19ti kecala do obleceni :-D

 
aailyyn
807 příspěvků 28.11.13 22:38

Kasu drží rodič. Věta „za čtyři tisíce ty hnusně ušité nekvalitní šaty na jeden večer opravdu nestojí, tudíž ti ty čtyři tisíce nedám“ je legitimní a nejede přes ni vlak i kdyby se devatenáctiletá dcerka na hlavu postavila. Nejhorší je teda imho rezignovat a ty peníze jí se skřípěním zubů dát. Osobně bych teda neželela času na shánění a vybírání čehokoli lepšího, byť je to jeden pitomý večer. Taky si nekoupím první boty, který uvidím jen proto, že je potřebuju. Co já vím, asi jsem náročná, kritická, vybíravá, ale já to prostě chápu, že pro ty holky je to velký večer, chtějí být top a rodič, který vidí obří investice na jednu jedinou akci, dostává osypky. Ale tak vám taky není fuk, v čem chodíte, ne? (Btw. náctiletým by do oblékání rodiče naopak měli rozhodně mluvit víc než v současnosti. Ať si nosí orvané džíny a oflitrovaná trička, nemám nic proti tomu, když se puberťák v civilním oblečení hledá. Ale některé kreace jsou fakt přes čáru a rodič by svou pubertální dcerku fakt měl občas důrazně upozornit, že mini sotva pod zadek fakt není vhodný plesový oděv.)

 
malakaja
349 příspěvků 01.12.13 19:49

Bavime se o plese. maturantka ma mit saty dlouhe.vy navrhujete koktejlky ktere unosi jinam, co na tom, ze chce dlouhe, ze chce byt se spoluzackami sladena, ze ma svou predstavu…a ja rikam ze je to jeji maturak, jediny ktery zazije a lze udelat dohodu. necim prispeje, neco ozeli Slehacka nebo nic je taky trapny argument. Zivutek a metry tylu na sukni taky nevyjdou na 4000,–, o votocvohozu nemluve…staci jen vybrednout z predstav bud pujcovna nebo H&M…Maturitni a svatebni saty jsou jeji vec a budou to jednou jeji fotky. Obleceni hlidam do doby, kdy je nemravne. Devatenactileta dcera neni mym majetkem. pokud touzi svou maturitu oslavit budu hledat jak toho za jejiho pricineni docilit. (Ja nastesti muzu sednout ke stroji) pokud na ples chtit nebude vubec, protoze ma trenink ve fotbale budu smutna ale budu to respektovat. Placnout Nic! Ja ti to platim, a ty mlc, to bych se sbalila davno, protoze na vyber satu sem se tesila roky. Obleceni je ma vasen.vase ne?

 
Jarmilax
26 příspěvků 19.01.14 22:04
Královna maturitního plesu

Hurá!
Máme to za sebou, dobře to dopadlo!
Ale cesta k bezbolestnému a uspokojivému kompromisu byla trnitá.
Co jsem napsala dříve, platí bez nejmenší odchylky.

Maturantky byly na parketu k vidění při nástupu a šerpování, pak při vystoupeních v převlecích za cosi a pak zcela výjimečně korzovaly přes parket.
Ne, nejsem zatrpklá, právě naopak, jsem veselá, že vše dobře dopadlo, jen fotku maturantky nemáme, úplně jsme si ji zapomněli vyfotit.

Pro ty, co ještě šílí a nemají nic, neztrácejte hlavu:

My jsme se nakonec uchýlili 3 dny před plesem k šatům z Van Graafu, padly skvěle, stály necelé 3000, 2 dny před plesem k tanečním botám od Hellera ( byly nekřesťansky drahé, dražší než šaty, ale koupili jsme s tím, že jsou to první a poslední boty na ples za finance rodičů) a v den plesu dorazila bižuterie z Jablonce, kterou jsme s majitelkou firmy vybraly po telefonu den předem během pár minut. Povedla se a dávám odkaz, protože spokojenost byla velká a cena příznivá. Účes se vydařil, takže dcera neměla důvod k slzám a babí slzela nad fotem dojetím.
takže: http://www.bijoux-trend.cz

Přeju všem, aby se jim ples vydařil, bez ohledu na to jakou róbu se jim povede pořídit, užijte si to a hlavně se nezapomeňte, jako my, vyfotit!

 
Monys01
328 příspěvků 19.01.14 22:13

Na maturitních plesech bývá fotograf. Neříkejt mi, že tam nebyl? minimálně fotku ze šerpování má každý?

 
MP Vera
216 příspěvků 23.11.13 19:34

On to není tak úplně „článek“, že…?

 
Monys01
328 příspěvků 23.11.13 19:46

Chudinky maturantky, teď aby jich polovina došla zrušit rezervaci na šlehačky. Nějak mi tu, bohužel chybí tip na to, co místo těchto hrůz. :-/

 
Niccika
10 příspěvků 23.11.13 22:17

.

Příspěvek upraven 23.11.13 v 22:17

 
shirla
878 příspěvků 23.11.13 19:48

@MP Vera
Ne, vlastně to není tak úplně článek…ale už tu dlouho nic nebylo a něčím se ta díra nečinnosti musela zaplácnout:-D

 
kamaradvladimir
448 příspěvků 23.11.13 20:02

No tak Ada po tom Coldrexu usnula v půlce… však ona to ráno dopíše :)

 
ajujuška
422 příspěvků 23.11.13 23:04

Di @shirla ale takou dieravou záplatou? To už naozaj NIE JE O čOM PISAť?!?!

Příspěvek upraven 23.11.13 v 23:05

 
Ascari
315 příspěvků 24.11.13 21:35

Dejte Adě svátek, je to one-woman médium, občas to není stoprocentní. Jako byste vy vždy odváděla (-y) stoprocentní výkon. Já vidím přehlídku fotek, přiměřeně okomentovaných a vyfutrované argumenty.

 
Shiro
354 příspěvků 23.11.13 20:21

Růžový trhanec na druhém obrázku nemá chybu. :D

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 23.11.13 20:49

Tipy, co si na ples vzít, najdete ve starších článcích, jsou tu minimálně dva poměrně obsáhlé.

 
misial
1394 příspěvků 23.11.13 21:29

Tak ono k tomu, v čem nejít, tady taky nebylo řečeno zrovna málo už dřív…

 
JazzmineTea
468 příspěvků 23.11.13 21:01

Tak tohle jsou po nějaké době fakt mňamky.

 
bestia
2296 příspěvků 23.11.13 21:13

…alebo ako vyzera vata a ako zarobit xkrat na tom istom, vsetko v jednom

 
Ascari
315 příspěvků 24.11.13 21:36

Vy za čtení tohoto blogu/článku něco platíte?

 
Monabell
73 příspěvků 23.11.13 21:40

Náhodou, mě článek pobavil :-)

 
aailyyn
807 příspěvků 23.11.13 22:00

A to se mi střih těch prvních šatů i líbí, kdyby nebyly tak odfláknutě udělané…

 
atrix
483 příspěvků 23.11.13 22:13

Luxury World má i hodně jurodivé modelky… U černých krátkých tylových šatů s červeným jakožepasem postrádám podložení živůtku z tylu něčím neprůhledným, leda že by děvence nestačily ty extrémní vnady, aby tanečníka uvedla do tranzu, ale rovnou ho chtěla i bradavkami při tanci prošpikovat… :D :D :D

 
Veroniq
264 příspěvků 24.11.13 16:34

Není pod tou vrstvou náhodou nějaká všitá podprsenka v tělové barvě? Spíš bych se bála, že nastane situace, kdy se bradavky octnou zcela mimo živůtek ;)

 
Niccika
10 příspěvků 23.11.13 22:18

Já myslím, že by tady ani žádné CO si tedy vzít být nemusí, nebo jste někdo snad překvapený, že tohle je děs? Je to prostě shrnutí toho, jak postupem času lidem klesá vkus…
A že si chudinky maturantky najednou uvědomí, že to co si zamluvily vypadá děsně? Jestli je to nenapadlo v prvním okamžiku co to viděli, tak si to neuvědomí ani teď :) a jelikož mě čeká už za chvíli můj vlastní maturiťák, vím o čem tu je řeč. Viděla jsem takovýchto (a i mnohem horších, tohle je hooodně slabé oproti některým jiným „plesovým“ šatům z některých stránek) šatů spousty, ale nikdy mě nenapadlo nic jiného než to, že musím z té stránky rychle utéct, než se spustí antivir.

 
Hafina01
63 příspěvků 24.11.13 00:51

Děvče, tebe kromě maturiťáku čeká i maturita z češtiny. Chtělo by to zopakovat si shodu podmětu s přísudkem, abys trefila správné i-y podle rodu, a vedlejší větu vztažnou by bylo dobré oddělit čárkou na obou stranách… Občas je to na internetu trochu češtinářské peklo, nejen módní.

 
Niccika
10 příspěvků 24.11.13 18:32

Jono, to uznávám :/ na češtinu sem levá. Škoda, že automatické opravi na googlu nehlídaj i to. Příště si musím dáát větší pozor :)

 
Saxofon
508 příspěvků 25.11.13 12:46

OpravYYYYYYYYYYYY!

 
lucindaSK
886 příspěvků 24.11.13 06:13

Aaaach, tak on je Gloockler momentálne Bohom Bonprixu, tým odporúčaným doplnkom sa netreba čudovať:

http://www.bonprix.de/…kler-januar/

Příspěvek upraven 24.11.13 v 06:14

 
Verhro
630 příspěvků 24.11.13 13:18

Vždyť Jede Frau ist schoen.

 
Motyka
327 příspěvků 24.11.13 13:12

Začátek mě skvěle zmátl. Na fotku jsem zírala asi 4× a hledala jsem to velmi elegantní podtrhující postavu, pak jsem i rozklikla web…a pak mi došlo, že si autorka dělá legraci. Dobrá práce. Jinak už teď se těším na další článek o plesových šatech do Opery.

 
miss_anne
5 příspěvků 24.11.13 13:19

Tak, Ado.. co tedy doporučuješ?!

 
Brusnica
2 příspěvky 24.11.13 13:37

http://www.modnipeklo.cz/…eda-na-ples/

 
Brusnica
2 příspěvky 24.11.13 13:38

Článek, po kterém voláte, už na blogu je a jmenuje se výstižně „A v čem teda na ples.“ http://www.modnipeklo.cz/…eda-na-ples/

 
Korytt
271 příspěvků 24.11.13 16:23

Tohle je bída, těch článků a keců o tom, jaké šaty si nevzít…to už tady bylo tolikrát, jen s jinými fotkami. Tohle je práce tak 10-ti minut. Nic ke čtení, nic k poznávání, nic objevného, prostě peklo!!!

 
MP Helena
78 příspěvků 24.11.13 22:16

Opakování matka moudrosti.
Myslím, že Ada to tady nemá povinné. Když nebude dlouho nic psát, tak sem přestaneme chodit. Bude to škoda, ale těžko ji můžeme kritizovat za nepsaní blogu…

 
Korytt
271 příspěvků 25.11.13 06:53

Ale já si nemyslím, že zrovna v tomhle případě jde o opakování, článek sám o sobě mi prostě přijde odfláknutý:o( spíchlej v rychlosti na koleni.

 
Panna
13 příspěvků 25.11.13 17:18

Co Vám brání napsat něco lepšího? Když to bude tak vynikající, jak si myslíte, Webdio po tom hrábne!

 
Korytt
271 příspěvků 25.11.13 17:40

Nepovažuji se za blogerku ani se za ni nevydávám, což mi snad nebrání v tom vyjádřit svoji kritiku vůči tomuto článku.

 
Cornero
386 příspěvků 24.11.13 16:30

Ta druha fotka je ale genialne kycovita. Nejenom poutove saty ale vyraz sperky a predevsim liceni to cely dotvarej. My se tady tomu smejem ale kdo byl nedavno na maturitaku na mensim meste tak vi ze tohle neni nic neobvyklyho.

 
Chany
871 příspěvků 24.11.13 16:40
Hnědé šaty

Z Bonprixu jsem viděla loni nebo předloni na plese, nevypadaly nijak špatně- proto si je pamatuju. Třeba zrovna ty konkrétní šila ta nejšikovnější z celé smečky asijských švadlenek… ;) Ovšem stylistka by zasloužila vyvěsit do průvanu.
Vnadné blondýně v černých minišatech bych rozhodně nedoporučovala tancovat čardáš ani letkis… :-D

Příspěvek upraven 24.11.13 v 16:43

 
lorens
1593 příspěvků 24.11.13 19:18

Trochu jsem pobrouzdala po netu a musim uznat, ze to holky nemaji lehke. Nabidka omezena a z velke casti nevkusna. Sem tam neco (malo) docela hezkeho clovek najde, ale zas kdyby po tom sahla kazda, budou maturitaky vypadat jak promenada druzicek na svatbe s dress code, protoze puvod nabizeneho zda se byt vsude stejny. Jak rikam, nemaji to lehke.

 
benyka
4236 příspěvků 24.11.13 19:37

Já tedy nevím, ale krom běžně tepaného nevkusu nebo nekvality materiálu a ušití (což je věc každého, na co má a na co nemá) mě iritují hlavně zkracovače ramínek na společenských šatech (viz obr. 1), což je vada systémová. Nechápu, že proti tomu okamžitě nevyjedou třeba odbíračky průhledných ramínek nebo viditelných hranic tenkých a zesílených částí punčocháčů, o silonkách a ťapkách do sandálů nemluvě. :-)

 
lorens
1593 příspěvků 24.11.13 19:45

Jasne, ze irituji. S nabizenou fialovou podprsenkou by nejspis vykukovaly raminka a zkracovace dvakrat. Ale clovek nekdy jen mavne rukou, protoze uz by to celkovy dojem stejne neovlivnilo nebo uz nema silu. :)

 
bubbagump
44 příspěvků 24.11.13 20:39

Nechutné hadry.

 
hAnko
7 příspěvků 24.11.13 21:16

Jako tele jalové jsem na kolonu v tanečních šla v „luxusních“ lesklých nažabičkovaných orůžičkovaných fialových šatech s rukavičkami na prsty z tržnice, které mi koupila teta. Že jsme za ně tehdá daly 1800, z toho mě dodnes jímá hrůza. :D
Na maturiťák už jsem trochu dospěla, a i když na Caxu tady bylo leccos napsáno, v roce 2006 jsem měla štěstí a ulovila u nich jednoduché světle růžové šaty s kratší vlečkou, bez lesku, bez flitrů… Až jsem si mezi šlehačkovými spolužačkami připadala jako chudá vesničanka. :D A půjčovné vyšlo na 500.

Příspěvek upraven 24.11.13 v 21:30

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 24.11.13 21:20

No a koho majú dievčatá za vzor?. Ada, viem, že o slávnostných akciách moc nepíšeš, ale čo takto vziať si na paškál tohtoročného Zlatého slavíka napríklad? Nie je to anketa kvality, ale popularity a to hodne ukáže. Zabrúsila som do fotogalérie a hne´d prvá fotka - také pekné, milé, usmievavé a určite nie chudobné dievča Lucka Vondráčková ma dostalo do kolien. Prečo preboha, povie mi niekto, prečo práve takéto šaty? Fotka je z afterparty (na hlavnej ceremónii mala róbu z ktorej jej liezla podprda pre zmenu), ale aj tak boha jeho, kliknete na detail fotky a lesk umeliny vám vypáli sietnicu.

Příspěvek upraven 24.11.13 v 21:30

 
Maxizna
24 příspěvků 24.11.13 21:55

Mě poměrně zaujala délka bot…

 
Jana III
26 příspěvků 25.11.13 09:10
stříbřenka

Tak jako tak by neměla tu sukni takto vysoko zdvihat, nejen kvůli botám. Vypadá to lacině, či opile. Na soukr. akci ať si jde třeba jen ve střevíčkách, ale tohle je trochu moc divoké, na veřejnou akci.

 
aailyyn
807 příspěvků 25.11.13 12:30

Jo, to by byl zajímavý námět na článek, navoněná bída v podání našich celebrit na společenských akcích. Asi to máte jedno, jestli je to okresní půjčovna v Horních Kotěhůlkách nebo šaty od návrhářky, když to všechno vyrobila tvořilkovská patla zaklesnutá beznadějně v polovině osmdesátých let.

 
Ascari
315 příspěvků 24.11.13 21:27

A i kdyby holka nakrásně sehnala ty nejlepší šaty, řekněme třeba červené, tak její partner/přítel není kolikrát ani schopen si k tmavému obleku vzít kravatu odpovídající barvy, aby ladili. Tím spíš, když (jak už to bývá) je starší (není student téže školy) a není to žádný tele, který se musí ptát doma, do kdy může zůstat venku (ne že by se plnoletí maturanti ptali).

Mně nepřijde, že by tento článek byl zbytečný nebo recyklovaný, prostě nastoluje agendu a dává jasně najevo, že v otázce „kvality šatů“ by nemělo hrát roli, jestli jde o ples elitního gymnázia z P1 nebo průmyslovky ze Šluknovského výběžku. Když se chce, všechno jde.

Edit: solidní výběr za normální ceny se dá najít mimo jiné ve van Graafu na Václaváku.

Příspěvek upraven 24.11.13 v 21:31

 
Monys01
328 příspěvků 24.11.13 21:40

Sladění s přítelem si snad už každá maturantka dokáže ohlídat, ne? Jasně že to stojí námahu a běhání s šaty (v případě šatů šitých na míru, jako v mém případě naštěstí zbyl kousek látky) po různých obchodech, ale výsledek, myslím stojí za to :)

Příspěvek upraven 24.11.13 v 21:44

 
Ascari
315 příspěvků 24.11.13 22:20

Krása. Ale jak jsem měl možnost zjistit, pravidlo to není :)

 
zwedavka
676 příspěvků 25.11.13 07:19

Sluší vám to - až na tu podezřelou mašli přes tělo. Bez ní by to bylo dokonalé. Co je to za ošklivou módu, staré dobré maturitní stužky se mně líbily teda mnohem víc.

 
Monys01
328 příspěvků 25.11.13 09:35

Odhlasovaly se šerpy, byly šerpy. Některé slečny byly proti, protože po stužce by zbyla na šatech dírka, a když vám za ní někdo škubne, tak dokonce díra..

 
Moir
1805 příspěvků 25.11.13 11:20

Šerpy že jsou novota a ošklivá móda?

 
Hanelle5
65 příspěvků 25.11.13 11:24

Někde je považují za novotu, jinde jde o tradici trvající přinejmenším desítky let. ;)

 
Stemcells
97 příspěvků 25.11.13 12:51

U nás probíhá na podzim tzv. stužkovací večírek, kdy na soukromém večerním posezení ve vinárně maturanti dostanou od třídního stužku, kterou pak do maturity nosí např. na tašce či čepici, pak v únoru probíhá maturitní ples, kde se šerpuje. Bylo to tak za mne, je to tak stále. Maturovala jsem před skoro dvaceti lety, nevím tedy, proč by to měla být „nová móda“.
Mimochodem u nás si nosí maturanti na ples kdo chce co chce, v jistých krajích, kde jsem studovala, chodí maturantky na ples výhradně v bílých šatech.

 
zwedavka
676 příspěvků 25.11.13 12:57

Je fakt, že jsem nikdy nezkoumala, jaké jsou zvyky v celé republice, znám jenom zvyky z okolí. O nějaké šerpě jsem se doslechla až od dětí.

 
MP Helena
78 příspěvků 24.11.13 22:28

Já vždycky myslela, že maturitní ples je školní a třídní akce, tudíž tam maturantky tančí hlavně se spolužáky a ne s barevně doladěným partnerem. Nemluvě o tom, že mi připadá barevné slaďování blbé obecně. Nesmí to vypadat blbě vedle sebe, ale opravdu nemyslím, že je potřeba ladit kravatu do barvy bot tanečnice.

 
Ascari
315 příspěvků 24.11.13 22:48

Maturitní ples je společenská akce a není výjimkou organizace vstupného „student plus jedna“. Nemálo studentek se chce vytáhnout před spolužačkami, ještě na poslední chvíli, že ve stadiu konce střední školy mají vážný vztah s o x let starším chlapem. Neptejte se mě, proč to tak je, já to nevím, ale zažil jsem to. Snad „aktuální“ (upřímné) studentky potvrdí, že nejdou na maturiťák hlavně proto, aby si zatancovaly se spolužáky.

Podívejte se výše na barvu šatů a kvavaty. Podle mě to vypadá famózně. Být ta kravata modrá/jiná, vypadal by jako cizí chlap. Takhle je jasné, že patří k sobě, a je to úplně jiný level elegance. :)

Příspěvek upraven 24.11.13 v 22:51

 
aailyyn
807 příspěvků 24.11.13 23:37

No, vždycky jsem brala maturitní ples částečně jako veselici pro maturanty, podtrhující výjmečný ráz toho, že tedy zavíráme jednu životní etapu, ale ještě spíš coby událost pro veřejnost, respektive nejbližší rodinu: maminky, babičky, aby jako mohly být pyšné, že to naše dítě maturuje a jak mu to sluší. (Přestože tahle akce není alkoholuprostá, tak mi tak nějak nepřipadá společensky únosné se už při předtančení opilostí sotva držet na nohou a hodí se tam trochu zachovat dekorum.) A partnera jaksi automaticky počítám mezi nejbližší rodinu. Tak mi připadá samozřejmé ho tam mít a věnovat se mu a tančit logicky s ním (pomíjím první tanec, který dívka absolvuje s tatínkem, není-li to nějak specifický zvyk v našich krajích, tedy). Od pijatyky se spolužáky jsou stužkovací nebo pomaturitní večírky. Alespoň já to takhle cítila i na maturitním plese, že je to MŮJ večer a ten chci samozřejmě sdílet se svými nejbližšími, což je, při vší úctě je spolužákům, moje rodina.

 
zwedavka
676 příspěvků 25.11.13 07:23

Tak tento zvyk neznám, brát si rodiče na Stužkovou nebo na maturiťák, my byli rádi, že jsme bez dozoru.

 
aailyyn
807 příspěvků 25.11.13 09:33

Stužkovací večírek je v mém rodišti (střední Čechy) něco jiného: klasická opíjecí akce pouze pro maturanty, která se děje už na podzim. (Jmenuje se to stužkovací, protože tam maturanti dostanou stužky, na maturitním plese se dávají šerpy.) Tam jsou studenti opravdu sami pro sebe, neformálně odění a alkohol tam prostě přiznaně teče proudem. V zimě potom maturitní ples. Sem se zvou rodiče, příbuzní, partneři, kamarádi mimo školu. Je to formální akce, má to mít punc jistého lesku a je to samozřejmě celé takto vznešené částečně pro okolí než pro samotné maturanty, protože před dojatou babičkou (která vidí vnuka/vnučku, pokud nechodili do tanečních, dost možná poprvé v obleku/šatech a ne v džínách - obě pohlaví) samozřejmě nemůžete zvracet z pátého panáku. Přišlo by mi divné se tam věnovat spolužákům a pak asi taky logicky tančím s partnerem. No a když už je všechno opravdu zdárně za námi, tak se ta úspěšná maturita ještě oslaví na jaře na maturitním večírku.

 
MP Helena
78 příspěvků 25.11.13 17:09

Sorry, já nemyslela se se spolužáky opít, myslela jsem prostě chovat se společensky a předvést těm babičkám a i učitelům, jací jsme úžasně dospělí. A to právě hlavně jako celá třída, ne jako nezávislé páry a několik takových, co zůstane na ocet. Ale asi je to naivní představa a vyžaduje to školu, kde nejsou samé holky/samí kluci. Mně bylo na maturáku 17 a devatenácti a víceletí mi připadali strašně staří, tancovala jsem se spolužáky.

Ladění tanečníků dohromady mi připadá správné jen na soutěžích, protože tam je to prostě nedělitelný pár. Na plese jsou žena a muž, kteří - obzvlášť na tom maturáku - by nedělitelní být neměli. Si myslim.

 
Cornero
386 příspěvků 25.11.13 02:17

Moc si nedovedu predstavit ze devatenactileta holka bude radsi tancovat se spoluzaky nez se svym klukem. Co se tyce ladeni barvy saty x kravata/kosile tak mi to prijde bez napadu krom toho podle etikety to taky zadna bomba neni. 1) na ples je vhodnejsi smoking ve kterym na nejaky barevny ladeni muzete vcelku zapomenut protoze vse je predepsane 2) kdyz uz oblek tak s bilou kosili a rozumnou kravatou (ruzova tyrkysova a dalsi jasavy barvy jsou trochu ulet). Muzeme polemizovat ze na maturitaku je to vsem ukradeny ale jednoduchou pravdou je ze to co si chlap muze vzit na ples neni o mode ale ciste o etikete.

 
Ascari
315 příspěvků 25.11.13 07:39

Souhlasím, nicméně chtít po partnerovi maturantky na plese smoking už by asi bylo moc. Byl by asi jediný. Smoking je na plesy, kde je to předepsané (očekávané) a kde by chlap v obyčejném obleku byl v menšině. Tady by to bylo naopak. :) I proto si myslím, že sladit kravatu podle šatů, které si vybere ta holka, není až taková hrůza.

 
Cornero
386 příspěvků 25.11.13 12:22

Je pravda ze malokdo ma doma smoking a dat dva litry za pujceni na vecer plus casto zaloha je docela kruty. Mne slo spis o to ladeni protoze u spravnyho plesovyho odevu taky nic ladit nejde a krom toho nektery barvy co maj holky na satech se na plesovou kravatu nehodi. Nemyslim si ze ve vkusny vecerni spolecnosti by chlap mel nosit ruzovou oranzovou nebo tyrkysovou kravatu.

 
Monys01
328 příspěvků 25.11.13 17:29

Já si myslím, že dokud nebude muž mít křiklavě růžovou košili, což už by bylo vážně moc, tak to vypadá v celku pěkně. Vám se zdá, že ta kravata je moc „růžová“? Detail asi není moc vidět-vzor je modro-fuchsiový. Asi to dělá ta fotka.

(edit:překlepy)

Příspěvek upraven 25.11.13 v 17:30

 
Cornero
386 příspěvků 25.11.13 23:18

Uz jsem to psal vejs. Vy i ja muzem mit ruzne vychyleny standardy co je na ples hezky a co ne nicmene je to vcelku jedno protoze etiketa v tom ma docela jasny pravidla. Co se tyce meho nazoru na barvu kravaty tak na bezny noseni kdyz se dotycnemu ta barva libi proc ne. Ja osobne jsem pro min agresivni barvy ale to je uz jen o tom co se komu libi.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 26.11.13 13:10

Jó, kdyby to byl problém jenom maturantek…S pří­telem na spoelčenské akce moc nechodíme, a když jo, nejsme sladění vůbec. On má jen jednu kravatu a jeden oblek a nějaké sladění je mu ukradené.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 24.11.13 22:10

Děsné :( Ten bonprix je z toho nakonec ještě nejlepší! U nás se domluvilo, že budou mít všichni stejný typ šatů (žádná takováhle divočina, normální živůtek s dlouhou ne-šlehačkovou sukní).

 
malakaja
349 příspěvků 28.11.13 20:40

Domluvili…to by me taky potesilo :-D Dejme divkam svobodu vypadat za blbce:-)))

 
Hafina01
63 příspěvků 24.11.13 23:43

Moje taneční byly hodně dávno, v roce 1983. Máma dobře šila a obě jsme se sestrou měly několikatery šaty a samozřejmě dlouhou toaletu na závěrečnou kolonu.

Doba pokročila a dnes chodím na plesy s rodinou spolužačky. S manželem rádi tancují, několik let chodili do pokračovacích tanečních, aby si měli kde zatančit i mimo období plesů.

Když syn a dcera dospěli a absolvovali taneční, vzali je rodiče na jeden ples, aby děti naučili chovat se i v tomto prostředí. Rodiče předpokládali, že to dětem bude stačit jednou a dost. Omyl. Mladí si pochvalovali, že rodiče platí vše od bot po večeři, děcka i staří se vyřádí na parketu a začalo je to ohromně bavit.

Šaty pro dámy? Žádná půjčovna, ale dvě krásné róby, černá pro matku a stříbrná pro dceru. Plus pár kratších šatů na střídačku.

Někdy může maturitní ples mladé lidi navnadit, že nejen na diskotéce si lze s chutí zahopsat a bavit se dá v nekuřáckém prostředí s minimem alkoholu, ale s o to větší porcí společenského kontaktu.

Já dělám přísedící svobodnou tetičku, po úrazu netančící, zato mám důležitou funkci hlídačky kabelek, mobilů a klíčů od aut. Dneska nás už chodí širší kolektiv tří spolužaček s partnery původními i obměněnými, s dětmi vlastními i jejich partnery.

Plesání je fajn, už se těším na další sezónu.

 
Ymber
97 příspěvků 24.11.13 23:44

No, opravdu to u nás není s nákupem/půjčením slušných šatů snadné :-( Přesvědčila jsem se letos při shánění šatů na svatbu (svoji); chtěla jsem nějaké i nadále společensky použitelné, na barvě jsem netrvala vůbec, na stylu jen velmi přibližně, ale stejně to byl boj. Začala jsem to řešit pět měsíců před svatbou, myslela jsem, že mám fůru času, ale kdepak. V ČR, jak se ukázalo, seženete fakt jen tu šlehačku, třpytivý kýč, umělý satén a špatně zpracovanou organzu z Číny (případně při velkém štěstí pěkné šaty, ale za opravdu nepřijatelné ceny, a to nejsem z těch, kdo by za kvalitu nechtěli připlatit). V zoufalství zajdete do „jednoho z nejlepších salonů v Brně“, že si tedy necháte ušít šaty na míru, vysvětlíte, co chcete („hlavně ne korzet a umělý satén“) a co myslíte, že vám nabídnou jako jedinou variantu? Korzet z umělého saténu!!! Kolegyně mi pak potvrdila, že si nechala šít šaty třikrát a pokaždé to obrečela. Já jsem nakonec podnikla výpravu do Anglie, kde jsem během jediného dostupného dne vybrala šaty sice pěkné, ale úplně jiného stylu, než jsem chtěla, a navíc ne zrovna levné… No a když si uvědomím, že normální člověk rozhodně (a oprávněně) nebude ochoten podstoupit takové martyrium ohledně šatů na maturiťák, tak mi možnosti připadají dost skličující. Proto prosím, moc prosím o více tipů, kde nakoupit/ušít solidně!

 
Puca
22 příspěvků 26.11.13 22:14

Chapu. V sobotu jsem prosla vsechny obchody s obuvi v Palladiu v Praze - ne ze nemeli zadne spolecenske boty k velke vecerni, ktere by se mi libily, oni nemeli vubec zadne spolecenske boty k velke vecerni - nikde!! V zadne barve, v zadnem stylu, proste ani jeden par.

Tak nevim, v Praze uz nefunguje plesova / spolecenska sezona? Ja jsem nasledne poridila v Covent Garden, ale ne kazdy lita kazdy tyden do Londyna - takze kde holky nakupujete??

 
Linie
1703 příspěvků 27.11.13 11:15

Palladium není jediné místo v Praze. Snad existují i normální kamenné obchody, zvlášť speciální na různý sortiment.

 
Puca
22 příspěvků 28.11.13 17:51

Neni, ale zrovna jsem nahodou byla pobliz, takze jsem ho prosla. Prekvapilo me, ze tam nebylo vubec nic - to je vsechno.

 
Eleanor Rigby
552 příspěvků 25.11.13 09:08

„Maturáky se nám blíží a každá maturantka má v hlavě jen jedno: v čem vyrazit, aby zazářila a utřela všechny spolužačky.“
Aha. A já furt proč jsou moje rady ohledně šatů na ples tak nepopulární. Já byla prostě divná. Ano, před maturitním plesem jsem sháněla šaty (asi tak týden, ona byla taky pololetní klasifikace a tak), ale v hlavě jsem měla, v čem půjdu, aby mi to nebylo malé, protože ze svých plesových šatů z tanečních jsem poněkud popovyrostla. Šaty jsem měla nakonec dost jednoduché, bavlněné, z etnokrámku, s dlouhými rukávy, a jestli to moje spolužačky nějak řešily, nedoneslo se mi to. Ale nejspíš ani ne, i nad holkama, co šly už dopoledne ke kadeřníkovi, jsme spíš nechápavě kroutily hlavou. (No dobře. V jednom momentě se dvě holky smály, že vypadáme jak nějaká kronika odívání - jedna jak z padesátých let, já jako z šedesátých, a ta třetí jak ze sedmdesátých. Jestli jsem se měla cítit děsně potupena, tak mi to dodneška nedošlo.)
A myslím, že jsem si v nich ten ples užila líp než kamarádka, která si někde půjčila šaty bez ramínek (moc pěkné, x vrstev sukně a tak) a pak se bála, že když moc vydechne, tak jí spadnou.

 
majasa
5 příspěvků 25.11.13 11:00

Jasně, mě by fakt zajímalo, proč tedy těm „chudinkám“ neporadíš milá Ado..?

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 25.11.13 14:43
pretože už sa stalo?

http://www.modnipeklo.cz/…eda-na-ples/

 
Hanelle5
65 příspěvků 25.11.13 11:08

Chtěla jsem se podívat, jestli nabídka plesových šatů je opravdu tak hrozná, jak některé z vás psaly. Pokud se slečny řídí tím, co se objeví po zadání „plesové šaty“ do vyhledávače, tak potěš pánbůh.
Zarazila mě ale ještě jiná věc, na spoustě fotografií stojí modelky v naprosto šílených postojích a některé se tváří, jako by byly mučeny.

 
Monys01
328 příspěvků 25.11.13 12:45

Taky byste se tvářila zmučeně, kdyby Vás navlíkli do zelené šlehačky. :D

 
Hanelle5
65 příspěvků 25.11.13 13:07

No to naprosto bez diskuse :D

 
Veroniq
264 příspěvků 25.11.13 13:22

Díky bohům (nebo spíš mámě), své šaty na maturitní ples jsem ulovila už v létě na dovolené v Černé Hoře - byly předělené pod prsy (spodní část plisovaná), fialové, což byla barva, která byla podle všeho začátkem roku 2009 v kurzu (skoro třetina děvčat měla na sobě nějaký odstín fialové). Na začátku plesové sezóny dorazily překvapivě i do Čech, jeden malý krámek v našem malém městě je nabízel v bílé barvě a (oproti ceně, kterou jsme za ně dali my) byly hrozně drahé, takže jsem se s žádným dvojčetem nesetkala… Doplňky jsem měla perfektně sladěné (opět díky mámě, která mě nenechala vzít k fialovozlatým šatům černé boty z tanečních, i když prakticky nebyly vidět). Na plese bylo tenkrát dost hezkých šatů, ale největší úspěch měla kamarádka se šaty s živůtkem bez ramínek a bohatou sukní - nutno podotknout, že se ještě v průběhu plesu šla převléknout, protože jí celou dobu sjížděly. Když vidím, co Áďa vyšťárala, nechtěla bych výběr plesovek řešit ani dnes a jsem moc ráda, že mi ty maturitní ještě jsou. Mimochodem, na maturitních plesích jsem viděla i divočejší šatičky, než jsou ty na 2. obrázku, sotva pod zadek a s růžovým peřím ve výstřihu. Nebyla to sice maturantka, ale je to drsné…

 
Monys01
328 příspěvků 25.11.13 16:27

No, já jsem maturovala přesně rok předtím, než začala být fuchsiová barva v kurzu, takže jsem byla jediná, kdo měl takové šaty :) Vzhledem k tomu, že polovna maturantek byla v černé/tmavé modré/hnědé ap. tak jsem docela zářila, každý si mě všiml a chválil :)

 
Veroniq
264 příspěvků 25.11.13 18:09

Tak ono se to valí… Mně to nějak nevadilo, že jsme byly samá fialka, stejně vypadá ve výsledku každá jinak :D Ale zaujalo mě to ;) Možná by bylo zajímavé sledovat fotky jednotlivých ročníků, jestli každý rok nějaká barva převažuje…

Edit: U nás takhle vynikla a zazářila zelená. A jak koukám na fotky paralelky, kde bylo 2× víc děvčat než u nás, tam fialová téměř nebyla :D

Příspěvek upraven 25.11.13 v 18:19

 
vaanavi
61 příspěvků 25.11.13 18:08

Kam sa hrabe bonprix…
(http://www.cas.sk/…56/alexandra?…)

Příspěvek upraven 25.11.13 v 18:09

 
Veroniq
264 příspěvků 25.11.13 18:11

To je ovšem zajímavý experiment…

 
Monys01
328 příspěvků 25.11.13 18:31

Uf! Asi břišní tanečnice, ne?

 
Veroniq
264 příspěvků 25.11.13 19:16

Trochu se bojím, aby „břišní tanečnice“ nezačala být nějaká nadávka :D

 
Chany
871 příspěvků 25.11.13 20:24

Asi pro nějakého Alí pašu z Bagdádu… :-D

 
Hafina01
63 příspěvků 25.11.13 20:07

Tohle musela stříhat nějaká veselá švadlena v hodně velkém deliriu…

 
Chany
871 příspěvků 25.11.13 20:31

Pročpak má asi prsa ukurtovaný šejdrem? Aby si na volné rameno hodila culík? Nebo třeba tanečníka, ne?? ;) Je to ošklivý a nemá to logiku.

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 25.11.13 22:07

Juchuchúúúúúúú! A víťazom v kategórii najkrajší prvok fotky sa stáva: tretie miesto - kočiar, druhé miesto - kýbeľ, prvé miesto, no kto by to čakal - popolník!
Výhercom gratulujeme!

 
Ant.
245 příspěvků 25.11.13 20:52

Při výběru šatů (a to nejen na maturitní ples) je třeba zapřemýšlet o svých dispozicích, stavu účtu a vlastní představě o stylu, materiálu a barvě. Hodí se navštívit několik půjčoven, maturitních plesů, kde je možné se inspirovat a projet internet. Jsem ráda za dobu, kdy máme na výběr a jistou svobodu v oblékání, protože na společné fotografii z tanečních mamky (1982) měly všechny holky na sobě stejné šaty (lišily se jen barvou) a stejné účesy, podobné nebo žádné šperky.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 26.11.13 13:07

Už jsem si na to nějak zvykla, takže mě nepřekvapí, že jsou šaty a doplňky laciné, hnusné, poseté kamínky a veeeeelmi sexy.

 
DanaP
89 příspěvků 26.11.13 14:34
Zkuste švadlenu,

Já bych zkusila šaty ušít na zakázku. Cena je stejná jako půjčovné v „salonu“, můžete vytvořit šaty přesně podle vašich představ a ještě vám zůstanou kvalitní společenské šaty do divadla a na koncerty, po malé úpravě třeba šaty letní.

 
tyčka
14 příspěvků 10.12.13 17:52
Komolka

Vážené dámy, matky, dcery,
z ekonomického i estetického hlediska také doporučuji „uhnat“ švadlenu a zakoupit látku. Včera (9. 12. 2013)jsem, v rámci výletu za vánoční Vídni", navštívila i obchod s látkami u Komolky. I můj přítel, kterému tento artikl vůbec nic neříká, hleděl s úžasem na kilometry látek všeho druhu a barev. Látku, kterou tam zakoupíte, zaručeně nebude mít žádná jiná a šikovná švadlena zajistí střih přímo „na figuru“ (případně pak model přešije na použití do divadel, na zkoušky na VŠ apod. )I s jedním metrem látky od Komolky budete hvězda večera a šaty budou VAŠE!! V současné době mají výprodej letních látek - 7 eur/1 metr, šíře 140-150.

Příspěvek upraven 10.12.13 v 17:53

 
BP0991
213 příspěvků 26.11.13 14:56

Já jsem tak štastná, že jsem nešla na maturiťák… (takový gala večer to stejně nebyl..) Aspon jsem se nemusela smát všem holkám, co byly za trapky a měli na sobě tuny šlehaček…ufffff

 
slunceadéšť
51 příspěvků 26.11.13 16:57

http://cilichili.cz/…na-maturaku/

 
chic-nešika
143 příspěvků 26.11.13 19:15

@BP0991 a nemrzí vás skôr že ste tam neboli? bez ohladu na to čo by ste vy a ostatní mali na sebe, ten zážitok si už nezopakujete a o to tam predovšetkým ide ;-)

 
BP0991
213 příspěvků 27.11.13 16:25

Ne :-D To mě opravdu ale opravdu nemrzí…byla to stejně jen sešlost ze třídy a ty lidi jsem neměla ráda… V další škole to nestálo ani za námahu.. nene užiju si to zdaleka lépe s přáteli někde v baru než s bandou, které nemám ráda :-)

 
Korytt
271 příspěvků 28.11.13 11:30

Přidávám se k Vám…raději s někým s kým si rozumím, než s 25 pištějícíma blondýma a 5 rádoby intelektuálkama. Na maturitní ples mám vzpomínky… ani vlastně nevím, co jsem měla na sobě.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 28.11.13 12:00

Jo, taky jsem nebyla, přišlo mi to jako vyhozená spousta peněz a mezi ty lidi jsem nikdy moc nezapadala. Líto mi to nebylo a teď po letech už vůbec ne.

 
Korytt
271 příspěvků 28.11.13 12:12

No…já právě byla…zase jeden zabitej večer plnej trapných úsměvů a úslužných slovíček…podle mě to všichni tak trochu víc hrotí…už chybí jen volba krále a královny plesu a je tu Amerika jako vyšitá

 
BP0991
213 příspěvků 29.11.13 16:59

Jsem ráda, že to takhle nevidím sama.. :-)

 
Wolfsteen
4 příspěvky 28.11.13 10:55
Sexice

Nejlepší je, když se do šatů sexice navleče děva s pár i více kily navíc:-)

 
Knitty
58 příspěvků 28.11.13 13:02
Chybí výchova ke vkusu

Mám dvě dcery prťavky, maturitní plesy jsou ještě daleko, ale vidím zcela jasně - dnes je velmi těžké učit děti vkusu. Odmala. Učit je, aby viděly rozdíly v ilustracích, ukázat jim krásu architektury, přírody, vzít je do galerie… Ukázat jim na zajímavých šatech, co konkrétně ty šaty činí zajímavými… A naopak, aby se naučily rozlišit nevkus, nekvalitu, lacinost i přehnané zvýrazňování sexuality. Když ale odmala dcerám vysvětluji takové pojmy, věřím, že si potom - s určitou pomocí - dokážou vybrat rozumně.
Příklad - pečlivé vypracování kostýmů v pohádce Mirror, Mirror, které navrhovala již zesnulá Eiko Ishioka. Pohádka u nás jede stále dokola, tak proč holčičkám nevyzdvihnout nádherné vypracování všech šatů? Nebo, když si vybírají oblečení ze skříně - proč jim nevysvětlit rozdíl mezi umělotinou a přírodními materiály?
Když si vybírají knížku v knihkupectví, proč jim neukázat rozdíl v kvalitě ilustrací?
Nevím, zda moje dcery budou mít dobrý vkus, až vyrostou. Ale už chápou kvalitativní rozdíly u hraček, běžného oblečení, bižuterie. Samozřejmě, že i v naší domácnosti se objevuje určité procento polyesteru, čínského plastu a křivých švů. Ale učíme se.

Příspěvek upraven 28.11.13 v 13:10

 
Hafina01
63 příspěvků 28.11.13 16:44

Jeden odkaz oficiální prezentace šatů - http://jizerkatextil-px.rtrk.cz/…-201102.aspx

skvělá fotka č. 103

Příspěvek upraven 28.11.13 v 16:46

 
malakaja
349 příspěvků 28.11.13 20:26

Ja si rikam…vdavat se muzete nekolikrat, maturitni ples je jen jeden B-). Nemam problem s vydaji na oslavy studia.vic mi vadi aktivity nad ranec priprav k maturite a na vysokou. Sarada kolem ma byt sluzbou tretaku. Nekde to tak funguje a je to logicke..

 
Princezna Anežka
24 příspěvků 28.11.13 22:07

Tak v šatech z prvního obrázku, z Bonprixu, bych na ples tedy doopravdy nešla.
Sežerte mě, ale raději bych šla v těch černých krátkých. V těch se dá alespoň tančit, ale to většina z vás na plese asi nechce, jak se zde dočítám… :-)

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 29.11.13 12:20

Já myslím, že v nich tančit jde normálně, ta sukně vypadá, že není nijak zvlášť úzká.

 
Cathero
200 příspěvků 02.12.13 13:40

Hmm, maturitní plesy a módní peklo, které je na nich v hojné míře k vidění, to je věčné téma. Letos maturuji a jak to každý rok vždycky všichni řeší, už mě to tolik otrávilo, že jsem prostě koukla na první stránku s šaty, která mě napadla a hned si vybrala. Budu mít tyhle http://www.newlook.com/…s-_292555901 a i když někomu můžou připadat nudné, já jsem asi trochu klasik a nijak nestojím o to, být středem pozornosti. Devět stovek za vkusné, elegantní šaty, které mi navíc dělají skvělou postavu, no, uznejte, že to jde, bez stresu a zbytečného vyhazování. A materiál je opravdu kvalitní.

Příspěvek upraven 02.12.13 v 13:41

 
Utikacek
16 příspěvků 02.12.13 20:50

http://www.bonprix.cz/…st_-znacka_-?… inu i tady je na co koukat

 
Atrofie
741 příspěvků 04.12.13 16:00

Ale v případě šatů u Bonprixu opravdu raději jen koukat na fotky…koupit si tam bundu, rifle, o. k. to se dá, ale šaty fakt ne. Obvykle je to totiž dost brutální kus vytahaného hadru (zkušenost mé sestry, která se „nepoučila“ hnedle třikrát…a třikrát vracela :-) )

 
Jarmilax
26 příspěvků 06.12.13 11:10
Šaty na maturitní ples

Jo, jde, jsou nadčasové, myslím, že je užijete i později než v..nácti.
Ano, je kolem toho humbuku až až, děkuju za typ. možná to riskneme a něco také vybereme.

 
DanielaS
4603 příspěvků 03.12.13 16:56

Jsem stastna, ze jsme maturitni ples vubec nemeli. Chapu financni aspekt veci, u nas se v rodinnem rozpoctu s nejakymi saty pro me nepocitalo vubec, od tanecnich po promoci. Kdyz jsem pred prvnim plesem dostatecne prosila, uvolila se se mnou maminka jit nakupovat. To obnaselo dojit dva bloky k nejblizsim Vietnamcum a tam poridit saty. Byly letni, vzorovane, umelohmotne, beztvare, ale byly to SATY a staly celych SEST STOVEK, tak co bych jeste chtela. Jezis, jak ja bych rada obchazela obchody, nerku-li nechala sit na miru…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 04.12.13 15:50

A co takhle článek o tanečních kostýmech v soutěži StarDance? Od minulých sérií změnili návrhářku a některé kostýmy jsou příšerné, jak pro tanečníky, tak pro tanečnice. Např Ondřej Brzobohatý tančil paso doble bez košile, což mi přišlo jako faux pas.

 
MorusRubra
454 příspěvků 04.12.13 23:01
polonahý Brzobohatý

Tak zrovna paso doble tanečníci docela často tančí jen ve zdobeném (toreadorském?) kabátku a bez košile. To není nic zvláštního. Třeba Derek Hough v Dancing with the Stars taky často tančí nahoře bez. Pohled je to veskrze příjemný;-)

Tento rok např. paso doble https://www.youtube.com/watch?… nebo rumba https://www.youtube.com/watch?…

Stačí chvilka na youtube a najdete těch videí spoustu (DWTS či různé exhibice).

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 05.12.13 09:17

Mě to přišlo, že si košili někde zapomněl ;) V minulých letech tančili pánové paso v barevné košili a přišlo mi to mnohem lepší. Na Nově bych něco takového čekala (myslím kostým bez košila a tím pádem holý hrudník), ale na ČT mi to přijde moc.

 
RenataRen
466 příspěvků 07.12.13 11:16

Ado, nebylo by lepší hodit nějaký článek s pěknými šaty a s radami, na co si dát při výběru pozor? Chápu, že tohle je „peklo“, ale chtělo by to i pozitivní příklady.

 
Walkyrka
4 příspěvky 10.12.13 15:12
Já to měla jednoduché

Na svém maturitním plese jsem se promenádovala s bříškem. Nutno dodat, že jsem před tím úspěšně ukončila tříletý obor, takže mi bylo 21. Moje třída si vybrala bílou barvu. Dodnes to hodnotím jako atentát na mě, jakožto jejich těhotnou spolužačku. Když jsem koukala na nabídku těhotenských svatebních šatů, protože maturitní těhotenské se opravdu nedělají, jsem zděšeně prchala ze salónu a v očích hrůzu. Nechtěla jsem vypadat jako super vykrmená husa. Nakonec jsem to vyřešila velice elegantním způsobem, vzala jsem za ruku mou babičku, objednaly jsme společně pár metrů kvalitní tkaniny, ušily jsme z ní šaty ve stylu athénských bohů, takže mi decentně zvýraznily plné poprsí, neměla jsem výstřih až pod pupík, ale taktně skryly bříško. Byly dlouhé až na zem a při chůzi se vlnily jako mořské vlny. Byly jednoduché, ale i přes jejich jednoduchost jsem se stala královnou plesu. Jinými slovy, jsem i v šestém měsíci, působila elegantně, nenásilně a nevulgárně. Taková umírněná elegantní budoucí matka.

Příspěvek upraven 10.12.13 v 15:14

 
malakaja
349 příspěvků 14.12.13 23:33

X-D

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.12.13 13:51

Vypadá to jako diskokoule, která se pozvracela.

 
Atrofie
741 příspěvků 29.12.13 12:30

:-D však už tam má připravený kyblík i s hadrem

 
Jarmilax
26 příspěvků 15.12.13 23:28
Šaty na maturiťák

Vaše hezký, kamarádčiny, no dost mě překvapuje, že jí je někdo obdivoval, co je na nich záviděníhodného, ten obdiv okolí? Nejsem xenofobní, ale asijská lidová kultura mě nebere.
Ale jinak, pokud, jste si večer užila, tak Vám to moc přeju. Každému jeho nebe.-)

 
sonyah
4 příspěvky 15.12.13 14:56

Ještě, že si šaty na maturitní ples šiju sama :-) za kvalitní hedvábný samet jsem dala něco přes tisícovku a šaty jsem si ušila tak, abych je mohla nosit i na jiné příležitosti. Rozhodně mnohem lepší, než si za 2 až 4 tisíce půjčit konfekci z půjčovny na jeden večer.

 
eson
25 příspěvků 15.12.13 23:06

Mám asi deset dní po maturitním plese. Nečekala jsem to, ale sešly se u nás samé vkusné šaty. Upřímně, tu odstrašující křiklavě růžovou věc z článku si už na ples nebere skoro nikdo, až na pár výjimek jsou to šaty typu „neurazí, nenadchne“. Většina z nás si buď šaty objednala na míru ze zahraničí (tedy Čína, proč to nepřiznat, když jsme byly spokojené) nebo nechala ušít u šikovné švadleny (ač jsme maloměsto, je jich tu pár vyhlášených). Přidávám dvě fotky, béžové krajkové jsou moje šaty a ty druhé jsou spolužačky, ze které byli všichni úplně mimo a šaty jsem jí i záviděla.
P. S. Plesy sice jsou příšerně předražené a zbytečné a mládež se opíjí a je to zhýralost a všechno, ale byl to nejlepší večer mého života ;)

 
Monys01
328 příspěvků 16.12.13 21:42

Ty Vaše vypadají na fotce lépe ;)

 
malakaja
349 příspěvků 25.12.13 23:12

Co jste ji zaviděla?:D levny lesklý organtyn a maso?:)))

 
eson
25 příspěvků 28.12.13 15:59

Byly barevné, zajímavé and fun, moje mi přišly víc old fashioned. :)

 
malakaja
349 příspěvků 30.12.13 23:14

Za ty tvoje se nebudeš stydět ani jako dospělá žena, a ani se pochlubit vnoučatům, jsou krásné, adekvátní věku:) Kamaradčiny byly dobré tak pro nějakou chudou zavodní tanečnici;-)

 
vevka01
2 příspěvky 11.01.14 19:43

Ty tvoje béžové jsou nádherné! maturuju za rok, a najít něco podobného, jsem v sedmem nebi :)…ty kamaradciny, to je pro mě děs :D

 
MarketaHrodkova
3 příspěvky 28.07.15 14:38

Souhlasím, tvoje jsou překrásné :-)
Rozhodně není co závidět! :-)

 
blackberry4
1 příspěvek 31.12.13 23:14
.

Cítila som sa ako princezná ;)

 
Draki
110 příspěvků 11.01.14 20:41

„Maturiťák“ jsem měla před rokem. Před ním jsem se rozhodovala, zda si pořídit „vysněné“ nekonvenční šaty od Riwy Nerona, nebo něco, co by za vkusné považovala většina lidí. Zeptala jsem se tady v poradně ( http://www.modnipeklo.cz/…iwy-na-ples/ ) a reakce byly velmi různorodé, většinou však takové, že pokud se v nich budu dobře cítit a jsou opravdu vysněné, vzít si je mám. Vzala jsem si je, lehce upravené. Co si budeme povídat, pozornost jsem vzbudila a to jak pozitivní, tak negativní. To bylo však mým cílem a celý večer jsem se tak cítila příjemně, uvolněně, provokatérsky, zkrátka jsem „se v nich cítila“. Možná jsem totiž sice měla „nevkusné šaty“, ale držela jsem se vzpřímeně, nikde mi nic nevyčuhovalo, korzetový top mi nedělal špíčky, nekoukaly mi nohy až pod zadelí…
Všechny tyto „neduhy“ totiž na plese byly a tak jsem přeci jen asi nebyla nejhorším módním prohřeškem večera. Také bych ráda zmínila, že mi Peklo dost změnilo vkus. Než jsem ho začala navštěvovat, tak by se mi některé z šatů v článku možná líbily také. Bohužel sem ale nechodí všechny maturantky v ČR.
Co tím chci říct? Nechci obhajovat šaty nekvalitní, s 2 metrovou obručí, nebo „kurví kroje“. Co je moc, to je moc. Ale spousta z šatů v článku se bude líbit spoustě dívkám (hlavně všechny růžové). Navíc například šaty s odhalenýma nohama si prostě na hezké holce obdivovatele najdou na každém plese. ALE! Podle toho, co jsem viděla na našem plese, jak jsem se cítila atd. bych já osobně řekla, že je stokrát lepší holka v lehce nevkusných šatech, která se umí chovat, chodit a je narovnaná, než dívka v nádherných, vkusných šatech, která se chová jako „hovádko“. K tomu, aby se dívka hezky chovala je důležité, aby se v šatech cítila přirozeně a příjemně. A věřím, že když dívku, která chce mermomocí princeznovsou šlehačku „narvete“ do jednoduchých šatů, bude si připadat jako šedá myška a přirozeně rozhodně ne (totéž platí samozřejmě obráceně).
Za tímto názorem si stojím. Pokud se dívka v šatech hezky chová a není to vrchol nevkusu, nic proti jejím šatům nemám. Pokud má šaty nepadnoucí, je mi jí spíše líto a pořádně bych nabančila prodavačkám. Bohužel jsou to často potvory, schopné půjčit všechno, nehledě na tvar slečny (vlastní zkušenost z věnečku - za to, jaké tvary na mě ty šaty udělaly se doteď stydím, tenkrát jsem ale při půjčování neměla soudnost, kterou jsem získala až tady).
P. S.: Teď už jen doufat, žemé šaty nebudou připadat jako vrchol nevkusu Vám. :D

 
Monys01
328 příspěvků 12.01.14 07:48

Chtělo by to fotku šatů, na stránkách už nejsou..

 
Lizzie  12.01.14 07:56

Jo, taky si myslím, že je důležité se v těch šatech cítit dobře. Měla jsem dost velký problém s barvou, protože mi celá moje rozvětvená rodina tvrdila, že na ples se chodí zásadně ve světlých šatech. Jenže já jsem hodně bledá a v čemkoliv světlém vypadám jako nemocná, takže jsem si nakonec řekla, že je lepší vybrat si nějakou barvu, která mi bude slušet než se nutit za každou cenu do světlé a být celý ples nesvá. Teď mám u švadleny rozešité tmavě modré šaty ve stylu padesátých let v délce těsně pod kolena, vím, nejsou dlouhé ani světlé, ale myslím si, že se v nic budu cítit mnohem líp.
S délkou šatů jsme taky měla problémy. Přiznávám, že jsem po dlouhých šatech nijak netoužila a nikde jsem nenašla žádnou kloudnou odpověď jaká délka je teda přijatelná. Názory tady jsou dost různé, někdo tvrdí, že na ples se chodí zásadně v dlouhých, někdo že na tom tak nezáleží. Taky si myslím, že je trochu otázka doby, protože když jsem si prohlížela fotky z mamčina maturitního plesu (tak z půlky 80. let) bylo to přesně naopak, většina holek tam měla šaty ke kolenům a dlouhé byly výjimkou.

 
dobama
1 příspěvek 15.01.14 00:24
Moje královna maturitního plesu

Jdu se pochlubit s mou královnou - dlouho jsme hledaly ty správné šaty - šlehačkové šaty není gusto ani jedné z nás…objevily jsme tyto v Zaře - mají holá záda, jsou úplně jednoduché, mírně průhledné… Dcera v nich vynikla nejen pro nás - pro rodinu, ale pro většinu „okukovačů“ - v záplavě vlastně stejných šatů, kde byl rozdíl jen v jiné zářivé barvě, v jiném počtu volánků, byla elegantní, sexy a při tom jemná, byla jedinečná!

 
Pekelná potvora
5 příspěvků 13.05.14 22:21
Spíš by se měl článek jmenovat "co nebrat"...

Tak v upoutávce na článek jsem se mimo jiné dočetla, že se dozvím „Kde seženete to nejlepší?“ A ono bohužel nic… Bohužel jsem se jen dozvěděla, kde seženu to nejhorší… Takže článek trošku klame tělem.

 
MarketaHrodkova
3 příspěvky 28.07.15 14:32

Já jsem měla na sobě šaty za 300, koupila jsem je na vinted, původně byly z Orsay. Byly černé, rovné, až na zem, a připadala jsem si v nich skvěle, taky možná proto, že jsem silnější postavy, a proto mi slušly víc, než šaty s obručí.
Zprvu mi bylo líto, že nemám „princeznovské“, ale s odstupem času si říkám - 1)nejsem princezna 2) ty moje byly originálnější než růžové, žluté a zelené šlehačky spoluaček :)
(to samé to bylo s účesem)
Méně je někd více :) Proto i na svatbu chci splývavé, jednoduché, na míru a hlavně ne ze „psa“ :-)

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Už máte taky svůj hanbatý kalendář?

...ptá se Alena v komentářích k minulému článku a nevědomky mi... Celý článek

Miss Haná

Někdo z vás mě upozornil na soutěž Miss Haná. Že prý tam finalistky... Celý článek