Kupujeme pánský zimní kabát - díl druhý

07.12.12 | autor Channah

V pokračování naší minisérie o nákupu kabátů jsem vám slíbila vlastní zkušenost s nákupem pánských kabátů v praxi. Na vlastní kůži, tedy spíš na kůži mého "modela", jsme vyzkoušeli kabáty v pěti prodejnách krajského města (lovili jsem v Č. Budějovicích) - nenajdete tu tedy luxusnější prodejny typu Burberry nebo Van Graaf. Přesto jsme se pokusili projít prodejny v co nejširším spektru - od asijského obchodu přes řetězce po Sunset Suits. Ne všude jsme uspěli - uznávám, že výrok "Dobrý den, jsem z Módního pekla a píšu článek o kabátech." není tou nejlepší úvodní větou :) Někde nám tedy fotit nedovolili, bohužel často v prodejnách, kde se za pánské kabáty opravdu nemusí stydět.

Modelem stál trpělivě můj bratr - v rodině jsme genetičtí štíhlíci, proto byla hlavním problémem nekonfekční postava a většina kabátů byla volná. Pokud ale vyjdeme z předpokladu, že konfekční postavu má málokdo, o to autentičtější náš malý průzkum je.

Z barevné škály v obchodech by měl radost Henry Ford - můžete mít jakoukoli barvu kabátu, pokud to bude černá. Jestli jsem tedy při koupi univerzálního kabátu, který vám má vydržet léta (tedy zimy) varovala před přílišnou barevnou extravagancí, můžete s klidnou duší na mé poučky zapomenout. A pokud jste toužili po kabátu v šedé, tmavě modré nebo hnědé, můžete na něj zapomenout též (několik šedých kabátů jsme zahlédli jen v prodejně Koutný).

Kvalita kabátů byla podle očekávání závislá na ceně - ne ale přímo úměrně, někdy byste zaplatili o několik tisíc více za kabát kvalitou srovnatelný s levnějším, jinde byste připlacením o pár stokorun poskočili v kvalitě o několik úrovní. Přesto platí - pokud chcete kvalitně zpracovaný kabát s minimálně 70% vlny, počítejte s investicí minimálně čtyř tisíc.

1) Koutný, Piaristická ulice, ČB

V této prodejně jsme za asistence velmi vstřícné paní prodavačky vyzkoušeli tři kabáty. Většina jich byla našemu modelu příliš velká (pro nošení bez saka), kabáty byly ale velmi pečlivě zpracované, obsah vlny byl 70-80% (u některých s podílem kašmíru).

a) Jednořadý kabát střední délky, 70% vlna, 30% polyamid, 3990Kč. Jako svrchník přes sako by byl ideální, na nošení bez saka je příliš volný. Zajímavý detail podšívky límce. Rukávy jsou příliš dlouhé.

 

b) Kabát střední délky, 70% vlna, 10% kašmír, 20% polyamid, 4190Kč. Lehce projmutý, lépe sedí. Opět zajímavý detail podšívky límce, velmi kvalitní zpracování. Délka rukávu lepší, stále ale pro našeho modela zbytečně dlouhá.

 

c) Dlouhý kabát rovného střihu,  70% vlna, 10% kašmír, 20% polyamid, 4990Kč. Širší v ramenou, správná délka rukávů. Krásné vypracování podšívky a vnitřních kapes.

 

2) Asijská prodejna, Krajinská ulice, ČB

Po Koutném velký kontrast - vyzkoušeli jsme jediný kabát s otřesnou kvalitou a zcela chybějícím označením složení materiálu. Už na první pohled je kabát beztvarý, při pohledu druhém odhalíte nitě lezoucí všemi směry, nepečlivě přišité knoflíky a lajdácky obšité knoflíkové dírky. Zvláštně působícím detailem je nerovnoměrná vzdálenost mezi knoflíky. Cena 1650Kč.

 

3) New Yorker, Lannova třída, ČB

Cílovou skupinou levnějších řetězců jsou spíše studenti a mladší lidé obecně, proto v nich nemůžeme čekat velký výběr dražších (a z pohledu teenagerů konzervativních) kabátů. V prodejně New Yorker jsme našli spíš křížence kabátů a bund (například krátký kabát se všitou látkovou vsadkou, zipem a kapucí), povedlo se nám nafotit neformální "duffle coat" v tmavě modré barvě. Nejedná se o klasický kabát, může být ale sympatickou alternativou k bundám. Tradiční duffle coat je ze silné vlněné látky, ten z New Yorkeru je jeho chudším příbuzným (látka vyhlížela lehce pomačkaně), přesto nás obsah vlny 50% vzhledem k ceně 990Kč mile překvapil, stejně tak jako bavlněná podšívka. Pokud byste se měli z úsporných důvodů rozhodovat mezi tímto kabátem a oním o polovinu dražším kusem z asijské prodejny, kupte si prosím radši tento.

 

4) Sunset Suits, centrum IGY, ČB

V této prodejně nám byl doporučen kabát Milano, který je prý nejprodávanějším modelem. Paní prodavačka nám kabát na našem modelovi naaranžovala včetně saka, košile i šály, můžete se tedy podívat, jak sako kabát vymodeluje. Tento kabát byl z námi zkoušených nejteplejší, i když měl podobné složení látky jako některé jiné kabáty - látka byla silnější a navíc byl kabát vybaven odnímatelnou zateplenou podšívkou (viz foto detailu). Cena byla ale také nejvyšší z námi zkoušených kabátů.

70% vlna, 30% polyester, 6990Kč.

 

5) Benoni, Riegrova ulice, ČB

Poslední prodejna, kterou jsem navštívili, byla menší soukromá prodejna konfekce - výběr pánských kabátů sice nebyl závratně široký, přesto se kabát, který jsme zde vyzkoušeli, stal naším  subjektivním pomyslným vítězem. Perfektně seděl, měl zajímavě řešený límec (háček umožňoval volitelné zdvižení a uchycení límce), za složení materiálu se také nemusel stydět. Vypracování bylo velmi pečlivé, viz foto detailu podšívky.

75% vlna, 5% kašmír, 20% polyester, 5290Kč.

Na závěr bych ráda shrnula poznatky z našeho malého průzkumu: kvalitně ušitý pánský kabát z dobrého materiálu není levná záležitost. Pokud se tedy rozhodnete takový kabát koupit, věnujte jeho výběru dostatek času a projděte více prodejen. S klidným svědomím vynechte levné české či asijské prodejny, tam kabáty hodné toho jména nerostou. Do levnějších řetězců zavítejte pouze v případě, že jste na klasický kabát rezignovali - je lepší pořídit si přiznanou levnější neformální variantu, než odfláknutý rádobykabát, který vás ve výsledku vyjde dráž. Pokud naopak toužíte po kabátu unikátním, přeskočte konfekci a investujte nejlépe do kabátu šitého na míru (takovou službu nabízí třeba právě již zmiňovaný Burberry). Dobrou zprávou od našeho sourozeneckého kabátového týmu ale je, že ač není výběr závratně široký co se týká barev a střihů, koupit kvalitně ušitý pánský kabát s obsahem vlny nejméně 70% je v běžných obchodech možné. Nutností je ale projít více prodejen, zvlášť pokud máte nekonfekční postavu. Takže: obrňte se trpělivostí, přečtěte každou cedulku, prozkoumejte každou podšívku a směle se pusťte do kabátového martýria!

 

Autorka

Channah

Lektorka tance a angličtiny, fotografka, milovnice ženskosti a blogerka na poloviční podvazek. Její blog najdete na http://mezinebemazemi.blogspot.cz/

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
SweetieCH
123 příspěvků 07.12.12 13:32

Výborný článek, momentálně s přítelem také sháníme, takže děkuji za pomoc!

 
Alhambra
861 příspěvků 07.12.12 13:53

Channah, díky za zdařilé pokračování článku. Velmi oceňuji, kolik času jste investovala do jeho přípravy. Poděkování Vám i bratrovi :-)

 
Lamarr
122 příspěvků 07.12.12 13:53

Bohužel, všechny vypadají stejně uniformně. Pak to v ulicích vypadá jak na srazu funebráků.

 
Liane
1 příspěvek 07.12.12 14:13

Teda já osobně budu raději koukat ve městech na shromáždění funebráků, než vysokohorských turistů :)

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.12.12 14:35

Dámy, souhlasím s vámi oběma. Nabídka úzká, variabilita nulová, ale všecho lepší než bundy-michelinky.

 
kocurM
595 příspěvků 09.12.12 11:02
Copak na ulici ...

… ale v hospodě na věšáku se zkuste trefit do toho svého!:-))))

 
natty-e
3 příspěvky 07.12.12 14:05

Shrnula bych to asi takto: černá by neměla být jediná barva ;) Zvláště když chceme, aby se móda v našich ulicích stala originální a pestrou.. A 1c mi přijde jako pro jehovisty.. :D Ale rozhodně o 1000% lepší, než sportovní bunda..

 
Abisha
2 příspěvky 07.12.12 14:45

Originální a pestrá móda ano, ale ne u formálního oblečení. S barvou kvalitního zimního pánského kabátu, který se nosí přes oblek, se opravdu experimentovat nedá, pokud dotyčný nechce vypadat jako blázen. Černá, tmavé odstíny modré, šedé, hnědé, toť vše.

 
Hany.moon
4 příspěvky 07.12.12 18:42

Můj manžel má krásný temně zelený kabát s kapkou petrolejové a musím říct, že vypadá perfektně. Je originální, ale přesto zcela elegantní! Takže s tím výčtem barev rozhodně nemůžu souhlasit.

 
JennyB
2 příspěvky 07.12.12 20:52

Máte pravdu - i nemáte. Většina mužů si může dovolit třeba jen jeden kvalitní kabát v šatníku (důvodů je mnoho). A, bohužel, mnohokrát to formální oblečení i kabát obléká kromě práce, divadla, koncertu a pod. i na pohřeb. Tam si u pána neumím dost dobře představit kabát jiný než černý a tmavě šedý. Zažila jsem pohřby v prosinci i lednu - tam opravdu člověk ocení teplý materiál, tam se nehodí podupávat a jinak se zahřívat.

Ale pravdou je, že když si může dovolit kabáty dva, ten druhý by už mohl být i jiné barvy.

 
Madame Cartier
34 příspěvků 07.12.12 22:33

„Hele, jdu si koupit kabát. A asi si koupim černej, co kdybych náhodou někdy musel jít na pohřeb v zimě…“

 
Evženie
169 příspěvků 07.12.12 23:31

No, budete se divit, ale čím je vám víc, tím víc lidi ve vašem okolí umírají. A nevyberou si k tomu, potvory, nějaký vhodný měsíc jako třeba konec dubna, oni si natruc umřou kdy se jim zachce, a shánějte si pak vhodný kabát… omlouvám se, zní to cynicky, ale je to realita. Znám minimálně dva muže, kteří tuto větu při nákupu kabátu skutečně použili, protože pohřby v zimě jsou bohužel realita všedního života. Stejně jako při nákupu obleku, pokud jich muž nevlastní několik - což není neobvyklé, ne každý je úředník či manažer a spousta mužů oblek a kabát opravdu použije pouze na 1. plesy, 2. svatby, 3. pohřby.

 
sinfjotli
7 příspěvků 07.12.12 23:38

Ono je to sice prast jako uhod, ale na pohreb v zime se hodi krome cerneho a sedeho kabatu i tmave modry, viz napr. David Cameron na pohrbu Vaclava Havla:

 
Madame Cartier
34 příspěvků 09.12.12 12:31

Přesně tak. Zářivé barvy by byly nevhodné, ale paleta tmavých „konzervativních“ barev skýtá více možností, než jen jednu jedinou černou. A nemyslím si, že by to bylo i v případě pietní události šlápnutím vedle.

 
veveru
400 příspěvků 07.12.12 14:09

Moc hezky napsaný článek :)

 
MP Vera
216 příspěvků 07.12.12 14:21

Před časem jsem asistovala (poměrně nepoučená) s koupí kabátu kamarádovi. Nakonec jsme vybrali v Zaře, složení si nepamatuji, cena byla kolem 6 000,– (tedy celkem dost), byl projmutý a dobře seděl. Po dvou sezónách nošení byl z celkem slušně vyhlížejícího kabátu povolený, utahaný hadr. (Jako nákupčí jsem neposloužila, ale budeme se brát)

Příspěvek upraven 07.12.12 v 15:14

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.12.12 14:37

Budeme brát čili z příští výplaty koupíme nový, nebo budeme se brát čili navzdory nefunkční nákupčí ode mě neupustil?

 
Crystal21
9 příspěvků 07.12.12 14:42
zlý článok

Katastrofa… autorka nepozná Zara? H&M? C&A? Marks&Spencer? Peek&Cloppenburg? F&F? Gate? Re-reserved? s. Oliver? Koton? Debenhams? takéto ultrakonzervatívne hacafraky (možno až na prvý a posledný) by som svojmu partnerovi v živote neobliekla… a ďalšia vec - to sa musela niekomu spovedať, že ide robiť článok pre Módne peklo? veď to je každého vec, ak si chce v obchode tovar na sebe vyfotiť a predajca nemá dôvod mať s tým najmenší problém… článok absolútne nezodpovedá realite, pretože obchody sú plné pekných, módnych a dobre padnúcich pánskych kabátov a nie len horšej kvality, aj keď sa jedná o značky, ktoré sa skôr než na kvalitu sústreďujú na trendovosť

 
verunka2201
8 příspěvků 07.12.12 14:57

Nechápu, co je na výběru obchodů špatně. Jsem si jistá, že všechny tebou jmenované autorka zná. Ale za prvé, polovina z nich v ČB jednoduše není. Což nevidím jako mínus - v těch, které prošla, se dá dle mého názoru vybrat velmi slušně. Za druhé, zrovna háemko nebo céáčko bych jako příklad pro hledání klasického pánského zimního kabátu doopravdy nedávala - ne pokud ten kabát má vydržet roky a být střídmý.
O nakupování pánské konfekce (zvláště obleků a kabátů) něco málo vím, s mým tatínkem je to každosezónní záležitost.

 
Maravelo  08.12.12 09:56

EDIT: sakra, se mi to uložilo jako reakce… no tak jako tak, všechny ty jmenované, včetně ZARY jsou na úrovni HM, takže je zbytečné z toho vyčleňovat zrovna HM a CA. To že Zara, Topshop (topman) nebo Marks n Sp. se tváří jako něco víc neznamená, že něco víc jsou. Druhak jsem si nikde nevšiml, že by mělo jít o střídmý kabát co vydrží roky. Důkazem o tom je i zástupce z NYorkeru.

Na druhou stranu je fakt, že těmito obchody se nedá moc zabývat protože každý má něco a celé to obsáhnout by nejen že bylo dlouhé, ale i zbytečné. To vidím vůbec jako problém článku. Nevím, co mi přinese informace, jaké kabáty nabízejí v českých budějovicích. Je zde dobré povrchní srovnání kvalitního kabátu s kabátem z tržnice, ale tak to že ten od vietnamců bude ten špatný, na to nepotřebujeme články. Takže co si z toho odnést? Že některé kabáty jsou větší a hodí se na nošení přes sako, že některé takové nejsou, že některé mají dlouhé rukávy… No na to asi přijde každej kdo si je pujde vyzkoušet.

kupujte ty dobré, nekupujte ty špatné" :D No, moc nových informací jsem z toho nenasál :D

Příspěvek upraven 08.12.12 v 10:47

 
atrix
483 příspěvků 07.12.12 15:03

Prostě nebydlí každý v Praze nebo Brně. V menších městech spousta těch zmíněných obchodů není.

 
Crystal21
9 příspěvků 07.12.12 16:25

Prepáč, ale dnes už nie je problém sadnúť na autobus a v okruhu 30km nájsť poriadne nákupné centrum, kde bez problémov nájdeš väčšinu trendy obchodov… takýto článok proste nemá význam, pretože rozhodne neukazuje realitu

 
Terie
10 příspěvků 07.12.12 17:11

Tak co nejdřív sedni na autobus a vyraž, nikdo Ti nebrání - reference z těchto obchodů dej třeba do diskuse.

Drzost některých lidí mě nepřestane udivovat… :zed:

 
Evženie
169 příspěvků 07.12.12 23:40

Průměrný muž při představě cestování do jiného města za účelem pobíhání po obchodech (pokud to nejsou obchody se zahradní technikou nebo auty) dostane osypky. Chce jít do nejbližšího obchodu a ideálně koupit první kabát, který uvidí, a už nikdy se tam nevrátit, dokud se na něm kabát zcela nerozpadne.
Nedovedu si představit, že si obětavá manželka vezme pár dní dovolené, jeden den dojede do vzdálenějšího města, zmapuje místní situaci (když jste z Budějic, asi těžko víte, kde je jaký obchod v Praze, nemluvě o tom, že cizinci občas bloudí - a ve velkých nákupních centrech se orientuje stejně blbě jako v městských ulicích), zjistí, ve kterých z nich mají kabáty vhodné kvality, vrátí se a další den sem dovleče svého muže, aby obešli ty vybrané. Buďme reální.

Příspěvek upraven 07.12.12 v 23:42

 
verunka2201
8 příspěvků 08.12.12 01:16

@Sebir Tyjo, počkat - Zara v Budějcích? Něco mi uniklo? :-O Moc tam už nebývám, ale tohle bych se zaručeně dověděla…

A slečna Crystal21 má zřejmě úplně jasnou představu o tomto tématu (bohužel už ne tak přesnou geografickou představu :D ), kterou si jak vidno nenechá vzít, tak jí ji neberme 8-)

(Koukám, že jsem odpověděla někam úplně jinam než jsem měla v úmyslu, tak odpusťte, že tu dělám zmatek)

Příspěvek upraven 08.12.12 v 01:17

 
Sebir
32 příspěvků 08.12.12 20:13

@verunka2201: Moje chyba, podle všeho Zara v ČB opravdu není. Zato je tam Blažek, na kterého jsme všichni zapomněli :-D. Což ale nic nemění na tom, že se jedná o reprezentativní vzorek, neb jsem osobně prošel pár obchodních center i v Praze (od Zličína po Chodov) a výběr nebyl lepší (krom onoho TM Lewina, který byl ale o dost dražší) ;)

 
atrix
483 příspěvků 08.12.12 01:39

Prepáč, ale bydlím na venkově - do 30km tu najdu tak max. Tesco, a tam bych tedy pro kabát ani nezkoušela chodit. Krom toho by mě muž s nějakým dojížděním kamsi kvůli kabátu poslal do háje. Zara a tomu podobné obchody jsou pro mě nejblíž cca 70km - a to mi to teda může… :)

 
zwedavka
676 příspěvků 08.12.12 08:08

Do 30 km mám Penny, Lidl a malé Tesco (jenom jídlo), různé vietnamce, Sam a Kik :-)))

 
Crystal21
9 příspěvků 09.12.12 14:40

Tak to robíš dosť veľkú chybu, že by ťa nenapadlo hľadať kabát v Tesco, pretože zrovna kabáty F&F majú podľa mňa výborný pomer cena/kvalita a ani v trendovosti nezaostávajú

 
atrix
483 příspěvků 10.12.12 02:14

To Tesco, o kterém jsem mluvila, je jen malé, průmyslového zboží tam je minimum, spíš jen potraviny a drogerie. Až tam budu, kouknu, ale moc si od toho neslibuju.

 
EvikChadtu
15 příspěvků 10.12.12 08:35

Jenom bych chtěla říct, že v okruhu 30 km od ČB opravdu není jiný velký obchod, kde by se dalo něco takového pořídit, jak to vypadá třeba v Písku nevím, ale Tábor je teda docela katastrofa a o menších městech ani nemluvím, takže ode mě je za článek velká pochvala a kdo s tím má problém, může dodat vlastní zkušenosti z velkých měst.

 
Juliect
301 příspěvků 11.12.12 12:16

Haha čb jsou v širokém dalekém okolí ( zmíňených 30km) největším městem, pokud by měl člověk za nákupy někam vyrazit, tak leda do Prahy a to se ten kabát tedy pak prodraží. Nehledě na to, že každý rád necestuje za nákupy a taky netuší kam v jiném městě pro něco takového vyrazit. Osobně bych chlapovi kabát v řetězcích nekoupila, ne proto, že by mi HM či Zara či CA či cokoliv výše jmenovaných vadilo. Ale vadí mi jejich zacházení se zbožím při skladování a exportu. To udělá i z docela slušného kabátu děsnou onuci a za tu já bych tisíce neplatila.
Co se ČB a nákupu pánského kabátu týká, zkusila bych ještě Blažka, tuším je prodejna v IGY. Jinak Koutný vám na přání ušije i měřenku, sice si počkáte a připlatíte, ale za úvahu to stojí. Navíc pak máte možnost většího výběru ve fazoně i v materiálech. V Sunset jsou zase ochotní vám cokoli upravit, pokud je to jen trochu možné.

 
any2
246 příspěvků 07.12.12 17:20

Třeba proto, že do téhle nudné konfekce chodíme všichni, takže jsme jejich nabídku už viděli, tohle je zas něco jiného. Tyhle kabáty se vám samozřejmě líbit nemusí, nikdo vás nenutí jít je kupovat.

 
Sebir
32 příspěvků 07.12.12 19:56

Milá Crystal21,
Je třeba přiznat, že Zara, C&A či M&S v Budějcích jsou, nicméně je třeba vzít v úvahu
1. Autorka nemůže bratra otravovat libovolně dlouho
2. Mohly být vyřazeny předem pro mizerný výběr (C&A v Mercury má kabáty 2, oba tristní)

Taky bych mohl hudrovat, že vynechala Pokorných na náměstí, o kterých jsi zase nikdy neslyšela Ty, ale tady nejde o vědecký průzkum, ale o realistickou simulaci nákupu za účasti muže, který je netrpělivý a po hodině/3 obchodech zaručeně odejde.

Sám mohu dodat porovnání kvality kabátů Koutný (v ceně 3500 Kč a 4200 Kč) s kabáty TM Lewin (za 9500 Kč v NG Myslbek, Praha): úměrně ceně lepší zpracování a především o 2 třídy lepší materiál (100% střižná vlna, na dotek hladí, což se o Koutného kabátech ani oblecích říci nedá). Navíc lidé vládnoucí angličtinou si mohou cenu snížit objednáním přímo z http://www.tmlewin.co.uk na nějakých 7500,–

A k těm 30 km: Podívej se nejdřív na mapu kde jsou Budějce ;)

Příspěvek upraven 07.12.12 v 19:58

 
Crystal21
9 příspěvků 07.12.12 22:37

Samé trápne výhovorky… tento článok je zlý a keď sa majú chlapi obliekať do takých haafrakov, aké radí autorka, tak sa potom nemáte čo sťažovať, že to v českých uliiach vyzerá tak tristne… chvalabohu, v tomto je Slovensko úplne niekde inde

 
dusty
80 příspěvků 08.12.12 10:53

Ty si určite madam dolezená do hlavnej slovenskej dediny z východňárskeho alebo kysuckého valalu, ktorá nič iné nepozná, len bratislavské centrum plné frikulínov, metroškov a vystajlovaných pipiek, keď si dovolíš tvrdenie, že „Slovensko je v tomto úplne inde“. Článok je o konzervatívnych pánskych zimných plášťoch - porovnanie kvalitných obchodov s lacnejšími i najlacnejšími.

 
Crystal21
9 příspěvků 09.12.12 14:47

Článok nie je o konzervatívnych pánskych kabátoch, článok je o čiernych vreciach na odpad

 
esk4
5 příspěvků 08.12.12 12:16

Jezkove zraky, v com sme niekde inde? Ze to mame z BA blizsie do parndorfu a nakupovat tam znackove kabaty, ktore Viedencania nekupili ani v 70 percentnej zlave?:-) no to uz len musi byt uroven:-)

 
Advid
3 příspěvky 10.12.13 12:34

Já si hlavně myslím, že chlap, který nechce chodit po obchodech a hledat kabát, který by se mu líbil a slušel mu si ho nezaslouží. Jen pak chudák ženská.

 
couturier
20 příspěvků 11.12.13 21:20

Zlatá slova. Jako reformovaný muž mohu jen podepsat. V tom případě si ho ovšem nezaslouží 95% mužů :-)

 
Ver
53 příspěvků 08.12.12 16:20

Zara v ČB není.

 
Juliect
301 příspěvků 11.12.12 12:21

Sebir : Jenže pokud vím, tak z takových materiálů Koutný nešije záměrně, protože by prostě neprodal, chlapům je nějaká 100% vlna ukradená a při ceně 9tis. za kabát by viděla převážná většina z nich rudě.

Příspěvek upraven 11.12.12 v 12:22

 
Sebir
32 příspěvků 12.12.12 14:58

Já ho taky nekritizuji, jenom jsem doplňoval informace ;)

 
Jeroným
7 příspěvků 08.04.13 18:45

Mně teda vlna ukradená není. Divím se, že zde většina žen píše, že muž není schopen někam zajet koupit kabát, znám jich dost… Já osobně nakupování přímo miluji a nevylučuje se to s tím, že zvládnu zrekonstruovat koupelnu, vyzdít příčku, pokácet strom nebo opravit auto…

 
TinaV
170 příspěvků 07.12.12 20:41
Crystal21

Je vidět, že nežijete v Českých Budějovicích. To je tragédie, řetězce prodávají hadry, v článku jsou použity jediné slušné obchody pro muže ve městě. I Marks tu má dost bídnou nabídku oproti jiným městům - prodavačky a nákupčí oblečení jsou naprosto mimo. Nakupuji buď v Praze nebo v zahraničí. Takové hadrárny jako jsou v Českých Budějovicích nejsou nikde.

 
m.amar
124 příspěvků 09.12.12 18:06

Autorka je jistě zná, leč i kdybychom se rozkrájeli, některé z nich u nás v Budějovicích prostě nejsou. A je fajn vidět, že se dá slušný kabát koupit i v krajském městě. Kromě toho, klasický kabát NIKDY nevyjde z módy a vydrží několik let (pokud je kvalitní), tudíž nevím, proč ta kritika vybraných kabátů. Ne každý muž by nosil hořčicově žlutý kabát, kromě toho myslím, že v těch prodejnách mají i jiné barvy, pouze fotografie jsou provedeny s černými kabáty.

 
atrix
483 příspěvků 07.12.12 15:01

No, obávám se, že na podobné nakupovací martýrium bych svého muže neukecala, ani kdybych klekla na kolena a ronila hořké slzy… :D

 
clandestin
19 příspěvků 07.12.12 15:06

@Crystal21 nevím, jaká pravidla mají obchody, ale mně osobně se stalo, že mě kamarádka chtěla vyfotit v šatech v obchodě Zara a prodavačka nás přišla upozornit, že se v prodejně fotit nesmí! A byla celkem neúprosná…

 
verunka2201
8 příspěvků 07.12.12 15:09

Ano, to je další věc. Jednou jsem si na sobě chtěla odfotit asi dvoje boty v CCC a prodavačka mi to rovněž zakázala. Pak za mnou celou dobu chodila a hlídala mě 8-)

 
MP Vera
216 příspěvků 07.12.12 15:10

@Sibyla budeme SE brát, díky :), ačkoliv nový kabát už proběhl rovněž

 
Sibyla
2639 příspěvků 08.12.12 10:56

MP Vera: tak to gratuluji, to je dokonalý happy end kabátové anabáze!

 
btw
64 příspěvků 07.12.12 15:17

Posledni kabat se mi libi nejvic. limecek, cerna barva, jedna rada knofliku a stihla silueta mi asociuji knezske obleceni, ktere mel na sobe ewan mcgregor ve filmu andele a demoni. velice pritazlive.

 
RenataRen
466 příspěvků 07.12.12 15:18

A teď kdyby tak bylo to samé pro dámy:-)

 
Zoe
316 příspěvků 07.12.12 15:30

Díky, díky, to jsem zrovna potřebovala. Barva je smutná, ale dá se oživit šálou!

 
firefly
527 příspěvků 07.12.12 15:52

Těší mě, že někdo nepíše články o módě jen od stolu, ale věnuje jim důkladnou přípravu předem, velký dík tedy autorce i modelovi.

 
Curlygirl
1901 příspěvků 07.12.12 16:04

Dobrý článek, určitě může být leckomu nápomocný.

Taky ale nechápu absenci jiných velkých obchodů a řetězců. Nejsem blbá ani slepá a umím číst, vím, že průzkum probíhal v Budějovicích. Nicméně kvalitní kabát je větší a ideálně nadčasová investice, pro kterou se často někam jede, když je možnost (což dnes bez problému je). Takže pokud někdo opravdu chce vělký výběr kabátů, stejně asi bude muset zavítat do Prahy či Brna, nebo Vídně.

Asi by bývalo nebylo špatné prozkoumat obchody, které jsou i v jiných městech, aby to bylo lépe aplikovatelné.

 
Chany
871 příspěvků 07.12.12 17:21
Vybrala bych si
  • ten poslední. Krásně sedí, dělá pěknou figuru a trošinku mi evokuje vojenskou uniformu ( sako). Dobrovolně přiznávám, že na uniformy mám slabost… :-)
 
BP0991
213 příspěvků 07.12.12 22:34

Ten poslední nemá chybu. Ovšem musí k němu,,sedět´´ i jeho nositel

 
Elena.e
16 příspěvků 07.12.12 17:21
hezké

Ten poslední je vážně krásný! teď ještě přesvědčit přítele, aby si zainvestoval a nekupoval „maximálně za patnáct v céáčku“ :)

 
pabylka
881 příspěvků 07.12.12 18:59

Super článok, taktiež zháňame kabát na manžela, díky za rady!

 
katja_k
34 příspěvků 07.12.12 19:32

Můj přítel má od Koutného oblek. Je naprosto fantastický, přítel tvrdí, že mu přijde jako šitý na míru. Materiál je kouzelný a zpracování samozřejmě také. Tento kabát je takový neutrální, narazili jsme na spoustu jiných střihů (pro nás atraktivnějších) i barev. Navíc cena je úžasná vzhledem ke kvalitě.:)

 
Jazzynka
1 příspěvek 07.12.12 21:17

Hezké články a velmi inspirativní ale nesouhlasím s délkou rukavu, jelikož prodávám pánskou modu, to co píšete jako dobrá délka rukavu je krátké, ideální je pokud kábat i sako končí nad hranou malíkové strany, samozřejmě záleží hlavně na pocitu klienta ale pokud kábat končí u zápěstí je to špatněěě…
Při přikrčení, či ohybu ruky by rukáv působil nevzhledně a mohlo by s něj vykukovat jiná část oblečení, což je nepřipustné. Hezký Večer

 
Channah
14 příspěvků 07.12.12 22:03

Dobrý den, děkuji za připomínku - v Čechách je opravdu zvykem nosit delší rukávy než v zahraničí, osobně se ale přikláním k pro mě estetičtější variantě, kdy rukáv saka/kabátu nekončí u malíkové hrany, ale pod ohybem zápěstí. Pro ilustraci si dovolím použít pana Bonda :)

 
BP0991
213 příspěvků 07.12.12 22:31

Ano pan ond má vždy velice krásné obleky a i kabát :-) Je to fešák

 
RenataRen
466 příspěvků 08.12.12 09:52

No s tou délkou - někdě v interiview s Hugo Weavingem jsem četla, že měl několik sak, které střídal - když se pral s Neem, měl sako s delšími rukávy, když jenom stál, měl kratší rukávy. Prostě dbalo se na to, aby jeho oblek působiil perfektně jak v soubojích, tak i ve statických záběrech. Ve filmech se hraje na efekt, realita bude trochu jiná.
Jinak Hugo Weaving = agent Smith z Matrixu.

 
Channah
14 příspěvků 08.12.12 11:10

To je zajímavé :) V realitě si samozřejmě musí muž vybrat - proto je obecně dávána přednost tomu, aby rukávy vypadaly dobře ve stoje a není faux-pas, pokud při pokrčení ruky vyjedou výš. Každopádně krásné téma na článek, pustím se do něj!

 
sassannka
5 příspěvků 12.12.12 14:30
Súhlasím

Neviem, odkiaľ sa vzalo, že kabáty/saká majú končiť u kĺbu palca, prípadne malíčka? Rukáv saka má predsa presahovať manžeta košele! Píše sa o tok vo všetkých knihách zaoberajúcich sa etiketou :-)

 
levule
5 příspěvků 07.12.12 22:39

Taky mě to babička učila jinak, po klouby prstů. Pokud by se model fotil s pokrčenou rukou (např. když podává dámě rámě, že :)), lezlo by mu zápěstí a fučelo do rukavice - Bond nebond.

 
marmota-b
529 příspěvků 10.12.12 10:23

On navíc Bond je Brit; britské krejčovství je vzor kvality, ale zas musíme brát v potaz, že přece jenom žijou na ostrově s mírnějším klimatem.
Nestálo by za to vyhrabat někde nějakého opravdu dobře oblečeného Rusa, pro kontrast?

Příspěvek upraven 10.12.12 v 10:24

 
lestoc  07.12.12 22:23

Prima článek, my už jsme nakonec s přítelem sehnali v Debenhams na Václaváku v Praze. Koupili jsme velmi konzervativní antracitový jednořadý nad kolena s klasickými klopami. Materiál 70% vlna, 10% kašmír, 20% polyamid, firma Veltex (ČR) za 6000.
Chápu, že pokud si někdo libuje v kabátech, prochodí v nich celou zimu a má jich v šatníku víc než jeden, tak může volit odvážnější střihy a barvy a činit taky kompromisy mezi kvalitou a cenou, ale jestli to má být jediný kabát v šatníku, tak bych jiný určitě nevybrala.

 
tomášjedno  07.12.12 22:29
Už chápu...

Už chápu proč si většina radši vezme na sebe bundu za pár stovek a kterou může nosit všude. Ceny vskutku světové, bohužel české platy nikoliv :-/

 
BP0991
213 příspěvků 07.12.12 22:33

Krásný chlap v perfektním kabátu..to je pastva pro oči..bohužel v ulicích stále je takových málo.. :-( Článek je moc pěkný.

 
Adivey
182 příspěvků 07.12.12 22:43

@Crystal21 Za jedno autorka píše, že mnohde jí fotit pro MP nedovolili. A za druhé zřejmě nebylo cílem zmapovat každý kabát v Čechách a ještě pro to sjíždět okolí. Byly vybrány vzorky - netřeba chodit do H&M, C&A, NY…- za všechny podobné v článku byla ukázka z NY. Závěry jsou shrnuty v posledním odstavci. Je to stručný a výstižný článek, který i tak vytvořit muselo dát dost práce a zabrat hodně času. A vy byste ještě chtěla, aby proto jezdila do obchodních center v okolních městech? Doufám, že to byl jen špatný vtip.

 
Tabbinka
9 příspěvků 07.12.12 22:51

Docela nuda, peklo už není peklem…

 
Sibyla
2639 příspěvků 08.12.12 08:19

@Crystal21 Dobře, tak se kochejte výborností místa, kde žijete, a dopřejte nám, ubohým zaostalým domorodcům, abychom byli Channah vděční za naučný článek.

 
kristyhad
43 příspěvků 08.12.12 08:40

Ten poslední kabát…ach…to je paráda… přála bych si alespoň jednoho nebo dva pány v něm vidět a pokochat se pohledem… :)

 
Dragowlin
262 příspěvků 08.12.12 09:34

Minulý týden jsme s přítelem vytáhli do boje v Brně. Přítel si přes týden obešel centrum, ale nic sem mu nezdálo, a tak jsme v sobotu zašli do Vaňkovky. Jediný požadavek: Aby to nebyla bunda, ale elegantní kabát hodný vysokoškoláka. A výsledy průzkumu, který trpal přes 3 hodiny:

-- Obešli jsme všechny obchody kde vůbec pánskou módu měli.

-- Asi ve čtvrtině s pánskou módou neměli kabáty.

-- V C&A kabáty vcelku slušivé, kolem 2000 Kč, ale kvalita nic moc. Takový kabát na jednu sezónu.

-- Jinde kabáty už méně slušivé, různé ceny, různý obsah vlny, různé střihy, ale nic se nelíbilo natolik, aby si přítel vybral.

-- Poslední obchod, kde jsme byli byl Peek&Cloppenburg. Kabáty velmi pěkné, od 3000 až po Huggo Bosse, jež je zcela mimo naši cenovou kategorii.

-- Zde jsme se dívali i na slevy- kabáty od 1600, ale velmi pěkné, jen pouze některé velikosti, pokud by byl přítel větší, nakoupil by.

-- A pak uviděl svů vysněný kabát, a rozhodl se, že si raději připlatí a bude mít kabít na 5 a více let a koupil si krásný šedý. Ale byl to boj :)

Kupovat kabát - to chce skutečně trpělivost :) Ale může se zadařit a vybrat i ve slušné cenové kategorii, jen mít i trochu štěstí.

PS: V mém krajském městě Zlíně jsme byli s rodinou též a kabáty pouze ožmolkované, předražené a pomuchlané. Velmi nás to tam zklamalo.

Příspěvek upraven 08.12.12 v 09:36

 
Tebah
4255 příspěvků 11.12.12 15:10

Jj, nákup kabátů (dámských i pánských) je boj. Loni jsem sháněla pro sebe, letos s přítelem - taky je vysoký a hubený jako model v článku. Nakonec jsme sehnali v Benettonu na Příkopech (5 600,–, 70% vlny), takže podle mě celkem slušné. Pár kabátů mají ve Van Graaf, ale ne na vysoké a hubené. Takoví se můžou podívat ještě do Zary, ale tam je podle mě dost špatný poměr cena/výkon.
Kdo hledá levnější kabát, ať zkusí CaA - mají tam kabáty s vlnou, sice s nějakou recyklovanou a kvalita není nic moc, ale cena byla tuším okolo 1800, což odpovídá.
O Blažkovi nemá cenu mluvit - kabáty krásné a kvalitní, ale žádná variabilita střihů, což je podle mě dost škoda.

 
KaCZFi
128 příspěvků 08.12.12 12:47

Pokud chce nekdo investovat do pekneho kabatu, pochybuji, ze se spokoji s CA nebo HM a podobnymi… Necetla jsem celou diskuzi, ale fakt krasne klasicke kabaty maji u Blazka. Manzel momentalne vlastni dva - cerny a hnedy, s vlnou a kasmirem - a oba jsou uzasne a vydrzi nekolik let, troufam si tvrdit, ze narozdil od kabatu koupenych v CA. Navic jako plus vnimam, ze to jsou kabaty klasicke, s klopami a slusivou delkou ke kolenum. Zadne zbytecne zdobeni, stepovani, priblble radoby moderni pasky apod. Uznavam, ze je to investice, pokud vsak vyckate na slevy, da se takovy kabat poridit za polovinu.

 
Kiririn
94 příspěvků 08.12.12 12:56

Zdá se mi to, nebo je u kabátu z tržnice jedena část límečku do špičky a druhá do kulata?
Jinak moc hezký článek, přestože pánský kabát asi ještě dlouho kupovat nebudu…

 
Dauline
5 příspěvků 08.12.12 14:29

Schválně jsem se dívala na stránky H&M a docela mě šokovalo, že za tento kabát chtějí 8000 Kč.
Sice je to z té kolekce MMM, ale chtít za 70 % polyester 8000 Kč je vážně přehnané.

Příspěvek upraven 08.12.12 v 14:29

 
SweetieCH
123 příspěvků 08.12.12 14:55

Vypadá jako župan :D

 
Maravelo  08.12.12 18:16

@Dauline No kdyby byl z vlny, stojí nejméně 40 000 :D myslim, že to je přiměřený cenový skok :-) Přeci jen si nekupujete HM ale luxusní značku, tak snad těžko čekat, že se bude pohybovat na normální cenové úrovni :-) Pokud luxusní značku nechcete, určitě v HM najdete z lepšího materiálu ale v horším zpracování za méně peněz :-)

 
Dauline
5 příspěvků 08.12.12 19:04

Takže těch 8000 tis. je jen za to, že na to dá MMM své jméno? Měla jsem za to, že by to věci měly mít aspoň o chlup lepší kvalitu, když jsou z těchto kolekcí. A to tedy polyesterový kabát pro mě není. Co by mělo být tedy motivací k nákupu kolekce MMM v HM, když je to tedy stejný šunt jako vše ostatní?

Příspěvek upraven 08.12.12 v 19:06

 
Maravelo  08.12.12 19:40

@Dauline Materiál není všechno. Pak je zde kvalita zpracování toho materiálu (samozřejmě čím lépe je to ušité, tím déle to vydrží stejně jako čím lépe je zpracovaný a namíchaný ten materiál, tím má lepší vlastnosti), cena právě za značku a módní look, který vyjadřuje to že se jedná o něco jiného než mainstream. To, že je to „jen“ z umělé hmoty ještě nemusí znamenat, že to je bazmek. To je základní rozlišovací pravidlo u kabátů, ale je spousta umělých vláken, která do jisté míry dokážou naplnit funkčnost přírodních bratříčků. Navíc třeba kabáty z vlny jsou dosti těžké, zatímco třeba tento může být velmi lehký a pokud má podšívku nebo je dobře zpracovaný, což zřejmě bude, nemusí to notně znamenat, že vás bude méně hřát :-) Ta cena za kabát je zde přiměřená. Není pro každého, ale to MMM také rozhodně není.

EDIT: teď koukam že podšívku nemá, i tak věřím že bude kvalitně zpracovaný, ačkoliv vám v něm asi bude trochu zima v našich končinách :D Pokud bych měl mluvit za sebe, nekoupil bych si ho (hlavně proto, že teda nemusim vzhled věcí MMM). Pokud bych měl mluvit za lidi, co si kupují kolekce podobných značek, nekoupili by si ho jen proto, že je v prodeji u HM :D ale jak už se ukázalo, u HM tenhle featuring velkých značek funguje, takže jistě si to svojí cílovku najde :D

Příspěvek upraven 08.12.12 v 19:46

 
Dauline
5 příspěvků 08.12.12 20:04

V tom, že MMM není pro každého máte pravdu. Opravdový MMM stojí několikrát více, ale ta cena odpovídá také kvalitě. Např. 100% virgin wool kabáty kolem 35 tis. Takže tady tu cenu chápu. Samozřejmě, že cena odráží i kvalitu zpracování, ale to si v případě toho kabátu v HM kolekci také nejsem jistá. Tudíž mi to celé přijde trošku na hlavu postavené. Buď na to mám (a chci) si koupit luxusní kvalitní oblečení a nebo na to nemám (anebo nechci) a koupím si za nižší cenu přiměřenou kvalitu. Ale dát docela dost peněz za polyesterák z HM jen, že to má také visačku MMM není můj šálek kávy :) Tak trošku mi to přijde jako koupit si padělek luxusní kabelky vyrobené z umělotiny např. za 5000 (i když opravdová stojí 50000 Kč, pořád je 5000 za šunt dost).

 
Dauline
5 příspěvků 08.12.12 20:05

Teď si čtu vaše rozsíření komentáře a vlastně píšeme totéž :) Cílovka je podle mě jasná :)

Příspěvek upraven 08.12.12 v 20:06

 
Maravelo  08.12.12 20:18

@Dauline Já bych ten svuj komentář rád ještě rozvedl o to, proč by to mělo stát tolik, proč je tam taková a maková kvalita materiálu a naprosto chápu, že si tyhle otázky kladete, protože to není úplně jasné, ale to bysme to četli do zejtra a navíc, přijde mi to úplně zbytečné, když ZÁKLADNÍ otázka všehomíra, která očividně není jasná ani jednomu z nás, je, co MMM dělá u HM?! :D Asi jako kdyby pro trabant udělalo bakelitovou kolekci ferrari :D

 
Dauline
5 příspěvků 08.12.12 20:26

Přesně!!! :D Bakelitový Ferrari je polyestrový MMM :)

 
Oveeec
1368 příspěvků 09.12.12 13:11

Ten je sisernej:D

 
Stokuref
1 příspěvek 08.12.12 23:28

Ten kabát z Benoni vypadá skvele. Ja som strávil mesiac hľadaním kabátu v Brne. Jediný schopný kabát ktorý mi aj sedel som objavil v Blažkovi avšak 9000Kč je na študenta príliš. Nakoniec som kúpil kabát z Tchiba, 1990kč, 90pc woolmark, síce je trochu voľný ale lepšie ako chodiť v lyžiarskej bunde.

 
rejow
7 příspěvků 09.12.12 10:53

Nemůžu si pomoc ale tenhle článek moc nevyšel. Je hezké že se chcete přiblížit lidem z menších měst, ale zjištění že v Českých Budějovicích se dají sehnat pouze dva rozumné kabáty pro štíhlého muže se dalo podat i nějak úsporněji. Chybí mi taky foto z boku, pro mě je velmi důležité jak jde kabát přes záda a jak celkově sedí. Bohužel všechny kabáty možná kromě jednoho, jsou strašně volné. Nejvíc mě to mrzí u kabátů od Koutného. K čemu je skvěle zpracovaná podšívka a dobrý materiál, když se to pak vlní jak pytel?
Proto jsem u sebe rezignoval na hledání max. procent vlny a zakotvil v Zaře. Kabát sice tolik nehřeje (jsem lední medvěd tak mi to nevadí), ale nepřidává mi deset kilo a let.

 
Crystal21
9 příspěvků 09.12.12 14:46

Konečne tu čítam jeden správny názor…

 
razorblade  09.12.12 12:30

Nic proti, ale clanek je nuda s informacni hodnotou nula. vetsina chlapu spis oceni, kdyz jim nekdo ukaze, jak spravne ma ten kabat sedet, a ne jaka je nabidka nekde v ceskych budejovicich

 
BP0991
213 příspěvků 09.12.12 19:03

No ČB mě taky docela nezajímají

 
Oveeec
1368 příspěvků 11.12.12 11:02

Ono asi nejde o to, že je to ausgerechnet v Budějcích, spíš jsou tam uvedený, aby byly informace kompletní, ne? Za Budějce si můžete dostadit libovolný město kromě Prahy nebo Brna nebo tak, řekla bych…

 
m.amar
124 příspěvků 09.12.12 21:31

@Crystal21
Do okruhu 30 km??? Budějce jsou tady největší město v okruhu asi 100 km, nejbližší obchodní centrum, kde mají Zaru a podobně je buď v Linci a nebo v Praze. A tam každý fakt tak často nakupovat nejezdí.

 
notrends
514 příspěvků 10.12.12 10:01
bavlněná podšívka

Bavlněná podšívka není podle mě výhodou, dlouho nevydrží a navíc se zachytává při oblékání o oblečení. Taky by mi nevadila delší délka rukávů. V zimě je to spíše výhoda. Všechny kabáty mimo 2 a 3 jsou fakt pěkné. To tady v Brně snad ani nemáme.

 
marmota-b
529 příspěvků 10.12.12 10:15

Tak mě tady nad tou diskuzí, co je nebo není v Českých Budějovicích, napadá: V Českých Budějovicích by chtěl žít každý… ;)

 
NelaAndrt
517 příspěvků 10.12.12 19:28

Budějovice, takové hezké město! Dva pivovary, Masné krámy…

 
Oveeec
1368 příspěvků 11.12.12 11:03

Za co tady ten mínus, to by mě fakt zajímalo:) Možná někdo nesouhlasí s tím, že tam ty dva pivovary a Masný krámy fakt jsou :D

 
Sebir
32 příspěvků 11.12.12 09:52

KROMĚ MĚ TEDA!!! :-D

 
DonChichot  10.12.12 11:51

Další článek by se mohl jmenovat „Jak jíst příborem“ a mohl by mít také aspoň dva díly. Abychom se my, co jíme rukama, maximálně ovládáme lžíci, mohli také poučit.
(sorry, musela jsem to napsat, já prostě nepobírám, že jsou muži, co si sami nekoupí kabát… No když si ho nedoukážou sami koupit, asi pro něj ještě nedorostli, ne?)

 
jolana12
4 příspěvky 10.12.12 17:59

V Budějovicích tam je blaze neb nic neutratíte. Děkuji Hannah za článek. Žiji v ČB díky manželovi a proklínám toto město. Na nákupy zásadně Praha, Linz či Passau. Obchodníci si neví co říct za zboží. Není zde žádný výběr. Řetězce na jedno brdo. Hnus a hnus. Ale je zde úžasný second hand, kde nakupují i manželky ředitelů i poslankyně. Pánské oblečení v tom je zde velmi omezený výběr. Ve sportovních věcí najdete hlavně výprodejové kolekce a to často značně předražené. Podobný pocit máte při návštěvě obchodu s nábytkem. Do domu jsme nechali dělat vše na míru. Zde máte výběr z Mobelix nebo Sconta. Truhlář to je bysnysman. Je zde velké množství řemeslníků, který vlastní obrovské množství majetku. Není divu ani značkový dům by se nemusel stydět za ceny, které si zde řeknou. Jediný luxusnější krám je Gant. Jinak vše pro sociálně slabou třídu, ale zde za ceny, za které by se nemuseli stydět ani v Paříži v Lacoste. Bohatí jezdí odsud pryč. Já se teky těším až se vrátím do své rodné Prahy.

 
couturier
20 příspěvků 10.12.12 22:00
Článek nenaplnil očekávání

Budu tvrdý v kritice - nelze totiž jinak.

  1. Proč autorka uvádí svůj vstup do obchodu větou, že je z Módního pekla? To by mohl kritik restaurací říct šéfovi podniku, kam vejde, že se na něj chystá psát recenzi. Nemělo být ambicí autorky prozkoumat maximum pánské kabátové nabídky pokud možno anonymně (totéž dělá Ada, když fotí nabídku v obchodech a její spolupracovnice to nemůže udělat zrovna tak?)?
  1. Pokračování minisérie o 2 dílech? Promiňte, ale na textu je vidět, že autorka nemá s psaním zkušenosti, resp. že s ním začíná, protože i ve druhém díle se spokojila s pěti obchody v krajském městě a ve výběru kabátů zcela chybí dvouřadový zimní kabát, trenčkot (je-li vůbec tedy v ČR nějaký pánský k mání) i další typy kabátů (a tato výtka opakovaně zazněla v komentářích k prvnímu dílu). Co vypovídá průchod pěti obchody s kabáty v ČB o situaci v tomto sortimentu v ČR? Připomíná mi to diplomové práce studentů na VŠ, kde se tito spokojí s dostupným výběrem (škola, firma, obchod v místě bydliště, kde učí/pracuje bratr či sestra nebo rodiče) a ani si to nijak neobhájí. Proč se autorka třeba nevydala do městeček v okolí Českých Budějovic - mohlo z toho být aspoň srovnání nabídky ve „velkém“ a malém městě s nějakou relevancí.

K nabídce samotné: promiňte, ale chce se mi z toho zvracet - tolik neforemnosti a prostřednosti v návrhu se vidí snad jen u „outfitů“ soudruhů z KLDR.

Celkově jde o zmařenou příležitost. Velká škoda. Jak radí tento text zájemci z Ostravy, Liberce, Olomouce nebo Pardubic?

 
Sebir
32 příspěvků 11.12.12 10:00

Můžete napsat obdobný článek pro tato města ;). Když v každém krajském městě někdo sepíše takový článek, můžeme pak snadno porovnat jejich úroveň a doporučit si kvalitní obchody :). Jenže napsat článek je přece jen těžší než kritizovat, že ;)

 
Oveeec
1368 příspěvků 11.12.12 11:06

Se zkuste vydat do městeček v okolí Budějc, to uvidíte obchodů s elegantní pánskou módou, že vám půjde hlava kolem. Leda možná Otavan v Třeboni, ale ten už asi chudák zašel na oubytě, protože každej jde radši do HM a spol.

 
Juliect
301 příspěvků 11.12.12 12:37

Otavan už dávno nešije vlastní produkci. Zlatá léta kdy pro ně navrhovali kolekce ŤapŤuch a Kovaříková jsou ty tam. V Třeboni zůstalo jen ředitelství a poslední závod co fungoval byl ve Slavonicích, jestli ještě fungují nevím. Šije se v zahraničí, hlavně na balkánu a vlastně jen zakázky pro jiné firmy a pracovní oděvy, ikdyž teda speciálky.
Je pravda, že otavanskej kabát mám už víc jak 10 let a nedám na něj dopustit.

 
jolana12
4 příspěvky 11.12.12 14:40

Je vidět, že jste v Jižních Čechách dlouho nebyla.

 
jolana12
4 příspěvky 11.12.12 14:38

Já to pochopila jako návod jak vybírat kabát. Čeho si mám všímat při koupi. Jinak jsem kritizovala mizernou nabídku v Českých Budějovicích. Milá dámo, pokud se zamyslíte nad nabídkou, zjistíte, že často zaplatíte 10 tisíc za hadr, který vám vydrží pouze jednu sezónu. Viz. třeba kožené boty od Baťů za 999 Kč. Další sezónu jsou na vyhození. Zdá se vám košile od Mark a Spencer za 1299 v pořádku a zdá se vám, že je normální, aby to vydrželo pouze na 20 nošení? Mě ne. My peníze nekrademe. Pro mě je to hodně dobrý článek. Jen mě to utvrdilo kam nemáme chodit a co je ztráta času.

 
Advid
3 příspěvky 10.12.13 12:58

Mně je sice úplně volné, co se dá sehnat v českých Budějovicích, ale rád jsem si přečetl rady, jaké jsou druhy, materiály a jak se zhruba pohybují ceny. Jdu do NewYorkru. :D

 
aailyyn
807 příspěvků 11.12.12 15:02

Taky jsem ve stádiu vybírání kabátu. Ten můj už začíná dosluhovat, navíc jsem do něj zhubla. No, šest tisíc jako studentka do kabátu vážně neinvestuju. Na internetu mi padl do oka kabát, 70 % vlny, 30 % viskózy. Cena 1200,– (se slevou). Vím, že kabát bych si měla vyzkoušet, ale tolik do něj v českých kamenných obchodech nedám.

Příspěvek upraven 11.12.12 v 21:52

 
misery
1 příspěvek 11.12.12 17:29

Kde kde kde?

 
aailyyn
807 příspěvků 11.12.12 21:46

Se neříká, minimálně do té doby, dokud ho nebudu mít doma. Aby na mě taky něco zbylo. :-D No, možná ani potom ne, aby v něm pak nechodila půlka Pekla. :-D Na netu se nakupuje dobře, nestalo se mi zatím, že bych musela oblečení měnit. A i kdyby, radši si počkám a pak budu mít kvalitní a originální kus, který mi bude sloužit mnoho let. Nakašlat na ty předražené šmejdy z českých kamenných obchodů. A to nenakupuju (přece jen se reklamace bojím) v zahraničí, ale výhradně v českých e-shopech a vystačím si s tím. V dnešní době, kdy má internet každý druhý bych opravdu neplakala, že nabídka v kamenných obchodech je bídná. Chce to jenom se toho nebát. (Jo, sama na sebe tak nakupuju, mám i svoje míry docela v oku, chápu, že chlap chce prostě vpadnout do prvního obchodu a něco si odnést, bez zdlouhavého vybírání, zkoušení a přeměřování.)

 
chekotay
410 příspěvků 11.12.12 15:53

No, je fakt, že článek se nejmenuje „Jak kupovat pánský zimní kabát“, takže všichni, kdo čekali víc než blogískový záznam zážitků se jen nechali zmámit vlastními očekávaními a vysokou normou, kterou Ada v minulosti příspěvkům na této stránce nasadila.
Uvítal bych víc teorie, malou rešerši odkazů na starší články (o kabátech, o vlně, etc.), neboť ne každý zná kompletní obsah MP a systém štítků nefunguje vždy správně, zamyšlení na téma „Proč vypadá muž v zimníku se vztyčeným límcem při plus třech stupních v centru Prahy hloupě“ a malé zhodnocení módních trendů ve smyslu jednořadý×dvouřadý a ve smyslu délky kabátu.
Dále by možná nebylo od věci prozkoumat pár internetových obchodů.
Všechny tyto výtky jsou podmíněny očekávanou úrovní. Pokud je mi známo, Channah má vlastní módní blog, a kdyby se takovýto příspěvek objevil na něm, neřeknu ani popel. Avšak od článku na MP jsem se naučil očekávat více.

 
couturier
20 příspěvků 11.12.12 21:12

Vím, že je to pro většinu nedostupné, ale až nikdo nebude kupovat v české Zaře apod. nebo bude tlačit na vedení v Praze, třeba sem začnou vozit zboží dostupné v Anglii:

http://www.zara.com/…277002/Coats

 
Sluníčko 7
2 příspěvky 12.12.12 12:14
OP Prostějov

Syn absolvoval taneční a všechny zkoušky zimních semestrů v kabátu zn. OP Prostějov, blahé paměti. Před 6ti lety stál skoro 7 tisíc Kč. Pořád je pěkný, žádná ošoupaná místa na rukávech nebo kolem kapes, tradičního střihu a hřeje. Také si myslím, že investice do pánského kabátu se vyplatí. Móda se v tomto směru až tak nemění, pánové ani nemívají velké výkyvy váhy, dědečci běžně nosívali jeden „hubertu“ po celý svůj dospělý život.

 
chekotay
410 příspěvků 12.12.12 21:15

Jeden zajímavý tip: 90% vlna, 10% kašmír, dvouřadý, barva navy a pod pět tisíc:
http://www.ctshirts.co.uk/…-bridge-coat?…||JC027NAV|||­||||||||||

Věřím, že i do Českých Budějovic chodí pošta.

 
maram
7 příspěvků 19.12.12 08:06

Milá Aďo,
díky tobě jsem koupila super kabát (kratší) pro manžela - řídila jsem se tvýma radama - díky. Byl za 390 Kč v sekáči - 10% kašmíru, zbytek vlna, krásně šitý, trošku volnější - ale manžel má hrb, takže proto - lépe se schová. Díky Tobě jsem věděla po čem se koukat. Dík

 
Sebir
32 příspěvků 19.12.12 14:44

Ne všechny články na pekle píše Ada ;). To zač jste děkovala má na svědomí Channah ;)

 
maram
7 příspěvků 19.12.12 15:13

Díky za upozornění, ale děkuju oběma - i za starší články např. o vlně… Takže channah díky.

 
hlen
1 příspěvek 24.01.13 02:25

Jak moc „špatné“ by to bylo, kdybych si pod něco takového oblékl mikinu s kapucí místo svetříku s košilí?

 
Sebir
32 příspěvků 24.01.13 21:01

Duffle coat z New Yorkeru by se s mikinou snesl, ostatní… ani moc ne ;)

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Držte se na špici

Už mi byla vkládána do úst nenávist k ledasčemu: nenávidím prý vždy... Celý článek

Made in Italy

Když jsem předevčírem řekla pekelné A, řeknu i nepekelné B. Dnes... Celý článek