Mé klientky se s konfekcí nespokojí, říká mladá návrhářka

28.01.16 | autor Redakce

Uživatelka MargiFashion je na Módním pekle od roku 2013. I kritiky zdejších uživatelek jí pomohly najít svůj styl. Naplno se začala věnovat módě až se svou loňskou letní kolekcí a podařilo se. Její oblečení si žádá čím dál více žen. Jakou má módní vizi?

Co Vás nejvíc baví na Módním pekle? Jakou máte oblíbenou sekci?

Na Módní peklo jsem se dostala před pár lety čirou náhodou a od té doby ho velmi ráda navštěvuji. Vždy si ráda přečtu zajímavé články. Mou nejoblíbenější sekcí je jednoznačně inspirace, kam jsem i já postupně začala přispívat svými outfity.

Jaké byly Vaše začátky na Módním pekle? Co se od té doby změnilo?

Poprvé jsem svým outfitem na Módním pekle přispěla koncem roku 2013. V tom čase jsem se setkala spíše s kritikou než s nějakými pozitivními ohlasy. Když se na to podívám dnes, ani se nedivím. I když roztrhané džíny nosím pořád.

Pak jsem dlouho nepřispívala. Od té doby se hodně věcí změnilo, především můj postoj ke kritice. Naučila jsem se ji brát jako nástroj, který mě posouvá dál. Je pravda, že některé komentáře jsou až nepříjemné a zamrzí. Naštěstí je tu hodně takových komentářů, které potěší a zahřejí u srdce. Chtěla bych touto cestou poděkovat všem, kteří mi fandí.

Jak jste se začala věnovat módě?

Móda je součástí mého života již od útlého věku, kdy jsem trávila volné chvíle v salóně mé matky. Obdivovala jsem její práci a hlavně to, jak dokáže z obyčejného kusu látky vytvořit krásné šaty. To mě motivovalo k tomu, abych si vybrala studium textilu a odívání.

V červenci 2012 jsem založila módní blog s názvem MargiFashion , kterému se věnuji dodnes. Stal se součástí mého každodenního života a je mým koníčkem i vášní. Módních blogů jsou dnes stovky, možná tisíce. Já jsem se chtěla odlišit tím, že přinesu něco jiného. Na blogu tak prezentuji převážně vlastní výtvory. Oblečení navrhuji a nechávám šít na míru v salóně mé matky.

Čím dál častěji jsem se setkávala s otázkou, jestli se dá moje oblečení někde koupit. S myšlenkou vlastní značky jsem si pohrávala dlouho, ale nikdy na to nebyl prostor. Až když jsem přišla o práci, měla jsem dost času se věnovat tomu, co jsem předtím odkládala. Navrhla jsem svou první kolekci, kterou jsem představila na konci léta 2015. Vsadila jsem na nesmrtelný denim a nadčasovou klasiku. Úspěch kolekce mě moc potěšil a motivoval pokračovat v navrhování. Postupně přibývají i limitované kolekce, které šijeme na míru zákaznicím.

Jaké máte módní vzory?

Těch mám hned několik, ale pokud bych měla říct jenom jedno jméno, tak by to byla rozhodně Victoria Beckham. Její osobitý styl je mi hodně blízký. Stejně jako ona i já kladu důraz především na ženskost. Líbí se mi, jak přemýšlí a pracuje se střihy i materiály.

Kde čerpáte svou návrhářskou inspiraci?

Hodně sleduji módní trendy a kolekce svých oblíbených návrhářů, domácích i zahraničních. Mnohdy nacházím inspiraci na zahraničních módních blozích, ale i běžně na ulici a na sociální síti Pinterest, kterou úplně zbožňuji. Dokážu zde trávit hodiny a vždy si z toho množství vyberu jen to, co mi je blízké.

Někdy nápady přicházejí spontánně. Hlavně v obchodě s látkami. Naposled se mi stalo, že když jsem uviděla vlněný flauš s kašmírem v béžovoolivovém odstínu, hned jsem věděla, jak bude výsledný kabát vypadat.

Je obtížné sehnat látky na realizaci Vašich modelů?

Ne vždy je to snadné. Hlavně pokud hledám konkrétní materiál a mám jasnou představu o tom, jak by měl vypadat. Tak tomu bylo při shánění látky na mé svatební šaty, kde jsem přesně věděla, jak má látka vypadat. Nakonec jsem musela zvolit kompromis, ale i tak jsem s výsledkem byla spokojena. Do budoucna si plánuji zajet podívat se za látkami do Itálie. Doufám, že se mi to brzy podaří a najdu tam nové dodavatele.

Je něco, co byste si na sebe nevzala?

Mini šaty a mini sukně. To je něco, co mě osobně straší ve snu. Necítím se v nich dobře a navíc se ke mně a mé mini výšce ani nehodí. Dále jsem nepřišla na chuť overalu a ortopedickým pantoflům, které byly hodně trendy během léta.

Jaká je podle Vás žena, která nosí Vámi vytvářené oblečení?

Je především ženská. Má ráda eleganci, nadčasovost a rozhodně nechce být tuctová. Mnohé klientky nás vyhledají proto, že nechtějí mít oblečení, jaké má x dalších žen na ulici. Na rozdíl od žen, které se spokojí s konfekcí, si potrpí na kvalitě vypracování oděvu a také na tom, že jim oděv sedne na postavu. Většina žen neoplývá tabulkovými rozměry, a tak jim konfekce prostě sedět nemůže.

Na co se od Vás můžeme těšit v nejbližší budoucnosti?

Momentálně připravuji další limitované kolekce na jaro, léto 2016. Těšit se můžete na jarní kabátky, saka, letní šaty a další modely, které budu postupně prezentovat na blogu.

Jste původně Slovenka. Jaký je rozdíl mezi Slovenkami a Češkami a jejich vkusem v oblékání?

Vkus žen je podle mého velmi individuální. Tak jako na Slovensku, i v Čechách jsou ženy, které mají cit pro módu a dokáží inspirovat své okolí. Několik let jsem pracovala v e-shopu s oblečením. Na Slovensku se nám lépe prodávalo značkové oblečení, zatímco v Čechách hrála hlavní roli cena. Také si myslím, že my Slovenky se raději oblékneme elegantně, kdežto česká děvčata nebo ženy se oblečou raději pohodlně nebo „sportovně“. Ale je to velmi obecné. Určitě byste našli mnoho výjimek z tohoto pravidla.

Autor

Redakce

Redakce Módního Pekla sleduje dění jak na Módním Pekle, tak ve světě módy. Připravuje pro Vás rychlovky a krátké články.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
may.frayn
918 příspěvků 28.01.16 11:52

Redakce chybela, kdyz se probirala shoda podmetu s prisudkem??

 
cryptoprocta
179 příspěvků 28.01.16 11:54

Hrubky?! Už i hrubky?! To je vážně síla…

Příspěvek upraven 28.01.16 v 11:55

 
Rajči
35 příspěvků 28.01.16 12:08

Článek, který se snaží ze všech sil působit sofistikovaně a znale. Úvod, vhled do věcí, dost zbytečné velké písmeno u osobních zájmen… a pak to přijde. Pak to přijde přímo mezi oči.
A jaké byli vaše pekelné začátky?
Odteď jsem pro bojkot redakce a Lovce, jak někdo navrhoval u předchozího článku. Jinak se toho nezbavíme.

 
Bugatti
4051 příspěvků 28.01.16 12:14

Hrubky ve shodě nelze omluvit ani slovenskou národností pisatelky. Chápu, že pro toho, kdo studoval na Slovensku, to může být trošku problém, ale od čeho je tu redakce?

 
Nugat
115 příspěvků 1 inzerát 28.01.16 12:23

To už tu bylo, nebo na ONAdnes… rozhodně jsem to už četla.
Souhlasím s @Rajči - bojkot

 
SkyP
170 příspěvků 28.01.16 12:43

Jak reálně chcete ten bojkot praktikovat? Neotevírat jejich články?
Jinak souhlasím, také se mi jejich články většinou nelíbí, ale tohle je rozhovor s fajn osobou a krom hrubek mi to přijde celkem zajímavý.

 
Rajči
35 příspěvků 28.01.16 12:52

Nekomentovat. Myslím minule to někdo zmiňoval. :)

 
Betty J.
2031 příspěvků 28.01.16 12:25

Neměla by být sdělení inzertní povahy odpovídajícím způsobem označena?

 
Ascari
315 příspěvků 28.01.16 12:33

Hodně sleduji módní trendy a kolekce svých oblíbených návrhářů, domácích i zahraničních. Mnohdy nacházím inspiraci na zahraničních módních blozích, ale i běžně na ulici a na sociální síti Pinterest, kterou úplně zbožňuji. Dokážu zde trávit hodiny a vždy si z toho množství vyberu jen to, co mi je blízké.

Moje interpretace: kopíruji jako divá to, co už vymyslel někdo jiný.

Autorku prosím, aby nedělala rozhovory po mailu. Fakt je to poznat a čte se to hrozně. Nejen podle těch velkých „V“, ale i tím, že rozhovor vůbec neplyne, otázky a odpovědi nenavazují a stylistiku odpovědí určuje „hlavní hrdinka“.

 
Réza4  28.01.16 12:37

Rozhovor jsem přečetla s chutí, ale ta čeština… Redakce, prosím, sežeňte si korektora.
Jaké byli Vaše začátky na Módním pekle?
ortopedickým pantoflům, které byli hodně trendy během léta
Oblečení navrhuji a nechávám šít na míru v salóně mojí matky.
vlněný flaus s kašmírem
béžovo-olivovém odstínu

Příspěvek upraven 28.01.16 v 12:46

 
Réza4  01.02.16 11:01

Oceňuji opravu chyb v článku, jen v případě „oblečení navrhuji a nechávám šít na míru v salóně mojí matky“ má být v saloně „své (svojí) matky“. Samotný výraz „mojí“ je spisovný, ale zde chybně použitý.

Příspěvek upraven 01.02.16 v 11:02

 
Admin Módnípeklo.cz
1009 příspěvků 28.01.16 12:51

Dobrý den,

nejedná se o inzerci, ani o převzatý článek. Inzertní články označujeme.

Děkuji za věcné poznámky a přeji pěkný den,

Josefina

 
Réza4  28.01.16 13:31

A můžu se zeptat, odkud jste ho převzali a proč je na blogu převzatý článek?
Edit: Příspěvek je chybný, bohužel neumím číst…

Příspěvek upraven 28.01.16 v 20:54

 
Ascari
315 příspěvků 28.01.16 18:41

…ani o převzatý článek

 
Réza4  28.01.16 20:54

Omlouvám se @Admin Módnípeklo.cz, je to moje chyba, neumím číst. Místo „ani o převzatý článek“ jsem četla „ale o převzatý článek“. (Hlavně, že výše kritizuju češtinu a pak čtu něco jiného…)

 
defilenaiguille
2677 příspěvků 28.01.16 13:45

Ráda jsem si přečetla rozhovor s další přispěvatelkou na MP, stejně jako tomu bylo u Kayav. Jsem asi jediná, kterou tolik netrápí gramatika, ale zajímá mě spíš obsah rozhovoru. MargiFashion jsem zaregistrovala v Inspiraci a její outfity se mi líbily. Nevidím důvod, proč by se při své tvorbě nemohla inspirovat někde jinde. Než za každou cenu originalita, nad kterou se pak chce akorát zákazníkům brečet, tak upřednostňuji hledání inspirace u módních návrhářů nebo na Pinterestu.
Držím vám palce v další práci a budu se těšit na vaše další příspěvky v Inspiraci.

 
stricc  28.01.16 13:57

Pravopis je tristní, ale obecně nápad vybírat z masy uživatelek ty módně zdatné a s vlastní aktivitou v oboru a dát jim trochu prostoru se mi zdá jako dobrý nápad. Rozhodně nesrovnatelně lepší než žvatlání o ničem v jiných článcích.

 
digy
92 příspěvků 28.01.16 14:04

Myslím, že věta „Jste původně Slovenka“ názorně demonstruje výši (nebo spíše níži) autorova intelektu.

 
Lalita  28.01.16 15:46

@stricc Souhlasím. Články s úspěšnými Pekelnicemi jsou fajn, ale ten češťyn to strašně sráží. To si Mafra nemůže dovolit ani jednoho slušného korektora?!

 
Shiro
354 příspěvků 28.01.16 17:17

Na rozdíl od zdejších gramatických nacistek (nacistů) se mě ten článek líbil, jenže se tu objevil asi před třemi týdny a po pár hodinách byl bez udání důvodu smazán. Nechápu proč se tak stalo, když jsem do původního komentáře psal, že by chtělo uvést rozhovor celý, tak sem si myslel, že je ho stahují proto, aby ho prodloužili, ale to se evidentně nestalo. Takže si vážená Redakce udělejte pořádek v tom svým bordelu, ju.

 
Veroniq
263 příspěvků 29.01.16 01:25

@Shiro, že nejste vysazený na pravopis a dost možná ty chyby ani nevidíte, je jedna věc. Druhá věc je, že když byl ten článek na pár týdnů stažený a následně vrácen na titulní stránku jako novinka, autor mohl (s něčí pomocí) ty chyby vychytat.

 
Shiro
354 příspěvků 29.01.16 02:15

Já se snažím říct, že tohle je (nebo teda aspoň byl) web o módě a nevidím jediný sebestupidnější důvod tady řešit gramatiku, pokud to neovlivňuje význam ani výslovnost. Mě osobně to jednoduše připadá jako trapné hnidopišství, které ve skutečnosti nic neřeší a nikoho nikam neposouvá. Jestli je pro Vás gramatika tak podstatná tak si klidně čtěte komix Korektor a tam se tomu vysmívejte dle libosti.

 
Veroniq
263 příspěvků 29.01.16 09:10

Že to nikoho nikam neposouvá, je škoda, protože by to mohlo nakopnout právě autory, aby si na to dali pozor. Jinak souhlasím, že se už skoro neřeší obsah článku. Smutné. A poznámky o tom, že takhle blbě by to nenapsal primán, taky samozřejmě nikam nevedou. Víte, když si budete psát vlastní blog a budete tam dělat chyby, lidi si řeknou, že vám ta čeština nejde, ale je to váš blog a vaše články. Asi líp psát neumíte, tak co. Když jim to něco přinese, nebudou se s vámi pravděpodobně do krve hádat o pravopis. Jenže tady to píše nějaká „Redakce“, a píše to na blogu s určitou pověstí. Tak sakra kdo to je? Je to přezdívka jednoho člověka, nebo to píše víc lidí a ani jeden neumí? Nebo se střídají v tom, kdo to bude psát, a další se podívá na nadpis a odsouhlasí zveřejnění?

 
Veroniq
263 příspěvků 29.01.16 09:25

A jinak myslím, že tyhle rozhovory jsou dobrý nápad. Škoda jen, že nejspíš brzy dojde materiál :)

 
Rajči
35 příspěvků 29.01.16 11:05

No, až na to, že gramatiku tu jednou řešila i Ada v okrajovém článku. Tenhle web je znám díky nějaké úrovni. A té chyby ve shodě podmětu s přísudkem neprospívají.
 http://www.modnipeklo.cz/…ana-motykou/

 
Oveeec
1368 příspěvků 29.01.16 18:08

Pokud to neovlivňuje význam ani výslovnost…to bychom rovnou mohli psát „víslovnost“. Vlastně bichom. A že upozorňování na gramatiku nikoho nikam neposouvá je škoda, protože někteří by to velmi potřebovali. Už se to tu jednou řešilo - proč by nemohlo existovat aspoň jedno místo, kde se píše správně? Já vím, že jazyk tvoří jeho uživatelé, ale smutný je, že ho tvoří lidi, kteří ho zároveň moc neumí. A lidem, kteří ho v jeho stávající podobě umí, to prostě vadí. On i jazyk totiž patří ke kultuře, že.

No a k obsahu - osobně mi to přijde o ničem, ale zase - na co se pořád ptát, když představuju novou návrhářku, a co pořád odpovídat. „Ano, moje móda má být hlavně tuctová a nudná“, to asi těžko, že jo :)

 
Betynka02
379 příspěvků 29.01.16 08:07

@Shiro
Tak to nechápeme dva…Včera, když jsem článek objevila (jako „nový“), jsem měla na moment pocit, jestli neblázním…
Díky @Shiro, jsem ráda, že neblázním! :-D
(Gramatika by měla být v pořádku, to jo, ale komentovat ji nebudu. Chodím sem kvůli něčemu jinému!)

Ještě detail:
Mě přijde, že jedna fotka je vyměněná. Nebude to „ono“?!

Příspěvek upraven 29.01.16 v 08:09

 
DRW
1231 příspěvků 28.01.16 17:38

Google prekladac nepreklada byli ze slovenstiny na byly v cestine, bohuzel nema naprogramovanou gramatiku :(, tj. jen tolik ke shode podmetu a prisudku. Ale ja spis nechapu, proc musel byt rozhovor pravdepodobne cesko-slovensky prelozeny do cestiny a navic jeste spatne.

Jinak MargiFashion ma velmi pekne modely, ktere jsou velmi blizke memu vkusu. Nadcasove kousky, nositelne v kazdem veku.

Příspěvek upraven 28.01.16 v 17:39

 
Demode
1681 příspěvků 28.01.16 21:22

Černá kolová sukně se mi moc líbí.

 
Čertice1
149 příspěvků 28.01.16 22:00

Nebudu psát o formě (už bylo řečeno vše), ale o samotném rozhovoru a hlavně o zpovídané.
MargiFashion, resp. Jana, se mi líbí od samého začátku, co tu je. Obdivuju přesně takový styl, jaký má ona. Líbí se mi, že se na sebe nesnaží za každou cenu navlíct poslední „trendy“ jako např. ty příšerné ortopedické pantofle :)
Co se týká těch keců o reklamě a že by rozhovor měl být označen jako inzerce, tak si vzpomeňte na pár měsíců starý rozhovor s Kayav. Prošla jsem si celou diskusi a ani slovo o tom, že se jí tu dělá reklama. Takže trochu soudnosti, milé dámy!

 
kayav  29.01.16 08:05

Margi, drzim vam palce, at se dari. Prohledla jsem si vase vyrobky, mate skvelou vyhodu v zazemi u maminky. Stylove mi to moc nerika, pekne, ale takove „normalni“ (to nemyslim nijak zle!)
Skoda jen, ze jste nenafotila par fotek primo pro clanek, mohla to byt fajn inspirace.

 
lesnížínka
62 příspěvků 29.01.16 09:58

@kayav Naprosto souhlasím. Myslím, že by z toho potenciálu, co má MargiFashion by šlo vytěžit daleko více-zázemí zkušené švadleny, vzdělání v oboru…a výsledek trošku rozpačitý, bez jasné vize.Ale je to proces, tak se těším, že příště uvidíme další posun k zajímavějším realizacím. Chybí mi tam trochu originální styl, jinak pěkné :)

 
Beruska13
137 příspěvků 29.01.16 10:25

Bez ohledu na tolik propíranou gramatiku atd. - tento styl se mi líbí a ptám se - posílá eshop objednané zboží i Čech?

 
LCH  29.01.16 10:28

Potřebuji radu od redakce: Umím entlovat, ladit barvy, znám se s několika návrhářkami, bloguji a byl jsem na Fashion weeku…jsem už taky návrhář?

 
Čertice1
149 příspěvků 29.01.16 10:36

Já vám řeknu, kdo jste: hlupák!

 
janulik03
3400 příspěvků 29.01.16 10:40

Mne sa páči, že sa urobil rozhovor s ďalšou „pekelníčkou“. Inak, mám od MargiFashion blúzku a som veľmi spokojná. Jej štýl je mi blízky a rada si budem u nej objednávať ďalšie kúsky. Držím palce, nech sa jej darí.

 
LCH  29.01.16 11:12

@Čertice1 Ještě že jste to právě překryla hromadou své chytrosti.

 
Čertice1
149 příspěvků 29.01.16 19:31

Tak hlavně že vy jste se ukázal. Myslím, že nikdo vám nebrání se tu projevit. Pokud někoho vaše výtvory zaujmou, třeba s vámi taky udělají rozhovor a budete slavnej :)
Zatím jste jen takovej malej, českej hlupáček.
Mně jen nějak nejde do hlavy, proč jste si tu většina na zpovídanou „zasedli“ a jedete po ní?!? To vás tak rozčílil ten pravopis, že si chladíte žáhu i na ní?

 
LCH  29.01.16 22:25

"

Příspěvek upraven 02.06.16 v 01:09

 
Čertice1
149 příspěvků 30.01.16 10:36

Tak to budu jedině ráda, chlapečku :D

 
Dammy
1670 příspěvků 29.01.16 12:17

@Shiro To je omyl. Čím víc k lidem správná gramatika přirozeně - když čtou něco, co je zajímá, tím menší s ní budou mít problém v budoucnu.
Ten, kdo hodně čte, si nemusí pamatovat poučky, jeho gramatika i stylistika se řídí citem, který tím čtením získá. Přispívá to obecně kulturnímu prostředí.

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 29.01.16 13:19

Vybavil se mi román od Betty MacDonaldové - KDOKOLIV MŮŽE DĚLAT COKOLIV. Platné pro obě účastnice interview.

 
may.frayn
918 příspěvků 29.01.16 15:08

@Dammy Přesně tak, jsem ráda, že to někdo řekl. @Shiro Jenom proto, že blog je o módě, nebudeme řešit gramatiku? A zrovna na módním pekle, kde Ada sama v jednom článku tyhle pravopisné pekelnosti tepala? Proč se teda tu gramatiku učíme, když je to ve výsledku jedno? Vy si klidně pište, jak chcete, ale u článků (nejen) na módním pekle bych ocenila nějakou úroveň. A trapné hnidopišství je spíš holedbat se tím, že je mi gramatika fuk a že na ní nezáleží.

 
Acrobaleno
948 příspěvků 29.01.16 15:35

@Shiro To myslíte vážne? Takže písanie gramaticky správne a vyžadovať od REDAKCIE!!!, aby písali gramaticky správne „je trapné hnidopišství, které ve skutečnosti nic neřeší a nikoho nikam neposouvá“. Ako nehnevajte sa, ale až mi rozum postál. Je to ich základná povinnosť písať správne, pretože sú to profesionáli. Toto nie sú komentáre, kde sa stane, že niekomu ujde ruka, ale seriózny! blog, ktorému takéto veci len uberajú na kvalite. Všetci novinári a blogeri musia písať gramaticky správne. Je to nutnosť! Takže, kde by mala byť hranica, ktorá by určila kto môže písať s chybami a kto bez nich? Ospravedlňujem sa za použitie nadmerného množstva výkričníkov, ale tento príspevok ma nie práve pozitívne prekvapil.

 
aailyyn
807 příspěvků 29.01.16 17:42

Vezmete mě jako korektora? To zvládnu i večer před spaním. Musela bych si dát facku, kdybych odevzdala zadavateli text takovéhle úrovně.

 
aailyyn
807 příspěvků 29.01.16 19:29

Klidně to budu dělat zadarmo, vás ráda nemám, ale češtinu jo a nechci, abyste ji takhle prznili… A taky vám dám zadarmo dobrou radu: http://prirucka.ujc.cas.cz

 
jaman
10 příspěvků 30.01.16 11:31

Kde jinde bych si měla přečíst o začínajících návrhářkách, než na blogu o světě módy? Děkuji za článek, a Margi, Vám držím palce, ať se Vám daří i nadále!

 
JMaravelo
486 příspěvků 31.01.16 01:55

Hahaha, ty jeany a hnědý nebe si pamatuju… Jó, to byly časy… :D

 
AndreaRaur
8 příspěvků 18.02.16 09:24

Mě článek obsahově velmi potěšil. Je povzbuzující vidět další osobu, která se pomalu, ale jistě prosazuje v módě a vlastně se jedná o úplně obyčejnou ženu a ne celebritu nebo někoho protěžovaného. Držím ti palce ;)

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit