Matkou v zimě? Ženskost zachrání vlna a kůže

22.02.16 | autor Veronika

Mám trochu problém s tím jak se oblékají české matky. I když slovíčko "trochu" jsem přidala spíš kvůli diplomacii. Přiznejme si, většinou je to hrůza. Jako by se žena-matka proměnila v chodící reklamu na outdoorové oblečení, džíny s tričkem a všudypřítomný sportovní batoh.

Mateřství je úděl krásný, naplňující, často ale náročný. Někdy přímo pekelně. Třeba když třikrát po sobě zametáte hlínu, kterou mládě nadšeně vyhazuje z truhlíku za jekotu vysááát, myšlenka poslat ho na mráz se vám najednou zdá oprávněná (Barnevernu ani muk).

První rok jsem s kočárem kolem vesnice chodila denně sedm kilometrů. Dojem jsem dělala leda tak na zajíce v poli, přesto jsem se snažila uchovat si alespoň špetku ženskosti. I náročné dny s dětmi si ale víc užijete, když vám to bude slušet.

Nezakazuji vám outdoor, pochybuji ovšem, že denně vyrážíte na horské túry.

Pohodlí za každou cenu?

Těžko za dítětem poletíte v úzké sukni nad kolena, upnuté halence a saku. Po narození prcka jsem v podstatě vyřadila veškeré oblečení z umělých nebo nepružných materiálů.

Nenutím vám nutně nafasovat sukně a šaty. Někdo má prostě rád kalhoty nebo má křivé nohy. Jen tvrdím, že ženská móda může být i příjemná na nošení. Nepotkáte mě proto načesanou, v deseticenti­metrových podpatcích (obr. vlevo), ale ve splývavých světlých šatech a zlatých pohodlných sandálech klidně (obr. uprostřed).

zdroj: afmu.net/trendy-dresses -fall-winter-2016-2017, archiv autorky, www.pinterest.com/mehganlooneyzdroj: afmu.net/trendy-dresses -fall-winter-2016-2017, archiv autorky, www.pinterest.com/mehganlooney

Matka v zimním „obutí“

Co tedy nosit jako matka, která nečas uchopí jako výzvu ke kreativitě, ne jako ospravedlnění k zahalení se do černé péřovky?

Největší službu vám prokážou kvalitní kožené boty a dobře střižený kabát.

Často se tu kritizují řetězce, ovšem pokud víte, co hledat, nakoupíte i tam. Vyplatí se sledovat slevy a hlavně cedulky složení materiálu. V řetězcích se při troše šikovnosti dá koupit slušně střižený kabát s 50% vlny do dvou tisíc. Mám takové tři.

Materiál si pohlídejte - za stejnou cenu se dá pořídit také kabát z polyesteru, který nezahřeje. V mrazu se nebojte vytáhnout ani sněhule, klidně k basicovým šatům a kabátu. Mrkněte na kalhotové verze.

zdroj: www.barefootblonde.com (by Amber Clark), www.sexymamas.cz/co-nosime-all-black/, www.mamou-stylove.czzdroj: www.barefootblonde.com (by Amber Clark), www.sexymamas.cz/…e-all-black/www.mamou-stylove.cz

Jak na sukně a šaty?

S dítětem si ale můžete troufnout i na sukně a šaty. I v zimě, stačí jen vybavit se teplými punčochami. Přidáte jednoduché bavlněné šaty, přes ně jeden krátký kardigan nebo zajímavou tenkou mikinu. Přes to jeden dlouhý otevřený kardigan, přepásat a můžete vyrazit.

Další varianta je bavlněná sukně a top. Pak už ale musíte řešit, zda se k sobě hodí vršek, sukně a svetry. Jednobarevné hladké nebo propínací šaty jsou nejjednodušší varianta, která se dobře kombinuje.

Jak na to jdou mámy ve světě? Uhranula mi barefootblonde - má dvě děti a blog plný šmrncovních nápadů.

zdroj: https://cz.pinterest.com/voguemexico/pins/, www.barefootblonde.com, www.lovetaza.comzdroj: https://cz.pinterest.com/…mexico/pins/, www.barefootblonde.com, www.lovetaza.com
zdroj: www.shopmama.com, www.caraloren.com, www.fashionguitar.comzdroj: www.shopmama.com, www.caraloren.com, www.fashionguitar.com

Dva outfity, dvě příležitosti

Nakombinovala jsem pro vás dva základy outfitu z toho, co aktuálně seženete v našich obchodech . V prvním modelu můžete směle vyrazit na hriště i na kratší výlet. Pružné kalhoty ve velbloudí barvě budou v kombinaci se šaty z přírodního materiálu a pruhovaným cardiganem vypadat elegantně. Zároveň splňují i praktické požadavky. Na rozdíl od džín se svetrem vám nepotáhne na záda, když budete ze země sbírat vaše neposedy.

Druhý model si můžete vzít do kavárny s dětským koutkem i na besídku do školky. Ano, i matky mohou nosit krátké sukně. Pokud se v nich cítíte nejistě, dají se sehnat podobné modely v délce ke kolenům. Ve stabilní kožené botě s masivnějším nízkým podpatkem pak zvládnete i běh. K první kombinaci si můžete obléct jak delší vlněný kabát, tak sportovnější zateplenou parku, ke druhé bych volila spíše kabát.

 kousky: svetr Lindex, kalhoty HM, šaty HM, boty Pikolinos kousky: svetr Lindex, kalhoty HM, šaty HM, boty Pikolinos
 kousky: svetr Only, tričko HM, sukně HM, boty Pikolinos kousky: svetr Only, tričko HM, sukně HM, boty Pikolinos

Nákupní tipy

Neskutečně pohodlné a zároveň nebabské boty šije španělská značka Pikolinos. Často mívají slevy a po prvním nákupu vám z každého dalšího odečtou pár euro. Na své si přijdou sportovní typy, elegantní dámy i rockerky. Obecně české obchody s botami nabízí usedlou obuv (viz.obr). Podivně beztvarou botu nezachrání ani to, že je kožená.

Super předvýběr napříč zavedenými značkami za vás provedou třeba na ZOOTu. Punčochy a nadkolenky s podílem vlny i kašmíru najdete v Calzedonii či Marks&Spencer, cenově dostupné u Bati, velký výběr barev v H&Mku.

Osobní přístup i velký výběr mají v punčochovém zboží ve Školské, kousek od Václavského náměstí. Ochotná prodavačka si na mě vždy našla čas a těch deset minut se vše točilo kolem mě a mých nohou. Mrkla a hned věděla velikost.

Jinak nedám dopusit na jednobarevné basicové šaty a sukně v H&M, přestože jde o kousky na jednu sezónu.

A ještě tip pro eko matky. Kvalitní a slušivé krátké i dlouhé kardigany (a další oblečení včetně pánského) z bambusu, organické bavlny a konopí hledejte u značky Braintree Clothing.

Co nenosit?

Nemám potřebu někomu něco přikazovat, ale přála bych si, aby každá žena (matka) měla alespoň jeden kvalitní kabát. A aby ho nenosila přes dlouhé volné sukně v hippie stylu. Jak nosit dlouhou sukni, to je vůbec tip na další článek.

Rada je jednoduchá. Outdoorový úbor vytahovat výjimečně, přidat na ženskosti, přihodit špetku barev a nehrát si na starou mladou. Svět bude hned veselejší.

Autor

Veronika

Hledačka krásy s kritickým okem. V současné době je na rodičovské "dovolené", což jí ve volných chvilkách nebrání psaní, ručnímu šití kožených doplňků a zachycování světa na vintagecut85.blogspot.cz.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
SkyP
170 příspěvků 22.02.16 16:33

Tak proč ne…pro začátečníky (ty, co se rozhodnou oblékat pěkně až na mateřské) dobré nakopnutí.

 
Lachenauerin
544 příspěvků 22.02.16 17:26

Přiznávám, nemám ráda toto paušalizování ve stylu „matky se oblékají úděsně a na vše rezignují“. Především proto, že jsem se v praxi (u sebe ani u ostatních žen v mém okolí) moc nesetkala s tím, že by platilo. A ne, nežiju v žádné sociální bublině, nejsem extrémně bohatá nebo něco na ten způsob.
Co jsem si všimla, většina žen se v mateřství strojí v podstatě stejně jako předtím, jen s drobnými změnami, které lze bez většího mudrování přičíst potřebě přizpůsobit oděv prostředí. Pro mě to znamenalo vlastně jediné: na pár měsíců „sundat“ vysoké podpatky (které jinak nosím běžně a ráda), protože nad kočárkem, i když jsem si dala madlo hodně nahoru, jsem se s nimi hrbila a bolela mě záda.

 
Lachenauerin
544 příspěvků 22.02.16 17:26

Kruci, mělo to být zařazené jinde, pardon.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 23.02.16 09:32

Tak já za sebe tedy musím říct, že tu rezignaci vidím okolo sebe často. Nebo v podstatě nezkoumám jestli šlo o rezignaci, či prostě dotyčná vzhled neřešila nikdy, ale „outdoor a české matky“ se na našich modních portálech probíral často a toto je první článek, kdy v reakcích hodně lidí tvrdí, že to není pravda. Přitom to pravda prostě je. Myslím, že je to reakce spíš proti autorce. Když to napíše Ada, je vtipná, když to napíše Veronika, je povýšená. Je fakt, že ani já jsem se u článku nebavila a navíc mně to téma připadá jako nošení dříví do lesa. Už to tu bylo mnohokrát a my, které o sebe dbáme ( protože to jaksi máme v krvi a baví nás to) se pak dohadujeme s těmi, které mají tak trochu máslo na hlavě a snaží se nám vysvětlit, jak je to s dětmi těžké a že my asi máme děti moc hodné a nebo na ně kašleme…Jsou to poměrně zbytečné diskuze, protože :
A) Kdo chce, ráno si těch 5-10 minut na nalíčení a úpravu vlasů najde. Pokud to děláte pravidelně je to pro vás prostě ranní rutina, stejně jako vyčistit si zuby a o tom, se taky s nikým nedohadujete.
B) Obléct se nevkusně zabere stejný čas jako obléct se hezky a vyzkoumat, jak by to tak asi mělo vypadat, aby výsledek nebyl přehnaný (kostýmek na písek), ale přitom ani ne až moc ležerní zas tak těžké není. Kdo fakt neví, může si najít X článků na toto téma na různých portálech…

Za mě prostě sečteno podtrženo, nechci útočit na autorku, ale byla bych ráda, kdyby se tento web vyprofiloval a konečně pochopil, že lidé, kteří ho čtou většinou základy už dávno ovládají a chtějí se dozvědět něco hlubšího. Třeba články o minimalismu byly velmi prospěšné a měli nějakou úroven. Prostě není možné vést takovýto web bez toho, abyste si ujasnili cílovou skupinu s chtít zaujmout všechny je cesta do pekla v jakékoliv oblasti.

 
organic
8 příspěvků 23.02.16 11:10

Já se třeba o styl oblékání až do prvního těhotenství nestarala. Do práce běhám nebo jezdím na kole, v práci jsem dělala v bílém, po odpolednách jsem si přivydělávala ve fitku nebo trénovala děti, víkendy jsme s manželem trávili turistikou, na kole, na běžkách nebo bojem o záchranu stařičké chalupy v Jizerkách. Touhu se oblékat líp a ženštěji ve mně probudilo paradoxně až těhotenství a trocha času při těch krátkých mateřských. I MP peklo jsem našla tou dobou.
(Ale pssssst: starýho psa novým kouskům…jdu-li s dětmi, ať už vláčím notebook z práce nebo půl tuny svačinek do zoo, batoh za vuittonku ne a nevyměním :))

Příspěvek upraven 23.02.16 v 11:11

 
ToteVierzig
31 příspěvků 22.02.16 23:00

Upřímně - moralisticko naivní článek, který si dá dohromady každý, kdo má pět a pět dohromady.
Jasně že kdo chce, chodí ve sportovním, a ten, kdo chce, chodí v mini a podpatkach. I tak se to da. Zaleží na přístupu a stylu: když se jdu projit do obchodního centra a do kavárny s dětským koutkem, tak si klidně můžu vzít i vysoké podpatky. Na výpravu do Stromovky, na kolo nebo i na písek bych teda ten bily outfit s šedou šálou vlevo nahoře asi nevolila…
Nevím, jak jste to kdo dělal, ale když si vzpomenu na ty špinavé a zapatlané ručičky, co mě vždycky objímaly na písku, nožičky okopávaly v tramvaji nebo výpravy do roští za zapadlým míčem, tak to s některými radami slečny Veroniky prostě nejde dohromady. Bílé neumím nosit dodnes…
Přežila/prožila jsme děti dvě, zas se vrátila k podpatkům a šatičkám, ale jasně vím, ze pokud jsem nechtěla s dětmi strávit čas bud doma nebo někde v obchoďáku nebo v dětském koutku, tak to změnu ke sportovnímu znamenalo, peklo nepeklo.
A zdraví, šťastni a spokojeni jsme všichni. Ani manžel mi u toho neutekl…

 
Lamm
4 příspěvky 23.02.16 04:52

Ó ano. Zrovna včera jsem si vzala sukni s kašmírovým rolákem a kozačky a byla velmi vděčná za sluníčko, které mi dovolilo si ten rolák vysvléct. Díky tomu není zničený, což se o kozačkách obalených bahnem říct nedá. Sukni jsem si zatrhla o trní při pojídání šípků a punčocháče skončily v koši :) Odpoledne jsem si už raději oblékla tenisky a softshelku a fascinovaně přihlížela některým maminkám na hřišti, které svoje ratolesti odtahovaly od mých dětí a ty svoje nenechaly ani porýpat se v hlíně.
Víte, vedu letní tábory pro předškoláky, v létě mi projde rukama kolem sta dětí. Dobře třetina si léto vůbec neužije, protože nemůžou vylézt na strom, co kdyby si roztrhly to růžové tričko. Některé se i rozpláčou, protože mají špinavá kolena / triko od barvy a maminka se bude zlobit. Když maminka odpoledne přijde, první slova jsou „no podívej se, jak vypadáš“ nebo „ty si jak čuně, jdi ode mne“. Zažila jsem i dítě, které dostalo hned jako první na zadek za prodřená kolena na tepláčkách.
Ráda nosím sukně a šaty, rifle mám v šatníku jedny a oblékla jsem je naposled někdy na podzim, ale už mne to zatracování sportovního oblečení u matek na rodičovské nebaví. Zvlášť v zimě. Kabát byť za 2 tis. nebudu každý týden prát a i v mé červeném baretu z alpaky si ten ohýnek s klukama nerozdělám a můžou mne prosit jak chtějí. S ním bychom se nešli natrhat ani ty šípky.

 
billie
369 příspěvků 23.02.16 09:12

@Lamm Zatial este neviem, akym smerom sa bude uberat vkus mojho dietata, ale predpokladam, ze za kazde ruzove tricko, ktore si roztrhne pri lezeni na strom, dostane od mojho muza minimalne pochvalu. U mna mu ruzova nevadi, len sa hrozi toho, ze bude mat doma malu trblietavu vilu.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 23.02.16 12:52

Podle čeho usuzujete, že ty neurotické matky, které nenechají dítě pohrabat v pískou, jsou zároven ty, které se o sebe starají? To je předsudek jako vrata. Např. já jsem vypozorovala, že téměř všechny matky, které znám jsou v tomto přísnější než já, dokonce jsem se smířila s tím, že peru každý den a že mě nějaké to tričko či tepláky prostě občas opustí a budu ho muset nahradit jiným. A to bych asi podle vás byla ta nesympatická vystajlovaná matka v sukni.

 
aviv
41 příspěvků 23.02.16 13:45

@AnaKarenina: Někdo nepotřebuje shazovat po porodu nic, někomu to trvá 2 měsíce, někomu půl roku, ale kdo chce a má nějakou vůli a motivaci, tak se na původní váhu prostě vrátí - na původní váhu to asi jde, nicméně je pravda, že velikost oblečení se většině změní : nejde jen o kila : já u první nabrala z 45 na 70, začala jsem stravanestrava přibírat snad od prvního dne a teď mám kolem 49, pořád si držím S, ale třeba kalhoty velikosti 34 už pomalu předávám dceři, prostě boky se po dětech rozšíří a zpátky to opravdu nejde :)

 
Harka
38 příspěvků 24.02.16 15:27

@AnaKarenina Vedoucí letních táborů bude mít slušný vzorek dětí, matek a jejich chování. Na obou stranách jsou přeci výjimky. Čest vám.

 
Lamm
4 příspěvky 24.02.16 16:52

Možná ne všude, ale já ten pocit mám. Pokud na sobě máte světle béžový kabát, nebo deseticentimetrové podpatky, tak pochybuju, že budete skákat radostí, když budete muset zachraňovat dítě z louže pod skluzavkou (štěrk vám spolehlivě poškrábe boty a to bahno z kabátu nedostane ani čistírna, vyzkoušeno osobně). Takových lidí, kteří kvůli svému oblečení děti nenechají ani si pohrát, kolem sebe vidím víc než dost.
Já sukně nosím téměř pořád, byť i jen proto, že v nich schovávám svá silnější stehna, ale bohužel je to s takovýmto oblečením v zimě složitější. V létě si k nim klidně vezmu sandály a triko za pár korun, ale v zimě se slušně a dětemvzdorně obléct nedokážu. Na obrázcích v článku jsem také inspiraci nenašla, kolem sebe už vůbec ne. Zas máme každá jiná měřítka, co znamená nechat si dítě pohrát a zašpinit se. Moje máma je nenechá ani si sednou na lavičku v parku :)
Oblečení v článku nahoře je podle mne fajn na nedělní výlet do parku za hezkého dne. Co si ale vzít na sebe v zimě a bahnu? Dnes jsem např. musela lézt na strom pro staršího syna, který tam zůstal viset za větev a odnést batole, které při útěku před psem padlo do bahnivé louže. A to jsme byli jen v lesíku za sídlištěm.

 
evulekotule
6 příspěvků 24.02.16 20:54

Lamm, skvěle si vystihla i moje pocity.

 
Renee
160 příspěvků 22.02.16 16:52

„S dítětem si ale můžete troufnout i na sukně a šaty…“
 Fáákt?

Takové to „koukněte, jak ty matky choděj zmustrovaný“ a zároveň „ale JÁ teda rozhodně mezi ně nepatřím“, to mi přijde stejně křečovité, jako „ženský neuměj řídit, ale JÁ jsem za volantem vlastně chlap“. Takové klování, které slouží k tomu, aby se dotyčná předvedla v lepším světle.

Kdo chodil ucouranej před dětma, chodí zpravidla ucouranej i s dětma. A naopak.

(PS: Děti mám tři, péřovku ani goráče nenosím.)

 
Linie
1704 příspěvků 22.02.16 17:04

Autorka píše: "S dítětem si ale můžete troufnout i na sukně a šaty. I v zimě, stačí jen vybavit se teplými punčochami. Přidáte jednoduché bavlněné šaty, přes ně jeden krátký kardigan nebo zajímavou tenkou mikinu. Přes to jeden dlouhý otevřený kardigan, přepásat a můžete vyrazit.

Další varianta je bavlněná sukně a top. Pak už ale musíte řešit, zda se k sobě hodí vršek, sukně a svetry. Jednobarevné hladké nebo propínací šaty jsou nejjednodušší varianta, která se dobře kombinuje."

Toto nechápu. Proč nosit v zimě bavlněné sukně a šaty, když mohu mít VLNĚNÉ! Bavlna je materiál na léto, v zimě je vhodná vlna.

 
domi_imob
18 příspěvků 24.02.16 14:22

A nekuše vás vlna? Lebo mňa áno, ppokiaľ je väčšinová, o 100% ani nehovorím.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 22.02.16 17:58

Je fajn, že nosíte šaty. Ale to, co máte na té fotce na hlavě, nechte raději svým dětem.

 
sarah123
2137 příspěvků 22.02.16 18:12

@Renee
Souhlasim.
Dale k oblekani ceskych matek 2 veci, ktere jim (nam) dela oblekani dost obtizne:

  1. ceska matka takto malych deti zhusta proste NENI STIHLA. Nechci rozebirat, jestli to je jen jejich hnusnou lenosti (osobne si to fakt nemyslim, postupem doby jsem dospela k tomu, ze to musi byt z casti genetikou, z casti proste nekvalitnim jidlem, ktere je v obchodech). Je jedno, cim to je - takova matka se proste smrncovne obleka mnohem hur, nez stihle matky na fotkach (mimochodem, ty letni satecky uprostred dost des). Zvlast (opet) s ceskou nabidkou.

Disclaimer: netvrdim, ze kazda matka je tlustoprdka a ze v obchodech neni vubec nic a ze se s tim neda vubec nic delat a ze to je omluva a kdesi cosi, co urcite v reakcich zazni.

  1. Za leccos muze taky dlouha materska a s tim souvisejici ubytek penez v domacnosti. Vsimla jsem si, ze italske matky (dite do jesli nejpozdeji do 10 mesicu) vlastne ani zadne vyruseni z bezneho zivota nepoznaji, doma jsou s ditetem chvilicku, po ktere se vraceji k beznemu pracovnimu zivotu, a navic po dobu materske pobiraji minimalne 60% platu (mozna jsem nepresna a je to jeste vic, presne si to ted nemuzu vybavit). Takze take odpada reseni, jestli odsavacku a nebo „kvalitni kozene boty“. I garderoba se od pracovni moc nemeni, kdyz neni potreba vymyslet denni program detem ve veku napr. 5, 3 a 1 rok, ale recenym detem vymysli program jesle. Kdyz je nekdo doma 7 let za 4000 mesicne (coz je legitimni volba!), opet se musi rozmyslet, jestli radsi pujde pracovat na postavicce ve fitku, nebo koupi boty, nebo vlneny kabat.

Tohle vsechno stranou - ano, resenim nejsou trekove boty a dziny. Ale kdyz uz porad hledime na Zapad, tak at uz je to receno se vsim vsudy.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 23.02.16 09:16

Jen taková poznámka, jsem česká matka a jsem štíhlá. Po prvním dítěti jsem se z porodnice vrátila ještě o 3 kila lehčí, po druhém na stejné váze. Dodržovala jsem v těhotenství jídelníček a zásady zdravého stravování a světe div se, neztloustla jsem. Znám i mnoho jiných matek, které jsou na tom podobně. Tvrzení, že většina žen po dítěti musí ztloustnout považuji za nepravdivé.

 
billie
369 příspěvků 24.02.16 08:51

Nechcem sa vas nijak dotknut, ale davat sa za vzor tym, ze ste tehotenstvom schudla tiez nie mozno ta najspravnejsia cesta, diety v tehotenstve sa velmi neodporucaju. Pokial vam bolo cely cas zle a mali ste problem zjest vobec nieco, tak ma to mrzi a tento prispevok prosim ignorujte. Pokial ale zena planuje kojit, tak je skor vhodne, pokial jej na konci nejake to kilo ostane. Nie vela, ale 2-3 naviac mozu byt prospesne, koniec koncov, materske mlieko obsahuje priblizne 4% tuku a ten telo musi odniekial zobrat. Samozrejme to plati pre zeny s normalnou hmotnostou pred tehotenstvom, podla vasich vyjadreni predpokladam, ze spadate do tejto kategorie a nie do kategorie nadvahy a obezity, kde nejaky ten ubytok na vahe po tehotenstve nemusi byt na skodu.

 
Karin
3401 příspěvků 24.02.16 22:14

Osobně znám dámu, která taky po porodu vážila o 2 kg méně než před otěhotněním. Samozřejmě jsem ji zpovídala (to mě vždycky zajímá, když někdo zhubne, navíc když by neměl), vyptávala jsem se jí, jak je to možné, a ona upřímně odmítala, že by se jakkoliv snažila omezovat jídelníček, vůbec to neřešila (a ona je opravdu taková pohodová žena, která macatost nevnímá jako problém, natož aby se jí stresovala v těhotenství)… Ale asi to je možné, koneckonců gravidita je energeticky náročná, dotyčná má navíc aktivní životní styl… Pokud je na konci zdravá matka a dítě, není co řešit.

Příspěvek upraven 24.02.16 v 22:14

 
UzZase
72 příspěvků 23.02.16 10:54

Bohužel jsem i přes racionální stravu v těhotenství přišla z porodnice s patnácti kily navíc, nicméně jsem hned po šestinedělí začala cvičit, chodit na svižné procházky a do půl roku jsem to měla dole. Hubnu dost špatně, každé deko je boj, ale opravdu je to jen o vůli a na nic se nevymlouvat. Cvičila jsem doma, podle videí za tři stovky( ale jsou dostupná i na youtube) s PET lahvema naplněnýma vodou.
Když porovnám náš systém s italským, tak mateřská je 70 procent hrubé mzdy na 6 měsíců, takže při výdělku tuším 15-25 tisíc hrubého má žena stejnou mateřskou jako měla mzdu. Italky mají po 6 měsíců 80 procent ze mzdy, dalších 6 jen třicet procent, my máme maximální dávku 11500 na 19 měsíců. U nás na tom tratí hlavně dobře vydělávající ženy, ale ty si zas můžou našetřit a po návratu do práce si dovolit chůvu.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 23.02.16 12:39

@uz zase,

ano, určitě existují i objektivní příčiny, za které žena nemůže a kila nabere. Já jsem je chválabohu neměla, ale chápu, že někdo je má a do takových lidí se nestrefuju. A nebo si za ta kila někdo i může špatnou stravou, protože ta má taky velký podíl na tom, kolik žena ve finále nabere, ale i tak se s tím dá něco dělat, není to nevratný stav. Prostě není pravda, že české matky jsou tlusté, tlusté jsou jenom ty, které s tím nic nedělají. Někdo nepotřebuje shazovat po porodu nic, někomu to trvá 2 měsíce, někomu půl roku, ale kdo chce a má nějakou vůli a motivaci, tak se na původní váhu prostě vrátí.
A ještě ke stravě, mně třeba všechny kamarádky přiznaly, že někdy zhřešili nějakou tou čokoládou nebo jinou sladkostí, řízečkem a bramoborovým salátem či pořádnou porcí vlašáku atd. Jsou to samozřejmě věci ze kterých nemá dítě nic, ale vesele se ukládají matce v podobě podkožního tuku. Bohužel je u nás pořád dost zaběhnutý názor, že by těhotná měla svoje chutě poslechnout, aby dítěti náhodou něco nechybělo, což je stejná pitomost, jakože má těhotná jíst za dva. Těhotná pokud nechce nabrat 30 kilo by měla především poslouchat zdravý rozum, nastudovat si něco o zdravém stravování v těhotenství a nevymlouvat se na chutě, protože ty ovládnout jdou a ne že ne.

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 23.02.16 23:16

A jak teda rozlisite matku, ktora je proste len leniva a vyzrana od tej, ktora ma „objektivne dovody“? Jo, som trochu potrefena husa, vyslovene stihla som nikdy nebola (blizila som sa k tomu len v pripade, ze som pocitala uplne kazde susto, ktore som zjedla), skoro cele tehotenstvo som lezala, nabrala som sice len 10 kil, ale 5 mi zostalo, a po porode som zacala hubnout az po viac ako 2 rokoch, pretoze kojenie mi metabolizmus skor blokovalo, a pri tej neskutocnej unave som nebola prilis schopna robit este nieco navyse (uplne objektivne, mam dieta, ktore prvykrat prespalo viac ako hodinu v kuse, ked malo 2 roky a 2 mesiace). Takze…ja proste beriem nie uplne „predtehotensku“ postavu ako nieco, nad cim sa obcas nema moc cenu (docasne) trapit, lebo to proste nema vzdy uplne najvyssiu prioritu, a neodvazujem sa tvrdit, ze to da dole uplne kazda, len keby sa trochu posnazila.

 
UzZase
72 příspěvků 24.02.16 07:46

Přibírání v těhotenství sice lze ovlivnit, ale opravdu jen částečně. Ano, pokud si dá někdo celou pizzu k obědu, tak se nesmí divit, že přibere 30 kilo. Ale spousta žen nabírá vodu, jiné zase tuk a třeba já zjistila, že jsem dělala něco špatně až po porodu- z porodnice jsem přišla o pouhá tři kila lehćí(navíc jsem ještě posledních pět kilo přibrala měsíc před porodem za stále stejného stravování a to asi během týdne- všichni mi tvrdili, že je to voda, ale byl to tuk, to bych musela jíst tři čokolády denně, abych si za to mohla sama).Čokoládu i řízky jsem v těhotenství jedla, ale to i předtím- postavu jsem si vždy udržovala spíš pohybem.

 
isko
511 příspěvků 24.02.16 09:05

Když těhotná matka sní řízek a bramborový salát, tak z toho dítě nic nemá? A z čeho se berou bílkoviny a sacharidy pro výživu matky a dítěte?

 
DanielaS
4603 příspěvků 23.02.16 10:58

@sarah123 V Italii ma matka zamestnankyne prvni tri mesice plny plat, dalsich sest mesicu, pokud se nevrati do prace, 30 % platu. Zadna hitparada, ale je fakt, ze ten pulrok se preklepe raz dva. A na to prebehnuti z parkoviste do jesli si klidne podpatky vezmu.

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 22.02.16 18:15

Schvalne, kolko z vas ma v okoli nejaku matku, ktora s prvym dietatom nahodi vyblite dziny a oprane tricka? (sestinedeli nepocitam :-D ) Fakt sa snazim, ale z mojich kamaratok asi nikto… A nie, ani ja, ani ony nie sme ani sme neboli modne ikony, ale kazda viacmenej pokracuje v tom, co nosila predtym. Btw, poznamka o sukniach/satach ma pobavila, gate mi totiz pripadaju ako pomerne neprakticke oblecenie, tak neviem, preco by som si ich mala kupovat zrovna teraz :-D

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 22.02.16 18:20

@sarah123 Suhlas. Plus by som rada dodala, ze sice mam dva „kvalitne vlnene kabaty“, ktore stali o dost viac ako 2000, ale akonahle klesne teplota pod nulu alebo fuka silnejsi vietor, mrznem. Takze to isti kabat „zenskeho“ strihu, ale z tepleho bundoveho materialu (tiez nie za 2tis). A ano, nudny cierny, iny nemali. Ale, uprimne povediac, som rada, ze mozem byt s dietatom takto dlho doma, a za drahsie oblecenie a osobneho trenera by som to zatial proste nevymenila, to si uzijem, ked zas pojdem do prace :)

 
KoraKora
2291 příspěvků 22.02.16 18:36

Milá Veroniko, já jsem z toho článku poněkud paf. Přijde mi tak trochu jako pro nesvéprávné pipky. Troufnu si oponovat a napsat, že pokud se někdo obléká blbě a nevkusně, nebude to tím, že se stane matkou, otcem nebo kymkoliv. Moje zkušenost je zkrátka taková. Já sama jsem si s oblékáním nikdy nevyhrála tak jako na mateřské, protože jsem na to měla rozhodně víc času. Takže bych rozhodně takto nepaušalizovala. Připadá mi to zase jako snaha hlavně napsat nějaký článek. Než toto, to raději prosím nic.

Příspěvek upraven 22.02.16 v 19:10

 
januchacha
21 příspěvků 22.02.16 18:52

LOL článek.

Tak trochu mám pocit, jako bych byla zpátky na prvním stupni. Ano, paní učitelko :D

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 22.02.16 19:15

Btw, outdoor teda nie je normalne do prirody? Len na vysokohorske tury? Pri vyletoch (do lesa napriklad) vcelku ocenujem, ze nemusim tahat objemne svetre, a ze mi staci menej triciek na prezlecenie, pretoze tie funkcne proste rychlejsie uschnu. Co je vcelku fajn, ked sa snazime do jedneho batohu zbalit veci pre trochu ludi… Minule som sa uplne blbo citila pri ceste na nadrazi, ze jak teraz budu zenske z modneho pekla vediet, ze ideme na Malu/Velku Ameriku…a ono to nebolo jasne ani vo vlaku, lebo sme predsa mohli ist len na vylet na Karlstejn! V softshellovych bundach, funkcnych gatiach a este aj s nositkom na decko, peklo :-D

 
Veroniq
264 příspěvků 23.02.16 18:53

To byste si asi měla vysvětlení nalepit na čelo. A nejlépe i na batoh, kdyby vás někdo zezadu fotil :D

 
daagmara
38 příspěvků 23.02.16 22:25

No já už se přesně vidím v kvalitním vlněném kabátu, jak jdu s klukem bobovat do Stromovky, nebo teda lézt s ním na lanových prolézačkách, aby nespad… Varianta je mít s sebou kvalitní vlněný kabát v elegantní kabelce a převlékat se až po překročení hranice prvního stromu. Též bych si v tom případě měla ale vzít jiné boty na přezutí. Takže budu mít s sebou čtyřletý dítě, kočár s pětiměsíčním, všechny ty svačinky a plínky a náhradní rukavice pro ně, a pak tedy ještě elegantní městské oblečení, protože jedu do Stromovky dvě stanice tramvají :-)))))))

 
daagmara
38 příspěvků 23.02.16 23:03

… jo ještě jsem zapomněla, že budu mít v tom kvalitním vlněném kabátě k tomu všemu v ruce ještě boby napůl od sněhu a napůl od hlíny… ale můžu mít dobrý pocit, že neurážím ničí jemnocit :-))))

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 23.02.16 23:07

No a vy to tak snad nerobite?? Ts! Tak to je fakt vrchol. A este aj tie boby, taky sportovy doplnok V MESTE?! S tym predsa clovek nemoze byt elegantny!!

 
Prima Vera
6 příspěvků 24.02.16 22:38

No ja jsem na materske byla presne ten typ: vyblite dziny a vytahane triko. V zime zateplene kalhoty a zateplena sportovni bunda. Same veci, ktere se dobre vyperou, kdy vam „utece mliko“, nebo kdyz vas mimi poblije - i nekolikrat denne. V zime jsme byli porad venku, bez poradnych bot by to neslo a - to si v mem paradnim kabatu nedovedu predstavit, jak pres nej nahazuji nosicku… Pri navratu do prace jsem vcelku rada prehodila na „kabat-kozacky-kabelka“, ale pamatuju si pak udiv pani ucitelky ve skolce pri vyzvedavani umazaneho ditete, kdy jsem rekla: „Nesahej na mne, nechci byt spinava!“

 
jana_jj_jana
1 příspěvek 22.02.16 19:16

Hm, Já bych řekla, že pro maminky je důležité, aby v daném oblečení mohly kojit. Což zase většinu tipů diskvalifikuje a vyběr v obchodech dost minimalizuje

 
vbu
55 příspěvků 22.02.16 22:21

@jana_jj_jana Ano, kojení mi vyřadilo asi 80% šatníku. Až mě to vyděsilo. Halenky jsou super věc, ale mně v nich kojení vadilo. Takže kojící trička, nátělníky. Chodím hodně v sukních, šaty, které jsem milovala jsou schované. Nenakojím v nich. To samé boty. Podpatky ke kočáru fakt ne, k šátku už vůbec ne. Asi jsem koupila špatný kočár, protože boty zásadně okopané - nebo neumím chodit. Nechci skončit jako lesana, ale holt někdy ty matky s riflema chápu :D Sama je na sebe přiznávám občas navleču (rifle jsem nenosila asi 6 let :D celkově kalhoty).

Příspěvek upraven 23.02.16 v 21:10

 
if5
112 příspěvků 23.02.16 01:03

Grammar nazi: podpatky, podpatky, podpatky, podpatky, podpatky, podpatky…

 
vbu
55 příspěvků 23.02.16 21:13

@if5 Opraveno, asi uz mi tim kojenim mekne mozek :D Opravdu to s D mlati do oci ;)

 
Catthi
16 příspěvků 24.02.16 15:44

@vbu klidně buďte outdoorová, mně osobně to na maminkách nevadí, pokud je oblečení vkusné a čisté, ale hlavně ne LESANA :-) to mi připadá dosti odpuzující, ještě nejsem matka, ale pak budu nosit raději outdoor, než být za lesanu:-) paní na fotkách žádná hrůza, jen teda na tu prostřední- nějaké rodinné focení? bych si vzala něco slavnostnějšího.

 
organic
8 příspěvků 22.02.16 19:51

Matka (2 deti, 2,5 a 5 let, obe od roka v jeslich, matka v praci) ma stejne nalady jako nematka. V tom rozdil nevidim. Obcas si i na hriste vezmu podpatky (a pak nadavam jak spacek, ze do fotbaloveho balonu se v nich vazne kope blbe), obcas si i do prace vezmu dziny a tricko. Jako pred materskou. Ale kdo ma, herdek, platit kazdy den kilo za puncochace zatrzene suchym zipem bundicky ditete a do cistirny s kabatem chodit se stejnou frekvenci jak pro rohliky! :-) (vazne nejdo nemate reseni?)

 
pe-tul-ka
2 příspěvky 22.02.16 20:04

Souhlasím s celým článkem od A do Zet. Nikdy jsem džíny a tričko nenosila, jsem ta kancelářská krysa „botičky-halenky-punčošky-kabátky“ a tak jsem s tím ani na rodičovské (momentálně 3 roky, 2 děti)nechtěla rozloučit. Takže jsem vyměnila materiály a když už si něco kupuju, tak přemýšlím, zda se v tom bude dát jít na hřiště, nebo spíše ne.

A navíc - nedávno se tu recenzovala knížka Učíme se šít sukně a šaty. Podle knížky mám už ušité dvě sukně, na další se chystám, šaty přijdou s teplejšími dny a až přestanu kojit a tak jsem sice jediná matička na písku s krátkou sukní, ale jsem na to velmi pyšná. Takže i tudy může vést cesta…

 
cryptoprocta
179 příspěvků 22.02.16 20:18

Ano, takže zacílíme na maminky, ty komentovat budou. článek je opět jak ze základní školy. Jdu přidat cokoliv pod moc hezká díla o minimalismu, i kdyby to bylo jenom poděkování za vynaloženou práci. Protože tady budou zase desítky komentářů o ničem a článek bude vypadat jako zajímavý. A ono je to jenom to, co už je tu tisíckrát napsáno.

Edit: čárka

Příspěvek upraven 22.02.16 v 20:24

 
panmeloni
23 příspěvků 22.02.16 21:36

To je ale zase článek o ničem… Jednak se tady téma oblékání na mateřské/rodičovské rozebíralo už tisíckrát a jednak snad platí to stejné jako pro jakoukoliv jinou životní etapu. Kdo se chce oblékat se obléká, kdo nechce, tak na to kašle.
Přesto mi to nedá abych nepřidala dva faktory, které jsem jako matka musela při oblékání vzít nově v potaz. Za prvé trávím mnohem více času venku, než když jsem chodila do práce a přeběhla z auta do kanceláře, mnohem více jsem v přírodě a mnohem více toho nachodím. A druhým faktorem je to, že ne všechny ženy mají na konci šestinědělí postavu jako před otěhotněním, takže velká část šatníku může být na delší dobu pasé.

 
SagaN  22.02.16 21:39

Česká matka - to je nějaká nová kategorie člověka?

 
AnaKarenina
450 příspěvků 23.02.16 13:40

To je pravda, já se taky domnívám, že je to mezinárodní téma. Prostě člověk to má bud v sobě, že ho moda baví a nebo nemá bez ohledu na národnost. Ve spojení matka si myslím, že se to tu objevilo proto, že prostě mateřská dovolená je období, kdy trávíte najednou hodně času doma a pořád panuje názor, že šlechtit se „na doma“ je cosi nevhodného. Tyto faktory potom svádí některý typ žen k rezignaci více, než běhěm jiných životních etap.

 
Čertice1
149 příspěvků 22.02.16 21:41

Ono je to furt stejný, rozuměj furt stejně blbý. Ať je to Veronika, Andrea, redakce nebo lovec inspirace.
Tohle moudro jste, Veroniko, vymyslela sama?
Největší službu vám prokážou kvalitní kožené boty a dobře střižený kabát.
To je stejná rada, jako kdybyste nám tu radila, že si máme denně měnit spoďáry. To bez vás asi nikdo neví, že?
Ovšem toto je perla! Vtip jak Brno, směju se, až se za břicho popadám :D
Třeba když třikrát po sobě zametáte hlínu, kterou mládě nadšeně vyhazuje z truhlíku za jekotu vysááát, myšlenka poslat ho na mráz se vám najednou zdá oprávněná (Barnevernu ani muk). mládě, vysááát, Barnevern…
Peroutka hadr…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 22.02.16 21:44

Víte, Veroniko, když dva dělají totéž, není to totéž. Vaše snaha psát stejně jako Ada se očividně míjí účinkem. Doporučuji přesedlat na něco, co V8m jde lépe, a psaní ponechat lidem, kteří to opravdu umí. Jo a neříkali jsme, že budeme podobné články ignorovat???

 
MaggieCassidy
127 příspěvků 22.02.16 21:49

Ty dvakrát zmíměné „basicové“ šaty si asi taky budu muset pořídit.

 
MP Vera
217 příspěvků 22.02.16 22:10

Na ty dlouhé sukně se těším, mám teď dvě oblíbené v midi délce a zkombinovat to příčetně se zimními svršky je docela oříšek…

 
kalmar
46 příspěvků 22.02.16 22:18

Napsat „viz.“ je prasárna. Mnohem horší než pohorky na pískovišti.

 
Karin
3401 příspěvků 26.02.16 22:26

A doteď to nikdo neopravil… Sesmolí text, vlepí ho sem, a nazdar.

 
vbu
55 příspěvků 22.02.16 22:22

@organic Suché zipy nesnáším, mám stejný problém :D

 
aviv
41 příspěvků 23.02.16 11:26

Doporučovat matkám s malými dětmi ( o nich to je, předpokládám), kabát je holý nesmysl. Kabát nelze dát do pračky. Matky zvedající několikrát denně děti v různém stadium zablácenosti, pochopí. Ne, že bych neměla, mám kabáty asi 3, dokonce značkové - ale volím pouze pokud vím, že se vyhneme kontaktu s blátem - no a to mně, jelikož před domem máme zahradu, vychází jedině cesta autem do OC, kam s dětmi nechodím a kde by mi v kabátu bylo horko. Takže příště bych spíše prosila článek jak lze vypadat elegantně v pracím oblečení.)
A ještě poznámka : na ven to chce teplé boty, myslím opravdu teplé. Děti běhají a vy se třeba dvě hodiny choulíte na lavičce bez možnosti se pořádně zahřát. Pokud napadne sníh a nechcete jako já jen tak otálet na kopci, můžete ( a do určitého věku musíte) jezdit s dítětem na sáňkách/ bobech. Při výstupu se zaručeně zahřejete. Zvlášť, pokud za sebou táhnete dítě na bobech. Pojedete v kabátě? Bydlíme téměř v centru Prahy - na Vinohradech, park Riegrovy sady máme hned za domem - takže já abych neumrzla vyrážela v oblečení jak na lyže. Pisatelku by asi ze mě trefil šlak. Ano a na zádech nosím batoh - tři termosky s čajem, dvoje náhradní rukavice a spousta drobností se mi do vuittonky ať se snažím sebevíc nevejde.. V očích autorky se mohu rehabilitovat jen tím, že nenosím džíny.
Omlouvám se za tu ironii, ale jsem na takovéto články lehce alergická. Ilustrační fotky mluví za vše : nejlepší je ta paní v bílém se šedým šálem přes rameno. Opravdu praktické oblečení na ven.

Příspěvek upraven 23.02.16 v 17:12

 
ToteVierzig
31 příspěvků 22.02.16 23:06

Uaaa - koukla jsem se na ty Pikolinos. Řada a dost velká mi připomíná boty tak pro moji mámu…Nebo jsem něco v módě přehlédla???

http://www.pikolinos.com/…8f-0726.html

 
carnifax
42 příspěvků 22.02.16 23:29

„A aby ho nenosila přes dlouhé volné sukně v hippie stylu.“ Proč?

 
LadyOfGallifrey
739 příspěvků 23.02.16 00:03

@carnifax A este ta zasadna otazka - „jak nosit dlouhou sukni“? Ak mozem poskytnut empiricky overeny tip, tak odporucam navliect ju vrchom alebo spodom, zafixovat v oblasti pasa, a podla typu zapinania bud nechat tak (guma) alebo zazipovat, pripadne dopnut gombicek, a nasledne pouzivat ako akukolvek inu beznu suknu - ist v nej do prace, na prechadzku, do obchodu, na schodoch pripadne decentne zboku pridrzat. Tadaa 8-) (honorar prosim na ucet, cislo poskytnem)

Příspěvek upraven 23.02.16 v 00:05

 
carnifax
42 příspěvků 23.02.16 00:33

Stále přemýšlím, co je na tom neženského, a stále na to nemohu přijít…
 https://c2.staticflickr.com/…00f12b_b.jpg

 
volfish
907 příspěvků 23.02.16 00:03

Ten svět jednou spasí,
basicový šaty!

 
Karin
3401 příspěvků 23.02.16 10:33

Basikový šaty…

 
theralla
1 příspěvek 23.02.16 00:40

Takže abych byla dostatečně „chic“ matkou, musim odrbat matky jiných mláďat o jejich „produkty“, lepší doporučení se mi ještě nedostalo, děkuju.

 
Karin
3401 příspěvků 23.02.16 01:49

Tyhle články (jen líp napsané) tu byly namístě, když Peklo před x lety začínalo. Ale koho tady dneska chcete ohromovat doporučeními typu „outdoorové oblečení patří jen na vysokohorské túry“ (což je navíc mimo, neb vysokohorská turistika není zdaleka jediná outdoorová aktivita, na níž člověk ocení vhodné oblečení). Koho tady dnes chcete poučovat, že by měl mít alespoň jeden kvalitní kabát? Koho tu dnes chcete oslnit tím, že nosíte šaty, i když máte dítě?
Veroniko, vždyť vy tenhle blog vůbec neznáte. Mrkněte do starších článků, tohle všechno se tady přetřáslo už tisíckrát.
Jsme dál. O tomhle už MP není.
Tenhle článek je, jako kdybyste se postavila před třídu osmáků a chtěla jim odhalovat taje malé násobilky. Dejte sem raději nějakou soustavu lineárních rovnic. Kdo ještě neumí násobit, patrně nechodí do osmičky, případně si doma vyhrabe sešity z druhé třídy ;-) A jestli tu fakt chcete probírat tohle, tak to uchopte úplně (ale úplně!) jinak.
Můj názor.

 
jaksitaksi
79 příspěvků 23.02.16 07:47

@Lamm Mluvíte mi z duše

 
billie
369 příspěvků 23.02.16 08:40

Mrzi ma, ze tento clanok ignoruje fakt, ze v zime treba ratat aj s dazdom, snehom a ich kombinaciou.

 
Linie
1704 příspěvků 23.02.16 09:08

@billie Také s větrem! „Přepásaný otevřený kardigan“ je možná dobrý na podzim, ale v teplotách pod 10stupňů ne. Zvláště, když musím počítat s častým postáváním na hřišti nebo na procházce a čekat, až dítko prozkoumá vše okolo.

Příspěvek upraven 23.02.16 v 09:09

 
billie
369 příspěvků 23.02.16 09:22

@Linie Ani nehovorte - ja planujem obehnut miestne outdoorove obchody a najst nejaky jednoduchy cierny vetruvzdorny nepremokavy kabat, pod ktory sa vojde este hruby vlneny sveter. Sice velmi rada nosim sukne a topanky na opatku, ale podla mna nema zmysel byt za damu a trpiet najskor na prechadzke a potom este aj doma s „rymeckou“.

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 23.02.16 09:26

@vbu Mně vždycky zničil punčocháče suchý zip u tašky ke kočárku.

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 23.02.16 09:28

@ToteVierzig Pikolinos nosí moje máma, je jí 60 a má hodně vybočený palec a širší chodidlo, tak jí jsou pohodlné. Jinak nevím pro koho jiného to je.
Edit: Teď jsem koukla na celou jejich nabídku, která není běžně v obchodech a musím uznat, že tam jsou i celkem pěkné kousky.
 http://www.pikolinos.com/…n/women.html?…

Příspěvek upraven 23.02.16 v 09:29

 
JMaravelo
486 příspěvků 23.02.16 09:37

Za mě vpohodě článek. Obsahově těžko soudit co může nabídnout, je to prostě základ, ale rozhodně to podle mého narozdíl od předchozích některých článků, nemůže nikoho urazit. Líbí se mi členění, použití fotografií a vypíchnutí několika problémů.

Sice tu v diskuzích čtu krásné teorie o tom, jak čerstvé matky nosí stále to samé co nosily předtím… Mmm, čerstvé možná. Je jasný, že kdo se o sebe staral, chodí dál mezi lidi a je jeho zájem mít na instagramu naflákáno 50 fotek „#sexymother #czechmother“, asi dál bude nosit pěkné věci. Je tu ale část maminek na mateřský dovolený (CHA a třeba mi ukřižujte za to sousloví :D ), které se o sebe postupně přestávají starat až do té fáze, že chodí nakupovat do lékárny ve vytahanejch teplácích a poblinkanym svetru :D Já je teda trochu beru namilost, protože sám bych asi takle dopadl a těch faktorů, proč tomu tak je je jistě spousta (nechodí už tolik do společnosti / práce, nemá čas furt lítat po obchodech a kupovat si nové věci, někdy prostě nevyjde mít všechno pro sebe i pro děcko jak z žurnálu…). Proto třeba článek o tom, jak si postavit základní šatník a připravit se na tohle může bejt pro někoho zajímavý.

ALE:
„basicové“ mi teda rve oči :D Jako tak buď píšu základní, nebo basic :D Tohle je jako „konvertábl“ nebo „funkcionalita“ :D

 
Karin
3401 příspěvků 23.02.16 10:28

Sousloví „mateřská dovolená“ není nic, za co by se mělo křižovat. Dovolená je regulérní právní termín (zaměstnanec má po určitý čas dovoleno neplnit pracovní povinnosti). Jestliže si někdo myslí, že výraz „dovolená“ je namístě jedině v případě, že je to relax, pak je holt mimo. Dovolená je prostě doba, kdy člověk nechodí do zaměstnání. Ať už se válí na pláži, ryje zahradu nebo se stará o mimino…

 
matapeprna
33 příspěvků 23.02.16 16:17

Nojo „Mateřská dovolená“ je trochu nešťastně zvolený název. Třeba v DE mají „Mutterschutz“ (překlad cca „ochrana matek“) a to mi jako název pro toto období příjde příhodnější.

 
Karin
3401 příspěvků 23.02.16 20:30

A nestěžují si Mütter, že je ve skutečnosti nikdo nechrání? :-)

 
matapeprna
33 příspěvků 29.02.16 11:39

@Karin Tak asi je to víc ochrana (před zaměstnáním:), než dovolená (ze zaměstnání:)). Ale on se chudákům matkám stejně nikso nezavděčí ;))

 
JMaravelo
486 příspěvků 23.02.16 18:43

@Karin Koukam na to stejně :D

 
Eden_Prime
3472 příspěvků 26.02.16 15:24

Souhlasim, ale s tou „funkcionalitou“ nemate pravdu, ten termin existuje. Pouziva se v programovani a od slova „funkcnost“ se vyznamove lisi.
Je fakt, ze lze obcas slyset nekoho, kdo rekne funkcionalita misto funkcnost, ale srovnavat to s patvarem „basicove“ je blbost, nejedna se o zadny paskvil

 
Holkavbotech
93 příspěvků 23.02.16 09:42

Já si myslím, že nemusela být ta spousta keců kolem, ale pár nákupních tipů dobrých. Ženy, které se oblékají hrozně jako matky, se tak oblékaly už před otěhotněním. Teď se jen mají na co vymlouvat.
Ano, matek-turistek je spousta. Zhusta je potkávám ve městě i MHD, ale všechny mé kamarádky, které se oblékaly normálně jako svobodné a bezdětné se i normálně (ale s úpravami) oblékají i jako dětné.

 
Oldyn
5037 příspěvků 23.02.16 10:04

Prosím dejte sem pro inspiraci vaše foto v čem jste obíhala denně 7 Km vesnici. Moc se přimlouvám, jsem ze samoty a hříšně zvědavá.

 
Harka
38 příspěvků 23.02.16 16:19

TAk tohle mě taky napadlo hned po přečtení. Dát foto šatiček z léta a kritizovat zimní bundy je dost jednoduchý ;)

 
Krysík
53 příspěvků 23.02.16 10:14

Bude to vypadat jako výmluva, ale ono taky trochu záleží, kde žijete. Ono se totiž líp chodí v parku po chodníčku než po polňačce kolem kupky hnoje. Bohužel, já mám variantu č.2, takže je pro mě jednodušší prát rifle a bundu, než každý týden lítat s kabátem do čistírny.
Samozřejmě, mám-li výjezd do civilizace, obleču se lépe, ale na každodenní lítačku na hřišti, po lese a v kravíně vážně nemá cenu tahat kašmír, perly a lodičky :-)

 
Gabriela238
17 příspěvků 23.02.16 14:13

Úplně si nemyslím, že autorka článku chtěla říct, že se musí všude chodit jako do divadla, ale i když někdo má děti, tak není důvod chodit v pohorkách, odrbaných džínách a lyžařské bundě po městě. Neříkám, že takhle chodí všichni, ale občas někoho takového potkám.

 
Karin
3401 příspěvků 23.02.16 20:31

Což je dnes na tomto blogu něco jako objev Ameriky.

 
moi-bebe
219 příspěvků 23.02.16 15:24

Tý bláho, mne by FAKT zajímalo, jak by tady musel teď vypadat článek, aby se do něj všechny diskutující nepustily jako vyhladovělí psi do lapeného králíka.
Mně se článek líbil, díky za tipy na obchody i blogy - ráda načerpám inspiraci v zahraničí.
A mimochodem, dámy, když se tady tak rozčilujete, že vám punčocháče trhá suchý zip u dětských bundiček, nenapadlo vás vyzkoušet třeba bavlněné punčocháče? Ty jsou totiž neskutečně pohodlné a zahřejí výborně. (viz např. http://www.ponozkozrout.cz/…hace-rs.html)
Plus bych ještě ráda doplnila moje zimní zkušenosti - ke kozačkám skvěle poslouží místo punčocháčů i legíny (a to i ty punčochové). Nemusí se na rozdíl od klasických punčocháčů prát každý den, můžou se k nim vzít i tlusté ponožky a tak. Když jsem chodila do práce, kde jsem se nepřezouvala do lodiček, nosila to tak celou zimu.

 
Phantasy
38 příspěvků 23.02.16 15:37

Souhlasím, článek je fajn, oceňuji hlavně ukázky zkombinovaných outfitů z aktuální nabídky (klidně by jich mohlo být více).
@moi-bebe bavlněné punčocháče mě opravdu nenapadly, díky moc za tip! :-) Máte vyzkoušené ty v odkazu?

 
moi-bebe
219 příspěvků 23.02.16 15:55

Tyhle zrovna ne. :) Já si svoje koupila v pasáži Charitas na Karláku v Praze, je tam takový malý krámek s ponožkami a punčochovým zbožím všeho druhu. Koupila jsem si ale s pletenou strukturou, ještě tam měli bambusové, ty jsou sice dražší, ale dokonale hlaďoučké.

 
carnifax
42 příspěvků 23.02.16 16:45

Co se vám na tom vzoru zdá just a právě pro matky?
V tom druhém by se aspoň dalo kojit, ale jednak ani jedno není zimní oblečení (ve smyslu zimy se sněhem a teplotami pod nulou), jednak je to typická „moderní“ nuda doporučovaná spektru od 15 do 65.
Velmi mi tam schází např. tip na skutečně použitelný kabát - tedy aby se dal očistit např. od bahna, pokud je matka donucena dítě vzít do náručí, i když chápu, že to je dnes velmi nemoderní.
Rovněž ty cípy na svetrech, které se evidentně nedají nijak přichytit k sobě, mi nepřipadají zrovna užitečné v momentě, kdy jednou rukou držíte dítě a druhou např. tlačíte kočárek a fouká vítr.
Tohle je oblečení na šopink s krátkými průběhy mezi autem a budovou, ne na hřiště či dokonce do přírody/sněhu.

 
organic
8 příspěvků 23.02.16 17:01

Špatně zařazený příspěvek

Příspěvek upraven 23.02.16 v 17:02

 
barvinok
356 příspěvků 23.02.16 15:39

Článok má nulovú informačnú hodnotu.

Ale dovolím si poznamenať, že celý diskurz o materskej móde sa začína uberať zlým smerom.
Mňa napríklad neuráža, ak vidím matku v rifliach alebo športovej vetrovke. Zasa odtial potial - áno, nemusí mať trekové topánky, ale tenisky alebo botasky sú v poriadku. Čo je horšie, sú matky tak s týždeň mastnými vlasmi, ošúpanými špinavými topánkami, mastnou či šupinatou zanedbanou tvárou, špinou za nechtami atď atď. Obzvlášť, ak je ich bábätko vyčesané, vyparádené, a nesmie si zašpiniť ani nechtík.
Je rozdiel medzi pohodlným športovým oblečením a zanedbanosťou. To je pravé peklo. Matka v čistej vetrovke, čistých teniskách, aspoň s umytými vlasmi hoci v cope, mi nepripadá pekelná (ak nejde do divadla, jasné).
Každému sa môže na prechádzke s dieťaťom prihodiť špinavé koleno, zlomený necht alebo flak od blata, to nemihnem ani okom. Ale keď má niekto čas splietať dieťaťu vrkôčiky, a sám si nedokáže umyť vlasy a vyzerá akoby vstal z hrobu… to už je horšie.
A keď niekto na seba dlhodobo zanevrie, žiadne módne peklo mu nepomôže. Mlátime tu trocha prázdnu slamu.

 
blacken
2320 příspěvků 23.02.16 15:50

Taky nevěřím na to, že z hezky oblečené ženy se stane cuchta v softshelce jen porodem. Osobně vidím změnu v něčem jiném. Mladé holky chodí stejně nevkusně, jen se to ztratí + mají hezčí vlasy, makeup a upravené nehty. Postava je před porodem taky lepší. Následně těhotenství, kdy dotyčná upustí od zkrášlování, přibere a zhorší se jí pleť. Výsledek je téměř stejně oblečená žena, jen má mastné vlasy v culíku a kruhy pod očima. Vesměs všechny matky, co potkávám, vypadají brutálně uhnaně a jsou neupravené, ale nevěřím, že by před porodem nosily jiné oblečení. Ty, co se hezky oblékaly před porodem, se tak oblékají dál. Maximálně neumí pracovat se změnami na postavě. Větší rozdíly jsou v detailech jako je střih vlasů, makeup a další drobnosti.

 
Harka
38 příspěvků 23.02.16 16:22

A to, že autorka venku potkává unifromě oblečené maminy s dětmi ve sportovních bundách, kalhotech, botech.. daný taky tím, že ty v co jim prokazujou „Největší službu… kvalitní kožené boty a dobře střižený kabát“. Sedí při sebehorším počasí doma? Nebo max. v herně?

 
Harka
38 příspěvků 23.02.16 16:45

Mám tři předškolní děti. (ale s jedním to bylo podobné, jen jednodušší). Denně jsem venku. Každý 2.-3. den prší, mrholí, trochu sněží nebo se k tomu chystá, nebo je alespoň slušně mokro. Průměrně je tady od listopadu do února (března?) 0-10°C. (vím to, protože jsem denně venku;)). 40% času trávíme venku na dětském hřišti, kam dojdeme pěšky. V okolí je dost matek +- podobně. Většina nosí soft. bundy. Tolik fakta. A teď babo raď co si vzít na sebe?
Do práce jsem chodila typicky halenka, kabát a spol. Takže věci mám (dle mého názoru) i ty i ty. A když musím pracovně do firmy, tak je velmi ráda vyhrabu ze skříně ;). Ale:
1. Srovnávat soft. bundu a vlněný kabát? Jak při příp. znečištění, praní, pohodlí při pohybu. Stále mi vychází ta bunda líp. Já to tedy vyřešila pro kulturnější akce - jako výlet do města, kdy je potřeba jen tahat kočár do MHD, nebo auta..;) softshellovým bundokabátem (pro rýpaly konkr. Ottobre 2/2015, upravený). Ale je mi jasné, že ne každý šije (i když sportovní obchody nabízejí podobné).
2. To samé boty. Kožené boty, které mi nepromokly jsou bohužel jen staré kožené pohory:).
Co tak přestat pranýřovat, ale dát nějaké adekvátní tipy?
V obojím si nechám poradit. Ale tak aby mi to fungovalo… Fotky barefootblonde jsou sice (některé) pěkné - ale pro foto na net se takhle do města vyfiknu taky;). A ty co vypadají nositelně nejsou - focené v marastu, a to ani trochu, a rozhodně nejsou do teploty pod 15°.
Edit překlep

Příspěvek upraven 23.02.16 v 16:52

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 23.02.16 16:55

Článek mě nijak neruší. To, že ženská si radši vezme na dětské hřiště bundu než kabát, je poměrně logické. S dítětem se výběr oblečení přesouvá spíš na šuplík „praktické“, než „krásné, ale nedá se v tom chodit“. Holt ne každá ženská chce chodit/jezdit co týden s kabátem do čistírny, když má mezitím spoustu jiné práce a je vděčná za každou minutu, co si může dopřát pro sebe - což co si budem vyprávět, bez děcka se obléknete, popadnete kabát, dojedete do nákupáku do čistírny a jedete zpět. S děckem časově všechno 3× tolik času nebo zaúkolovat manžela/hlídání

 
Karin
3401 příspěvků 23.02.16 23:01

Já s kabátem v čistírně v životě nebyla. Vlnu peru ve studené vodě na šetrný program (Wool/Handwash), s pracím prostředkem na vlnu. A funguje to bezvadně, kabáty jsou stále jako nové. Nicméně v nich nechodím, když se jde na písek nebo lézt na stromy :-)

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 24.02.16 14:55

Tak já bundu vlastním jednu, hlídat už naštěstí nehlídám, takže pískoviště mi nehrozí :-) Svůj kabát jsem prala, ale měla jsem 7kg pračku, tam se to vešlo. Moje mamka má 3,5kg, takže nic jiného než čistírna jí nezbývá - to jsem si myslela, že tyhle minipračky jsou vzácnost, ale nejsou. Prát v ruce bych odmítla

 
Harka
38 příspěvků 23.02.16 16:57

A ještě mě napadl ještě jeden důvod pro sportovní oblečení. I když MP asi moc lidí podobného ražení nesleduje… Potkali jsme se s mužem při sportu na horách, sportujeme (v rámci možností) a kamarádi taky nesedí jen doma. A mýmu chlapovi prostě příjdu víc „sexy“ když mám na sobě něco podobného jako na první fotce vlevo a vpravo. Mamina se může hýbat, řádit, běhat, špína se neřeší :). Kabát a podpatky jsou prostě „jen“ pracovní :)). Je to tak. A přiznávám že v rámci MP naprosto out.

Příspěvek upraven 23.02.16 v 17:00

 
smejky
2 příspěvky 23.02.16 17:11

Zrovna dnes odpoledne jsem si říkala, jak já bych mohla nosit flaušový kabát, když jsem si ze svého oblíbeného sofshellového otírala bahno hadrem. Ve skříni mi visí dva a stejně pořád chodím v sofshellovém. Jsou lidi, co chodí po chodníku, mají neustále čisté boty, mohou nosit bílé kalhoty. A jsou tací, co si klidně kdekoliv sednou, proběhnou každou louží, a nikdy neví, zda náhodou nepolezou na strom. A to bez ohledu na počet a stáří dětí. Znám oba typy a respektuji je.

 
sarah123
2137 příspěvků 23.02.16 19:32

@AnaKarenina
No, tak presne pro vas tam byl ten disclaimer. Gratuluji ke stihlosti.

 
sarah123
2137 příspěvků 23.02.16 19:35

@DanielaS
No, prave. Z parkoviste do jesli. Ale kdyz je nekdo doma 4-5-8 let, tak postupem doby odevne zdegeneruje mnohem snaz. Ja jsem smirliva vuci obemu.

 
Nanynka_02
447 příspěvků 23.02.16 19:58

Vlnene kabaty mam dva, kozichy taky. Na hriste je ale rozhodne nenosim. Jednak je v nich oproti kvalitní bunde zima (rozhodne osobam, ktere nepobihaji a nehoni se s kamarady), jednak jsou mnohem citlivejsi na spinu, ktere se tam nevyhnete - pokud tedy nezakazete vlastnim detem, aby si s vami hraly a dotykaly se vas.

Vkus se pozna i podle toho, zda se clovek dokaze obleknout primerene situaci. Jsem presny opak outdoorove matky, ale doporucovat vlneny kabat na piskoviste povazuji za silně bizarní.

 
stricc  25.02.16 11:07

Ano, tohle bych řekla, že je ono.
Záleží na tom, jak si to kdo uspořádá. Já třeba nemám ráda taková ta okružní kolečka doktorka - nákup - les - hřiště. Tam je potom jasné, že se oblečení dítěte i pečující osoby musí přizpůsobit nejnáročnější variantě. A pak z toho vyplývá docela logicky kombinace džíny - botasky - bunda - batoh a dítě v teplácích nebo oteplovačkách.
Já to rozlišuju, jdeme do města nebo ven si hrát. V jiném oblečení. Tak mám pro tento účel nízké boty, péřovou peklem stokrát prokletou buřtobundu a džínovou sukni (nemám sportovní kalhoty), na léto tričko a dlouhou bavlněnou sukni. Do města nosím kabáty a podpatky a dítě jde taky hezky oblečené a taky se mu to líbí.
Mně to vyhovuje a dítě je už zvyklé, takže na argument teď nejsi oblečený na písek, přijdeme si sem hrát po obědě, docela slyší. No a když mi přesto někam vlítne, on se svět taky nezboří, tak se to zkrátka vypere.

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 23.02.16 20:16

@sarah123 Nejenom odevne…viz tema degenerace na materske dovolene.

Příspěvek upraven 23.02.16 v 20:17

 
Offec
5 příspěvků 23.02.16 20:54
dlhá sukňa

Ako si spominala v článku, že o nosení dlhej sukne by mohol vzniknúť další článok - ked pekne poprosím na kolienkach (v dlhej sukni), vznikol by???
Prípadne si lámem hlavu aj nad tým, čo k nej bezopätkové v chladnejšom a prechodnom období. Velmi aktuálna téma.

A vrelo dakujem za tip na topánky Pikolino - netušila som o ich existencii, a mám program na dnešný večer. Sú dokonalé!

 
SagaN  23.02.16 21:25

Mimochodem, dávat se za vzor distingované (leč oddané) matky a dokazovat to fotkou dítka, popelícího se u polozbořelé ruiny a kontejneru plného plesnivých odpadků je poněkud úsměvné. Docela bych se bála, aby mi ty nádherné zlaté střevíce neožraly krysy. O dítku nemluvě :D

edit: příspěvek skočil někam, kam neměl :-)

Příspěvek upraven 23.02.16 v 21:26

 
z maloměsta
49 příspěvků 23.02.16 21:18

Víte, co mě hrozně fascinuje? ta dnešní móda se na mateřské tvářit, že vlastně žádný dítě nemám, a ani náhodou bych kvůli němu neslevila ze svých nároků a zvyklostí a vlastně všechno úplně dokonale zvládám…
já nevim. nenosim make-up, protože když mi dá dítě pusu, asi by ho olízlo, což nechci. chystám se znova otěhotnět, takže hubnutí neřešim, připadá mi to nesmyslný. sestavovat teď nějak zásadně šatník, když nevim, jakou velikost budu mít za půl roku, se mi nechce a ani na to nemám čas a peníze. snažim se chodit v čistým oblečení, který mi sedí a stylově se k sobě hodí, a úplně klidně nosim džíny a triko s obrázkem. Po mateřský budu zase chodit seriózně oblečená do práce, a těch pár let to holt moje okolí musí přežít. (imochodem stejně všichni řesí naši úžasnou šikovnou holčičku, takže já pak tolik pozornosti nepoutám;)
zkuste najít jiný téma…

 
UzZase
72 příspěvků 24.02.16 09:24

Moje sestra například usoudila, že na svatebních fotkách vypadá tlustá, což ji nakoplo k hubnutí, ikdyž se toudobou snažila otěhotnět. Druhé dítě chtěli s manželemco nejdřív, ale i tak shodila všechna nabraná kila a pak je hubla po druhém dítěti. Okolí si klepalo na čelo, proč to nezhubla až pak, ale 3× 6 kilo se hubne o dost snadněji než 18 naráz. Navíc ani ten šatník měnit nemusela, protože u ní těch 6 kilo není ani celá konfekční velikost.

 
z maloměsta
49 příspěvků 24.02.16 22:24

Tak proti gustu…já zas při pohledu na svatební fotky nechápala, proč jsem si připadal tlustá tenkrát;))

 
paviocko
43 příspěvků 23.02.16 21:24

No nevím… je to strašně individuální. Jinak se oblékne matka s miminkem v kočárku, když jede do města, jinak s batoletem, za který pořád utíká a jinak matka, která vyráží do přírody. Hrozně to zjednodušujete, „česká matka“, to má být nějaký pojem? Měla jsem to štěstí, že jsem část mateřské trávila v Amsterdamu a ve Frankfurtu a holandské i německé matky se oblékají úplně stejně jako ty české. Některá raději nosí batoh, jiná kabelku :-) A to nechtějte vidět Indky, snažící se poevropštit :-))

 
Ascari
315 příspěvků 23.02.16 21:59

Tohle je tak komplexní téma, že jsem tohle 4× napsal a zase smazal, než jsem nakonec odeslal toto. :)

Když přijde dítě, oblečení matky rozhodně není jediná věc, která se v rodině změní. Bohužel, je to věc, která je asi „vidět nejvíc“. Chlap, který sbalí partnerku mimo jiné na porsche a přivede ji do jiného stavu, prodá porsche a koupí SUV, kam těhotná bude moct nastupovat a kam se vejde dítě a kočár.

Možná se koupí nová sedačka, i když tu původní oba tak strašně chtěli a byla super, ale s břichem se na ní nedá sedět. Vím to, protože jsem takovou měl, ale koupili si ji od nás rodiče. :) Už nebude světlá, protože na světlé je všechno vidět.

Když jsem ještě byl svobodný, randil jsem i s rozvedenými matkami. Některé chodily na rande v softshellových bundách a riflích a mně to pochopitelně bylo jedno, protože byly milé, příjemné, usměvavé a upravené a na mnohých bylo nejhezčí jejich dvouleté dítě a vůbec ten „příběh“.

Nechci obhajovat nevkus a absenci soudnosti, protože v centru města to fakt vypadá hrůzně, ale zase naprosto chápu, že mnozí lidé ve vztahu a dítěti mají úplně všechno, co si kdy přáli. Baráky na předměstí s šatními skříněmi v samostatných místnostech jsou plné nešťastných žen, zatímco v garsonkách v centru by se dala láska krájet nožem na dorty. Já jsem si ženu kvůli oblečení nevybral, i když… když jsem ji poznal, ani trochu se mi nelíbil styl jejího prádla. Ale nic z oblasti módy mě neodradilo. V práci nosí bílý plášť (a vůbec všechno bílé), obléká se jako naprostá většina žen v jejím věku, ale já bych na ni nemohl být pyšnější a na nějaké džíny z HMka kašlu.

Takže já když vidím na ulici „matku“, nejvíc se asi dívám (když už), jestli se usmívá na dítě, jestli s ním mluví normálně, jestli to není protivná držka, která s dítětem mluví jako s ožralou kamarádkou. Nevím, jak to přesně říct, ale… není hezčí matky než matka v softshellce v parku, před kterou jde usměvavá holčička, která ukazuje na ptáčka a matka jí řekne, že ptáček se jmenuje tak a tak, opravdu komunikuje, místo aby držkovala ve stylu „nevidíš, že telefonuju“. Tu druhou jmenovanou jsem viděl včera, byla vystylovaná od hlavy po kozačky.

 
daagmara
38 příspěvků 23.02.16 22:44

Dala bych vám padesát zelených, kdyby to šlo.

 
stricc  25.02.16 11:12

Hezky řečeno

 
Bossana
1 příspěvek 23.02.16 23:44

@Ascari „… ale já bych na ni nemohl být pyšnější.“ Děkuju Vám, děkuju, děkuju! Že je pro Vás důležitý i obsah vedlé té formy! A že nám to napíšete!

 
blacken
2320 příspěvků 24.02.16 01:15

@z maloměsta No co… jste dokonalá esence pekla. Aspoň pro mě. Po mateřské si stejně řeknete „teď už nejsem mladá, nemusím honit parádu a co bych hubla“ a půjde to dál. Nicméně stejně tak Vám může být jedno, co si kdo myslí.

 
z maloměsta
49 příspěvků 24.02.16 22:32

Dík;)
pro mě je dokonalá esence pekla (i když ne módního) tahle snaha neustále řešit, co by kdo měl dělat a proč to nedělá tak, jak si já myslim, že by měl. a ano, je mi dost jedno, co si lidi myslí zrovna o mně - řešim to ve chvíli, kdy na to mám zrovna náladu.
mimochodem říct si, že zrovna dneska mi celej svět může, je hrozně osvobozující. zkuste si to někdy;)

 
Barbyl
1469 příspěvků 24.02.16 05:41

Priznavam se, ze jsme zabila buhvikolik minut ctenim clanku o nicem.
to je prokrestinace ruku v ruce s degragaci.

 
Harka
38 příspěvků 24.02.16 15:10

A všichni v komentářích ještě pár minut při psaní těch komentářů.

 
maarcy
63 příspěvků 24.02.16 09:53

Tak jsem se podívala na ty super botky Pikolinos, protože koupit u nás hezké boty je docela problém. No a vida! Další nenositelné křápy, vypadají jako od Vietnamců, ale samozřejmě za trošilinku jinou cenu! No a to jsem babička a nedovedu si představit, že by na sebe něco takového vzala moje snacha. No asi bych jí řekla „zajímavé“, čímž obvykle hodnotím něco, co mi vyrazí dech (záporně).

 
hnízdění
7 příspěvků 24.02.16 10:47
out of date
  • díky za tipy na boty, podívám se, co španělé nabízejí - je skutečně těžké nakoupit stylově/kvalitně/za slušnou cenu
  • souhlasím, že nápaditý kabát je zásadní kus v šatníku, pokud chcete vypadat žensky
  • podívám se i na doporučené blogy, už léta hltám THEFASHIONGUITAR, který je taky mezi odkazy v článku
  • ale pochybuji, že by si autorka výše zmíněného blogu Charlotte Groenveld na sebe natáhla navrhovaný outfit. Elasťáky, dlouhé triko z HM, plandavý cardigan a kozačky - to je kombinace, se kterou jsem taky začínala, když už jsem měla plné kecky džín se sportovníma botama, což byla má uniforma na výšce. Ale to je už, pět let! nebudeme si snad namlouvat, že je tahle kombinace tak úžasná, že by se měla na ulicích držet takhle dlouho. Osobně jsem se jí nanosila tolik, že mě znechucuje stejně jako džíny se softshellkou. Co je na kalhotách špatně? vždyť je tu i vlněné pepito, zarolované slimky, zvony, culotes v klasické džínovině i v barvách. Co nadměrné svetry, midi sukně, vzorované košile třeba zastrčené do kalhot s vysokým pasem? Kozačky nad kolena…
  • No a ty šaty na zimu… je to článek pro matky, že? Jak chcete v zimních šatech (představuji si šatovku a pod ní rolák nebo košile, květované volánové ke krku - ne bavlněný úplet z HM) někde v herně nebo kavárně KOJIT??
 
Karin
3401 příspěvků 26.02.16 22:13

Tak kdybyste opravdu moc chtěla kojit v šatech v kavárně, tak jsem na zahraničních webech viděla i zimní šaty s úpravou pro kojení, takže možnosti tu jsou…

Příspěvek upraven 26.02.16 v 22:14

 
Itta
10 příspěvků 24.02.16 10:50

N

Příspěvek upraven 24.02.16 v 11:28

 
Itta
10 příspěvků 24.02.16 11:23

Článek raději nekomentuji. Shrnuje to, co již bylo shrnuto stokrát.
Spíš mě zaujala názorová nekonzistentnost autorky. Nejprve nám doporučí boty Pikolinos a následně článek uzavře větou,,…přidat na ženskosti, přihodit špetku barev a nehrát si na starou mladou. Svět bude hned veselejší.'' To snad paní redaktorko nemůžete myslet vážně! Poté, co jsem si vyhledala web obuvi Pikolinos, jsem sebou málem švihla o zem. Takovou hrůzu bych si na nohy nenazula ani na chalupě. To bych raději chodila bosá. Boty Pikolinos přece dokonale splňují kategorii stará mladá. A ano, svět je hned veselejší, protože ten, kdo si např. tohle vezme na nohy vypadá opravdu docela směšně.
A nikoli, já s dětmi ven nenosím podpatky, ale ani outdoor (pokud nejdeme na trek). Např. na chladnější a deštivá období roku jsem si od Hunter objednala matné červené holiny. Dokonalé pracovní boty na písek nebo do bahna. Do města je ovšem nenosím. Každá situace a prostředí si žádá své. A každý nechť si to klidně vyloží po svém. Ovšem doporučovat čtenářkám nevkusné boty a zároveň jim říkat, že by podobné boty vlastně neměly nosit, to považuji za naprostou schizofrenii.

 
ToteVierzig
31 příspěvků 26.02.16 08:10

Jojo, Pikolinos jsou peklo!!!

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 26.02.16 17:51

Od každého výrobce můžete vypíchnout jeden výrobek, co je fakt hnusný. Ale to ještě neznamená, že je hnusná celá kolekce

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 24.02.16 12:51

@Itta Taky jsem si to o těch botech původně myslela, ale nejsou tak strašný.
V kamenných obchodech u nás je jen ten horší vzorek.
 http://www.pikolinos.com/…n/women.html

 
paviocko
43 příspěvků 04.03.16 15:04

Ať koukám, jak koukám, i kdybych je chtěla, tak na slony je stejně nedělají… :-(

 
Harka
38 příspěvků 24.02.16 15:23

Na čistotě a upravenosti se asi všichni shodneme ale po přečtení článku a všech komentářů… vypovídací hodnota nulová - článek a dost komentářů míchá jablka s hruškami.
1. situace „společenské“ jen připomínám, že jde vždy o akce s dětmi - jako třeba vítání občánků (první foto uprostřed?, pokud to není soukromé foto z třídního srazu, tak palec nahoru za pranýř..), školní besídky, návštěva - nakupovací, promenáda po.., kino, kavárna atd. Nebo i procházka s miminkem v hlubokým kočárku, nebo klidně se nechajícím vozit.Tam by mi stávající článek celkem pasoval. I když pikolinos ani svetr HM se mi fakt nelíbí.
2. Jenže… jak někdo už napsal, fungování s dětmi (malými) má další dimenzi, odehrávající se venku, všem na očích a ve velkých městech právě i v těch městech… a to spíš charakter sportovní akce. Hřiště, delší výlety, nepřízeň počasí, povrchu, divokých dětí atd. A tam je potřeba něco jiného než lodičky na podpatku.
Jako v současnosti ta „česká softshellová matka“ (varianta 2.) jsem se potěšila (při shlédnutí náhledu a prvního fota), že se dozvím nějaké tipy.. ale pardon paní autorko, to si můžu rovnou pustit přehlídky na Vogue, bude to pro mě mít stejnou inspirační hodnotu, co si vzít na sebe, jen o 300% větší úroveň…

Příspěvek upraven 24.02.16 v 15:25

 
asimh
1 příspěvek 24.02.16 15:42

Mně článek nijak nepomohl. Stále pátrám po pěkném, jednoduchém a praktickém stylu, jak přežít děti. Na mateřské jsem se přestěhovala z vesnice (rifle, softshellka) do města a od té doby se snažím chodit pěkně oblečená, ale nemůžu si pomoct, ale mně prostě zabere oblékání třeba 40 minut, prostě mi to nejde zkombinovat, abych se v tom cítila dobře a bylo to praktické (a to mám MP nastudované a snažím se nakupovat k sobě ladící věci).

  1. kožené boty s menším pevným podpatkem mám seškrábané z kamení (i z dětského hřiště)
  2. tenisky mají moc slabou podrážku na běhání za míčem, takže nic lepšího než running shoes nebo hiking shoes mi na pobyt venku s dětmi neposlouží
  3. sukně jedině s elasťáky, takže spíš záležitost na zimu, což je mi zase zima. jinak v létě - nedá se v sukni sedět na písku, dřepat k dětem ani nikam lézt.
  4. elasťáky s topem - buď je v tom moc vedro, nebo zima a potřebuju teda delší svetr - který akorát zatrhnu.
  5. kalhoty - zatím jsem nenašla pohodlné, které by vypadaly slušne (ale jaké boty k nim zas viz bod 1) a kterým bych během pár měsíců nevyblískala koleno (džíny mi vydržely mnohem dýl. a to jsem si myslela že teď už jsou děti velké, ale světlé kalhoty mě přesvědčily o opaku - za cestu do práce jsem měla nejen flek pod kolenem, ale i otisk botičky)
  6. jak už někdo psal - od podzimu do jara mrznu - a to v zimě i v botách do -20´C, buřtovém bundokabátku se softshellovou mikinou a zateplených kalhotách
  7. nošení věcí - potřebuju s sebou i na nejkratší procházku svačinu, pití, věci na převlečení, ale většinou ještě nějakou hračku nebo míč, vlhčené ubrousky, náplasti atd. - promiňte, ale tohle fakt nejde nosit v tašce přes rameno - děti se snažím nenosit, cvičím jogu, ale od te doby, co nenosim batoh mě strašně bolí záda.
  8. a nedej bože když prší nebo fouká - to v tom vlněném kabátě závidím každému v šusťákovce i softshellce

a teď když už chodím do práce v sukni, na podpatkách, s kabelkou, klekám si k dětem venku, abych narovnala nohavice, dřepám si ve školce pro něco na zem, padají mi tašky, když je vleču z autobusu…závidím těm v džínách a softshellce. Takže pro mne je to pořád buď jsem oblečená prakticky a s dětmi si to venku užiju, nebo jsem oblečená pěkně a jsem nevrlá, že si věci buď zničím nebo nejsem dost pohyblivá, abych je prohnala.

 
barvinok
356 příspěvků 24.02.16 16:03

…a na to tu máme módne peklo, aby sme našli odpovede na takéto otázky: ako vyzerať dobre A ZÁROVEŇ prakticky. Vrátane kojenia, nosenia hromady potrebných vecí, vetra, snehu, atď atď. Presne ten vyšší level, ktorým sa má peklo odlišovať od treťotriednych blogov, teda nemyslí sa tu len na večný protiklad rifle - šaty, ale niečo naviac. Kvôli tomu niečomu naviac som sem vždy chodievala.
Namiesto toho nám v článku poradia kabát a kožené topánky. Wau, to si vyžaduje ohromný intelekt, aby článok tejto hodnoty skomponoval.

 
kloe
71 příspěvků 24.02.16 16:14

Ja si tiez myslim ze zeny celkovo matersku nejak nevnimaju ako dovod menit satnik, teda v mojom okoli a v mojej rodine co viem zeny sa stale obliekaju rovnako ako boli zvyknute aj pred materskou, ano mozno sa najdu niekde aj take ktore ako hovorite rezignuju ale o takych skoda hovorit lebo takeho cloveka proste nepresvedcite a nenaucite novym husarskym kuskom, je samozrejme lahodne pre oko ked clovek stretne pekne nastjalovanu mamicku v meste s drobcom ale to je vlastne len a len na tej zene ako sa citi a aku ma prave naladu a ci ma v ten den nejak viac povinnosti alebo ci sa ide hrat do piesku…

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 24.02.16 17:12

@asimh Já jsem se nad tím taky nějak zamýšlela, co vlastně celé ty čtyři roky, co jsem na MD, nosím a zjistila jsem, že to vůbec nějak neřeším a nosím víceméně to, co předtím. Boty na menším a širším podpatku, úzké kalhoty, kardigan, v zimě kabát, na podzim kožená bunda, občas sukně, šaty, na jaře krátké sako..když se děti chtějí na cestě (na cestě ze školky, na cestě na nákup, do města za kamarádkou atp.) stavit na hřišti, tak nepřemýšlím a jdu tam, přestože nemám nejvhodnější oblečení. Běhám za nimi, zhoupnu se s nima, chvíli sedím na lavičce, do písku si nesedám(oni si tam stejně nechtějí tolik hrát). Když je víkend a jdeme cíleně někam šlapat x kilometrů, obléknu se sportovněji, protože to je tak nějak samozřejmé.
Teď jsem chvíli pátrala po nějakém kabátu na jaro a omylem jsem se dostala na eshopy různých sportovních obchodů. Docela mě překvapilo, že i tam se dají najít celkem slušivé funkční (tedy velmi praktické) oblečení. Například tenhle softshellový kabát by pro vás mohl být určitou možností…

Příspěvek upraven 24.02.16 v 17:13

 
Gehlavicka
3 příspěvky 26.02.16 21:00

Prosim prosim, co za znacku kabatu to je? Chci ho :)

 
matapeprna
33 příspěvků 29.02.16 11:05

@ještěřička To je přesně to, co mělo být v článku :). Chtěla jsem napsat, že v obchodech jsem viděla - černý, šedý, světlešedý a kombinace toho.. jak jinak… ale trochu progooglování existují i barevné kombinace. Ale jen na netu.. :(

 
RenataRen
466 příspěvků 24.02.16 17:45

Snažím se ppředstavit, jaké to musí být, když se člověk aktivně zabývá tím, co mají OSTATNÍ lidé na sobě a trápí ho to. Ne, neumím si to představit.

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 24.02.16 19:27

@RenataRen Přesně to mě tady baví nejvíc. Poradit někomu, hlavně v kategorii „Peklo radí“.

 
kohlida
51 příspěvků 4 inzeráty 25.02.16 08:35

Podle mě je oprávněná kritika někoho, kdo se obléká nepřiměřeně příležitosti. Takže vlněný kabát na vycházce v lese je hoden posměchu spíš než zimní bunda ve městě (nemyslím lyžařskou). Samozřejmě, ideální by bylo pořídit si kvalitní vlněný kabát do města a bundu do přírody. Jenže pokud jste najednou v situaci, že máte po porodu zcela jinou postavu (a nemyslím jen pár kilo navíc, ale i opak, což se stalo mně) a musíte si koupit nový zimní svršek, trávíte 6 dní v týdnu s kočárkem v přírodě a max. jednou týdne jedete do města třeba k lékaři, máte nižší příjem a jeden hladový krk navíc, tak mi přijde nejrozumnější bunda. Taky by se mi líbilo, kdyby maminky chodily oblékané líp, ale chápu potřebu oblékat se prakticky.

 
anonymousse
28 příspěvků 25.02.16 08:44

„… problém s tím, čárka, jak se oblékají…“
Hned první věta. Achjo.

 
Gatita
302 příspěvků 25.02.16 12:30

Článek není nijak zajímavý, ale sama jsem nedávno zjistila, že ta mateřská zkrátka je změna jako bič a do oblečení se to promítne.

Plná skříň kancelářského oblečení je vám ze dne na den k ničemu a jelikož nepovažuji nákupní centrum za ideální místo na procházku s kočárem, chodila jsem první měsíce v kalhotách na běžky a mikině ukořistěné bez zkoušení v Lidlu.

Ale zlepšuje se to, oblékání jsem si vždy docela užívala a baví mě to nadále, koneckonců s miminkem v kočárku člověk může chodit oblečený úplně normálně. S batoletem na pískovišti to bude složitější, ale to vem čert, pořád lepší tam sedět v klidu s batohem, který pamatuje moje gymnasiální roky, než nervózně řešit, že mi někdo vylil přesnídávku na kabelku za 5 tisíc.

Moc ráda se vrátím brzy do práce, pokud to jen trochu půjde, ale když už jsem teď doma s dítětem, tak si ten rok dva klidně užiji v pruhovaném tričku a botách s placatou podrážkou…A ano, jde to oblíknout se plus mínus stylově a přitom funkčně (v PEKLO RADÍ dával nedávno někdo odkazy na poměrně inspirativní blogy), ale není to to nejdůležitější :-)

No a osobně mi prospělo vytřídit šatník, nechat jen ty nejoblíbenější kousky a ty mít ve skříni pěkně na očích rozvěšené na ramínkách (komínky již nevedu), člověku zabere výběr outfitu asi tak 5 vteřin. Dále bodují pruhovaná trička (zakryjí vytrativší se sixpack i nějaký ten flek od mrkvičky) a pohodlná perka.

 
linbrno
13 příspěvků 25.02.16 20:56

Tak já nevím. Článek je fajn, ale občas se střetává s krutou realitou. Například zkuste si jemnou koženou sandálkou s pásky, nedejbože světlejší koženou botou odbržďovat kočárek v MHD, kdy potřebujete rychle vystoupit a brzda je zasekávací. Uvidíte, jak bude bota po 10 odbržděních vypadat.
Jinak v Brně v centru vídávám spíš upravené maminky, zvlášť když mají třeba jen 1 dítě. Nedostatek financí se dá řešit nakupováním v sekáčí. Ale fakt ve svém světle šedém kočárkovém vlněném kabátu nepůjdu s malým do lesa, kde se mi vyválí v blátě a oťapá mě špinavýma rukama. Preferuju rozdělení oblečení do lesa-fakt outdoor, na hřiště-něco pohodlného lehce vypratelného a do města.
A krom toho, dost často se musí volit i tak, aby šlo v daném oblečení kojit. Nejsem-li movitá matka, abych nakupovala speciální věci, tak holt skončím u kojících triček, nebo rozepínacích košil a halenek..

 
kohlida
51 příspěvků 4 inzeráty 26.02.16 09:09

Na boty jsem ve svém příspěvku zapomněla, ano, brzda kočárku zničí za chvíli spolehlivě jakékoli boty.

 
Dammy
1671 příspěvků 26.02.16 12:59

@domi_imob Musí to být kvalitní, nerecyklovaná vlna. Nejlepší je merino, z toho se dělají i věci pro novorozeňata.

 
MP scully  26.02.16 19:46

@Lamm naprosto souhlasim, jezdivala jsem leta na jeden stejny tabor, nejdriv jako dite, pozdeji jako praktikantka a nakonec jako vedouci. Kdyz nas jako decka nachytali vedouci jak nas je o pulnoci 8 v jednom stanu a hrajeme flasku, tak jsme rano v 6 za trest jeli pomahat delat drevo na taborak, tzn. sekyrky, pilky (bylo nam v rozmezi asi 13-14 let) a docela tvrda prace v lese. Kdyz v roce 2007, to jsem byla jako vedouci naposled, ztratil jeden asi 12ti lety kluk trenyrky(!), okamzite to zavolal rodicum, maminka nas vedouci servala do kulicky, jak je mozny, ze Jarousek ztratil trenyrky, ze si pro nej okamzite prijede a nahlasi to do novin, a my jsme dve hodiny lezli po tabore pomalu po kolenou a hledali. BTW zjistilo se, ze Jarousek si trenky zapomnel u kamarada ve stanu, kdyz se decka prevlekaly do plavek na hru s vodou. Nocni hra, hry v rece, splhani po lane, nic z toho se dneska nesmi. Kazde dite dostane seznam veci, ktere by si melo privezt, mimo jine jsou v nem gumaky. Polovina deti je nema vubec, holcicky si bezne privezly detske kozacky na podpatku (i se zipem na strane, takze do nic hsamozrejme tece)…Obdivuji vasi odvahu dal s detmi pracovat, mne to moc bavilo, ale proste jsem zjistila, ze na to nemam - a problem podle mne nejsou ty deti, tech je mi spis lito, ale problem jsou nenormalni rodice, presne jak popisujete.

 
Gehlavicka
3 příspěvky 26.02.16 20:58

Tak jo. Uz nekolik mesicu premyslim o tom, co materstvi udelalo s mym satnikem.
1. Nenosim zavazovaci boty - neumim si zavazat tkanicky s miminkem v naruci.
2. Nenosim zapinaci kalhoty, presla jsem na jeggins / leginy - nekolikrat jsem se totiz pristihla, ze pobiham po byte s rozepnutymi kalhotami, protoze jsem si je nestihla zapnout.
3. Ted v zime nosim teply, ale opravdu teply perovy kabat - jinak jsem po pul hodine prochazky uplne zmrzla.
4. Nosim bundy a kabaty s kapuci - nejde mi vodit kocarek jednou rukou a tak nenosim destnik.
5. Nenosim korale / retizky/ nahrdelniky - miminko mi je trha.
6. Nosim stazene vlasy - miminko mi je trha.
7. Nosim pouze veci z pruznych materialu, protoze travim spoustu casu na zemi, a musi mi to byt pohodlne.
8. Vsechno me obleceni musi snaset susicku - kazdy den je na me znat, co melo miminko k obedu a vsechno se kazdy den pere.
9. Mam mnohem vetsi kabelky a nosim je pres rameno - plne dudliku a plen.
10. Ted v zime nosim opravdu teple boty a termoponozky - proste travim venku mnohem vice casu nez ve svem minulem kancelatskem zivote.

Ale porad nosim nausnice ( miminko je jeste netrha), upletove saty a obcas i makeup :)

 
pabylka
881 příspěvků 27.02.16 10:11

Mam pre Vas dobru vychytavku - dieta odložit z náručia (postielka, kočík, ohrádka,…) a zaviazat si topánky.

 
barvinok
356 příspěvků 27.02.16 14:11

No jo… nechcem nezmyselne hejtovať, matky čo si nestíhajú umyť vlasy sú podľa mňa dostatočný extrém, ale matka, čo si nemôže zaviazať šnúrky, to už je za hranicou súdnosti.

 
Gehlavicka
3 příspěvky 27.02.16 14:25

Myslela jsem to vazne :)
Postylku mam v loznici, kocarek v kocarkarne a obouvam se v predsini :)

 
z maloměsta
49 příspěvků 28.02.16 19:31

Kamarádka si nechávala za dveřma autosedačku, aby měla mrňouse kam odložit;)

 
Nanynka_02
447 příspěvků 29.02.16 16:44

Jenže to je rada dost na nic, když máte malou předsíň.

Taky jsem měla stejný problém - máma ani švagrová ho nechápaly, protože žijí v rodinném domě, kočárek měly u vchodových dveří a předsíň vedle. Dítě daly do kočáru a šly se v klidu obout.

Jenže já bydlím v činžáku a kočárek byl o dvě patra níž ve společné chodbě. Když jsem oblékla dítě, neměla jsem je už kam pohodlně dát, pokud jsem nechtěla lézt v botech do obýváku. Řešila jsem to mokasínami a balerínami, které jsem si nazouvala bez pomoci rukou, s miminem v náručí. Naštěstí bylo teplo. Jak bych to řešila v zimě fakt nevím. Možná nějakou krabicí vycpanou dekou před dveřmi do bytu, ale chodba je taky dost malá.

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 27.02.16 08:04

@Gehlavicka Je ze Sportsidirect.com
http://cs.sportsdirect.com/…acket-660019?…
Nejlepší je, že stojí jen 700 kč. :-)
Už jsem ho měla v košíku, ale pak jsem zjistila, že to posílají z ciziny a poštovné je cca 300 Kč. I tak je ale za dobrou cenu. Už mají jen XS, S a L.

 
YeMaya
8 příspěvků 27.02.16 13:51

Děkuji za článek, něco takového jsem potřebovala. :)
Mám malou dceru a s ní chodím denně kolem 8-10 km. V zimě jsem to řešila vlastně podobně, jak je tady zmíněno - kožené šněrovací kozačky, úzké kalhoty, kabát (i když lyžařskou bundu jsem párkrát taky provětrala) :D.
Teď zas přemýšlím, co na jaro. Ráda bych nosila něco rozumně pohodlného, ale i kapku ženského. A nevím, jak na to. Hlavně si nevím rady s botama. Jaké botky nosit pro takové kočárkové běhání např. k sukni? Mám několik sukní, ale k nim žádné boty, ve kterých s kočárek ujdu požadovanou vzdálenost. Tedy nemyslím rozhodně balerínky, mokasíny, tenisky s rovnou podrážkou a podobné boty, protože v těch se 10 km s kočárem, popřípadě utíkajícím prckem ujít fakt nedá (vyzkoušeno!) ;)
Možná by byl fajn nějaký jarně maminovský článek ;)

 
billie
369 příspěvků 27.02.16 16:48

A co vam brani prejst v balerinkach/te­niskach tych 10 km? A nemyslim to nejak ironicky, fakt by ma to zaujimalo. Mna tieto prechadzky cakaju coskoro a az do precitania vasho prispevku som zila v presvedceni, ze pokial som vo svojich topankach presla 10 a viac km bez kocika, ta by som to mala zvladnut aj s nim.

 
YeMaya
8 příspěvků 27.02.16 17:52

Balerínky jednak na sebe neseženu, jelikož mám atypickou nohu (délka 39, šířka 35-36) - mám extra dlouhý palec, převyšující ostatní prsty o 1,5 cm. :D Ale to není až tak k tématu. Balerínky jsou strašně placaté a opravdu ujít v nich 10 km svižnou chůzí, koleduje si člověk o zničenou klenbu. Nehledě na to, že to není příjemné ani pohodlné, protože v klasických balerínách cítíte veškerou nerovnost. Jako studentka jsem jedny vlastnila (s páskem, kvůli zmíněné atypické noze) a po 4,5 km, které jsem běžně chodila už jsem byla ráda, že je sundávám. To jsou podle mě botky na krátké procházení, ne na 10km pochod a běhání s dítětem.
Teniskám s rovnou podrážkou nějak nemůžu přijít na chuť, nejsou mi při běhání na dlouhé vzdálenosti moc pohodlné. Ale třeba jsem jen zvolila špatný typ a nějaké jiné by mi sedly.
Ale balerinky fakt neee! ;)

 
YeMaya
8 příspěvků 27.02.16 17:53

Jinak ještě k Vašemu dotazu s / bez kočárku. Rozdíl vidím pouze v tom, že s kočárem si občas zasprintuju, protože moje zlatíčko bývá pěkně uřvané :D

 
billie
369 příspěvků 27.02.16 23:23

Dakujem za odpoved. Asi bude najlepsie si s tym zatial nelamat hlavu a pockat, ake to bude v praxi. Moje baleriny su z tych menej placatych a doteraz som s nimi nemala problem, s teniskami uz vobec nie.

 
ToteVierzig
31 příspěvků 29.02.16 12:16

V jakých jiných botech než v běžeckých nebo trekových chcete chodit 8- 10 km je mi záhadou. Ráda se poučím.

 
YeMaya
8 příspěvků 01.03.16 08:14

Právě to řeším, a řešení nenacházím.;) Nejspíše ze mě bude typická pekelná mamina - čili trekové boty, šusťáky, softshellka a jde se. Možná se tady najdu jednou zvěčněná ;)

Ještě jsem si vzpomněla na dva faktory, které u mě ovlivňují výběr bot v souvislosti s kočárkem (kromě již zmíněného častého běhání):

  1. Kočár tahám do 3. patra (nemáme výtah ani kočárkárnu) - takže boty musí být stabilní.
  1. Materiál by měl být odolný kvůli odbržďování kočárku.

V zimě se mi to obutí díky koženým šněrovacím kozačkám se stabilní podrážkou řeší paradoxně nejlíp co do nějaké té ženskosti, kombinace se sukní a podobně :)

 
ToteVierzig
31 příspěvků 01.03.16 21:56

A neviděla jste v poslední době spoustu mladých holek v legínách a s hezkýma barevnýma sportovníma botama, kteréé sice možná jsou na běh nebo jinou volnočasovou aktivitu, ale ony je nosi, peklo nepeklo…
Kouknete se na tohle
http://www.adidas.cz/…153_530.html
http://demandware.edgesuite.net/…standard.jpg?…
za tohle bych se fakt nestyděla

 
hnízdění
7 příspěvků 28.02.16 20:11

@Karin
Když už kojit, tak raději v tomhle :)

 
Karin
3401 příspěvků 28.02.16 21:53

Ten můj obrázek je jen příklad, já se o šaty na kojení zase tak moc nezajímám ;-)

Edit: Ale když už, tak ten průřez by snad měl být víc na stranu. A ideální je, když se dá zavřít/schovat. Tyhle šaty podle mě taky nejsou na kojení. Navíc ten průřez poblíž rozkroku… Že by se přes ně dalo i souložit?

Příspěvek upraven 29.02.16 v 10:54

 
matapeprna
33 příspěvků 29.02.16 11:04

Edit - odjelo mi to

Příspěvek upraven 29.02.16 v 11:05

 
Nanynka_02
447 příspěvků 29.02.16 16:50

@barvinok A jak se to tedy dělá, když nechcete chodit v botách do obýváku, ale do pidi předsíně se vám žádný koš nebo postýlka nevejde? A kočárek stojí v přízemí ve společné chodbě, kam už musíte po schodech obutá?

Mě to fakt zajímá - asi budu mít zimní dítě, takže pořádné boty budou potřeba.

 
carnifax
42 příspěvků 01.03.16 02:47

Popř. šátek/meitai/ba­byvak/ergonosít­ko - jde buď hodit do kočáru, pod něj nebo nechat v kočárkárně.

 
YeMaya
8 příspěvků 01.03.16 08:40

Také mám malinkou předsíň, ze které ještě půlku zabírá kočárek, takže jsem řešila obdobný problém. Zavazování bot v dítětem v nosítku můžu doporučit jen když je ještě malé, s desetikilovým drobkem už se při šněrování trošku zapotíte. ;)
Jednu dobu jsem to řešila odkládáním malé do autosedačky - vajíčka. Teď už vajíčko nemáme, tak jsem si půjčila křesílko, do kterého malou odkládám na tu dobu, než se sama vypravím. Má nosnost do 18 kg.

 
ještěřička
2370 příspěvků 27 inzerátů 29.02.16 18:22

@Nanynka02 Já to řešila cestovní vložnou taškou do kočárku. Položila jsem do ní dítě a obouvala si cokoliv jsem chtěla. Tašku jsem odnesla dolů ke kočárku, dala se tam i vložit (odpovídala rozměrům kočárku), ale já jí nechávala v kočárkárně a když jsem se vracela, tak šlo dítě zase do ní. A za ruku ještě další dvouleté. Pohoda.

Příspěvek upraven 29.02.16 v 18:24

 
catie
10 příspěvků 1 inzerát 29.02.16 19:56

@Nanynka02 nosila jsem nahoru korbu, ale dite se da take na chvili odlozit do autosedacky nebo na deku na zem…

 
Nanynka_02
447 příspěvků 01.03.16 21:42

@YeMaya Pokud se Vam do predsine vejde TOHLE, tak nevite, co je to mala predsin. :-)

Nejvic by se mi zamlouval napad s vloznou taskou, ta je snad celkem skladna. Akorat ze bych ji po dobu vychazky musela nechat na chodbe, ktera je pristupna vsem sousedum uplne volne a verejnosti celkem dost. Je fakt, ze kocarek jsem tam nechavala a nikdo ho nevzal… asi mam absurdni predstavu, ze tak obrovskou a obludnou polskou vec, jako je nas kocar, nikdo krast nechce. :-)

V kazdem pripade dekuji vsem za podnety!

 
YeMaya
8 příspěvků 02.03.16 15:38

Tak ono to fakticky nezabere na zemi víc místa, než ta vložná taška Navíc mám POD ním ještě své a manželovy pantofle, takže úspora místa maximální :D Tašku jsem taky měla a je to fajn věc, to rozhodně.
Pak je samozřejmě taky možnost odložit dítko rovnou do kočárku a zavázat si boty :)

 
volfish
907 příspěvků 02.03.16 15:55

@kohlida kamarádka nejen kvůli botám koupila kočárek s brzdou ovládnou ručně.

 
Nanynka_02
447 příspěvků 07.03.16 13:48

@YeMaya Na zemi ne, ale ja bych tu vloznou tasku strkala do skrine. Nemuze byt na predsini porad, mame ji opravdu malou.

Posledni vetu nechapu. Celou dobu prece resime situaci, kdy je kocarek o dve patra jinde nez byt. Tak jak do nej chcete dite odlozit - hodit ze schodu? Jit po schodech s rozvazanymi tkanickami? :-)

 
YeMaya
8 příspěvků 11.03.16 10:57

Omlouvám se, nevím proč jsem pochopila, že kočárek parkuješ na chodbě vedle (jako já). Tak aspoň vidíš, jak mateřství žere mozkové buňky, bacha! ;) Hodně zdaru přeji:)
Btw křesílko taky přenášíme všude možně, momentálně ho máme v kuchyni, protože slouží místo krmící židličky, kterou dcera momentálně z blíže nespecifikovaných důvodů nesnáší.

 
Josipa
2 příspěvky 15.03.16 22:20

Mám skoro tříleté dítě, mám stejnou váhu jako před otěhotněním, přibrala sem poctivých 21 kg a poctivě jsem je vykojila :) Oblékám se stejně jako před otěhotněním a to tak, že se selským rozumem - podle příležitosti - takže na hřiště prostě víc do sportovna a do kavárny/koutku/na kroužek samozřejmě víc společensky. myslím si, že 50 procent matek se obléká děsně stejně tak, jako před dětmi a 50 procent vkus spolu s mlíkem z těla neodešel a mají šmrnc i s dětmi :) mám okolo sebe samé upravené kamarádky-matky a i ta, která má děti, které nespí a řvou a nejí, vypadá dobře! je to o organizaci času, plánování a zdravém rozumu. Nelíbí se mi tedy vyznění článku, že porodím a vzdám to… nesmysl! P. S. v dnešní době sekáčů a internetových bazarů už opravdu nejsou problém ani peníze…

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit