Na míru z Votoče

07.01.15 | autor Ada

Zkusili jste se někdy podívat, co se na Vinted, dříve Votočvohoz, nabízí jako šité na míru? Jestli čekáte, že je to převážně k pláči, tak se nemýlíte.

Jaké pocity a očekávání ve vás vzbuzuje výraz "na míru"? Logicky by to měl být oděv ušitý tak, aby původnímu objednavateli dobře seděl (tj. měl by vypadat dobře na fotce u inzerátu); zřejmě by měl být také vyrobený z kvalitní látky a možná bude mít i střih, který není v konfekci tak obvyklý, protože to přece bývá jeden z hlavních důvodů šití na míru. Nemusí to být nutně oděv úžasně kreativní nebo náročný na výrobu a drahý, ale tak nějak... Něco by na něm mělo být. Něco, kvůli čemu ho oceníme, i když se nám nebude líbit a nekoupíme si ho.

Kupodivu značná část společenských šatů z Vinted, šitých nositelce na míru, vypadá jako levný masový produkt. Tak třeba tyhle šaty. Vím, že blesk saténu škodí, takže ve skutečnosti nejsou až tak moc lesklé, ale pochybuji, že v přirozeném nebo večerním světle zmizí všechny bleskem zvýrazněné nedostatky, především silně krabaté švy.

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/vecerni-saty/7639274-satenove-plesove-saty

Předpokládám, že mělo jít o lehké splývavé šaty ve stylu dávných hollywoodských hvězd:

Jean Harlowová na propagační fotce; zdroj: http://images3.static-bluray.com/products/22/21423_1_large.jpg

Výsledek je ovšem rozpačitý, protože chybí šikmo střižené díly, místo splývání se to všelijak táhne, zkrátka na práci švadleny, která rozumí své profesi, to moc nevypadá.

Následující šaty jsou prý od návrhářky. Ráda bych znala její jméno, protože to vypadá na solidní pekelný materiál. Rádoby originální střih z více asymetrických kusů měl zřejmě akcentovat ženské linie, ale akcentuje akorát fakt, že návrhářka si nebyla jistá, co chce akcentovat. Podobně nefunkční je i řasení, které působí úplně náhodně - jako by to švadlena namačkala tam, kde to odstávalo. A ještě si prosím všimněte, jak je našitý spodní kanýr. To je švíček, panečku...

Dobře, že se můžeme na fotce soustředit na prsa a šaty odsunout do slepé skvrny.

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/vecerni-saty/3074068-spolecenske-saty

Svatební/plesové šaty jsou prý šité švadlenou na míru, ale nedopadly úplně podle představ objednavatelky, proto je posílá dál.

Zajímalo mě, jestli si to zadavatelka takhle přesně přála, nebo švadlena převedla původní představu do peklíčka okresních kvalit. Měla krajka končit kousek pod pasem a švadlena ji posunula do půlky stehen? Jak si zadavatelka představovala ten spodek, opravdu takhle sloupovitě? Byly šaty už po ušití o číslo menší, než měly být, nebo zadavatelka před prodejem stihla přibrat? Samé otázky.

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/dlouhe-saty/7645149-svatebni-plesove-saty

Jestli jsou tyhle šaty šité na míru osobě, která se v nich vyfotila, tak je to zase dílo nějakých náramně zlatých ručiček. V pase jsou moc těsné, což by mohlo být tím, že nositelka přibrala (je to koneckonců jeden z důvodů, proč lidé prodávají oblečení), ale jak vysvětlit odstávající průramky v podpaží? V pase lehce přibrala, na horním obvodu výrazně zhubla a přes boky je pořád stejná? Něco mi říká, že chybička bude někde jinde...

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/dlouhe-saty/7350647-tmave-modre-saty

Z "krásných maturitních šatů šitých na míru" se mi zatočila hlava. Tady je toho špatně tolik, že nevím, čím začít. Ok, za design švadlena nemůže, ten vzešel z modrovlasé adolescentní hlavy, ale mohla ho provést mnohem lépe. Korzetový živůtek je tenký a nevyztužený, takže nekorzetuje. Pod šněrování vepředu, které tím pádem neplní ani praktickou, ani ozdobnou funkci, mělo přijít nějaké decentní zakrývadlo. Takhle vypadají pooperační rány u nenechavých zvířátek, která si tu a tam vytáhnou steh, než se jizva zcela zahojí. Část přes prsa je střižená tak, že budí dojem úzkého hrudníku, který by měla spíš rozšiřovat, ale to je u neuměle šitých korzetových živůtků časté.

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/dlouhe-saty/1605508-maturitni-saty

Mimochodem, chcete si zavzpomínat, jak vypadaly maturitní šaty před dvaceti lety? Tak tady máte vskutku vintage model, kterému nechybí nic. Krešovaný samet? Check. Americké průramky? Check. Návleky na ruce? Check. Ano, děvčátka, takhle vaše maminky tančily na plesech a spolužačky/kolegyně jim záviděly trendy model!

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/vecerni-saty/7419445-spolecenske-zelene-sametove-saty

Následující výtvor majitelka prodává celkem rozumně za dvě stovky, i když mně se i to zdá moc. Vidíte ten kus hadru, který tvoří horní část živůtku? Tam, kde měla být odvedena jemná práce, jsou dva pytlíky s mezerou uprostřed, našité tak, že i mladé slečně dělají z prsou věšáky. Ramínko za krkem je nevzhledně tlusté, mezera uprostřed moc velká. Spodní část živůtku dělá z postavy válec...

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/vecerni-saty/3210726-plesove-saty

..když se totiž podíváte na fotku zezadu, vidíte, že nositelka má výstavní štíhlou postavu - ale zepředu to v šatech vůbec není poznat!

Pomačkaná saténová sukně dotváří celkový válcovitý dojem a zezadu dělá vážně divný tvar pozadí. A doufám, že ta bílá čárka není rozcápnutý zip, ale jen nějaký optický klam.

Zdroj: http://www.vinted.cz/zeny/vecerni-saty/3210726-plesove-saty

Pozn. k použité terminologii: znám rozdíl mezi švadlenou a krejčovou a vím, že ten, kdo šije na míru, tj. udělá střih podle postavy a ušije oděv, je krejčová, ale díla v článku představená mi nějak bránila mluvit o krejčových.

Za námět na článek děkuji Markétě.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
vaanavi
61 příspěvků 07.01.15 00:26

Ja budem, napríklad, veriť, že ušité na mieru tu znamená: ušité vlastnou rukou. Až na vintage z 80. rokov tak vyzerajú skoro všetky.

 
marmota-b
529 příspěvků 08.01.15 21:59

Poznámka, která mě samotnou děsí: před dvaceti lety dneska znamená v roce 1995.

 
rionka
27 příspěvků 14.01.15 17:20

„FEEL OLD YET?“… souhlasím. pořád mám tendenci brát všechny děti, narozené v 199×, jako „ty menší děcka“ :)
panné samet jsme všihni samozřejmě milovali, až teď vidím, jaký to byl děs! Návleky included :D

 
opal_k
99 příspěvků 14.01.15 17:39

V obchodě s hadříky (podobnost se slovem hadr zcela záměrná) Jennyfer mají nápis IF THE MUSIC IS TOO LOUD YOU ARE TOO OLD! Staře si tam ovšem pak připadá i má teenagerka :-)

 
betty198
95 příspěvků 07.01.15 00:31

Můj ty smutku!
Votočvohoz za mě ano, když má člověk čas se v těch záplavách hadrů probírat a hledat perly, ale tohle je tedy drsné! :D

 
blacken
2320 příspěvků 07.01.15 06:40

To je běs… ale asi bych tu možná moc neplivala na votoč totiž vinted, protože to, co se najde v místním bazaru je ještě větší pecka, než celej votoč…

 
Matrika
1 příspěvek 07.01.15 18:34

Souhlasím…už dlouho chci napsat něco podobného…očekávala jsem vysokou látku..rada čtu příspěvky a měla jsem dojem, ze většina se dost dobře orientuje…(až na par vychytanych vyjimek )je to,,Modnipeklo…

 
čokoteniska
41 příspěvků 07.01.15 08:29

Nejhorší na tom je, že ty dámy co si tyhle hrůzy nechaly ušít, si ty šaty nakonec opravdu vzaly na sebe a myslely si, kdoví co mají - vždyť je to přece originál na míru! :( Ty poslední jsou nejhorší, vážně hrůza. Roztažený zip na zadku to celé krásně podtrhuje.. U nich dost pochybuju o tom, že se samotné slečně ten výsledek líbil. A doufám, že už ani za ty dvě stovky si je nikdo nekoupí a nebude je nosit..

 
kocurM
595 příspěvků 07.01.15 22:50
Tak to je opakovaný problém

Těchto Adiných superkritických článků… kvalitní na míru šité šaty se na Votoču (až na vzácné výjimky) prostě neprodávají. Takové dotyčná miluje a pokud už z nich náhodou třeba ´vyroste´, tak si je buď nechá, až se třeba do nich zase jednou vejde nebo je dá někomu z rodiny či kamarádce. Odečítat z šatů na Vinted úroveň současného krejčířství je blbost, protože je to od začátku zkreslený vzorek.

Příspěvek upraven 08.01.15 v 00:36

 
Caramela
11 příspěvků 07.01.15 08:41

To snad není ani možné, aby takovéto šaty ušila skutečná vyučená krejčová, nebo švadlena. To fakt nešila profesionálka, to opravdu vypadá, že si to slečny spíchly svépomocí, hlavně ty poslední, ty černé korzetové a ty co z nich slečně lezou prsa.

 
aailyyn
807 příspěvků 07.01.15 08:53

U tří čtvrtin sortimentu Votoče se nedivím, že se toho majitelky pokoušejí zbavit, taky bych to v šatníku nechtěla. Akorát mi není jasný, jestli a kdo to pak kupuje? Bych to tajně večer odnesla k popelnici, aby mě ani sousedi neviděli.

 
Hořáč
1500 příspěvků 07.01.15 09:23

Když si uvědomím, jaké oblečení vyhazuju do popelnice, protože mi připadá už onošené a nedůstojné, aby jej nosil někdo další… proti tomuhle je ještě pořád výstavní. Stejně tak sekáčové oblečení některých blogerek, o němž jsem si myslela, že tamtéž mělo zůstat.

 
rafej
16 příspěvků 07.01.15 09:30

Ježíšmarjájósef, tohle někdo prodává za peníze? Někdy lidi vážně nechápu.
TOHLE klidně nabízí a když jsem si občas dala práci nafotit a vystavit starší kvalitní kousky (dnes už z nesehnatelné kvality vlny, flauše apod.), tak se každý ofrňoval, že to není poslední móda a kdesi cosi.

 
JMaravelo
486 příspěvků 07.01.15 09:34

Pure bliss

 
Betynka02
379 příspěvků 07.01.15 10:11

Nedalo mi to, abych na zmíněné stránky nenakoukla. Nenašla jsem, kde se tam nabízí oblečení na míru (budu ráda za odkaz), nicméně jsem na oněch stránkách vydržela cca 1 minutu. Je fakt, že jsem stránky neprohlížela za účelem nákupu, ale i při tom zběžném pokoukání mne nenalákalo zhola nic.

Otázka do pranice: Nebyl záměr oděvy označit jako šité na míru z důvodu možnosti zatraktivnění prodeje? (Dnes tomu termínu málokdo rozumí, jak vidno z přiložených obrázků..)

Další otázka: Pokud bylo něco skutečně šité na míru, bude mi jako nové majitelce něco platné, že šaty byly šity na míru (na jinou postavu)??!! ;-)

 
aailyyn
807 příspěvků 07.01.15 10:45

Spíš bych řekla, že tu došlo ke zmatení pojmosloví. A to možná ani ne s negativními úmysly mást kupující. Jednoduše: v představách „Votočářek“ je oděv „na míru“ šit spíš na míru vkusu, než postavě, takže to má představovat originální šaty, které nikdo jiný nemá.

 
kocurM
595 příspěvků 08.01.15 00:37
No, mám několik důkazů

A v některých případech podezření, že řada uživatelek Votoče je totožných s osazenstvem MP.

 
Doudou
1235 příspěvků 09.01.15 05:01

Máte pravdu. Já jsem také totožna. A vím o několika dalších. Stejně tak i z Omlazení. Nepřijde mi to nepochopitelný.

 
Mydri
169 příspěvků 11.01.15 00:51

Já jsem taky totožná. A na Vinted jsem sehnala už hodně pokladů, ale chce to mít čas a trochu hledat a hrabat, od toho je to sekáč.

 
MP scully  07.01.15 10:16

Pradoxne jedine, ktere nejsou uplne odflaknute a vypadaji aspon slusne usite jsou ty dvacet let stare, s modreho sametu =D =D

 
Go-lightly
3428 příspěvků 07.01.15 10:28

Strašné je, že tyhle šaty šité na míru, jsou ještě horší než ty hadry z asijských velkoobchodů. Copak všechny švadleny vymřely? Ale ne, chci doufat, že existují a někdy i něco pěkného ušijí - jenže to se prostě neprodá po jednom nošení na votoči, to se ochraňuje doma.

 
zapbebe
298 příspěvků 07.01.15 21:51

Před pár dny jsem se bavila s učitelkou v naší MŠ. Jen tak mezi řečí z ní vypadlo, že je vyučená dámská krejčová. Že ji to hrozně bavilo, jenže krátce poté, co se vyučila a začala šít, se ve městě otevřelo několik vietnamských obchodů. Nedělala sama na sebe, šila u někoho jako zaměstnanec - no a ten to zabalil a všechny krejčové propustil, protože se prostě neuživili. Takže šla znova do školy a teď je z ní učitelka v MŠ. Sousedka je taky vyučená dámská krejčová - a pingluje v hospodě.

 
Betynka02
379 příspěvků 08.01.15 06:46

@zapbebe
I já jsem vyučená dámská krejčová. (3 roky hodnocena jako nejlepší z ročníku -proto si taky s klidným srdcem dovoluji do toho kafrat. :-))
Zapomněla jsem připsat, že se živím papírováním. ;-)

Příspěvek upraven 08.01.15 v 06:49

 
whaleryba
63 příspěvků 07.01.15 10:33

Možno je problém v tom, že šaty na fotkách predvádzajú nejaké ženy, a nikde tam nevidím toho Míru.

 
Betynka02
379 příspěvků 08.01.15 06:47

@whaleryba
SUPER :o)

 
Mimoon
33 příspěvků 07.01.15 10:57

Jo, taky jsem si říkala…že… třeba NA MÍRU znamená „na Míru“? ;-)V tom případě upřímnou soustrast.

Příspěvek upraven 07.01.15 v 10:57

 
Verhro
630 příspěvků 07.01.15 12:09

Možná pro Míru :) některým Mírům by se to líbilo.

 
Bramb
10 příspěvků 07.01.15 11:46

Tyhle články mi pokaždé připomínají, můj horor s vyučenou krejčovou ( městský ateliééér) při šití maturitních šatů. Bylo by to na román, ale klasika, přišla jsem s vlastním návrhem něco skoro podobného jako na 2. černobílé fotce, návrh absolutně nedodržen, pokaždé jsem to rozporovala, má vlastní látka šítá při každé zkoušce jinou švadlenou, takže jednou velké, pak zase malé a to v té době jsem měla 50 kg konfekční postavu, bez špíčků. Nakonec látka ve švech totálně prosekaná, takže se rozpadala a ta paní si před 10 lety za to chtěla vzít 3.000,– kč, nenositelné. Obrečela jsem to, maminka se mnou, strašná hádka s ateliérem :-( a já si mastila den před maturákem koupit šaty k Větnamcům, protože na lepší už jaksi nebylo peněz. Okolo ateliéru a atd. chodím obloukem a nevěřím, že existuje někdo kdo umí šít :-(

 
DRW
1243 příspěvků 07.01.15 12:40

Ale umi, ale lupou, aby clovek hledal, ja nasla :)

 
Jordaan
5606 příspěvků 07.01.15 14:14

S dovolenim - „k Vietnamcum“. Kdyz uz je rec o te maturite.

 
Bramb
10 příspěvků 07.01.15 14:45

Vážená, tak to je vážné, jdu vrátit maturitní vysvědčení a dále i VŠ diplom :-D takováhle chyba je určitě ve Vašich kruzích neomluvitelná, když máte neodolatelné nutkání opravovat :-D takovouhle blbost a jiný komentář k tomuto článku nenapsat. Ups.

 
Ascari
315 příspěvků 07.01.15 21:54

„Větnamec“ není chyba, to je demence. To na omyl/chybu nesvedete.

 
Shiro
354 příspěvků 09.01.15 00:55

Větnamec a Vietnamec, čte se to pořád stejně, tak jaký hnidopich by to řešil? Horší je permanentka a pernametka! :D

 
kocurM
595 příspěvků 07.01.15 23:52
Nejen

V jejích. Ve všech.

 
Doudou
1235 příspěvků 09.01.15 04:58

Ta hrubka je vazne ostudna, ale daleko trapnejsi je nasledny obhajujici komentář.

 
Siaje
109 příspěvků 07.01.15 12:08

Tož to je horor, toto… :-D

Příspěvek upraven 07.01.15 v 12:09

 
Verhro
630 příspěvků 07.01.15 12:08

Už jsem asi stará a na podobné necudnosti dost citlivá, ale ta slečna nebo paní na fotce č. 3 v tom fakt chodila mezi lidi? Kam?

 
Miasterium
7 příspěvků 07.01.15 12:15
Můj ty smutku...

Musím se přiznat, že móda jako taková jde mimo mě, jelikož se „specializuji“ na šití kostýmů - repliky z filmů, případně to, co na mě vybafne z komixu a podobné šílenosti a první výtvory byly skutečně víc než strašidelné (mnohdy i nezáměrně) a i teď mám hodně co zlepšovat, ale na ten „skvost“ na posledním obrázku nedosáhly…

 
Verhro
630 příspěvků 07.01.15 12:17

Zas to může být pro Vás útěcha.

 
Miasterium
7 příspěvků 08.01.15 18:02

To také je :D
Ale je smutné, že někdo vyplodí něco takového a vydává to za společenské šaty, za které navíc ještě požaduje zpravidla slušné peníze…

 
marmota-b
529 příspěvků 08.01.15 22:11

Pro mě to taky je útěcha: svoje maturitní šaty jsem si šila v době, kdy jsem toho o šití nevěděla ani polovinu toho, co dneska, dopadly v mnoha směrech děsně - ale aspoň látku a střih jsem si vybrat uměla a to byly prosím moje první! A dopadly natolik dobře, že mám za to, že pár úpravami a dodělávkami je zvládnu zachránit do dost slušné podoby, až si na to najdu čas… což se o většině toho, co vidím tady, říct nedá, tady to začíná už u látky a střihu.

Příspěvek upraven 31.01.15 v 10:54

 
LCH  07.01.15 12:38

Jelikož dost často slyším od dvou dívek při přebírání oblečení frázi: „Když nic, tak to pak prodáš na Votoči“…tak se nedivím.

 
čokoteniska
41 příspěvků 07.01.15 13:07

@Verhro Já jsem si zase představila reakci maminky, kdybych jí oznámila, že na maturák jdu v těch šatech s holým břichem :D (pominu-li fakt, že bych si sama v životě takové šaty neoblíkla)

 
Šošanah
1223 příspěvků 07.01.15 13:45

@čokoteniska Tak schválně, co by maminka pravila?

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 07.01.15 13:58

asi tak…

dlouho jsem něco tak otřesného neviděla…

 
ip.kkk
94 příspěvků 07.01.15 14:14

Tadyto jsou docela hrůzy, ale to je asi na všech bazarech. Navíc ten bazar tady na modnim pekle je někdy taky docela peklo! A na Vinted se dají najít i docela dobrý věci. Zrovna si tam ted objednávám jedny boty.

 
Krysík
53 příspěvků 07.01.15 14:26

Jééé, takové sametové jsem si chtěla nechat ušít jako model na prodlouženou do tanečních (psal se rok 1996). V té době bych, myslím, byla sjůprstááár místního kulturáku. Bohužel se do toho vložila moje matka a vzešlo dílko ještě pekelnější: šedostříbrný samet, princesový střih, délka ke kolenům, se stojáčkem u krku, s dlouhými rukávy nabíranými u ramen a ramenními vycpávkami. Romulan ze Star Treku jak malovanej. A musela jsem držet ústa, neb jsem měla model na míru. A navíc fakt vypracovaný precizně, bratranec byl nejšikovnější „dámská krejčová“ z celého ročníku :-D Škoda jeho práce :-D

 
MP scully  07.01.15 19:44

Kdyz ono se to v tech devadesatkach proste tak nosilo, samet byl in. Ja takove saty mela na venecek v tanecnich v roce 1999, vcetne navleku na ruce, akorat byly z jasne modreho sametu =D Pamatuju si, jak jsem si v nich pripadala strasne dospele =D

 
Pitna voda
2 příspěvky 07.01.15 21:35

Já v nich byla na maturitním plese v roce 1999, tmavě červený samet, a rozhodně jsem v takových nebyla jediná. A jaké jsme byly hvězdy :-) Ale vážně, tenkrát jsme v nich fakt nevypadaly úplně blbě, i když z dnešního pohledu to peklo je.

 
EvelineShop
106 příspěvků 08.01.15 22:55

Maturovala som v roku 1992 a mala som biele šaty z tohto sametu a bola som vtedy fakt za hviezdu.

Dnes to vnímam samozrejme z pohľadu roku 2015 inak:-)

 
smycka
42 příspěvků 09.01.15 13:33

No vida, a mne se ty sametove saty uprimne libi! Vzdycky jsem si myslela, ze 80. leta byla z hlediska mody a vkusu obecne jenom hnus a bida (ja jsem v tech letech nosila prevazne plinky, ale nektere detske kreace me take stihly trefit), ale ted vidim, ze to tak neni! Pokud se v te dobe bezne plesalo v takovych satech, osmdesatkam se za svuj preziravy pohled musim omluvit:-)

 
marmota-b
529 příspěvků 10.01.15 11:16

Ještě jednou opakuju (ono je to i přímo v příspěvcích nad vámi!): dvacet let zpátky jsou dneska léta devadesátá.

Jinak teda souhlasím v tom, že v 80. letech byla móda dost šílená. :-) (A na začátku let devadesátých snad ještě víc, prošla jsem si staré Burdy a takovou přehlídku beztvarosti aby pohledal.)
Na druhou stranu, to si v podstatě myslím i o dnešní módě a v obou případech se přesto dá najít ledacos pěkného (třeba některé boty se mi v těch starých Burdách líbí dost), takže jde dost o zvyk a osobní vkus. Ostatně čím víc šťourám do módy dneska už zcela historické, tím víc se mi to stává: myslím si, že se mi nějaké období vůbec nelíbí, načež narazím na něco, z čeho mi spadne brada a slintám. Takže asi tak.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 07.01.15 14:39

Mě udivuje, že ty slečny a paní takové šaty vůbec převzaly, když se jim zdály tak hrozné, že je musejí prodat. Přece si člověk nechává šít šaty s tím, že si je ponechá. Pokud je chce na tu jednu příležitost, zajde do lepší půjčovny a půjčí si podobné šaty. Skutečně na nich není nic inovativního, co by se nedalo v půjčovně sehnat. A všechny slečny a paní mají pěkné, štíhlé postavy, takže to není ten případ, kdy si člověk šaty musí nechat ušít, protože se v půjčovně do ničeho nevejde. To mi hlava nebere. Když už si od někoho chci nechat ušít plesové šaty, tak snad se alespoň podívám na nějaké jeho předchozí práce, abych zhodnotila, zda je přesně tohle ten člověk, který by mi je měl šít. Pokud je problém ukázat nějaké fotografie, pak bych prostě šla jinam. To je jako s tetováním, taky člověka nenapadne náhodně někoho vybrat a předpokládat, že všichni tetují stejně dobře a tak je to vlastně jedno, ke komu půjdu…

I když je možné, že nadšená kamarádka nebo tetička se nabídla, že šaty ušijí za minimální náklady, maturantka zajásala, že to bude levné a bla bla a pak z toho vylezlo tohle. A člověku se nechce ublížit (byť oprávněnou) kritikou a odmítnutím. Takže ten jeden večer přetrpí, pak po čase hodí na votoč a doufá, že tetička či kamarádka už se na šaty nezeptají, případně mají připravenou lež o tom, jak přibraly/zhubly a šaty jim už nesedí a tak je musely prodat/dát kamarádce, protože by přece byla škoda, kdyby takové krásné šaty ještě nenadělaly parádu ve světě…

Je to smutný pohled.

Příspěvek upraven 07.01.15 v 20:56

 
Bramb
10 příspěvků 07.01.15 14:54

:-D sama nevím, proč jsem se rozhodla si maturitní šaty nechat ušít, když v té době byla celkem dobrá nabídka v půjčovnách. Přirovnala bych to k takovému zatmění jako když si jdete vybrat svatební šaty, chcete na ramínka, bez korzetu, bez obrovské sukně. A najednou čučíte do zrcadla a vypadáte jako dort, bez ramínek v korzetu a mega sukní a všichni okolo kvokají jak vám to sluší :-D asi tak :-D

 
SagaN  07.01.15 16:25

Tak „Votočvohoz“ už byl málo nóbl název? To mě, ve světle nabízených pokladů, rozveselilo snad nejvíc!

Jinak je na to škoda slov. Snad jen to, že i ta prsa mají ušitý blbě! :-))

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 07.01.15 17:16

Asi už to lidem příliš evokovalo votoč-vyhoď či hůř (i dle fotek v tomto článku) votoč-vohoď…

 
kocurM
595 příspěvků 07.01.15 23:54
To není jen svévolné přejmenování, pokud vím.

Vinted je spolkl.

 
Modigliani
781 příspěvků 07.01.15 16:40

Vobec neviem sit, nikdy som to ani neskusala, ale tie posledne by som asi podobne zvladna aj ja ;);). A teda nech kazdy robi to, co vie.

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 07.01.15 18:07

Ono je dost hrůzostrašné a vlastně tak nějak všepotvrzující se podívat i na interiér, ve kterém je dotyčný model prezentován (nejen zde, ale i v galerii), co tak asi může z té zelenofialové ložničky vzejít… Nejde o to, že má doma někdo vystavané fáčko na knihovně a na radiatoru sušák na spoďáry, ale že mu nepřijde divné tyhle kulisy prezentovat.

Příspěvek upraven 07.01.15 v 18:07

 
Betynka02
379 příspěvků 08.01.15 06:54

@Lucelle
Moje řeč! :-)

 
RoniM
7 příspěvků 07.01.15 18:37
"Na míru"

Pro ty, co se diví, že ty holky takový „výtvor“ vůbec převezmou - ono v 17 letech člověk opravdu ještě není zvyklý nosit velkou večerní, a pokud kolem sebe nemá rozumně kritické lidi, kteří by potvrdili jeho podezření, že s daným modelem není všechno v pořádku, tak je to těžké :) viz můj případ 

zhruba takhle vypadaly moje vysněné šaty, samozřejmě v té době jsem ještě neměla oko pro takové ty detaily, že ani tyhle šaty nebudou v reálu, v pohybu vypadat nějak úchvatně, i kdyby nakrásně byly ušité úplně stejně. Každopádně po zásahu maminky - co se barvy a látky týče - a následně místní švadleny jsem dopadla takhle 

(ne, účes od místní kadeřnice k tomu opravdu nepřipojím).
Asi mi nikdo neuvěří, že v té době jsem měla opravdu krásnou postavu, ploché břicho (!), úzký pas.. Ze všech stran akorát opičí chvála, pod kterou se má nejistota rozplynula. Teprve časem začala kritika vyplouvat na povrch, ale to už jsem měla dost rozumu sama, abych je už nikam nevynášela. Někteří mi dodnes tvrdí, že jsou ty šaty krásné a že bych je měla nosit…

Příspěvek upraven 07.01.15 v 18:38

 
aailyyn
807 příspěvků 07.01.15 19:21

Telecí věk a lehce vyšinutý vkus je normální. Taky mi bylo sedmnáct. Ale polonahou by mě na ples maminka nepustila (a pravděpodobně ani nikam jinam).

 
kocurM
595 příspěvků 07.01.15 23:56
Polonahou???

Vy jste byla v tanečních v roláku?

 
aailyyn
807 příspěvků 08.01.15 09:11

To nebylo na přispěvatelku a její růžové šaty, jistěže mi nepřipadá polonahá. To bylo konstatování, že je normální v nácti letech jistý věci nevidět. Jasněže okolí má do jisté míry zkreslené vnímání, neb je okouzleno, že vidí slečnu v šatech, nicméně kdybych si chtěla vzít šaty třeba jako slečna na posledním obrázku z článku, tak mi to prostě neprojde. Že ta děvčata nemají sama vkus, to budiž, dorostou do toho, ale fakt jim to nikdo neřekne? (I když je otázka, jestli si vůbec vytříbí vkus v dospělosti, pokud všem okolo nich připadá tohle v pořádku. Od koho by se to naučily?)

 
kocurM
595 příspěvků 08.01.15 23:16
No já myslím, že vkus mají.

Minimálně zárodek, když ty Věci dávají pryč, ne?:-)

 
andiedvorakova
331 příspěvků 08.01.15 23:28

Ono je dost možné, že se domnívají, že na ples už nikdy nepůjdou, anebo potřebujou peníze… I když některé možná zjistily, že tohle není ono, snad…

 
kocurM
595 příspěvků 10.01.15 19:42
Ale no tak.

Proč by i někdo jiný než my tady neměl mít právo prohlédnout své omyly?

 
Lenicka07
74 příspěvků 07.01.15 22:40

Oči se mi hrůzou přilepily na monitor.
Tak to vás opravdu lituji, zásah místní krejčové opravdu „stojí za to“.

 
hrisni lide
182 příspěvků 08.01.15 11:57

No popravde bych se svadlenky trochu zastala. S touto latkou se moc jineho nedalo udelat a vypracovani neni spatne (ted myslim, jak strih sedi, svy apod. ne celkovy dojem ani pouziti typu latky, ktery ma na svedomi maminka a buhvi jak probihalo odsouhlasovani celkoveho strihu behem zkousek :-) ). V realu by s timto strihem dotycna, ac stihla a s vosim pasem nikdy nevypadala jak na ilustracnim foto, pokud by si nevzala pod saty korzet nebo nam neprezentovala photoshopem upravene obrazky, coz ta ilustracni fotka je (je to videt u krivky pasu).

Kdyz mam sit nekomu na zakazku podle PS upravene reklamni fotky a dotycna zakaznice se uz vidi, jak v udelanem modelu vypada uplne stejne jak vyretusovana modelka, je to pro zlost (tedy nekdy). Vysvetlujte dotycne, ze v realu se vabrana latka bude chovat jinak (kdyz za drazsi a kvalitnejsi nebo aspon chovanim podobnou nechce dat penize), ze nema pomer prsa-pas-boky 90-45-90, tak to ve vysledku proste znat bude.

POZOR, neomlouvam tim opravdu zkazene obleceni a nechci to pausalizovat na vsechny zakaznice, jde fakt o extremni pripady. Ale take pokud vam svadlena rekne, ze vami vybrany material bude na tele vypadat jinak (jemne x tuhe latky, s elastanem x bez el., polyester x hedvabi…) nez na PS fotce, neni to vzdy lez nebo nedostatecny um svadlenky.(Tato veta je obecny prispevek k nekolika nazorum na svadlenky zde v diskuzi, ne konkretne na RoniM). A myslite, ze se zakaznice daji presvedcit, ze jejich idea neni uplne realna a pokud ji chteji naplnit, je k tomu zapotrebi neco vic?

 
RoniM
7 příspěvků 18.01.15 17:13

@hrisni lide Máte pravdu, možná můj příspěvek opravdu vyzněl „protišvadlen­kovsky“, což nebyl úmysl. Chtěla jsem poukázat na to, že i mladé holky často vidí, že to není v pořádku, ale okolí je přesvědčí, že jsou krásné/úžasné/se­xy/princezny.. tak holt vynesou i to, za co se o pár let později stydí. (O oné švadlence si rozhodně nemyslím, že by byla neschopná. Šaty, které jsem viděla na ní samotné, byly vždy slušivé a padnoucí. Možná se jen příliš drží přísloví „náš zákazník, náš pán“ - a tak šije i to, co prostě nemůže vyjít podle představy zákaznice.)

 
kocurM
595 příspěvků 07.01.15 23:59
Hm.

Ty sklady opravdu nejsou totéž. Vlastně se to vašemu modelu ani nepodobá. Připomíná mi to, jak jsem se poprvé šla dát ostříhat… ukázala jsem na plakát za sebou a vyšla jsem z toho já:-) Ale asi máte pravdu, ty šaty jsou prostě hříchy mládí, kterých se teď uživatelky snaží zbavit. Zadarmo určitě nebyly:-)

 
Betynka02
379 příspěvků 08.01.15 06:56

@RoniM
Díky za praktickou ukázku „zbořeného snu“. ;-)

 
Verhro
630 příspěvků 07.01.15 19:24

@čokoteniskaTy poslední jsou taky vyvedené, to máte pravdu. Maminkám by se nelíbilo, že se v nich hned nastydne. Ty prosvítající půlky jsou lahůdka.

 
motiva
110 příspěvků 07.01.15 19:28

Tak, řekla bych, že ty černé maturitní jsou v porovnání s tou zlato stříbrnou hrůzou ještě docela decentní :-) Vážně v tom někdo měl odvahu vylézt mezi lidi?

 
Verhro
630 příspěvků 07.01.15 19:29

Ty jsou hvězdné proti zbytku, to máte pravdu.

 
MP scully  07.01.15 19:53

Ten zivutek se barvou ani strukturou latky k te sukni tak strasne nehodi, ze me pri pohledu na prvni fotku vubec nenapadlo, ze to maji byt saty, myslela jsem ze dotycna prodava jen ten vrsek a oblekla si k tomu divnou sukni =D

Cert vem ta odhalena zada, na mlade holce, ktera ma tak peknou postavu, jako slecna z obrazku, se na to diva celkem pekne (za mne osobne jsou daleko vulgarnejsi kreace s vystrihem az na pupik nebo rozparkem az k rozkroku). Kdyby nebylo kombinace s holyma nohama, tak ok. Jenze ta hezka zada jsou fakt jedine koukatelne na obou fotkach =D

 
Chany
872 příspěvků 08.01.15 15:51

Mám z toho naprosto stejný dojem- materiál vršku absolutně nesedne k sukni, a to jak barevně, tak hlavně materiálem.

Taky jsem měla zato, že se jedná pouze o vršek. A dělá to ta nesourodost.
Ovšem když jsem modýlek uviděla zezadu, došla jsem k závěru, že horní díl je ne-li z potahové látky ( myslím sílou, všimněte si „patek“ vzadu u pasu), tak ze závěsoviny. Nebo že by to byl krymplen?
A ta sukně! Zepředu vypadá, jako by dotyčná ledabyle opustila WC, aniž by zkontrolovala, jestli se jí sukně nezasekla v poloze polovytažené rolety…
Děs běs, větší paskvil jsem ještě neviděla… :-(

 
Moir
1808 příspěvků 07.01.15 20:08

@Bramb Prosím, Vietnamci, žádná země Větnam na celičké Zemi není.

Příspěvek upraven 07.01.15 v 20:17

 
Roseline
2319 příspěvků 07.01.15 20:14

Tenhle fenomén šatů na míru mě udivuje již delší dobu. Pominu-li vzhled šatů, naprosto nechápu, že si někdo takovou práci od švadleny vůbec převezme! A vezmu-li v potaz cenu šatů, tak je mi těch holek i líto. Za několik tisíc sice nečekám, že dostanu šaty Dolce & Gabbana, nicméně předpokládám, že mi budou dobře sedět a budou slušně ušité. To už raději šaty z H&M :-)

Jinak dodám, že jsem si sice nechala šít jen pár věcí na míru, ale vždy jsem byla spokojená. Jednalo se o kousky na denní nošení, jednoduché, v podstatě ničím zajímavé - ale v obchodech mi dlouhodobě chyběly (tím popírám první odstavec článku).

 
MP_kosatka  07.01.15 20:38

Presne. Taky je mi jich lito. Ono i nechavat si sit vyzaduje nejakou zkusenost. Musite vedet, ze vase krejcova to vubec bude umet. I kdyz uz nejakou krejcovou treba mate, to ze umi halenku a sukni jeste neznamena, ze bude umet i plesove saty. Jenze jak to zjistit, nez ze si prave ty plesove saty nechate usit. A kdyz uz je usije, tak jak trvat na urcitem provedeni, urcite kvalite. To jde nekdy tezko, kdyz se v siti moc nevyznate. Kdyz vam krejcova rekne:`No, ale takhle se to dela vzdycky, to jinak nejde.' Jak se s ni dohadovat, kdyz tomu sami poradne nerozumite.

To, ze zeny ty saty prodavaji, svedci o tom, ze s nimi samy nejsou spokojene. Asi proste narazily na spatnou krejcovou (a evidentne jich neni malo) a nedokazaly pozadovat napravu nebo odmitnout prevzit zakazku. Kazdy se nejak uci, a i nechavat si sit saty u svadleny se clovek nejak musi naucit. Chapu, ze drive si skoro kazda zena nechavala sit nebo si sila sama prakticky vsechny svrsky, takze o tom, jak by takovy vyrobek mel vypadat (jak a z ceho sit), byla mnohem vetsi obecna povedomost. Dnes si vetsinou nechate usit tak kostym nebo saty, maximalne halenku, a to casto jenom parkrat za zivot.

Příspěvek upraven 07.01.15 v 20:40

 
Atrofie
741 příspěvků 07.01.15 20:27

..nooo..vypálily se mi skvrny na sítnici!..nejdříve z č. 2, pak 5 a 7 šatky dokonaly dílo!…jdu si pro bílou hůl!

 
vlm
2602 příspěvků 07.01.15 20:54

Kdoví na jakého Míru je to šité:-D

 
vlm
2602 příspěvků 07.01.15 21:10

Moje dcera si dnes ušila pyžamové kalhoty-její první šicí pokus…stříhala je podle tepláků…poslala mi fotky…poněkud tátnou, ale na poprvé dobrý, ale když nad tím tak přemýšlím, klidně je může zkusit na votoči střelit a když k tomu napíše, že jsou luxusní modní a sexi…:-)

 
kikulienka19
182 příspěvků 07.01.15 22:31

Uf.

 
Lenicka07
74 příspěvků 07.01.15 22:45

Když tak vidím tyto fotky, tak si říkám, že je dobře, že u švadleny nešiji. Nevím, jestli už jsem z toho vyrostla, nebo do toho ještě nedorostla. Jako dítě jsem si nechala šít sukni, práce stála více jako látka a výsledek byl tristní… Všude to odstávalo, vyhrnovalo se to, střih nebyl vůbec propracovaný.
Známá si také nechávala šít, ale místní tvořilka pokaždé to ubrala, to změnila, „to bude lepší takhle“, až z toho vzešel nějaký paskvil, sice nositelný, ale od původního záměru na hony vzdálen.
Ale obdivuji odvahu těch, co u švadlen šijí. Musí vybrat vhodnou látku a přesně vědět, jak má střih vypadat, aby jim to sedlo. Přijde mi to jako kupování zajíce v pytli.

 
blacken
2320 příspěvků 07.01.15 23:11

@Matrika No hlavně na votoči je velká část puberťaček, který nabízí trička z NY a ještě k nějakýmu stylu a schopnosti rozlišit kvalitu dospějou. Tady už je to zabitý tuplem :D (Jo, chápu, že tam nabízí obvyklí prodejci, ale divím se, že to nikdo pořádně nepromazává…)

 
kocurM
595 příspěvků 08.01.15 00:08
A na základě čeho by to promazával???

Co se adminovi líbí/nelíbí? Nabízet je možno cokoliv, zákazník je pán, buď koupí nebo nekoupí. Maže se to, co porušuje pravidla. Na Vinted je moc neznám, ale Aukro např. maže fejky, na které přijde. Jak už jsem na vrub tohoto článku napsala, Ada si hledá dost jednoduché protivníky a pak je vítězoslavně porazí. Hurá.

 
Helenuše
258 příspěvků 08.01.15 08:14

Jestli ono to „na míru“ není jen jako vysvětlení, proč ten hadr nemá cedulku, jak udržovat, a název nějaké „věhlasné“ značky.

 
Clover
18 příspěvků 08.01.15 08:58

Koukám, že opravdu není švadlena jako švadlena - na kamarádčinu svatbu jsem si nechala ušít dlouhé fialové šifonové šaty a i s materiálem (5 metrů šifonu) mě stály nějakých 1600,– Kč a jsou krásně ušité, nádherně seděly (jo, přibrala jsem) a všichni mi je záviděli. Škoda jen, že jsem stejnou ideu a vkus neměla v těch osmnácti, když jsem si za čtyři tisíce půjčovala ty krémové s velkou tylovou sukní a korzetem, který mi pořádně neseděl, takže sjem vypadala, že mám dvoje prsa. :/

 
dagur
263 příspěvků 08.01.15 09:50

Opravdu není švadlena jako švadlena. Já jsem si naposledy nechala šít, když jsem byla na gymplu, pak už jsem si šila sama podle Burdy. Zkušenosti mám smíšené - v profi salónu mi ušili dobře padnoucí kalhotový kostým (sako v dámské, kalhoty v pánské sekci), ale vypadal jinak než předloha v Burdě, k Burdám mají asi všichni krejčí nepřekonatelný odpor. Do tanečních mi šila dlouhé šaty „domácí“ švadlena, navíc chudák hluchoněmá, takže se s ní moc diskutovat nedalo. Výsledek celkově dobrý, i když to taky nebylo úplně přesně to, co jsem přinesla na obrázku. Radši jsem se naučila šít sama, i když poslední roky jenom tak 2 ks/rok, ale asi se k tomu vrátím.

 
Krysík
53 příspěvků 08.01.15 11:07

@MP scully To jste to vychytala ještě celkem vkusně, u nás se na věneček chodilo v bílém a většinou rovnou ve svatebním. Půjčovny tehdá poskytovaly vskutku „skvosty“. Ale doba byla taková. Já měla podobný model jako paní Grossová zde na fotce a připadala si vážně princeznovsky :-D Dneska se těm fotkám směju a myslím, že i moje maličká dcera, až to někdy najde v rodinném archivu, se velice pobaví.

 
Lola  08.01.15 18:17

@Krysík Chápu. Vdávala jsem se také v době, kdy se nedalo sehnat nic jiného, než tato přestrojení za kombajn. Nakonec jsem přece jen v jedné půjčovně vyhrabala úzké obtažené šaty, s odhalenými rameny a spadlým krajkovým volánem namísto rukávů, a byla jsem v té záplavě šlehačkových bomb za totálního exota. Spoluexotem byla spolužačka z gymplu, která se vdávala v hladké splývavé říze ve stylu olympských bohyní, ale ta měla štěstí na příčetnou šitíschopnou tetu.

 
Lenka1234567
8 příspěvků 08.01.15 15:22
Na míru u dobré švadleny

Po mých 2 špatných zkušenostech s tzv. dobrými švadlenami, se vždy se jenom trpce pousměji, když někdo v sekci „Peklo radí“ napíše
„být vámi, nechala bych si ušít na míru u dobré švadleny“.

 
MP blanka
237 příspěvků 08.01.15 21:14

Pred krátkym časom som rozmýšľala o tom, dať do diskuzie práve téma - ako poznám, že mi niečo naozaj „ sedí “. Už dlhšiu dobu ma deprimuje, že vidím až príliš veľa skutočne nepadnúcich odevov, a to i na ženách v určitom postavení a vo veku, keď už sa za teenegerovskými pokusmi schovať nemôžu. Nevidia preboha, že im to túto ťahá, alebo tam odstáva? Že im priúzky živôtik deformuje postavu? Nevidia, že kostýmový rukáv nie je zosadený v hornej partii podľa vzoru? To im fakt neprekáža, že dolná záložka spoločenských šiat je prešitá strojom? Ten skrabatený zips na chrbte nevidia, ale nikto im to nepovie? Vidia, a nevadí im to? A ocenia, ak je niečo ušité naozaj dobre? Som krajčírka, a tak mám isto na vec pohľad skôr odborný, hneď sa mi vybavuje, ako by sa s nepadnúcim odevom mohlo ešte zapracovať, aby sa problém odstránil, ak je to ovšem ešte možné. Ale na niektoré veci nemusí byť človek odborník, nemusí vedieť ako na to, ale mal by tušiť, že niečo nie je v poriadku. Nie je to jediná príčina, ale jednou bude asi aj to, že je teraz obecne široká ponuka a dostupnosť odevov aj v konfekcii, a za väčšinou primerané ceny. Konfekcia nerieši individuálnu postavu. Dáva sa skôr dôraz na farebnosť a kombinovateľnosť, ako na to, či odev padne. Tiež rozšírené používanie elastických materiálov vedie k tomu, že hlavným kritériom je to, aby odev tesne obopínal postavu. Bohužiaľ tento požiadavek majú ženy často aj na materiál nepružný, a hneď je tu malér. V neposlednom rade príklady - TV, rôzne spoločenské akcie a pod. -kde sa to nepadnúcimi odevmi len tak hmýri, vedú k tomu, že je to už takmer norma - kto by to riešil! Niečo nesie doba, a chcem ešte povedať, že absolútne nemám nič ani proti konfekcii, ani proti elastickým materiálom. Len ma, ako krajčírku mrzí, keď vidím, ako sa kultúra odievania akosi stráca. O to viac ma poteší, keď vidím - a verte, že aj také sú - ženu oblečenú do dobre padnúceho odevu, a vtedy je úplne jedno, čí je mladá, či staršia, či je štíhla, alebo pekná moletka.

 
marmota-b
529 příspěvků 10.01.15 13:12

Omlouvám se, nějak se mi popletla odpověď a nevím, jak to úplně smazat.

Příspěvek upraven 10.01.15 v 13:13

 
Cosmica
5 příspěvků 08.01.15 23:05

Nedokážu si představit, že si takovéhle oblečení někdo koupí, když už dotyčnému člověku šité šaty „na míru“ nesedí.

 
Doudou
1235 příspěvků 09.01.15 04:55

To se již zminilo vyše. Podstatne je, že to není konfekce a nikdo je nebude mít stejný.

 
MP blanka
237 příspěvků 09.01.15 09:06

Podstatou oblečenia šitého na mieru nie je nutne to, že budete mať niečo, čo nikto iný nemá, ale hlavne to, že oblečenie je šité na vašu postavu - a verte, že to je práve to, čo dnes, keď je taká ponuka na trhu s hotovými odevmi, robí z odevov šitých na mieru možno trošku luxusnejšiu záležitosť. Nie nutne aj cenou, ale rozhodne tým, ako v tom budete vyzerať. Nehovorím o tom, keď krajčírku svoju prácu nezvládla, alebo keď viazne komunikácia medzi zákazníčkou a krajčírkou.

 
marmota-b
529 příspěvků 10.01.15 13:14

To samozřejmě ano, ale myslím, že příspěvek výše vysvětloval myšlení lidí, kteří si to pořídí.

 
Doudou
1235 příspěvků 11.01.15 20:05

Jo, presne tak! Ja to neobhajuju, ale vysvetluju za ne.
Sama bych si je nekoupila ani. omylem.

 
Alterations
533 příspěvků 09.01.15 15:43
Ty modely

Z laciných látek se prakticky nedá ušít něco, co by nevypadalo lacině. I tzv,. naše přední návrhářky a stylistky neumějí šít a své nápady předávají tzv. švadlenám, které o tom co dělají moc nepřemýšlejí, nemají zájem a jsou zřejmě špatně placené. Zjišťujeme, že jsme chudá země, chudí, špatně placení lidé…

 
Kathee
109 příspěvků 09.01.15 20:43

Připadá mi, že i kdyby byly šaty ušity krejčovou, tak by byly stejně hnusné, nevkusné, ale asi dobrá krejčová by se do takové nevkusné hrůzy nedala. Prostě je to celé velmi tristní. Ach jo. Co myslíte dámy, čím je to, že si někdo vůbec něco takového může vzít na sebe? Nesoudnost, jiný vkus než mám já, nekultivovanost, simplexnost?

Příspěvek upraven 09.01.15 v 20:46

 
Miasterium
7 příspěvků 11.01.15 08:57

Domnívám se, že je to dané pouze potřebou být za každou cenu originální, i za cenu toho, že si na sebe vezmu odpudivý nevkus, který sice přitáhne pohledy, ale zcela jistě ne z důvodu obdivu…

Příspěvek upraven 11.01.15 v 08:58

 
HannaJosefsson
25 příspěvků 10.01.15 13:01

Prej „švíček“ :-D vy me bavite!

 
papavera
146 příspěvků 10.01.15 22:14

Tie sametove saty spred 20 rokov :D to este aj podla kvality fotky usudzujem, ze je rovnako stara, vytiahnuta z rodinneho albumu a nascanovana

 
porjk
2068 příspěvků 11.01.15 08:53

Domnívám se, že majitelky těchto hadrů to opravdu považují za šaty. Kdyby ne, ani by se nesnažily to prodat. Tohle prodejné není. Něco tady je z nekvalitní podšívkoviny, kterou vzhledem k různým,,aranžím" prostě nelze vyžehlit a zpracování? A další věc, kterou mají slečny společnou-snahu, aby přes všechno to oblečení zůstaly co nejvíc odhalené. Každá chce být za princeznu, ale co nejvíc sexy…výsledek je model, jaký bych čekala na ženě při výpadovce v Dubí

 
kantýna
3 příspěvky 11.01.15 22:37

Budu navždy vzpomínat na svojí švadlenu paní Moravcovou, čest její památce..

 
chitrá alex
143 příspěvků 12.01.15 09:45

Můžete mi prosím vysvětlit co jsou „maturitní šaty“? Já jsem v maturitních šatech maturovala, na maturitní ples jsem měla plesové šaty, takže jsem z toho zmatená.

 
Alterations
533 příspěvků 12.01.15 14:02
Maturity

Já jsem maturovala ve svazácké košili, ale teď se mimo jiné zabývám úpravami /a prodejem/ šatů na maturitní plesy a to je v tuhle dobu docela frmol. Většinou do toho mluví maminky /nakonec to platí/. Děvčata chtějí šaty zásadně až na zem /je to většinou poprvé/ a často s vlečkou, anebo přímo krinolínu. Také jsou populární korzety, které nejsou bohužel pro úplně každou postavu vhodné. Všechny možné barvy. Ne jako dříve jen bílá.

 
Cosmica
5 příspěvků 12.01.15 21:19

Na tohle samé jsem se ptala min. rok, když si kamarádka vybírala sv. šatů. Byla tam hromada šatů a cedulka „maturitní šaty“. Takže, prý se jedná o ten typ šatů, které si maturantky vybírají nejčastějí - bombonkové/neonové šaty, šifonová velká sukně a korzetový vršek (na šněrovačku) posetý kamínky, flitrama atd. ááá šlehačka. Mám ráda barvičky a jsem trochu straka, měla jsem neodolatelné nutkání padnout do těch šatů a válet se v nich a být maturantka tak asi zešílím :-D

 
opal_k
99 příspěvků 14.01.15 11:50

Chápu vaši jazykovou pochybnost. Podle mne jsou to šaty na maturitní ples, jen je to prostě taková brutální zkratka. Tuším že takovou banalitu jako v čem maturovat slečny tolik neřeší :-(

 
Alterations
533 příspěvků 18.01.15 19:28

@RoniM Tedy mně ty šaty nepřipadají zas tak strašné. Nevím, co tam dělá ta visící vázačka, ale kdyby se to trochu upravilo - spodnička a tak… a kdybyste dostala lepšího fotografa a vizážistu…a věřte, že já vidím maturitních šatů opravdu hodně.

 
DanielaEr
4 příspěvky 10.02.15 07:14
Není krejčová jako krejčová

Bylo mi 15 (rok 86) a byla jsem na prázdninách u tety, pánské krejčové vyučené ve 40. letech. Zašly jsme do látek a sehnaly blankytně modrou prachobyčejnou sypku, teta dokoupila nejobyčejnější černou podšívku. Pak jsme se stavily v domácích potřebách a koupily kroužky na klíče. Teta na staré šlapací Singrovce ušila budndu do pasu s vkládanými kapsami (modrý základ, černé vklady) a těmi kroužky jako zapínání pásků (pamatujete dámy, jak jsme se módily :-) ) takovým způsobem, že nebyl viděn jediný vnitřní šev a tak, že - pamětnice pochopí - mi nikdo nevěřil, že to není z „Tůzu“ :-) nejen pro to, že fakt ta bunda byla na tu dobu šik, ale i díky tomu neuvěřiteně dobrému a přesnému ušití. Když vidím výrobky z tržnice, na tetu Álu nemyslím, to bych pošpinila její památku. Ale zhusta, když jsem v normální cenami spíše nadprůměrné konfekci, vzpomínám na ni pohříchu často, že kdyby viděla, co jsou schopni prodávat, tak by v hrobě rotovala.
Kdyby viděla toto, asi by tam vznikl tunel…

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Aukro hell

Až uvidíte, kolik rozličných oděvů anoncují uživatelé kreativně... Celý článek

Zase podprsenka...

Těch vyčuhujících ramínek a tu a tam kousků je tolik, že už je ani... Celý článek