Nechte na hlavě - aneb jak na zimní klobouky a čepice

21.11.12 | autor Channah

Jako malá jsem trpěla nesnesitelným odporem ke všem čepicím - hned po odchodu z domova jsem si ji stáhla z hlavy a radši byla nemocná, než abych snesla na hlavě takovou potupu. V pubertě jsem zas nabyla přesvědčení, že čepice na hlavě se rovná společenskému znemožnění. V dospělosti jsem se rozhodla, že přeci musí existovat pokrývka hlavy, ve které nebudu vypadat nepatřičně a uniknu tak zároveň znemožnění i rýmě.

Dnes jsem si tedy pro vás připravila přehled možností, čím na podzim a v zimě pokrýt hlavu - je to výčet neúplný, baseballové čepice a cylindry jsem vynechala, stejně tak čelenky a klapky, které podle mé zkušenosti rýmě nezabrání. Jako u nákupu svetrů, šál či kabátů platí: čím víc vlny, tím větší teplo. Ne každá vlna kouše, tak se nebojte experimentovat nejen s typem čepice či klobouku, ale také použitého materiálu.

1) Plstěné klobouky

Vyrábí se z nejčastěji z králičí plsti a na chladné období jsou jako dělané. Zahřejí a krásně vypadají, jsou tu ale dva háčky: při silnějším větru může klobouk uletět. Nechcete-li vypadat jako postavička z grotesky, přichyťte si klobouk k účesu kloboukovou jehlicí (propíchne se zvenku skrz klobouk i vlasy a zase kloboukem ven, lépe samozřejmě drží na delších sepnutých vlasech). Druhé úskalí je v tom, k jakému oblečení klobouk nosit. Hodí se k elegantnímu kabátu, pokud si ho vezmete k bundě nebo parce, výsledný dojem bude přinejmenším rozpačitý.

V Čechách plstěné klobouky koupíte především od značky Tonak, buď v jejich internetovém obchodě, nebo v některém z mnoha kloboučnictví. Dalšími výrobci jsou například  Fezko nebo Karpet.

 

 

 

 

2) Barety

Pro sebe jsem si barety rozdělila na dva druhy - pevnější, který působí jako plstěný, i když je to spíš hustá vlněná pletenina, a pak měkký pletený, který nedrží tvar. Barety jsou podle mého názoru velmi nedoceněné, jejich pověst utrpěla zvlášť za minulého režimu - přitom jde jen o to, jak je vynesete. Z vlastní zkušenosti nedoporučuji "narazit" baret na hlavu symetricky, mnohem větší šmrnc dostane díky rafinovanému náklonu. Pevnější barety také snáz vytvarujete, ty měkké spíš stáhněte za kraj na jednu stranu.

Barety koupíte nejen ve specializovaných kloboučnictvích, ale překvapivě i v řetězcích, bez rezignace na kvalitu - nedávno jsem koupila baret ze 100% čisté vlny (Woolmark) v C&A.

 

 

 

 

 

3) Čepice se štítkem a bekovky

Odkazují k pánskému šatníku, čepice dřív bývala znakem nižšího společenského postavení než klobouk. Čepice také nosívali kluci před vstupem do dospělosti, proto může působit i lehce šibalsky. Hodí se spíš k odlehčenému a neformálnímu stylu, dámská varianta nabízí přehršle materiálů a barev. Tady například jedna výrazně barevná čepice Monsoon z angorské vlny:

 

 

A klasická bekovka v pánském stylu:

 

Zdroj: www.tonak.cz

 

 

4) Pletené čepice

Pletená čepice, zvlášť pokud obsahuje vysoký podíl vlny, je kromě kožešinové čepice asi nejteplejší pokrývkou hlavy. Žebříček elegance by ale zřejmě nevyhrála - záleží také samozřejmě na tom, s čím ji zkombinujete a jak si ji "napaříte".

 

 

 

 

5) Kožešinové klobouky a čepice

Vítězem v hřejivosti by se jistě stala čepice z pravé kožešiny - ne každý ochránce přírody by nad ní ale zajásal. Rizikem také je, že budete působit jako návštěva tety Jekatěriny ze Sibiře.

 

 

Zdroj: www.asos.com

 

 

6) Zvířátkové ironické čepice

Letos jsou obzvlášť populární: čepice, která z vás udělá roztomilé ušaté stvoření. Nejprve tyto čepice nosily předškolní děti, současná móda velí natáhnout si je bez rozdílu věku a soudnosti. Pokud jste roztomilá adolescentka nebo japonská školačka, ušaté čepice se bát nemusíte, s přibývajícím věkem nebo kilogramy je třeba čím dál tím víc zapojit soudnost. Zvlášť pokud roztomilá čepice neodpovídá vašemu stylu a zkombinujete ji s (lhostejno či pravou nebo falešnou) Vuittonkou a "buřtíkovou" bundou, o módní faux pas máte postaráno.

 

 

Zdroj: www.asos.com

 

 

Můj čistě osobní a neobjektivní názor: uši ano, celá zvířata s očima a nosem ne - pokud nechcete vypadat jako zaživa požíráni Flatbearem:

 

 

Zdroj: www.asos.com

 

 

Zdroj: www.oglaf.com

 

 

7) Hučky

K dostání jsou nejčastěji v asijských prodejnách a jiných obchodech s levným textilem. Zde veškerá fantazie končí, této hučce nepomůže náklon ani jakékoli ladění, je a bude ošklivá.

 

 

Zdroj: www.aksana.cz

 

Doporučení na závěr: nejlepším rádcem v tom, čím zahřát chladem ohroženou hlavu, je soudnost a zrcadlo. Nebojte se zajít do kloboučnictví nebo se v obchodě porozhlédnout po různých typech klobouků a čepic. Lidí, kteří "v každé čepici prostě vypadají blbě", určitě není většina. A hlavně: pokud je venku mínus dvacet, zapomeňte na všechny poučky o slušivosti, oblečte si třeba dvě čepice na sebe a hlavně nezmrzněte ;)

 

foto Monika Hüttlová

 

Autorka

Channah

Neprogramová milovnice retro šatů, pravidelná návštěvnice sekáčů, sběratelka bot a kabelek. Píše i svůj blog na http://mezinebemazemi.blogspot.cz/

Líbil se vám článek?

Témata článku

 Váš příspěvek
 
Alhambra
861 příspěvků 21.11.12 12:15

Díky za článek. Jak nosit barety/klobouky a nevypadat jako ichtyl je přesně to, s čím si v posledních dnech lámu hlavu :-)

Příspěvek upraven 22.11.12 v 07:00

 
jackdaw007
357 příspěvků 21.11.12 12:45

Přesně, taky to řeším.

Obešla jsem už několik obchodů a všude měli zatím jen jakési hadrovité hučky – jak píšete… ichtyl je slabé slovo.

Nosívala jsem dva barety na střídačku, ale mám s nim opravdu velký problém. Mám dlouhé hladké vlasy a když si je šupnu na stranu, okamžitě mi spadne, nedrží (ani spona to neřeší). Nemluvě o tom, že fešácky na stranu to ani moc nezahřeje, ráda bych měla obě uši v teple.

Článek je takovým jednoduchým shrnutím, co takhle sem do diskuse házet další odkazy na prodejny a fotky kvalitních pokrývek hlavy. Poraďte prosím.

 
llolla
1948 příspěvků 21.11.12 12:51

Já na zahřátí uší nosím velké šály a šátky, schová se do nich hlava právě až po uši. Ale je pravda, že spoustě lidí se to nelíbí.

 
jackdaw007
357 příspěvků 21.11.12 12:54

Vážně? To by mi ale nebyl vidět obličej. Bez šály nebo šátku se od patnácti stupňů dolů neobejdu, ale to by mi asi nesedlo, motat to takto vysoko kolem hlavy.

edit: Navíc s těmi dlouhými vlasy motat cokoliv kolem hlavy moc nejde.

Příspěvek upraven 21.11.12 v 12:55

 
llolla
1948 příspěvků 21.11.12 12:57

Já si udělám drdol vysoko na hlavě. Obličej mi moc vidět není, ale to mě netrápí. Nos i uši mám v teple a to je hlavní. Akorát se mi pak dost zamlžují brýle=)

 
yanulienka
382 příspěvků 21.11.12 13:01

Přesně jsem se právě taky chtěla zmínit o těch brýlích. Já jsem se snažila takto nosit šálu ve velkých mrazech z toho důvodu, že mi mrzl nos, ale pak jsem přes ty zamlžené brýle fakt nic neviděla…

 
llolla
1948 příspěvků 21.11.12 13:05

Já nosím většinou čočky, pokud ráno moc nespěchám… A třeba ty šály začne nosit někdo, kdo brýle vůbec nemá=)

 
Matylka
7 příspěvků 21.11.12 18:08

Já nemám brýle a takhle šály nosím.) i s drdolem. jenže brzy ty brýle asi mít budu, takže už se nebudu počítat :/ achjo!

 
astorka
13 příspěvků 22.11.12 12:52

Zkuste přetřít brýle mýdlem (ne tekutým) a vyleštit flanelem, pak už by se neměly zamlžovat

 
yanulienka
382 příspěvků 22.11.12 12:57

@astorka Fungují i takové ty spreje z optiky proti zamlžování. I když je pravda, že toto bude levnější varianta, určitě zkusím! Problém je ale taky s tím, že se mi brýle vždycky strašně rychle upatlají, takže si je musím dost často otřít, a pak ten nezamlžovací efekt nevydrží moc dlouho…

 
Sekhmet
1843 příspěvků 21.11.12 14:01

Koupila jsem si kabát s obrovskou kapucí (sahá až k ramenům, je široká a když ji nemám na hlavě, vypadá to jako límec široký přes celá ramena a vzadu sahající až k pasu). Vzhledem ke složení kabátu (50:50 kašmír: virgin wool) je v ní teplo, i když není těsně na uši. Navíc mi velmi sluší – doporučuju něco takového.

 
Charlotte LightnDark
1 příspěvek 01.02.13 02:41

To zní moc pěkně, kde se dá takový kabát sehnat?

 
Pirek
2822 příspěvků 21.11.12 14:50

Já nosím ty „plstěné“ barety normálně souměrně přes obě uši, stažené dozadu, vysoko nebo nízko do čela, podle toho, jak se mi chce. Vypadá to myslím ucházejícně a taky musím mít uši v teple :)

 
Sibyla
2639 příspěvků 21.11.12 20:00

Já na stranu, ale pokaždé to vyjde trochu jinak. Tonak má celou paletu barev, za nějaké 200-. Co sháním, je takový klobouček jak z dvacátých let, zvonový, stažený přes uši. V Tonaku mají jeden, bohužel dost vyblité barvy. A pak je mají v maďarské prodejně v Rytířské, krásné, ovšem ručně plstěné za 2–3000.

 
Pirek
2822 příspěvků 21.11.12 20:26

Ha, chceme stejný klobouk :D Já vážně uvažuju, že si ho nadělím pod stromeček :)

 
margret  21.11.12 21:43

Jo ty maďarský pokryvky hlavy (obchod patří k maďarskýmu institutu) jsou opravdu nádherný výrobky a já si už pěkně dlouho plánuju že si na jeden takový začnu ukládat prachy do obálky.

 
anytra  15.03.13 16:54

Pokrývky hlavy z Maďarska??? Hmm. budu se muset na ně jít podívat. Na výstavách v Paříži, Londýně, nikde jsem je neviděl a rád se podívám na tu krásu a kvalitu. :-)

 
Triiss
22 příspěvků 25.11.12 07:23

Já jsem podobný kloubouk sehnala před 2 lety v Ann Christine. za 300 :)

 
atrix
467 příspěvků 05.10.13 14:44

Já podobné hučky viděla ve stánku v Palladiu v Praze – vlněné, lehce zplstěné, cena kolem 800 Kč (i tak mi to za podobný typ „čepice“ přišlo docela dost)… Nakonec jsem cosi takového sehnala úplně náhodou jinde a bylo to za polovinu.

 
dalek
26 příspěvků 21.11.12 15:30

Mozna by pomohlo vlasy stahnout, samozrejme niz. Na dlouhych rozpustenych vlasem mi nedrzelo vubec nic, resila jsem to „objemnejsima“ pletenyma cepicema do kterych jsem vlasy nastrkala, takze pak nebranily cepici sedet na svym miste. Letos mam poprve vlasy kratky, a s hruzou zjistuju ze problem to bude zrejme daleko vetsi, protoze at zkusim cokoliv, vzdycky z toho nekde neco trci

 
Aroosak
299 příspěvků 21.11.12 17:30

Minulý týden jsem si v Galexu na Maiselově pořídila tento baret od Tonak. Mají tam i spoustu klobouků a člověk může zkoušet, jak se mu zlíbí :-)

 
Dahllie
1565 příspěvků 21.11.12 16:10

Taky teď marně pátrám po něčem, co mi na té hlavě bude slušet. Bohužel já prostě hlavu na čepice a klobouky nemám. Jediné, co mi jakžtakž sluší je šátek uvázaný ve stylu hidžábu. Ale to abych se, dle zkušeností, v naší xenofobní společnosti bála vylézt ven (jedno, že jsem bezvěrec, hlavu mám přece omotanou).

Edit: Myslela jsem ve stylu šajly. V muslimské terminologii se stále plně neorientuju.

Příspěvek upraven 21.11.12 v 16:14

 
Sibyla
2639 příspěvků 22.11.12 08:25

Kdysi jsem nosívala žinylkový šál přehozený jako Božena Němcová – jeden cíp svisle, druhý volně pod bradou vedený dozadu. Slušelo mi to, jenže tehdy jsem chodívala romanticky, což už mě neoslovuje. A taky – tehdy po muslimkách ani slechu ani dechu.

 
Coctopusmaka
66 příspěvků 24.11.12 15:13

Vždycky jsem se měla za absolutní, křišťálově čistý typ člověka, kterému nesluší žádná pokrývka hlavy. No a čirou náhoodu jsem zrovna včera navštívila prodejnu Tonak v Koruně a konečně – poprvé v životě – jsem si vybrala pokrývku hlavy (černý plstěný klobouk s broží), ve které si nejen nepřipadám jako idiot, ale dokonce mě podtrhuje a sluší mi. Nikdy jsem neměla takovou radost! Paní prodavačky mi zpočátku moc neodpovídaly, zda mi něco sedí, nebo ne, ale jakmile jsem si dala na šišku ten klobouk, ve kterém jsem nakonec také odešla, tak hned přiskočily a pochválily. No a – co je důležitější – během zkoušení klobouku přišel do prodejy elegantní muž v baretu a klobouk mi hned u vstupu pochválil, takže holt bylo rozhodnuto a klobouček musel být můj. Brácha mi pak doma na klobouk řekl jenom: „1920“. Ať už to bylo myšleno tak, nebo onak, jsem strašně spokojená. :) Takže – když se mi podařilo najít na mou bramboří kebuli s mikádem něco, co jí sedne, tak Vám se to povede také!

Příspěvek upraven 24.11.12 v 15:46

 
dagur
208 příspěvků 29.11.12 20:58
Tonak

Dámy – prodavačky v Tonaku jsou velmi taktní. Taky mám hlavu, co se pro klobouky nehodí, navíc velkou (největší helma na lyže v rodině). Přesto jsem si zkoušela v Tonaku vybrat něco na hlavu, zkusila jsem mnoho klobouků, některé jsem jenom spíš přiměřila, a nakonec mi paní prodavačka řekla: Tak snad asi zůstaneme u baretu, ne? A odešla jsem s rádiovkou.

 
Beldaran
82 příspěvků 21.11.12 12:19
Super

Nesmírně děkuji za tento článek, už dávno jsem chtěla o něco podobného požádat. Sama trpím tím, že bez čepice v mrazu chodit nemůžu – lepší vypadat jako blb chvíli s čepicí, než s červeným nosem a vodnatýma očima celý den. Takže děkuji za inspiraci a tipy, kde se poohlédnout.

 
Linie
850 příspěvků 21.11.12 12:32

Příklady, že na Fleru se dají najít i krásné kousky:http://www.fler.cz/…onek-3258491 http://www.fler.cz/…viii-3163211
a mnohé další. Ty pletené nebo háčkované mají výhodu, že se dají rychle udělat i svépomocí. Ovšem plstěné klobouky jsou nejkrásnější!
Moc se omlouvám, snad už to bude lepší. Pokud to ještě nebude fungovat, tak si dejte do vyhledávače Klobouky – jsou tam i plstěné.

Příspěvek upraven 21.11.12 v 22:05

 
jackdaw007
357 příspěvků 21.11.12 14:25

Ty odkazy vám nefungují, háže mě to na hračky.

 
Be-ran
59 příspěvků 22.11.12 00:19

To myslíte vážně ty odkazy krásných pokrývek hlavy na Fleru? Konkrétně ta háčkovaná červená je hrůzostrašná a dovedu si představit, jak asi působí na hlavě korpulentní 50ice, fotografie s napisem ironie nebo takto ne by pak určitě nebyla třeba, ta druhá hučka už tak strašná není, nicméně by ji užila tak slečna Marplovà na anglickém venkově…

Příspěvek upraven 22.11.12 v 00:23

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 23.11.12 19:19

Slečna marplová jako nadávka v diskuzi pod kloboukovým článkem? : ) to snad ne. 

 
pabylka
373 příspěvků 21.11.12 12:20

Prečo tam sú tie nápisy „pozor ironie!“? Ako čiapku nenosiť sa dá snaď pochopiť aj z obrázku.

 
Letadýlko
78 příspěvků 21.11.12 12:45

Myslím, že je to narážka na nepochopení nějakého toho vtípku v nějakém tom předchozím článku Channach ;-)

 
Alatriz
54 příspěvků 21.11.12 13:39

…a hlavně z výrazu v obličeji, což mi přijde super nápad, lepší, než psát nějaký červený „takhle ne“. Myslím, že tentokrát by se to obešlo bez nápisu :-)

 
Sibyla
2639 příspěvků 21.11.12 20:02

No, pro někoho by stačil výraz, ale vsadím se, že by se ozvalo mnoho duší, přirovnávající dotyčnou k Františku Koudelkovi z STS Chvojkovice-Brod

 
Karoleenah
1696 příspěvků 21.11.12 12:22

Flatbear a ironické fotky mě velmi rozesmály. :D

Jinak já kožešinovým čepicím fandím, pokud tedy nejsou dvakrát tak velké jako hlava nositelky, to už pak vypadá trošku bizarně. A ano, mám kožešinovou čepici (s králičíma ušima!), ta je v největších mrazech vážně k nezaplacení a je to jediná má věc, kvůli které mě kdy lidi hromadně na ulici zastavovali a ptali se, kde jsem ji pořídila, že je úžasná.
Jinak si vystačím bez čepice nebo s vlněnými pletenými kulichy a ráda bych si pořídila i něco elegantnějšího, jen s barety si vůbec nerozumím, připadám si v nich jako idiot ať si je narafičím jakkoliv.

 
jackdaw007
357 příspěvků 21.11.12 12:47

No a? Kde jste ji teda pořídila. Hoďte foto. Do kožešinky bych klidně šla.

 
Karoleenah
1696 příspěvků 21.11.12 18:15

To kdybych věděla. :) Dostala jsem ji k Vánocům před třemi lety a dodnes jsem její původ z Ježíška nevymlátila.

 
Réza4
96 příspěvků 21.11.12 12:25

Tipy jsou skvělé, ale nesnesu, když mi fouká do uší, a jekatěrinu ani zvířátkovou ironii nosit nehodlám, takže mi zase zbývá asi jen ta pletená čepice…

 
OliviaD
44 příspěvků 21.11.12 13:59

„Jekatěrina ze Sibiře“ náhodou vypadá moc pěkně, ale taková zima tady v Brně asi nebude..

 
Barnaby
48 příspěvků 21.11.12 17:39

Letošní únor, Šlapanice, okres Brno-venkov, –20 stupňů. Já bych takový optimista nebyla :-)

 
OliviaD
44 příspěvků 25.11.12 22:59

Vážně? Já jsem tu nová tak nevím..ale ty rozdíly, když jsem přijela od nás, kde byl mráz a závěje, do Brna, kde bylo teplo a podzimíček..tak jsem myslela, že to tu takové není. :)

 
Karin
2833 příspěvků 22.11.12 09:57

My jsme před pár lety (tuším prosinec 2009) měli v jisté vísce na Šumpersku (nadmořská výška asi 470 m n. m.) až –27 °C, to už jsem sáhla po čepici i já, i když ji jinak nenosím ani v mrazu :D Omrzlé uši bolí. Ale nejlepší je v takových mrazech ani nelézt ven. Podle vyprávění jsem prý zažila i mrazy pod třicítkou, ale to si nepamatuju. V příručce pro rodiče jsem četla, že když je míň než deset pod nulou, tak malé děti vůbec nemají chodit ven :D

 
Vasa
170 příspěvků 21.11.12 12:30

Dlouho jsem se trápila, až sem objevila obyčejný černý vlněný baret v c&a. Jinou čepici už nechci!

 
PavlinkaK
93 příspěvků 21.11.12 12:32

Moc nechápu spojistost nošením čepice a rýmou, potom v ukázkách baret.. Vědci přišli na to, že odhalená hlava nerovná se nastydnutí, a že teplo uniká nejvíc hlavou je taky blud.

 
Letadýlko
78 příspěvků 21.11.12 12:47

Vědci s oblibou přicházejí každou chvilku na něco jiného ;-). Já vím jistě, že bych zimu bez pořádné pokrývky hlavy nepřežila.

 
yanulienka
382 příspěvků 21.11.12 12:56

No já teda když jsem čepici nenosila, tak jsem byla nemocná furt. Když jsem začla, problémy zmizely. Ale je pravda, že jsou hodně důležité taky ty uši, takže baret nebo klobouk to asi taky neřeší. I když možná takový klobouk, jako tady někde má na fotce Rabbit-Heart (doufám, že jsem to nezkomolila), by možná proti větru schoval i ty uši…

 
Réza4
96 příspěvků 21.11.12 13:42

Odhalená hlava nerovná se nastydnutí, ale odhalená hlava a mráz rovná se problémy s dutinami…

 
z_dediny
672 příspěvků 21.11.12 13:58

Vědci přicházejí se stále novými postoji. Záleží na tom, co je to za vědce a kdo ten výzkum financuje.:-/ Na své hlavě jsem ale vyzkoušela, že mě mnohem méně bolí, když v zimě nechodím „vlasátá“, ale s pokrývkou hlavy. Kapuce to nejistí. Je pěkně nepohodlné, muset se otáčet celá, když se chci rozhlédnout při přecházení ulice. A vlastně ani nehřeje.

 
Ani  21.11.12 14:34
nachlazení

Přesně tak, to jestli je nám subjektivně zima nebo teplo nijak nemění pravděpodobnost toho, že chytneme virovou nebo bakterální nákazu. Zkušenosti = spojujme si něco, co spolu nesouvisí (je pravda, že od podzimu do jara je výskyt nachlazení a podobných nemoc vyšší, ale důvody jsou jinde).

 
Matylka
7 příspěvků 21.11.12 18:15

Přeju ti své zkušenosti s dutinama, pokud chceš pochopit.

 
Oveeec
679 příspěvků 22.11.12 23:23

Přesně. Začalo mě dneska bolet v krku a hlava a tak vůbec, a moc dobře vím, že je to trest za to, že jsem převčírem odložila zimní bundu a honila parádu. Celej večer jsem klepala kosu, a tady je trest za marnivost! :)

 
Kannča
1 příspěvek 21.11.12 12:33

Náhodou čepice ve stylu Flatbeara mají velice praktický „tlapičky“, které lze použít jako rukavice popřípadě i šálu. Je to super výmysl! A hodí se to i na masku na maškarní. Mám doma jednu pandí a vypadá superroztomile a dokonce i zahřeje :)

 
Grete
548 příspěvků 21.11.12 12:33

Díky za povedený článek. Flatbear mě dostal :D

 
Harmonika
215 příspěvků 21.11.12 12:39
Baret

Díky Vašemu blogu, milá Channah, jsem se odhodlala zkusit si před nedávnem baret (pletený, ale moc ráda bych i ten pevnější, ale už jsem jej nesehnala) a překvapivě jsem zjistila, že mi baret sluší! Přitom jsem se vždy označovala za tu, co patří do skupiny „v každé pokrývce hlavy vypadám blbě“. Takže jste mě svými barety inspirovala, a za to Vám děkuji.

 
razorblade  21.11.12 13:17

Jekateriny jsou fajn (samozrejme z umele kozesiny, pravou kozesinu prenechme ekymakum a samum), ja bych je zas nezavrhovala. ale je to asi tim, ze jsem od prirody ten typ, kteremu sednou vsechny pokryvky hlavy, vcetne zmijovky nebo radiovky

 
Pavlena
462 příspěvků 21.11.12 18:17

Ano, Jekatěrinu mám v plánu na tuto sezónu. Taky pánskou bekovku.
Moje babička říká: „za mlada jsem si mohla na hlavu narazit hrotek (překlad: korýtko pro dobytek) a přesto mi to slušelo“. Troufám si tvrdit, že jse to podědila, jsem kloboukový typ a pokrývky hlavy nosím moc ráda, vlastně nepřetržitě od října do konce dubna.
Ale rozumím tomu, že někdo to má s výběrem složitější.

 
Rabbit-Heart
644 příspěvků 21.11.12 13:26

Díky za článek, v tomhle nečase je toto téma velmi aktuální :) Odmalička jsem to měla s pokrývkami hlavy stejně jako autorka – napařit si něco na hlavu znamenalo totální potupu. Čím jsem starší, tím častěji si říkám, že jsem byla pěkně hloupá. @yanulienka – potvrzuji, klobouk kryje uši a hřeje :)

 
Lela.Reinke
6 příspěvků 21.11.12 13:27
Holá hlava (doslova)

Pro mě je momentálně pokrývka hlavy nezbytně nutná, vlasy šly dolů kvůli chemoterapii. Řeším to různými šátky. Jelikož je mi po cytostatikách dost zima a bavlněné šátky tolik nehřejí, tak jsem si jeden ustřihla z kusu fleesu a vážu ho přes tenčí. Ale do příští zimy se už poohlížím po jiné vhodné pokrývce. Slušnou nabídku lze najít na e-shopu firmy Anytra.
 http://obchod.anytra.cz/

 
Alatriz
54 příspěvků 21.11.12 13:42

Kamarádka ve stejném případě nosila teplé plstěné „rendlíky“ jako z dvacátých let a vypadalo to výborně. Navíc taky i hřály.

 
dagur
208 příspěvků 29.11.12 21:06
anytra

Opravdu moc hezké, škoda, že plstěné dámské klobouky jsou jen v jedné velikosti a že to nejde na dálku zkusit… Díky za tip!

 
Kerstin
516 příspěvků 21.11.12 13:46

Tu ušatou chlupatou z Asosu prostě musím mít! :)

 
zhave
34 příspěvků 21.11.12 13:47
čepice a krátké vlasy

Má někdo tip, jakou čepici nosit na parádu s krátkými vlasy? Mám pocit, že vypadám v baretu jak sekera s baretem:(

 
Atrofie
696 příspěvků 21.11.12 14:19

:-) jsem na tom stejně, mám nejraději takové ty pletené čepičky s prodloužením kolem uší, jsou k mání v různých barvách, nejlépe ale uplést doma ;-)

 
Hannnah
133 příspěvků 21.11.12 16:16

Mám krátké vlasy a ještě k tomu brýle, což je pro nošení čepice příšerná kombinace. Už roky zkouším různé pokrývky hlavy ve všech obchodech, co potkám a na nic jakž takž ucházejícího jsem zatím nenarazila. Řeším to teplou šálou, namotanou kolem hlavy ( čím větší zima, tím hůř to vypadá, ale co už…). Takže pokud má někdo tip, jak na to, sem s ním!

Příspěvek upraven 21.11.12 v 16:16

 
Pavlena
462 příspěvků 21.11.12 18:24
krátké vlasy

Co něco takového? Sama mám vlasy delší, nosím rozpuštěné, ale připadá mi, že v tomto typu klobouku vypadám líp s vlasy staženými dozadu.

 
zhave
34 příspěvků 21.11.12 19:29

Tyhle jsem našla na internetu ve forech jako cloche hat, mně se tento typ líbí, mám vyhlídnuté tohle:

http://obchod.anytra.cz/…/d-60172.htm

 
Pirek
2822 příspěvků 21.11.12 20:48

Česky se dá říct i zvonek/ve tvaru zvonku :)

 
Sibyla
2639 příspěvků 21.11.12 20:05

Kdepak, ženy začaly nosit baret až s chlapeckým sestřihem. Prohlédněte se pořádně, změňte nasazení, a třeba vás překvapí, jak vám to sluší.

 
z maloměsta
25 příspěvků 21.11.12 20:12

Já měla docela dobrou zkušenost s manžestrovou kšiltovkou, jenže to byl takový ten uličnický styl á la Bylo nás pět…nosila jsem to jako studentka s manšestrovým sáčkem, teď už málokdy a jen neformálně;)záleží na věku, stylu…znáte to;)

 
Be-ran
59 příspěvků 22.11.12 00:30

Prostě se vykašlat na okolí, zážitky z dětství a vydolovat ze sebe sebevědomí! a jít, a ono to půjde!

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 22.11.12 20:47

Nevím, nechápu. nosím barety celej život a když jsem se teď ostříhala na amelii, je to ještě lepší!

 
zhave
34 příspěvků 23.11.12 07:56

Amelie jsou pro mě už dlouhé vlasy:)))

 
maarcy
43 příspěvků 21.11.12 13:47
Čepice

Nejraději nosím takový ten obří rolák, který se dá slušně naaranžovat na hlavu i kolem krku.

 
Beruska_bez_tecek
704 příspěvků 21.11.12 13:57

V zimně dávám přednost tlustým pleteným čepicím a to i ke kabátu. Vím, že to není úplně stylové, ale nesnáším, když je mně zima na hlavu (nejen na hlavu). Jen si dávám pozor, aby mně z pod čepice koukaly vlasy, jinak totiž vypadám fakt děsně :-)

 
zuzaroza
724 příspěvků 21.11.12 13:59

@Linie Uvedené odkazy mě odkazují asi špatně!

 
Adivey
181 příspěvků 21.11.12 14:33

Fotky „pozor ironie“ mě dostaly! :D Dva pevnější chlupaté barety z angory jsem si nedávno koupila. Jak je nosit jsem se inspirovala právě u Channah na blogu, ale musím říct, že takhle šikmo nasazené moc nezahřejí. Je to spíš podzimní/jarní módní doplněk bez větší funkčnosti. Když začně být zima, potřebuju něco hodně do čela (až k obočí) a přes uši.

 
jackdaw007
357 příspěvků 21.11.12 17:19

Přesně.

 
lentilki
23 příspěvků 21.11.12 14:34

Fotky slečny v módu „pozor ironie“ mě hrozně rozesmály, neskutečně roztomilá šklíba! :D
Já mám ráda tenhle typ čepic (http://www. fler. cz/zbozi/manses­trova-cepice-cervanky-1382814), vypadám v nich přijatelně a dobře drží na hlavě i ve vichru. Uši mi kryjí vlasy. Jednu chlupatou s ouškama mám taky, ale většinou v ní jezdím jen na bruslích po rybníku nebo straším v lese :)
Obecně mě akorát nebaví, že mám zpod čepice pak upláclou celou hlavu :(

 
atrix
467 příspěvků 21.11.12 14:41

Hned ty první dva klobouky (modrý a červený) jsou úžasné! Líbila by se mi i ta kožešinová ušatka, ale na to už opravdu nemám věk (plus odvahu). V kloboucích vypadám tak trošku jako hřib satan a totéž platí o čepicích, prostě nejsem moc typ na cokoli tohoto druhu. Teplo na hlavu, když udeří mráz a vichr, řeším tak, že si širokou vlněnou šálu přehodim i přes hlavu, to je ještě tak to nej, co se na mně dá přežít, aniž bych vypadala totálně jako mentálně retardovaná… :D

 
LudmilaCecílie
137 příspěvků 21.11.12 15:02

Hřib satan! :D :D tak to jste mě vážně pobavila :D

 
Skrepaslik
2 příspěvky 21.11.12 14:49

Hučkám se u nás v rodině říká „hovnopodlupenem“ a přípustné jsou pouze pro děti do 3 let v plátěné podobě za horkého léta :)
U mě to každopádně jistí pletená čepice – když dutiny nejsou v teple, zdraví je v háji. Sice vypadám jako jouda, ale v podstatě celou zimu jedu podle hesla „zdraví je přednější“…

 
Finette07
10 příspěvků 21.11.12 15:07
nenadchne, neurazi

Pekny clanek uz tematem, protoze noseni pokryvek hlavy by melo byt skoro povinne (jako za prvni republiky) a nemyslim tim zrovna muslimsky satek. Ale tema by mohlo jit vice do detailu: neni klobouk jako klobouk, ne kazdemu slusi totez (osobne mam „hlavu na klobouky“, ale hranate na me vypadaji proste divne) nebo o stylu noseni: i klobouk se da narazit na hlavu blbe :o)
Take bych uvitala i par fotek z ulice

Zrovna od Channah jako milovnice retra bych proste cekala vic..

 
ilith
1 příspěvek 21.11.12 15:35

Super clanok :)
ale co ma najviac potesilo, bolo spomenutie mojho oblubeneho komiksu Oglaf :)

 
SamanthaM.M
3 příspěvky 21.11.12 15:37

Veľmi pekný článok, nedávno som si kúpila čierny plstený klobúk so širokým okrajom v Lindexe za 5 € (to je asi 125 českých korún). Veľmi rada ho nosím, no veruže mi ho vietor často odfukuje z hlavy. Nevedel by mi niekto poradiť slovenský alebo český internetový obchod, kde by sa dali kúpiť klobúkové ihlice (nie cez ebay). Lebo v slovenských galantériách som ich nenašla…

 
kudka
77 příspěvků 21.11.12 16:02

@llolla nenosim bryle (ze zamlzovacich duvodu v zime vubec) a presne takto nosim saly ;)

 
Blair
359 příspěvků 21.11.12 16:03

Souhlasím, barety z C&A jsou skvělé. Jak to řešíte s účesem? Nejčastěji k nim nosím rozpuštěné vlasy anebo maximálně nízko posazený culík. Protože ať si učešu cokoliv jiného, po sundání baretu to mám rozcuchané…

 
Ayleah
69 příspěvků 21.11.12 16:09

Nič z toho nenosím, nepáči sa mi to ani na mne, ani na nikom inom.
A klobúky teda už vôbec nie.
Občas keď sneží si dám kapucňu s kožušinkou, ale to je tak všetko, inak chodím celú zimu bez čiapky a nikdy som nemala problém s nachladením či dutinami.

 
Macek05
12 příspěvků 21.11.12 16:21

Článek je moc pěkně napsaný. Já už několik let nosím na čelo a uši hned jak je mínus 2 a méně, jinak trpím bolestí hlavy.

 
eva64  21.11.12 16:43

@Finette07
Manžel dost často vzpomíná na svou babičku. Když se přestěhovala k dceři z krajského do okresního města, moc se jí tam nelíbilo, a charakterizovala to slovy: To je Bandurov, ani klobouky se tady nenosí. Bylo to po 2. světové válce, a od té doby pokrývky hlavy kopírovaly společenský vývoj, někdy byly dokonce důvodem špatného kádrového posudku / má buržoazní původ/.
Je to škoda, bez klobouku není outfit kompletní / to říkám já, která jakoukoli pokrývku hlavy nesnáším/ – ale je to tak.

Příspěvek upraven 21.11.12 v 16:43

 
dagur
208 příspěvků 29.11.12 21:10

Můj dědeček taky musel po válce po nástupu bolševiků vyměnit klobouk za placatou čepici, aby mohl zůstat hlavním inženýrem.

 
Mayim
238 příspěvků 21.11.12 16:54

Docela dost vydržím bez čehokoli na hlavě, ale pokud mi od mrazu téměř odpadávají uši, vážu obrovskou šálu ala pašmína. Ve chvíli, kdy vím, že budu venku celý den (což se naštěstí tak často nestává), vážu na hlavu nejdřív malý bavlněný šátek a na něj potom postupně namotávám a špendlím šálu. Jak potom vypadám, si můžete snadno domyslet – ale je mi teplo a na užaslé pohledy (hlavně na malém městě k nezaplacení) už jsem si zvykla. Ale letos bych si chtěla koupit i klobouk…

 
Accuracy
4 příspěvky 21.11.12 17:23

Já nosím na zimu šátky, když si s tím trochu pohraju, nevypadám jako tetka nebo stará babka. Ale je pravda, že elegance jako s kloboukem to není.

 
ratje
11 příspěvků 21.11.12 17:42

Mam huste vlasy, takze na hlavu mi zima neni, ale usi trpi, hlavne kdyz fouka.
Letos jsem objevila earbags a nemuzu si to vynachvalit.
Proste zaklapnu na usi polstarky a dlouhe vlasy to zakryji.
Akorat je treba davat pozor, aby clovek pri sundavani neztratil nausnice…

 
Irra
1 příspěvek 21.11.12 17:45
velikost

Já mám velikost hlavy 58, takže pokud vlezu do obchodu, mám na výběr z jednoho až dvou dámských klobouků, nebo jít do pánského oddělení. Takže nějaké zásadní honění módy se z technických důvodů nekoná. Pletené čepice mi vadí proto, že když to nepotřebuji, hřejí jako zběsilé, ale stačí aby foukalo a stejně je mi zima. Loni jsem v obchodě se sportovními potřebami narazila na čepici z tenkého vlněného úpletu, hladkého tvaru a s neutrálním norským vzorem, která má v oblasti uší všitý neprofuk a je to první čepice, se kterou jsem spokojená. V baretech a bekovkách vypadám jak svoje babička. A ke kabátům se taky motám jako Nastěnka do plédů a šátků.. osvědčené, hřejivé a variabilní

 
Prasadko
10 příspěvků 23.11.12 22:47

To mi něco připomíná. Mám vel. 61. Baret mi uháčkovala šikovná paní z Fleru na zakázku, plstěné se tak velké nedělají. Ani dámské lyžařské přilby. Při zkoušení čepic mám většinou pocit, jako bych si na hlavou zkoušela natáhnout prezervativ.

 
Pavoučková
11 příspěvků 21.11.12 17:57

S čepicemi se nekamarádím, já ani moje děti je moc nenosíme a na nemocnost to nemá vliv. Dcera klidně jde v současném počasí bez čepice s mokrými vlasy z bazénu a zjevně jí to nevadí. Tak to považuju za předsudek. V nouzi nosím kapuci.

 
Eye
276 příspěvků 24.11.12 02:18

Závidím a věřím. přítel to má taky tak. v zimě v mrazech vyleze ven s mokrými umytými vlasy a nic, nenachladí se. přitom už pár let nesportuje, z paneláku je zvyklý na permanentně přetopený byt (oni topí i v noci! pro mě přetopeno = nad 20°C)…

 
Jituliina
99 příspěvků 21.11.12 18:11

Tento článek je super, líbí se mi i vylíčení trendů a různých možností :) palec nahoru!

 
Tabitha
35 příspěvků 21.11.12 18:21

Děkuji za článek, konečně mi došlo, že potřebuju baret!:D

 
Adammm
52 příspěvků 21.11.12 18:34

K tomuto tématu Nechte na hlavě, který nese stejný název jako stálá expozice výstavy klobouků v Novém Jičíně mám pro všechny, kteří do tohoto města zavítají tip: dva roky je tu otevřená nové interaktivní muzeum, kde si můžete osobně vyzkoušet stovky pokrývek hlavy, nechat se v nich vyfotit na místě a poslat třeba i na mail – kdo neví co mu sluší, podle mě, tady na to určitě přijde ;) http://www.mestoklobouku.cz/

Příspěvek upraven 21.11.12 v 18:34

 
Alhambra
861 příspěvků 21.11.12 18:39

@Adammm To zní jako dobrý tip na společnou exkurzi milovnic klobouků z MP :-)

 
Adammm
52 příspěvků 21.11.12 18:43

No já si myslím :D

 
Alhambra
861 příspěvků 21.11.12 18:46

Navíc je tam i hezká kavárna, takže by to bylo spojení příjemného s příjemným :-)

 
Veselý Puntík
223 příspěvků 21.11.12 18:48

Já nosím černé klapky na uši. Drží mi vlasy na svém místě a nemám na hlavě nic naplácnuté jako čepici, což fakt nemám ráda. Když sundám klapky, vypadám pořád normálně, když sundám čepici, vlasy mám prostě všude. A klobouk zase nehřeje uši. Takže klapky jsou pro mě jediným řešením :)

 
DanielaS
3701 příspěvků 21.11.12 21:02

Klobouk je pro me stejne kategorie jako baret – muze sluset, je to modni doplnek, ale nezahreje mi usi, takze proti zime NAPROSTO nepomaha. Strasne me odjakziva udivovali panove, co s mrazy nasadi klobouky a dal se mrzi, ze je jim zima na hlavu. Bodejt.
Ja mam jen problem se spolecenskou pokryvkou hlavy proti mrazu – kdyz jedu v zime do divadla hromadnou dopravou, potrebuju neco funkcniho. Mam vlneny zvonovy kloboucek z Tonaku, ktery saha pomalu az k celisti, ale drdol se pod nej nevejde. A zas rozpustene vlasy pro me nejsou dost slavnostni. A ke kozichu se motat to satku a salu pres hlavu?

 
Alhambra
861 příspěvků 22.11.12 09:56

Do divadla jedině v kožichu s kapucí. Třeba s ušatou :-) http://www.ioffer.com/…il-180282615

 
Linie
850 příspěvků 22.11.12 11:11

Pánové pod klobouk nosí ve velkých mrazech ještě klapky na uši.

 
Ant.
238 příspěvků 21.11.12 20:43

Perfektní článek!!! Líbí se mi upozornění na ironii, dokonce i nechápavci a zabedněnci si lecco uvědomí:-D. Jen do klobouků, baretů a čepic, brzy začne zima:-):-):-)

 
RenataRen
355 příspěvků 21.11.12 22:07

Mě na hlavě čepice moc nedrží, nějak se mi šoupe kvůli limci kabátu a brýlím, tekže se radši zabalím do šály. Je to ještě hřejivější.

 
klubo  21.11.12 22:28

@Dahllie Myslíte, že ti běžní nositelé „šajly“ jsou méně xenofobní?

 
Dahllie
1565 příspěvků 21.11.12 22:35

O tom jsem nikdy neluvila. Šlo mi o přesné označení toho jak si šátek vážu.

 
Chorelain
32 příspěvků 21.11.12 22:44

Děkuju za článek, také jsem se po nějakém takovém poohlížela :)
Jenom si myslím, že když se rádiovky stáhnou do týla, tak to podle mě také nevypadá úplně zle a navíc jsou obě uši hezky v teple. Tedy, aspoň já to tak nosím, protože jsem nehorázná citlivka na uši a poprvé (a prozatím také naposled), kdy jsem si stáhla baret takhle pěkně na stranu, jak máte na obrázku, jsem došla sotva na zastávku a myslela jsem, že mi nezakryté ucho upadne. :D A to ani nebyla moc zima, jenom celkem větrno.
A co se týče bekovek, tak mi připadá, že je to nejlepší volba čepice pro mužskou stranu, nebo jsem aspoň neviděla nikoho, komu by vyloženě neslušela :)

 
paffg
376 příspěvků 21.11.12 22:44

Ach můj bože, tedy vlastně – paní autorko Channah, kde seženu ten modrý klobouk z první fotky?

Příspěvek upraven 21.11.12 v 22:44

 
lindiste
324 příspěvků 22.11.12 08:14

A kde já seženu ten červený? ;)

 
Channah
14 příspěvků 22.11.12 11:02

Červený a modrý mám od své maminky, bohužel jsem značku na kloboucích nenašla – ale tipuju Tonak, protože jsou kupované v Čechách před (odhadem) 15 lety.

 
paffg
376 příspěvků 22.11.12 14:10

Díky za informaci. Včera v noci jsem prošmejdila vše, co se na netu dalo. Našla jsem ve své velikosti jen jeden tmavomodrý, který se mi opravdu líbil – příšerně drahý, skoro 5 tisíc, přikládám obrázek, zbytek nalezených klobouků byl takový nesmělý tvarem, zato přezdobené dekorem…

Příspěvek upraven 22.11.12 v 14:17

 
marple
90 příspěvků 21.11.12 22:49

Díky za pěkný článek! A jak to děláte s ofinou, že se vám nesplácává???
Jinak je fakt, že spousta pokrývek hlavy vypadá dobře jen s delšími vlasy, dámy s kratšími by možná zasloužily také pár rad a tipů. Já tedy mám vlasy delší, tak zase řeším, že kvůli čepicím, které vinou citlivých uší nosím takřka od září do května :D, musím víc rezignovat na kreativnější účesy…

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 21.11.12 23:26

Ehm, to bylo teda velmi stručný. Čekala bych třeba typy klobouků, insirativní fotky atd. A nesouhlasim s baretem na stranu! I na Channach to vypadá hrozně! A hučka není vietnamská, hučka se jmenujou ty divně tvarovaný lodičky, bobky a velmi úzký kloboučky ala 20 leta.

 
rionka
19 příspěvků 22.11.12 00:12
klobouk neplstěný - manšestrový?

Chybí mi zmínka o kloboucích neplstěného typu. Většinou je to nějaký manšestr, samet a podobně. Můžou být i se vzorkem, například proužek nebo kostka. Jeden mám, je tmavý, mírně asymetrický, s ohrnutou krepou a lehce „promáčklý“, z příjemného česaného materiálu a nosím ho už několik let, protože se prostě hodí skoro ke všemu.

 
Karin
2833 příspěvků 22.11.12 09:59

Mám plstěný baret po babičce, původně jsem si ho vybrala z pozůstalosti spíš jen tak na památku, ale možná si ho zkusím i posadit na hlavu :-) Děkuji za inspiraci, Channah.

 
Agrafína
212 příspěvků 22.11.12 10:43

Taky si myslím že se z článku dalo vytěžit víc, ale stejně mě potěšil. Čepice a klobouky mám strašně ráda a v nejbližší době si chci pořídit narážecí klobouk jako z 20. – 30. let, takový, jaký je k vidění např. v seriálu s Poirotem :) A děsně se mi líbí i ty odsouzené hučky – mám doma sbírku různých strašlivostí, které s oblibou nosím, takže pro mě není asi žádná čepice nenositelná nebo moc ošklivá.

 
Karin
2833 příspěvků 22.11.12 12:55

Mně se taky moc líbí ty kloboučky z dvacátých či třicátých let, jenže tomu se musí náležitě přizpůsobit celý outfit. A člověk musí být taky připraven na to, že bude budit pozornost. A na to já osobně nemám :D Ale fakt se mi to líbí. A vůbec se mi líbí, jak byly tehdy dámy elegantní a půvabné. Alespoň pokud můžu soudit z filmů nebo starých fotografií.

 
Alhambra
861 příspěvků 22.11.12 10:51

Pod vlivem článku zřejmě přeci jen dám šanci svému sekáčovému úlovku :-)

 
Channah
14 příspěvků 22.11.12 11:00

Díky všem za reakce! Pro všechny, kdo volají po detailnějším rozboru jednotlivých pokrývek hlavy (hlavně klobouků, jak jsem si všimla) – téma je to široké a do jednoho článku (který měl být jen přehledem nejčastějších typů) by se určitě všechno nevešlo. Pokud ale bude zájem, ráda si vezmu na paškál klobouky důkladně, je to mé oblíbené téma :)

 
Alhambra
861 příspěvků 22.11.12 11:01

Za mně rozhodně ano :-)

 
yanulienka
382 příspěvků 22.11.12 11:09

Myslím, že zájem rozhodně je! :-)

 
Čerňaska
4 příspěvky 22.11.12 12:10

Objevila jsem stránky www.anytra.eu a pořídila si párek baretů. Teď čekám na pořádnou zimu, abych je konečně mohla nosit. Zatím sbírám odvahu.

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 22.11.12 21:16

A můžu se zeptat jakou s nimi máte zkušenost? fotky jsou trochu nekvalitní a cena někdy i poloviční co tonak, tak se trochu obávám.

 
Linie
850 příspěvků 22.11.12 21:38

Tonak je český podnik /moravský/ a vyrábí u nás. Anytra vozí věci ze zahraničí – Asie.

 
Čerňaska
4 příspěvky 26.11.12 22:26

Vyrobeno ze 100% vlny v České republice, úplně ty samé, co nabízí Tonak.

 
sonije
28 příspěvků 22.11.12 12:25
Kapuce

Tak já bych si z tohohle nevybrala, když jdu ven s dětmi nebo mi normální hodně chumelí, potřebuji kvalitní pokrývku hlavy, ale čepice mi zkrátka nesluší, bekovka se mi nehodí ke stylu a baret, ten by asi u nás pod horama odletěl.. Navíc mi vadí cokoliv, co uplácne vlasy.. Řeším to kapucí, na ven se psem a dětmi normálně od zimní bundy a ke kabátu mám šedivou pletenou kapuci po okraji s kožíškem. zapne se u krku na knoflíček, takže může viset a v případě potřeby ji použiji. Přendavám si ji mezi šedým a černým kabátem, ke švestkovému budu muset sehnat jinou barvu. Neuplácne vlasy a dobře vypadá, ale když není v článku tento druh pokrývky, asi to bude peklo?

 
Lovisa
82 příspěvků 22.11.12 14:17

Mám to podobně, řeším to tak, že vždycky si cíleně vyndám pár pramenů ven. Prostě si je naaranžuju z pod čepice. Jinak vypadám jak kondom.

 
Mulis
30 příspěvků 22.11.12 12:48

Díky za pěkný článek. K čepicím mám podobný vztah. Bohužel mi spousta zde prezentovaných pokrývek hlavy nevyřeší můj problém, a to nafoukání do uší a nachlazení dutin. Klobouky a barety mohu rovnou vynechat. Nosím proto vlněnou čepici, bohužel i ke kožichu, neboť nevím, co jiného do –10 na sebe. K bundě mám pak jednu pěknou s ušima, ale v té mi zas mrzne čelo.

 
Lovisa
82 příspěvků 22.11.12 14:07

Ty bekovky jsou příšerný.
Děsně neslušivý, i na mladých holkách!

 
Agrafína
212 příspěvků 23.11.12 10:07

Trošku si rejpnu..mně sluší ;)

 
vrtule_vrtule
13 příspěvků 22.11.12 15:06
klobouky

Díky za pěkný článek. pokrývky hlavy obecně mě nikdy nebraly – až letos, asi stárnu nebo co :)
takže letos frčím na barevných baretech (vlněných i pletených) a libuju si jak je mi krásně teploučko. nosím přes obě uši, ale vytažený nahoře do strany (abych nevypadala jako hřib). to nošení našikmo si nějak nedovedu v reálu představit – a) baret strašně kouže po vlasech a tudíž padá b) mrzne mi nezakryté ucho.
klobouk je moje tajné přání – zatím se odhodlávám, mám velikost hlavy 59, takže taky žádná hitparada sehnat něco, co by sedělo.
můj největší favorit (a mmch ideální ke kratším vlasům) je takový ten malý kloubouček z 20.let jako měla Angelina Jolie ve filmu Changeling. přijde mi takový víc ženský než klobouky se širší krempou. a navíc hřeje i uši :)

http://www.imdb.com/…52/tt0824747

 
Quendolina
1 příspěvek 22.11.12 17:19

Můžete mi někdo poradit, kde se dá koupit jehlice do klobouku?
Děkuji.

 
Sapechova
26 příspěvků 22.11.12 17:28
jehlice do klobouku

Se dá koupit, pokud teda vím, v galanterii.

 
eva64  22.11.12 18:35

Zrovna mě zchvátilo nachlazení, z nosu a očí teče, hlava bolí, tak je pokrývka hlavy aktuální, aččepice téměř nenosím.
Dají se ještě nosit v teplotách pod nulou kožešinové čepice, které se nosily v 70. a 80. letech min. století, aniž by člověk vypadal jako úplně nemožný? Tenkrát jsem si koupila stříbrnou lišku, ale moc jsem se v ní necítila, tak přišla na vzduch jen párkrát pří mínus dvaceti. Loni jsem ji dala dceři, ale nevím, nevím, zda neskončila někde jinde, než byl úmysl.
Jde o klasickou kulatou pravou kožešinovou čepici s podšívkou, zachycenou do tuhé stuhy.

 
Ďáblova_advokátka
1 příspěvek 23.11.12 11:45

Čepici ze stříbrné lišky jsem si nedávno koupila taky – jako vintage kousek, takže je nejspíš stará pár desítek let, ale v je v dokonalém stavu. Nosit ji v zimě určitě budu a moc se na to těším, jsem z ní nadšená. Že bych v ní vypadala nemožně, to mě ani nenapadlo. A to teplo v ní :) Takové jsem ještě v žádné čepici ani klobouku nezažila.

 
Hanele
1 příspěvek 22.11.12 20:33
Pánský klobouk pro ženy

Mám moc ráda klobouky, ale mám velký problém vybrat klobouk v dámském oddělení. Jeden, co nosím už několik let je dámský, ale v pánském střihu, marně jsem sháněla jiný, ale po letech shánění a toho, že jsem si v každém dámském připadala divně, jsem si zkusila pánský klobouk a připadá mi to to pravé. A tak se ptám: je to velké faux-pas?

 
Oveeec
679 příspěvků 22.11.12 23:35

Pánský klobouky jsou super!

 
mia1987
4 příspěvky 22.11.12 21:42

Mám moc ráda klobouky a čepice, dokonce tak, že každý podzim u mě začne koupí nové pokrývky hlavy a za sezonu většinou tak dvě tři nové ještě přibudou. Nejvíce u mě asi vedou pletené barety a čapky -ale to asi pro to, že cokoliv jiného mi je prostě velké. Chtěla bych například klobouk pánského stylu, ale mám smolíka. Má někdo zkušenosti se sháněním pokrývek hlavy v menších velikostech? Pomineme-li oddělení s dětskou módou…

 
tibby
2 příspěvky 22.11.12 22:48
..

Ve Vyškově se ztratily čtyři čepice..Tři vlněné pletené a jedna plátěná se štítkem…

 
Oveeec
679 příspěvků 22.11.12 23:36

Potřebuju kašket!!!

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 23.11.12 09:46

Článek není špatný, autorka se snaží napodobit Adin styl, ale Ada je Ada.

 
Ilyska.S
177 příspěvků 23.11.12 19:31

Dámy, ten článek mě navedl zeptat se vás tu – sháním baretku pro drahého. Dáte nějaké tipy na e-shopy, popřípadě obchody v Brně??? Díky předem.

 
EvikChadtu
15 příspěvků 23.11.12 23:16

Jé a já jsem si tuhle v Českých Budějovicích na Fler akci říkala, že Vám to moc sluší a na MP by Vás pochválili :))

 
lachtanous
1 příspěvek 24.11.12 14:14
Bambule

A co čepice s bambulí? :D Vím, moc elegantní to není, ale na mladé holce? A jde to vůbec k černému kabátku + stejná barva šály?

 
BP0991
206 příspěvků 25.11.12 09:45

Když vidím holku (od 17ti výš) jak má čepku s bambulí tak z toho rostu… no já bych to zakázala..leda tak na hory k lyžím.. ale to je můj objektivní názor… moji kamarádce je 23 a nosí infantilní růžovou čepku s bambulí a vypadá to otřesně…

 
Atrofie
696 příspěvků 05.12.12 20:51

Čepice s bambulí? proč ne? když už, tak ale pořádně ulítlou, veselé barvy a k tomu i šálu a pořádné palčáky!..toho bych se rozhodně nebála!

 
cokoladova
26 příspěvků 24.11.12 14:31

Myslím že aj obyčajná čiapka môže vyzerať dobre pokiaľ nie je z takto hrubej vlny ako na obrázku. Ja mám jednu obyčajnú sivú čiapku z tenučkej vlny, zdobenú jemnou sivou výšivkou a flitrami a dá sa nosiť aj k sukni a kabátu. Zima mi v nej neni, mám dlhé vlasy. čo ma ale štve sú brýle, tie keď si dám v kombinácii s hociakou čiapkou vyzerám ako mimozemšťan :-( a čočky nie vždy môžem mať.

 
BP0991
206 příspěvků 25.11.12 09:43
:-)

Krásné a výstižné fotky, jak ukázat, jak se to nenosí… Ale bohužel i nadále budu vídat v ulicích nevídané kreace na hlavách :-D

 
Zuzka.Mannheim
11 příspěvků 25.11.12 19:36
Baret

Nosím lehký pletený baret z HM, mám ho šikmo ale současně přes obě uši. Mám dlouhé tmavé vlasy a baret je světle růžový, myslím, že to vypadá moc hezky a že je to první čepice, která mi sluší :-)

 
Terezka2Y
1 příspěvek 28.11.12 16:08

Já mám nejradši pletené čepky/hučky a pořádnou pletenou šálu. Nedávno jsem si koupila čepici a šálu Moodo. Ještě nikdy jsem od nich žádné věci neměla, ale celkem příjemně překvapily (hlavně cenou :)
Ale jinak nejvice zatím nosím tuhle pletenou čepici od HeavyTools s velkou pletenou kytkou.
Celkem slušný výběr pletených zimních čepic jsem našla na skatesport.cz – zimní čepice

 
solei
143 příspěvků 03.12.12 10:14

Běžně nosím bekovky a klobouky doteď pláču, že Tonak přestal dělat model dámské buřinky se zipem po straně. Kdybych tušila, že ten model chtějí ukončit, nakoupila jsem si do zásoby. Bohužel to byl na dlouhou dobu jediný klobouk, který neměl ani příliš vysoké ani příliš nízké dýnko, ani příliš širokou, ani příliš úzkou krempu.
No smůla.
To už asi neseženu.

Netušíte někdo kde sehnat „leninku“? Takovou tu klasickou pevnou čepici s šiltem co nosil i Masaryk? Ideálně koženou?

 
navia
2 příspěvky 03.12.12 13:20
Pokrývka hlavy

Tak tenhle článekjsem četla minulý týden a usoudila, že autorka mě nezná, neboť by věděla, že v čemkoli na hlavě vypadám fakt jak dement :-( Z tohoto důvodu chodím prostovlasá, akorát když je tak kolem –20 tak si beru flísovou čelenku. Bohužel v pátek jsem zjistila, že situace s pokrývkou hlavy se stane v brzku aktuální… protože vlasatá v zimě chodím běžně, ale plešatá to teda nedám :( Hned po novém roce musím jít ze zdravotních důvodů dohola. Máně nějaký tip, co nosit na holé hlavě v zimě? (Jo a určitě budu mít na hlavě stehy, jizvu a pravděpodobně i obvaz)

 
solei
143 příspěvků 05.12.12 15:40

Pokud už dopředu počítáš, že za všech okolností v jakékoliv pokrývce hlavy vypadáš blbě, tak nemá smysl něco ti radit protože to odsoudíš.
Můžeš si nechat udělat paruku, ale pod tu nedáš obvaz (ale nejspíš ji užiješ později) nebo koupit velkou pashminu nebo jiný velký šál a prostě omotat hlavu i krk najednou, nebo nechodit ven :-). Nejrozumnější bude neřešit to a koupit si jakoukoliv dostatečně volnou pletenou čepici, protože klobouky by mohly tlačit, a když zvládáš akorát čelenku tak nejspíš ani výraznější tvary nejsou to pravé…
Já za sebe osobně, bych rozhodně brala tohle http://www.rmr-hats.com/…-91-1-0.html protože bez vlasů přes uši by mi upadla hlava.

 
misial
1382 příspěvků 11.12.12 16:22
A co muži?

@Channah Bylo by prosím možné napsat podobný článek i pro muže?
Myslím, že by to spousta čtenářek ocenila, u pánů je totiž výběr vhodné pokrývky hlavy snad stokrát těžší…

Příspěvek upraven 11.12.12 v 16:22

 
Lennroe
14 příspěvků 28.03.13 13:36

Takže jsem kloboukový guru, to mě velmi těší :) Mám všechny pokrývky hlavy, které se tu objevily, kromě huček a dokonce je správně nosím. Pro pokrývky hlavy jsem měla vždycky slabost a tak mě strašně mrzí, že se svou mizernou výškou musím vynechat obrovské klobouky (jako Kate Winslet v Titanicu).

Ps:Hučku teda nemám, třeba to časem přijde :D

 
 
 
JanaKrasna
1 příspěvek 27.03.13 00:37
co takhle si klobouk udělat?

Taky se potýkám jaký klobouk nasadit ale klobouky miluji. k Vánocům jsem dostala poukaz na kurz, byl to atelier v centru Prahy 1. kde jsem se naučila a udělala si opravdický plstěný klobouk s krempou. To mě to dostalo a skvěle jsem se bavila. Doporučuji

Poslední rychlovka

Pro zajímavost posílám odkaz na ilustrace Trachtenbuchu ze sklonku 16. století (British Museum:... Celý článek

Užijte si zimu ve stylových slunečních brýlích

Sluneční brýle jsou symbolem léta, vody a parného počasí. Brýle jsou módní doplněk a zároveň chrání vaše oči před škodlivým zářením. Nenechejte je ležet doma ani v zimě a... Celý článek

Poslední článek:
Haute couture z Bydžova

Návrhářka Jana Drábková je mladá a chce vyrábět krásnou módu. Je očividně trpělivá, pracovitá a nebojí se soutěží a přehlídek, ale obávám se, že míří - podporována opičí chválou - úplně špatným směrem. Celý článek

TOPlist