Nová norma hrbatosti

02.08.14 | autor Channah

Bývala to jedna z nezastupitelných výsad maminek a babiček – rýpnout potomka či vnouče mezi lopatky a zahrozit „narovnej se!“. Někde se něco pokazilo.

Letmým pohledem objevíte na ulici spoustu lidí s nyní už tak typickým postojem: zakulacená ramena, propadlý hrudník, krk vystrčený dopředu. Ruku v ruce s tímto postojem chodí i otrávený výraz (ono takové držení těla na náladě nepřidá, časem bude i dost bolet).

Zdroj: http://thepowerofposture.netZdroj: http://thepowerofposture.net

Ještě markantněji tento postoj zazáří na maturitních a jiných plesech, případně svatbách, kde je tak vysoká obliba pseudokorzetů (pořádný korzet by takové hrbení nedovolil, případně učinil velmi nepohodlným).

Zdroj: http://alyceparis.comZdroj: http://alyceparis.com
Zdroj: http://mollyaverafter.comZdroj: http://mollyaverafter.com
Zdroj: http://www.sellmyweddingdress.co.uk/Zdroj: http://www.sellmyweddingdress.co.uk/

Tenhle článek ale nemá být skuhráním o tom, že mládež necvičí a válí se u počítače, případně o tom, že mladé dámy netrénují chůzi s knihou na hlavě. Co mě opravdu irituje je to, že se z tohoto krpatého postoje stává obecně uznávaná norma.

Nedávno se v diskusi na Módním pekle řešil zajímavý fenomén, dovolím si ocitovat:

„Klair: Dnes jsem koukala na takové krásné šaty v Tescu, vzor tartan, fakt se mi líbily. Tak jsem si je oblékla. No, ve finále to dopadlo tak, že když jsem se narovnala, tak jsem na zádech měla takovou bouli, která zmizela, jakmile jsem shrbila ramena.“

„Geisha: Pravda pravdouci. Kabat v Zare, resp. kabaty - vetsina je sita na prumerne se hrbici pubertacku. V momente, kdy se v tom nasinec narovna, vybouli se mu predni dil a nakrabati se to cele v ramenou, popr. se cela odevni konstrukce na tele ulozi tak, ze budi dojem 7. mesice gravidity.“

Tuto zkušenost mohu bohužel potvrdit – již několikrát se mi stalo (a ano, bylo to hlavně v řetězcích), že při rovném postoji se vybraný kus oděvu začal chovat, jak kdyby byl šitý na mimozemšťana. A jako spokojený pes si lehl teprve tehdy, když jsem se poslušně nahrbila.

Podívejme se, co si o tom myslí sami prodejci oděvů a módní časopisy. Záměrně budu přeskakovat zjevně nadsazené pózy jako proslulý „vogue hunch“:

Zdroj: http://artofwore.comZdroj: http://artofwore.com
Zdroj: http://www.thefashionspot.comZdroj: http://www.thefashionspot.com

Naopak se podíváme na pózu, kterou současný módní svět rozumí „uvolněný postoj“. A jsme doma:

Zdroj: www.zara.comZdroj: www.zara.com
Zdroj: www.zara.comZdroj: www.zara.com
Zdroj: www.asos.comZdroj: www.asos.com
Zdroj: http://www.vogue.comZdroj: http://www.vogue.com
Zdroj: http://www.vogue.comZdroj: http://www.vogue.com
Zdroj: http://www.asos.comZdroj: http://www.asos.com
Zdroj: http://www.asos.comZdroj: http://www.asos.com

Módní svět respektuje naše právo se hrbit – a to do té míry, že nám ochotně našije oblečení pro hrbáče a modelky se naučí nonšalantně kulatit ramena a vystrkovat krky… Nebo jim je to spíš už samotným vlastní, že?

Pokud patříte do oné bláznivé menšiny, která staromódně věří, že rovná záda a vznešeně vzpřímený postoj jsou nejen zdravé, ale i krásné, připojte se k tichému odboji. Setkáte se s mnohými úskalími – pokud si vaše tělo již zvyklo na „pohodlnou hrbatost“, bude se bránit. Svaly, odvyklé správnému držení, budou bolet. A navíc ještě zjevně nebudete „in“, modelky z časopisů nad vámi smutně zavrtí vysunutou hlavou a oblečení v obchodech se s vámi občas bude prát. Pokud i přesto vytrváte, možná vás konečně přestanou bolet záda, bude se vám lépe dýchat a tak nějak celkově rozkvetete. Jak na to?

Pokud jste někdy chodili na jógu, pilates, rehabilitační cvičení či cokoli podobného, máte následující poučky v malíčku. Opakování ale snad nezaškodí, i ty babičky rýpaly do zad pravidelně:

1) Rozložte správně váhu v chodidlech – zvlášť ženy mají tendenci přenášet váhu na vnější stranu chodidla. Představte si pomyslný trojúhelník mezi těmito body: pod velkým kloubem palce, pod malíčkem a pod patou. Zkuste váhu rovnoměrně rozložit mezi ně.

2) Vtáhněte břicho – ale pozor, ne jen v oblasti pupíku, ale poctivě odspoda, od stydké kosti. Můžete si představit, že se snažíte zazipovat do těsných kalhot a postupně stahujete všechny svaly odspoda až do pasu. Pomáhá také představa vtažení všech spodních otvorů (pardon, snažte se odosobnit).

3) Vytáhněte se z pasu nahoru, stáhněte žebra k sobě a zároveň „otevřete“ hrudník (jinými slovy prsa hore) – stažená žebra jsou důležitá proto, abyste se neprohnuli.

4) Stáhněte ramena dolů a směrem od sebe. Záda by měla být „široká“. (Častým druhým extrémem je stahování lopatek k sobě a otevírání žeber, to je už ale přehnaný „hyperkorektní“ postoj, který opět způsobuje nevyvážené napětí svalů.)

5) Představte si, že vás někdo vytahuje za nit připevněnou k temeni hlavy – máte krásný dlouhý krk.

6) Gratuluji – stojíte rovně, nyní se pokuste v tomto postoji uvolnit. :)

Příklad správného, nesprávného a přehnaně správného držení těla:

Zdroj: http://thepowerofposture.netZdroj: http://thepowerofposture.net
Zdroj: http://thepowerofposture.netZdroj: http://thepowerofposture.net

Zde je „vojenský“ postoj, o kterém si spousta lidí domnívá, že je zdravý. Není, žebra jsou otevřená, záda prohnutá, krk „zaražený“ mezi ramena a svaly přepínané.

Zdroj: http://thepowerofposture.netZdroj: http://thepowerofposture.net

Historická perlička: soutěž „Miss Correct Posture“ z roku 1956 – z doby, kdy byla rovná záda ještě „in“. Disciplíny: rozhovor, promenáda v plavkách, rentgen ;)

Zdroj: www.historybyzim.comZdroj: www.historybyzim.com

Myšlenka na závěr: v sebenádhernějších šatech nebudete vypadat krásně, pokud se budete hrbit. I kdyby vám všechny módní časopisy světa tvrdily opak.

Zdroj: http://jezebel.comZdroj: http://jezebel.com
Zdroj: http://popcultureperversion.comZdroj: http://popcultureperversion.com

Autorka

Channah

Lektorka tance a angličtiny, fotografka, milovnice ženskosti a blogerka na poloviční podvazek. Její blog najdete na http://mezinebemazemi.blogspot.cz/

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Ameline
95 příspěvků 02.08.14 01:34

A potom si přidejte perličku, že když se narovnám, často to bývá okomentováno jakože se nemístně prsím, což je nepříjemné. Navíc si uvědomuji, že podprsenka, která normálně dobře sedí, v takovouto chvíli vpředu nepříjemně pne, stejně jako veškeré oblečení, ramínka kladou odpor (nevím, co jsem za mutantíka, ale ačkoliv kostice mají správnou šířku, potřebovala bych vždycky celá ramínka posunout víc dozadu - tj vpředu mnohem šířeji, vzadu úžeji), no prostě… uch.

Příspěvek upraven 02.08.14 v 01:35

 
Helenuše
258 příspěvků 02.08.14 06:07

Tak zrovna toho tatínka na úplně první fotce chápu. Taky se snažím hlídat rovný postoj (asi měsíc, co jsem začala cvičit u jedné super paní), ale jakmile vezmu do náruče naše batole, tak stojím zase takhle. Je to tak nějak „vyvážení“ těžiště celé dvojice a navíc je to pohodlnější, protože pak mám část váhy dítěte přesunutou na trup a nemusím celé naše zlatíčko držet jenom rukama.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 03.08.14 07:25

@Helenuše,

no jo, ale ono je fakt dobrý dát si na to pozor. Já jsem měla stejné tendence, když se mně narodil syn, ale fakt jsem se hlídala abych byla narovnaná a zatěžovala jenom ruce. Jakože fakt bolely a mnohokrát jsem se chytila jak „švindluju“, ale vydržela jsem a výsledek stál za to. Poprvé v životě mám vyposilované svaly na rukou, nosit naše ted už batole mi nedělá problém a hlavně nebolí mně záda. Manžel, který mých rad nedbal a ulevil si zhrbením to hrozně kvůli zádům odnesl.

Příspěvek upraven 03.08.14 v 07:28

 
eriam
364 příspěvků 02.08.14 07:53

Dodnes si vzpomínám, jak v době dospívání mi matka dávala herdy do zad, abych se nehrbila. Dnes chodím rovně, protože mi při rovném postoji nebolí záda. Okolí to také občas komentuje, že se " nosím ". :-D

 
Oldyn
5034 příspěvků 02.08.14 08:33

www.youtube.com/watch?…

 
MP Janka
373 příspěvků 02.08.14 08:52

Sice nechodím rovně jako svíce, ale proti velké části vrstevnic chodím rovně. Ono s 32H to ani jinak nejde, to by mi za den upadla záda.
S knížkou na hlavě jsem chodila jako malá, když mě babička chtěla zabavit. Dneska jsem si to po přečtení článku šla zkusit a jde to téměř beze snahy.
S oblečením mám problém už kvůli poprsí, takže nic jiného nesleduji. Jak tam zapnu prsa a v pase neplavu, tak to beru.

 
Eden_Prime
3472 příspěvků 03.08.14 13:11

Mne by cca se stejnou velikosti upadly zada, kdybych se hrbila. Mam k tomu „nadeleni“ navic dost stihly telo a narozdil od kamaradek s polovicnima prsama me zada vubec neboli ( a 20 uz mi bylo davno:-) ).

Clanek se mi moc libil a prijde mi prinosny, clanky od Channah me bavi, asi narozdil od vetsiny

 
Stuclinka
166 příspěvků 02.08.14 09:08

Tak to je přesné, často vrtím hlavou nad krásnými holkami v šatech, jak se klátí ulicí. Obvykle se ale vedle nich stejným způsobem klátí i maminka, takže chápu, že není, kde „brát“. Já myslím, že to souvisí s nesmyslnou potřebou se shazovat. Zvlášť na těch maminkách je to znát, jak se tím shrbeným postojem úplně omlouvají za to, že si vzaly šaty..co ale s tím? Máme malé sebevědomí jen tady v Čechách nebo se hrbí i jinde? :o)

 
Gorilka
657 příspěvků 02.08.14 10:13

Bývala to jedna z nezastupitelných výsad maminek a babiček – rýpnout potomka či vnouče mezi lopatky a zahrozit „narovnej se!“.

A taky dědečků, otců, strýců a tet.

 
HanulkaUH
100 příspěvků 02.08.14 10:23

Výborný článek! A já si vždycky říkala, proč mi šaty v Tescu tak odstávají za krkem a mylně posouvala ramínka víc a víc ke kraji ramen… a ono je to tím, že stojím rovně :-) Taky mě maminka píchala celou pubertu do zad, ale hrbení se spravilo samo, když mi narostla prsa :-D
Jen mám tendence se přihrbit, když mám podpatky a mluvím s někým malým. To si připadám, že nad ním nepatřičně čním.
A ještě k návodu k rovnému postoji - stejně mě rovnala i fyzioterapeutka a pohodlné to nebylo ani trochu. Takže mám asi ještě co pilovat…

 
DRW
1240 příspěvků 02.08.14 10:34

Hrbila jsem se vetsinu sveho zivota, bohuzel, taky jsem dostavala herdy do zad a spoustu kecu od rodicu a rodiny, kniha na hlave kazdou chvili, s docela velkym poprsim od skoro detskeho veku, jsem se hrbila fakt dost. U jedne ze svych dcer jsem neuspela, hrbi se a dost a tak ma bricho vetsi nez prsa a pritom ma velikost max 38. Pokud se narovna vypada skvele, ale nechce se ji a ja s tim krome narovnej se a blbych kecu mych predku moc nenadelam, je dospela a je to jeji volba. Mozna jako ja tesne par let pred padesatkou dostane doporuceni chodit ve specialnich rehabilitacnich botach a pak se sice srovna, ale bude ji to setsakra bolet. Osobne si dnes myslim, ze jsem sve rodice a babicku mela vic poslouchat. Mimochodem spatny postoj muze mit i jine negativni zdravotni nasledky nez jen bolest zad,

Příspěvek upraven 02.08.14 v 10:35

 
aailyyn
807 příspěvků 02.08.14 11:09

„Nehrb se“ stálo za mého dětství v otravnosti hned za „Co bylo ve škole?“ :-D

 
Voldemortka
361 příspěvků 02.08.14 11:31

No jako fyzioterapeut vám ke správnému stoji řeknu asi to, že ono by stačilo při čekání na autobus, při čištění zubů, při stoji ve výtahu, atd jen trochu pokrčit kolena, aspoň na začátek. Většina pacientů samozřejmě chodí s bolavýma zádama. Když se na ně podívám, hlavně ženy stojí na úplně propnutých kolenech (tzv. zavřená kolena, kdy se špatně rozkládá síla v kloubu), tím pádem jde pánev s břichem dopředu, ramena taky a hlava do předsunu. „Stojíme“ na špičkách, které na to nejsou přizpůsobeny.. Vaše bederní páteř? No ta umírá, jelikož za normálních okolností je to místo, kde mátě těžiště těla a najednou není ve správném postavení, tudíž správně nefunguje..
Pokrčíme li kolena - mírně/minimál­ně/o 4° (což je taky první věc, na kterou pacienty upozorním), kolena jsou tzv. „otevřená“, váha je správně rozložená, pánev, břicho a ramena nejdou dopředu, hlava nejde do předsunu a už je jinak i rozložení síly na chodidlech.
Jak málo stačí občas ke štěstí. :) Vyprávět o správném stoji nemá cenu, ale aspoň víte, čím začít ;) I s nějakým tím vysvětlením. Hezký den!

 
Eden_Prime
3472 příspěvků 03.08.14 15:02

Muzu se Vas jako fyzioterapeuta zeptat, zda je opravdu spatne mit vetsi cast vahy na vnejsich hranach chodidla? Plati to jen pro stoj nebo i pro chuzi? Ja tak chodim, po nehode jsem se musela znovu ucit behat i naslapovat a fyzioterapeutovi moje chuze prisla v poradku…

 
Voldemortka
361 příspěvků 03.08.14 22:03

Každý na to bude mít jiný pohled. Jestliže jste měla vážnou nehodu, kdy jste se znova učila chodit/běhat/naš­lapovat, pak asi jste vůbec ráda, že chodíte a fyzioterapeut taky. Pokud tak chodíte a na tělo to nemá „žádný vliv“, tím chci říct, že netrpíte bolestmi, pak je zbytečné Vám to předělávat, tělo se tomu samo přizpůsobilo, vyhovuje mu to, tak proč to předělávat? Abychom ozhodili něco, co funguje, Zase nesmíme dělat zbytečný zásahy naprosto všude. Něco jiného by bylo, když byste mi přišla s bolestmi kolen, pak ano, pak bych se na chodidla zaměřila a snažila bych se to napravit. Tělo si se spoustou problémů, ať to jsou nemoci nebo jiné věci, poradí samo, nemůžeme mu naprosto do všeho zasahovat, ale to je můj názor :)
Pravdou ale je, ještě to napíšu, že jestliže nejsou problémy teď, není vyloučeno, že se neobjeví v budoucnu. Je na Vás, co s tím podniknete.
Snad Vás moje odpověď uspokojila

 
Eden_Prime
3472 příspěvků 04.08.14 16:41

Diky:-) asi jsem se blbe vyjadrila, zadne vazne nasledky nemam, ubehnu pulmaraton a vydrzim na 12 cm podpatcich cely den, kdyz je to zapotrebi. Muzu bruslit, lyzovat, sice jsem 3/4 roku nechodila, ale zadna omezeni pro me z toho uz neplynou. Ale chodila jsem takto i pred urazem a fyzioterapeut mi tento styl naslapovani ukazoval jako spravny - mit vetsi cast vahy na vnejsi strane chodidla. Proto jsem zmatena, ze se v clanku pise, ze k tomu maji zeny sklony a ze je to spatne.

Dneska jsem zkousela drzet vahu na celem chodidle a podarilo se mi rozkopat si oba kotniky do krve, mam velke kotniky i kolena, ale tohle mi neprijde normalni, asi mam divny nohy. Spicky mam pri chuzi vzdycky rovne a nohy mam taky rovne, jestli se az po takove dobe dozvim, ze cely zivot blbe chodim, tak me asi trefi

 
Voldemortka
361 příspěvků 04.08.14 21:20

Tak to už se zase bavíme o něčem jiném, ale rozepisovat to tady nechci, nespadá to úplně do módy :) Jestli máte nějaké dotazy, napište mi do pošty :)

 
yourcandy
476 příspěvků 02.08.14 11:39

Jsem menšího vzrůstu, 162 cm. Představa, že bych se hrbila, tak mi to ubere další centimetry. Takže jsem zvyklá chodit rovně, hned to jinak vypadá. Prsa pevnější, i to bříško trochu zaleze. Doporučuji. Zkuste si to před zrcadlem a uvidíte tu změnu! :-)

Příspěvek upraven 02.08.14 v 11:42

 
Brunhilde  02.08.14 12:11

Tady musím souhlasit: hrbí se všichni a je to ohavné. Takové poraženecké. nemám to ráda. Když se ale nehlídám, hrbím se taky.
Možná ty modelky mají tenhle postoj zafixovaný, protože jsou velmi vysoké.

 
Morže
1091 příspěvků 02.08.14 12:33

Paráda. Na sobě čím dál víc sleduji, jak se hrozně hrbím. Nepomáhá mi na to ani to, že mám velká prsa (Nosím 70J) a jsem menšího vzrůstu (kolem těch 160 už jsem se dlouho neměřila) takže pak na okolí v uvolněné poloze působím jako rozmrzelý tank. A co bylo v článku psáno o rozložení váhy na chodidlech - začala jsem si toho všímat, když jsem zjistila, že podpatky mám rozšmajdaný hlavně na jedné vnější straně a pak když si je po dlouhé době vezmu, tak v nich mám pocit, že padám. Tak začínám sledovat, jak mám rozloženou váhu na chodidlech a opravdu mám tendenci dávat váhu na tu vnější stranu. Už dlouhou dobu i kvůli zádům chci chodit na protahovací cvičení jako Jóga, Pilates nebo Kalanetika. Kdysi dávno, když jsem byla ještě škvrně, tak sem chodila po vyučování ve škole na jógu. Tam jsem to ale dost flákala a ty duchovní věci kolem mě mi nic moc neříkali nikdy… A kalanetika byla fajn. Tu jsme doma taky hodně.. hodně dávno :) cvičily doma ještě s mamkou a ze sestrou na videokazetě :) ale měly jsme potom pěkná těla ;) no a docela mi to chybí. Cítím, jak se hrbím a jak už mi to začíná být nepříjemný, ale nevím, kde začít?

 
KláraN
42 příspěvků 02.08.14 20:12

Něterá fitka nabízejí pilates pro bolavá a křivá záda - tak možná jako začátek by to bylo dobré pro vás dobré. A pak přejít na normální pilates, kde se posílí vše rovnoměrně a budete chodit rovně.

 
Voldemortka
361 příspěvků 03.08.14 09:31

Pilates je možná fajn, na bolavá záda, ve Vašem případě bych se ale, vzhledem i k velikosti poprsí, obrátila na odborníka. Jestliže si zajdete za doktorem, může Vám napsat „poukaz“ na rehabilitace, kde to s Vámi vezmou od hlavy až k patě. Otázkou taky je, kde bydlíte. Veliké poprsí není jen problém kosmetický, ale může to přejít do komplikací zdravotních. Když už jste tady zmínila velikost podprsenky, můžu se zeptat, kde nakupujete?

 
Morže
1091 příspěvků 03.08.14 12:09

Nakupuji na internetu. Nejčastěji na www.astratex.cz , ale letos chci zkusit zajet do Prahy do Správné podprsenky. V Plzni je jedna prodejna, kde mají normálně v nabídce mojí velikost a netváří se jako kdybych spadla z Marsu, co to po nich chci že s takovou velikostí bych měla mít na ty kozy zvlášť vozík.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 02.08.14 13:29

Vždycky jsem myslela, že modelky musí cvičit, takže by takových hrbů neměly být schopny…asi tedy jen nic nejedí.

další článek může být o nohách do X a vadách chůze. včera jsem si dělala malý soukromý průzkum, ke kterému mě vedla přede mnou jdoucí rodinka ve složení matka a dvě dcery. všechny měly ponožky v crocsech, nohy do X (i ta malinká, tak 5letá), špičky extrémně od sebe a šmajdaly a šmajdaly. nohy do X má tak každá třetí žena, dítě i dívka. tlusté je mají do x skoro všechny. hodně žen dává špičky extrémně k sobě.

 
Stuclinka
166 příspěvků 02.08.14 22:18

@Jiná Realita
A šmajdání! Chůze přes palec. Dříve ojedinělost, dneska takhle chodí většina dětí a puberťáků. Děsný..

 
Nihilistka
27 příspěvků 03.08.14 21:30

@Jiná Realita To je zajímavé. Taky mám nohy do X. Má je tak i moje maminka. Vždycky jsem si myslela, že je to typ nohou a že to tak prostě je, že někdo má nohy rovné a někdo křivé, stejně jako je má někdo hubené a někdo ne. Čím je to tedy způsobeno? Já jsem sice kůže líná, ale moje maminka celé mládí tancovala, takže postoj měla určitě správný.

Možná je to blbý dotaz, ale já si doteď opravdu myslela, že nohy do X jsou prostě vrozené.

 
DRW
1240 příspěvků 04.08.14 10:17

Normalne ano, ale rodice zadelavaji na Xnohy detem sami, spatne boty a odrazedla udelaji sve. Nase generace nemely tolik vychytavek podporujici pohyb a tak se nase nohy vyvijely prirozene v souladu s prirodou a Xky byly vyjimkou a lide s nimi chodili docela dobre viz moje babicka, ale dnes jdu na prochazku a prede mnou rodinka s detmi vsichni zabky a vsichni nohy do X a hlavne smajdaji. O tvaru tela nemluve :)

 
Cizrnka
14 příspěvků 07.10.14 15:37

Třeba z hlediska makrobiotické filozofie je to o nadbytku energie jang. Nohy do O pak naopak ukazují na extrémní jin…

 
aailyyn
807 příspěvků 02.08.14 13:49

Já se teda nehrbím a hrdě prsím, takže při velikosti 70/H mi opravdu hledí do očí málo lidí. :-D

 
Teeshka
9 příspěvků 02.08.14 17:14

Já se hrbím, i když se mi to nelíbí a bolí mě (nejen) záda - taky mám komplex z velkých prsou na štíhlé postavě, a navíc přítele o hodně menšího než jsem já. Zkáza jakékoli snahy o hrdý postoj :)

 
PrincessLuna
323 příspěvků 02.08.14 17:15

To, jak moc se hrbím, jsem si uvědomila až v momentě, kdy jsem se viděla na jedné fotce - no, hrbatý babizny z pohádek hadr. Dost mě to trápí, snažím se narovnávat, kdykoli si na to vzpomenu, ale jde to ztuha - a po chvíli se stejně přistihnu, že se u počítače hrbím (asi mám moc nízko stůl) a při chůzi vtahuju hlavu do ramen. Těžko říct, jestli se to někdy odnaučím, asi nezbývá, než to dál zkoušet…

 
arw
171 příspěvků 02.08.14 17:25

Tohle je dobrý článek, doporučovala bych ho přečíst všem, co vidím zhroucené v mhd :) já chodit rovně musím, jinak mě šíleně bolí záda… ale nebýt jógy, tak jsem asi už hrbatá.

 
Eitak
55 příspěvků 02.08.14 18:36

Při chůzi chodím celkem narovnaná, ale spíš mám problém při sezení. Částečně mi určitě pomohla jóga, ale větší vliv na to mají mažoretky, kam jsem pár let chodila. I když si to většina lidí neuvědomuje, správný postoj je (hlavně při soutěžích) mnohem důležitější než točení hůlkou.

 
Barnaby
62 příspěvků 02.08.14 18:58

Maminka mi vždycky říká:„Narovnej se a máš o pět kilo míň.“

 
Hafina01
63 příspěvků 02.08.14 19:16

Na gymplu jsme měli osvícenou tělocvikářku. Poměrně často nás nutila nacvičovat správný postoj a pochodovat kolem tělocvičny. V té době jí bylo kolem padesátky, štíhlounká, figuru jak lusk v úzké sukni a přiléhavém svetříku.

Když vezla v kočárku vnouče, při pohledu zezadu si každý musel říkat, jak má ta mamina brzy po porodu figuru jak modelka. Samozřejmě u ní nějaké hrbení nepřipadalo v úvahu a nás puberťačky učila stát i chodit krásně i zdravě.

Teď jí je o třicet let víc a určitě pořád chodí jak královna. Paní profesorka Zlata Zvolánková z Ostravy.

 
may.frayn
919 příspěvků 02.08.14 19:51

Je to hezky videt na mych svatebnich fotkach. Kdyz stojim pekne rovne, vypadam hezky (i pres ten zde zatracovanej „korzet“), kdyz jsem na fotce shrbena, vypadam jak tehotna :-D. Snazila jsem stat rovne, ale obcas jsem se „uvolnila“ a podle toho to taky vypada :-D.

 
Tomeyja
15 příspěvků 02.08.14 20:11

Oj!

Sasha Pivovarova, moje nejoblíbenější modelka, je v tomto článku! Tak to mě vážně potěšilo, i když tady zrovna symbolizuje hrbatá záda. :D

 
Grossularia
3204 příspěvků 02.08.14 21:24

@KláraN NA cvičení na rovná záda se mi nejlíp osvdčila cvičení v nerepre školních a sokolovnových tělocvičnách, často označená jako „zdravotní“ či „pro starší dámy“ - opravdu tam správnému postoji bylo věnováno hodně, tak celkově podáváno hodně v klidu, aby se seskládaly správně opravdu všechny obratle i svaly. Cvičení v nablýskanějších fitkách mi přišla vždy víc uspěchaná, sice taky samozřejmě postoj nebyl opominut, ale nebylo to nikdy tak do detailu a mělo to na mě menší efekt.

Ovšem teď jsem hrbatá naprosto nechutně - proč jsou všechny kočárky tak šíleně hrbotvorné, jsem poměrně malá a přesto ani při maximálním zvednutí madla nemůžu být narovnaná, pořád to mám nízko (pravda, mám v poměru k tělu trochu krátké ruce, možná to taky dělá svoje) hrbí mě to až do bolesti a nemůžu s tím nic dělat. Dokud nepřejde období tlačení kočáru, tak se asi fakt nenarovnám.

Příspěvek upraven 02.08.14 v 21:24

 
Linie
1703 příspěvků 02.08.14 21:30

@Hafina01 Myslím, že pro dívky je v hodinách tělocviku daleko důležitější nácvik správného postoje a chůze než přeskok přes kozu.

 
Stuclinka
166 příspěvků 02.08.14 22:22

Víc než neustálé ďoubání do zad od příslušníků rodiny, mi pomohl předmět Hospodářská korespondence. Psát hodiny a hodiny na psacím stroji, dnes počítači, je pro záda katastrofa. Pokud nesedíte rovně… Můj muž se směje, že vypadám jak na baletu.. jsem dnes za ten školní dril ráda…

 
Vesnickazena
9 příspěvků 06.08.14 13:03

Já jsem pro!!! Učila jsem TV na 2. stupni základky, a musím říct, že mě deptalo, že mezi dětmi jsou vlastně jen dva extrémy: 1. téměř profesionální sportovci, kteří mají ale podle zvoleného sportu třeba ve 12 letech už zničená kolena, nohy do X apod, a proto se často hrbí, a 2. gaučoví povaleči, kteří třeba ani nezvednou pořádně ruce a hrbí se, protože prakticky nemají zádové svaly. Nevím, proč cílem TV na základce nemůže být prostě donutit se děcka hýbat, používat svaly, rovně chodit! Pro holky i pro kluky!!! Ale kdo se určitě nehrbí, to jsou tanečníci. Jejich postoj obdivuju:-)

 
Evženie
169 příspěvků 03.08.14 00:45

Mě do zad nikdo nešťouchal. Bohužel. Takže se musím strašně hlídat, no a většinou se člověk nehlídá… Jediné, co mi kdy opravdu pomohlo proti hrbení, byl před několika lety nákup Úžasných Červených Šatů, které mě nutí, abych se neustále zhlížela ve všech zrcadlových plochách, a pak chodím celý den rovně, protože se kontroluju víc. Jenže nemůžu ty šaty nosit denně, už proto, že bych si je moc obnosila. :-)

Tenhle článek mě navíc donutil, abych přehodnotila svůj názor na hrbatost - některé postoje na fotkách v článku mi přišly skoro normální! Až při bližším zkoumání jsem objevila, že je modelka vlastně nahrbená. (Ale ta Gwynneth Paltrow JE tu jen pro kontrast, žejo?)

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 03.08.14 09:59

Skvělý článek, Channah ;)

 
papapipi
17 příspěvků 03.08.14 10:34

Přesné, naprosto přesné! Já se zas nuceně hrbím, protože jsem tlustá a halenky z konfekce jsou mi většinou tak akorát, jen když se nahrbím…když se vyrovnám, leze mi špek a to opravdu masakrózně…že to šarmu nepřidá, je jasné…ale teď už šiju, tak snad s tímto budu mít klid…

 
klubo  03.08.14 11:19

Myslím, že to zdaleka není jen hrbení, všimněte si třeba, jak modelky sedávají (kolena od sebe, rozhozené nohy), stojí (různé ty ixky, špičky k sobě, nebo naopak rozkročeně). Módní fotky ženu často stylizují do něčeho prostoduchého, infantilně rozmarného, takové nezbedné školačky… Ty pózy se stávají normou i v běžném životě, přičemž (někdy neuvědomělé) napodobitelky jakoby nechápaly, že kopírují silně stylizované fotky někdy doslova vychrtlých žen, které postrádají prsa i boky, samy v těch afektovaných pózách působí skoro retardovaně. Zde ještě připojuji odkaz (no hodí se i pro nezačínající modelky:)- první část textu je rozumná, ten poslední odstavec už nevím (třeba postoj se špičkami k sobě, abyste měly díru mezi stehny - ach jo) rady Tyry Banks. bGE

 
Wolviecat
48 příspěvků 03.08.14 11:52

Tak jsem si zkoušela to chození s knížkou na hlavě a asi mám extrémě plochou hlavu, protože mi kniha nespadla ani v postoji doslova neandrtálském…

 
Cagot
88 příspěvků 04.08.14 10:27

Zkuste to se džbánem vody nebo broušenou vázou…

 
stricc  03.08.14 11:55

Dobrý článek a jo, bude to pravda. Měla jsem spolužačku, která dělala společenské tance, a ta pořád chodila krásně rovně a bylo to strašně nápadné, každý si toho hned všimnul. A vypadalo to samozřejmě hezky. Pod vlivem článku jsem zkusila dát ramena rovně. Nelze, už mi to nejde ani na chvilku :-(

 
may.frayn
919 příspěvků 03.08.14 12:03

@klubo teda, kdybych se mela ridit vsema tema radama, tak chodim zkroucena jak paragraf :-D.

 
venhell
41 příspěvků 03.08.14 13:19

Zajímavé téma, pěkně zpracované. Děkuji. Jen by mě ještě zajímalo, proč fotografové po modelkách tyto pózy vůbec začali chtít? Ptám se vážně, žádný důvod mě nenapadá…

 
Kaše293
14 příspěvků 03.08.14 14:10
Kam pro sako a šaty?

Byla bych vděčná za tip, kde koupit sako pro nehrbaté. Nemám velká prsa (75C), přesto mě, protože chodím rovně, všechna vepředu táhnou a vzadu to má výše popsanou kapsu. Šaty zrovna tak.

 
benyka
4238 příspěvků 03.08.14 16:39

@Kaše293 Mám trošku větší prsa a v konfekci mi vpředu odstává naprosto všechno, co má límec. A to jsem taky hrbatá, protože se celý život snažím to kompenzovat. Řekla bych, že kromě oděvů bez límce není v konfekci takřka žádná šance. Šaty a halenky kupuji jedině s výstřihem, sak bez límce je v současné době naštěstí k mání poměrně dost, s kabáty je to horší, tam nezbývá než hledat a zkoušet.

 
Chany
872 příspěvků 03.08.14 18:44
Hm

Zajímací ;) Sama s držením těla problém nemám.
Střední generace si jistě vzpomene na dobu školní docházky, kdy nás pravidelně kontroloval lékař a vytřídil právě ty „nahrbené“ na tzv. nápravný tělocvik. On celkově ten cílený pohyb chybí a projeví se to nejenom na tom držení těla, ale časem i na zdravotních problémech. Nejenom ta pověstná bolest zad, ale i určité usurpování vnitřních orgánů, které nám to pak „spočítají“. Kolika „neplodným“ ženám pomohlo právě cílené cvičení, náprava u chiropraktika, fyzioterapeuta? Koho někdy „neseklo“ v zádech - a jak to člověka vyřídí. Co dokáže zablokovaná krční páteř, netřeba líčit. Důvod, proč si hlídat držení těla, si každý najde určitě sám.

 
DanielaS
4603 příspěvků 03.08.14 19:02

V ucebnici konstrukce strihu je upozorneni, ze hubene postavy se, hlavne ve stari, maji tendenci hrbit, naopak tlustsi jsou narovnanejsi nez normal. Coz se projevi prave ve zkraceni zadni delky odevu. Ja bych skoro nerekla, ze jsem tlusta, ale veskerou konfekci o ctyri centimetry v zadech zkracuju. Ja vlastne ani nechapu existenci zadnich ramennich zasevku, na sakach a tak.

 
Evelin5
35 příspěvků 03.08.14 20:37

Bohužel patřím mezi „hrbatce“ a záda mě bolí léta. Lékař mi řekl, že lepší už to nebude (na páteři fyziologické změny), takže mé dceři vždycky dávám sama sebe jako odstrašující případ. A musím říct, že zatím chodí rovně. I když v dospívání často slyšela narážky na „prsení“. Nejčastěji od děvčat.

 
RenataRen
466 příspěvků 03.08.14 20:41

Je to fakt mor to hrbení se, jen škoda, že ve většině fitness centrech vám ukážou, jak posilovat triceps, ale jak rovně stát - kde se to vlastně ještě ukazuje? Záda mě bolí hodně, ono je to taky sedavým zaměstnání u PC na nevhodných žedlích, u nevhodně vysokého stolu atd., plus stres, nedostatek spánku a pohybu…

 
ovovi
23 příspěvků 03.08.14 22:30

Jak uz nekdo psal vyse.. noseni deti (a ted myslim normalni noseni v ruce, ne v nositku, to by asi byla kapitola sama pro sebe) k hrbeni vede, kdyz si nedavam pozor, ale popravde receno, nest dite v jedne ruce a zustat pri tom narovnana je fuska. navic jsem zjistils dalsi vec, jak porad koukam na dite batolici se na zemi, tak vytahuju krk dopredu, abych na nej videla. obcas zkousim jit narovnane a jen klopit zrak, ale proste tak dobre nevidim. nevim, mozna je to jen o zvyku.

kazdopadne dekuji za zajimavy clanek!

 
ovovi
23 příspěvků 03.08.14 22:30

Pardon, dvakrat vlozeny prispevek, opraveno

Příspěvek upraven 03.08.14 v 22:31

 
DanaP
89 příspěvků 21.08.14 16:30

Jak rovně stát se ukazuje na kterékoli hodině pilates, jogy nebo zdravotního cvičení, takže nezoufejte. Je to vhodné pro všechny, bez ohledu na věk. Prostě cvičíte, co zvládnete.

 
ovovi
23 příspěvků 03.08.14 22:34

@Voldemortka to s temi koleny je zajimave, i tim, jak je to jednoduche. nemela byste jeste nejaky takovy tip?

 
Voldemortka
361 příspěvků 03.08.14 22:51

Těžko takhle říct, určitě něco v hlavě mám, ale nic mě teď přímo nenapadá. Napadlo mě to k danému tématu :)

 
Cornero
386 příspěvků 04.08.14 05:38

Supr clanek. Libi se mi ze nekoho napadlo ze to neni jenom o samotnym obleceni ale o tom jak se to obleceni nosi. Budu to posuzovat z myho muzskyho pohledu sportovce ale rovne se nesouci holka pusobi mnohem elegantnejs a sebevedomejs v tilku a dzinach nez neco nahrbenyho ve velky vecerni. A ze bude mit nekdo poznamky ze nosite? No a? Lidi casto trousi vtipny poznamky kdyz se clovek snazi zmenit k lepsimu ale to jenom zezacatku a casem se jim to casto i samotnejm zalibi.

 
toffee13
108 příspěvků 04.08.14 08:18

Čas od času si to uvědomím a narovnám se. Ale jinak jsem typickým produktem tohoto trendu. Snad se mi podaří si občas vpomenout na tento článek. Děkuju!

 
toffee13
108 příspěvků 04.08.14 08:37
Thigh-gap

@klubo @may.frayn Tak já myslím, že je to spíš pro modelky (proto ta snaha o mezeru mezi stehny), ale jinak ty obecné rady ze začátku jsou v pohodě.

Haha, pověstný thigh gap. Až nedávno jsem zjistila, že je to něco speciálního. Vůbec jsem nechápala, jak někdo může mít problém, že se mu (resp. „jí“) v horku nebo při běhání o sebe odírají stehna. Mám velmi úzké boky, přesto jsem mezeru mezi stehny měla vždy, i když jsem měla lehkou nadváhu. Těžko říct, čím to je (ale nepřála bych vám v té době vidět moje břicho:)).

 
Evženie
169 příspěvků 10.08.14 21:30

Já jsem zase coby studentka potkala skupinu kluků, kteří tuhle mezeru považovali za něco směšného, odpudivého a prostě out, a z tohohle pohledu mi dnešní snaha modelek přijde prostě podivná. Mám od tehdy vžité, že thigh-gap je spíš vada na kráse než přednost.

 
toffee13
108 příspěvků 11.08.14 12:20

Může být. Já jsem se svýma nohama spokojená. Zejména teda spíš z toho důvodu, jak fungujou, než proto, jak vypadají.

 
Eva Hrubá
8 příspěvků 04.08.14 13:00

Bohuzel podle pohledu ostatnich lidi soudim, ze maji v hlave rovnici narovnana zenska = blba namyslena krava.. Nechapu proc.. Ty xichty jsou nekdy opravdu urputny..

 
hankabar
29 příspěvků 04.08.14 13:12

Tisíceré díky za článek, měl by být vytištěn a jako brožurka hrbáčům rozdáván. Osobně jsem nikdy štípání mezi lopatky nepotřebovala. Vždy stačil pohled na hrbící se lidi okolo - prostě se mi to nikdy nelíbilo.
Jedna má stejně stará kolegyně (30 let) kdysi prohlásila, že jí člověk s rovnými rameny a zády přijde jako nafoukaný. Tak i takhle to možná některé slečny berou..

 
zelene.oko  04.08.14 13:32

Skvělý článek!! Patřím k hrbáčům. Jsem vysoká a celý život poslouchám hloupé řeči, a tak jsem se začala hrbit. A vypadám hrozně :) Začala jsem cvičit jógalates a dost mi to v rovnání zad pomáhá. Rentgen ze soutěže miss mě dost pobavil :-D

 
ming_xing
1108 příspěvků 04.08.14 13:34

Dobry clanek! ja osobne s hrbenim problem nemam (zamlada mi maminka vrtala prstem do zad co chvili :D a mozna i tim, ze jsem pomerne paradiva, rada pekne obleceni „vynesu“. co si budeme povidat, zvlast na podpatcich vypada podstatne lepe zena narovnana nez s hrbem. zato manzela bych nejradsi tloukla od rana do vecera, jen ho chvili nehlidam, sup! a uz je zas ohnuty s krkem dopredu. ok, sportuje malo, cely den u PC, ale prave proto by minimalne na spravne drzeni tela mel dbat. jak ho ale primet?! argumenty uznava (vcetne toho, ze s narovnanymi zady vypada stihleji :P ), lec.. ne a ne si to zautomatizovat.

 
Anna Pražská
10 příspěvků 04.08.14 14:30

Hurááá! Tak nejsem jediná, kdo si všiml, že hrbení je „v módě“. Nedávo jsem byla v Americe (a nakoupila spoustu oblečení, článek o tom, kolik oblečení vlastně nepotřebujeme, jsem si bohužel přečetla až po příletu :( ) a jak jsem si procházela všechn ty luxusní butiky, nemohla jsem si pomoct, ale přísahala bych, že všechny ty figuríny se hrbily. A já se jen upřímně modlím, aby tenhle „trend“ co nejdřív vymizel a aby se alespoň výrobci vysoké módy nesnižovali k hrbatosti…

 
Cornero
386 příspěvků 05.08.14 00:24

Nikdy jsem to extra nezkoumal ale dneska kdyz jsem sel po obchodaku tak sem se kouknul schvalne na par vyloh a vetsina figurin proste je v nahrbenym postoji nebo s krkem vpred.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 06.08.14 10:21

Hrbící se figurína s krkem dopředu mi připomněla jeden dokument, který jsem kdysi viděla - egyptský faraon Achnaton (jeho žena byla Nefertiti) udělal náboženskou reoformu, zrušil polyteismus a prohlásil se za zástupce jediného boha - Atona. Změna se měla projevit ve všech sférách života, včetně uměni - jeho podobizny se liší od egyptského standardu, postavy jsou shrbené, s vypouklými břichy a mají hlavy silně vystrčené dopředu. Tento trend vydržel jen jednu generaci, snad i současné figuríny brzy vyjdou z módy.

 
pilotDodo
718 příspěvků 06.08.14 12:09

U Achnatonovy reformy umění se jednalo o realističtější zobrazování lidských postav, takže díky němu víme, že egyptská smetánka postrádala tělocvik a přísné maminky :D

 
vážný_zájem
113 příspěvků 06.08.14 14:14

Jojo, už římští dějepisci na dobytých územích žasli, kde se vzaly v egypském umění ty štíhlé, ramenaté, vysportované figury, když Egypťané tak vůbec nevypadají (podobně komentovali „tlusté Etrusky“, kteří v pozdní fázi pod římským vlivem ten idealizovaný kánon opustili).

 
spiderka
4 příspěvky 04.08.14 21:21

Článek prima, přiměl mě trochu si postoj i chůzi hlídat.
Ovšem, když letmo zalovím v dnes již historických fotkách (http://www.pinterest.com/…tage-affair/), tak to také není žádná sláva. S tím rozdílem, že ještě před pár lety měli lidé daleko více přirozeného pohybu a tak je většinou netrápila bolavá záda…

 
vážný_zájem
113 příspěvků 06.08.14 09:16

Přesně! Hvězdy filmů pro pamětníky se hrbily až hrůza. Prý se to rozmohlo ve 20. letech, kdy bylo de-mode poprsí.

 
LucaLuca
51 příspěvků 05.08.14 10:12

Ty obrázky postojů jsou velmi pravdivé, ale když je člověk hrbatec, moc nepomůžou. Maximálně lze vykouzlit ten hyperkorektní. To stažení žeber z prvního obrázku jsem pochopila (a prožila) až po roce jógy. :-)

 
Adora Belle
11 příspěvků 05.08.14 14:54

Vida, nikdy mě nenapadlo se v těch zkoušených halenkách nahrbit. Jen jsem hudrovala, na koho že to šijí, když mi ta odstávající látka za krkem vždycky vykouzlí tak půvabný hrb. :-)

 
Jillian
30 příspěvků 05.08.14 16:31

Snaha o hezký postoj je u mě neustálý boj. Ač se narovnat snažím, kdykoli si na to vzpomenu, podvědomě mám už od puberty zafixované se hrbit. Asi to způsobuje kombinace velkých prsou a vysoké postavy - když se narovnám, vypadám prý výhružně (mám hodně široká ramena), tak jsem si navykla hrbit se, abych tak nevyčnívala. Jako výsledek pak vypadám tlustá a žádné šaty nesedí hezky. Zkouším to změnit, ale je to boj na dlouhou trať. Zlozvyků se člověk zbavuje špatně.

 
StellettaEtoille
6 příspěvků 05.08.14 18:33

Dnešním dětem by nejvíce prospělo aby je krásně nahnali k baletním tyčím a prošly alespoň základním „výcvikem“. Dodnes děkuji rodičům, že mě dali tančit. Sice mám vrozené chaplinovské nohy a tanec tomu moc nepřidal, ale řekla bych, že většinu doby se nehrbím…ikdyž mě dodnes mamka praští přes záda abych se nehrbila :D A když vidím jak stojí ty „pseudohvězdičky“, tak se mi chce vraždit. Vtočené špičky, což automaticky zhroutí postavu do hrbení…no tragédie! Na druhou stranu ty Vogueovské fotky se mi líbí (ale jen ty pravé vogue hunch), když už hrb, tak přehnaný a dotáhnutý O:) :D
P. S. To s tím oblečením mě taky překvapilo.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 05.08.14 21:13

Správný postoj se pozná jednoduše, je to ten, který dá nejvíc práce a ze kterého bolí nejvíc svalů :) Hlavně ty ve spodní části břicha, které se nezapojují při hyperkorektním postoji (vytrčený hrudník a prohnutá bedra).

 
levandule.K
74 příspěvků 05.08.14 21:43

Vynikající článek.

 
klubo  05.08.14 21:53

Nejlepší jsou hrbatý, co mají na nohách něco takovýho (hlavně konec videa je přesvědčivý, navíc to vypadá jakože takhle ano:))

 
benyka
4238 příspěvků 06.08.14 00:00

@klubo Konec vypadá, že mele z posledního. A začátek, že by bylo lepší chodit po čtyřech. :-)

 
Linie
1703 příspěvků 06.08.14 08:38

@StellettaEtoille Všechna malá děvčátka by měla projít nějakou formou gymnastiky, jedno, co - balet, gymnastika, rytmika /tak se tomu říkalo za mého mládí/. I když se tomu nebudou později věnovat, tak je tam naučí správnému postoji, vytáhnout hlavu a zastrčit břicho i zadek. Čím dřív, tím líp. Je to na nich vidět i v dospělosti.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 06.08.14 09:02

Jako dítě a dospívající jsem chodila několik let na balet klasický a moderní. Ovšem ne každý si ten návyk rovného postoje odnese s sebou i mimo taneční sál; mám sklony se hrbit i přesto a díky článku jsem si teď zase uvědomila, že tomu musím věnovat pozornost.

 
klubo  06.08.14 12:17

@benyka Zrada taky je, že jsou vidět jen nohy (pro jistotu chvíli zrychleně)- není vidět, jak vyrovnává balanc rukama ani to, jak se zřejmě ztuhle nachyluje dopředu a oči nespouští z chodníku… stoj na jedné noze pouze za cenu toho, že se drží „kameramana“. Tyhle boty a jim podobné s tou hrbatostí zvláštně souvisí.

 
Gorilka
657 příspěvků 06.08.14 12:58

@klubo Tyhle boty souvisí s něčím jiným než s hrbatostí ;-)

 
klubo  06.08.14 13:06

@Gorilka Já vim:) Ale někdy mám pocit, že nejvíc přitahují holky, co chodí celý život v úplně placatých botách (protože nízkej podpatek je jak pro starou bábu)a pak jsou příležitostně strašně sexíí a vypotácí se mezi lidi v něčem takovým…

Ale možná je to jen má soukromá asociace - jako děcko jsem se hrbila, pak jsem začala (cca ve 13 letech)dělat standardní tance - přišly přiměřené podpatky a hrbení skončilo, myslím, že to celkově souviselo s větší pohybovou sebekontrolou, že se člověk naučí vnímat své tělo, což se mu zautomatizuje. Taky s tím asi souvisí prsa, která přestanete hrbením schovávat - tanec byl najednou pohyb, kdy prsa nevadí, na rozdíl od lehké atletiky nebo školního tělocviku.

 
Stemcells
97 příspěvků 06.08.14 13:08

Tak trošku od nahrbeného postoje k těm fotkám - ta modelka z thefashionspot­.com - to už patří spíš někam na fotoshopdisaster, ne? Nebo jsem se lekla jen já, co se jí stalo, vždyť má nějak celé ruce otočené od těla a hlavu obráceně? To už nemůže být ani fotka reálné ženy…

No jo, já se taky hrbím, no. Když se narovnám, nevidím si přes prsa zbytek těla a kam šlapu :-)

 
AuroraBorealis
948 příspěvků 06.08.14 15:08

Ja si tie ruky v pohode viem tak dať, dokonca aj o kúsok viac lakte dopredu.. a to nie som ani gymnastka ani jogínka. nie je to nič nereálne..

 
Perrine
71 příspěvků 06.08.14 19:21

Nahrbená ženská v plesových šatech vypadá opravdu příšerně. Když jsem nedávno byla na maturiťáku, tak jsem při slavnostním šerpování měla možnost si prohlídnout, jak všechny maturantky neumí držet tělo. No, na starý kolena si na to možná vzpomenou, takový křivení na nich přece musí zanechat nějaký následky.
Já sama jsem se dříve docela hrbila a trpěla jsem hroznou bolestí hlavy. Až pak, když mi babička vysvětlila, jak mám držet tělo, migréna zmizela sama od sebe.
Taky jsem zjistila, že mezi dnešní mládeží je tenhle postoj, „Pohoda, vole“ celkem normální. Když jsem se chtěla protáhnout a narovnat po dlouhém sezení v lavici, dočkala jsem se reakce „Nevystrkuj ty kozy!“ a „Čumte, jak se tady vystavuje!“

 
EvelineShop
106 příspěvků 09.08.14 14:09

@Perrine
Ano, tiež mám podobné skúsenosti. Naposledy predvčerom som sa dozvedela, že budím rešpekt a posobím prísne, „namyšleně“, keď kráčam.

Roky rokúce som tancovala závodne latinu i štandard. Tam je správny postoj nutnosť a to mi zostalo. Do toho som vysoká, prsa mám 95F…a tak ma ľudia niekedy takto komentujú.

P. S. So zádami mám problém aj tak, bolia…(to tie prsa..)-.

 
Wiolla
586 příspěvků 07.08.14 16:24
@zelene.oko Skvělý článek!! Patřím k hrbáčům. Jsem vysoká a celý život poslouchám hloupé řeči, a tak jsem se začala hrbit. A vypadám hrozně Začala jsem cvičit jógalates a dost mi to v rovnání zad pomáhá. Rentgen ze soutěže miss mě dost pobavil

Jógalates říkáta? To musím zkusit. Jsem na tom úplně stejně jako Vy. Vysoká, hubená, hrbící se, bez bolestí zad, tzn. bez přílišné motivace s tím něco dělat… Ale vypadá to vošklivě, to zase jo.

 
toffee13
108 příspěvků 11.08.14 13:23
Hrbatost ve 30. letech

Ještě mě napadlo: Díky tomuto článku jsem se na hrbatost zaměřila a rozhodně to není jen neřest posledních let. Zřejmě bya určitá období, kdy se tak prostě (aspoň ve vyšších kruzích nebo na fotkách) chodilo. Třeba 1930s.

Všimla jsem si toho ve filmu Trouble in Paradise z roku 1932:

 
zwedavka
676 příspěvků 12.08.14 09:21

Tisíc ramínek pro tento článek.
Sleduji kolem sebe, že pěkný dojem z postavy není dán ani tak nějakým tím kilem navíc (které ženy tolik střeží), jako pěkným držením těla, na které kašlou.
Hrb na šatech občas taky potkám, doteď jsem se domnívala, že je to šito na širší ramena a udivovalo mně to, protože zápasnická ramena mám, tak kdo má ještě širší…

 
alazbeta1970
10 příspěvků 12.08.14 10:43
i já

No úpřimně se obávám, že nechtěně jsem i já součástí toho „trendu“ :(

 
Karin
3401 příspěvků 21.08.14 12:47

21 Uncomfortably Awkward Model Poses:
http://www.smosh.com/…-model-poses

 
DanaP
89 příspěvků 21.08.14 16:19

Dneska jsem si to taky uvědomila na hodině aquaerobicu, tam je to hodně vidět - ženy nad cca 40 let stojí rovně, pod 40 se různě hrbí. Lektorka je sice opravuje ale je to marný, je to marný, je to marný…

 
pozdni_ctyricitka
135 příspěvků 24.08.14 19:58

Hrbatost není jediným znakem doby. Jak vyplývá z mnoha fotografií v pekelné galerii, je pekelně in stát špičkama k sobě (tzv. vtáčí nožky). Tak i poměrně rovné nohy vypadají křivě a ty křivé ještě křivěji. Vrchol elegance. O tempora, o mores!

 
Llevelyn
2 příspěvky 25.08.14 12:33

Pro chronické hrbilky ( jako jsem já) je skvělá pomůcka korzet, pravý, z dílů, tuhý a s kosticema. Mám tenhle http://corsetsboulevardglobal.com/…-corset.html není to pravý viktoriánský, ale za tu cenu super. Fakt mi nedovolí mít postoj, omluvte mou klačtinu," seroucího psa" ( jak pravívala moje babi s pořádnou herdou do zad).

 
marmota-b
529 příspěvků 19.09.14 15:11

@Llevelyn Z historického hlediska je na to téma dost zajímavý tenhle přehled… Později viktoriánské korzety a empír z toho zřejmě vycházejí nejlíp.
http://thehourglassfiles.com/?…
Já si ušila empírovou šněrovačku, která v mém případě dělá hodně - jak není extrémně vyztužená, ale je nastavená na rovný postoj, když se v tom zkouším hrbit, okamžitě to cítím! A nemůžu to v ní ani přehánět, protože má vepředu planžetu. :D
Jinak mi k rovnějšímu chození pomáhá úplně obyčejný klobouk - když chci vidět před sebe, nemůžu mít hlavu vytrčenou koukat dolů, musím ji hezky zvednout!

 
mamvkus
7 příspěvků 27.08.14 13:32

Jojo hrbeni, to je jeden z mych zlozvyku (ten druhy je okusovani kuzicky okolo nehtu). Kolikrat se pristihnu, ze mam bradu skoro na stole kdyz sedim u pocitace, jak v praci, tak doma. Kdyz se snazim sedet rovne, boli to, ale prekonavam se. A cely zivot mam vystouple lopatky, ted uz tedy ne tolik, ale plocha zada mam jen kdyz hodne zatlacim ramena dozadu. Na slevomatu byl parkrat k dispozici takovy pas na narovnani zad. Mate s tim nekdo zkusenost?

 
kawi
16 příspěvků 27.08.14 22:26

:-) mám opačný problém - příliš plochá záda. Tak se vyjádřila moje fyzioterapeutka a nemám důvod jí nevěřit. Těsně po škole jsem dost cvičila jógu a byla pyšná, že mám bedra při ležení na zádech správně na podlaze. Doteď je tam mám. A můžu se zbláznit, co mi dělá bederka, občas i hrudní svaly a následně krční, taky hýžďové a stehenní - všechno „od zad“. Živím se prací v Kaufland lékárně, tj. 12 hodin na nohou a často si říkám „kdybych bývala nebyla tak poctivá…“ Inu, všechno má své meze, ale halenky, saka, kabáty i šaty mi v zádech sedí perfektně.

 
mimi
5 příspěvků 05.09.14 13:56

Tak vcera som si spomenula na tento clanok, bola som v reserved pozriet si bundu na jesen a cira katastrofa! Ked som sa normalne postavila, tak mi to robilo na chrbte poriadnu bublinu, musela som sa zhrbit a teda ze dost a potom ta bunda sadla ako uliata. No tak tuto urcite nekupim.

 
Laraine
29 příspěvků 24.10.15 23:45

Není nic ošklivějšího než hrbící se ženština. Ten hrb mezi lopatkami vypadá opravdu strašně a to nemluvím jaké potíže je čekají až budou starší. Už jsem zažila slečny když jsem do nich dloupla, aby se narovnaly tak mi bylo sděleno, že už to prostě nejde a to jim je 35 let. Co je čeká za pár let…

 
bambou
25 příspěvků 26.05.16 12:52

@Laraine hrbiaci sa mužský vypadá skvele

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak uvázat kravatu

nnnn Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Silueta let padesátých

Retro styl se zvlášť v uplynulých třech letech zabydlel na módních... Celý článek

Fashion Week 3. (Londýn)

Londýnský týden módy nám skončil, včera odpoledne odstartovala... Celý článek