Postřehy z konfekce: Rozpárané kalhoty a extravagantní maloměsto

09.06.17 | autor Michaela

Tuhle jsem se vrátila z jednoho svého nakupovacího odpoledne. Na chytrém náramku svítilo poctivých 14 kilometrů a já jen nevěřícně kroutila hlavou, jak je možné tohle nachodit obyčejnou pochůzkou po obchodech s oblečením. Práskla jsem sebou do postele a v hlavě přemítala nad tím, jestli těch 6 hodin "nakupování" stálo za to.

Neubránila jsem se rekapitulaci strávených odpoledních hodin a srovnávání s dřívějškem. A všechny ty své připomínky i vzpomínky jsem qqhodila na prázdný list. Možná budete s lecčím souhlasit a možná se nad stavem současných obchodů také zamyslíte a přispějete k tématu do diskuze. Za to druhé budu jedině ráda.

Falešný pocit, že máte na výběr

Když jsem bydlela v největším městě východních Čech, stěžovala jsem si na omezenou nabídku. To v Praze nebo v Brně musí být daleko větší výběr! Velký omyl. Můžete jet do nákupního centra na Andělu, do Palladia, do Edenu, na Chodov, na Pankrác, na Václavák… Čeho se dočkáte? Stále stejných obchodů se stejnou nabídkou. Jedinou výhodu zduplikované nabídky vidím v tom, že když nemají vaši velikost, seženete to samé o pár bloků dál.

Ochranky

Nedílnou součástí obchodů s oblečením se stala ochranka. Zpravidla jeden pán s vysílačkou, který se znuděně dívá na pobíhající dámy u věšáků. Běda však, pokud mu nepadnete do oka. Respektive, pokud mu do něj padnete až příliš. Nalepí se na vás a sleduje každý váš pohyb. Zřejmě vypadám jako typická zlodějka, jinak si nedokážu vysvětlit ten zájem pánů z ochranky o mou osobu. S agentem à la Smith z Matrixu za zadkem se bojím sáhnout i na ty nejošklivější cetky, které by musel ukrást jedině nevyléčitelný kleptoman či slepec. Vždycky přemýšlím nad tím, na základě čeho je posuzována krádeže chtivost zákazníka. Chápu nutnost ochranky, vím, že se opravdu věci ztrácí. Nebylo by ale na škodu hlídat majetek obchodu i méně okatým způsobem než dosavadním, který nakonec (a paradoxně) odradí slušného zákazníka.

Opomíjená proměna vkusu na maloměstech

Největší omyl obchodů vidím v tom, že v menších městech narazíte jen na základní nabídku. Celá kolekce je zkrátka dostupná pouze v Praze nebo Brně. Důvod? Údajně nižší koupěschopnost zákazníků a také chybějící odvaha. Prý mimo Prahu žijí jen samé “konzervy”, já si to ale nemyslím. Stále častěji kolem sebe vídám krásně a extravagantněji oblečené ženy, a to i mimo naši metropoli.

Za originální potisky palec nahoru! Za zmačkanec na ramínku zase dolů. Šátky a šály smotané à la uzle - proč? Nevypadá to dobře a hlavně - zdržuje to při zkoušení. Boty svázané provázkem? Lepší varianta, někteří prodejci je rovnou secvaknou čipem - a pak si to vyzkoušejte a udělejte aspoň krok…

Do očí bijící nekvalita

Když už jsem to v předchozím odstavci načala… Častokrát mě zarazí, co všechno se rozpadá už na ramínku. Když pak kouknu na cedulku s cifrou (zpravidla od 500 nahoru), div nepláču. Chci vidět člověka, který si takové cáry skutečně kupuje. Ještě pochopím, pokud je to s aspoň 70% slevou, ale za plnou cenu? Mačkavé, studené, umělé, vypárané, s plandajícími (nebo rovnou utrženými) knoflíky, žmolkující, tenké až průsvitné, kousavé a dalo by se pokračovat dál. Zatrhnutí toleruji u šatů ze sekáče, ale u nového kousku? Nikdy. Samostatnou kapitolou je i stav oblečení - čouhající nitě, nitě přichycené na daném kousku, věci olezlé už v obchodě. Copak to prodejci nevidí?

Budiž, ty nitě si sundám, olezlé věci se dají přejet lepícím válečkem, v horším případě kouskem izolepy… Ale nezačištěné a neobšité konce sukní i halenek? To nikdy nepochopím.

Neprodejné úlety

Ano, říká se, že vše má svého kupce, ale… Nějak se mi tomu nechce věřit - alespoň v některých případech. Občas se v obchodech zděsím nad mundúry, které se hodí leda tak na slet čarodějnic. Nenápadně pak pozoruji reakce ostatních zákaznic. Jediným zvrhlíkem, který na módní úlet sahá, jsem většinou já. Musím přece prozkoumat, co to je, za kolik to je a z čeho to vůbec je. Vždyť jak bych vám o tom jinak mohla psát?

Unikátní „kroj“ à la německá Barbie děvečka… Kdo si to za těch původních 1500 Kč koupil? Přiznejte se! A pošlete foto, inspirace není nikdy dost.

Opravdu se tolik krade?

Kritiku ochranky už máme za sebou, ochranné procedury před sebou. Během své nákupní praxe jsem se setkala už s lecčím. Sondování počtů kusů a udělování čísel prodejní asistentkou je známá klasika, která akorát prodlužuje fronty před kabinkami. Kdyby to tak alespoň plnilo účel! Při vracení jsem se v pouhých 50 % setkala s překontrolováním počtu kusů.

Naposledy jsem kroutila hlavou při nakupování v obchodním řetězci Bershka. Chcete vstoupit do kabinky? Tak sejměte kabelku nebo batoh a přiložte jej k speciálnímu kontrolovacímu zařízení na zdi. Možná se tak snaží zjistit, jestli do kabinky nepašuju bombu. Po vstupu do kabinky jsem ale usoudila, že ji tam propašoval někdo přede mnou, když jsem viděla tu spoušť poházených kousků oblečení.

Pípáky do rozpárání

Znáte ty malé (nejčastěji) kulaté potvůrky na oblečení v obchodě? Určitě ano. Nevím jak vy, ale já a všichni mí známí jim říkáme pípáky nebo sombréra. Sám o sobě je to dobrý vynález, který účinně zabraňuje krádežím. Čemu ale absolutně nerozumím, je jeho nadužívání. Na kabátě 6 pípáků? Opravdu by nestačil jeden? To musím mít na novém kousku díry v podšívce, v klopě, v kapsách? Oblečení to znehodnocuje a obzvlášť když sombréro procvakne i samotnou nit. Takhle se mi vypáraly kalhoty během druhého nošení. Pěkně na zadnici.

Na nohavice prosím ne! A ten kabát bude po “odpípákování” jako řešeto.

To není ale jediná nevýhoda pípáků. Často nesmyslně deformují nabízené oblečení nebo spojují boty, takže si díky nim nic pořádně nemůžete vyzkoušet.

A nakonec to, co všichni důvěrně známe. V tom velkém množství se totiž lehce přehlédnou a uniknou oku i samotné prodavačky. “Píp, píp, píp!” Znáte ten nepříjemný pocit, když odcházíte z obchodu a najednou se ozve alarm? Sice jste v obchodě nechala pořádnou útratu, ale i tak se cítíte jako ten největší zloděj pod sluncem. Chvilka ticha, rozpačité pohledy kolem a… zadýchaný pán s vysílačkou, co vám hrabe v tašce s novým oblečením. A to je ještě ta lepší verze. Co si mám počít já s novým náhrdelníkem, který jsem si včera donesla i s „dárečkem navíc“?

Hlasitá hudba

Ticho si v obchodě představit neumím, nějaká kulisa je potřeba. A přiznám, se, že když si zkouším oblečení a začne hrát oblíbený song, cítím se jako filmová star, které všichni leží u nohou. Jenomže je rozdíl mezi příjemnou hudbou a tou agresivní. Současné taneční songy a navíc na plné „kule“? Díky silným decibelům jsem „odvibrovala“ už z nejedné prodejny. Expertem na diskotéku mezi stojany je Tally Weijl. Chápu, že je obchod cílený na teenagery. To jim opravdu nějaký marketingový průzkum odhalil, že hluší zákazníci víc nakoupí?

Pět „proč“ na závěr

Výtek i podnětů k zlepšení by bylo dost, ale nebudeme to natahovat. Zbylé drobnůstky aspoň zmíním:

Proč se některé části kolekce prodávají jen v cizině? I ženy z České republiky chtějí větší výběr.

Proč je vlastně na trhu tak málo značek? Kam zmizelo populární Oodji, kde je konec Kenvelu, proč zmizely pobočky Mango i Six z menších měst?

Proč i nadále přetrvává problém s nedostupností oblečení ve větších/menších velikostech a bot ve větších/menších číslech než je „standard“? Kupní síla by byla velká, kdy si toho řetězce všimnou?

Proč stále chybí módní řetězec, který by nabízel kvalitní, pěkné a cenově dostupné oblečení i pro starší ročníky?

Proč obchodníci sahají k trapnému zdražování jednou zlevněných produktů? Milí prodejci, zákazníci nejsou dutohlavci - pamatují si, že tu sukni za 500 viděli po Vánocích za 120…

A jak hodnotíte běžné obchody s módou vy? Shodneme se v určitých bodech, nebo to vidíte jinak? Pište své podněty, každý může přispět ke zlepšení.

Michaela

Michaela

Extrovertní snílek, usměvavý bručoun, optimistický realista, utrácivý šetřílek. V módě jednou basic bitch, podruhé rockerka, potřetí jeptiška... Zkrátka nevyzpytatelná. A tůze náladová. Jedno je ale jisté: velké brýle a kulaté límečky jí jen tak někdo neodpáře.


Reklama

Líbil se vám článek?

Reklama

 Váš příspěvek
 
TlapkaHajaja
1 příspěvek 09.06.17 15:18

OK.
Chtěla jste diskuzi.
Tedy letem světem k některým bodům:
a) KRADE SE. Strašně se krade. Zkuste si dát brigádku v obchodu s textilem. Budete překvapena, jak vám přímo před očima budou mizet věci ze štendru, ač u pokladen bude prázdno. Kolegyně Vás během prvního přestávky zahrnou historkami, „co kde a jak“ se ztratilo. Budete čumět.
b) NEKVALITNÍ OBLEČENÍ. Bavlna je drahá, výroba oblečení se přesouvá do zemí třetího světa… o tom už zde bylo také více a zasvěceně napsáno…
c) VYSOKÉ CENY. Jsou vysoké právě z důvodu, že obchodník dopředu počítá se slevou… ; jo, je to psychologický efekt, který funguje.

SUMA SUMÁRUM: kde je poptávka, je i nabídka. Tj.: budou-li v „nákupáku“ zákazníci trávit šest hodin (!!!), pojedou obchodníci ve starých dobrých kolejích.
DOPORUČENÍ: Máte-li otázky týkající se konkrétních firem, piště přímo jim! (ehm, takto to redaktoři dělávali…)
Nu, co zkusit místo obchodních center „udržitelnou módu“?

PS: Michaelo, poprosím Vás ještě o vysvětlení věty: „Pište své podněty, každý může přispět ke zlepšení.“ Úplně tomu nerozumím: Ke zlepšení čeho? A jak toho případného zlepšení docílíte?
Děkuji za odpověď.

 
Paris1789
1019 příspěvků 10.06.17 16:09

Kde jste prosím přišla k té hodnotě šesti hodin? zdroj?

 
Kamaela
156 příspěvků 10.06.17 17:23

Autorka to píše přímo v článku.
„Práskla jsem sebou do postele a v hlavě přemítala nad tím, jestli těch 6 hodin "nakupování“ stálo za to."

 
Paris1789
1019 příspěvků 10.06.17 21:47

Jo, četla jsem to nepozorně. Ale to, že tam autorka trčí 6 hodin, i když z výzkumných důvodů, ještě neznamená, že to tak dělají všichni?
Tedy pak nelze ten šílený sortiment tímto nakupovacím časem vysvětlovat?

Příspěvek upraven 10.06.17 v 21:47

 
Alenakas
6 příspěvků 12.06.17 07:53

Podle průzkumu se zloději podílejí na ztrátách maloobchodníků jen asi ze 45 procent. Téměř 30 procent rozkradou sami zaměstnanci a dalších sedm dodavatelé. Zbytek jde na vrub interním chybám v účetnictví.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/…onomika.aspx?…

 
Paris1789
1019 příspěvků 12.06.17 10:28

Díky, napsala jste to za mne

 
Paris1789
1019 příspěvků 09.06.17 15:50

Mne by opravdu velice zajímalo, kdo si ty polyesterové zmuchlané a odbyté nádhery kupuje?

 
kolúch
487 příspěvků 09.06.17 16:04

Nikto, kradnú ich :D

 
whaleryba
69 příspěvků 09.06.17 16:09

Všetci (ich) kradnú. :D

 
Pajunaa
8 příspěvků 09.06.17 15:54

To je zase článek jak moje noha.

 
g.kala
418 příspěvků 3 inzeráty 09.06.17 16:15

Obsahově nic převratného, kdo aspoň občas chodí nakupovat, to vše zná. Ale Michaela aspoň píše bez chyb a má to švih. O třídu lepší než předchozí články.

Příspěvek upraven 09.06.17 v 16:18

 
Pajunaa
8 příspěvků 09.06.17 16:26

Já tam chyb vidím dost. Namátkou: „krádeže chtivost“.

 
LenkaPraha01
18 příspěvků 7 inzerátů 09.06.17 20:00

Ano, z hlediska jazyka to jde. Až na předložku díky :(
„Často nesmyslně deformují nabízené oblečení nebo spojují boty, takže si díky nim nic pořádně nemůžete vyzkoušet.“ „Díky silným decibelům jsem „odvibrovala“ už z nejedné prodejny.“
 http://www.mojecestina.cz/…diky-a-kvuli

 
Karin
3481 příspěvků 1 inzerát 11.06.17 19:00

Omlouvám se, ale nepíše bez chyb, zacházet s jazykem taky moc neumí a to, o čem píše, se tady omlelo už stokrát… Nicméně na současné MP je to slušný standard a o bídě nákupů v low-end řetězcích se dá diskutovat do zblbnutí. Takže vlastně dobrý.

 
Alí Aziz
45 příspěvků 09.06.17 16:27

Takhle nabídka řetězců vypadá, protože to zákazníci chtějí. Dokud bude dost lidí, kteří dají přednost deseti levným hadrům na dvě nošení před jedním kvalitním kouskem oblečení, který vydrží léta, nebude to jiné. Pokud chcete oblečení, které za něco stojí, ve velkých řetězcích s pravděpodobností hraničící s jistotou nepořídíte.

 
emef
2250 příspěvků 09.06.17 16:56

V článku samozřejmě není nic objevného. Známe to všichni až na managery obchodů, kterým asi hlasitá hudba, pipáky a zmuchlané oblečení nevadí.

 
WvD
30 příspěvků 09.06.17 18:09

Jako ja nevim, co cekate od fast fashion retezcu, kde poridite i bez slevy triko za stovku a kalhoty treba za tri. Lidi tohle proste chteji. Obchodnici maji setsakra dobre spocitany, co jim nese nejvetsi prachy a toho se drzi. Nechcete to podporovat? Nekupujte to. Nechodte tam. Nuti vas snad nekdo byt ovce a hromadit doma kupu hadru, se kteryma po jednom noseni muzete vytrit podlahu? Jenom proto, ze se vam nechce chodit porad v tom samym?

 
AnoNe
870 příspěvků 09.06.17 18:22

Taky jsem byla nedávno v krámech.

V Tescu sukně na stojanu s nápisem zlevňujeme. Cena 500 Kč přelepená na 550 Kč.

V Terranově jsem si nabrala asi 4 věci z různých částí krámu, vyzkoušela. Vracím slečně, že si nic brát nebudu, načež ta mi oznámila, že tady si zákazníci vrací oblečení na věšáky sami, že jí to tam nechat nemůžu a ať to roznesu zpátky. V obchodě bordel, fanaticky v něm pobíhalo asi 8 zaměstnanců (bylo jich tam víc než zákazníků, všude překáželi) a snažili se to oblečení, které zákazníci našvihali na první stůl nebo věšák v cestě, zase srovnat. Hrabali se ve věšákách jako šílenci. (Asi je někdo kontroloval, jestli hrabou dost vášnivě, jinak si to neumím vysvětlit.)

 
shoeslover
63 příspěvků 10.06.17 01:11

S tou ochrankou s Vámi souhlasím. Hlavně v háemku je to šílené (nevím proč zrovna tam). Už tam vůbec nemám chuť chodit, jen cokoliv vezmu do ruky, hned jsem terčem všech pohledů, pak mě pronásledují do té doby než odejdu. Opravdu to nechápu, nechodím vůbec výrazně oblečená nebo snad jako vandrák. Většinou mám i malou kabelku jen na peněženku a mobil, nevím kam bych cokoliv nacpala, snad do kalhot? Fakt nevím jak to mám brát, to se jim snad líbím nebo co?

 
Alí Aziz
45 příspěvků 10.06.17 09:49

Vtipné, zrovna v H&M by místo sledování, jestli zaplatíte, měli za to, že si od nich něco odnesete, spíš platit oni vám.

 
shoeslover
63 příspěvků 11.06.17 06:36

To zase nesouhlasím, v HM mají pěkné věci, ne všechny samozřejmě, ale třeba teď na léto se mi tam hodně věcí líbí. Některé střihy jsou ale šílené a nenositelné, to je fakt :D

 
Paris1789
1019 příspěvků 11.06.17 21:08

Zrovna HM je ta největší hadrárna, kterou jsme měla tu pochybnou čest poznat. Podotýkám, že do Manga, CA a těch dalších lowendových řetězců nechodím, už ani do Zary.
Nechápu, že je někdo ochoten si ten polyester v těchto teplotách navléct na sebe, já bych asi umřela.

 
shoeslover
63 příspěvků 13.06.17 00:15

Já se teda HM a ostatních nechci nějak extra zastávat, už mě pomalu donutili začít chodit do dražších obchodů, kde zase nenávidím vlezlé prodavačky. Ale materiály mi poslední dobou přijdou v pohodě. Je pravda, že opravdu nechodím a nezkoumám lístečky s obsahem, jedu na omak a na to jak se v tom cítím. Taky mám (asi) nějakou antiordinérní postavu a většina věcí mi nikde nesedí, takže když už něco najdu a ještě se mi to líbí, tak to beru polyester Nepolyester :D

 
WvD
30 příspěvků 10.06.17 13:50

Spis se tam opravdu HODNE krade, tak se na to zameruji. Jako ja si tohle treba vubec neberu osobne, ja je zcasti chapu (co maj delat, nechat si rozkrast pulku kramu a pak to dotovat ze svy uz tak ubohy vyplaty?), i kdyz se mi to samozrejme taky kdovijak nelibi, kdyz me nekdo pronasleduje. Beru to proste tak, ze nemam co skryvat a nikdo me nenuti tam chodit. Taky si myslim, ze treba tu praci ochranky nebo slecny za kasou v retezci nikdo dlouho delat nevydrzi, ze je to neco jako operatori call center, mesic max. dva na zkusenou nebo jako brigadu. Pak se neda cekat, ze jejich pristup bude profesionalni.

Mozna by jste se taky divily, jak jsou zlodeji a zlodejky vynalezavi, to by normalniho cloveka nenapadlo. A kradou casto lidi, od kterych by jste to na prvni pohled necekaly (ano, i „vystajlovane“ damicky). Chapu taky „pipaky“, jako ne ze by se casto nedaly umistit lip a tak, aby nezabranovaly zkouseni obleceni nebo ho neznehodnocovaly. Co mne ale hodne vadi, je to odkladani kabelek/batuzku do skrinek pred kabinkou, tak tohle fakt ne. Sve doklady, notebook, nebo treba dalsi nakupy za x tisic fakt nesverim nejake pofiderni skrince v precpanem obchode. Pres to vlak nejede, proste si tam nikdy nic nekoupim a mrzet me to asi ani nebude.

Omlouvam se za dlouhy prispevek, nechci se nijak zastavat retezcu, jenom jsem si tady tak odlozila par myslenek :)

Příspěvek upraven 10.06.17 v 20:08

 
shoeslover
63 příspěvků 11.06.17 06:44

Teda tak s odkládáním věcí jsem se ještě nesetkala, to bych je poslala někam :D mě už uráží jen to, že si musím brát číslo a říkat kolik přesně kusů mám, jako chápu to, ale je to opravdu otravné - hlavně když mám třeba jen kalhoty a tričko.
Taky nevím odkud tady kdo jste, v Praze to je něco jiného, davy lidí, obchody přecpané, tam je ochranka pochopitelná. Ale u nás třeba je v tom HM nebo Mangu, Tally, Orsayi fakt pár lidí, já chodím nakupovat odpoledne přes týden, někdy i dopoledne tak jsme tam třeba tři. A ta ochranka se na mě zavěsí a fakt pronásleduje…

 
Oveeec
1547 příspěvků 10.06.17 20:12

Mně hlavně vadí, že jsou to chlapi (ačkoli kdyby mě sledovala ženská, bylo by to možná ještě horší :) ). Ale považuju nakupování oblečení za tak nějak intimní záležitost a není mi úplně příjemný, když mě u toho pozoruje chlap (nenakupuju ráda ani s přítelem). Nejhorší je, když asistujou u kabinek, jakkoli vím, že dovnitř se nekoukají. Taky mi to pro ty chlapy přijde trochu ponižující, že musí x hodin stát na nohou a hlídat ženský, jak se přehrabujou v hadříkách nebo kosmetice - nemůžu se totiž dodneška zbavit dojmu, že je to zbytečná rozmařilost a trochu se za to stydím, jakkoli nakupuju ráda, ale to je takový moje soukromý traumátko :).

Edit: čárka

Příspěvek upraven 10.06.17 v 21:41

 
Ameline
99 příspěvků 13.06.17 20:48

Tož já si vždycky říkám, že mě ten sympatický mladík z ochranky sleduje proto, že se mu líbím. Ona to sice pravda není, ale zato je to zábava si to myslet. Někteří se tak roztomile ošívají, když se jim podíváte do očí s hezkým úsměvem a vstřícně pokývnete hlavou, úplně jako zakoukanej puberťák.

 
AnoNe
870 příspěvků 11.06.17 10:33

@shoeslover : Však já jsem jí tam to oblečení taky nechala. Prohlásila, že ostatní zákazníci jsou ochotní na rozdíl ode mě. :) Terranova anděl, kdyby chtěl někdo vyzkoušet.

 
Karin
3481 příspěvků 1 inzerát 11.06.17 18:40

Ano, zákazník má být přece ochotný a vstřícný. Nebo moment…?! :D

 
blond Arwen
210 příspěvků 11.06.17 16:16

@AnoNe

Oni to v té terranově ještě nevzdali? To je děs, před pár lety jsem tam vlezla, líbila se mi skrz výlohu nějaká tílka, chystali jsme se zrovna s batohem do Asie, tak jsem čekala, že to budou tak akorát věci, co tam za ten měsíc tahání rovnou nechám. Bylo to dopoledne, v krámě ani noha, u kabinek slečna, ať kabelku a notebook nechám venku. Tak jsem na ni koukala jak blázen a odpověděla, že to teda nenechám ani omylem a chtěla jsem jít zkoušet, ona že mě dovnitř nepustí, tak jsem jí ta ramínka odložila do ruky a otočila se na patě. Slečna byla děsně překvapená, že se jí to ještě nestalo a volala za mnou, cožemitojakova­dí?!?!? Od té doby jsem tam nevkročila a nijak mi to nechybí.

 
RenataRen
479 příspěvků 11.06.17 17:27

K té ochrance - že se na člověka někdy nalepí, to se stává. Holt asi každý se někdy tváří podezřele. Většinou je to přestane bavit a najdou si jinou oběť.
Ale mě se jednou stalo v C&A na Václavském náměstí, kde jsem si v kabince zkoušela spodní prádlo, že najednou nějaký nerudný pán odhrnul závěs, pohledem přejel kabinku, mě něco zabručel a zase vypadl. Domnívala jsem se, že to byl nějaký omyl, ale když jsem vylezla ven, zjistila jsem, že ten pán byl od ochranky…
Tomu říkám pracovní nasazení:-)

 
zuzikuv
7 příspěvků 13.06.17 10:16

Stalo se mi v Tescu, že mi prodavačka zapomněla sundat pípák z plavek a tak jsem pípala a vrátila se, aby mi to sundali. ochranka(tlustý pán, 70 let) mě vzal okamžitě pod paží, jakože" tak jdeme" a směroval mě na info, jsem mu řekla ať na mě nešahá, ukázala jsem účtenku a sundali mi pípák. ale nikdo se mi neomluvil a všichni koukali jako na nějakou…fakt peklo

 
pavla.ku
3452 příspěvků 11.06.17 20:18

Pro řetězce je to asi těžké. Zakoupený výrobek většinou lze vrátit do určité doby zpět do obchodu. Všichni lidi slyší na slevy. Zboží zakoupené přes jejich eshop lze vrátit, vrátí i poštovné. Nájmy v obchodních centrech jsou vysoké. Za jaké ceny potom musí nakupovat firmy zboží aby i za takových podmínek vydělávaly. Potom se nelze divit, že šaty jsou ušité z látky, kterou bych já použila tak maximálně na podšívku.

 
linda21
78 příspěvků 13.06.17 15:26

Vážně někdo vrací i poštovné? To se mi ještě nestalo…

 
levandule.K
107 příspěvků 12.06.17 12:20

Oodji úplně odešlo z evropského trhu, info mám od prodavačky z Oodji. Důvod netuším, ale taky by mě to zajímalo. Škoda, občas se tam dalo najít něco zajímavého nebo něco z kvalitnějšího materiálu např. basic triko, co vydrží déle než jedno vyprání.

Příspěvek upraven 12.06.17 v 12:34

 
levandule.K
107 příspěvků 12.06.17 12:33

@pavla.ku Já bych ty řetězce moc nelitovala, kdyby nebyly v zisku, tak to neprodávají. Byznys nedělají proto, abyste měla krásné nové tričko, které vám vydrží 5 let, ale abyste si za 3 měsíce koupila nové.

 
paja3083
2 příspěvky 12.06.17 13:20

Do řetězců s oblečením jsem přestala chodit úplně, protože se mi tam nic nelíbilo. Jednak jsem plnějsích tvarů, takže když už jsem narazila na oblečení v mojí velikosti, tak vypadalo příšerně. Navíc ta nabídka oblečení byla v různých řetězcích podobná, ne-li stejná. Když už se mi něco zalíbilo, přišla jsem blíž abych si mohla výrobek detailně prohlédnout, a ejhle,(jak píše autorka těchto webových stánek, s čímž plně souhlasím)dolní okraje byly buď nezačištěné, špatně zapošité, a setkala jsem se také s tím že jsem našla díru ve švu. Tak sem si řekla že to už tak dál nejde, prostě nebudu vyhazovat peníze za takové kšunty, se kterýma můžete už po prvním vyprání vytírat podlahu. Protože jsem dámská krejčí, tak jsem jednoduše vytáhla šicí stroj a šiju si oblečení na sebe. A ještě jedna věc, na You Tube jsem narazila na dokument s názvem Cena Ryflí. Všem doporučuju shlédnout. Vůbec jsem netušila kam až to vše může dojít, když dělníci musí při výrobě riflí pracovat s různýma chemikáliema které jsou životu nebezpečné, používají roušky které je ani pořádně nechrání atd. Zarážející je, že dělají rifle i pro začku Mustang(sami víme jak je ta značka drahá, že…)dělníci za to dostanou pár drobných a takový Mustang to pak prodává za nehorázné prachy.Tak se vydělává na zákazníkovi…Proto ryfle z obchodu už nikdy…

Příspěvek upraven 12.06.17 v 13:22

 
AnoNe
870 příspěvků 12.06.17 23:08

Nojo, jenomže ta látka, ze které to oblečení sama ušijete, je barvená úplně stejně… To si nepomůžete. Musela byste aktivně vyhledávat nějaké speciální (a pekelně drahé) látky s garantovanými pracovními podmínkami apod.

 
paja3083
2 příspěvky 14.06.17 21:26

Ano, ta látka možná vypadá barevně stejně, ale já se bavím o kvalitě, ne o vzhledu. Měla jsem možnost porovnávat pár vzorků látek z Číny, a ten samý materiál jsem pořídila tady v Česku. Pro srovnání látky z Číny podivně zapáchaly, při namáčení pouštěly barvu a hodně se sráželi. No a kdyby se dali na rozbor tak by asi moc dobře nedopadli. Takže není tak úplně pravda, že musím za látku zaplatit hodně peněz, aby byla kvalitní. Před lety jsem si šila kalhoty a vyšli mně cca na 170 Kč a stále vypadají jako nové.

Příspěvek upraven 14.06.17 v 22:02

 
zuzikuv
7 příspěvků 13.06.17 10:17

Pošlete prosím odkaz, to mě zajímá:), díky

 
levandule.K
107 příspěvků 14.06.17 06:33

Tady je odkaz https://www.youtube.com/watch?…

 
Romka1
21 příspěvků 12.06.17 19:30

Nakupovat oděvy 6 hodin, to bych nedala. Mám pár obchodů, kam se občas podívám, ale je to v podstatě všude stejné.
Vadí mě, jak z nás dělají pitomce. Mají různé výprodeje, co se neprodá, vytáhnou příští rok znovu do obchodu a nabízí znovu - někdy jako novinka. Toto dělá obchod Camaieu, kde mají tolik drzosti, že při slevách přelepují cenovky, a ejhle ve slevě je to dražší než před slevou.

 
sarinka.v
426 příspěvků 12.06.17 21:18

Pokud se mohu přidat do diskuze, tak co se krádeží týče - mám osobní zkušenost z jednoho velkého řetězce, prodejna přímo v Palladiu, kde je návštěvnost opravdu velká - ztráta zboží se tam držela na cca 1%, takže se sice krade, ale jako že by to mizelo před očima…to těžko. Hard tag (tedy pípák) není všemocný, nebudu to tu šířit, ale je pár jednoduchých fíglů, jak s ním nepípat a projít ven (ne nic jsem osobně nekradla :D) ale každopádně by se měl dávat na věci s citem, ale bohužel často ve skladu u vybalování sedí mladí brigádníci a těm je to upřímně jedno a kontrolovat každý kus po nich opravdu nejde. A hlasitá hudba? Věřte, že zaměstnanci z toho rozhodně 3 metry do vzduchu neskáčou, ale požadavky vedení jsou požadavky vedení… :)

 
zuzikuv
7 příspěvků 13.06.17 10:18

Setkala jsem s tím, že pípák byl procvaknutý uprostřed punčoch??? Nechápu…to už jsou k ničemu i zadarmo

 
pavla.ku
3452 příspěvků 12.06.17 21:41

@sarinka.v Mne by zajímal ten důvod vedení, proč má hrát hlasitá hudba? Zřejmě aby zákazník nad zbožím moc nepřemýšlel a rychle házel kousky do tašky :-) Jinak fakt nevím, osobně rychle odcházím z prodejen s hlasitou hudbou. Pak ještě z prodejen, kde je puštěná klimatizace na nízkou teplotu. Tomu taky nerozumím, někde je teplota tak akorát a v jiné prodejně ledárna. Prodejny ve stejném obchodním centru.

 
Diomen
7 příspěvků 12.06.17 23:33

Tak jsem asi po půl roce opět otevřela módní peklo a vida, nic se tu nezměnilo. Nekonečné stěžování si na kvalitu zboží v řetězcích typu new yorker apod. Nulová hodnota článku, vlastní přínos nikde. Chcete triko za 100Kč? Pak se nedivte jak vypadá, chce se to jen zamyslet nad tím, kolik lidí se podílí na jeho výrobě, kolik se spotřebuje vody a energie na to aby vzniklo… Pak se už nebudete divit, že vypadá tak jak vypadá. Řešením je takové oblečení nekupovat, osobně v řetězcích nenakupuji (občas koupím jen černé triko z biobavlny) a nahá také nechodím, naopak mi okolí moje oblečení chválí. A ne, není to dražší, když si spočítáte kolikrát kousek z malého butiku od českého návrháře vezmete na sebe a kolikrát věc vytahanou už na ramínku. Ale to je jak u blb*** pořád dokola. Dokud se nezmění zákazník nezmění se nabídka. Na druhou stranu, klidně si pořád kupujte tahle hadry na podlahu, alespoň bude pro nás uvědomnělé větší výběr v obchodech, do kterých stojí za to vůbec vstoupit.

 
linda21
78 příspěvků 13.06.17 15:29

Prosím, doporučte pro nás „neuvědomělé“ obchody, kam stojí za to vstoupit, díky!!
Edit: uvozovky

Příspěvek upraven 13.06.17 v 15:29

 
levandule.K
107 příspěvků 15.06.17 14:13

@linda21 musíš si počkat půl roku než sem @Diomen zase zavítá :-)

 
Natkak
106 příspěvků 13.06.17 01:39

Pracuji v jednom obchodním řetězci a krade se tam opravdu hodně, lidé jsou neuvěřitelně vynalézaví. Proto ochranka a tolik pipaku, i přes to jsou sice ztráty, ale aspoň nějak se to zmírňuje. Kradou lidé do kterých byste to ani neřekli, proto se ochranka dívá po každém- i po vás, přestože nic nekradete :) Chápu, že je to otravné, ale po těch zkušenostech mi zo ani divné nepřijde…

 
I.love.cowboys
3 příspěvky 13.06.17 09:05
Všechno je to pravda

Všechno je to tak. Ty hnusný olezlý hadry se prostě kupovat nedají a když někde vyřvává (obvykle v téměř prázdném krámě - proč asi?!) techno či podobné zvrhlosti (resp. cokoliv), tak tam samozřejmě taky ani nelezu, i kdyby měli 70% slevy…

 
Koleckova
1 příspěvek 13.06.17 09:08

O odkládání osobních věci před kabinkami jsem neslyšela, ale co se týče rozdávání čísel, tak to naprosto chápu. Zrovna teď, když začínají letní výprodeje chodí na kabinek slečny s třeba 20 kusy a nakonec si z toho většinou koupí 1 nebo 2 věci. Zbytek nechá na kabinkách- naruby, špinavý od makeupu… Mezitím by si tu věc třeba někdo jiný koupil, ale věc už je od předešlých zákazníc zničená.

 
Romka1
21 příspěvků 13.06.17 09:53

Odkládání věcí do skříňky je opravdu nepříjemné. Osobní věci se jen tak neodkládají. Už do takových obchodů nechodím.
Ty špinavé věci mě hodně vadí, nechápu jak se tak někdo může chovat

Příspěvek upraven 13.06.17 v 09:54

 
Karin
3481 příspěvků 1 inzerát 15.06.17 15:04

No pokud si to před nákupem potřebujete vyzkoušet, ale máte nekvalitní mejkap a holt ho do toho trika utřete, tak co naděláte… :D Jak se to řeší civilizovaně?

 
Meander
1 příspěvek 13.06.17 10:52

@g.kala Kdepak bez chyb. Kupříkladu užití slova „díky“, kde by mělo být „kvůli“, je chyba stejně hloupá jako častá.

 
Paris1789
1019 příspěvků 13.06.17 14:00

Ochranka - často rasističtí troglodyti, kteří neumějí ani sesmolit kloudnou větu a složitější situace jim dávají řádně zabrat. Vyzkoušela jsem za vás tehdy, kdy jsem se pokoušela jednomu takovému pánovi odevzdat zapomenutou vestu i s doklady a penězi ze zkoušecí kabinky. Prodavačka, která to nakonec zařídila, mi doporučila, ať už to NIKDY nedělám a ihned se obrátím na ni.
Pánové mají potíže s osobní hygienou a často smrdí jak popelník.
Jediné jejich potěšení je zřejmě pronásledovat po prodejně osoby exotičtějšího vzhledu a pak mne, jsem asi podezřelá tím, jak si zboží prohlížím zblízka, neboť jsem krátkozraká.
Pamatujte si, že ochranka nemá žádný zvláštní status, nemůže vás nějak zmermomocňovat ani vás vyzývat k následování do jakéhosi kumbálu a podobně. Ona vás může pouze zadržet pro předání policii ČR, nemůže vás srazit k zemi za jednu čokoládu!
V Sephoře jsem zažila dokonce, jak se pánové přes mikroporty vybavovali o půvabech přítomných zákaznic, na což jsem reagovala velmi nepřátelsky, slovy pochopitelně.
Chtít po mě, abych odložila všechny své osobní věci před návštěvou kabinky mi přijde jako vyložená drzost a už by mne tam nikdy nespatřili po takovém incidentu.

Že významnou část zboží (z krádeží snad až půlku) rozkradou sami zaměstnanci, je známá věc. Snad by se tomu dalo předejít zvýšením platů, ale to chceme asi po řetězcích moc.

Kupodivu jakkoli se mi v HM nic nelíbí, personál je tam většinou zlatý. To samé v Promodu nebo v Ecco. Kdo opravdu odbývá personální politiku je Zara, ty kyselé prdele by odtamtud mohli vyvážet, kolik jich tam mají.

Docela se mi líbí Lindex, on je pro mne tím, čím bylo HM při vstupu na náš trh, trendy v ještě přijatelné kvalitě za rozumnou cenu. Jinak je to bída.
A taky mne štve, že na webu mají značky mnohem víc věcí, než co pak vidíte v obchodech. třeba Marks and Spencer je slušně redukován, což je vyloženě škoda, protože do Čech neposílá. Jeho škoda.
A chybí mi Jackpot.

 
Arome ewa
8 příspěvků 13.06.17 15:37

Já jsem to už vyřešila - právě s výše zmíněných důvodů do řetězců s oblečením nechodím téměř vůbec. Stačí mi, že čas od času si to vynahradím v cizině, pak mám pár oblíbených malých obchůdků a sekáčů. Nedávno jsem udělala krátký informativní průlez a byla zhnusená dost - všude jakési stále stejné (zřejmě letos moderní) barvy, které se mi ale vůbec nelíbí, modely nehezké. Prodavaček všude plno (narozdíl od potravin) a chtějí pořád pomáhat (asi to mají nařízené od šéfů) a ochranka chce ochraňovat, ale dělají dotyčné prodejně spíš ostudu (nelze se divit, dělají za základní mzdu a podle toho to vypadá). Velký úpadek nastal v obuvi - z plátěnek si sice vyberu, ostatní boty jsou nevzhledná plastová kopyta „bez ksichtu“. Koupit se dají ale i pěkné - na netu, leckde náhodně objeveném butiku mimo Prahu, v cizině…Ale otevírají se další řetězce a obchodní centra - iluze blahobytu naplněna

 
madline
56 příspěvků 13.06.17 20:27

Teda docela koukam, ze nekdo vydrzi chodit po nakupaku 6 hodin, to by byl asi muj konec:))) nakupy obleceni u me vypadaly v poslednich letech tak, ze jsem zredukovala obchody na Zaru, obcas Markse a Mango /to v posledni dobe minimalne/. Vetsinou vim, co si chci koupit, projedu eshopy, mrknu, na ktere pobocce zbozi maji, zavolam tam, rezervuju a jedu jen vyzkouset.
Letos pro me skoncila i Zara, protoze v jeji letni kolekci neni z meho pohledu skoro nic univerzalniho na bezne noseni. Ne, nechci bambulky, topy spadle pod ramena, prustrihy odhalujici pulku tela, podivne xbarevne rozdrbane dziny, vsudypritomne vysivky kvetin, ve kterych snad kazdy vypada jak selka:))

Krome toho mi hrozne vadi, jak namyslene se tvari vetsina store „manazerek“ v zare, zazila jsem, ze o mne mezi sebou mluvily jako o „te zenske“, pritom jsem stala metr od nich. Navic si zara hraje na kdovijake high society, ale ten prach a spina v kabinkach + zaprasene zbozi na regalech, to je hnus.

Zacala jsem nakupovat na zootu a jsem zatim spokojena. Nabizeji x znacek, ktere v CR normalne nejsou vcetne malych navrharu a designovych kousku. Kdyz jsem napr shanela do prace univerzalni svetle pouzdrove saty se sukni po kolena, nikde jinde nez na zootu jsem nepochodila.

A kdyz se podivam o level vys nez je treba Zara, tak me v posledni dobe nejvic rozsekalo Pietro Filipi. Ceny uplne neskutecne, opravdu bych ale mela velky problem si tam neco vybrat…a kvalita? Byvavalo:)))) a viskozovy top srovnatelny s hadry z CaA za 3500? Tak to vazne dik.

Příspěvek upraven 13.06.17 v 20:29

 
Paris1789
1019 příspěvků 14.06.17 11:07

V CaA jsem nic nekoupila už asi 10 let, ale přesto bych se vůči vašemu srovnání s PF chtěla ohradit. I viskoza může být kvalitní nebo aušusová. Co se PF dlouhodobě moc nedaří jsou pleteniny, ale jinak jsou jejich věci kvalitní, dobře ušité a dlouho vydrží. Ne, že bych si od nich chtěla koupit všechno, ale vždycky dám přednost téhle značce před CaA.

A kolik si tak představujete, že by měl ten zmíněný top stát? Podotýkám, že PF šije v Čechách, takže odpadá ta pochybná výhoda nechat si to někde spíchnout v Bangladéši děckem v továrně na pokraji požáru/(a)zřícení.

Příspěvek upraven 14.06.17 v 11:14

 
Steingrub
2 příspěvky 14.06.17 10:45

Co bylo dříve – vejce nebo slepice? Byl dříve malý výběr v okrajových městech nebo myšlenka že tu není zájem o modu a dostatečná kupní síla, a proto není třeba dát možnost výběru. Totéž platí o oblečení ve větších velikostech, čím větší velikost, tím hnusnější barva, materiál, pokud tedy vůbec seženete potřebnou velikost. Takže když se namane, koupíte a je tu staré dilema – vysocí silní lidé se neumějí oblékat, protože na sebe navlečou věc hnusného střihu nebo barvy nebo si ti zoufalci konečně koupili něco ve své velikosti aniž by dostali příležitost si vybrat podle svého vkusu?

Pokud jde o obchody a řetězce – jednou za rok, možná i méně, někam vejdu, abych si znovu prošla se svými 180 cm výšky a nadváhou stejnou frustrující zkušeností. Všechny velikosti začínají u rachitických anorektických trpaslíčků a končí na velkosti 46 nebo 14. Protože špatně vidím a prohlížím si zblízka visačky u toho co mě zaujme, jestli přece jen by nebyla velikost alespoň trochu použitelná, vždycky zaujmu buď ostrahu nebo prodavačku. Pokud se na mě prodavačka hned nevrhla mezi dveřmi, ještě dřív než jsem stačila zjistit, jestli tu prodávají elektroniku, oblečení nebo knihy s dotazem co si přeji a já mám pokaždé chuť odpovědět že jen to, aby mě nechala na pokoji, tak tohle je pro ni vhodná chvíle, aby se na mě pokoušela narvat to co si prohlížím ve velikosti menší a s rukávy o velký kus kratšími než je přijatelné a aby mi do očí lhala jak mi to sedne. Ufffffffff.

Díky zcestovalé dceři, která nakupuje v cizině, jsem teď ulovila outdoorovou bundu pro cestu na Island, a dokonce si MOHLA vybrat barvu a tvar.Pod vlivem zdejšího číslování které dává XL na normální velikost oblečení jsem napřed lovila ve velikostech 4-5XL, naštěstí jsem si na poslední chvíli zkontrolovala size chart a zjistila, že to je naše velikost 60, takže mi stačila XXL. Proč to v Anglii jde a tady ne?

A prosím vynechat poznámky typu že mám zhubnout – i baculka, co chce zhubnout nemůže chodit nahá do doby než zhubne. BTW všimli jste si, že sportovní a outdoorové oblečení dostanete u nás jen v malých velikostech?

 
Paris1789
1019 příspěvků 14.06.17 11:19

Podle posledních statistik o vývoji obezity v ČR (otylost vykazuje zhruba čtvrtina patnáctiletých chlapců a 13 procent stejně starých dívek) se blíží čas, kdy se to producentům XXXL „módy“ (dá se v takovém případě vůbec ještě hovořit o módě?) vyplatí i u nás. Když ještě pár let vydržíte, nabídka se jistě zlepší. Počet potenciálních zákazníků roste a zřejmě poroste i nadále.

 
LeKarolinaK
35 příspěvků 14.06.17 17:04

V Anglii to jde, protože tam nejsou úplně nejštíhlejší.

 
JUBA
69 příspěvků 15.06.17 09:34
všimla - a vadí mi to

ANO, je to tak, sportovní oblečení se tu prodává jen v běžných - z mého pohledu malých - velikostech, třeba softshelku ve velikosti 48 nebo 50 nekoupíte. PROČ? A když jsem si kupovala oblečení na kolo, musela jsem si vzít 2×l pánské, což znamená že rukávy jsem měla u kolen, potřebovaly zkrátit, naštěstí jsem si to „spíchla“ na stroji, sice to vypadá děsně, protože tyhle materiály si v běžnou singrovkou nepomohou, ale mám „funkční“ triko jako hubeňouři.
Prý se ale třeba hnedle v Drážďanech dá koupit sportovní oblečení i na velké postavy, nemá s tím někdo zkušenost?

 
levandule.K
107 příspěvků 15.06.17 14:41

A v kterých obchodech jste byla? já třeba ve velikosti 44-50vůbec nemám přehled, ze zvědavosti jsem se mrkla na net a softhshelka se prodává i u nás ve velikost 48-50 http://www.norskysvetr.cz/…ila-387.html#…

http://www.bezvasport.cz/…95564769521/

 
Kettu
42 příspěvků 14.06.17 11:18

Krade se opravdu hodně. Zloději jsou drzí a kradou vám přímo před nosem. To velké nesmyslné pinovaní na fotkách, kde je šest pinů na podivných místech, jsou díla právě zlodějů, kteří piny sundají a pak se jich snaží nenápadně zbavit, tak je dá na oblečení. Když se zboží pinuje, tak se dává jeden čip, max. dva na dražší kusy.

 
Karin
3481 příspěvků 1 inzerát 15.06.17 15:16

Copak se to dá nenápadně sundat a zase někam píchnout? Vždyť na to musíte mít nějaký nástroj… Koukám, jak to sundávají u pokladny, a kolikrát se s tím pokladní tak morduje, že si neumím představit, jak to nenápadně udělám při kradení…

 
Kettu
42 příspěvků 18.06.17 19:05

Ano, jde to magnetem. :)

 
made1
1 příspěvek 14.06.17 14:51

Musím říct, že nejlépe se nakupuje např. na Design Marketu atd. Tam pár hodin s kamarádkou opravdu strávíme, ale šok, jaký jsem jednou zažila, když jsme z téhle kulturní události vpadly do New Yorkeru na Václaváku, byl hrozný. Stála jsem uprostřed obchodu a jen jsem sledovala lidi, jak chodí bezradně kolem příšerných věcí, u kterých jsem přemýšlela, proč je vůbec dal někdo zhotovit. Neříkám, že jsem si v NY nikdy nic nekoupila, ale tenhle „sešup“ je nezapomenutelný.

 
HannaRosenhoff
2 příspěvky 15.06.17 11:44

To mě teda rozesmálo, jak tu někdo psal „tady si zákazníci vrací oblečení na věšáky sami, že jí to tam nechat nemůžu a ať to roznesu zpátky“
To bych dotyčný teda řekla, že nehodlám dělat její práci a ještě zadarmo..

Jinak když se na mě nalepí ochranka a je mi to nepříjemný, normálně pozdravím a nabídnu se, že mě může zkontrolovat při odchodu.
Zatim mě nechali bejt.

 
benyka
4949 příspěvků 15.06.17 13:10

@Steingrub Já se nemohu zbavit pocitu, že ČR slouží západoevropským obchodníkům jen jako kolonie, kam svážejí to, co loni neprodali „doma“. Ať se to týká okrajových velikostí nebo loňských a předoňských kolekcí. Myslím si, že v ostatní Evropě není, co do velikosti populace, o moc jiná situace než u nás, takže jiný důvod než výše uvedený v tom nevidím. Svádět to na zákazníky, kteří „to tak chtějí“ je nechutný alibismus, protože oni zákazníci od samého začátku, kdy se sem tito zahraniční obchodníci natlačili a zlikvidovali jakoukoli místní konkurenci, neměli žádnou možnost tzv. hlasovat nohama (viz arogantní doporučení „tak to nekupujte“, případně „zajeďte si nakoupit do zahraničí“, což je přesně to, co prospívá zahraniční, ale ne nám). Situci v dámské konfekci výštižně shrnul článek http://cilichili.cz/…mi-pro-zeny/ Nemám co dodat.

 
Steingrub
2 příspěvky 17.06.17 22:04

Přesně tak to je. Dobrý blog.

 
Undomiel
12 příspěvků 20.06.17 14:40

Co se týče zmiňovaného Oodji, jedna se o ruskou značku, která se k začátku roku 2017 stáhla ze středoevropského a tuším že i západoevropského trhu. Jestli je to kvůli sankcím či nice nu jinému, těžko říct.

 
Undomiel
12 příspěvků 20.06.17 14:43

@Karin divila byste se ale lidi kteří takhle chodí „nakupovat“ s sebou tradičně nosí silný magnet a sombrera oddelavaji v kabince na koleni.

Časopis Vogue míří na polský trh

Máme jim co závidět? Vogue, ikona všech časopisů na světě, bude... Celý článek


Reklama

Poslední článek:
Šaty, nebo kostým? Správné oblečení pro maminku na svatbě

Autor: Admin Módnípeklo.cz

Nešvarem českých šatníků je koutek, kde se krčí jeden společenský... Celý článek


Reklama