Oblekový průšvih

25.03.15 | autor Ada

Vlastnit perfektní oblek ušitý na míru je jistě snem každého správného gentlemana. Ten, který mi poskytl fotky pro dnešní článek, si ten sen chtěl splnit a pořídit si třídílný oblek na svatbu. Bohužel si vybral špatný salon.

Ušít pánský oblek není jednoduchá práce, proto je to také samostatný obor; krejčí, který se věnuje pánským oblekům, se většinou věnuje jen jim. Praxe je pro úspěch klíčová, zkušený krejčí si nejlépe poradí se všemi úskalími a dokáže vyrobit oblek, který opravdu sedne.

Náš gentleman se vypravil do salonu, který má na internetu lákavou prezentaci, z níž vyzařuje pohoda, a objednal si „měřenku“ – tedy úpravu univerzálního polotovaru na míru. (Další úroveň pak je šití přímo na míru, kdy krejčí vytváří úplně nový střih.) Je to méně náročné na čas, ale krejčí musí být i tak dost schopný, aby poznal, co je kde potřeba upravit.

Po první schůzce, kdy se vybírala látka a proběhlo měření, následovala první zkouška. Při té si v salonu zašpendlili místa, kde bylo potřeba ještě ubrat nebo poopravit – např. v podpaží nebo na klopách. Oblek měl vepředu hodně výrazné „X“ – ještě výraznější, než je patrné z fotky. Šlo sice o slim fit střih, ale ani na tom by se v klidu a s rukama spuštěnýma podél těla žádný kříž rýsovat neměl.

Na fotografii zezadu jsou ještě patrné trochu propadlé rukávové hlavice a velmi mírné varhánky kolem středního švu. Varhánky indikují přílišný tah v zádovém dílu a projeví se, když dáte ruce dopředu nebo se nahrbíte. Laik si takových detailů zpravidla nevšimne, ale měl by si jich všimnout krejčí a poznamenat si, že by oblek potřeboval vzadu trochu povolit. Proto se zkoušky dělají.

Přišla druhá zkouška (u měřenek zpravidla předávací) a pořád to nebylo ono. Záda a rukávové hlavice vypadaly o trochu lépe, ale v podpaží bylo moc látky:

Objevily se také záhadné vlny na límci:

Zepředu je sako celkem v pořádku, i když to působí, jako by i kolem klop bylo moc látky a sako tak správně nepřiléhalo.

Zákazník se domluvil na další úpravě, i když to chtělo trochu asertivity: firma totiž tvrdila, že na obleku žádné chyby nejsou a že „to tak má být“. To je jasný varovný signál, řemeslník, který se snaží hodit veškerou zodpovědnost na zákazníka a nechce uznat chybu, by měl jít pracovat někam jinam. Třeba do politiky.

Na třetí zkoušce sice zmizely vlnky na límci, ale rukávy byly v podstatě ve stejném stavu jako na druhé. V podpaží se hrne látka, hlavice je pořád propadlá:

Na druhém rukávu je zase patrné, že ten, kdo ho všíval, u toho buď spěchal, nebo mu to nevyšlo, a v jednom místě se látka nakrabatila. Žehlička to nesrovná, takovou chybu je potřeba přešít.

Zákazník takový oblek samozřejmě nechtěl převzít a v salonu mu odpověděli, že „hledá každou chybičku“. Jistě, na obleku za téměř třicet tisíc korun (včetně kvalitního materiálu) bych hledala chybičky taky a ještě bych si na to donesla lupu. Tady bych ji ovšem nepotřebovala, rukávy byly pořád v tak špatném stavu, že by to odhalil i slepec pouhým pohmatem:

Propadlá pomačkaná hlavice, moc látky v podpaží, stejně jako předchozích zkouškách. Z profilu je patrné, jak se rukáv stahuje do jednoho bodu:

Na zádech se objevily staré známé varhánky, které dosvědčují, že se v salonu přebytečnou látku v podpaží zřejmě pokusili odstranit zmenšením na špatném místě, totiž „přitažením“ rukávu tam, kam směřují tahové linie na předchozí fotce. Sako je nakonec malé přes ruce i v zádech.

A to jsem ještě nezmínila malé extempore s podšívkou, na kterou si chtěl zákazník nechat vyšít datum svatby. Přišlo vyšité typograficky špatně (chyběla mezera) a ještě nakřivo. Po klasickém „to se tak přece píše“ salon po několika týdnech (!) chybu „opravil“ tím, že přes datum našil záplatu z kousku podšívky, na které už bylo datum správně. Když chcete mít pánský krejčovský salon, který se proslaví svou kvalitou, nemůžete to takhle patlat.

Po čtvrté zkoušce bylo zákazníkovi jasné, že další pokusy nemají smysl, oblek nepřevzal a chtěl vrátit zálohu. Tu nakonec poměrně rychle získal zpět, takže aspoň tady lze salonu něco přičíst k dobru.

Salon na přání zákazníka, o němž se v článku píše, nejmenuji, ale i tak můžete článek brát jako návod, na co si dávat pozor, kdybyste si náhodou nechávali šít oblek na míru. Pokud má zboží chyby, nenechte se přesvědčovat, že je tam vidíte jen vy, a nepodporujte nekvalitní výrobce…

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Demode
1674 příspěvků 25.03.15 18:12

To mi připomíná jednoho známého slovenského politika minulé éry, který se vyučil pánským krejčím. Výuční list sice získal, ovšem s poznámkou „na saka nepúšťať“ :-)

 
jasminova
15 příspěvků 25.03.15 18:47

Tzv. „ibagaťár“ :D, to si pamatuju taky :)

 
Flash_Gordon
91 příspěvků 25.03.15 18:16

A pak někomu věřte. Zlatá konfekce, kde dostanete za přívětivé peníze, mnohdy i přívětivou muziku.
Horší u těch co neví a zaplatí nemalé částky za takový paskvil:(
Díky bohu (jinak jsem ateista) tedy za podobný články..

Lukáš

 
JMaravelo
486 příspěvků 25.03.15 21:33

@Flash_Gordon Jenže ono je to dvojstranný. Pokud chcete vystupovat někde v opravdu dobré společnosti, vzít si tam sako z HM je prostě blbý. Ne proto, že to je sako z HM ale proto, že prostě jako sako z HM vypadá. Navíc ne každý má konfekční postavu a zkuste hledat prodlouženou dýlku :D Často jste rád když maj „M“ :D Takže ok, jste už dospělý muž a rozhodnete si pořídit kvalitní sako, které vám i sedne. Ale dejme tomu, že když už dete do takové investice, rozhodl jste se na sobě zamakat. A tak taky shodíte pár kilo a naberete hrudníček. Nojo, ale oblek hned sedne úplně jinak a v pase máte místa, že už to ani na 80tky nesvedete :D

(ilustrační obrázek klasického krabičáku :D )

No a to pak člověku prostě nic jinýho nezbude.

 
Flash_Gordon
91 příspěvků 25.03.15 21:55

Neustále všude čtu o HM (chápu, nabízí se to). Udělám zde však chtě nechtě reklamu Mangu, Van Graafu a další. Dá se dobře vybrat jak co se týče materiálu, střihu,.. Klíďo bych si zde vybral kousek i do lepší společnosti a zapadnu. Příznivé ceny má i italský Boglioli, v Napoletanu vám v rámci ceny i sako poupraví atd. atd. Chápu účel měřenek a obleků na míru, ale stejně si myslím, že když si člověk najde značku v konfekci, dá se to zvládnout. Pokud se nejedná ryze o atypika.

 
JMaravelo
486 příspěvků 25.03.15 22:29

@Flash_Gordon Nechal bych to u toho „dá se to zvládnout“… Do týhle diskuze se pouštět nechci, protože předem vim kam by to vedlo. Sám si kupuju saka „na jedno použití“ (rozumějme jednu sezonu), ale nadřadit je kvalitním sakům za 10K+, ať už šitým nebo od designerů, to chce slušnou dávku kuráže podle mě.

 
Eden_Prime
3472 příspěvků 08.04.15 13:02

Ve Van Graafu je i Hugo Boss a dalsi trochu lepsi konfekce, srovnavat to s Mangem je kravina :-) Konkretne Mango mi pripada uplne hrozny co se tyce materialu. Z nejlevnejsich konfekci je docela v pohode pansky Next a pansky Esprit, obcas tam kupuju muzi saka na pobihani venku.

 
815
739 příspěvků 25.03.15 18:24

Mne by strasně zajímalo, jak snoubenec nakonec dopadl… Jestli mu zbyl čas na „druhý pokus“ v jiném salonu, nebo si nakonec musel vystačit s nějakým jiným oblekem..?

Příspěvek upraven 25.03.15 v 18:30

 
snoubenkagentlemana
1 příspěvek 25.03.15 23:17

Oblek jsme objednali v jinem salonu, nyni je v procesu vyroby. Do svatby by se to melo stihnout. Snad :-)

Příspěvek upraven 25.03.15 v 23:19

 
Fatabuna
148 příspěvků 27.03.15 12:04

Blahopřeju vám k snoubenci, kterému záleží na tom, jak vypadá, a nenechá se odbýt, když ví, že je v právu. Držte se ho, dotáhne to v životě daleko! Moc držím palce, aby nový oblek splnil vase očekávání a byl hotový včas.

 
sosha  25.03.15 19:02

Za ty prachy, nekupte to, že..

 
MP Helena
78 příspěvků 25.03.15 19:06

Máme velmi dobrou zkušenost s panem krejčím Gustavem Šimůnkem v Praze u Veletržního paláce. V konfekci na manželovu postavu opravdu nikde nic neměli a oblek na míru je velice pěkný a z kvalitní vlny za asi 16tis. (teda jen sako a kalhoty).

 
Fatabuna
148 příspěvků 27.03.15 12:08

Kontakt na pana Šimůnka si ukládám. Zabodoval u mě tím, že si říká „krejčovské práce“ a ne „oděvní atelier“.

 
Havrenn
7 příspěvků 25.03.15 20:49

Díky za článek. Měla bych jedno velké přání na stejné téma: byl by někdy nějaký obecnější osvětový výkladový o tom, jak má co kde padnout, zejména od pasu nahoru? Často nevím, po čem přesně se v obchodě dívat, abych měla jistotu, že daný kousek mi správně sedí, a případně (pokud mám dojem, že to nějak není úplně ono) jaký jiný model (tady užší, tady vykrojenější…) by pro mě byl vhodnější. Kudy má na prsou procházet šev u princesového střihu? Kam mají sahat záševky? Když se mi špatně hýbe pažemi, tak je asi sako moc široké v ramenou? Je nějaký rozdíl v tom, kde mají být nasazené rukávy od úpletového trička a třeba od nějaké tužší košile? Nejsou na mě ty rukávy moc úzké? Atd. Na některé otázky jsem si časem našla nějaké přibližné odpovědi sama, trochu mi pomohl základní kurs šití oděvů, ale další otázky tím jen vyvolal. Určitě nejsem sama, komu by takový článek moc pomohl – ať už při šití, nebo prostě při nákupech…

 
Martini90
159 příspěvků 25.03.15 21:48

Souhlasím! A za podobný článek se též přimlouvám (nebo spíše sérii článků).
A to, prosím, nejen o ženách, ale také o mužích.
Zjišťuji totiž, že u sebe, resp. u žen obecně, dokáži odhadnout, co kde jak upravit, co je špatně apod. Prostě nakupování s kamarádkami, s mamkou a čtení zdejších článků mi třeba i něco dalo.
S čím ale stále tápu, je jak má správně co padnout chlapovi. Přítel naštěstí něco málo načteno má, takže se něco málo vyzná v materiálech, provedení, ale žádná sláva. A ráda bych si tudíž rozšířila znalosti na tomto poli.

 
ATEH
45 příspěvků 26.03.15 20:03

V zásadě se dá říct, že dobře padnoucí oděv má hladce kopírovat postavu. Tzn. nikde nedělá faldy, nekrčí se, nezařezává ani nepropadá.
A to nejdůležitější - musíte se v oděvu dobře cítit, být schopná pohybu. Což na druhou stranu neznamená, že ve vypasovaném sáčku můžete cvičit prostná ;-)
Nedá se přesně stanovit, kudy např. má probíhat zmíněný princesový šev. U vypasovaných šatů/blúzky je to nejčastěji středem ňadra, ale oděv se dá zpracovat i tak, že bude značně posunut ke straně a nebue se jednat o závadu.

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 27.03.15 06:58

@ATEH
Souhlasím a ještě přidám navazování a sestavení vzorů. :o) To je taky někdy pěkná trága.
Ada má námět. :o)

 
marmota-b
529 příspěvků 08.04.15 17:06

Podstatné je, aby ohyb švu byl přesně na prsou a ne kousek nad nebo pod… Což někdy může být i kombinace podprsenka + střih oděvu. (A často, obávám se, v tom hraje roli i to, že konfekce je většinou šitá na menší velikosti košíčků. Pak je to buď moc těsné přes prsa a krabatí se to, nebo je to vůbec moc velké.) Podobně by záševky měly vést k prsní bradavce/nejširšímu místu prsou, ale obvykle končí kousek odtamtud (jak daleko myslím záleží na konkrétním modelu, u těsnějších modelů to bude dost blízko, u volnějších je možná větší vůle).

V nemožnosti hýbat rukama hraje mnohdy roli nejenom rozměr, ale i střih - tvar rukávové hlavice + hloubka průramku. Třeba kombinace hlubšího průramku s užším rukávem, ze kterého vyjde úzká a vysoká rukávová hlavice, která člověku „připlácne“ paži k tělu bez velké vůle k pohybu. (Potom nepomůže ani to, že je snad rukáv nahoře navolněný.)

 
andiedvorakova
331 příspěvků 25.03.15 21:06

Ještě, že pán se nenechal přemluvit. Hodně lidí by takový oblek převzalo. Bohužel, stejně jako může existovat dobrá konfekce, tak může být i špatný krejčí…

 
Aramisska
63 příspěvků 25.03.15 21:21

Pán zaslouží obdiv, že chyby viděl…nejsou tak moc výrazné pro neznalé oko. Ale když může dát za sako 30 tisíc, asi ví něco o padnoucím obleku!

 
JMaravelo
486 příspěvků 25.03.15 21:24

SUPER!!! článek! Naprostá špica a myslím, že tohle řekne o saku a co si hlídat víc než dodnes řekli všichni blogeři, módní pekla a muži v česku dohromady.

Bohužel tyhle řemesla dneska už moc nefrčí a tak sám nevím, kam si nechat svoje saka dát upravit.

 
Sarto
3 příspěvky 28.05.15 15:09
  • La Sartoria, Haštalská 9. Praha 1


Bezkonkurenční úpravy pánského šatníku

 
JMaravelo
486 příspěvků 25.03.15 22:29

Příspěvek byl smazán protože Maravelo je popleta! :D

Příspěvek upraven 25.03.15 v 22:30

 
LCH  25.03.15 22:51

Opravdu vydařený článek a tak zmršené sako jsem neviděl ani na tržnici, hlavně tedy mne dostala ta propadlá hlavice.
Osobně je pro mne sako noční můrou a to na míru ještě více. Mám docela velký hrudník, takže i když mi jedna návrhářka zcela poctivě a kvalitně ušila sako, odstávaly klopy a to mi na knoflíky bylo dobře, žádné pnutí. Nakonec to musela v bývalém Moravolenu vytvarovat na panně párou jedna naše známá, pak už to problém nedělalo.

Příspěvek upraven 26.03.15 v 09:13

 
baltik
1704 příspěvků 26.03.15 07:10

Když nemůžeme jmenovat, který je ten spatny salon, muzeme jmenovat, který je dobry? Uvazovala jsem, ze bych dala poukaz na oblek (nebo příspěvek na nej) bratrovi k narozeninam, tak abych se nenapalila

 
lindiste
347 příspěvků 26.03.15 09:10

Nesouhlasím. Takový člověk nemá v politice co dělat. Že se to tak děje, je věc jiná.

 
Morže
1091 příspěvků 26.03.15 09:22

Nejprve jsem si říkala, že se tady hnidopiší v detailech, na která bych si musela brát lupu a na která se musím soustředit, ale když jsem si dále v článku dočetla, že to má stát třicet tisíc, tak potom tohle chápu. Taky bych očekávala perfektní dokonalý oblek, nikoliv propadlou hlavici a nahromaděnou látku v podpaždí.

Příspěvek upraven 26.03.15 v 09:22

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 26.03.15 12:57

Já bych tedy očekávala, že když jde o úpravu na míru, mělo by to vypadat „po“ lépe než „před“… Ať už za osm, nebo za třicet.

 
Mylady2
12409 příspěvků 26.03.15 13:09

Předpokládám, že fotky jsou pořízeny na zkouškách obleku. No a už podle pozadí vím, že tam bych si nic šít nešla :-) snad druhá volba salonu byla lepší

 
pabylka
880 příspěvků 26.03.15 14:01

@baltik Vývoj Trešt - http://www.vyvoj.cz/

 
HannaJosefsson
25 příspěvků 26.03.15 14:32

30 000! a ten pristup.. :-O

 
Go-lightly
3428 příspěvků 26.03.15 17:59

Mě nejvíc štve ten přístup: vymlouvání a osočování zákazníka. Už chybí jen, aby řekli: „nojo, pane, s takovouhle postavou vám nebude sedět nic, vy buďte rád za tohle!“ Ale taky bych byla za zveřejnění názvu salonu, jinak se nepolepší. Teď měla Blondýna článek o podfukách na Slevomatu, a už to komentovali na Lidovkách a už se ozval FSC, že jejich certifikát mají neprávem, že je zkontrolují…

 
JMaravelo
486 příspěvků 26.03.15 18:28

Tak to to vzalo slušný vobrátky s tou blondýnou :D Taky sem to četl, ale nesledoval, dík za info :D

 
ATEH
45 příspěvků 26.03.15 18:01

Těší mě, že jsem měla možnost po síti konzultovat fotografie a přispět ke zdárnému výsledku. V tomto případě odmítnutí zakázky :-) Nejspíš bych se hanbou propadla, kdyby mi takové psí kusy dělal oblek na zákazníkovi i při první zkoušce ne tak při dalších.

 
Trubycka
67 příspěvků 26.03.15 19:13

Tady platí staré známé - nechci slevu zadarmo… :-)

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 27.03.15 07:01

@Trubycka
A to myslíte vážně? Možná jsem Vás nepochopila. :-(

Příspěvek upraven 27.03.15 v 07:01

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 27.03.15 06:55
Ale..

Mě prudí ponejvíc to, že profesionalita řemesla, která nám byla vštěpována s každým stehem se dnes patrně považuje za sprosté slovo.

Myslím, že jméno salonu by se zveřejnit mělo. Když ne tady, tak jinde. Ne každý je znalý věci (nebo nad tím nepřemýšlí) nebo nemá sílu se dohadovat.

Já jsem vyučená dámská krejčová, ale ty jednoduše odstranitelné chyby na saku vidím. Vnucovat takto odvedenou práci a ještě zákazníkovi tvrdit, že je to v pořádku, by mi moje svědomí rozhodně nedovolilo.

 
Ascari
315 příspěvků 27.03.15 07:37

Pokud salon ústy svého zaměstnance přizná, že si klidně nechá (chce nechat) zaplatit i za chybičky, tak to by tady mohlo být i se jménem tučným písmem.

 
prouzzek
6 příspěvků 27.03.15 11:01

Zajímalo by mě, co na švadleny/krejčové platí, aby zálohu vrátily? Na svatbě jsem se vdávala v šatech s dírkou v podpaží, protože je krejčová ušila na poslední zkoušku přes hrudník tak úzké, že je nebylo možné zapnout, natož v nich dýchat. Zálohu by prostě nevrátila, navíc bych se neměla v čem vdávat. Špatnou zkušenost mám i se zimním kabátem, který se začal trhat ve švech v podpaží během 2 týdnů. Zašít ano (to znamená, že se začne zase trhat, když je prostě úzký), přidat centimetr látky nejde a zálohu vrátit taky nejde… S křížkem po funuse můžu všem doporučit předat předem písemné požadavky k podpisu a dělat si z každé zkoušky fotky.

 
ATEH
45 příspěvků 27.03.15 14:30

Obava o dobrou pověst? Tak by to nejspíš bylo v mém případě, dodnes se mi však nic takového nepřihodilo. Každý se někdy může „utnout“, i mně se zadařilo, jen jsem v těch dvou tří případech měla velké štěstí, že materiál šlo dokoupit, takže zákaznice se o mém pochybení ani nedozvěděla. Pokud pracuji s nenahraditelným materiálem a složitým případně těsně vypasovaným střihem, dělám si aspoň částečně zkušební model z něčeho laciného/jinak nepoužitelného, který odzkouším, změny zanesu do střihu a následně pracuji s finální látkou. A především kreslím velice přesné střihy, které několikrát kontroluji.
Každopádně zakázka by měla mít dostatečně široké švové přídavky (ne vždy je to možné), aby se šaty daly povolit. Bylo by nesmyslné vyřadit ze šatníku dobře zpracované sako z kvalitního tvídu jen proto, že jste o pět kilo vyrostla ;)

 
Myrtila
230 příspěvků 27.03.15 15:02

@prouzzek A Vy jste si u ní kupovala látku na ty šaty a kabát, nebo jste měla svou? Já si teda vždycky látku kupuju sama, švadlena maximálně dodá podšívku, a zálohu jsem nikdy neplatila a asi bych se i cukala, kdyby to po mně chtěla - mám u ní materiál, který mě stál nějaké peníze, a už proto se pro ten výrobek vrátím. Naopak mě u jedné hodně drahé látky napadlo, že kdyby to švadlena zmastila, asi bych ji chtěla zaplatit - a ji samotnou od sebe napadlo to samé, takže nejdřív šila zkušební model z nějakých svých zbytků, u něj jsme vyladily střih a až pak se pustila do té mé látky.

 
prouzzek
6 příspěvků 28.03.15 20:05

@kolúch Volala jsem na ČOI a tam mi právě řekli, že záloha vymahatelná není, pokud neexistují prokazatelné důkazy o nedodržení smlouvy (tj. podepsané požadavky, fotky ze zkoušek, atd.). Na emaily zásadně neodpovídala, vše jsem měla domluvené na místě nebo po telefonu. Zbylo by mi akorát se soudit s nulovou šancí na úspěch, neboť mi důkazy chyběly, neměla jsem ani svědka a zkoušek se kromě krejčové účastnila i majitelka butiku, která šití zprostředkovala, takže by na mě byly dvě.

@Myrtila Látku jsem měla také od ní. Jedná se o butik doporučený zde na Módním Pekle, takže jsem to brala jako pozitivní recenzi a ničeho se nebála. Majitelka butiku vystupovala velmi příjemně, dokud jsem si nezačala stěžovat na zmíněné nedostatky. Také jsem si vyslechla, jak jsem náročná a jak si vymýšlím.

 
Myrtila
230 příspěvků 28.03.15 20:18

Pokud jste měla látku od ní, tak zálohu chápu. Ale to jednání už méně, no… Když máte kontakt s pozitivní recenzí tady z MP, tak můžete zkusit přidat její jméno, poměry sil v recenzích tu budou vyrovnané a další zájemce si o ní bude moct udělat komplexnější obrázek.

 
kolúch
445 příspěvků 28.03.15 09:56

Raz sa k tomu vyjadoval v rozhlase človek zo Slovenskej obchodnej inšpekcie, v ČR by tie predpisy mali byť obdobné. Ak krajčír ušije odev, ktorý nesadne a ide napríklad o svadbu, ples, t. j. niečo s presným termínom, tak nie len, že uhradí vami dodaný materiál, ale má platiť i šaty, ktoré ste si museli obstarať ako náhradu. To, že by sa to zrejme riešilo až v občianskoprávnom spore, to už je iná vec.
A jeden strašne starý vtip. Pán si dával šiť oblek u krajčíra a na každé miesto ktoré nesedelo alebo ťahalo mu krajčír radil, že sa má viac vytočiť a nadvihnúť ruku a neohýnať nohy v kolenách atď. Nakoniec pán vychádza v obleku na ulicu celý poskrúcaný, nohy neohýba, plecia každé v inej výške a komentujú ho dve dámy „Pozrite ten chudák postihnutý… Ale ako perfektne mu sadne oblek!“ :D

 
Go-lightly
3428 příspěvků 29.03.15 08:37

@prouzzek Já bych jí pohrozila zveřejněním. Ono by bylo nejlepší, kdyby existovaly stránky, kde by se podobné nehoráznosti zveřejňovaly, a kdyby byly hodně známé, aby fušéři dostali strach, že budou vyhlášení a že neseženou zákazníky. Zčásti to dělá Blondýna, ale jen nárazově, to by chtělo systematičnost. Prostě virtuální obdobu maloměstského korza, kde mohla nespokojená zákaznice zničit švadleně pověst i živnost.

 
MP Helena
78 příspěvků 13.04.15 12:57

Jo, bylo by to dobré, ale jenom pokud by bylo jisté, že se uveřejněné opravdu stalo. Zničit někomu pověst je velice snadné, i když je to naprostý výmysl. A na internet se dá dát úplně cokoli.

 
PetraVondra
1 příspěvek 02.04.15 12:07

Skvely clanek. S pritelem za sebou mame podobne extempore s kosili „na miru“. Dostal ode me poukaz do jednoho znameho obchodu v centru Prahy k Vanocum. Uz prvni mereni bylo silene, slecna jej premerovala zhruba 5×, nechapala jsem, ale zustavala v klidu. Hotovou kosili pritel vyzvedaval beze me a ani si ji nevyzkousel. Doma jsme zjistili, ze ma ramenni svy spadle na ruce zhruba o 2 cm. Zepredu se na to koukat jeste dalo, ale zezadu to bylo otresne. Kosili jsme vyrazili reklamovat. Kdyz ji na sebe v obchode oblekl, prvni reakce te same slecny, co ho merila byla, co se nam nezda, ze je to v poradku. Studovala jsem odevnictvi, zamerene na siti, tak o tom neco vim a neverila jsem vlastnim usim. Problem jsem ji popsala, nakonec sama uznala, ze to tak opravdu je. Slecna trvala na posunuti svu o 1 cm, coz jsem ja rekla, ze stacit nebude a ze si myslim, ze pokud jen posunou sev, tak se problem projevi u pruramku, bylo to proste na presiti celych rukavu i pruramku. Slecna se mnou nesouhlasila, tak jsem ji nechala, at dela, co si mysli, ze je spravne. Po oprave a pri dalsi zkousce se stalo presne to, ceho jsem se obavala. Ramenni sev nebyl posunut dostatecne (kosile za temer 2500 by nemela strihove vypadat jako konfekce) a navic bych rekla, ze nakonec i upravili pruramky, uz vsak ne rukavy. Dopadlo to tak, ze se mu rukavy v pruramku skoro az pretacely, navic na jednom rukavu na vrcholu vznikl jakysi hrbolek. Tentokrat s nami reklamaci resil pan, jehoz prvni reakce byla - co se nam nezda. Me se v tu chvili uz rinula krev do hlavy. Kosili jsme opet neprevzali. Priteli byla oblecena zkusebni kosilu (ktera mu v ramenou sedela naprosto fantasticky) a byl znovu premeren. S obsluhou jsme se dohodli, ze bud kosili jeste jednou upravi nebo usiji uplne novou. Byli jsme sice nastvani - resilo se to uz treti mesic, ale vidina vysledku nas uklidnila. vtipne vsak je, ze vsude v obchode, na jejich webu, na poukazce atd pisi, ze delaji kosile na miru. Me pan prodavac vsak ubezpecil, ze oni vlastne kosile na miru nedelaji, ale delaji prave merenku. Uz mi trochu cukalo oko. No, korunovali to druhy den, kdy priteli zavolali s tim, ze nejsou schopni uspokojit nase naroky a vraceji nam penize… Takze tak.Jen me mrzi, ze jsem cely prubeh oprav nefotila, protoze podle me by uz nic dalsiho tedy sit nemeli.

 
Sharpfolks
16 příspěvků 17.04.15 17:25

Vynikající příspěvek.

 
janamarie
23 příspěvků 13.05.15 16:56

Nemáte zkušenosti s obleky od MTM fashion a Galard? Cenově kolem 20 000 Kč.

 
Andrejova
1 příspěvek 27.02.16 17:58

Nabízím Vám ušití pánského obleku na míru, kdy můžete být přítomen u stříhání Vašeho obleku. Tzn. žádná měřenka, žádné zkoušení již připraveného obleku, prostě ušití na míru od krejčího. Totéž platí i u šití pánských košil. andrejova@krej­covstviandrej­.cz

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Tunel do devadesátek

Mezi ty úchvatné fotky z fashion weeků by se hodilo nějaké hezké... Celý článek

Vyhrňte si rukávy

Po delší době zas něco pro pány: představte si, že vyrazíte na ples... Celý článek