Proboha, ty černý šaty hned na začátku jsou úžasný! Ještě do nich
mít postavu. ![]()
Oscar de la Renta podzim/zima 2013
13.02.13 | autor Ada
Chtěla jsem to zařadit až do některého souhrnného článku s více přehlídkami, ale prostě to musíte vidět hned. Oscar de la Renta nezklamal a na přehlídce vybalil tolik krásy inspirované klasickou haute couture, až se tajil dech.
Oscar si nepotrpí na minimalismus, jeho stylem je glamour s nádechem starých dob, které tento návrhář ostatně zažil. Letos mu bude 81 a jeho kariéra v módním byznysu se táhne už přes 60 let.
Co bychom si měly na příští zimu pořídit? Pouzdrové šaty a dlouhé kožené rukavice, černé, ale i barevné (červené, tyrkysové, fialové, fuchsiové):

Zdroj: vogue.co.uk
Výrazné náhrdelníky s velkými barevnými kameny:

Zdroj: vogue.co.uk
Kombinaci kachní modři a limetkové zeleně:

Zdroj: vogue.co.uk
Ale hlavně úchvatné společenské šaty, které od Oscara čekáme především. Kdo na to má tělo, měl by mít aspoň jedny "tekuté" šaty ve stylu zlatých časů v Hollywoodu, ušité z hedvábného saténu:

Zdroj: vogue.co.uk
Celkový styling šatů z jemného sametu také odkazuje na hollywoodský glamour. Ulíznuté vlasy se stopou kladené vlny, podmalované oči a "srdíčko" na rtech, jaké si malovaly herečky v němých filmech 20. let. Velké art-decové náušnice a starobylá ozdoba v dekoltu.

Zdroj: vogue.co.uk
Černé sametové šaty jsou pošité něčím, co vypadá jako jedna velká krajková aplikace.

Zdroj: vogue.co.uk

Zdroj: vogue.co.uk

Zdroj: vogue.co.uk
Rokoková výšivka na pro Oscara typické zářivé barvě:

Zdroj: vogue.co.uk
A ještě jedna výšivka, která připomíná práci na rokokových šatech nebo starých kněžských ornátech, k tomu motivy jako z toile de jouy. Kdepak, honosné vyšívání hned tak z módy nevyjde, pokud vůbec někdy.

Zdroj: vogue.co.uk

Zdroj: vogue.co.uk
Naprostý souhlas, ty první černé šaty jsou skvělé! A s těmi
rukavicemi a lodičkami a opaskem to tvoří dokonalý outfit! Kožené kalhoty
na obrázku pod nimi se mi taky líbí, hlavně v kombinaci s černou
průhlednou látkou ![]()
Jo, taky jsem je chtěla hned komentovat… Ty na průsvitném podkladu jsou
taky parádní, i když méně… užitné
… ale
koukám správně a jsou to našité stužky?
Jak jsem ovšem řekla, ty první černé jsou i velmi „užitné“, přesně
ten typ módy, který si člověk může s úspěchem z módní přehlídky
převzít do vlastního života…
Staci jist listek salatu denne, par let v kuse a pak postava kostry bude. Saty jsou krasne to ano, jen me desi, ze jestli jak se rika fotky pridavaji kila, jak slecna vypada nazivo.
Je pravda, že když budete jíst lístek salátu denně, tak za chvíli
budete mít nejen tu postavu, ale i ty peníze na ně ![]()
Ty poslední modré šaty jsou neuvěřitelné. Dokonalá kombinace barev. Netuším, kolik to může stát, ale cítím silné nutkání, abych přestala jíst a za ušetřené peníze za potraviny si pořídila tuhle nádheru.
Koníky dole bych sice nemusela, ale jinak se mi taky líbí moc. Brala bych je i s těma botkama, ač si jinak na mašličky na botech nepotrpím.
Ty prvni cerne saty jsou bozske a pritom tak jednoduche! ale chtela bych skoro vsechny:) pro zacatek jsem si objednala aspon limetkovy svetrik v Lindexu
Saty jako sen…tak uchvatne krasne, bohuzel zcela mimo muj dosah. Nezbyva, nez je obdivovat stejnym zpusobem, jako obrazy v galerii. To je pane talent, smekam.
Zbožně vzdychám a stávám se oddanou členkou kultu absolutní a
dokonalé nádhery. Však je to taky to jediné, co s takovými šaty můžu
dělat
, bohužel…
Týýýýjooo, zavolejte kněze! Co se to té chudině v červených šatech stalo?? Šaty dobré, ale to líčení! Dobře, dobře, když jsme na tom Módním pekle, tak já přivřu oči a odmyslím si to. I když musím uznat, některé kousky bych sama ráda vlastnila ve skříni.
Jo, to líčení je… divné. A ty urousané vlasy taky moc nevypadají jako účes. Jak jsou ty šaty přenádherné, tak s tím make-upem a vlasovým stylingem trošku šlápli vedle, řekla bych…
Hm, koukám, koukám, že mi nezbude než se intezivně začít věnovat bohatnutí. Doufám, že to do podzimu stihnu…
Super, limetkové mám tričko a šátek z New Yorkeru nese stopu po modré
kachně. A když něco, svedu to na de la Rentu
. Ne
vážně, je to vydařené.
A vidím i střevíčky jak pro Popelku, žádná kopyta na vysoké
platformě. Hned se mi líp dýchá…
Šaty
jedny krásnější než druhé – a především také velmi velmi ženské.
Oscar prostě ví, co dělá ženu ženou. Což se až tak nedá říct
o vizážistech, protože ani na jednu z modelek by nešlo uplatnit staré
české přísloví: „Vlasy, koruna krásy“ – jsou oškubané jak kuřata
po popravě.
Nevěděla jsem, že existuje barva kachní modř a to mám tenhle odstín modré strašně ráda… ale ten název mě fakt baví, chci vidět modrou kachnu!!!:D
Teď už jde jen o to, zda to teda neměla být " kačeří modř", protože kachna na sobě té modré moc nemá a nebo jde právě o ten malý flíček…Jinak teda první černé šaty jsou naprosto geniální, překonat je mohou jen ty rudé…to je tedy podívaná
Mě ta hlavička připadala taková modrozelená, ale podle článku o barvách odpovídá kachní modř těm peříčkům
Příspěvek upraven 14.02.13 v 09:36
Tato stránka disponuje i představením barev, buttonek nahoře…Tam je Kachní modř definována takto „Doslovný překlad by byl "čírková modř“ – je to barva per na křídlech čírky, ptáka podobného kachně. Podobnou modrou ale mají na křídlech i u nás běžnější kachny divoké."
Francouzi mají „kačeří modř“, je to taková temně modrozelená
barva. Byla jsem ve Francii v textilce poučena, že ji milovala madame du
Barry
. Moc platní jí to nebylo.
Asi zůstanu u té naši kačeny divoké, čírku modrou jsem v životě
neviděla a na obrázku jsem na ni nic modrého nenašla, možná je to tak
tajemné, že je to vidět jen za letu…a je to vlastně jedno, hlavně že
víme, co se nám líbí ![]()
Jak moc záleží na odstínu barvy, že? Modrá se zelenou dokáže být
úžasná, stačí se podívat na moře, jak vytváří nádherné modrozelené
spektrum. A pak dokážou být tyto barvy v odstínech, že jsou spolu jako
pěst na oko.Taky občas vídám… ![]()
Och, to je nádhera. Ty černé, ty modré s výšivkou, ten kabátek a ty
detaily…no, vlastně skoro všechno je úžasné. Jdu si vsadit sportku
.
Až na zvláštní líčení očí modelek je to nádhera, šaty, rukavice,
výšivky i boty – proč tak nechodíme oblékané všechny ![]()
O prachy by možná ani tak nešlo, ale v černé jsme nějak
spokojenější…nechceme vybočit z nudné řady.
Bydlím v 40 tis. městě…barevné kombinace, které nosím jsou
ohodnocovány jako velice extravagantní.
Celá přehlídka je úžasná…limetkový svetr již vlastním…tak ještě
třeba pořídit něco z kachní modré ![]()
A ty první černé šaty…naprostý souhlas se všemi…nádhera.
Ne, to neni o vybočování z řady. V Čechách vládne pohodlnost džínů, mikin a tenisek. To je smutný fakt. Ženy neukazujou, že jsou ženy, a já se modlím za den, kdy jim to dojde. Kdy přestanou ujíždět na „sportovně elegantní“ módě. Už jen ten název mě děsí.
Ano „sportovně elegantní tenisky a k tomu černá softshellová bunda a zapíchnem to rádoby elegantní kabelkou“…naprostá většina žen.
Já bydlím na vesnici s 1000 obyvateli a pracuju na malém městečku.
Moje záliba v barevných lodičkách nebyla sice ještě úplně pochopena,
ale těší mě, že jsou na to zatím kladné reakce a pár kamarádek už si
koupilo alespoň barevný svetr ![]()
…jen do toho!! Někdo musí začít bojovat se stylem „funebrák“!!! Pravda, na vesnici či menším městě to jde hůře, ale časem se přidají i ostatní. Držím palce.
Dívky s „hollywoodskými vlnami“ spíš vypadají, že si nepovedenou trvalou 3 týdny nemyly a pak ještě zmokly… Ale šaty i boty super, barvy skvělé, přemýšlím, zda by mi slušela limetková.
Trochu s Váma nesouhlasím, dobře, ty poslední dvě jsou jako by je
někdo právě vytáhl z rybníka, ale zbylá šestice není vůbec
k zahození.
Máme hodnotit oblečení, ne modelky ![]()
Jo, tak já to chápu, samotný se mi ty dv ěopravdu nelíběj..ale snažím se to nezařadit do hodnocení modelu
No jeste abychom nadavali na styling a vahu modelek. copak jsme na novinkach? Sane borovy doprdeleuz. Opravdu by pak schazelo jen “To by manza cubrnel, kdybych v tom sla do samozky.“ Koukejte na saty, ne na modelky.
Kombinace kachní modři a limetkové zeleně mě doslova uchvátila, to si snad vytisknu a pověsím nad postel.
Nádhera, nevím na co koukat dřív. Tekuté šaty v malinové barvě mě
dostaly, ale limetková s kachní modří taky vypadá luxusně. Teď ještě
kde takové šaty koupit ![]()
Naprosto ma dostali tie posledné modré, tá výšivka je ako z pravej opátskej knihy. A kožušinový kabát pri kombinaci kachní modři a limetkové zeleně to je to pravé. Áááááách…
Ej veru ach. som v pokušení strčiť sestre pod nos obrázok, či by mi
ich zvládla ušiť (nebite ma prosím za nelegálne kopírovanie), láska na
prvý pohľad je sviňa ![]()
Dlouhé rukavice, ty první šaty, limetkově zelená, „tekuté šaty“ – aspoň jedno z toho musím mít! Na ty rukavice jsem se letos dívala v Mangu. Stály tisícovku a prakticky jsou mi úplně k ničemu, takže jsem je tam s těžkým srdcem nechala ležet, pro studentku je to přece jen moc za rukavice, které bych neunosila. Přehlídka je nádherná, ale ten make-up mi připomíná ne divu z 20. let, ale seriál Walking dead…
Nejlepší černá na tělové http://www.vogue.co.uk/…s/gallery/37
když jsem se dívala na fotky z NY fashionweeku nadchnul mě právě de la
Renta a Carolina Herrera
http://www.vogue.co.uk/…s/gallery/33
http://www.vogue.co.uk/…s/gallery/23
http://www.vogue.co.uk/…os/gallery/4
oprava – večerní šaty Marchesa jsou ještě úchvatnější
kdybych byla nominovaná na Oskara oblékám se jedině u nich ![]()
Příspěvek upraven 14.02.13 v 10:21
Ano!! Dlouhe kozene rukavice nutne potrebuji uz nekolik mesicu.. Ale nikde me nezaujaly:(( jemnoucka matna kuze.. Na me kratke prsty.. Kde je sezenu??
Na každém modelu se mi něco líbí, miluju ty červené večerní šaty a krajku na černých sametových… ale děsí mě modelky, jsou strašně nehezké…
Ty modelky v plesových šatech vypadají, jak kdyby je někdo vytáhl
z rybníka PO JARNÍ OBLEVĚ. Humus, humus na entou.
Jinak holky nevypadají až tak zle a modely se mi líbí, i když výšivky
bych si klidně odpustila. Do černých šatů a kachní sukně bych
šla hned.
Ještě se mi asi nestalo, aby se mi v článku líbily úplně všechny fotky z nějaké přehlídky. Ale i když jsem už několikrát rolovala nahoru a dolů, můj názor se nezměnil. Několika slovy: krásné, ženské, inspirativní…
Tohle mi nesmíte dělat, musela jsem si hned koupit metr saténu na halenku
a 2 metry potištěného sametu na sukni (inspirace obrázkem 3 řada vpravo)
jen barvy jsou v jiné kombinaci (tyrkysová a šedo-purpurová)… ale ono je
vlastně dobře, že mi nezbude na jídlo ![]()
jinak nutně musím mít ty první černé šaty i s rukavicemi
Ach, to je krása! Ještě že na to nemám peníze a nemusím se tedy trápit tím, že na to nemám ani věk a postavu!:-) krásné pokoukání
Úžasné věci! Ale dodnes jsem nepochopila, proč jsou někdy modelky nalíčené tak, aby vypadaly jako Smrt…
Oukej, tady bych si už vybrala i já. Ty první černé šaty jsou bezva. A dokonce se mi líbí i ten kabát s kožešinou, přestože já kožešiny nějak nemusím. Pan návrhář je šikovný, to se mu musí nechat.
Modelky jsou však věc jiná, některé vypadají opravdu jako když zanedbávají základní tělesné potřeby. Akutně by potřebovaly sprchu a jídlo. Nebo že by zkoušely tu bezšamponovou metodu?
Jsou krásné, ale nese to sebou více problémů, postavu bych na ně
měla… Jenže většinou to bývá tak, že dokud je na ně postava, tak
nejsou peníze a později sice už možná peníze jsou, ale ta postava není,
co bývala… ![]()
…čočky mám přilepené na monitoru!!! To ani není možné, že všechny modely jsou nositelné. Elegantní, nápadité, barevné… „Děda“ je dobrej – UMÍ! Jdu oprášit šicí stroj…
Poslední modré? fialové? šaty s neuvěřitelnou výšivkou – asociace: ilustrace v Dekameronu od Bocaccia…
Šaty jsou vesměs nádherné, ale kdykoli sjedu na modelku v červených
„tekutých“ šatech Oscara de la Renty, neubráním se smíchu…ten výraz
v tváři v kombinaci s make-upem nemá chybu, stejně jak němé
grotesky! ![]()
Přesně! Ta rtěnka a botičky tomu dodaly dokonalost! TAHLE kombina ce je
inspirativní (limetka + kachní modř + malinová červeň)! (limetku
s kachní modří už jsem zkoušela a patří mezi mé oblíbené kombinace
při náladě na trochu ztřeštěnosti) ![]()
Ado, díky za článek!
Marcheesa mi pripomnela Ady lonske plesovky.Jen jim to nejak hraje vetsi symfonii.( nic priti ade, te to nevysivalo 10 hladovych asiatu) i tak mi snad asi dosla ta lonska idea
Samá nádhera, úplně nejkrásnější ty červené a limetkové a černé…úplně všechny. Klobouk dolů před uměním starého pána
Božííí. Alespoň jedny z nich bych brala. S tělem problém nemám, v tomto případě to bude spíš o stavu konta. Béé.
Krása nesmírná. Kachní modř s limetkou – hmmmm. Černé šaty luxusní a večerní róby jakbysmet. Opravdová nádhera a vše nositelné. Výšivky bych nemusela, ale dovedu si je představit na někom jiném.
Kolegové a kolegyně, kdo by si chtěl smlsnout na líčeni modelek, jakási “erudovaná spisovatelks přes malovátka“ se na Idnes pohoršuje nad novými trendy líčení, jež prý udává fashion week.Tam se Vám bude líbit! Jinak celý FW je inspiraci, ne nutně o určovaní trendu-mainstreamu. Pohoršovat se, ze to modelce nesluší jako. princezně vymydlene je mimo tema, resp to ukazuje na nepochopeni principu prehlidky. jedním z nich je odlisit se, hledat novy smer. Trousene poznamky maji stejmou vypovedni hodnotu jsko stat pted obrazem Mondriana a hulákat na celou výstavní síň:“To má bejt ňákej umělec? Dejte mi vodovky a pravítko a mám to za pět minut.“ Módní přehlídka je kombinace mnoha estetických a uměleckých výstupů. Není návodem, jak se ráno vypravit pro rohlíky. Tedy i komentář by měl být formulován s uvědoměním si širších souvislostí.
Hm, ale smím doufám napsat, že se mi to líčení nelíbí…
Smí se
mi to vůbec nelíbit? Troufale soudím, že Mondrian se taky nelíbí
každému. Mě osobně neoslovuje, stejně jako mě neoslovuje styling „lezu
z rybníka,“ ale nepochybuji o tom, že je to umění a že se to někomu
bude líbit ![]()
Příspěvek upraven 15.02.13 v 06:30
„na nepochopeni principu prehlidky. jedním z nich je odlisit se, hledat novy smer.“
Já princip přehlídky chápu a též mě rozčilují lidi, kteří šmahem
odsuzují „všechny ty drahé hadry, co by si na sebe nevzali ani doma, viď,
Mařo“ nebo donekonečna omílají věčné téma přílišné hubenosti
modelek („Tráva je zelená, modelka je hubená“ – ať už se s tím
konečně smíří.).
Ale stejně se mi to nelíbí, vůbec se mi to nelíbí. Make-up a vlasy
nepodtrhují ani krásu modelu, ani krásu modelky, protože jsou prostě
ošklivé. Ve kterém vesmíru ženě sluší urousano-uplácané vlasy a temné
kruhy okolo celých očí. Já jsem žena a miluju být ženou a toto s tím
nemá moc společného. Argument: vám se to nelíbí, protože to nechápete,
je tak na úrovni: ona se vám nelíbí, protože jí závidíte.
Ono jde o formulaci sveho nazoru, muzeme rict, ze nas to neoslovilo, ze jsme toho nazoru, ze modelka na molu ma byt vzdy, krasna a treba tomu podridit vse, vcetne nejake inispirace.Ze jrdine, co nas inspiruje je absolutni konstantni dokonalost. Jenze bez jedne strany casem neurcite druhou, koralkova vysivka prekrasne lokny a pefektni makeup se stanou kycem.Tedy jako je vrvhol primitivnosti rikat nahlas, ze Mondrian a Picasso delaji jen z lidi blbce-(pricemz porozumneni umeni je podke vseho dano neurologii mozkku, stejne jako cit pro jazxk a matematiku,) Tak je prizemni vykrikovat co ze je to za styling? jak si muze nekdo dovolut delat modelku jinou, nez ja ocekavam…Proste tak vypadaji, protoze jde o saty. Uprimbe se chci bavit, nasavat nove pohledy. Proto je konstantni desata snova sezona Saaba tak nudna. A proto McQueen a Galliano jsou v krejcovine i show pro me osobne na vrcholu.
Příspěvek upraven 15.02.13 v 11:33
Rozdíl mezi Mondrianem + Picassem a přehlídkami Haute couture je jako mezi uměním a užitým uměním. Užité umění je určeno k praktickému užití, nikoli k visení na zdi, a pokud jsem potencionální uživatel užitého umění, mám právo kritiky, protože jinak je to o „císařových nových šatech“…milá kolegyně Malakajo.
Příspěvek upraven 17.02.13 v 01:37
Uzitym umenim se zde rozumi saty, nikoliv makeup, lze zde tedy aplikovat vetsi miru umelecke licence.Do hovoru o mode jez je na molech pouze pro umelecky dojem a neni urcrna pro dalsi noseni se netreba se ani poustet.
Ano ano, přesně „císařovy nové šaty“v souvislosti s tímhle prosazováním hnusu v rámci „umění“ mě vždycky taky napadnou… Když někdo nazývá moderní umění „čmáranicí“, tak je hned samořejmě ignorant, který se nevyzná, zatímco „odborníci“ u toho uznale pokyvují hlavou… Je to směšné, dámy a pánové, a dá se to aplikovat i na tyto „výtvory“… Když modelka vypadá jako utopenec, tak je to pro mě prostě neestetické, a můj názor neznění to, že si o tom někde přečtu, že to je umělecký záměr takový a makový. No asi jsem holt barbar…:D
Příspěvek upraven 17.02.13 v 11:25
Až tak bych nehrotila, protože mně osobně se různé ty "čmáranice "
velmi líbí.
ale přehlídky Haute couture jsou show a byznys, pop-kultura. tečka.
Příspěvek upraven 01.04.13 v 17:59
Zcela chápu tento komentář i to, že módní návrhářství je umění jako každé jiné a v tom případě je v něm vždycky jistá porce nepochopitelné uměleckosti (ve větší či menší míře). I přesto mi ale přijde, že ta paní s červenými šaty má klasický make-up „dva velké temné fleky kolem očí, aby to kontrastovalo s průsvitnou pletí“. Přijde mi, že je to nadužívané, nehezké, a za boha nechápu, jak to může umělecky korespondovat s daným typem šatů. Naopak mi to přijde jako dost laciný způsob, jak modelku nalíčit tak, aby to právě vypadalo „nalíčeně“ a „umělecky“. V kombinaci s předepsaným výrazem je pro mě ale výsledkem modelka ošklivá jak noc
Chci to všechno! A živou kachnu k tomu!!!
Ještě že jsem si nedávno koupila ve zbytcích skoro limetkovou zelenou
látku na šaty. A mám do toho rolák skoro v kachní modři. Má to krátkej
rukáv, takže až si koupím/vyrobím dlouhý rukavice…Hurá!
Ne ale vážně, kam se dají nosit ty dlouhý kožený rukavice? Jinam než
k paletu?
Ty rukavice se mi strašně líbí, ale také zaboha nemůžu vymyslet, kam a jak by se daly opravdu nosit…
Jestli na to holky kápnete, napište. Mám totiž jedny doma, a jen mi tak chuděry leží v šuplíku…
Příspěvek upraven 15.02.13 v 23:06
A pokud někdo tvrdí, že jsou tu hranice, dodám, že umění je nemá.
Přidám odkazy na pro mě velmi zajímavé přehlídky Patricka Mohra (De).
Tomu se nejen aktualne ale i pár let zpět podařilo zbavit oblečení
veškerého sexuálního podtextu.(alespon pro mě:) – Tady si můžete
teprve šokovaně zadupat
y
Šaty krásné jen modelky teda vypadají hrozně
ale
to byl asi účel…v kontrastu s nimi šaty ještě více vyniknou ![]()
Díky tomuto článku jsem si nejen uvědomila další barevné kombinace, které mi dosud unikaly, ale také jsem si rozšířila obzory v podobě „toile de jouy“, protože jsem si musela nastudovat, o co se to vlastně jedná. Děkuji, Ado.
Nádhera. Zejména kombinace modré a zelené, moje nejoblíbenější.
Poslední šaty bych oblékla hned a -… jo, to se to hezky sní ![]()
Krása. A taky jsou krásné všechny ty krásné a elegantní špičaté lodičky. Kulaté špičky posledních let nějak nemůžu.
No tak hadry to jsou pěkné, ale výraz kachní modř odmítám používat. Nějak mi to asociuje film Zoolander a jeho Modrou ocel.
První a poslední ŠATY by mi URČITĚ slušely…
a
v modelu s kožichem bych zdravě naštvala sousedku… ![]()
…co sousedku, všechny kolem!! Úplně se vidím, jak se nesu a doslova svííítííím mezi tou černou šedí, do které se obléká většina národa!!!





Komentáře článku
Zobrazovat komentáře chronologicky