Páteční momentky 6

25.03.16 | autor Ada

Asi teď máte jiné starosti, než číst Módní peklo (pečete mazanec a jidáše, malujete kraslice, chystáte štamprličky pro koledníky a polštářek na zadek), ale já, jak už mě znáte, jiné starosti než focení nešťastníků na ulicích a courání po obchodech nemám. Takže až vám budou schnout obarvená vajíčka, můžete zatím přelousknout pár momentek.

Při psaní článku o návrhářích (vyjde možná ještě během svátků) jsem v nabídce Alberty Ferretti našla tohle:

http://www.albertaferretti.com/searchresult.asp?tskay=D019B760&gender=D&collection_id=33045

Halenka s křidýlkovým véčkem! Ferretti navrhuje krásnou romantickou módu, a stejně jako jiní současní návrháři do ní tu a tam včleňuje retro prvky. Podle mě je volánkové véčko jedním z omylů módy 70. a 80. let, který by se radši neměl moc vytahovat. Ale možná je to tím, že se mi okamžitě vybavilo, v čem jsme s kamarádkou Šárkou na základce pózovaly na hromadné fotce.

Se šicími kurzy se poslední dobou roztrhl pytel, aspoň tady v Brně. Vím o třech šicích dílnách, kde se pořádají různé menší kurzy vhodné pro lidi, kteří nechtějí platit a navštěvovat klasický mnohahodinový kurz. Fotka je z mé "domovské" Industry, kde se pod mým vedením šilo tričko. Zavinovací, takové, jaké mám na fotce na sobě.

(foto Zdeněk Paulenka)

S ostatními dílnami se pokusím domluvit představovací rozhovor, protože mě to rozmáhání šití pochopitelně nesmírně těší.

Minulý víkend jsem byla v Janáčkově divadle na premiéře nové Carmen, na které mě, jako správnou povrchní módní blogerku, zajímaly především kostýmy. (Bez mučení se přiznávám, že na opery a balety chodím nejen poslouchat, ale stejnou měrou také koukat, protože tyto žánry mívají krásné vizuální zpracování, a i když si doma někdy pustím oblíbenou árii, celá opera by mě bez živého obrazového doprovodu nebavila.)

foto ND Brno, http://www.ndbrno.cz/opera/carmen-1

Výprava této Carmen je ve stylu 40. let, takže jestli se vám líbí ondulované účesy a šaty s rozšířenými rameny a povlávajícími sukněmi, kupte si lístek do druhé řady a pěkně si to vychutnejte. (Nebo do první vlevo, protože z první je vidět do orchestřiště a vpravo se po většinu opery ten mladší trumpetista nudil tak viditelně, že jsem málem dostala pubertální záchvat smíchu.)

V obchodech už jsou jarní kolekce a možná by to stálo za nějaký fotoreport. Sice mě nakupování v řetězcích poslední dobou ani trochu nebaví, ale že by se tam nenašlo pár pěkných věcí nebo inspirace, to se zase říct nedá. Ve výloze Camaieu jsem vyfotila tyto spíš už letní než jarní šaty:

Fotku jsem dala na Instagram a jedna čtenářka hned komentovala, že prý šaty dobře sedí. Mně se na nich líbí výstřih (hurá! výstřih!), jednoduchost, která dovoluje skvěle si pohrát s doplňky, a vcelku rozumná délka sukně nad kolena, ne pod zadek. Až budu mít čas, dojdu je ještě okouknout zblízka.

Ale abych se zase moc neradovala, přihrál mi poté módní ďábel do cesty tohle. MATKU. Etalon matky, který na Pekle pravidelně vzbuzuje vášnivé diskuze mezi tábory "to je hrůza" a "to je s malým dítětem v závěsu jediná praktická možnost". Já jsem ji cvakla proto, že je tak dokonalá. Má jemně zastaralé, lehoučce plandavé bootcut džíny, což je v podstatě uniforma správné maminy, placaté boty šedohnědé barvy, sportovní bundu, sportovní batoh a na hlavě čepici vzor Nepál. Možná ji dostala, možná prostě tu a tam zajde do etno obchodu, ačkoli to není stoprocentní batikovaná lesana (kdyby byla, měla by oranžové i kalhoty, ne jen bundu).

Jestli vajíčka ještě nejsou suchá a máte málo čtení, tak koukněte na VonWrathovy džíny. Autor Marek Nawrath mi napsal v únoru asi toto: "jsem chlap, je mi necelých padesát a začal jsem psát fashion blog". Tak jsem ho chvíli sledovala a teď vám ho předkládám. Marek je muž do nepohody, rád chodí po českých i zahraničních horách, nosí kapsáče, džíny a trička, ale má styl, za jaký by leckterý sotva opeřený hipsterský lumbersexuál upsal duši ďáblu. Asi to bude tím, že se zajímá o spoustu věcí, včetně toho, co má na sobě, a nechybí mu nadhled a vtip. Běžte ho potěšit pěkným komentářem, ať mu to psaní dlouho vydrží!

Čtěte i další díly Adina seriálu Páteční momentky.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
midshipman
59 příspěvků 25.03.16 18:25

Čím horší hlod z dílny redakce, tím dříve vyjde normální článek, zřejmě aby ta šílenost přestala vyskakovat na úvodní stránce a potichu se na ni zapomnělo. Což je jediný důvod proč články od redakce ráda vidím.
Náhoda? Nemyslím si…

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 25.03.16 18:29

Je to náhoda. Jestli není, tak je to podvědomé a neúmyslné.

 
pabylka
881 příspěvků 25.03.16 18:26

Téma matka v bunde je obohrané už viac ako vykukujuce ramienka podprsenky.

 
Morrighan
1298 příspěvků 25.03.16 18:29

Jé, ty kostýmy z Carmen se mi moc líbí! Škoda, že pin-up u nás moc nejede…

 
domi_imob
17 příspěvků 30.03.16 15:36

@Morrighan V Prahe sa Jane Bond s pin-up strihmi celkom darí! Chvalabohu :)

 
Shiro
354 příspěvků 25.03.16 18:53

Drahá Ado,
byl bych Vám velmi vděčen (a určitě bych nebyl sám), kdybyste ty ostatní pisálky z „Redakce“ vykopala ze sekce „Články“ někam do pryč.
Děkuji.

Pokud jde o článek nejlíp jsem se pobavil u té fotky s dítětem, než jsem si totiž přečetl popis, říkal jsem si „A hele, tatínkovi zůstal na krku prcek.“

 
LCH  25.03.16 19:04

@Ada Pekelná Ty šaty z Camaieu se mi líbí. A doufám, že to pan Nawrath rozjede v blogu.

 
Hnsk
2 příspěvky 25.03.16 19:25

Ta paní vypadá docela přiměřeně… až na tu čepičku tedy.

 
Čertice1
149 příspěvků 25.03.16 20:23

Ado,
chci se vás zeptat na pár věcí. A netýká se to vašeho aktuálního článku.
1. Co si myslíte o úrovni MP, resp. článků a bohužel i videí (videa, doufejme, že prvního a posledního) v poslední době?
2. Máte možnost do toho mluvit?
3. Nelitujete, že jste „svoje dítě“ vydala do takovýchhle rukou?

Nechci slyšet, že jsme hysterky. Začaly jsme vás číst před pár lety, kdy MP mělo ještě úroveň, tak se nedivte, že nás úroveň současného MP štve…

 
Laikach
6 příspěvků 25.03.16 20:43

Patecni momentky vzdy potesi! Skvely tip na VonWrathovy dziny, Marek ma cit nejen pro modu, ale i pro velmi zajimavou hudbu.

 
Grapefruit
4 příspěvky 25.03.16 21:33

Vysvětlivky k mamině pro bezdětné:

1. boty jsou placaté, na jehlách by takto malé dítě paní vedla již asi v předklonu.
2. kalhoty jsou vytahané, protože k dítěti je třeba často (asi 100× denně) dřepnout či kleknout, zavázat mu tkaničku, zapnout bundu, utřít nos atd. atd. Jsou to starší džíny, protože když vezmete dítě na klín, zabahněnýma botkama vám komíhá hezky kolem lýtek a trhá silonky.
3. batoh mít musíte, neboť potřebujete obě ruce volné, aby jste dítko zvedli, nesli. Někdy je také vhodné cestou domů nakoupit.
4. bunda je sportovní. Když dítě nesete, zabahněnýma botkama vám komíhá hezky kolem boků, vlněný kabát zřejmě večer do pračky nehodíte…a teplá. Neustále někde postáváte, jdete velmi pomalu.

Řešení je pevně zapnout dítě do kočárku a vyfiknutá se jít pěkně procházet nákupákem.

 
teetee
499 příspěvků 25.03.16 21:48

@Grapefruit
(mám dítě)

  1. existují i hezké, placaté, kvalitní boty
  2. existují i kalhoty, které drží tvar při předklánění, existují šaty a punčochy.
  3. Nikdy jsem neměla batoh, protože ho nemám ráda. Takže ne, nemusíte.
  4. nosím vlněný kabát, protože si to umím zařídit tak, aby po mě dítě nešlapalo.
  5. A ne, netrávíme život v nákupáku.

Proboha živýho. Nikomu neberu, že chce nosit s dítětem džíny a bundu, ale fakt mi aspoň netvrďte, že to nejde jinak…

 
aviv
40 příspěvků 27.03.16 11:02

@teetee :
ad 4.nosím vlněný kabát, protože si to umím zařídit tak, aby po mě dítě nešlapalo.
Tak to by mě zajímalo jak řešíte situace, kdy je třeba zablácené dítě poponést, zvednout, pomoct mu na strom, za stromu, z prolézačky, vzít na klín ( v metru), dát do sedačky ( v autě )… prostě tohle za kombinace bláto - kabát - malé dítě - nezvládnete. Ono je ani nemusíte zvedat, stačí, je-li venku bláto a dítě na vás těma špinavýma ručičkama sáhne _ můžete letět rovnou směr čistírna. Zařídit aby na mě dítě nešahalo, pokud mám kabát, jsem dosud své dvě děti nějak nenaučila…

 
teetee
499 příspěvků 28.03.16 20:11

@aviv Já nevím, my se tak obecně snažíme blátu spíše vyhýbat :D Což v Praze není složité. Když už se stane nehoda, jakože se občas stane, ale není to fakt zas tak často, tak ho poponesu z louže tak, abych se neušpinila a pak buď ťape domu sám, nebo jde holt do kočáru. Co se rukou týče, mám mimořádně vyvinutý reflex utírání rukou dřív, než se ruce dotknou matky…

Zbytek už za mě napsala @Betty J., takže není třeba se opakovat.

 
Kassasndra
33 příspěvků 26.03.16 17:12

Existuje kopa možností medzi placatými topánkami a ihlami. Od lodičiek na nízkom podpätku, cez kozačky rôznych výšok až po oxfordky. Keď máte kvalitné topánky, tak ani podpätok okolo 5 cm nijako neznižuje komfort.

K zvyšku… každý jeden kus oblečenia dotyčnej pani má estetickejšiu a rovnako funkčnú alternatívu. Enormný strach zo zablatenia môžete mať tak na turistike, nie v meste.

 
Betty J.
2031 příspěvků 26.03.16 18:53

Mám dvě již odrostlé děti. I v dobách, kdy byly dcery ve věku dítka na snímku, jsem běžně nosila lodičky na nižším podpatku, sukně, punčochy, kabáty, kostýmy a kabelky - mluvím pochopitelně o běžném městském vycházkovém režimu, modely určené pro courání po lese se od odění paní na snímku příliš nelišily (kromě toho batohu a čepice). Je ovšem pravda, že nejsem matka do nepohody, která se pro dítko bezmezně obětuje a cokoli mu dovolí. Proto mé děti nepoznaly blaho zablácených bot komíhajících mi kolem nohou či boků - jednak jim bylo vyhýbati se různým kalužím a bahniskům, jednak je krkavčí matka nevláčela na zádech ani v náruči, dojít musely prostě po vlastních.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 28.03.16 15:35

Přesně. Všímám si kolik dnešních dětí „nemá nožičky“ a rodič je musí nosit. Posledně mě odrovnal pohled na matku, která šla se synkem, takový pořízek cca 10 let, vláčela nákup a ještě synkovu tašku. Nepamatuju, že by za mě rodiče nosili aktovku.

 
Andiepil
20 příspěvků 29.03.16 10:48

@Grapefruit Moje máma má 6leté dítě a nikdy by nešla takhle oblečená. Když už sportovní bundu, tak nějakou opravdu pěknou (ano i takové se dělají). Boty může mít kvalitní, pevné kozačky, martensky nebo i ty kecky se dají sehnat pěkné a kvalitní když to musí být. Batoh také není jedinou možností, zase uvedu jako příklad svojí mámu, protože ta měla kvalitní velkou tašku přes rameno, která šla dát i přes kočár. Měla široký popruh a byla hodně pohodlná a ani ve chvíli kdy byla narvaná plenama, jídlem a vším potřebným, nebylo na obtíž ji nosit. chce to trochu hledat. A k vytahaným kalhotům řeknu jediné. Chce to nemít jen jedny, ale několik kvalitních džín a holt je častěji střídat a prát. Dítě není omluva, ale výmluva.

 
Malatí d.d.
68 příspěvků 30.03.16 14:33

Vzhledem k tomu, že jsem měla dvojčata, tak jsem asi měla chodit ve skafandru. Kromě výletů do přírody jsem ale nikdy neměla jakoukoliv potřebu cokoliv z vyfoceného oblečení nosit. Asi jsem špatná matka.

 
marmota-b
529 příspěvků 14.04.16 13:42

Já děti nemám a nechci se moc vyjadřovat tak ani tak, protože podobné kalhoty poslední dny taky nosím, z jisté nouze, ale… pamatuju se, že mamka s námi (tři dcery poměrně krátce po sobě) kabát nosila, a před ní dlouhé generace matek v dobách, kdy šusťákové bundy ani neexistovaly, takže nějak to jít musí… ale netuším, jestli na to časem sama přijdu. :-)

P. S. Snad že ty kabáty byly tehdy 100% vlněné, patrně valchované a téměř voduodpuzující, a každý měl doma kartáč na šaty?

Příspěvek upraven 14.04.16 v 13:45

 
yako
3224 příspěvků 25.03.16 22:22

@Grapefruit džíny jsou vytahaný, protože jsou koupený ze zoufalství v období „při těle“, které - tím jak dítko roste a dojí všechno i za maminku - skončilo.

 
hejek
312 příspěvků 25.03.16 22:37

@Grapefruit Ale no tak! To jako po porodu mame nosit tyhle bezpohlavni snadnopratelny hadry? Ani u jednoho ditete mi neprislo pohodlne byt svazana v riflich, zejmena prvni mesice po porodu, ale nenosim je nicmene doted. Nevim, jak dlouho ten oranzovej spacak schne, ale muj obyc polyesterovej svetlej kabat byl vzdycky rano k dispozici. Je to tu stale omilane, ale opravdu plati, ze koho hadry nezajimaly pred porodem, tomu je i potom jedno, ze vypada za kocarkem jako tatinek… :-D

Příspěvek upraven 25.03.16 v 22:39

 
Jordaan
5579 příspěvků 25.03.16 22:58

@Grapefruit

Ale blbost. Mam podobne stare dite jako je to na fotce a nesouhlasim s Vama ani v jednom bode. A vylozene me toci ten podton, ktery z Vaseho prispevku citim - tj. cim hnusnejsi a sportovnejsi hadry, tim lepsi matka. Je to omyl, v osklivem obleceni jste proste jen osklive oblecena matka, nic vic nebo min.

 
Sieglinde
252 příspěvků 26.03.16 05:04

Treba to byl tatinek.

 
carnifax
42 příspěvků 26.03.16 05:25

Bůhví, jestli to dítě neukradla, vůbec to k ní neladí.
Jestli je ta matka nejhorší, co bylo v Brně za posledních x týdnů viděno (a podle frekvence Adiných článků nejspíš ano), tak už tu můžete zavřít krám, ne? Jinak to totiž působí tak nějak zoufale… „hlavně honem honem něco najít, aby nám kvůli článkům od Redakce, Andrey a podobných neumětelů neodešla většina čtenářů.“
Je to jen nuda.
Peklo by bylo, kdyby měla bokovky, ze kterých by jí koukala podprsenka.

 
Brunhilde  26.03.16 08:18

Podobnou halenku s volány jsem měla taky, byla stejně růžová, i ten volán byl stejný. Pak jsem měla v různých modifikacích ještě jednu halenku a šaty. Vypadala jsem v tom strašně, možná mám i fotku, ale nemůžu ji najít.
Přemýšlela jsem, jak se právě tohle dostalo do mainstreamu a napadlo mne, že v tom měla prsty paní Burda.

 
marmota-b
529 příspěvků 14.04.16 13:47

Mě to taky hned připomnělo Burdu.

 
Sapechova
40 příspěvků 26.03.16 08:42
k matce

A jak to tedy má s těmi matkami být správně. Já například bydlím v Kamenici nad Lipou, kde nevidím matky oblečené jinak než v kombinaci legíny/tepláky/dží­ny - bunda - kecky/zimní válenky - sportovní bunda/prošívaná buřtovka. Jedna je akorát Rejoice, ale stylově čistá, takže tam je to jasný životní postoj.
Ani já nevypadám jinak - ale už mě to nebaví a snažím se to změnit, ale jde to pomalu. S třemi dětmi, když máte společenské vyžití mezi štacemi škola/školka/krou­žky/hřiště/krám/lé­kárna, není moc příležitostí se oháknout :-) Můžete samozřejmě polemizovat, ale myslím, že v tom případě má žena jen dvě možnosti - buď se řídit těmi příležitostmi (jednou za rok phlééés, pouť a dvakrát besídka), nebo se začne oblékat bez ohledu na okolí tak, jak se jí to líbí, i když tím dává v sázku punčocháče, záda, nákup apod. - to je prostě risk :-) Takže já se dávám na druhou cestu. A nákup si už v létě nacpu do košíku pod kočárkem :-)

 
AnaKarenina
450 příspěvků 26.03.16 16:09

Já se oblékám tak, jak chci já a to, že ostatní matky se oblékají jinak neřeším. Roztrhnuté silonky nebo politý svetr taky neřeším, první se vyhodí druhé vypere.

 
stricc  26.03.16 10:19

Ta halenka se mi náhodou moc líbí, já bych ji klidně nosila.
Jinak ta paní s děckem má vysloveně odporný batoh, to je fakt. Že není oblečená hezky, to dítě ale taky ne, ale oblečení je to v zásadě normální a bez zásadního módního prohřešku. Zřejmě jí to takhle stačí nebo na nic jiného nemá nebo je to nebaví, co já vím. Jestli je tohle to nejhorší z našich ulic za poslední týden, tak opravdu dobrý a není co řešit.

 
Brunhilde  26.03.16 14:38

Tyhle halenky sluší jen velmi omezené skupině žen. Vám by slušela, jste vysoká.
Osoba s vyvinutějším trupem v oblasti poprsí nedejbože s rameny vypadá v tomto hrozně. Škoda, že nemám tu fotku, smály byste se ještě další den.

 
kayav  26.03.16 15:46

Mně se ta halenka taky moc líbí, i ta barva! a brala bych i černou.

 
bmnm
66 příspěvků 26.03.16 11:10

Mně přijdou roztomilý i ty halenky na retro fotce, docela :-)

 
benyka
4236 příspěvků 26.03.16 15:35

Pardon, ale s těma matkama, to je prostě už pekelná obsese. Nechte ty lidi žít, probůh.

 
Lola  26.03.16 15:52

@benyka Matkám tady nikdo neubližuje a už vůbec jim neupírá právo na život. Ovšem bavíme se o módě, takže za pekelnou obsesi bych spíš označila nezvladatelné puzení obléknout se do centra Brna jako na zlézání Annapurny.

Ještě dodám, že příspěvek @Grapefruit mě jako matku dvou dětí vyloženě uráží a beze zbytku souhlasím s @teetee, @hejek a @Jordaan.

 
benyka
4236 příspěvků 26.03.16 16:13

@Lola Už se budu zase opakovat, ale pořád si myslím, že když někdo někoho vyfotí na ulici bez jeho vědomí a vyvěsí to tady s kritikou, tak mu ubližuje už tím. Té matky se nikdo nezeptal, kam jde. Annapurna to být nemusí, ale zahrádka za městem třeba ano (uvědomuji si, že je to nepravděpodobné, ale uznejte, že možné). Takřka všichni studenti a studentky, kteří pendlují evidentně mezi kolejemi a školou, nosí batoh a ruce potřebují mít volné tak maximálně na mobil. Jenom proto, že mají tenisky a slimky, tak jsou do města oblečení vhodněji? Tenisky byly vždycky sportovní obuv, proč jsou ve městě tolerovány, ba doporučovány, a to i k oděvu, ke kterému se vůbec nehodí? Atd. Jenomže tady jde o módu, aha.

 
BarcaAri
376 příspěvků 26.03.16 16:25

Pri cteni me hned napadlo, ze s Adou nesouhlasim ohledne halenky. Dokonce me napadlo zda tam neni nejaka ironie. Fakt se mi libi.

 
Morrighan
1298 příspěvků 26.03.16 16:30

@stricc Mě se taky líbí, má takový edvardiánský nádech (potkáváme se v diskuze Inspirace z minulosti, takže to asi není překvapení). Je ale fakt, že bych jí nechtěla v růžové…spíš tmavší barvy nebo bílá maximálně.

 
marmota-b
529 příspěvků 14.04.16 13:49

A nedá se říct hezky česky secesní? :-)

 
marmota-b
529 příspěvků 14.04.16 13:50

(To byla ode mě taky trochu ironie, protože samozřejmě vím, že to není původně české slovo. Jen by mi šlo v češtině mnohem líp z huby, zvlášť když Edward nám tady pod Frantou Pepou Jedničkou mohl být celkem šumafuk.)

 
stricc  26.03.16 16:34

@Morrighan barva už je detail :-)

 
umad
330 příspěvků 26.03.16 17:26

Musím říct, že jsem nedávno jela z výletu s batohem, zabahněná asi do půlky lýtek, potřebovala jsem se ještě stavit v Bille na nákup a celou dobu se bála, že budu vyfocená na módním pekle, že takhle chodím po městě. Přijde mi, že by se oblečení mělo hodnotit i vzhledem k příležitosti. Chápu jako peklo vyčuhující spodní prádlo a bagančata v divadle, ale matku s batohem v zimní bundě a pohodlných botách, tak skutečně nevnímám. Navíc je vidět, že batoh má poměrně plný, takže asi nešla s peněženkou a lejstrem na úřad.

 
januchacha
21 příspěvků 26.03.16 18:04
halenka

Fakt malá Ada? Hustý :)
Takové halenky jsem měla dvě - růžovou a bílou, a nosila jsem je do tanečních.

 
Ašarat.k
271 příspěvků 26.03.16 18:26

Mě jednou vysadili z auta cestou z chaty u Billy, neboť doma nebylo už nevím co.
Lidi, já vypadala! Harrison Ford vyhrabanej z listí ve filmu Uprchlík byl v gala proti mně!!! Napřed jsem se klepala, kdo mě vybleskne do Pekla, pak mi došlo, že v našem takyměstě to nehrozí ani v narkóze. Ale stejně jsem si připadala blbě.
(Tím se ale nechci zastávat té matky.)
A propos: nevíte, proč tolik lidí chodí po městě v teplákách? Že by to byla móda podle hesla: Teď mám čas, tak se nastřelím do volnočasového?

 
Betty J.
2031 příspěvků 26.03.16 19:15

Tepláky nosí „lepší lidi“ do města už od loňska (vyšel o tom článek na idnes a ještě aspoň jeden tamtéž). Myslím, že tolik sereblit, milionářů a milionářek jako letos ještě mezi českou populací nikdy nebylo.

 
Fire-fly
21 příspěvků 26.03.16 22:13

Sereblita! :-D :-D Krásně trefné :-)

 
Tinuvien
2 příspěvky 27.03.16 09:47

Co jsem začala pracovat na ZŠ taky nechápu, rodiče v teplácích posílají i děti do školy. Prvních pár dní jsem myslela, že jde o nějaké sportovní aktivity, ale nic se nedělo a děti jsou v teplácích pořád.

 
xkrzl00
64 příspěvků 28.03.16 10:46

@Ašarat.k včera jsem si zrovna říkala, že Ford vypadá fakt dobře a čistě na to, že zrovna skočil z přehrady a strávil noc v listí :-D

 
may.frayn
919 příspěvků 26.03.16 19:11

Me pobavil hned ten zacatek, ze asi mate jiny starosti nez cteni clanku na MP. Tak jsem chvilku hloubala, jaky jiny starosti bych mohla mit a az po zmince o vajickach a mazanci (z kremence :-D) mi doslo, ze jsou vlastne Velikonoce! Takze diky za pripomenuti :-D.

 
Kathee
109 příspěvků 26.03.16 19:15

Ke komentáři k romantické halence a jistého porovnání s dobou minulou, tak jistě tento typ halenky vypadá jinak na jemné subtilní ženě, ke které se romantika hodí, než na typologii tvrdé, nežensky působící Adě a je jedno, z které je doby. Na jednu stranu se tu brojí proti uniformitě jisté subkulturní skupiny, na druhou stranu je tu prosazování uniformity dle osobního vkusu paní Ady, to co se líbí jí, však nemusí sedět všem typům a přitom to působí tak, že její názor, je to jedině správné, žádoucí, módní. Sorry, ale chybí mi tu kultivovanost, jemnocit, ženskost, cit pro osobitost, příležitost, originalita - ve stylu tres chick podporující individualitu každé z nás, ale fakt, na druhou stranu, když vidím tu pragmatičnost, dogmatismus, řemeslnost, netoleranci, jen v intencích „tak to má být“, tak co se divím.

Příspěvek upraven 26.03.16 v 19:28

 
Brunhilde  26.03.16 20:00

Nechápu tenhle způsob argumentace. Šlo by to i bez toho, že byste se tak hrubě navezla do autorky?
Nakupíte na jednu hromadu spoustu zdánlivě ušlechtilých termínů a zabalíte do nich tu otrávenou návnadu. Že se nestydíte?

 
Kathee
109 příspěvků 27.03.16 00:48

Proč bych se měla stydět, říkám svůj názor, nelíbí se mi navážení se do maminek, něco jiného je hodnocení, v čem ty ženy udělaly módní chybu a něco jiného o tom, že se míjí s osobní preferencí oblékání a vkusem autorky. Napsala jsem možná tvrdě kritiku, ale tak to vnímám, samozřejmě jsem to napsala s tím vědomím, že se většině příznivkyň autorky toto nebude líbit, je to od vás hezké, že ji bráníte, ale kdo jste vy, že mě tu přímo poučujete, jak se mám nebo nemám chovat. Klidně mi napište, ze se Vám můj názor nelíbí, to je o kritice, kterou umím přijmout. Že nerozumíte mému stylu vyjadřování a vykládáte si obsah tak, či spíše bych to vnímala jako předjímání a interpretaci mého záměru sdělení, jak jste tu popsala, je o Vás. Jinak Vám přeji hezké Velikonoční svátky

Příspěvek upraven 27.03.16 v 01:38

 
Brunhilde  27.03.16 18:41

Váš příspěvek pod mnoha ornamenty říká, že se to autorce nelíbí, páč je sama hnusná a nesluší jí to.
Bohužel jsem měla tu pochybnou čest spatřit i původní verzi vašeho příspěvku, která byla ještě tvrdší, a ne, nelíbilo se mi to, a i po té úpravě je to dost na hraně, takže buďte tak hodná a nepředstírejte jemnocit, který se fakt neprojevuje velkým „V“ v oslovení.

 
Kathee
109 příspěvků 27.03.16 23:10

Milá Brunhildo, co tě žere? :-) Už jsem se dlouho takto nepobavila. Běž se hezky obléknout, ať nejsi ošklivá a na mě se klidně vykašli.

 
Lynx
99 příspěvků 26.03.16 20:00

O tom, že ku volánkům třeba křehké bytosti asi netřeba mluvit, ale já v těch osmdesátkách byla na střední a měla jsem s tímhle šaty do tanečních a na prodlouženou, mimo jiné. Měřím metr osmdesát a jsem docela ramenatá. Tehdy se to prostě nosilo, tak to měla na nějakém kusu oblešení skoro každá. A ano, bylo to v Burdě zcela jistě. Osmdesátky takové prostě byly. Ale ať byly jakékoliv, do halenek bez rukávů jsme si všívaly poutka, aby nám nekoukala podprsenka.

 
Lezu
26 příspěvků 26.03.16 20:26

Myslím, že maminka má ty kousky příjemně barevně sladěné. Mám ráda cihlovou s modrou a béžovou. Je vidět, že má pěknou figuru a když přidá úsměv, tak jí sportovní kousky ve městě každý odpustí:-)

 
Jordaan
5579 příspěvků 27.03.16 10:35

Fakt jo? Co je sladenyho na dzinach a oranzove bunde?

 
aviv
40 příspěvků 27.03.16 10:52

Nerozumím tomu, proč se autorka tak zaměřuje na matky - na této nevidím nic špatného, džíny nejsou špinavé ani otrhané, pouze není maminka „in“. Pokud nevím odkud a kam šla nemohu soudit. Já takto oblékaná nechodím, necítila bych se v tom, ale nijak mě to nepobuřuje. Mám kamarádku, která chodí dost podobně, je to skvělá baba, inteligentní, pracuje jako lékařka a ve volném hodně sportuje, takže ji neznám jinak než ve sportovní bundě a batohu a její děti podobně. Proč bych ji za to měla odsuzovat?
Ještě jeden postřeh : bydlím ve čtvrti, kde se to hemží cizinci převážně ze západní Evropy - a na hřišti podle oblečení nepoznáte, zda dotyčná je Češka, Němka, Angličanka, Francouzka, Italka - odlišují se pouze Rusky, které ani na hřiště nevyrazí jak vystřižené z módního katalogu věhlasných značek - jen to krapet přehánějí - i holinky musí mít minimálně DG a luxusní kabelku neodloží… Jedna moje známá je z Francie a vidět jí Ada, je na módním pekle denně :)

 
Kathee
109 příspěvků 27.03.16 13:53

Minimálně, se jedná o komplementární barvy, které tvoří výraznost. Měl to být komentář k Jordaan :-)

Příspěvek upraven 27.03.16 v 13:54

 
Lezu
26 příspěvků 27.03.16 21:12

Mě se k modrým džínám moc nelíbí černá, tak oceňuju, že má maminka jiné barvy. Dohromady působí barvy příjemně. Mám raději k džínám hnědou, potažmo cihlovou…

 
Lola  27.03.16 10:58

Tahle diskuse je spolu s redakčními slovními křečemi a sbírkou separovaného odpadu v Bazaru pěknou ilustrací toho, kam se Peklo za dobu své existence posunulo. Tradiční obhajoba šílených outfitů ve stylu (1) je to praktické, (2) nevíme, kam jde, (3) možná jí vyhořel celý byt a tohle je jediné, co zachránila (nehodící se škrtněte) tady byla vždy, ale v naprosté minoritě. Navíc jde o podprahově přeci jen o omluvy, tedy přiznané vědomí, že ono to vskutku tak úplně ideální není. Teď se z toho ovšem pomalu stal mainstream, nově navíc vytuněný údivem, co by na tom mělo být vlastně v nepořádku.

Ale je pravda, že tato konkrétní matka zde trpí svým způsobem nevinně, protože pyká nejen za všechny ostatní městské lyžařky, ale například i za tatíky 50+ v rybářských vestičkách a mladíky bohorovně korzující městem v pokreslených bermudách v blažené nevědomosti, že se jedná o plavky. Celé je to o tom, že pokud by byla většina populace nastavená na určitý kulturní level včetně kultury oblékání, matka v lyžařské bundě s turistickým batohem v centru města by žádnou obhajobu nepotřebovala. Byla by automaticky považována za někoho, kdo se vrací ze sáňkování u babičky na Vysočině, proti čemuž nelze namítat ani písmeno. Naproti tomu tvářit se, že během současné brněnské zimy, kdy je každý pokles teploty pod nulu předmětem vážných diskusí, se všechny opéřované a obatohované matky vrací z hor nebo jedou na zahradu za město (nejspíš asi sbírat jahody), je čirá licoměrnost.

Adin článek proto nečtu jako krvelačné lynčování dárkyní života, ale jako kritiku určitého kulturního standardu - podobně jako architekti a grafici hejtují spoustu vývěsních štítů obchodů, protože z jejich výtvarného zpracování dostávají epileptický záchvat. A je mi docela líto, že dnešní Peklo a jeho publikum to se svou pokračující onadnesizací pomalu začíná vidět jinak.

Příspěvek upraven 27.03.16 v 11:00

 
benyka
4236 příspěvků 27.03.16 14:33

@Lola městské oblékání šlo do háje s osmdesátými lety. Dnešní maminy za to nemůžou.

 
RenataRen
466 příspěvků 27.03.16 14:43

Tak já jsem byla pekelná předevčírem. Jeli jsme s manželem na výlet ke Stvořidlům na Sázavě a při cestě zpět jsme se vraceli přes (a teď pozor) Hlavní nádraží v hlavním městě Praze! A šli pěšky na Masarykovo nádraží v hlavním městě Praze! A měli jsme na sobě (slabší povahy nečtěte):

  • bundy nakoupené v obchodě se sportovními potřebami (nevím, jestli jak se jim podle dnešní terminologie říká - já uznávám šusťákovku, péřovku a kabát)
  • kalhoty ze silnější látky (ne džíny, ne manžestráky - opět mi chybí terminologie)
  • botasky
  • batohy


pochopitelně boty i kalhoty lehce zamazané, protože u Sázavy bylo mokro a blátivo. A dámy, my jsme v tom opravdu šli s Hlavního nádraží na Masarykovo nádraží. Co vám budu povídat, několik žen při pohledu na nás omdlelo. Vojáci s automatickými zbraněmi si odjistilo pojistky na puškách. Děti plakaly. Prostě peklo…

Takže už čekám, kdy se objeví naše fotka z podtitulkem „burani v Praze“ a s jedovatým komentářem, že takhle na výlet do města tedy opravdu ne. Při té příložitosti bych ráda podotkla, že mám silně negativní vztah k focení mé osoby a umisťování fotky na veřejně přístupné stránky…

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 27.03.16 16:08

Komentář je mimo, protože by mě v životě nenapadlo kritizovat, že někdo jede na výlet na Sázavu ve výletním/sportovním oblečení. Kritika míří toliko na neadekvátně situaci, nemoderně, zanedbaně či nudně oblečené lidi (včetně matek).

 
Lezu
26 příspěvků 27.03.16 21:34

Matky jsou dost laciným terčem, je jasné, že hodně z nich na módu trochu rezignovalo. Já třeba mám radost, když si stihnu umýt vlasy:-) Zkuste ulovit raději někoho, kdo si dal s oblékáním očividnou práci a výsledek je o to pekelnější:-) Nebo někoho, kdo se navlékne do něčeho naprosto nevyhovujícího svému vzhledu a typu. To je někdy opravdu peklo. V případě matek je to spíš jen pohodlnost, než nevkus.(maminky, neuražte se, myslím tím zejnéna sebe). Výpravy s dětmi jsou často plny překvapení, z výletu do lesa se často stane výlet do restaurace. (záchůdek, palačinky, převlečení a jiné důvody.)

 
Kathee
109 příspěvků 27.03.16 23:18

Mohla byste mi vysvětlit, co myslíte, resp. jak hodnotíte „adekvátnost situace, módu, nudu…“ Zajímala by mě kriteria, měřítka podle kterých stahujete do pekel. :-) Už mě to připadá tak trochu trapné, nudné, nic nového. Děkuji

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 28.03.16 15:21

@Kathee

Jsme na blogu o módě.
(Takže zlobit se v komentářích, že se tu kritizují nemódní věci, je totálně mimo.)

 
benyka
4236 příspěvků 27.03.16 18:57

@Ada Pekelná Ajta krajta, neadekvátně situaci, nemoderně a nudně? Tak to abych si dávala zatracený pozor na lidi s foťákem (mobilem), až zase pojedu s čtyřkolákem do Kauflandu. :-)

 
RenataRen
466 příspěvků 27.03.16 20:17

@Ada Pekelná To tedy nevím, podle čeho byste to poznala, kdybyste mě potkala v centru města ve sportovní bundě, divných kalhotách, botaskách a batohu. Kam jedu, nemám napsáno na čele.

Než se dostanu z východního okraje Prahy na příslušný spoj na posázaví, k Berounce nebo do Brd, znamená to, že musím prostě přes centrum přejet a vmísit se do davu těch, kteří se vyskytují v centru za účelem návštěvy města. Klidně se může stát, že si někdo řekne, co je to za stašidlo…
Nevím, kde jste tu paní fotila, ale klidně mohla mířit s dítětem do lesa. To nemůžete vědět.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 28.03.16 15:17

@RenataRen

Nepoznala bych to, samozřejmě. Kdybych tě vyfotila a dala na Peklo, stal by se z tebe anonymní příklad, nad kterým se můžou chytit za nos matky, které takhle oblečené nechodí na výlet, ale do parku. I kdybych tě znala a poznala, tak bych pod to nenapsala „hele, to je Renata a je mi jedno, kam jede, prostě se neumí oblíct, tečka.“

 
Ascari
315 příspěvků 27.03.16 23:15

Ono je ani nemusíte zvedat, stačí, je-li venku bláto a dítě na vás těma špinavýma ručičkama sáhne

Asi jsem špatný otec, ale on je problém dítě do bláta nepustit? Nebo je to součást nějakého zasvěcovacího rituálu, aby si dítě v únoru/březnu proběhlo a osahalo bahno a pak ho utřelo do otcova/matčina kabátu? Asi mi něco uniká a měl bych to napravit, než bude pozdě.

 
benyka
4236 příspěvků 28.03.16 01:26

@Ascari Problém to není. Stačí ho přikurtovat do kočárku.

 
Ascari
315 příspěvků 28.03.16 21:13

Kurtovat snad netřeba, stačí líp řídit. Jako nepouštím dítě, aby si hrálo s jezdícími auty, cizími psy bez náhubku nebo odpadkovými koši, nepustím ho do bahna.:)

 
carnifax
42 příspěvků 29.03.16 03:30

To má děťátko fakt krásné dětství. Co to dotáhnout do dokonalosti a vůbec nevycházet z domu?
Ale už aspoň náznakem tuším, kde se berou rodiče, co si dítě na hřišti ve vystajlovaném autfitu vyfotí nahoře na skluzavce, projedou to šťastným filtrem, nahodí na sociální sítě, se skřípěním zubů pachole nechají sjet, vydesinfikují, opráší a šup pryč, cestou ještě přepočítají lajky za snímky.
To jsou lidi, kteří si měli pořídit reborny, ne živé děti.

 
Ascari
315 příspěvků 29.03.16 08:13

To už mi podsouváte extrémy. Děťátko má velmi šťastné dětství, rozhodně nebylo pořízeno na ozdobu baráku na předměstí. Vyřádí se dost, nemá kolem sebe nafukovací bublinu. Ale fakt se nepatlá v bahně v parku, tím spíš, když se tam venčí psi. Patlá se tam, kde to nevadí, třeba o víkendu u babičky. Tady to matky komentují stylem „nemůžu nosit flaušový kabát, protože by mi do něj utíral ručičky od bahna“. Tak jo. Tak když už pustím dítě do bahna, nesmím řešit špinavý kabát.

 
stricc  29.03.16 14:27

Prosím vás, a to jako dítě nemůže být šťastné a spokojené, dokud není zmatlané od hlavy k patě i s matkou? Jestli potom z těchhle dětí nerostou ty slečinky, co do každé přepršky vytahují holiny po kolena, protože neumějí obejít kaluž.
Ascari má pravdu, taky nechápu, proč by se mělo dítěti dovolit patlat se v kdejakém sajrajtu. Co když si pak strčí ručičky do pusy dřív, než si je stihne utřít o matčino oblečení?
Ono tohleto vzniká docela jednoduše z organizace dne. Už jsem to tady psala u nějaké minulé pranýřované matky. Když se naplánuje kolečko doktorka - nákup - hřiště - les s oraništěm od divočáků, tak se docela pochopitelně oblečení musí přizpůsobit nejhorší variantě. Potom matka vzdychá, že nemá žádnou příležitost, kam se obléct trochu lépe, dítě má plnou skříň krásných oblečků od babiček a tetiček, ale vyroste z toho a oblečky se netknuté pošlou další matce, která neví, kam by je dítěti oblékla…
Já tohle řeším dvojí vycházkou, do města jinak a do lesa potom v přiměřeném oblečení, které je pohodlné pro pohyb a snese případné nehody.

 
Lála_druhá
357 příspěvků 29.03.16 21:05

Takže abych to shrnula: děcka mám dvě, do bahna běhat nesměly (ono ani na vesnici už ho dneska moc nenajdete, dokonce ani při dešti). Očividně jsem jim zkazila dětství, neboť jsem byla dbalá slušného vzhledu a chování a nenechala je pobíhat kdekady a matlat se kdečím.
Teď mě napadlo, že už odmalička jsme několikrát do roka spolu chodívali ve slavnostním kroji - znáte nějaký hůře udržovatelný oděv?

 
carnifax
42 příspěvků 30.03.16 06:09

No a jak řešíte ten přesun dům-les a zpět? To přijedete k lesu autem a zas domů? Nebo je dovoleno přepravovat se i skrz město? Co když zaparkujete bohužel 100m od domu a někdo vás blejskne na trase?

 
stricc  30.03.16 08:52

Bydlíme u lesa. Ale to je jedno, samozřejmě se může stát cokoliv, zrovna předevčírem mi dítě zakoplo a hodilo dokonalého placáka rovnou do louže. No tak jsme se šli domů převlíknout, než jsme pokračovali, kam jsme chtěli jít. Ale že bych ho měla předem navlíknout málem do skafandru a sebe taky, protože co kdyby náhodou došlo k nehodě? To by mě teda nenapadlo. Jinak do terénu samozřejmě taky nenosím lodičky a kabát, ale málokdy musím hned po návratu všechno svoje házet do pračky. Asi že neumím lézt po stromech :-)

 
Motyka
327 příspěvků 28.03.16 01:56

Postava hruška nad (zase) moderními volánkovým véčkem jásá! V ničem bez rukávu nemám tak opticky pěkně vyváženou postavu než v šatech s volánky. A můžu zase vytáhnout šaty, které jsem ukrývala jako poklad budoucím generacím.

 
anahir
114 příspěvků 28.03.16 10:37

Ty šaty z Camaieu jsem okoukla, mě se velice líbili, materiál taky, ale prsa do nich nenacpu ani náhodou. A větší číslo mi zas nesedí dole. Škoda. Jinak jsou fakt pěkný. Měli černé s puntíky, krémové, modré, nějaké růžové či lososové nebo jaká to byla barva…pěkný.

 
Brunhilde  28.03.16 13:59

Když spatřím oděv jako je tato halenka s volánem, slyším jódlování a chroupání sena v kravské držce.

 
Trubycka
67 příspěvků 28.03.16 21:05

…já bych poprosila výše zmiňovanou maminku z fotografie, aby se přihlásila do diskuze MP a sdělila nám, odkud, kam a proč šla… :-) Předešlo by se tím dalším nikam nevedoucím příspěvkům v diskuzi… :-)

 
benyka
4236 příspěvků 28.03.16 23:33

@Ascari Jste holt lepší. :-)

 
Pruhovaná
79 příspěvků 29.03.16 02:04

@Kassasndra No vzhledem k oblečení a batohu soudím, ze paní s dítkem jede na výlet do přírody. Pro takovou příležitost mi vlněný kabát připadá nevhodný, asi jako tepláky do kanceláře.

 
vendulael
2151 příspěvků 29.03.16 08:02

Tu halenku s křidýlkovým véčkem jsem měla taky, jen v bílé barvě a ušitou od maminky. Strašně se mi nelíbila už tenkrát, ale všechny tetky v okolí se nad ní neskutečně rozplývaly. Ale ta znovuobjevená z prvního obrázku se mi svým způsobem líbí. A v černé, jak už tu někdo psal, by mohla být přímo nádherná.

Příspěvek upraven 29.03.16 v 08:21

 
Lola  29.03.16 08:27

@Ascari To máte marný, to nevysvětlíte.
I když se musím přiznat, že mě tyhle flamy týkající se bahenního managementu batolat na chodníku mezi Českou národní bankou a Mahenovým divadlem svým způsobem zvráceně baví.

 
carnifax
42 příspěvků 30.03.16 06:12

Měli by se zašpinit už doma, aby bylo jasné, kam jdou!

 
benyka
4236 příspěvků 29.03.16 11:23

Zavedla bych novou kategorii extrémistů: militantní fashionisti. :-)

 
JUBA
59 příspěvků 29.03.16 12:04

1.
Využiji příležitosti a zeptám se natvrdo či natvrdle: CO JE ŠPATNĚ na té paní v džínách, bundě a čepici s batohem a zjevně nesešmajdanými sportovními botami?
Já to nevím, byť jsem pravidelným čtenářem MP, tak mi to - PROSÍM - někdo vysvětlete.
Z mého pohledu: nic netrčí, nečouhá, není zjevně špinavé či v excesu, špeky nelezou. Já osobně (osobní preference) nesnáším kombinaci modré a oranžové, ale to je má osobní úchylka. Oblečení té ženy ničím nezaujme, neurazí, vlastně bych si jí na ulici asi ani nevšimla…

2.
Halenka s volánky do véčka - tak to se mi líbí a moc. To jsem vždycky strašně moc chtěla nosit, ale nemám plochý hrudník a dlouhou postavu a na malé kulaté holce volánek vždycky vypadal hodně nepatřičně. Věkem se to nezlepšilo, tak budu do smrti každému, kdo si takové halenky může dovolit, jen závidět.

 
HarrietW.
279 příspěvků 29.03.16 13:18

A kdysi dávno jsme kvůli těmhle článkům MP četli, hltali - pak se objevil pocit, že už je to přece jen trochu moc, móda není přece prvořadá (na webu Módní peklo, achach), takže nastoupily snahy obrátit Adu na dobro… Ať si každý nosí, co chce! Má jiné zájmy než módu! Má malé dítě!

Mě tenhle úbor nepřipadá praktický. A nemyslím teď ty džíny (i kdyby MP stokrát kázalo, nosit je nepřestanu, a tak dále).
Ta bunda je mohutná, takže tu svobodu pohybu (je to bunda, ne kabát = svoboda pohybu, nebo ne?) při chytání malého děcka zabíjí to, že kam se vrtnu, tam je hromada výplně, a ohýbat lokty obalené vrstvou vaty… K batohu - ty popruhy po stranách, zvláště rozepnuté, přímo křičí praktičností. Taky se hodně zachytávají a vždycky se přihlásí o slovo v nejnevhodnější moment, třeba když je potřeba rychle vyskočit z tramvaje. (To se vždycky chytíte, i kdybyste neměli za co.) Čepičku pomíjím, sice se mi nelíbí, ale nemusí se mi líbit všechno. (Ačkoliv etnické věci takhle bez ladu, skladu a vůbec ničeho, nedělají službu nikomu.)

P. S.: Na přenášení kvanta věcí, které něco váží, je batoh vážně nejpraktičtější (nejedna záda o tom ví své), ale i ty sportovní varianty (někdo prostě nechce/nemůže mít extra zavazadlo do města a extra zavazadlo pro jakékoliv jiné účely) se dají pořídit v poněkud střízlivějším provedení, na kterém taky nebude všechno hned vidět… (Ale moment, to bude zase proklínaná černá.)

P. P. S.: Označování maminky jako tatínka a podsouvání neženskosti Adě, to si tedy komentující mohli odpustit tak jako tak. Když už teda chtějí šířit to dobro.

Příspěvek upraven 29.03.16 v 13:20

 
arwenn
426 příspěvků 29.03.16 14:14

@Grapefruit Tak mi ale vysvětlete, čím to je, že mám kolem sebe maminky vkusné, přiměřeně oblečené a neotahané…

 
chev
60 příspěvků 29.03.16 16:44

Fakt mě baví ty kecy o blátě a špíně, přitom to dítě má světlejší oděv než matka a je viditelně čisté. A ty argumenty o akčních matkách lezoucích pro blaho svých dětí v parcích po stromech, průlezkách atd. - no já nevím, v parku/na hřišti jsem téměř denně a žádné matky na stromec/průlezkách jsem neviděla. Dcera má dva a ví, že do bláta se prostě slušný člověk válet nechodí a nemám pocit, že by tím její dětství trpělo. Bundu mám na treky a zastávka jedničky u divadla mi nijak horské velikány nepřipomíná. Pěkně a přitom prakticky se obléct, to chce chvíli o tom přemýšlet a to bolí. A taky kde vzít na to čas, když furt člověk staví hrady z písku a leze po stromech, aby se potomkovi zavděčil… Ano, jsem TAKOVÁ matka, co si dovoluje krást vlastnímu dítěti ze společného času a učesat se, pěkně se obléct a myslet i na sebe! Rant over.

 
Lalita  29.03.16 17:12

@JUBA
Moc nevěřím, že čteš Peklo pravidelně, jinak by ses takhle neptala. Na tvou otázku je jenom v této diskusi odpověď hned několikrát a nesčetněkrát různě na celém Pekle. Tak si to najdi.

 
benyka
4236 příspěvků 30.03.16 09:32

@stricc Mně nevadí, že to umíte řešit líp, než někdo jiný, ale že to ženete do extrému. Kdybych chtěla být stejně protivná jako Vy v příspěvku včera ve 14.27, tak bych se zeptala „Prosím Vás, a to musíte být zmatlaná od hlavy k patě, abyste svůj flaušák považovala za zítra už neobléknutelný?“ :-)

 
stricc  30.03.16 09:37

Já to do žádného extrému neženu, extrémní byl tamten příspěvek o nešťastných dětech.
Ta konkrétní vyfocená matka je mi jedno, přehlédla bych ji jako krajinu a důvod k pohoršenému focení bych rozhodně neměla, chtěla si obléknout tohle, tak si to oblékla, no bóže. Už jsem viděla horší věci.
Jde mi jen o to, že je trochu škoda té tendence učit děti odmalička, že vypadat trochu k světu je zbytečný nesmysl, ačkoliv samozřejmě jsou mnohem důležitější věci, o to se nehádám.

Příspěvek upraven 30.03.16 v 09:38

 
benyka
4236 příspěvků 30.03.16 09:51

@stricc Já si myslím, že na ty dnešní mladé kladete moc velké požadavky. Oni sami nemají ponětí, co je to „vypadat k světu“ ve městě. Kde by k tomu přišli? Čtvrt století prakticky neexistoval v obchodech klasický látkový kabát, samé bundy, maximálně buřtokabáty. Když jdete po městě, tak uvidíte uniformu takřka u všech mladých žen a dívek, nejen u maminek s malými dětmi: šusťákový buřtokabát a slimky do holin nebo tenisky (pro mě naprosto nepochopitelná kombinace). To přece není městské oblečení… Přitom padání do bláta mají maminky mrňousů „v popisu práce“ z těch všech určitě nejvíc, takže by si zasloužily trošku tolerance k jednoduše udržovatelnému oblečení.

 
stricc  30.03.16 10:02

Já vím. Současná móda je prostě blbá, za celý tohle století se nedá říct, že by se mi něco extra líbilo. Mě se to netýká, prostě nechodím podle módy, ale docela by se mi líbilo, kdyby se vrátilo něco míň ve stylu „vstanu du“, jak říká můj dědeček. Jestli se toho nedožiju, svět se taky nezboří, ale bylo by to docela hezké.

 
aviv
40 příspěvků 30.03.16 15:14

Koukám, že diskuze dítě a bahno se tady pěkně rozjela :)
ad bahno vs město: bydlíme téměř v centru Prahy, naneštěstí disponujeme rovněž zahradou a parkem pět minut od baráku, takže, jak zde bylo někým řečeno, že v Praze není bahno, my bychom bláto mohli v době, kdy se nosí kabáty, rozdávat.)

ad akční matky : naše zahrada ve vnitrobloku je už dětem malá, dokonce ani neškodný vždy čistý plastový domek jim nestačí a tak si rozšiřují obzory a vydávají se za dobrodružstvím k sousedům - přes zídky. Už vědí jak, tak se při tom většinou ani nezašpiní :) Dcera toto zvládá i v sukni :) Nedávno jsem je volala z okna - nikoho nevidím, pak se ozve jedna rána, druhá rána - vynořily se najednou pod stromem na střeše garáže. Jednou se mně dítě zaseklo bundou o pletivo, no nenechala jsem je tam.)
Pravda, to bývám doma, tak mám čas zareagovat a převléct se. I ve výše zmíněném parku máme stromy, kam jsem dříve, než dostaly ten správný cvik, pro ně musela lézt. Ne na strom, ale asistovat pod ním a být připravena mírnit případný pád.
Možná někdo dětem tuto volnost nenechá, ale já jsem pražské dítě a po dvorcích a stromech jsem také lezla, tak proč jim to nedopřát.

Děti přitom oblékám tak, že rozhodně mají o módě ponětí, nijak to ale nehrotím. Spíš se snažím, aby oblečení jako celek působilo tak nějak vkusně a ladilo k sobě - když si dcera pořídí růžový kabát, snažím se to „vyvážit“ šedou apod. Prostě ji učím přemýšlet než na sebe něco hodí, získat cit pro barvy a samozřejmě jsou určité příležitosti, přes které " vlak nejede" - do divadla zkrátka moje děti nikdy nepůjdou v džínách a v obyčejném tričku, to musí pochopit i čtyřletý syn. Rovněž na představení do Opery si vezmu boty na přezutí, pokud nejedu autem a nebudu tam mít dítě ve sněhulích ( nejedny jsem viděla zrovna nedávno při odpoledním baletu - příznačně na Sněhové královně.)) )

 
linbrno
13 příspěvků 31.03.16 10:24

@umad přesně, onehdá jsem s děťátkem tohoto času 14měsíců starým jela na výlet Malatínským údolím. Boty jsem měla od bláta, kočárek taky, víceméně celá v outdoorových věcech. A jelikož jsme končili v Obřanech a potřebovala jsem do Tesca a následně do Kohoutovic, tak jsem si fakt v centru říkala, kdy mě kdo vyfotí:)). Do centra jinak chodím slušněji, tam mi nemá dítě kam vlézt do bahna. V lese a na sídlišti je mi to šumák. A bootcut džíny miluju, dělají mi pěkné nohy.

 
MP Vladenka
1289 příspěvků 31.03.16 19:00

Tenhle typ halenky sedne jen hodně štíhlým, bez výrazných ženských křivek, ale proč ne. Já měla takovéhle šílené šaty v první třídě. Byly bílé, s červenými puntíky a madeirovými volány do V. Culíky, úsměv bez předních zubů a hodobóžové sandále s ponožkami (samozřejmě taktéž s volánem) celou tu hrůzu jen umocnily :-)

Šaty z výlohy mě nijak nezaujaly - ale to je dané tím, že tenhle střih mi nesluší, zvlášť ten výstřih (odstává, záševky - pokud vůbec jsou - tak nesedí).

K maminám a evergreenovému hejtování - netuším, kam měla namířeno, ale má naditý batoh, takže na dětské představení do Minoru to asi cesta nebyla. Zas jako takovou krízi ve formě „zastřelte ji rovnou, jak si to mohla obléct, jdu si vypíchnout oči“ to nevidím. Bunda je sice nepěkná, ale je čistá, rukávy nemá až do půli dlaní (což je častý jev). Kalhoty taky čisté, s délkou nemám problém, střih je ok (bootcut je takový dobrý univerzál padnoucí širokému spektru postav), konce nohavic nemá rozdrbané. Boty nejsou pořádně vidět, ale po čerstvém nakrémování nemusí být špatné. Batoh neřeším - jistě jsou úžasné kožené kousky za x tisíc, ale k té bundě by to vypadalo ještě hůř, než tohle. Čepice je účelová, u téhle kombinace je už úplně jedno, jestli je jednobarevná fleece nebo tahle. A je příjemné vidět, že malá jde po svých - zvlášť když vídám až pětiletá zdravá děcka v kočárku (co je to za módu?). Sakumprdum, je oblečená asi tak, jak jí to vyhovuje, módní to rozhodně není, ale že by to bylo horoucí peklo, to nemyslím. Spíš je to takové „ach jo, šlo by to přece i líp“.

K dětem obecně. Teď jsou nejvíc k vidění dva extrémy. Jedno je dítě válející se v bahně, bez jakéhokoliv zásahu rodiče a druhé - vystaljovaný prcek, div ne savovaný od hlavy k patě nejmíň 3× denně (případně myté desinfekčními ubrousky co pět minut). Dobře není ani jedno, ale na druhou stranu - blátovičky jsme dělali snad všichni a je nám z toho něco? Písek jsme taky ochutnali, modřin, boulí a zadřené škváry máme za sebou taky všichni dost. A žijem? Žijem. Ono by se to s tou péčí a „sterilním“ dětstvím nemělo zas tak přehánět…

 
marmota-b
529 příspěvků 14.04.16 14:39

A za odkaz na blog děkuji; tenhle typ bloggerství jde sice celkově nějak mimo mě, ale líbí se mi třeba to, že tam zároveň dává i hudební doprovod… tam mám pořád co objevovat!

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Lia

V článku o saténu jsem slibovala, že se podrobněji podívám na... Celý článek

Výstava Retro: rozhovor s autorkou

V dnešním článku vám přináším rozhovor s PhDr. Miroslavou... Celý článek