Páteční momentky 7

06.05.16 | autor Ada

Ne, nespletla jsem se. Minule opravdu byly momentky 8 - jenže těmi jsem se spletla, protože před nimi bylo číslo 6. Na sedmičku jsem zapomněla, a protože mám, jako každý druhý, lehkou obsedantně kompulzivní poruchu (kromě toho také sezónní deprese, ADHD a autistické rysy, prostě takový normální moderní člověk), musela jsem to teď takhle nahradit.

(A ještě k tomu je to moje oblíbené číslo, chápete. Apropos, proč má vůbec tolik lidí rádo sedmičku? Kvůli její pověsti šťastného čísla?)

Začněme nakupováním. O existenci falešných Obagů už dávno víte, ale já jsem je naživo - tedy na tržnici - zahlédla až dnes, tak jsem je vyfotila. Ať máte důkaz, kdyby vám někdo nechtěl věřit. Na cenu jsem se bohužel nepodívala, ale na materiál jo. Je výrazně tenčí než u originálu a tím pádem se prohýbá a nedrží tvar. Doporučuji na léto k vašemu místnímu kačáku. Když si koupíte tu neonově růžovou, krásně i z dálky uvidíte, jestli vám s ní někdo neutíká.

Už jsem hodně dlouho nebyla v H&M, přesněji řečeno nebyla jsem tam od té doby, co najali designéra, který si libuje v pytlovitých střizích, obřích vzorech a zvláštně depresivních barvách (lahvově zelené, hořčicově žluté, rezavé, černé a hnojově zelenkavé).

www.hm.com

Zkusila jsem tam nakouknout, ale vůbec nic se nezměnilo. Fotka se mi nějak barevně pokazila (mobil z toho asi taky dostal depresi), ale to nevadí, aspoň to vystihuje surreálnou atmosféru, která se mě v obchodě zmocnila.

V týdnu jsem byla jednomu členovi rodiny na doktorské promoci, a to byla zase módní přehlídka... Poslední dobou se mi zdá, že se české lidstvo jakž takž učí solidně oblékat, ale zůstávají mu ohromné mezery v obuvi. Nabídka v obchodech s botami sice pořád není nic moc, ale i kdyby byla, myslím, že někteří by si stejně schválně vybrali ty nejošklivější křápy.

Mladá žena vlevo na sobě měla dost špatné bílé šaty, průsvitně tenké, takže obkreslovaly muffinek vytvořený zařízlými kalhotkami a vytvářely ještě špečíky, které dotyčná ve skutečnosti ani neměla; přes prsa navíc byly komicky malé, takže empírová linie, která se měla nacházet pod nimi, si hověla v půlce prsou a nabírání, které zastupovalo prsní záševky, vytvářelo zvláštní efekt v místě bradavek. Mnohem víc mě ovšem zaujaly boty, kterými bylo dílo dovršeno. K bílým šatům se černé boty až na promyšlené výjimky (černobílá kombinace) nenosí, protože je to silný, nehezký kontrast. Tahle obuv ve mně ještě vyvolává takovou tu typickou představu ženy, která stojí před úkolem koupit si společenské boty, a při nákupu vrší jednu chybu na druhou: měly by být určitě černé (bez ohledu na barvu šatů, ke kterým je chce nosit), měly by mít podpatek, ale protože nejsem na podpatky zvyklá, tak radši jenom nizoučký, měly by vypadat slušně, ale zároveň ne úplně nudně, jé, ta špička a decentní přezka tomu dodávají takový elegantní šmrnc!

Doufám, že se ji někdo v komentářích nepokusíte hájit, protože tohle je nevysvětlitelné a neomluvitelné. Ty boty jsou ošklivé v tomto i všech přilehlých paralelních vesmírech.

Kolegyně vedle v černém oblečení a bílých plátěnkách se stříbrnou špičkou a jemnou špínkou kolem dokola to taky pěkně vymňoukla.

Další obuvní peklo mi poslala čtenářka z Olomouce. Tlustou paní vlevo z hodnocení vynechám, to by byl moc snadný cíl, a zaměřím se na ty dvě mladé vpravo. Chápu, že vás zaujmou především silonové podkolenky slečny uprostřed. Nezdá se vám to, fakt tam jsou. Dám vám chvilku na vzpamatování (ano, proč? PROČ?!) a kouknem na boty.

fotila Arielle

Lodičky uprostřed jsou dalším typickým modelem, který si mnohé ženy kupují v domnění, že si pořídily univerzální model do hospody i do divadla. Mohutná, trochu zvednutá špička, široký pásek, výrazná přezka, široký podpatek. Takových bot je v prodejnách sto a jedna verze a ne a ne vymřít. Podle mého názoru je to pohodlná vycházková obuv pro starší generaci s viklavýma nohama, nikdo jiný by ji neměl nosit. Do společnosti se to nehodí a kdekoli jinde je to vhodné jen ke stylu "staromladá studentka".

To úplně vpravo je něco podobného, takové přezkaté bufáky, navíc na klínu. Nepochybně pohodlné, ale nehezké, a ještě dělají velkou, beztvarou nohu. Kontrast skinny kalhot a mohutných bot může být stylový, ne ovšem v tomhle provedení s babkovskými křuskami. Slečno, kupte si radši martensky, k vašemu stylu (černé skinny, černé tričko zřejmě v nějakém rockovém stylu) pristanou mnohem líp než toto. Křusky dejte prababičce.

Vy stejně furt koukáte na ty silonový podkolenky, že jo? :)

Tak zase příště.

Čtěte i další díly Adina seriálu Páteční momentky.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Fatabuna
148 příspěvků 06.05.16 00:29

To nemůže být současné háemko, musí jít o nějaký propad červí dírou do Ženy a módy z roku 1967.

 
jiturka
60 příspěvků 06.05.16 13:06

Také jsem si říkala, že se barvama a vzorama propadli do let nejméně šedesátých, když jsem šla kolem. Ani dovnitř nelezu, stačí co vidím zvenku. Připomíná mi to barvami poněkud zblitky.

Příspěvek upraven 06.05.16 v 16:10

 
arwenn
426 příspěvků 06.05.16 14:55

Já tam teda vydím chibi, to hlavně :)

 
coralline
822 příspěvků 06.05.16 17:01

Tumaš chipi, Mitnick, sněs jich plnej pitlik. :-D

 
Smažačka
7 příspěvků 09.05.16 09:13

Blitky při pohledu zdálky a k poblití při pohledu zblízka. Co může být horšího než beztvaré hadry? Beztvaré vzorované hadry!

 
LeKarolinaK
34 příspěvků 13.05.16 14:33

@Fatabuna Já jsem vlezla i dovnitř, někdy asi před 2-3 týdny a měla jsem obrovský flashback přímo po držce do hrozné směsice šedesátek, osmdesátek a devadesátek… A ještě toho horšího, co ta léta nabízela, mám ten pocit :D Fakt hrozný, nechápu, kdo jim to navrhuje a proč si řekli, že přesně po téhle móde všichni prahneme :D

 
benyka
4220 příspěvků 06.05.16 00:39

Proč si ty holky nekoupí za pár šupů bílé tenisky?

 
shoeslover
48 příspěvků 06.05.16 00:44

Protože bílé tenisky nejsou dostatečně sexii

 
shoeslover
48 příspěvků 06.05.16 00:43

Silonové podkolenky to u mě tedy „vyhrály“ na plné čáře… Nedokážu si je totiž vysvětlit. Ty první boty ještě - paní nechce kupovat nové, když tyhle ještě nejsou zničené/ nemá na nové peníze/ jsou mimořádně pohodlné nebo se jí nedejbože opravdu líbí atd. ale ty podkolenky?!! Jediné, co mě napadlo je, že na sobě ráno měla kalhoty, odpoledne ale začalo být příliš velké teplo a tak si oblékla sukni, ale neměla u sebe normální silonky a nechtěla mít puchýře… No nic, dneska už neusnu:D

 
benyka
4220 příspěvků 06.05.16 00:47

@shoeslover No dobře, dobře. Tak bílé tenisky se třemi černými pruhy. :-)

Příspěvek upraven 06.05.16 v 00:47

 
Anutella
24 příspěvků 06.05.16 04:17
Obuvnické dilema

Já stejně stále čekám, kdy se tady ocitnu taky :-)
Obuv. To bolí. Já s vámi ve všem souhlasím! Ale moje nemocná záda spolu se zborcenou klenbou a vbočenými palci mě vždycky přehlasují. „Žádné podpatky, prosím,“ vříská klenba. „Pěkně širokou měkkou špičku,“ poroučejí palce. „Opovaž se nosit tenký podrážky,“ skuhrá páteř. „A nezapomeň, že v těch botech budeš chodit. Rozumíš? Cho-dit,“ ozývá se šepot od kompresních punčoch.
A tak jsem majitelkou bohaté sbírky obuvi. Žádný Blahnik. Polobotky? Jedině ty na nordic walking. Obuv k sukni? Ehm. Vyzkoušela jsem asi všechny. Peklo. Módní i obuvnické.
Tak co s tím? Skrývají se někde na trhu botky, které budou krásné na pohled, a zároveň se budou zamlouvat mým remcalům?
Ptám se vážně! A věřte mi, mám tu obuvnickou evoluční řadu opravdu pěkně dlouhou.
(Jo, a nezapomeňte, ta obuv musí mít vyměnitelnou stélku. Přesně tak.)

Příspěvek upraven 06.05.16 v 04:40

 
riam
4 příspěvky 06.05.16 11:45

@Anutella :já nevím, jestli se to sem může psát, ale jde o zdraví, potažmo o život, tak snad ano :-))
Pro nás, obdařené nohama s kdejakou zdravotní potupou, jedině ARA!!!
 http://www.ara-shoes.cz/

Vím, o čem mluvím, po mnohaleté anabázi a utrpení mezi výběrem „nepřežiju tu bolest“ a „budu mít boty jak svá babička“…konečně dokážu vybrat něco, co vypadá jako dámská bota a ujdu v tom víc jak pár metrů k autu.

 
DanaP
88 příspěvků 06.05.16 11:47

Souhlas, ARA, semtam Rieker, Tamaris.

 
Lenio
7 příspěvků 07.05.16 22:47

A zkoušely jste ecco? Jsem docela otrlá chodkyně, ale v těhotenství se to na příslušnou dobu změnilo. Kdyby nebylo ecco, asi bych nemohla ani vytáhnout paty z domova.

 
DanaP
88 příspěvků 06.05.16 11:46

Jasně, mám stejný problém. Jsem ještě ke všemu vysoká, takže podpatky nevyhledávám od mládí. Taky se tam musí vejít ortopedická vložka…

 
Pestrobarvec
112 příspěvků 06.05.16 16:37

Samozřejmě, zdraví je vždy přednější než móda. Budoucí návrháři a konstruktéři obuvi by se měli povinně alespoň v rámci semestrálního úkolu zaměřit na design bot pro lidi s zdravotními komplikacemi (vbočený palec, zbořená klenba,…). Tohle je stále mezera na trhu a zákazníci by jim za solidní slušivou řadu utrhali ruce.

Jenže! Problém je, že v drtivé většině případů tyhle boty nosí lidi s úplně zdravýma nohama!

Sice je stále co dohánět a nabídka bot je nic moc, ale pokroky s dějí. Stále si pamatuju, že před cca deseti lety měli muži v běžné obuvi (Baťa atd.) na výběr buď skejťácké křusky nebo lakýrky do špice. Proto nevěřím, že člověk se zdravou nohou je odsouzen nosit to, co ženy na Adiných fotkách.

 
MP_vinnie
274 příspěvků 07.05.16 15:30

Myslim naopak, ze lidi se zdravyma nohama je minimum a spousta lidi nosi zdravotne zcela nevhodnou obuv. Je to videt uz i u lidi kolem ctyricitky, padesatky. To, co se objevuje zde v pekle, neni tzv. zdravotni obuv, to jsou proste hnusne boty.

 
carnifax
42 příspěvků 07.05.16 00:21

https://www.nagaba.pl/…uwie-damskie?… ?

 
Barnaby
62 příspěvků 07.05.16 13:22

Když už děláme reklamu, tak já za sebe (vel. 41, šířka G) doporučuji e-shop Jadi. Sortiment široký, různé značky, rychlé dodání a pokud se stane, že mi boty nesednou, vrácení peněz proběhne obratem. Ale většinou jsem spokojená, protože popis obuvi je hodně podrobný, takže se většinou trefím. Do kamenných obchodů už moc nechodím vel. 41 zde totiž téměř neexistuje.

 
LIŠKA 007
1 příspěvek 10.05.16 23:09

Také doporučuji ECCO, drahé boty, lze vyndat stélka, ale něco vydrží, dámské teď v některých modelech i velikost 42… musí se ale vybrat správný model padnoucí na danou nohu…

Příspěvek upraven 10.05.16 v 23:10

 
gladya
20 příspěvků 08.05.16 10:42

@Anutella Ano, chápu. Mám hodně širokou nohu (ale tlustá nejsem).Takže když vybírám třeba lodičky, nehledám pohodlné ale takové, do kterých se vůbec vejdu a v kterých budu co nejméně trpět. Pokud chci v botách opravdu trochu chodit, musím volit co nejméně pekelné. Na eleganci jsem u bot skoro rezignovala, jen když už opravdu chci „být za dámu“, tak holt trpím. A hrát s s barevným ladědím bot, o to se skoro nepokouším.

 
MP scully  08.05.16 22:13

Mne spis zarazi, kolik lidi je na tom tak spatne s nohama, ze prakticky nemuze nosit nic jineho, nez zdravotni obuv. Absolutne netusim, kolik vam je let, ale jak se stane, ze ma clovek zaroven nemocna zada, vbocene palce, zborcenou klenbu atd.? Napada me treba nejaky uraz (napriklad autonehoda, pad z vysky, pad neceho tezkeho na nohu), pripadne zavazna vrozena vada, ale jinak je to - omlouvam se, pokud to neni vas pripad - proste vysledek dlouhodobeho mizerneho pristupu ke svemu vlastnimu zdravi. V tehotenstvi cloveku otekaji nohy i boli zada, mam sve zkusenosti, ale to je zkratka docasny stav, ktery pomine. Zborcena klenba a vbocene palce, i ta odrovnana zada, to se vyviji roky, spis desitky let, nestane se to ze dne na den. Jak to, ze to clovek necha dojit tak daleko - to jste uz pred deseti lety nemela divny pocit, kdyz jste po treti za sebou odchazela z plesu driv proto, ze jste nevydrzela v lodickach? (Asi trochu drsne prirovnani, ale nabizi se - to drobna zena, ktera ma 150 kilo a tim padem zhuntovane zdravi, nevidela uz pri 80 kilech, ze neco neni tak uplne oukej a ze by to chtelo neco delat?)

Co treba nejaky zdravotni telocvik, navsteva podiatra, lazne, zdravotni korzet, ktery spravi spatny postoj (vetsina lidi ma znicena zada prave proto, ze neumi poradne stat) atd.? Nepomohlo by vam to (aspon trochu)?

Mnohem spis, nez specialni semestry o zdravotni obuvi pro obuvniky, by bylo prospesnejsi napriklad znovuzavedeni povinnych zdravotnich prohlidek pro deti (kde se odhali spatny postoj, kriva zada, skolioza atd. v dobe, kdy je naprava podstatne jednodussi), tlak na zakony o dovozu obuvi, ze musi splnovat prisnejsi kriteria pro nositelnost a podporu tuzemskych vyrobcu kvalitni obuvi.

(A to jsou boty muj celozivotni boj, s velikosti 35 mam omezeny vyber a s prestehovanim na venkov jsem se musela povetsinou vzdat i podpatku, protoze zapadavaji do travy/blata - pritom podpatky miluju, ale zivot na venkove holt miluju vic- s malym ditetem budu ve vyberu jeste limitovanejsi.)

Příspěvek upraven 08.05.16 v 22:21

 
MP_vinnie
274 příspěvků 08.05.16 22:25

Tak ono to neni zrovna tak, jak pisete. Tyhle veci jsou z (velke) casti dedicne. Krecove zily a vbocene palce jsou dost typickym prikladem nemoci, na ktere trpi lide jinak zcela zdravi s dobrym zivotnim stylem. Bolest zad take nebyva zpusobena jen tim, ze `se neudrzujete'. Vysoci lide musi vynalozit casto nezmerne vyssi usili, nez lide drobni, aby si udrzeli pater jakz takz v poradku. Co se tyce klenby, tam to souvisi s tim, jak poddajne mate vazy. Samozrejme, toto se da do urcite miry kompenzovat kvalitni obuvi a cvicenim, ale ne zcela.

Vase uvaha, ze temito nemocemi trpi lide, kteri se o sebe nestaraji (nechodi k lekari, maji nadvahu apod.) a proto jsou tyto nemoci vzasade o tom, jaky mate zivotni styl, je zcela mimo.

 
daagmara
38 příspěvků 09.05.16 01:02

Souhlas, to může napsat jen člověk, který má prostě kliku. Narodila jsem se s jednou nohou o kousek větší než s druhou, s prsty s tendencí ke zkroucení, ve 46 mám už slušně vybočené palce, po dvou dětech, které tahám na rukou nejen po dobu těhotenství, ale prostě víceméně, protože mě to těší, se mi chodidla „rozsedla“. A to všechno přes to, že v naprosté většině času nosím drahé a pohodlné boty (Clarks a Legero, doporučuji). Před posledním těhotenstvím (loni) jsem si koupila úchvatné kvalitní černé lodičky za tři tisíce, a neměla jsem je na nohou ani jednou, protože se do nich už nenacpu. Tož tak.

 
Smažačka
7 příspěvků 09.05.16 09:05

Teoreticky je možné vbočený palec „opravit“/ zmírnit cvičením jogy, ale polovina cvičitelek jogy (na které chodím) má palec vbočený stejně jako ostatní ženy :-(. Ale možná se to dá jogou alespoň zastavit - takže roztahujemež prstíky na nohách, kdykoli můžeme a posilujmež klenbu balančními pozicemi! :-D

 
Ophelie
437 příspěvků 06.05.16 07:12

@Anutella umíte vtipně psát, redakce by po vás měla povinně skočit:o)

 
Roza
31 příspěvků 06.05.16 07:21

@Anutella jak já Vám rozumím☺

 
shoeslover
48 příspěvků 06.05.16 08:21

@benyka samozřejme jsem to myslela ironicky, kdybychom se náhodou nepochopily :D taky nechápu, co některé holky vede k tomu nosit „podpatky za kažfou cenu“.

 
benyka
4220 příspěvků 06.05.16 08:49

@shoeslover Já jsem ty tenisky taky myslela ironicky. :-)

 
Letadýlko
102 příspěvků 06.05.16 09:10

Páteční momentky 7! Moje malé OCP já je téměř spokojené. Úplně spokojené by bylo, kdyby ta čísla šla správně za sebou.
A nebo kdyby dalším číslem byla 10, pak 9. Pak 12, pak 11. Pak 14, pak…

Edit: Dokonalé by to bylo, kdyby šla v tomto obráceném pořadí čísla v dalších šesti článcích, dalších šest článků by bylo číslovaných normálně, a pak se to zase otočilo. Čili nějak takhle
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6;
8 - 7 - 10 - 9 - 12 - 11;
13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18;
20 - 19 - 22 - 21…

Příspěvek upraven 06.05.16 v 09:36

 
vendulael
2147 příspěvků 06.05.16 09:15

Že vy jste vyhrávala matematické olympiády :-). Přesně tak, když už, tak ať to má řád :-)

Příspěvek upraven 06.05.16 v 09:16

 
Letadýlko
102 příspěvků 06.05.16 09:37

Nevyhrávala :-D Maximálně jsme jednou byla čtvrtá na klokanovi (čtvrtá, pff, ani ve školním rozhlase se o mně nezmínili).
Ale matematiku mám ráda, to ano.

 
vendulael
2147 příspěvků 06.05.16 09:13

Správně, furt koukám na ty silonkový podkolenky :-)

 
benyka
4220 příspěvků 06.05.16 09:27

@Anutella Souhlas. Ještě bych k tomu přidala, že obuvníci zřejmě vůbec nepočítají s tím, že pohodlné boty by mohl potřebovat i člověk s úzkou nohou. Když už se mi podaří objevit něco, co je pohodlné a vypadá to aspoň snesitelně, tak je to moc široké. Vpředu mě tlačí palec a uprostřed z toho na všechny strany vypadávám.

 
isko
507 příspěvků 06.05.16 10:18

A pak vám ještě na MP řeknou, že máte zdůrazňovat štíhlé nohy (což jde bez patřičných bot dost blbě…)

 
Lalita  06.05.16 14:26

Nebo i naopak, že žena mající velikost nohy č. 5, může mít nohu širší než je průměr.

@benyka
Ještě bych k tomu přidala, že obuvníci zřejmě vůbec nepočítají s tím, že pohodlné boty by mohl potřebovat i člověk s úzkou nohou. Když už se mi podaří objevit něco, co je pohodlné a vypadá to aspoň snesitelně, tak je to moc široké. Vpředu mě tlačí palec a uprostřed z toho na všechny strany vypadávám.

 
Putzi
21 příspěvků 1 inzerát 06.05.16 17:20

Boty problem jsou, ja mam zas pomerne siroke chodidlo s vysokym nartem a podpatky miluji a taky nic moc vyber… ale co me v podstate donutilo psat vubec nejaky komentar - proc si proboha nekdo MUSI za kazdou cenu oblekat bile prilehave saty, kdyz nema ploche bricho nebo ho nedovede zastrcit a chvili drzet?? Copak nema zrcadlo?? A to jsme damu nevideli zepredu, ze…

Příspěvek upraven 10.05.16 v 13:49

 
Mishule_obecna
173 příspěvků 07.05.16 14:36

No, zastrčit a chvilku držet břicho vydrží každá, ale celý obřad, to už je umění a to dokáže jedna z tisíce, pokud vůbec :-) Proto právě existuje to stahovací prádlo. Ale i k němu je potřeba správná, t. j. dostatečně velká, velikost oblečení, které pak nedělá varhánky a nekreslí kontury všeho, co je pod ním :-)

 
Motyka
327 příspěvků 07.05.16 19:06

I ta druhá dáma v bílých botách stojí s vyvaleným pupkem. Jen to maskuje sakem v ruce. Bodejť by ty záda pak nebolely, když takhle stojí a osočujou z toho nakonec ty podpatky.

 
Lenio
7 příspěvků 07.05.16 22:50

Založíme nějakej klub. Já jsem v životě (kromě utrpení v tanečních) neměla lodičky přesně z tohohle důvodu. Kdybyste o věděla nějakých superúzkých, kvůli jejichž ceně ovšem nebudu muset prodat byt, auto nebo dítě, sem s tím tipem!

 
marmota-b
529 příspěvků 09.05.16 14:02

Jsem ráda, že nejsem jediná s tímhle problémem. Nemám to s těmi lodičkami zas tak hrozné (i když najít takové, ve kterých se mi noha nevikle, je taky umění), ale mám pro změnu problém s botami šněrovacími: často to musím sešněrovat nadoraz a stejně je mi jich polovina tak široká, že ani šněrování nadoraz nepomůže. A přesně ten samý problém s palcem: aby se mi do bot vešel, zbytek prstů má často toho prostoru zase až moc.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 06.05.16 09:29

Boty k bílým šatům - nedivila bych se, kdyby byly velmi drahé z nějakého italského obchodu. Na výletě v Praze jsem nakukovala do výloh a podobné boty tam byly (lesklé červené provedení) za nějakých 30 000,–

 
Brunhilde  06.05.16 09:38

V roce 1997?
Dělám si legraci, každá poučená pekelnice ví, že najntýs is back!

 
medvidka
3 příspěvky 06.05.16 09:46

No a nemůžou to být třeba nějaké kompresní punčochy? Kvůli křečovým žilám?

 
nolita  06.05.16 09:52

@medvidka no i kdyby byly, tak snad si k nim pak nevezmu mini…

 
Campanelle
1779 příspěvků 06.05.16 10:06

Kdyby ty podkolenky byly bílé, tak my mohla vypadat jako rozverná školačka. :)

 
VeronikK
180 příspěvků 06.05.16 21:00

Ale jsou tělové, takže nejsou vidět:-)

 
barvinok
356 příspěvků 06.05.16 10:01

Tak hádam každú súdnu ženu by napadlo, že ich nemá brať k minisukni, či čo to má na sebe.
Alebo sa možno oblieka v absolútnej tme, a pripadalo jej, že ono je tá telová vlastne rovnaká, ako jej pokožka. (Nežartujem, moju švagrinú napadlo postaviť si v novom dome šatník celkom bez okien, tak tej tme rozumiem).

OT: Ada, ale ten úvod zabolel. Ja viem, že teraz je moderné robiť si srandu z OCD, depresie, atď atď, pchať slovo depresívny do každej vety, ale pre človeka, ktorý tým fakt trpí, to nie je sranda čítať. Depresia je všetko, len nie sranda. Inak článok samozrejme super.

 
RueDuPastis
617 příspěvků 06.05.16 10:35

Kompresní punčochy vypadají jinak, jsou mnohem hrubší.

 
A666
369 příspěvků 06.05.16 11:26

Nejsou, dneska už se dělají z mirkovlákna a hrubší být nemusejí… Na takhle nekvalitní fotografii mohou být opravdu zaměnitelné za silonky…

 
A666
369 příspěvků 06.05.16 11:24

Kompresní punčochy to při detailnějším pohledu být můžou. Avšak potom nechápu, proč si:

  1. když už má krátké nevzala delší sukni
  1. nevzala stehenní kompresní punčochy, které se stejně dle mého předepidují častěji neb jsou efektivnější

Já kompresní punčochy nosit taky musím a mám právě stehenní - předepsali mi je rovnou, ale i kdyby to neudělali, tak bych si je koupila sama, nebo nosím sukně těsně ke kolenům/nadkolena. Ještě než jsem dostala nařízené je nosit jsem si jedny kupovala sama kvůli dlouhé cestě letadlem a opět jsem si rovnou pořídila stehenní… Jinak u těch kompresek je trochu problém v tom, že lépe se oblékají s otevřenou špičkou, ale ta je pak vidět v lodičkách, takže to chce maskovat potom tohle :D
Dneska jsou ty kompresky už docela pěkné, já mám černé a asi ybste je enrozeznali od běžných silnějších punčocháčů…

Příspěvek upraven 06.05.16 v 11:24

 
Lucienka_M
216 příspěvků 06.05.16 14:31

Kompresní punčochy by měly být až nahoru, tedy ty, co se používají na křečové žíly. Zaškrcení pod kolenem omezuje krevní oběh, což vlastně ruší kompresní účinek. Mám teď docela pěkné punčochy, černé i s krajkovým lemem (vždy si kompresní punčochy vybírám černé, protože v tělových přímo křičím, že mám zafačované nohy).
@Anutella
Také každé páteční momentky s napětím čekám, zda nebudu zvěčněna :-)
Mám špatná záda, tak dosti často chodím s batohem. A vzhledem k žilní nedostatečnosti musím nosit boty na nízkém podpatku, takové podobné jako máte na fotografii u vašeho příspěvku.

 
MP Helena
78 příspěvků 07.05.16 23:39

Ne, tohle jsou úplně normální nekompresní. Taky takové nosím, a to celkem běžně, ale jen tehdy, pokud to není vidět. Možná si slečna/paní akorát omylem vzala jinak dlouhou sukni. Pravda, kdybych se oblékala ještě ve spánku a vzala si jinou sukni, tak bych pak ty podkolenky sundala. Ale já nemám takovéhle boty. Tyhle vypadají, že se v nich naboso chodit nedá.
Nebo to byl zoufalý poslední krok před totálním rozedřením nohou - měla je v kabelce a punčocháče ani náplasti ne.

 
wruwru
37 příspěvků 06.05.16 10:22

@Anutella V Ostravě Přívoze v obchodě se speciálními pomůckami pro osoby se zdravotním postižením jsem viděla lodičky, které splňovali vysoké nároky na pohodlí lidí se zdravotními problémy a velice mile mě překvapily svým vzhledem. Nevím teda jestli měly vyměnitelnou stélku, nicméně byly nesmírně pohodlné a docela elegantní.

 
marmota-b
529 příspěvků 09.05.16 14:06

Taky se mi jednou stalo, že jsem nemocné známé stála ve frontě na zdravotní pomůcky a koukala na boty, které bych chtěla (už si nepamatuju, jak přesně vypadaly, ale myslím, že to byl takový trochu vintage styl asi jako ze třicátých let? - protože po takových botách koukám furt). To bylo tak před dvěma lety v Praze na Proseku, a teda byl tam takový pár jen jeden, ten zbytek byl dost křuskovitý. :( Tak asi holt musí mít člověk to štěstí.

Příspěvek upraven 09.05.16 v 14:07

 
may.frayn
915 příspěvků 06.05.16 12:05

Ta bílá slečna na promoci je vážně hrůza. A v soutěži o nejhnusnější boty váhám mezi bílou slečnou a slečnou z tramvaje úplně vpravo. Děs.

 
SagaN  06.05.16 12:41

Mockrát děkuju, Ado, za doporučení :-( Jsem starší generace a rovněž i nohy (resp. kotníky) mám značně „viklavý“, ale takový škrpály bych si nevzala ani do rakve.
Ne, ty se nehoděj vůbec nikomu a nikdy totiž.

 
veroonek
33 příspěvků 06.05.16 12:49

@Anutella ¨
Souhlasím! Tuto anabázi zažívám při hledání bot s 11-ti letou dcerou.

 
Lalita  06.05.16 14:33

Třeba to byl původní záměr, ale bílé neměla, tak si řekla „bílé, nebo tělové - bába nebo sníh…“ :D

@Campanelle
Kdyby ty podkolenky byly bílé, tak my mohla vypadat jako rozverná školačka. :)

 
LittleMissCthulhu  06.05.16 14:34

Obag je pre mna kabelkovou obdobou Crocsov. K vode fajn, ale nechápem, prečo by to niekto chcel nosit' do mesta.

Háemko je v poslednej dobe čoraz väčší des, nielen designovo, ale hlavne materiálovo.

 
Morrighan
1298 příspěvků 06.05.16 14:35

Boty na podpatku s přeskou přestanu nosit, až začnou vyrábět lodičky, ze kterých mi nebudou vypadávat nohy xD

 
Anutella
24 příspěvků 06.05.16 14:43

Jé, děkuji za soucitný ohlas! Já čekala, že tu budu veřejně upálena jako kacířka :-) Dojaly jste mě doměkka, spolubojovnice za ortopedická práva. (Stejně hluboko uvnitř všechny nosíme úžasné, padnoucí oblečení s elegantní, pohodlnou módní obuví.)

Dnes jsem objevila ten nejlepší důvod, proč nosit ultra šeredný a nelákavý boty:

http://www.novinky.cz/…ou-boty.html

Tak třeba jsou i ty silónky formou prevence… Proti puchýřům, trombóze a fetišistům :-)

Vidím řešení jedině takto:
Po zařazení hodiny estetiky do povinné školní docházky vejde v platnost zákon, že může být veřejně nošen jakýkoli kus oděvu, obuvi a doplňků, bude-li ovšem doplněn čitelnou cedulkou, zdůvodňující, proč se občan nedrží dobrého vkusu.

Já budu mít na botách kovové štítky s nápisem „předepsáno ortopedem“, tělové nylonky s logem „zakrývám křečovky“, na zimním péřovém kabátu „klepu se jak ratlík v masně“… No a možná přede mnou bude klusat i běžec s červeným praporkem.

 
JUBA
59 příspěvků 09.05.16 12:32

MIlÁ ANUTTELO, hodně Vám rozumím.
Zborcená klenba a vybočené palce mi definitivně uzavřely cestu k jakýmkoliv lodičkám - prostě ta bolest, kdy se kloub na noze změní v špičku kosti, která se zadírá do boty po straně, se nedá vydržet za situace, kdy vám z prostředka klenby pod prsty na nohou najednou čouhá další kost, která tam původně nebyla, ale bude už nafurt…

A nepomáhá ani roztahování obuvi v ortopedické prodejně… A navíc když už koupím polobotky, ve kterých TO VYDRŽÍM celý den, mívají švy v místech, kde já měla původně kloub, dnes onu bolavou špičku kosti.

Kupuji u kamarádky Seiblovky, Riekry anebo ARY. Prostě kůže, ať stojí, co stojí.

A když už budu do smrti žít v nezajímavých, obvykle černých polobotkách, kompenzuji si to kabelkami.

 
Lalita  06.05.16 14:45

@LittleMissCthul­hu Teď jsem si představila outfit skládající se z luxusní teplákové soupravy s nápisy a flitry, crocsů, o-bag a spousty zlatých šperků. :mrgreen:

Edit: flitry, ne filtry!

Příspěvek upraven 06.05.16 v 14:52

 
VeniH
7 příspěvků 06.05.16 16:25

@Anutella Naprosto s vámi souhlasím, jsem na tom úplně stejně. Na elegantní boty mohu jen lítostivě pohlížet, ale na dojíždění z okraje Prahy stejně vždycky zvolím Rieker/Ara/Ta­maris/. A to ještě jen ty s nízkým podpatkem.

 
RenataRen
466 příspěvků 06.05.16 18:20

Jsem out - nevím, co jsou Obagy, ať už pravé nebo falešné.

Příspěvek upraven 06.05.16 v 18:21

 
MP Helena
78 příspěvků 07.05.16 23:46

http://www.obag.cz/
Plastové kabelky. Jsou pěkně barevné, to jo, ale nějak nechápu, proč uggy a crocssy jsou špatné a obagy dobré.

 
Vika1987
5 příspěvků 06.05.16 19:27

Já vím, že mě tu pekelnice strhají, ale ty boty co má slečna s podkolenkami nejsou ani zdaleka tak ohyzdné… naopak musím říct, že se mi docela líbí… samozřejmě ne do divadla nebo společenské akce, ale na běžné nošení po městě jsou v pohodě… také mám jedny, v pískové barvě, a nedám na ně dopustit :D Ovšem ty podkolenky ohyzdné jsou, to slečně nikdo neodpáře :D

 
VeronikK
180 příspěvků 06.05.16 21:12

Protože mi postupně odcházejí za léta nashromážděné boty, obhlížela jsem v poslední době obchody s obuví s cílem vybrat si nějaké sandály - boty na léto. No a nemám na to zrovna moc peněz. Zatím jsem nenašla žádné, které by se mi líbily a hodily. Totiž líbily se mi sem tam některé, ale podpatek nebo klín je tak vysoký, že je pro mě s malým dítětem nepoužitelný. Pak jsou v nabídce boty s rovnou, ale tenoučkou podrážkou… Skutečně jsem zvědavá, jestli nějaké pořídím. Klidně bych si přečetla (a prohlédla) nějakou reportáž z prodejen obuvi.
Barvy v HaM se mi nevadí, jenže to není zrovna moje barevná paleta…

 
marmota-b
529 příspěvků 09.05.16 14:13

Omlouvám se, neumím přispěvek vymazat - doporučovala jsem Riekra, načež mi došlo, že to je přece jen v trochu vyšší cenové relaci…
Občas mám na boty štěstí v secondhandech. Musí teda mít člověk přístup k více secondhandům, čas a trpělivost a počítat s tím, že věc na léto může ukořistit v zimě a podobně, ale venkoncem jsem nakonec většinu svých nejlepších bot sehnala z druhé ruky… Samozřejmě brát jen ty, co jsou skoro jako nové, unošené od předchozího majitele se na jiné nohy už asi nehodí.

Příspěvek upraven 09.05.16 v 14:18

 
MP_vinnie
274 příspěvků 06.05.16 21:49

@Ada Pekelná Fajn clanek, ale myslim, ze ten uvod jste si mohla odpustit. Umite to lepe.

 
vias
439 příspěvků 06.05.16 22:26

Ano, ty tenké podrážky jsou všude. Mám v nich pocit, že padám dozadu. Nemluvě o tom, že si je člověk zkouší v obchodě, kde je hladká podlaha. Nechci si domyslet, jak se v nich chodí po chodníku, kde je sem tam kamínek (chůze mě tlačí už v tom obchodě). Tím pádem se výběr letních sandálů asi tak o dvě třetiny zužuje.

 
carnifax
42 příspěvků 07.05.16 00:29

Tož to je ale důsledek obliby bérfůtu mezi alternativní mládeží :D

 
Airinei
8 příspěvků 07.05.16 01:44

Škoda toho úvodu, to opravdu nemuselo být.

 
mutziputzi  07.05.16 09:44

@Airinei @MP_vinnie Jsem se speciálně kvůli vám dvěma vrátila na začátek…skutečně šokující neumětelství :-)

 
Mishule_obecna
173 příspěvků 07.05.16 15:18

Jo, a neodpustím si, Ado: píše se à propos, ne apropos. Nepoužívat cizí „termity“, když je neumíme správně napsat, pak opravdu nevypadáme jako inteligenti :-D

 
Mnohočetná Ygramul
115 příspěvků 07.05.16 20:14

Hm… někteří jedinci(třeba já) si ty tlumené a „vyblité“ barvy celkem dost užívají (konečně mají v ochodech žluté a zelené věci!), protože si mezi neonkami a zářivými barvami jednoduše nevyberou nic, co by k nim sedělo.

 
RenataRen
466 příspěvků 07.05.16 23:07

Mimochodem, když už uživatelky nakously ty ploché nohy - taky jedny mám:-) A v poslední době mě stále při chůzi bolí chodidla. Nemáte nějaké tipy na dobré boty? Nemusí to být nic elegantního, prostě něco na běžné chození po ulicích, v lese…
Zdá se mi, že v poslední době vídám v obchodech s obuví spíš mučící nástroje než obuv.

Příspěvek upraven 08.05.16 v 08:47

 
DanaP
88 příspěvků 09.05.16 11:25

Nejjednodušší je dojít si k ortopedovi, ten vám předepíše vložky do bot a speciální výrobna vám udělá vložky na míru. 2 x do roka to platí pojišťovna a vy doplácíte jen asi 270 Kč. Funguje to skvěle, přehazuju je z bot do bot.

 
MP_vinnie
274 příspěvků 09.05.16 11:54

Na to dost pozor. Ty vlozky na pojistovnu byvaji dost hrube (vysoke pod patou) a i u obuvi s vyjimatelnou stelkou se vam lehce muze stat, ze vas po vlozeni techto vlozek bude tlacit pata obuvi do achillovky, protoze ji proste budete mit vyse. Chce to vzdy predem vyzkouset, do kazde obuvi se to rozhodne dat neda.

 
DanaP
88 příspěvků 10.05.16 09:25

To máte pravdu, udělají vám ale i úpravu stávajících bot, akorát to není přehazovací. To mám v lodičkách a částečně i v sandálech.

 
Shiro
354 příspěvků 08.05.16 22:02

No, co se týče té fotky z předávání titulu, ani ty třetí boty v záběru nejsou žádná sláva :D

 
mutziputzi  08.05.16 22:27

@MP Helena proč myslíte?

 
MP Helena
78 příspěvků 18.05.16 09:04

Nevím, na co reagujete, sorry.

 
mutziputzi  18.05.16 09:10

Plastové kabelky. Jsou pěkně barevné, to jo, ale nějak nechápu, proč uggy a crocssy jsou špatné a obagy dobré.

 
RenataRen
466 příspěvků 08.05.16 22:33

@MP scully Já tedy nevím jak ostatní, ale mě ploché (ne úplně, ale dokonalá klenba to není), diagnostikovala doktorka už na základce za komančů. Mohlo mi být tak deset. Měla jsem dělat nějaké cviky typu zvedání tužky prsty u nohou apod.
Moc jsem tomu nedala, rodiče to taky nějak neřešili. Žádné problémy jsem ale kvůli plochým nohám nepociťovala, přeci jen mladý organismus.

Ale ono to začíná plíživě, začnou pobolívat záda, člověk si říká, že musí víc cvičit, že nemá dělat tohle a tamto… A že až se v těch lodičkách naučí chodit, tak to bude v pohodě. Jenže není - sice nějakou dobu vnímáte, že vám ty podpatky nedělají dobře, ale spíš to přičítáte nezkušenosti a každý druhý vám říká, že se to časem srovná.

No a tak jdou léta… a jdou… a pořád je to vlastně dobré… až najednou není a člověk cítí, že už to musí řešit. No a pak se najde samozřejmě chytrolín, kterému je hned jasné, že jste měli dávno cvičit určitým způsobem, zhubnout o pět kilo, zajít ke správnému doktorovi a trvat na nějakém okamžitém řešení… To je těžké; já jsem donedávna považovala ploché nohy nanejvýš za estetický problém, ale teď mi to chodidla dávají sežrat. No a je možné, že až zajdu za nějakým odborníkem, tak mi řekne - milá paninko, to jste měla řešit už před dvaceti lety, teď už je pozdě.
Mám pocit, že kdyby každý s nějakým píchnutím nebo blbým pocitem letěl hned za doktorem, nikdo nepracuje a skoro všichni jsou narvaní v čekárnách. Vzpomínám si, jak jsem jednou vletěla někam na kardio, protože mi zničeho nic začalo neskutečně rychle a silně bušit srdce. Myslela jsem, že umírám, ale oni mě tam jen změřili, dali nějaký prášek a že to nic není. (Neopakovalo se to, takže asi měli pravdu). Tak si myslím, že když se potenciálně smrtelné stavy takhle řeší, co by asi doktor udělal s plochou nohou… Myslím že nic.

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 09.05.16 10:22

@RenataRen
Tak líp bych to nenapsala! :-) Mám to stejně. Od plochých nohou v dětství, které se jen opovídávaly, až k operaci zděděných křečových žil.
Ovšem, doktory jsem začala ze své cesty životem postupně vynechávat, protože když nejde o život, nepomůžou. Nebude to tím, že sami nevědí jak?!
Chce to víc poslouchat své vnitřní intuice, poznat své tělo a něco pro něj dělat. Ročně dám víc než 3 tisíce za fyzioterapii, cvičím a protože se nechci vzdát podpatků, střídám boty, pokud to jde, v práci nosím zdravotní sandále, doma pak korkové pantofle, aby noha držela. Na vbočené palce mi pomohla Dornova metoda!! Každý rok mé nožky prohlédne cévní chirurg, křečové žíly už nechci.
Srdeční arytmie mi vyvolává stres. Dle kardiologa to má každý z nás, jen někdo to vnímá víc. = Pro mě vykřičník, abych se uklidnila a arytmie zmizí. :-)

ADA:
*Tu plastovou tašku ani ke kačáku! Nesnáším kousky, které zaplaví náš trh a vyvolávají dojem, že jde o módní hit. :-(
*H a M = škoda písmen. :-( Od této značky vlastním trenčkot, sako a pouzdrovky do práce.. Vše ostatní je běs!
*I kdybych mrzla jako blázen, radši bez podkolenek! Je to hnus velebnosti!
*Obuv na nožkách Čechů?! Pomóóóc! Jedno odpoledne ve městě a mám stovku fotek nejen hnusných bot, ale z obuvi zmrzačených nohou!

 
benyka
4220 příspěvků 08.05.16 23:42

@MP scully Ono to všechno spolu nějak souvisí. V -nácti začnete chodit na podpatcích, protože jinak se nedá, takový je nepsaný zákon. Pak se vdáte, otěhotníte a chodíte na podpatcích pořád, protože jinak se nedá. Pak porodíte druhé dítě, chodíte do práce, do školky, do školy a taháte přitom ještě domů nákupy, čím dál víc trpíte jako zvíře, začnou vás i bolet záda, ale jinak se nedá. A pak to najednou praskne a přestane to s těmi podpatky fungovat vůbec, nedojdete bez kruté bolesti ani k zastávce tramvaje. Musíte všechny ty boty vyhodit a začít kupovat boty bez podpatku, móda nemóda. Když je právě nástup éry riflí a triček, tak je to v pohodě (to se poštěstilo mně). Ale jak přijdou znova jehly, jste už mimo. Prostě některé z nás mají už dostatečně odpodpakováno, je třeba myslet na zdraví. Musím říct, že po dvaceti letech chození v botách s nízkým podpatkem nebo bez se mi stav zlepšil natolik, že si dneska můžu dovolit i podpatek 6 - 7 cm, pokud si kritická místa něčím vypodložím. Ale ve vyšších si ani nepostojím.

 
Chanelle
54 příspěvků 09.05.16 13:53
Dotaz

Hele já vím, že je to blbý - ale na první fotce ta svítivě zelená taška u vietnamců - dá se sehnat na tržnicích běžně?
Docela by se mi šikla na pleny a další serepetičky na dovolenou k moři - nechci si zničit svojí Longchampku co mám ke kočáru tady. Přeci jen sůl, písek, zapatlaný dítě - to se na tašce podepíše hned. A ta zelená vypadá, že je docela velká a že by to šlo…

 
mutziputzi  09.05.16 13:57

A jakou máte? Pokud Le Pliage, nemáte co řešit, ta je nezničitelná…

 
Chanelle
54 příspěvků 09.05.16 14:22

Le Pliage takovou tu cross body ale i když je to ta větší velikost tak mám pocit, že je malá :-D. A říkám si co s ní udělá sůl…

Příspěvek upraven 09.05.16 v 14:23

 
gladya
20 příspěvků 10.05.16 10:06

@MP_vinnie, ono to opravdu není tak jednoduché, ne každý má problémy s nohama díky nějakému zanedbání, ovlivnit se dá jen něco. Bohatě stačí, když se člověk narodí třeba s širokým chodidlem, vysokým nártem apod. a výběr bot je okamžitě hodně omezen.

 
Aija
35 příspěvků 10.05.16 11:16

To je fakt děsivé! Naštěstí nemám ani jedny takovéhle odporné boty, k sukni bych si podkolenky NIKDY nevzala…ani k dlouhé! Raději riskovat puchýře!
Jen tiše doufám, že se tu neobjevím v něčem jiném a naprosto odstrašujícím!

 
Tyldusha
2 příspěvky 10.05.16 11:32

To jsem se dnes krásně pobavila! Díky, Ado! Léto je už téměř tady, to bude zase o čem psát :-)

 
Michvolka
17 příspěvků 13.05.16 13:49

A víte co? Mě se ty boty s přezkou líbí. Vlastně se mi líbí daleko víc, než miliontá a první variace na jehlový podpatek a o tři sta řádů víc, než všechny ty hadrovité beztvaré plátěnky, které se momentálně nosí. Přijde mi to jako dobrý kompromis, mezi „nehodlám po kočičích hlavách chodit v jehlách a po třech hodinách na nohách proklínat svou matku, že mě kdy porodila“ a „lakované balerínky vypadají tak trochu, jako společenské boty, ne?“

 
pozdni_ctyricitka
135 příspěvků 21.05.16 16:22

@Anutella mluvíte mi z duše. Mám stejnou diagnózu. Zkoušela jste značku Heavenly Feet? Koupila jsem si nedávno od nich tyto boty (viz obrázek), asi po desáté slevě (cena ok. 500 Kč), ale jsou fakt pohodlné a dobře vypadají. Vyměnitelnou stélku přirozeně nemají, ale vnitřek je kožený (vnějšek bohužel ne, jsou to lakovky). Mají jedinou vadu: v Čechách jsem tuhle značku neviděla v kamenném obchodu. Ale jinak nemají chybu.

 
whitehorse
141 příspěvků 25.05.16 20:31

@Anutella a ještě si k tomu pripocist, že člověk nepotřebuje boty 37 nebo 38 ale jak na potvoru něco mezi, tudíž 37,5 jako sem mívala ja (nebo 38,5 jak „vyhrála“ pro změnu dcera). Sehnat takové lodičky (ale nejen je), které dobře sedí, nepadají z nohy, protože jsou prostě větší než je treba a člověk v nich chvilku vydrží (ponevadz v botech o půl čísla menších to moc dobře nejde) je taky mnohdy nadlidské usili.

 
Ammee
1 příspěvek 02.06.16 20:29

A nenapadlo vás, že ta paní/slečna s podkolenkami může mít třeba zdravotní kompresní podkolenky? Podle fotky to tak vypadá. Přijde mi, že má nateklé nohy kolem kotníků. Není to ideální, existují samozřejmě kompresní punčochy, které by byly lepší, ale v teplém počasí by se v nich asi uvařila. Boty jsou ale jak z 90. let. Kdysi jsem takové taky nosila:-)

 
Poodlelady
3 příspěvky 04.06.16 23:46
Obag? Proč?

Jak se může někdo snažit o kopie obagu, když sám obag vypadá jak kopie sama sebe… ano je to peklo vidět v ulicích ženy co na křečovitě zalomenych předloktích nesou tuto věc, která mi prijde tak akorát vhodná na nošení mraženého masa pro psy z petshopu..

 
DanaP
88 příspěvků 09.06.16 11:16

A já si furt říkala, k čemu by ten umělohmotnej hnus mohl bejt dobrej. :)

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Rozumné nakupování v praxi 1.

Už několikrát jste mě žádali, ať vám poradím, jak nakupovat podle... Celý článek

Kontrasty I

Zdroj: fler.cz, Burda... Celý článek