Petrklíč pro všechny

31.12.14 | autor Ada

Po dlouhé době jsem se podívala do obchodu Petrklíč, který jsem dřív používala jako synonymum pro divnou divokou módu pro plnoštíhlé dámy, které chtějí vypadat tlustěji a stařeji, než skutečně jsou. Teď budu muset opatrněji, protože sortiment se zlepšil.

Abychom si připomněli: klasické české plnoštíhlé peklo vypadá takhle - hranaté tričko s psycho potiskem z dílny šíleného grafika.

Zdroj: http://www.petrklic.cz/norika-halenka

Jak víme ze základních pravidel stylového oblékání, je to krok špatným směrem. Mnohem lepší je to opačně, totiž pořizovat si barevně jednoduché oblečení a dolaďovat ho podle potřeby více či méně nápadnými doplňky. Také ze střihového hlediska je krabice s kulatým výstřihem a nulovým členěním pro plnoštíhlé nevhodná.

Některé dámy jsou na to asi zvyklé a vyžadují to, takže značnou část nabídky pořád tvoří psycho, ovšem hle: už si tu koupíte i jednobarevné věci s jednoduchým ozdobným prvkem, jako je řasení nebo zajímavý tvar výstřihu.

Zdroj: http://www.petrklic.cz/mili-halenka-60-65-cm a http://www.petrklic.cz/milena-halenka-4368

Některá trička kombinují výrazný vzor s jednobarevnou plochou, což je ok verze pro někoho, kdo se vzorů nechce vzdát - určitě bych ale doporučovala spíš variantu jako je na fotce dole vpravo, na které vzor nepřitahuje pozornost k místům, kde jsou nejširší pneumatiky.

Zdroj: http://www.petrklic.cz/judita-tunika a http://www.petrklic.cz/romana-halenka-4390

Kdybyste si nevybrali, podívejte se do nabídky značky Igigi, kterou Petrklíč také prodává. Igigi jsem na Pekle už párkrát doporučovala, protože má dobrý výběr úpletových triček, halenek a šatů v provedení lichotícím XXXL postavám.

Zdroj: http://www.petrklic.cz/cerveny-top-leyla-od-igigi-pro-plnostihle a http://www.petrklic.cz/halenka-rosa-od-igigi-pro-plnostihle-cerna-1418439356

Igigi nabízí krásné šaty ze splývavých materiálů a se spoustou řasených a zavinovacích prvků, a to v jednobarevném provedení i s většinou celkem příčetnými vzory (i když třeba hrudník velikosti 58 v těchhle maxišatech bude pěkná divočina).

Zdroj: http://www.petrklic.cz/saty-tiffany-od-igigi-pro-plnostihle-svetle-purpurova a http://www.petrklic.cz/fialove-saty-dominique-od-igigi-pro-plnostihle

Ovšem jestli jsou pro vás 2800 korun za zahraniční šaty moc, prostě si vyberte něco přímo od Petrklíče. Pořád můžete mít ukrutně květovanou krabici pro tlustou babičku, která si ještě nevšimla, že žijeme ve 21. století, ale také šaty se slušivým véčkovým výstřihem a puntíkovanou sukní:

Zdroj: http://www.petrklic.cz/ingnis-saty-34-rukav-100-105-cm-1412126154 a http://www.petrklic.cz/ingrit-saty-34-rukav-110-115-cm

Maximálně jednoduché tmavě modré pouzdrovky jsou až ve velikosti 62 (určitě je vám jasné, že pod takové šaty, vlastně pod jakékoli úpletové šaty určené pro víc než mírnou nadváhu, je potřeba kvalitní prádlo, jinak z toho bude přehlídka plovacích kruhů a švů, jež měly zůstat utajeny) a dají se libovolně dokombinovat. Docela se mi líbí i šaty vpravo. Vzor je na hranici mezi "odvážný" a "sakra, to je moc", ale žena, která si na ně troufne, je nepochybně dokáže správně vynést.

Zdroj: http://www.petrklic.cz/martina-saty-105-110-cm a http://www.petrklic.cz/karin-saty-100-105-cm

A ještě jeden příjemný detail: hodně modelů se nabízí v různých délkách, například zrovna šaty na předchozí fotce vpravo jsou v délce 90-95 cm, 95-100 a 100-105, takže si vyberete i podle výšky postavy, nejen podle šířky.

Co na to říkáte? Já jsem ráda, že si v Petrklíči už vyberou i mladé ženy a doufám, že tahle část sortimentu poroste.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
hrisni lide
182 příspěvků 31.12.14 07:19

Od Petrklice mi chodi informacni maily (nenakupuju u nich, siju si sama), tak sleduji pravidelne jejich nabidku. Clovek neodola, aby neklikl :-).
Musim souhlasit, ze se nabidka pro plnostihle damy zlepsila. Zacali nabizet nektere pekne zahr. kousky a nasledne se objevily lepsi kusy i z ceskych luhu a haju. Uz jsem si delsi dobu rikala, ze za posun vpred by malou pochvalu zaslouzili.

 
atrix
483 příspěvků 02.01.15 04:07

No, objevila jsem na Petrklíči (vlezla jsem tam po přečtení článku) i „lahůdky“ tohoto typu:
http://www.petrklic.cz/…aw-1300-bila
nebo pro změnu
http://www.petrklic.cz/…v-1416708701
Tak nevím… asi mám vkus někam za roh, protože tohle (oboje) bych si na sebe nevzala fakt ani do rakve. :D

 
Roseline
2319 příspěvků 31.12.14 09:33

Nabídka zboží vypadá lépe, otázkou je kvalita oblečení (aby to nebyl tenký úplet).

 
qydko
6 příspěvků 19.01.15 15:11

Já doma pár kousků od Petrklíče mám. Materiál je poměrně kvalitní a odolný. Nic z toho není takový ten tenký hadr.

 
Brunhilde  31.12.14 09:58

Třeba je to zlepšení důkazem pozitivního dopadu autorčiny osvětové činnosti na tomto poli?
Gratulujte si, svět je díky vám lepší.

 
LCH  31.12.14 10:18

.

Příspěvek upraven 15.12.15 v 17:05

 
atrix
483 příspěvků 02.01.15 02:59

Myslím, že oběma těm modelům ubližuje fakt, že se ke kolenům zužují, kdyby ta sukně byla áčková, lichotilo by to rozměrnější postavě líp, než obepnutý zadek zvýrazněný ještě tím zúžením. Totéž platí o ukazování horních částí paží u těchto velikostí - to prostě nelichotí nikomu a ničemu, ruka by měla být schovaná až po loket, nebo možná skrýt i ten loket, aby to vypadalo trochu k světu. Model s puntíkovanou sukní to ukazuje jasně, že to vypadá líp (bez ohledu na to, že modelka v puntíkované sukni je přece jen o něco méně kyprá, než ty dvě dole).

 
Doudou
1231 příspěvků 31.12.14 11:18

Tak to jdu hned prošmejdit. Ty zavinovací šaty vypadají pěkně.

Co mě ale zarazilo - velikosti až 70. To si už skoro neumím představit (osobně mám 48).

 
ADAD
194 příspěvků 31.12.14 12:46

Tak už jsem se skoro nadchla, že vím, kde si koupit šaty, ale zas jsem si přečetla složení. 90 % PES, 10% elastan, to prostě není pořád úplně to pravé. Tak snad časem pokročí i k bavlněnému úpletu…

 
Robena
1257 příspěvků 31.12.14 19:58

Kamaradka si od nich koupila saty (igigii) a material je prijemny, i kdyz jde o „umelinu“. Saty jsou dobre zpracovany, maji podsivku nejen pod sukni, ale i pod horni casti. Tedy do tepleho pocasi moc nebudou…Delka je tak na hrane, pri jeji vysce (170 - 172) tesne pod kolena.

 
Dadoo
5533 příspěvků 31.12.14 13:02

Předposlední, modré pouzdrovky by byly rozhodně lepší, kdyby měly alespoň nějaké rukáv, ideálně k lokti. A poslední šaty zase alespoň malý výstřih, ideálně do V.

 
linda147
59 příspěvků 31.12.14 21:54

A další problém - dámy, kterým šaty opravdu sluší, mají něco jako pas. Což opravdu silné ženy bohužel nemají.
I z pečlivě vybraného vyplývá, že šít na silnější postavu bez véčka/výstřihu/,v la­dy délce a bez alespoň krátkých rukávů, je ztráta času.

Jinak se mějte všechny krásně a optimisticky nejen v roce 2015.

 
Lenka1234567
8 příspěvků 01.01.15 10:57

Mě na těch posledních dvou fotkách něco bylo divného - stejná modelka, ale pokaždé trochu jiná. Až vás příspěvek mě přivedl na myšlenku, že modelce byl vytvořen pas ve fotoshopu. Ale možná se mýlím

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 31.12.14 13:06

@ADAD Většina věcí je viskózová, jak jsem koukala. Ten polyesterový případ bude podle mého názoru asi žerzej Romanit nebo něco podobného - je výrazně pevnější a tolik se nevytahuje, neztrácí tvar. Jak se v něm člověk potí nebo nepotí nevím, třeba to nebude tak hrozný.

 
CyberCate
36 příspěvků 31.12.14 13:11

Mně ty poslední šaty nepřijdou ani „odvážný“, ani „sakra, to je moc“, ale „transformers“. :-D

 
andiedvorakova
331 příspěvků 31.12.14 15:12

Je moc fajn, že se nabídka pro plnoštíhlé a obézní ženy zlepšila. Tohle skutečně vypadá mnohem lépe, než to, co na nich běžně vídám. Ten materiál… no asi všechno chce svůj čas. Když se zlepší vizuální stránka oděvů, snad se časem zlepší i ta materiálová. Něco je lepší než nic :)

 
SagaN  31.12.14 17:40

Jediné, co se mi zdá celkem příčetné, jsou halenky rosa a leyla, ovšem jedině včetně té kombinace s dlouhou sukní a kalhotami (je ovšem otázka, zda obchod takovou sukni a kalhoty nabízí).

Šaty jsou vesměs dost k ničemu - z ženy v podobné velikosti udělá ta nakládaná, široká sukně jedině tak ještě mohutnější (a nudnou) selku, navíc jsou i dost krátké… ty poslední vzorované jsou peklo samo. Zbytečně upozorňují na tlustá kolena a slečna vypadá, že nemá krk! A kombinace geometrických a květinových vzorů se musí umět, tohle není ani zajímavé…

 
CyberCate
36 příspěvků 31.12.14 22:01

Jak zmiňujete ten květinový vzor… Znovu jsem se na ty šaty zadívala a ten vzor vepředu mi přijde spíše jako rozříznuté tlusté střevo. :-)

 
Go-lightly
3428 příspěvků 31.12.14 18:04

Hm, spíš mám dojem, že se změnilo Adino hledisko. Dřív chtěla pranýřovat, dnes chválit.

 
MaláČarodějnice
706 příspěvků 31.12.14 17:41

Ado, děkuji za tip kde sehnat jednoduchý kratší černý vlněný kabátek. Včera jsem prolezla přes net co šlo, ale Petrklíč mě teda nenapadl.

 
Knitty
58 příspěvků 31.12.14 18:00
Ne, děkuji

Posun vpřed - jednoznačně ano. Jednotlivé, většinou jednobarevné kousky, ano. Ale pokaždé znovu a znovu se zadřu na vzorovaném zboží. Asi to bude nějaká nemoc výrobců látek nebo nákupčích; pěknou vzorovku aby pohledal. Igigi má nádherné vzorky, ale vše v polyesteru; Petrklíč dokonce zná viskózu, ale vzory na látky páchal někdo, komu by to měli zakázat.

Takže k pekelnému pochválení Petrklíče dodávám: střihy se očividně zlepšily. Ale nechte si látky vybírat od někoho příčetného.
Ušít šaty s princesovými švy z téhle látky, to je škoda práce.

 
Utikacek
16 příspěvků 01.01.15 13:12

jeste odvaznejsi varianta z http://www.domodi.cz/

 
Mishule_obecna
173 příspěvků 01.01.15 13:18

ANo, tady už se začínají projevovat „klady“ silné postavy - všechno se to kroutí a roluje. A to v tom ještě dáma neseděla :-)

 
atrix
483 příspěvků 02.01.15 03:05

Ježkovy voči!!! Tak od něčeho podobného nás kulaté ochraňujtež všichni svatí! :D

 
pekelnýhost
6 příspěvků 31.12.14 20:07

Sice to nebude přímo k článku, ale využívám toho, že je to článek zároveň poslední letošního roku, a proto:
Přeji Adě a případně dalším kdo stránku modnipeklo.cz tvoří a udržují ji, ale také všem diskutujícím a návštěvníkům, ať stálým nebo náhodným krásný nový rok 2015!
Nechť najdete pro sebe vždy to pravé oblečení a ať vám to vždy sluší. Ať už doma nebo venku.

:-) :-) :-)
 
Mishule_obecna
173 příspěvků 01.01.15 13:45

Já si nemůžu odpustit komentář. Mám opravdu ráda, když oblečení pro silné komentují štíhlé osoby, které si ani nedovedou představit, jaké těžkosti obezita s sebou nese dál. Kdyby nafocené pochválené modely potkaly někdě ve městě po tom, co dámy prosedí celý den v práci, nafotily by je do rubriky PEKELNÉ. Jde o to, že když si silná osoba na focení navleče vypasované šaty, tak to tu chvilku vypadá dobře. Ale tlustá osoba se mimo jiné potí a protože je tlustá, její tělo funguje jako mandl. Takže když ve vypasovaném, pokud možno bavlněném oblečení prosedí v práci 8 hodin, vypadá pak, jako by vylezla krávě z tlamy - na břiše má vlhkou harmoniku (a to i tehdy, když si obleče kvalitní stahovací prádlo, věřte mi, vím o čem mluvím). Proto silné dámy rády nosí tady tak hrozně odsuzovaná „krabocoidní“ trika a šaty - protože ty se jim nenacpou mezi faldy a zůstanou i po delším sezení nepokrčená. Navíc dáma v modrých jednobarevných šatech vypadá opravdu hrozně - má tlusté ruce, které by měla zásadně do něčeho zahalit, aby nevypadala jako řeznice na plese, šaty jsou jí trochu kratší a trochu menší než by měly být (nestojí moc rozkročeně, ale už se jí na nohách varhánkují) a kdyby v nich začala chodit, tak se jí začnou vyhrnovat výš a ona je bude celou dobu nervózně potahovat (anebo je nechá tak a bude vypadat jako ta dáma v růžověm na fotce v diskusi:-) ). Té dámě v těch pruhovaných šatech s kytkami jsou ty šaty opravdu minimálně o číslo menší a je vidět, jak strnule v nich stojí, aby jí nelezly nahoru i při tom focení. Modelky od igigi jsou sice silnější, ale přesto mají tvarovné postavy, takže můžou mít na sobě různé vytvarované oblečení - to většina silných žen, třeba po dětech, vytvarovaný pas nemá, protože mají postavu typu jablko. Tam ty zavinovací efekty, uplé přes tu nejsilnější část, udělají právě opačnou službu - upozorní na problémovou partii. Proto je podle mě pro tento typ postavy vhodnější rovné, tunikové, NEVYPASOVANÉ oblečení, které právě to silné břicho, které dělá při nosení a sezení nejvíce problémů, trochu zahalí. Proč myslíte, že silné (americké, černošské) zpěvačky nosí oblečení typu drapérie? Myslíte, že mají málo odvahy? Ne, odvahu mají, jen v drapérii vypadají daleko nejlíp. U Petrklíče je problém ve výběru dezénů, opravdu by měli vyměnit nákupčí látek, střihy mají opticky členěné, vhodné pro silné osoby (a tím myslím opravdu silné osoby, ne velikost 48, jak tady některé z dam uvedla, že si neumí představit velikost 70), střihy mají dělané na reálné postavy a ne jen tupě zvětšené střihy, které jsou pak nenositelné, jako u mnoha jiných zásilkových obchodů. Chtělo by to jen míň květinových a psychedelických vzorů a více barev bez vzorů, hlavně těch světlých. Dalo by se toho napsat ještě daleko víc, už několikrát mě svrběla ruka, když jsem četla „moudra“ o tom, jak by měly silné dámy nosit vypasované oblečení, ale teď už mi to opravdu nedalo.

 
Go-lightly
3428 příspěvků 01.01.15 15:26

Děkuji za osvětu, která ve článku chybí - tyhle problémy si opravdu my hubenější neumíme představit. Ano, s tímhle vším musí zřejmě výrobce počítat, ne jen, aby to vypadalo pěkně chvíli na modelce.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 01.01.15 16:51

Takže pokud by velmi obézní až morbidně obézní ženy chtěly nosit něco jiného než jsou beztvaré tuniky (raději tedy nevzorované, případně s nějakým rozumným vzorem), nemají kvůli pocení jinou možnost než výrazně zhubnout?

Upřímně, vím, že někteří lidé se nadměrně potí (nehledě na váhu, trpí tím i hubení), ale vždycky jsem myslela, že hlavní důvod, proč se ženy halí do „stanů“, je prostě to, že pokud je člověk opravdu velmi obézní, má důležitější problémy, než vzor tuniky. Že zkrátka převyšují ty problémy spojené se zdravím, jako je nadměrná zátěž kloubů, únava, psychologické potíže spojené třeba s posměchem, problémy s otěhotněním atd. Já jsem sice zastáncem toho, že s obezitou by se mělo něco dělat, je-li to jen trochu možné (což ve většině případů je), přesto se mi líbí, že se někdo snaží prodávat oblečení, v němž by se i velmi silné ženy mohly cítit lépe a že se jich móda taky týká. Tak snad si z té nabídky vyberou aspoň velmi silné hrušky…

 
Evženie
168 příspěvků 02.01.15 02:15

To byl přínosný příspěvek, díky!
Co se týče vypasovaného oblečení, dovolím si částečně nesouhlasit - ono záleží opravdu hrozně moc na materiálu a střihu.
Když jsem studovala, měli jsme dvě přednášející - kamarádky, obě postavy typu jablko s výraznou nadváhou. Ty dámy se očividně našly, obě byly vždycky šik (no jasně, když se spolupracuje, jde to hned líp!). Nosily mírně vypasované šaty s rozšířenou sukní, vždycky s nezbytnou šálou, vždycky z vzdušného, ale pevného materiálu, tipovala jsem to na směsovky. V zimě to bývala taková uzlíčkatá pletenina, v létě nosily šaty bez rukávů a přes ně sáčko s krátkým rukávem. Z vlastních zkušeností musím říci, že podobné uzlíkaté pleteniny jsou dostatečně teplé, ale pot odvádějí skvěle díky skrytým dírkám, a sako přes šaty bez rukávů je snad jediný způsob, jak zamaskovat zpocená podpaždí, když už s tím antiperspirant nic nenadělá. Proti zpocenému břichu je tu právě ta vzdušná hedvábná šálička veselých barev, která musí být dost široká - pak v případě potřeby leccos jakoby náhodou skryje a ještě nadělá parádu. A nebo si ji uvážete tak, aby odvedla pozornost jinam.

 
atrix
483 příspěvků 02.01.15 03:15

@Mishule_obecna - Naprostý souhlas! Zejména s tím, že třeba u letních šatů sebelépe sedících a lichotících jinak nelichotivé postavě všechno totálně zabije střih bez rukávů, jakmile je vidět masivní nadloktí (nebo jak to nazvat), je to všechno v háji a celá snaha obrácená vniveč.
Konec konců jak kdysi kdesi řekla Magda Vašáryová, ani štíhlejší ženy ve věku nad 40 let by to nadloktí ukazovat raději neměly. (V diplomatických službách se to navíc bere tak trochu i jako faux pas.)

 
Utikacek
16 příspěvků 07.01.15 20:35

Ale ty volne saty americkych hvezd jsou vetsinou vkusne, to se o nabidce v ceskych obchodech rict neda… je to tezke.

Na druhou stranu, po par letech v zahranici vim, ze tamni baculky nejdou ven bez zestihlujiciho pradla, nacesane a namalovane, na pracovistich a v mhd se vetra/klimatizuje, takze problem s pocenim je mensi, nez kdyz u nas cloveka za otevrene okno ukamenuji, jidlo je jine kvality, takze se hubne za mene penez mnohem jednoduseji a tak…

Casem se clovek dopracuje k reseni, ze jedna dobra svadlena a veci na miru vyjdou levneji, nez divoke vzory z petrklice atd. protoze ty se seperou, zdrzkovati, ozmolkuji…

 
Mishule_obecna
173 příspěvků 07.01.15 21:27

Ale ano, v tom s vámi nejde než souhlasit, já jen reaguji na obecně rozšířenou představu štíhlých lidí, že když si tlustá osoba obleče uplé oblečení (v létě pokud možno bez rukávů, vždyť je horko), tak bude vypadat štíhleji. NENÍ tomu tak. Tlustá dáma v uplých šatech bez rukávů bude vypadat jako řeznice na plese, nemůžu si pomoct. Ať už jsou uplé šaty se vzorkem nebo bez, ať už jsou z kvalitního materiálu nebo z tenkého úpletu. To je prostě typ oblečení, který se na nás, tlusté dámy, absolutně nehodí. A krabice z nás nedělá tričko, ale naše postava - bez pasu, s velkým břichem. Prostě to tak je. Ta dáma z Petrklíče, která je tady na fotkách v květovancýh šatech a květované mikině, vypadá stejně ve všem, co předvádí jako modelka - je totiž opravdu hodně silná. Tady už nepomůže žádný střih ani trik.

 
willie
13 příspěvků 01.01.15 13:47

Toto mi smrdi placenou reklamou.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 01.01.15 14:56

Pochvala neznamená automaticky zaplacená reklama.

 
Ascari
315 příspěvků 01.01.15 22:47

Zjistěte si něco o publicistice, subjektivitě v žurnalistice atd., než začnete naznačovat neprofesionalitu autorky.

 
top topic
949 příspěvků 01.01.15 15:39

Ty saty od Igigi jsou hezke, jen tedy ja jako jablko v tom budu vypadat tehotne a to tak, ze velmi. Dvoje takove saty mam a nosim je jen doma. Dalsi vyznamne plus tech satu je, ze pri pohybu vam z profilu vyrysuji na brise kazdy spek nebo dojem tehotnosti jeste znasobi;-) Jo zepredu vypadaji vazne hezky a ja taky, ale z profilu a pri chuzi pak jeden pusobi trochu jako tancik.
Se stahovacim pradlem mozna, nevim, ale v lete je to dost o uvareni. Treba existuje nejake stahovaci pradlo s vetracimi pruduchy;-)

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 01.01.15 17:16

@Ada Pekelná Mám velikost 42 s výrazným pasem, ale přesto bych většinu těch věcí nekoupila - protože úzké úpletové šaty vypadají na postavě s „bochánky“ na bocích a klenutějším větším než malinkým břichem prostě strašně. V takových šatech vypadám velmi dobře, ale pouze zepředu a zezadu, nikoli pak z boku.

Například na modrém tričku je zřejmé, že úplet na břiše nedělá dobře ani vyphotoshopované modelce. (pokud není těhotná, nicméně pro ilustrační účely je dost jasně vidět, že to břicho zvýrazní a nepotlačí)

Nejsem nijak zvlášť velká ani „tvarohovitá“, ale žádné stahovací prádlo neumí divy :).

Příspěvek upraven 01.01.15 v 17:21

 
Panna
13 příspěvků 01.01.15 19:23

Chtěla bych se k módě pro plnoštíhlé vyjádřit z pohledu profesionála tj. švadleny.
Nechci, aby komentář působil jako reklama pro movité zákaznice, které si mohou dovolit šití oděvů na míru, protože to tak není, ale..?
Z praxe vyplývá, že dámy s nekonfekční postavou tuto možnost volí častěji a to je teprve výzva pro člověka, kterému se koníček stal zaměstnáním.
Móda je hra a tak k ní je třeba přistupovat a samozřejmě s ohledem na tvar postavy.
Vypasované neznamená zařezávající se do tukových polštářů nebo obepínající vystouplé břicho. Ani padnoucí neznamená oděv bez členění a záševků, které zkracují přední nebo zadní část oděvu. Hluboké průramky, široké plece a spousta dalších nedokonalostí hyzdících postavu.
Tady je ale na místě říci, že pokud si nedáváte oblečení šít(pozor při výběru švadleny), ani si podobných detailů nevšimnete. A to je podle mého podstatný problém. Dobře padnoucí oblečení, výběr vhodných materiálů a v neposlední řadě i množství nositelných kousků v šatníku.
A ještě jedna důležitá a velmi opomíjená věc v oblékání hraje velkou roli a to je osobnost.
Některé dámy s problematickou postavou dokážou nosit oblečení s takovou grácií, že přitahují pozornost mnohem více(v kladném slova smyslu), než věčně nespokojená a upjatá dáma, s řekněme konfekční postavou.
A proto..buďme dámami(třebas jenom někdy), hrajme si, neberme ani svět módy tak vážně a nezapomínejme na úsměv. Ten dělá panečku zázraky:)

 
DRW
1228 příspěvků 02.01.15 11:34

Pod tohle se podepisu, mam nekonfekcni postavu a to na vysku, ve vybranych obchodech bych si vybrala i velmi pekne kousky, ale jsou mi vetsinou velke v mistech, kde bych to necekala (delka do pasu apod) a tak si nechavam sit a obleceni mi padne. Material si umim vybrat neb jsem mela babicku svadlenu a pak uz jen najit kousek, ktery si necham usit. Chodim nekonfekcne a presto moderne oblekana a nekterymi kousky dokazu rozhodit zeny s tzv. konfekcni postavou, protoze mimo jine mam vzdy original od kabatu pocinaje sukni ci topem konce.

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 02.01.15 14:01

@DRW
dlouhá délka do pasu OUJÉ! Taky to mám tak! :-(

 
vias
446 příspěvků 01.01.15 20:38

@shanimplavky­nahrocha Tak to vidíme všichni, že modelka má v tom tričku jaksi bříško, nicméně asi se shodneme, že je to opravdu lepší než ty květinové krabice. A o to v tom článku nejspíš jde. Když má postava výrazné nedostatky (nezpevněné partie na bocích atd.), tak je jasné, že sebelepší oblečení to nespasí. Jde jen o to, že v některém oblečení vypadá silnější žene lépe a v některém prostě strašně. A trochu mi vadí, že si baculky stěžují, že je oblečení z tenkého materiálu, takže jsou vidět faldy. Ať tedy posilují aspoň tak, aby se zpevnily. Jistě že zhubnout třeba dvacet kilo je těžké, ale když někdo úplně rezignuje nebo se jde jednou týdně potit na zumbu s tím, že přece sportuje, tak nechť si prosím nestěžuje. Nemusí se přece hned snažit všechno shodit, ono to opravdu ani moc možné v krátkém časovém horizontu, ale zpočátku aspoň zpevnit kritické partie. Pak žádné faldy mít nebude a nebude se jí nic zařezávat (jako se zařezává i hubeným, které necvičí a jen hřeší na zdravý matabolizmus nebo prostě drží dietu).

 
Go-lightly
3428 příspěvků 01.01.15 21:32

Nečekáte, doufám, že velmi korpulentní ženy, nosící velikosti, o jakých jsem v životě neslyšela, zhubnou cvičením do velikosti M? A co mají nosit mezitím? Prospěšnost cvičení je jedna věc - druhá je nedbalost nebo lenost výrobce, který šije oděvy nadměrných velikostí z mizerného, tenkého úpletu, který ukáže každý faldík i u XS.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 02.01.15 00:05

Naštěstí nejsem odkázána na produkci Petrklíče, takže si vůbec nestěžuji, že jsou tenké materiály takové, že přes ně jsou vidět faldy. Na druhou stranu, pokud se mi tu snažíte tvrdit, že mám nosit tenké úplety a neremcat, tak je absolutně zbytečná ta kritika muffinů a podobně.
Jinak vaši logiku „Koukej zhubnout a nosit laciné úplety!“ nějak nechápu. Pokud máte takovou averzi k lidem, kteří nejsou zpevnění, není ve vašem zájmu, aby věci ve velikosti nad 42 byly takové, že to zakryjí?

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 02.01.15 00:14

A teď důkaz, že lepší oblečení může být klidně „spásou“:
Tohle nic moc…

A tady o moc lepší…

 
andiedvorakova
331 příspěvků 02.01.15 16:01

Určitě je ideální, pokud má někdo postavu v normě (myslím v té lékaři uznávané, ne v té, kterou prezentují módní časopisy na titulních stranách), ale ono to taky nespasí vše. Zpevněné tělo je pěkné, ale taky bohužel neznamená, že nebudete mít ani gram tuku, z kterého by mizerné oblečení nesvedlo opticky vyrobit pět kilo nadváhy. Zdravý člověk nějaký ten tuk mít musí. A proto se mu taky může stát, že se mu nevhodné oblečení někde zařízne. A leckdy je to tak blbě ušité, že ani větší velikosti, které vám už všude jinde plandají, to nespraví, protože na tom jednom místě se to zařezává pořád. Když s tím mají problém i ženy s velikostí 34 nebo 36, o to víc se to bude projevovat na nadměrných velikostech. Jistě, člověk od přírody není tlustý, za to může nadbytek a civilizace. A kdybyste se proměnila v kouzelnou vílu a nabídla obézním lidem, že je v mžiku a bez námahy učiníte štíhlými, málokdo by vám asi řekl, že chce zůstat tlustý. Jenže tak to nefunguje a shodit z těžké obezity na normální váhu je bez legrace boj a zabere to obvykle rok nebo dva. Člověk musí změnit podstatnou část svého života, není to jako vyhodit jedno tričko a koupit si místo něj halenku. To by pak byli štíhlí všichni, kdyby to šlo tak jednoduše. A během toho roku nebo dvou musíte něco nosit. Nebudete přece sedět doma, dokud nezhubnete. Musíte si sehnat nejen věci na cvičení. Třeba sehnat opravdu velkou a vyhovující sportovní podprsenku je skoro nemožné, přestože velmi silné dámy mají i velká prsa, která se prostě budou dost hýbat, pokud se rozhodnout hubnout. A když už se do toho hubnutí pustíte, je asi fajn se motivovat třeba tím, že si budete kupovat stále hezčí oblečení. Ovšem pokud shodíte deset kilo a vaše nová halenka se vám zařízne a upozorní na zbývající špíčky, asi to nebude úplně nejlepší motivace. Aby člověk u hubnutí vydržel, musí si připadat hezčí a hezčí, jak hubnutí postupuje. A do toho má vhodně zvolené oblečení dost co mluvit. Ono je sice hezké, že se na sebe naštvete a začnete hubnout, ale nevydržíte na sebe být takhle naštvaní třeba rok v kuse. Pak už vás motivuje viditelný pokrok.

Ale jinak ano, kdo má nadváhu, bude mít nadváhu v čemkoliv, co si vezme na sebe. Ale ne ve všem musí vypadat jako panáček Michelin. A nakonec jsou i lidé, kteří se skutečně rozhodnou být tlustí, nebo nemají na výběr - to, že je jich naprostá menšina, není zase tak podstatné - i pro ty by mělo být nějaké solidní oblečení, ve kterém se nebudou chtít jen krčit v koutě.

 
vias
446 příspěvků 02.01.15 19:17

Ale můj příspěvek vůbec nebyl o tom, že mají dotyčné dámy začít hubnout, ale cvičit aspoň tak, aby se zpevnily V RÁMCI SVÉ VELIKOSTI. Já samozřejmě vím, že zhubnout třeba 20 kg trvá minimálně dva roky. Jenže jsou rozdíly i v rámci jedné velikosti. Mám kamarádku, která začala cvičit (vel. asi XXXL), na váhu zhubla asi jenom 2 kg, velikostně se posunula maximálně o jednu velikost (a to ještě ne u všech výrobců), ale zeštíhlelo jí břicho, vyrýsoval se jí pas - zmizely faldíky nad zadkem a na zádech a pneumatiky na břiše. Zkrátka z ní byla taková ta sexy baculka. Prostě to, co tvrdím, je, aspoň trochu posilovat. Tvrdí to mimochodem i lékaři - když se nedaří hubnout, nevadí, aspoň se cvičením zpevňujte, nerezignujte, tělu to obrovsky pomůže (i těm hubeným nebo s normální postavou, snad je z mého předchozího příspěvku poznat kritika toho, když si někdo nižší velikosti drží jen dietou nebo dobrým spalováním - není to zdravé). A pomůže to potom i v tom oblékání. Fascinuje mě, jak někdo přečte jen spojení slov hubnout - baculky, a už nastartuje, že chci po všech, aby měly velikost M (sama ji nemám, ale cvičím tak, že se mi ty muffiny netvoří).

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 02.01.15 22:43

„Cvičím tak, že se mi ty muffiny netvoří.“ - velmi vtipné… „muffiny“, ač na štíhlém těle a nijak extrémní, mají i mé kamarádky, které sportují profesionálně :D. To fakt není jen o tom, jestli se zpevňujete.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 02.01.15 22:47

A pokud mohu, poprosila bych vás, abyste přestala používat slovo „baculka“. Připadá mi naprosto otřesné. Taky vás nenazývám štíhlenkou.

 
Go-lightly
3428 příspěvků 03.01.15 08:44

Vias: Chápu, jak to myslíte a souhlasím, že cvičení je dobré, ale ten první příspěvek byl prostě formulován nešťastně. Jinak muffiny mají i vysloveně hubené holky, když se narvou do ještě menších bokovek. Vždycky záleží na oblečení, jestli muffin potlačí nebo vytlačí.

 
vias
446 příspěvků 03.01.15 20:12

@shanimplavky­nahrocha Omlouvám se za nevhodné označení, chtěla jsem prostě použít něco krátkého. No a „štíhlenka“ nejsem, jinak bych nepsala takové příspěvky, kdybych neznala realitu z první ruky. Samozřejmě že špatné oblečení (velikostí, střihem) vytvoří muffiny vždycky, ale pokud se cvičí, dá se vybrat tak, aby prostě nevznikly, nebo nebyly tak nápadné.
@Go-lightly To jsem si taky všimla, že byl ten příspěvek pochopen úplně jinak, vinou špatné formulace. Ale o tom, že i hubené holky mají muffiny, přece taky píšu.
@Hafina01 Já jsem nějakou takovouhle reakci čekala, leč stojím si za názorem, že na návrhu něco dělat pro své zdraví není nic špatného. Nebrojím proti obezitě, ale proti naprostému nesportování (nemusí to být sport v pravém slova smyslu, ale třeba chůze po schodem místo výtahu atd.), jehož důsledkem je mimo jiné to, že si dotyčný/dotyčná nemůže vybrat nic na sebe, aniž by nebyly vidět nedostatky. Slibuju ale, že je toto poslední příspěvek na dané téma, abych tedy nebyla za mentora.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 03.01.15 23:52

Já se k těm muffinům vyjadřovala jako k tvaru postavy, ne něčemu, co způsobily džíny… :) Mám je i nahá, mé kamarádky též.

 
dagur
263 příspěvků 05.01.15 19:19

@vias: Souhlasím s vámi, i když to zajisté taky schytám: Nikdo, kdo není nemocný, nemusí mít postavu jako knedlík. Znám ze svého okolí obézní ženy, které jezdí výtahem dokonce i 2 patra dolů. Asi není jednoduché začít chodit do fitka s převážně štíhlými ženami, ale každý si může pořídit např. balanční desku a začít cvičit doma, nebo aspoň chodit denně pěšky. Kolegyně si podstatně vylepšila postavu ježděním na kole do práce.

 
smycka
42 příspěvků 03.01.15 23:55

„potlaci nebo vytlaci“, chacha, no to je genialni vyjadreni:-)

 
Giovik
6 příspěvků 01.01.15 22:04

Mezi plnoštíhlé nepatřím, ale tyto stránky mám ráda :) Hledám zde inspiraci, protože slečna ukazuje, že se není čeho bát, že žádná váha, ani žádný faldík není důležitý, když módu milujete a nechcete se nechat ničím omezovat.

http://girlwithcurves.com/Gallery

 
benyka
4227 příspěvků 02.01.15 00:37

Je sice pravda, že nabídka Petrklíče se v poslední době trošku vylepšila, ale je tady jedno úskalí. Modely jsou předváděny na modelkách velmi různých postav, které se těžko dají zaměňovat, takže nelze srovnávat vhodnost jednotlivých modelů pro silnější dámy obecně. Třeba slečnu z první fotky v psychedelické halence bych chtěla vidět v šatech s puntíkovanou sukní. Půvab puntíkované sukně je v tom, že ji prezentuje asi nejštíhlejší modelka Petrklíče s normální postavou bez nadváhy. Nelze z toho vyvozovat nic jiného. I některé další modelky mají docela normální postavu, která ovšem v prezentovaných modelech vypadá tlustě (klasicky případ zavinovacích šatů). To ovšem dělá mylný dojem, že zavinovací šaty jsou vhodné pro silnou postavu. Kdybych si já (BMI 22) na sebe navlékla tyto šaty, budu vypadat taky jako manda, i když v rovných šatech jsem hubená holka.

 
Hafina01
63 příspěvků 03.01.15 10:34

Tyhle stránky jsou o tom, jak se vhodně oblíct, ne o tom, jak si vytvarovat figuru. Bohužel to tu dost často sklouzává do mentorování, jak by tlusté ženy měly zhubnout alespoň trochu. Nebo alespoň zpevnit… jak jezinky - alespoň prstíček strčíme, že?

Bylo by asi legrační, kdyby tlustá žena přišla do obchodu koupit nějaké oblečení a prodavačka by jí začala radit, jak se dopracovat k lepší postavě. Člověku, který si přijde koupit chleba, taky nikdo nevykládá o pečení vánočky…

Jsem potrefená husa, která kejhá. Jsem líná řešit svých sto kilo, ale chci se hezky oblíkat. Kázání o nadváze si odpustí i můj kardiolog..

Takže pojďme raději řešit, jak oblíknout mohutná břicha, zahalit tlusté paže, dobře „prodat“ pořádná prsa, vytvořit iluzi pasu a schovat vepřová kolena.

Co takhle dát sem zajímavé fotky poctivých českých mamin s pořádnou zadnicí a důstojným břichem, to vše zajímavě oblečeno a lákající ke pořízení podobného ošacení?

 
DanaP
88 příspěvků 05.01.15 11:54

Nezlobte se na mě, ale pokud si " poctivá česká mamina s pořádnou zadnicí a důstojným břichem" obleče byť na míru šitý oděv z kvalitního materiálu, stejně bude mít pořád pořádnou zadnici a nedůstojné břicho. Řešila jsem stejný problém, i když jakžtakž schováte břicho, faldy a zadnici, na tlustém krku vám sedí „vepřová hlava“. Do konce života navštěvujete kardiology, ortopedy, diabetology a další doktory. Řešila jsem stejný problém - momentálně mám o 25 kg míň, nakupuju bez problémů v normální konfekci, lepší kousky si nechávám šit u švadleny a nepotřebuju chodit tolik k doktorovi. Zbyl mi jen optik - po 30 letech zírání do monitoru nic překvapivého. Stačilo přidat pohyb a hlídat si jídelníček. Naštěstí jsem v podstatě zdravá, takže u mě to byla opravdu jen lenost. Zdraví Dana

 
lucindaSK
885 příspěvků 03.01.15 19:39

@Doudou toto je mimo témy, ale VY MÁTE 48??? A kde?

 
nolita  04.01.15 16:23

@Hafina01 důstojné břicho? co to proboha má být?

 
Hafina01
63 příspěvků 05.01.15 22:24

Důstojné břicho je nadsázka. Většinou ho nemá mladá, přirozeně štíhlá holka, ale paní středního a vyššího věku, proto ta důstojnost. Těžko potkat šedesátnici, která má pevné ploché břicho, že…

 
benyka
4227 příspěvků 05.01.15 12:03

@DanaP No vidíte. A mně nepomáhalo ke zhubnutí nic, hladovkou a různými dietami počínaje a cvičením konče, zatímco když jsem zjistila, že nesnáším sacharidy a vyřadila je, zmizely mi nejenom všechny zdravotní potíže, ale i 10 kilo jenom tak samo od sebe. Necvičím a jím, když mám hlad, jakékoli množství. Takže u mě to nebyla lenost, ale špatné palivo. :-)

Příspěvek upraven 05.01.15 v 12:03

 
DanaP
88 příspěvků 05.01.15 17:02

Samozřejmě, ale je potřeba to řešit, nerezignovat. Gratuluji k nové figuře :)

 
Sekhmet
1918 příspěvků 05.01.15 13:19

Já jsem se na tohle téma docela nedávno bavila s paní Iszak (MiaBella). Ta nedělá nic nad vel. tuším 40, nebo 42. Pokud v téhle a větší velikosti chcete od ní šaty, musíte si zaplatit za šití na míru.
Vždycky jsem to považovala za šikanu tlustých, zlovůli nenávistných švadlen. Paní Iszak byla první, kdo mi to srozumitelně vysvětlil.
Každá žena je jiná. Jedna má větší prsa, jedna širší pas, jiná silnější stehna… tyhle rozdíly dělají u velikosti 36 pár milimetrů až jeden, dva centimetry. U velikosti 48 a větší už ty rozdíly jsou několikacenti­metrové a tam to pružnost látky fakt nevyřeší.
výsledkem je, že silným ženám prostě konfekce nesedí, protože je šita na ženu, která neexistuje. Proto je lepší, aby šily na míru, nebo tzv. fitted, tedy nechaly si konfekci profesionálně upravit.
Ano, je hezké tvrdit, že by tlusté ženy měly zhubnout a teprve pak mezi lidi. Jenže to není tak jednoduché.
Sama patřím mezi plnoštíhlé a i po dvou letech velmi přísné diety (držené ze zdravotních důvodů) a intenzivního sportu - mám pohyb ráda, jsem se nedokázala zařadit mezi štíhlé. Prostě to nešlo. Musím respektovat svou geneticky danou postavu a také své (v populaci poměrně vzácné) metabolické onemocnění, které mi prostě menší velikost než 40 neumožňuje (a i na tu čtyřicítku se zatraceně nadřu - ovšem považuji to za úspěch, lidi s tímto typem nemoci váží běžně i ke 200 kg).
Jsem přesvědčená, že jednou z věcí, které neovlivníme je, jestli budeme inklinovat spíše k 50 nebo spíše k 80 kilům váhy. Ale je věcí našeho osobního rozhodnutí, jestli to tedy bude těch 80, nebo 150. Ovšem vykládat někomu, kdo si těch 80kg drží silou mocí, za cenu obrovského odříkání a prakticky totální společenské izolace (a já vám můžu vyprávět o tom, jak velký vliv na zařazení do pracovního i kamarádského kolektivu má fakt, že prostě NEMŮŽETE jít jen tak na večeři či oběd do restaurace a když už tam jdete, děláte kolem jídla takové tanečky, že to znechutí všechny okolo), že kdyby se trochu hýbal a odpustil si každý desátý hamburger, mohl by kandidovat na modelku, je… chucpe

 
daagmara
38 příspěvků 05.01.15 16:57

Musím přiznat, že mám teď asi deset kilo nad váhu, která by se mi líbila. Ale taky musím přiznat, že čím víc mi někdo kdekoli ve veřejném prostoru sděluje, že bych měla zhubnout, a to už je jedno, proč, tím víc mám chuť všem říct: polibte si. Je to taková vzdorná reakce, ale cítím ji dost silně.

 
DanaP
88 příspěvků 05.01.15 17:09

K tomu musíte dospět sama, nikdo Vám to nevnutí. Vždycky to bude jenom Vaše rozhodnutí. Pokud to budete dělat na doporučení druhých ( měla bys… ), nikdy to nemůže fungovat.

 
DanaP
88 příspěvků 05.01.15 17:06

Oceňuju vaši snahu, se zdravotními problémy to jde samozřejmě hůř.

 
z maloměsta
49 příspěvků 05.01.15 21:37

Pokud máte velikost 40, pak nevím, proč byste si měla připadat tlustá…(já mám normálně 42/44 a připadám si normálně)každopádně pokud udržujete figuru navzdory nemoci, máte můj respekt.
co se týče obezity…taky nejsem zrovna hubená, ale s mojí kostrou se na 40 nedostanu ani s anorexií. celkem chápu i nadváhu kolem 10 kilo, ne vždycky má člověk v životě čas se věnovat hubnutí a zdravému stylu…na druhou stranu si myslím, že nikdo, pokud to není vysloveně příznak choroby, nemusí mít navíc 20 nebo 30 (pár let to přeci jen trvá, než se k tomu člověk prožere, takže teoreticky má šanci to zabrzdit dřív). Dámy, co jim zůstaly kila po dětech, mně dojímají hlavně ve chvíli, kdy je dětem kolem 10 let. A taky neznám žádnou obézní, která by měla víc než 2…maminky od větších rodin spíš mívají postavu, co já jsem neměla nikdy.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 06.01.15 22:04

@z maloměsta : To znáte těch mnohonásobných maminek asi málo :). V mém vzorku to vychází tak půl na půl, rozhodně jich ale většina není hubená. A z mého pozorování (i z rodiny) to strašně záleží na typu metabolismu nebo prostě dispozicích.
Mám jednu švagrovou, která je ten typ, který jí hodně, ale stále je velmi štíhlá (vel. 36 při výšce maličko pod 180cm) - v těhotenství přibrala 20kg a po porodu měla do šesti měsíců prakticky všechno dole. A druhá švagrová ještě tři čtvrtě roku po porodu nezhubla ani dvě kila, přestože se nedá říct, že by cvičila míň než ta první.
Svět prostě není vždycky spravedlivý. Někdo dře jako kůň, aby se udržel v mírné nadváze, někdo nedělá nic a má váhu na dolní hranici normální váhy. A někdo se z různých důvodů rozhodne, že mu to za tu dřinu nestojí. Nikomu nezazlívám jeho postoj. Jediné, co mi vadí, jsou netolerantní postoje obou stran - „Musíš žrát jako nezavřená hamburgery od rána do večera, když jsi o tolik tlustší než já.“ i „Ty jíš snad list salátu denně, ne?“ :D

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 06.01.15 22:14

A moje osobní přiznání: Já jsem momentálně v takové fázi, že si tak nějak hlídám, co jím, ale rozhodně to neřeším tak, jak jsem to řešila dřív. Mně se například ve chvíli, kdy jsem se (po dlouhém přemlouvání partnerem) přestala tolik zaobírat svou postavou, nápadně zlepšil ekzém i psychická pohoda. A to mi za těch pár kilo navíc zatím stojí.
Pro mě osobně je podstatnější kondice - zvládnu výlet na kole v létě? nemám problém při chůzi do schodů? doběhnu metro bez zadýchání? uplavu to, co dřív? Dokud tohle zvládám, jsem klidná.

Mimochodem mě baví ty rady typu „stačí nejezdit výtahem a chodit na procházky“. :D

 
karalawolfova
3 příspěvky 08.01.15 16:45

To mne pobavilo. Myslím to naléhání partnera. Partneři mojí věkové kategorie hodnotí ploché břicho ve stoje, to je propadlé břicho vleže za nehezké, nepohodlné a známku toho, že dotyčná neumí vařit. Protože jsem ročník narození, se kterým nepočítá zde ani dotazník při registraci, mohu snad trochu generalizovat, co se týče postoje k tomu, co je a co není za hranou. Za ceký svůj život jsem nepotkala ženskou přes 90 kilo váhy, která by nebyla líná na pohyb a rozežraná. Vždy jsem byla toho názoru, že z koncentráku taky nikdo nešel tlustý a výmluvy na nemoc jsou jsou jednoznačně výmluvy. Ležíc v nemocnici vidím zcela jednoznačně, že nejvíce přídavků mimo podávanou stravu mají ty, které jsou tlusté a špatně pohyblivé. Dojde-li žena k morbidní tloušťce, je zřejmé že si sama sebe nehledí. Jestli poté tedy touží chodit oblékaná v souladu s modou, pak požaduje nemožné. Žádné oblečení nezastře skutečnost, že je tlustá bečka.

Prohlédla jsem si nabídku Petrklíče a vím, že bych si nevybrala. Posledních padesát let bojuji v kilech mezi 68-78 kily při výšce 168 cm a dostanu-li se pod 70 kilo jsem vždy příjemně štíhlá. Celou dobu ale mám objem přes prsa větší než 106 cm, boky než 96 cm a pas nad 76 cm. A také mám min. setrvale o 30 kilo méně nežli moje matka. V konfekci se neobleču, vše mám šité z dobrých materiálů, vždy podšívkované sukně, saka. Ještě tak bundu nebo kabát, rukavice, klobouk a punčochy. Protože mám pěkné nohy, nenosím nic kromě kabátu pod kolena. Nenosím nic zcela vypasované ani zcela volné. Spíš projmuté. Neupozorňuji na pas a saka mám buď na hroty boků (Coco) nebo dlouhé. Bez šátku, šály nebo výrazné brože na levém rameni nevytáhnu paty. Upoutávám tak pozornost jinam a pak už zbývá jen chodit napřímená a usmívat se. Je lehké být štíhlá, když nemusíte dnes a denně padesát let vařit a myslet na všechny svačiny, obědy a večeře, občas rodit děti, ležet měsíce v nemocnici atp. Důležitější je mít svůj styl a nepodlehnout myšlence, že na tom tenhle týden (měsíc, rok) nezáleží. Mám švadlenu a umím si ušít sama. Petrklíč je jednoznačně podle mne pro ty beze stylu, bez vůle a bez vkusu.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 08.01.15 16:53

Nějak nechápu, proč vás pobavilo naléhání partnera? :)

 
z maloměsta
49 příspěvků 07.01.15 17:19

Tak tohle samozřejmě vím taky…znám lidi, co makají na tom, jakou mají postavu, a to je v pořádku. pak znám lidi, kterým je to z nějakého důvodu jedno, řeší v životě jiné věci, a pokud to nevadí jejich partnerům, tak mi to taky připadá v pořádku. ale většina tlustých lidí, co znám, patří do otravné mezikategorie - pořád remcají na to, kolik váží, že nemají co na sebe, že ve všem vypadají hrozně…ale neštve je to natolik, aby s tím něco dělali. Tak to mi vadí.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 07.01.15 17:22

Jo, tak to nesnáším taky.

 
vias
446 příspěvků 05.01.15 21:43

No nedá mi opět nereagovat:
1. Kdo píše, že by tlusté ženy měly zhubnout a pak teprve mezi lidi? Myslím, že takový názor tu opravdu nepadl.
2. Kolik z dam, které mají problémy se obléci kvůli své nadváze, k ní přišly v důsledku nějaké vzácné nemoci? (ano, vím, že jsou metabolická onemocnění, díky nimž prostě nelze zhubnout, ale ze všech plnoštíhlých je to snad maximálně deset procent - můj nejodvážnější odhad) Navíc sama píšete, že díky sportu a přísné dietě máte velikost 40, což není žádná nadváha, a taky Vás za to obdivuji při těch překážkách. To, co kritizuji pořád dokola, je pouze to, že některé dámy vůbec nic nedělají a pak se diví, že se jim špatně obléká. Asi jako kdybych se neučila cizí jazyky a pak si stěžovala, že nejsou kvalitní překladače, takže jsem chudák.
Tohle bylo na Sekhmet.

Příspěvek upraven 05.01.15 v 21:43

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 06.01.15 21:54

Já třeba vůbec neřeším, proč dotyčná přibrala. Koukám na to z toho pohledu, že většině lidí zřejmě vadí dívat se na špatně oblečené tučné tělo… A dokud budeme říkat „Zhubni/zpevni se a nos, co nosí ostatní.“, tak ty muffiny a tenké úplety uvidíme dál.
Já mám velikost 42 (někdy 44) a oblékám se tak, že se to třeba velkému množství lidí nemusí líbit, ale rozhodně si nikdo nemůže stěžovat, že musí koukat na moje špeky :)… A to by snad mělo být umožněno i ženám jiných velikostí.
Když už se jako výrobce rozhodnu, že budu šít oblečení ve velikostech větších než velkých, tak bych se taky měla zamyslet, jak ty střihy uzpůsobit, aby zákaznici nalákalo, že v tom bude vypadat líp.

 
0.k.
27 příspěvků 06.01.15 20:27

Možná se zlepšili, ale pořád mají potřebu halit velkého do malého, dělat z dam kostky apod.
Mne tedy šokovala tato bundička.
Vzorek pro mladou kočku (ŠTÍHLOU!) na jaro jako floral dobré, ale…na tuto dámu opravdu nevhodné..snad si ji nikdo nekoupil.

 
Sekhmet
1918 příspěvků 07.01.15 11:39

@0.k. A víte co? Mně to vlastně až tak pekelné nepřijde… od určitých rozměrů prostě nezakryjete, že jste tlustá. Tři, pět kilo navíc, jo, to zamaskujete, ale dvacet kilo prostě ne. Od určité váhy prostě budete buď dobře oblečená tlustá, nebo blbě oblečená tlustá. Tahle floral bundička za mne lepší, než černej stan

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 07.01.15 12:53

To jsem ráda, protože zrovna ta bunda se mi líbí :D.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 07.01.15 14:47

Mně se taky líbí. Tyhle bundičky nebo bluzony v bomber stylu byly v létě žhavý trend a určitě se ještě nějakou dobu budou nosit. Na té silné modelce vypadá o dost líp než hranatá halenka - je vidět, že má nějaké tvary, byť kypré, určitě to z ní nedělá krabici, aspoň ne větší, než už sama je. Zároveň ale neobtahuje pneumatiky jako tenké tričko.
Pokud to nositelka střízlivě nakombinuje a neflákne k tomu leopardí legíny a uggy, tak jo, beru :)

 
0.k.
27 příspěvků 07.01.15 11:43

@Sekhmet I na tunu, kterou tahle ženská očividně váží? Hmm pak vám chybí soudnost.

 
Sekhmet
1918 příspěvků 07.01.15 16:03

@0.k. Tak tahle dáma zcela zjevně neváží tunu, ale (v závislosti na výšce) kolem metráku. Jakou máte představu o oblečení, které by toto zamaskovalo a zároveň bylo zajímavé, nápadité a mělo šmrnc?
Takové oblečení… eh, wait… neexistuje! Při váze metrák plus se prostě budete muset rozhodnout, jestli ten metrák obléknete tak, že se za vámi každý otočí (občas někdo s nevírou v očích), nebo se budete v černé burce ploužit podél zdí.
Osobně jsem přesvědčená, že oblečení pro postavy, které dávno překročily definici „normální, zdravá“ prostě nezakryje, že jste tlustá a to ohromně tlustá. Sestimsmyř

 
Michvolka
17 příspěvků 08.01.15 10:10

Sice jsem věkem i velikostí dvacátnice (tzn. podle střihu a materiálu nosím 18 - 24), ale snažím se oblékat vkusně (byť podle mého vkusu, takže by s tím určitě ledaskdo nesouhlasil), nicméně si umím velice dobře představit, že bych na sobě měla tyto šaty:
 http://www.petrklic.cz/…y-115-120-cm

Je to svislá variace na tu poslední barevné.
Sice jsou moje míry spíš vlnité než rovné, takže by to vyžadovalo jisté úpravy u šicího stroje (vytvoření pasu), ale to jsem zvyklá dělat u poloviny oblečení, které vlastním. Úplně je vidím s červeným bolerkem nebo sakem, které mám ve skříni.

Příspěvek upraven 08.01.15 v 10:10

 
DanaP
88 příspěvků 08.01.15 11:45

Přidala bych boty na vyšším podpatku a šaty by se mi více líbily s rukávem nebo bych nikdy nesundávala to sako. Ani ta modelka nemá ty ruce štíhlé… Ale ideu máte pěknou.

 
karalawolfova
3 příspěvky 08.01.15 16:50

Strašné, asi švadleně došla látka, bez elegance, stylu, vážnosti. Možná na zavařování meruněk. Sako zbytečné a bílá zástěra nutná.

 
papapipi
17 příspěvků 10.01.15 17:59

Ano, taky jsem zaznamenala, že se petrklíč zlepšil, ale zatím mě ještě nikdy nic neuchvátilo natolik, abych to chtěla objednat. Buď se mi líbí střih, ale ne barva/vzor anebo je obojí v pořádku, ale zato materiál je umělina a ty já prostě opravdu nesnáším.

Také proto nenosím Ádou velebené „padnoucí prádlo“. Všechno takové, které opravdu má nějakou funkci, je bohužel s větším či menším podílem uměliny a tu já na sobě prostě nesnesu, okamžitě ze mě začnou stékat potůčky potu. Nesnesu ani kvalitní podprsenku, ač se mi to líbí, ale dělá mi to problémy s lymfou a taktéž materiál je opět většinou umělina. Vím, že bez toho na mě cokoliv vypadá nelichotivě, ale nemůžete se snažit vypadat dobře a přitom se cítit mizerně, v plandající bavlněné podprsence se cítím pohodlněji a jsem více sama sebou. Byť v méně lichotivém balení.

Ono je to s tou módou pro plnoštíhlé opravdu těžké. Ráda bych v dohledné době takovou módu začala šít, ale „brzdí“ mě právě to, že je velmi těžké najít to, co je opravdu vyhovující. Souzním s příspěvkem, který uvádí, že vypasované věci se prostě s postavou typu jablko snesou jen ve stoje (na fotce či videu to bude vypadat fajn), nicméně jakmile dojde na sezení, je to nejenom rychle pokrčené, ale hlavně velmi nepříjemné. Všechny faldíky se i při vyrovnaných zádech krásně vyrýsují a člověk se prostě necítí dobře.
Sama mám „jen“ 48/50, ale jsem výstavní jablko a vypasované věci nosím krajně nerada. Vlající hábity tedy taktéž, nejméně se musím kontrolovat, mám-li na sobě něco, co je spíš rovnější či mírně rozšířené.

Často jsem četla doporučení, že postava mého typu by měla nosit rovné střiženou sukni a třeba balonovku v žádném případě, ale právě balonovka po kolena na mě vypadá ještě lépe než áčkovka, kterou jsem preferovala dosud. Ono fotka v katalogu a reálný člověk v pohybu jsou dvě naprosto rozdílné věci.

Co se týče psychedelických vzorů, je to fakt těžké. Ženy je opravdu vyhledávají, protože jsou přesvědčeny, že se v tom leccos ztratí a to dokonce i ženy, které objektivně ani plnoštíhlé nejsou.

Před krátkým časem jsem převzala zavedený sekáč a začla jsem k tomu zkoušet i outlet a protože v obou případech se zboží nakupuje po pytlech, často koupím i něco, co sama považuju za nepěkné či nevhodné. Nicméně vkus lidí je různorodý a já stále dokola zjišťuju, že i dle mého názoru příšerné hadry někteří lidé vynést dokážou. A strakaté vzory jsou k mému překvapení velmi oblíbené, mnohokrát už jsem o tom s někým v obchodě zapředla hovor. Větu „mám tu zkušenost, že to vypadá lépe“ jsem už v souvislosti se strakáči slyšela x-krát a to jsem v obchodě opravdu krátce.

Takže chápu, že i v nabídce petrklíče nadále přetrvává, navzdory snahám o posun. Předpokládám, že to lidi prostě kupujou a proto to tam opakovaně je.

 
Michvolka
17 příspěvků 09.02.15 12:07

@karalawolfova Ježiš, tak to doufám, že tahle příšerná představa nezanechala trvalejší následky na tvém vkusu, který je jistě lepší než vkus ostatních. Kdyby bylo potřeba řešit nějaké oplétačky s pojišťovnou, ozvěte se, jsem pojištěná.

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Inspirace z terénu

(Článek o sportovní eleganci, který jste si odhlasovali, samozřejmě... Celý článek

Červená růže

Pořád dostávám žádosti, ať taky fotím hezky oblečené lidi. Jenže to... Celý článek