Plus Size Blogerky: Máme se od nich co učit?

03.03.16 | autor Redakce

My bychom jim řekli krev a mlíko, v angličtině mají přízvisko curvy. Ne, to nemá nic společného s lehkou ženou, ale s jejich bujnými křivkami. Plnoštíhlé fashion blogerky dávají módnímu průmyslu jasně najevo, že nadměrná velikost nutně neznamená nevkusná nebo nudná móda.

Pamatujete si ještě na haló kolem rok staré kampaně Calvina Kleina? Oděvní značka představila svou první „plus size“ modelku, jenže ejhle. Myla Dalbesio v té době oblékala velikost 10, tedy zcela standardní 40-42, což po právu spustilo vlnu kritiky nejen na oděvní značku, ale celý módní průmysl. Odhalila se totiž nehezká pravda. Přes pozitivní prohlášení jsou označení "plnoštíhlá“ a „nadměrná velikost“ pro většinu módních domů stále strašák, se kterým si nikdo neumí dost dobře poradit. To, že je v dnešní době „dvaačtyřicítka“ považována za nadměrnou, je výsměch a nabízí se tedy otázka, co je v takovém případě normální.

A přesně do toho vstupují plus size blogerky. Reálné holky, jejichž konfekční velikost nemusí být nutně 52, suplují roli módního průmyslu a ukazují, jak lichotivě obléknout i postavu, která se nedrží standardních tabulek. Co dělají plus size blogerky dobře?

Zdroj: http://www.curvygirlchic.com, http://www.nicolettemason.com, http://gabifresh.comZdroj: http://www.curvygirlchic.com, http://www.nicolettemason.com, http://gabifresh.com

Obléknout se od hlavy k patě do černé není žádný kumšt. Přitom stejný zeštíhlující prvek má i námořnická modř nebo tmavě fialová (lilková). Obě barvy jsou stejně univerzální jako černá, ale protože spadají doprostřed barevného spektra, nejsou ani moc teplé, ani studené.

O věčné otázce, zda nosit pruhy horizontální, nebo vertikální, se psaly celé studie. Ve výsledku ale ani tolik nezáleží na směru jako na šířce vzoru. Čím užší pruhy, tím štíhlejší postava.

Oblíbeným optickým trikem jsou šaty s postranními panely. Na ty ale při výběru pozor, nesluší úplně každé. Problematické partie se vyplatí schovat právě do černých panelů - nikdy naopak.

Zdroj: http://www.nicolettemason.com, http://taneshaawasthi.com, http://www.curvygirlchic.comZdroj: http://www.nicolettemason.com, http://taneshaawasthi.com, http://www.curvygirlchic.com

Kvůli silnějším či povislým pažím (což není problémem jen plus size blogerek), není nutné nosit rukávy až po zápěstí. Opticky pomůžou rukávy s diagonálním střihem, které oproti horizontálnímu nezvýrazňují problematické partie. Nedostatky skryje volnější vršek. Pokud chcete ukázat kůži, zkuste volné triko na jedno rameno. Podobně poslouží i rukávy s průstřihy, které odhalí ramena a zamaskují spodní část paže.

Zdroj: http://www.nicolettemason.com, http://taneshaawasthi.com, http://www.leblogdebigbeauty.comZdroj: http://www.nicolettemason.com, http://taneshaawasthi.com, http://www.leblogdebigbeauty.com

Šaty a sukně jsou zrádné v oblasti dvou nejproblematič­tějších partií: na bříšku a pozadí. Oboje skryjí balonové a nabírané sukně. Dobrá volba je také tuhé áčko s délkou pod kolena. Zamaskuje širší stehna a zúží pas, což je ideálem každé hrušky. Pro jablko je naopak daleko lepší, pokud se pas příliš nezvýrazňujte.

Zdroj: http://www.curvyclaudia.blogspot.cz, http://gabifresh.com, http://www.curvygirlchic.comZdroj: http://www.curvyclaudia.blogspot.cz, http://gabifresh.com, http://www.curvygirlchic.com

Ani s pár kily navíc není potřeba otrocky dodržovat všechna pravidla pro zeštíhlení. Třeba šaty s projmutými boky by dívky s pořádnými zadními partiemi nosit neměly. V kombinaci s vestou nebo kabátem se ale protáhne trup a přerozdělí pozornost. Tabu není ani bíla. Stačí volit volnější svršky a výsledek vyvážit kalhotami užšího střihu.

Dovolit si můžete koneckonců i květované a zvířecí vzory, pokud jsou šikovně rozmístěny. Například zvířecí vzory proložené černými bloky rozbíjí jednolitost outfitu, ve kterém by slečna jinak vypadala jako krabice.

Zdroj: http://taneshaawasthi.com, http://www.curvyclaudia.blogspot.cz, http://gabifresh.comZdroj: http://taneshaawasthi.com, http://www.curvyclaudia.blogspot.cz, http://gabifresh.com

Jestli něco plus size blogerky umí, pak je to vrstvení a hra s prodlouženou délkou. Dlouhý kardigan, vesta nebo pončo opticky prodlouží a zeštíhlí tělo. Zároveň diskrétně zakryjí nedostatky, jako je velké pozadí nebo výraznější boky. Podobně postavu opticky prodlouží lodičky v tělové barvě - nejlépe v odstínu, který je co nejbližší tónu vaší pokožky.

Jak se líbí plus size blogerky vám?

Autor

Redakce

Redakce Módního Pekla sleduje dění jak na Módním Pekle, tak ve světě módy. Připravuje pro Vás rychlovky a krátké články.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Lalita  03.03.16 17:03

Autor: Redakce
Co to? Že by vyměnili redaktory?
Tentokrát se mi článek od redakce líbí, jak výběr tématu, tak typy a fotky. Oceňuju i věcný a prostý styl psaní, je to mnohem lepší než nucený „humor“. Jen tak dál. :palec:

Příspěvek upraven 03.03.16 v 17:03

 
Vrenni
142 příspěvků 03.03.16 17:10

Nejak si nejsem jista, co tim chce basnik rict…

 
SagaN  03.03.16 17:22

@Vrenni
To, že existují XXL blogerky a některé z nich se umí i slušně obléct.
No to tu ještě nebylo! :D

 
Vrenni
142 příspěvků 03.03.16 17:25

@SagaN To snad vi kazdy, kdo umi cist, ne?

 
kolúch
445 příspěvků 03.03.16 17:29

„Se učit, se učit, se učit…“

 
MP Vladenka
1289 příspěvků 03.03.16 17:47

No vida, že to jde. Článek, co je k něčemu :) Tanesha Awasthi mě zaujala, stránky jsem neznala

 
Klotylka
496 příspěvků 03.03.16 18:06

Mě by tedy zajímalo, co to je vertikální a horizontální střih rukávu???

 
kolúch
445 příspěvků 03.03.16 18:43

Pozor, diagonalny. Drzme sa odbornej terminológie :D

 
Osmikraska
645 příspěvků 04.03.16 11:21

Diagonálně asi bude končit rukáv na ruce. Protože když kratší rukáv končí horizontálně, tak tu ruku přesekne a zdůrazní tím, jak je široká… To diagonální zakončení je vidět na fotce vlevo. Možná to není úplně odborně popsáno, ale dá se to pochopit…

 
kolúch
445 příspěvků 04.03.16 12:46

To je síce fajn, ze čitateľky MP sa vedia dovtipit, ale nič to nemení na tom, ze autor Redakcia placa a niečom o čom nemá ani paru. Nič také ako diagonalny a horizontalny strih rukavu totiž neexistuje ;)

 
Lela.Reinke
14 příspěvků 03.03.16 18:29
Velikost 10

Je standardní 40-42 v USA, ne v Evropě. Britská 10 odpovídá naší 38. Bylo by fajn, kdybyste tohle v článku specifikovali na přímo, ne kliknutím na odkaz.

 
Oveeec
1368 příspěvků 03.03.16 18:53

Bože bože. Nedostatky skryje volnější vršek. Není nutné oblékat jen černou. Módní průmysl považuje 42 za nadměrnou. Redakce asi právě slezla ze stromu.

Příspěvek upraven 03.03.16 v 18:54

 
Helenuše
257 příspěvků 03.03.16 19:06

Nedostatky skryje volnější vršek? Dlouhý kardigan nebo vesta protáhne tělo? Mám velikost cca 50, ale výrazný pas. Pokud si vezmu volný vršek nebo dlouhý kardigan, je ze mě obrovská krabice na šíři mých masivních ramen. Mnohem líp vypadám (i se svým objemným pozadím) ve „vypasované“ (ne úplně těsně na tělo)košili než v nějaké plandavé plachtě.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 04.03.16 09:05

Stejný problém mám s áčkovou sukní, i když je pro silnější ženy doporučovaná. Lépe vypadám v pouzdrové na tělo.

 
Mishule_obecna
173 příspěvků 05.03.16 15:17

Já teda nevím, četla jste to? Áčková sukně se doporučuje ke zvýraznění pasu. Pokud pas máte, nemusíte ho zvýrazňovat a ani teda nosit áčkovou sukni. Nehodí se ani pro typ jablko (ač se to tu dlooooouho doporučovalo). Stejně s vestou. Někomu prodlouží postavu, z někoho udělá krabici. Je potřeba číst a snažit se psanému slovu porozumět. I když tím nechci říctže článek přinesl něco obzvláště objevného pro nás „plus size“.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 07.03.16 08:14

@Mishule_obecna
„Opravdu, její střih je obecně nejlichotivější a vypadá dobře na každé ženě, bez ohledu na tvar postavy, velikost či věk. Má to na svědomí důmyslný tvar sukně. Velmi důležitá je ale volba její délky. Pokud zrovna neoplýváte výškou a dlouhýma nohama, určitě volte kratší variantu, jinak vám sukně bude nohy ještě zkracovat. Ženy vyšší postavy by naopak měly nosit variantu střední délky.“
Cituji z časopisu Marianne, takových rad se najde hodně. Je to i v tomto článku.
Mezi pasem a boky mám rozdíl skoro 30 cm, takže bych měla maskovat mohutné pozadí. Typově jsem něco jako hruška s širšími rameny. Přesto v áčkové sukni vypadám jako selka, iluzi štíhlejšího pasu mi nevytvoří a velký zadek neschová.

 
kohlida
51 příspěvků 4 inzeráty 03.03.16 19:30

Článek mě nenadchnul, ale ani neurazil. Nemůžu souhlasit s tím, že pro zobrazené postavy je vhodná balonová sukně, na obrázku také žádná taková není, ta opravdu vyžaduje štíhlou postavu, hlavně nohy. A pak třetí outfit v poslední řadě obrázků mě na dané postavě děsí.

Příspěvek upraven 03.03.16 v 19:40

 
JMaravelo
486 příspěvků 03.03.16 20:14

Vpohodě článek. Jsem rád, že nesklouzl k trapnému obdivu nadměrných velikostí, jak dneska mnohdy bývá ve světě módy zvykem, ale spíše se držel prezentace a rad. Fajn.

 
Karin
3401 příspěvků 03.03.16 20:17

Redakce, je to lepší, jen ještě vychytat překlepy a interpunkci, na to jsou ve Wordu dobrý takový ty červený a modrý vlnovky…
Ale marná sláva, nám tlustejm pomůže leda velkej bič a malej dvorek, některý problémy nezamaskuje ani peřina :D

 
theline
16 příspěvků 03.03.16 20:42

@Lela.Reinke

UK 10 = US 4-6 (nabo taky S-M) = IT 42 = FR 38

Mate pravdu, ze slecna pri velikosti UK 14 (US 10) neni standardni IT 40-42, ale IT 46, coz je FR 42

Confusing…:)

Příspěvek upraven 03.03.16 v 20:57

 
pecka79
2011 příspěvků 03.03.16 21:33

@Lela.Reinke Mna pri porovnani velkosti 10 s velkostami 40-42 automaticky napadla americka velkost 10,co je britska 14.CK je americka znacka.
Edit:necitala som vsetky komenty do konca, ze to uz niekto pisal.

Příspěvek upraven 03.03.16 v 21:35

 
Čertice1
149 příspěvků 03.03.16 22:52

Dnes článek o dost lepší než ty minulé.
Ještě bych očekávala příklady toho, jak rozhodně ne, nějaké odstrašující případy, myslím, že i ty (nejen) americké xxxxlblogeríny občas ulítnou.

 
Karin
3401 příspěvků 04.03.16 00:51

Třeba Meagan Kerr tady:

Ale takové příklady, jak ne, lze vidět kdekoliv, a každý hned pozná, že takhle ne… Myslím, že je užitečnější hrnout sem příklady, jak jo, protože dobře oblečených tlustýn běžně kolem sebe moc nevidíme.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 04.03.16 09:06

Možná šla sportovat…

 
Dammy
1670 příspěvků 04.03.16 08:07

@Karin Ježíši kriste pane bože…

 
Klotylka
496 příspěvků 04.03.16 08:26

@kolúch aha, tak on je to diagonální versus horizontální střih, no jo no, budu se muset v te odborne terminologii jeste muset učit.

 
isko
511 příspěvků 04.03.16 09:58

I tak ovšem nevíme, co diagonální střih je.
Nebo někdo ano?

 
Lucienka_M
216 příspěvků 04.03.16 10:16

Nebude to, že jsou rukávy šikmo střižené? Jenom hádám…

 
kolúch
445 příspěvků 04.03.16 12:49

Snáď sa raz dočkáme aj radiálnych strihov rukavov :D

 
Klotylka
496 příspěvků 04.03.16 14:12

Nebo ortogonální střih by taky mohly mít. :-)

Příspěvek upraven 04.03.16 v 14:14

 
kolúch
445 příspěvků 04.03.16 14:22

Tie by sa končili nad lakťom a boli by vhodné pre hrušku aj jablko :D

 
Osmikraska
645 příspěvků 04.03.16 11:19

Super, dneska se mi článek od redakce snad poprvé líbí. A některé ty fotky blogerek jsou úplně super. Celkově je to rozhodně inspirativní! Třeba ty odhalený ramena nebo ty dlouhý vesty a cardigany (i když ty rozhodně nebudou slušet každé ženě při těle a asi bude potřeba to hodně vyzkoušet a promyslet)…

 
Alterations
533 příspěvků 04.03.16 16:34

Dlouho jsem spolupracovala s obchodem Emma Plus v Brightonu v jižní Anglii. Majitelka má zásadu, že materiály musí hlavně „plihnout“,t. j. nebýt příliš tuhé a odstávající. Jinak se nikdy nebrání prakticky jakémukoliv stylu, protože mezi ženami větších velikostí existují nejrůznější typy postav. A také respektuje široké věkové rozpětí. Velikosti se pohybují od č. 18 do č. 30 a někdy i výše, ale to už bývá problém. Sama majitelka a všechny její zaměstnankyně mají postavy v uvedeném velikostním rozpětí, takže v obchodě panuje porozumění. Nyní začala věci také posílat na dobírku. Její nejoblíbenější návrhářkou je Anna Scholz z Německa

 
Alterations
533 příspěvků 04.03.16 16:46

Dlouho jsem spolupracovala s obchodem Emma Plus v Brightonu v jižní Anglii. Tento obchod se specializuje na oděvy pro postavy o velikosti 18 - 30. Někdy i větší, ale to už bývá velmi omezená nabídka. Preferuje materiály, které tzv. „plihnou“,nebo nejsou příliš tuhé a netrčí. Z hlediska barev nebo stylů se naprosto nijak neomezuje. Zákaznice jsou různého věku a různých typů postav. Majitelka i všechny zaměstnankyně spadají do uvedeného velikostního rozpětí, takže v obchodě panuje porozumění. Nejoblíbenější návrhářkou je Anna Scholz z Německa.
V současné době obchod zavádí zasílání na dobírku.

 
Alterations
533 příspěvků 04.03.16 16:54

Třikrát jsem napsala příspěvek a všechno se ztratilo. Čím to může být?

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 13:24

Plus-size modelky na mňa pôsobia veľmi inšpiratívne. Vždy ma pohľad na niektorú z nich prinúti nejesť viac, než do zmiznutia pocitu hladu a dvihnúť zadok a ísť si zabehať alebo do fitka. Kosť a koža je jeden extrém, ale BMI do 25 vyššie a obvod pása 80 centimetrov a viac u žien znamená zvýšené riziko zdravotných problémov v budúcnosti.

 
EvelineShop
106 příspěvků 15.03.16 11:57

Dixie, zase moralizujeme? Frustráciou trpíš? Alebo z akého iného dovodu zdorazňuješ 80 cm a zdravie? Pretože to naozaj každý vie a nemusíš to písať.

P. S. Som výborne obliekaná vysoká moletka. A venujem sa športu viac, než mnohé z mojho okolia. Takže, nekecaj o nutnosti zdvihnút zadok. A moje poznámky nie sú vedené pochvalným smerom k extrémnej obezite. Ale poukazujú na to, že neustále sa nájdu nejaké, čo nikdy nebudú písať k veci a vždy si budú hľadať dovod na nejaké to „odsuzováníčko“.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 17.03.16 08:40

Aj šport je relatívny pojem, niekto považuje prechádzku z práce domov za šport. Bohužiaľ budem moralizovať, je to o zdravom stravovaní a športovaní. Pričom strava tvorí 80 percent úspechu v znižovaní hmotnosti a šport len 20 percent. Na staré kolená sa vám môže stať, že sa už nebudete môcť hýbať ako kedysi, potom nadváhu vystrieda obezita. Budem moralizovať, lebo naše národy priberajú, je to nezdravé a nie je to v poriadku, nech si kto hovorí čo chce.

 
benyka
4236 příspěvků 04.03.16 15:43

@Dixie Sunday Promiňte, ale těch 80 cm v pase mě vždycky nadzvedne.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 16:05

Naschvál som to pozrela v odborných článkoch ešte raz, je to 88cm u žien a 102cm u mužov, ale prečo by vás to malo iritovať? Je to bohužiaľ pravda, lebo to znamená tuk nie podkožný, ale tuk, ktorý obkolesuje vnútorné orgány, čo je ďaleko škodlivejšie ako väčší zadok. Preto sú jablká najohrozenejším typom postavy.

 
MP Vladenka
1289 příspěvků 04.03.16 16:32

Cm jsou stejně hodnotné, jako kg. Nic nevypovídající. Je něco jiného mít v pase 80 mít při tom 145 cm nebo mít 180 cm při 80 cm v pase. Podstatný je somatotyp, zdravotní stav, metabolismus a poměr svalů vs. tuk v těle.

Příspěvek upraven 04.03.16 v 16:32

 
Karin
3401 příspěvků 05.03.16 20:10

Existuje také metoda, která při určování ideálních měr vychází z tělesné výšky, a podle ní by pas měl měřit 1/2 tělesné výšky minus 15 cm. Jinak obvod pasu zajímá obezitology zpravidla víc než BMI. Má větší výpovědní hodnotu, hlavně co se týče rizikového viscerálního tuku.

 
MP Vladenka
1289 příspěvků 06.03.16 17:17

Zajímá metodika. Pravda, nazývají to „ideální“. "Ideální je prý mít jako ženská 90-60-90…

 
Karin
3401 příspěvků 07.03.16 19:22

To možná ano, jenže to patrně platí jen pro ženy určité výšky :-)

 
bart
10 příspěvků 08.03.16 12:59

@Karin ta 1/2 výšky minus 15 cm mě zaujala, co je to za údaj? Myslím jako doporučený obvod pasu/zdravý/i­deální/štíhlý…? Vychází mi 63 cm v pase, což reálně mám, ale popravdě mi to připadá dost málo..

 
EvelineShop
106 příspěvků 15.03.16 11:59

Ano. Ale tento článok neponíma o obezite, ale o OBLIEKANÍ. Tak píšte k veci. A ak nemáte čo, tak si odpustite to večné dokola JU?

 
Alterations
533 příspěvků 04.03.16 16:52

Dvakrát jsem napsala příspěvek, ale ztratily se oba. čím to asi je?

 
benyka
4236 příspěvků 04.03.16 16:56

@Dixie Sunday Viz @MP Vladenka.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 17:36

@benyka @MP Vladenka - kym sa nejedna o profesionalneho siloveho sportovca, 88 cm v pase bude vzdy znamenat dvihnuty varovny prst. Paradoxne argument o svaloch pocuvam od tucnych ludi. Sval vazi viac nez tuk, ale do objemu robi omnoho menej.

Příspěvek upraven 04.03.16 v 17:37

 
UzZase
72 příspěvků 04.03.16 18:13

Absolutní čísla jsou prostě blbost, je to jen statistika. Když si vezmeme takovou Robyn Lawley- je to plus size modelka, má velikost asi 42 nebo 44, ale když se na ni podíváte, tak na to absolutně nevypadá- protože má skoro metr devadesát. Takže ano, technicky jde o plus size modelku, protože velikost 44 je už plus size, ale ve skutečnosti nemá ani nadváhu(čili BMI do 25). Obvod pasu 88 znamená velikost zhruba 46, což mají vysoké ženy s mírnou nadváhou a ta je, jak známo, zdravější než podváha.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 19:15

Ok, jedna výnimka. Ale blogerky v článku už očividnú nadváhu majú. A Robin Lawley má stále zdravé BMI, vraj okolo 23.

 
stricc  05.03.16 09:55

Mají, ale taky zaručeně nemají v pase 80 cm, dokonce ani 88, nýbrž mnohem víc. Proboha, 80 cm mám já při výšce 175 a vypadám úplně normálně. Mívala jsem asi o dva centimetry a pět kilo míň a jelikož už nejsem nejmladší, lidi měli tendenci brát mi na potkání míru na rakev.
Ty čísla jsou fakt velmi relativní.

 
Kassasndra
33 příspěvků 07.03.16 12:36

Myslím, že je zbytočné sa tu s ľuďmi dohadovať. V takýchto diskusiách sa vždy vyrojí kopa ľudí s nadváhou, ktorí sú absolútne fit, športujú, ich nadváha nie je spôsobená tukom, ale svalstvom. A štíhle ženy sú vlastné tie, ktoré sa cpú vo fastfoodoch, ale majú šťastie na dobrý metabolizmus.

 
benyka
4236 příspěvků 04.03.16 17:59

@Dixie Sunday Myslím si, že to závisí dost na stavbě kostry. Existuje nějaké pravidlo, o kolik má být obvod pasu menší než například obvod žeber?

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 18:21

@benyka ziadna kostra nie je taka siroka. Ak su sirsie ramena ci bedra, robi to bud postavu hruska (siroke bedra) alebo presypacie hodiny (ramena a bedra), ale nic z toho nerozsiruje pas. A ziaden typ kostry nesposobi nadvahu. Ani kulturistky ci atletky (opat, s vynimkou guliarok a vzpieraciek) nemaju problem drzat sa v zdravom BMI do 25, o obvode pasa nehovoriac. Ale vyhovorky sa hladaju tak velmi jednoducho.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 18:29

@UzZase ale treba povedat b - studie preukazali ze ludia s podvahou byvaju v kratkodobom hladisku menej zdravi, ale malokto povie, ze je to preto, lebo podvaha (pod 18 BMI je sprievodnym znakok mnohych vaznych chorob. BMI 18-25 je zdrava skala - norma a ta je vzdy zdraviu prospesnejsia nez nadvaha. Diabetes II. typu ani nealkoholicka mastna pecen nebolia, dlho si myslite ze je vsetko ok, potom pride vyssi vek a naplno sa prejavia.

 
UzZase
72 příspěvků 04.03.16 18:59

Tak taky pište B. Diabetes druhého typu se asi těžko bude týkat někoho, kdo si sice horkotěžko, ale udržuje postavu s BMI zhruba 25,5. Steatoza jaterní nealkoholického typu se týká kdekoho, jestli jste si někdy srážela teplotu Paralenem, tak jste ji měla taky.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 19:20

Zasa, argumentujete hraničnými prípadmi. Faktom je, že riziko oboch ochorení sa s rastúcou nadváhou zvyšuje.

 
UzZase
72 příspěvků 05.03.16 05:19

To ví každé malé dítě, že čím víc tuku, tím větší rizika. Je to stejné, jako byste nás tu informovala, že kouření cigaret škodí zdraví. To, co se vám tu většina lidí snaží sdělit, je fakt, že BMI a obvod pasu jsou jen pomocné ukazatele a nelze je brát tak dogmaticky.

 
Karin
3401 příspěvků 05.03.16 20:24

Jistěže to jsou jen pomocné ukazatele (třeba zmiňovanou steatózu podle toho nepoznáte), ale vy to zase příliš bagatelizujete.

 
Karin
3401 příspěvků 05.03.16 20:15

„jestli jste si někdy srážela teplotu Paralenem, tak jste ji měla taky.“
8-o
Mohla byste mi to prosím nějak blíže vysvětlit? Domníváte se snad, že nealkoholická steatóza je způsobena jednorázovým požitím paracetamolu a posléze spontánně odezní?
Smělá hypotéza.

 
UzZase
72 příspěvků 06.03.16 08:39

Poleková steatoza není žádná smělá hypotéza a nejde o jednorázové užití, ale o srážení teploty, které většinou trvá několik dní a dávky jsou celkem vysoké. Steatoza je reverzibilní, takže když se odstraní příčina, tak se zase vše vrátí do normálu. Kdyby dotyčná napsala, že vysoký tlak nebo ateroskleroza nebolí, tak to beru, ale zrovna steatóza je celkem nespecifická reakce jater, může ji způsobit spoustu věcí a zdaleka ne každý obézní člověk ji má.

 
Karin
3401 příspěvků 07.03.16 19:18

Je to sice OT, omlouvám se, ale tohle mi nedá (aniž bych se chtěla nějak zvlášť zastávat paracetamolu)… Osobně jsem dosud ani nečetla o případu, že by si člověk vzal párkrát Paralen na horečku, a tím si poškodil játra na úroveň steatózy (aspoň pokud se bavíme o standardním dávkování, a ne o hrsti tablet denně při každém nachlazení nebo zabolení hlavy). Tvrzení „jestli jste někdy srážela paralenem horečku, tak jste ji měla taky,“ je skutečně smělé, protože na sražení horečky stačí obvykle 500 mg, což zdravá játra zvládnou odbourat klidně i několikrát za sebou. Větší zátěž pro ně jistě představuje třeba klasický (alkoholový) mejdan, a ani ten u zdravého člověka nekončí steatózou.

Edit: Jiná věc je, že nealkoholová steatóza s nadváhou sice vůbec souviset nemusí, ale často s ní jde ruku v ruce, a přesně totéž platí i o té vámi zmiňované ateroskleróze nebo hypertenzi.

Příspěvek upraven 07.03.16 v 19:41

 
benyka
4236 příspěvků 04.03.16 18:58

@Dixie Sunday Tak mi poraďte, jak mám zhubnout v pase, když nesmím cvičit cviky, které stlačují břicho.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 19:12

Veľmi jednoducho. Po prvé, cvičením ako takým neschudnete, ak váš kalorický príjem bude stále prevažovať výdaj. A druhým smutným faktom je, že z brucha či zadku sa len tak nechudne. Chudne sa z celkového tuku v tele, ono si ani pri cvičení nevyberá, že teraz budem používať tuk na bruchu, tak to nefunguje. Ak nemôžete cvičiť silové cviky, stačí viac chodiť, no vždy treba upraviť stravu, bez nej to nikdy nepôjde. Ale ak ste jablko a najviac tuku máte na bruchu, s vysokou pravdepodobnosťou, ak upravíte stravu, rýchlo schudnete práve z brucha.

Příspěvek upraven 04.03.16 v 19:16

 
pampa
22 příspěvků 06.03.16 10:23

Jóga?

 
pampa
22 příspěvků 06.03.16 10:37
Nevím

Některý fotky vypadají dobře, ale pár naopak nedostatky zvýrazňuje. Třeba úplně poslední fotka: krátké širší nohavice a hranatá ramena evokují dámu oblečenou do hranaté krabice. Nebo předposlední fotka: šedé plísňáky (odpudivé na jakémkoli typu postavy) zastrčené do kozaček zase ubírají centimetry délky nohou a slečna vypadá že má nízké chca. í. Obecně si myslím, že skinny kalhoty sluší štíhlým a rovným nohám. Tlustá přes sebe se převalující stehna (navíc třeba do X) nejsou nic moc. Líbí se mi naopak šaty i sukně.

 
Kassasndra
33 příspěvků 07.03.16 12:04

Je mi ľúto, ale lokálne neschudnete tým, že budete cvičiť cviky na brucho. Takže pokiaľ ich robiť nemôžete, absolútne to nevadí. To z ktorej časti tela vám bude ubúdať tuk pri chudnutí záleží v prvom rade na genetických predispozíciách. Pokiaľ teda chcete schudnúť z brucha, musíte schudnúť z celého tela. Ideálne je vykonávať taký šport, ktorý vás bude baviť a nebude vám spôsobovať zdravotné problémy. O tom by bolo vhodné asi hodiť reč s lekárom, nech vám niečo odporučí podľa vášho zdravotného stavu. Základ je ale nevyhovárať, že jednu vec nemôžete sa a nájsť riešenie a robiť niečo iné. Keby niečo, tak minimálne chôdzu zvládnete, nie? Základom chudnutia, vždy bude aj strava. Štíhly pás bez kalorického deficitu mať nebudete.

http://fitcult.refresher.sk/…-inej-partie

 
LCH  04.03.16 19:20
:)

Příspěvek upraven 04.06.16 v 08:00

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 19:26

Neuvádzate výšku seba ani kolegu. Ak nie ste kulturisti, tú nadváhu či obezitu naozaj máte. A môžete sa smiať, že na vás to zaručene neplatí. Kulturista by na to ani len nereagoval, lebo ten svoje svaly vidí a nikomu nemusí nič dokazovať ani vysvetľovať. Pre nás ostatných smrteľníkov to znamená jedno, chudnúť. A váha cez 100 kíl je nadváhou aj pri výške 185 cm. Zasa, ak nie ste profesionálny športovec, ktorý má samé svaly a minimum telesného tuku, alebo vzpierač, guliar či hráč amerického futbalu.

 
andiem
20 příspěvků 08.03.16 15:28

Ja nie som kulturista, ale mám geneticky dané veľké množstvo svalov, konkrétne okolo 38 kg. Len tak, nemusím pre to nič špeciálne robiť. Meriam 175 a vzhľadom k tomu „nadbytku“ svalov je moja ideálna váha okolo 83-85 kg, čo je BMI nad 25. Dlhodobo chodím do výživovej poradne, takže viem presne koľko mám svalstva, podkožného a viscerálneho tuku. Takých ľudí bude určite viac, obzvlášť medzi mužmi, čo potvrdzujú aj skúsenosti mojej výživovej poradkyne. Nie vždy musí byť človek kulturista alebo veľký športovec, aby bolo BMI mimo. :)

Příspěvek upraven 08.03.16 v 15:28

 
benyka
4236 příspěvků 04.03.16 19:24

@Dixie Sunday Tak to vidíte. Více chodit můžu, ale kdo mi zaručí, že schudnu zrovna v pase? :-) Zhubla jsem v posledních třech letech 12 kilo, ale v pase do dalo jenom 2 cm. To je k vzteku, což?

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 19:27

No to znamená, že ste mali z čoho chudnúť. V ideálnom prípade ste schudli práve z tuku, ktorý obkolesuje vnútorné orgány, ten sa totiž nemusí odraziť na významnej strate v páse. Ale určite ste spravili dobre pre svoje zdravie. No a ak máte stále cez 88 cm v páse, stále je z čoho chudnúť.

 
cryptoprocta
179 příspěvků 07.03.16 12:59

https://www.facebook.com/…83381811807/?…

;-)
 
JMaravelo
486 příspěvků 06.03.16 08:17

@benyka Mě by nas*alo, když by mi někdo řek nejdřív „Musíte zhubnout celkově, jinak na břiše nezhubnete“ - „No zhubla jste, máte sice břicho, ale tak udělala jste aspoň něco pro svý zdraví“ :D Tak to by se ve mě krev uvařila :D Ono často vám řeknou, že nejde hubnout lokálně, že musíte zhubnout celkově a pak vám zmizí i břicho. Jako nějakým magickým mávnutím proutku. Kraviny. Když celkově hubnete, musíte k tomu stejně cvičit. Musíte spevnit vnitřní svalstvo, které vám udrží to břicho vevntiř. Pokud nemůžete břicho krčit, zase tolik to vadit nemusí, zkuste nějaká cvičení na „core“, jako planking nebo cvičení, kde se krčí jiná část břicha, než máte zakázáno - třeba se nesmíte krčit v oblasti bránice, ale můžete s klidem dělat „zvedy“ nohou apod. Rozhodně na to jděte opatrně, ale na druhou stranu bez výmluv (dávam univerzální rady, protože nevim co s váma je :D ) a třeba nakonec zjistíte, že to co jste měla zakázaný byl nesmysl nebo že jste se zlepšila a už je to pro vás nesmysl.

5× Core cviky
U toho prvního, pokud ho děláte správně, moc se nekrčíte, jak říkají, spodem zad máte stále ležet na podložce, ale pokud by vám to dělalo problém, vynecháte. U toho posledního, vůbec nemusíte nohy zvedat až tak vysoko. Často stačí i třeba napnuté nohy zvedat 50 cm nad zem nebo i 30 a chvíli je tam udržet. Tohle co vám posílam tady je ukázka, zbytek si můžete určitě dohledat sama.

 
benyka
4236 příspěvků 04.03.16 19:30

@Dixie Sunday Šla jsem se kvůli Vám změřit. 176 cm výšky, 64 kg váhy, 84 cm v pase, BMI 20,7.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 19:39

Tak ste pod 88 :) Blahoželám! BMI zdravé, tam je to už fakt len o „vylepšovaní“ v podobe premeny tuku na svalovú hmotu, čo robí malý rozdiel v hmotnosti, ale veľký v objeme.

 
Karin
3401 příspěvků 05.03.16 20:26

To, že máte v normě BMI, ještě neznamená, že nemůžete mít v útrobách nadměrné množství viscerálního tuku, případně třeba ascites :D Nenechte se uchlácholit čísly, neusněte na vavřínech.

 
Petra1510
24 příspěvků 08.03.16 15:20

To si nevyberete :-) 165 cm / 80 kg = bmi úplně v háji 29,38…ovšem v pase 78 cm… :-)

 
zuzulique
290 příspěvků 15.03.16 14:29

Som na tom podobne :-D pás nad 80 mať nebudem, ale BMI v prdeli :-D

 
barvinok
356 příspěvků 04.03.16 19:38

@Dixie Sunday absolútne súhlasím s Vašou osvetou. Áno, nejaké to kilo / dve / päť / desať naviac nie je nič zlé, ale neospravedlňujme obezitu, lebo jednoznačne je zdraviu škodlivá, a na to treba stále upozorňovať.
Darmo, že niekto tvrdí, že sa cíti dobre. Môže sa cítiť dobre, ja mu to neberiem - ale ak by sa mu čokoľvek prihodilo, a musel by podstúpiť napríklad akúkoľvek operáciu, viete si predstaviť tie šialené zdravotné riziká, ktoré pri operácii obézneho človeka treba brať do úvahy?
O tom svedčí už aj samotný štýl obliekania plus-size blogeriek, mimochodom. Každá sa snaží opticky vyzerať štíhlejšie (a na tom sú založené všetky rady v tomto článku). Tak asi sa až tak skvele necíti.

Inak samozrejme netvrdím, že toto je prípad blogeriek na obrázkoch. Vyzerajú skvele. Súhlasím, že móda sa má prezentovať aj na ženách plus-size, ale nemýľme si padnúcu módu so zdravím - sto kíl nie je zdravých (ak nemá žena dva metre).

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 21:01

Ďakujem za reakciu, úplne ste ma pochopili. Lebo tak to aj myslím, aj keď zniem trochu viac militantne. Nielenže viem, aké veľké zdravotné riziká sú v prípade nadváhy spôsobené s náhlou operáciou, ale niekoľko členov rodiny mi vzala cukrovka/obezita. Vidieť starých ľudí s problémom hýbať sa ešte zhoršeným lebo nadváha, riziková operácia bedrobého kĺbu, lebo sa opotreboval pod toľkou váhou, vidieť zlyhávať srdcia lebo sú obalené tukom a obezita priniesla cukrovku, je to strašné. Neviem prečo je najmä v USA trend, že nadváha a obezita sú normálne. Nie su a aj keď sa tie baby cítia dobre teraz, o dvadsať rokov budú mať garantované zdravotné problémy. Plus size oblečenia by som vnímala ako niečo dočasné, ale treba sa snažiť zbytočný tuk zhodiť a nie sa snažiť ho nejakým spôsobom zakryť a tváriť sa, že som so sebou spokojná.

 
Karin
3401 příspěvků 05.03.16 20:32

Bojujete statočne, ale my obézy sa s vami budeme do krvi hádať, že sme v poriadku a že máme ťažké kosti a že BMI je o ničom a že štítna žľaza a genetika a táto a iná výnimka a kdesi čosi… Pretože niet na svete nič dokonalejšieho ako výhovorkový systém tučných ludí (a to píšem ako jedna z nich).

 
JMaravelo
486 příspěvků 06.03.16 07:59

@barvinok Na základě vašeho logického argumentu by se všechny ženy museli cítit špatně a hnusně když se snaží hezky oblékat. Navíc je lichý v tom smyslu, že spousta z těch příkladů výše se nesnaží zakrývat nadměrná kila, ale chápe je jako jeden z atributů.

 
Harka
38 příspěvků 06.03.16 11:35

@JMaravelo A kde ten argument napsala? Já tomu rozumím tak, že všechny ty plus-size blogerky se snaží ty kila oblečením zamaskovat, nebo alespoň uhladit tak aby nevypadaly „tak“ tlustě. Vč. rad v článku.. A protože ví že jsou tlusté ehm pardom plus-size, tak se podle toho oblíkají. A to, že ví jak a že jim to sluší ten fakt obeznosti nemění.

 
JMaravelo
486 příspěvků 06.03.16 16:23

@Harka O tom svedčí už aj samotný štýl obliekania plus-size blogeriek, mimochodom. Každá sa snaží opticky vyzerať štíhlejšie (a na tom sú založené všetky rady v tomto článku). Tak asi sa až tak skvele necíti. -nejsem si jistej, že jste si všimla na koho reaguji. Nehodlam se tu dohadovat nad tim, co blogerky tuší nebo netuší a teoretizovat nad tím, jak moc chtějí vypadat štíhle. Někdy ano, někdy zas mohou vypadat dobře i pouhým zvýrazněním křivek. Myslím, že zrovna zde na módním pekle jsou některé návštěvnice, které mají větší než S/M velikost a přesto, že nosí korzety, sotva by je někdo nařknul z toho, že jsou ze sebe kvůli tomu nešťastné a snaží se zamaskovat že jsou ve skutečnosti něco nadměrnější. Pokud si tohle myslíte, asi je to problém u vás, nikoliv u nich, když máte potřebu o každym takto hloubat a rozebírat ho. Nikdy jsem se obéznosti nezastával a zastávat nebudu, to ale neznamená, že se lidi nemůžou oblékat slušně bez toho, aby z toho byly vyvozovaný podobný stupidní názory.

 
jazes  06.03.16 17:41

@JMaravelo přesně na tohle jsem chtěla reagovat, to mě to nadzvedlo ze židle! uznávám, že článek tak psaný trochu je, což mohl být i záměr (návod pro ty, které se necítí a chtějí vypadat štíhlejší), ale naprostá většina dobře oblékaných tlustých žen (zcela neskromně podotýkám včetně mě) to má prostě tak, že obléká to, co jim dobře sedí a v čem se dobře cítí a v čem se samy sobě líbí. A stejným způsobem se obléká naprostá většina dobře oblékané populace. Naopak, ženy, které trpí představou, že pomocí oblečení chtějí vypadat štíhleji, většinou nosí černé/tmavé volné hadry.

 
Lodní šroub
166 příspěvků 04.03.16 22:16

Ha, vzpomínám si na článek „Ukažte špeky“ blahé paměti, musím po něm kouknout. (Tehdy jsem místo „špeky“ viděla „šperky“ a pak jsem se nestačila divit, kde ty šperky jsou. Pak sem si teprve všimla tělesné stavby žen na kresbách)

 
defilenaiguille
2677 příspěvků 04.03.16 22:45

@Dixie Sunday
V prvním příspěvku jste psala BMI do 25 vyššie a obvod pása 80 centimetrov a viac u žien znamená zvýšené riziko zdravotných problémov v budúcnosti, pak jste to zvýšila na 88 cm. @benyka reagovala na ten první údaj, to samé i @MP Vladenka.

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 22:47

Veď som priznala že po overení v odborných zdrojoch som to upravila. Netajím to.

 
benyka
4236 příspěvků 04.03.16 23:27

@Dixie Sunday Mně tedy spíš vadí, že si silně protiřečíte. Začala jste s tím, že pokud nemá někdo štíhlý pas, tak se vymlouvá a je líný si ho vylepšit (hubnutím, cvičením, chůzí), a skončila jste informací, že se to vlastně vylepšit nedá a že ani ztráta vnitřního tuku obvod pasu neovlivní. Tak co teda? Měla byste se rozhodnout mezi jedním nebo druhým postojem než začnete někoho školit.

 
sagiti
357 příspěvků 04.03.16 23:56

Jsou chvíle kdy si člověk řekne, chválabohu za tu nadváhu. Můj bratr kdysi těžce onemocněl, nemohl polykat. Během velmi krátké doby zhubnul 35 kilo. Ještěže jeho tělo mělo z čeho brát.

 
Karin
3401 příspěvků 05.03.16 20:34

Jako že je lepší být tlustý, protože co kdybych náhodou onemocněla a nemohla jíst?
 8-o

 
Harka
38 příspěvků 06.03.16 11:37

@sagiti Pěkně papejte a přibírejte. Protože až příjde válka, tlustí budou hubení a hubení budou studení.

 
Karin
3401 příspěvků 07.03.16 19:21

Ahoj, babi! :D

 
karwen
72 příspěvků 08.03.16 19:53

Já to zase beru naopak :-D Když přijde válka, tak jako hubená a silná (svalnatá) se lépe ubráním a rychleji uteču, než jako tlustá, slabá a nepohyblivá :-D

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 04.03.16 23:59

@benyka nie, dala som cisla, ktore prezentuje veda. 80 a viac cm uz stihly pas nie je, aj ked z hladiska zdravotnych komplikacii je to vraj este ok a zmenit sa to da. Konkretne vo vasom pripade by som musela vidiet typ postavy, 64 kg /175 cm nic neznamena, moze to byt na skale od tuku po svaly alebo nieco medzi.

 
LCH  05.03.16 00:27

.

Příspěvek upraven 04.06.16 v 07:59

 
Dixie Sunday
417 příspěvků 05.03.16 06:29

Názor ako na bežiacom páse nemením, nadváha a obezita sú zlé. Bodka. To len tu v diskusii sa každý snaží ukázať hraničné príklady, výnimky, atď. Na žiadne diéty á la sacharidové vlny a neviem čo ešte neverím, je to omnoho jednoduchšie, prijať menej energie, než vydať.

 
Kassasndra
33 příspěvků 07.03.16 12:31

Treba si uvedomiť, že BMI bolo vytvorené ako pomôcka pre priemerných ľudí odhadnúť, či majú podváhu, normálnu váhu alebo nadváhu, či obezitu. Je preto úplne normálne, že BMI športovci ignorujú. Predpokladám ale, že sa v tejto debate nestretla kôpka profi športovcov, ale normálnych ľudí.

Pokiaľ nepatríte k ľuďom, čo cielene budujú svalovú hmotu, nie ste profi športovec a nemáte problém s odvodňovaním, tak na seba BMI aplikovať určite môžete. Pokiaľ vám podľa BMI vychádza nadváha, tak ju pravdepodobne naozaj máte, aj keď možno podľa estetických štandardov vyzeráte „v norme“.

Pokiaľ neposilujete, tak pravdepodobne nemáte zas toľko svalstva na strácanie, takže dať dole tých 26 kíl bez straty svalstva by až taký problém byť nemal, pokiaľ zaradíte silový tréning.

 
LCH  05.03.16 06:42

@Dixie Sunday, to jsme o obezitě a nadváze netušili… ano, bodka sa tu naozaj hodí…

Příspěvek upraven 05.03.16 v 06:44

 
benyka
4236 příspěvků 05.03.16 09:10

@Dixie Sunday Berete v úvahu u žen jenom typy postavy hruška a přesýpací hodiny. Jablko nad 88 cm je tudíž ohrožené nemocemi. Dobře. Dejme tomu, že budeme vycházet z této premisy. Ale namísto kárání, že by mělo (to jablko) zhubnout, by byla na místě spíš starost, jestli netrpí něčím, co odulost břicha způsobuje. Podle mě je to v medicíně velmi obvyklá záměna příčiny a následku, která přenáší odpovědnost na pacienta: Zhubněte a uzdravíte se, namísto uzdravte se a zhubnete.
Mimochodem Wiki: „Index tělesné hmotnosti vytvořil někdy v letech 1830–1850 belgický matematik a statistik Adolphe Quetelet při práci na svém systému "sociální fyziky“, proto se BMI někdy označuje také jako Queteletův index." (Prý dostal za úkol nějak porovnat do tabulek fyzické parametry tehdejší armády.) S medicínou to tedy nikdy moc společného nemělo, nehledě na to, že použitý „statistický vzorek“ byl omezenou podmnožinou celé populace.

Dodatečná poznámka: Ještě jsem si uvědomila, že blbost BMI k reálnímu použití na konkrétní lidi spočívá už v tom, že hmotnost je objemová záležitost (trojrozměrná), zatímco výška postavy je jednorozměrná. Normální nárůst hmotnosti s výškou postavy při naprosto stejném typu postavy musí být tedy ze samé podstaty vyšší, než co tvrdí BMI. Reálnější výsledky bychom dostali, kdyby ve jmenovateli byla třetí, nikoli druhá mocnina. (Ale ani tak by to nebyla žádná sláva.)

Příspěvek upraven 05.03.16 v 10:22

 
isko
511 příspěvků 05.03.16 18:47

@benyka
No když ona má Dixie_Sundie v něčem možná pravdu, totiž v tom, že větší obvod pasu je problém. Tudíž problém pro jablka. Např. je známý fakt, že muži umírají dříve - možná je s tím nějak spojený i typ postavy u žen, co já vím?

DS už ovšem velkoryse nezmiňuje ten jednoduchý fakt, že ta jablka s tím ve skutečnosti nic nedokáží udělat. NIC. Sama uvádíte, kolik jste zhubla - a v pase to dělalo pouhé 2 cm.

Takže co to je za radu: „Zhubni, protože když zhubneš všude, tak zhubneš i v pase!“? Asi z těch, které se udílejí jenom ze své pozice a ze své zkušenosti, bez přihlédnutí k tomu, že strom života je dost zelený.

 
Harka
38 příspěvků 06.03.16 11:46

@benyka Ale vždyť je to jedno, o jaký typ postavy jde… jablko, hruška, hodiny, elipsa. A vlastně je i jedno, jestli tam jde o tuk, nebo vodu nebo jiný problém. V pase nad 88cm je vždy nebezpečí. A bohužel statisticky jsou lidi, kteří tam mají ten tuk, není to primárně způsobeno nemocí, a příjem Kcal převyšuje výdej - ti jsou v naprosté většíne.
Co se týká sportovců a kulturistů, o tom tady bylo už mockrát. A to si troufnu tvrdit, že moc čtenářů/ek MP nebude…
@LCH
A když už jsme u toho, ten kdo tady obhajuje, že BMI je blbost, v pase nějaké míry jsou blbost, měl by sem dát fotku, která BMI, i pas atd. vyvrací a přitom ten člověk není obézní. (a zase dokola - kulturisti, koulařky, vzpěrači apod. sem nepatří..)

Příspěvek upraven 06.03.16 v 11:47

 
Bara06
1993 příspěvků 05.03.16 12:37

.

Příspěvek upraven 11.04.16 v 15:22

 
benyka
4236 příspěvků 05.03.16 15:04

Že je věc asi ještě trošku složitější než je nějaké násobení a dělení, natož univerzální konstanty, naznačuje článek pro trpělivé :-) :
 http://www.tigis.cz/…mev_3-15.pdf

 
benyka
4236 příspěvků 06.03.16 00:25

Pro zajímavost něco malinko komplikovanějšího než BMI nebo obvod pasu :-) http://www.absi-kalkulator.cz/

Ať dělám, co dělám, vychází to divně.

Příspěvek upraven 06.03.16 v 01:16

 
benyka
4236 příspěvků 06.03.16 09:38

@JMaravelo Díky. Jenom se k tomu dokopat. :-) Jeden čas jsem cvičila kalanetiku a bylo to docela príma. Možná se k tomu zkusím vrátit.

 
Chany
871 příspěvků 06.03.16 12:20
Já nevím

Některé modely ujdou, z některých jsem rozpačitá. Ale pobavil mě třetí snímek z poslední série - osoba s rukama v zadních kapsách. Vidím lelkující farmářku." Hergot, kde zas mám ty kydací vidle?!?"
:-D

 
benyka
4236 příspěvků 06.03.16 15:18

@Harka
BMI je blbost, šestačtyřicítka je normální velikost, a pas pod 80 cm u všech žen je sen šíleného prodavače konfekce. :-)

 
JMaravelo
486 příspěvků 06.03.16 16:28

@benyka Hahaha :D

 
Bara06
1993 příspěvků 06.03.16 15:27

Příspěvek upraven 11.04.16 v 15:22

 
zuzulique
290 příspěvků 15.03.16 14:34

Amen, lepšie by som to nenapísala…a dnes si pôjdem zabehať s tými 80kg :-)

 
Bara06
1993 příspěvků 06.03.16 15:31

@benyka Máte super nohy ;).

 
benyka
4236 příspěvků 06.03.16 15:39

@Bara06 Do gatí dobrý. :-)

 
Afiag
272 příspěvků 06.03.16 16:12
Extremy

Procetla jsem si komentare a nejak se mi zda, ze existuji jen dva typy lidi/zen:

  1. tluste, ale fit (sportuji, jedi zdrave)
  2. hubene a nezdrave (jedi fast food a nic nedelaji)

Tak nejak mi tam chybi vsechno mezi. Nerikejte mi, ze kolem sebe nemate tluste lidi, co se preziraji a treba i kouri a piji nebo hubene, co si postavu vydreli…

Jinak se mi clanek docela libil, rada bych si nejakou delsi vestu poridila, ale mam pocit, ze jakmile nema clovek aspon 170cm, tak bude vypadat jak zahradni trpaslik :(

Edit: preklep

Příspěvek upraven 06.03.16 v 16:13

 
dagur
263 příspěvků 06.03.16 19:28

Tloušťka je zdravotní riziko a bohužel vídám kolem sebe víc těch tlustých, co mají zároveň mizernou kondici, protože nejen že nesportují, ale ani nechodí moc pěšky a výtahem jezdí i směrem dolů, než těch „zdravě“ plnoštíhlých a zdatných. Já sama bych si určitě přiměřenou váhu k výšce neudržela, kdybych nesportovala a jedla vše podle chuti. Podle mě se nelze smiřovat s tím, že „naberu“ po dětech a už to tak zůstane, nebo že každý rok přiberu o kilo či dvě.

 
isko
511 příspěvků 06.03.16 18:15

@benyka
jste krásná ženská

 
benyka
4236 příspěvků 06.03.16 18:17

@isko Uf. :-) To mi snad ještě nikdo nikdy neřekl. Díky.

 
isko
511 příspěvků 07.03.16 22:20

Jo, aby bylo jasno, protože v dnešní době si podobné věci každý vykládá jen jedním směrem, jsem hetero:-)

 
aailyyn
807 příspěvků 06.03.16 21:41

No, nejdřív to vypadalo slibně, ale když jsem dočetla k větě, v níž se redakce zamyslela nad tím, že námořnická modř není moc studená, tak mi to asi stačilo…

 
UzZase
72 příspěvků 07.03.16 09:38

@Harka Mám zhruba stejnou postavu, včetně výšky, jako tato dáma, pas 87 cm, BMI 25,4. 

Návštěva výživového poradce skončila tím, že jsem za 14 dní zhodila kilo svalů a přibrala 250g tuku, tak jsem se vrátila k původní stravě a jen se snažím o formovanou postavu cvičením. Svět prostě není černobílý a za hlášku, že stačí zmenšit příjem kalorií, bych opravdu vraždila, protože tak jednoduché to fakt není.

Příspěvek upraven 07.03.16 v 09:38

 
Kassasndra
33 příspěvků 07.03.16 12:18

Ako môžete presne vedieť, koľko svalov ste stratili a koľko tuku ste pribrali? Snáď sa neorientujete podľa nejakej domácej váhy ukazujúcej aj pomer svalov a tuku… lebo na takéto merania, aby boli presné, sa používajú prístroje v zdravotníckych zariadeniach a ak ste teda nebola meraná tam, tak nemáte šancu vedieť to takto presne.

 
UzZase
72 příspěvků 07.03.16 12:57

Samozřejmě, že jsem byla na měření na medicínském přístroji.

 
Kassasndra
33 příspěvků 07.03.16 15:25

Zaujímavé, na takéto meranie obvykle chodia profesionálny športovci a bodybuilderi a aj to v rozmedzí aspoň niekoľkých týždňov až mesiacov aby sa mohli prejaviť výsledky tréningu a stravy. Neviem si predstaviť lekára, ktorý by vám odporučil meranie po dvoch týždňoch. Nehovoriac o tom, že stratiť kilo svalstva za dva týždne, to ste musela byť na strave ako v Dachau. Osobne vaše tvrdenie považujem za poriadny bullshit.

 
UzZase
72 příspěvků 07.03.16 17:05

Mezi domácí váhou a komplexním vyšetřením sportovce je spektrum mnoha dalších možností. POkud má člověk správně hubnout, tak každý dietolog vám řekne, že je potřeba nejdřív zjistit, jak na tom tělo je- zjistit poměry tkání, kondici atd. Nevím, jakou přesnost má přístroj, na kterém jsem byla já, ale to hlavní je, že ten jídelníček byl špatně nastavený( když je vše správně nastavené, tak za 14 dní už by se měl úbytek váhy projevit) a zatímco tuky neklesaly, přicházela jsem o aktivní hmotu. Trochu mi připomínáte tu výživovou poradkyni, která mi tvrdila, že když dodržuju její jídelníček, tak nemůžu mít prostě hlad. Hlavně nechápu, proč mě nepřímo označujete za lhářku. Pokud máte o principech, na kterých pracují tyto přístroje alespoň minimální představu, tak dobře víte, že kdyby bylo vše, jak má, tak pokles tuků a svaly na stejné úrovni ukáže i ta nejpitomější domácí váha!

 
Karin
3401 příspěvků 07.03.16 19:25

Pokud máte o těch principech tu minimální představu, tak mi prosím vysvětlete, proč mi ten přístroj (jakákoliv ta bioimpedanční mašina) vždycky ukazuje cca 45 % vody, 30 % tuku a 35 % svalů… To se mi někde překrejvá tuk s vodou?

 
Karin
3401 příspěvků 07.03.16 19:35

@Kassasndra Myslíte, že po dvoch týždňoch se při hubnutí nemůže projevit žádná změna?

 
Dammy
1670 příspěvků 07.03.16 11:14

Proč se tady proboha zase řeší, že tloušťka je nezdravá? Ano, je.
Za prvé, já strašně nerada čtu tyhle plky, samy dobře víte, že je vám cizí zdraví úplně u zadku, jen se vám na to blbě kouká. Jsem daleka toho obezitu hájit, ale prosím, nechte si to pokrytectví a přiznejte si, že se tady nad tím chcete pohoršit, vůbec vám nejde o cizí zdraví.

A co se módy týče, raději byste ty ženy viděly v almaře od Petrklíče? Nebo se zaříznutýma bokovkama, ze kterých vše vytéká? Myslíte si, že jen proto, že je někdo nezdravý a nemá estetické tělo, neměl by se oblékat slušně a hezky?

 
Karin
3401 příspěvků 07.03.16 19:33

Když tady se vždycky najde někdo, kdo začne řešit, co je a není tloušťka, a jaká velikost ještě je nebo už není normální a jiné nuance a už to jede…

 
Marvie
80 příspěvků 08.03.16 16:29

@Dammy Tak pod toto bych se podepsala. Na nadváhu se blbě kouká, ale blběji se kouká na nadváhu v zaříznutých bokovkách než pěkně oblečenou. Není zdravá. Není mi nic do toho, kdo ji jak získal, ani mi není nic do toho, jestli ji chce dát dolů a jak (radši si zametu před vlastním dvorečkem a pořeším svou nadváhu, lenost a pažravost a svět bude hned krásnější). Nicméně každý by měl mít možnost se hezky obléct.

 
aailyyn
807 příspěvků 07.03.16 20:40

Redakce se asi řídí podle populárního vtipu:

  1. Nemysli!
  2. Když myslíš, tak nemluv!
  3. Když myslíš a mluvíš, tak nepiš!
  4. Když myslíš, mluvíš a píšeš, tak nepodepisuj!
  5. Když myslíš, mluvíš, píšeš a podepisuješ, tak se nediv!
 
Karin
3401 příspěvků 10.03.16 14:21

Mně se zdá, že jste ten vtip nepochopila, resp. neznáte kontext, v němž vznikl…

 
Anka F.
204 příspěvků 08.03.16 23:14

@Kassasndra
S přístrojem na měření tuku, vody, svalů v těle jste mě překvapila. I u nás v malé nemocnici na severu Moravy má nutriční terapeutka toto zařízení k dispozici a nebojí se ho použít :-)
A to nikdo z naší rodiny není profesionální sportovec.

 
Marvie
80 příspěvků 09.03.16 16:32

@Anka F. Vždyť už na to existují i osobní váhy, které se dají dnes koupit v přijatelných cenových hladinách - nevím, na jakém principu fungují, ale přibližně za sumu okolo dvou tisíc korun může mít tu „speciální vychytávku“ doma každý a měřit se třeba stokrát denně… Na orientační měření to stačí, zase tak nepřesné to prý není (kamarádka ji má)

Příspěvek upraven 09.03.16 v 16:34

 
Kassasndra
33 příspěvků 14.03.16 15:46

Áno, a také prístroje nemerajú spoľahlivo. A už vôbec nie nejaké domáce váhy. Presné prístroje používajú práve športovci, lebo musia merať veľmi malé zmeny na náraste svalstva a úbytku váhy. Verím, že aj nejaká provičná nutričná špecialistika nejaký kvázy prístroj má, ale presnosť merania bude slabá.

 
LCH  11.03.16 01:26

"

Příspěvek upraven 31.08.16 v 23:54

 
sagiti
357 příspěvků 11.03.16 03:41

To já mám asi zdaleka nejlepší perlu. Léčím se více než 30 let se sníženou činností snížené žlázy. S jídlem se hlídám, hodně se hýbu, neznám nikoho v mém věku, kdo by denně nachodil 12 km, přesto jsem pozvolna přibírala. Ošetřující lékařka odešla do důchodu a praxi převzal jiný lékař. Při poslední kontrole snížil dávky hormonu při hodnotách, při kterých předchozí lékařka hormon zvyšovala. A to nejlepší nakonec. Svěřila jsem se mu s nespokojeností se svojí hmotností 74 kg při výšce 162 cm, BMI 28,20.V pase mám 106 cm.Do nálezu napsal:Režimová opatření stabilizace váhy a redukce hnotnosti do 5% stávající hmotnosti.
V čekárně jsem na to nevěřícně zírala. Kolik by ten úbytek v pase asi dělal při jeho doporučení?
Asi hledat jiného endokrinologa a velmi si vybírat co jíst. V létě se mi osvědčila melounová dieta, i centimetry v pase šly dolů.
Ovšem na tohle mi pan doktor řekl, že meloun má hodně cukru.:-))

 
Kassasndra
33 příspěvků 14.03.16 15:51

Tak pokiaľ je toto vaša fotka zo súčastnosti, tak mám podozrenie, že asi neviete používať BMI kalkulačku. Rozhodne nemáte čo chudnúť z tuku, ale ani svalstvo, ktoré by vám mohlo urobiť „nadváhu“ podľa BMI rozhodne nemáte. Vy ste proste chudý. Muži, ktorým urobí svalstvo nadváhu podľa BMI vyzerajú naozaj o niečo inak.
Alebo si proste vymýšľate, že vám vyšla podľa BMI nadváha. Čo bude asi najpravdepodob­nejšia verzia.

 
Petra1510
24 příspěvků 15.03.16 08:33

Na té fotce je Dalibor Gondík…prosím, přečtěte si ten příspěvek ještě jednou…

 
benyka
4236 příspěvků 11.03.16 09:41

@sagiti Kilo melounu je výživné zhruba jako litr vody s jednou kostkou cukru. Že má moc cukru, je ralativní nejspíš proto, že nemá v podstatě nic jiného.
 http://www.kaloricketabulky.cz/meloun-vodni/

 
Lenka-muller
8 příspěvků 17.03.16 12:08
Zdraví má přednost!

Pekelnice, fakt nevím, o čem tato diskuse je! Nadváha zkrátka JE nezdravá a škodlivá, s tím nikdo nic nenadělá! Nějakých pár kilo navíc závažně nezaškodí, ale na fotkách jsou bohužel dámy, které mají navíc pěkných pár kilo na x-tou mocninu… Samozřejmě nějaké vážné nemoci, jako štítná žláza atd., jsou výjimky, s tím nikdo nic neudělá, ale valná většina lidí je za svůj život a zdraví odpovědná sama!!! - a je jen na nich, jestli se budou vymlouvat na diskusích a nebo se sebou něco udělají!

Já jsem mladá (zatím), nic mi nebrání - žádný sport mě nebaví, ale bez pravidelného pohybu si neumím život představit, eskalátory v metru i všechny schodiště zdolávám pěšky, protože mi to šetří čas, nějakých 5-10 km denně pro mě je prima relax, chodím po městě i o víkendu na procházkách a výletech, nemohla bych jet z práce domů MHD a tam si sednout před bednu - raději jdu domů pěšky. Zdravá a pravidelná strava v přiměřeném množství je základ. Lepší je jíst dopoledne, než odpoledne, hlavně ne večer…

Jinak BMI také není 100%. Já jsem malá, mám jen 168 cm a vážím kolem 56-57 kg. Nemyslím, že bych byla zvlášť hubená, ale pomalu na sebe neseženu sukni, aby mi nebyla v pase veliká a nebo přes boky malá (a to mám pas 66 cm a boky 90 cm!)

Když jsem byla na měření na tom medicínském přístroji, tak jsem zjistila, že na mém těle je jen 10 kg tuku, což je dokonce podváha, podvýživa - kolem 17% celkové váhy, která byla při tom měření 58 kg. Zbytek na mně opravdu jsou jen svaly, kosti a voda. To dělá tu váhu. A to nejsem žádná sportovkyně.

 
benyka
4236 příspěvků 17.03.16 12:38

@Lenka-muller Svatá pravda. Lepší je být mladý, malý, zdravý a štíhlý než starý, velký, nemocný a tlustý. Ale to ještě neznamená, že ti druzí mají chodit nazí kanálama.

 
Lenka-muller
8 příspěvků 17.03.16 13:27

Tak to samozřejmě neříkám, že mají chodit kanálama… ale mají se sebou něco dělat, aby jim nehrozily zdravotní rizika a neškodili si sami sobě… stačí přiměřené dávky pohybu a rozumné stravování a tělo si samo najde tu správnou konstituci (samozřejmě s výjimkou nemocí, které přirozeným procesům v těle brání).

 
benyka
4236 příspěvků 17.03.16 16:31

@Lenka-muller Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by lidé obézní nebyli. Nikdo ty kila netahá s sebou rád.
Mně na tom vadí, že místo nevhodného oblečení se stávají „módním peklem“ nevhodní lidé. Mám pocit, že to kádrování dostoupilo už takových kvalit, že kdo se neobleče v Zaře, měl by být radši preventivně zastřelen. :-)

Příspěvek upraven 17.03.16 v 16:42

 
pozdni_ctyricitka
135 příspěvků 12.04.16 21:50

Musím přiznat, že mám model podobný tomu na obrázku ve čtvrté řádě úplně nalevo (slečna drží před sebou velkou černou kabelu). Moje zkušenost s tímto modelem je, že nic neukrývá, ba naopak značně rozšiřuje pozadí. Mám na mysli tu v pase staženou dlouhou vestu z tuhého materálu (možná to má nějaký jiný odborný název, který neznám). Takže toto opravdu nepovažuji za dobrý tip. Ostatní věci jsou fakt dobré, jsem ráda, že redakce (kdokoli to je) se zprostila tak nelehkého tématu (doslovně).
K diskusi co je a není estetické: často je to otázka výběru (já také ráda jím, ale také ráda tančím a to se fakt při otylosti nedá). Mojí mamince je sedmdesát a bojuje s nadváhou (fitko, důsledná dieta pod lékařským dohledem) a pláče, že jenom šest kilo zhubla… Moc jí držím palce. Ale občas to prostě nejde. Štítná žláza (ev. jiné choroby) nebo věk dělají svoje, a fakt si nemá cenu kvůli tomu zhuntovat zdraví a rozhasit psychiku. Ale kdo může shodit, měl by to udělat a ne se s otylostí holedbat.

Příspěvek upraven 12.04.16 v 22:01

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Basic šatník je zlo

Když jsem tuhle psala článek o nudě v blogosféře, hodně se v něm... Celý článek

Blogy, hrob inspirace

Internet je zaplaven módními blogy, ale přesto mám pocit, že když... Celý článek