Postava typu hruška: jak ji obléct (1.)

18.04.14 | autor Ada

Spíš užší ramena, obstojná prsa, štíhlý pas a pod ním zadel jak se patří: to je obvyklá charakteristika postavy typu "hruška", která se vyskytuje ve všech velikostech a jemných nuancích základního tvaru. Všechny se ovšem špatně oblékají do rovných gatí a pytlovitých triček. Jak na to, abyste vypadaly co nejlépe?

Na úvod

Ze všeho nejdřív je potřeba pochopit jednu věc: neexistuje oblečení, které by z poctivé hrušky udělalo padesátikilovou modelku. Velký zadek a stehna nejde nijak zázračně zeštíhlit, přestože některé radicí články předstírají opak. Uhladit, obléct tak, aby se postava trochu vyrovnala, to ano, ale odstranit? Od toho je fitness, ne oblečení. A nikdy, NIKDY se nepokoušejte zeštíhlovat oblečením, které je vám malé. Našťoucháním stehna velikosti 42 do čtyřicítky nohavice nedojte k zázračnému pokoření hmoty, ale k peklu, které vídáme na ulicích až příliš často.

Existuje víc podtypů hrušek, jejichž tvar může (ale nemusí) souviset s váhou. Některé mají velký zadek, ale obrys je zepředu hladký, takže výsledkem jsou v podstatě přesýpací hodiny s větším spodkem. Takovou postavu mají třeba Jennifer Lopezová, Kim Kardashianová nebo Beyoncé (teda měla, než zhubla), ale u nás Slovanek se moc nevyskytuje. U nás je častější stehnatá verze s tukovými polštáři od kyčlí dolů ("rajtky"), jejíž silueta je zepředu nepravidelná, což je esteticky problematičtější než pravidelně velký zadek. Když hruška tloustne, nejvíc přibývá na zadku a stehnech a tuk se stěhuje směrem nahoru, takže pod prsy obvykle zůstává užší místo, které může simulovat pas. I ve štíhlejším vydání mívají hrušky obvykle špíček v podbřišku a na vnitřní straně kolen.

Základní pravidla

Jako pro všechny ostatní případy, i pro hrušku platí: nezvýrazňuj, co máš velké; podtrhni, co máš pěkné; zvětši, co máš malé. To znamená neupozorňovat na stehna a zadek, zvýraznit štíhlý pas, s citem přidat na objemu na prsou a ramenou.

Nízkotučné Vysokotučné
střih
  • mírně přiléhavý, uhlazující siluetu
  • kalhoty s rovnými a rozšířenými nohavicemi
  • tvarované sako
  • pouzdrové šaty a sukně
  • rozšiřující výstřihy, široké rukávy
  • kalhoty slim fit a zužující se ke kotníkům
  • balonové a nabírané sukně
  • overaly
  • minisukně
  • krátké šortky (hotpants)
  • vršky opticky zužující ramena
barva a vzor
  • tmavší odstíny
  • menší nekontrastní vzory
  • tenčí proužek
  • zářivé barvy
  • neonky
  • pastely
  • primární barvy
  • bílá
  • velké vzory
materiál
  • úplety všeho druhu
  • matné látky (např. krepy)
  • lehká vlna
  • krajka s menším vzorem
  • lesklé látky
  • tuhé, trčící látky (taft, dupion)
  • metalické látky
  • brokát
  • látky s vlasem (mohér, silný samet)
  • korálky, flitry

A teď konkrétně...

Kalhoty

Pro hrušku se příliš nehodí ani kalhoty do pasu, ani nízké bokovky. Ideální jsou kalhoty, které sahají zhruba po pupík a neupozorňují tak ani na velikost spodní části postavy, ani na šířku boků, nevyrobí muffin a zároveň zpevní podbřiškový špek.

Nohavice by měly být rovné, případně rozšířené. Vyhněte se nohavicím, které se směrem dolů zužují (mrkváče). Přiléhavé kalhoty můžou ve vhodné kombinaci vypadat dobře, zvlášť na štíhlých hruškách, kterým stačí uhladit linii boků, ale důležitý je správný střih a velikost. Kalhoty, do kterých se stehna nebo lýtka sotva vejdou, jen upozorní na jejich mohutnost.

V oblasti stehen by nemělo být nic, co by je zvětšovalo: boční kapsy (kapsáče nebrat!), barevně odlišné sedlové kapsy, sámky, šisování na džínách, obrázky, vzory, nápisy. Nekupujte si kalhoty, které vám v rozkroku dělají kočičí fousy nebo se tam jinak táhnou a krčí!

Barva: ideální jsou jednobarevné kalhoty tmavší barvy. Neznamená to, že si nemůžete vzít barevné, ale neměl by je doprovázet nenápadný, neutrální vršek, který by jim přenechal veškerou pozornost.

Vhodné kalhoty: zakrývají problematickou část břicha, jsou střižené s ohledem na boky, mají rovné, nepřiléhavé nohavice. Takové jsou vhodné i pro macatější dámy.

V reálu můžou takové kalhoty vypadat například takhle. Puky jsou vaši kamarádi, protože zeštíhlují nohy. Vršek je samozřejmě vždycky lepší nosit navrch. (Dressbarn)

Zdroj: http://www.dressbarn.com/detail/plus-size-snap-tab-waist-trousers/101716819/206 a http://www.dressbarn.com/detail/plus-size-tummy-control-split-waist-pants/101344663/181

Takhle raději ne: mrkváče do pasu se vzorem velkých slunečnic si může dovolit štíhlejší žena, která potřebuje jen uhladit siluetu. Rozhodně to ale chce delší vršek. Kdyby si modelka sundala bundu, pod kterou má zřejmě bílé tílko zastrčené do kalhot, bude to hrušková katastrofa. Širokánské palazzo kalhoty zase nechte těm, kterým už vzhledem k velikosti nic jiného než stany nezbývá. (vlevo Asos Curve, vpravo Dressbarn)

Zdroj: http://www.asos.com/Asos-Curve/Asos-Curve-Exclusive-Peg-Trouser-In-Sunflower-Print/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3748296&cid=2640&Rf-400=13511&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Multi a http://www.dressbarn.com/detail/plus-size-printed-palazzo-pants/101642513/158

Pěkné kombinace: úzké černé kalhoty jsou skvělá kamufláž, podpatky zase přidají na délce nohou a tím je opticky zeštíhlí. Top s grafickým vzorem a modrými pruhy na rukávech zase divákovi rázně vysvětlí, kam se má dívat. Druhá modelka má nejvýraznější kus oděvu na nohách, toto provedení - tenký svislý proužek na černém podkladě - ale silnějším stehnům tolik nevadí. (Že blondýně taková dávka černé nesluší je druhá věc. Třeba jde na fesťák, kde je to nepsaný dresscode :) )

Zdroj: http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CURVE-Skinny-Trouser-With-Zip-Detail/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3759844&cid=2640&Rf-400=13511&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Black a http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CURVE-Exclusive-Legging-With-Vertical-Stripe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3774590&cid=2640&Rf-400=13511&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Blackwhiite

Hruška a zvonáče: nemám příliš ráda, když se zvonové nohavice doporučují jako univerzální léčivo pro vyvážení postavy, ve skutečnosti vám totiž můžou nemile přidat na objemu celé spodní části. Když jsou to ještě ke všemu kalhoty z tužší látky, například denimu, vyrobí vám z nohou mohutné sloupy. Džíny na fotce mají ještě jeden nevhodný atribut: šisování na stehnech, které zdůrazňuje jejich oblost a rozměry.

Zdroj: http://www.fashionpluss.com/wp-content/uploads/2012/06/bell-bottom-1.jpg

Zkrácené kalhoty: sedmiosminové a capri klidně, ale úzké (ne obtažené) a nejlépe s podpatky, pokud v nich jdete někam, kde chcete vypadat dobře. Určitě se vyhněte tříčtvrtečním kalhotovým sukním (culottes), které teď jdou do módy.

Šortky: popravdě, radši si vezměte sukni. Jakékoli šortky se pro hrušku nehodí. Když už si je chcete vzít (třeba na výlet), vyberte si delší a takové, které vám budou dobře sedět. Nikdy nenoste kraťoučké šortky (do půlky stehen či kratší).

Sukně

Sukně, stejně jako kalhoty, by neměla být ani až do pasu, ani boková, ale někde mezi. Dbejte na správnou velikost. Vyhněte se tuhým látkám, nápadným barvám, vzorům a lesku.

Postavám se širokými stehny sluší:

Sukně v délce po kolena nebo těsně nad. Ukažte nohy až od místa, kde jsou štíhlé.

Pouzdrové sukně: ideálně zúžené směrem ke kolenům nebo rovné. Pouzdrovky se moc nehodí pro štíhlé postavy s výraznými rajtkami na stehnech; tam je lepší volnější splývavá sukně.

Áčkové: pod rozumně rozšířenou sukní se široké boky schovají. Jak hodně širokou / nabranou sukni můžete nosit a jestli snesete výraznější materiál je individuální a musíte to vyzkoušet. Perfektní je splývavá sukně, která je od pasu kousek hladká a pak se rozšiřuje a při chůzi se hezky vlní kolem nohou.

Dole rozšířené: neboli "fit and flare". Od pasu dolů chvíli vypadá jako pouzdrovka, ale pak se rozšiřuje. Lichotivý tvar i pro tlustší hrušky.

Maxi: nejlépe ze splývavé látky a buď přiléhavá, nebo široká, žádné tuhé sloupy prosím. Se stehnatou, ale jinak štíhlou postavou můžete nosit nabírané patrové sukně, ale je lepší, když mají sedlo a nabírání začíná až nad "rajtkami".

Těmto sukním se vyhnětě:

Mini: ať už pod zadek nebo do půlky stehen, mini na macatá stehna nepatří. Ani přiléhavá, ani rovná, ani rozšířená.

Balonová: balonovka je hruškové zlo číslo dva (hned po džínové mini).

Tuhé áčko: správná áčková sukně je fajn, ale trčavý lichoběžník napáchá víc škody než užitku.

Hodně nabraná: taková sukně si koleduje o jediný komentář: "má zadek jako pivovarská kobyla, a ještě si tohle vezme na sebe?!"

Vršky

Topy, trička, halenky a svetry by měly ukázat štíhlý pas, uhladit přechod mezi pasem a boky, opticky rozšířit ramena, nerozšiřovat boky a obecně přitahovat pozornost právě k horní části postavy na úkor té dolní. Pokud chcete barvy a vzory, tohle je pro ně to správné místo.

Vhodné vršky:

Zavinovací: jsou skvělé, jen se nesmějí zavinovat na špatném místě, tj. na bocích.

Vypasované: tvarovaný střih je stokrát lepší než rovná krabice. Jen pozor, ať máte správnou velikost a halenka se někde netáhne. Viditelné špeky zkazí veškerou snahu o pěkné oblečení. Jako čert kříži se vyhýbejte všem propínacímu, čemu se na vás (ve kterékoli části těla) pnou knoflíčky. To už si rovnou můžete dát na hruď nápis "jsem tlustá a všechno je mi malé".

Široké, netopýří, křídlaté rukávy: na rozšíření užších ramen

Širší výstřih: lodičkový, širší kulatý nebo véčko, bardot. Nebojte se ukázat kousek žlábku nebo do výstřihu umístit nápadný šperk. Přitáhne to pozornost na správné místo.

Nevhodné vršky:

Krabice: Štíhlý pas, ať už na místě skutečného pasu, nebo posunutý o něco výš, je předností, kterou by hruška neměla maskovat. Je proto logické, že ho nebude maskovat volným topem. Postava pak vypadá, jako by celá měla stejnou velikost jako boky.

Pytle rozšířené na bocích: vršky dlouhé až na boky jsou dobré, ale pokud se kolem stehen rozšiřují, je to špatně. Nebrat.

Příliš dlouhé: vršky, které sahají až do půlky stehen, mají stejný účinek jako mikromini - rozšiřovací.

Cokoli s kapsami v nejširším místě

Košile bez rukávů: košilové halenky volného střihu a bez rukávů, nejlépe zapnuté až ke krku, jsou čisté zlo pro hrušky i pro jablka. Vlastně pro kohokoli. Je to instantní "stará-mladá-tlustá".

Vesty: nejen halenky bez rukávů, ale jakékoli vesty mohou nevhodně zúžit vršek a rozšířit spodek. Všechny takové oděvy zkoušejte a hodnoťte kritickým okem, ať si nekoupíte něco, co vám zbytečně ublíží.

Zdroj: http://www.asos.com/Asos-Curve/Asos-Curve-Exclusive-Top-With-Printed-Peplum-Hem/Prod/pgeproduct.aspx?iid=4007020&cid=4169&Rf-400=13511&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Mutlti a http://www.yoursclothing.co.uk/P/Khaki_Caviar_Bead_Embellished_T-Shirt_With_Bubble_Hem-%2821303%29.aspx

(Asos Curve perlí. Neumím si představit jedinou plus size postavu, které by slušelo tílko s kanýrem kolem zadku.)

Zdroj: http://www.asos.com/Asos-Curve/Asos-Curve-Peplum-Hem-Cami/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3841132&cid=4169&Rf-400=13511&sh=0&pge=1&pgesize=36&sort=-1&clr=Black, http://www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CURVE-Exclusive-Belted-Wrap-Top/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3890421&cid=4169&Rf-400=13511&sh=0&pge=1&pgesize=36&sort=-1&clr=Rubypink, http://www.torrid.com/torrid/Tops/TopsTees/Mesh+Yoke+Chiffon+Shirt-10078519.jsp

Šaty

Zkombinujte rady pro sukně a vršky a máte ideální šaty!

Dejte si pozor na módní hadrovité šatečky, které jsou v podstatě rourou staženou v pase šňůrkou nebo páskem. Vůbec cokoli, co je od pasu dolů trubka, v pase lehce nabraná, je pro hrušku špatně. Vaše šaty by měly mít šikmo střiženou (např. kolovou), splývavou nebo tvarovanou sukni. V oblasti boků a stehen by neměly být žádné nápadné prvky jako kapsy, střihové vylomeniny, krajka atd.

Vhodné opticky zeštíhlující prvky můžete naopak využít ve svůj prospěch. Patří sem třeba colorblockové šaty s nenápadnými boky a výraznou barvou nebo vzorem uprostřed.

Empírový střih se hodí především pro tlustší hrušky, které mají stejně pas pod prsama. Nikdy ale nenoste krátké empírovky - babydoll střih!

Babydoll šaty: hrušková sebevražda snadno a rychle. A jestli chcete něco, co se vám pěkně rozcápne přes boky, kupte si šaty s trubkovou sukní. (Asos, Boohoo)

Zdroj: http://www.asos.com/American-Apparel/American-Apparel-Babydoll-Dress-in-Marl/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3897419&cid=8799&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Grey, http://www.boohoo.com/restofworld/clothing/dresses/icat/maxi-dresses/abigail-tribal-low-front-halter-neck-maxi-dress/invt/azz49467

Schovat zadek do černých panelů a uprostřed si z nápadné látky "vymalovat" falešnou dokonalou postavu je oblíbený optický trik. Pro hrušku by ovšem šaty měly být delší. A ještě jeden detail: černý zmizík nejlíp funguje, když je kolem tma :)

Zdroj: http://www.boohoo.com/restofworld/clothing/dresses/icat/evening-dresses/serena-jacquard-panel-skater-dress/invt/azz35368, http://www.boohoo.com/restofworld/clothing/dresses/icat/evening-dresses/jackie-aztec-panel-bodycon-dress/invt/azz32605

Šaty vlevo vypadají dobře: mají véčkový výstřih, rukávky a nápadný prvek v horní části. Sukně je hladká, mírně rozšířená a splývavá. Šaty vpravo můžou a nemusejí fungovat. Jestli krajkové peplum zrovna vaše boky uhladí nebo rozšíří je potřeba vyzkoušet. (vlevo Asos, vpravo Boohoo)

Zdroj: http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Midi-Skater-Dress-With-Full-Skirt-And-Wrap-Front/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3996522&cid=8799&sh=0&pge=2&pgesize=36&sort=-1&clr=Green, http://www.boohoo.com/restofworld/clothing/dresses/icat/new-in/kate-lace-peplum-bodycon-dress/invt/azz33776

Saka, kabáty, kardigany

Sako by mělo být vypasované a ne tak dlouhé, aby sahalo až k nejširšímu místu stehen - tím byste ho neschovali, ale naopak zdůraznili. Asi nemusím připomínat, že by se sako nemělo nikde táhnout, zvlášť kolem knoflíku a přes boky, a nemělo by dole mít žádné nápadné prvky jako jsou nakládané kapsy.

Kabát: trenčkot se širším límcem, který můžete pěkně rozložit po ramenou, pomůže přesunout pozornost k dekoltu (přidejte ještě něco barevného dovnitř, šálu, brož na klopu). V pase ho moc neutahujte, kontrast mezi štíhlým pasem a velkým zadkem musí zůstat lichotivý. Kabát s rozšířenou sukní od pasu je stejný případ jako šaty s nabíranou sukní - musíte ho vyzkoušet a sebekriticky si přiznat, jestli vám sluší nebo ne. Zimní kabát vám bude slušet v klasickém střihu, s princesovými švy, v nichž mohou být vsazené kapsy - svislé kapsy, úplně schované nebo s užší patkou, jsou pochopitelně mnohem lepší než velké nakládané. Pozornost k horní části postavy přitáhnete třeba kožešinovým límcem, štólou kolem ramen, šátkem, kloboukem.

Kardigan: vyhněte se příliš dlouhým, které sahají až k nejširšímu místu stehen nebo níž, a vybírejte raději přiléhavější modely, ne rovné nebo pytlovité. Zapněte je na jeden knoflík v pase, vznikne opticky zeštíhlující véčko.

Asi je vám jasné, co se pro hruškovou postavu naopak nehodí. Cokoli bachratého, moc dlouhého, s kapsami na stehnech, kardigany s vodopádem stažené v pase.

Prádlo

Zdá se mi, že české ženy hodně podceňují sílu vhodně zvoleného spodního prádla. Tvarovací a stahovací prádlo se u nás skoro nenosí a často si neumíme vybrat ani správnou podprsenku.

Podprsenka: vyberte si takovou, která vám bude správně sedět a dělat hezký dekolt. Pokud jste silnější a máte velká prsa, dejte si na výběru zvlášť záležet, ať nikde nic nepřetéká.

Kalhotky: jako čert kříži se vyhýbejte kalhotkám, které se zaříznou do boků a zvýrazní zářez nad rajtkami, případně zkazí původně obstojnou linii boků. Ani zezadu nesmí být vidět nic zaříznutého. Obří zadel v přiléhavém úpletu s vyrýsovanými gaťkami je estetický zločin.

Hladké, bezešvé prádlo bez zařezávajících se gumiček je ideální. Možná pro vás bude nejlepší klasika, možná můžete nosit i úspornější model, když seženete přesně sedící velikost. (Gina)

Zdroj: http://www.gina.cz/shop/catalog/partdetail.aspx?PartNo=00021-DEFMBF-LXL-UBE a http://www.gina.cz/shop/catalog/partdetail.aspx?PartNo=06005-MxBMZM-LXL-PYE

Tvarovací prádlo: v Hollywoodu ho nosí i herečky, které se s váhou pohybují na hranici anorexie (fotografové nedávno nachytali i Emmu Watsonovou). Hruška nejvíc využije zeštíhlující kraťasy, kombiné a body. Kdykoli potřebujete vypadat perfektně, vezměte si něco, co stáhne rohlík na břiše, zadek i stehna. (Marks & Spencer)

Zdroj: http://www.marksandspencer.com/firm-control-waist-slip-with-magicwear-technology/p/p22271335 a http://www.marksandspencer.com/ultimate-magic-slimvisible-high-waisted-thigh-slimmer/p/p22146279

Šikovná věc pod šaty je komplet kombiné, u kterého se nemusíte bát, že bude někam padat nebo popolézat (což je fajn třeba na ples, kde budete hodně tancovat). Dá se koupit i kombiné s ramínky bez podprsenky, pod které si můžete vzít podprsenku podle potřeby. Na běžnější nošení, kdy potřebujete jenom trochu přidržet břicho, stačí obyčejné stahovací kalhotky s vyšším pasem. Vyberte si ale model, který nemá na nohavičkách ani v pase pevně zaříznuté gumičky. Šortky na fotce dole mají nohavičky se širším elastickým proužkem, který vytvoří hladký přechod.

Zdroj: http://www.marksandspencer.com/firm-control-body-solutions-padded-a-e-full-slip/p/p22232539 a http://www.marksandspencer.com/firm-control-embroidered-low-leg-selvedge-knickers/p/p22150363

Tvarovací prádlo koupíte např. v Lindexu, Marks & Spencer, Triumphu a dalších obchodech s prádlem, něco mají i v H&M.

Maskovací prádlo: někdy není potřeba stahovat, ale stačí zakrýt - typicky podprsenku pod průsvitnou halenkou. Na macaté postavě vynikne každý estetický trapas, i ten sebemenší. Tělové tričko sjednotí barvu, schová podprsenku (můžete použít v podstatě jakékoli tělové tílko, ale model na fotce má, kromě experimentálně vybraného ideálního odstínu tělovky, také široká ramínka, která zakryjí ta od poprsenky, a zároveň hlubší dekolt) a mírně zahladí menší špíčky.

Zdroj: http://www.cupradlo.cz

Doplňky

Pořiďte si spoustu doplňků, kterými okrášlíte horní část těla: náhrdelníky, nápadné náušnice, šátky, brože.

Co naopak moc neupotřebíte budou třeba nápadné vzorované punčocháče. Většina hrušek nemá pěkné štíhlé nohy (to je spíš doména postavy typu jablko), takže není vhodné na ně zvlášť upozorňovat. Spíš využijete kvalitní matnou černou klasiku.

Nenoste moc velké kabelky. Menší nebo střední jsou lepší. Obří kabela pohupující se u boku vám opticky neubere, ale přidá.

Boty

Kdykoli se to hodí a můžete, noste podpatky (pokud nejste hodně vysoké i bez nich). Nohy se tím prodlouží a vypadají tak štíhlejší. Budou vám také slušet boty se špičkou (nemyslím pádlo - prostě zašpičatělý předek), které mají též mírný prodlužující efekt. Raději se vyhněte řemínkům kolem kotníku. Nenoste bachraté boty (uggy) ani kozačky přes slimky nebo legíny.

A dvě zlaté rady na závěr:

1. Nebojte se občas dělat blbosti. Svět se z vašeho zadku nepoloží, když ho pro jednou obalíte do neonově růžových flitrů.

2. Čím lépe budete celkově vypadat, tím méně si lidé budou všímat nedostatků vaší postavy. Není to jen o vhodném oblečení: starejte se o své vlasy, pečujte o svou pleť, choďte učesané, nalíčené (stačí řasenka a lesk a hned je to poznat), pěkně narovnané a usmívejte se na každého, s kým budete komunikovat. Dělá to divy.

(Druhý díl bude věnovaný konkrétním outfitům a inspiracím.)

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Nitty
112 příspěvků 18.04.14 15:49

Ado, tleskám. Nejsem sice hruška, ale článek jsem přečetla jedním dechem :)Konkrétní tipy + fotky, obrázky… nevím jak jinak lépe by to ještě šlo udělat.

 
711990
3200 příspěvků 18.04.14 21:29

@MP scully úplně běžně - např. intimissimi má super řadu stahovacího prádla, přesto pro mě nedosažitelnou, právě kvůli rozdílu pas-boky. A to není tak markantní jako zmíněných 70-110. Abych např. stahovací kraťasy dosahující nahoře k podprsence přetáhla přes boky, musela jsem ještě nedávno mít vel. L, ta mi ale právě v pase a pod těmi prsy značně plandala, natož aby mi tvarovala nebo stahovala břicho, nedejbože pas:)ale tak to je i s jednodílnými plavkami nebo baletním trikotem, takže jsem si zvykla a nijak už se nepodivuji, jen se Vám pokouším vysvětlit, že tenhle problém je docela běžný:)
EDIT: omlouvám se za špatné zařazení, někde se stala chyba:)

Příspěvek upraven 18.04.14 v 21:29

 
MP scully  22.04.14 20:28

Tak nevim, je mozne, ze mi to moje sedi proto, ze je z USA? Tam maji spoustu obleceni i ve verzich pro cernosky s poradnym zadkem, tak mozna proto? Moje stahovaci pradlo je obycejne z Macy's, zadna extraliga a pravda je, ze mam porad velikost 36, takze rozdil zadek/pas neni az tak zavratny. Pradlo jsem koupila na zpevneni bricha, o zadek mi neslo, spodek je jen s kratouckou nohavickou, vrsek konci tesne pod podprsenkou, nezarezava se nikde nic. Nohavicky jsou bez gumy, jen se zesilenym lemem, vrsek drzi prilnavy silikon. Jinak on je asi taky rozdil, pokud clovek potrebuje zpevnit jen bricho/zadek/steh­na, nebo potrebuje zpevnit vsechno tohle najednou. V tom asi ani sebelepsi pradlo nepomuze, povolena kuze se proste musi nekam nahrnout. Na takove to uhlazeni pod obepnute saty nebo sukni ale vazne nedam dopustit, alespon ja jsem se svym pradlem vazne spokojena.

 
Nihilistka
27 příspěvků 18.04.14 15:49

Jsem hruška a ačkoliv si uvědomuju, že mám mnoho tělesných předností, už od puberty toužím po krásných štíhlých dlouhých nohách. :D Ale holt není mi dáno.

Jinak pěkný článek. Moje vyzkoušená strategie - sukně, sukně, šaty, sukně. S pasem v pase, ne na bocích.

 
teetee
499 příspěvků 18.04.14 16:02

Přála bych si, aby se tímhle článkem řídily i některé z mého okolí. Hlavně kvůli nim.

 
Alenuch
1 příspěvek 18.04.14 16:09

Skvěle a poučně napsáno, díky moc, obdivuji, kolik práce to muselo dát. Vzhledem k tomu, že předpokládám pokračování pro další typy postav, moc prosím, nezůstaňte jen u obvyklého hruška/jablko. Nikdo většinou nemyslí na ty, které přibírají rovnoměrně - mají tedy špeky všude a neplatí u nich poučka „zvýrazněte, co je na vás hezké a štíhlé“, protože prostě nic takového není. Moc děkuji předem :-)

 
aailyyn
807 příspěvků 29.04.14 17:01

Tak to pak zvýrazněte právě tohle, ne? Ani hrušce neubere vhodně zvolené oblečení pět kilo. Velký zadek jí prostě zůstane, stejně jako vám celková oplácanost. Tak podtrhněte právě to, že jste symetrická. Vždycky jsem se domnívala, že to je právě cílem všech ostatních typů postav, mít symetrickou figuru tvaru přesýpacích hodin a že se o ni snaží alespoň opticky. Osobně jsem i ve svých obézních dobách byla ráda, že jsem alespoň souměrná, když už prostorově výrazná. :-)

 
DanielaS
4603 příspěvků 18.04.14 16:51

VSECHNO tvarovaci pradlo, na ktere jsem kdy v obchodech narazila, bylo bez vyjimky nerozepinaci. Jak ma proboha neco, co ma STAHOVAT hrusku napr. s pasem 70 cm, prelezt prez zadek treba metr deset?

 
MP scully  18.04.14 17:05

Tak trochu nevim, jak to presne myslite…

Stahovaci pradlo je jedna z veci, kterou jsem si privezla z USA, a na kterou od te doby nedam dopustit. To moje je proste vyrobene tak, ze pres bricho stahuje hodne a pres zadek trochu mene (mam velikost S, moje problematicka partie je prave bricho). Dostat se do nej da uplne normalne, je stahovaci, ale porad elasticke. Samozrejme je potreba vybrat si spravmou velikost, podle nejsirsi partie - hruska s mirami 90-70-110 si nekoupi stahovaci pradlo velikosti M, ale L-XL. Zadkem se do nej v pohode dostane (to pradlo je proste tak usite), a v pase ji to plandat nebude, naopak ji to jeste dale vytvaruje tim jsem si 100% jista.

Jinak ze je nerozepinaci - celotelova body jsem tusim videla i s nejakym rozepinanim dole v rozkroku, aby se clovek nemusel komplet svlekat, kdyz jde na WC. A pokud pradlo nesaha az nad prsa, da se uplne normalne stahnout a zase natahnout, to neni korzet, aby na oblekani clovek potreboval komornou. ;-)

 
lenee
9 příspěvků 18.04.14 17:47

Ano, přesně tak…nehledě na to, že veškeré stahovací prádlo s nohavičkami, které jsem zkoušela se na konci nohavic strašně zařezávalo…Asi jsem narazila na špatné kousky…

 
Anelinka
10 příspěvků 20.04.14 16:25

Ano, to máš úplně pravdu. Výsledkem je scéna jako z deníku Bridget Jonesové (2.díl)! Sama jsem si to vyzkoušela.
Depresi jsem šla zajíst čokoládou. ;-) :-D

 
shirla
878 příspěvků 18.04.14 17:04

Ačkoliv s hruškou nemám nic společného, článek je skvělý a už se těším na jablko:-)

 
skylor
159 příspěvků 18.04.14 17:05

Super článek! Moc oceňuju ty kresby (jsou opravdu povedené a musely dát moc práce), je to jiné kafe, než řada článků různě po netu, ve kterých je oblečení pro hrušku prezentováno na úplně jiných typech postav a ze kterých je vidět, že redaktorka jen potřebovala zaplácnout prostor a zároveň udělat reklamu konkrétním firmám.
Jsem taky hruška, na dost věcí jsem musela přijít až chybami; škoda, že takto obšírný a obsahově poctivý článek jsem nepotkala před 10 lety, ušetřilo by mi to hodně přešlapů, někdy mindráků a také peněz.

Příspěvek upraven 18.04.14 v 17:06

 
Luela
107 příspěvků 18.04.14 17:19

Kočičí fousky :-) Milé pojmemovování pro ty hrozné varhánky

 
Robena
1257 příspěvků 18.04.14 17:39

Chtela bych se zeptat - co delka satu do puli lytek? Mam na mysli obepinajici saty (kdyby slo o sukni, napsala bych pouzdrova). Mam stihle kotniky a spodni cast lytka. V satech tesne pod kolena se necitim, moje nohy jsou od kolen nahoru…no nechci je ukazovat a jak pri chuzi satky vlaji a jsou v pohybu, necitim se dobre. A kdyz si mam sednout, nastane teprve problem, saty se vysoukaji do puli stehen. Z nejakeho duvodu je tato delka v nemilosti. Co myslite?

 
hrisni lide
182 příspěvků 19.04.14 09:12

Zakladem je nosit to, v cem se clovek citi dobre, ne naopak. Saty a sukne do puli lytek vetsinou nohy rozsiruji a opticky dokazi zkratit postavu. ALE tady vice nez u „jine“ delky obleceni o vyslednem dojmu rozhoduji centrimetry. Dobra pomucka je, aby spodni lem obleceni nekoncil v nejsirsim miste tela (lytka), ci-li pod puli lytek. Proste pred zrcadlem upravovat delku, dokud to nebude ono. A pokud uz takto saty upravene mate, slusi vam a jedine, co vas odrazuje, je nejaka nemilost obecne, to uz je jina otazka :-)

 
Henri1
30 příspěvků 18.04.14 17:51

Doufám, že pokračování bude zítra.

 
šklíba
11 příspěvků 18.04.14 18:00
zvonáče

Jen bych si dovolila podotek k tématu zvonových kalhot, osobně se mi poměrně dost osvědčily kalhoty k nim na půl cesty, tzv. bootcut, samozřejmě ve správné velikosti, bez šisování a dalších zde zmíněných upozorňovadel

 
Elfrida
17 příspěvků 18.04.14 18:05

Skvělé!!! Nasbírala jsem inspiraci a těší mě, že většinu pravidel dodržuji:-) Jen s těmi pouzdrovými šaty mám v konfekci problém - s rozdílem dvou velikostí (vršek x spodek) se v běžné síti nakupuje obtížně. No, aspoň je to dobrá motivace, proč se naučit upravovat a konstruovat střihy :-)

 
jiturka
60 příspěvků 24.11.14 13:35
pouzdrové šaty

Přesně, rozdíl dvou čísel dělá koupi takových šatů nemožnou. Buď mi to je přes boky a nahoře plandá nebo je to přes prsa akorát a spodek nepřetáhnu. Vtipně se mi už podařilo nájít i šaty, které měly sukni pěkně rozšířenou do áčka, ale spodnička byla úzká, to mi přišlo na hlavu.

 
mkoll
144 příspěvků 18.04.14 18:10

Ja a moje hruska souhlasime! I kdyz tedy obcas jsem za rebela s sirokou kolovou sukni a prdeli jak valach, ale je to tak schvalne a priznane, vetsinou se temito radami ridim a funguje to.

 
šklíba
11 příspěvků 18.04.14 18:15

@mkoll tak zrovna kolovky mám taky ve skříni, nosím ke korzetu a se spodničkou… zadku si v nich ještě nikdo nikdy nevšiml, tak daleko nikdo ve zkoumání nedošel

 
Fejgele
33 příspěvků 18.04.14 18:15

Já hruška hruškovatá moc děkuji za článek, přidám jej do oblíbených a budu číst stále dokola:)
Také já bych si ušetřila spoustu rozpaků a peněz kdyby článek vyšel před deseti, ba co dím, před dvaceti lety. Protože já jsem hruška celý život a nezáleží na aktuální váze nebo na počtu hodin, strávených v posilovně:(
Děkuji ještě jednou, milá Ado.

 
arielle
9 příspěvků 18.04.14 18:44

Ja by som potrebovala vysvetliť, čo to znamená „uhladiť boky“ :-))

 
trrr
8 příspěvků 21.04.14 20:39

Ak sa pozries z predu na liniu bokov tak tvori krivku = uhladene, ale ak sa ta linia vlni - ci uz je to zarezanymi nohavickami alebo rozlozenim tuku - take to pneumatikovanie (muffin top, priehlbinka, rozsirene boky, rozsirene stehna..) – prevnejsia latka/neobtiahnuta to clenenie uhladza a vytvara jednu liniu

neuhladene boky

uhladene

 
Jillian
30 příspěvků 18.04.14 18:56

Díky za výborný článek. Podrobné vysvětlivky, inspirativní kresby a hlavně prakticky použitelné rady, jak se obléct, aby člověk nevypadal jako almara. Je skvělé vidět oblečení (byť jen nakreslené), jak skutečně vypadá na postavě, a nikoli jen na uniformně štíhlé modelce. Já sama se těším na článek pro přesýpací hodiny (jak obléct široká ramena a boky tak, aby žena nebyla jak zápasník), o kterém doufám, že by v budoucnu mohl přijít, ale tenhle jsem si přečetla se zájmem, protože z něj spoustu rad zužitkuji.

 
Luela
107 příspěvků 18.04.14 19:02

Ado, článek se vám moc povedl. Netrpělivě čekám jak se poperete s postavou typu: vezmeme 4 sirky a napícháme je do kaštanu, čímž nám vznikne trup a končetiny… prostě na nás, co když tloustnem tak jedině na břiše a když hubnem tak všude kromě břicha.

 
MP Vera
216 příspěvků 18.04.14 20:12

Tak, a všechny ty „módní redaktorky“ křídové i internetové se můžou jít okamžitě zahrabat.

 
pabylka
881 příspěvků 18.04.14 20:29

Výborný článok, teším sa na pokračovanie!

 
BP0991
213 příspěvků 18.04.14 21:46

No nevím nevím..z článku mi vyplývá, že hruška by neměla vůbec nic nosit a nevylízat z domu :-D Nenosit barvy. neonky..atd atd.. to má chodit jen v černé barvě? Já teda s postavou problém nemám, ale přijde mi to opravdu směšné, že se má vyvarovávat primárních barev atd atd…

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 19.04.14 12:58

Špatně jsi to pochopila. Hruška samozřejmě může nosit barvy, jaké se jí zlíbí, ale když chce správně využít jejich maskovací nebo zvýrazňovací funkci, měla by ty výrazné dát na horní půlku těla a méně výrazné na dolní. Třeba tmavě šedou sukni a žlutý top s korálkovou výšivkou kolem výstřihu bude lepší než žluté kalhoty a tmavě šedý nenápadný top.

 
modniee
2 příspěvky 19.04.14 13:30

Být hruška, asi to nedočtu do konce. Jsou tam jistě i dobré rady, ale také dehonestující přístup ke všem, kteří mají na těle obliny, které autorka považuje za neestetické. Rozdělovat lidi na vysokotučné a nízkotučné mi přijde lidsky velmi nevhodné. Ptám se: proč má autorka tuto potřebu. Není to poprvé. S tíímto jejím přístupem jsem se setkala v mnohých jejích článcích. Znám dost hrušek, které se oblékají výborně. Jenže hned na začátku článku je věta, že se VŠECHNY oblékají pytlovitě. Atd., atd. Nesouhlasím se všemi radami, ale to věc jiná, mám jiný pohled, jenže autorčiny dobré rady jsou shozeny jejím lidským přístupem. Silná osobnost to unese, slabší nikoli. A těch slabších je v této společnosti požehnaně moc. Není divu, jak z historických důvodů, ale i třeba za současného trendu nevhodných idolů. Vidím cestu v tom, dodávat jim odvahu, nikoli je ponižovat. Jakékoli ponižování ukazuje jen na nedostatky autora.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 19.04.14 13:42

Zírám, co jsi v článku dokázala vyčíst.

 
zuzulique
290 příspěvků 22.04.14 14:56

Tak som zistila, že som silná osobnosť :-))

 
endymio
13 příspěvků 23.04.14 19:47

Modniee:Já jsem to tedy pochopila jinak - při použití rad v levém sloupci bude hruška vypadat " nízkotučně„, pravý sloupec zajistí vzhled " vysokotučný“. No ni?

Příspěvek upraven 23.04.14 v 19:48

 
BP0991
213 příspěvků 21.04.14 09:57

Ano tak to souhlasím..určitě ne vykřičené kalhoty a tmavý vršek…to pak ano..

 
Sun1984
43 příspěvků 18.04.14 22:11

Výborný článek!

 
Pirek
6777 příspěvků 18.04.14 22:20

Tak jsem se takhle při večeru pořádně prohlédla ve velkém zrcadle a mám dotaz:
Jak se říká postavě, která en face je přesná přesýpačková, ale z boku má vystouplé břicho a pořádný zadek? A budou rady i pro nás, co to tak máme? :D

 
lindiste
347 příspěvků 20.04.14 06:42

Já myslím, že přesýpací hodiny ;) Jako bych se do toho zrcadla dívala já…

 
Monys01
328 příspěvků 18.04.14 22:48

Takže kolovou sukni nebrat? :( Achjo a já se do nich teď tak zamilovala! :(

 
any2
246 příspěvků 19.04.14 21:40

Ale brát a všema deseti, nebrala bych to tak dogmaticky. Když bude navíc ze splývavé látky, bude to vypadat dobře.
Taky se teď nevzdám zářivých barev a úzkých kalhot, záleží na konkrétní postavě, nemyslím si, že vypadám jako jeden velký chodící zadek.

 
LucaLuca
51 příspěvků 18.04.14 23:28

Hurráá! Vším z článku se cca řídím a jarní kabátek mám přesně ten, jako je na obrázku - ten zelený včetně barvy. Dále střihy sukní, obliba šátků, nápadných náušnic atd., to využívám. Kalhoty moc nenosím (vhodné se moc nešijí, nevhodným se vyhýbám), ale ať mi někdo vysvětlí, kde mám posledních pět let shánět ty přiléhavé vršky? Všude jsou jen pytle nebo trička z ne snad průsvitné, ale přímo průhledné bavlny. Nákresy vhodných vršků jsou krásné a vhodné střihy jsem si po létech tápání už i odvodila, ale bohužel obdobné modely v obchodech postrádám. Nicméně kdo nemáte silná stehna nebo velký zadek, v Camaieu mají hezké zavinovací šaty z úpletu, které končí rovnou sukní (mně vrch seděl na jedničku, ale spodek by musel být rozevlátější). Před týdnem je ještě měli - černé s nepravidelnými bílými puntíky.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 19.04.14 09:13

@LucaLuca,
tak s těmi vršky souhlasím. Posledních pár let přežívám se zásobami z dob starých dobrých časů. Ale zásoby se tenčí a prodejci ne a ne změnit strategii, bohužel.

 
Glchark
4 příspěvky 19.08.15 03:54

Přiléhavé vršky většinou seženu v secondhandu ;)

Příspěvek upraven 19.08.15 v 03:55

 
LucaLuca
51 příspěvků 18.04.14 23:44

@mkoll
@šklíba
@Monys01
Já jsem pochopila, že sukni kolovou právě že nechat. :-) Mám jednu, která už je demodé, ale postavička v ní je krásná. :-) Kdysi dávno jsem z ní vytvořila retro outfit s fialovým sakem. Boží.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 19.04.14 09:17

Tak na té sukni se neshodneme. Vidíte, mě zas připadá, že pokud žena má výraznější zadek a boky, tak nabíraná i kolová sukně ho ještě víc rozšíří, naopak úzká se mi líbí a připadá dokonce sexy. I když vím, že některé ženy to vidí opačně a mají pocit, že se v tom rozšíření nedostatky schovají, na mě to působí opačně - Co člověk, to jiné oko :-)
Každopádně tak či tak, v naší velikosti 38 jsou podle mě obě varianty akceptovatelné, tak at nám so sluší a hlavně at se cítíme dobře.

 
if5
112 příspěvků 19.04.14 21:31

U kolové sukně nejvíc záleží na materiálu - když je splývavý, lichotí, když je „trčavý“, je to při stejném střihu kastastrofa.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 20.04.14 07:47

V tom máte asi pravdu, vidíte, ono vždycky záleží na tom, co konkrétního si člověk představí. :-)

 
kocurM
595 příspěvků 21.04.14 12:16
Já třeba tohle a mně se to líbí

I když pro někoho tam bude moc látky. Je třeba vzít v úvahu, že Tanesha je přece jen trochu silnější ´hruška´.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 23.04.14 21:28

@KocourM,
tak jsem si ji schválně hodila do googlu. Moc se mi líbí v rovných (ne úzkých jeansech), a navzdory článku u mě vede v jeansech dole rozšířených, myslím, že ty ji dělají opticky nejhubenější. V pouzdrové sukni jí to taky sluší, ale ty nabírané modely za mě prostě ne. Ale neříkám, že je to špatně, jak jsem psala výš, každá z nás máme prostě „jiné oko“.
Jinak bych řekla, že Taneshi moc nelichotí skinny jeans a i když jinak miluju pouzdrové šaty, tak v této velikosti už to na mě působí krabicoidně.
Jinak ale pro všechny hrušky, které chtějí vidět jak Adina teotie vypadá na skutečné ženě, doporučuji na Taneshu mrknout. Hned vidíte, co které oblečení s hruškou udělá a ona ma zahrnuto fakt snad úplně vše. I když se za hrušku nepovažuji, díky za tip, je to vážně zajímavá osoba.

 
kocurM
595 příspěvků 23.04.14 22:47
Ale Taneshino kouzlo je v tom,

Že nenosí jen to, co ji dělá nejhubenější. Skinny mi u takové postavy přijdou moc na hraně, ale v tomhle se mi líbí. Ona Tanesha je při vší úctě dost tlustá a to se jen tak ošulit nedá. Přesto i v kritičtějších kouskách vypadá krásně. Pravda, hodně jí pomáhá hezká tvář a korpulentní sice, ale pravidelná a pevná postava, nicméně pro mě je právě ukázkou toho, že nestojí za to, za každou cenu ze sebe dělat střízlíka, když na to nemáte a nosit dva tři kousky oblečení, které vám teoreticky lichotí, když ve spoustě dalších možná vypadáte silnější, ale krásná, rozevlátá a šťastná.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 24.04.14 09:05

@kocourM,
jojo s tou poslední větou naprosto souhlasím, však jsem tu něco podobného poslední dobou několikrát psala. S těmi nabíranými sukněmi je to obávám se otázka mého osobní vkusu, takže můj problém - to jsem se taky snažila vyjádřit :-)
A musím uznat, včera jsem ještě trochu googlovala a v některých případech jí to fakt sekne :-)

 
vietnamka
16 příspěvků 24.04.14 14:01

Na jej stránku chodím často (taneshinu) a v poslednom čase (pol roka, rok) nosí takmer výlučne skinny rifle/nohavice alebo sukne/šaty. Tie obrázky, na ktorých je v širších nohaviciach, sú staršie. Ja som predvčerom prezerala jej históriu, a nohavice rovného strihu som našla tuším až v roku 2011 (archív jej outfitov). Vyzerá v nich naozaj lepšie, ale v tomto prípade to podľa mňa nie je strihom nohavíc.. myslím si, že v tom čase bola o dosť chudšia.

Skinny nohavice jej pristanú momentálne zrejme viac. Ale nosí ich spravidla určitým spôsobom. Buď si ich vyhrnie a obuje si k nim lodičky alebo si ich nevyhrnie a obuje výrazné topánky.

Osobne tie jej sukne tiež nemusím. Takto na fotke to možno vyzerá dobre, ale v reálnom živote, neviem neviem. Keby vedľa nej postavili štíhlu ženu, bolo by zrejmé, o čom hovorím. Celá tá naberaná sukňa musí byť veľká, ako aj žena, čo ju nosí.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 24.04.14 14:51

@vietnamka,
to jsem nevěděla, že měla váhový výkyv, to je pak jasné. S těmi nabranými sukněmi jste to napsala moc hezky, uhodila jste hřebík na hlavičku. Z vaší reakce níže vím, že jste si povzdechla co jako hruška nosit, ale z Vašich příspěvků mám pocit, že máte všechno už dávno dokonale „zmáknuté“ a v reálu Vám to určitě moc sluší :-)

 
vietnamka
16 příspěvků 25.04.14 23:47

@AnaKarenina ďakujem za pochvalu, hoci je nezaslúžená :-). Ja na stránky módnych blogeriek chodím práve preto, že by som chcela byť pekne oblečená, ale nedarí sa mi. Tam iba odkukávam, čo robia.
Napríklad minulé leto som strávila v capri nohaviciach úzkeho strihu (povedzme si to Rovno, legínach) a v tunike, lebo som za svet nevedela prísť na to, čo iné obliecť. Potom som tu

http://www.modnipeklo.cz/…cni-fenomen/

našla, že keď už som tučná, nech je to aspoň farebné. Tak som si s veľkým entuziazmom kúpila sýtotyrkysové capri nohavice. A tu ajhľa, taýto článok, kde sa píše, že nohavice majú byť v tlmenej farbe.

Preto som si vzdychla, lebo mám pocit, že teraz buď budem vyzerať v lete pekne (a tučno), alebo štíhlejšie.

 
Rosy_affair
1 příspěvek 03.05.14 12:17
barvy

Myslím, že sytě tyrkysové kalhoty nejsou vůbec nevhodné, pokud nedominují celému outfitu, tzn. že vršek něčím odvádí pozornost. Třeba masivním náhrdelníkem a pěkným dekoltem, zajímavě vzorem atp.
Byla by opravdu velká škoda, kdyby si hruška z tohoto článku odnesla, že má po zbytek tohoto života nosit nudný tmavý spodek. Já jsem tomu porozuměla tak, že ten jen má být spíš upozaděn v kontextu celého outfitu a tudíž to vůbec nevylučuje nošení barev. Mnohem obezřetnější bych byla u vzorů, střihů, materiálu a různých aplikací ve spodní polovině - a to přece v článku zaznělo.

Vidím to optimističtěji :)

A na příkladu Taneshi je vidět, jak velkou roli hraje ostatní styling - vlasy, makeup, brýle, bijoux - výsledek bývá často oku lahodící, přesto, že Tanesha při své odvaze často volí kousek, který jí zrovna nelichotí (již zmiňované bohatě nabírané sukně, skinny atp.).

Velký dík Adě za článek! :)

 
vietnamka
16 příspěvků 19.04.14 00:00

@BP0991 podla mna to z clanku nevyplyva, ale priznam sa, ze aj ja mam z neho zlahka depresivny pocit. Clanok ako taky je velmi pekny, a tesim sa z neho. Len z neho bohuzial citim smutnu pravdu, a to taku, ze je pre mna lepsie pouzivat matne nevyrazne latky, obliekat sa skor do tmaveho, lebo jednoducho pekne nevyzeram, tak nech je to aspon nenapadne (som hruska so zadkom velkosti 46, pri 164cm).
Teraz ide naviac leto, a ja sa budem borit s problemom, co nosit v horucavach. Neviem, ci viete, ale my hrusky hruskovite stehnate mame v sukniach ten problem, ze sa stehna odieraju jedno o druhe, takze su nositelne iba s pancuchami(cize vobec).
Este jedna vec - co su to primarni barvy?

 
AnaKarenina
450 příspěvků 19.04.14 09:25

@vietnamka,
no já bych ten článek brala jako jen opravdu základní rozlišení toho co obvykle funguje a co ne. Ale nebrala bych to dogmaticky a to ani ve větších velikostech.

 
zuzulique
290 příspěvků 25.04.14 12:50

Čo sa týka tých stehien, tak s tým som mala celý život problém aj ja, hlavne teda v lete, i keď odkedy som trochu zhodila a cvičím, tak mi spevneli a už to nie je taká tragédia…ale to som nechcela, minulý rok som zohnala také skrátené verzie pančúch v Tchibo(určite sa dajú kúpiť aj inde), ktoré majú veľmi slabý lem a siaha nad kolená, takže odieranie stehien nehrozí a dosť mi to uľahčilo život…trochu som googlila a našla som niečo podobného strihu, akurát tie moje sú pančuchy telovej farby + trošku dlhšie…
 http://www.cenynadne.sk/…exy-sposobom

 
vietnamka
16 příspěvků 25.04.14 23:50

@zuzulique vďaka za tip. Už sa po niečom podobnom obzerám. Takéto krátke nemôžem, mám skúsenosť, že sa mi pri chôdzi vyhrnú smerom nahor (a som tam, kde som bola). Musím nájsť tie, čo majú dĺžku nad kolená. Len sa bojím, že v tom bude horúco. A ak to je nedajbože z umelého materialu, ani voňať v tom asi dvakrát nebudem.

 
zuzulique
290 příspěvků 28.04.14 12:37

No samozrejme v lete je v čomkoľvek teplo, no dá sa to vydržať a je to vždy lepšie ako mať „odreté“ stehná, to nie je nič príjemné…ale ako som napísala, to v tom linku je len niečo podobné, presne tie moje som na obrázku nenašla…inak mám doma ešte jedno neotvorené balenie, tak keby ste nezohnali, tak venujem, nakoľko som minulé zistila, že to už tak veľmi nepotrebujem :-)to neotvorené balenie, kde sú 2ks má vyznačenú veľkosť 44/46, ale ja mám 40/42 a bolo mi to dobré (asi preto, že mám nadštandardné stehná:-))

 
kocurM
595 příspěvků 04.05.14 12:41
@vietnamka

Právě tady na Peklu jsem jednou četla, že některé holky otírání stehen řeší třeba tak, že ustříhávají nohavice silonkám (třeba roztrženým na špičce, pokud možno takovým, co se málo pářou) nebo by možná totéž šlo udělat s tenkými legínami, ovšem pro letní šaty by se musely sehnat legíny tělové barvy a takové jsem snad ještě neviděla. Ale existují asi různé možnosti, jak si pomoci.

Kromě toho by možná posloužilo stahovací prádlo s nohavičkami, nějaká větší velikost, pokud ho nechcete na stahování (protože stahuje opravdu dost a vydržet v něm celý den je síla a pro stehenní tepny to na dlouhodobé nošení není).

Třeba když si založíte v diskusi vlákno na tohle téma, dozvíte se další nápady.

Příspěvek upraven 04.05.14 v 12:49

 
zuzulique
290 příspěvků 15.05.14 15:32

Ten trik s odstrihnutými pančuchami som vyskúšala raz…a vzápätí som tie pančuchy vyhodila… jediné čo sa stalo bolo to, že sa mi zarezali do stehien a vytvorili „poschodia.“istý čas som nosila pod letné šaty sťahovacie nohavičky nad kolená, ale pariť sa v nich v lete nie je žiadna výhra :-(

 
smycka
42 příspěvků 19.04.14 03:51

Super clanek, opet dekuji, jsem rada ze existuje Modni peklo! Co se ale tyce toho tvarovaciho pradla: kdyz jsem jeste pred par mesici dlela v Praze, rozhodne jsem nemela pocit, ze by se u nas skoro nenosilo, ba naopak. Nebo jsem byla stizena nejakou vzacnou ocni chorobou, kdyz jsem na ulicich stale casteji potkavala slecny neuveritelnych telesnych proporci (obdivuhodne stihly a jakoby „dlouhy“ pas a pod nim sirokaaansky tukovy podstavec, asi jako kdyby vsechny speky byly nasilim prinuceny opustit bricho a posleze se presunuly na boky - ne, nevypadalo to dobre a uz vubec ne prirozene)? Jako nejpravdepodobnejsi variantu tipuju prave to tvarovaci pradlo (nejspis nevhodne velikosti ci co), ale nikdy jsem nesebrala odvahu se dotycne zeptat, jestli ma neco takoveho pod oblecenim a nebo jen priletela ze spratelene planety, jejiz obyvatele proste vypadaji takhle…

 
borovnica
259 příspěvků 19.04.14 07:41

Děkuji, děkuji, děkuji :-) jako hruška jsem přečetla článek jedním dechem. A už se moc těším na konkrétní inspirace.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 19.04.14 08:58

Moc se mi líbí rychlost se kterou Ada zareagovala. V minulém článku si čtenářky posteskly, že by chtěly poradit a už tu máme pěkně vypracované tipy a předpokládám, že přijde pokračování.
K obsahu :
Jsem ráda, že konečně zaznělo, že palazzo kalhoty pro hrušku ne, mám stejný názor a taktéž, že nabírané sukně do pasu ne. (Mám pocit, že stále ještě často slyším, že nabíraná sukně upozorní na štíhlý pas a boky schová - no neschová nic, bohužel vše rozšíří). S barevnými punčochami bych to neviděla tak tragicky, pokud má žena hubená lýtka a ukáže pouze je (Soudnost je prostě základ).
Jinak se vším souhlasím, i když samozřejmě záleží i na tom jak moc „štavnatou“ hrušku si kdo z nás představí. Už jsem to psala pod článkem o punčochách - doufám, že si z tohoto článku vezmou ponaučení ty z nás, které to opravdu potřebují a je hrozně fajn, že jsou tyto rady tak pěkně sepsané a demontrované. Zároven ale doufám, že ty z nás, které jsou opravdu hubené a mají jen ženské tvary (nebo výraznější pozadí) nevezmou článek jako zjevení pravdy boží a dogmatickým dodržováním všeho se nepřipraví o mnoho zajímavých možností, které by jim při správné velikosti a kombinaci slušely :-)

Dodatek : Ani ve větších velikostech, bych ty rady nebrala dogmaticky, vlastní soudnost je klíč k úspěchu. Ono narvat se ve velikosti 46 do růžové mini je šílenost, ale zase na druhou stranu. Ta kila fakt vymazat opticky nejdou, tak proč se např odsoudit jen k tmavým barvám :-)

Příspěvek upraven 19.04.14 v 09:29

 
Gräfin
2634 příspěvků 19.04.14 09:43

@Pirek posílit břicho a bude z vás malá hruštička. Mám to stejně.

Článek se podařil, díky za něj.

Příspěvek upraven 19.04.14 v 09:45

 
hetta
31 příspěvků 19.04.14 12:23

Výborný článek!

 
pampa
22 příspěvků 19.04.14 13:26

Výborný článek! Jablko zdraví hrušky a těší se na (jablečné) pokračování.

 
MP blanka
234 příspěvků 19.04.14 16:31

Článok sa podaril, a podľa ohlasov nie je pochyb o tom, ako je užitočný. My, staršie ročníky, tie základné informácie poznáme, aj keď máme svoje vlastné skúsenosti s tým, že sme niekedy šliapli vedľa. Oplatí sa ale byť radšej viac sebakritická. Moja posledná skúsenosť mňa samú pobavila tým, ako rada by som chcela byť niečo, čo nie som. Kedže nemám až tak zlé miery, veľkosťou som na pomedzí 38 - 40, podľahla som pokušeniu, keď som natrafila na prekrásnu letnú látku s kvetinovým vzorom v úžasnej farebnosti, navyše látka je prívetivo splývavá a ľahká. Hneď som sa videla v šatách do pása vypasovaných, a so sukňou z viacerých voľných skladov. Pekný výstrih, krátky rukávik - nemohla som odolať. Ale mala som aj tak malé tušenie, lebo viem, že aj ja som hruška. Šatičky boli krásne, len som už na hotových musela úplne prerobiť tú sukňu so skladmi, proste to vyzeralo zle. Mohla som sa akokoľvek krútiť pred zrkadlom a tešiť sa z krásneho pohybu látky - keď som zastala, všetka tá matéria sa mi ustálila na bokoch, a bolo po paráde. Šaty som zachránila, sukňa je teraz dielová, teda na bokoch priliehavá, a dole voľná. Priateľsky týmto radím a potvrdzujem Adine slová - všetko treba najskôr vyskúšať a pozrieť kritickým okom, o to bude väčšia satisfakcia, keď sa niečo podarí.

 
Tanguera
1 příspěvek 19.04.14 16:31

Výborné, děkuji! Prosím o odkaz na poslední černé špičaté lodičky bez podpatku - přesně takové sháním! (Fotka odkazuje na předchozí prádlo) Díky moc!

 
Aroosak
618 příspěvků 19.04.14 18:30

To je Christian Louboutin. I když ty červené podrážky dnes dělá kde kdo. Nejblbější mi připadají na, už od pohledu, nekvalitních botách.

Příspěvek upraven 19.04.14 v 18:35

 
NInaL.
38 příspěvků 19.04.14 18:47

Možná nejlepší článek na Peklu vůbec, a to ani nejsem hruška. :D

 
zuzulique
290 příspěvků 19.04.14 20:46

Ja som hruška…a súhlasím so všetkým v článku…a taktiež túžim po štíhlych nožičkách, ktoré mať nikdy nebudem :-)) Nuž, ale rokmi som si zvykla na svoje svalnaté lýtka a stehniská :-P veď čo by mi unieslo lepšie ten veľký zadok? :-)

 
ontario
18 příspěvků 20.04.14 09:33

Pridávam sa - veľmi užitočný článok :)

ešte by som doplnila jeden typ rukávu, ktorý človeku zaručene zúži ramená a opticky rozšíri „podvozok“:

Příspěvek upraven 20.04.14 v 09:34

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 20.04.14 10:19

Super článek, moc se mi líbil a to ani nejsem hruška ;) Těším se, až si tu najdu rady a tipy i pro svoji postavu.

 
z_dediny
1032 příspěvků 20.04.14 11:10

@modniee Kdybyste dočetla do konce, viděla byste, že článek je velmi věcný. Když někdo nesnese upozornění na chyby, kterých se dopouští nebo může dopouštět, nechodí sem, ale do obchodů, kde mu prodavačka prodá cokoliv a ještě mu to pochválí, jak to sluší. Mně s oblibou cpou velikost 38, i když ji už nemám a ještě mají řeči, že ji nosí i ženy mohutnější než já. Pak to nemá na ulicích vypadat tak, jak to vypadá. Pokud se kolem sebe dobře díváte, tak vidíte, že na jednu dobře oblečenou a upravenou ženu připadá deset těch, které si se sebou nevědí rady. Hlavně mladým dívkám může pomoci dobrá rada, aby neupozorňovaly na své nedostatky a upoutaly pozornost na své klady. V obchodech, od maminek a kamarádek se to většinou nedozvědí. Maminky bývají laskavé a vidí pořád svoji malou holčičku, kamarádky bývají příliš ohleduplné nebo bohužel i zlomyslné, prodavačky mají jiný cíl. Někdo jim pomoci musí. My starší taky potřebujeme občas připomenout, co je pro naši postavu lepší. V tom zlomyslnost opravdu nevidím.

 
Fialové kafe  20.04.14 13:28

A kdy budou i mužské postavy? (:

 
Anelinka
10 příspěvků 20.04.14 16:21
Dík :-)

Ahoj Ado
Díky za báječný článek, přesně něco podobného jsem si jako typická hruška potřebovala přečíst.
Zároveň jsem si ale uvědomila, že v běžných řetězcích asi neseženu nic, co by odpovídalo výše zmíněným požadavkům a v těch dražších to zas bude mimo můj rozpočet.
No, o důvod víc začít se pořádně zajímat o šicí stroj, který na mě volá ze skříně. :-)
Na druhý hruškový díl už se moc těším! :-)
A ano, četla jsem v komentářích volání po radách pro muže a připojuji se. Taky kolikrát tápu, co na svého drahého v CaA navléct. ;-)
Anelinka

 
zuzulique
290 příspěvků 22.04.14 10:21

Je to dosť náročné obliekať sa podľa vyššie určených rád, ale ja osobne nakupujem v bežných reťazcoch a taký veľký problém to nie je, len na to treba trochu viac času a možno aj vkusu. Som tak trochu nákupná maniačka, takže mám celkom prehľad, kde čo majú, samozrejme najväčší problém mám s kupovaním nohavíc a riflí, ale som skôr šatový a sukňový typ a toto je moje vykúpenie :-)Sústreďuje sa vždy na pravidlo, tmavý spodok a svetlejší, prípadne pestrejší vrch, funguje to vždy, samozrejme s dôrazom na strihy :-)

 
Henri1
30 příspěvků 20.04.14 17:42

Můžu se přimluvit v příštím díle za rady k obutí, prosím? Mnoho hrušek má obecně problém s tvarem nohou po celé délce, ne jenom se silnějšími stehny, ale i koleny a kotníky. Že nesmí být řemínek kolem kotníku je jasné, ale co opticky ještě pomůže nohu prodloužit? Jaký tvar podpatku, kombinace barvy boty a punčoch/kalhot, výška platformy… atd.
Dík předem.

 
tina1979
7 příspěvků 21.04.14 07:53

Rekla bych ze clanek je moc dobry, hlavne pro plus size hrusky. Pokud ma nekdo velikost 38 a mene, muze si umerne svemu veku a celulitide nosit, co chce. Jako plus size hruska s nekterymi poznatky nesouhlasim (treba kosile hodne nosim, nikde se mi nerozviraji) ale pod vetsinu bych se podepsala.

 
trnk
295 příspěvků 21.04.14 10:40

Také se přimlouvám za pokračování typu hruška. Jsem nejužší pod prsy a mám pas. Mezi tím ční žaludek, pak břicho, zadek. Jak mám tedy nosit vypasované (nikoli o číslo menší) vršky, když mi z toho ten žaludek trčí? Velikost cca 44-46.

Příspěvek upraven 21.04.14 v 10:41

 
Fire-fly
21 příspěvků 21.04.14 15:35

Díky za moc pěkný článek! Jsem hruška velikost 40/42, navíc přesně ten typ, co nemá hezké nohy, kolena má hnusná a slovo kotník je pro mně pouze výraz pro soustavu kostí v anatomickém atlasu :-/, ale ne pro něco, co by se nacházelo na mé noze.

Chtěla bych se ale Ady zeptat, proč nenosit kozačky přes slimky? Přes podzim a zimu nosím slimky (pouze k dlouhé bundě a pouze do těch kozaček!) do kozaček (něco v tomto duchu: ) a troufám si tvrdit, že v nich moje nohy vypadají obstojně a navíc mám díky nim opticky dokonce kotník :-D ;-).

Není to snaha tvrdit, že píše nesmysly, to rozhodně ne, jen by mně skutečně zajímalo odůvodnění.

 
RenataRen
466 příspěvků 21.04.14 17:48

No jsem zvědavá, co Ada vymyslí pro další typy postav, tohle mě moc nezaujalo. Staré dobré rady, které vyčtete ve všech možných časopisech. Ada sice psala, že Asos perlí, ale ty fotky se mi zdály jediné trochu hezké. Nebyly ale vyloženě pro typ hruška, ale pro typ baculatý, s pravidelnou postavou.
A boot cut vypadá spíš takhle:
 http://www.halens.cz/…otcut-230588?…

To, co prezentujete, jsou prostě jen ošlivé džíny.

 
Perrine
71 příspěvků 21.04.14 18:19

Škoda že většinu postav ve tvaru hrušky vídám v legínách.

 
zuzulique
290 příspěvků 22.04.14 10:15

Tak mňa by ste v nich nevideli :-D „legíny“ nosím jedine pri športe a teda pri behaní a zumbe…keď sa niekto cíti na legíny, nech si ich dá, ale nech si na ne oblečie dlhší top, pretože väčšina žien chodí v legínach s holým zadkom, čo je absolútne vulgárne…

Příspěvek upraven 15.05.14 v 15:34

 
vážný_zájem
113 příspěvků 21.04.14 19:34

Souhlasila bych tak napůl. Např. u odstrašovací nabírané či balonové sukně mi připadá špatně jen délka. Balonové sukně bych nedémonizovala, zdá se mi, že snášejí i kudrnaté nohy, zato naléhají na štíhlý pas. Naopak strohý áčkový střih se hodí kozonožkám s neženským širokým pasem. Vcelku myslím, že málokterá sukně vypadá na hrušce tak špatně jako kalhoty jakéhokoliv střihu včetně doporučovaných.

 
arw
171 příspěvků 22.04.14 09:44

Hezký článek, nejsem hruška, ale na stehna taky upozorňuju nerada, takže se mi z toho něco hodí :)

 
Beruska13
137 příspěvků 22.04.14 10:18

Tyhle články mi vždycky tak pomůžou…:-))DÍÍÍÍKY!

 
MPSkrolew
1845 příspěvků 22.04.14 11:17

… až na to, že veškeré nákresy sukní nejsou, jak Ada doporučuje, v pase, ale na bocích. A to je pro hrušky největší zlo. Naopak, jediná sukně v pase, kterou Ada nakreslila, má znázorňovat sukni hodně nabranou, a je tedy označena jako nevhodná. Nesouhlasím ani s tím, že hrušky mají „obstojná“ prsa - naopak, mnoho z nich má k dolní části těla prsa o hodně menší až malá, což jim dělá velké potíže sehnat např. šaty nebo dobře nakombinovat halenku a kalhoty/sukni. Potom např. halenky, které můžou nosit k sukni ideálně do pasu (tedy užší a vypasovanější na zastrčení do sukně, aby nebyly široké v pase), nemůžou obléci ke kalhotám (k nim potřebují vršky trochu volnější, popř. širší). Nemyslím si, že korpulentnější hrušky přicházejí o pas a měly by pak nosit šaty empírového střihu - naopak, i když přiberou, pas zůstává stále nejšíhlejším místem, a proto by měly nosit vše opravdu nejraději do pasu. Empírový střih v jejich případě zvýrazní břicho a široká stehna.

Příspěvek upraven 22.04.14 v 11:17

 
zuzulique
290 příspěvků 15.05.14 15:47

Máte pravdu, podľa mojich skúseností hrušky nemajú „obstojné prsia,“ dôkazom toho je aj viacero celebrít (napr. taká JLo), ja sama mám chabé A

 
MPSkrolew
1845 příspěvků 22.04.14 11:24

@Monys01 Kolovou sukni brát. Záleží jen na vaší velikosti a na délce sukně. Nejlíp vypadá po kolena, kratší už je problém.

 
vietnamka
16 příspěvků 22.04.14 11:27

@MPSkrolew ja som hruška ako vyšitá. V mojom prípade naozaj sukne do pása vyzerajú strašne. Zato pás o niečo vyššie, to je už o niečom inom. Vyzerá to veru lepšie. Všimla som si to aj pri xxl módnych bloggerkách, nosia pás sukní o niečo vyššie. Myslela som si, že je to len optický klam, možno majú kratší trup, alebo čo. Ale až v tomto článku som sa dozvedela, že sa to tak naozaj má robiť (a zmienené bloggerky to zrejme aj robia).

U mňa všetky sukňové rady a obrázky do bodky sedia.

 
Kocór
1 příspěvek 22.04.14 11:54

Moc děkuji za článek. Kvůli takovým článkům jsem začala pátrat na podobných webech a zatím jsem nikde nenašla nic tak praktického. Nejsem hruška ani jablko, takže se těším, že se konečně dozvím nějaké tipy pro svou „kornoutovou“ postavu.

 
Petra612
1 příspěvek 22.04.14 14:16

Moc pěkný článek :) Já jsem poměrně drobná hruška (velikost 34/36), ale zato s nohama jak slon (široká stehna, kolena i lýtka), takže tabulkově jsem štíhlá, v reálu už ne… Takže tak půlka rad se na mě nehodí-sukně a šaty ke kolenům nepřipadají v úvahu… Ale část o kalhotách a topech velmi oceňuji, děkuji :)

 
Katbet
8 příspěvků 22.04.14 17:02

Jsem hruška vel. 44/46. Vlastním několik knih o tom, jak oblékat který typ postavy a díky i za tento článek, ale nakonec si člověk musí ke svému styu dojít sám. V mém případě to bylo metodou pokusů a omylů. Nosím úzké kalhoty, dolů se zužující, a k nim šaty nad kolena, přes to sáčko nebo bundičku do pasu. Mé sukně končí na úrovni kolen a většinou jsou pouzdrové, ale mám i jednu bleděmodrou šifonovou plizovanou a v té se taky cítím dobře (nahoru rovný top, který na bocích sukni „usadí“). Nosím pastelové barvy, protože jsem jarní typ. Žádná pravidla neplatí pro všechny hrušky, hlavně klid a nosit to, v čem se cítíme dobře.

 
zuzulique
290 příspěvků 15.05.14 15:45

Ale prosím vás, nepreháňajte to…ja mám 40/42, dosť silné lýtka (vysoké čižmy na zimu som si v živote nekúpila, lebo ich nezapnem ani keby som sa neviem čo…) a sukne mierne nad a pod kolená nosím, môžem to okašľať :-)) keď si dám opätky, tak sa mi silueta predĺži a hneď je to lepšie a podľa mňa to vyzerá aj tak najlepšiezo všetkých možností a hlavne lepšie ako nohavice…nemôžem predsa nosiť iba sukne po zem, aj keď i tie mám rada :-)

 
vietnamka
16 příspěvků 23.04.14 09:04

Mozno je to mimo temu, ale vcera som si bola kupit rifle, a pouzila som rady z clanku. Musim povedat, ze vyzeraju na mne naozaj lepsie, ako ine nohavice! (v hlave som mala tieto rady - rovne, skor tmavsie, ziadne vysuchane!).

 
endymio
13 příspěvků 23.04.14 09:24

Jezuskote, Ado, zrovna tohle teď hledám a řeším - nedočkavě budu vyhlížet svůj typ postavy. Moc děkuji za tuto osvětu, tolik mi to padne do noty!

P. S. Čerstvý zážitek z prodejny oděvů: starší paní si zkoušela totálně nepadnoucí a neslušivé šaty, a prodavačka, místo co by jí je rozmluvila, její drobné námitky odrážela slovy „No to je střih!“

 
Eyela
197 příspěvků 23.04.14 15:37

Parádní článek, doufám že se tu objeví i další typy postavy! :)

 
Kamisa
80 příspěvků 25.04.14 10:40

Bez zlaté rady číslo jedna by článek byl sice fajn, ale trochu nuda. Parádička!

 
Pernella
2 příspěvky 05.05.14 12:54

Děkuji, jsem ta štíhlejší hruška a článek je pro mě jak ušitý.
Potěšilo mne, že jsem si vybrala společenské šaty v délce nad kotníky v tmavě modré barvě střihu alá padesátá léta. Postupně rozšířená kolová sukně, véčko a rukávky, splývavý krepdešín. Je pravda, že širší boky krásně schovají.

 
KonvickaCajova
5 příspěvků 10.05.14 10:20

Patřím k menšině, která ve článku čte: „Milé hrušky, máte ošklivou figuru, ale něco s tím přece jenom půjde udělat.“ Nevím, jestli existuje nějaký zákon, který říká, že jenom souměrné je krásné. Myslím si, že i velký zadek může být pěkný stejně jako široká ramena. Ano, taky jsem nafasovala figuru s horní částí o číslo menší než spodkem, ale nevím, proč by to automaticky mělo znamenat, že mám ošklivou postavu, kterou musím (de)formovat stahovacím prádlem, a „nesmím“ nosit kraťasy (jistě, můžu, ale bude to vypadat hnusně). Nemyslím si, že by rady byly celkově neužitečné, vadí mi spíš přístup a vyznění. A mimochodem - hrušky asi nesmí k vodě, pokud nechtějí obtěžovat okolí svou ošklivostí, protože v plavkách by musely odhalit ty tragické boky a nohy. Nebo se hrušky mají koupat v nějakém slušivém overalu, který si s „nedostatky“ poradí?

 
vážný_zájem
113 příspěvků 11.05.14 08:41

Hlavně předpokládá, že hrušky mají větší sklon k tloustnutí než jiné typy. Znám naprosto kostnatou hrušku, která má ani ne velký zadek (ten mívají tzv. přesýpací hodiny), nýbrž silné špalkoidní nohy. To ničím než maxiskuní nezakryjete, to se musí vykompenzovat šarmem.

 
zuzulique
290 příspěvků 15.05.14 15:40

To konvickacajova: Myslím, že ste veľmi vzťahovačná a nie ste zmierená so svoju postavou hrušky (ja už som :-))…samotná autorka iba radí, neprikazuje, aj keď to môžno pre vás znie inak. nič netreba brať vážne a keď si prečítate zas a znovu tie posledné dve rady, tak pochopíte, že je to všetko s „nadsázkou.“

Příspěvek upraven 15.05.14 v 15:40

 
jessicaggg
55 příspěvků 12.05.14 16:54

Dvojka někdy bude? :D

 
LeKarolinaK
34 příspěvků 14.05.14 20:18

Jsem naprosto 100% hruška a to jsem ani nevěděla, že i ten špíček u kolene se dá označit jako charakteristika :D Nejsem tlustá, ale tvary hrušky mám jasné, plus k mé nevelké radost mám ten neslovanský obrovský zadek „ala beyonce“. Co se mě týče, už velmi dávno jsem objevila, že kalhoty prostě ne-e. Nemám je ráda, nikdo mě jinak než v sukni nevidí, at je zima nebo léto a jediné kalhoty které skutečně ráda mám a jsou skutečně pohodlné jsou přesně odpovídající popisu těch kalhot, které by měla hruška nosit :D Ale je příjemné zjistit, že se vlastně oblékám tak, jak to mojí postavě sedí, což by teda neměl být problém pro každého zjistit :D jen ty špičaté boty bych nenosila (podpatky nosím opravdu velmi často) a vzorované barevné punčocháče nosím celkem bez servítek :) nohy mám hezký a jsem mladá takže to ještě tak nepobouří.

 
KonvickaCajova
5 příspěvků 21.05.14 20:48

Zuzulique: To jste špatně pochopila. Už jsem se svou figurou konečně smířená, ale právě proto mi vadí, že mi někdo říká, že je ta figura vlastně „špatná“ (protože není dokonale souměrná) a že, abych vypadala „dobře“ (ať už to znamená cokoli), musím se snažit předstírat, že mám jiné tvary. Vadilo by mi to úplně stejně, kdyby se hovořilo o jiném typu postavy. Hezké totiž není nutně ideální (podle nějakého právě moderního vzoru), a tak se nemusíme všechny snažit toho ideálu dosáhnout, ne? Ano, všimnu si, když má někdo např. nohy jako sloupy, ale nepřipadá mi to nehezké, ani se nedomnívám, že taková žena by měla své nohy halit a maskovat.

 
bezinka09
4 příspěvky 01.06.14 13:03

Jsem typická hruška, kterých se po ulicích pohybují mraky a mám jen jeden dotaz: nešlo by tenhle povedený návod rozmnožit a pověsit na všechny kandelábry v Česku? ;) Za mě velká pochvala!

 
LucaLuca
51 příspěvků 02.06.14 09:24

@AnaKarenina Já nemám zadek a boky, ale silná stehna. Sukni, když je nabíraná, musím mít nahoře hladkou, ne nabíranou z pasu. To bych byla jako selka.
U kolové totéž - je do pasu a pak ještě chvíli je hladká. Samozřejmě roli hraje materiál. Teď mám dvě sukně sešité z 8 rozšiřujících s dílů - opět nahoře kopírují tělo, pak se rozšiřují, ale netrčí, spíš povlávají.
Ta fotka černých šatů pár příspěvků pod vámi se mi nezdá vůbec (na mě).
No a máte pravdu, že v té 38 to všechno ještě i s nedokonalostmi jde, nesmíme zužovat vrch a rozšiřovat spodek, ale jinak dobrý. :-)

 
Dietrich
42 příspěvků 22.06.14 20:16

Presne takéto články my ženy potrebujeme, lebo nie každá z nás sa vidí v pravom svetle a na sebe samej si neuvedomuje aké optické efekty jednotlivé kusy oblečenia spôsobujú. Skvelé by boli možno aj typy na dalšie druhy postáv, pretože máloktorá z nás je modelka. Článok je super, ale nesúhlasím s pruhovanými legínami na fotke pre silnejšie nohy, aj napriek tomu že sú zvislé, tak kopírujú a zbytočne upozorňujú na šírku+objem stehna a lýtka. Toto je tak špecifický kus odevu, že sadne len veľmi štíhlym alebo pekne tvarovaným vycvičeným nohám.

 
Keina
1 příspěvek 28.11.15 19:30

S článkom nemôžem úplne súhlasiť… Ako je to v pohode, ale napríklad „zvoncove rifle“ atď… to mi nejde moc dokopy. Plne ženy široké veci len rozširujú, podľa mňa na úzkych rifliach nie je nič zlé. Samozrejme nebude nosiť zarezané legíny. Aj to s tými farbami to, že je plná už nezakryje. Podľa mňa by sa mala každá obliecť tak ako sa jej to páči. Predsa keď už na seba hodí uzke rifle je to na pohľad lepšie ako keby mala nejaké široké (reč je o nadváhe nie obezite). Mám plnšiu frajeku, ktorá prestala nosiť širšie veci a prispôsobovať sa aj farbami aby ju to nerozširovalo a vyzerá to odosť lepšie. Članok je v pohode, sú tu dobre rady ale to, že by mala nosiť širšie nesúhlasim. Som chlap možno, na to pozerám inak, ale viem čo sa nám páči (minimalne mne). Ako som povedal je to čisto môj názor. ;)

 
Metalhop
5 příspěvků 09.03.16 09:42
Kolová sukně se spodničkou nebo bez?

Ahoj, jsem trochu silnější hruška, ale nějaký pas (a větší prsa) mám :D. Chtěla bych se zeptat, jestli je pro mně vhodné brát si pod kolovou sukni (dlouhou pod kolena) tylovou spodničku nebo raději ne. Spodničku se teprve chystám koupit, ale zároveň mám obavy, jestli mně nerozšíří ještě víc… Díky za tipy.

Příspěvek upraven 09.03.16 v 09:42

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Outfity na schůzku, které vás nepřipraví o pohodlí

Konečně je počasí na to opustit prostředí kaváren a vyrazit ven.... Celý článek

Šaty do opery

Letos máte článek o šatech na ples v opeře s předstihem. Kdybyste... Celý článek