Těžký život pracující fifleny: Dress code

15.10.15 | autor Romana

Mne se to netýká. Já jsem se narodila jako ztělesnění elegance a mně nikdo nemusí říkat, jak se musím oblíknout, když zařezávám na ředitelství mezinárodní finanční instituce. A všichni mí kolegové a kolegyně, kteří frflají na to, že musí nosit kravatu, košili a sako a kolik to stojí, mohli tušit, ještě než nastoupili do finančního domu, že když tam všichni vypadají jako ze střihové přílohy Burdy, ani oni nebudou moci v práci chodit převlečení za trenéra, montéra, děvečku z hor či krasobruslařku.

Ostatně u mnoha z nich otázka finanční náročnosti jde stranou při zaostření na realizaci; Michalovo sako drží noční směnu na věšáku už třetí rok a košile má nepřetržitou celotýdenní službu. Škoda, že nikdo nezanesl do dress code pokyn „Nesmrďte!“

Dress code potlačuje osobnost

Abychom si rozuměli. Výraz dress code neznamená sako a kostým. Dress code neznamená nic, je nutné dodat, jaký že ten oblíkací kód máme – v bance bývá obvyklý „informal“ neboli business dress code a na pátek se vyhlašuje „jeans day“, neboli casual dress code, kde to mají přísnější, musí chodit v business casual nebo smart casual. Jasné, ne?

V našem zařízení vládl tuhý business code, který vyústil do směsi přirozeně elegantních dam, jež zde pracovaly právě proto, aby uplatnily svůj talent oblíknout se. Druhou skupinu tvořily ženy v hranatých černých sukních a bílých polyesterových halenkách, pro něž byl největší módní vodvaz a investice bílá řasená polyesterová halenka (na porady) z HáeMka. U většiny mužů převládl šatník ve složení jedno sako, umolousaná kravata s památníčkem UHO omáček a dvě polyesterové košile (na střídačku sice, ale ne po dnech, nýbrž po ročních obdobích).

Samozřejmě jsme zde měli i ohraničenou skupinku krásných mužných exemplářů navštěvujících každý měsíc holiče a nakupujících minimálně u Filipiho. Ti si ale vydobyli napříč firmou hanlivé označení „mazlíci“.

Hlavním předmětem opovržení bylo, že mazlíky dress code neštve a umí se v tom pohybovat, čímž dávali jasně najevo, že lezou vedení do zadku. To je jasné, ne?

Celkově z venkovního pohledu jsme nevypadali jako smečka vlků z Wall streetu, jak bylo záměrem vedení naší finanční instituce, ale spíš jako banda kazatelů z Armády Spásy, od níž se odrážela naše skvělá skupinka trapně nepatřičných elegánů, jejichž pochodeň jsem (samozřejmě) nesla já, fiflena č. 1.

Konec utrpení, ukažte svou individualitu

Boj proti business dress code se v naší firmě dostal do úrovně boje za svobodu vyznání, lid argumentoval ubíjením individuality a nemožností vyjádřit vlastní názor, potili se u toho ve svých dederonových oblečkách ještě víc, a situace už začínala být neúnosná pro všechny. Pak došlo k zemětřesení. Nějak se nám zasekly platy a stěhování do open space se posádce taky zrovna nelíbilo. Vedení rozhodlo o poskytnutí nějakého bezbolestného, ale lidem oceňovaného benefitu a volba padla uvolnění dress codu:

Vážení zaměstnanci, rozhodli jsme se poskytnout prostor vaší individualitě, po které tak dlouho a usilovně voláte, a tedy vyhlašujeme v týdnu smart a business casual a v pátek čistý casual. Užijte si to od prvního příštího měsíce!

V podpalubí zavládlo zděšení: individuality se bály odhodit svá uválená saka a dederonové sukně, protože tohle znělo mnohem děsivěji, než co dosud znali. Jakože by si měli sami vymyslet, v čem budou chodit do práce? Bez regulace, bez návodu, bez příkazu? Vyslali několik zoufalých signálů, na které se vedení rozhodlo odpovědět natočením krátkého instruktážního videa „co ano, co ne“.

Figurant ve ztělesnění polského divizního ředitele středního věku v gumových plážovkách a kostkovaných trenkách se mi dodnes občas zjevuje v bezesných nocích a kývá na mne významně prstem, lákaje mne do pekla outdoor módy.

Největší filmový úspěch zaznamenal oblíbený business development manager v džínách Boss a decentně rozhalené kostičkované košili Ralph Lauren. Na pátek si pak vzal příkladně casual džíny Hilfiger a pruhované pólo triko Gant. Tato hvězda do mých nocí nevstupuje, ale věřím, že holkám z účtárny často jejich snovým světem proběhl a dodnes je instruktážní video nejpřehrávanějším klipem na firemních počítačích. Slušelo mu to náramně a když se naklonil přes svůj notebook a usmál se, vypadal jako Tom Cruise chystající se vyskočit z vrtulníku a zachránit svět kancelářských krys.

Nás, elegantní skupinku, nechával dějinný zlom chladnými. Nám nikdo nemusí vykládat, jak se vhodně obléct. Tím spíš, že změna dress code znamená uvolnění, ne změnu předpisu. Já si svoje nesmrtelné elegantní midi šaty budu nosit až do smrti, možná přidám na hloubce výstřihu a když bude víc, než 35 stupňů, vynechám punčocháče.

Stádo koňských hlav v kanceláři

Prvního bylo ve čtvrtek. Mezi prvními se přiřítila do práce moje snaživá šéfová. Snaživka měla na sobě zbrusu nové džíny Boss a růžovou proužkovanou košili s koňskou hlavou. Pak se objevila její šéfová. Individualita, nejvyšší ředitelka šéfující nejkreativnějšímu departmentu, na sobě džíny Boss a růžovou kostičkovanou košili s koňskou hlavou. „Jé, Jani, my máme dnes shodu!“ Holky se zasmály, jak se postupem dne ukázalo, důvodů ke smíchu bylo víc.

Základem je navštívit Milano a vybrat si správnou značku a ztotožnit se s níZákladem je navštívit Milano a vybrat si správnou značku a ztotožnit se s ní

Open space se postupně zaplnil koňskými hlavami, mezi nimiž jsme my, elegáni, pořád vypadali nepatřičně - jako mazlíci. Napjatě jsme čekali na neformální pátek, co nám individuality ještě ukážou.

Povinnost nosit džíny

V pátek ráno, jak se dalo čekat, navštívil naši instituci promotým Tommyho Hilfigera. My mazlíci jsme přešli do škodolibé ilegality a při konspiračních schůzkách u kopírky a v kuchyňce jsem se pochitávali homogenizaci individualit a taky jejich placatým kancelářským zadnicím nacpaným v denimu. Mysleli jsme si, že samy individuality už musejí tušit, jak je trapné, že se nechaly chytit do sítí svobody. Doufali jsme, že se situace rychle srovná a oni si opravdu začnou užívat svého težce vydobytého a nezvýšením platu zaplaceného práva na oblíkání podle vlastního vkusu. Těšili jsme se, že zahodí ty svoje unifikované džíny a trika a budou chodit do práce pestří a barevní.

Odpoledne se u mne zastavila šéfka:
„Chtěla jsem ti něco říct. Čteš interní oznámení?“
„Mám průšvih? Něco jsem propásla?“, reagovala jsem.
„No… víš, že od včerejška máme změnu dress kódu? Měla by sis pořídit džíny.“

Autor

Romana

Cestovatelka za vůněmi, parfémový snob a fiflena. Zakladatelka a spoluautorka blogu o světě parfémů. www.frangipani.cz

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
razorblade_reloaded  15.10.15 16:00

Jezisi, co to je za slataninu?

 
Kateff
109 příspěvků 15.10.15 16:09

Taky koukám jak péro z gauče…

 
anarch
256 příspěvků 15.10.15 16:22

Asi mi taky něco uniklo. To má být jako vtipné? Nebo nějaký jinotaj? Slabotka teda.

 
Amun
888 příspěvků 15.10.15 18:17

A jejda :D nejdřív jsem myslela, že mi něco uniká, ale koukám, že ostatní to vidí podobně… A po krátké úvaze by mě vážně zajímalo, jestli ten článek vůbec někdo před vložením četl? :D

Příspěvek upraven 15.10.15 v 18:19

 
Karin
3401 příspěvků 21.10.15 20:29

Romaně zjevně neřekli, že pro MP musí psát jednodušeji…

 
Alena Tajemná
31 příspěvků 22.10.15 15:20

Strašně ráda bych věděla, jak jste to myslela? :) Hezká poznámka.

 
Karin
3401 příspěvků 22.10.15 18:33

To mám taky psát jednodušeji? :-)
Já prostě nechápu, co na tom článku kdo nechápe. Jasně, není to takový literární skvost jako eseje od Ady, Romana to po sobě asi nečetla, ale myšlenka je jasná. Mám pocit, že tady jsou lidi zvyklí číst spíš fotky, a proto ten dlouhý text vyvolal takové zděšení… Nehodlám ten článek nějak horlivě obhajovat, ale tahle diskuse mi prostě připadá hysterická. (Včetně červených ramínek, která se tentokrát urputně sypou i na úplně nevinné komentáře typu Mě to pobavilo.)

Příspěvek upraven 22.10.15 v 18:34

 
Veroniq
263 příspěvků 22.10.15 20:59

@Karin Myslím, že je jasné, že většina čtenářů obsah pochopila, i když možná ne přesně tak, jak autorka zamýšlela. Problém je v tom, že tady na sebe (předpokládám, že nechtěně) strhla pozornost dost nešťastná forma. Někdo může tvrdit, že důležitější je přece obsah… Jenže, ty dvě věci jsou spojené. A celkovou délkou textu to nebude. Mám pocit, že když Ada napsala rozsáhlý článek o Budapešti, nikdo si nestěžoval. Spolu s tím, jak se Peklo poslední dobou mění (teď myslím ze strany redakce), jsou kritické reakce čtenářů pochopitelné.
A červená ramínka pro lidi, co se jim článek líbil? To se dá vyložit různě, ale chápu to tak, že jde o souhlas x nesouhlas s příspěvkem. Už jsem taky dostala červená ramínka i za to, že jsem řekla, že nosím brýle s kovovými obroučkami a jsou dobré. No a co? Poměr ramínek vyjadřuje maximálně, kolik lidí, kteří přečetli váš příspěvek, s vámi souhlasí, a kolik má opačný názor. (A mají pocit, že to musí dát najevo.)

 
-Anna-
186 příspěvků 22.10.15 02:05

Takhle to dopadá, když grafomanovy literární ambice a sebevědomí daleko převyšují jeho schopnosti a soudnost…

 
bissla
1 příspěvek 22.10.15 10:04

Kdysi ( dávno, dávno tomu) bývaly některé příspěvky Tigry na Living.cz vtipné.
Dnes píše slátaniny nejen na svém blogu. UŽ bohužel nejen na svém blogu.

 
Phantasy
38 příspěvků 27.10.15 10:08

Peklo se možná mění, ale pekelnice nikoliv. Tetelím se blahem :-)

 
Brunhilde  15.10.15 16:09

@razorblade_re­loaded
No není to úplně průzračné, ale když přesvičuju na jinou kódovací tabulku, docela se zasměju.
Hlásím: zasmála jsem se!

 
Campanelle
1782 příspěvků 15.10.15 16:28

Taky jsem se pobavila.
A ta nasupená paní v klobouku vypadá, že jde někoho zapíchnout trekovou holí. Jde z ní strach.

 
razorblade_reloaded  15.10.15 18:18

@Brunhilde ale jo… co tim autorka zamyslela jsem asi pochopila… ovsem bohuzel ji absolutne chybi literarni nadani a smysl pro pointu, takze mozna zajimavy a vtipny namet vyznel totalne trapne, hloupe, tezkopadne… uz ted uvod je totalne dementni

 
lioncity  15.10.15 16:15

Jako, soude podle fotky, ze pani Romana se po navsteve Milana ztotoznuje s picou?

Příspěvek upraven 15.10.15 v 16:15

 
vendulael
2149 příspěvků 15.10.15 16:48

Já si musela ten obrázek vyrolovat nahoru a už je mi jasné, že to poslední slovo je krátce a bez háčku :-).

Příspěvek upraven 15.10.15 v 16:52

 
Brunhilde  15.10.15 16:15

Jestli chcete, přeložím vám to. Mám v bezezbytkové konverzi mezi formáty velkou praxi.
Vlastně bych mohla napsat pokračování, kde by se to jen hemžilo zločinnými módními úmysly iluminátů z korporátu (zahrnuje to tisk firemních oblečků na 3D tiskárnách v HR sekretariátech a tak)

 
lioncity  15.10.15 16:19

@Brunhilde, ja nechci, ja to chapu. Ale teda nezasmala jsem se.

 
Brunhilde  15.10.15 16:23

@lioncity
Nejsem nijak náročná, to je pravda…

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 15.10.15 18:28

Úplně mi přišlo líto, že v té kuchyňce nečekám potutelně na pátek s Vámi :-) Super, pobavila jsem se.

 
KoraKora
2281 příspěvků 15.10.15 16:25

Uniklo mi něco nebo je to neskutečná hovadina?

 
xyz
1623 příspěvků 15.10.15 16:29

Pointu jsem pochopila. Ale co ty fotky? Ty jsou dobře nebo špatně? A nebyla by fotka nějakého mazlíka?

 
Mnohočetná Ygramul
115 příspěvků 15.10.15 17:15

(Jeden Mazlík jen pro vás :D )

Článek je hovadina.

 
motiva
110 příspěvků 23.10.15 20:26

To je pěkná ňufinka :-)

 
bertulka  15.10.15 16:38

A jejda, vypadá to, že se na peklo vrací legrace :-)

 
stricc  15.10.15 16:50

No a jak to dopadlo? Změnila Romana zaměstnání, aby nemusela jít s tupým davem? Poslechla zlou šéfku a nosí od minulého týdne džíny a růžového koně? Vzala si mazlíka a žila šťastně a elegantně až do smrti? Takové napětí!

 
last.night
392 příspěvků 15.10.15 16:52

To vse se dovite v pristim cisle Bravo Girl..

Příspěvek upraven 15.10.15 v 16:53

 
Lola  15.10.15 16:51

@lioncity Výhoda psaní bez diakritiky je, že některé postřehy může uveřejnit i dáma, aniž by to působilo nuceně. Řekla bych, že tento poznatek mě na článku pobavil nejvíc. :)

Příspěvek upraven 15.10.15 v 16:51

 
andiedvorakova
331 příspěvků 15.10.15 16:53

Chápu to správně, že „Těžký život pracující fifleny“ se tu teď bude objevovat pravidelně?

Souhlasím sice s pointou článku, ale popravdě jsem se taky nezasmála. Ale vzato kolem a kolem, ráda dám fifleně č. 1 ještě šanci :)

 
last.night
392 příspěvků 15.10.15 16:57

Se uprimne priznam, ze pani v oranzovych satech mi prijde cool..:-)

 
Brunhilde  15.10.15 21:32

Já se naopak při pohledu na ni zamyslela nad svou mimikou, protože tento „výraz“ bych ve stáří (nastane co nevidět) mít fakt nechtěla.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 15.10.15 16:59

Fotky k článku nesedí, ale pointu to má a myslím docela trefnou. Já bych autorce dala ještě šanci. Bylo tu víc autorů, kteří se postupně „vypsali“ tak, že už jsme jejich články od Adiných ani nakonec nepoznávali.

 
Denyna
4101 příspěvků 15.10.15 18:31

Kterých?

 
AnaKarenina
450 příspěvků 16.10.15 18:59

Třeba Channach ( nebo tak nějak). Na začátku to byla nuda a hodně lidí jí to v komentářích vyčítalo. Ale postupně se zlepšovala a při posledních článcích o těhotenské modě jsem ani nepoznala, že je nepsala Ada.
Já se taky přikláním k názoru, že námět ok, ale chybí tomu humor, i když humorné to být má. Na druhou stranu, je to první článek, takže bych slečnu tak úplně neodstřelovala.

Příspěvek upraven 16.10.15 v 19:00

 
may.frayn
918 příspěvků 15.10.15 17:18

Ahaha, te oranzove pani na prvni fotce trci z klobouku znacka zakazu stani :-D. Jako clanek ok, ale ty fotky k nemu jsem nepochopila.

 
MP Maggie
991 příspěvků 15.10.15 17:41

Až diskuse u článku mně přinutila si jej přečíst (vzdala jsem to napoprvé po 1. odstavci) a byla jsem zvědavá, zda se zasměju. No nezasmála jsem se. V podstatě souhlasím hned s 1. komentářem od @razorblade_reload.
A dress code nemám, tím to nebude.

 
MP Vera
216 příspěvků 15.10.15 17:50

Jako nový pekelný formát pobavilo, jen bych ještě zapracovala na fotodokumentaci :)

 
MP Vladenka
1289 příspěvků 15.10.15 18:42

Ten článek byl asi psaný v afektu, jinak si to neumím vysvětlit…

 
Ašarat.k
267 příspěvků 15.10.15 19:03

No, další článek k ničemu, alespoň pro mne.
Bývalo peklo jedovaté, bývalo peklo vtipné, bývalo VELICE jedovaté a VELMI vtipné… ale od té doby, co se zde objevují návody na šití nebo koupi šicího stroje to už není módní peklo, ale plkání.
Ovšem např. Jules Verne a Alexander Dumas byli taky placeni od stránky…

 
AnaKarenina
450 příspěvků 16.10.15 19:02

Jed možná vyšumněl z článků, ale v komentářích si ho můžete neustále užívat a to napříč všemi sekcemi MP.

 
Stemcells
97 příspěvků 15.10.15 19:22

Hm. Asi díky tomu, že nepracuju v open space, nemáme dress code ani senior junior managery, jsem nepochopila, o čem to má být. A znovu se už pokoušet nebudu.

 
Veroniq
263 příspěvků 15.10.15 19:24

„Přidej fotky,“ říkali. „Klikne na to víc lidí.“

Já vím, že blogy nejsou žádná literatůra. Pointu jsem zřejmě pochopila, ale šlo by to napsat jasněji a elegantněji. Když už chce dát autor najevo, že patřil do té Druhé skupiny (ať už mluví vážně nebo s ironií), bylo by fajn udržovat i při psaní nějaký styl a omezit ta šílená souvětí, viz úvod…

 
tereneu
4 příspěvky 15.10.15 19:26

Tak ja jsem se teda celkem zasmala. Autorka charakterizovala stado dost trefne a korunu tomu na konci nasadila prihloupla poznamka jeji vedouci. Prilozene fotky jsem ale nepobrala. Pokud prije pokracovani, budu se tesit.

 
Akitaken
4960 příspěvků 15.10.15 20:17

Co to je? Padesát odstínů šedi u hadrů?

 
Akitaken
4960 příspěvků 15.10.15 20:18

@last.night Láska mezi Petrem a Janou… teda ééé… fiflenou a riflema?

 
Nyxx
512 příspěvků 15.10.15 20:19

Jako jo, ze začátku jsem tomu moc nerozuměla a chvilku trvalo, než jsem se začetla, ale pak už to bylo dobré. Při čtení o mazlícíh a individualitách jsem si vzpomněla na zlomeniny Šimka a Grossmanna. Jinak Pica nemusí být jen ta pica, ale taky porucha, při které člověk pojídá věci, které se normálně nejedí- sklo, led, vlasy atd.

 
Kolinkova
43 příspěvků 15.10.15 20:41

Uf, to je mišmaš, že mi to hlava nebere. Se nás asi někdo snaží ukolébat:-D

 
Maiandra
221 příspěvků 15.10.15 20:42

Inu… Snaha asi byla.
Obávám se ale, že tenhle článek je důkazem, že ne každý umí psát vtipně (nebo vůbec psát). Někdy to nejde samo od sebe a chce to cvičit, někdy to vysloveně nejde.
Pointa se mihla, vybraná zaručeně vtipná klišé rovněž, dokonce i flíček od UHO se zaskvěl, jenomže to zkrátka nestačí.

Jen úplně namátkou:
Text nepůsobí příliš koherentně a dostatečně plynule a jeho formátování vyvolává mírný bolehlav. Už to tu i padlo: Některé použité formulace jsou nic moc, a některé věty (ukázkově viz úvod) jsou krkolomně smotané do jogínských pozic pro pokročilé. Neboli se to velmi pravděpodobně lidem nečte dobře.

Namísto toho, aby článek – jak zřejmě měl – pobavil (což vyžaduje jistý nadhled autora), subjektivně se mi jeví jako značně nakyslý. Humorné prvky jsou poněkud urputné, jako „budeme vtipní za každou cenu“, dost se to míjí efektem…

Neříkám, že je to úplně beznadějné, ale jedná se o ukázkový příklad toho, že občas je text třeba po sobě přečíst, nechat ho chvíli odležet a přepsat, případně přečíst/dát přečíst další osobě.

Příspěvek upraven 15.10.15 v 20:51

 
Krakorec
35 příspěvků 15.10.15 20:47

Málokdy napíšu něco odsoudivého. Když nemohu chválit, mlčím. Zde však dělám vyjímku, byť jsem nedočetla. Anebo právě proto? CO TO JE? Tak hnusný, ubohý a trapný článek tu ještě snad nebyl. Dle mého vidění jde úplně proti obyčejné slušnosti a zdvořilosti, schopnosti akceptovat odlišnosti anebo nedokonalosti ostatních. Zaujaté stanovisko mi připadá příliš sobecké, sebestředné a - odsoudivé. Vždyť to jsou přeci pořád jen hadry.. a těmi se kvality osobností nemusí nutně projevovat. Móda má být podle mého zábava, hra. Ale ne škodomyslná „legrace“ na účet druhého. Já vím, jsme na Módním pekle. Ale stejně. Tohle je přes čáru.

 
nolita  16.10.15 07:59

@Krakorec do vtipného článku s nadhledem to má daleko, spíš je to upocené cosi, ale jinak myslím, že to moc prožíváte… btw odsoudivé?

 
Dammy
1670 příspěvků 15.10.15 20:54

@lioncity ó, díky, díky, díky :D

 
Brunhilde  15.10.15 21:38

Náhodou!
Vždycky když v HáeMku procházím sekcí „business“, tak se zamýšlím nad tím, kdo může proboha v těch polyesterových nádherách vydržet déle než půl hodiny? Vždyť to musí být čisté utrpení strávit v tom celý den. Když jsem v tom potkávala ženy v těch letošních vedrech, v duchu jsem je litovala: venku se v tom pečou a vevnitř je klimatizace zcela zmrazí a oba tyto stavy tyto oděvy ještě zhorší!
Mně je hej, kdybych já přišla do hokny v pyžamu, nikdo ani nezvedne obočí, ale i při dress code bych si dokázala poradit celkem nenásilně, aniž bych zaplula do polyesterové sekce.

 
Grete
797 příspěvků 17.10.15 13:39

Když celý den pracujete v prostoru vychlazeném na devatenáct stupňů, aby tam nebylo horko chlapům v oblecích, je polyester bezproblémový materiál. Vlna by se ovšem šikla víc.

 
Brunhilde  18.10.15 19:19

19 celsiových stupňů? To se skutečně děje?? Vždyť i hygienici doporučují rozdíl max 3-5 stupňů oproti venkovním teplotám.
Já sama mám v kanclu 35 je-li venku 35, ale koukám, že je to proti těm 19 pořád dobré, to bych fakt snášela mnohem hůř.

 
mimon-cz
1 příspěvek 19.10.15 15:04

Když jste v práci celý den, je irelevantní kolik stupňů je venku. Hodně záleží na tom co je to za práci, jestli taková kde člověk sedí celý den u počítače, a nebo naopak každou chvíli odběhne ven něco zařídit. Bude-li venku 35, nedává moc smysl klimatizovat na 30 jen proto, že to tak někdo řekl :). A naopak, je-li venku dvacet pod nulou, málokdo si vymrazí kancelář na příjemných -15 :-).

Mnohem větší smysl dává klimatizovat na univerzální teplotu cca 23 stupňů (záleží na dohodě lidí kteří tam pracují), ať už je teplo nebo zima.

Ale jinak souhlas, těch 19 stupňů je skutečně dost ujetých.

Příspěvek upraven 19.10.15 v 15:06

 
Brunhilde  20.10.15 10:26

Ok, psala jsem o klimatizaci, nikoli topení. Snad je to z mého příspěvku zřejmé?
Jinak ty rozdíly fakt nejsou zdravé, potvrzuje 9 z 10 ortola­ryngologů.

 
Brunhilde  15.10.15 21:49

Hele, jste moc drsný, naopak ten dobře rozjetý začátek „My a Oni“ slibuje mnohá dobrodružství!
 Třeba:

  • souboj Prady s polyuretanem
  • kde končí špice bílých kozaček a dá se s ní zapnout server?
  • tencel vs. flanel

atakdále

Těším se na další díly.

 
Shiro
354 příspěvků 15.10.15 22:15

:D Tak u tohohle sem se opravdu zasmál. Ten konec fakt neměl chybu :D

 
Čertice1
149 příspěvků 15.10.15 22:29

To jsem ráda, že nejsem jediná, komu to přijde trapný. Hlavně ten styl psaní. Sorry, Romano, ale tohle nedám.

 
g.kala
399 příspěvků 16.10.15 00:23

Ach jo, podle názvu a fotky to vypadalo nadějně.
Jenže peklo se potácí v existenciál­ní krizi.

Příspěvek upraven 16.10.15 v 00:37

 
LCH  16.10.15 01:10

Nedočetl jsem to…mělo to být vtipné a s pointou? Jen tipuji, že odhadnu, co asi ví autorka o Polácích a jejich módě…

Příspěvek upraven 16.10.15 v 01:12

 
Atlacoya
2146 příspěvků 16.10.15 13:56

Tady jsem teda neviděla narážku na Poláky, ale prostý fakt, že mají vedení v Polsku. Známý taky dělal ve firmě řízené Poláky, ta motivační videa byla hrůzostrašná v tom smyslu, že někdo vzal učebnici marketingu a podle ní natočil video. Vrcholem byly e-maily z vedení - čeština a polština jsou podobné, no ni, proč si najímat překladatele, my Poláci tu češtinu zvládneme. Některé pokyny místní vedoucí luštili půl dne, nejednou s hanbou museli žádat o anglickou verzi.

 
hranostaj13
57 příspěvků 16.10.15 07:02

Poněkud těžkopádně napsaný článek.

 
Ophelie
438 příspěvků 16.10.15 07:08

@Maiandra, díky, vyjádřila jste naprosto přesně to, co se mi nechtělo formulovat.

 
lucindaSK
886 příspěvků 16.10.15 07:21

Ja teda češtine rozumiem, ale toto je čo?

 
Réza4  16.10.15 07:26

Při úvodním odstavci se mi hned vybavilo: „…ale ty chceš chodit oblečenej jako instalatér“.

 
ajatar
557 příspěvků 16.10.15 08:12

.

Příspěvek upraven 01.12.15 v 07:10

 
matapeprna
33 příspěvků 16.10.15 12:50

@ajatar Ale vždyť to autorka to myslela jako nadsázku. Nikoho konkrétního nejmenuje. A navíc tohle není jen o módě, lidi brblají na pravidla a omezení ale jakmile dostanou svobodu - tak tragedie… Včera jsem slyšela důchodkyně ve frontě v krámě - tohle ale v bleděmodrým. Dřív to bylo špatná, ale po uvolnění no to je hrůza, co s tím budeme dělat, takže vlastně to předtím nebylo tak špatný. Sebrali mi totiž výmluvu proč vypadám jak strašidlo(nakupuju, necestuju, nic nedělám :)).
Já se teda zasmála. A doufám v další článek.

 
Betty J.
2031 příspěvků 16.10.15 09:29

Tak bych řekla, že kromě těch koňských byla v kanceláři aspoň jedna hlava telecí.

 
zuzi-vintage
4 příspěvky 16.10.15 09:52

Dôležitá je podstata článku, tiež vás oblieva pot pri pohľade, čo sú si schopní ľudia obliecť do práce?
V krásnom značkovom budiku predáva žena, ktorá má oko 45 rokov, v „módnych“ roztrhaných rifliach, vygajdanom tričku a na hlave si podomácky vyrobila „blond“.
A ešte má tú smolu, že ju pri tom natočila televízia a odvisielajú to v relácii Nákupné maniačky. V mojom obchode (keby som nejaký mala)by sa museli obliekať ženy pekne vkusne a ešte by to bolo s bonusom, že do modelov z mojej predajne. Takýto obchod existuje v Nitre a je to nádhera!

 
zuzi-vintage
4 příspěvky 16.10.15 09:53

Ospravedlňujem sa za preklep - v 3. riadku v butiku

 
Atlacoya
2146 příspěvků 16.10.15 13:58

Vlastní příspěvky můžete editovat a překlep opravit.

 
bara2
41 příspěvků 16.10.15 10:29

Vtipný článek, moc se mi líbil. V poslední době, pokud přijdu do banky a vidím paní v kolotočářském pestrém oblečení, tak mám pocit, že to uvoňování dress codu je fakt nic moc. Stačí mi to na ulici. Elegance a decentnost je ta tam.

 
Kvidaa
5 příspěvků 16.10.15 11:28

Čítávala jsem tu různé příspěvky zajímavé, jedovaté, vtipné atd.
Větší krávovinu jsem tu, ale nečetla. Asi nová rubrika.

 
Cagot
88 příspěvků 16.10.15 11:44

Čistě technická: Co je to košile s koňskou hlavou? To je nějaký speciální střih, nebo tam byla ta hlava jako motiv?

 
kate08
14 příspěvků 16.10.15 12:22

Nemá na mysli třeba Polo shirts od Ralpha Laurena? Tam je teda kůň celý i s jezdcem, ale zase stále větší a větší ;)

 
DanaP
88 příspěvků 16.10.15 15:41

To jsem ráda, že nejsem jediná, kdo to neví…

 
Karin
3401 příspěvků 21.10.15 20:37
:D
 
jiturka
60 příspěvků 16.10.15 12:02

Hehe, vtipné neboť ze života. Mám pocit že jsem tak na pomezí: Ač v práci by měl být aplikován minimálně business casual dresscode, kolegové občasmo chodí v jeanech, sandálech s ponožkama, v košilích s krátkým rukávem z polyesteru a v bundách minulého tisíciletí. Ač na sebe jeany nevezmu, občas jsem trochu na štíru co na sebe, a kde to sehnat. Mazlíci (mazlinky), kde tedy lovíte? Já jsem fakt nakupovací mimoň.
Na Casual Fridays na sebe klidně hodím maxišaty s odhalenýma zádama.

 
Brunhilde  16.10.15 12:19

Chodím do Pietro Filipi, ale za mazlíka bych se tedy neoznačila.

 
Karin
3401 příspěvků 21.10.15 20:39

To je hanlivé označení (které si vysloužíte v prostředí, jaké v článku popisuje Romana).

 
jiturka
60 příspěvků 26.10.15 10:43

No, mě název mazlinka přišel docela milý (jako šmoulinka).

@Brunhilde Ad Pietro Filipi – tam se dá, o tom vím, ale poměr cena výkon je někdy na hraně. Mám od nich jedny fakt krásné malé černé divadelní. Co P&C? Tam je takový mišmaš, že se v tom nevyznám :-) Ulovili jste třeas nějakou šikovnou prodavačku? Přítel tam mívá na prodávající štěstí a vždycky něco uloví, já naopak smůlu.

 
kate08
14 příspěvků 16.10.15 12:06

Dočetla jsem do půlky a nemůžu sledovat linii. Prostě mi to nejde. Zkusím to dočíst, ale skoro bych se přimluvila za jiný, srozumitelnější styl psaní.
Téma dress code mě baví, taky pracuju v bance a musím ho dodržovat, a proto mě baví i úvahy, které nemají za cíl radit, a postřehy jiných „postižených“. Tady se ale ztrácím.

Edit: Dočetla jsem do konce, na konci jsem pochopila, o co autorce nejspíš šlo. ale že bych se bůhví jak bavila…

Příspěvek upraven 16.10.15 v 12:19

 
komisa
1 příspěvek 16.10.15 12:09

Pobavila jsem se. Jenom doufám, že je to aspoň trochu nadsazený…

 
V3S
5 příspěvků 16.10.15 12:16

Než takovéto články, to raději kvalitnější a s větším časovým odstupem.

 
matapeprna
33 příspěvků 16.10.15 12:56

Tak já se teda pobavila. Tenhle styl psaní se mi líbí. Už jen to že někdo o sobě napíše, že je „parfémový snob“… se nebude ani v článku brát úplně vážně :)
Kdo to tady kritizujete - máte v práci dress code a pracujete v nějaké větší, nejlépe nadnárodní firmě? Jestli je odpověď „ne“ a „ne“, tak to opravdu nepochopíte. Přeskočte článek jako někdo kdo nešije přeskočí výběr šicího stroje a střihy, ať vás to zbytečně nečílí. (spokojeni?:))
@razorblade_re­loaded
@Kateff
@anarch
@lioncity
@Amun
a tak dále.
Mimochodem všem váhavcům doporučuju jako doplňkovou literaturu k tomuto článku: ČERNÝ PETR radí… „Jak udělat kariéru Praktická příručka kancelářské krysy“
Objemem málé, obsahem úžasné.
Tady odkaz (je to povolené?):
 http://neoluxor.cz/…ieru--41763/

Příspěvek upraven 16.10.15 v 20:13

 
razorblade_reloaded  16.10.15 13:07

@matapeprna ale narozdil od pani pracuji s psanym textem a dokazu sve myslenky do textu prevest tak, aby byl trefny, pochopitelny a vypointovany. coz tenhle text neni. a neni ani vtipny, byt se o to pokousi. pani proste neumi psat. tecka

 
matapeprna
33 příspěvků 16.10.15 14:18

@razorblade_re­loaded Super, neváhejte a sem s tím! ;)

 
einmalig
11 příspěvků 16.10.15 14:47

Souhlasím, že paní psát neumí, ale mermomocí se chce realizovat. Můj příspěvek byl míněn ironicky.

 
isko
511 příspěvků 16.10.15 14:26

@matapeprna
Vy si fakt myslíte, že pokud lidi náhodou nemají v práci dress code, tak nejsou schopni ocenit článek? Že jsou tak omezení? To je jako byste řekla, že nevoják nepochopí válečný film a de facto drtivá většina lidí nepochopí „Vykoupení z věznice Shawshank“, protože nikdy nebyli zavření.
Problém článku není téma, ale způsob, jakým to autorka zpracovala. Nedá se to číst, je to rádoby vtipné, ale tlačí na pilu – to je ten problém. Je to literární obdoba výtvorů Ládi Hrušky.

 
matapeprna
33 příspěvků 16.10.15 16:01

@isko Ne neoceni, nebo nepochopí, špatný výraz..ale nedocení. Paní samozřejmě nemá takový styl jako Ada, ale zas taková tragedie to není. Já jako zaměstnanec velké korporace v tom vidím i skryté narážky, kolegyně a bohužel často i sebe ;). Hromadu filmů na ČSFD s více než 80% jsem ani nedokoukala (asi nedocenila;) a než jsem začla aktivně běhat, nechápala jsem jak se někdo v těch elasťákách může producírovat… atd.
Ale zajimalo by mě, jestli pisatelé z těch komentářů, co článek absolutně zatracují, jestli někdo v takové korporaci pracuje a přesto to vidí jako slátaninu. Děkuji.

 
DRW
1231 příspěvků 16.10.15 19:43

Ano, pracuju ve velke mezinarodni firme, nejsem, ale svazana dress code, presto mu rozumim neb jsem ze stare skoly, ale clanek neni vtipny, ale tezkopadny. Proste ne kazdy ma dar od Boha a muze psat vtipne blogy. Nakoukla jsem i na Romanin blog a moc me nepobavil. Asi tak.

Příspěvek upraven 16.10.15 v 19:44

 
isko
511 příspěvků 16.10.15 23:54

Já jsem nepsala o filmech s vysokým hodnocením, ale o filmech z jiného prostředí, než na jaké je divák zvyklý. To se tu totiž snažíte říct - že když jsme z jiného prostředí, tak tomu nemůžeme rozumět, a jakmile budeme z toho korporátu, tak se nám to bude číst jedna báseň. Jenže to není pravda. Člověk může rozumět hodně věcem, stačí jen trochu málo fantazie, empatie, pozornosti a IQ. Pokud dokážete vy osobně rozklíčovat i detaily, tak OK. Já ne, protože přes to klestí těžkopádného slohu nevidím les. A mám hodně načteno.

 
Nanynka_02
447 příspěvků 21.10.15 14:26

@matapeprna

V korporátu pracuji, a článek mi přijde hrozný. Paní vůbec neumí psát, ale myslí si opak. Kdo ví, třeba to tak má i s oblečením - pokládá se za elegantní, a přitom je jen nevkusně nahastrošený snob.

 
Mazanykralicek
2 příspěvky 21.10.15 23:18

Také si myslím. Ti co nejvíc mluví o svém úžasném oblékání, chodí zpravidla jako hastroši do zelí. A ta trapná snaha poukázat na svoji skvělou eleganci a znalost, co se patří a buranství jiných, to do toho také zapadá. Pindy o pokecaných kravatách jsou trapné, špinavé oblečení je akceptováno možná u kopáčů silnic. Kdo ví, kde vlastně pracuje, tohle na společnost s dress code nevypadá. Ale třeba se chtěla pochlubit, že zná význam těchto slov.

 
nolita  16.10.15 15:28

@matapeprna téma má potenciál, provedení silně pokulhává. pracovat v korporátu a dodržovat dress code netřeba…

 
Amun
888 příspěvků 16.10.15 16:13

Ne, tohle se neděje… :D:D Odpověď je ‚ano‘ a ‚ano‘, mám tedy svolení přečíst si článek?:D Když to čtu znova, možná se to fakt neděje… :D

 
Slowly
40 příspěvků 20.10.15 09:01

@matapeprna: Srovnávat styl psaní a nadhledu pana Jaroše s tímto článkem je snad vtip. Byť se článku nedá upřít snaha a každý někde začít musí. Myšlenku to mělo dobrou, zpracování trochu květnaté a kostrbaté, ale třeba se to časem zlepší.

 
matapeprna
33 příspěvků 02.03.16 20:56

@Slowly No však taky autorka nevydává knihu, ale píše na blog

 
einmalig
11 příspěvků 16.10.15 12:58

@razorblade_re­loaded

Je to pochopitelné, autorka přece pracuje na ředitelství mezinárodní finanční instituce, jak skromně píše.
Myšlen (Provident), takže se pohybuje v jiných sférách než je móda, i když si myslí, že jí má v malíčku.

 
Micinice
198 příspěvků 16.10.15 13:11

Co to je shluk slov?? Pokud to mělo být vtipné a něčím zajímavé, tak zůstalo jen u chtění.
Ale jestli se za jménem „Romana“ skrývá čtrnáctiletá trucovitá slečna, tak jó, to beru..

 
g.kala
399 příspěvků 16.10.15 13:43

@razorblade_re­loaded Jak to tu sleduju, dost dalších čtenářek Pekla pracuje s psaným textem a/nebo jsou literárně nadané. Kdybychom si tak mohly psát články samy?!

 
razorblade_reloaded  16.10.15 13:54

@g.kala ano… a dalsi ctenarky by nam to jeste mohly prekladat do cizich jazyku, ostatni by nam poskytly pravni ochranu, kdybychom nahodou nekomu slaply na kuri oko:) porad by to bylo lepsi, nez tenhle vyplod:)

 
MP Maggie
991 příspěvků 16.10.15 14:16

No konečně! A budou vás navíc honorovat, to za to stojí!

 
Karin
3401 příspěvků 21.10.15 20:45

Za přací větou se píše tečka nebo vykřičník, nikoliv otazník. A je to učivo 2. třídy ZŠ. Promiňte, promiňte, promiňte, nedokázala jsem si pomoct, jsem nemocná…

 
g.kala
399 příspěvků 21.10.15 23:22

První větu beru a děkuji za upozornění. Se druhou větou jste to poněkud přehnala. Pokud trpíte nemocí zvanou nutkavé urážení ostatních účastníků internetových diskuzí, přeji brzké uzdravení.

 
Karin
3401 příspěvků 22.10.15 16:03

Ano, to je přesně můj případ… Jsem vážně na vrcholu blaha, že vás to urazilo.

 
SagaN  16.10.15 14:22

Na takový průjem nezbývá než doporučit Endiaron.

A jinak by bylo jistě zajímavé zvědět, jak takový světácký zaměstnanec ředitelství lichv eh, mezinárodní finanční instituce, reprezentuje - co arbiter elegantiarum - ve světových metropolích. Módní peklo potřebuje svého Henryka Laholu guru!

 
pabylka
881 příspěvků 16.10.15 15:20

Prečítala som 2×, ale nech sa snažím ako chcem, napada ma len: nudné a trapné.
Mrkla som aj na blog, ten ma teda absolutne ničím nezaujal, chaoticky a irituje ma ta zmes cestiny a anglictiny. Zaujimalo by, podla akeho kluca vyberá redakcia prispievatelov, v poslednej dobe mam pocit, že skočia po každom, kto dá dohromady rozvinutú vetu.

 
Harka
38 příspěvků 16.10.15 17:43

@pabylka Možná podle odbornosti? Přišlo mi podle blogu, že se rozumí parfémům, ale já se v tom zas tak nevyznám. Ale ten článek z Grasse dobrý, tam jsem byla :).

 
coralline
822 příspěvků 16.10.15 17:12

Nechci se vyjadřovat k článku, pouze k dress code.
Pracovala jsem v nadnárodní firmě, kde byly džíny povolené jen v pátek. A každý pátek to vypadalo, že nejsou povolené, ale povinné. V zimě, v létě, ať se v nich lidi vařili nebo mrzli, hlavně, že si mohli vzít džíny. Zbytek týdne polovina kolegů brblala, proč je nemůžeme nosit pořád. A když přišla pozvánka na vánoční večírek s požadavkem, aby dámy přišly v šatech a pánové v obleku, tak málem lynčovali vedení.
Fakt si nemyslím, že by se měly džíny rituálně upalovat na hranici. Normálně je vlastním a nosím. Ale rozhodně to není nejpohodlnější kus v mém šatníku na 8 hodin sezení na zadku.
Nechápu, proč je některým lidem tak strašně proti srsti chodit do práce ve slušném oblečení. Přítel pracoval ve firmě (v zahraničí na západ od ČR), kde dress code neměli, a někteří jeho kolegové prý seděli u počítače v teplákách.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 16.10.15 19:22

Na jeansech by nebylo vůbec nic špatného… kdyby se ale nestaly téměř povinnou uniformou dnešní doby kamkoliv, kdekoliv, kdykoliv. A já stádovitost fakt nemusím. Paradoxně jediná skupina lidí, kterou jsem ještě nikdy neviděla v jeansech jsou nebožtíci na pohřbech. Je docela vtipné i zajímavé, že nesmrtelné jeansy jsme jako společnost skousnout v podstatě kdekoliv (svatba, promoce, divadlo - však to se vsákne), ale nějak tak pořád máme zažité, že do rakve je potřeba se slušně obléct :-D.

 
Stemcells
97 příspěvků 17.10.15 17:52

Ale to já taky!
A dokonce je to i dle dress codu… :-)

Příspěvek upraven 17.10.15 v 17:53

 
Olivieraa
160 příspěvků 16.10.15 17:30

@matapeprna nebudete vy autorka tohto roztomilého diela? :)

 
matapeprna
33 příspěvků 16.10.15 20:11

@Olivieraa Dobrý den, nene, já bych tolik souvětí nedala dohromady:). Kdepak, já to objevila a registrovala se předevčírem kvůli článku od Ady o Veritaskách. Resp. kvůli dotazu v diskuzi. Nejsem Romana, o parfémech nevím ani zbla, ale chtěla jsem autorce vyjádřit podporu - vzhledem k zaměstnání jsem ta potrefená husa (ano přiznám se k občasné polyest. halence, ale umím se tomu zasmát) a přišly my ty komentáře až příliš negativní. A ten Černý petr, to je taková bible. Zeptejte se jakékoliv kancelářské krysy třeba z Tmobilu ;). Ne každému se to líbí. Stejně jako článek. A mně se taky spousta komentářů nelíbí. Tímto bych chtěla poděkovat autorce, jednak za zasmání a jednak za prostor k diskuzi. A držím palce ať se těmi komentáři nenechá moc rozhodit. M.

 
g.kala
399 příspěvků 16.10.15 18:03

@Olivieraa Sloh příspěvků by odpovídal.

 
Olivieraa
160 příspěvků 16.10.15 18:41

@g.kala sloh a aj tá „doplňujúca literatúra“, to bol asi zdroj inšpirácie :)

 
blond Arwen
143 příspěvků 16.10.15 18:52

@SagaN Jen to nééé, Laholu prosím ne, to bych sem já chudinka zoufalá s jedináčkem musela přestat chodit!

 
MadameE
12 příspěvků 16.10.15 21:12

Skvěle jsem se pobavila! Vtipný článek, v barvách si umím představit situaci ve Vaší firmě :-) Přemýšlím, kam asi patřím já. Mezi kazatele z Armády spásy snad proboha ne, ale do smečky vlků z Wall streetu byste mě taky nevzali :-( To je prekérní, nechci spadnout do šedé zóny neviditelných šedých myší. Budu muset o svém oblečení víc přemýšlet, bývala jsem taky (aspoň občas) docela šik figlena. Dnes jsem na stupnici Armáda=1 - Wall streat=10 okolo 6, to je slabota. Polepším se :-)

 
z maloměsta
49 příspěvků 16.10.15 21:20

Já asi chápu, jak to bylo myšleno, a kde zhruba měly být vtipy, ale…možná nějakou chvíli nepsat, ale číst? nejlépe nějaké osvědčené klasiky, nebo proboha aspoň nějakou beletrii? a dát to pak někomu přečíst? co, nešlo by to? přimlouvala bych se za navázání přátelského vztahu s nějakou zkušenou češtinářkou, můžete jí poradit s oblékáním a třeba vám za odměnu poradí se slohem…

 
Lynx
99 příspěvků 16.10.15 21:42

Tak nevím, sice se psaním textů živím skoro třicet let, ale že " dokazu sve myslenky do textu prevest tak, aby byl trefny, pochopitelny a vypointovan" bych o sobě netvrdila. Vyplodila jsem nepochybně řadu blábolů. Podívala jsem se nicméně na blog paní Romany o parfémech a ten je psán hezky, lehkým perem a přitom se spoustou informací. Tenhle text se prostě nevyvedl. Má „těžký zadek“, ale to se prostě stane. Škoda, že MP nepřebere raději některé její parfémové texty. Ale ono se to obrousí. Asi to chce kratší věty a hlavně bez těch mezititulků. Ty působí trochu divně.

 
hankabar
29 příspěvků 16.10.15 23:22
  1. ty fotky jsem nepochopila
  2. článek - sice chápu, co tím chtěl básník říci, ale přijde mi opravdu zbytečný.


Za fiflenu člověka neoznačí kvůli tomu, že se hezky obléká, ale proto, jak se chová. Jestli je pisatelka opravdu tak povýšená a namyšlená, tak se nedivím, to je na přesdržku.
U nás v práci jsou obchoďáci jako ze škatulky, sáčka jim sluší, radost pohledět. Moje šéfová chodí jako ze žurnálu. Ředitel taky. Dress code nemáme, prostě podle chuti, případně příležitosti - schůzky, jednání atd. Pak jsou tam kolegyně a kolegové, kteří chodí v obyčejném oblečení, jedna kolegyně, je duší hippie a chodí po kancelářích i bosa. A věřte tomu, nebo ne, nikdo se na nikoho kvůli oblečení nedívá skrz prsty, scházíme se, bavíme se, jsme všichni v pohodě. Nevěříte? Věřte.

Příspěvek upraven 16.10.15 v 23:29

 
AnaKarenina
450 příspěvků 17.10.15 20:08

@hanakabar,
tak to jste ale měla štěstí. Bohužel ne všechny kolektivy jsou takové a terčem kritiky či pomluv se můžete stát jak kvůli oblečení, tak kvůli čemukoliv jinému, čím se od ostatních odlišujete. Tak už to ve světě chodí. Fiflenou mě sice nikdo nikdy nenazval, ale netroufla bych si tvrdit, že každá žena, která si tuto přezdívku vysloužila byla nutně povýšená a nepříjemná. Navíc tu povýšenost, kterou autorce vyčítáte z článku necítím a nemyslím, že by to tak bylo myšleno. Spíš to byl prostě pokus o nadsázku, který tak úplně nevyšel. Každopádně mnohem víc nadutosti, povýšenosti a jedu cítím z mnoha komentářů pod článkem. Ona konstruktivní kritika je OK, moc ji tu ale nevidím…

 
Lola  19.10.15 16:42

Myslím, že kritika kritiků ohledně nedostatku konstruktivní kritiky není na místě. Příspěvek uživatelky @Maiandra je velmi věcný a vytváří dost prostoru pro to, aby autor pochopil, kde se stala chyba.

Jistě můžeme podle vlastního vkusu zhodnotit, jestli mohly být kritické připomínky ostatních napsány více či méně citlivě. Ovšem přestože mají čtenáři většinově pocit, že text je těžkopádný, únavný a i přes úpornou snahu o vtip v podstatě nudný, není jejich povinností uspořádat autorce kurs tvůrčího psaní.

 
Laraine
29 příspěvků 17.10.15 00:48

Tak já jsem se tedy pobavila :).

 
RenataRen
466 příspěvků 17.10.15 09:13

Autorka je možná milá a hodná osoba, ale ten článek jako by napsala Pyšná princezna, která se stará jen o to, co mají lidé na sobě a podle toho je kastuje. Což podporuje obecnou teorii, že marnivý lidé jsou nafoukaní, sobečtí, egocentričtí, snobští a není s nimi žádná legrace.
No a že lidi chodí rádi v džínech? Proč lidi mají rádi pivo? Proč jezdíme raději autem než v kočáře? Tolik otázek, a tak málo odpovědí.

 
Isca
958 příspěvků 17.10.15 11:23

U děvčete zařezávajícího na ředitelství mezinárodní finanční instituce se cení, že se orientuje ve vhodném oblékání. Milým bonusem by možná bylo, kdyby se uměla orientovat i ve jak v ekonomice, tak v pohnutkách lidského jednání. Vlastním-li díky předchozím předpisům kvůli zaměstnání polyesterovou hrůzu z HM, a je-li mi zmrazen plat, nevrhnu se zběsile do nákupů kreativní módy.

Mimochodem, bussines development manažeři a podobní týpci, ať už v oblecích, nebo v džínách Boss, nepobíhají holkám z účtárny ani tak růžovými sny, jako jsou spíše hlavními hrdiny jejich nočních můr.

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 17.10.15 15:28

Jenže oni se na nakupování vrhli…

Příspěvek upraven 17.10.15 v 16:34

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 17.10.15 15:29

Odesláno omylem 2×.

Příspěvek upraven 17.10.15 v 16:33

 
Grete
797 příspěvků 17.10.15 13:06

Já si myslím, že admini Pekla měli novou přispěvatelku šťastnou ruku. Článek se zrovna nevyvedl, ale u komentářů už brečím smíchy asi deset minut. Není lehké vymáčknout ze čtenářů tolik opravdu vtipného sakrasmu, ale povedlo se ;)

Autorce vzkazuju: nic moc, ale zkuste to znovu. Buď se vypíšete, nebo za vás vtipnou složku obstarají komentáře. ;)

 
isko
511 příspěvků 17.10.15 15:35

A všiml si někdo, jak té paní na první fotce vyrůstá značka „stání“ z klobouku?

 
Ascari
315 příspěvků 17.10.15 16:15

Připomíná to některé hodně rozjímavé Vieweghovy texty, pokud by se autor ještě navíc něčím sjel. Na blití, fakt.

 
Lela.Reinke
14 příspěvků 18.10.15 14:57

Šmarjá, co to zase je? To už skutečně na MP píše kdekdo? Začínám uvažovat o tom, že tenhle web vyřadím z kategorie oblíbených.

JÁ CHCI ZPĚT ADU A MÓDNÍ PEKLO V JEHO PŮVODNÍ PODOBĚ!!! Nehodlám se probírat články od rádoby znalců módy, fiflen a podobných expertů.

 
Alterations
533 příspěvků 18.10.15 18:17

Diskuse mne moc pobavila. Asi si ten článek ještě jednou zkusím přečíst. Nemůže to být úplná pitomost, když vzbudila tolik reakcí. Napoprvé jsem ho moc nechápala.

 
Harka
38 příspěvků 18.10.15 21:10

Tak podle reakcí to vypadá, že autorka šlápla někomu na kuří oko, ale diskuze pobavila. @Lela.Reinke redakci půjde i o sledovanost…

Příspěvek upraven 18.10.15 v 22:04

 
Average
9 příspěvků 19.10.15 07:57

Ano, všichni si musíme zajet do Milána, tam to začíná. Článek není ani vtipný ani sympatický. Elegantní midišaty proti celému světu.

 
may.frayn
918 příspěvků 19.10.15 13:55

@isko:-D.

 
digy
92 příspěvků 19.10.15 14:42

@isko To není ozdoba na klobouku?

 
levandule.K
74 příspěvků 19.10.15 14:56

Nadpis měl velký potenciál, škoda, že se ho nepodařilo naplnit :-( Mám ráda ironii a rýpavé Adiny články, jenže ty mají na rozdíl od tohoto výtvoru vtip a nadhled. Tohle mi přijde zapšklé a humor to má na úrovni Babovřesek. Hrozně blbě se to čte, je to chaoz a postrádá to poentu. Pokud na sobě Romana zapracuje, jsem ochotná ji dát šanci.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 19.10.15 18:21

Když jsem si přečetla nadpis, zajásala jsem: nový pekelný článek! Ada bude pranýřovat nešvary v odívání do práce a podrobně rozebere jednotlivé typy dresscodu(smart casual a spol.) a přihodí pro ilustraci pár jedovatých fotek. Jak jsem se mýlila, když jsem se začetla. Po prvním odstavci jsem si myslela, že se jedná o nějaký omyl, po druhém jsem se musela podívat na pachatele, protože toto nemohla stvořit ani Ada, ani Channah, ani slečna, která píše o šití, ani pan Králíček, po dalším odstavci jsem se šla podívat, kdo je Romana, což mě neuklidnilo, po dalším už jsem jen čekala jak to dopadne a doufala, že to brzy skončí, pokud možno happyendem - džínama a polo trikem s koňksou hlavou. To myslíte vážně? Co to má být? Slohové cvičení na téma Můj první dresscode? Snaha stvořit originál, ze kterého si sedneme na zadek? Jsou tu mnohem lepší články, tohle mě nijak nenadchlo, spíš naopak.

 
herione  19.10.15 23:36

Za tenhle hnůj, čpící až nevolnost vyvolávající samochválou na míle daleko, který čtenáři, mimo pocitu trapnosti z autorčiny zcela neskrývané arogance, nepřinese vůbec nic, bych madame Romaně udělila cenu za nejhloupější a nejzbytečnější článek MP všech dob, a osobě, která jej četla, a „pustila dál“, bych doporučila propříště trochu víc soudnosti. Zřejmě to mělo být vtipné, nicméně úsměv u mě vyvolává snad jen představa, kterak se dospělá, prý elegantní dáma každým coulem (aspoň je tomu, aby o téhle skutečnosti čtenář věděl, věnována podstatná část textu), v práci posmívá placatým zadkům svých kolegů :)

Příspěvek upraven 21.10.15 v 14:19

 
Brunhilde  20.10.15 11:34

Nemořte se s těmi souvětími, nedá se to číst!

 
Mydri
169 příspěvků 20.10.15 23:55

Přestala jsem číst při druhém řádku. Jestli jste chtěla ukázat, že jste inteligentní a sečtělá, tak vám to nevyšlo.

 
Alena Tajemná
31 příspěvků 22.10.15 15:07

Komentování deformace pozadí a oduševnělá elegantní VŽDY DÁMA, to Vám nejde dohromady? :)

 
Gorilka
655 příspěvků 20.10.15 07:41

@herione Nebo i ty patříš do toho stáda, které potřebuje direktivní nařízení ze shora jak se má oblékat ;-)

 
herione  20.10.15 11:19

Áno áno, to už je takový folklór internetových fór - poukd se ti něco nelíbí, tak buď závidíš, nebo jsi potrefená husa…proti tomu se skutečně nedá namítat vůbec nic :D

 
Čertice1
149 příspěvků 23.10.15 10:56

Přesně tak. A ještě „šlápnutí na kuří oko“, jak píše @Harka :)

 
coralline
822 příspěvků 20.10.15 18:13

@Stemcells Jenže vy pracujete v jiném odvětví. Ale i tak máte bod :-D

 
Michvolka
17 příspěvků 21.10.15 08:26

Strašně ráda bych si přečetla článek o tom, jak se oblékat v práci a jak se přizpůsobit jednotlivým druhům dress code. Nicméně tohle je tak strašně arogantní a egocentrické psaní, že mám pocit, že to snad musí být podle skutečné události a autor bude velmi pravděpodobně někdo, kdo ještě nepochopil, že střední škola už před pár roky skončila.

Pokud by kolegyně s rovnátky a plastovými blůzkami v jídelně klopýtly s tácem, autor by seděl u „cool“ stolu, ukazoval si na ně a smál se jim.

Velmi, velmi nesympatické.

Příspěvek upraven 21.10.15 v 08:28

 
Alena Tajemná
31 příspěvků 22.10.15 15:05

Napadlo mě přesně to samé. Sice mi na mysl nepřišla ta školní jídelna, nicméně puberťácké elitářství rozdělující školní třídu na kasty podle velikosti loga, popřípadě podle jiného zrovna IN atributu. Na umprumu podle stupně originality a nezávislosti, na obchodce podle prestiže značky, jinde zase podle toho, co nosí největší machr/star ze školy.
Bohužel, nevím jestli je možné dospívat v kolektivu stejně starých teens a nenechat se tím poznamenat.

Omluvte nespisovné výrazy, prostě se mi nechce všude cpát uvozovky.

 
VandaRybna
3248 příspěvků 21.10.15 13:30

Nějak to asi nepadlo na úrodnou půdu. Článek mi přijde jako zbytečně natažené hloubání, které běžně stihnete provést během cca 2 vteřin, kdy se střídáte v korporátu na záchodě s kolegyní z jiného oddělení. Podle mě zbytečně investovaná energie.

 
Nanynka_02
447 příspěvků 21.10.15 14:09
  • V bance bývá obvyklý „informal“ neboli business dress code a na pátek se vyhlašuje „jeans day“, neboli casual dress code. Kde to mají přísnější, musí chodit v business casual nebo smart casual.

Nějak tomu nerozumím. IMHO je „business casual“ méně přísný než „business“. Casual přece znamená něco jako „ležérní “.

Edit: možná se ta poslední věta vztahuje jenom k pátku. Huh, autorka opravdu neumí pořádně psát.

Příspěvek upraven 21.10.15 v 14:28

 
Brunhilde  21.10.15 21:07

Je, vy jste zpět :-)

 
Mazanykralicek
2 příspěvky 21.10.15 23:45

Tak jsem si tu neskonalou eleganci a vkus dohledala. Už chápu to s despektem používané slovo kolotočářství, do toho má autorka přece velmi daleko. :-)  

Příspěvek upraven 21.10.15 v 23:46

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 22.10.15 10:06

Děláte čest své přezdívce, tohle je fakt mazaný…

 
Alena Tajemná
31 příspěvků 22.10.15 14:57

Páni, diskuze je zajímavější než článek a fotky v diskuzi ještě víc. Dobře VY!

 
hifi
45 příspěvků 22.10.15 12:17
...

Tak tohle je peklo, ne sice modni, ale literarni urcite :D, je to blog nebo pokus o fejeton?

 
hifi
45 příspěvků 22.10.15 12:19
Smarja

Tak tohle je peklo, ne sice modni, ale blogerske… co to je za pokus?

 
Alena Tajemná
31 příspěvků 22.10.15 15:18

Jsem jednoduchá, nehodlám se módou zabývat asi moc ortodoxně, spoustu věcí kolem sebe nechápu.

Kdyby článek byl prostodušší, třeba „Myslím, že lidi neví jak se oblíkat do práce“, myslíte že by ho nikdo nečetl? Možná jsem jediná, ale v jednoduchosti vidím krásu. Tímto přiznávám, že Adiny staré články plné jedovatých poznámek a fotek z ulice + praktické články „jak na to“ by mi fakt stačily. Asi by to nenaplnilo potřeby všech čtenářů. Ale někdy kombinace blbýho článku o ničem a zároveň plně kultivované a sofistikované diskuze způsobí, že na MP chodím méně často. Chci zábavu, trochu poučení a hlavně…zábavu?

Autorka za mě článek nic moc, téma dobré a klidně bych dala šanci dalším článkům. Ale myslím že nikdo nechce číst příliš sebestředné články, to bych četla autorčin životopis a ne MP.

 
motiva
110 příspěvků 23.10.15 20:18

No a už jste si je pořídila? :-)

 
Wieruska
1 příspěvek 26.10.15 12:37

Výhodou práce v kreativnej agenture je, ze mozete prist aj v pyzame. Aj v pyzame pokvickanom UHO a vobec nikomu to nepride divne. Na odovzdavanie cien tiez mozte prist v pyzame pokvackanom UHO. Par ludom to side prislo divne, ale ziaden skandal sa nekonal :-)

 
sahier
18 příspěvků 12.11.15 10:35

Do finančných a inak podobných inštitúcii sa zamestnať a čakať, že tam budem môcť chodiť v čom chcem a vyjadrovať individualitu je čosi také, ako keby som si obliekla džinsy ako nevesta. Mne sa zdá že v postkomunis­tických krajinách je i v bankových a finančných inštituciach dosť veľká benevolencia a akceptovaného až príliš veľa nevkusu ako u žien, tak u mužov, čo viem vo veľkých inštituciach v Amerike žena nesmie ani nosiť rozpustené vlasy, či farebné sukne, vonkoncom nie nad kolená, blúzku cez ktorú presvitá podprsenka a páni už sa zobudte - moj dedo ráno vstal a aj ked bol celý den doma mal na sebe košelu s kravatou a k tomu nohavice -klasické nohavice, otec mal spústu kravát a to sa písal koniec 20 storočia a všetci pracovali…a dámy čo tie vaše dračie nechty pomalované kade čím to je štandart bankovej úradničky??? - mna desia a príde, že si ich zabudla dať dole po haloweeen party

 
DanaP
88 příspěvků 13.11.15 11:52
Nevěsta v džínách !

No konečně by nějaká nevěsta byla originální. Kromě té nedávné v krásných černých šatech je to samá sněhobílá nuda.

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Červené Camaieu

Podle Camaieu bude podzim červený. I v jiných obchodech nachystali... Celý článek

Páteční momentky 7

Ne, nespletla jsem se. Minule opravdu byly momentky 8 - jenže těmi... Celý článek