Pražský módní týden 2013 - 2.

11.10.13 | autor Ada

Dnes se podíváme na druhou várku návrhářů z proběhlého módního týdne/víkendu v Praze. Tiqe, Kateřina Geislerová, studenti z VOŠON a VŠUP a spousta dalších. Kdo se tentokrát stane vaším favoritem?

Máte-li čas na pročítání komentářů, srovnejte si názory pod minulým dílem tohoto článku a pod tím, do kterého jsem vybrala fotografie hodně zdobených modelů ze zahraničních fashion weeků. Je na nich krásně vidět, že to spíš máme rádi nenápadné: výšivky a aplikace jsou z velké části odsuzovány jako přeplácané a výstřední, kdežto pražské modely střídmých barev, které zdobí především střihy a použité materiály, posbíraly mnoho kladných bodů.

Čím to je? Určitě hrají roli obavy z nápadnosti, která prostupuje českou společnost jako celek. Stylově výstřední móda se tu nenosí, ostatně skoro nikdo to neumí (ještě tak Klára Vytisková a "dívka s kostí"). Ale jen na to bych to sváděla nerada. Češi zkrátka nemají extravaganci v povaze. Jsme spíš mírní, konzervativní, poněkud uzavření, nemáme v sobě severskou svobodomyslnost a ochotu balancovat na hranici trapasu, ani jižanskou žoviálnost a zálibu v pestré nápadnosti. Nepatří to k nám. Předpokládám, že náš "národní módní styl" se teď bude vyvíjet směrem ke vzhledově umírněnému, kvalitnímu, nadčasovému oblečení. Okouzlení plnou skříní laciných hadrů pomine (alespoň u některých společenských vrstev) a nebude nám zatěžko koupit si kreativně střižený, kvalitní kabát za 7000, který nám vydrží několik let a nebudeme v něm klepat kosu jako ve škrabavé slupce z háemka za sedmnáct stovek.

Časem se snad i odkonzervujeme a naučíme se nosit nápadnější věci. Protože přece jenom musím souhlasit i s Kolúchem a jejím "pozerám, dámy, že väčšina z vás je tu konzerva krížená s gazdinkou - nejde to prať a je to preplácané, prokrindáčka". Posměšné, ale bohužel ne úplně mimo. Ve snaze o elegantní minimalismus se stáváme papežštějšími než papež.

Ale dost řečí a zpátky k návrhářům.

ETHER

Eva Vontorová začínala kabelkami a doplňky, letos však představila také oděvy. Práce s kůží se ovšem nevzdala a její modely jsou kožené, kombinované s kůží nebo aspoň doladěné doplňky z její dílny. Modelky samozřejmě předváděly i kabelky. (Itinere je název kolekce.)

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

TIQE

Petru Balvínovou už jsem vám na Pekle představila. V kolekci na MBFWP opět najdete spoustu světlých modelů pro křehké blondýnky:

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Druh část kolekce ovšem kontrastuje. Krajkové šaty a plášť s lehkým nádechem 40. let (ostřejší silueta s rozšířenými rameny) jsem si zamilovala na první pohled:

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Stříbrné šaty mě zaujaly materiálem i střihem (jen ten levý bochánek mi přijde poněkud neorganický). Látku, ze které je ušitý šedý plášť, bych moc ráda viděla zblízka, vypadá pohodlně a příjemně na omak:

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Petra Ptáčková

Z modelů Petry Ptáčkové jsem vybrala ještě ty nejméně experimentální. Pro běžné nošení by se daly vybrat některé menší prvky: např. zajímavé potisky, ale i materiály a jejich aranžování.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Martin Havel

Martin Havel má v kolekci i "normální" oděvy (kalhoty, kabátky, pouzdrové šaty), ale já bych okamžitě hrábla po některých řasených šatech:

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Řasičů máme v Česku dvanáct do tuctu, ale když dva dělají totéž... Havlova práce má v sobě lehkost, jako by šaty maloval rozmáchlými tahy štětce. K celkovému dojmu přispívá i použitý materiál. Z unisaténu tohle neuděláte, kdybyste se rozkrájeli.

Ty tmavě modré šaty jdou popsat jedině citoslovcem. Ááách. Chci.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Kateřina Geislerová

Tato česká návrhářka (nemá nic společného s herečkou Aňou Geislerovou, snad jen vztah k módě) studovala a dlouhodobě žije v Paříži, kde si také otevřela butik. U nás zatím prodává hlavně přes internet. Kolekce, kterou má nyní na internetu (v červené, béžové a černé) se mi líbí o něco víc než šaty z přehlídky, ale i tady se našla inspirace, ať už v barvách, střizích nebo kombinacích.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Prague meets Berlin: Jakub Polanka a Michael Sontag

Vrcholnou událostí MBFWP byl sobotní galavečer, na němž předvedli své kolekce Jakub Polanka a Michael Sontag.

Jakub Polanka do své přehlídky zamíchal multikulturní vlivy. Jeho kreativní využití palestiny doporučuji k inspiraci všem jejím milovníkům, jejichž představivost končí u ušmudlaného chomoutu kolem krku.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

V kolekci pochopitelně nechyběla Jakubova typická rozevlátá ležérní elegance, pro kterou ho máme tak rádi.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Kolega Sontag připravil modely v podobném stylu. Zajímavé bylo barevné ladění kolekce s neutrálními odstíny doplněnými světlou mořskou zelení a světlou, leč zářivou žlutou. Zaujala mě také krásná barva dlouhého pláště, o něco sytější verze zvolené zelené.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Jiri Kalfar

Jiří Kalfar je určitě "a name to watch", jak se píše na jeho stránkách. Nabízí čisté, kvalitně ušité modely pro běžné nošení, ale i extravagantnější kusy pro odvážné muže.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Studenti

VOŠON Praha

Studentské modely bývají často experimentální a najdou se na nich chybičky: tu je něco váhavé, nedotažené, šití není úplně perfektní, zajímavá myšlenka nevypadá v realitě tak dobře, jak si autor představoval. Jenže kdo se chce stát dobrým návrhářem, ten si tím projít musí. A zárodky možné úspěšné kariéry se vždycky najdou.

Šedomodrý kabátek je ihned nositelný. Byl by krásný s dlouhými rukavicemi i bez. Bílý kabátek je zajímavě členěný a tvarovaný docela dobře vypracovanými švy.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Šaty vlevo by potřebovaly víc práce na střihu, aby lépe sedly a tolik se nekrčily, proplétané rukávy jsou však zajímavým prvkem, který by mohl zdobit malé černé i letní šaty. U oranžového pláště bych ubrala na plynu (výrazné sklady na břiše mi zdají nadbytečné), ale jinak je to skvělý extravagantní, avšak nepřeplácaný kus.

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

VŠUP - ateliér Petra Ivančice

Na přehlídce studentů Petra Ivančice se objevily např. zajímavé hrátky s průsvitnými vrstvami i s moderními oblými tvary:

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Řasené oděvy ze splývavých materiálů:

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Zajímavé jsou také oranžové "neoprenové" šaty, ovšem obří ujetý svetr hodnotím jako něco, co bych ráda potkala na ulici. Co, chlapci, najde se mezi vámi někdo odvážný? Džíny a kecky si můžete nechat!

Zdroj: http://www.starscom.cz/mbpfw2013/galerie

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
vážný_zájem
113 příspěvků 11.10.13 15:07

Minimalismus je gazdinkovský? A postoj: „musíme to vyzdobit, aby to bylo pěkňoučké“ a oprašování bibelotů jsou intelektuálské?
Jinak se mi to líbí, hlavně kabát, jehož jednoduchost nenarušují ani knoflíky nebo úplně hladké šaty od Polanky i Sontaga.

 
kocurM
595 příspěvků 11.10.13 19:18
Gazdinkovské je to

… nejde to prát´. Zbytek je ta konzerva.

 
atrix
483 příspěvků 12.10.13 03:20

No pochopitelně, že „gazdinkovský“ přístup - málokterá z nás má bezedný zdroj finančních prostředků, takže potřebuje něco, co bude aspoň trochu nadčasové a půjde to nosit déle než jen jednu sezonu, zcela pochopitelně pak budu požadovat možnost nějaké údržby toho modelu a rozhodně ještě i možnost jeho kombinovatelnosti se zbytkem šatníku. Pak jsem ochotná za takové oblečení tzv. „pustit chlup“, protože vím, že se mi to vrátí. Ono opravdu nejde finančně vykrvácet na supr extravagantním modýlku, který si vezmu na sebe jednou a mezitím bude rodina chodit na pastvu pod les nebo na kořínky tamtéž, protože jednoduše na kus flákoty nezbyde.
V modelech z dnešního článku tohle (myslím) beze zbytku splňuje právě třeba ten zelený kabát, černý plášť od TIQE, a poslední tříkusová série obrázků od Jakuba Polanky a Michaela Sontaga - zelený plášť i žluté šaty jsou nádherné. I když jsem nějak nepobrala kšiltovku na hlavě k šatům se saténovými lemy a jemnými lodičkami na nohách, stejně jako chlapa s chlupatýma nohama v sukni o něco výš u Petry Ptáčkové. Adou chválený obří pánský svetr je moc pěkný, ale rozhodně by měl mít oba rukávy dlouhé, protože v létě v něm bude hic na každý pád a za chladných dnů bude mít panáček omrzlé pravé předloktí. Ona i ta extravagance dost často narazí právě na tu gazdinkovskou praktičnost - když něco nosit nejde, tak nejde, i kdyby to bylo od Diora.

 
Hafina01
63 příspěvků 12.10.13 09:05

Když něco nosit nejde, tak nejde, i kdyby to bylo od Diora - tohle by chtělo tesat do kamene a dát jako motto každé přehlídky.

Možná by ubylo zbytečně rozstříhané látky a promarněného času při šití věcí, na které se rozpačitě koukne pár lidí, možná dalších pár zaplácá ve stylu „císařovy nové šaty“, ale jiak je to o ničem. I kdyby to bylo od Diora…

 
vážný_zájem
113 příspěvků 13.10.13 13:33

To přece není gazdinkovský přístup, to je naopak postoj pracující ženy, která ví, co obnáší vydělávat peníze, takže je nebude vyhazovat za obtížně kombinovatelné, byť efektní kousky, a nemá čas dlouze se upravovat. Chápu úšklebek nad naší konzervativností. Ale nechápu, že to nazvete „gazdinkovským“, ne nadarmo si na to zdobeníčko nejvíce potrpí ty, co jinou starost a koníčky než domácnost a sebe nemají.

 
atrix
483 příspěvků 13.10.13 17:36

Gazdinkovským to nazval (nazvala?) kocourM…

 
vážný_zájem
113 příspěvků 14.10.13 08:33

„Gazdinkovským“ to nazval(a) jakýsi Kolúch pod úplně jiným článkem a Ada to papouškuje, ale je to úplně stupidní adjektivum, newspeak. Mně je úplně šumák jestli někoho okouzluje styl: panička z předměstí LA dostala pozvánku na večírek. Ale mezinárodní pracující žena se, světe div se, takhle nestrojí.

 
chekotay
410 příspěvků 15.10.13 00:50

Ad chlap v sukni: Pěkné potisky.
Ad chlap ve svetru: Na zaběhnutí do obchodu někde po městě dobré. Na delší vycházky by se mi to ale nevešlo pod blejzr, a toho se nevzdám! :-D
Ad „krindapána, někdo si dovolil nazvat nás gazdinami“: Myslím, že mezi extrémní pozicí bárbínkovskou („nositelka dokonale postmoderně střiženého modelu z průlomově zpracovaných materiálů extravagantně ladících barvami dnes ráno umrzla cestou ze školky do obchodu“) a extrémní pozicí gazdinovskou („vem si gumáky, ty neprotečnou, černé gatě, na těch není vidět špína, a větrovku, ať neprochladneš“) existuje docela široký pruh normálně nositelných a přitom pěkných věcí, a není zapotřebí tady se rozčilovat a stavět se do kterékoliv z extrémních pozic.

 
vážný_zájem
113 příspěvků 15.10.13 08:46

To je právě to nepochopení, gumáky a větrovku by si žádná cti dbalá gazdina neoblékla. To je naopak extrémní pracující žena. Četl jste Respekt? http://respekt.ihned.cz/…ivany-vsecek, jak ty kroje byly strašlivě nepohodlné a současně nákladné co do výroby i do údržby, čímž právě demonstrovaly „hodnotu“ své majitelky? To je gazdina, zase něco jiného než bárbína, která zase svou hodnotu odvozuje nejen od sumy, kterou do toho úboru investovala, ale hlavně od přesnosti, s níž podchytila nejnovější trendy. Barbína se také neobléká tak nákladně, vždyť musí obměnit šatník každého půl roku. Není pochyb o tom, že každý extrém ztělesňuje omezenost - sufražetka v omyvatelném šusťáku, bárbína v řetězcovém výkřiku sezóny i gazdina ve vyšívané, naškrobené suknici, co jí vydrží až do smrti.

 
atrix
483 příspěvků 15.10.13 11:30

Každá žena, která nemá neomezený zdroj příjmů, musí být tak trochu i gazdinka (rozuměj: hospodyně). S finančními prostředky prostě musí nějak hospodařit, protože dost dobře nejde mít nevyrovnaný rozpočet (to si může v podstatě dovolit jen stát). A tak když už investuje do oblečení, bude se držet toho okřídleného „nejsme tak bohatí, abychom mohli lacino nakupovat“. Raději si koupí jeden kvalitní (= vydrží i údržbu, i delší dobu nošení), nadčasový a kombinovatelný kus oděvu, než extravagantní pitomost na dva letní měsíce, která bude příští léto už totálně mimo. To je také důvod, proč mi vadí pejorativní použití toho slova gazdinka - protože to neobsahuje ani šusťákovou bundu a gumáky, ani bárbínkovský modýlek (byť by byl za pár šupů). A už vůbec to neobsahuje vyšívaný moravský kroj typu „90 sukieň mala“. Být hospodyně (tj. gazdinka) znamená myslet hlavou a investovat rozumným způsobem. Toť vše. Jak prosté, milý Watsone! :-)

Příspěvek upraven 15.10.13 v 11:33

 
vážný_zájem
113 příspěvků 15.10.13 12:14

Aha, to je zajímavé :-), já si pod pojmem „gazdinka“ představovala zelenou vdovu. S vkusem formovaným Tv seriály, které, ve společnosti láhve koňáčku, sleduje co vstane z postele. Taková by se ovšem v přezdobených modelech 2 články nazad tetelila blahem.
No to je fuk, prostě my ty černé roláky a košilové šaty taky nikomu nevnucujeme.

 
kolúch
445 příspěvků 15.10.13 12:53

Pozerám, že to moje, Adou citované, „gazdinkovstvo“ v podstate nik nepochopil. Patrilo to k tomu, pod TÝM článkom, omieľanému „nedá sa to prať“, či ako sa to bude udržiavať a pod. Pritom všetky takéto látky ktoré sú určené na pošitie korálkami a flitrami sú kvalitou zodpovedajúce - nekrčivé, rýchlo schnúce, ich výrobcovia tiež nespadli z višne. Nič o financiách, či totálnej zaneprázdnenosti rodinou, ktorá sa, čuduj sa svete, bez vás zaobíde kým tu píšete komentár pod každý článok, inšpiráciu a diskusiu, no neprežila by, keby ste korálkovú sukničku 10 minút premáchli vo vlažnej vode ručne :D
A už dovysvetlím aj „konzervu“. Nad šatami Blanky Matragi, ktoré sú NAOZAJ pre bežnú tunajšiu respondentku nepoužiteľné, či už cenou alebo svojou megamaxiveľko­večernosťou, sa tu hromadne vzdychá och tá krása, ale už predstava kúpy hoci len pajetkového topu to tu privádza do hromadného krútenia hlavami :)

Preklepový edit.

Příspěvek upraven 15.10.13 v 12:56

 
vážný_zájem
113 příspěvků 15.10.13 14:10

Matragi je kýč jak bič. Že se hedvábný topík s flitry dá prát v ruce? - No možná dá, ale výrobce to rozhodně nedoporučuje, znáte ty cedulky s pokyny…

 
kolúch
445 příspěvků 15.10.13 17:01

Nie je náhodou ten spôsob ošetrovania odporúčaný výrobcom rovnaký na VŠETKÝCH hodvábnych veciach? Pošitých i nepošitých? :)
K Blanke - aj krištálový luster je gýč nad kovralom v sídliskovom byte. Tam kde sa tancuje a konverzuje v šatách od Matragi je to tá najprirodzenejšia vec. Mimochodom mňa jej šaty nechávajú chladnou.
Celé to „gazdinkovstvo“ je vlastne pseudo… Nejde o financie, kvalitné a nedajbože ešte aj značkové veci sú drahé, či sú okorálkované, alebo puristické, bez jedinej ozdôbky. S praním to tiež nebude také o držku, ako som písala vyššie, ak niekto stíha Peklo /či MMB alebo iný milovaný web :)/ stihne preprať handričku. Celé je to o tom ako spomenula Ada v článku a ktosi v diskusii, my na to proste „nemáme koule“ a ani cit, tá hranica kedy je toho už priveľa je veľmi krehká.
A už sa v tom prplať nebudem, len taká poznámka, modely z móla sú vždy preexponované, je to koncentrát a od nikoho sa nežiada aby v niečom takom vyplával z metra na stanici Malostranská :)

 
atrix
483 příspěvků 15.10.13 18:06

Já si spíš myslím, že to je především o tom, že se vám nevyplatí investice do hadříku pošitého korálky a flitříky a kytičkami, protože ho vezmete na sebe zcela vyjímečně (příležitostí k jeho nošení prostě tolik není, čili jde o investici tzv. „bez návratnosti“), kdežto střízlivou eleganci můžete kombinovat se spoustou věcí ze šatníku, takže pak už se i vyplatí investovat do kvalitně a z dobrého materiálu ušité věci. Nic víc, nic míň.
PS: Nějak se neorientuji v těch zkratkách. MMB je co??? :O

Příspěvek upraven 15.10.13 v 18:06

 
kolúch
445 příspěvků 15.10.13 18:21

Božemôj, veď v takom korálkovom tope nepôjdem na bratovu promóciu a potom ešte o dva roky na svadbu a šmitec :) Stále sa na to pozeráte optikou niekoho, pre koho je to slávnostný odev. Keď som veselá nekonvenčná „cigánka“ tak v tom chodím bežne a nie je to nenávratná investícia, ale kus v šatníku, ktorý nosím. Nie je to Vaša šálka kávy, ok beriem, ale nepleťme ekonómiu a vzťah k danému štýlu odievania. Keď je to zas len návrat k tomu „nemáme to v povahe“ ale cez véééľku ekonomickú odveci okľuku :)

Edit: MMB je mimibazar

Příspěvek upraven 15.10.13 v 18:24

 
atrix
483 příspěvků 16.10.13 01:56

OK - tohle opravdu není a nikdy nebyl můj šálek kávy. Krom toho teď už ani navíc nejsem žádná dorostenka, tak bych v tom vypadala jako někdo, komu kvalitně hráblo. A možná i díky věku už mám mnohem raději věci střízlivé, nadčasové, ale z kvalitního materiálu. :D :D Ovšem pokud vy ty okorálkované věci unosíte, pak chápu, že si je i ráda koupíte.
Ad mimibazar - nechodím tam, asi 2× jsem tam nakoukla a přišlo mi to tam jak banda zoufalců, proto mě to ani nenapadlo, že by zkratka mohla znamenat tohle.

Příspěvek upraven 16.10.13 v 01:58

 
vážný_zájem
113 příspěvků 16.10.13 08:50

Mně je líto kvalitního hedvábí, na kterém jsou navěšené plastové flitry. A polyester aj. šmízo nenosím. To je ta estetika/etika purismu. Nač ušlechtilé materiály - kašmír či hedvábí nebo i fajnovou bavlnu - zasírat (s prominutím) plastovými korálky a strojovou výšivkou? Na diamanty nemám, a tak jako nenosím bižu-imitaci drahokamů nebudu nosit čínskou imitaci ruční práce. Kdyby mě nějaká ruční výšivka či krajka okouzlila, tak do ní třeba investuji, bohužel mi zřídka připadají elegantní. Nehledě na tu - viz Atrix - kombinovatelnost.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 16.10.13 14:26

Jaké jiné flitry než plastové by sis představovala? Už za našich prababiček se vyráběly celuloidové, protože kovové byly těžké. Plastové flitry používají ve svých výšivkách všechny slavné vyšívací dílny.
Plastové korálky se používají jen na nejlevnějším oblečení, jinak se samozřejmě vyšívá skleněnými. Na bižuterní imitaci drahokamů (kvalitních broušených kamíncích např. od Preciosy, Swarovského) taky nevidím nic špatného. Ani strojová výšivka není sama o sobě zlo, ostatně musí za ní stát návrh vymyšlený člověkem, který může být velmi kreativní a stylový.

Chápu, že jsi všema deseti pro purismus, ale není potřeba se až takhle ofrňovat.

 
vážný_zájem
113 příspěvků 17.10.13 09:25

Tak já bych podotkla, že ve svých komentářích používám ich-formy, jako že je to můj subjektivní názor, nekladu žádné postuláty a nenálepkuji obhájce opačného vkusu, pročež jsem vznášela otázku proč minimalistka = gazdinka, nikoliv proč se někomu líbí opulentní dekor. Takže úplně nechápu, proč se mám zodpovídat ze svého vkusu.
K plastu mám ekologický odpor, jakkoliv chápu, že za každým polymerátem jsou nějaké přírodní prvky. Nevím přesně jaká je možnost zdobit ušlechtilé textilie stejně kvalitní bižuterií, vycházím z toho, že v renesanci a baroku se přišívaly převážně perličky, protože jiné kamínky i ten hutný samet příliš zatěžovaly, a ze zkušenosti, že po odpadlém korálku zůstane boulička – nevadí mi, když stejnoměrný dekor oprýská a stane se živějším, vadí mi ty vydojené stopy. Je možné, že výšivky nedoceňuji prostě jako člověk, jemuž se jakživo nepodařilo navléct nit do jehly, a programování, jakémukoliv, natož pro vyšívání, rozumí ještě míň. Připadá mi, že šmízo materiál výšivka nevylepší a na splývaném materiálu udělá ztvrdlé plochy. A čistě z kategorie vkusu nesnáším, řečeno s prof. Higginsem, „když se na tom tuhle a támhle pne nějaký plevel“, a to ani v potisku.
Mám trochu pochybnosti i o obraze módních značek jako partičkách nespoutaných kreativců, většinu vlastní a tak či onak za nimi stojí byznysmeni a otázka, zda nablýskaná, nesnadno nositelná kolekce není spíš vzkaz na burzu : „spočítejte si, kolik jsme do toho museli investovat a koukejte nám zvýšit hodnocení“ je stejně legitimní jako otázka, v jakých podmínkách byl vyráběn svetr na 200 a jestli svetr za 2000 vznikl v podmínkách markantně lepších.

 
surabaya
395 příspěvků 11.10.13 15:33

Uvedené modely K. Geislerové mě moc neberou, ani Palestina… ale ten černý kabát Petry Balvínové a řasení M. Havla, to je fakt krása!

 
blacken
2320 příspěvků 11.10.13 16:19

Osobně se mi spíš zdá, že je to výběrem modelů - to šedé nijaké z předchozího článku se mi nelíbilo, zdá se mi to unylé - to dnešní se mi nelíbí taky. Při prozkoumání fotogalerie ze světových mol se rozhodně najde spousta zajímavějších věcí, které třeba v článku nebyly.

Edit: Tím nechci říct, že nejsem konzerva, možná jsem. Jenom dost dobře nejde vybrat pár kusů - ty nejkřiklavější a pak naopak dalších pár kusů extra nijakých modelů a porovnávat reakce.

Příspěvek upraven 11.10.13 v 16:21

 
benyka
4238 příspěvků 11.10.13 16:24

Mňam! Poznámka: Ty červené šaty z šátků (palestina) mi silně připomínají začátek osmdesátých let. (Už je to tady!) :-)

 
DanielaS
4603 příspěvků 11.10.13 16:33

Bodejt, ze nemame rady prebarevne, vysivane, zdobene, zarive veci. Nejsme totiz ani vyrazne jizanske typy (leda Cikanky), ani nordicke valkyry. Jsme takove vybledle nijake cosi mezi, ktere se pochopitelne do vsech barev duhy oblekat nebude.

 
Evženie
169 příspěvků 12.10.13 00:24

Tyjo, já bych chěla být nordická valkýra! To zní úžasně.
(V praxi jsem jednou potkala dívku, o které jsem si okamžitě řekla, že to je valkýra, měla dva blond copy, dokonale čistý a dokonale nas…ný obličej a k smrti mě vyděsila, takže ono to zase takové terno nebude. :-))

 
chekotay
410 příspěvků 15.10.13 00:54

Na jednu stranu tomu tak určitě je, konkurovat černochům nebo románským typům je pro slovana těžké, avšak na druhou stranu, když si vezmete, jak barevné se u nás nosily kroje…
(Já jsem dneska pod vlivem barevných fotek z Rusi z let kolem r. 1900 a to vám jsou divoké barvičky! :-D )

 
Brunhilde  11.10.13 16:34

K té ochotě balancovat na hranici trapasu: vaše kolegyně zde v jednom z minulých dílů nastolila pravidla ohledně nošení baretů a vyšperkovala je fotografiemi hvězd minulého století. Kdo by to chtěl nosit jinak, byl apriori zesměšněn poukazem na Bohuša.
Tak co se divíte??

 
Evženie
169 příspěvků 12.10.13 00:37

No, když se necháte odradit od nošení oblečení nějakým stylem, protože někdo jiný řekl, že to vypadá tak či onak, tak je jasné, že nejste prosazovač nových trendů a kloníte se spíš k té konzervativnější skupině.

Správná odvážná odpověď na článek o baretech by byla vzít si baret, nasadit si ho po svém, vyfotit se v něm a poslat to se slovy „tak co, jsem Bohuš, nebo spíš kočka?“. To je to balancování na hranici trapasu - zkusit to a riskovat. Třeba by autorka zjistila, že i takhle to jde.
Samozřejmě ne každý má na to odvahu, já taky ne. Ale je to naše vlastní chyba a musíme se smířit, že prostě do módního světa díru neuděláme.

 
Brunhilde  12.10.13 10:13

Ve svém příspěvku o sobě nepíšu, asi jste si to přečetla moc rychle.
Já si pochopitelně nosím baret, jak chci (jakož i ostatní oblečení, namátkou uvádím silonové podkolenky) a proti tónu inkriminovaného článku jsem protestovala přímo u něj, za což mne většina čtenářek kritizovala.
Z čehož jsem usoudila, že autorka píše svým čtenářkám názorově na míru.
A to je také podstata mého příspěvku: jednou se tu vyloupne ultrakonzervatvní článek, načež v následujícím autorka spekuluje, proč „Češi nedokážou balancovat na hraně trapnosti“.

 
Evženie
169 příspěvků 14.10.13 17:22

Aha, už rozumím. Ono se to dá chápat tak i tak, a já si to přebrala tím druhým způsobem. :-)

 
wednessday  11.10.13 17:18

Nemůžu přestat koukat na ten finský blog…

 
Brunhilde  11.10.13 17:24

Ano, často tam chodím dodávat si odvahu :-)

 
klubo  12.10.13 10:12

Přesně, to že i zde je odkaz označen jako „na hranici trapasu“ o něčem svědčí. Ady naděje, že některé vrstvy aspoň se naučí nosit kvalitní minimalismus, že to bude krása, mě děsí. Je v tom zase nějaká stádnost a s prominutím středoevropská předposranost - jak se lze ztrapnit oblečením? Ano, jít do divadla v zablácených botách a džínách, ale to není případ hel-looks. Paranoia z „trapného“ oblečení (abysme náhodou nevystoupili z davu) v zemi, kde prezidentský fracek „maturantka“ trajdá po porno párty a estébák, který chrlí jídlo, za které by ve středověku přišel o obě ruce, se cpe do politiky - a já myslím, že se mu to povede:-( to je trapnost.

 
Vasa
170 příspěvků 11.10.13 17:59

Kdo se taky lekl, že má „ta modelka“ chlupaté nohy? :-D :-D :-D jo já vim, že je to chlap

 
lindiste
347 příspěvků 11.10.13 18:25

Já!

 
kamaradvladimir
448 příspěvků 11.10.13 18:41

Tý jo tak toho jsem si ani nevšiml :) zato jsem pekne dlouho ziral na „Ježíše“! To je sekáč! Já bych chtěl aby na mě byl ten svetr taky tak boooží!

 
Chany
871 příspěvků 11.10.13 22:30

Jůůů…až teď jsem si všimla, že máme „stejné oko“ -taky to tak vidím… ;)

 
Chany
871 příspěvků 11.10.13 22:33

Taky jsem si všimla nejdříve nohou a až pak jsem mrkla nahoru. Celé tomu nahrává i čepec vražený do obličeje - jako když má milostivá migrénu. :-D

 
Chany
871 příspěvků 11.10.13 22:29
Koukám tady

Na toho chlapíka ve svetru a přemítám, koho mi připomíná: už to mám! Když se zaměřím JEN na obličej, vidím babiččin svatý obraz nad stolem - čípak je to podoba?!?
Jinak svetr sám mi přijde dost úlet - pomerančové třásně ve mě evokují stav po úprku trním, ta „loktuška“ na hlavě již zmiňovaný sv. obrázek a nebo snaha mrňouse dostat se do svetru- tyto pokusy končívají tak, že co má být v pase, je na hlavě ( neboli oblečeno opačně- ale já sám!!) :-D

 
DanielaS
4603 příspěvků 11.10.13 22:51

Kdyby ten svetr nemel ty oranzove polypy, byla bych ochotna se na to divat. Takhle to vypada jako cosi dozdobeneho nadsenkyni z Fleru, ktera v supliku nasla zbytek efektni prize. Ne, fakt, proc tu pleteninu zhnusnili rodinnym portretem morskych okurek?

 
Chany
871 příspěvků 11.10.13 23:00

Jo, jo…úplně to vidím- cirka dvacet let tomu nazpět, kdy do módy vtrhly efektní příze v různých barvách. Kdo vládl jehlicemi, štrikoval svůj originál… taky jsem měla! ;)

 
atrix
483 příspěvků 12.10.13 03:28

Já taky. :D Dnes se tomu vyhýbám jako čert kříži, a to pořád něco pletu. Ale ten svetr má ještě jednu vadu: na léto je to moc tlusté, na zimu bude mít chlapík omrzlinu na pravém předloktí (jak jsem už napsala výše). Autor by měl myslet hlavou, tj. když tlustá pletenina, tak s dlouhými OBĚMA rukávy. Nikoli model typu „chytrá horákyně“ nebo „nemohl jsem se rozhodnout“.

Příspěvek upraven 12.10.13 v 03:29

 
kamaradvladimir
448 příspěvků 12.10.13 07:10

@atrix nebojte on chlap něco vydrží :) zdá se mi, že ten svetr má oba rukávy stejně dlouhé, ale má ho na jedný straně staženej dolu z ramene a na druhý zase vytaženej, ty oranžový chuchvalce jsou asi písmena a je to docela vtipné… škoda že já bych v tom vypadal jako pitomec :/ ten svetr se náhodou povedl.

 
Hafina01
63 příspěvků 12.10.13 09:11

Není trochu zvláštní, že kousek oblečení, který je údajně povedený, vede k tomu, že někdo v něm vypadá jak pitomec, a rozhodně to asi nebude netrefenou velikostí?

 
kamaradvladimir
448 příspěvků 12.10.13 09:41

@Hafina01 bohužel, to že v něm někdo bude za pitomce a jiný za fešáka není až tak chybou toho svetru… někdo na to má někdo né, co bude slušet třeba Kutcherovi nemusí slušet Hemalovi… a koukněte jak je to u žen. Já bych ten svetr bral, ale vím, že parádu v něm neudělám… Pavlovská taky nebude tahat šaty po Bůčkové :)

 
chekotay
410 příspěvků 15.10.13 01:00

Nevím… myslím, že kus oblečení, který (ve správných mírách) vypadá dobře prakticky na jakémkoliv muži, zove sako. Svetr je úplet, tam vždy bude víc záležet na postavě, která ho nosí.
Ten chlap vypadá jak Erik Rudovous a úplně ho slyším, jak řve na celou tramvaj: „Tobě se nelíbí můj svetr? Vypálím ti klášter!“

 
kamaradvladimir
448 příspěvků 15.10.13 12:10

@chekotay kupodivu já ho nevidím jak jede tramvají, ale štráduje si to Madison Avenue do WHITNEY MUSEUM OF AMERICAN ART :) tak v tom svetru vidím sebe :))

Příspěvek upraven 15.10.13 v 12:12

 
atrix
483 příspěvků 12.10.13 03:31

Probůh!!! Co ty černé silonkové fusekle v béžových sandálech k dlouhým šatům - viz první fotka z ukázky kolekce Martina Havla. Až jsem se lekla, že mám vlčí mhu… :D

Příspěvek upraven 12.10.13 v 03:32

 
Alterations
533 příspěvků 12.10.13 16:16

To je pravda, ty černé silonové polopodkolenky… nakonec je možné všechno. Vlastně to není tak hrozné, kdoví na co si ještě zvykneme. Ty studentské šaty s pěkně proplétanými rukávy padnou opravdu hrozně. To snad ani nemůže být střihem, ale manekýnou, materiálem, fotografem nebo náhodou…

 
anetalinda
119 příspěvků 14.10.13 09:23

To se teď hodně objevuje. Podívejte se třeba na kolekci italské značky Leidiro. NÁDHERA!

 
anetalinda
119 příspěvků 14.10.13 09:33

http://www.leidiro.it/…k/index.html#…[gallery1]/18/

 
Zoe
316 příspěvků 12.10.13 08:51

Všimla jsem si, že ubylo knoflíků. Je to trend nebo náhoda?

 
Alterations
533 příspěvků 12.10.13 16:18

I všelijakých jiných zapínání taky ubylo. Nic není tak moc těsné, jako jsme to měly rády dosud.

 
DanielaS
4603 příspěvků 12.10.13 18:57

Setri se vsude, zapinani obleceni zdrazuje na materialu a hlavne na praci. Vcera jsem videla v konfenci dziny v pase na gumu (zadne jeggins, normalni ro vne denimove dziny od velikosti 36) a bukle sako, pokus o toto

Ale ty okraje nebyly nasite roztrepene prouzky, proste to bylo ustrizene nazivo. Nijak nepodsite, nezacistene.

 
benyka
4238 příspěvků 12.10.13 19:05

To je fakt. Taky jsem si to prohlížela a lezly z toho nitě už v obchodě. U bot je to taky tak. Kůže je kolem kotníku jenom ustřižená, z textilní výstelky lítají francle, dírky pro šňůrky nejsou okované, povrchovou úpravu si musíte dodělat doma, protože podřadná kůže funguje jako piják, jenom cena je stejná jako za loňské solidní boty stejné značky.

 
Knitty
58 příspěvků 12.10.13 10:52
Minimalismus vs embelish

Líbí, vesměs.

Ke „kauze“ přezdobených zahraničních šatů: Ráda nosím vlněné kabáty od IVKO
http://www.ivko.com/
a podobné věci - podmínkou je kvalitně provedený střih a kvalitně provedená výšivka. A věřím zcela upřímně, že balancuji na hraně mezi vkusem a peklem. Nikdy se nevejdeme do vkusu každého, koho potkáme.

A když porovnám fotky české a fotky zahraniční: České jsou pro mě inspirací, jak se obléci. Zahraniční mě inspirují, jak svůj styl obohatit. Obojí má něco do sebe.

 
MadameE
12 příspěvků 14.10.13 21:08

@Knitty Ty věci od IVKO jsou nádherné. Říkáte, že je kupujete, chci se zeptat kde?

 
Knitty
58 příspěvků 18.10.13 19:24
IVKO KNITS

IVKO má oficiální prodejnu STEFAN v pasáži Platýz - Národní 37, Praha 1, a jejich věci lze také koupit na Tylově náměstí - Bělehradská 112, blízko zastávky I. P.Pavlova. Vřele doporučuji jejich merino sukně, báječně hřejí :-)

 
LHLH
20 příspěvků 12.10.13 18:16

Pani, nemáme se vůbec za co stydět, je to krásné. Šaty studentů sice mají horší zpracování, ale zase ty nápady. Propletane rukávy nemají chybu a narozdil od řasení to není masová záležitost. Hned bych si pár kousku osvojila. Jediné, v čem se nějak neshodnu je, ze v tom „panskem“ extravagantnim svetru bych muže opravdu potkat na ulici nechtěla. Snad zenu, ale stejně na mě dela dojem laciného sekacoveho hadru.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 12.10.13 22:47

Zakončení článku odvážným svetrem se povedlo :D Jinak ty tmavěmodré saténové šaty taky chci…

 
Jana III
26 příspěvků 13.10.13 09:06

Ty dlouhé řasené bordo šaty se sedlovýma tunýlkama (ke konci vpravo) mají hezký etno-exotický, přitom nositelný nádech/prvek.
Jinak já osobně se zdobení ve formě výšivek, aplikací, sad šperků apod. nevyhýbám, vyšila jsem si mj. vlnou v zemitých barvách motivy na tmavý vlněný kabát, v šedivých dnech je hned veselejší.
Na večerní tmavé věci se zase snažím přidat nějaký rozjasňující prvek, nejlépe stříbrný aj. blýskavý, protože pak v šeru při umělém světle nesplynu s pozadím a nepřipadám si jako vdova či konzerva v oblastním divadle. Lidi ale pořád dost zírají. Já sice taky občas zírám, ale s obdivem ;-)

 
linda147
59 příspěvků 14.10.13 21:47

Teda ty dlouhé řasené fialové jsou pěkně sexy. Vypadají, jak pro nějakou pohanskou královnu. Zaujaly mne, i když to vůbec není můj styl.

 
Verhro
630 příspěvků 13.10.13 10:22

Pěkné modely, teď ještě kdyby se jich trošku víc dostalo do ulic.

 
system_error
815 příspěvků 13.10.13 10:36

Tak nám potvrzeno, že asi nejsem Čech (Češka), ale je pravda, že už maminka mi říkala, že mě ztratili cikáni :-) Osobně jsem nadšená z těch vyšívaných světových modelů, v tomhle výběru mě nadchly jen 2 saténové šaty (oboje vpravo). Zbytek není špatný, ale trochu nuda. Ale je fakt, že to hodnotím jen vizuální stránku, nějak mě nenapadlo u modelů z přehlídek řešit praní a údržbu :-)

 
noemi
1547 příspěvků 14.10.13 00:33

@Vasa, taky jsem na to nevěřícně zírala.

 
anetalinda
119 příspěvků 14.10.13 09:31

„Zajímavé jsou také oranžové "neoprenové“ šaty"
Tohle už vážně nehraničí s neschopností vylézt z konzervy a experimentovat, nýbrž se schopností udělat ze sebe neforemnou, nehezkou ženu.

 
Chany
871 příspěvků 14.10.13 20:28

Tak trochu vidím ty pajduláky- jak se jmenovali? „Lála dělá pápá“…měli na sobě podobně neforemné hopsafraky v různých barvách… :-D ;)

 
houbysoctem
11 příspěvků 14.10.13 11:02

Já bych se nehádala o nositelnosti. Osobně se na tyhle modely ráda podívám jako na umění. Nepochybuju o tom, že kdybych zašla k některému z návrhářů (a měla ty zbytečný prachy), tak mi ušijou na míru něco v tom duchu, ale nositelného.

 
linda147
59 příspěvků 14.10.13 22:04

Každej jsme nějakej. Mně se to zdá, kromě toho chlapa paní Ptáčkové, nositelné všechno…Ovšem, kdo by se dobrovolnš hyzdil tím „neoprenem“,že.

 
Goku
410 příspěvků 14.10.13 15:37

Ten poslední pán s tím megasvetrem vypadá v ksichtě jako Ježíš.

Příspěvek upraven 14.10.13 v 15:38

 
Spot.Light
118 příspěvků 14.10.13 17:24

Hezký. Akorát je škoda, že Peklo opět zcela přehlíží Paris fashion week:(

 
zelenatrava
2 příspěvky 15.10.13 13:51

Ty od Havla vypadají, jako kdyby je zapomněli sešít…

 
akubra67
2 příspěvky 17.10.13 21:47
Proč je to neúplné?

Všechna čest Ado, precizně zpracovaný report s důrazem na módu, což například u bulváru příliš neplatilo. Jen mě zaráží, že vám ve výčtu osobností českého módního nebe jež se MBPFW účastnily „vypadlo“ jméno přední české návrhářky Hany Havelkové, jež se již po několikáté účastnila a shodou okolností bude například zítra na obálce magazínu LN Pátek. Je to náhoda, nebo záměr? HD

 
Verhro
630 příspěvků 18.10.13 11:50

Třeba ještě reportáže z Pražského módního týdne nekončí.

 
Barbyl
1469 příspěvků 19.10.13 14:22

Namlsala jsem se. oblibene „neforemne pytle“ jsou zase in:)Sontaga, Havel, balbinova jo jo jo.

 
ragamuffin
19 příspěvků 13.11.13 16:52

Ták, kdo mi řekne, kde sehnat kabát ve tom stylu, který předvádí TIQE (bez knoflíků, jen látka a pásek, černá nebo šedá barva)? Přímo od návrháře si to dovolit asi úplně nemůžu, a obchody (tam to bude tak za dva roky) a dokonce asos aspol. zklamaly!

 
Carla Bruni
21 příspěvků 01.12.13 15:57

A já chci ty černé saténové šaty, černý a šedivý kabát…jinak celkem děs, je to jen můj pocit, že se modely českých návrhářů na těle nehýbou- většinou divně trčí a působí těžkopádně až krabicoidně? Nejsem odbornice, ale podezírám materiály, které často pokulhávají za nápady a odvahou…ale to už si troufám moc, je to jen dojem:-)

 
 
 
Vasa
170 příspěvků 17.10.13 18:01

Tak o tomhle časopisu sem nikdy neslyšela

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Fashion week A/W 2014 2.

Ještě jedna newyorská várka: do minulého článku se to všechno... Celý článek

Fashion Week 3. (Londýn)

Londýnský týden módy nám skončil, včera odpoledne odstartovala... Celý článek