Případ napraveného ajťáka

30.06.16 | autor Ada

Vždycky když mě některá kamarádka požádá o radu nebo o pomoc s nákupem, trochu si zoufám - vím, že prochodíme spoustu obchodů a najdeme přinejlepším pár kousků, které jí budu moct s klidným svědomím doporučit. Ale když se přihlásí muž, jdu celkem ráda. Nákupy pro chlapy jsou lehce nudnější, avšak příjemně jednodušší.

Takhle mě právě nedávno poprosil kamarád ajťák, že by se rád posunul z módního chvostu někam do středu pelotonu. Jeho styl byl přesně takový, jaký si představíte, když se řekne "ajťák". Samozřejmě, že cherchez la femme - ale to nebyl jediný důvod. Také se mu ve firmě poslední dobou víc stává, že ho posílají ke klientům, a ačkoli klienti jsou zvyklí, že po objednání IT odborníka přijíždějí všelijaké zjevy v džínách od maminky a tričkách s Darthem Vaderem, kamarád se ve svých skoro třiceti v image patnáctiletého hošíka už nějak necítil.

Nejdřív jsme prošli jeho šatník.  Něco zůstalo, něco šlo rovnou do textilního kontejneru, něco mezi věci "na doma" nebo "na lezení" atd.; převládala trička, mikiny a rifle, často už v hodně obnošeném stavu a zhusta ve větší velikosti, než by kamarád potřeboval - tuhle chybu ostatně dělá v honbě za pohodlím hodně mužů. Na léto měl kapsáčové kraťasy a pochopitelně příšerné šedohnědé sandály. Sice je nosil bez ponožek, ale u tohohle obuvního modelu to na celkovém hrozném dojmu ubere jen pár procent... V zimě chodil v bundě a v keckách na způsob prestižek. Ve skříni jsme našli postarší, bohužel již nesedící oblek, a jednu bílou košili, do které by se vešel dvakrát. V podstatě potřeboval úplně nový šatník. Vidina kompletní obnovy ho naštěstí neděsila (jen trochu), spíš se na ni těšil.

Barvy

Kamarád má tmavě hnědé, téměř černé vlasy a hnědé oči (a občas nosí vousy), je tedy tmavší typ, ale ne tak výrazný, aby mu slušely ostré barvy - např. v jasně červeném svetru vypadá, že se ho ten svetr snaží pohltit. Červená se mu sice líbí, ale vzhledem k barevnému typu jsem mu doporučila používat ji jen na doplňcích a jinak si vybírat tlumenější odstíny, zvlášť na oblečení přímo sousedícím s obličejem. Nesluší mu studené odstíny, lepší jsou teplejší nebo čistě neutrální.

Paleta v pánských odděleních je dost omezená, takže vybrat základní barvy není naštěstí těžký úkol - a u kamaráda s přehledem zvítězila tmavě modrá, která mu nejvíc sluší a cítí se v ní dobře. Může nosit černou, ale lépe vypadá v tmavě šedé. Saka a kabáty světlých  barev mu tolik nesluší, hlavně světle šedé, ale světle modrou nebo béžovou mít může - na tyto odstíny došlo při nakupování letních věcí. Z pestřejších barev mu vyhovují vínová, šedozelená, hořčicově žlutá, zkrátka lomené, avšak ne bledé odstíny.

První vlna změn proběhla ke konci února, kdy byly ještě potřeba zimní věci a zároveň se daly nakoupit ve slevách. Jako první místa, kam půjdeme shánět, jsem měla vytipované pánské oddělení Zary, Peek & Cloppenburg a Marks & Spencer . Nejsou to obchody, které by uspokojily náročného gentlemana, ale běžný pánský šatník tam naplníte skvěle a za dobrou cenu.

Zimní výbava

Nejdůležitějšími věcmi, které bylo potřeba koupit na zimu, byl kabát a boty; za nimi v pořadí čekal svetr (nebo svetry) a možná sako. Účelem kabátu bylo doplnit bundu, kterou jsem kamarádovi samozřejmě nebrala - jen teď oba svršky nosí tam, kam se skutečně hodí.

Svetr jsem nakonec vyřešila sama a s předstihem - byla jsem totiž kouknout v jednom secondhandu se zbožím na váhu a tam jsem našla krásný pánský vlněný svetr Gant v neutrálním šedohnědém melíru za cca 50 korun. Za tu cenu jsem to riskla (jinak, když někde vidím něco, co někdo z mých přátel shání nebo by se mu hodilo do šatníku, posílám nejdřív zprávu, případně fotku) a trefila jsem se.

Nakupovat jsme šli nejdřív do Peeku, kde jsme nakonec také skončili :) Na místě jsem zjistila dvě věci, které mě nesmírně potěšily: za prvé, kamarád nakupuje po chlapsku, tj. "jestliže se mi to líbí a vyhovuje mi cena, beru" (ne "jestliže se mi to líbí a vyhovuje mi cena, půjdu se stejně pro jistotu podívat ještě do 10 dalších obchodů, jestli by tam neměli něco lepšího"); a za druhé, má víceméně konfekční postavu, takže mu sedí dost věcí na to, aby bylo z čeho vybírat.

Neznamená to, že bychom nenarazili na problém: tím hlavním byla délka, protože ačkoli kamarád měří asi 183 cm, hodně sak a kabátů je mu podivně dlouhých a vypadá v nich jako podlouhlá krabice na krátkých nožičkách. Z tohoto důvodu jsme museli hodně zkoušených kabátů vyřadit. (A je to také důvod, proč je vhodné vzít si na nákup někoho s sebou, nebo aspoň při zkoušení vylézt z kabinky a podívat se na sebe z větší dálky.) Další jsme vyřazovali kvůli barvě nebo detailům, které se kamarádovi nelíbily (např. způsob zapínání u krku). Zůstali dva favorité, ze kterých jsem mu vybrala ten ve slušivějším tmavě šedém melíru. Materiál obsahuje 70 % vlny, u krku je odepínatelná roláková vložka a byl zlevněný ze šesti tisíc na tři, což bylo méně, než byl kamarád ochotný za kabát utratit. Se sakem jsme udělali rychlý proces, kamarád se na první pohled zamiloval do tmavě modrého manšestrového blejzru, který mu naštěstí perfektně seděl, a jak byl rozjetý, nechal se ještě zlákat slevovým štendrem s košilemi a vybral si jednu bílou s výraznějšími černými a modrými proužky. Seděla mu kolem krku, v ramenou i přes hrudník, ale byla volná v pase, což je problém, který se dá naštěstí vyřešit zabráním (slim fit košile mají na zádech dva záševky, které je možné zvětšit; střih regular záševky nemá, ale dají se tam udělat, pokud košile jinak sedí, tj. není bachratá přes hrudník a ruce).

Tip pro nakupování pro chlapy: jestli žijete v tričku a džínách, nejspíš netušíte, jaké máte míry a velikosti (kromě M-L-XL).  Všechno si pište: konfekční velikost sak a kabátů (48, 50, 52 atd., případně krátké nebo dlouhé ekvivalenty, jste-li menší nebo hodně vysocí - třeba pro padesátku je krátká 25, dlouhá 98 - konkrétně v Peek & Cloppenburg jsou rovnou příslušně označené stojany), případně britské velikosti (kde se čísluje jinak - naší padesátce s obvodem hrudníku 100-103 cm odpovídá britská 40, protože má obvod hrudníku 40 palců, tj 101 cm). Velikost košile (to je zase podle obvodu krku a udává se v palcích nebo cm - např. 16 nebo 41), střih (regular, slim). Velikost kalhot (konfekční nebo "džínová", např. 34/34). Typický muž, který chodí nakupovat dvakrát za rok, nemá šanci si to pamatovat.

K secondhandovému svetru si kamarád vybral ještě jeden nový, bavlněný, klasiku s véčkovým výstřihem - v tmavě žluté barvě. Což jsem podpořila, protože mu slušel a neutrálních barev si jako muž ještě užije až až.

S obuví to samozřejmě bylo o něco horší, tady jsme jen vyzkoušeli pár modelů u Bati a v Humanicu a spíš proto, aby kamarád viděl, jaké jsou možnosti, na co si má dávat pozor a jak se vůbec bude cítit v něčem jiném než v keckách. Dostal začátečnické rady typu semiš = casual, hladká kůže = business, nekupuj si umělou hmotu, tahle špička je na tebe moc úzká, tenhle styl prošívání je ošklivej. Vysvětlila jsem mu i rozdíl mezi derby a oxfordkami s tím, že na úrovni formálnosti, na které se bude pohybovat, se tím nemusí zabývat.

Za týden se ozval z Prahy, že byl v obchodě Gino Rossi a hrozně se mu tam líbily tyhle vyšší polobotky s teplou podšívkou, jestli mu je prý schválím.

Schválila jsem, Gino Rossi je spolehlivá polská značka (Poláci možná neumějí vyrobit piškoty, ale boty teda jo) a vybraný pár se stylem i barvou do kamarádova botníku perfektně hodil. Jsou univerzální, volnočasové, ovšem u klienta i tak zapůsobí lépe než sešmajdané kecky.

Koupil si také na Fleru dva jednoduché kožené opasky, černý a hnědý, dohromady za 900 korun. Když jsem mu radila, že má jít do brašnářství nebo na Fler, divil se, že taková věc jako pásek z kusu hovězí kůže, kterou si může nechat nabarvit jak chce a vybrat si šířku i sponu, je tak lehce a celkem levně k sehnání. Znal jen opasky z obchodů - nekvalitní koženkové nebo předražené značkové.

Výsledek? Kamarád ajťák začal vypadat civilizovaněji, ale citelně mu chyběly nové kalhoty. Tady měl největší předsudky, svých milovaných džín se nechtěl vzdát, přestože vypadaly hrozně - ty modré byly vyšisované a obrovské, ty černé lépe seděly, ale už také začínaly být vybledlé. Sako, košile, svetr i pěkné boty mu pomohly, protože však celek nebyl dotažený, pořád působil tak nějak utahaně. Ale aspoň to konečně mohl vidět na vlastní oči a uznal, že to tak nepůjde.

Vzhledem k tomu, že kupoval kabát, boty a opasky, utratil zatím zhruba 8500 korun. Nakupování ho neodradilo, dokonce bych řekla, že ho to celkem bavilo. Špetku marnivosti a nadšení pro pěkné oblečení v sobě máme všichni.

Jaro a léto

Ještě než se v obchodech objevil jarní a letní sortiment, zašli jsme pro kalhoty, které kamarádovi hodně chyběly. Sám se přesvědčil, že jestli chce vypadat k světu, jeho modré a černé džíny mu neposlouží. Zkusili jsme opět osvědčený Peek & Cloppenburg, kde je slušný výběr kalhot standardních velikostí (nutno říct, že pro dlouhány je to horší, spíš si vybere krátkonohý tlouštík) a takřka nepřetržitě tam mají nacpaný štendr se zlevněnými modely. Vybírali jsme mezi barevnými džínami a chinos, a první v pořadí byly béžové - béžové kalhoty a tmavě modré sako jsou jedna ze základních kombinací. Vybrali jsme jedny chinos v tmavším béžovo-okrovém odstínu. Víc času nebylo, takže pokračování příště.

Kamarádovi se natolik zalíbil jeho manšestrový blejzr, že se rozhodl zcela zavrhnout mikiny a nahradit je volnočasovými saky. Potřeboval také letní boty, a aby toho nebylo málo, na konci června ho čekaly dvě svatby. Ve skříni mu pořád visel jen ten starý oblek s příliš dlouhým a příliš těsným sakem, a  němu kravata vzor "po slepém dědečkovi".

Koupil si ještě jedny kalhoty, plátěné ve světlé režné barvě, vhodné i do teplého počasí. Zalíbilo se mu totiž zase jedno sako - modrobílá melírovaná lněná směsovka, podobná košilové látce chambray:

Sako bylo bez podšívky, tedy letní model - a nutno upozornit, že lněné látky se mačkají a je proto potřeba počítat s tím, že sako bude mít mírně pocuchaný vzhled a většinou je nutné ho občas "přežehlit" párou. A v autě vždycky sundat!

K béžovým, krémovým a khaki kalhotám se kromě modré hodí také šedá, někdy i černá; k modrému saku mohou být šedé kalhoty; modré, jsou-li kontrastní (k tmavě námořnicky modré světlou blankytnou, světlejší denim atd.); zajímavá je kombinace s bílou nebo červenou v rumělkovém nebo cihlovém odstínu.

Další tip pro nákupy: nevíte-li si rady s barevnými kombinacemi, vezměte v obchodě třeba kalhoty, obejděte s nimi stojany se saky a přikládejte. Jestli nemáte cit pro barvy, vezměte si s sebou někoho, kdo ho má. Vhodné kombinace si opět zapište nebo vyfoťte. Spousta inspirace je také na internetu, například na Pinterestu. Pánská kombinatorika je jednoduchá, a je-li někdo tupější na barvy, může zkrátka postupovat podle osvědčených pravidel. Kreativní typy si k tomu vymyslí vlastní pravidla.

Protože kamarád pořád nosil sako s obyčejnými tričky (tu a tam s tou jedinou proužkovanou košilí, nebyla-li zrovna v prádle), zaměřili jsme se i na tento problém. Tričko se sakem je takový studentský model, a ačkoli může vypadat dobře i na dospělém muži, většinou to není nic moc. Nemluvě o tom, že je to opravdu hodně casual. Pokud muž nechce pořád nosit košile, můžete zkusit jako kompromis polo trika. My jsme nakonec vybrali dvě, plus jedno čistě bílé obyčejné tričko; a pak ještě dvě košile v Marks & Spencer, neboť kamarád projevil zájem podívat se taky jinam než do Peeku. V M&S jsme rovnou vyzkoušeli i několik obleků, stejně jako v případě zimních bot spíš proto, aby se kamarád seznámil s různými střihy a barvami. M&S má čtyři základní střihy: regular, tailored, slim a super slim. Regular je očividně pro objemnější pány; ačkoli kamarád není hubeňour a má mírně založeno na budoucí bříško, regular mu nesedí ani náhodou. Když je mu sako akorát v ramenou, vypadá zezadu jako vlající plášť superhrdiny. Tailored je mírně projmutý střih, ale i ten byl moc volný. Teprve slim seděl, i když ne úplně dokonale - něco mezi tailored a slim by bylo to pravé. Super slim je ještě štíhlejší.

Na boty už popravdě nějak nebyla chuť, ale kamarád to chtěl vyřešit a byl i rozhodnutý, jaké chce: hnědé klasické polobotky, které by se daly nosit i k obleku. Tušil, že bude stejně potřebovat ještě černé, a na horké dny si chce pořídit sandály, kterými by nahradil vysloužilé šedohnědé TO, které má v botníku.

Koupil nakonec v Humanicu tyhle koňakové kožené Bugatti. Od té doby už si na chození v "oblekovkách" zvykl, líbí se mu, jak dobře to vypadá i s jinak obyčejným outfitem (kalhoty, rozhalenka), takže až se prý rozpadnou, pořídí si nějaké lepší. (Byl se podívat v Le Premier, takže je jasné, odkud vítr vane.)

Na oblečení nakonec padlo cca 4300 Kč, boty stály asi 2700, což je za model této kvality na můj vkus trochu moc, ale znáte to - když už vás to nakupování moc neba a lepší možnost je v nedohlednu, mávnete nad tím rukou (a odůvodníte si to tím, že jste ušetřili na zlevněných kalhotách).

Oblek

Oblek si kamarád vybral sám podle mých rad, jen si ho nakonec netroufl koupit, takže jsem mu věnovala ještě chvilku času. Šli jsme najisto, jen se mi v obleku ukázal a nechal si ho schválit. Stejný střih byl dostupný v tmavě šedé, černé a módní sytě tmavě modré. Můžete si tipnout, který vyhrál. Nebyla jsem proti, protože se mi tato barva na mužích líbí a je dostatečně formální na svatbu i na důležitější firemní jednání. Samotné kalhoty i sako se pak dají nosit v různých kombinacích. Bílou košili z pěkného materiálu (jemného bavlněného kepru) si kamarád koupil sám. Protože kravatu využije jen výjimečně, koupil si na eBay pár nekomplikovaných základních modelů.

K modrému obleku lze nosit hnědé i černé boty, ale kamarádovi se tak nějak víc líbily černé, a kromě toho chtěl ještě jedny polobotky, protože chodíte-li pořád jen v jedněch, brzo je zničíte. Koupil si pěkné hladké boty v Geoxu, prý ho tak trochu ukecala prodavačka, že jejich speciálních prodyšných podrážek nebude v létě litovat - a poté, co je měl několikrát na sobě a mohl je srovnat s těmi hnědými, hlásil, že je to opravdu znát.

Objevil i kouzlo barevných ponožek a s ním Happy Socks, Socks in Box a Grapenger, kde si koupil jedny žluté proužkované ke žlutému svetru a jedny puntíkované, neboť na vyloženě výrazné modely nemá nervy. Což je samozřejmě v pořádku. To, že jsou v módě barevné ponožky, neznamená, že je na klasice něco špatného. Špatné jsou jen vytahané fusekle z tržnice :)

Oblek stál kolem 4000, boty cca 3500 Kč, ponožky necelých 200 korun za pár a kravaty kolem 50 korun za kus.

Poslední, co kamarádovi chybělo, byly čistě letní boty. Poradila jsem mu, ať to vyřeší nějakými levnými plátěnkami ve stylu conversek, takže si koupil v Deichmannu kecky za pětikilo, mají jich tam dost:

Pokud bude chtít, může si časem pořídit nějaké semišové mokasíny nebo jiné tenisky. Protože rád nosí sandály a nehodlá se jich vzdát, pokračuje v pátrání po nějakém hezkém modelu, což je nadlidský úkol - zvlášť když nemáte rádi žabky a pantofle. Ale úplně beznadějné to není:

Na fotce jsou - v pořadí, jako byste četli - sandály Clarks, Clarks a ještě Clarks, Zign, Dr. Martens a Vagabond.

Hlavní je, že už má doma prakticky všechno, co potřebuje pro to, aby vypadal jako muž - navíc hezky oblečený muž - a ne jako zastydlý puberťák. Tedy padnoucí košile, trička, kalhoty, saka, boty a doplňky v osvědčených barvách a přiměřené kvalitě.


Shrnutí

Když všechno sečtu, vychází mi přibližně 24 000 korun za solidní základní šatník na léto i zimu, ve kterém se dá vymýšlet spousta kombinací.

Nerada bych se dohadovala, jestli je to hodně peněz nebo málo. Mně to přijde dost málo, když se podívám, co všechno jsme nakoupili; výdaje také byly rozložené do zhruba pěti měsíců. Kamarád nepatří mezi ten typ ajťáků, kteří vydělávají 50 000 čistého měsíčně, ale vydat během pěti měsíců 24 000 za oblečení a boty pro něj není likvidační, zvlášť když ví, že je to jednorázové - mnohé z nakoupených věcí mu vydrží několik let (oblek, boty). Počítá ještě s větším výdajem za sandály a tašku (věci nosí po kapsách, jako pracovní používá běžnou černou textilní tašku na notebook, už poněkud obnošenou), jinak už si chce jen podle chuti dokupovat trička, košile nebo kalhoty, např. kraťasy nebo košili s krátkým rukávem na léto - chce se znovu podívat do Zary, kam jsem ho navedla, protože momentálně mají lněnou kolekci pro muže. Zároveň jsem ho upozornila na nástrahy slev a poradila mu, ať si dává pozor na svou oblíbenou modrou: nechť si klidně kupuje další modré věci, ale vyhne se outfitům "tón v tónu". Modré kalhoty + modré sako + modrá košile, je-li každý kus v jiném odstínu, nevypadají dobře.

S novým šatníkem je spokojený a zatím nemá ambice zaměřit se na oblečení víc. Detaily jako kapesníčky do saka, kravaty, výstřední barevné kombinace, fazón a střihů apod. neřeší, zalíbily se mu jen barevné ponožky. Kromě těch zmíněných, které si koupil, by si ještě rád pořídil jednobarevné - červené, modré - a zkusil je zkombinovat se stejně barevnými tkaničkami, což prý viděl na jedné svatbě, kde byl jako host, a zalíbilo se mu to. I na kapesníčky už se ptal, ale zatím používá hlavně detail, který do sak zabudovávají výrobci - vzorovanou podšívku kapsičky, kterou lze povytáhnout, čili takový instantní kapesník.

Při oblékání většinou používá osvědčené kombinace, které jsme spolu sestavili. Naučil se víc dbát na kvalitu a ví, jaké věci se dobře nakupují v secondhandu. Konstatoval, že na pohodlí nijak zvlášť neutrpěl. Do přírody pořád chodí v tričku a mikině, v práci ho výměna trička za polo triko nebo košili nijak neomezila, v kalhotách se cítí stejně jako v džínách, ne-li lépe (v teplém počasí oceňuje vzdušné plátěné kalhoty). Ani na saka si nestěžuje. Vybrali jsme správnou velikost, takže se sako při běžných pohybech netáhne, ani nikam nepadá. V okolí se setkal zatím pouze s pozitivními reakcemi (nepřekvapivě hlavně od žen), jen jeden kolega měl snahu si ho dobírat, ale tím se nenechal rozhodit. A mužským čtenářům MP vzkazuje, aby se taky nenechali a šli do toho :)

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
RenataRen
466 příspěvků 30.06.16 22:49

To je fikce nebo realita?:-)

 
Shiro
354 příspěvků 30.06.16 22:59

No jestli ta famme kterou máme chercher byl někdo jiný než naše Ada (protože nakupování s vlastní holkou je vždycky utrpení) tak to bude realita.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 30.06.16 23:45

Jde o jinou slečnu. Ale chodila jsem/chodím nakupovat i se svými muži a nikdy netrpěli. Musí to ovšem být opravdu nákup jen pro ně, žádné „když už jsme tady, tak já si vyzkouším…“

 
Shiro
354 příspěvků 01.07.16 10:59

Gratuluju, jste první, kterou znám, která pochopila zásady nakupování s chlapem.

 
Eastwood
7 příspěvků 01.07.16 14:36

Web sleduji dlouho, do diskuzí nepíšu, ale tohle je svatá pravda. :))
To dám doma přečíst jako návod. Díky

 
isko
511 příspěvků 30.06.16 23:51

To bude jiná realita.

 
LudmilaCecílie
138 příspěvků 01.07.16 20:06

To má úplnej happy end! Je to skoro až dojemné, jak hezky kamarád potom už sám odhadoval, co se k čemu hodí a chtěl si sám kupovat další hezké věci! Kéž by to vždycky dopadalo takhle dobře! Díky za pěkný článek, Ado!

 
Shiro
354 příspěvků 30.06.16 22:57

Ah, tohle je ta pánská verze nakupovacího článku kterou jsem žádal, děkuju.

 
mitrid
15 příspěvků 30.06.16 23:36
Obměna šatníku

Taky bych potřebovala vyčistit šatník, už jsem přemýšlela, že to hodím na hromadu a podpálím a začnu načisto, alekdyžvidím, kolik stojí obléknout slušně muže, tak asi zůstanu u svého archeologického přístupu. Případně do sebe někdy vklopím lahev whiskeya prohážu to.

 
Betynka02
379 příspěvků 01.07.16 07:01

@mitrid
Investovaná částka mi přijde adekvátní. Myslím, že kvalita pořízených věcí se odrazí na jejich životnosti!

Stále se nemůžu zbavit pocitu, že dámské zboží jsou ve valné většině HADRY a nakupování je detektivní činnost. :-(

 
kobylkalucni
70 příspěvků 01.07.16 11:22

@Betynka02 Přesně tak, přijde mi, že pánská trička i košile mají daleko větší gramáž než dámská v tom samém obchodě za podobnou cenu ( a s poloviční velikostí ).

A pocity se spálením šatníku mám taky. Rotují u mě dvě schémata:

Nemám co na sebe - jdu do obchodu - je mi líto za kvalitní tričko dát litr - jdu do jiného obchodu - dám za „budiž no…“ tričko tři stovky - po chvíli se vytahá - nemám co na sebe.

Nemám co na sebe - jdu do sekáče - najdu tam kousek " ale celkem jo" - doma zjistím „ale celkem ne“ - věc putuje do charitního kontejneru - nemám co na sebe

Adooo, síím, nemáte čas i na mě? ;-)

 
MP scully  06.07.16 19:45

Když jsem se stěhovala ze zahraničí a musela jsem šatník fakt hodně proházet, tak jsem pozvala kamarádku, která módě rozumí. Otevřely jsme si lahev vína a probíraly kus po kusu - chce to ale natolik upřímnou kamarádku, že člověku řekne, v čem vypadá tlustý, co je dávno out, a co si naopak nechat…s její pomocí jsem toho vyházela asi tak polovinu a popravdě se mi po žádném kousku od té doby nezastesklo. Spíš bych po dítěti tuhle ozdravnou kúru potřebovala znova :)

Příspěvek upraven 06.07.16 v 19:45

 
Betynka02
379 příspěvků 01.07.16 06:55

Tenhle článek jsem přečetla s chutí a až do konce. :-) Kamarád Adě určitě děkuje za čas, který mu věnovala a my za článek a obrázky!
Super návod, dobré tipy, díky! ;-)

 
Alterations
533 příspěvků 01.07.16 07:23

Mně se článek moc líbí. Podobně se starám o svého manžela a trochu i syna. Barevné ponožky a svetry jsou hezké. Také se mi letos líbí barevné pánské kalhoty, hlavně tmavší červené. Jen si vůbec nedovedu představit nový vlněný nebo i bavlněný pánský svetr ze secondhandu za padesát korun! Podobné „úlovky“ mne stály 800,– a 900,–Kč.

 
Monulinecenka
86 příspěvků 01.07.16 07:30

Odkaz na článek posílám svému příteli, ajťák, oblečení v současnosti přesně takové, ale úplně přesně, jako je popsáno na začátku článku, jen krom tenisek nosí v zimě pohorky. :D Přál by si občas vypadat reprezentativněji (sám řekl, že si vedle mě občas připadá jako „šupák“), ale zatím zůstalo pouze u slov. Třeba ho tohle nakopne k nějaké akci. :)
Takže díky za článek.

 
LucaLuca
51 příspěvků 03.07.16 23:08

Tak to máte dobrý. Mně řekl, jestli bych se JÁ JEMU nechtěla přizpůsobit. A to jsem měla pouze sukni, tričko, baleríny (žádné éterické šatičky ani štekle). Nějak nevím, jak bych k tomu napasovala pohorky.

 
Lola  01.07.16 09:22

Jako oblékací manažerka tří štíhlých až velmi štíhlých mužů ve věku 43, 17 a 15, o výšce 198, 188 a 180 navrhuji do kamene tesat tuto pasáž, týkající se kalhot: nutno říct, že pro dlouhány je to horší, spíš si vybere krátkonohý tlouštík.
Zvlášť s tím nejmladším, kterého Hospodin původně tvořil jako záchodového pavouka, ale na poslední chvíli si to rozmyslel, to bývá dost hustá kovbojka. Ultra slim fit kalhotami poměrně hojně disponuje H+M, ale bohužel už z jejich nabídky pomalu rychle vyrůstá na výšku.
Košile si manžel nechává šít, protože předělávky by stejně nikdy nebyly to pravé a ani poměr cena/výkon by to neospravedlnil.

 
Cupíto
49 příspěvků 01.07.16 09:28

Hezký článek :) Máme za sebou něco podobného. Když jsem před lety poprvé viděla svého manžela (tehdy student technické VŠ, dnes programátor), měl na sobě černé dříny mrkváče, černé prestižky a nějakou příšernou tmavě zelenou mikinu. Tehdy jsem si říkala, že tady bude hodně práce :D Ale po těch letech jsme se z toho chvostu naštěstí dostali :)

Příspěvek upraven 01.07.16 v 09:29

 
kolúch
445 příspěvků 01.07.16 09:28

Dĺžky sú u reťazcov všeobecne problém, už aj u dámskych vecí. Výška populácie ide hore a oni šijú dĺžky ako pre Aziatov. Chápem, že ušetria na materiáloch, ale kto nosí tie haldy bábikovských oblečkov čo vyprodukujú to nechápem.

 
viktorka_od splavu
7438 příspěvků 01.07.16 09:52

@kolúch hlavne ten predpoklad - kdyz uz je dlouhej, bude urcite i tlustej -grrr

 
Ascari
315 příspěvků 01.07.16 10:16

Výborný článek a super nákup. Ale i tak mám dojem, že těch „kombinací“ zase až tolik není, když třeba uvážíme počasí, míru formálnosti ten či onen den (pracovní schůzka vs. celý den za stolem) atd.

Hodně by mě zajímal názor zde přítomných pekelnic na „četnost střídání“ oblečení. Jestli má chlap tři hezké/kvalitní svetry z Peeku, tak to prostě na podzim vychází tak, že během jednoho týdne si některý vezme dvakrát, byť s jinou košilí (jestli je to véčko). Je to ještě OK, nebo už ne? Já mám třeba podzimních svetrů použitelných do práce pět (z toho čtyři z Peeku, různé značky), ale i tak mám často dojem typu „tenhle jsem měl před třemi dny, to je moc brzo“.

 
jiturka
60 příspěvků 01.07.16 21:42

Někdo to řeší víc, někdo míń. Mám docela kompaktní šatník (a ubývá) a občas se mi stane, že je plný prádelní koš, zrovna se do praní nemohu/nechci pustit a tudíž mi zbyde omezený výběr. Nemám problém si vzít stejné šaty 2× do týdne, zvlášť když je mám ráda. A kolegové (chlapi) by si možná všimli, kdybych chodila v tom samém celý týden.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 03.07.16 22:00

@Ascari,

tak za mně je ten příklad střídání oblečení úplně v pohodě. Upřimně by mě to nepohoršovalo ani u muže, ani u ženy pokud se jedná o typ osobnosti, která větší šatník ani nechce protože by ji prostě nebavilo pořád něco vymýšlet. Mně osobně by takový šatník po chvilce nudil, já mám to vymýšlení outfitů tak trochu jako koníček, ale pro jiného to může být otrava. Pokud ten dotyčný/á chodí hezky/kvalitně oblečený a upravený nemám potřebu řešit zda má na sobě jeden svetr 2krát do týdne.

 
Cornero
386 příspěvků 06.07.16 12:46

U svetru bych to neresil. Svetr beru jako prostredni vrstvu odevu tj. nemusi se stridat denne jako 1. vrstva (triko, kosile) na druhou stranu to neni posledni vrstva (kabat) kterou clovek nosi treba denne ale ve vysledku pokud nekdo prijde v jednom svetru v pondeli a ve ctvrtek tak v tom nevidim problem zvlast pokud k tomu ma treba jine kalhoty, kosili apod.

 
Bugatti
4052 příspěvků 01.07.16 11:02

@Lola Ani s krátkonohými tlouštíky to není žádná hitparáda. Sehnat slušné kalhoty na výšku 175, aby se nemusely (moc) zkracovat dá taky zabrat. Ono se řekne, že zkrátit jdou kalhoty vždycky, jenže ony pak nesedí celkově; rozkrok je příliš hluboko. Řekla bych, že pánské věci se obecně šijí z lepších materiálů. Sehnat pánskou košili z kvalitní bavlny není problém (problém je spíš, aby dobře seděla), sehnat dámskou halenku z téhož materiálu (a navíc se záševky na správném místě) je běh na dlouhou trať. Pánské letní kalhoty z bavlny jsou běžně k dostání, dámské mají téměř vždy příměs polyesteru.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 01.07.16 11:12

„Nákupy pro chlapy jsou lehce nudnější, avšak příjemně jednodušší.“

Hahahaha! :D Chcete půjčit jeden exemplář - 2 metry na výšku, 94 kg a velikost nohy větší 46?

 
vendousek
11 příspěvků 01.07.16 12:01

Nebo můj exemplář: výška 172, váha 59 kg, velikost nohy 38…a do dětského oddělení ho nedostanu:-)

 
Bender1
121 příspěvků 01.07.16 13:27

@vendousek Mám skoro podobné parametry, kromě velikosti nohy a zatím dětské oddělení nebylo třeba :D

 
LucaLuca
51 příspěvků 03.07.16 23:11

Dětské boty jsou do 35. Zrovna jsem řešila synovu 36 - 37, skončil s dámskými outdoorovými botami…

 
Umbrielle
3 příspěvky 02.07.16 10:29

196cm,145kg, 47 noha :D kde nakupujete kalhoty? Protoze mam pocit ze kromne skinny „ukaz koule“ pro lokalni hipstery se uz normalni strih kalhot ani nesije, nejvetsi kalhoty v MaS mu nejsou pres koleno, a to ma nohy svalnate ne tluste.

Edit : jinak prispeju svoji troskou do mlejna - Charles Tyrwhitt, neuveritelny vyber velikosti, strihu i delek koncetin, kvalita super, premium vypracovani, obcas super slevy pri odberu vice kusu. Fakt doporucuju. A maji tam i kosile pro zeny aby se nereklo, taky uzasna kvalita a spracovani, akorat maly vyber :D

Příspěvek upraven 02.07.16 v 10:32

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 02.07.16 11:14

Upřímně? Teď už asi 3/4 roku nemůžeme žádné sehnat, takže nosí ty, co jsme nakoupili předtím. Má délku 36.

 
Canavi
224 příspěvků 01.07.16 12:08
Chci nakupovat jako chlap!

Jakmile mi něco sedí, sluší, neobsahuje to polyester a mám na to, tak to okamžitě beru. Stejně mi nestačí obejít tři obchody. Kolikrát běhám celý den a výsledkem jsou akorát bolavé nohy.

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 01.07.16 13:32

Jinak mi připadá, že kupovat barevné ponožky k lacinému obleku a laciným (a lacině vyhlížejícím) botám je zbytečné upozorňování na nekvalitu ostatních složek oděvu. Podle mě by se v začátcích měl držet spíš klasiky.

 
JankaM
254 příspěvků 1 inzerát 01.07.16 13:53

Také bych byla ráda, aby se muž lépe oblékal. Ale JAK ho dostat do obchodu? To nejdřív musím neustále zmiňovat, že nebudu žehlit pořád dokola jeho 4 letní košile, že musíme koupit nějaké další. Pak ho téměř doslova dotáhnout do CA, HM nebo Reserved a nechat ho vybrat nějaké 4 exempláře (sám netuší jakou má velikost) a zkusit, případně přinést větší nebo menší a pouze přitakávat a chválit. Dvě si tedy vybere hlavně proto, aby měl splněno, zaplatíme a jdeme. Když se pokusím navrhnout, že se podíváme ještě na kalhoty, trička nebo cokoliv jiného, je to rázně odmítnuto a dalšího půl roku už do obchodu nejde. Naposledy jsem mu koupila košili sama, až po 3 DNECH si ji zkusil a řekl že je malá, takže jsem ji byla vracet a nemá opět nic. CO S TÍM?

EDIT Myšleno jako samostatný příspěvek, špatně zařazeno.

Příspěvek upraven 01.07.16 v 13:54

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 01.07.16 14:21

Nechat ho, aby se oblékal sám? Ať si pere a žehlí?

 
-Anna-
186 příspěvků 02.07.16 20:24

Mluvit s dotyčným o tom, proč lidé vzhled, oblečení a hygienu považují za důležité věci, pohovořit o tom, že oděv je součástí kultury, historie, výtvarného umění a sebeprezentace, zmínit, že lidé se podle vzhledu hodnotí i kdyby to zapírali a dělali to jen podvědomě, osvětlit, že ošuntělé a nepadnoucí oblečení z nikoho hlubokomyslného filosofa nedělá…
Pokud s dotyčným hovořit nelze, zamyslela bych se nad tím, jaký smysl takový vztah má…

 
Bugatti
4052 příspěvků 01.07.16 15:21

@JankaM Když muž něco potřebuje na sebe, jdu do obchodu udělat předvýběr. Pak ho zavedu tam, kde jsem vybrala dva až tři kousky. Většinou si koupí hned ten první nebo druhý, třetí už si zkoušet nechce a jít jinam už vůbec ne. Stejně si musí nechat udělat drobné úpravy (zkrátit nohavice a rukávy). Košile nakupujeme většinou v Rakousku. Vtáhnu ho do obchodu a začnu jásat, že to tam mají levnější než u nás. Vzhledem k tomu, že si od předloňského nákupu už ceny nepamatuje, nakoupí si košile/trička na další dva roky.

 
XIII
36 příspěvků 01.07.16 15:33

Celková suma „za šatník“ se mi jeví adekvátní, ale např. ty ponožky za 200 mi připadají lehce přestřelené. Za tu cenu očekávám minimálně tři páry. ;)

Akorát furt nevím, co má v dnešní době dělat chlap, kterému se eklujou límečky, knoflíky a kravaty, ale nechce do saka tahat tričko. V mládí jsem to řešíval rolákem (béžovým, velbloudím), ale to byla jiná doba… dělají se vůbec ještě dneska roláky do saka?

 
Bender1
121 příspěvků 01.07.16 15:52

@XIII Mám podobný názor s položkami ale ve výprodeji se daji sehnat podobné už za rozumnější ceny. Roláky jsou, ale špatně se shánějí v kamenných. Teď to bylo ve více obchodech (na e-shopech) v zimě, jestli mě nemate paměť.

 
Marvie
80 příspěvků 01.07.16 16:40

Tohle je právě to peklo, mít doma chlapa s dobrou konfekční velikostí, kterému tolik sluší košile a dobře by se na něj shánělo jakékoli oblečení, ale on i tak pořád bude zatvrzele trvat na tom tričku s Darth Vaderem! Dám mu tenhle článek přečíst povinně :D

 
Agraynel
9 příspěvků 01.07.16 20:37
...

Článek je sice dobře psán a dobře se čte, ale mám trochu jinej názor… ano, mám doma taky ajťáka, ale zamilovala jsem se do dlouhovlasýho aj´táka v černým nosícího tričko s Garfieldem a rozhodně ho nebudu nutit nosit konformistickej průměrnej chlapskej styl (i když když se jeden koukne na průměrnou uniformu modré džíny a tričko, tak tohle až tak průměrný nebude, ale víte co myslím :D ) naštěstí si u nich ve firmě nehrajou na nějaký oblékání, když jsem jeho spolupracovníky viděla, vypadali všichni prostě svý a to se mi na lidech právě líbí - že jsou svoji… a že to obsahuje tričko s Dart Vaderem?? No a?? Hlavní je, že to ladí k sobě, je to kvalitní a je to čistý :D ale pokud s tím přišel onen kamarád sám, tak je to taktéž jeho věc, ale když čtu ty reakce tady, nikdy bych nikoho neměnila a to ani co se oblečení týče (Pokud to samozřemě není špinavý a rozthanej hadr, to už je věc jiná :D )

 
Marvie
80 příspěvků 04.07.16 19:01

@Agraynel V podstatě souhlasím, ale asi jen v určitém věku. On ten šarmantní muž s komiksovou postavou na triku a v keckách začne přeci jen vypadat kapku hloupě, když už má plešatou polovinu hlavy, maličko pupkatí a fotrovatí a na první pohled má dávno po třicítce…

 
aelirenn
21 příspěvků 05.07.16 22:21

Cítím to úplně stejně. Asi by se mi vlastně nelíbilo, kdyby se můj chlap najednou z ničeho nic začal oblíkat podle tohohle článku (i když bych mu v tom samozřejmě nebránila, je to jeho volba) a už vůbec by mě nenapadlo mu to nutit, když se mu to nezamlouvá. Byla jsem k ruce, když mě požádal o radu, jaké oblečení pořídit do nové práce, pozoruju, že se jeho styl postupně mírně mění, ale zamilovala jsem se do dlouhovlasýho šermíře v džínech a triku s obrázkama a nedávalo by mi smysl ho nějak radikálně měnit, pokud on sám to nechce :)

 
Lakerol
28 příspěvků 01.07.16 21:08

Jaké máte zkušenosti s Celio?

 
jiturka
60 příspěvků 01.07.16 21:49

Slušné. Přítel tam dobrovolně nakupuje (a případně úspěšně reklamuje). Má od tam nějaké barevné kraťase a jednu košili, která je mu ale trochu malá. Myslím, že se mu líbí, že je to vyloženě pro chlapy, a že maj širší záběr.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 01.07.16 21:16

Super článek. Kam nám zmizela redakce, Zuzana, Andrea a další talenti?

 
Dahllie
2222 příspěvků 03.07.16 08:20

Ještě je vyvolávejte. Brr

 
viktorka_od splavu
7438 příspěvků 02.07.16 16:37

@Lakerol jediný obchod, kde jsme sehnali oblek do tanečních pro vysokého hubeňoura.

 
Rampepurdum
1 příspěvek 03.07.16 13:44

Milá Ado já bych vás tak potřebovala. Můj muž je sice učitel ale chodi do školy fakt jak supak…v šatníku sama trička sice bez napíšu nebo s lehkou grafikou.Bo dat za tričko víc jak 150 je zlodejna. Má dva obleky jeden ze své maturitní zkoušky a druhý ze svatby, které využívá tak 6 X ročně( ples, maturita, popř další Akce)ve skříni má dvě košile bílé, jednu neformální modrou karovanou.tu nosí k jeansum. Dvě s prouskem s dlouhým rukávem v bile a černé barvě. má dvoje kalhoty modre jeansy a druhe v divné zelené barvě. a zbytek jsou trika v modrých popř. Zelených barvách. Žádná saka krom obleku do toho mikyny ke kalhotám. žádná polo trika prý ho ten límeček znervoznuje. nevím co s ním nechci ho předělávat ale zároveň mě štve jak chodí má přece nějak vypadat když vystupuje před žáky. Je to dospělý chlap ale oblečením působí jako fousatejsi verze svých studentů. Mirka z Ostravy

 
ProfZav
99 příspěvků 03.07.16 15:55

Článek jsem si přečetla s chutí. Jen kompletně všechny sandály na obrázcích jsou podle mě prostě hnusné a díky Bohu za trekové sandály, které nosí můj muž.

 
Rezyna
495 příspěvků 03.07.16 20:12

@shanimplavky­nahrocha Mám to doma podobné.-)

 
JMaravelo
486 příspěvků 04.07.16 18:24

@-Anna- Tak je jistý že tohle kdybyste mi začala šroubovat do hlavy, tak to budu já kdo zváží jestli má ten vztah smysl ;-)

Z mého pohledu žádný tohle nucení nemá smysl. Smysl má ukazovat co se vám líbí za chodu, říct že v tom a tom vypadají ty chlapi fakt dobře, vypozorovat co se muži líbí a v rámci toho jako dárek třeba nakoupit vkusnější dražší variantu. Když nosí ošoupaný džíny, koupit mu ty 501 na který bude moct bejt hrdej, když nosí oversize xxl hnusnou košili, koupit mu košili co mu sedí a v bavách co on má rád. Vzít ho do obchodu jako byl Dum luxusní mody ať využije servis a pri zkouseni mu odbornice a ne vy řekne, jak by mela kosile sedet a v danou chvili se netvarit „ja ti to rikala“ ale sama delat ze vas to zaujalo a ze to pro vas je poucny. Podobny pristup jaky navrhujete cloveka akorat ponizi. Ne pro kazdeho je tohle prioritou a byl k tomu veden a pokud chcete aby se to zmenilo, tak ale timhle pristupem mu to ledatak zprotivite.

 
JMaravelo
486 příspěvků 04.07.16 18:30

@XIII nedělají a obecně se to považuje za nevkus

 
Dony Rafin
343 příspěvků 04.07.16 22:31

Pokud chápu správně, že to patří k těm rolákům, tak kde jste na to přišel, že se to považuje za nevkus?:-).
Podle mě to je velmi vkusné a vypadá to dobře.

A k článku: Normální muž, co se o oblékání trošku zajímá, si z toho nevezme vůbec nic, ale chápu, že to je pro začátečníky a souhlasím, že úplně na úvod tam pár potřebných informací je, i když jich tam i docela hodně chybí.

 
viktorka_od splavu
7438 příspěvků 04.07.16 18:47

@LucaLuca ale ne, třeba deichman má chlapecké do vel. 40. samozřejmě na výběr jsou troje tenisky a troje sandály, ale dá se.

 
LucaLuca
51 příspěvků 21.09.16 10:54

Fakt? Kožené, úzké? :-) To asi ne, že? :-)

 
Grossularia
3204 příspěvků 04.07.16 22:45

@Dony Rafin Rolák do saka - milovala jsem Profesionály, aach! :) Mně se to na mužích moc líbí, i když rolák v saku takřka nevídám, z čehož soudím, že to asi momentálně není in. A to značí, že to brzy přiletí jako prudce módní vlna, tak je dobré se roláky předzásobit:)

 
Dony Rafin
343 příspěvků 04.07.16 23:06

@Grossularia Není pravda, že to není in. Neboli to je tak tradiční kousek, že to je prakticky nesmrtelné a nikdy to ani nevymřelo, ale máte pravdu, moc to muži nenosí, čemuž tedy moc nerozumím, protože to vypadá velmi dobře. Ovšem, stejně jako u všeho, je potřeba to vše dobře nakombinovat, ale všeobecně je to taková nesmrtelná, dobře vypadající klasika, která nikdy nevymře.-)

 
JMaravelo
486 příspěvků 05.07.16 02:01

@Dony Rafin jako na mě se nehněvejte, sám tomu důvodu moc nerozumím ale prostě to tak je, roláky mají obecně špatnou reputaci (následující odkazy to jasně říkají přesto, že se roláku často zastávají)
 http://www.vogue.com/…shion-trend/

http://mobile.nytimes.com/…l-again.html

http://articlesofstyle.com/…on-the-race/

a náhodný blog
http://blog.badonlinedates.com/…lenecks.html

atd… jak vidíte objevila se (tak jako toho samého času teorie o návratu ponožek do sandálů) zpráva, že móda roláku se vrací, ale pochybuji, že tomu tak bude u mužů. Takže abych ale odpověděl, kde jsem na to přišel - tam kde na to, že se nenosí spona na kravatě a ony ponožky do sandálů, nevím, ale mám to za obecně známou informaci, i když k nám se to moc nedostalo ;-) Nemam potřebu se nad tím dohadovat, protože to nezastává muj osobní názor, pouze odpovídám na co jste se mi ptala a jestli mi nevěříte, můžete namísto toho poptat i jinde, ale doporučuji v zahraničí :-)

Příspěvek upraven 05.07.16 v 02:08

 
Dony Rafin
343 příspěvků 05.07.16 10:22

@JMaravelo To já se na Vás vůbec nehněvám:-). Můj „problém“ je, že se dle takových článků neřídím a řídím se dle toho, jestli to sedí nebo nesedí. A ono to sedí, ale stejně jako u všeho, jak jsem psal, chce to ten správný do toho správného odění a pak je to dobrý. Ale dá se to i hodně pokazit, jako se vším.

 
Cornero
386 příspěvků 06.07.16 15:03

V nedavnem clanku se tu psalo o basic moru a ted kdyz se chlapovi vybira satnik tak se to jen hemzi privlastky „jednoduchy, obycejny, neutralni“ apod. coz jsou jen jina pojmenovani pro basic. Na jednu stranu to beru protoze najit neco zajimaveho co by mi sedelo po vsech strankach je takrka nemozne ale na druhou stranu me to stve protoze chci nejakou osobitost. Tady jsou trochu zajimave akorat ponozky ale jinak je to basic basic basic tak doufam ze priste bude i pokracovani jak ajtakuv novy satnik dostal dusi

Příspěvek upraven 06.07.16 v 15:03

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 08.07.16 14:17

Pánskou a dámskou módu v tomhle nelze příliš srovnávat.

 
arwenn
426 příspěvků 07.07.16 15:50

@shanimplavky­nahrocha to mám doma taky :)) Džíny Wrangler s prodlouženou délkou, košile u švadleny a s botama našětstí není problém, má velmi úhlednou neširokou nohu :)

 
shanimplavkynahrocha
4409 příspěvků 07.07.16 21:10

No jo, když můj muž nemůže nosit do práce džíny… :D

 
Psisko
1 příspěvek 07.07.16 19:46

Co to je za cool sekáč, kde jsi sehnala ten svetr? :)

 
junm
1 příspěvek 11.07.16 19:14

Moc děkuji za výborný článek a jsem rád, že jsem z velké části postupoval stejně. Trochu jsem si připadal jako když se hovoří o mém výběru oblečení a barev. Miloš

 
Aija
35 příspěvků 15.07.16 08:23

To byl ale učenlivý žáček…Bez toho happykonce by to bylo stravitelnější.

 
Jarda.Be
1 příspěvek 17.07.16 13:01
.

Výborně, tohle je přesně ten typ článku, kvůli kterému se občas mrknu na tenhle web. Jsem taky od IT. Zatím hledám něco jak se dobře obléct, ale trošku méně formálně než je to v článku.

Nějaké tipy ke čtení?

 
JenikZHor
4 příspěvky 21.07.16 10:05
vyšší polobotky :))

„vyšší polobotky“

Jestli ony to nejsou „plnobotky“. Tzn. normálně boty. :D
(Angličtina užitečně rozlišuje boots a shoes, tohle jsou boots.)

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit