Proč mít rád české návrháře

31.03.15 | autor Ada

Česká návrhářská scéna, to nejsou jen okresní matloňové. Máme i svoji elitu, jen o ní neví tolik lidí - její návrhy totiž nejsou tak líbivé a univerzálně pochopitelné jako šlehačka z fuchsiového saténu.

Na nedávném Fashion Weekendu v Praze se sešla zavedená i novější jména z naší návrhářské scény: Klára Nademlýnská, Jakub Polanka, Petra Balvínová, Martina Špetlová. Určitě si projděte fotky z přehlídek na oficiálních stránkách akce. Takhle nějak by podle mě měla vypadat česká móda: kombinace minimalismu a odvážné hry. To první sedí naší povaze, to druhé se potřebujeme naučit. Laikovi by se mohlo zdát, že je tvorba designérů odtržená od reality, ale stačí se přestat bát a podívat se zblízka.

Když budete chtít ukázat českou módu někomu, kdo na experimentálnější pojetí reaguje úlekem, ukažte mu třeba něco z Tiqe. Modely Petry Balvínové jsou nositelné klidně „z mola rovnou na ulici“, jako třeba tento:

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/254/ed00bc12d36e4844925e969139736124.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…39736124.jpg

Šedá károvaná sukně je doplněná zlatými botami, které nejsou o nic výstřednější než běžně se vyskytující flitrové uggy nebo špičaté kozačky, ale rozhodně pobraly víc elegance; zářivě žlutý kabátek je vlastně docela minimalistický, se zajímavými, ale ne křiklavými střihovými prvky.

Gipýrská krajka je velmi aktuální, krajkové šaty jsou však obecně nadčasové, takže takovýhle model vydrží dlouho: rok, dva jako žhavý trend, potom jako klasika.

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/254/e5cb11cbfa7a21a5aaf3096360306311.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…60306311.jpg

Mimochodem, podle přístupu k trendům se také často pozná kvalita návrháře. Čtenáři Pekla znají oblíbenou mantru mizerných „oděvních ateliérů“, jež svůj odpor k trendům vystavují jako ctnost; obávám se, že je to obvykle způsobeno neschopností trendy sledovat a vhodně začleňovat do své tvorby. (Pokud to zrovna není obchodní tah, který má nalákat zákazníky rozhodnuté nenechat si nic diktovat od těch trapných teplých návrhářů z Paříže.) Je přirozeně potřeba umět rozeznat trend s potenciálem nadčasovosti od sezónního výstřelku, ale to pro někoho, kdo se v módě vyzná (a to dobrý návrhář je; jen ti špatní mají své pískoviště pečlivě izolované od okolního světa), není zase tak těžké.

Daniela Pešková jede na vlně tvarových experimentů a nových materiálů. Obojí se hojně vyskytovalo i v kolekcích na světových týdnech módy.

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/260/d6bcab43d16516835a95e7d48bec0148.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…8bec0148.jpg

Amorfní tvary, měkké sklady a nečekané barevné detaily - na dalším modelu kupříkladu tajemně tmavě zlaté - se nedají jen tak snést z mola na ulici, ale jsou pastvou pro oči.

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/260/a8535335ede01f4e170a99a68c3f5041.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…8c3f5041.jpg

Je to jako abstraktní obraz: v tom byste také nehledali nic konkrétního, ale obdivovali (nebo nenáviděli) jeho barvy, tvary či atmosféru. A stejně jako namalovat abstraktní obraz není tak jednoduché, jak si někteří myslí („to bych namatlal taky“), ani podobný model nevznikne jen prostým přehozením kusu látky přes modelku, i když to tak může vypadat. Schválně si to zkuste, uvidíte, že mám pravdu.

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/260/30bb4eecc4d0d38ceba8a97b2f38b546.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…2f38b546.jpg

Přála bych si, aby bylo ke koupi víc modelů s podobnými nápady a zajímavými tvary. Dají se navrhnout i ve velmi decentním provedení, které splní touhu po něčem výjimečném i po nenápadnosti.

Kolekce Martiny Špetlové je plná drobných geometrických vzorů a kombinuje neutrální odstíny s primárními barvami, jmenovitě žlutou a modrou. Pořád čekám, kdy Češi přijdou na to, jakou sílu mají výrazně barevné akcenty nebo doplňky a přestanou se jich bát.

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/265/f6fa2ab0b10c6422762f041b8a934caa.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…8a934caa.jpg
foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/265/eb46b8489f05a5523d34290ef65e1caa.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…f65e1caa.jpg

Většina českých návrhářů se vyhýbá barevným orgiím - když se podíváte na přehlídky z Fashion Weekendu, všechny jsou barevně převážně neutrální a výraznější odstíny z nich září jen tu a tam. Je to současný trend (na rozdíl např. od 80. let, kdy byly výrazné barvy na vrcholu popularity) a zároveň to očividně vyhovuje české nátuře. Můžeme se tedy inspirovat na domácím poli. Co takhle zahodit rádobyodvážné červené sportovní bundy a vzít si radši žlutý šátek? Nebo něco malachitového.

(Z kolekce La Formely.)

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/249/15a23f545a4069c9ee70751499c0e160.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…99c0e160.jpg

Velkým českým tématem je také ležérnost a pohodlí. Nesmrtelným argumentem o pohodlnosti se vás pokusí utlouct každý, komu se pokusíte vzít milované džíny a vykloktané tričko (a ne, nejsou to jen chlapi); a bohužel je pravda, že těžko dostaneme běžnou českou ženu do sukně a halenky, když řetězcové sukně nesedí v pase a halenky se pnou přes prsa. Naštěstí se i v maximálně pohodlném oděvu dá vypadat prudce stylově.

Model značky Chatty (návrhářky Anna Tušková a Radka Sirková) je esencí pohodlí: široké kalhoty, volný rolák, který zcela jistě neškrtí. Barvy: též nenápadné. Stylový rozdíl mezi tímhle a letitými bokovkami s tričkem: propastný.

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/251/c4b519bf03a56de8e68134b6803b11bc.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…803b11bc.jpg

Vrstvení ležérních kusů neutrálních barev je trendy. Úplety vedou a mnoho českých návrhářů je miluje (a umí s nimi skvělé věci).

(Z kolekce Lukáše Macháčka.)

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/259/d0edf91a4a84d698b4400d90ed94eed9.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…ed94eed9.jpg

Ležérnost a elegance vyzařuje i z modelů Michaela Kovacika.

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/255/32b38c9f8515edd69805c32a228ddd9f.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…228ddd9f.jpg

Jednoduché, monochromatické, rozevláté…

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/255/6375b651e6185c259e30fdc6597c234f.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…597c234f.jpg

Jediné, v čem přehlídkové kolekce z Fashion Weekendu poněkud kontrastují s obecnou atmosférou, je hravost. Mladí návrháři jsou hraví, chtějí experimentovat a objevovat. Hodně se to projevuje zvlášť v pánské módě, ve které nejsme zvyklí na žádné velké výstřelky, což designéry očividně provokuje.

(Z kolekce Petry Ptáčkové.)

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/266/0b47c4ecbc98571c3401e0bf461ad280.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…461ad280.jpg

Muži takovéhle věci nosit nechtějí, zvlášť ti čeští, kteří se bojí i učesat, aby je někdo nenařkl z metrosexuality. Ale nemůžeme jim to mít za zlé, v pánské módě prostě od dob Beau Brummella není pro přílišnou nápadnost a barevnost místo. O to zábavnější hrou se ovšem stává sledovat nápady návrhářů.

(Stinak - Vladimír Staněk)

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/258/02f839b3aa0917c6ac164be4985fa0a3.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…985fa0a3.jpg

Snad alespoň na barvy časem dojde. Výraznější odstíny modré už mnozí muži berou na milost, určitě postupně projdou i jiné barvy a na větších plochách, než jsou pásky a tkaničky od bot.

(Mirka Horká)

foto MBPFW, http://mbpfw.com/uploads/261/143c0dc50669bad1d590e88fbc3392dc.jpgfoto MBPFW, http://mbpfw.com/…bc3392dc.jpg

Naši návrháři nám mají hodně co dát a dělá mi nesmírnou radost, že se jejich řady stále víc rozrůstají a máme tak silnou mladou generaci.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Lucienka_M
216 příspěvků 01.04.15 08:40
Modrá je dobrá :-)

Ha, tu modrou, co je na pánských oděvech jsem si zamilovala, mám takové šaty.
A líbí se mi ten první kabátek - i v té výrazné žluté (ta je také podle všeho in).
A pak také ty pohodlné kalhoty.
Myslím ale, že se přeci jenom pomalu, ale jistě přístup k oblékání mění. Předevčírem jsem se byla podívat v M&S a viděla jsem několik žen, které si třeba kupovaly barevné trenchcoaty. V práci jsem si už dříve všimla (a to nedělám v žádném zahraničním podniku, ale ve školství), že několik kolegyň nikdy nenosí džíny a několik jich chodí jenom v sukni (elegantní a hezky padnoucí). Myslím si podle nich, že pekelným učitelkám v polyesterových svetříčcích a s květákem na hlavě už odzvonilo. Ono to také vede ostatní kolegy, aby se hezky, slušně oblékali.
Ale jinak jsem přesně ten skandalizovaný typ - pro mne vrchol pohodlí - plátěné kalhoty, triko a hnusosandály :-)V létě mě na výletech a na cestách v ničem jiném neuvidíte. (a ještě mám batoh na zádech)

 
smycka
42 příspěvků 03.04.15 12:58

Tak to me tesi, ze se u nas oblekani meni k lepsimu! Pri pohledu z ciziny se mi ale zda, ze tim jdeme proti celosvetovemu trendu:-) Na severoamerickem malomeste (coz v mistnich podminkach znamena velikost cca Brna), kde jedinym duvodem k zivotu je pomerne slusna univerzita, si to studenti na prednasky vali prevazne v teplakach (v zime zastrkanych do snehuli), obcas i v kalhotach od pyzama (tim nerikam, ze v tom samem odevu nutne i spi). Divky pak maji oblibene cerne bavlnene leginy, pricemz nejevi snahu vzit si k nim neco trochu delsiho, co by pri chuzi alespon symbolicky zakrylo poskakujici „ne-zrovna-zadecek“. Kdybych jen mela odvahu tady fotit (nejen na studentech), to by Modni peklo mohlo publikovat kazdy den a na ceske pomery poradne silnou kavu:-) Jo, a v televizi zrovna bezi reklama na dziny se sloganem ve stylu „kalhoty pro kazdou prilezitost/na cely den“ - „absolvujete v nich veceri v Hiltonu i horolezecky vystup“ (nebo je to u nas uz taky???). Zajimalo by me, jaka je realita jinde v zahranici? Muj pohled je velmi omezeny, ze sveho malomesta temer nevytahnu paty.

 
LCH  01.04.15 08:41

Mne se část tvorby českých návrhářů líbí. A je tomu i tady. Akorát by mohli opustit to čmárání po obličeji (protože se to teď ve světě dělá…), jelikož to již postrádá na originalitě. Ten model od La Formela mi trochu připomíná kolekci Ferragamo FW 15/16 a to české provedení se mi moc nelíbí. Ale to spíše bude otázka vkusu.

 
GIC
5 příspěvků 01.04.15 09:34

Díky za članek. české návrhaře sleduju už několik let a bylo mi líto, že zde věnujete prostor spiše těm „pekelným“. Mimo Prahu je ale docela problém se k jejich výtvorům dostat. Fandím hlavně Aničce Tuškové a za zmínku určitě stojí i její tvorba pro Pietro Filipi - dostupné a velmi příjemně nositelné. Byla bych rada, kdyby Ada zpracovala dopad tvorby českých návrhářů na české oděvní značky, třeba kolekce Silver line zníněné značky (k vidění třeba ve Vaňkovce)
rozhodně stojí za zmínku. Ale i kdybych se nedočkala, ještě jednou díky za tento članek. S jeho tvrzeními naprosto souhlasím. Nemáme se za co stydět.

 
DanaP
88 příspěvků 01.04.15 09:42
Utopenci

Modely se mi líbí. Proč ale modelky vypadají jako utopenci, které po měsíci vytáhli z nepříliš čisté vody?

 
coffin_of_me
8 příspěvků 01.04.15 13:19

Je pravda, že krom Kovacika mají všichni své modely na dámách ještě o trochu mrtvějších, než je zvykem ve světě…

 
DanaP
88 příspěvků 01.04.15 15:03

No, nejspíš to budou docela hezký holky, ale to líčení a účes (jestli se tomu tak dá říkat ) jim fakt škodí.

 
kolúch
445 příspěvků 01.04.15 18:40

Asi to bude tým, ze netreba vnímať krásu modelky, ale modelu.

 
DanaP
88 příspěvků 02.04.15 10:56

Jenže v tomto případě se tak leknu, že krásu modelu vnímám až na druhý pokus a to je špatně.

 
Pirek
6768 příspěvků 01.04.15 09:49

Bordó šaty od Kovacika! Krása!

 
Betynka02
379 příspěvků 2 inzeráty 01.04.15 15:21

@Pirek
Naprostý souhlas!!! :-)
A ještě beru: Model značky Chatty.

 
TheKlara
1 příspěvek 09.04.15 20:34

Ach ano, šaty od Kovacika a hlavně model značky Chatty! Já mám asi prostě slabost pro oblečení s širokým/volným rolákem, které už od pohledu vypadá maximálně pohodlně. Naposledy si mě takhle dostal kabát od Chloé (Fall 2014)

 
Verhro
630 příspěvků 01.04.15 10:27

Opravdu velice povedené.

 
Verhro
630 příspěvků 01.04.15 10:28

@Lucienka_M Tak na výletě bych Vám to asi nezazlívala :)

 
emef
2045 příspěvků 01.04.15 13:26

Vím, že se nesluší komentovat modelky, ale před fotkou té „Z kolekce Lukáše Macháčka“ mělo být nějaké varování. Opravdu mě vyděsila.

 
JarkaJ
285 příspěvků 01.04.15 15:45

Bohužel je to přesně ten styl, který já vůbec neumím nosit, i kdybych chtěla. Některé minimalistické, rovné modely mě zaujmou i v konfekci (třeba Zara), ale nikdy jsem si nic ani nezkusila, asi to vůbec neodpovídá mému založení. Já jsem tak na první dva modely, ale kdybych si vzala na sebe model Chatty nebo od Lukáše Macháčka (které se mi docela líbí a považuji za nositelné), vypadala bych v tom asi podivně - možná nesoulad mezi oblečením a typem nositelky.
Asi bych to měla aspoň vyzkoušet… Máte to také tak? Jinak souhlasím s tím, že by se měla více prezentovat zdařilá tvorba českých návrhářů i výrobců.

 
hanka.huskova
122 příspěvků 01.04.15 17:22

Můj problém s minimalismem je ten, že jsou to kousky většinou rovně střižené nebo nerespektující ženské tvary, a tak mojí klenuté postavě přidávají spoustu kil. Ale na těch hubených modelkách to vypadá pěkně.

 
vážný_zájem
113 příspěvků 03.04.15 10:15

Řekla bych, že je to přesně ten typ oděvu (snad s výjimkou Kovancikovy tvroby a těch krajkových šatů), které průměrný muž shledá absolutně ne-sexy. Může se mi to líbit a můžu to i nosit, ale do určitého věku se ta erotická funkce při hodnocení oděvu obtížně odmýšlí.

 
DanaP
88 příspěvků 03.04.15 12:37

Vždať se můžete jenom inspirovat - každá šikovná švadlena vám doporučí střih, který vám bude slušet inspirovaný modelem, který jí ukážete.

 
SagaN  01.04.15 18:19

Kromě toho Lukáše Macháčka to nemá vůbec šmrnc. Ostatní modely jsou jen rádoby zajímavé, ale nejsou pěkné ani inspirativní. Chybí jim to „něco“… jiskra či co.

 
benyka
4220 příspěvků 01.04.15 19:04

Já tedy nevím, ale s výjimkou Martiny Špetlové mi to připadá tak nějak všechno na jedno brdo.

 
linda147
59 příspěvků 05.04.15 22:29

Souhlas. Neříkám, že to není fajn, ale nemohu se zbavit dojmu, že to všechno už tu tisíckrát bylo a ještě tisíckrát bude.
Nemám pocit, že by české povaze byl blízký minimalizmus. V případě modních návrhářů to někdy, podotýkám"něk­dy",vnímám, jako snahu moc se s tím nepárat, prostě nápad bez řemesla a to je škoda.

 
Mishule_obecna
173 příspěvků 01.04.15 20:32

Tak nevím, sleduji Peklo už chvilku, tak se divím, že nikomu tady nevadí ŠPIČATÉ GUMÁKY na modelkách Daniely Peškové? Myslela jsem, že špičaté boty jsou tady obecně považované za peklo :-)

 
Fire-fly
21 příspěvků 01.04.15 20:32

Všema deseti beru Chatty a černozlaté a bordó šaty! :-)

 
RenataRen
466 příspěvků 01.04.15 20:35

Ach, ty fialové šaty…

 
Bugatti
4051 příspěvků 01.04.15 23:11

Mně se líbí ten modrý pánský kabát na posledním obrázku, ten bych nosila!
A ty vínové večerní šaty.

 
JarkaJ
285 příspěvků 02.04.15 09:35

@hanka.huskova To je výstižné, a ještě mě napadlo, že minimalismus si mohou dovolit spíš hezké (nebo alespoň zajímavé, výrazné) typy, kdy osobnost sama o sobě upoutá pozornost a jednoduchý model ji jen podtrhne. Kdyby si to vzala na sebe nějaká méně hezká - nebo spíše nenápadná, nevýrazná dívka, asi by ji to úplně srazilo.
To samé věk: nedovedu si v podobných modelech představit starší paní s nemodelkovskými mírami.

Příspěvek upraven 02.04.15 v 09:36

 
kolúch
445 příspěvků 02.04.15 10:27

Tie miery beriem, ale čo s tým má vek? Staršie dámy majú nosiť na hlave chochol z peria? Alebo niečo romantické s krajkami? Keď má na to kostru, minimalizmus forever…

 
hanka.huskova
122 příspěvků 02.04.15 16:58

Nemyslím si, že to má co dělat s krásou, výrazností nebo věkem. Spíše s typem postavy. A samozřejmě s osobností nositelky - ostatně jako oblečení obecně.

 
Evženie
168 příspěvků 03.04.15 19:55

Minimalismus sluší i baculkám, ale samozřejmě jiné tvary. Ne ty krabicovité, ty jsou opravdu jen na modelky. Vyvinutější ženy musí mít střih, který víc respektuje postavu, a víc přemýšlet u členění postavy. Ale už jsem viděla pár minimalisticky elegantních silných žen.

 
JarkaJ
285 příspěvků 02.04.15 09:38

@Mishule_obecna Mně vadí gumáky jakékoliv, natož špičaté, ale o ty tady přece vůbec nejde.

 
květinkam
15 příspěvků 02.04.15 10:46

Páni, můj oblíbený žloutkový kabátek je in a to ho mám ze sekáče :D

 
JarkaJ
285 příspěvků 02.04.15 12:34

@kolúch Vždyť nepíšu jen věk, ale věk spolu s nemodelkovskými mírami. Vyšší (ale hlavně štíhlá) šedesátnice, proč ne.

 
kolúch
445 příspěvků 02.04.15 12:48

Ak vymedzíme miery, netreba dodatkové +niečo. Potom môžme univerzálne dodávať miery +blondína atď.

 
Bugatti
4051 příspěvků 02.04.15 15:34

@JarkaJ Na ten modrý kabát bych si troufla i ve svém (důchodovém) věku a se svými mírami. A konečně i na ty vínové šaty (samozřejmě doplněno podpatky ve výšce, co nejvíc zvládnu).

 
Veroniq
263 příspěvků 02.04.15 16:18

Já si taky myslím, že minimalismus nemusí být vyhrazený jen pro určitou věkovou kategorii, ale možná ani není nutné ho vymezovat nutně mírami, jen si myslím, že čím dál je člověk od typizovaného ideálu, tím víc by se měl dívat na kvalitu a lichotivost střihu. Zrovna taková Zaha Hadid není ani mladice, ani není zrovna extra štíhlá, a na některých jiných obrázcích je to dost vidět. Jenže z ní cosi vyzařuje a možná jí až tak nevadí, že ji její oblečení velmi často vůbec nezeštíhluje.

Možná to není ani tak minimalismus, ale je to o sebevědomí (a v tomto případě určitě i penězích :D)

Jen chci říct, že minimalismus není nutně limitován věkem a postavou, ale spíš osobností nositele. Musí být vidět, že to tak chcete a že jste to vy :)

 
GIC
5 příspěvků 02.04.15 16:30

Souhlas. je mi pres padesat, 160 cm výšky a při těle. Přesto právě minimalistickou módu nosím, s oblibou kousky od A. Tuškové, a pokud si dovolím něco zdobnějšího, tak barevné vzorované hedvábné šátky a mírně extravagantní boty a kabelky. Výška je výhoda, ale jde to i bez ní. Vhodně zvolený tvar kabátu, kalhot a dalšího skvěle odvede pozornost od toho, co ukazovat nechcete. Je to věc osobnosti a sebedůvěry nejít s davem a možná i věku - nechtít za každou cenu prodávat druhotné sexuální znaky :-).

 
Morže
1091 příspěvků 02.04.15 18:23

Bože to zlatočerné pončo nebo co to je je pecka! Jinak podle mě to s módou u nás začíná být lepší si myslím.

 
Voldemortka
361 příspěvků 02.04.15 20:57

„Muži takovéhle věci nosit nechtějí, zvlášť ti čeští, kteří se bojí i učesat, aby je někdo nenařkl z metrosexuality.“ :D TREFA DO ČERNÉHO, bohužel tohle v Čechách bude ještě dlouho „trend“

 
MP scully  03.04.15 13:34

Asi jsem blazen, ale moc se mi libi ty modely, kde je jako zarivy prvek vyuzita zluta barva. Malokdo ji v tak vyrazne podobe nosi a je to skoda - hezci jarni a vesela barva snad vubec neexistuje. Pred par lety, kdyz jsem jeste zila v Recku, jsem si koupila zlutou kosili (ne svitive zlutou, proste klasickou, generickou zlutou) a nosila jsem ji na jare strasna rada a pritom jsem si nepripadala jako cvok - balkanci maji ale vseobecne radi vyrazne barvy, vyrazne strihy, proste takovy trochu „cikansky“ styl, nestydi se ho nosit a dokonale kaslou na to, co si kdo kde mysli. Loni v lete jsme se s manzelem vratili do Cech a zatim jsem nenasla odvahu si mou zamilovanou zlutou kosili oblect - bojim se, ze by se to tady nesetkalo s pochopenim. Taky mam zlute kalhoty (nenosim spolu se zlutou kosili, beru k nim bud cerne nebo bile vrsky) a ani ty jsem jeste neoblekla, opet z pocitu, ze se sem ta jasavost nehodi a lidi na me budou „divne koukat“…

 
coffin_of_me
8 příspěvků 09.04.15 10:47

Nosila jsem docela výrazně žlutou koženkovou bundu a s nepochopením jsem se nesetkala :) Sama mám spíš tu zkušenost, že když se mi někdo líbí, tak na něj koukám jak zařezaná, když mi přijde, že to přestřelil, tak se na něj stydím moc vyvalovat bulvy a radši se otáčím - tudíž to tak beru i zpětně, když koukají, jsou potěšení tím, co vidí. Kdyby nebyli, netroufnou si :D

 
JMaravelo
486 příspěvků 03.04.15 14:19

A já si řikal co ještě provedu s tou zlatou Montanou co mam ve sklepě xD

 
ip.kkk
94 příspěvků 03.04.15 14:48

Ten chlap v sukni je teda hroznej :D

 
Dita18
9 příspěvků 05.04.15 12:02
Lidé s nevkusem jsou ale všude

Lidé často nerozlišují mezi modely pro přehlídky a tím, co visí na věšáku. Přiznám se, že módu sleduji asi oproti jiným čtenářkám tady méně, nicméně hodně cestuji a můžu s klidným svědomím říct, že stran žen na tom češky zase tak špatně nejsou. Často tady čtu, jak hezky a nápaditě se ženy oblékají v Londýně nebo ve Francii, ale ono to zase tak žhavé není. Londýňanky si na sebe oblečou doslova cokoli, někdy se trefí, někdy ne, a pokud si člověk všímá, spousta z nich je oblečena tak podobně, že je jasné, že je to prostě jen trochu jiný trend než tady. A hlavně Londýn je Londýn, zajeďte si na anglický venkov a uvidíte tu změnu. Jak tu někdo napsal, třeba Američanky na malých městech, to je pro mě někdy opravdu silná káva. Zlaté české maloměsto, kde převážná většina žen bere v úvahu alespoň svou postavu, než si něco koupí. Mám ráda módu Korejek nebo Japonek, ale snad jinde na světě není móda tak uniformní. Někdy máte dojem, že vidíme jednu a tu samou dámu všude. Češky upřednostňují pohodlí, což je podle mě ok, pokud tím neztrácí ženskost, což se ne vždy povede :-)). Na druhou stranu, čeští muži toho mají co dohánět. Musím uznat, že tady bych argumenty na jejich obhajobu hledala těžko :-))

 
Oljí
15 příspěvků 09.04.15 13:56

Myslím, si, že jsou modelky velmi špatně nalíčené. Hlavně ten podklad. Kolem nosu jsou až bílé, nějak podivně se lesknou. Spíš to modelům škodí. Všimla jsem si totiž hlavně těch tváří než samotných modelů. :-(

 
rionka
27 příspěvků 10.04.15 08:54

Zelená! Více zelené. Odpárala bych ten rudý filc, nicméně zelenou, malachitovou, jedlovou, smaragdovou etc. potřebuju – udělejte někdo něco, ať je toho v obchodech o něco víc. (Ano, vím, že to sem píšu pořád, aspoň čtyřikrát ročně už od roku 2010, nemůžu si pomoct.)

edit: pardon, nemělo to být jako reakce na Oljí, někde se stala chyba. Co už.

Příspěvek upraven 10.04.15 v 08:55

 
mopsinka
9 příspěvků 10.04.15 14:20

Za mě nádherný…tvary, barvy, materiály i chlap v sukni.
Ale co jsem nějak nepobrala jsou švy na kalhotách u šedého modelu od Lukáše Macháčka… Ale možná jsem jen hnidopich a švy ven byl záměr.

 
GIC
5 příspěvků 17.04.15 07:24
HM Conscious exclusive

Je to sice trochu mimo téma, protože se nejedná o českou tvorbu a návrháře,
jiste rysy minimalismu by se nasly.
Co říkate na

http://www2.hm.com/…clusive.html

Nemam rada retezce, ale tohle se mi opravdu libi a materialove to vypada O. K. Je otazka, jak to bude vypracovane, to bohuzel z webu moc poznat nejde.

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Tak trochu jiná svatba

Chcete alternativní svatbu? Žádnou šlehačku na sobě ani v šunce,... Celý článek

Kde je dno českého návrhářství? (1.)

V Českých Budějovicích. Ani nevím, jestli mám pořád psát o českých... Celý článek