Putovní hrabárna

24.03.13 | autor Ada

Hradecká firma Marwil je jedna z těch, které provozují velké putovní sekáče: každý týden na pár dní zakotví v nějaké pronajaté hale nebo sokolovně, rozvěsí v ní pár tisíc kusů nejrůznějšího oblečení, po okolí plakátky a zákazníci se jen hrnou. Je to tak trochu nakupování a tak trochu sport.

Ospalé nedělní odpoledne je na hrabárnu jako dělané. Za špinavými okny bývalé výrobní haly textilního podniku, do něhož jsme jako děti chodili soudružkám švadlenám recitovat k MDŽ, fouká ledový vítr. Uvnitř je to lepší, ale stejně nechoďte moc nalehko, a hlavně si vemte něco, v čem se můžete otřít o zaprášené věšáky nebo sáhnout do hlubin hromady uválených svetrů. Některé kusy už toho mají hodně za sebou.

Typický návštěvník hrabárny neexistuje, chodí sem důchodci, maminky s kočárky, romská mládež i natěšené lovkyně. Někdo jde po tom nejlevnějším (ceny jsou cca od 30 do 250 korun, ve výprodejových dnech klesají až na 10 za všechno), někdo vyzobává, někdo se těší, jak si nalovenou hromádku doma přešije a upraví do originálních výtvorů. A někdo by sem nevkročil ani za nic, protože přehrabovat obnošené hadry se mu ekluje.

Dá se v hrabárně získat něco jiného než vytahané džíny a ožmolkované mikiny? (Příznivci sekáčů už nadšeně kývou, ano, já vím, že víte :) ) Dá: pobavení, poučení a sem tam i něco na sebe.

Značku Jobis matně znám z německé eBay, ale nic bližšího se mi najít nepodařilo. A zajímalo by mě to, protože tenhle nový, nenošený dámský kostýmek velikosti 38 je z velmi kvalitního acetátového saténu, jaký jsem ještě neviděla, o vypracování nemluvě. Moc ráda bych ho viděla na někom, ne jen na ramínku.

Najdete značkové věci, to jo, ale nečekejte, že vám budou samy padat do náruče.

A dost často se stává taky tohle: zasvítí na vás nadějná cedulka, ke které se šťastně rozběhnete...

...a on je to vytahaný hnědý svetýrek s výstřihem až kamsi, kvůli nešetrné péči dávno širší než delší.

A těch reliktů z let dávno minulých! Šusťákové soupravy, vydojené svetry, pestrobarevné sukně velikosti 52 do gumy:

K ní si můžete z opravdu široké nabídky vybrat vhodnou kredenc: pestrou, decentní, umělou, bavlněnou, velkou jako jeden stan, dva stany nebo tři stany.

Taťkovi vezměte tričko s vtipným potiskem, ať je Na růžku za hvězdu.

Ale zpátky k dobrým úlovkům. Některé věci se v hrabárnách vážně nevybírají dobře, třeba ta trička... pěkné a nevytahané aby člověk pohledal. Na druhou stranu si tu velmi snadno koupíte pěkné kalhoty, svetry, bundičky a vesty, i ta halenka se najde. Kabátků a sak jsem našla spoustu, někdo se zálibou v khaki stylu by určitě ocenil tuhle pěkně ušitou a neobnošenou bundu:

Smaragdové manšestrové sako mělo bavlněnou podšívku s kačery, jejichž zelené hlavičky s látkou barevně ladily:

Svetrů ze silné vlny jsem našla hned několik. Vlna je to poctivá, kousavá, často střižní, svetry esteticky většinou průměrné, ale takové, které opravdu zahřejí. Mít ve skříni právě takový, který se dá natáhnout na dvě trika, aby jednomu nebyla zima na procházce se psem nebo na bruslích na rybníce, je k nezaplacení.

V sekáčích vždycky koukejte na štítky. Berte oblečení do ruky, a kdykoli vás materiál zaujme, podívejte se, co to je. Za chvíli poznáte všechno jen po hmatu, některé materiály i okem; lze se posunout až na úroveň mistra degustátora, který vychrlí i složení směsovky včetně podílu jednotlivých součástí, případně původ a kvalitu nahmatané vlny. (A taky už vám nikdy neutečou kašmírové poklady, protože sáhnete a budete vědět.)

Tenhle svetr by se náramně hodil k tmavě modrým džínám nebo třeba červeným manšestrákům.

Kardigany jsou pěkné k oblíbenému retro oblečení, u vzorovaných si navíc můžete pohrát s barevným laděním (k tomuhle by se určitě hodilo něco fialového nebo žlutohnědého).

Našla jsem dokonce i prudce módní vzorované kamaše.

Na kalhotách v secondhandech mám nejradši pestrou škálu střihů, zcela běžně se tu koupí kalhoty do pasu, často jsou i střižené na úzký pas a širší stehna, což dneska v běžných obchodech skoro neseženete.

Máte taky svoje oblíbené putovní a sálové sekáče?

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Modo Diino
225 příspěvků 24.03.13 18:32

Jednou už jsem v takovém taky byla, vřele doporučuji :)

 
PartyLover
153 příspěvků 24.03.13 18:37

Na sekáče a „hrabárny“ musí být člověk vyzbrojen pořádnou dávkou trpělivosti, která ale pak přináší růže. :-)

 
sonije
28 příspěvků 25.03.13 11:32

Jj, minule jsem objevila krásné vínové kalohoty za 300,– nové ve výprodeji, převracela jsem je tak půl hodiny a nakonec jsme šla do sekáče, kde jsem za 100,– koupila dvoje jiné, jedny zimní s vlnou, jedny klasické šedivé.. A ty červené možná budou později, prodavačka mi je schová.. Ale co se týče triček, ty si převážně kupuji nové ve výprodejích, v sekáči na ně nemám štěstí.. A můj nej úlovek byl dlouhý švestkový kabát, úplně nový se zašitými kapsami za 180,– :-)

 
Parwi Nawari
347 příspěvků 25.03.13 11:35

Já jsem v sekáči objevila značkové jeansy, které stojí nové možná několik tisíc, za 89,– v akci…

 
LudmilaCecílie
138 příspěvků 25.03.13 17:14

Já mám zase to štěstí, že tam dělá babička brigádnici, takže tam chodíme ještě dřív než všichni ostatní a vyhneme se těm šíleným davům. Nebo nám babička rovnou nosí domů co si objednáme ;-)
Teď odtamtud mám černou jarní bundu z Promodu

 
petimax01  27.03.13 13:22

A jak zjistím kde a kdy ta hrabárna je..? děkuji

 
Oldyn
4468 příspěvků 24.03.13 18:39

Pokud je možnost, navštívím. Díky těmto „obchodům“ mám pokřivený názor na běžné ceny oblečení v normálním obchodě. Triko za 250Kč je moc drahé.

 
Bartesva
92 příspěvků 25.03.13 03:33

S těmi cenami to mám stejně ;-)

 
kočka Míťa
208 příspěvků 25.03.13 07:30

Přesně, proto se čas od času jedu podívat do " normálního" obchodu, abych se ujistila, že v sekáči to je nejlepší…kvalita, značky, pestrá paleta barev a střihů a ne jako v obchodě - jen barvy a střihy, které jsou IN…ale co když to " IN" každému nesluší. Jediné, čeho se trochu obávám je jistá závislost…prakticky nejsem schopná projít okolo sekáče, aniž bych nenahlédla :-)

 
myyna
47 příspěvků 25.03.13 08:28

Mám to přesně tak. Kamkoliv jedu, dívám se po sekáčích. A v normálním obchodě nakupuju pouze, když jsou velké slevy. Má to nevýhodu, že ty věci už nemám pomalu kam dávat, protože mám v second handech štěstí. Často nacházím kašmírové svetry v super stavu, značkové kabáty, zajímavé šaty a podobně.

 
kočka Míťa
208 příspěvků 25.03.13 13:53

Jojo, v každém městě pátrám po sekáči a taky se mi daří…pak hodím fotky z dovolené na FCB a všichni obdivují oblečení a pátrají, kde jsem na něm byla…některým to vysvětlím a žádají o zasvěcení do umění sekáčového lovu a jiní mi řeknou, že by si věc po někom v životě na sebe nevzali a že je pro ně jednodušší jít do obchodu a koupit si tam koktejlky od S. Oliver za 3500,– než zapátrat a najít krásné šaty stejné značky za desetinu…jistě, chce to čas a kliku, ale samo nic domů nepříjde

 
Kachnak
1 příspěvek 25.03.13 17:48

Nakupuji v normálním obchodě a tričko si koupím max. do 150 Kč. Většinou tak do 100, ale chce to trochu zašmejdit. :-)

 
atrix
483 příspěvků 24.03.13 18:40

Na putovní jsem ještě nenarazila, asi je na to maloměsto ne úplně vhodná destinace, ale tady po okolí je hned několik sekáčů, kde se dají najít vysloveně lahůdkové kousky, pokud má člověk čas a trpělivost prohrabat se tou šílenou hromadou, ale když pak na něco narazí, může to být třeba rovnou nádherné kašmírové sako za 12 Kč… :D

 
Sofia14
74 příspěvků 24.03.13 18:54

Putovní sekáče neznám, ale u nás v Rakovníku znám dobrý kamenný sekáč, kde se ani člověk nemusí hrabat (leda kdyby chtěl hrábnout do posledních zbytků přebraných hadříků za 5 Kč). Mají tu vše hezky pověšené na ramínkách, srovnané podle typu oblečení a barev, spousta věcí je jako nová a navíc zboží dostávají i několikrát do týdne..Pokaždé, když tam zajdu, odnesu si plné tašky - jednou jsem sehanala 5 různých sak po 30 korunách, minule pouzdrovky za 160 :) Jsem ráda, že jsem sama u sebe prolomila ledy a našla si k sekáčům cestu :)

 
Adivey
182 příspěvků 25.03.13 15:26

A nechcete se, prosím, podělit o bližší lokaci? Nejsem z Rakovníka, takže Vám ho nebudu pravidelně rabovat, nebojte. Jen kdybych se tam někdy objevila :)

 
Sofia14
74 příspěvků 25.03.13 18:12

Přesně je to ulice Vysoká asi tak v polovině té ulice v kopci. Ulice se konkrétně nachází při jednom konci náměstí :)(On je tam totiž ještě jeden sekáč dole a tam toho moc k nalezení nebývá..)No a obchod má název Guguland - prodávají tam i nové zboží, sekáč je až vzadu..ale popravdě to nové většinou stojí za prd a je strašně předražené, takže vždycky jen projdu kolem a jdu se mrknout na věci z druhé ruky :)

 
Nikki123
101 příspěvků 25.03.13 20:26

V létě se v Rakovníku také někdy vyskytuji, určitě se tam po sekáčích podívám.

 
Tearstief
15 příspěvků 31.03.13 22:38

Já snad kvůli Vám překecám manžela aby přetrpěl nové provozovatele na Tyršáku. Rakovník miluju, ale protože moje cesta z Tesca minule skončila u bran Raka, raděj se držím na náměstí a galanterii tak rabuju pravidelně, mají věci, které tady v kraji korálků neseženu. Tak se pokusím letos nezabloudit :D Tady není většinou ani výběr a ceny tu snad krom jednoho sekáče jsou taky mimo mísu (za odrbané špinavé dětské šaty 250,–…)
Děkuju za tip a snad se zadaří i mě

 
Sofia14
74 příspěvků 02.04.13 14:01

Jojojo, galanterie je tam super..mají tam moc hezké látky :)

 
z maloměsta
48 příspěvků 24.03.13 18:56

Musí na to být den, někdy jsou tyhle hrabáky spíš utrpení. Ale většina mých nejoblíbenějších kousků má tenhle původ;) A taky se mi hromadí věci, kde mě zaujal materiál, takže to čeká na rozpárání a přešití.

 
lucia.lor
1 příspěvek 24.03.13 19:00

Trpezlivosť sa pri takých nákupoch viac než vypláca. Ja som pri takom jednom trpezlivom nákupe ulovila napríklad takúto lahôdku za krásnych 5 eur :). /za horšiu, či priam hroznú kvalitu foto sa ospravedlňujem, pixle nepustia/.

 
malakaja
349 příspěvků 25.03.13 00:42

Ano, vlněné, ale co to je?

 
Karin
3376 příspěvků 26.03.13 08:59

Lahôdka :D

 
ionicera
4236 příspěvků 24.03.13 19:19

Mně v sekáčích vadí už jen ten smrad.

 
motiva
110 příspěvků 24.03.13 20:43

Teď jsem to psala níž, je to dezinfekce a máte aspoň jistotu, že na vás nevyjukne nějaká breberka. A smrad se dá odstranit praním.

 
Katjinka
177 příspěvků 24.03.13 23:04

Nemyslím si, že ta zatuchlina je desinfekce. Kdyby byla, tak z toho usuzuji, že někdo chodí na moji půdu a desinfikuje ji.

 
MrsWillow3
15 příspěvků 25.03.13 15:50

To je fakt… smrad jen z dezinfekce to určitě není… mám takovej detektor… jsem alergická na prach a plíseň (mimo jiné) a v Brně je pár sekáčů, ze kterých zaručeně odcházím s rýmou a krvavýma očima… ale chodím lovit i sem, nadopovaná práškama a se zásobou kapesníků, doma hned do pračky a není problém… :) je to uhozený, já vím… ale aspoň je nějaký vzrůšo… :D

 
Katjinka
177 příspěvků 04.04.13 19:21

Přesně! Nevím za co si dostala tolik červených ramínek. Přece nemůžeš za svoji alergii. Já mám stejný problém i v antikvariátech nebo například v Památníku národního písemnictví, což je docela hloupé, jelikož studuji literaturu - tím pádem utratím půlku svých peněz za nové knihy, žel některá díla byla vydána naposledy před sto lety :/
Nejhorší je to v zimě - to se mi do rozdrážděného krku chytí bakterie a viry kolem pochrchlávajících lidí.
Již jsem tu zminovala Radotín - to je velká (tím pádem hypoalergenní) větraná hala.

 
Mala.amazonka
26 příspěvků 25.03.13 08:33

Moje řeč. Odradí mě to hned ve futrech :-D

 
Parwi Nawari
347 příspěvků 25.03.13 08:50

Furt je pro mě lepší smrad ze sekáče než smrad z tržnicových stánků.

 
Mala.amazonka
26 příspěvků 25.03.13 12:08

Smrad je smrad. Bavit se o tom, který smrad je méně hrozný, je dost uhozený.

 
kurzatko
230 příspěvků 25.03.13 14:35

Smrdí i nové oblečení z běžného obchodu, všechno se něčím napouští, aby to cestou z Číny nezplesnivělo. Nově koupené oblečení vyperu tak jako tak, ať je ze sekáče, z tržnice nebo z luxusního obchodu nevímkteré značky.

 
Mala.amazonka
26 příspěvků 25.03.13 15:35

Hm, pak nevím kde nakupujete. Já asi ve 2 nebo ve 3 obchodech a tam oblečení prostě nesmrdí. Bude to tím, že se netahá z Číny.

 
belmonte
65 příspěvků 25.03.13 17:13

Z Gantu nesmrdí ale krásně voní, asi proto že většinu věcí šijí v Portugalsku. Ale znám i sekáče vzdušné a voňavé

 
kurzatko
230 příspěvků 28.03.13 14:53

Měla jsem na mysli ty běžné řetězce - H&M, M&S a podobně. Když oblečení není vyrobeno v Číně, tak je vyrobeno na Taiwanu, Srí Lance, ve Vietnamu, v Turecku, Bulharsku a nebo jinde a přepravovat přes půl světa a následně někde skladovat se musí každopádně. Nemluvila jsem o pachu uměliny z čínské tržnice. Nevím, v jakých obchodech nakupujete vy, že si myslíte, že látky nejsou ničím napuštěné. Když zaboříte nos do nového trička, ucítíte to, i kdyby to byla kdovíjaká luxusní značka.

 
Katjinka
177 příspěvků 04.04.13 19:23

Já brigádně pracovala v jednom nejmenovaném velice levném řetězci s oblečením a po osmi hodinové šichtě mě šíleně bolela hlava z těch chemikálií :/

 
nrkibrki
15 příspěvků 24.03.13 19:34

Já mám vždycky závazek sama k sobě, že si k sekáčům najdu cestu, ale zatím se mi to nepovedlo. Vždycky tam přijdu, ucítím smrad, vidím ty hrůzy tam a jdu zase domů. Ano, vím, že se tam dají najít pěkné kousky, ale na mě tam nikdy nečekají. Čímž nechci říct, že mám něco proti sekáčům, to ne, i trošku závidím kamarádce, která tu trpělivost má a za to se jí bohyně sekáče často odměňuje nějakým pěkným kouskem. Na druhé straně, ona svým holčičkám nakoupí třeba desatery jeté šatičky a pak se přizná, že je vesměs ani jednou neměly na sobě. Já té své koupím dvoje nové šaty a nosí je celé léto. Takže finanční efekt je srovnatelný…

 
Bara06
1952 příspěvků 24.03.13 19:47

Příspěvek upraven 17.12.14 v 22:21

 
modny guru
280 příspěvků 24.03.13 19:54

Priznavam sa, kedysi som sa sekacom vyhybala. Myslela som si, ze tam nakupuju len uplne „socky“, ale to je nastastie uz davno. Smrad mi fakt dost vadi, ale to sa da vydrzat, vyprat to vsak treba minimalne 2×. Naozaj na to treba nervy, nestitit sa a poriadne sa prehrabavat. Svojou „sekacovou maniou“ som nakazila vsetky kamaratky:) Na zaciatku som sa bala, ze si ma budu ostatni spojovat s asocialmi, ale potom som si uvedomila, ze tam nakupuje fakt hocikto, a ze mi moze byt jedno, co si o mne kto mysli. Je len na ludskej inteligencii, ci si clovek kupi oblecenie za desatinu, niekedy aj stotinu! ceny, ale chapem, ze ked sa niekomu nechce, alebo nema trpezlivost, asi si radsej priplati v obchode.

 
motiva
110 příspěvků 24.03.13 20:39

Smrad je tam proto, že se tohle oblečení povinně dezinfikuje ( plynuje, nevím čím) a když si z velkoskladu nakupujete zboží pro svůj obchod, dostáváte certifikát, že zboží prošlo touto údržbou a je nezávadné. Kupovala jsem hlavně tzv. cream a fakt se tam našly pěkné kousky.

 
Katjinka
177 příspěvků 04.04.13 19:25

Na ČT byla reportáž o sekáčích, kde říkali, že až 33 % populace nakupuje hlavně v SH.

 
motiva
110 příspěvků 24.03.13 19:50
marvill

Mám ráda, posílají mi sms, kdy k nám do městala dorazí. U nás tedy prodávají ve velkém sále v interhotelu, je tu teplo, žádný prach, jediný problém je se zkoušením, kabinky nahrazuje jeden závěs a židle se zrcadlem opřeným o zeď, kdo to zná, obléká se tak, aby mohl zkoušet i mimo kabinlu - tričko na tělo a spoďáry spíš uzavřenější, i když jsem viděla dost dam vystrkujícíchzadek v tangách. Měla jsem kdysi sama menší sekáč a vím, že se tu dají najít pěkné věci. Vzhledem k tomu, že se u nás doma šilo, nemám problém s rozpoznáním materiálu. Jdu podél věšáků a vybírám barvua materiál, pak se teprve podívám na střih a velikost. Mám na ně docela závislost, takže teď si ordinuji pauzu (zrovna tento víkend tady jsou), fakt nic nutně nepotřebuji a vím, že kdybych se šla jen tak podívat, určitě něco objevím. Mám od nich několikery nové džíny, halenky i nová trička, pro syna jsem tam koupila nové deky, povlečení atd. Mě to baví, jdu tam přes poledne, kdy většina těch frontových bojovnic už padla vysílením, takže se dá volně procházet mezi věšáky. Prohlížení věšáků a objevování skrytých pokladů je pro mě fakt relax. U trtím tři stovky, když se něco nakonec nehodí mě, zásobuji mamku a její kamarádky. Průměrná cena je tak 50 - 70,– Kč, i za nové halenky, nejdražší kus jsem pořídila za 159,– nové džíny i s originální visačkou.

 
Karoleenah
2109 příspěvků 24.03.13 20:12

Nemáte na ten Marwil náhodou nějaký kontakt? Snažila jsem se jejich prodejní akce vygooglit, ale marně… i když kdoví, jestli vůbec jezdí do Brna.

 
motiva
110 příspěvků 24.03.13 20:24

Nemám, ptala jsem se, jestli nemají nějaká webovky, a šéf mi řekl, že si musí dávat velký pozor, aby jim ty jejich štace někdo nevyfoukl, tak jen když jste na jejich akci, tak si můžete vzít vizitku s dalším termínem anebo jim nadiktovat svůj mobil a oni těsně před termínem ( v pátek a v neděli se prodává)pošlou vzkaz. Jsem ze Zlína a jsou tady tuhle neděli a ještě v pondělí na Moskvě, kdybyste to měla blízko. A dokud nedojtete přímo na akci, tak vlastně nevíte, kdy bude další.

 
motiva
110 příspěvků 24.03.13 20:30

Jo tak jsem se dívala do mobilu a je to Marwil s. r.o., ale fakt nejsou na netu k nalezení

 
niccienn
1 příspěvek 01.04.13 11:33

Prosím vás, kdy tu budou příště?

 
Sailorette
1585 příspěvků 25.03.13 13:20

U nás ve městě je tenhle sekáč vždycky v kulturáku a právě na stránkách kulturáku je uvedeno, kdy bude (v programu). Třeba to taky takhle dohledáte.

 
přez-dívka  24.03.13 19:51

.

Příspěvek upraven 16.06.13 v 21:16

 
niikkii
31 příspěvků 24.03.13 19:52

Nevite jestli bude tato putovni hrabarna v nejblizsi dobe i v Ostrave? Hledala jsem na netu, ale zadny plan prodeje v jednotlivych mestech jsem nenasla

 
Akitaken
4940 příspěvků 24.03.13 20:24

Takový sekáč bych si dala líbit.. my máme jenom kamenné, ale ty věci jsou tam už poněkud drahé :-(

 
Fallen_Angy
111 příspěvků 24.03.13 20:26

No jo, chapem, ze vela ludi sekace neznasa lebo je tam ten divny puch, hromady handier a bohvie kto to nosil atd…ale odkedy som zakupila rifle Ralph Lauren za 2,50 Eur a suknu Escada za 5, chodim tam ako na klavir…tu v Bratislave je ich asi 12 a tovar dokladaju kazdy den…teraz pred letom uz sa objavuju kyble retro siat, hura…:)

 
Minion
117 příspěvků 24.03.13 20:53

Zítra je putovní v domě techniky v Pardubicích, možná, že je to zrovna Marwile nebo Elegant style, nejsem si teď jistá. Půjdu se tam kouknout, už jsem byla 2×, ale nikdy jsem nic neulovila :-( Hadrů spousty, lidí mraky, všichni plné náruče, jen já vždy odcházím s prázdnou, zatím prostě smůla… Ale věřím, že jednou něco pořádného objevím :-) Je to svým způsobem adrenalin - to hrabání, vždycky se prodírám oblečením jak smyslů zbavená a hledám :-) Dost mě motivovaly právě super úlovky zdejších uživatelek na Pekle :-)

 
Eržika_N
6 příspěvků 25.03.13 14:31

Kolegyně se už z pardubického vrátila s plnou igelitkou dětského. :-) Je to ten Elegant style tuším.

 
Atrofie
741 příspěvků 24.03.13 20:55

Na sekáče nedám dopustit již od dob studií! Dají se tam ulovit nádherné věci! Ale takové ty velkohrabárny, kde je vše navršeno v bedně, na to nemám natur… raději si vybírám menší, řekněme privátní sekáčky, kde je vše vypráno a na ramínkách ;-)

 
Eržika_N
6 příspěvků 25.03.13 14:35

Jo, máme ve městě malý sekáč - majitelka shání outlety, prohrabuje sekáče po Evropě. Minulý týden jsem tam vyhrábla nááádhernou sukni, tuším značka se píše Laura Ashley, krásného stříhu a materiálu - už aby bylo teplo.

 
malakaja
349 příspěvků 24.03.13 21:23

A jak me ten lov driv bavil, dnes uz ne. Jeste detske veci se daji, zvlast kdyz mate moznost hrabat cerstve dovezene jeste napytlovane. V kamennem sekaci saty za 500, to se jim muzu leda vysmat. Detske obnosene nad 100 taky nebrat.Na poklad jsem nenarazila opravdu leta, ale to je spis o chuti, case.Ten mam v zakaznikovi nepratelskych omezenych prodejnich hodinach opravdu malokdy… Tak si.spis uzivam lov v obchodech, na netu po nocich projdu, nastuduju, s chuti vyrazim, abych zjistla ze, na netu slevnene mesice vysnene vysivane halenky z Promodu maji v obchode porad za 7 stovek…To jen takova mala vikendova frustrovana…:)a i o tom je lov

 
MaM7
177 příspěvků 24.03.13 22:05

Miluji, miluji Marwil!!!

 
VivaItalia
596 příspěvků 24.03.13 22:06

Já se teda musím přiznat, že v sekáčích taky neumím nakupovat, ale zrovna to smaragdové sako s kačery by za to stálo! Doporučíte mi někdo nějaký sekáč v Praze?

 
Judy24
319 příspěvků 24.03.13 22:42

Rozhodně. :) Skvělé zkušenosti mám s obchůdky Domova Sue Ryder - mají jich hned šest, jeden hezčí než druhý, všude jsou ochotné prodavačky a navíc mají určité specifické druhy oblečení jenom v některých prodejnách, takže já třeba teď sháním plesové šaty a ty všechny posílají do Štěpánské, nemusím tedy obíhat ty obchůdky všechny. Oblečení bývá až na výjimky opravdu pěkné, takže není nijak těžké tam něco ulovit a ceny jsou podle mě nižší, než v jiných second handech.
A jako bonus - peníze jdou na pomoc seniorům, takže na dobrou věc a ne jen tak někomu do kapsy (tím neříkám, že je na tom něco špatného), takže se můžete klidně vymlouvat, že jste vlastně pomáhala lidem, kteří to potřebují. :)
Mám odtamtud strašně moc skvělých věcí - kalhoty od Cavalliho za 500,–; teď ty plesové šaty za 260,–; kožené kozačky za 350,–; a z bazaru (který je 4× ročně přímo v domově) několikery šaty za 12 korun, ale tam už to chce vážně trpělivost.

http://www.sue-ryder.cz/…obchody.html

Příspěvek upraven 24.03.13 v 22:47

 
VivaItalia
596 příspěvků 24.03.13 22:46

@Judy24
Děkuji za vyčerpávající odpověď. Zmíněný obchod ve Štěpánské znám, chodím kolem něj… a teď to vypadá, že se do něj i podívám ;o) Díky

 
přez-dívka  25.03.13 08:47

.

Příspěvek upraven 16.06.13 v 21:16

 
Mayim
390 příspěvků 24.03.13 22:42

Ještě na SŠ jsem se v takovém putovním sekáči oblékala zcela pravidelně (Železný Brod, na tom místě dneska stojí tuším Lidl…). Dneska už nemám tolik času na hrabání, ale hodně si v takových kupuju trička nebo pánské košile na spaní (takže ta trička z článku klidně…)

 
Natality
1 příspěvek 24.03.13 23:16

Ahoj, chtěla jsem se zaptat, jestli někdo nevíte, jestli se tyhle „putovní sekáče“ objevují i v Brně nebo Olomouci. A jestli ne, nemáte nějaké dobré tipy kam se podívat do „kamenného sekáče“? Díky :-)

 
janiiiv
781 příspěvků 25.03.13 00:02

.

Příspěvek upraven 27.09.13 v 19:34

 
malakaja
349 příspěvků 25.03.13 00:40

Fuhuuuuj ten poslední odstavec je ale jízlivý :D
Nevím, jestli je sekáč přímo adrenalin, nebo spíš sběratelská vášeň (nejvhodněji lze asi prirovnat k houbaření:). Nikdy jsem ale nešla po značkách nebo materiálu, ale primárně po střihu. Nadčasové oblečení nevedu. Ani si nevybavím, co by to mém stylu mělo zastoupit…Jsem přísná detailistka. Střih, klopy, projmutí, výška pasu kalhot, druh a místo výšivky, silueta, to vše se mění. Nadčasovost kusu tedy neumím definovat.Snad pyžamo a oblibené triko s teplaky pri PMS.Na fotkach od Ady se mi nejvíc líbí zavržená květovaná sukně a z lesklého kostýmku, byť ze suprkupr materiálu, mám osypky- tedy nevim, komu by mohl slušet…Ale na tom se zkrátka míjíme. Tedy ano stojany oblecení v různých velikostech je mi velmi milé. A jsem velmi ráda, že desetileté výpravy za poklady sekáčů z důvodu nemajetnosti jsou minulostí. Nehlede na časy, kdy hit kapsáče se šily doma, protože byly ke koupi jen v Praze, po revoluci za 2tisíce…I asie reagovala s letitým zpožděním, ponejprv s pláťáky do gumy.( Ach ta dávná puberta…)

Neznám nikoho, kdo by hrabáky oporhoval. Čim jsou vsak otravne, jsou ceny srovnatelné s novým oblecením oděvních řetězců.(ano kvalita je jinde, ale otázka je, jak je vám kvalita, výdrž, důležitá)Tak bych tu moc nemávala statečnou rukou sekáčového houbaře. Nic adrenalinově heroického na tom nevidím. Snad jen riziko prazdne peněženky, a to se nám nevyhne žádné…

Vlastně mi teď dochází, přehrabuju sekáč! Votocvohoz je ma hrabarna, když nemůžu usnout:)))

 
Černá ovce
56 příspěvků 25.03.13 06:55

Kvalita je hodně důležitá, protože bohužel například obyčejná trička z řetězců mají nejpozději po druhém vyprání přetočené švy.
Nadčasovost také nepovažuji za nutnou, všechno nakupuji v sekáčích za pár korun.
Ze včerejší akce Marwill (Zlín) jsem přinesla tašku věcí za osm stovek, mezi jiným i džíny Hugo Boss.

 
Atlacoya
2033 příspěvků 25.03.13 14:45

Já se přiznám že nenávidím nakupování i v běžných obchodech, kde se věci dají najít snadno. Při návštěvě SH pak propadám čiročirému zoufalství, když najdu něco, co by se mi líbilo a ono je to asi o 15 velikostí jinde. SH pro mě není adrenalin ale opravdová tortura. (Obchoďák je jen takové lehčí mučeníčko.)

 
Matka Vlčice  25.03.13 07:50

Z té sukně vel 52 budou rozkošné letní šatičky vel 36 - a na to nezapomínejme:-)

 
Téňa
15 příspěvků 25.03.13 07:56
Euforie

V sekáči mě občas popadala taková zvláštní euforie, kdy jsem s nadšením zakoupila několik krásných kousků - za tu cenu, no nekup to!, ze kterých se staly ležáky ve skříni. Protože byly sice slušivé a kvalitní, ale ke mě a mému stylu se nehodící. Už si na to dávám pozor :-)

 
jancee
16 příspěvků 25.03.13 08:14

Ano, Marwil je můj oblíbený zdroj oblečení :-). U nás jsou vždycky od neděle do středy a poslední den je vše za 10 Kč, to chodím nejradši. Už je to sice hodně přebrané, ale při troše trpělivosti a štěstí se fakt dají najít poklady. S kolegyněmi v práci jsme se vždycky předháněly, která uloví lepší kousky :-D

 
Karin
3376 příspěvků 25.03.13 09:24

Miluju sekáče. Před pár dny jsem ulovila nádherný zánovní černý kašmírový rolák za 139,– Kč. Ta radost z úlovku je k nezaplacení :D

 
nikikiki32
18 příspěvků 27.03.13 19:25
Dorothy Perkins

..přesně tak..poslední úlovek sukně Dorothy Perkins 116,–…takovou radost už jsem dlouho neměla..

 
Oldyn
4468 příspěvků 25.03.13 09:39

Našla jsem na netu www.secondhandpress.cz/prodejni-akce možná se to bude někomu hodit, překvapilo mne, že nabízejí i volná pracovní místa.

 
Kajuli
347 příspěvků 26.03.13 20:44

Inspirovala jsem se, dnes dopoledne jsem se tam vypravila a tedy prvotní pocity byly dost strašné, už jenom vchod v suterénu byla docela lahůdka… Hrabala jsem se přes dvě hodiny, vyzkoušela toho celkem dost a ulovila jsem svetřík, šaty a nádhernou zavinovací sukni:) Ale mezi těmi stany aby člověk normální nevelrybí velikost opravdu dlouho a trpělivě hledal… nemáte někdo nějaký tip pro sekáčovou pannu z Ostravy:)?

 
Barbyl
1459 příspěvků 25.03.13 10:26

To zelene manzestrove sako bych tam nenechala! pri studiu na VS jsme mela na tento typ hrabokosu cas, bohuzel nyni uz musim cas distribuovat na jine veci, ale na sekace jsem nezanevrela, ulovku mam mnozstvi, mozna i vice jak pul satniku ma puvod z druhe ruky.

 
Barbyl
1459 příspěvků 25.03.13 10:28

@janiiiv ja kombinuju i sekace i bungee jumpinhg a muzu rici, ze pocit euforie z dobreho kupu trva dele a ma vetsi uzitek v praktickem zivote:)

 
janiiiv
781 příspěvků 25.03.13 14:40

.

Příspěvek upraven 27.09.13 v 19:33

 
DonChichot  25.03.13 10:32

Pár věcí ze sekáče mám, tedy, měla jsem. Nějak tam poslední dobou nechodím, stačí mi prohrabat výprodej řetězců a za podobné ceny mám věci nové. Ne, že bych se tomu nějak usilovně věnovala, nejraději stejně nakupuji z nových kolekcí, mám věcí sice méně, ale vyberu si přesně co chci a ne pod tlakem nízké ceny. Už jsem zjistila, jaký jsou výprodeje mor: jedna si to v tranzu z nízké ceny koupí, že to tak úplně nesedí a není to její styl a ani to nepotřebuje nevadí, protože je to levné. A jelikož je to levné, koupí toho nakonec víc, takže pak má ve skříni v ceně vysněného kousku hromadu hadrů, které ale narozdíl od toho opravdu chtěného oblečení nenosí. Tím jsem si už prošla a doufám, že je to za mnou. Výprodejům se úplně nevyhýbám, ale neulpívám na nich.
No a sekáče jsou ještě o level níž. Zašla bych tam v okamžiku, kdybych něco urgentně potřebovala a neměla moc peněz. Například by mi komplet vykradli byt nebo bych se v práci něčím polila a nešlo to jen tak opravit. A podobně. Před tematickým večírkem bych tam taky zašla.
Nepopírám, že někdy se tam najdou vyslovené poklady a taky se mi líbí kombinovat vintage s novými věcmi, jenže pravděpodobnost úlovku je malá a já nemám čas a ani nervy se haldou té hlušiny probíjet. Toto vše navíc komplikuje moje jistá přecitlivělost vůči jistým typům lidí, kteří se zřejmě v těchto obchodech shlukují a při navezení nové „kolekce“ se tam všichni seběhnou a zřejmě jen proto, aby mne nasírali svým příšerným chováním. S žádnou babkou se o obnošené oděvy rozhodně prát nehodlám a bojovnický elán je těmto hrabalkám nějak vlastní.

 
Lola
5416 příspěvků 26.03.13 16:05

Moje řeč, jednoznačně… Z prohrabávání se haldou hlušiny v naději objevu Kooh-i-nooru uprostřed nálezuchtivého davu dostávám tik už jen při představě takové situace.

Nic proti second-hand oblečení, mám ráda, když se věci využijí už jen kvůli šetrnosti vůči planetě, ale jen v situaci, kdy si v klidu domova s kamarádkou nebo příbuznou vyměníme věci, které z nějakého důvodu neupotřebíme. Raději šetřím planetu omezováním konzumu a pečlivým výběrem nakupovaných věcí. Akce typu „pojízdná hrabárna“ jsou na můj vkus příliš kolektivní.

 
if5
110 příspěvků 27.03.13 16:26

Když já pro svou postavu a věk na sebe v „normálních“ obchodech prakticky nic neseženu, pokud to nemají být butiky tak asi od Max Mara vejš.
SH je v podstatě jediná záchrana na nakupování oblečení do práce.

 
Alčerka
27 příspěvků 25.03.13 11:29

Jakmile jde do hrabárny člověk s pocitem, že to je „jeté“ oblečení, tak nikdy nic nenajde. Pro mě je to zábava. Odreaguju se u toho, kolikrát najdu i nové kousky. Pak se vždycky bavím, když jdu oblečená v něčem originálním, téměř novém, značkovém, a třeba o stovku (nebo víc) levnějším než moje sestra, která si koupí něco neznačkového u Ťamana.

 
Parwi Nawari
347 příspěvků 25.03.13 11:34

Asi jsem úplně blbá a tento můj koment dostane hromadu červených kliků, ale stejně se zeptám: co je to vintage???Všude se o tom mluví, spousta lidí tento styl nosí, ale já furt nevím, v čem to vlastně spočívá. Nemohl by o tom být třeba samostatný článek, Ado?

 
Karin
3376 příspěvků 25.03.13 12:20

@Parwi Nawari : http://en.wikipedia.org/…age_clothing

Vintage je, lapidárně řečeno, staré oblečení (případně i doplňky). Třeba věci po mámě, po babičce… Věci, které jsou víc než cca dvacet let staré. Pokud tak jenom vypadají (tj. jsou ušité v současnosti, ale vypadají jako z doby dávno minulé), je to retro.

 
Parwi Nawari
347 příspěvků 25.03.13 12:25

Jé, děkuju za odborný výklad :)

 
kurzatko
230 příspěvků 25.03.13 11:56

Souhlasím s „malakaja“ v tom přirovnání k houbaření. Někdo na to má štěstí a někdo ne. V putovním sekáči jsem nikdy nebyla, ale ve velkých hrabárnách několikrát ano, ovšem nikdy jsem neměla tu trpělivost, na to je mnohem lepší moje maminka, která tak nějak ví, kam na věšáku sáhnout.
Vadí mi, že v málokterém sekáči mají menší velikosti. Sako s kačery bych brala hned, ale nevypadá, že by bylo ve velikosti 36. Nedávno jsem vzdala návštěvy slibně vyhlížejícího sekáče, protože jsem v něm v téhle velikosti našla jenom jeden sražený svetr, jinak bylo oblečení přibližně od 40 nahoru - a to ještě mají speciální sekci XXL.

 
Karin
3376 příspěvků 25.03.13 12:22

@kurzatko : zaplňují díru na trhu. Zkuste si v normálním obchodě koupit něco v šestačtyřicítce :D

 
Sailorette
1585 příspěvků 25.03.13 13:32

Vidíte, já mam zas se svojí 42 dojem, že je všechno v sekáčích buď nějaká šestatřicítka nebo naopak okolo padesátky.

 
kurzatko
230 příspěvků 25.03.13 14:25

Tak to asi chodíme obě do špatných sekáčů :-))

 
Lovila veverky
3 příspěvky 25.03.13 14:46

Ani ne, já se svou 42 nahoře a 44 dole :-D většinou ulovím.

 
kurzatko
230 příspěvků 03.04.13 18:38

Veverku? :-)

 
z_dediny
1006 příspěvků 25.03.13 12:08

Píšete o tom tak nadšeně, že se snad někdy přinutím do nějakéo SH vstoupit dál než na zápraží. Zatím mě ten zápach vždycky odradil tak, že jsem jen vstoupila a vzápětí urychleně opustila místnost. Ale v obchodech teď nenacházím vůbec nic, co bych si mohla koupit:-( a léto se blíží :-).

 
toffee13
103 příspěvků 25.03.13 12:13

Uf… no teda ty kalhoty do pasu k úzkému pasu a širším stehnům. To je vážně hrůza. Mám dojem, že k takové postavě se hodí jen široká nebo pouzdrová sukně nebo padesátkové šaty (ty zas naopak bohužel moc nesluší mně - štíhlá rovná postava).

 
Mahtiel
443 příspěvků 25.03.13 20:50

Asi jste to nevzala z dobrého konce ;) Já si třeba myslím, že nejsem tlustá…Mám průměrnou postavu velikosti 38…a u spousty kalhot mam problém, že je sotva přetáhnu přes stehna a v pase mi jsou obrovské. Takže nejde o extrémní velikosti, ale o střih. Snad mne chápete :)

 
beruska9
44 příspěvků 26.03.13 05:52

Rada bych vedela, kde se vzal ten blud o vhodnosti pouzdrove sukne pro tento typ postavy…uz jsem ho parkrat videla i v casopisech…ja mam stejny problem (uzky pas a siroke boky…ehm, teda velky zadek :D) a pouzdrova sukne na me fakt vypada priserne, opticky mi ten zadek jeste 10× zvetsi…
Zato padesatkove saty ANO :), s temi souhlasim. Ale nekdy bych rada i kalhoty a nejake koupit byva opravdu tezke. nemuzu rict, ze by se mi zrovna ty na obrazku libily, ale takovy strih v obchodech fakt clovek nesezene.

 
toffee13
103 příspěvků 03.04.13 10:14

Tak to jsem si asi jen představovala. Pro mě je velký zadek jen teoretickou otázkou, takže vlastně moc nevím, co se k němu hodí. Ale mám docela dost známých s podobným typem postavy (asi ne příliš překvapivě v našich zeměpisných šířkách) a mnohé z nich prostě kalhoty téměř nenosí. Ke svému dobru podle mě.
@Mahtiel: Jinak o tloušťce nepadlo ani slovo. To, že se mi ženský typ postavy nelíbí, neznamená, že by dotyčná byla tlustá nebo nedej bože ošklivá. Taky se mi nelíbí například dlouhé vlasy, ale nic špatného na tom není. (Na větší tloušťce už ano, i když tady se asi taky neshodnem.)

Příspěvek upraven 03.04.13 v 10:16

 
D.C.M.
82 příspěvků 25.03.13 13:25

Z pojízdných SH jsem zkoušela Marwil a Elegant Style. Ten druhý: věci na stolech a nepřehledné papíry s cenama. Ale s Marwilem jsem spokojená, a protože je z Hradce (Králové), tak se tam samozřejmě taky musí občas (1× za měsíc) objevit (KD Střelnice). A většinou pondělí až čtvrtek. V jednom maloměstě v okolí HK se objevuje taktéž jednou do měsíce, ale pro změnu od neděle do čtvrtka.
Za výhodu považuji, že mají na oblečení cedulky s cenou.
V kulturním domě v HK je naštěstí teplo a čisto, ale zase pro změnu mizerné osvětlení. Nejpraktičtější na zkoušení (nejsou kabinky) se mi jeví vyrazit nakupovat v přiléhavém tričku a dostatečně krátké nebo rozevláté sukni. Zpočátku jsem trávila mezi věšáky klidně i dvě hodiny. Dneska už to prosvištím za dvacet minut. Ada má pravdu, že některé materiály se časem naučí člověk na dotek nebo pohled poznat.
Jednou jsem tam sebou vzala nakupovat i svojí kamarádku, která má výrazné boky a prsa, ale tak nějak normální pas. Na rozdíl od běžné konfekce, která ji sedí velmi výjimečně si vybrala a domů táhla dvě narvané tašky. Příště šla se mnou zase.
Souhlasím s názory, že je to dobrodružství a adrenalinový sport. Každý den nemůže být posvícení…

 
Katjinka
177 příspěvků 25.03.13 14:28

Jezdí i do Prahy?
Já raději ty dražší kamenné sekáče, kde mají modní a použitelné oblečení. Chodím občas také hrabat do Radotína - tam je hlavně příjemná akce 15 kg oblečení za 150 Kč - tam si spíš nahrabu nějaká obyčejná tílka apod.

 
moi-bebe
212 příspěvků 03.04.13 13:23

Můžu se zeptat, kam přesně do radotína? to by mě zajímalo.:)

 
Katjinka
177 příspěvků 04.04.13 19:17

Bohužel sem nemůžu napsat odkaz, ale dá se tam jet vlakem či autobusem ze Smíchovského nádraží. Vlak jezdí každou půl hodinu a jede tam asi deset minut. O akcích informují na svých webových stránkách.

 
Eržika_N
6 příspěvků 25.03.13 14:29
Já mám zrovna tento ráda

Jen je třeba si vyhradit čas. Nejčastějšími úlovky jsou sukně, svetry, mikiny, šaty… zvláště výraznější kousky se dají ulovit, zůstávají nepovšimnuty důchodkyněmi.

 
andy266  25.03.13 14:29

Ještě jsem tam nikdy nebyla, ale myslím, že se taky zajdu podívat. Já jsem si hodně oblíbila sekáč na Knížecí, který je sice taky hrozná hrabárna, ale dají se tam ulovit super věci :-)

 
Lief
14 příspěvků 25.03.13 14:38

Tyhle články mě naplňují zoufalstvím. Protože já do sekáče sice občas zajdu, ale nikdy tam nic nenajdu. Případně to není v mé zcela standardní velikosti 38. Občas něco koupím, abych doma naznala, že to byla jen moje neschopnost přiznat prohru a za čas kousek putuje do kontejneru na textil. Na druhou stranu mám kamarádku a ta chodí nádherně originálně oblékaná, na dotaz odkud to, vždy odpoví že ze sekáče. Líbí se mi to sako a bundička, ale bunda bude jistě maličká a sako obrovský..Na některé věci prostě musíte mít talent - a sekáčový lov je jistě jednou z nich.

 
Lacerta
189 příspěvků 26.03.13 09:21

To nechápu. Jaký talent na nakupování v sekáči?? Není v tom žádná věda. Pokud očekáváte, že tam přijdete poprvé a hned si odnesete skvěle pádnoucí nádherné kousky, tak je jasné, že budete zklamané. Úspěch tkví v tom tam chodit často. Nemyslím 3× v týdnu s úmyslem něco nakoupit. Ale když jdete kolem tak tam zajít, třeba to jen proběhnout a zas jít. Ale chodit často! A nebát se zkoušet! Kolikrát je kousek na ramínku divný a na těle sedí jak na míru ;)

 
z_dediny
1006 příspěvků 26.03.13 10:27

Na nakupování v sekáči je talent potřebný. Neumím si představit, že bych měla čas třikrát týdně projít obchody. Nemám schopnost udělat to za pár minut a přitom zahlédnout něco, co stojí za to a co mají v mé velikosti a ještě se rozhodnout, že to koupím.

 
RozarkaM
1 příspěvek 25.03.13 14:39

To sacko je super, tak jsem se navnadila, ze asi pujdu zkusit svuj prvni lov, poradite mi nekdo secondhand v pardubicich? de­kuji

 
radio
23 příspěvků 27.03.13 10:29

@RozarkaM V diskuzích je rubrika Sekáč Pardubice, tam najdete vše, co potřebujete.
@Alkavy V Pardubicích je pojízdný sekáč Marwill a Elegant style snad každý měsíc v Domě techniky u divadla. Stačí sledovat vylepené červené a zelené letáky po městě.
Taky tam občas zajdu, ale velký rozdíl mezi nimi nevidím. Ale všiml jsem si zrovna minule, že rifle tam jsou o dost dražší, než běžné kalhoty. Asi se tam více kupují.

 
moi-bebe
212 příspěvků 25.03.13 14:39

Já vždycky obdivovala ty, kteří přišli v božím kabátu/sukni/svetru a řekli mi, že to koupili v sekáči třeba za 80 kč. tak jsem si říkala - kde, jak, proč ne já?!? vždycky najdu jenom děsný hadry. ale teď jsem tomu přišla na chuť, a můj úlovek úplně nových kožených kotníkových bot, který jsem vždycky chtěla, za 290 kč… je ze mne sekáčový nadšenec!:)

 
Lovila veverky
3 příspěvky 25.03.13 14:44

Sekáč, to je ráj, nemám moc trpělivost na hrabání, ale u nás je jeden, sice dražší, ale hodně přehledný. Lovím tam hlavně sukně a šaty. Se svou postavou musím mít délku sukní kolem kolen a takové se špatně kupují. V sekáči je jich mrak a navíc super originální kousky a za pár korun. Věci ze sekáče zásadně nepřešívám, to je pro mě škoda peněz a času(maximálně úprava délky). Doma mám dost látek, jen aby přišel ten super nápad no…

 
lehce.mimo  25.03.13 16:56

V SH nakupuju snad odjakživa jenom okrajově a poslední dobou jsem tam dlouho nebyla. Tenhle článek mě ovšem úplně navnadil, musim co nejdřív někam vyrazit hrabat! :D

 
Parwi Nawari
347 příspěvků 25.03.13 17:12

Čtete mi myšlenky, zrovna teď jsem to sem chtěla napsat! :D

 
Macek05
12 příspěvků 25.03.13 17:16

U nás je každou sobotu v tělocvičně. Někdy je tam hrůza oblečení ale většinou tam od tamtud odcházím s plnou náručí. Před vánoci jsem tam nakoupila oblečení pro mojeho dědu. Za pár kaček a jakou měl radost, že si prý nemám dělat škodu :-) Nevýhoda je, že tam dětské oblečení končí sedmým rokem. Jinak už ani nikam nechodím nakupovat :-)

 
sladke-mameni
25 příspěvků 25.03.13 17:20

@toffee13

Takže my s ženskou postavou bychom raději neměly nosit kalhoty vůbec?

 
toffee13
103 příspěvků 02.04.13 12:04

No, já nevím, jestli neměly. Je mi to jedno samozřejmě, ale připadá mi, že to nevypadá hezky. Skoro nikdy. Jedna moje kamarádka s velkým zadkem nosí třeba dlouhý volný svetr přes kalhoty a je to docela v pohodě, ale v šatech/sukni vypadá stejně líp (rozuměj „o pět kilo lehčí“, ale například moje sestra mi říkala, že nepotřebují všichni vypadat štíhle - ona třeba nosí šaty, které jí určitě kila přidávají, ale stejně vypadá skvěle).

 
Nosfi
37 příspěvků 1 inzerát 25.03.13 20:04

Jen nesmíte mít přesnou představu, co chcete. Chodím do různých sekáčů, někdy ulovím, někdy se směju babkovským potiskům. Minule jsem za korunu koupila kravatu s kašmírovým vzorem a použila jen látku.
Když ale chci něco podle vlastní představy, jsem zděšená, kolik by to v běžném obchodě stálo a podle náročnosti si to třeba i ušiju. Čas na šití bych měla, ale tisícovku za oblečení bych utratila jen v případě celokožených trekových bot. :)
Nevím, jak v ostatních městech, ale Ostrava a Liberec jsou příjemně sekáčově vybavené.

 
Cendrillon
20 příspěvků 25.03.13 20:35

Přesně takovéhle hadry jsme nedávno vyhazovali do Potexu. To bych to měla doma zase rychle zpátky :-D. Pro mě tohle není, ale nic proti tomu, asi se tam občas dají sehnat dobré věci.

 
Stassy
1 příspěvek 25.03.13 21:03

Já chci to zelené sako, to je naprosto geniální! Po takovém kousku toužím už nějakou dobu a nedaří se mi sehnat.. :o)

 
Sarriku
4 příspěvky 25.03.13 21:58
v Třebíči

:-) K nám taky jezdijou, vždycky je to hrabárna tak na dvě-tři hodinky. Vyplatí se to probrat jednotlivě každým kouskem, obzvlášť svetry. Jsou u nás tři dny, první den 30,– a poslední vše za 10,– :-).
Už jsem tam našla hodně nádherných věcí i značkových a na tuhle firmu nedám dopustit. Jinak oblečení zásadně nezkouším, když se to nebude hodit mě, určitě to padne třeba sestře nebo kámošce. Napřed to musím vyprat, kdo ví, co bych z toho mohla chytit.
Navíc ten starší prodavač za kasou je prostě okouzlující :-D

 
Mimoon
33 příspěvků 25.03.13 23:08
Téda!

Až dodnes jsem se považovala za „sekáčového mazáka“ - a teď vidím, že jsem něco podstatného zaspala- o putovním sekáči čtu prvně. Je někde možné sehnat itinerář? V second handech nakupuju pravidelně, a dost často se mi stává, že kolegyně v práci závidí, jaké pěkné kousky mám (aniž by tušily, odkud)… :-) Kromě bot a prádla tam pořídím de facto téměř vše… chce to čas, cit pro materiál… a chuť si hrát… ale stojí to za to.

 
Alkavy
2 příspěvky 26.03.13 08:58
kde se Marwil objevuje?

O Marwilu slyším stále častěji. Jedna má kamarádka tam nakoupila za pr korun modní kousky na celé jaro :) Ale nemohu nikde najít, v jakých městech Marwil svůj sekáč rozbaluje. Namají ani webové stránky, mail…předpokládám, že když jsou z HK, tak se u nás na Pardubicku a Chrudimsku taky určitě objevují, nevíte někdo KDE a KDY?? Díky předem za případné info :-D

 
jancee
16 příspěvků 27.03.13 13:05

V Pardubicích by měli být v Domě techniky (u divadla) tuším od 7. do 10. dubna, jestli si to pamatuju správně (nevzala jsem si posledně lísteček s termínem, ale bylo to nějak začátkem dubna).

 
Alca84
1 příspěvek 26.03.13 10:01

Já jsem taky hraboš, mám ze sekáče skvělé tričko s Mickym od Disney (dělám na dětském) za 20kč, no a krásné žluté kostičkované šaty za necelé dvě stovky a ségra chodí pravidelně hrabošit u nás na Moravě do sekáče a má vždy skvělé kousky nové rifle za 100 kč a svetry značkové za 50 kč…

 
ninočka
57 příspěvků 26.03.13 11:51

Miluju sekáče, něco podobného je i u nás. Je to stálý sekáč, ale 2 dny v měsíci mají vše za 10. Existuje to i v jiných městech, pokud by se někdo chtěl podívat, tak: www.profi-sh.cz

 
sely1
184 příspěvků 26.03.13 14:25

Presne toto nepraktizujem z viacerych dovodov-preto lebo chodim nakupovat len ked nieco potrebujem doplnit do satnika a to som byvavala velmi rozhadzovacna kedysi! ale dnes ma to uz nejako nebavi, ten smrad v sekacoch je najmenej ten je vsak aj v inych lacnych obchodoch nie? ale preco by som tam mala chodit? len preto ze mozno! tam natrafim na pravu satku luis vuittona? ci preco? preto ze mozno tam natrafim na pravy kasmirovy sveter? neviem ja ked nieco potrebujem kupit idem do normalneho obchopdu a ked tam nic nemaju tak si kuknem na internete inak ludom ktori maju v takychto hrabarnach zalubu nezavidim ani trochu! preplnene skrine nicim extra to si radsej kupim 1 jedinu vec za mesiac ale poriadnu a nenosenu! a nepranu! a mam krasny satnik len tych najdolezitejsich veci ktore denne nosim a obmienam a ktore dookola kombinujem. Plytvanie a materializmus nie su zarukou stylu…len aby som mala tych veci habadej a uz ani poriadne nevedela cvo vsetko v tej skrini vlastne mam.

 
beruska9
44 příspěvků 26.03.13 23:16

Kliiid ;) Nikdo nikoho nenuti tam nakupovat a uz vubec ne kila a kila veci…Ja si zase nekdy rikam, proc kupovat nove veci (kor po par dokumentech, jak to vypada v tech azijskych tovarnach, kde se sije 95% veci, znacka-neznacka), kdyz jich je v obehu tolik (nekdy i uplne novych nebo minimalne nosenych)…takze asi tolik k plytvani a materialismu ;)
Jinak hrabarny moc nemusim a nakupovat v second handech se ucim az v zahranici (tady se oficialne radi k „recycling“ a take jsou casto jako „opportunity shops“ a provozuji je charity jako Cerveny kriz nebo Salvation Army)…fuj, mela bych se za svuj konzumni styl zivota stydet :D

 
sely1
184 příspěvků 27.03.13 14:34

To plytvanie nebolo myslene tak ze si musi niekto stale kupovat nove a nove veci ale skor o tom mnozstve naco mam mat doma 4 rovnake kabatiky ktore sa lisia len materialom alebo len farbou? a hrabarne a sekace k tomu navadzaju, jasne ze to ludi laka kupit si tam 4 rovnake veci ked su za facku ze? preto tam nechodim, tot vsio ;o)

 
Sibyla
2639 příspěvků 28.03.13 18:48

No, máte pravdu v tom, že do sekáče si člověk nejde koupit, co právě potřebuje, ale musí vzít ten báječný úlovek, který se právě naskytne, protože příště už tam nebude. Já mám sekáče teoreticky ráda, ale v praxi nakupuji na Aukru, kde je princip stejný: požitek lovu, umocněný ještě vzrušením, nepřeplatí-li mě někdo v poslední minutě. V zimě jsem si tak vydražila velbloudí kabát MaxMara, který jsem vůbec nepotřebovala, ale copak ho tam můžu nechat? Je božský. A včera jsem dostala kašmírové sako Escada za 99 Kč - no nekupte to! Samozřejmě ho taky nepotřebuji, ale kde bychom byli, kdybychom kupovali jen to, co potřebujeme?

 
BP0991
213 příspěvků 26.03.13 14:55
ostrava

Kdysi jsem koupila polo triko červené od Mexx, a džíny od jack& johnson nebo tak nějak.. pak už jsem štěstí neměla.. Nevíte kde je v Ostravě nějaký dobrý sekáč?

 
Agneska-FH
2 příspěvky 26.03.13 16:50

U nás bývá hraboška 1× za měsíc, platí se 70,–/kg a nejsou vyjimkou krásné nové svetříky Cotonfield nebo Tom Tailor. Z těch obyč značek Esprit a S. Oliver. Ale není to pokaždé a opravdu to chce spozsty trpělivosti :)

 
rice
348 příspěvků 26.03.13 19:22

Jakmile vás to chytne, je těžký se sekáčema přestat. Je v tom víc věcí, ale pro mě jsou nejsilnější momenty, kdy něco potřebuju, jdu do sekáče a odnesu si novou, téměř netknutou věc za úžasnou cenu. Přičtěte si k tomu ženskou potřebu sběru a přehrabování čehokoliv, touhu po senzační kořisti (která je senzační v tom, že jste ji ulovili SAMI a navíc pěkně tučnou :) ), touha po originálním oblečení…jistá jsem si jenom tím, že mě to už nepustí a že pokud si alespoň jednou za čtvrt roku do sekáče nezajdu, cítím se deprivovaná :-) Dřív jsem chodila každý týden, ale přestěhovala jsem se a teď musím dojíždět hodinu, což mě mrzí:(

 
kiwi  27.03.13 09:44

Do takový hrabárny, popisovaný v článku, bych asi nikdy nešla, připadá mi to ještě horší než vietnamská tržnice.
Poslední dobou mě sekáče vůbec přestaly bavit - pravidelně nakukuju do dvou, který mám při cestě do knihovny - naučili se sice udělat hezkou výlohu, která vypadá jak obchod s kvalitním vintage a značkovým zbožím, ale vevnitř je to pořád ten samej šunt… jen ceny přizpůsobili oné vintage imidž :-) Jetej noname kabát za pětikilo? Sežmolkovanej svetr za dvě? Triko za stopade?! Trochu drahý hadry na podlahu… v takovým Tescu se dá oblíknout za stejný prachy, a do novýho (a při stejný původní kvalitě).

Loni jsem si, na mý pravidelný návštěvě Severu, udělala výlet do čtvrti, proslulý sekáčema - z jejich cen se mi taktéž protáčely panenky, ale jen do okamžiku, kdy jsem si všimla i značek (a stavu nabízenýho oblečení!). Tak to je potom jiná…

 
Alkavy
2 příspěvky 27.03.13 11:47

@radio díky moc :) poprosím kámošku, co tam bydlí, ať sleduje plakáty a vyrazím tam mrknout

 
helcza
9 příspěvků 27.03.13 12:42

Musím říct, že v sekáčích nakupuju často a ráda a dokonce bych řekla, že z nich mám většinu šatníku (je mi 19), ale po delším pobytu ve Skotsku, kde se v tzv. charity shopech dají za ceny mezi 3 a 10 librami sehnat ty nejlepší kousky od kašmírových svetrů, přes kožené boty až po nikdy nenošené oblečení ještě s cedulkami od značek jako Gap, Gant, Topshop apod, budu mít asi dost problém dát za tričko HM ze sekáče v Praze třeba stovku… :( Nicméně zároveň jsem bohužel přesvědčena, že princip charity shopů by v ČR fungovat nemohl, protože by se prostě nenašlo dost dárců kvalitního a pěkného (natož nového) oblečení.

 
olibory
9 příspěvků 28.03.13 15:58
tetička

Moje teta miluje sekáče, občas přijede na návštěvu a přiveze mi tak 2 pytle věcí… samozřejmě probírám, ale najdou se tam perly, naposledy krásná šifonová tunika v různých odstínech tyrkysové… říkám jí mořská panna a nosím jí hlavně k legínám… všichni obdivují

 
LeKarolinaK
30 příspěvků 28.03.13 17:21

Sekáče jsou k nezaplacení, moje mamka mi tam vždycky nakupovala když jsem byla malá a nutno říct, že to bylo překrásný oblečení. Teď mám popravdě trochu méně štěstí už se mi tam nedaří nacházet takové pěkné kousky. Ale před několika lety se mi povedlo v takovém nic moc sekáči na kraji Prahy najít kalhoty, kostkované černo-červené, co jsem o pár měsíců předtím viděla v HaM (teda jiné, ne přímo ty z HaM, ale popravdě ještě hezčí a kvalitnější). V HaM jsem je nekoupila protože neměli mojí velikost a nakonec jsem byla ráda i přes to, že za ně chtěli v sekáči 300,– :D Mám je pořád.
Je to sice divné, ale mě je ten „pach“ v sekáči příjemný… :D

 
amnemcova
3 příspěvky 29.03.13 10:47

Pokud se někdy vyskytnete v Litvě, rozhodně si nenechte ujít secondhandový řetězec humana, který je prakticky na každém kroku. je to ráj.

 
Martina Salacova
15 příspěvků 30.03.13 08:15

Toto pro me vubec neni, jednou jsem zkusila a uplne me ty hadry zahltily, najit jsem nedokazala nic, naopak jsem vytahla same prisernosti, tak uz nezkousim, ale kamaradka mi ulovila nadherny babickovsky, vlneny satek.

 
Dalmitka
1187 příspěvků 30.03.13 12:09

@amnemcova + @Martina Salacova - neviem, či ide o to isté, ale asi 3× som nakukla do Humany v okresnom meste, kde pracujem a je to fakt hnus. Staré obnosené handry, ale za neskutočné peniaze a k tomu veľmi protivná a arogantná pani vedúca. Ostatné predavačky sú milé, ale to nemení nič na skutočnosti, že je to obchod smutný a úbohý. Ale sekáč v meste, kde bývam - prameň veľmi dobrých a kvalitných vecí.

 
amnemcova
3 příspěvky 31.03.13 12:21

Možná na Slovensku nic moc, ve Vilniusu se tam dá opravdu dobře obléknout a to jen za pár litas. ale je fakt, že prodavačky jsou většinou dost nepříjemné

 
Fallen_Angy
111 příspěvků 03.04.13 16:07

Vo Vilniuse som narazila na dva znackove sekace a teda maximalna spokojnost :)

 
Sonyja
7 příspěvků 30.03.13 17:38

To je krása! Prečo to k nám nepríde? (okr Lučenec). Toto milujem, teda tu by som si užila. No budem aspoň snívať.

 
cutekaty
26 příspěvků 30.03.13 21:18

V sekáčích jsem našla zcela nenošené sáčko-kožené za 100Kč které původního majitele muselo stát majlant
bylo to to první co jsem uviděla při vstupu do sokolovny
měla jsem štěstí a našla 3 vístavní kousky:
to sako
klobouk
košili
doporučuji!

 
malog
4 příspěvky 05.04.13 12:27
Tak jsem to zkusila...

…a včera vyrazila na moji první hrabárnu v životě (vzala jsem s sebou i přítele). Nebudu to protahovat, prostě a jasně BOŽÍÍÍÍÍ!!! Za 272 korun jsem si domů donesla, dvoje kalhoty, halenku, šátek, svetr a přítel kabát, bundu a rifle…Stala jsem se závislá a dnes jdeme ještě jednou, protože se přidávalo nové zboží a já tam musím mrknout jestli zase něco nenajdu!!

 
malog
4 příspěvky 05.04.13 12:27
Tak jsem to zkusila...

…a včera vyrazila na moji první hrabárnu v životě (vzala jsem s sebou i přítele). Nebudu to protahovat, prostě a jasně BOŽÍÍÍÍÍ!!! Za 272 korun jsem si domů donesla, dvoje kalhoty, halenku, šátek, svetr a přítel kabát, bundu a rifle…Stala jsem se závislá a dnes jdeme ještě jednou, protože se přidávalo nové zboží a já tam musím mrknout jestli zase něco nenajdu!!

 
Alizon
1233 příspěvků 09.04.13 15:53

Tak v sekacich jsem nikdy nakupovat neumela - pravdepodobnost ze najdu neco ne prilis obnoseneho, co vypada alespon trochu modne a jeste to bude v moji velikosti vzdycky byla mala.
Jen kdysi na stredni skole jsem si v sekaci koupila dva svetry, jen tak na chozeni na vylety.
Pozdeji jsem to parkrat zkusila a vzdycky odesla znechucena z hromady hader, pripadne nastvana kdyz jsem nahodou objevila nejaky pekny kousek ale samozrejme v uplne jine velikosti.
Mozna kdybych je systematicky obchazela kazdy vikend neco bych nasla, ale radeji jsem sla na brigadu a koupila si veci nove, vetsinou tedy ve vyprodeji.
Ted uz sekace nemam s financnich duvodu zapotrebi - jen ze zvedavosti jsem parkrat zasla na blesak, ale nikdy jsme nenasla nic co by me nadchlo natolik aby to vyvazilo fakt, ze uz to vypada ponekud pouzite.

Příspěvek upraven 09.04.13 v 15:54

 
jancee
16 příspěvků 10.04.13 10:17

Z nákupu v Marwilu jsem se právě vrátila, za 180 Kč mám dvě narvané tašky :-). Na přímé nošení jsou z toho asi dva kousky, zbytek jsem brala hlavně kvůli materiálu na šití. Třeba ze svetru se 70 % vlny budou bezva kamaše pro dceru a ze strakaté sukně z lehké bavlny (a velikosti menšího stanu) letní šaty pro mě. No za 10 Kč bych ty látky v metráži nekoupila :-)

 
Bara06
1952 příspěvků 11.04.13 18:55

@jancee Jste dobrá!
Já jsem tam nakoukla v úterý a doslova jsem utekla. Věšáky byly poloprázdné, pobíhala tam taková paní v černých spoďárech s výstavní celulitýdou… prošla jsem to, to ano. A pak jsem popojela o dům dál. Takže příště klidně, ale ne třetí den :c(

 
Libi95
1 příspěvek 15.04.13 19:39

Prosím kdy je další sekáč v Bydžově? Nebo jestli existuje nějaký rozpis kde zrovna je? Dík za odpo.

 
GabrielaD
19 příspěvků 18.08.13 10:23

Pojedu do Bratislavy na par dni, vite nekdo o nejakem sekaci, ktery stoji za to navstivit? :) miluju ten pocit koupit si neco za malou korunu s velkym pocitem radosti z ulovku!

 
 
 
kiwi  27.03.13 18:41

Tak jsem se tam koukla… nabídka je docela žertovná - všechno je úchvatný, luxusní, taky sexy, samozřejmě… nebo aspoň s ujištěním, že „na těle to vypadá pěkně“ :-) Dokonce tam nabízejí nejen topík, ale i setík! To je nějaká odnož Mimibazaru nebo co?
A ještě ke všemu za naprosto přemrštěný ceny (na obyčejnej bazar). Tahleta „nenápadná“ reklama by se dala skoro označit jako klamavá! :-)

 
radio
23 příspěvků 25.04.13 22:50
Elegant style

Dnešní návštěva v Pardubicích, otevřeno do 16hod, přišel jsem v 15.20hod a už vše odlízeli. Měl jsem pocit, že překážím, tak jsem odešel. Nebyl jsem sám, kdo byl tak znechucen. Naštěstí jsou i jiné sekáče, které ctí etiku podnikání.

Poslední rychlovka

O víkendu 6. a 7. srpna se uskuteční Dyzajn market prázdniny na... Celý článek

Poslední článek:
Minuta pitvání

Nelíbí se mi pořad Minuta módy, který vychází na Streamu, a řeknu... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Fler

Cizí slovo? Záhadná zkratka? Zahraniční gurmánská specialita?... Celý článek

Kupujeme pánský zimní kabát - díl druhý

V pokračování naší minisérie o nákupu kabátů jsem vám slíbila... Celý článek

TOPlist