Re:paráda jede!

10.02.14 | autor Ada

O projektu Re:paráda jsem se dozvěděla loni na podzim, konkrétně na jedné akci v brněnské Vlněně, kde se konala módní přehlídka, v níž účinkovalo mimo jiné oblečení z tehdy ještě připravované Re:parády. Hned jsem kontaktovala Kateřinu a Markétu, zakladatelky projektu, a šla jsem si s nimi popovídat.

Protože Re:paráda otevírala 8. listopadu, viděla jsem prostory ještě před dokončením, kdy se v nich pilně natíralo a stavělo. Pochopitelně jsem nechyběla na otvíračce a od té doby s potěšením sleduju, jak se to v Re:parádě rozjíždí všemi směry.

Kateřina (vlevo) a Markéta (vpravo) rozkrojením stylového dortu oficiálně otevírají Re:parádu. Katčiny hortenziové šaty jsou od Simony Toškové. Foto: https://www.facebook.com/reparadacz?ref=stream

Za Re:parádou stojí zajímavý nápad otevřít něco jako šatní knihovnu. Podobné půjčovny už fungují v zahraničí, u nás jde zatím o první vlaštovku. Vtip spočívá v tom, že si pořídíte předplatné - přesně jako v knihovně - a pak si můžete půjčovat co chcete. Množství oblečení, které si můžete během měsíce postupně půjčit, je různé podle tarifu. Pro váhavé střelkyně je tu i klasika (jeden kus = jednorázový poplatek).

Co se v Re:parádě půjčuje? Běžné věci, retro, extravagantní a barevné kousky, oděvy od mladých návrhářů. Všechny možné části, ne jen plesové šaty jako v běžných půjčovnách. Díky šatotéce si tak můžete vyzkoušet spoustu stylů, nebo si sem zajít půjčit něco, co v šatníku nemáte a zrovna to potřebujete na nějakou zvláštní příležitost. Koktejlky do divadla, kabáty, halenky, kalhoty na pracovní pohovor... I ty plesovky a svatebky se tu najdou.

Zdroj: reparada.cz

Pojem "šatotéky" nebo "sdílené skříně" je u nás úplně nový a obávám se, že u mnohých narazí na vrozenou konzervativnost. Mně to naopak přijde jako skvělá hra; samozřejmě to není pro každého, i když bych každému, kdo rád módu, doporučovala Re:parádu aspoň navštívit. Ona to totiž není jen šatotéka...

Prostor na Jaselské 17 (ne náhodou je Re:paráda na Veveří, které má nakročeno stát se čtvrtí mladých umělců, kavárniček, obchůdků a nejrůznějších alternativních a novátorských podniků) totiž s Re:parádou sdílejí také návrhářský ateliér a coworkingová místnost, kde si můžete pronajmout místo a pracovat tak v přátelském kreativním prostředí (momentálně na místě sídlí designéři, architekt a fotografka). Zmíněná návrhářská dílna patří značce DEFEKT, jejíž tvorbu najdete zde na Fleru. Něco bych jim rozcupovala (ty tropické šaty například), něco mi přijde dobré (colorblockové tričko v žluté, tyrkysové a modré, top s krajkovými rukávky), rozhodně jsem zvědavá, kam se DEFEKT časem posune.

Re:paráda spolupracuje ještě s dalšími tvůrci, např. zmíněnou Simonou Toškovou, která se specializuje na padesátá léta a čtenářky ze zdejšího retro tábora ji jistě znají, a jestli neznají, měly by se hluboce stydět.

Simoniny šaty jsou v Re:parádě k zapůjčení i k zakoupení, mimobrněnské odkazuji na Fler.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/saty-s-pelargoniemi-4104401

Další spolupracující značkou je Prelude Poetique - šaty a doplňky:

Zdroj: facebook Re:parády, https://www.facebook.com/photo.php?fbid=582480558509073&set=pcb.582481028509026&type=1&theater

V Re:parádě si můžete také koupit šperky (steampunkové od TikŤakJinak, recyklované počítačové, romantické od Adrianet nebo od Eire) a konají se tu zajímavé akce, naposledy třeba Kabaret BurLesk. Bonus pro španělštináře: obě zakladatelky mají chlapy ze španělsky mluvících zemí a jeden tu občas dělá barmana a můžete si s ním pokecat.

Veškeré info a spoustu fotek najdete na Facebooku: https://www.facebook.com/reparadacz

Znáte Re:parádu? Byly jste tam? Máte abonmá? Co na to říkáte?

(Tento článek není objednaná reklama. Další zajímavý projekt, který představím příště, bude pražská Strojovna.)

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Vladimirovna
45 příspěvků 10.02.14 18:03

Já spíš čekala článek o šatech z Opery!

 
anetalinda
119 příspěvků 10.02.14 20:16

Ano, jeden by řekl, je to úmyslně.

 
Lumikova
25 příspěvků 11.02.14 15:42

Jak to myslíte?? Předchozí článek věnovaný šatům z plesu byl jako málo a je potřeba sem pověsit úplně nový, v němž bude Ada před Vámi svoje šaty obhajovat a opakovat, co o nich už napsala?
Jste na Módním pekle, dámy. Tady vycházejí články. Různé. Když nevycházejí, čtenářky mají (pro změnu) tendenci si stěžovat.

 
Monys01
328 příspěvků 11.02.14 15:58

Předpokládám že byly myšleny šaty co měly ostatní dámy. Já to teda tak pochopila. Proč by měla Ada psát druhý článek o svých šatech?! :D

 
Vladimirovna
45 příspěvků 11.02.14 16:35

Ne, myslela jsem článek, ve kterém jsou šaty vyfoceny v celé své kráse. :) A né pouze postup šití… z šatů jsem neviděla nic.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 11.02.14 17:25

Fotka šatů je v komentářích pod článkem o jejich šití. Psát jim další samostatný článek mi přišlo trochu nabubřelé.

 
Nyxx
512 příspěvků 11.02.14 18:36

Já jsem se těšila na pořádné fotky ušitých šatů. Ta jedna v článku mi nestačí. Co dát aspoň pár fotek do diskuze Burda domácí šití?

 
Revolta
56 příspěvků 11.02.14 19:11

A nedočkáme se článku o šatech ostatních přítomných dam? Ten by mne zajímal velice… :-)

 
anetalinda
119 příspěvků 12.02.14 09:44

Mně zase tohle vysvětlení připadá alibistické. Jestli se nepletu, tak jste psala, že je to událost, kvůli které bychom neměly od vánoc téměř usnout samou zvědavostí. Vím, že to nebylo míněno smrtelně vážně, ale určitou důležitost jste tím vypíchnout chtěla. A teď mi tu prostě chybí závěr. Nějaká tečka, celkové zhodnocení, jak se vše povedlo, nejen ostatním, ale i vám. Distancovala jste se od toho poukazem na nabubřelost. Fajn. Já to ale vidím tak, že některé věci nedotahujete do konce.

 
Morgainne
53 příspěvků 14.02.14 13:47

MOžná by nebylo špatné dát fotku šatů na konec článku o nich. Já třeba čtu diskuze výjimečně a kdybych náhodou nenahlédla sem do diskuze, na jejich celkovou fotku budu čekat marně.

 
krabatadabra
105 příspěvků 10.02.14 18:08

Zaujímavý nápad, veľa krát by sa mi niečo zišlo na nejaký tématický večer a kupovať kus oblečenia, ktorý už viac nevyužijem sa mi moc nechce. už aby to bolo aj v prahe :-)

 
Esmee
4376 příspěvků 10.02.14 18:11

Ten nápad je perfektní, už jsem o Re:parádě četla a posteskla si, že je Brno daleko, pokud by byla podobná šatotéka v nějakém bližším městě, než je Brno, neváhala bych… obzvláště pak, jako nenapravitelná milovnice retra :-). Akorát mě napadá, jak to mají s rozpětím velikostí? Oblečou se tam i ženy, které mají větší velikost než 38?

Příspěvek upraven 10.02.14 v 18:18

 
Kiririn
94 příspěvků 10.02.14 23:41

Do Re:parády plánuji již dlouho zajít, jen pro mě je to velikostní problém naopak, číslo 32 se shání hůře než špatně :)

 
Katurie
14 příspěvků 13.02.14 10:13

Velikosti 32 máme, hlavně sukně a připravované letní zboží, ohlaste se a určitě Vám něco najdeme, vyhraďte si ale víc času, ať můžete v klidu zkoušet. Ideální čas na návštěvu je pozdní odpoledne, když jsme tam já anebo Marki.

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:36

To je škoda, že nejste z Brna! Rády bychom Vás u nás přivítaly:-) Upřímně řečeno, oblečení velikosti 36 a 38 je u nás nejvíc, stejně jako zákaznic. Pak jsou u nás výrazněji zastoupeny velikosti 34 a 40. Další velikosti máme také, ale méně. Oblečení i velikosti ale vybíráme dle přání a mír zákaznic, takže když se k nám přihlásí více dam velikosti 44, určitě budeme mít více kousků této velikosti. Zdraví Katka z Re: parády

 
Esmee
4376 příspěvků 12.02.14 12:41

@Katurie Díky moc za odpověď! Já se pohybuji ve velikosti 40 - 42, protože mám, jak to slušně říct :-D, poněkud výraznější poprsí a jsem typické přesýpací hodiny, proto také ta nenapravitelná záliba v módě 50. let. Váš nápad je úžasný, až zavítám do Brna, určitě se zajdu do Re:parády pokochat :-)

 
Konvalinka
244 příspěvků 12.02.14 17:01

@Katurie A máte prosím také petite střihy pro parádnice menšího vzrůstu?

 
Katurie
14 příspěvků 13.02.14 10:03

Konvalinko, nějaké šaty typu petite máme, stavte se k nám podívat, ozkoušet co máme v nabídce, ideálně později odpoledně, kdy tam býváme já anebo Marki, rády Vám vše ukážeme a pomůžem Vám vybrat něco pěkného :)

Příspěvek upraven 13.02.14 v 10:03

 
Robena
1257 příspěvků 10.02.14 18:14

Jo dobry, pujcovna hadru. Nic proti.

 
Barbuchaa
211 příspěvků 10.02.14 18:25

Skvělý nápad! Veveří mám za rohem, přitom jsem si Re:parády nikdy nevšimla (a ani o ní nikde neslyšela), takže jsem vděčná za tip. Už se těším, jak bude příležitost k návštěvě :)

 
vias
447 příspěvků 11.02.14 20:20

Ale ta půjčovna je na Jaselské, Veveří je míněna jako název čtvrti. Jaselská je trochu schovaná.

 
Barbuchaa
211 příspěvků 11.02.14 20:44

Však Jaselská je souběžná ulice s Veveří, ne? To je od sebe kousíček :)

 
MP Vera
217 příspěvků 10.02.14 18:39

Nebude příště spíš Zdrojovna…? Jinak nápad zajímavý, jsem zvědavá jak zareaguje trh a kde budou holky za rok, přeju jim úspěch.

 
smirda
5 příspěvků 04.03.14 14:48

No já doufám, že budou holky ve spoustě dalších měst :).

 
MP pohodarka
48 příspěvků 10.02.14 18:57

Taky myslim, ze je to dobry napad :-) a ta strojovna-zdrojovna…to je neco obdobneho??? jsem zvedava, protoze Brno mam taky dost z ruky

Příspěvek upraven 10.02.14 v 18:58

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:18

Nene, my jsme v ČR první, jiná knihovna s oblečením neexistuje. Ale podobnost tam je - též jde o projekty se sociálně ekologickým dopadem a podporou handmade. Jinak Strojovna je dílna, kde můžete za poplatek využít stroje, co tam mají anebo si nechat opravit oděv. Mimo to plánují kurzy šití.

Příspěvek upraven 14.02.14 v 12:13

 
Hafina01
63 příspěvků 12.02.14 21:57

Budu za strašného jazykového hnidopicha, ae kroutí se mi uši i mozek, když čtu - knihovna se šaty. Hm, my jsme tomu doma říkali šatna. Když se půjčují jiným, tak je to půjčovna šatů.

A strojovna? Švagr má řadu let podnik na výrobu pracovních oděvů, a neřekl své provozovně jinak než dílna. Všichni v třetím tisíciletí předpokládají, že ty montérky nešije ručně a nějaké šicí stroje tam určitě má… Jednotlivé místnosti označuje jako dílnu, žehlírnu, střihárnu, a nakonec je jeho kancl.

Kam se kouknu, tam někdo chce zaujmout nějakým novojazykem. Nemáme dravce ani šelmy, ale jen predátory (a Primu Zoom bych za to zabila), pokožku už nikdo nechce zvlhčit, protože ji dávno hydratoval, a v Brně si šaty můžete půjčit v knihovně a upravit ve strojovně.

Zřejmě si z těch spojených prkýnek, co mám v obyváku, vytáhnu nějakou skupinu potištěných papírů a půjdu si číst do strojovny výtahu, ať eliminuji tenzi z termínu strojovna. Atakuje mě sémantická frustrace…

Chápu, že majitelky provozovny chtěly zaujmout i názvem, ale pro mě je to prostě pokřivené. Co takhle mít nějaký slogan - třeba Šaty, které vám nezaberou místo ve skříni, Šaty, které si můžete vzít jen jednou, Nepůjčí vám šaty Dior? My ano, Uskladněte data v cloudu a šaty u nás!

Mé výhrady jsou jen k názvu, myšlenka půjčovny se mi líbí a přimlouvala bych se i za nás baculky, béééééééé…

 
Katurie
14 příspěvků 13.02.14 07:44

Milá Hafino, my se ale nejmenujeme knihovna s oblečením, nýbrž Re: paráda. A jako popisek toho, jak to u nás funguje, se docela dobře hodí ono „knihovna, ve které si místo knížek můžete půjčit oblečení“. Termín půjčovna by akorát vzbouzel dojem, že to u nás funguje jako v normální půjčovně - plesovky za 1000,– na víkend. No a šatna, to ten princip též moc nevystihne. Navíc milujeme knihovny, takže jsme to pojaly takto. Je to nový koncept, tak proč pro něj nevymýšlet nová spojení či neobvyklé termíny?

Příspěvek upraven 13.02.14 v 07:47

 
Karakas
341 příspěvků 10.02.14 19:47

Mě by ale zajímalo, jak to mají pořešené s údržbou oděvů. Když je propocené atd.

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:15

Můžete si vybrat 2 způsoby, buď vrátíte oblečení vyprané a vyžehlené anebo zaplatíte 12 Kč na vyprání. Většina zákaznic volí tu druhou možnost. Plesovky a šaty od návrhářů čistíme my, poplatek je 50 Kč. Pereme v kvalitním neutrálním prášku, co ale hezky voní, poctivě a s přídavkem přírodní dezinfekce. Když zjistíme, že oblečení na štendru už není po zkoušení úplně ok, vypereme ho samozřejmě také.

 
buchtenzie
26 příspěvků 10.02.14 20:02

Strojovnu znám, chodim kolem téměř každý den, je to tam jak dlaň :))

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:16

Strojovna je náš soulmate, vzájemně litujeme, že si nejsme blíž. K. z Re:parády.

Příspěvek upraven 12.02.14 v 12:16

 
Hafina01
63 příspěvků 12.02.14 22:04

Po napsání svého dlouhého příspěvku výše jsem se pročetla jsem k výrazu soulmate.

Uf, komentáře si odpustím. Při rozčíení z nadměrného používání angličtiny s českém textu totiž přecházím do ruštiny. Ale nemám na počítači azbuku…

No, tak jen polituju posatele, že nezná výstižný český výraz, který by vyjádřil jeho myšlenku.

 
Katurie
14 příspěvků 13.02.14 07:57

Já myslím, že si všechno moc berete. Češtinu miluju, ale jiné jazyky taky, navíc už to tak dopadlo, že doma mluvíme česky zatím jen tak z 1/3. Tak se holt v komentářích psaných rychle z mobilu nějaké zatoulané slůvko objeví. Jo a ruštinu se chci naučit, jste-li z Brna, stavte se, můžeme se domluvit na nějaké jazykové výměně:-)

 
Hafina01
63 příspěvků 14.02.14 11:42

Omlouvám se, netušila jsem, že jste zřejmě v jinojazyčné rodině nebo v cizině. Bohužel jsem od Ostravy, takže smůla s ruštinou. Na tu mě dobře navádí kamarád, vystudovaný v Moskvě. Posílá mi odkazy na zajímavé články, takže třicet let po maturitě z ruštiny mi azbuka přestává dělat potíže…

 
Freeda
7 příspěvků 14.02.14 07:41

@Hafina: No, ale je zajímavé, že se rozčilujete nad používáním anglických výrazů a u toho vám přeskakují písmena v češtině. Nebo to bylo z toho rozčilení? :-)

Příspěvek upraven 14.02.14 v 07:43

 
Hafina01
63 příspěvků 14.02.14 11:44

Vynechává mi L a s tím posatelem jsem špatně trefila klávesu na netbuku.

 
Freeda
7 příspěvků 14.02.14 17:14

Mně jen přišlo úsměvné, že zrovna v tom příspěvku, ve kterém kritizujete používání anglických výrazů místo českých, máte tolik chyb. A rozhodně nemám na mysli pouze vynechané L. Zkuste si to po sobě přečíst. Normálně by mi to bylo úplně fuk, ale když už máte takovou potřebu někoho „solit“ za špatně používaná slova, aspoň si to po sobě přečtěte (např… jsem se pročetla jsem… používání angličtiny s českém textu… atd.)

 
žlutá růže  10.02.14 20:03

Tak tohle bych myslím nevyužila. Spíš se mi to zdá trochu eéé. Půjčit si svatební či společenský šaty nebo oblek, to je dnes asi normální, i když já toho zatím nikdy nevyužila. Ale půjčovat si tričko, halenku, šálu nebo čelenku??? To je teda fuj fuj.
Proti obnošeným věcem nic nemám, v sekáčích občas nakupuju, ale vybírám si jen hezký kousky bez např. stop potu v podpaží a samozřejmě si to doma vyperu, než to začnu nosit!! Ale tady to? Ani zadarmo.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 10.02.14 20:23

Půjčené oblečení se musí vrátit vyprané, nebo ho (za příplatek) vyperou v Re:parádě.

 
Ymber
97 příspěvků 11.02.14 15:53

Jaký vidíte rozdíl mezi půjčením společenských šatů a halenky?

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 11:58

Samozřejmě, že se u nás nemusíte bát propocených fleků v podpaží. Všechno oblečení je vyprané, hezky voní a není opotřebované, jakmile je, tak jej vyřadíme, prodáme či darujeme na charitu. Prádlo je třeba vracet vyprané, anebo nechat vyprat za příplatek (12 či 50,– Kč, v závislosti na šatech), vychází to tak, že zhruba polovinu pereme my. V kvalitním prášku, poctivě a s přídavkem přírodní dezinfekce. I oblečení pověšené na štendrech kontrolujeme a když zjistíme, že po zkoušení není úplně ok, vypereme jej. Je ale nám jasné, že i tak to pro někoho prostě není, asi psychologicky. Nám osobně to nevadí, máme sourozence a jsme zvyklé si oblečení půjčovat se ségrou či kamarádkami. Zdraví jedna z Re: parádnic :-)

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:22

Jinak společenských šatů tam máme taky fůru, dokonce i několik svatebních, takže to není „jen“ půjčovna halenek. Kromě toho i kostýmky do práce, které se hodí např. když člověk vyrazí na pohovor, kde chce dobře zapůsobit kvalitním oblekem a přitom tu práci ještě nemá a tudíž ani peníze si nějaký kvalitní oblek pořídit. Taky kabelky, čelenky od Samodivy atd.

 
Karakas
341 příspěvků 10.02.14 20:30

@Ada Pekelná a co když svoji udržbou oblečení zničím, nebo třeba neni vyprane vyčištěné dle představ. Třeba zapocené začne smrdět, jakmile se material ohřeje o tělo, i když je vyprane.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 10.02.14 21:09

To už není otázka pro mě, ale spíš přímo pro Re:parádu - kdyby se něco takového stalo, tak se to musíš řešit individuálně na místě…

 
atrix
483 příspěvků 11.02.14 01:01

Markéta z Re:parády mi obličejem velmi připomíná brněnskou herečku Vlastu Fialovou, zejména úsměv je téměř totožný. Není to nějaká přízeň? (Vnučka, neteř…) :)

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:11

Pokud není vyčištěné, platí se poplatek 12 Kč nebo 50 Kč (v případě společenských šatů). Když se zničí, platí se příspěvek na opravu, zatím si nikdo nestěžoval, spíš nám slečny daly víc, protože jim to přišlo moc levné.

 
dagur
263 příspěvků 10.02.14 21:42

Je to super nápad, například na večírek ve stylu dvacátých let nebo ve stylu Pomády atd., škoda, že v Ostravě takovou „půjčovnu“ nemáme.

 
MaggieCassidy
127 příspěvků 10.02.14 22:10

Já už jsem se tam byla párkrát podívat a, i když mají věci moc pěkné, zatím jsem si nic nepůjčila, a to z jednoho prozaického důvodu - mě by asi strašně frustroval ten pocit, že dané úžasné šaty/sukni/cokoliv nevlastním! Určitě bych si na nějakém kousku vypěstovala závislost a pak bych si ho musela chodit půjčovat pořád dokola, a co kdyby náhodou nebyl k dispozici, když bych ho „nutně“ potřebovala??? Tragédie!… podobný problém jsem ale vždycky měla i s běžnými knihovnami - vždycky když se mi nějaká knížka líbila, musela jsem si ji pak stejně jít koupit do knihkupectví, protože mě přiváděl k šílenství fakt, že do těch půjčených nemůžu podtrhávat a musím je jednoho dne vrátit.

 
Winniie
32 příspěvků 11.02.14 02:47

Přesně to samé mě taky hned napadlo, když jsem se začetla do prvních řádků. Že pocit, že věc (ty nááádherné retro šaty) musím vrátit a nejsou moje by mě ubíjel. A také to tak mám i s knížkama! :)

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 11:59

My máme zase tu zkušenost, že si něco koupíme, vezmeme si to párkrát a pak máme chuť vzít si zase něco nového, což je dost finančně náročné. Tohle sdílení věcí dost řeší, což nám potvrzují i naše zákaznice. Ale jinak samozřejmě, že je možné si oblečení odkoupit, když se do něj zamilujete. A kromě toho máme spoustu skvělých věcí na prodej, značek, které nikde jinde v Brně nenajdete. Zdraví jedna z Re: parádnic:-)

 
MaggieCassidy
127 příspěvků 12.02.14 15:56

Tak to se mi stává vlastně jen u impulsivních nákupů z výprodeje. Jinak je můj rozpočet tak napjatý, že než si něco koupím, tak si třikrát rozmyslím, k čemu to budu nosit a jak to využiju, takže se mi dost často stane, že než se rozhoupám, už to mají vyprodáno. Jinak ten váš tarif - 390,–/měsíc - neříkám, že tolik za oblečení stejně neutratím, když se to zprůměruje za rok, tak asi ano, ale je to za věci, které jsou moje vlastní, mám je doma kdykoliv k dispozici a nemusím je nikomu vracet a nevědet, kdy si je budu moct znova vzít na sebe. Předpokládám, že jak vám bude přibývat zákaznic, bude čím dál tím těžší půjčit si stejný kousek nějak častěji, takže pro mě by to bylo více méně opravdu jen o tom zkusit si něco nového, vidět jak se v tom cítím a pak případně pátrat po něčem podobném v obchodech. Každopádně nahlodaná už jsem dost, takže ve mně určitě máte budoucí zákaznici :-)

 
Adrianet
2 příspěvky 10.02.14 23:10

Děkujeme za super článek! :) A kdyžtak tady je FB i na šperky by Adrianet: www.facebook.com/byAdrianet a tady stránka Kabaret Burlesk https://www.facebook.com/…856684222052?…

Příspěvek upraven 12.02.14 v 02:31

 
misial
1394 příspěvků 11.02.14 00:00

Re:Paráda je rozhodně zajímavý nápad, abonmá sice zatím nemám, ale byla jsem na otevření a rozhodně holkám držím palce - mimo to jsou obě velmi milé a přátelské :)
Některé věci z půjčovny, ale třeba i nové retro šaty nebo dokonce drobnosti jako ručně tvořené brože chodí prodávat i k nám na Hadrárnu - všechno včetně jakýchkoliv novinek vždy hlásí na facebooku.

 
aailyyn
807 příspěvků 11.02.14 09:50

Škoda, že do Brna tak daleko. Nepochopila jsem, proč je půjčování společenského oblečení ok a jakmile se pouze změní sortiment, tak už je to najednou fuj a nehygienické, protože ty věci jsou nošené? Nevím, žiju v docela civilizovaných krajích, kde fakt znají pračky a čistírny. Mně to přijde jako super nápad. Krom tématických akcí, kdy se nevyplatí si ten kus pořizovat, bych půjčování oblečení brala hned. Bez rizika, že se mi pak doma bude válet úplně nevyužitý kus, si vyzkoušet úplně zcela styl. (Narychlo narvaná v kabince obchodu prostě nepoznám, jak mi v konkrétním kusu oděvu bude za běžného provozu.)

Příspěvek upraven 11.02.14 v 09:51

 
žlutá růže  11.02.14 11:55

No jak píšete, že „se změní sortiment“ - tak to je právě to podstatný! Já píšu o tričkách a halenkách, tzn. věcech, který se nosí na holý tělo. A to mi přijde trochu fuj. Nebo vy si běžně s někým půjčujete spodní prádlo? To je dost podobný. I když se to vypere, tak mně by strašně vadil ten pocit, že v tom chodila třeba nějaká šmudla.
Obecně ty věci asi nebudou mít dlouhou životnost (a možná s tím i majitelky počítají), pokud se to bude tak často prát. On ne každej materiál je tak odolnej a vydrží tak častý praní, aniž by se to nepodepsalo na vzhledu.
Ale pokud to někomu vyhovuje, proč ne…

 
Verhro
630 příspěvků 11.02.14 12:02

Kdysi jsme s kamarádkou o tomto podnikatelském nápadu z legrace hovořily a přišlo nám právě rizikové to praní a možnost zničení. Na druhou stranu pokud si v obchodě zkoušíte novou věc, tak už jí někdo pravděpodobně před Vámi taky na těle měl…

Příspěvek upraven 11.02.14 v 12:03

 
aailyyn
807 příspěvků 11.02.14 12:26

A vy si nezkoušíte v obchodě oblečení? Trička na holé tělo? Neřku-li podprsenku? A pod společenskými šaty máte co, neopren?

 
žlutá růže  11.02.14 12:28

Proč tak útočně? Já napsala mírumilovně svůj názor :) Vy budete mít asi nějakej problém…

 
aailyyn
807 příspěvků 11.02.14 13:11

To nebylo útočné ani za mák, já se normálně ptám, kde je podle vás rozdíl mezi zkoušením spodního prádla už v obchodě, které už před vámi mělo na sobě x lidí, půjčením společenských šatů nebo půjčením trička. Jediný problém, který mám, je ten, že neargumentujete, neodpovídáte na položené dotazy, zato klasicky hýříte diagnózami o duševním rozpoložení svého oponenta na dálku…

 
Winniie
32 příspěvků 11.02.14 15:00

No…tak ze spodního prádla se na holé tělo zkouší jen podprsenka :) Ale třeba trička…I když zase se člověk musí zamyslet nad tím, že je rozdíl, když si to člověk vyzkouší pět minut v kabince, než když to má na sobě třeba celý večer. Ale jinak s Vámi samozřejmě souhlasím, já s tím teda problém nemám, vzít si na sebe věc (když je vypraná) kterou už na sobě někdo měl.

Příspěvek upraven 11.02.14 v 16:48

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 11.02.14 12:45

Svatební a společenské šaty se taky většinou nosí na tělo, a vzhledem k tomu, že se ani nedají pořádně vyprat, mi to nepřijde o moc lepší než půjčit si nošenou a vypranou halenku.

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:03

Jak už jsem psala výše: Samozřejmě, že se u nás nemusíte bát propocených fleků v podpaží. Všechno oblečení je vyprané, hezky voní a není opotřebované, jakmile je, tak jej vyřadíme, prodáme či darujeme na charitu. Prádlo je třeba vracet vyprané, anebo nechat vyprat za příplatek (12 či 50,– Kč, v závislosti na šatech), vychází to tak, že zhruba polovinu pereme my. V kvalitním prášku, poctivě a s přídavkem přírodní dezinfekce. I oblečení pověšené na štendrech kontrolujeme a když zjistíme, že po zkoušení není úplně ok, vypereme jej. Je ale nám jasné, že i tak to pro někoho prostě není, asi psychologicky. Nám osobně to nevadí, máme sourozence a jsme zvyklé si oblečení půjčovat se ségrou či kamarádkami. Zdraví jedna z Re: parádnic :-)

 
Morgainne
53 příspěvků 14.02.14 14:08

Vy pod společenské šaty ještě něco nosíte? ;-) Jinak moc nevidím rozdíl v šatech a v tričku… :-)

 
přes-dívka
105 příspěvků 11.02.14 11:40

Připadá mi to jako super způsob jak nezávazně vyzkoušet nové střihy, styly, barvy, vzory… zjistit, v čem se člověk cítí dobře a pak po tom třeba cíleně pátrat v obchodech nebo si to nechat ušít! (Nemluvě o jednorázových výpůjčkách k nějaké příležitosti.)

A co Praha?! A velikost 42? :)

 
Anelinka
10 příspěvků 11.02.14 12:03

Hej, tak to je super! :-D

 
Brixie
634 příspěvků 11.02.14 13:06

Z látky šatů s pelargóniemi mám šátek, který jsem zrovna dnes vyvenčila :)

 
Fuflík
203 příspěvků 11.02.14 15:24

Bych se něco si půjčit bála. To ne kvůli „hygienám“, ale měla bych strach, že je někde nějaký flíček, kterého si nevšimnu, pak to vrátím a budu se s někým dohadovat, že už to tak bylo.
Další strach bych měla, že to sama poničím. Nechtěla bych se bát dát si ve městě znrzlinu, úzkostlivě zkoumat čistotu lavičky a na nějaké akci třeba zase trnout, když budu mít v ruce červené víno, nebo trpět hrůzou z člověka s cigaretou, co se rozmachuje rukama…

 
RenataRen
466 příspěvků 11.02.14 17:07

Super nápad, škoda že to mám do Brna daleko. Projektu fandím, protože jsem zjistila, že znám jednu ze zakladelek:-)

 
Monys01
328 příspěvků 11.02.14 18:38

@Fuflík A o své se nebojíte? Chci říct, že když jdete ve svých šatech, které byly drahé, tak na ně asi také dáváte pozor, ne? Jasně, že s s nimi něco může stát, ale to s vlastními taky. Je to stejné, jako u knížek z knihovny-také se vám může stát, že je polijete, natrhnete. To byste si nemohla půjčit nikdy nic a od nikoho. Já bych tu půjčovnu docela ocenila, ale Brno mám dost z ruky, bohužel. :(

Příspěvek upraven 11.02.14 v 19:50

 
winonne
1 příspěvek 11.02.14 20:27

Díky za článek! Koukám, že autoři prodávaných šperků jsou zmíněni všichni kromě mě, takže pokud někoho zajímá, jak vypadá ona počítačová recyklace, ten ať se podívá na FB stránky značky Buď IT!

Příspěvek upraven 11.02.14 v 20:28

 
Eire
2 příspěvky 11.02.14 21:09

Ještě jsou tam romantické šperky od mě - Eire :) zatím teda jen pár kousků, ale od příštího týdne jich tam bude víc.
https://www.facebook.com/eire.handmade
(Ado, pokud je to moc spam nebo jsi mě tam nezařadila schválně, tak mě kdyžtak smaž).

 
Eire
2 příspěvky 11.02.14 21:12

A šaty od Simony jsou boží, moc se mi tam líbí jedny červené puntíčkované :)

Jinak mi to přijde jako dobrý nápad, člověk si takhle může aspoň vyzkoušet i věci, které by si třeba nekoupil. Ale taky bych možná měla problém s tím, že bych se do něčeho zamilovala a chtěla to mít napořád :)
Ad hygiena - přijde mi to jako klasická půjčovna šatů, nevidím v tom moc rozdíl…

 
jasnovidka
2 příspěvky 12.02.14 00:04

Skvělý nápad, velká inspirace,))

 
Katurie
14 příspěvků 12.02.14 12:01
Holky z Re: parády se hlásí ke slovu! :-)

Úmyslně reagujeme trošku se zpožděním, neb jsme byly zvědavé, jak náš nápad přijmou a podrobí konstruktivní kritice místní pekelnice. Což se stalo a jsme za to rády! Na úvod bychom chtěly říct, že Re: paráda je naše srdeční záležitost, založily jsme ji pod dojmem z cest, okouzlení z života v bohémské Barceloně a taky z pocitu, že chceme udělat nějaký ekologický projekt, který bude inspirovat ostatní ke sdílení, setkávání, recyklaci, opravě věcí namísto jejich vyhazování a bude podporovat začínající návrháře a designery. A tak se u nás mísí věci na půjčení i na prodej, vintage a móda začínajících návrhářů, retro nábytek, španělština, tanec, knihy, zpěv a víno:-)

Je nám jasné, že ne všichni jsou naladěni na stejnou vlnu, ale ti co jsou, se u nás určitě budou cítit dobře. Rády bychom vytvořily místo, kam nepůjdete nejenom, když si chcete něco pěkného půjčit či koupit, ale kam zavítáte i proto, že máte nějaký zajímavý nápad, se kterým se chcete podělit, stavíte se pokecat si španělsky, nechat opravit si šaty anebo si třeba pronajmete stůl v coworkingové místnosti, když potřebujete klid na práci a zároveň inspirativní prostředí.

K jednotlivým otázkám se vyjádříme u příslušných příspěvků, snad na nic nezapomeneme:-)

Příspěvek upraven 12.02.14 v 12:51

 
papapipi
17 příspěvků 12.02.14 17:07

Skvělý nápad! Už žádná narvaná skříň, pořád pěkné nové oblečení, co víc si přát! Další kus nábytku, kterého se budu moci zbavit. Pokud se tedy sortiment rozšíří i na větší velikosti! Před pár dny jsem na Reparádu poprvé narazila na FB a myslím, že to brzy nabere velké tempo. Doufám, že budu u toho :-)

 
beruska9
44 příspěvků 12.02.14 22:33

Mne to prijde genialni…Pro kazdeho to nebude, jestli nekomu vadi pocit „nosenych“ veci, tak to holt nevyuzije…to je normalni. Nevim o nicem, co by vyhovovalo uplne kazdemu ;) Brno mam hode z ruky, ale zakladatelkam fandim!

 
corrigan
2631 příspěvků 13.02.14 08:06

@Hafina01 ale to víte, že máte na počítači azbuku, klidně se můžete uvolnit, když vás tak strašně vytáčí používání angličtiny v běžný řeči (a bude hůř, paní, angličtina je tak univerzální jazyk, že tohle je jen začátek, díky sociálním médiím na internetu se to rozjelo a vy to nezastavíte)… takže hledejte tu ruskou klávesnici ;-):-)

 
corrigan
2631 příspěvků 13.02.14 08:09

Přijde mi to jako hodně dobrej nápad, samozřejmě je třeba počítat s „konzervou“, ale má to potenciál na rozjetí a udržení. :-)

 
Morgainne
53 příspěvků 14.02.14 14:13

To je super nápad! Zrovna řeším celkovou změnu stylu, ale zároveň omezené finanční možnosti a tohle se mi zdá jako skvělá možnost, jak vyzkoušet něco nového bez zbytečného rozhazování. Jen co budu mít chvilku, tak se zastavím. A chválím, že se konečně našel zajímavý projekt, který není prvně v Praze :-)

 
tinizmus
4 příspěvky 14.02.14 16:57

Ta posledna foto je top top top!!! :) Niekedy snivam o tom, aby sme sa vratili do cias, kedy zeny takto chodievali oblecene bezne :) je to nadherne :)

 
nrkibrki
15 příspěvků 15.02.14 12:48

Skvělý nápad, který má ovšem jen jednu chybu - není to v Praze! Brno je pro mě přece jen trošku z ruky. Určitě by mě to moc zajímalo.
Navíc - pokud zákaznicím stíháte i poradit, má to další přidanou hodnotu, já v obchodě obvykle tápu a neumím moc kombinovat. Naštěstí pro mě mi moje práce mnoho výstřelků neumožňuje.

 
Morgainne
53 příspěvků 18.02.14 15:01

To, že je to v Brně, je naopak super! Jsem moc ráda, že konečně existuje zajímavý projekt, který není v Praze.! :-)

 
Chorelain
32 příspěvků 08.03.14 20:13

Páni, jako projekt to zní dobře :) Ale při mojí velikosti budu stejně asi moct zůstat jenom u komentářů :D

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Fashion Week New York: co mě zaujalo

Newyorský módní týden skončil, cirkus se přesouvá do Londýna. Co ze... Celý článek

Páteční momentky 6

Asi teď máte jiné starosti, než číst Módní peklo (pečete mazanec a... Celý článek