Šaty do Opery 2014

07.02.14 | autor Ada

A je to tady, to, na co se celý rok těšíte, kvůli čemu jistě již nejméně od Vánoc nespíte a bez čeho byste nepřežili: šaty do Opery! Do plesu zbývá pár dní, takže je na čase představit vám svůj letošní výtvor. Na mně v plné polní ho opět uvidíte hned po plesu.

Letos jsem zavrhla vyšívání i krajky. Obého jsem si užila v minulých letech, teď jsem si chtěla zase vyzkoušet něco nového. Tématem plesu jsou Straussové, skladatelé, jejichž stěžejní díla znají i hudební laici. Johann Strauss mladší (Rakousko, 1825-1899) je autorem valčíku Na krásném modrém Dunaji, který vždycky ples zahajuje (tančí při něm nejprve sólo pozvaná osobnost, letos opěrní pěvec Paul Potts, a postupně se přidávají další hosté) a známé operety Cikánský baron, napsal toho ovšem víc. Pokud se vám líbí modrý Dunaj, najděte si na internetu i jeho další valčíky, jsou jeden krásnější než druhý.

Otec Johanna Strausse, také Johann (1804-1849), složil slavný Radeckého pochod, který se na plese hraje pro změnu na samý závěr. Skládal také valčíky a polky a ve své době byl jedním z nejpopulárnějších skladatelů taneční hudby ve Vídni.

Třetím oslavovaným Straussem je Richard (Německo, 1864-1949), od jehož narození letos uplyne 150 let. Richard není příbuzný s vídeňskými Straussovými. Skládal opery, písně a symfonické básně; určitě jste slyšeli o jeho opeře Růžový kavalír, případně o Salomé.

Jedny šaty se tím pádem nabízely samy od sebe, totiž velká róba z pár kilometrů modrého hedvábí - zářivý dupion v sytém odstínu by nepotřeboval nic víc než jednoduchý střih a pořádně nadýchanou spodničku.

modrý dupion ze Sartoru

Taky už nějakou dobu čekám na příležitost vyrazit někam v černých flitrových šatech, případně od hlavy k patě v červeném, protože nic není lepší na upoutání pozornosti než červená, jenže...

Jenže jsem se při prohlížení inspiračních fotek zamilovala do něčeho jiného, totiž do tohohle.

Zdroj: vogue.co.uk

Ty šaty - Stéphane Rolland, kolekce couture jaro/léto 2012 - jsou tak dokonalé, že jsem si chvíli vážně pohrávala s myšlenkou je prostě okopčit bez ohledu na následky pro mou pověst. Jenže bych stejně potřebovala upravit sukni, aby se v ní dalo tančit, výstřih by mi slušel větší a na té kytce bych si určitě vylámala zuby, pokud bych vůbec sehnala materiál, ze kterého by se dala vytvořit. Takže jsem si ponechala jen základní inspiraci - černo-bílo-červená kombinace, žádné vyšívání, zajímavá aranž - a dala jsem se do toho po svém.

Nahodila jsem si pár návrhů, z nichž většina nepřežila fázi zběžného náčrtu.

Obří květina na šatech Ralph & Russo je úchvatná, ale těžko replikovatelná, nepraktická (v tanečním postavení by měl partner obličej přímo v ní, to by se mu jistě líbilo) a na můj vkus příliš dominantní. Druhé šaty mají řešený výstřih přesně tak, jak se mi líbí, i když ramínka takhle na krajích ramen také nejsou nejpraktičtější. To naštěstí řeší pevně sedící podprsenka s ramínky připevněnými do ramínek šatů.

vlevo Ralph & Russo, vpravo Stéphane Rolland, vogue.co.uk

Nakonec jsem zakotvila na něčem v tomto stylu. Černobílé provedení, zvonovitě se rozšiřující sukně, nějaká vhodná aranž, tenký pásek a jasně červený doplněk.

Sehnat vhodný materiál nebylo úplně jednoduché, vlastně to byla otrava a dlouhé lítání... Ppořád jsem nemohla narazit na pěknou bílou látku, která by se hodila k vybrané černé. Našla jsem spoustu krémových, našedlých, nazelenalých, příliš tenkých, příliš těžkých, příliš drahých, až jsem nakonec udělala kompromis a koupila bílý taft. Chtěla jsem spíš něco hladkého, ale to se mi sehnat nepodařilo. Ten taft se na druhou stranu pěkně "papírově" skládá a je matný jako hedvábí, přestože není hedvábný, což se mile odrazilo na jeho ceně. Černá část šatů je z hedvábné saténové látky (nejspíš nějaký charmeuse), která sice při stříhání utíkala na všechny strany a všude, kde se neměla vytáhnout či pokřivit se musela vyztužit, zato se vůbec nemačká. Byla by z ní pěkná nemačkavá halenka.

Černá a bílá, lesk a mat, hladké vlny a ostré záhyby - slibovalo to zajímavý kontrast na několika úrovních.

Střih jsem odvodila z univerzálního střihu. Nakreslila jsem si na něj rozložení černé a bílé části, střihla jsem jednotlivé kousky a posešívala je dohromady. Sukně je k živůtku přišitá zvlášť, pasový šev je zakrytý páskem. Střih v podstatě není nijak složitý, jde o jednoduché šaty s princesovým živůtkem a šestidílnou rozšířenou sukní. Látka, ze které jsem vytvářela umělecké dílo na předku, je přinechaná na černé části předního dílu. Aranžovaná část tedy není přišitá zvlášť, celé je to jeden kus látky, na jedné straně střižený do živůtku.

Látku jsem nejprve zkoušela různě skládat nanečisto, abych zjistila, jak se bude chovat a co by asi tak na šatech vypadalo nejlépe. Nakonec se mi nejvíc líbila lehce abstraktní mašle. (Ne ta na fotce, konečný výsledek vypadá jinak.) Konec černého kusu je volně nařasený přes břicho a levý bok.

Většinu doby jsem pracovala s něčím takovýmhle: změtí látky, nití a švů, která neustále padala ze stolu. Když šijete dlouhé šaty, v momentě, kdy k nim přiděláte sukni, začnou žít vlastním životem a neustále se snaží někam spadnout nebo odplazit.

Živůtek je podšitý organtýnem. Tenký satén a lehce průsvitný bílý taft by se bez podšívky neobešly a bavlněný organtýn je můj oblíbený podšívkový materiál, zvlášť do hedvábí. Je na tělo mnohem příjemnější než běžná viskózová podšívka. Musí se ovšem před zpracováním bezpodmínečně vysrážet.

Sukně zůstala bez podšívky, protože pod ni přijde samostatná spodní sukně s tylovými kanýry. Při měření délky sukně na založení jsem vyzkoušela trik s nakřídovaným provázkem napnutým mezi dvěma židlemi a ejhle, vážně to funguje... Ne úplně bez nadávání (na široké sukni to jde špatně), ale když není po ruce spolehlivý pomocník s pravítkem a křídou, je to rozhodně schůdné řešení.

Celé šaty uvidíte na fotce z akce, bude to jistě lepší než na krejčovské panně.

Autor

Ada

Ada začala psát Módní peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou mnoha článků na Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
mitrid
15 příspěvků 07.02.14 04:33
Už jsme zase napnutá jako šle...

Návrh vypadá úžasně. Už se těším, až to uvidím v celé kráse a na autorce…
Ohledně klouzavé látky: asi bych se s takovou látkou pohádala, poprala a následně bych utekla do lesa hledat fíkové listy, protože bych na to neměla trpělivost… :--) Takže závidím tu trpělivost (v dobrém) a držím palce, ať si to užijete v plné parádě.

 
MP Marianna
64 příspěvků 07.02.14 11:34

Zase na druhou stranu jít na ples ve fíkovém listí - prč ne? Taky by to mělo něco do sebe ;)

 
Goku
410 příspěvků 07.02.14 12:45

Tak až bude téma plesu Vyhnání z ráje, tak nějakej obří fíkovej list bude ideální!

 
Dani17
282 příspěvků 07.02.14 06:42

Ano, na toto jsem se opravdu těšila. Ado šaty vám jdou skvěle. A obdivuji vaši trpělivost s materiálem :-) Taft se mi líbí už na fotce a myslím si taky, že je to skvělá kombinace s černým saténem. Určitě budete zase nejkrásnější :-)

 
anetalinda
119 příspěvků 07.02.14 08:58

Všechny šaty od Rollanda jsou naprosto úžasný. Nastavila jste si laťku vysoko. Odteďka jsem fakt hodně zvědavá a rozhodně si to NENECHÁM UJÍT! Hodně štěstí!

 
Vintage holka
80 příspěvků 07.02.14 09:10

Šaty od Stéphana Rollanda berú dych, nádhera! Váš návrh tiež vyzerá skvelo, teším sa na výsledok :)

 
La_Crime
601 příspěvků 07.02.14 09:19

Musím říct, že to vypadá velmi slibně, ale s hodnocením ještě počkám, až to uvidím v celé parádě, protože posledně mě výsledek upřímně trošku zklamal. Každopádně - obdivuji tu trpělivost :)!

 
sirena007
744 příspěvků 07.02.14 10:09

Návrh vypadá zajímavě a body navíc za knihovnu v pozadí!

 
myjka
28 příspěvků 07.02.14 10:37

Už aby to bolo! Som zvedavá ešte viac, než po tom, čo som videla foto na FB.

 
Motyka
327 příspěvků 07.02.14 10:45
Jé a jé

Já se zamilovala do rukavic. Červené jste nám doporučovala už dávno - mám je na seznamu „musím mít“ ale ty úžasně nepraktické z inspirující fotky asi dostanou protekčně lepší pořadové číslo.
Myslíte, že byste někdy nekdo mohl udělat report jak takhle krásně vypracovat průramek a sešít šev na rameni u vypodšívkovaného živůtku i s tím šikmým proužkem? Nedávno jsem něco podobného chtěla řešit…ale když jsem přemýšlela nad detaily, tak jsem od toho raději zbaběle ustoupila.

Příspěvek upraven 07.02.14 v 10:45

 
Milli
2523 příspěvků 07.02.14 11:14

Ty šaty od Rollanda vypadají jako z listového těsta.
Výsledný návrh vypadá načrtnutý moc pěkně, jsem zvědavá na výsledek.

 
BP0991
213 příspěvků 07.02.14 11:44

Doufám, že budou mnohem hezčí, než ty předešlé..:-)

 
Amun
888 příspěvků 07.02.14 11:52

Ten návrh vypadá úžasně, jsem neuvěřitelně zvědavá, jak výsledné šaty nakonec budou vypadat. Minulé se mi líbily moc, tohle je zase úplně něco jiného a nového.

 
aailyyn
807 příspěvků 07.02.14 12:25

Když se rozdávala trpělivost a šikovnost, tak Ada hamounila a na nás ostatní už proto nezbylo. :-D

 
Anelinka
10 příspěvků 07.02.14 12:34
krejčovská panna

Milá Ado,
mohla bych se tě zeptat, odkud jsi sehnala krejčovskou pannu? Poslední dobou začínám koketovat s myšlenkou si nějakou pořídit a sháním dobré rady. ;-)
Našla jsem na internetu několik návodů na výrobu vlastní figuríny a zjistila jsem, že si člověk může objednat i profesionální fugurínu podle vlastních rozměrů (za příslušně vysokou cenu).
Co bys poradila? :-)
Díky Aneta

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 07.02.14 13:51

Jestli můžu poradit, tak ta vyráběná svépomocí omotáním páskou je k ničemu, škoda času a námahy. Moje figurína je obyčejná aranžovací polystyrenová figurína, ale znova bych si ji už nekoupila. Má nepřirozeně vysoko posazený pas. Radši bych šla do něčeho profi.

 
Lank
1 příspěvek 07.02.14 15:06

Dovolím si částečně nesouhlasit že figurina z pásky je k ničemu. Je potřeba ji dorazit do konce - tedy figurinu pevně vycpat/vypěnit připevnit na stojan a poté potáhnout. Žádná profi figurina nemá moje skutečně proporce, na tuhle se ale můžu spolehnout co sedí jí sedí i mě… vyrobení sice není úplná sranda, ale to už by příspěvek byl moc dlouhý (ty co to zajímá se můžou kouknout na blog: http://ostrovnavsi.cz/…ovska-panna/ )

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 07.02.14 15:12

Pokud použiješ na vyplnění pěnu, tak ano. Ale nechat na ní tu pásku, jak to spousta lidí dělá, tak je nepoužitelná.

 
moi-bebe
220 příspěvků 07.02.14 14:37

Mně se z vašich (odmítnutých) návrhů moc líbí ten úplně poslední vpravo. To jsou šaty jak z první republiky, úplně vidím tu pavučinkovou látku, která za ramenem vlaje při tanci.:)

 
Ant.
245 příspěvků 07.02.14 16:22

Už teď jsem zvědavá na report, asi nejvíc se těším na srovnání s loňským plesem :-)

 
dusty
80 příspěvků 07.02.14 19:53

Pamätám si minuloročné modré vyšívané šaty, tie boli úchvatné. Som tiež napätá. Ja som na ručné práce poleno, takže obdivujem každého, kto si čosi dokáže ušiť.

 
Ant.
245 příspěvků 08.02.14 11:13

Kdybych měla to nadání zacházet pořádně s jehlou a šicím strojem, také bych se do něčeho pustila. :-D Jsem hlavně zvědavá, zda loňská reportáž bude mít nějaký účinek - kolik bude módních faux pas :-)

 
nellma
44 příspěvků 07.02.14 21:09

Těch černobílých šatů tam bude asi mraky

 
CyberCate
36 příspěvků 08.02.14 17:30

Tak zrovna koukám na Aha a Partyšová bude mít skutečně taky černobílé. :-)

 
nellma
44 příspěvků 08.02.14 17:32

No a Bočanová i krainova černé a bila kabelka ale treba vyberou ty červené

 
CyberCate
36 příspěvků 08.02.14 18:35

Koukám, že už jsme dostaly červený, to asi od Partyšový. Asi si to rozmyslela. :D

Jinak zdroj je zde: http://www.ahaonline.cz/…opichat.html

Příspěvek upraven 08.02.14 v 18:36

 
nellma
44 příspěvků 08.02.14 18:57

No jo to je hned :-)
prostě jen nemají přehled no

 
nellma
44 příspěvků 08.02.14 20:48

Tak černých no :-)

 
xluki
90 příspěvků 08.02.14 13:35

Už se těším na fotky z plesu, doufám, že to letos bude opět výživné.

Příspěvek upraven 08.02.14 v 13:46

 
sharusha
7 příspěvků 08.02.14 13:51
jsem zvědavá

Těším se opět na šaty - ty loňské se mi zase až tak nelíbily, nejsem fanda krajek… ty vyšívané byly naopak super. Tak jsem zvědavá na ty letošní :) také se chystám na ples a šaty si chci nechat ušít… tak sháním inspiraci!

 
Josefka
349 příspěvků 08.02.14 14:30

Líbí se mi vaše práce ale letos poprvé jsem si řekla „Tak takové chci!“ (mimochodem, nemáte čistě náhodou moji velikost? - ne, vím, že nemáte, jen žertuji)

A přimlouvám se po plese za nějakou více „ateliérovou“ fotku. Ty momentky z bulváru a jůtjůb jsou mi málo. ;-)

 
Maida
13 příspěvků 08.02.14 23:30

Tak jsem zlehka dnes večer zvědavě nakukovala na online reportáž Blesku, jestli nezmerčím ty šatky ( které jistě budou jedny z nejkrásnějších, soudě podle nevalného odění většiny rádoby VIP…)
Nicméně moje trpělivost se sledováním přenosu skončila, když jsem se od Blesku dověděla, že:

22:35 „A taneční parket je opět plný výřícími páry“

Nevím, co je horší, jestli ta hrubice nebo ta krásná čeština..?

 
Maida
13 příspěvků 08.02.14 23:32

Ačkoli pod tou zmínkou o „výřících párech“ je možná kousek Ady vidět :-)?

 
LeChambray
113 příspěvků 09.02.14 10:51

Ada je vidět na videu na Idnes.cz.

Zde: http://revue.idnes.cz/foto.aspx?…

 
sulcka
3 příspěvky 09.02.14 11:01

1:18 - 1:30 a 1:50 - konec
http://revue.idnes.cz/…lidicky.aspx?…

Ada všude! A moc jí to sluší!
http://revue.idnes.cz/…lidicky.aspx?…

Příspěvek upraven 09.02.14 v 12:12

 
Milli
2523 příspěvků 09.02.14 12:01

Krásně je vidět od 30 vteřiny od konce, jak tančí. Poznala jsem jí podle rukavic.

 
Dani17
282 příspěvků 09.02.14 12:42

Taky jsem poznala podle rukavic a vypadala jako vždy skvěle.

 
Klotylka
510 příspěvků 09.02.14 13:51

Tak já nevím, silueta šatů vypadá krásně, Ada krásně tančí, ale jinak tam moc nevidím… Ráda bych viděla jak vyapdají šaty i zepředu.

 
Dani17
282 příspěvků 09.02.14 17:27

Já myslím, že už to, že silueta vypadá dobře, že není polonahatá, že jí nikde nic neleze, co nemá…tak už to zaručuje, že šaty budou vypadat výborně. Navíc co si budem povídat…která z tanečnic si šaty sama vytvořila tak, aby obstály v konkurenci těch „super modelů“.

 
anetalinda
119 příspěvků 10.02.14 09:35

@sulcka:
Z toho mála, ale opravdu mála, co je vidět z videa se moc hodnotit nedá. Ale první dojem je ten, že šaty na skice vypadají lépe než ve skutečnosti. Stopla jsem si video přesně v okamžiku, kdy byla postava vidět celá - to bylo bohužel možné pouze zezadu - a šaty mě nijak nenadchly. Ten úzký pásek bych dala pryč, podle mě je tam naprosto zbytečný. S Rollandovou vizí už to stejně nemá nic společného a zbytečně rozštěpil celistvost šatů a přidal na objemu pasu. Ale je možné, pohled zepředu bude působit jinak. Uvidíme.
Zelená za ladný pohyb při tanci!

 
lindiste
348 příspěvků 09.02.14 11:58

Tak Ado, vstávat! Chceme vidět ty šaty! ;)

 
Dani17
282 příspěvků 09.02.14 12:44

Ado opět Vám to moc slušelo. Šaty vypadají skvěle. Rukavice v této kombinaci super. Tanec nádherný…no prostě super, super, super. Jednoduchost, krása, elegance. :-)

 
Wiolla
586 příspěvků 09.02.14 13:31

Silueta šatů a sukně vypadá božsky! Jen si nejsem jistá tím černým bobkem na boku. Ten se mi tam nějak nepozdává… Jsem zvědavá, jak šaty vypadají zepředu. Z toho mála, co šlo z videa vidět však tuším, že bych se bez té černé kreace na šatech obešla. Nebo aspoň jinak zakončit…?

 
Goku
410 příspěvků 13.02.14 12:41

Taky se mi tam ten bobek na boku moc nepozdává.

 
ibra
19 příspěvků 09.02.14 15:10

Vidím je tam-)http://video­.idnes.cz/?c=A1402­09_004005_lidic­ky_ved&idVide­o=V140209_002004_li­dicky_ved

 
aviv
42 příspěvků 09.02.14 15:43

Z toho málo, co jsem zahlédla je jasné, že Ada se každým rokem zlepšuje :-)

 
motiva
113 příspěvků 09.02.14 16:08

Jsem zvědavá na výsledek a obdivuji každého, kdo umí upravit základní střih a vytvořit s jeho pomocí střih dle vlastní fantazie :-)Černobílá kombinace je vždy efektní a ten aranžovaný živůtek vypadá famózně, těším se na fotky z plesu.

 
Perrine
71 příspěvků 09.02.14 18:37

Návrh je nádhernej :) už se moc těším :)

 
Monys01
328 příspěvků 09.02.14 19:09

Prý uvidíme hned po plesu. To je teda dlouhý ples… :-(

Edit: tím nemyslímzebychom je neviděli vůbec, ale ještě jsme je neviděli v plné parádě..

Příspěvek upraven 10.02.14 v 08:06

 
Evženie
174 příspěvků 09.02.14 20:55

Stížnost! Videa na idnesu jsou prima, ale já ty šaty chci vidět zepředu, uSněhurkyisevšema sedmitrpaslíkama (případně doplňte jiné vhodné zaklení vyjadřující hlubokou frustraci)!

Chci vidět to aranžmá a chci je vidět celé, i se šaty a rukavicemi, a to na postavě en face!

 
Monys01
328 příspěvků 09.02.14 21:10

@Evženie přesně tak jsem to myslela! :(

Příspěvek upraven 10.02.14 v 08:06

 
Wiolla
586 příspěvků 10.02.14 09:58

@anetalinda Mě teda nadchla silueta šatů, nádherný vzhled sukně v pohybu, pěkně udělaný střih na zádech, kombinace bílé a černé, pásek se mi tam také líbí… Jen ten bobek na boku ne. Rozdíl oproti Rolandově inspiraci vidím hlavně v tom, že u něj ta červená látka šla v sukni rafinovaně do ztracena. Kdežto na Adiných šatech to působí rozpačitě, jako že „nevím co s tím, kam to dát“ (a navíc to deformuje postavu).

 
sixx
83 příspěvků 10.02.14 10:12

Mně to připomíná takovou tu pytlovitou crossbody tašku, ještě jak to jde přes to ramínko :-D Jinak se zbytkem máte pravdu :-)

 
anetalinda
119 příspěvků 10.02.14 10:15

Každý jeden máme různé představy a nároky. To je přece naprosto nornální. Pouze jsem zhodnotila, a myslím, že věcně a bez emocí, jak to vidím já. Od toho tu módní peklo je. S vaší poslední větou (i předposlední) souhlasím.

 
arw
176 příspěvků 10.02.14 16:39

Me to na tom boku nějak nedochází, proč to tam vůbec je…

 
Wiolla
586 příspěvků 10.02.14 10:30

@anetalinda Však ano, já se nehádám. ;-) Jen jsem se snažila říct, že ten tenký pásek je poslední věc, kterou bych těm šatům vyčítala…

 
anetalinda
119 příspěvků 10.02.14 10:49

Ten tenký pásek jim nijak zvlášť „nevyčítám“. Ale kdyby tam nebyl, a „bobek“ by nebyl na boku tak uměle posazen, nýbrž by plynule přecházel k opačnému rameni, šaty by, podle mého názoru, působily celistvěji, jednolitěji.
Pásek na Rollandových šatech měl svoje jedinečné místo. Tady působil navíc. Ale jak jsem psala, kdoví jak to vypadá zapředu?

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 10.02.14 10:42

Tak šup s kůží na trh, když jsem to slíbila. Je to focené už v závěru plesu, takže vlasy už mají do pečlivě naondulovaných vln bohužel daleko a sukně je poněkud ucouraná. Podobně ovšem vypadají na konci i celebrity, které poctivě tancují. Po půlnoci se mění kapela a odcházejí fotografové, tak to bývá takové divočejší :)

 
Emerald77
1213 příspěvků 10.02.14 11:15

Šaty jsou na české poměry neobvyklé. Moc se mi líbí řešení živůtku, i když bych asi oželela ten kus látky, co visí přes rameno. Co se také povedlo je sukně a překvapivě pro mě pásek, který šatům proporčně pomohl. Nelíbí se mi ale ta aplikace na boku. Vypadá jako taška nošená křížem přes tělo… Líbilo by se mi, kdyby ta naaranžovaná látka klouzala po sukni víc do ztracena a byla delší. Škoda, že jste neudělala fotku ještě před plesem, aby vynikla celková úprava.

Ha, koukám, že podobné názory na aplikaci na boku tady už zazněly… Ale přísahám, já neopisuju.:-)))

Příspěvek upraven 10.02.14 v 11:18

 
SagaN  10.02.14 17:10

A jeste takovych zazni :-) Ja se divila hned, odkdy se na ples chodi s platenou mosnou…

Příspěvek upraven 10.02.14 v 17:11

 
jana302
1 příspěvek 10.02.14 11:20

Mě se líbí, a to hodně! Jen ta černá látka na boku mě tam neštymuje, tam to mohlo být nějak jinak. MOc se mě líbí všechny vaše šaty do opery, jsou krásně ženské, originální, noblesní. Rozhodně nezapadáte do uniformity vystrčených kolínek a poprsí, jste krásně svá.

Příspěvek upraven 10.02.14 v 11:21

 
Kathee
109 příspěvků 10.02.14 11:32

Už v reakci na FB, kde někdo dal videopříspěvek MF, kde jste natočená, jsem napsala, že mi černá aplikace na boku evokuje kabelu, která se tam vůbec nehodí. Červené rukavice jsou brutální, účes vůbec ne plesový, vlasy působí neleskle, nemocně. U vlasů hodnotím spíš ten klip, ale ani v pohybu ta podivná „kabela“ nevypadala na šatech dobře.

 
CyberCate
36 příspěvků 10.02.14 12:03

Obdivuji každého, kdo z fleku vyšvihne plesové šaty. Neskutečné. Chtěla bych vidět, co by např. vytvořily některé modelky, kdyby si na sebe měly něco spíchnout. Tady klobouk dolů.
Jen si nemohu pomoct. Z návrhů, které si Ado zveřejnila, bych sáhla po nějakém, kdy je červená součastí šatů. Nikoliv zvlášť jao rukavice. Zkrátka bych se držela toho modelu, který jsi prapůvodně hodlala oprásknout :-).
Takto mi ty rukavice přijdou pouze jako doplněk, který člověk zrovna vytáhne, že se mu hodí.
Kdyby byla červené prvoplánovitě součást šatů, tak teprve pak by z nich čišel ten odvaz, co čiší z těch prvně zveřejněných. Toť můj subjektviní názor.

 
Winniie
32 příspěvků 10.02.14 14:40

Souhlasím s červenýma rukavicema. Kdyby alespoň pásek byl červený a nebo ta květina na ramínku.

 
VlastaT
49 příspěvků 10.02.14 14:56

Čím déle na ty šaty koukám, tím víc mi připadá, že bílá část je ušitá z prostěradla.

 
Mysterious
123 příspěvků 11.02.14 08:51

V souvislosti s touto fotkou jsem si vzpomněla na Váš článek ze 14.2. 2010 „Vítejte v pekle“. Mimo jiné se v něm navážíte do „ségry s vlasama, které pět let neviděly nůžky ani kondicionér“.
No, srovnejte si sama „vlasy, které pět let neviděly nůžky ani kondicionér“ a ty na fotce z plesu.

 
razorblade_reloaded  11.02.14 11:25

Za me dobry. napad dat cervenou na rukavice mi prijde mnohem lepsi, nez cpat cervenou do satu

 
Betynka02
381 příspěvků 18.02.14 22:23

Model je pro andělskou čertici! Když to beru od podlahy: záplavu čisté bílé něhy zrušily ďábelsky rudé rukavice a čerň sazí, a to se mi líbí. :-D
Klidně bych v něm vyrazila taky, i když černou ze živůtku bych spíš nechala stékat k zemi v „cárech“. :o)

P. S.: K vypracování se nebudu vyjadřovat..
Jde tu o model, o odvahu vyrazit do ulic shánět vysněný materiál (taky tu odvahu občas seberu) a taky o trpělivost při práci s větším množstvím látky v domácích podmínkách.
 Bet

 
paffg
376 příspěvků 27.03.14 13:56

Na rozdíl od převážné většiny názorů, mně připadá mošnička docela vtipná. Střih a nápad s barevnou skladbou se mi líbí.. Avšak rukavice měly být delší, rozhodně nad loket.

 
KoraKora
2483 příspěvků 10.02.14 11:25

Ne, skutečně se mi to nelíbí.

 
anetalinda
119 příspěvků 10.02.14 11:28

Sehnat vhodný materiál je fakt těžké. Já opravdu nevím…Možná, kdyby se Ada nezmiňovala o Rollandovi. Asi jsem vážně dost ovlivněna tím modelem a konenckonců i tou poslední skicou, takže se vzdávám hodnocení.

Jinak velice příjemně působila Hana Heřmánková. Vypadala tak elegantně, že strčila do kapsy mnohem mladší ženy. V protikladu k ní se musím zmínit o moderátorce Ivě Pazderkové. Nemůžu pochopit, proč si žena, která nemá žádná prsa, vezme šaty s výstřihem do pasu!!!

 
Oveeec
1426 příspěvků 10.02.14 14:09

Právě proto, že je nemá, tak může.

Edit: Mimochodem, koukám na fotky, a tohle jsou u vás „žádný prsa“? Jako když se na to podívám z momentálně velice rozšířenýho pohledu, že i déčka jsou malý a za řeč to stojí až od nějakých těch éček, tak možná. Anebo je to tím, že nemá molitanovýma polokoulema vyhnaný polokoule až pod bradu?

Příspěvek upraven 10.02.14 v 14:15

 
anetalinda
119 příspěvků 10.02.14 15:14

„Právě proto, že je nemá, tak může.“

To je ale opačný extrém toho, o čem se záporně zmiňujete na konci.

 
Oveeec
1426 příspěvků 10.02.14 15:57

Není. Ono když ženská ty prsa nemá, tak co s tím má dělat, když nechce na plastiku a připínací molitanový nechce. Když je nemá, tak je nemá; když je ale nějaká má a ukazuje je, kudy chodí, to je přece něco úplně jinýho.

Když ponecháme stranou, že ona prsa má, tak pořád platí, že si může dovolit výstřih, právě proto, že z něj nepolezou ať už pravý, nebo silikonem nebo molitanem nahnaný prsa - což by bylo prostě nevkusný. Já teda nejsem žádná konzerva a trochu mi vadí upjatost, která nepřipouští cokoli byť jen náznakem kurvího, ale ono záleží kdy a kam. Upřímně, ani když z toho prsa nelezou mi výstřih až na pupek nepřijde na ples(v Opeře!) moc vhodnej, ale jak říkám, pořád lepší než nadupanej (holej) výstřih až na pupek, kterej je při podobných příležitostech prostě nevkusnej, ať si říká kdo chce co chce.

Příspěvek upraven 10.02.14 v 16:00

 
Winniie
32 příspěvků 10.02.14 14:42

Náhodou, mi se šaty Pazderkové líbily :o) A to, že nemá prsa tak může pouze vypadat, tím že nemá podprsenku. Naopak mi přišlo že jí to k její postavě sedělo, ty volány na prsou. Akorát makeup se mi nelíbil.

 
anetalinda
119 příspěvků 10.02.14 15:36

Ok, je to váš názor.
Jak jsem už psala, každý máme jinou představu o kráse, každý jinak esteticky vnímáme konkrétní daný objekt.
Já jsem ty modré šaty na Ivě Pazderkové vnímala tak, že k ní „nejdou“. Dělají jí neforemnou rovnou postavu s plochým chlapeckým hrudníkem. Tyhle šaty si podle mého názoru bude moci dovolit málokterá, aniž by jí to ubíralo na ženskosti.

Ale je fajn, že máte jiný názor a řeknete ho. Alespoň si mohu udělat náhled na to, jak hodně se liším v hodnocení od druhých.

 
Winniie
32 příspěvků 10.02.14 16:22

Však jo, já jsem to nemyslela špatně :) Respektuji váš názor a právě jsem chtěla říct, že mi se to zdálo naopak, že k ní jdou. Ale je fakt že jsem, myslím, nezahlédla foto celých těch šatů - jdu ji někde najít.

 
Freeda
7 příspěvků 10.02.14 15:37

Řekla bych, že Iva Pazderková má, alespoň podle fotky, prsa přesně akorát do takového výstřihu. Větší prsa bez podprsenky by v tom vypadala dosti nevkusně…

 
Kokoska1  10.02.14 12:28

Škoda, že místo toho chumlu na boku není třeba jen něco jako splývající šerpa. něco, jak bylo na původním nákresu. Sukně mě taky trochu zklamala.

 
DanielaS
4629 příspěvků 10.02.14 13:32

A nepripnula si Ada tu serpu, aby se pri tanci moc nemotala kolem? Jinak mi to nedava smysl.

 
antees
732 příspěvků 10.02.14 14:22
OK

Když si palcem zadělám tu „brašničku“, tak dobrý ;)

 
Go-lightly
3428 příspěvků 10.02.14 14:57

No, nelíbí se mi to. Jakoby si chtěla přes bílé šaty obléct něco černého, ale nějak se to zachumlalo.

 
Lola  10.02.14 15:52

V první řadě poklona za to, že si někdo dokáže šaty navrhnout, vyrobit střih a ušít, i když možná to ode mě, která neumí ušít ani kapesník, až tak pronikavý kompliment není.
Celkově se mi šaty líbí (s lehkou výhradou k „brašničce“, jak už bylo mnohokrát zmíněno). Jeden nařasený zdobný prvek na rameni by mi stačil.

Mrzí mě ovšem, že Ada nevyfotila šaty „před použitím“, tedy ve vrcholné formě nažehlené a naaranžované na čerstvě učesané a vymydlené modelce ještě před plesáním samým, a navíc v lepším světle. Takto mi to trochu připomíná ty obligátní doušky na votočvohozu typu nevšímejte si toho bordelu za mnou a toho, že jsem líná ten hadr vyžehlit. Myslím, že Ada není povinna fotit a vystavovat svoje šaty na internetu, ale když už to udělá, je škoda je takto zazdít. Ty šaty určitě mají potenciál a zasloužily by si lepší prezentaci.

 
nellma
44 příspěvků 10.02.14 17:26

To je pravda ta prezentace je hrozně shodila

 
SagaN  10.02.14 17:20

Saty daly urcite dost prace, az je to skoro skoda. Kvalitu bile latky pozna asi jen znalec, laik si pomysli neco o omezenych prostredcich a prosteradle. Tady se trochu vymstila snaha o neobvyklost za kazdou cenu, vcetne te crossbody mosny.

Nic by se nestalo, byt ty saty cele cerne - rude rukavice by to doladily taky pekne. Ergo kladivko mene je nekdy vice a vseho moc skodi.

 
paffg
376 příspěvků 27.03.14 13:42

Černé šaty a rudé rukavice jsou s prominutím vhodné tak do bordelu. Právě ta bílá červenou a černou vyladila k noblese.

 
halinate
18 příspěvků 10.02.14 19:20

Nebýt toho bobku tak by byly úžasné. Z rukavic jsem na rozpacích. Připadá mi to jako úporná snaha o jejich využití za každou cenu. Bez nich by šaty byly jemné něžné a kdo ví co ještě… rukavice je ale shazují. Vím že Ada říkala že její účes vypadal na začátku plesu daleko lépe, ale víc by se mi líbil hladký možná s nějakou sponou jako doplňkem místo právě těch rukavic

 
Modesrobes
1 příspěvek 10.02.14 20:31

Krásné šaty, nositelce skvěle padnou a hezky ji zvýrazňují! Chápu kritiku některých na doplněk na boku a rukavice v jiné barvě, ale díky tomu, že celé šaty jsou, na první pohled, z velmi kvalitního materiálu, tak to na mě působí velice mile, vtipně nekonformně. Oceňuji zpracování i nápad, je to odvaz:-)

 
rice
348 příspěvků 10.02.14 22:06

Já vlastně nejsem ani překvapená. Ada se pokusila o elegantní, minimalistický model a vyšlo jí jako obvykle těžkopádné, upozaděné dílko bez valného šmrncu. Kromě zmuchlané látky na sukni, mošny a podivně spadlého pruhu látky na pravé paži, co jsem si napoprvé spletla s ramínkem od podprsenky, mi hodně vadí ty rukavice.
Adina inspirace rudým květem se v průběhu plánování přetransformovala do WTF doplňku. Hlavně mě tam bije do očí jejich délka - proč nejsou nad lokty, proboha? Tohle vypadá jako vyrudlé gumové sanitární rukavice pro práci s nebezpečnými chemikáliemi!

Když si představím kolik času na tom Ada musela strávit a co z toho vyšlo tak mě to fyzicky bolí. Asi takovej pocit, jako v tom článku, kde Ada komentovala hnusošaty z PES saténu se všitou paličkovanou krajkou a bědovala nad tím, kolik hodin strávila její autorka výrobou.

 
anetalinda
119 příspěvků 11.02.14 08:26

Tak teď jste mi promluvila z duše!

 
Bugatti
4067 příspěvků 10.02.14 22:51

Dle mého názoru je nápad dobrý, ale těžko posuzovat model nekvalitně vyfocený a navíc po akci, když už je sukně zmačkaná. Z fotky mi připadá materiál sukně poněkud nekvalitní, zdá se mi, že délka sukně je prošitá strojem, což by u večerních šatů být nemělo. Živůtek je pěkně vyřešený, ale ukončení černého dílu na sukni je rozpačité; cosi tam zbylo a kam s tím. Na rozdíl od většiny se mi červené rukavice jeví jako dobrý nápad, ale měly být o něco delší a z velmi jemné kůže. Tyhle na první pohled vypadají jako z levného polyesteru z galanterie (ale možná se mýlím a je to jen fotkou).

 
RueDuPastis
623 příspěvků 11.02.14 00:21

Mně se ty rukavice taky líbí, ale přijde mi že lepší délka je nad lokty (nebo se to tak nenosí?)

 
bmnm
66 příspěvků 11.02.14 07:45

Šaty se mi moc líbí a sluší vám!! Navíc bych si taky ráda uměla ušít…

 
kisvakond
110 příspěvků 11.02.14 12:26

Tak nevím, kdyby to byl výtvor nějaké české „módní návrhářky“, Ada by to nejspíš komentovala slovy o dobrém úmyslu, ale nezvládnuté technice (krabatění bílé látky na trupu, štepování, navíc křivě rozžehlené, dolního lemu sukně), touze být za každou cenu originální a extravagantní.. Živůtek je vypracovaný velmi pěkně a má slušivý dekolt, líbí se mi také aplikace na rameni, ale od pasu dolů už to mi to přijde všechno špatně. Nelichotivě střižená (nebo tak zle rozžehlená?) sukně postrádající čistotu siluety bijící se s „mošnou“ na boku. Normálně neramínkuji, ale tentokrát udělám výjimku, za mě červené a výmluvy na pokročilou dobu focení mě od toho neodradí.

 
Ajitinka
1 příspěvek 11.02.14 17:32

Ado, sluší ti to :-).

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 11.02.14 19:00

Ale parťák nebude mít radost :) Na té druhé fotce se tváří líp (a já zase blbějc :] )

 
dagur
267 příspěvků 11.02.14 21:15

Ado, oceňuji, že jdete „s kůží na trh“, a to od samého začátku, od inspirace, návrhu modelu, stříhání, šití, až po fotku z plesu. Myslím, že se v diskusi projevilo příliš velké očekávání módních pekelnic, když čekáte, že to bude opravdová bomba, tak vás „jenom“ hezké šaty neuspokojí. Smekám před vámi za vaši odvahu a šikovnost, šaty jsou podle mne podařené, červené rukavice mi k nim nevadí, ale mám-li být upřímná, loňský a předloňský model se mi líbily víc. Každopádně vám nepřestávám fandit.

 
u22
15 příspěvků 40 inzerátů 11.02.14 22:03

Dát navrženému modelu duši není jednoduchý úkol. A to je přesně to, na čem Ada troskotá. Vidím sama sebe, jak šiju svůj několikátý model a opět a znova to není ono. V hlavě je vše jasné, krásné a na svém místě. A když se to začne drát ze šicího stroje, realita pokulhává a zaostává. Tím chci říct že být dobrým módním návrhářem neznamená jenom mít dobrý nápad a umět hezky kreslit. Ada kreslit na rozdíl ode mě umí, má vkus a dobrou představu o konečném produktu. Problém je u ní ale v tom, že nedokáže uvést tu představu v život.

Osobně si myslím že když se navržené šaty povedou napoprvé krásné, t. j. nejenom že mají všechny části tam kde mají mít a drží pohromadě, ale lichotí nositelce, mají úroveň a švih, je to spíš štěstí a náhoda.
Návrhařina je o pokusu a omylu, a učení se z předešlých chyb.
Proto já sama, ačkoli přes 20 let žhavím šicí stroj a sem-tam něco navrhnu, bych šaty do opery šila raději podle ověřeného střihu anebo pořídila hotové. Vzhledem k úrovni invence krejčových v našem malém českém rybníčku bych si moc nepomohla ani kdybych zadání na „zvláštní a neotřelé šaty“ svěřila jim. Už bohužel mám svou neblahou zkušenost.

 
malakaja
349 příspěvků 03.03.14 18:25

Přesně tak, aby střih sedl, je to o jisté posedlosti ženskou krásou, o touze po dokonalosti, dokonalé prezentaci, o dosazení maxima. Vytrískat co se dá a nespat dokud toho nedosáhnu. Navíc poněkud lichá představa Ády, že ji sluší tento typ výstřihu na celku moc nepřidá.;-) Navíc, nedá se svítit, návrhář večerních šatů, pokud bude mít za klientku vášnivou tanečnici, bude vest o délce dlouhé debaty, bude bojovat o milimetry k zemi a nebo přejde na střih jiný, ke kotníkum, případně tea-lenght. Tady je to nepromyšlená znouzecnos. Ženo! Tak si tu sukni při tanci podrž… :(

 
Go-lightly
3428 příspěvků 11.02.14 23:44

Tedy na té poslední fotce vlasy opravdu vypadají, jakoby neviděly nejen kondicionér, ale ani hřeben. To je opravdu takový problém dojít si ke kadeřnici?

Příspěvek upraven 11.02.14 v 23:44

 
cocoloco
188 příspěvků 11.02.14 23:59

Mrzí mne, co teď musím napsat, ale mně to celé přijde těžkopádné a necítím, že by to odpovídalo typu osoby. Nekorespondují ani s účesem… Smekám sice před tím, že si šaty Áda dokáže ušít sama, ale na akci tohoto typu - to opravdu chce vyšší krejčovinu. Tohle nemá šmrnc, je to provinční, přesně to, co sama Áda tak ráda kritizuje.

Příspěvek upraven 12.02.14 v 00:06

 
aviv
42 příspěvků 12.02.14 10:13

Upravenější vlasy a hlavně nalíčení by modelu také pomohly. Rukavice si přímo říkají o výraznou rtěnku.

 
kisvakond
110 příspěvků 12.02.14 10:16

A ještě jedna technická: nesluší Vám, Ado, přiliš ostrý kontrast těch tři barev - kdyby to aspoň byla smetanová a ne bílá, tohle je vhodné pro skutečně výrazné typy, nejlépe černovlásky

 
ambruše
3 příspěvky 12.02.14 13:00

Líbí se mi kreslený návrh, realizace ne. Nechci opakovat, co už tu bylo rozepsáno: krátké rukavice, mošnička, aplikace na rameni, podivně vyžehlená a začištěná sukně… Také si myslím, že pro Adu jsou to moc výrazné kontrasty barev a bílá zbytečně rozšiřuje. Viděla jsem Adiny poslední 3 šaty do opery a nelíbí se mi ani jedny, tyhle možná nejméně. Ada má vkus, umí kreslit i šít, ale plesové šaty jsou opravdu už vysoká krejčovina. Myslím, že není ostuda čas věnovat spíš tomu najít si pro sebe dokonalé šaty v půjčovně nebo si je nechat ušít a ušetřený čas raději věnovat kadeřnici a vizážistce.

 
Nepraktická žena
8 příspěvků 12.02.14 18:02

Ta mošnička mi evokuje (asymetrického) honzíka nebo krovky vojenských uniforem 19. století (i barevností celého modelu), možná to tedy je záměr vzhledem k tématu plesu.. ;)

 
yarca20
3 příspěvky 13.02.14 12:09
domorobo

Viděla jsem Adu v reálu. Opravdu pekelné a že se taft mačká víme, že…Měla investovat do toho hedvábí. Jinak to připomínalo Babicovy dobroty - nemáme-li parmazán, eidam stačí. Ten zmuchlaný cucek na boku,…megapalec do­lů.

 
ajujuška
422 příspěvků 13.02.14 14:50

@Ada Pekelná keby ich šila nejaká miestna krajčírka, tak by na nu Ada určite podala žalobu!

 
ajujuška
422 příspěvků 13.02.14 15:20
šitie!

Aj ja viem šiť, nie je to nič nenaučiteľné, treba len dobrého učiteľa, veľa trpezlivosti a trošku talentu. No moje výtvory nie sú 100 %tné. Som dosť náročná a preto si radšej vec kúpim. Na nič sa nehrám! Myslím, že keby Ada miesto toho šitia napísala 3 články, mohla si za to radšej kúpiť šaty aj od Diora a to by sme potom ševelili blahom!

Příspěvek upraven 13.02.14 v 17:58

 
hrisni lide
182 příspěvků 14.02.14 07:02

Nebyli bychom blahem bez sebe a roznesli bychom ji, ze si zbabele radeji saty koupila :-)
Ted vazneji, navrhnout si saty je tezka vec, jeste tezsi je, aby vysledek vypadal krasne v realu a na osobe. Dost casto se to nepovede, nezbyva nez menit, zkouset, menit, vyhazovat… a to chce cas a material, o trpelivosti nemluve. Hodte kamenem, kdo z nas tohoto ma nevycerpatelne zasoby. Ja ne.
Ocenuji Adinu odvahu jit s tim takhle verejne na trh a jsem za to rada. Jsem rada za vsechny svadlenky, ktere sve vytvory i postupy zverejni. I kdyz se vysledek nemusi povest podle jejich ci mych predstav (vzpamatuj se, holka, nesijou to pro tebe, rikam si…), prinejmensim se poucim. Vezmu si z toho, co se mi libi a co ne na realne postave, prestoze na nakresu ci fotce od profesionala by to vypadalo uzasne). Vsak to se deje i navrharske spicce, ze ne vse se povede podle predstav a ta neresi nase starosti s materialem apod.
Libi se mi odvaha kombinace cerne a bile (plus cervena na rukavicich), prekvapive je slusiva i pro mene vyrazne typy (kontrastni zima ci jak se tomu rika odborne). Bala jsem se urcite tvrdosti obou, vlastne tri barev. Byla jsem napnuta, jak Ada vyresi ozdobu na rameni a boku. To kabelkoidni zakonceni neni nic moc, ale tyden od zverejneni fotek mi trvalo, nez me napadlo, co bych s tim vymyslela ja. Kdo vi, jak by to moje resenivypadalo v realu, mozna to nekdy vyzkousim
Pro me plati, ze me Ada posunula o kousek dal, neco za me vyzkousela. Popravde me i primela premyslet o prvkach na odevech, o ktere jsem predtim ani nezavadila. Jeji inspiracni saty od S. Rolland me puvodne ani moc neoslovily.

 
kolúch
460 příspěvků 14.02.14 09:27

Ja by som sa úplne mimo misu a bez zámeru rýpať spýtala, či je spisovne česky prvkách alebo prvcích. Skôr by som bola za to druhé.

 
kisvakond
110 příspěvků 14.02.14 10:00

Problém je možná i v tom, že Ada umí hezky kreslit. Tak hezky, že se namaluje jako dlouhonohá modelka s vosím pasem a hubenými pažemi.

A ono to kupodivu ve velikosti 40/42 nevypadá stejně! :o

Edit: ona se vůbec Ada při kreslení návrhů zapomněla někde v secesi, ten nepoměr délky trupu a nohou je fakt extrémní. Kdyby k sobě byla upřímnější, mohlo to dopadnout lépe. Tu „brašnu“, co jí dělá těžký zadek by třeba nahradila nějakou opticky prodlužující aplikací..

Příspěvek upraven 14.02.14 v 10:08

 
malakaja
349 příspěvků 03.03.14 18:06

Prý v secesi :D Tak to jsme zase ještě proporčně jinde. A návrhy, skici, jsou stylizované, v tomto směru je to naprosto v pořádku. Idea na papíře ale poněkud nedotažená technicky, střihově i materiálově.

 
Freeda
7 příspěvků 13.02.14 19:53

Mám jeden amatérský dotaz. Šly tady zmínky, že má Ada špatně udělaný spodní lem. Jak by to mělo být tedy správně založené?

 
Bugatti
4067 příspěvků 13.02.14 20:05

@Freeda Spodní lem by měl být přišitý ručně neviditelným stehem.

Edit: Teď se dívám, že na to existují i speciální patky k průmyslovým šicím strojům.

Příspěvek upraven 13.02.14 v 20:18

 
Freeda
7 příspěvků 13.02.14 20:14

Díky! Nechávám si šít plesové šaty z hedvábného taftu, tak už vím, co si mimo jiné pohlidat… Předpokládám, že švadlena o neviditelném stehu už slyšela :-)

 
dagur
267 příspěvků 13.02.14 20:45

Existuje na to dokonce i patka na neviditelný lem k mému levnému hobby stroji, ale ještě jsem to nezkusila, šiji lem radši ručně. Na ruličku jsem viděla kdysi návod v Burdě, zalemovala jsem si tak hedvábný šátek, ale to už je let!

 
Bugatti
4067 příspěvků 13.02.14 20:29

@Freeda Čím pevnější látka, tím jednodušší je zašít lem. U pevných látek lze použít i tzv. „krokvičku“. Na konfekčních věcech je podlem často jen přilepený zažehlovací páskou.
U jemných látek je potřebná velká pečlivost. U levnějších šatů z polyesterových šifonů se často okraj jen zatavuje. A teď se dívám, že u některých materiálů se dole šije patrně tzv. rulička. Moje na míru šité šaty z hedvábného šifónu maji ručně zašitý podlem neviditelným stehem.
Rulička vypadá takto:

 
Michal109
11 příspěvků 14.02.14 00:01
ball gown

Ado, nerad se opět přidávám k Vašim kritikům, byť bych mnohem raději chválil. Vaše šaty dle zveřejněných fotografií a videa se mi vůbec nelíbí a nepřipadají mi vkusné. Jak už některé čtenářky poznamenaly, není to jen o šatech, ale o celkové upravenosti člověka. Je paradoxní, že sama očividně postrádáte to, co tak ráda kritizujete na jiných. Kážete vodu a sama pijete víno…

 
vážný_zájem
113 příspěvků 14.02.14 08:46

To je trochu zkreslené tím, že nejsme zvyklí vídat ve velké večerní úpravě jiného než modelky a celebrity, které mají na to, pořídit si tajli jak vosa a vlasy hustoty šanghajského osídlení. Normální lidé takhle vypadají.

 
Michal109
11 příspěvků 14.02.14 23:41

Nikoliv, srovnávám i s normálními lidmi, kteří svůj zevnějšek jen vyřešili lépe. Ale je to jen můj subjektivní názor, to je jasné.

 
kisvakond
110 příspěvků 14.02.14 09:35

Spíš obráceně, ne? Ada káže víno, pije vodu ;-)

Příspěvek upraven 14.02.14 v 09:35

 
La_Crime
601 příspěvků 14.02.14 08:58

Souhlasím s @Michal109.
@vážný_zájem Ale jsme zvyklí vídat každoročně kopy maturantek, které prostě investují do kadeřnice a kosmetičky. A když jsou ty dvě paní šikovné, tak výsledný efekt nejen zaujme (v pozitivním slova smyslu), ale vydrží minimálně do půlnoci. Chápu pomuchlané šaty, když se několik hodin tančilo, ale ty vlasy… To pardón teda, ale to prostě ne :)

 
LeChambray
113 příspěvků 14.02.14 09:47

Ač mě Adiny šaty letos zklamaly, v tomhle se jí tedy musím zastat. Ad vlasy - jsou lidé, kteří mají vlasy, s kterýma se mnoho dělat nedá a žádný účes na nich dlouho nevydrží, obvzlášť v pohybu, jakým např. tanec určitě je.

Mají se takové ženy jít rovnou zastřelit nebo vám bude stačit, když nebudou chodit na žádné společenské události?

 
Cizrnka
14 příspěvků 18.02.14 12:04

Přesně tak, mohu dosvědčit :)) Mně kadeře obvykle splasknou během hodiny, dvou, ale ne vždycky - asi záleží, kolik jsem si předtím dala zrovna při mytí šamponu a kolik kondicionéru a na dalších okolnostech, ale je to prostě prakticky nepředvidatelné…

Příspěvek upraven 18.02.14 v 12:05

 
vážný_zájem
113 příspěvků 14.02.14 10:15

Maturantkám je 18 a fotí se při zahajovacím nástupu. Netvrďte, že následkem šikovnosti kadeřnice a kosmetičky vypadají o půlnoci stejně.

 
La_Crime
601 příspěvků 14.02.14 17:57

Možná ne stejně dokonale jako na nástupu, ale dobře. Pokud se někdo snaží, dá si práci s účesem a jeho fixací, tak chápu, že rozvrkočený vlasy mít asi bude po nějakém tom tanci, ale nemělo by se to rovnat,,šla jsem spát s mokrou hlavou a jak jsem se probudila, tak jsem přišla".

 
Michal109
11 příspěvků 14.02.14 23:42

Děkuji.

 
Bugatti
4067 příspěvků 14.02.14 10:07

@LeChambray Jako majitelka podobné kvality vlasů se musím v tomto Ady zastat. Jakkoliv pečlivě provedený a nalakovaný účes po pár hodinách intenzívního pohybu vypadá neupraveně. Abychom mohly (mohli?) celkově hodnotit, byla by vhodnější fotka před akcí.

 
Winniie
32 příspěvků 14.02.14 15:19

A nemáte pocit, že je to záměr, že sem Ada nedala fotku před akcí? Tak nějak mám obavy že ano…aby se pak Ada mohla „vymluvit“ na to že už je to po tancování atd. atd. Protože pokud sem dávala kompletní průběh vytváření šatů, tak přece musela vědět že lidi bude zajímat i konečný výsledek - proč se tedy nevyfotila ve finální podobě, načesaná a nažehlená nechápu…

 
Bugatti
4067 příspěvků 14.02.14 10:15

@kisvakond Nikdy nic nevypadá v reálu stejně jako na dlouhonohé modelce na vyretušované fotografii. Ve velikosti problém není, tento střih je vhodný i na trošku větší velikosti, což Ada určitě nemá. Chyby spočívají v méně kvalitním materiálu (černá látka je hedvábí, ale bílá polyester(asi ne moc kvalitní, vzhledem k pomačkání), prošití délky strojem a nepromyšleném ukončení černého dílu. A dále takto výrazná kombinace vyžaduje buď výraznou tmavovlásku, nebo alespoň výraznější líčení.

 
kisvakond
110 příspěvků 14.02.14 17:09

Jenže Ada to nešila podle fotografie v módním časopise, ale SVÉ vlastní kresby, a to je takový problém se nakreslit přibližně reálně? A ano, mezi velikostí 34 při 180cm a 40 při průměrné výšce rozdíl je.

 
goal
3 příspěvky 14.02.14 12:38
:)

A já se musím Ady tentokrát zastat. I když to není úplně můj styl a v šití se nevyznám, stále ty šaty co měla tento rok hodnotím kladně oproti těm z minulých let (ty jsem opravdu nevydýchávala a myslela si přesně to co jsem tu kdesi četla „káže víno, pije vodu“). Ok, nejsou dokonalé, Dior factory by to asi ušil tak, že bysme si všichni sedli na zadek, Ada i když je šikovná a snaží se, tak tam nějaké mouchy asi jsou (jak říkám, jsem amatér a jediné co můžu hodnotit je líbí/nelíbí - sluší/nesluší, to že to má jiný lem než má mít to jde mimo mě :D ), ale nic jí z toho netrčí, neleze a celkově to rozhodně není žádná tragédie.
Vzkaz pro Adu: vidíš, že to jde i bez vyšívání a stříhání krajky a sluší Ti to daleko více a tipuji, že s tím bylo i méně práce. Pokud to bude takhle pokračovat, tak se těším na další plesové šaty.

 
Knitty
58 příspěvků 14.02.14 13:35

Podle mojí optiky:
plus: žádné čouhající vnady a nohy až k rozkroku

černobílá kombinace mi připadá svěží a neokoukaná, na rozdíl od dam v černém

mít na každý ples novou vlastní róbu, a to bez armády lesních zvířátek či víly kmotřičky k ruce, to vyžaduje skutečné nasazení

minus: róba se mi víc líbila „rozpitvaná“ v přípravě, než na konečných fotkách. Kromě důkladně prokomentovaného crossbody na boku mi nejvíc neladily švy, dolní ani svislé (mluvím o partii sukně).

Ale ráda bych zdůraznila, že bez ohledu na módu a různé detaily a chybky, šaty Vám slušely, podle fotografií vypadaly krásně i při tanci, a vypadáte tak hezky přirozeně a nepřearanžovaně.

Ke kritikům, co na Vás nenechali nit suchou, bych ráda poznamenala: Je-li Dior jednička, šlehačkové nepadnoucí kremrole pětka, pak mi nechtějte tvrdit, že má u Vás Ada taktéž pětku. Šaty jí krásně padnou, není to odbytý párající se šmejd z umělohmotné podšívkoviny, a dobré krejčoviny je na nich mnohem a mnohem víc, než té špatné.
U mě za dvě :-)

Příspěvek upraven 14.02.14 v 13:36

 
Bugatti
4067 příspěvků 14.02.14 13:48

@Knitty Já dávám dvě mínus.

 
Lasicka
3 příspěvky 15.02.14 19:27

Myslím, že skoro vše bylo řečeno, ještě dodám, že kontrastní barevná kombinace lépe sedí tmavým nebo kontrastním typům. Ada podle fotografií patří spíše k tlumeným typům. Šaty ji proto přebíjejí. Při pohledu na celou siluetu vnímáme hlavně šaty a ne osobnost Ady.

Jinak ale velmi smekám, Ado.

 
Janiac
371 příspěvků 16.02.14 14:01

Náhodou, mně se šaty moc líbí a líbí se mi na Adě, řekla bych, že střih lichotí postavě. Trochu mě drtí ten „tuhý“ spodní okraj, ale líbí se mi pomačkaný vzhled sukně i ozdoba na rameni. Asi by bylo vhodnější zakončit dole černou do ztracena, ale nezdá se mi to jako žádná tragedie, klidně bych si takové šaty i koupila.

 
Alterations
538 příspěvků 19.02.14 10:09

Mně se Adiny šaty líbí. Myslím, že na ples má jít člověk oblečen tak nějak radostně. To se jí už potřetí podařilo. Všechny ty celebrity ve vypůjčených šatech, které ani netančily, vypadaly vedle ní omšele.

 
malakaja
349 příspěvků 03.03.14 18:01

Vlastní stín nepřekročen. Vyhlašme napřesrok soutěž, ušij/navrhni Adě šaty.( kolaborace typu Hitrecord.com)Tady to špatne zvoleným materiálem začíná a zastavit se to nemá kde. Nechci být zlá. Jen mě to hrozně mrzí. Taková krásná ženská, takové práce a pokaždé to končí domácí burdou:(

 
benyka
4363 příspěvků 24.04.14 10:05

Moc plesových šatů jsem v životě neměla, ale ty co jsem měla, se vyznačovaly tím, že o půlnoci byly pořád stejné (jen dole poznačené černým krémem z pánských bot), zatímco já jsem byla zdevastovaná. I z jiných důvodů než je mačkavost materiálu, bych u takového „rozervaného“ modelu asi volila na bílé šaty spíš nějakou splývavou látku, a pokud má být sukně široká, tak podloženou spodničkami (i na původní kresbě to na mě působí spíš takto), ty dva tuhé materiály mi připadají na jedny šaty moc. Mošna mě vyděsila stejně jako ostatní, resp. nechápu ji.

Opravdu budeme zase nosit Crocsy?

Crocsy se vracejí na scénu! Tentokrát je z módního hrobu vytáhl... Celý článek

Poslední článek:
Řetězce bez vlastních nápadů. Okrádají návrháře?

Pamatujete na slavnou scénu s modrým páskem z Ďábel nosí Pradu?... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Šaty do opery

Letos máte článek o šatech na ples v opeře s předstihem. Kdybyste... Celý článek

Dlouhá, široká a bystrozraká

Původně se mi nechtělo tento nadpis použít, protože mi bylo jasné,... Celý článek