Šaty pro Brno

20.01.13 | autor Ada

Návrhářka Marie Zelená rozšířila svou kolekci "Návraty k hodnotám" o další šaty a tentokrát mi sáhla na Brno. Na mé Brno. Ač jsem se tu nenarodila, strávila jsem tu pěknou řádku telecích i dospělých let a odmítám jen tak přihlížet, když si někdo z tohohle města dělá šprťouchlata.

I když kolekce "Návraty k hodnotám" si, zdá se mi, dělá šprťouchlata z nás všech. Mám dojem, že jsem o ní na Pekle psala, ale už to bude dávno... takže, je to nějaký ten rok starý projekt, v jehož rámci vznikly reprezentační šaty pro některá česká města. Průvodní text si můžete přečíst zde. Myšlenka představit jednotlivá česká města, jejich osobnosti, památky a historii je samozřejmě chvályhodná, ale činit tak prostřednictvím kýčovitých šatů, na kterých je špatně skoro všechno, od barev přes střihy po jednotlivé prvky, je průšvih.

Šaty pro Brno zde:

Autorka šatů: Marie Zelená, foto: Pavol Bigoš, zdroj: http://www.mariezelena.cz/originaly/kategorie/115_1282_original.jpg

Ne, na první pohled to není tak hrozné. Jednoduché přiléhavé šaty, žádné křečovité originální prvky, červenobílá kombinace jako na brněnském znaku... ale to má být nějaká reprezentace? To jsou šaty pro hostesku. Nebo na maškarní za erb, jak napovídají závoje. Jako řemeslný a umělecký skvost inspirovaný Brnem to prostě není dobré, takové zadání chce úplně jiné zpracování. Fotka šatům dost přidává na kráse, na běžné momentce vynikne jejich trapnost v plné kráse:

šaty: Marie Zelená, autor fotky neuveden, zdroj: http://www.mariezelena.cz/originaly/kategorie/115_1130_original.jpg

Jestli chcete vědět, co jsem myslela tím "není to tak hrozné", podívejte se na zbytek kolekce. Vážně jsme tady v Brnu dopadli ještě dobře.

Zdroj: 5 2Zdroj: 5 2

Největší katastrofou jsou podle mého názoru šaty pro Prahu. Obří límce, zkrabacený materiál, kanýrové ocasy jako do travesti show. Jásavé primární barvy, které nudí už po deseti sekundách. (Fotce sice někdo pořádně vytáhl sytost barev, ale když jsem ji zkusila stáhnout na rozumnou úroveň, nepomohlo to, věřte mi.) Kde je nějaký nápad, něco moderního, neotřelého, nějaká ta hodnota?

Zdroj: http://www.mariezelena.cz/originaly/kategorie/171_1703_original.jpgZdroj: http://www.mariezelena.cz/originaly/kategorie/171_1703_original.jpg

To proužkované vzadu je příklad, jak taky mohlo dopadnout Brno. Tohle jsou Klatovy Karlovy Vary (pardon, zatmění, díky za opravu). Droboučké kanýrky a spadlá ramena napovídají, že Klatovy jsou domovem flamenca. V Hradci Králové bydlí zlá královna ze Sněhurky a odpykává si tu trest v továrně na sklíčidla nebo co by to mohlo být.

Zdroj: 5 2Zdroj: 5 2

Přerováci, rostou u vás smrže?

Zdroj: http://www.mariezelena.cz/originaly/kategorie/115_1470_original.jpgZdroj: http://www.mariezelena.cz/originaly/kategorie/115_1470_original.jpg

Paní Zelená, já vím, že to myslíte dobře. Ten nápad je opravdu fajn, ale kdybyste mu věnovala jen svou energii a organizační schopnosti a navrhování šatů nechala na někom, kdo to umí, udělala byste lépe.

Teď už jen doufat, že šaty pro Ruskou federaci neuvidí Putin. Ten by se s tím nemazal.

šaty: Marie Zelená, autor fotky neuveden, zdroj: http://www.mariezelena.cz/originaly/kategorie/115_1625_original.jpg

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Alyatta
4 příspěvky 20.01.13 23:50
Únava

Jednak mě už nudí to, že všichni návrháři, nejen tvořilky, se při tvorbě čehokoliv s českou zemí inspirují modrou, bílou a červenou, jakoby snad naše republika jiný barvy neměla (zelené a vínové Mikulovsko, zemité barvy Třinecka, našedlé odstíny okolo Plzně - neznamená, že je to hnusný město, pozor), ale hlavně ani nerozumím smyslu toho vytvářet ŠATY inspirované zemí. Od toho jsou totiž národní a územní kroje. A ty ve všech případech vypadají vždycky líp, než pořádně uslintaný polibek republikové múzy.

 
Alyatta
4 příspěvky 21.01.13 00:01

A ještě s dovolením dodám jednu věc - Tak jako Ada není brněnská rodačka, ale Brno miluje, já nejsem pražský rodák, ale na Prahu mi nesmí nikdo sáhnout. A když si stoupnete kamkoliv na Hradčany nebo na Vyšehrad a podíváte se na Prahu, tak určitě není modrá a červená a bílá, ale je hnědá, zelená a zlatá. Takže asi tak. Omalovat barvy z vlajky nebo z erbu umí každej jantar.

 
marmota-b
529 příspěvků 21.01.13 00:11

Nemluvě o tom, že heraldických barev je omezený počet, takže ty šaty se pak ve výsledku skoro neliší…

 
Alyatta
4 příspěvky 21.01.13 00:44

No přesně. Já když se na ty šaty podívám, třeba na ty pražské, tak tedy opravdu nepoznám, nebýt znaku, jestli to je Praha, Olomouc, Kralupy nad Vltavou, Francie, Slovensko, Rusko, Holandsko nebo snad i Velká Británie.

 
GalianosjednimL  21.01.13 00:50

…a státní znak použitý pomalu jako africká bederní rouška.

 
Lanevra
371 příspěvků 21.01.13 01:09

Hlavně jsou Čechy oblečené jako stopařky z E55.

 
Oveeec
1368 příspěvků 21.01.13 16:53

Mohlo bejt hůř. Mohli jí ho plácnout na p***l.

 
marmota-b
529 příspěvků 20.04.13 15:07

Viz zde:
http://www.vam.ac.uk/…llections/ea :D
Ale jinak se mi tyhle obrázky zdají jako mnohem lepší způsob, jak se inspirovat městem.

 
Mahtiel
443 příspěvků 22.01.13 15:22

Ne, nezmiňujte prosím Kralupy nahlas…Mohla by si vzpomenout, že je ještě nemá v repertoáru…Po­móóóc :O

 
MP Janka
373 příspěvků 21.01.13 09:41

A hlavně Praha má erbovní barvy zlatou, červenou a stříbrnou. Nevím, kde se přišlo na trikoloru.

 
MP Janka
373 příspěvků 21.01.13 09:45

Jo tak už sem na to přišla, to jsou šaty pro Českou republiku a ne pro Prahu to sou ty vedle v pražských barvách (i když teda stejná hrůza)

 
MP Helena
78 příspěvků 21.01.13 19:46

Jo, taky jsem to spletla. Ty žluté jsou mírně lepší než ty celostátní. Takže celá republika je…

 
paffg
376 příspěvků 22.01.13 02:25

Cheche, tohle vlákno mě pobavilo. Vše trefně řečeno, není co dodat :)).

 
vevero
30 příspěvků 23.01.13 19:59
našedlé odstíny okolo Plzně

Omlouvám se za trolování, ale chtěla bych to vysvětlit. Proč našedlé odstíny kolem Plzně? Děkuji.

 
Alyatta
4 příspěvky 25.01.13 08:26

Nevím, žila jsem tam pět let a takhle si to okolí pamatuju. Prostě představivost.

 
yanulienka
382 příspěvků 20.01.13 23:51

Náhodou ty brněnské šaty jsou jako inspirace na „maškarní za erb“ perfektní! :-)

 
Sun1984
43 příspěvků 21.01.13 10:34

To máte pravdu, na nic jiného než na maškarní se nehodí. I když, já osobně bych si je nevzala ani na maškarní :). Jak Ada psala, ty „Brněnské“ nejsou ještě tak hrozné, ale ten zbytek? Nevěřím, že „toto“ někdo veřejně(!) prezentuje jako svou práci… bohužel, ale nenašla jsem ani jednu pozitivní vlastnost těchto „modelů“.

 
Matka Vlčice  23.01.13 16:07

Geniální, ještě by si mohla dotyčná vystřihnout do brněnského erbu díry na oči a vzít si jej jako škrabošku.

 
skylor
159 příspěvků 20.01.13 23:53

No, to je zase hitparáda… proboha, kdo to zaplatil?

 
aailyyn
807 příspěvků 21.01.13 00:11

A pak, že je krize…

 
Matka Vlčice  23.01.13 11:34

No kdo, kdo? Polská hospodářská komora a ČSA :-)

 
GalianosjednimL  21.01.13 00:30

@Alyatta Jde o to, že už jsem viděl několik návrhářek, co se kroji inspirovalo a v moderně to nebylo často taky nic moc. Vzpomínám na cosi s lemy z látky podobné kaliku. Třeba Václav Rout použil v roce 2009 pro český tartan barvy dle hymny a tradiční trikolóru doplnil žlutou a černou. Celé to mělo příběh a ty kilty z toho nevypadají zas až tak špatně. Ta sbírka šatů měst se mi taky nelíbí. Navíc otáčím oči v sloup u teplákové bundy našich tenistů, kde jim nějaký expert vytvořil vlajku tak, že ji mají stranově převrácenou. Kdyby to někdo hrotil, tak podle § 9 jde prakticky o hanění národního symbolu. Každopádně to ukazuje na to, co dotyční vědí o symbolice se kterou mají pracovat.

zdroj:tartanre­gister.uk, zimbio.com

 
Mermaidee
2 příspěvky 21.01.13 12:07
Vlajka

Přiznám se, že to o státní vlajce a jejím svislém věšení jsem si musela najít, protože se mi zdálo divné, že by červený pruh měl být opravu vpravo.
Máte pravdu (a sportovci to mají špatně), ale upřímně, připadám si jako v Kocourkově. Logika velí otočení o 90 stupňů z pohledu, v jakém se na vlajku díváme. Smysl jejího převracení mi uniká. Zajímalo by mě, kdo to vymyslel a jaký je důvod.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 21.01.13 14:43

Já si to vysvětluji tak, že když vylepujete vlajku do okna (jako ve filmu Kolja, jen bez té sovětské), otočíte ji tak, jak říkáte - červená je vlevo. Jenže lidi, co na to koukají zvenku, vidí červenou vpravo.

 
Karoleenah
2322 příspěvků 21.01.13 14:48

Já si taky včera připadala jak úplný blázen, že jsem si něco takového musela googlit, ale je to tak. A s tím přetočením ve svislé poloze se to má takto:

Způsob vyvěšování se řídí podle pravidla, které vychází heraldických zásad. Barvy české vlajky vycházejí z livrejních barev českého krále, které se promítly i do jeho praporu a kladou barvu bílou (stříbrný lev) nad barvu červenou (červený štít). Livrejní barvy jsou odvozeny od barev znaku a kladou vždy barvu figury nad barvu štítu, neboť evidentně pozice nahoře je čestnější než pozice dole. Proto je naše vlajka tvořena bílým pruhem nad pruhem červeným. Protože píšeme zleva doprava (a nikoliv obráceně jako Arabi či Židé), je i levá strana považována za čestnější než pravá. To jsou důvody, proč vexilologická a heraldická etiketa a zákony stanoví, že při svislém vyvěšení české vlajky nelze z vodorovné pozice jenom posunout vlajku ve směru hodinových ručiček o 90°, ale je nutno ji i obrátit „na rub“, aby bílý pruh vlajky byl umístěn při čelním pohledu pozorovatele nalevo od červeného.
zdroj:čvs

 
llolla
2102 příspěvků 21.01.13 19:55

@Karoleenah
Je to logický, když se nad tím člověk zamyslí- kolikrát už jsem to viděla a říkala jsem si, proč to tak je (obrácené zrcadlově=)

 
Lanevra
371 příspěvků 21.01.13 00:33

Já tohle už jednou viděla a můj první impuls byl: „Proč paní šije nechutně vyhlížející dorty?“.

 
Renyted
85 příspěvků 21.01.13 01:27

Nejen kuchařů, ale jak jde vidět, i návrhářů, je zabiják jejich vlastní fantazie:-D

 
Elena.e
16 příspěvků 21.01.13 01:47
žaludy

Když už si člověk kolem desáté fotky zvykne na všechny ty kanýrky, volánky a trikolorky, dostane přímo mezi oči žaludem! http://www.mariezelena.cz/…-k-hodnotam/ (foto č.15) Šaty pro Ostrožskou Novou Ves jsou pro mě totiž fail číslo 1. Slečna modelka má bludišťáka za to, že se nechala v šatech vyfotit, aniž by se rozbrečela. A já jsem asi tupé nedochůdče, protože nejsem schopna tohle veledílo patřičně docenit. Jako jediná funkce závojíčků mě napadá snad jen snow windsurfing, nasadit lyže, upažit a počkat až zafouká.

 
Nyxx
512 příspěvků 21.01.13 09:56

Dle mého názoru je předčí šaty k oslavě katerdrály svatého Víta (č.5). U nich i oblečení z Petrklíče zezelená závistí.

 
Robena
1257 příspěvků 21.01.13 19:59

Saty „Katedrala sv. Vita“ me nahodou bavi. V tech satech by se dalo i bydlet.

 
Vendelýn
264 příspěvků 22.01.13 09:52

Ať paní Zelená začne šít divadelní kulisy, to by jí soudě podle těchto šatů šlo. Nepotřebuje k tomu ani žádné nosné konstrukce, stačí jedna modelka.

 
Lambretta
11 příspěvků 23.01.13 02:18

Já asi v půlce to prohlížení vzdala, je to fakt hnusný. Paní Zelená překonáva samu sebe.

 
Pirek
6768 příspěvků 21.01.13 10:52

@Elena.e
Ale windsurfing se pro Ostrožskou Novou Ves hodí! Kousek od ní josu štěrkoviště, kde se dá za větru windsurfovat (vyzkoušeno na vlastní kůži).

 
Tamara A.
25 příspěvků 22.01.13 15:43

@Pirek … ale na Štěrk byste si ty šaty nevzala, že? :-)
Zaujala mě snad jen katedrála sv. Víta, ale největší hnus je Ostrožská Nová Ves a Uherské Hradiště :-(

 
Mermaidee
2 příspěvky 21.01.13 12:19

Modelka je dcerou paní Zelené, proto to jistě zvládá (fotí asi všechny šaty).

 
surabaya
395 příspěvků 21.01.13 12:28
never more

Tak jsem si to prohlédla, přečetla a nevycházím z údivu, jak nad samotnými nevkusnými kreacemi, tak nad textem; slovo hodnota se na prvních 6 řádcích objevuje 6×… opravdu úžasná stylistika. Výsledek projektu by mě spíš než k uvědomění vlastní identity přivedl k chuti pořádně za sebou prásknout dveřmi. Bombastická akce, která nevytváří nic potěšujícího, natož hodnotného. Asi jen někde zbyl nějaký ten miliónek, který bylo potřeba rychle a „reprezentativně“ utratit.

 
Matmys
1597 příspěvků 21.01.13 13:23

Taky jsem si početla.
A myslím, že by autorka měla vždy zauvažovat, zda použít v textu pojem „duchovno“. Já si třeba na tohle slovíčko dávám pozor, člověka ty oči zradí, ani neví jak :lol:

 
JanaIII
38 příspěvků 21.01.13 01:58
Klatovy
  • ty kanýrečky na šatech klatovských zřejmě znázorňují typické klatovské karafiáty, ne, že by to ale něco zachraňovalo;-)
 
BEZDOMOVEC
1648 příspěvků 21.01.13 02:33

Ty šaty jsou jen okrajový balast, ale ty erby musely dát práci. Těch si všímejte.

 
modra_kocka
903 příspěvků 21.01.13 08:02

Snad, ale zobrazují je Karlových Varech…

 
Ido
25 příspěvků 21.01.13 10:59

Přesně tak, mají to být asi klatovské karafiáty-to už dokonce značí nějakou znalost paní návrhářky. Nicméně vtipné je, že v Klatovech flamenco opravdu jede-Západočeši vědí :)

PS: níže čtu, že to jsou Karlovy Vary, tudíž všechno je jinak

Příspěvek upraven 21.01.13 v 11:02

 
Modigliani
781 příspěvků 21.01.13 07:37

Fuuuha, takto to uz hej… Radsej ziadny ako zly projekt.

 
modra_kocka
903 příspěvků 21.01.13 07:51

Nepřestane mě udivovat, že někdo s tak katastrofálním nedostatek nápadů a vkusu může být všeobecně považován za jednu z nejlepších českých návrhářek.

Dovolím si jen opravit 2 chyby:

„Jednoduché přiléhavé šaty, žádné křečovité originální prvky, černobílá kombinace jako na brněnském znaku…“ – čerVEnobílá kombinace

"To proužkované vzadu je příklad, jak taky mohlo dopadnout Brno. Tohle jsou Klatovy. Droboučké kanýrky a spadlá ramena napovídají, že Klatovy jsou domovem flamenca. " – to je erb Karlových Var, ne Klatov.

 
MP Helena
78 příspěvků 21.01.13 10:44

Přesně tak. Jedná se o Karlovy Vary a kanýrky přeci jasně evokují léčivé vody, ve kterých se koupe český lev na znaku. Příšerné. Le Corbusier prý o Varech prohlásil, že jsou sletem šlehačkových dortů, tak by tam sem tam nějaký ten kanýr asi mohl být, ale červenobílý??? To opravdu nemůže mít jiné využití než na ten karneval.
Brno fakt dopadlo ještě celkem dobře. Moc ho neznám, ale při pohledu na ty šaty soudím, že tam máte dost závor nebo bezpečnostních uzávěr takovou tou červenobílou páskou. A teda chudinka Praha. Podle délky sukně (?) a celkového střihu soudím, že si o ní pí. Zelená myslím, že je to pěkná děv**.

 
Pirek
6768 příspěvků 21.01.13 10:55

Takhle barevný je totiž brněnský znak i vlajka. Originální, věru.

 
aailyyn
807 příspěvků 21.01.13 15:01

Taky mě napadlo, že buď nerozumím slovu hodnota, nebo si paní Zelená myslí, že ke glorifikaci na Praze je vhodná zejména Perlová ulice.

Příspěvek upraven 21.01.13 v 15:02

 
Admin Módnípeklo.cz
1008 příspěvků 21.01.13 14:47

Opraveno - díky za upozornění.

adminka Tereza

 
LadyPapajka  21.01.13 08:04

.

Příspěvek upraven 19.02.13 v 17:19

 
wiwi
38 příspěvků 21.01.13 08:27

Preboha, ona nám siahla aj na Bratislavu… sme teda ale dopadla ako obria salónka zmixovaná s ozdobou na dedinskú tancovačku (5 obr.)! Prečo, PRečo, PREČO???
Keby tam nebol znak tak ma vážne nenapadne, že TOTO má byť Bratislava. Táto pani „návrhárka“ by si mala dať nejaký čas tvorivé volno, pár storočí je tak ideálne.

 
Lola  22.01.13 11:36

Buďte ráda, že se zatím neobjevily šaty pro celou Slovenskou republiku. Ty bych tipovala ušité na tři prsa, v prostředním zapíchnutý stříbrný dvojitý kříž.

 
Sibyla
2639 příspěvků 21.01.13 08:38

Hu, to je cirkus!

 
aailyyn
807 příspěvků 21.01.13 09:04

Stejně to není k poznání, kdyby modelky neměly ty znaky u sebe. Tak proč prostě nešlo spáchat jednobarevný šaty, když už to muselo být, tak i v heraldických barvách (holt by půlka modelek měla červenou) a nějak jemně tam zapracovat typickou symboliku? Proč nemohl být zmíněný karafiát třeba vyšitý na šatech? To by bylo málo „kreatývní“, aha… U Prahy jsem to zavřela, protože nechápu, proč symbol našeho hlavního města vypadá jak thajský ladyboy.

 
666mahu
1490 příspěvků 21.01.13 09:12

Na hromadné fotografii vypadají dívky jako papoušci, zblízka některé jako šachové figurky. :-)

 
hifi
45 příspěvků 21.01.13 09:19

Ak sa dobre pamatam, s podobnym napadom kedysi prisiel uz neviemktory navrhar pri ceskej miss, kedy kazdej navrhol saty, ktore vystihovali kraj odkial pochadzala. Boli rovnako cirkusove a leskle ako tieto - vratane koruniek. Takze, z toho vyplyva, ze vsetko tu uz raz bolo :-P.

 
PaolkaH
83 příspěvků 21.01.13 09:38

Nechápu, že se nevěnuje jenom tomu, co jí jde. Ty její večerní a letní šaty jsou některé docela hezké, co se nápadů týče (i když zpracování taky není vždycky úplně TOP). Ale TOHLETO? To se musela zbláznit, když to tvořila, nebo se zfetovala, nechápu, jak tohle může vyrobit člověk při smyslech.

 
Madietta
23 příspěvků 21.01.13 10:04

Bolí mě z toho oči i hlava, to je tak vše, co se k tomu dá říct.

 
senga  21.01.13 10:32

Chvílemi mi to evokuje návrh „modelů“ pro nějaký echt vlastenecký nevěstinec:-D A nevidím, v čem se ty „ruské“ šaty liší od českého zbytku, co je na nich tak ruského, vždyť je to na jedno brďo. A marně dumám, proč Bratislava má na prsou to břevno (nebo mašli) - jako že přes město teče Dunaj?? :-)

 
MP Helena
78 příspěvků 21.01.13 10:54

U toho Ruska přeci ten špičatý tvar živůtku přeci jasně odkazuje na báně ruských kostelů. A množství látky na široširou Rus.
Ale pořád to neomlouvá.

 
bája k
1 příspěvek 21.01.13 10:35

A ty korunky, no lahoda pro oci…

 
Clementina
6 příspěvků 21.01.13 10:39

Mně všechny slečny připadají jako šachové figurky :D

 
Alani
6 příspěvků 21.01.13 10:58

Ado, to není znak Klatov, ale Karlových Varů. No, tím hůře, být to Klatovy, tak by se mě ten výtvor coby Karlovaračky toliko nedotkl… ;-) Předpokládám, že ty kanýrky (stejně jako vlnky ve znaku) mají představovat naše léčivé prameny? No, stejně jako z pramenů skutečných, i z těchto kanýrkových mě jímá pocit na zvracení… :poblion:

Příspěvek upraven 21.01.13 v 10:58

 
Linie
1700 příspěvků 21.01.13 11:04

Zajímalo by mne, jaký grant na tvorbu paní návrhářka dostala. Jen to množství látky a práce! Přehlídky také nedělá zadarmo, kdo a proč to vše platí? V krizi?

 
Tuhirangi
13 příspěvků 21.01.13 11:34

Zdá se mim že tu začal vládnout pevnou rukou fašismus. Upozornila jsem na faktickou nesrovnalost ve článku, ta byla následně opravena a můj komentář smazán. Wtf? To má být pokus poukázat na to, jak je to zde neomylné? A kam se podělo Adino nedávné dušování „pište si co chcete, mazat budeme jen extrémně vulgární jedince a trolly“. Asi se v tomhle klima fakt přestávám cejtit, a to vás čtu prakticky od začátku a i v těchto těžkých časech totálního propadáku jsem vám fandila, ale tohle mě rozsekalo :-)

 
Admin Módnípeklo.cz
1008 příspěvků 21.01.13 11:52

@Tuhirangi Překlep jsem opravila a poslala jsem Vám zprávu s poděkováním. Není třeba přílišné dramatizace.

adminka Tereza

 
Elissabeth
3 příspěvky 21.01.13 11:07

http://www.youtube.com/watch?… a tohle jste viděli? To stojí za to… Nikoliv jen diletantství v navrhování, ale natáčet to musel slepý, jednoruký, jednonohý a kýč milující jedinec. OMFG!

 
Alani
6 příspěvků 21.01.13 11:15

Ty žluté titulky jsou opravdu výtečné :lol:

 
Cleira
112 příspěvků 21.01.13 23:19

Jako všechno bych přežila, ale tímhle mi sáhli na Smetanu!!! To je normální kacířství…

 
Vendelýn
264 příspěvků 22.01.13 10:09

Zvládly jste to vidět celé? Já to musel po 3 minutách vypnout.To Chtěla paní Zelená světu ukázat, že jsme národ patlalů, jsme prodejní a nemáme vkus? Jinak si to nedovedu vysvětlit.

 
Tamara A.
25 příspěvků 22.01.13 15:49

Už to chápu… sponzorovala to Pražská Plynárenská :-D

 
sfida
2 příspěvky 26.01.13 19:33

To natáčel a ostatní videa taky…hrozný:-)))

 
Elč
2 příspěvky 05.02.13 14:05

Neneeee to je peklo vsech pekel

 
meky.v
105 příspěvků 21.01.13 11:10

Hm a přitom zapracovat heraldické znaky do šatů jde i jinak:

korunovační šaty Elizabeth II.

jen něco z textu: anglická růže, skotský bodlák a ostatní květiny symbolizující Irsko a Wales a ostatní kolonie…

 
Lola  21.01.13 12:14

Ano, to přesně ono. Nádherná ukázka perfektní práce se symbolikou.

Mám obavu, že kdyby se odehrávala korunovace královny zemí Koruny České, paní Marie Zelená by jí nainstalovala na sedinku dva lví ocasy a na hlavu přimontovala tiáru z orlího peří, pomalovaného červenobílými kostkami.

 
aailyyn
807 příspěvků 21.01.13 15:14

Paní Zelená se docela prostě narodila ve špatné zemi no. Víte, jak by tohle ocenili na karnivale v Riu? :-D

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 21.01.13 17:56

Bože dobrý, to je nádhera. Obávam sa ale, že to je ako porovnávať Premier League s Preborom z Hornej Dolnej.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 22.01.13 14:27

Nádherné šaty, to je bez komentáře. Vedle nich vypadají propírané modely jako parodie na šaty.

 
moi-bebe
219 příspěvků 21.01.13 11:40

No tak dle mého skromného názoru to teda nejhůř ze všech dozajista chytla Asociace kuchařů a cukrářů.:D To je naprostý peklo!!! Co se mi naopak zdá nejlepší - ovšem kdyby se z toho odstřihly ty postranní cancoury - je katedrála sv. Víta. Vážně. Bez cancourů to dokonale vystihuje i dobu, kdy katedrála sv. Víta vznikala, mám ten dojem.

 
notrends
514 příspěvků 21.01.13 11:48
zadání

No nevím co bylo v zadání za nutně dodržitelné prvky - Fuj to je hrozný- prostě co museli návrháři dodržet při navrhování. Mně to Brno připadá docela moderní, jednoduchý a docela se mi líbí. Na rozdíl od ostatních kanýrů a volánů. Myslím že kvality ušití se nehodnotila nebo jo?

 
notrends
514 příspěvků 21.01.13 11:51

@meky.v no právě to se musí napřed rozklíčovat. To asi taky není nejlepší volba pro šaty of město. Slavnostní šaty jejichž prioritou je jejich účel by měly být primárně tomu účelu uzpůsobené což u královny jsou. Takže co bylo účelem šatů pro ty města?

 
meky.v
105 příspěvků 21.01.13 13:16

:) myslím, že to neví ani paní Zelená :D

 
januchacha
21 příspěvků 21.01.13 12:17

Ehm, a najděte prosím dva rozdíly u fotky 49
http://www.mariezelena.cz/…atebni-saty/
a fotky číslo 6
 http://www.mariezelena.cz/…-k-hodnotam/

 
Elissabeth
3 příspěvky 21.01.13 14:16

Recyklace :D

 
MP Helena
78 příspěvků 23.01.13 12:21

Přeci je voživila barvama!

 
KlaudieS
1640 příspěvků 21.01.13 12:29

Jestli nás s tímhle bude reprezentovat někde v zahraničí, tak celá ČR bude šmahem odsouzená jako módní peklo.

 
Atrofie
741 příspěvků 21.01.13 13:19

..bohužel už asi je, soudě podle mainstream odívání… :-(

 
Ziriath
44 příspěvků 21.01.13 12:33

Smrže :D A moc se těším na sklíčidla.

 
DonChichot  21.01.13 12:56

Nepochopila jsem ten koncept. Proč byl vlastně stvořen?

 
Atrofie
741 příspěvků 21.01.13 13:18

No prosim, a my jsme tu nedávno spílaly paní Makovské za „šaškovské“ variace šatů…a ejhle, není sama! ;-)

 
yamama
184 příspěvků 21.01.13 13:22

@GalianosjednimL Hahaha, no vypadaji uplne jako filipinska delegace!!! presne tyhle mikiny maji filipinske teamy, boze!

 
real.lit
13 příspěvků 21.01.13 13:39

A Ostravaci jásají, že se jim tohle vyhnulo. :) Jen mě tedy srdce bolí z Uherského Hradiště, mého milovaného města…

 
GalianosjednimL  21.01.13 14:20

@Mermaidee Myslím, že to bude vědět pan Kurssa, co ji vymyslel. Jinak za ni tenkrát dostal 4000,– Kč.:) Máte pravdu, logika v tom není. Jinak i klín nesmí být ve vodorovné poloze špicí doleva. Napadá mne, že v tom možná hraje roli ta dřívější dvojbarevná, svatováclavské barvy, které se asi taky možná vyskytovaly svisle, ale pouze spekuluji. O vlajce málokdo ví, zákon porušují i ti, co tam na ní píší jména města při zápasech, ale to se fakt neřeší.

 
GalianosjednimL  21.01.13 14:26

@yamama Tak to jim to naši mohou odprodat :):)

 
MaM7
177 příspěvků 21.01.13 14:42

Mně přijde, že všechny ty šaty jsou pouze kusem nehezky sešité látky, na kterou někdo prásknul znak, sv. Václava či jiné motivy ale tím to hasne. Celkem smutné.

 
GalianosjednimL  21.01.13 15:03

@Karoleenah Díky za doplnění.

 
corrigan
2631 příspěvků 21.01.13 15:20

Už jsem jednou psala, že paní Zelená by měla pracovat rukama a ne hlavou. Asi to nečetla.

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 21.01.13 15:57

A proč tu nejsou ty potiskový, ty jsou ze všeho nejlepší! :D Škoda, že se nemá kdo doopravdy urazit, možná tak sv. Václav… 

 
Mahtiel
443 příspěvků 23.01.13 10:28

Když jsem to viděla poprvý hoooodně jsem se lekla!!

 
Hanska  21.01.13 16:47

Hm, tak takhle nějak sem si látala z odstřižků na panenky, když mi bylo 8 let…akorát to nebylo tak divoce vlnitý…a nikomu sem to necpala :)

 
Taychi
15 příspěvků 21.01.13 17:10

Být modelka, museli by mi zaplatit fakt majland, abych si něco takového oblékla. :-D

 
Mylady2
12409 příspěvků 21.01.13 17:18

Ooo bože to je nádhera!!! Kde je možné toto koupit? Mám pocit že se Brníčko chystá stát módní metropolí jako NY/PARIS/MILAN/LON­DON :-)

 
z maloměsta
49 příspěvků 21.01.13 18:50

Kde jsou ty časy, kdy města reprezentovaly místní dechovky…to se našil znak na vestu nebo sako a bylo - no a vlastně to bylo návrhářsky asi stejně invenční, ale ti chlapi v těch vestách nevypadali jeko kurvy…

 
Lachenauerin
544 příspěvků 21.01.13 19:36

Uf… hodně špatně okostýmovaná televizní pohádka někdy z 80. let. Chybí už jen hustý les z papundeklových smrčků.

 
Maja1991
21 příspěvků 21.01.13 19:39
MISS

Rozhodla jsem se v rámci článku trošku prošťourat net a podařilo se mi ulovit pár čistě pekelných obrázků! :-D Někdo tady totiž nakousl téma MISS a tématické šaty a vzpomněla jsem si na ročník České Miss, kde tématické šaty měly být inspirované kraji ČR. A už tenkrát jsem si říkala, že je to děs, běs a hrůza…a s časem tyto pocity nabírají na intenzitě!!! :-D :-D :-D
Jestli si to nepamatujete, tak připojuji pár děsivých fotek. Pokud máte slabší srdičko, tak doporučuji dávku: 1 fotka na hodinu!!! :-D A poslední fotka je pouze chuťovka na konec. (Tento???obleček? byl také součástí finálového večera!!! A téma bylo asi: Česká dívka na E55!)
Jinak tady je ještě video s těmito EXTRAVAGANTNÍMI RÓBAMI!!! :-D
 http://www.youtube.com/watch?…

 
Maja1991
21 příspěvků 21.01.13 19:41

A omlouvám se, že některé fotky jsou víc než jednou. Nějak mi to nefungovalo a následně se vložilo dvakrát. ;-)

 
Matka Vlčice  22.01.13 10:05

..

 
Atrofie
741 příspěvků 22.01.13 10:41

Luxusní koment!! :-D

 
Niké samothrácká  25.01.13 18:54

Hrůza. Reprezentace?! Tak to ani omylem. A některým to ani nesedělo, přitom to mělo být šité na míru :/

 
winpetra
53 příspěvků 21.01.13 20:20

Svět se v p…l obrací :-(

 
digy
92 příspěvků 21.01.13 21:31
hu

Tak to je teda „přepis“ znaků ve stylu Dům pro houslistu ve tvaru houslí.

 
ťuf
4 příspěvky 21.01.13 23:05
Chybka v textu

Prosím, opravte tu šílenost „Vážně jsme tady v Brnu dopadli ještě dobře.“
Patří tam v Brně, tvar v Brnu jsem tady v BRNĚ ještě neslyšela…
Moc děkuji.

Jinak tedy šaty naprostá stylová i materiálová hrůza, fuj.

 
Réza4  23.01.13 08:30

Ale v Brnu je spisovně, stejně jako v Brně, přípustné je obojí, viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?…. To, že v Brně zní líp, je věc druhá.

 
paffg
376 příspěvků 22.01.13 02:40

Je to šmíra…ani fotky nemají jenotný formát, jednou miniaturka, jednou plachta, nedají se ani plynule prohlížet.
Jediné, co se mi líbí, jsou autorčiny šaty šaty z tmavěmodré krajky, které má na sobě. Tedy pokud je to ona, a jestli jsou od ní, nebo je někde koupila :)))))))).

 
Matka Vlčice  22.01.13 09:31

Paní Zelená - no comment, vím o ní jen proto, že pár celebrit se navlíklo do jejích patvarů a byla z toho aféra, protože v nich vypadaly obvláště hnusně, směšně a trapně, takže si toho všimli i slepci. Nevidím důvod se tvorbou paní Zelené zabývat. Vše nasvědčuje, že účelem jejích „modelů“ je hyzdit.

 
Matka Vlčice  22.01.13 09:35

Ado, vy filuto, tohle jste nám zatajila - zřejmě převlek za figurku do Člověče nezlob se.

 
GalianosjednimL  22.01.13 10:23

Právě jdu z moda.cz a místní redaktorky asi pojedou letos v podobném stylu, jako je tu. Zvláště u bot.

http://www.moda.cz/…arek_pr.html

Edit: Kreativitu předvedl i fotograf: „A když tam budou černé kozačky, tak tam dáme černý podklad. A když černý podklad, tak nejlépe světlou stěnu, to bude jako efektní kontrast. A pak hlavně dobarvíme stíny na stěnách, až se v tom modelce začne rozpouštět pozadí…“

Příspěvek upraven 22.01.13 v 10:53

 
Ofinovitá Áňa
171 příspěvků 22.01.13 11:18

Ježišmarja!! zvlášť ta první modelka je extra démonická :D

 
GalianosjednimL  22.01.13 11:37

@Ofinovitá Áňa To dělají ty přirozeně namalované rty a uhrančivý pohled typu „Zavolej mi do klubu“. :)

 
Matka Vlčice  22.01.13 11:41

Strabismus included, nemám slov…s takhle uzemněným výrazem bych nemohla vylíst ani ze sklepa a za tmy.

 
paffg
376 příspěvků 23.01.13 02:43

Nebo downův syndrom?

 
moi-bebe
219 příspěvků 23.01.13 10:15

No tak, buďme rádi, že na imoda.sk dají práci taky takovýmto lidem. s postižením není jednoduché najít slušné zaměstnání.

 
aailyyn
807 příspěvků 22.01.13 11:44

Jak tak vidím ty šaty, tak se obávám, že po tomhle se vrátí inkvizice.

 
paffg
376 příspěvků 23.01.13 02:13

…jsem myslela, že je to převlíkací Pražské Jezulátko z kostela Panny Marie Vítězné na Malé Straně

 
Karin
3401 příspěvků 22.01.13 14:52

Ano, také jsem všemi deseti pro návrat k hodnotám, ale v těch šatech bohužel nic takového nevidím. Co je v krejčovině a oděvnictví skutečnou hodnotou? Fantasie by měla být pouze rádcem, nikoli vládcem, nadto pokud ji člověk nemá příliš rozvinutou a není schopen jí náležitě využít. Tato tvůrkyně se bohužel neinspirovala zeměmi či městy, nýbrž pouze barvami a prvky státních vlajek, a výsledek tomu odpovídá.
Nebýt obřího státního znaku, nerozpoznali bychom od sebe róbu ruskou a českou, eventuelně ani francouzskou, pokud ji paní Zelená vytvořila, neboť v této tvorbě ve skutečnosti chybí opravdová inspirace danou zemí, nýbrž jsou to jen a pouze tuctové šaty spíchnuté v barvách státní vlajky, a to je s prominutím zatraceně málo na to, aby se dalo vznešeně žvanit o nějakém návratu k hodnotám. Šaty pro Německo by předpokládám byly žluté, červené a černé, že? Přitom když si já osobně vybavím své vzpomínky na tuto zemi, vidím v duchu před očima úplně jiné barvy, ba dokonce cítím vůně a vnímám pocity, z nichž inspirace prýští hojným pramenem… Jenže pokud se někdo „inspiruje“ nějakým městem či zemí pouze tak, že se mrkne na vlajku nebo znak, dopadne to takhle. Podivné prvky, které mohly překvapovat snad před třiceti lety, umělohmotná nuda, jež nesluší ani krásným modelkám.
Kde přesně jsou ty hodnoty? Děkuji.

 
Mahtiel
443 příspěvků 22.01.13 15:26

Třeba by se paní Zelená uživila jako cukrářka!!!

 
malakaja
349 příspěvků 24.01.13 00:20

Dejte pokoj, dorty jsou dnes taky umění a kýče se tam dá napáchat spousta, tam bych jí nepouštěla

 
Barbara4
6 příspěvků 22.01.13 18:29
Stověžatá Praha

To už by snad bylo lepší kdyby šaty byly jednoduché, jen s nějakým charakteristickým potiskem nebo tvarem…například říká se stověžatá Praha. Tohle spojení znají snad i cizinci. Tak proč se do šatů pro Prahu nezakomponuje třeba věž?
Ach, já už vlastně vím. Nebudeme si přece dělat lehce zdobené šaty s potiskem nebo ve tvaru věže, když můžeme mít takovouhle trojbarevnou, nadýchanou originální krásu. Ta přece zaujme víc…

Mimochodem, co říkáte na takovéhle šaty? :)

 
paffg
376 příspěvků 23.01.13 02:47

Řekla bych, že je to téměř totéž

 
Matka Vlčice  23.01.13 11:24

Nene, ty první dvoje jsou moc hezké a s trochou úprav docela trendy, Eiffelovka je trochu úlet - takový kostým do muzikálu o Paříži.

 
malakaja
349 příspěvků 24.01.13 00:21

Ty mini jsou milé. Vůbec nechápu, ten tisk na látce má takový potenciál a ta zelenice z toho udělá vozdobenej bilboard s nohama…

 
Tlamka
14 příspěvků 25.01.13 20:49
Modely

Bohajeho, kde kdo takové nápady bere…

 
Claire Bell
3 příspěvky 30.01.13 10:43

Tohle je pěkné…

 
Ovejita
13 příspěvků 22.01.13 19:39

Malovalo dítě nítě… takhle nějak jsem malovala šatičky, když mi bylo 5 a chtěla sem být módní návrhářka - nakreslila sem neforemně vyhlížející vršek a protože se mi to nelíbilo, tak sem sukni začmárala - aspoň už tušim, kde se paní „návrhářka“ inspirovala. Ty šaty pro Brno musela někdy vobšlehnout, protože nějak nezapadaj do její snové kolekce, ale to neznamená, že se mi líbí víc. Když modelka nebude držet ruce a v nich ty plachty v dostatečné vzdálenosti od těla, tak to bude povislé jak psí uši. (Ale u pejsků to vypadá dobře.)

 
Lacrimosa
159 příspěvků 22.01.13 22:32

No, musím se přiznat, že mě třeba tyto šaty poněkud eeeee úchylně fascinují

 
Karin
3401 příspěvků 22.01.13 23:45

Uá… Teď budu mít divoký sny…

 
paffg
376 příspěvků 23.01.13 02:46

Potisk coby etiketa pivních kuželek

Příspěvek upraven 23.01.13 v 02:48

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 23.01.13 09:50

Ale zase na druhej strane, buďme trošku spravodliví. Toto sa mi z tvorby pani Zelenej páči asi tak najviac, pretože tam nie je fontána volánkov, psychedelické kombinácie modrej a červenej, biela a šedá ako nosné farby posobia umiernene. Hlavný prvok je veľká potlač, vršok vo forme brnenia mi k tomu takisto pasuje, možno by som urvala rukávy a nechala modelke holé ramená, alebo zvolila rukávy hladké a priliehavé, tie spodky na nich by som urvala takisto. Takže v podstate sa tento model podaril. Nepúšťala sa uzda fantázii, návrhárka sa držala jednoduchosti a musím objektívne skonštatovať, že toto sa jej podarilo.

 
Mahtiel
443 příspěvků 23.01.13 10:22

Myslím, že s Vámi souhlasím, z té prapodivné zářící tvorby, to tak nějak vyčnívá. Je to zajímavé a potkat to v noci, leknu se asi o dost míň, než těch šlehaček a to i kdyby to bylo třeba na hradbách…

 
Lola  23.01.13 13:47

Já to mám přesně naopak. Pokud by to mělo mít šmrnc, tak právě bez toho potisku.

Ostatně ta trapná prvoplánovost je společná všem modelům: tvůrkyně si zjevně nevěří, že je schopná vymyslet natolik dobrou symboliku, aby diváctvo bylo schopné dané město či stát v šatech poznat, tak musí mít modelky bederní roušku v podobě městského znaku, nebo si na sebe natáhnout přímo celou zeď katedrály či se do sv. Václava rovnou obléci, pro jistotu i s koněm a v jeho neznámějším vyobrazení, aby nikdo, ale skutečně vůbec nikdo nezůstal na pochybách, co tím chtěl básník říci.

Připomíná mi to kongeniální scénku z Divadla Járy Cimrmana: Stojan Jakotyč je na fotografii ten druhý zleva. Taky lze říci, že třetí zprava. Je to ten ve světlém kabátě (ostatní mají tmavé kabáty). No, já vám ho raději ukážu.

 
Matka Vlčice  23.01.13 11:37

Za mě spíš bohužel takto:

 
Mahtiel
443 příspěvků 22.01.13 22:35

@Barbara4 Ta poslední trojce se mi náhodou i líbí :) Jen se obávám, že by zklamala realizace…

 
GalianosjednimL  23.01.13 11:00

@Dalajlámov škrpál I potisk má stejně jako fotografie svá pravidla a tady forma vítězí nad obsahem. Sv. Václav totiž má praporec, docela podstatný, asi jako by Vaši Matru, Tatru, Fatru někdo ufiknul v třetině kříže. Věřte, že u Vás by z toho bylo daleko více nevole, než u nás. Na druhou stranu to hodně koresponduje s vnímáním toho, co ve skutečnosti jsme a kam směřujeme.

 
Mahtiel
443 příspěvků 23.01.13 11:27

Proboha máte pravdu!! Chudák Sv. Václav, mě to vůbec nedošlo…Nadruhou stranu, modelka mohla mít to, co se nevešlo na potisk, třeba dokončené na hlavě :(…ŠMARJÁ

 
GalianosjednimL  23.01.13 11:32

@Mahtiel Ano, to mohla, nebo mohli zmenšit potisk, který stejně obepíná šaty ze stran.Jde o to, že praporec ho identifikuje, takto je to jakýsi rytíř. Takže bych tu hodnotu marně hledal.

 
Matka Vlčice  23.01.13 11:42

@Mahtiel No ale takhle to vypadá, že má sv. Václav její dekolt a hlavu nabodené na kůlu a to je asi ten vtipný detail, který tvorbě dodává grády.

 
Mahtiel
443 příspěvků 23.01.13 13:21

Grády, to je to správné slovo!! Evokuje to bojovou vřavu…Na Jiříka s drakem se zapomělo, tak máme sv. Václava versus modelka…A to je krutý!! V každém smyslu…

 
GalianosjednimL  23.01.13 12:04

@Matka Vlčice Aha, tento rozměr tvorby jsem vůbec nevnímal :):)

 
malakaja
349 příspěvků 24.01.13 00:13

KDyž vidím tyhle krávoviny, co někdo dotáhne k realizaci tak mě svrbí prsty, do něčeho se pustit. Řekněte mi, proč jsou u nás taková vemena na výsluní? Proč jim pořád maloměšťácky žerou tu bohemskou kreatiní aureolu? Blbci nevzdělaní. Jenže tady je prostě ten problém, já i mnoho z vás víme co je dobré, a ěřím, že výsledky by byly lepší, ale jak to dotáhnout do konce? Přesně na tyhle projekty se totiž ze známosti dostanou ty největší jelita, protože nějaký hadry jsou mocipánům ukradený. A pak je to taková hanba a odpor veřejnosti vlastně žádný. Osobně roky nemůžu vystát Beatu Rajsou když vozdobovala miss, nechápala sem. Raděj tu českou scénu nesledovat. A nebo sledovat a hlasitě odporovat těm nevkusnostem.Ada je, věřím, prvním znamením kultivovanějších časů. Boj za ponožky sandalech taky přinesl své ovoce:)Fuj to mi to zase hnulo žlučníkem… Baba protekční netalentovaná…

 
Jana37
1 příspěvek 24.01.13 20:19

No já jsem z Ostravska. A když se řekne Ostrava tak se mi jako první vybaví havíř, uhlí a hned potom, jako skalnímu fanouškovi, Baník pi… Ta dvě písmenka si doufám, domyslíte. A myšlenka jak madam návrhařka tvoří šaty pro Ostravu mě straší i v noci - zdá se mi o černých kosočtvercích.

 
GalianosjednimL  24.01.13 21:22

@malakaja No jasně, teď jsem potkal na módním blogu AOS klučinu z VŠ co podobně erudovaně machroval na Klíra a Matragi (taky to dostal nasmečované nazpět jak zasloužil). Nemusí se Vám líbit kolekce od Rajské, ale abych tento nadutý tón respektoval, musel bych vidět Vaši tvorbu. Ponožky v sandálech? To je stejný případ, navíc v kolekci 2012 LV a Versace. I kdyby jste měla nakrátko pravdu, ti lidé ovládají perfektně řemeslo a svojí nepokorou před tímto faktem pouze odkrýváte to, co sice tuším, ale patrně i tak bude. :)

 
malakaja
349 příspěvků 24.01.13 21:51

Ano jsem si vědoma loňských ponožek, nebojte, když se něco stane vrcholem nevkusu nebo kýče, má to nakročeno k tomu, aby se to vrátilo do módy, běžný koloběh. Ve zmíněné tvorbě se ale nelze dopátrat originality.Zda krejčovského kumštu, to jsem nezkoumala, a vytvarné podání by zde zabilo i vyčívání měsíční nití slepou tibetskou pannou. Nejde o pýchu, jde o cítění. Zde se myslím shodneme, že je to mimo. Právě jse si prošla Beátu, mohu uznat, že jsem ji po „succesu“ v miss přestala sledovat, dnes je ten směr neurážlivý. nicméně tyto šaty jsou ukázkou tehdejší tvorby.Za opovržením nad tvorbou výše zmíněnou si ale stojím. A tvrdím, že zde na netu by vzešlo nesčetně skic povedenějších. Navíc dodám, že je řemeslo návrhářské a řemeslo krejčovské a ty nejsou nutně ruku v ruce.

 
GalianosjednimL  24.01.13 22:18

@malakaja Nejde mi o slovíčkaření, ale pouhý fakt, že často slyším s despektem mluvit o těch, kteří jsou v ČR na špici v módě. A oni fakt jsou, neboť přes to, že se někomu něco nelíbí, dokázali vše skloubit tak, aby to fungovalo. Takže šijí, navrhují, prodávají a předvádějí. Možná jsou někde v ČR větší talenti, to ano, ale něco jim chybí na to, aby tam byli taky. Tímto přístupem nelze budovat žádné podvědomí o módě, pokud budete hanit ty, kteří stojí v čele. Bohužel to je typické pro všechna odvětví této země. A kvůli těmto šatům někým opovrhovat? Vnímám jako perverzi našich občanů skákat po vlastní hrdosti a mít radost z toho, že ji zadupáváme v prach. Je Vám určitě známo, že před válkou Praze v kontextu s módou říkali „malá Paříž“? Otázka je, kde jsme teď.

Příspěvek upraven 24.01.13 v 23:07

 
malakaja
349 příspěvků 25.01.13 00:39

Tak to si dovolím oponovat, pokud je někdo na špici, neznamená to nutně, že má pět P. a já mám sedět na zadku a mlčet. Pokud se mi něco nelíbí, a odporuje to akceptovatelnému směru, mám naprosté právo se k tomu vyjádřit. A nemluvíme tady o novinkové diskuzi typu? „Modelky jako chlapi hnusný vyzáblý a hadry se nedaj nosit.“A nebudu živit ani zaslepený patriotismus, vše co je české MUSÍ být dobré, abychom sami sobě rostli v očích. Ano, tzv whole package je žádaný. Pokud je ale talent nahrazen konexemi, jako se tu často dějě, lítají po podiích takovéhle zrůdnosti se znaky měst na ohanbí. Máme talenty, nemáme zázemí, kde je podporovat nechat dozrát. Bohužel zde ta tradice není. Vedení podniku inovativně, ne z vrcholu pyramidy ale od těch nejpovolanějších z oboru, je něco, co se budeme v příštích letech učit. Do té doby obory, které jsou velmi dynamické- textilní, sklářský, design v jakémkoliv odvětví, budou mizet, protože pro věci řemeslnně zpracované ale neatraktivní zkrátka není odbytiště. A nemá cenu to vedení podniku vymlouvat. Protože taková kostnatá instituce jen těžko omládne. Není to z neúcty k umu a hodnotám ale z rozhledu, že posindustriální doba žádá nové přístupy. Je český člověk inovativní? Nevím. KDyž se rozhlédnu, jsme dost konformní. A to je nejlepší podhoubí pro takové neumětely s konexemi. Není třeba se je snažit pochopit, nebo se jen bavit, blažit novými pohledy.„A jak bys chtěla teda udělat symboliku města aby to někdo pochopil?“ řekla, a šla si zapnout Ordinaci v zahradě…asi tak.

 
GalianosjednimL  25.01.13 01:07

@malakaja Nepopíral jsem Vaše právo na vyjádření, ani nenutil k živení zaslepeného patriotismu (čemuž odporují naše ikonky oděvů Galliana a rtw 2009/10 A. McQueena). Pouze jsem uvedl něco, co je známo od počátku marketingu a managmentu. Že „prodáte“ jen to, čemu sama opravdu věříte. A to nemluvím o podpoře těch, co si to zaslouží. A tady si výrazně protiřečíte, když vzýváte Adu jako „revolucionářku nové doby, která nám tu novou cestu nápravy ukáže“.A točíte se zády k profíkům, kde sice na kritický pohled máte nárok otázka Vaši erudovanosti je věc druhá. Při vší úctě Vám ani ostatním to Ada neukáže. Přestože má nesporně spoustu znalostí a kvalit, bude zřejmě dobrá obchodnice, těžko naplní to, co se moc nedaří ani těm, kdo na té špici jsou a mají k tomu vzdělání. Myslím, že to funguje podobně jako v dokumentu o modelkách, který tu jedna pekelnice linkovala.Ale třeba se mýlím a máte tak velký potenciál, že tuhle cestu otevřete Vy a Rajské i ostatním to ukážete. Bude to třeba první pravé Haute couture v ČR. Jakmile ho spatřím, jsem připraven připustit, že jsem se totálně zmýlil. Do té doby je to jen dle hesla: Kritik je ten, co by věděl jak, kdyby to uměl. Pěkné sny

 
GalianosjednimL  25.01.13 01:14

Ad: talent, zázemí a dozrání. Myslím, že v tomto směru udělala velký kus práce Liběna Rochová, nejen workshopy na Bolkově farmě, ale i formou stáží a prostorem své galerie pro nadějné módní designéry. Škoda, že tyto aktivity od r. 2011 výrazně omezila.

 
atrix
483 příspěvků 26.01.13 06:34

Přemýšlím, co Brňáci autorce šatů provedli strašného, že se jim tak pomstila (a vlastně nejen jim) :D

 
tyniibass
1 příspěvek 26.01.13 17:11

… „Vážně jsme tady v Brnu dopadli ještě dobře“ - * tady v BRNĚ. Já v Brně bydlím, tudíž mě to vazne irituje:D

 
sfida
2 příspěvky 26.01.13 19:21
nuda

Opravdu děsný!!!na všech fotkách dominující dcera paní návrhářky…takovej rodinej podniček
tak na přešívání padáků pro paragány dobrý:-))))paní autorko vy jste to krásně vystihla:-)

 
Claire Bell
3 příspěvky 30.01.13 10:40

Musím říct velmi zajímavé, až na můj styl takové no jednoduché… :D

 
paploska
4 příspěvky 30.01.13 19:02

Tak toto beriem ako paródiu na šaty…a paródie z duše neznášam :-)

 
Mladá chemička
213 příspěvků 31.01.13 03:11

Uf, jsem ráda, že paní návrhářce má domovská Ostrava nesahala ani po kotníky, a tudíž si na ni nezgustla při navrhování šatů :D

 
GalianosjednimL  31.01.13 10:05

@Mladá chemička Právě jste si řekla o její kreativitu.:)

 
Mladá chemička
213 příspěvků 31.01.13 11:02

@GalianosjednimL Snad neřekla, budu v to pevně doufat :)

 
bic.bozi
4 příspěvky 31.10.13 19:33
Kroměříž

Máme tady nový přírůstek ;)
http://www.mariezelena.cz/…ta/kromeriz/

Příběh Thomase Burberry dojímá ve 3 minutách

Módní dům Burberry se letos rozhodl udělat velkolepou vánoční... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Nové vzory, staré barvy

V obchodech je teď mrtvé období mezi zimními slevami a jarními... Celý článek

Drobečky z obchodů

Abyste věděli, kvůli čemu nutně musíte do obchodů a kterým se... Celý článek