Sexy nevěst(k)a?

15.06.16 | autor Redakce

Elegantní, princeznovské, romantické… V záplavě stylů a typů svatebních šatů narazíte v popisku jednotlivých modelů i na přívlastek, který působí poněkud bizarně. Na trhu se svatebními šaty si totiž razí cestu „sexy nevěsta“.

Nemusíte být zrovna zapšklá puritánka, aby na vás přízvisko „sexy“ nezapůsobilo tak trochu nemístně. Ostatně smyslem svatebních šatů není provokovat a dráždit, ale symbolizovat čistotu a nevinnost nevěsty. To alespoň káže evropská tradice, která má své kořeny zhruba v 19. století.

Nikdo vás samozřejmě nenutí nosit šaty, které na svou svatbu oblékla královna Viktorie, propagátorka bílé svatební róby. Móda se mění a s ní i tradice a odvaha nevěsty. Kupříkladu už asi málokoho pohorší, že zhruba 75 % svatebních šatů na trhu je bez ramínek (že ne zrovna každé nevěstě korzet lichotí, je už věc druhá). Když ale přijde na řadu ono „sexy“, je trocha zdrženlivosti na místě. Hranice mezi nevěstou odvážnou a tou, která připomíná spíš „lehkou holku z východu“, je totiž zatraceně tenká.

A jak taková „sexy nevěsta“ vypadá? Podle on-line svatebních katalogů odhaluje nohy v nekonečném rozparku až k (Evinu) žebru. Nebojí se ukázat holá záda a nestydí se ukázat své přednosti, které jí zpravidla přetékají z upnutého korzetu. Pokud by chtěla experimentovat, sáhla by po stále populárnějších „mermaid dress“. Tedy modelu, který viditelně obepíná pozadí své nositelky. Kromě klasických šatů pořídíte i variantu, u které je sukně nahrazena nohavicemi. Kdepak, rozhodně nejde o cudnější alternativu.

Zdroj: http://www.dhgate.comZdroj: http://www.dhgate.com

„Sexy nevěsta“ není jen doménou levných e-shopů a AliExpressu. I v seriózních salonech najdete modely, které sází na erotiku a dráždivost. Pokud byste chtěli úvahu o původní úloze svatebních šatů a jejich dnešním provedení dovést do extrému: Do jaké míry je vhodný rozparek, holá záda nebo výrazné líčení? Kde končí inovovaná tradice a začíná nevkus?

Zdroj: http://inbaldror.co.il; http://www.pninatornai.comlZdroj: http://inbaldror.co.il; http://www.pninatornai.coml

Podobnou otázku nakously přední módní domy minulý rok. V loňské kolekci se začaly modelky na svatbu spíše svlékat, než oblékat. A to díky průsvitné krajce, kterou oblékla Karolina Kurková pro módní dům Pronovias. V módním světě nic nového, přesto šaty vzbudily poprask. Po nich následovaly další průsvitné a polonahé kolekce předních jmen, jako je Marchesa, Naeem Khan nebo Reem Acra.

Svou verzi oblečené-neoblečené nevěsty předvedla samozřejmě i královna svatebních šatů Vera Wang, byť svou nevěstu stylizovala do o něco temnější a dramatičtější role. Její průsvitné šaty z krajky, průstřihy a prosvítající spodní prádlo měly za úkol zvýraznit právě nevěstinu sexualitu, nikoliv obvykle akcentovanou romantickou stránku. „Jsem tu, abych nabídla alternativy k tradičním svatebním šatům,“ obhajovala se návrhářka v rozhovoru pro YahooStyle. „Pro mě jsou svatební šaty o emocích. Ženám mají pomoci vyjádřit sebe a svou kreativitu,“ reagovala na pronikání erotiky do svatební módy.

Zdroj: http://www.pronovias.com; https://houghtonnyc.com; www.verawang.comZdroj: http://www.pronovias.com; https://houghtonnyc.com; www.verawang.com

Možná právě letošní kolekce dokáže najít rovnováhu mezi tradicemi a ženskou sexualitou. Ve svlékání ostatně módní návrháři pokračují i letos. Místo vulgárních prvků ale využívají rafinovaně odhalenou kůží, případně nenásilně prosvítající spodní prádlo. Oproti temné a dráždivé kolekci Very Wang mají šaty blíže k uvolněnému boho-stylu. Obepnuté korzety nahradily bohémské šaty se špagetovými ramínky ušité z jemných materiálů a s všudypřítomnou krajkou. Jisté neformálnosti nahrávají i volnější střihy, které sice odhalují kůži nevěsty, rozhodně ale nevypadají vulgárně. Zlatou střední cestou jsou pak letos populární crop-topy - působí netradičně, hravě a obléknout je může skoro každá nevěsta.

Zdroj: http://inbaldror.co.il; http://www.yolancris.com; Mira Zwilliner via http://www.pninatornai.comZdroj: http://inbaldror.co.il; http://www.yolancris.com; Mira Zwilliner via http://www.pninatornai.com

Jak podle vás vypadá sexy nevěsta? A kde je vaše hranice (ne)vkusu a tradice?

Autor

Redakce

Redakce Módního Pekla sleduje dění jak na Módním Pekle, tak ve světě módy. Připravuje pro Vás rychlovky a krátké články.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
may.frayn
919 příspěvků 15.06.16 14:13

Přesně to pravé na svatbu v kostele!

 
SweetPotato  15.06.16 14:22

Nevěs(t)ka? Tedy bez toho (t) nevěska?

 
Lalita  15.06.16 14:24

Opravte si nadpis.

 
Asraela
3 příspěvky 15.06.16 14:24

Titulek nechápu, nemělo by být v závorce spíš to „k“???

 
PerMonik  15.06.16 14:36

Sexy „nevěs(t)ka“ bych být „nech(t)ěla“ :) :)

 
Admin Módnípeklo.cz
1009 příspěvků 15.06.16 14:40

@PerMonik @SweetPotato @Lalita @Asraela

Děkujeme. Máte pravdu, nadpis jsme opravili :),

Josefina

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 15.06.16 14:41

Pro mě je největším peklem u svatebních šatů tuna bílé šlehačky (nejlépe kombinovaná s rozparkem až téměř u rozkroku), korzet u šatů větších velikostí (z něhož vše přetéká), přemíra zdobení (štrasové kamínky, kam se podíváš - na korzetu, na sukni, na krku, v účesech…) a hlavně polyester, a to v zářivě bílé barvě.
První série fotek je opravdu výživná - šaty na krajích jsou určitě pro chudé nevěsty - zbylo jen na šlehačku, místo vršku si musely vzít korzet z prádýlka původně určeného na svatební noc. Šlehačka s rozparkem vysoko tam je nejspíše proto, aby ladila se zbytkem. Ty uprostřed jsou krásné - do pasu, zbytek děs. Musela jsem se hystericky rozesmát při představě, že si je oblíbí žena velikosti velryby.
Druhá série fotek: ty vlevo se mi i celkem líbí, záleží ale, jak by vypadaly v reálu. Z druhých toho moc vidět není, ale hlavně ten spodek nebude rozhodně můj šálek čaje.
Třetí série: vlevo zajímavé, chtělo by to bližší foto, mohly by být použitelné. Uprostřed děs běs (snad se tím nikdo nenechá inspirovat např. v kombinaci bílé silonky z Teska, bílé sandálky, „něco“ kolem pasu a průsvitný top :D ), ta fotka vpravo se mi velmi líbí kompozičně s modelkou i těmi šaty, ale na opravdovou svatbu samozřejmě ne.
Poslední série dole se mi líbí (za předpokladu, že by je měla na sobě žena ve velikosti ne větší než ty modelky).
Odkaz na článek o Karolíně Kurkové na přehlídce Pronovias mě moc nenadchnul. První šaty mají zajímavý nápad (i když jsou tolik odvážné), ale všimněte si, jak i ženu s tak dokonalou postavou dokážou rozšířit v bocích. O tom druhém modelu raději ani nemluvím - co má být ta věc s kapsami? To je model pro ženy v domácnosti - už rovnou napůl uklízecí kombinéza, ať si zvykají? Dělá jí to zadek jak kobyle a navíc se model krabatí v podbřišku - jde to vidět na všech fotkách. Třetí model je už použitelnější, akorát té „záclony“ dole bylo moc; zezadu vypadá lépe než zepředu.
Na fotkách v závěru rovněž nic „ááách“…
Samozřejmě bych se musela podívat na více modelů z téhle akce, ale pokud jde jen o to, co bylo vybráno pro ten článek, musím konstatovat, že více než Pronovias na Barcelona Bridal Week 2014 zabodovala letošní kolekce svatebních šatů z H&M.

 
PerMonik  15.06.16 14:55

- nic proti těhotným, ale tenhle model mi přišel vulgární.
no a následující model mně poskytuje neutuchající zdroj srandy:
 https://img.blesk.cz/…silenost.jpg

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 15.06.16 21:32

Nevěsta se asi neplánovaně zakulatila ještě před svatbou, ale co s již pořízenými šaty? Stačí troška důvtipu - vystřihnout bříško a nahradit dobře padnoucí záclonou.
Ve druhém případě to vypadá, že se slečna na poslední chvíli ještě rozhodla pro chirurgický výkon, ale úpravu šatů už nestihla…

 
Cleira
112 příspěvků 16.06.16 16:45

Nejsmutnější na tom je, že se vdádavala v kostele…

 
KristynaS
12 příspěvků 16.06.16 19:46

Tak přesně Eva Decastelo se mi vybavila, když jsem uviděla titulek článku. Jen jsem už zapomněla, jak ty šaty byly děsivé.

 
Chany
872 příspěvků 18.06.16 00:59

…„panno nevěsto, berete si zde přítomného…“ :-D :-D
Nechutné. Závoj na znamení neposkvrněnosti, lascivní model i póza. A v tomhle v kostele? Hm, církevní pravidla a požadavky v úpadku?

 
ming_xing
1109 příspěvků 15.06.16 15:00

Ono to jde ruku v ruce s vseobecnymi trendy ve spolecnosti.. v kurzu jsou silikonove „krasavice“, cim vetsi popredi i pozadi, tim lepe. delat vydrzovanou matrac uz je taky jaksi mnohymi povazovano za karieru. tudiz jake jine svatebni saty, nez sexy, ze? rozhodne nejsem pruderni, ale mam pocit, ze zena (a nevesta tuplem) muze byt krasna a elegantni i bez prehnaneho odhalovani.

 
rineke
88 příspěvků 15.06.16 17:31

@ming_xing Prý je ta kariéra bezvadná… ;)

Příspěvek upraven 15.06.16 v 17:31

 
Carne
37 příspěvků 15.06.16 15:32

@SweetPotato To jako že nevěší hlavu!

 
Ryger
12 příspěvků 15.06.16 15:34

Svatba je pro každou oněch pověstných 5 minut slávy, tak proč se neobléci jako na červený koberec.

 
dagsit
13 příspěvků 15.06.16 15:35

Nedávno mě podobným způsobem trochu šokovaly svatební šaty herečky Míši Doubravové…

 
Chany
872 příspěvků 18.06.16 00:46

To má sukni a kšandy, ne? Věru zajímací svatební ohoz… 8-)

 
penelope ariel
11 příspěvků 23.07.16 16:26

Babička by me zabila:-)))

 
Motyka
327 příspěvků 15.06.16 15:41

„…střední cestou jsou pak letos populární crop-topy - působí netradičně, hravě a obléknout je může skoro každá nevěsta.“ Vážně? Skoro každá má útlý pas a pěkné pevné břicho?

 
momosaku
21 příspěvků 15.06.16 15:50

Cislo 1, 2, 3. NIE, fuj. cislo 4,5 by podla mna islo. 4ka mozno skor ako popolnocne saty, kedze to vyzera, ze pod cipkou su to obycajne minisaty.
cislo 7. no fuj! to uz nie su ani saty, nie to svadobne saty. Cislo 6 by uslo. cislo 8, to tiez nie su saty, ale neglize pavucina. cislo 9, 10 nie. cislo 11 mozno na nejaku letnu svadbu pri mori

 
barvinok
356 příspěvků 15.06.16 16:08

Klasika redakcie.
Také šaty vyzerajú fajn, a dokonca aj nevinne a étericky pri mierach 180 cm na 50 kg.
Absolútne nejde o to, komu sa čo páči. Aj zahaľujúce šaty môžu byť krásne i pekelné. Rovno treba napísať že toto je možnosť len pre pol percenta žien, ktoré takú postavu majú, inak sa ukáže každá tuková falda a všetky nedokonalosti. Šmária, redakcia, pochopíte niekedy?

 
barvinok
356 příspěvků 15.06.16 16:39

A ešte jedna vec. S tými bielymi svadobnými šatami a kráľovnou Viktóriou je to celkom inak. Človek by čakal, že ak sa niekto zaujíma o módu, tak si to aspoň zistí, namiesto bezduchého opakovania.

Na svadbu sa NIKDY nenosili biele šaty, a to z jediného dôvodu - na svadbu si žena brala najkrajšie šaty aké vlastnila, s tým, že ich samozrejme ešte po svadbe opakovane obliekala. Mať (nielen na svadbu, ale vôbec) biele šaty bola absolútne nepraktická vec, okamžite by sa zašpinili. Takže v skutočnosti sa biele šaty objavili u vrchnej vrstvy až ako demonštrácia toho, že „mám toľko peňazí, že si môžem dovoliť takú výstrednosť, ako biele šaty - hoci ich oblečiem len raz, nech sa pokojne aj zašpinia.“

 
Réza4  16.06.16 07:08

Souhlasím, bílé šaty byly původně symbol bohatství nevěsty - mám na to, abych měla šaty jen na jednu jedinou příležitost.

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 15.06.16 17:11

Nevinně a étericky? Ty první troje šaty? Jako fakt? Nevinně a étericky nevypadají skutečně na žádné postavě.

 
Ascari
315 příspěvků 16.06.16 09:22

„Klasika“ je spíš váš příspěvek. To se jako nemá psát o módě pro ideální postavy jen proto, že si nějaká „většina“ žen nemůže dovolit to nosit? Nevím, odkud jste si vycucala to půlprocento, přehánění pro efekt vám moc nejde. O módě pro „ideální“ („bezchybné“, atd.) postavy se bude psát stejně, jako ji tyto ženy budou nosit na ulici, kde je každý vidí. Anebo byste snad zrušila tyto články a zakázala těm ženám chodit ven?

 
Bettz  16.06.16 13:14

Ale samozřejmě se má psát o módě pro ideální postavu, jen by bylo fajn kdyby se vzalo na zřetel, že to není běžná a už vůbec ne jediná postava na světě.

 
pozdni_ctyricitka
135 příspěvků 15.06.16 16:14

@may.frayn To by ten kostel potom museli znovu vysvětit:-) A redakce se ptá na hranici nevkusu a tradice. Vidím, že tento blog začíná mít nejen estetické, ale i (ne)mravní ambice. No to je pecka.

 
barvinok
356 příspěvků 15.06.16 16:34

Tak tradícia, to je 80 rokov dozadu nebiely kostým a 150 rokov dozadu nebiely kroj. Redakcia v tom asi nemá jasno :D

 
VeronikK
185 příspěvků 18.06.16 09:05

@barvinok Nedá mi to a zkusím vložit foto, jak se vdávala moje prababička.

 
cottonmouth
28 příspěvků 15.06.16 17:16

Crop topy pro vsechny! :D

 
hnízdění
7 příspěvků 15.06.16 18:22

@barvinok
Já do svých svatebních šatů šla se stejnou myšlenkou. Pořídila jsem šedo-stříbrný nadčasový model a budu ho moct nosit na slavnostní příležitosti ještě věky. Bylo mi líto mít šaty jen jednou nebo si půjčit nějakou hrůzu.

 
Jiná Realita
13791 příspěvků 15.06.16 19:27

Není to moc vidět, ale minimálně to sako myslím už teď není nadčasové, kvůli tomu řasení na prsou. jestli je to ten střih, který myslím, tak ten je nadčasový ve smyslu, že nikdy není úplně in, což není ta správná nadčasovost.

nadčasové je tak klasické sako od chanelu, jinak žádné. nebo zkrátka sako, které nemá žádné klopy ani límec, protože právě podle límce bezpečně poznáte, že je něco out. potom ještě podle manžet, střihu dolního lemu…

je to fajn myšlenka, ale sehnat něco skutečně nadčasového je kumšt.

 
hnízdění
7 příspěvků 15.06.16 21:58

@Jiná Realita s tím sakem máte pravdu, už tehdy mě nějak extra nenadchlo, ale přišlo mi neprozíravé kupovat jen šaty, když jde o komplet :)
Za nadčasovovstí šatů samotných si stojím. když už tu s nimi mávám, tak ještě jeden záběr zepředu ;) @barvinok

 
paviocko
43 příspěvků 21.06.16 09:36

Moje babička se také vdávala v kostýmku - šaty a sako, v r. 1949, ještě v devadesátých jsem si ho zkoušela a vypadal jak nový :-)

 
qydko
6 příspěvků 15.06.16 18:24
sodoma gomora

To by mňa maminka vyliskala jít v temto k oltářu :D

 
Lála_druhá
357 příspěvků 16.06.16 11:39

A pravdu by měla, eště byste jí za to poděkovala! :D :D

 
benyka
4239 příspěvků 15.06.16 19:02

Musím se přiznat, že nechápu ženu, která si chce vedle svého budoucího muže v kompletním obleku hrdě vykračovat ve spodním prádle. Muži by na svatební podvlíkačky a vasila nejspíš nepřistoupili. Mají asi rozum. Nebo aspoň soudnost.

Příspěvek upraven 15.06.16 v 19:02

 
pabylka
881 příspěvků 15.06.16 19:04

Čo je to Evino rebro(žebro)? Poznám len Adamove.

 
Alterations
533 příspěvků 19.06.16 11:27

Myslím, že sexy svatební šaty je jen takový žert, naprosto nevhodný pro jakoukoliv dívku, která má spoustu normálních příbuzných. Nejlepší rada pro nerozhodné je, obléknout se pokud možno jako skutečná princezna. Jejich šaty se jako vzor dají dobře dohledat. Diana, Kate Middleton, Grace Kelly, švédské princezny, rodina Kennedyových atd.

 
hasonka
29 příspěvků 15.06.16 19:05
Mermaid neni vulgarni

Ja jsem mela mermaid svatebni saty s velkym vystrihem na zadech, a rozhodne jsem si neprisla vulgarni…

 
Rosamund1
1 příspěvek 15.06.16 20:15

Moc dobrou službu Vám teda neudělaly…
(jen můj názor)

 
hnízdění
7 příspěvků 15.06.16 22:00

Vypadají na vás krásně

 
Naervon
13 příspěvků 15.06.16 19:33

Aneb oblečme se do záclon, ono to je teď IN! :P A co se crop topů týče… čeho si autorka čmuchla pro takové prohlášení, to chci zkusit taky. Holé (a nedajbohy i špekaté) břicho podle mě nepatří ani do kostela, ani na úřad, leda tak pro nějaký echt free obřad s dredy a žabkami někde na louce pod širým nebem.

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 15.06.16 21:50

Ještě jsem si vzpomněla na jeden příběh, který mi vyprávěla babička - stalo se zhruba někdy v 60. nebo 70. letech v ostravských Válcovnách, kde pracovala jako jeřábnice.
Do práce jim přišla nová kolegyně, která pocházela z Ruska. Nějaký čas tam s nimi pobyla a pak se vracela zpět, měla v plánu svatbu. Kamarádky ji chtěly potěšit, a tak se složily, vybraly v obchodě tu nejzdobnější noční košilku a poslaly jí ji jako svatební dárek. Asi po měsíci přišel děkovný dopis a fotografie ze svatby - že neuhodnete, co měla nevěsta na sobě?

 
Nyxx
512 příspěvků 15.06.16 21:55

„Nenásilně prosvítající spodní prádlo“? Až to přečte Ada, tak vás usmaží, milá redakce.

 
harim
17 příspěvků 16.06.16 08:17

Mě tedy pohoršují i šaty bez ramínek.:) A nejen proto, že většině nevěst nesluší,… Opravdu si myslím, že by nevěsta měla být symbolem čistoty. Kdyby s něčím takovým přišla moje dcera, tak jí na svatbu nejdu - to bych se musela hambou propadat.

 
Ascari
315 příspěvků 16.06.16 09:31

Ach jo.

  1. Takové šaty vás nemají co „pohoršovat“. To je emoce, na kterou absolutně nemáte právo. Kdybych já řekl, že mě pohoršují vaše vlasy a že byste se měla ostříhat dohola, taky byste se divila, co se starám o vaše vlasy.
  2. To samé se „symbolem čistoty“. Sorry, ale s tím jděte fakt někam. Už snad nejsme v době, kdy se nevěsta stěhovala od rodičů rovnou k ženichovi. Lidi spolu chodí, souloží a bydlí i dlouhé roky, než se nakonec vezmou, často i kolem třicítky, tak fakt nevím, od čeho chcete odvozovat tu „čistotu“. Váš styl uvažování má hodně společného s militantními islamisty.
 
Lála_druhá
357 příspěvků 16.06.16 11:44

Pohoršovat mě může samozřejmě cokoli, stejně jako harim. A pohoršují mě spolehlivě dámy u oltáře s nezakrytými rameny. Jedno jestli nevěsty nebo ne.

 
-Anna-
186 příspěvků 17.06.16 23:32

Řekla bych, že u nás, v zemi s převahou ateistů, většina nevěst nestojí před oltářem ale před oddávajícím úředníkem…

 
Karin
3401 příspěvků 16.06.16 12:42

Mno, fakt bylo jen otázkou času, kdy sem někdo protlačí islám… Blahopřeji :D

 
kolúch
445 příspěvků 16.06.16 08:37

Zatiaľ čo tie šaty na spodných obrázkoch pripomínajú negližé bohatej dámy, tá prvá trojica je šantán ako vyšitý. Milovníčky kurvokrojov sa môžu vydať v čom si zvyknuté byť odeté :D

 
benyka
4239 příspěvků 16.06.16 08:43

@harim Kde se vlastně ty korzetové svatební šaty vzaly? Před rokem 89 se nosily šaty tak nějak normální, ne moc zdobené, a bylo zvykem, že nevěsta má zahalená ramena a nějaký ten rukáv, spíš delší (aspoň pod loket) než kratší. Pak vtrhly do módních časopisů romantické bílé „princeznovské“ šatičky různě zdobené (kraječky, volánky, mašličky, průsvitná sedýlka, složité střihy, široké sukně), ale zase to bylo se zakrytými ramny a rukávy, a dost často až ke krku nebo ještě s nějakým zdobeným stojáčkem. Jak se z toho staly tyhle korzetové hrůzy, a kam se poděl elementární stud, celkem nechápu.

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 16.06.16 10:08

Tomu „tak nějak normální“ bych ráda oponovala. Viděla jsem několik šatů na fotkách obyčejných svateb z tehdejší ČSSR, a většina žen mi tam připomínala bubáky omotané záclonou.
Pokud bych měla uvést nějaký příklad ze zahraničí, tak tolik v médiích chváleným šatům lady Diany jsem taky nikdy nepřišla na chuť, střih vršku mi připomíná šatičky, ve kterých jsem v 5 letech šla na maškarní za princeznu.
Podle mě se dají udělat vkusně jak korzetovky, tak „zahalené“ šaty s rukávem až k zápěstí. Vždy s ohledem na typ postavy, samozřejmě.
Je fakt, že momentálně se mi nejvíce líbí spíše ty „zahalenější“, krajkové bez výstřihu s rukávem v krémové barvě…

 
harim
17 příspěvků 16.06.16 12:39

Také si říkám, kam se ten stud (ale i vkus) poděl. Je pravda, že v době, kdy se vdávala moje maminka se nosily krátké šaty, ale „skryté vršky“. Když jsem se vdávala já, šla jsem do půjčovny (vdávala jsem se narychlo - manžel dostal práci v cizině)a můj požadavek byl, aby šaty byly „cudné“. A to byl panečku problém - už jen to, aby nebyl veliký výstřih a měli rukávy. Nakonec se našly - schované v bedně na vyhození, protože „Každý přece chce být na svatbě sexíííí.“ @Askari - na pohoršení mám právo, jako každý. Rozdíl mezi pohoršením a militantním islamistou je jednoduchý - já jim šaty netrhám z těla.:) Čistota nevěsty vychází z židovských a křesťanských kořenů, ze kterých vyrostla dnešní evropská kultura.

 
barvinok
356 příspěvků 16.06.16 12:52

Prepáčte, ale čo presne je tá čistota?
To, že sa v 60. rokoch nosili svadobné šaty s minisukňou? Takže odkryté nohy sú ešte čistota, a odkryté ramená nie sú?
A to, ako sa v 16. storočí nosili šaty s výstrihom do polovice poprsia, to je tiež tá tradícia čistoty?
A keď už rozprávame o čistote, tak do kostola si ženy zakrývali aj vlasy, nieto ramená.
Oháňate sa veľmi vágnou predstavou niečoho, čo sa v kultúre organicky mení, a každý človek môže mať tú hranicu inde. Ja keby som sa po Vašom vzore pohoršovala, že nevesty nemajú zakryté vlasy, anti-islamisti by si ma pekne podali, aj keď to bol rovnako kresťanský zvyk.

 
benyka
4239 příspěvků 16.06.16 10:27

@QueenOfSheba O.K. Každý má jinou zkušenost, což je asi dobře. Ale dneska jsou bílé korzetové šaty takřka uniforma, čemuž se u některých postav skutečně divím, že se k tomu nechají dotlačit. Móda ulice je nemilosrdná. :-) Ty Dianiny šaty a všechny ty romantické, o kterých jsem psala, se mi taky nelíbí, a propadla bych se dva metry pod zem, kdyby po mně někdo chtěl, abych se v něčem takovém vdávala. Ale nebyly nahaté.

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 16.06.16 12:16

Odhalená ramena mi dnes přijdou úplně normální, ovšem - jak píšete - u některých žen se opravdu divím. Bohužel jsem často svědkem podívané ve stylu žena velikosti XL v korzetových plesových/sva­tebních šatech - z korzetu doslova vytékají objemná prsa a paže a varhánky se toří snad úplně všude, kam se podíváte…

 
benyka
4239 příspěvků 16.06.16 13:00

@harim Mně by jednoduše připadalo vůči ženichovi/manželovi netaktní obléci se na svatbu vyzývavě. Zajímavé je, kolik lidí má starost, co si mají obléct jako host na cizí svatbu, zatímco nevěsty mají nejspíš ve všem jasno. Taky co se hodí a nehodí na ples, do divadla apod., aby neurazili oko ostatních (cizích) lidí, dělá lidem evidentně větší starost, než co na jejich svatební kreaci řekne chudák ženich, který nevěstu (dle pochybné tradice) uvidí, až když do toho nemůže nijak zasáhnout. :-) Už se někdo zeptal ženicha, co mu táhlo hlavou, když se jeho vyvolená dostavila na svatbu v něčem, co on dosud považoval za spodní prádlo?

Příspěvek upraven 16.06.16 v 13:02

 
barvinok
356 příspěvků 16.06.16 16:41

Tak mne k utešeniu celkom stačí predstava, že žena si predsa neberie mumáka, čo sa k ničomu nemôže vyjadriť a nič s ním nekonzultuje. Ako celý vzťah, aj svadba je sčasti o kompromisoch.
Lebo na mieste muža v tej pozícii by som si takú ženu nebrala. To už o tom budúcom manželstve kadečo vypovedá.

 
harim
17 příspěvků 16.06.16 16:50

@Benika. Souhlas. Mě to také přijde nevhodné.
@barvinok - Pletete páté před deváté - samozřejmě, že šaty s mini ne. V 16. století na svatbu,…?:) V judaismu i křesťanství byl/je předpoklad, že je žena vstupuje do manželství nevinná. Ženy si zakrývali hlavu až po slavnostním „čepení“ - být viděna prostovlasá po svatbě byla ostuda. Symbolem nevinnosti - čistoty byl i věneček na hlavě nevěsty z čehož postupně vznikl závoj. Jen pro zajímavost: Nevěstě v Polsku, která přijde se závojem a veřejně se o ní ví, že není „čistá“, tak ten závoj mohou odebrat - byla jsem svědkem.

 
barvinok
356 příspěvků 16.06.16 17:34

:D nemá cenu sa s vami hádať, keď som už napísala, že sa pohoršujete nad subjektívnou vecou. Proste každý ma iný názor na nevinnosť a čistotu, bodka.
(Inak nie je pravda že závoj vznikol z venčeka, bolo to presne naopak)
Tomu Poľsku sa vôbec nečudujem - od krajiny, kde sú schopní pomaly lynčovať ženy, keď chcú ísť na potrat, sa tak nejak očakáva, že nevesta-nepanna im zdvihne tlak. Pevne verím, že k tomu Česko nikdy nedospeje.

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 10.07.16 10:39

Toto mi přijde úplně postavené na hlavu. můžete mi říct, z jakého důvodu by měla být nevěsta ve 21. století v Evropě pannou?
A mimochodem, co udělají s ženichem, o němž se ví, že před svatbou nebyl panicem? Vezmou mu snad kalhoty? :D

 
Chanelle
54 příspěvků 16.06.16 14:41

Ty první troje šaty nejsou ani sexy - zbývá nulový prostor pro fantazii, nic co by umožňovalo zajiskřit.

Čtvrté pate jsou zajímavé na focení, přípdně pro nějkou extravagantní nevěstu.

Krajka je překrásná záležitost - ale i z představy krajkovaných šatů lze vykouzlit záclonu - bohužel.

Já jsem na svatbu oblékla podstatě neslané nemastné klasiky korzetových hladkých šatů s drobnou výšivkou (doplněné norkovým bolerkem po mamce - svatba byla na horách a ve větrném počasí).
Ne že by se mi nelíbily některé překrásné modely Pronoviasu, které měly šmrnc a byly překrásně ušité. Nicméně váha látky byla taková, že jsem i po 15-ti minutách, kdy jsem je měla na sobě toužila jen potom, aby mi je už sundali - a s těmito pocity jsem rozhodně nechtěla prožít náš obřad. Zvolila jsem proto šaty, které podle tradice (byť ne příliš staré) byly bile, jednoduché, ve kterých jsem se cítila příjemně a přirozeně jsem se v nich pohybovala.
Protože ruku na srdce, kolikrát vidíme nevěstu v překrásných šatech, ale chodí v nich jak poleno, neboť na dlouhé štaty prostě není zvyklá, neumí zacházet s obručí pod šaty či vlečkou a v půjčovně jí uchvátil její vzhled.
A kterou z nás by neuchvátil, když velmi často z džínů a kecek vklouzneme do šatů douhých, světlých a rázem jak bychom byli v jiném světě.
To i pak ty záclony nám přijdou takové jakési vznosné.

 
Hnědooká Lee
5 příspěvků 16.06.16 20:21

Šaty zde uvedené se mi nelíbí ani jedny… a ani „klasickým“ korzetovým nefandím, také mám ráda, když jsou u nevěsty zakrytá ramena. Ale to je jen můj osobní konzervatismus. Hlavně musí ženě slušet a ona si musí být vědoma toho, že v šatech pobude mnoho hodin… nechce-li se tedy ihned převléknout do džín.
Shodou okolností se za dva týdny vdávám - budu na louce v červených šatech v retro stylu, s kytkou z kopretin. Je mi 54, tak si můžu dělat co chci a na nevinnou nevěstu v bílém si už nehraju :)
Dcera se vdávala před půl rokem. Naštěstí je soudná, měla krásné splývavé pohodlné šifonové šaty s decentním výstřihem a závojem… Byla neskutečně nádherná. Tím štěstím, očima, úsměvem především.

 
Vermilion
27 příspěvků 16.06.16 22:08

Krop top muze obliknout „skoro kazda“ nevesta, jo? Co je na krop topu tak slusiveho? To je lepsi ten korzet.

 
Jirkátor
1515 příspěvků 17.06.16 10:32

Jako chlap na některé modely pohlédnu s jiskrou v oku ;), ale na svatbu se nehodí ani jedny. Nechápu návrháře (snad jen tak, že se o nich chvíli mluví a píše), kteří toto s vážným výrazem v tváři navrhnou a veřejně předvedou. Že by se v tom někdo skutečně vdával, si nepřipouštím už vůbec.

 
Cornero
386 příspěvků 17.06.16 12:23

Ty prvni a treti saty nejsou svatebni. Ty jsou na kabaret ne? Mi nerikejte ze nekdo normalni si tohle vezme na seriozni svatbu kde jsou rodice babicka atd. :D Hodne prispevku se tu tyka odhalenych ramen..odhalena ramena mi treba nevadi ale zato mi na svatebnich satech vadi velky vystrihy na prsou a i u svatebnich satu moc nemusim kdyz jsou nohy v videt vys nez lehce nad kolena. Asi jsem fakt staromodni ale nelibi se mi predstava ze u me nevesty kdyz si sedne svatebcani kolektivne probiraji jestli ma kalhotky nebo ne. Jsem pro lehke saty klidne krajkove klidne kratsi ale aby prehnane soustredovaly pozornost na prsa zadek nebo rozkrok to si holky nechte na svatebni noc a ne pro siroky kolektiv. Zenich se taky na svatbu neoblika jak stripter

 
m46
2 příspěvky 17.06.16 15:56

Ano, tyto modely v článku jsou opravdu moc přehnané, ale nezdá se mi správné odsuzovat vše. Jako šaty v korzetu, šaty s holými zády, holými rameny, nebo dokonce krátké svatební šaty. Já si myslím, proč ne? Když někdo zvolí vkusné krátké svatební šaty, na tom opravdu nevidím nic pohoršujícího. Myslím, že v této době se už žádná z nevěst nevdává jako panna, takže nevidím důvod, proč se vdávat zahalená. Samozřejmě, že není vhodné, když je nevěstě vidět vše, ale proč by každá musela mít šaty s rukávy a až na zem, opravdu nevím.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 17.06.16 18:19

Další idiotský blábol z pera redakce, který jsem přejela rychločtením a šla radši dělat něco smysluplného.

 
Catthi
16 příspěvků 17.06.16 19:21

@PerMonik to je maximální katastrofa ;-( přitom se dají pořídit krásné těhu šaty…tohle opravdu nee :-(

 
Ascari
315 příspěvků 19.06.16 13:53

Harim: Opakuju, že ten vámi zmiňovaný koncept „čistoty“ je dnes mimo věřící páry totálně přežitý. Dnes se o vstupu „čisté ženy“ do manželství nic nepředpokládá. Průměrná nevěsta stihla dva sexuální partnery, možná víc, a s novomanželem už žije, platí hypo a bydlí x let. Berou se proto, že se mají rádi, takže nějaká univerzální křesťanská „pravidla“ jsou absurdní.

 
Evženie
169 příspěvků 21.06.16 10:35

Část ze zobrazovaných šatů by za jistých okolností mohla být i nositelná, kdyby si nevěsta vzala něco dospod. Jenže nevzala. Přitom to musí být velice nepohodlné, je v tom zima i horko, kostice z korzetu tlačí a materiál kouše, člověk se musí hlídat, aby vypadal dobře…

Co chce taková holka o sobě svým oblečením říct? Jsem nahatá a nestydím se? Jsem dobrá v posteli? Jsem mrcha a jsem na to hrdá? Na to si nemusí nikdo kupovat drahé šaty ani se svlíkat. :-) Jednou jsem viděla nevěstu, která široce rozkročena ve svých romantických voláncích s dokonalou manikurou a vizáží hulila jedno cigáro za druhým, ječivým hlasem si stěžovala na nedostatky hostiny (kterou očividně platili rodiče) a velmi vulgárně u toho nadávala - nemusela si svlíknout ani ponožku, abychom i my náhodní kolemjdoucí věděli, co je zač. :-)

p. s. Nevadí mi, když nevěsta neuznává „koncept čistoty“, protože jak již bylo řečeno, je to jenom symbol něčeho, co už v praxi dodržuje málokdo. Jenom bych uvítala, aby zkusila aspoň koncept slušného oblečení.

Příspěvek upraven 21.06.16 v 11:16

 
pozdni_ctyricitka
135 příspěvků 21.06.16 14:54

@harim Fakt jste viděla odebrání závoje? Zabývám se kulturní antropologií a moc by mne zajímalo, před kolika lety to bylo (vojevodství ev. město či vesnice). Kdo to odebral (někdo z rodiny, přihlížející) a ve kterém momentu (ne snad již v kostele?)? Omlouvám se (i ostatním pekelnicím), že se tak ptám, ale pro kulturního natropologa totéž jako pro ochránce přírody chytit v Jeseníkách vlka do fotopasti. Prostě rarita.
@barvinok Fakt nemůžete věřit všemu, co se v Čechách a na Slovensku píše o Polsku v novinách. Fakt je, že potraty ze sociálních důvodů tam nejsou oficiálně povolené. Ale v praxi se to ponechává vlastnímu svědomí (if any) a většinová (tj. ve věcech víry spíš formalistická) společnost užívá biblické ‚kdo jsi bez viny…‘ Takže se to fakt moc neřeší. A panenství už tuplem.

 
barvinok
356 příspěvků 21.06.16 18:30

Ja verím, že to nie je také hrozné, ako sa podáva, ale videli ste potratovú turistiku Poliek na Slovensku? Lekári z toho majú kvalitný biznis :D

Příspěvek upraven 21.06.16 v 18:30

 
harim
17 příspěvků 22.06.16 09:06

Bylo to v městečku, ale kdyby jste mě zabil, tak nevím - je to 17 let. Já tam jela s kamarádem do Krakova, ta svatba byla jen „zastávka“. Nevěsta přijela ke kostelu se závojem. Pár lidí se podivilo, že má závoj a potom k ní oddávající farář přistoupil a pošeptal jí, aby si ho sundala, že přece všichni ví, že jí nepatří. Ona si ho potom sundala sama, farář jí pomáhal. Mě přišlo, že se snažil udělat to taktně, ale ten kamarád stál hodně blízko,… A přišlo mi, že ta nevěsta ani nebyla moc proti - spíš mi připadalo, že zkoušela, jestli jí závoj projde. Pak mi kamarád povídal, že s tím budoucím manželem bydlela asi 2 roky a jejich rodiny to braly jako velkou ostudu.

 
Ascari
315 příspěvků 22.06.16 09:38

Ostudu pro koho? Pro ty dva? Nebo pro ty svíčkové báby, že tohle by tedy nemělo být, protože je to v rozporu s jejich hodnotami?

Zatímco ve fundamentalistické společnosti se řeší „čistota nevěsty“, já jsem svého času řešil možnost svatebního obřadu „snoubenci a svědci“ na pláži v Austrálii. Ženich lehký (tenký, světlý…) oblek, nevěsta lehké světlé šaty, a tehdejší konzul Vít Kolář (ex-novinář).

Svatba je o tom, co chtějí ti dva. Jestli někdo má potřebu to řešit víc než dvě vteřiny, asi by na té svatbě neměl být. Kdybych já měl řešit, jak udělat svatbu, abych udělal radost babičkám z vesnice (které jsem neměl), musel bych se po týdnu plánování zastřelit.

 
pozdni_ctyricitka
135 příspěvků 22.06.16 21:02

@harim Tak to není nic antropologicky zajímavého. Již tehdy to spíš byl (pan farář promine) historický relikt a klerikální pitomost dohromady. Při tom množství kněží jaké v Polsku je to promile, ale i tak, čistě statisticky vzato, vychází z toho pár takových. Navíc dnes, v trvající hospodářské krizi, by si to pan farář rozmyslel (finanční dary za svatební obřady jsou jedním z nejdůležitějších příjmů farnosti). A takové věci se rychle roznesou, zvlášť na malém městě. Já jsem si to spojila nějak s tím čepením a přišlo mi, že by to mohla být komunitní reakce.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 14.07.16 16:24

Tak ty nahoře jsou nejhorší, ale ani ty dole se mi nelíbí, je to opravdu moc průsvitné, jak ze záclon. Neumím si představit, na jakou společenskou příležitost by se něco takového hodilo.

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 15.07.16 18:42

@Nixe Lulu no na svatbu ideálně přece. A nejlíp v kostele :-D

 
Alterations
533 příspěvků 23.07.16 19:34

@QueenOfSheba Asi jste mladá a svatbu Diany nepamatujete. Žila jsem v té době v Anglii a jistě víte, že tam si podobných akcí umějí užít. Bylo moc hezké mít mladou nevěstu pro stárnoucího následníka. Šaty byly naprosto originální a z nádherného materiálu. Diana vypadala jako nevinná a šťastná nevěsta. Bylo snadné věřit, že to je možné…

 
QueenOfSheba
106 příspěvků 11.08.16 11:53

Máte pravdu, nepamatuji - tehdy jsem ještě nebyla na světě. Ale to není pointa. 60. léta taky nemohu pamatovat, a přesto se mi šaty z té doby líbí. S osmdesátkami je to už celkově horší, moc rukávků, volánků, vycpávek. Některé nevěsty se jejími šaty nechávají isnpirovat dodnes, ale výsledkem je většinou tragédie (její šaty měly přes veškerou přeplácanost alespoň skvělé provedení, což u kopií téměř vždy pokulhává).
Věřím, že atmosféru to mělo, a musela to být velká sláva. Bohužel za vším tím navenek štěstím bylo plno nešťastných lidí a za vší tou slávou pak následoval nešťastný konec (ten už pamatuji relativně dobře), ale to už je jiný příběh…

 
Crowley
7 příspěvků 20.09.16 10:10

Předposlední řada, uprostřed. Slečna buď spadla do sekačky na trávu a měla štěstí, nebo si brala střihorukého Edwarda a tohle je fotka po svatební noci…

Příspěvek upraven 20.09.16 v 10:10

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Burda 11/1993

Objevila jsem při úklidu jednu starší Burdu; občas starým módním... Celý článek

A zase ta tvorba...

Říkám to pořád: co je špatného na řemesle? Musí být všechno nějaká... Celý článek