Slunečný den

15.08.12 | autor Ada

Často, když napíšu článek, objeví se v komentářích odkaz na nějakou ještě lepší pekelnou chuťovku. Čtenářce KaCZFi děkuji za tip na tvořilku Techtli - a jdeme na to.

Jestli se vám stýská po batice, tady si nandejte porci podle libosti. A nezapomeňte si nejdřív přečíst, jak autorka představuje svoji tvorbu. "Touto cestou zdravím všechny nadšence, kteří ocení originálnost a vyjímečnost"; "co kus, to opravdu originál!!"; "Mým cílem je zkloubit originální zpracování se zajímavými a netuctovými střihy."

Co kus, to jedinečný výsledek, to v případě batiky bezesporu platí, ale že by to byl automaticky i originál ve smyslu jedinečného nápadu, který ještě nikdo nedostal? Ach, tvořilky, kdy vám tohle konečně někdo vymete z hlavy.

Tričko s duhovou batikou, to jsme FAKT JEŠTĚ NEVIDĚLI.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/maxi-triko-v-barvach-duhy-1499940

Netuctový střih máme zase asi třeba tady, že? Propínací pytel, velmi neobvyklé - "originální netradiční střihové zpracování" (opsáno z popisu předmětu) je zřejmě zastoupeno těmi cípy dole.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/slunecny-den-2369697

Halena se jmenuje "Slunečný den". Nějaký takovýhle slunečný den, evidentně.

fotil Ilya Naymushin, zdroj: http://www.abc.net.au/environment/articles/2012/07/04/3538788.htm

Kalhoty s lilijicí jsou jistě snem každého paleontologa nebo mořského biologa, ale hnědo-černo-šedá kombinace je depresivní a agresivní zároveň. Co mají batikářky pořád s tou černou a hnědou?

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/originalni-kalhoty-se-secesnimi-motivy-533018

Techtle si vůbec libuje v prudkých kontrastech, ze kterých bolí hlava. Halenka "Noční žár" vypadá jako pracovní terapie v pavilonu nebezpečných schizofreniků.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/nocni-zar-2556032

Zelenobílá kombinace připomínající bouřkovou oblohu křižovanou blesky jsou "letní šaty s nádechem country stylu". Uniká mi, proč batikovat madeirové šaty, když takováhle necitlivá batika madeiru přetluče, ale zase ne natolik, aby dírky a vyšívání nevytvářely na šatech podivné smetí.

 

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/letni-saty-s-madeiry-v-lahvove-zelene-2798435

"Zajímavě řešené lněné batikované šaty" (cípatý spodek ≠ zajímavé řešení, krucifix taky už!) se jmenují "Hořčičné pole".

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/horcicne-pole-originalni-saty-1452089

Já vidím něco jinýho. Ale na mě neberte ohledy, já jsem vždycky byla trochu divná.

Prodejkyně má 89 dostupných výrobků a 62 prodaných. Samozřejmě jenom závidím, že je šikovná a úspěšná a já ne!

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Mylady2
12409 příspěvků 15.08.12 12:55

Tak šikovná není! Ovšem úspěšná to bezesporu ano;-)

 
poto1
57 příspěvků 15.08.12 17:10

Je šikovná v prodeji, to se musí nechat.

 
Malatí d.d.
68 příspěvků 15.08.12 12:57

Ano, zcela originální a jedinečné. něco podobného jsem ještě v životě neviděla :-)

 
sandrinn
961 příspěvků 15.08.12 12:59

To mi hlava nebere…

 
megusa
202 příspěvků 15.08.12 13:00

Přesně tohle mi dnes chybělo!! :D
„slunečný den“ :D

 
kurzatko
230 příspěvků 16.08.12 14:05

Slunečný den mě vážně rozesmál, ještě jak je to jako náhledová fotka na facebooku. Říkala jsem si, jestli se Ada pustila do kritiky kvality ovzduší :-))

 
atrix
483 příspěvků 18.08.12 15:55

Hořčicové pole taky stojí za to!!! :D :D :D Tohle je absolutní koncentrát absolutního nevkusu. Nechápu, jak to někdo může nejen koupit, ale ještě i potom vzít na sebe a myslet si, jak není IN… :D

 
julie
28 příspěvků 20.08.12 19:27

Něco hořčicového to může připomínat, ale pole určitě ne.

 
einmalig
11 příspěvků 22.08.12 10:05

Slunečný den barvy hnoje mě taky okouzlil.:-)

 
Calis  15.08.12 13:00

Pobavily mě Vaše představy u posledních šatů :).

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 13:44

Jó, to mě taky. A dokonale to sedí :)

 
Bjeta
129 příspěvků 15.08.12 13:01

Ale fuj, takhle zneuctit Bendera a triookou rybu!

 
Indianska
16 příspěvků 15.08.12 13:02

Hořčičné pole mě pobavilo! Hlavně ty malé kroužky v oblasti bradavek! Velmi smyslné!!!

 
oxiran
3 příspěvky 15.08.12 13:57

Musím konstatovat, že máte bradavky na podivných místech :-)

 
Indianska
16 příspěvků 15.08.12 14:29

No dobře dobře! Není to úplně v bradavkoidních místech, ale mě to tam, nevím proč, nasměrovalo. Prostě obří puntíky na prsech, no! :DDD

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 15.08.12 14:21

To Indianska. Ja budem trochu off topic, ale veľmi sa mi páči váš profilový obrázok. Nie je to náhodou Bábi Zlopočasná (Granny Weatherwax) zo Zeměplochy pána Pratchetta?

 
katango
1356 příspěvků 15.08.12 14:29

Jako řádný člen Discworld klubu mohu potvrdit vaši domněnku.

 
Indianska
16 příspěvků 15.08.12 14:30

No samozřejmě! Zdravím znalce!

 
EvikChadtu
15 příspěvků 16.08.12 15:43

Taky na to teď koukám…Bábi a Zuzanka jsou moje oblíbenkyně :))

 
atrix
483 příspěvků 18.08.12 15:57

Moje taky. A napadlo mě, že by možná takové modely dovedl na dámě ocenit zejména Žeňa Vínozpěv… :D

 
Indianska
16 příspěvků 05.09.12 16:54

Anebo Casanovlez :)))

 
atrix
483 příspěvků 06.09.12 15:48

Ten taky! :D :D

 
janina.ch
26 příspěvků 15.08.12 13:03

Ups :-D Na střední škole jsem v závanu hippiesjeděsněsuper batikovala ledacos, nedávno jsem to vyhrabala ze dna skříně u mámy a dost dobře jsem se bavila a vzpomínala (a některé kousky jsem stejně nevyhodila!!!) a myslím, že jsem se tím měla živit!

 
megusa
202 příspěvků 15.08.12 13:03

Ó Bože!
Nakoukla jsem na její profil.. Ovšem ty mýdlově zelené šaty (hned první foto) to je teda unikátní kousek!! Něco podobného jsem snad opravdu neviděla..

 
atrix
483 příspěvků 18.08.12 16:01

Taky jsem tam nakoukla a mám dojem, že to je dokonalý obraz toho, čemu se dá říct „Apokalypsa 2012“… Ale tohle tím původně Mayové asi nemysleli. :D :D

 
Lola Fluffy
11 příspěvků 15.08.12 13:05

Ado, ještě bych váš výčet doplnila o Zajímavý kousek (to je název výrobku). Zajímavý je z několika důvodů - kromě toho, že spolehlivě odrovná každého, kdo si odkaz rozklikne, je taky tak prudce originální a jedinečný, že ho autorka prodala hned několik kusů (což je tedy vlastně taky zajímavé :)).

 
Catherine
68 příspěvků 15.08.12 13:14

Jak jsem rozklikla odkaz, tak jsem se normálně lekla :-D

 
Pinx
220 příspěvků 15.08.12 13:19

Tak sem to rozklikla, pohihňala se nad tim, a pak mě napadlo „kolik tak takováhle věc může stát?“ Zprvu jsem si všimla částky 70 Kč, tak jsem si řekla, že to je tak akorát… Ale pak jsem se podívala pořádně, že je to jen poštovné a balné… 1370 Kč… 1370 Kč… kam ti lidi nacpali svoji soudnost?

 
Nabuko
32 příspěvků 15.08.12 14:37

Tak ta cena mě rozsekala. To, že je to příšerný, to je jasný snad každému, ale za tu cenu?

 
Chari
541 příspěvků 15.08.12 16:18

Ještě víc mě zaujalo, že mezi prodaným zbožím je tenhle „zajímavý kousek“ na první straně hned čtyřikrát. Dlouze jsem se zamyslela nad tím, jak to asi vypadá na postavě a lidi v tomhle volně pobíhající, ale musím přiznat, že na tohle mám přeci jen málo fantazie.

 
megusa
202 příspěvků 15.08.12 13:29

Taky jsem si ho všimla..
Ten je tak prudce zajímavý, až mi z něj naskákala vyrážka…
Co má proboha znamenat ta „tkanička“?

 
Barbarca
17 příspěvků 18.08.12 23:09

Taky to s tou tkaničkou nechápu! :-D

 
MUDr.Lant
389 příspěvků 15.08.12 13:43

Já se nelekla a to z jednoho prostého důvodu, lekla jsem se totiž včera, když jsem Zajímavý kousek potkala naživo v Praze. Věřte, že naživo je to ještě horší! Měla jej na sobě nějaká těhotná paní, jen doufám, že to nepoznamená to malé v břiše.

 
Karja
4767 příspěvků 16.08.12 08:54

Jej, nedávno jsem dočetla knihu Rosemary má dětátko, tak si nějak umím živě představit, k jakému výsledku by se dalo přispět nošením depresivních černohnědých batikovaných halen na těhotenských bříškách. Musím honem zaplašit tuhle myšlenku, dětem batikovaných matek přeji jen to nejlepší, hlavně ať v dětství vidí co nejméně „Slunečných dní“ na své mamince!

 
Saxofon
508 příspěvků 15.08.12 13:55

Už včera jsem se ptala a dnes se ptám znovu. Ten kus špagátu na břiše je na oběšení se v záchvatu prozření?

 
modra_kocka
903 příspěvků 15.08.12 14:33

A jaký kus oděvu to vlastně je? Triko, sukně, šaty?

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 18:22

To je jedno, hlavně že je to pohodlný a má to bezvadný střih!!!

 
julie
28 příspěvků 15.08.12 19:09

Ubohá Rusalko bledá, proč jsi lezla do toho rybníčku plného sinic a žabinců?

 
OliviaD
44 příspěvků 15.08.12 19:11

Och, proboha. Ta šnůrka ve mě vyvolává pocit, že se jedná o oblečení určené pro pány, kteří si tím přivazují přirození, aby se jim v běhu tolik nehoupalo. Jednoznačně se tedy jedná o sportovní eleganci. :D

 
motiva
110 příspěvků 15.08.12 19:37
a proč

Je na břiše ta šňůra a co vlastně má stahovat nebo řasit? e by axtravagantní těhotenský obleček?

 
atrix
483 příspěvků 18.08.12 16:02

Ježišikristena­zaretskej!!! To je model pro depresivní jedince? Lano vhodné rovnou k oběšení? :D

Příspěvek upraven 18.08.12 v 16:02

 
Tetecko
3 příspěvky 15.08.12 13:09

K těmto výtvorům chybí už jen neoholené podpaží, v šátku zachumlané dítě, sandošky s ponožkama a kojení alespoň do tří let.

 
Agrafína
251 příspěvků 15.08.12 13:25

@ Tetecko
No já nevím, ale to je takovej škatulkovací výkřik do tmy jako kdybych napsala pod fotku nějakýho posh kostýmku něco jako „a ještě do toho chybí feministická manažerka s brejlema a deseticentime­trovýma podpatkama co nesnáší děti“ :D

 
Tetecko
3 příspěvky 15.08.12 13:28

Tohle není výkřik do tmy, v těchto modelech většinou vídám alternativní matky. Normální ženská by v tomhle přeci nevyšla. :-)

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 13:48

Myslím, že máte pravdu, ale jen částečně. Kromě alternativních matek v tom možná chodí i starší paní, který volí mezi těmito batikovanými dílky, které všechno schovají, a umělinovýma hadrama z Petrklíče.

 
Aroosak
618 příspěvků 15.08.12 14:24

Jsem alternativní a jsem matka. Takto oblékaná nechodím.

 
Agrafína
251 příspěvků 15.08.12 16:12

Pořád nechápu co má s absencí vkusu dělat to, jestli má někdo děti a jak dlouho je kojí:) Alternativní trochu asi budu, matka ještě nejsem, ale stejně si myslím, že s dítětem nepřesedlám na batikované pytle ;)

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 15.08.12 23:41

@tryska
Máš pravdu, nemá cenu se rozčilovat. Já jsem s dítětem v šátku chodila po Praze v lodičkách, pouzdrové sukni a saku:-)

 
Normálnítřicítka
50 příspěvků 15.08.12 16:41

No, to jste trochu vedle. Svoje dítě jsem nosila v šátku, protože byl pohodlnější než nosítko a praktičtější než kočárek. Alternativní jsem jen trochu a rozhodně nechodím v „lesana style“, ani nemám zarostlá podpaží a neoholené nohy. To, že někdo nosí dítě v šátku, přece neznamená, že nosí i takovéhle hadry…

 
tryska
25 příspěvků 15.08.12 18:32
Normálnítřicítce :)

To je marné, někdo si prostě rád rýpne a vůbec mu nevadí, že smíchá jablka s hruškami i švestkami a meruňkami dohromady… :) Kdo nosí dítě „zachumlané“ v šátku, ten přece musí nosit batiku, fusky v sandálích, a dokonce i dlouho kojit, ó hrůzo… :) Jen žasnu, co vše je dnes považováno za „alternativní“ - zvlášť jde-li o kojení (neříkám, že sama propaguji kojení co nejdéle, ale přijde mi to jako mnohem menší zlo než dobrovolně nekojit vůbec apod.) nebo nošení mimina v šátku, což je přirozená, příjemná a bezesporu užitečná věc. No nic. Jen mi tam ještě chybí nějaká zmínka typu „a matka, co žere výhradně biopotraviny a pere v eko mýdlových ořechách“, aby to bylo takové kompletně klišoidní!!! ;)

PS: Nevím, zda jsem úplně potrefená husa, podpaží si holím od 12 let a ponožky v sandálích jsem na sobě měla naposledy zhruba tak ve stejnou dobu, ale klidně mě tak berte… :)

Příspěvek upraven 18.02.14 v 22:13

 
Substantia nigra
144 příspěvků 16.08.12 14:18

Tak já asi jsem alternativní matka 3 dětí a v tomhle hadru bych nešla ani k popelnici. V šátku se dá dítě nosit i v normálním oblečení (pravda, bavlněné tričko je pod něj pro mě nejpohodlnější, ale to se dá zas vylepšit zajímavým zbytkem ohozu…) A na kojení se to vůbec nehodí, pokud nemáte prsa na krku nebo až pod dolním lemem oblečku (nevím jak jinak tu hrůzu nazvat). Jinak si ale můžete s obdobně smýšlejícími popovídat do diskuze na Protivnou Blondýnu, tam je mateřství rovnou bráno jako diagnóza vedoucí k nesvéprávnosti. Hezký den.

 
rastakayakvana
36 příspěvků 17.08.12 23:46

Všichni puberťáci si myslí, že matky jsou nemožná stvoření :-)

 
kurzatko
230 příspěvků 16.08.12 14:11

Možná platí implikace batikovaný pytel - dítě v šátku, ale rozhodně ne opačně. V šátcích nosí děti čím dál tím víc lidí a v případě narvané MHD mi to připadá jako praktická alternativa kočárku. Rozhodně se to už neomezuje na matky, které chtějí být „přírodní“.

Příspěvek upraven 16.08.12 v 14:12

 
Eternelle
15 příspěvků 15.08.12 13:09

To snad nemůže slušet nikomu…ach jo :/ Ani mladým, ani starým, ani hipísákům :D Je to prostě moc velká divočina…připomíná mi to takové ty koláče zvratků po velké párty. Zgrcáníhodné. A teraz ma omluvte, mosím isť blvať :D

 
Adlajdus
1 příspěvek 15.08.12 13:12

Kdo si to proboha za takový prachy koupil? Těm ženskejm nechybí jen vkus, ale i mozek… OMG

 
Coraline
1980 příspěvků 15.08.12 13:14

Né, ten Bender mě dorazil :D

 
Catherine
68 příspěvků 15.08.12 13:17

Slunečný den mě opravdu rozsekal :-D :-D :-D

 
NiAzatímKolka
5 příspěvků 15.08.12 13:18

Proti batice jako takové nemám vůbec nic… Všechno mám ovšem proti tomu vydávat v roce 2012 batiku za originální téma k „tvořeníčku“… Nicméně pokud je autorka od nás, tak celkem chápu to pojmenování slunečný den, ráno cestou do práce mě jeden takový vítal :D

Jinak v deváté třídě na základce nebylo nic víc in, než být „superetnonebo­hipík“, takže bych možná našla někde u rodičů na půdě ještě nějaký výtvor, pokud je ovšem maminka všechny nepoužila na hadry na prach :D Každopádně milé pekelnice, vězte, že nám tenkrát přišlo jako výborný nápad batikovat i majtky :D (kalhotky)

 
julie
28 příspěvků 15.08.12 19:14

Ovšemže batika je fajn a většina z nás ji asi někdy zkusila. Druhá věc je, kam jsme ji pak nosily, a hlavně - něco úplně jiného je prodávat takové výtvory a navíc za nehoráznou cenu.

 
Linie
1704 příspěvků 16.08.12 10:26

S vyvazovanou batikou je to složité - čas od času se znovu objevuje. Teď dokonce i u Diora: http://www.style.com/…12CTR-CDIOR/, modely 31-34. Batika je to provedením jednoduchá, stejný vzor vyjde každému začátečníkovi.

 
TheZdenyk
68 příspěvků 16.08.12 18:08

To je batika, která je pěkně udělaná. Nejdřív nabatikovat látku a pak šít. Tak jsem to vždycky dělala taky.

 
atrix
483 příspěvků 18.08.12 16:08

To je přesně podle hesla „Když dva dělají totéž, není to vždy totéž“ :D :D Je k tomu totiž potřeba i jistá dávka smyslu pro vkus.

 
Coraline
1980 příspěvků 15.08.12 13:18

@Lola Fluffy „Prodávám tuniku - šaty… volného střihu.“
To je, jak kdyby ani sama nenacházela slova k popisu :D. Ale ten „pružný žerzej na zadek“ musí být bezesporu zajímavý, to se upřít nedá.

 
Curlygirl
1901 příspěvků 15.08.12 13:30

@janina.ch prodejte to na fleru!!!

 
666mahu
1490 příspěvků 15.08.12 13:34

Té madeiry je mi opravdu líto.

Podobně jako @janina.ch jsem si batiky užila kdysi dávno asi rok, dva na střední škole. Na moje celkem zdařilé pokusy mi výborně posloužilo hlavně nemocniční oblečení, které jsem si upravila. Jedna z mých tet pracovala v účtárně okresní nemocnice a nějaký čas si nosila vyřazené úbory pro doktory a sestřičky na hadry. Část z nich vždy věnovala mým rodičům, kteří věčně něco budovali (nejdřív chatu, pak dům). Přebrala jsem si to, a hodně věcí bylo v dobrém stavu. Bílé bavlněné věci se krásně barvily. Nejúspěšnější jsem byla v zavinovacích sukních s kapsami, které vznikly ze sesterských zástěr po ustřižení laclu, přišití nového dlouhého pásku a nabarvení. Z doktorských kalhot jsem dělala kraťasy, buď bílé nebo jednobarevné, bez batiky.
Od té doby mi batikované věci nechybí.:-)

 
Punkgirl
58 příspěvků 15.08.12 13:41

Arghhh… hořčičné pole!
Ty madeirové šaty by se bez těch děr a batiky daly nosit, kdyby byly kvalitně ušité… :)

 
runningfox  15.08.12 13:41

Mně Noční žár připomíná můj večerní výstup na Stromboli, tam to opravdu takhle vypadá. Ta sopka je činná. Nebo na Etnu, tam jsem byla taky, ta láva je nahoře černočerná, ale v trhlinách jsou vidět různé žhnoucí odstíny. Je to krásné, úplně se mi zachtělo tam zajet znovu.

 
matka pluku
12 příspěvků 15.08.12 13:44

Po tolika letech jsem dnes konečně prozřela!! Dosud jsem se domnívala, že ženy/dívky, které potkávám na ulicích v batikovaném oblečení jsou pouze obětí svého koníčku. Prostě si doma něco ušijí, nabatikují, sice se jim to moc nepovede, ale „když už jsem si s tím dala takovou práci, tak to přece nevyhodím“ a vyrazí do světa. A ono ne. Ono se něco takového dá také koupit. On někdo něco takového prodává. Aha.

 
Adleita
1 příspěvek 15.08.12 13:44

Velice mne zaráží cena těchto modelů..

 
cottonmouth
28 příspěvků 15.08.12 13:46

Nuz, videla som uz aj horsie… Ale ziadna slava to teda tiez rozhodne nie je.

 
aailyyn
807 příspěvků 15.08.12 13:47

A teď mi někdo vysvětlete, proč, když už batika, na to musí nutně použít buď a) odstíny připomínající kompost, b) normální barvy, ale v kombinaci, která evokuje požití většího než malého množství LSD.

 
Eternelle
15 příspěvků 15.08.12 13:50

Zrovna nad tím přemýšlím…nevidím v těch barvách nic poetického. Jen čistě fekální odstíny…:D

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 13:52

Někdo si třeba potrpí na přírodní barvy…

 
Saxofon
508 příspěvků 15.08.12 14:01

Do pihele tmavýho, přírodní přece neznamená nahnile hnědá, okrová a špinavá zelená! V přírodě je přece nekonečné množství barev a odstínů, stačí se podívat na rozkvetlou louku a je tam vše od zářivě bílé, krémové, jasné i syté nebo lomené zelené přes zlaté a žluté odstíny po modrou, fialovou, rudou a třeba i sytou růžovou v takovém tom „čínském“ odstínu (Slzičky Panny Marie - neboli plané karafiáty). A všechny jsou 100% přírodní, fakt, nekecám.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 14:04

To já přece vím, to říkejte těm, které si to rády koupí, protože mají rády přírodní odstíny, jako třeba hnědá :)

 
Hiisi
4 příspěvky 16.08.12 10:08

Jistě, v přírodě je nekonečné množství barev a odstínů. A není mi jasné, proč by některé měly být nenositelné, ani ty zde pojmenované jako „fekální“. Proč jsou tak odsuzovány, ať už s batikou nebo bez ní?

 
kurzatko
230 příspěvků 16.08.12 14:19

Protože barva exkrementů evokuje především exkrementy, tudíž na ní z principu není nic krásného, i když se v přírodě vyskytuje. Nemám nic proti hnědé, ale tak, jak je nakombinovaná v modelech paní Techtle, mi nepřipomíná ani zvířecí srst, ani hlínu, ale pohled do latríny.

 
Hiisi
4 příspěvky 16.08.12 16:56

Je zajímavé, že na modelech v článku se hnědá téměř nevyskytuje, ale mnoha lidem zde očividně vyvstane v mysli obraz latríny plné exkrementů. Začínám si tady připadat lehce nejistě :O

 
endymio
13 příspěvků 16.08.12 13:25

Off topic… ale vzpomínka z dětství… za hlubokého socíku jsem napsala slzičky Panny Marie do slohové práce, paní učitelka podtrhla červeně a dala mi pětku :o) takový výraz asi nesměl pošpinit školní škamna

 
Bjeta
129 příspěvků 16.08.12 17:30

Taky OT: To jsem rada, ze jeste dnes nekdo vi, co jsou to Slzicky Panny Marie.

 
JarkaJar
432 příspěvků 17.08.12 12:48

Druh planého karafiátu. U nás se jim taky tak říkalo. Ale dát kvůli tomu dítěti pětku, to je kruté a nespravedlivé.

 
oxiran
3 příspěvky 15.08.12 14:00
  1. protože černá a tmavě hnědá, příp. kafebraundozelena perfektně překryje neúspěšné pokusy o batikování „normálními“ barvami
  2. protože přece ty zbytky barev nevyhodím!
 
Ziné
82 příspěvků 16.08.12 22:51

Někde jsem četla, že batikovaná trika začali hippies nosit právě proto, že ty vzory měly připomínat stavy po požití LSD.
Některé stavy (např. „Noční žár“) bych ale opravdu prožít nechtěla…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 13:52

Upřímně řečeno, staré bílé trička, které na sobě mají fleky, které už nejdou vyprat, většinou nabatikuju. Pár let zpátky jsem batikovala docela hodně, nejednalo se o žádná veledíla, ale mě se to líbilo. I když vypadají líp než některé inzerované věci, nikdy bych si netroufla to prodávat.

 
Saxofon
508 příspěvků 15.08.12 14:10

Taky přiznávám, že občas „tvořím“ - ale dělám to jinak, nebatikuji. Ono také co má dělat matka 4 - 5 letého dítěte, které je schopno se nevypratelně upatlat snad i při pití vody (a v jejíž školce používají nějaké nevypratelné plakátovky či co to je za šmejd). Jenže si nehodlám zapatlat kuchyň barvou, tak používám takové ty barvičky k malování na textil (dobře se míchají odstíny), narvu si listy s výraznou kresbou, natřu jim rubovou stranu a pečlivě otisknu na igelitem vyložené flekaté tričko. Sháním trička jednobarevná (právě z důvodu opatlání holčičkou), aby se případné překrývání vzorem netloukl nablblý obrázek s tím, co tam dotvořilkuju sama. (dotaz na výrobce: proč, kurvník šopa, vyrábíte vše dětské se sbírkou přiblblých pestrobarevných obrázků? Jak se to pak má všechno kombinovat? Vzorek na ponožkách vs obrázek na kalhotách vs obrázek na tričku? Au.)

 
Tetecko
3 příspěvky 15.08.12 14:16

Právě, člověk musí být asi hodně otrlý, aby s něčím takovým vyšel na trh.

 
julie
28 příspěvků 15.08.12 19:20

Fleky, to je skutečně nejlepší inspirace k batikování. Také je dost jednoduché na tmavších věcech použít Savo, rychlé a efektní, není poznat, které fleky jsou původní a které schválně. :) Ovšem výrobek nosím sama a nepřekročím kruh sporák - dřez - pračka.

 
Soňa3  17.08.12 08:51

Prosím vás tohle mi nedělejte: „staré bílé trička, které…“ - vy to nevidíte? Skloňujte česky - stará bílá trička, která… TA trička - to co vy píšete je slovensky.

 
KKristýna
451 příspěvků 17.08.12 10:23

V klidu, moje sestřenka mě zase kdysi dorazila větou: „Některý ta koťátka jsou tak hezké.“

 
rastakayakvana
36 příspěvků 15.08.12 13:52

Nevím, co napsat, vše bylo řečeno.
Jenom bych se chtěla trochu zastat zrovna „Slunečného dne“, protože na rozdíl od těch ostatních náhodných „vodvoka“ vzorů je tahle kombinace svým způsobem docela povedená, vyvážená, co se barevnosti a kompaktnosti vzoru týká. Ale tak spíš na nějaký ubrus, závěs na chatu pro fanoušky přírodna k sušeným makovicím, nevim stejně co s tim.

 
Cendrillon
20 příspěvků 15.08.12 13:55

Kvalita se pozná už z těch hrubek ve 2 řádcích uvítacích keců: Z-kloubit a vYjÍmečnost. Když paní není ani gramotná, tak co od ní čekat.

 
Acrobaleno
948 příspěvků 15.08.12 14:00

Čo vidia niektorí ľudia na batike? Mne sa to teda nikdy nepáčilo, ani vtedy, keď som mala 9 a robili sme si také tričká v škole v prírode (presne som si na to spomenula, keď som videla prvú fotku).

 
rastakayakvana
36 příspěvků 15.08.12 14:02

Tak ještě bych pochopila, co na tom mají ti, kteří to vyrábí - tvořeníčko.
Ale vůbec nechápu tu druhou kategorii - ty, kteří to nosí.

 
top topic
949 příspěvků 15.08.12 14:22

Já hlavně nechápu, že do toho někdo investuje ty peníze. Dneska ráno jsem se koukala na její počet prodaných kusů a za kolik se zhruba co prodává a to mně hlava nebere. Pak že nejsou prachy:-)
Ada si vzpomněla na Bendera, já na jakýsi seriál (tuším Southpark?), kde bylo něco o tričku batikovaném močí Phila Collinse…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 14:26

Mě spíš některé výtvory připomínají ten vtip, jak se baví dva kolegové z práce, co dají manželkám pod stromeček, a ten druhý říká: „Manželka má ráda hnědou barvu, tak jsem jí k Vánocům koupil hovno.“

 
Provancegirl
3 příspěvky 15.08.12 14:26

:) Tyhle články jsou jako ranní kafe

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 14:27

Máte dobrou profilovou fotku :)

 
Provancegirl
3 příspěvky 15.08.12 16:16

Děkuji, snažím se :)

 
katango
1356 příspěvků 15.08.12 14:32

@oxiran Jo, stará dobrá kafebraun dozelena Betty McDonaldové…

 
Bugatti
4052 příspěvků 15.08.12 14:35

Milé dámy, na Fleru se nakupují i věci na jednorázové použití třeba na maškarní nebo na slet čarodějnic! To by vysvětlovalo počet prodaných batikovaných kousků této autorky.
Jinak když mám tričko, které má pouze nevypratelný flek, nabatikuji ho a nosím, ovšem ne dál než na vlastní zahradu.

 
Nabuko
32 příspěvků 15.08.12 14:39

Za tu cenu? :)

 
Bugatti
4052 příspěvků 15.08.12 14:42

@Nabuko Jsou lidé, kteří by ani takhle zaflekatit kus hadru nedokázali… nebo se do toho ani nepustili. A když je někdo čarodějnice nejen jednou do roka, nosí to třeba pořád… ;-)

Příspěvek upraven 15.08.12 v 14:43

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 15.08.12 15:03

Každá slušná čarodejnica by na tie strakaté handry flusla a vyhla sa im oblúkom :-D Protože správná barva pro čarodejku je černá, Gyto Oggová :-)

Příspěvek upraven 15.08.12 v 15:07

 
Chany
872 příspěvků 15.08.12 14:47
Hm,

Batikované věci mě NIKDY nebraly za srdce. Připadá mi to jako právě svlečené zaprasené pracovní oblečení třeba malíře pokojů…

 
KaCZFi
128 příspěvků 15.08.12 14:48

Ano, fler je opravdu studnice, ktera nikdy nezklame. Je libo L'amour dzinovy overalek, lehce zahryznuty do stehynek? http://www.fler.cz/…eral-2575358. Nebo treba napadite hedvabne klahoty, sexy zariznuto pri pohledu ze predu, zariznuti vzadu podporeno sexy zipem http://www.fler.cz/…hoty-1855587. Tato slecna ci pani naopak nedostatkem invence rozhodne netrpi, ale… Co k tomu dodat, nevim, snad jen, jak tu mnozi zminuji, jak je proboha mozne, ze se to prodava? 121 prodanych pri, dejme tomu, prumerne cene 1000CZK…

 
Saxofon
508 příspěvků 15.08.12 15:00

Uf. Mám ale obavy, že jsou i horší. Třeba tahle: http://www.fler.cz/zbozi?… - ta naštěstí nemá zatím nic prodaného, honem ji podpořte, ať našije víc kusů čehosi nejvíc připomínajícího spodní prádlo mé babičky ročník 1909 - ale ta ho měla lépe vypracované a krajka na něm byla logická.

 
Saxofon
508 příspěvků 15.08.12 15:02

"Tvorbě a návrhářství se věnuji již od dětství. Vždy mne zajímaly přírodní materiály, ze kterých také převážně tvořím.

Inspiraci získávám návštěvou divadla a poslechem hudby.

Vystudovala jsem střední průmyslovou školu textilní v Brně, která sídlila pod vysokou školou zemědělskou fakultou lesnickou, kde jsem poté dlouho dobu spolupracovala se studenty této školy v klubu Green." - měla jít na tu lesnickou fakultu, to by snad při ohánění se motorovou pilou spáchala méně zla.

 
majam
271 příspěvků 15.08.12 15:25

No tak to je mazec :/, zhlédla jsem ten odkaz, šaty z povlečení, ještě níťový knoflíky tam zůstaly, za cca 3700.

 
julie
28 příspěvků 15.08.12 19:26

Máte rozum? Při její šikovnosti jí svěřit pilu?? A co chudáci houbaři, nemluvě o lesní zvěři?

 
KaCZFi
128 příspěvků 15.08.12 15:26

Mozna jsou i horsi. Ja si ale nejsem jista co je vetsi zlo, zda batikujici Techtle a jeji Slunecne dny nebo „napadita“ radobynavrharka (a velice prumerna svadlenka), ktera do overalu nasije sexy cerveny zip, cimz upozorni na svuj rozkrok i slabozrake…

 
Saxofon
508 příspěvků 15.08.12 15:36

Přemýšlím o tom. No, osobu ala Slunečné dny bych měla tendence postříkat něčím proti hmyzu, na hrdě rudý rozkrok bych zřejmě nenápadně nabídla krabičku OB… Co je horší?

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 15.08.12 15:30

Priznám sa, že som sa do lamúru zamilovala a včil si ho šupky dupky bežím kúpiť. Srdce by kupovalo ale hlava sa pýta: Ako v tom budem chodiť na záchod, a vobec kam sa V TOM dá chodiť a kam sa to dá nosiť?:-)

 
Chaja
7 příspěvků 15.08.12 16:23

Ani se nedivím, že se to prodává - některé nezaříznuté kusy nevypadají vůbec špatně a už jsem si zvykla, že na Fleru se platí i za to, že to nešijí indické děti. Jenže i když se mi něco líbí a i kdybych byla z jistých důvodů ochotna za to tu tisícovku zaplatit, stejně bych si to bez pořádného vyzkoušení neobjednala. I dobře navrhnuté a dobře ušité kusy s představou nějaké postavy budou na někom jiném vypadat jako krejčovský omyl.

 
prekla
4 příspěvky 15.08.12 20:14

Mně na těch kalhotech vyděsila jiná věc…jsou tak blbě nasvícené, že v rozkroku háží tmavé fleky…první co mě napadlo, že modelka má problém s únikem moči:-)

 
Mishule_obecna
173 příspěvků 15.08.12 23:27
Hedvábné kalhoty

Já chci být u toho, až si modelka v těch kalhotech vzadu na zip evidentně bez dalšího zajištění (už teď vestoje se jí ten zip vzadu rozjíždí) sedne.

Příspěvek upraven 15.08.12 v 23:28

 
fly15
2 příspěvky 15.08.12 15:03

Ta poslední rovnice mě fakt rozsekala :D

 
Janice Palice
25 příspěvků 15.08.12 15:17

Pruhy na „Slunečném dni“ připomínají tasemnici, to už je opravdu trochu moc přírody.
Kolečka evokují vyrážku. Vůbec celé to Techtlí tvořeníčko je takové…nezdravé.

 
MuglerWitch
32 příspěvků 15.08.12 15:44

Nezdravé… Výstižný!

 
MuglerWitch
32 příspěvků 15.08.12 15:45

Nezdravé… Výstižný!

 
Spaky
1 příspěvek 15.08.12 15:26

Bohové - tohle by mělo být trestný…

 
bestia
2296 příspěvků 15.08.12 15:27

.

Příspěvek upraven 21.10.16 v 13:03

 
MuglerWitch
32 příspěvků 15.08.12 15:33

Možná bych si měl trochu posypat hlavu popelem, něž začnu cokoliv z tý batiky hejtovat… Jsem teda taky trochu rádoby kreativní, často dělám sítotisk… Většinou ale jednobarevny motivy, jednou se mi o vytvarce ve škole povedlo udělat slovy ostatních dcl povedenej soutisk ve stylu Andyho Warhola, za což jsem byl ocenen jedničkou na vyzu… Už se tim ale radši moc chlubit nebudu, ještě to Ada bude chtít vidět a až to uvidí, tak mě zničí :D

 
verulink
27 příspěvků 15.08.12 15:43

Toto je taky parádní kousek :D http://www.fler.cz/…icka-2555970

 
Janice Palice
25 příspěvků 15.08.12 17:29

Další vyrážka! A na utopenci! To už začíná vypadat jak Kriminálka Las Vegas :)

 
Thaxik
6 příspěvků 16.08.12 15:12

To vypadá jako týden odleželá mrtvola :-P

 
Saxofon
508 příspěvků 15.08.12 15:59

Přestanu spamovat, jdu pokračovat v práci. Ale tohle sebevědomí sem ještě prostě musím dát. http://www.fler.cz/zbozi?…

 
Catherine
68 příspěvků 15.08.12 16:32

V takové " hedvábné seksi košilce " se objevit večer v ložnici před přítelem, tak mám zaručenou antikoncepci na další půl rok :-D :-D :-D

 
ethniu
4 příspěvky 15.08.12 19:07

Ta figurina tam sedí jako na WC :-D

 
MuglerWitch
32 příspěvků 15.08.12 20:50

Diorelle :D :D co to má bejt?

 
Bjeta
129 příspěvků 15.08.12 21:01

Ano, ceny jsou velmi sebevědomé.

 
kurzatko
230 příspěvků 16.08.12 14:34

Proč jsou to všechno takový pytle? Proč je to všechno tak flekatý? Achjo…

 
lilip  15.08.12 16:02

To je zase neoriginální, hrůzyplná nuda.

 
TinkaH
916 příspěvků 15.08.12 16:33

Je jen škoda, že úspešnost nejde ruku v ruce s šikovností.

 
Jud
3 příspěvky 15.08.12 17:42

Mně to přijde pěkné na strašáka do pole. Paní akorát zaměnila kategorii zahrádkářské potřeby za oděvy. Někdo jí měl poradit. Jinak ruční práce mentálně zaostalých podporuju.

 
system_error
815 příspěvků 15.08.12 18:38

No, já mám batiku docela ráda navzdory tomuhle a jí podobných. Ale tohle ne, to fakt ne (i když lilijice má něco do sebe). Taky nechápu proč to kupovat za tak strašný peníze, tohle snad zvládne sám doma každý.

 
ethniu
4 příspěvky 15.08.12 19:05

A viděl vůbec někdy někdo HEZKOU batikovanou věc? Pokud ano, prosím o odkaz…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 15.08.12 19:09

http://www.modnipeklo.cz/…taky-batika/

 
ethniu
4 příspěvky 15.08.12 21:12

Děkuji, není to sice můj styl, ale je to o dost lepší než výtvory z tohoto článku :-)

 
Chari
541 příspěvků 15.08.12 19:48

Docela hodně, ale udělat dobrou batiku dá prostě spoustu práce třeba rajasthanská - uprostřed každého toho puntíku je malá tečka, protože každ ten puntík se vyvazuje zvlášť

vosková
africká

indonéská

Vytvořit to je ale úplně jiný level než DIY

 
ethniu
4 příspěvky 15.08.12 21:10

Děkuji. Na sobě nebo doma bych to mít nechtěla, ale je to opravdu úplně jiný level.. Není to jako zavázat pár provázků a hodit do barvy..

 
Chari
541 příspěvků 16.08.12 11:41

Není zač. Myslím, že kdybyste narazila na nějaký moderní vzor, ani si nemusíte všimnout, že se jedná o batiku a ne o tisk. :)

 
notrends
514 příspěvků 16.08.12 13:40
no je to hezké

Ale já si stejně nedovedu představit že bych z toho měla nějaké šaty. Leta snad nějaké vsadky…

 
kurzatko
230 příspěvků 16.08.12 14:46

http://www.bestofbatik.com/ Koupila jsem si krátké letní šaty šité z téhle látky na jednom fesťáku. Nemusí to být každého styl, ale určitě to vypadá tisíckrát líp, než ty blátové fleky z článku. I obyčejná vyvazovaná batika může vypadat hezky, ale dá to víc práce, bohužel tvorba Techtle je vážně na úrovni toho, co zkoušela většina z nás ve školních letech. Taky ovšem záleží na tom, co se obarví. Kdyby se ty beztvaré pytle obarvily nejkrásnější voskovou batikou, pořád to budou beztvaré pytle a budou vypadat odpudivě.

 
Soňa3  17.08.12 09:42

Tady je zásadní problém v tom, že metr těchto batiků stojí 125 USD - tj. 2500 kč - tak drahý materiál je pod úroveň našich výtvarnic, ty koupí bavlněnou metráž druhé kategorie a vytvoří z prdu kuličku.

 
MP Luc
11 příspěvků 15.08.12 19:08

O Bože. Já jen pevně doufám, že ty paní, které si některé z těchhle psychohadrů koupily(kromě undergrounďáků, ty už nenapraví nic), je chtěly použít buď jako hadr na podlahu nebo utěrku, a ne jako „rafinovanou halenu, jež ukryje kila navíc“. :(

 
tajemna-zrzka
14 příspěvků 15.08.12 20:31

Ach jo, a to se za batikou můžou skrývat i hezké věci…

 
Veselý Puntík
223 příspěvků 15.08.12 21:34

Vzpomínám si, že v nějakých 14 letech mi mamka ušila 3 bílé bavlněné roláky (rolákové období :) )z nějakého děsně příjemného bavlněného materiálu. Já si koupila sytě červenou, zelenou a tyrkysovou Duhu a velmi střídmě jsem je nabatikovala - žádné divoké barevné kombinace ani prolínání močálové hnědi. Prostě jen pěkná výrazná barvička a třeba jen jedno nebo dvě místa ponechaná bílé stopě po svázání provázkem. Ty roláky se mi tenkrát tak povedly, že jsem tu zimu snad nenostila nic jiného a hrozně jsem si je užívala, i když už jsem se pak do batiky nikdy nepouštěla. Ty barvy byly prostě boží. Kdyby paní Techtle chtěla, ráda jí ukážu, co je to červená, zelená a tyrkysová, třeba potom přestane batikovat v bahně ;-) Aneb jak říká můj známý: „Není důležité CO děláš, ale JAK to děláš…“

Příspěvek upraven 15.08.12 v 21:36

 
kurzatko
230 příspěvků 16.08.12 14:55

Asi ve čtrnácti jsme s oddílem hromadně batikovaly šaty, které nám ušila maminka naší vedoucí. Byly to obyčejné dlouhé letní šaty na ramínka, ovšem byly vypasované, hladké a nebyly cípaté. Kombinaci barev jsme si volily samy a byla to sypaná batika. Ačkoliv kamarádka tehdy zvolila kombinaci žluté a hnědé, troufám si říct, že to vypadalo líp, než většina „originálních modelů volného střihu“. Navíc nám barvy Duha nabídly i jiné barvy - fialovou, zelenou, červenou… :-)

 
scully
63 příspěvků 16.08.12 23:49

„Onanoval kazdy, a kdo rika, ze ne, ten to dela dodnes“ Troufam si tvrdit, ze 90% holek, co prozily pubertu v 90.letech batikovalo. Nase matky batikovaly taky, to v tech 60. - 70. letech, kdy se kloudne obleceni nedalo sehnat a barva stala par haliru, a ty ubercool poslouchali potaji u starsich kamaradu elpicka Beatles nebo Beach Boys. U tech nactletych rebelu to ma tak nejak smysl, to je normalni cire tryskani neusmernene kreativity a touhy se odlisit (vetsina z tech, co v patnacti byli batikaci se pak v osmnacti stali „cernokneznici“, mne nevyjimaje, no a pak jsme tak nejak dodelai skolu, sli do prace, vdaly se? ozenili se, pripadne zacali zit s pritelem, a v zivote zacalo vic zalezet na cistem pradle nez delce sukne nebo mohutnosti cira. Pekna, dobre provedena a promyslena batika nevypada blbe - naopak, pro me o nositelce rika „nevzdala jsem se svych davnych idelau, i kdyz mi je pres 30, ale usmernila jsem je do spravnych mezi, pripadne "jsem dospela, ale porad se dovedu oblect v souladu se svou filozofii“.

Tyhle pytle rikaji jedno - zastydla jsem na gymplu, pripadne „chtela bych se oblecenim vyjadrit, ale nevim jak na to = zastydla jsem na gymplu“)

 
KKristýna
451 příspěvků 15.08.12 22:36

Když jsme byli na keltských slavnostech, tak tam bylo mnoho esoteriků, hipísáků, stánků s batikou, alterno-čehosi… Ale tohle. Tohle. Tohle tam fakt nebylo.

 
Scarlett Hills
3 příspěvky 15.08.12 22:55
šaty

Ty zelenobílé šaty jsou krásné. mně se líbí.

 
klubo  16.08.12 00:55

Vidím jen špinavé hadry. A kam je nosit? Třeba sem:

 
paffg
376 příspěvků 16.08.12 03:04

Toto je hezky použitá batika, dokonce i při kontrastní barevnosti je vyvážená

http://imb.lide.cz/…41d30100.jpg?…

nebo toto
http://www.fler.cz/zbozi?…

 
KačabkaV
21 příspěvků 16.08.12 14:37

No ale tady ta holka je fakt dobrá! http://www.fler.cz/odsvetlusky krásný věci, jsem nadšená (ale jako fakt, bez ironie)

 
Než-li
6 příspěvků 16.08.12 07:15

Tyto příspěvky mám nejradši. Jo, je to příšerný, ale dvakrát jsem během čtení propadla záchvatu smíchu :-D Díky!

Příspěvek upraven 16.08.12 v 07:17

 
mopsinka
9 příspěvků 16.08.12 08:05

„…velebnosti a du blejt“

U batikování platí jedna pravda: když se to nepovede hoď to do černý, nebo do hnědý, ty schovaj všechno!

tady by tomu nepomohlo nic…leda to ZAhodit hodně daleko :-D

 
Beruska13
137 příspěvků 16.08.12 09:06

Ach bože…co na takovou „tvorbu“ říct? Každopádně tyhle články mě vždycky pobaví:-))

 
notrends
514 příspěvků 16.08.12 13:37
každé zboží

Si najde svého kupce. O tom jsem se v diskuzi na fléru bavili mockrát. Jsou tam příšernosti, zbytečnosti, věci co se náhodně povedly a jsou vydávány za umění. A přece se prodají. Každá věc se jednou prodá. Bohužel čím blbější tím se lépe prodávají

 
notrends
514 příspěvků 16.08.12 13:43
a co tohle?

Je to známá návrhářka a majitelka několika obchodů. Já se přesto nemůžu zbavit dojmu že to je taky jaksi vedle.
 http://www.in-spirace.eu/?…

 
katango
1356 příspěvků 16.08.12 14:12

JE to vedle. Prohlédla jsem si jen první stránku a mám toho dost. Známá návrhářka? WTF?

 
KaCZFi
128 příspěvků 16.08.12 14:25

To je klasicka hnusoidni cipata produkce modnich odevnich atelieru, kde se cca 50-60 leta majitelka zabrzdila v pozdnim socialismu, kdy snad na malou chvili bylo neco podobneho v mode…resp. v mode bylo cokoli jineho a odlisneho nez socialisticka moda…

 
Soňa3  17.08.12 09:21
Pár slov

Já jsem tak povznešená - několik citátů ze stránky paní Šikulové:

„Umění? To je ta věc, ktrerá je v každém z nás,
ale jen z největších géniů a bláznů vyjde najevo.“

„Můžeš uspět, ať děláš cokoli - pokud to budeš dělat
celým svým srdcem.“

„Fantazie je něco, co si někteří lidé nedovedou ani představit.“

„Kritika je daň, kterou člověk platí veřejnosti za to, že mu dovolí být výjimečným.“

„Vždy mám radost z hezkých věcí, dělají život krásný.“

"I já nemám ráda přílišný diktát módy, který svazuje. Důraz kladu na originalitu, nápaditost a umělecký design. Inspiruje mě příroda i křídla motýlů. Vytvářím svůj pohled na módu a na zpracování svých modelů.

Hlavní je opustit sektor konfekce, uniformity a plně se koncentrovat
na umělecký design a image osobnosti.

Jsem potěšena Vaši důvěrou a pomáhat vám ve vašem rozhodování.

Pozn: Ta věta sice nedává smysl a chybí v ní minimálně jedno slovo a je v ní jedna hrubka, ale co, vždyť ji má paní návrhářka jen na svých webovkách a tam se to přece může.

„Dělám věci tak, jak je cítím. Moc se neřídím názory jiných. Naučila jsem se spoléhat sama na sebe a na svůj instinkt. Nevážu se na hmotné statky, zajímá mě duchovní stránka člověka.“

Dělat snadno to, co je obtížné pro druhé, je talent.
Dělat to, co je obtížné talentu, je dílo génia."

„Ti, kdož vnášejí sluneční paprsky do životů jiných,
se v jejich odrazu sami zahřejí.“

„Úspěch je směsicí tvrdé práce a snů.“

Doufám, že jsem vám těmito milými slovy z webových stránek paní oděvní výtvarnice udělala dnešní dník trochu více sluníčkový a tato milá slůvka vás pohladila, stejně jako mě, u srdíčka a udělala nám ten náš těžký živůtek o trochu hezčí. VZLYK!!

A teď si jdu od toho nabubřelého patosu umýt klávesnici, hlavně z těch keců o genialitě mi jde hlava kolem a doufám, že paní má všech pět po hromadě a nesnaží se naznačovat, že genialita a její osoba by snad mohly mít něco společného.

Příspěvek upraven 17.08.12 v 10:35

 
Eye
276 příspěvků 17.08.12 17:19

Nejtrapnější na tom všem je, že paní Šikulová netvoří šatstvo prezentované na svých stránkách tak úplně sama. nejmenovaná prodejkyně z Fleru je na ni naštvaná, protože si od ní nakoupila zboží a pak jej vydávala za své. tak se získává ocenění Podnikatelka roku ;) **oblečení není můj šálek čaje, nelíbí se mi.*

 
Soňa3  20.08.12 10:28

No to ovšem ve světle velkohubých proklamací na jejích stránkách opravdu hodně šokující informace. Je taková nechutná drzost vůbec možná? To je směšné. jestli je to pravda, tak tahle „Živnostnice roku“ je obdobou plzeňských rychlostudentů - výš a dál, ať to stojí, co to stojí, třeba i doživotní ostudu. Zoufalci!!! Fuj, chlubit se cizí prací.

Nemáte tady někde odkaz na stránku, kde na to ta paní z Fleru upozorňuje?

 
Substantia nigra
144 příspěvků 16.08.12 14:33

Tak tahle paní návrhářka mě taky neoslovila, vesměs jsou to opět flekaté hadry, jako to na Fleru. Jen pár kousků má nějaký nápad, který ale z mého pohledu něco dalšího na modelu ihned „zabilo“.

 
paffg
376 příspěvků 16.08.12 15:17

Jako když pejsek a kočička pečou dort.

 
KaCZFi
128 příspěvků 16.08.12 14:40

A motto pani majitelky? „Fantazie je něco, co si někteří lidé nedovedou ani představit.“ Tak takovou halucinaci si lze opravdu predstavit jen velmi tezko…

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 16.08.12 21:27

Evidentne má pani majiteľka dobrého dealera :-D

 
Soňa3  17.08.12 08:57
K pousmání

Já fakt nesnáším tyhle omezené ******, kteří od okolí očekávájí jediné: že nad nimi bude slintat a bude jim pochlebovat s ksichtem zarytým až do podlahy. Paní se již musela evidentně setkat s takovým množstvím kritiky, že si její ostentativní ignoraci vybrala za životní program.

Příspěvek upraven 17.08.12 v 10:39

 
paffg
376 příspěvků 16.08.12 14:58

„Fantazie je něco, co si někteří lidé nedovedou ani představit.“…a paní Šikulová už vůbec ne.

další heslo: Několik slov: „Stále více světových návrhářů, se uchyluje k různým stylům. Spojují ve svých kolekcích prvky tak, aby vznikl neidentifikovatelný styl.“ .....to je blábol par excellence! :)))

Rozklikla jsem heslo Půjčovna…no páni…solená technika malby na hedvábí je velmi zrádná. To se musí umět, aby nevznikly příšerně zlověstné medůzy a chřtány masožravých žížal.
Třeba na zelených šatech nazvané pistácie by překvapivě byla hezká ta nabarvená krajka, kdyby ovšem zbytek šatů byl jenobarevný - buď pistáciový, nebo temně zelený…

Příspěvek upraven 17.08.12 v 11:48

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 16.08.12 15:52

Kritika je daň, kterou člověk platí veřejnosti za to, že mu dovolí být výjimečným." Stojí v citáte naspodku úvodnej stránky. Inými slovami: Boli ste varovaní. Bozajte nás, my k vám takisto nelezieme. Neviem, či takéto delovky v tak krátkych časových intervaloch vobec vydýcham.

 
surabaya
395 příspěvků 16.08.12 15:56

No, je to hrůza až zrak přechází, barevně přeplácané, střihy a kombinace příšerné… chraň nás bože před dalšími takovými šikulkami :-)

Příspěvek upraven 16.08.12 v 15:57

 
Bjeta
129 příspěvků 16.08.12 17:54

Tahle „Zivnostnik roku“ umelkyne by zaslouzila samostatny clanek.

Příspěvek upraven 16.08.12 v 17:57

 
Soňa3  17.08.12 09:03
Konám dobro

Jojo, další, která včas zjistila, že neumí ušít model podle Burdy a bude se muset „vydat vlastní cestou“. Ach jo. Možná jen kdyby neopomenula jednu věc - aby její klienti nevypadali v jejích modelech jako z cirkusu nebo na útěku z LARPU. Já třeba když něco neumím, tak to nedělám a tím právě konám to dobro. Pro někoho tak přízemního jako jsem já jsou její modely skutečně trochu moc na výši a mám tak chudou fantazii, že si neumím představit, že bych je nosila.

Ale ty velkohubé bláboly, co jimi má posety stránky, mě dostávají do varu - na jednu stranu k pousmání, na druhou stranu ta nebetyčná drzost!!!

Příspěvek upraven 17.08.12 v 09:49

 
Soňa3  17.08.12 09:05
PEČVORK

Ještě jsem si všimla, že používá slovo PEČVORK - to myslím vysvětluje vše. Nechme její modely těm, kteří vědí, co je to PEČVORK - já to totiž vědět nechci.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 17.08.12 15:06

Pečvork? Když si to lingvisticky rozeberu, mám peč a vork. Peč - na něco peču, vork - anglicky práce, ovšem správně se píše work. Asi to znamená, že peče (kašle) na práci, a proto tvoří takové hrůzy, než by si dala trošku záležet a popřemýšlela nad svými výtvory, hlavně jak tvořit líp.

 
Soňa3  20.08.12 10:31

Máme tu, tuším, nové heslo do urban dictionary…

 
ifkaa
3 příspěvky 16.08.12 15:58

Waau, videli ste tie ceny za predane kusky?? Inak, nejak casto sa jej tam opakuju obrazky.. Je to nejake podozrive :))

 
notrends
514 příspěvků 20.08.12 11:22
ceny

Byla jsem v jejím obchodě a cena 2500 - 3000 Kč za kus je obvyklá. Někdy i vyšší.

 
Karin
3401 příspěvků 16.08.12 19:46

Proč nemůže „alternativka,“ která nejí maso, miluje přírodu a folk a vyznává trvale udržitelný lifestyle, chodit oblékaná jako půvabná mladá žena? Proč se nutně musí schovávat do batikovaného pytle? Mohl by mi to někdo vysvětlit? Ony se ty dvě věci nějak vzájemně vylučují? Není možné žít v souladu s přírodou a současně nosit hezké věci, ukazovat nohy od kolen dolů, obouvat boty s podpatky, líčit se (bio kosmetikou netestovanou na zvířátkách)???

 
Ziné
82 příspěvků 16.08.12 22:41

Je to možné, já to tak dělám :-)

 
rastakayakvana
36 příspěvků 18.08.12 00:00

Protože by se ostatní neměli nad čím pohoršovat ;-)
Nejen „alternativky“, ale ani jiné druhy žen nejsou kupodivu dokonalé, tudíž ne vždy obdařeny vkusem a rozhodně ne vždy „obdařeny“ většinovým vkusem. Otázkou je, jak moc to komu vadí.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 18.08.12 10:05

No nevím, teď jsem četla o nějaké eko fanatičce, co se nesprchuje, ale koupe (protože se zjistilo, že sprchováním se voda neušetří), jenže vodu nevypouští, ale nechá ji stát ve vaně a pak s ní zalévá svá domácí biorajčata a biookurky na balkoně. Buď se nemyje mýdlem, nebo ta zelenina brzo pojde.
Ale k tomu oblečení - nemůže přece kupovat nové, protože výroba bavlny je neudržitelná a umělá vlákna jsou fuj, takže nosí archivní oblečení - třeba věci z pozůstalostí (což ale moc udržitelné není, co bude ten dělník na bavlníkovém poli žrát, když lidi nebudou kupovat nové oblečení). A s podopobně smýšlejícími lidmi dělají přehlídky vlastního oblečení, vyrobeného třeba z igelitek, PET lahví a podobně, ale počítám, že s tím moc parády nenadělají.

 
scully
63 příspěvků 16.08.12 23:36

Batika nebatika, mne predevsim fascinuje ta umolousanost cele prezentace. Fotit saty na parketach a na vesaku s pozadim detskeho pokoje ci ceho…cely reklamni byznys je povetsinou postaveny jen a pouze na prezentaci - s dobrou fotkou a bilym usmevem se da prodat prakticky cokoli (coz dokazuji vsechny projekty od Amway pres vysavace Rainbow az po salon Caxa - prezentace sice vulgarni, ale cilovou skupinu to oslovi a to jde!). Koho oslovi fotka tuniky rozlozene po parketach, si neumim predstavit, nebo mozna nechci. Taky jsem pred par lety prodavala na Fleru, taky jsem si vymyslela bajive nazvy, protoze to si cilova skupina zada a „nausnice z medeneho dratu se zelenymi ohnovkami“ je na vetsinu lidi tam, prilis „technicke“, „Irska variace“, to je jiny kafe :-) Ale na fotkach jsem si davala vzdycky zalezet, protoze ty prezentuji vyrobek vic, nez jakekoli kecy okolo. Ocividne to nejak prestalo platit, tohle je Martina Soukupova na druhou, akorat se mobil vymenil za digitalni fotak (srovnavam POUZE prezentaci, nikoli kvalitu vyrobku!!! To aby na mne nekdo neposlal vsechny zahrobni sily, jako kdysi pani Soukupova na Peklo).

 
Atlacoya
2146 příspěvků 17.08.12 13:54

Přesně, kamarádka na Fleru taky prodává ( http://www.fler.cz/prodane-zbozi?… ) a říkala, kolik času jí zabere výrobky naaranžovat a nafotit. A ejhle, ono to asi stačí hodit na podlahu.

 
Soňa3  17.08.12 08:53
Batika je

Konec konců - co se divíme, batika* je pro ty, kteří jsou lakomí koupit pěknou látku a snaží se něco vydělat na každém vyřazeném bavlněném hadru. Batiku ZÁSADNĚ nenosím.

Edituji: * batika na český způsob prezentovaná výrobky českých oděvních návrhářů a tvořilů a konec konců ani ten Dior není zrovna žádná hitparáda. Když to srovnáme s indickými a podobnými batikami, které jsou uvedené a vyobrazené výše v diskusi, Dior může dělat našim tvořilům vlajkonoše.

Příspěvek upraven 17.08.12 v 14:32

 
KaCZFi
128 příspěvků 17.08.12 11:03

Ja si tedy take myslim, jak zde jiz nekdo navrhoval, ze by pani Sikulova stala za hlubsi rozbor. Napriklad hned na uvodni strance vyblity bezovy kostym s asymetrickym zapinanim - to je prece hrich nechat takove modely bez povsimnuti, ne, Ado?

 
paffg
376 příspěvků 17.08.12 12:03

Avšak ze všech těch „tvořilek“ mě naprosto oslnily tyto „šaty“,
http://www.fler.cz/…lkou-2811720
svou cenou 11100 kč.....tedy předpokládám, že se požadují české koruny, nikoli indonéské rupie…

 
verulink
27 příspěvků 17.08.12 12:45

Kristova noho! Upadla jsem z toho ze židle a čelist nechala na klávesnici!

 
Eye
276 příspěvků 17.08.12 17:14

No ta prezentace je děsná. fotit šaty za 11000,– nevyžehlené? :-O

 
Miluna Mia
194 příspěvků 20.08.12 17:53

Bradu hledám pod stolem. No to nemůže švadlenka myslet vážně! Jedenáct tisíc??? Panenko Maria Podsrpenská, no vidíš to!

Příspěvek upraven 20.08.12 v 17:54

 
Soňa3  21.08.12 07:57

Cituji z popisu: Fialovo-šedé hedvábné dlouhé šaty se zdobenou šálkou dle autorského návrhu. Tyto šaty jsou vhodné na zvláštní příležitosti jako jsou svatby, promoce a jin. é

Tak já bych si je vzala na ty jin. é příležitosti docela klidně - úklid uhlí, okopávání brambor - no aspoň se vám nezácakaj gumáky. Mimochodem, já se bojím, že ty šaty JSOU VYŽEHLENÉ - to víte hedvábí a batikovací lázeň…

Debi. lní tleskací smajlíci od uživatele Pupka jen dokreslují celou tragedii téměř antických rozměrů.

 
julie
28 příspěvků 22.08.12 11:21

Já doufám, že je to polyester. Jinak se bourci morušoví s námi přestanou kamarádit.

 
Nadya
85 příspěvků 17.08.12 12:07
Batiku už néééé...

…tak jsem si myslela, že batikování už odzvonilo…a mimo to, uvedené oděvy jsou kapku beztvaré…fakt…ne­brat!!!

 
Soňa3  17.08.12 14:31

Podezřívám některé tvořily, že prostě koupí už hotové šaty v sekáči, nebo u vietnamců a takto celé to hodí do barvící horké lázně, přičemž podřadná bavlna zcela ztratí tvar.

 
DRW
1240 příspěvků 17.08.12 14:08
Jako deti na LSU

Takove silenosti vyrabely moje dcery na prvnim stupni LSU vytvarny obor. Nastesti je to preslo. Ale pocet prodanych vyrobku vypovida neco o stavu vkusu nasi spolecnosti.

 
zuzaroza
727 příspěvků 17.08.12 21:13

Na Fleru jsem narazila na toto a nemůžu si to nechat pouze pro sebe… http://www.fler.cz/…l-xl-2877695

Příspěvek upraven 17.08.12 v 21:13

 
Miluna Mia
194 příspěvků 20.08.12 17:51

Opravdu kruťárna

 
Bublajzz
28 příspěvků 21.08.12 10:05

Vypadá to jako nějaká kukla

 
zuzaroza
727 příspěvků 21.08.12 11:01

Upřímně, já jsem měla i horší asociace… Každopádně jsem se po rozkliknutí otřásla, fakt.

 
prettywoman
6 příspěvků 18.08.12 02:06

Mně se tedy při pohledu na „Slunečný den“ nejdřív ze všeho vybavila moje nedávná návštěva u zubaře, kdy mi dělali panoramatický rentgenový snímek celé ústní dutiny. Přiznej se, Techtle, žes načerpala inspiraci při podobné příležitosti?! Na haleně „Slunečný den“ je ten motiv hned dvakrát, jednou v bílé a jednou ve žluté, a na „Nočním žáru“ a „Hořčičném poli“ je taky jasně patrný…

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 18.08.12 16:06

Dnes jsem narazila na tohle:

http://www.fler.cz/…enku-2958462

je to sice jiná autorka, ale dát to sem musím.

 
Janice Palice
25 příspěvků 18.08.12 20:40

No tak ty jsou… Mě u těchhle výrobků navíc ještě dorazí ty nadšené komentáře.

 
klubo  20.08.12 19:50

Ano, s nadprůměrným počtem zdrobnělin, smajlíků a podivuhodných pravopisných chyb.

 
Bjeta
129 příspěvků 18.08.12 21:16

Aspon je tady jasne vymezena cilova skupina zakazniku. :-)

 
Lanevra
371 příspěvků 18.08.12 23:39

Šaty ala Bender skřížený s mutantní rybou to vážně zabili. :-D

 
Miluna Mia
194 příspěvků 20.08.12 17:47
Také z Fléééru

Nemohla jsem se vynadívat na ta originální dílka z Fleru, tak jsem si ho také prolistovala. A ejhle - narazila jsem na ¨novinku" od švadlenky anja-anja. Barva mi připomněla, kterak se kdysi dávno moje sestřička přejedla jahod a pak v noci do kbelíku… Po úklidu měl hadr stejný vzorek.

Příspěvek upraven 20.08.12 v 17:49

 
julie
28 příspěvků 20.08.12 19:25

Jak psala Ada, to je barva hořících zvratků.

 
Miluna Mia
194 příspěvků 21.08.12 15:29

Tak to je velmi výstižné. Hi hi

 
Bublajzz
28 příspěvků 21.08.12 09:58

To nemá chybu. Myslím ten článek, ne šaty… i když docela bych si dovedla představit, jak ty šaty oblíkám …na čarodějnici a šupky na hranici:P:)

 
julie
28 příspěvků 22.08.12 11:22

Myslím, že většina čarodějnic má podstatně lepší vkus.

 
katango
1356 příspěvků 22.08.12 16:30

@Soňa3 Paní autorka a prodejkyně evidentně vynechala z vhodných příležitostí, ke kterým se ty šaty hodí, pohřeb. Nejlépe svůj.

 
Candyx
1 příspěvek 23.08.12 12:45

Nemám ráda batikování, protože, když si někdo vezme nějaký kousek musí se umět to nakombinovat s neutrálními barvami, jinak vypadáte jako kráva Milka…;)

 
menhet
51 příspěvků 23.08.12 16:43

Jó Bender, jó Bender :)
Jinak jsem se dívala na ty její prodané kousky a je to prakticky všechno stejný, stejný střih, stejná batika, malinko jiný odstín, tragédie…

 
madeira
15 příspěvků 24.08.12 13:06
modrá, dekorovaná ruční malbou

Modrá s malbou taky dobrá. Není nad originální úmění!

http://www.simira.cz/…dra-s-malbou

 
eldaeve
47 příspěvků 24.08.12 17:01

Metafora s Benderem a trojokou rybou mě dostala! Dobrá práce Ado!

 
fany.cz
38 příspěvků 26.08.12 00:22

Ty hadry jsou hrozný. Jediný, co bych snad skousla by byly ty kalhoty. Na rozdíl od Ady já hnědočernou kombinaci miluju (nemyslím tím ale černo-hnědou batiku). To proč ji všechny batikářky mají tak v oblibě je jednoduché. Batikují černou savem a podle ředění vzniká kombinace s hnědou, béžovou až skoro bílou. Je to jednoduché a ve výsledku je to bohužel vidět.

 
madeira
15 příspěvků 26.08.12 14:47
vkus nevkus

Co vede lidi k tomu, aby si pořizovali takového a jim podobné kousky? Bez tvaru, bez výrazu.

Je to absence vkusu a stylu, nebo jenom diskutující pod tímto článkem mají prostě vkus jiný? Často nad tím uvažuji, když narazím na ulici na takovéto modely.

 
mujercita  26.08.12 21:27

Patrně k tomu ty lidi vede to, že se jim to líbí. Co jiného by to asi tak mohlo být?

 
madeira
15 příspěvků 26.08.12 23:41

Ještě by to mohl být absolutní nedostatek soudnosti, chybějící sebereflexe při kontrole v zrcadle, neúcta k sobě a okolí, snaha odlišit se za každou cenu, být jiná, alternativní… Když vidím někoho v takovém ohozu, hádám, co ho k tomu asi vede.

 
mujercita  27.08.12 08:49

Já jsem v takovém ohozu nikdy nikoho neviděla. Tady jsou vždycky schválně vyfocené jen ty největší příšernosti, takže ani nevidím důvod, proč se nad tím znepokojovat. Jo, pár holek, co nosí batikovaná trika a všelijaké hábity znám. Vypadají trochu jinak než každá druhá, to je pravda, ale já s tím vůbec žádný problém nemám. Ony nemůžou za to, že se někde rozhodlo, že tohle se nosit nesmí, a v životě by mě nenapadlo, že nemají dostatek sebeúcty nebo že bych si já neměla vážit jich.
Je to prostě tak, že různým lidem se líbí rúzné věci, což se samozřejmě netýká jen hadrů. Myslet si, že každý, kdo má jiný vkus nebo názor než já, jistě ztratil soudnost a sebeúctu a nemá tudíž nárok ani na moji úctu, to mě přešlo někdy s odezněním puberty.

 
madeira
15 příspěvků 27.08.12 10:56

No, tento blog vznikl právě proto, že reflektuje, co lidé na ulici nosí.
Je jasné, že každý má jiný vkus a taky je jasné, že šaty dělají člověka.
Někoho soudit podle oblečení je nesmysl.
Obleční ale odráží postoj člověka k sobě a okolí.

 
mujercita  27.08.12 11:02

Nejde o blog ale konkrétně o tenhle článek. Vybrat ze stovek různých možností pět nejhorších není ukázka toho, co lidi na ulici nosí.
A celkově bych s vaším tvrzením souhlasila, až na to, že interpretace „vyjádřeného postoje k okolí“ může být mylná. Jedna věc jsou rozdrbané a nepadnoucí věcí, druhá věc je oblečení, které kdosi označí za ošklivé, a v důsledku toho usoudí bůhvíco. Mně se zatím líbily asi tak tři, slovy tři fotky v co jsem měla dnes na sobě. A taky si nemyslím o těch ostatních, že nemají dost sebevědomí nebo dokonce nerespektují svoje okolí, protože by to byla blbost.

 
Rorry
1 příspěvek 06.09.12 19:17

Špica, asi si niečo kúpim, ktovie čo taký pavýtvor stojí d:-)

 
mexi
6 příspěvků 27.09.12 17:12

Kdo si tohle může obléknout? A kam v tom chodí?

 
Mavis Rain
7 příspěvků 17.04.13 19:53

„letní šaty s nádechem country stylu“ sú celkom pekné. Bolo by možno lepšie riešiť ten stred šiat kde je šnurovanie inak, ale myslím, že sú nositeľné.

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Bílé špičaté kozačky

Bílé špičaté kozačky. Peklo v každém slově. Bílé kozačky jsou... Celý článek

Plísňáče

Když přemýšlím nad názvem článku z pouliční pekelné kategorie,... Celý článek