Stará/mladá: elegantní šaty

19.01.15 | autor Ada

Všimli jste si někdy, kolik mají v obchodech pro mladé holky věcí, které se vůbec nehodí pro mladé holky? Hlavně věci, které mají být trochu elegantnější, jsou tak strašně nudné, že by se v nich člověk mohl rovnou uložit do hrobu.

Zabloudila jsem do Orsay a opět si mi potvrdilo, že vybírat si v konfekci (a řetězcích zvlášť) elegantní šaty je módní sebevražda. Měla jsem pocit, že z té nabídky usnu a ve spánku tiše zemřu.

Zdroj: http://www.orsay.com/de-de/collection/kleid-mit-hahnentrittmuster-schwarz-42600060.html, http://www.orsay.com/de-de/collection/kariertes-etuikleid-grau-41300268.html a http://www.orsay.com/de-de/collection/kleider/etuikleid-mit-dezentem-kragen-schwarz-41501260.html

Ani když jsem se pokusila najít něco veselejšího, moc jsem si nepomohla:

Zdroj: http://www.orsay.com/de-de/collection/kleider/abendkleid-mit-traegern-blautoene-46103346.html, http://www.orsay.com/de-de/collection/kleider/leichtes-kleid-mit-verzierung-rot-41601435.html a http://www.orsay.com/de-de/collection/kleider/kleid-mit-punkte-print-weinrot-41601238.html

Není to taková totální šeď jako předtím, ale stejně, schválně si představte, že je v těch šatech běžná mladá žena, která potřebuje něco podle hesla "šaty dělaj' člověka", ne "jsem půvabná, svěží modelka, můžete na mě pověsit cokoli a bude to vypadat dobře". Kolik šatů jako ty vlevo jste viděli v divadle nebo na plesech? Byl to úžasný model, nebo beztvaré áčko, které nesedělo v pase, ani přes prsa? Puntíkované šaty jsou hezké, i když moc odvázaně také nepůsobí (hrozba vzniku modelu "slušná studentka" je vysoká), a červené zachraňuje jen a pouze barva.

H&M, stejný pokus najít elegantní šaty:

Zdroj: http://www.hm.com/cz/product/65123?article=65123-A, http://www.hm.com/cz/product/52034?article=52034-B a http://www.hm.com/cz/product/64022?article=64022-A

Představím si v tom normální ženu, ne štíhlou krásnou modelku, a zase je mi nanic. Ne, vážně: běžte si zkusit některé z nich a pak mi přijďte říct, jak vám to slušelo. Třeba ty pouzdrové uprostřed. Oblékly jste si je, podívaly se do zrcadla a řekly si, že vypadáte úžasně mladě a svěže? Jestli máte dlouhé laní nohy a lícní kosti k zulíbání, tak možná ano...

Dobře, Zara mě jistě zachrání. Jsem mladá žena, soukromě podnikám, jdu na schůzku s klientem a chci vypadat seriózně a zároveň šik a kreativně. Nebo chci pro mě za mě jen tak jít do města a nevypadat jako puberťačka, ale produktivní dospělá žena, ovšem nikoli jako adeptka na brzký důchod.

Ne, nezachránila. Když si představím své průměrné nohy a průměrný obličej s těmito šaty, zmůžu se jen na otrávený úšklebek. To, že mám pas, prsa a boky je mi v takových pytlích jaksi na prdík.

Zdroj: http://www.zara.com/cz/en/sale/woman/dresses/color-block-dress-with-belt-c439505p2366504.html, http://www.zara.com/cz/en/sale/woman/dresses/jacquard-dress-c439505p2032569.html a http://www.zara.com/cz/en/collection-ss15/woman/dresses/side-buttoned-a-line-dress-c358003p2396541.html

Většina jakože elegantních šatů typu, který jsem vám ukázala, postrádá klíčové vlastnosti nutné k tomu, aby nositelce nesebraly mládí a naopak jí dodaly šmrnc. Všimněte si, že:

1) Všechny jsou až ke krku. Tohle nechápu a pokládám to bezmála za hlavního viníka staromladosti nabízených šatů: proč nemají větší výstřihy? Někdo sice velké výstřihy nerad, jenže zakuklené šaty netvoří jen část sortimentu, je jich 95 %. Nechci se nijak nepřístojně odhalovat, ale vrásčitý dekolt ještě schovávat nepotřebuju, díky.

2) Mají totálně nudnou barvu. Světle šedá, tmavě šedá, šedohnědá, hnědošedá, šedobéžová a béžovošedá, sem tam nějaké káro nebo kohoutí stopa. Tmavě modrá, petrolejová nebo bordó už jsou odvaz. Vypadá to, jako by si řetězce schválně najímaly barvoslepé návrháře. Když už mají šaty výraznou barvu, propadají v ostatních bodech.

3) Nejsou originální ani trendy. Tady Zara trochu vyhrává, protože na jejích šatech se dají trendy prvky najít (třeba ty geometrické na předchozí fotce vlevo), ale jinak je všechno zoufale nenápadité a průměrné. Takhle to dopadá, když chcete oslovit co největší cílovou skupinu - musíte všechno zprůměrovat tak, abyste nic neriskovali.

4) Mají divné tvary a proporce. Očividně už to skutečně došlo tak daleko, že výrobci šijí tak, aby šaty vypadaly dobře na propagačních materiálech, a jak se s tím popere zákaznice už je jedno. Podívejme se znovu na geometické šaty ze Zary, které by nebyly tak špatné, kdyby ovšem nebyly rovné. Mají jen symbolické záševky na zádech, zepředu ani na prsou není nic. Jak takové šaty po přeštípnutí páskem vypadají na mírách 92-74-98, což je normální česká konfekční velikost 40, si jistě umíte živě představit (pro zajímavost, čtyřicítka podle Zary je 94-74-102, takže ještě o vlas výraznější tvary).

Stříbrošedé šaty z H&M s ornamenty mají pas málem v podpaží a sukni do půlky stehen. Vypadá to jako šaty na malou holčičku, na mladé modelce se to ještě jakž takž snese a na třicetileté ženě to bude zastydlý trapas. Šaty z Orsay jsou tak zprůměrované, že nemají pro jistotu žádné tvary.

Stručně to shrnu: ty šaty nemají šmrnc a nejsou ani trochu sexy. Sexy ve smyslu ženské a lichotivé, ne "půl zadku a celá prsa venku".

Dočkáme se ještě někdy pěkné a šmrncovní elegantní konfekce, nebo se na ni budeme už chodit dívat jen do muzea?

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Bugatti
4052 příspěvků 19.01.15 12:36

Já bych si ve svém věku z těch šatů dobře vybrala, kdyby ovšem byly o dost delší. Dokonce i když jsem po dlouhé době sehnala šaty, které mi byly těsně pod kolena, po prvním praní se srazily tak, že mám další zbrusu nový model na doma. Modely na ženy 60+ v délce pro mladé dívky… pro koho to šijí?

 
Betynka02
379 příspěvků 19.01.15 14:17

@Bugatti
A šaty na doma se hromadí… ;-)

 
LeDD
5 příspěvků 20.01.15 11:14

Souhlasím, taky nemůžu najít šaty nebo sukni, kterou bych měla pod kolena… Z mého pohledu se vše šije na postavy se 160 cm… a když už jsem takovou sukni našla, vlála mi v pase a přes zadek mi byla užší, takže mi stále lezla nahoru… Tak si taky říkám: pro koho to šijí: )?

 
Cookies
35 příspěvků 20.01.15 11:54

Všechny rádoby pouzdrové sukně v Orsay mám úzké přes zadek a široké v pase. Výrobci asi nepředpokládají, že by někdo mohl mít třeba taky zadek a štíhlý pas. Takže nejlepší pouzdrovku mám se sekáče v kulturáku za 30Kč. Minulý měsíc jsem si pro změnu koupila „moderní“ skládanou sukni do pasu, světě div se s délkou pod kolena, takže v ní nevypadám jako tulipán, nicméně zip je tak krátký, že ji obleču jen přes hlavu, a to taktak, a přes boky ji spodem nenatáhnu.

 
rionka
27 příspěvků 25.01.15 09:52

Trefné a přesné. Tento problém mám samozřejmě i s kalhotami. A to nemluvím o tradičním „cože? 165 cm? to snad není ani výška, běžte domu, slečno“ :D

Příspěvek upraven 25.01.15 v 09:52

 
Réza4  19.01.15 12:39

Ještě bych dodala, že sehnat délku po kolena je nadlidský výkon i při výšce 163 cm…

 
Alterations
533 příspěvků 19.01.15 12:48

Na těch obrázcích se mi vlastně líbí všechny. Ale v obchodech ne. Ani by mne nenapadlo si je jít třeba jen vyzkoušet - no možná ty „pepita“ z první trojice, kdyby byly trochu delší a měly i trochu delší rukávy.

 
dagsit
13 příspěvků 20.01.15 10:50

Délka!!! Nechala bych to výrobcům do kamene tesat. S výškou 174 cm a proporcemi normálně štíhlé ženy (velikost 38/40), s tím mám věčný problém… kolikrát by se mi šaty střihově nebo materiálově líbily, ale v drtivé většině jejich délka končí v půlce stehen. O look „vyrostla jsem ze svých studentských šatů“ vážně nestojím, a ani mini délka se na běžné denní nošení do kanceláře nehodí. Se zaťatými zuby vracím zpět na ramínko :/

 
Andyhana
17 příspěvků 21.01.15 14:49

Že bych sehnala šaty pod kolena při mých 188 cm je sen. Většina šatů má navíc na mě pas někde pod prsy - něco jako ty první z HaM, takže vypadám, jako bych jim odrostla a navíc zvýšený pas ještě opticky prodlužuje…Postavu nemám ideální, takže sehnat šaty na mě je ohromný problém.

Příspěvek upraven 21.01.15 v 14:51

 
jessicaggg
55 příspěvků 19.01.15 12:45

http://www.hm.com/…roduct/86585?…
http://www.hm.com/…roduct/88941?…
http://www.hm.com/…roduct/57348?…
http://www.hm.com/…roduct/88384?…

Když si člověk ty kolekce trošku víc projede, tak JE na výběr…

A přidám ještě pěkné šaty z Reserved
http://reserved.domodi.cz/…tem-6373918/#…

Příspěvek upraven 19.01.15 v 12:54

 
jessicaggg
55 příspěvků 19.01.15 12:49

No a v Zaře opravdu nic není a já osobně neznám nikoho, kdo chodí do Orsay pro stylové věci..

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 13:22

Já nevím, ale já bych si nevybrala. Ty první my připadají dost krátké, na ty druhé musí být perfektní postava, ty 3 jsou krátké a na perfektní postavu a ty 4 jsou to samé. Možná ty šaty z resevd by šli. Navíc šaty na obrázku a ve skutečnosti je ve 100% případů nebe a dudy.

 
jessicaggg
55 příspěvků 19.01.15 14:14

Já jen chci poukázat na to, že mladé holky si vybrat mohou a ne jen z šatů ke krku a v nudné barvě. V šestnácti je ještě většina holek jakž takž hubená a do tanečních, školní ples nebo školní návštěvu divadla jsou ty šaty, které jsem uvedla v pohodě. A ano materiály budou jiné, ale proto si v těchto řetězcích nevybíráme přes internet, ale musíme do daného obchodu dojít pěšky..

 
levandule.K
74 příspěvků 19.01.15 15:14

Máte pravdu, v 16 jsou holky většinou ještě štíhlé, ale podle mě se ty šaty na ples a do divadla nehodí, jsou moc krátké.
Elegantní šaty pro mladou holku/ženu neznamená věk pouze náct, ale i 30 let. Sehnat hezké elegantní šaty do kanceláře je docela makačka, většina věcí vypadá dost usedle a přidají člověku tak 10 let navíc.

 
Oveeec
1368 příspěvků 19.01.15 23:14

Já teda nejsem zastánce zabíjení kreativity a přiměřený extravagance (ok, protimluv) ve jménu slušnosti a přiměřenosti, ale co je moc, to je moc. Tyhle šaty do tanečních v pohodě nejsou. Do kanceláře už vůbec ne. Do baru v poho.

 
smycka
42 příspěvků 20.01.15 02:07

Ale nemyslite si, ze Ada ve svem clanku miri na 16 lete slecny, ze ne? Nebo u nas uz 16 lete holky podnikaji? Mozna jsem ve svych 30+ nejak zaspala dobu… Mela jsem puvodne dojem, ze clanek cili tak nejak na moji vekovou kategorii, ale zrejme uz jsem ve fazi trapneho stareho rodice, ktery se porad mylne domniva, ze je mlady:-)

Příspěvek upraven 20.01.15 v 02:10

 
jessicaggg
55 příspěvků 20.01.15 08:42

Nemyslim, ze „Ada“ vubec vedela na koho cili, v uvodu „amlade holky“, nechcet mi snad rict, ze se ve triceti nazyvaye mladou holkou.. A v prubehu clanku se preorientovala na tricetilete podnikatelky. Ja reagobala na ten uvod…

 
DiaryMoths  20.01.15 11:32

Je si ve třiceti připadám jako mladá. OK asi bych neřekla mladá holka, ale mladá určitě…
Bez ohledu na cílovou skupinu si dovolím tvrdit, že i z nudných šedých šatů je možné s pomocí zajímavých doplňků udělat hezkou a mladistvou kombinaci. Mně se líbí troje šaty, ale obávám se, že by mi nesedly ani jedny.

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 20.01.15 19:05

„Mladá holka“ je podle mě žena cca do třiceti; a i potom je mladá, i když už bych neřekla „holka“. O pojmu „zralá“ začínám uvažovat kolem padesáti a „stará“ tak od 70.

 
jessicaggg
55 příspěvků 22.01.15 10:51

Dedukuji, že za mladou označujte čtyřicetileté ženy, ty se možná můžou cítit mladě, ale mladé už opravdu nejsou. Za mladé považuji ženy, které mohou plodit děti, aniž by si předtím musely nechat udělat genetické testy, jestli jsou ještě v pořádku…
A ok, ty šaty se hodí na čtyřicítky, ale potom nepište sousloví „mladá holka“, pod kterým já vidím holky na gymplu…

 
Amun
888 příspěvků 19.01.15 17:38

Nemůžu si pomoct, jen se podívám na první odkaz a jsou to šaty až ke krku, ačkoli v pěkné barvě. Já si opravdu vybrat nemohu. Šaty s výstřihem je téměř nemožné najít.

 
nrkibrki
15 příspěvků 19.01.15 21:47

No nevím, koukala jsem na Reserved a to je podobný případ, jako šaty z článku výše a navíc dělají i ze superhubené modelky selku.

 
jessicaggg
55 příspěvků 20.01.15 17:10

Jak už jsem napsala, já tyto věci opravdu neřeším a věci z obchodu na mě vypadají dost podobně, jak na fotkách..

 
MadameE
12 příspěvků 21.01.15 18:56

Reaguji na příspěvek jessiky a její tipy: Prosím, které z těch šatů do baru, na studentskou party či jiné setkání s kamarádkami ze školy se hodí pro mladou dospělou zaměstnanou ženu na běžné denní nošení do práce a pod? Třeba ty žluté v „kůži“ kousek pod zadek? Nebo ty černé krajka-holá záda-obepnutý zadek?

Příspěvek upraven 21.01.15 v 18:58

 
jessicaggg
55 příspěvků 22.01.15 10:55

Božeeee :D čtěte moje reakce, než reagujete.. :DDD nehodlám se k tomu už vyjadřovat…

 
jessicaggg
55 příspěvků 22.01.15 11:12

A když už se bavíme o šatech do práce po nebo pod kolena a s výstřihem, tak po pěti minutách hledání lze najít toto.

http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate

a komu nevadí, že šaty nebudou mít výstřih, tak…

http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate

a teď dvoje šaty, které také odpovídají kritériím, ale které nezapadají do mého stylu

http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate
http://www.asos.com/…product.aspx?…. tsrc=Affiliate

Neurážejte mě, že nemám vkus a říkám, že máte nosit do práce ty šaty, které jsem předtím navrhla. Dala jsem tam šaty, které se mi líbily, a které bych, krom těch dlouhých černých krajkových, klidně nosila a slušely by mi. Pokud chcete šaty do práce kvalitního střihu a materiálů, tak se holt budete muset podívat na jiné značky…dražší značky, nemůžete čekat, že v obchodě s šaty do tisícovky se budou prodávat krejčovské skvosty. Takže buď víc vydělávejte, nebo nejezte a makejte na své postavě, ať neřešíte tuky všude, nebo se naučte šít, nebo si nechte ty šaty ušít a nebo se s tím prostě smiřte a berte svět takový jaký je…

 
ibra
19 příspěvků 25.01.15 18:16

Výborně a je někde obchod, kde se dají koupit a vyzkoušet a osahat?

 
jessicaggg
55 příspěvků 26.01.15 15:32

Vám by stejně byly malé.. :DDDDD

 
ibra
19 příspěvků 27.01.15 21:46

Jak jste na to přišla? Hned ty první mají v mé velikosti.

 
ibra
19 příspěvků 27.01.15 21:51

Teď na to koukám dál, vždyť je mají až do velikosti 28. Tak to té poznámce fakt nerozumím. Ale díky.

 
system_error
815 příspěvků 19.01.15 12:50

Ty puntíkaté z Orsaye jsem si zkoušela na jaře v tmavě modré a málem jsem si je koupila, protože mě slušely (ok, 20 už mi není) a byly hrozně příjemný. Jenže jsem byla těhotná a tak nějak se mi nechtělo utrácet za šaty, když bych je pak moc dlouho neunosila.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 12:59

 
Betynka02
379 příspěvků 19.01.15 14:15

@system_error
Já modré mám a mám je moc ráda. Jediný drobný nedostatek: mám je dlouhé do pasu. Tím jak je na PD řasení se to trochu ztrácí a není to tak vidět.. „Bourat“ se mi je nechce. ;-)
Délka ještě „jakštakš“. :-)

 
Morfa
2 příspěvky 20.01.15 11:56

Já jsem si ty puntíkaté koupila v černé s bílými puntíky a protože mám 160 cm, sedly mi krásně, v pase jsou projmuté, což je super, materiál je taky příjemný. Aby nebyly takové usedlé, nosím k nim ještě takový tenčí proplétaný červený pásek a ve stejné barvě lakované červené lodičky s kulatou špičkou a má to docela šmrnc.

 
chioo
265 příspěvků 19.01.15 12:52

Dobrovolně se přiznávám, že šaty z Orsay (na obrázku vpravo) mám a mám je ráda. Když jsem si je kupovala, nebyla jsem hnána touhou být přímo elegantní, ale pořídit si šaty na pracovní jednání, které budou splňovat dress-code pro podobné příležitosti. Takže jsem ráda, že nemají velký výtřih, zářivé barvy (navíc mi myslím šedá vcelku sluší) ani nejsou nějak urputně originální. Šaty, které by odpovídaly tomu popisu, mám taky, ale nosím je na svatby a podobné události, do práce se prostě nehodí. Nejsem zrovna modelka, považuju se spíš za průměr, je mi 30, mám souměrnou postavu (vel.38) a dovoluju si tvrdit, že v těch šatech vypadám dobře, sedí mi, dost se navíc dá dohnat vhodnými doplňky. Takže bych rozhodně netvrdila, že jednoduché šaty neutrálních barev jsou zlo, jen se musí umět nosit a nemůže je mít každá, ale to je tak se vším. Jednu nevýhodu tyhle šaty ale mají - dost se mačkají.

 
ming_xing
1109 příspěvků 19.01.15 12:53

..a to jsme jeste nemluvili o materialech, ze. kdyz uz velikou nahodou clovek najde neco, co aspon jakz-takz tvarove i barevne lze akceptovat, zjisti, ze je to usite z priserneho syntetickeho hadru, ktery se po prvnim vyprani srazi/natahne/zpruh­ledni do ztracena pripadne se macka sam od sebe i na figurine v obchode (co teprv po sezeni nekolik hodin v kuse..). vazne bida!

 
Rita.L
18 příspěvků 19.01.15 12:59

Mně se to líbí i když uznávám že trochu odvazu by to chtělo ale když si představím takové ty šaty jak píšete „zadek venku prsa venku“ tak tohle je určitě mnohem lepší možnost jak vypadat elegantně, navíc třeba ty šaty z hm vlevo se mi docela dost líbí…

 
mattiana
16 příspěvků 19.01.15 13:04

Tak s tímhle článkem se naprosto ztotožňuji! V práci by se mi celkem často hodily hezké elegantní neusedlé šaty, ale zatím jsem neobjevila obchod, kde by je měli :( Něco málo v Marks and Spencer, ale stejně je to nic moc. Takže jsem se dostala do fáze, že si je ušiju, ovšem nabídka látek taky není žádná sláva :( Ale jelikož nejsem žádná návrhářka, tak by se mi stejně hodila nějaká inspirace. Nemáte někdo tip na nějakou zajimavou kolekci?

Příspěvek upraven 19.01.15 v 13:05

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 13:39

Tak zrovna MS mi přijde usedlý až hrůza. Kolekce Atmosphere je materiálově krásná, ale halenky, saka, sukně či šaty mi připadají jako na 50 letou účetní. Loni jsem si tam zkoušela černé společenské kalhoty (vlna, hedvábí a myslím elastan). Vyjímečně měli moji velikost (10) a stejně jsem měla pocit, že nejsou na mladou ženu.

PS moc se omlouvám účetním, bylo to jen přirovnání

Příspěvek upraven 19.01.15 v 15:00

 
HanulkaUH
100 příspěvků 19.01.15 13:15

Článek vystihl mé pocity z posledního, marného bloumání obchody. Nenarazila jsem tedy celkově na nic zajímavého, a co se týká šatů, tak tam už vůbec ne.
Té absence výstřihů jsem si všimla i u triček, halenek a svetříků. Opravdu nepotřebuji výstřih „dobrý den, koz ven“, ale hlubší i když stále decentní výstřih, jsem prostě nenašla. Téměř vše má rovný, lodičkový nebo jen mírně obloukový…nechá­pu to!

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 13:32

Pamatuju doby, kdy jsem bloumala po obchodech a hledala něco s rovným nebo lodičkovým výstřihem. Nesehnala jsem nic. Protože v té době byl moderní V výstřih. Nevyberete si. Buď ber co je a nebo mlč, to je, podle mě, filosofie řetězců.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 13:48

 
Betynka02
379 příspěvků 19.01.15 14:20

@Kapitan Amerika
Třeba na to existuje plánovací kalendář:
A v roce 2015… velké kulaté. ;-)

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 15:01

Kdyby to tak šlo, jeden rok nakoupit trička s jedním výstřihem, další rok s jiným. Jenže ono to nejde, ty trička do dalšího roku nevydrží.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 15:02

 
Robena
1257 příspěvků 19.01.15 21:08

Ano, velky kulovy.

 
sosha  19.01.15 13:30

Mám prostřední šaty z HM, ale ty moje mají áčkovou sukni na kolena. Nosím je do divadla s černým bolerkem, černými a silnými punčochami, k tomu lesklé stříbrné lodičky na vysoké jehle, černé psaníčko a na hrudi velký růžový květ. Jeden z mých oblíbených divadelních outfitů.
Ale jinak musím s článkem bohužel souhlasit. Šaty - i letní na ven- s podmínkami:

rukávy, ne ramínka
délka na kolena, ne pod zadek; áčková sukně
decentní výstřih, ne jeptiška
pěkný vzor / barva
příjemná látka
rozumná cena

sháním už velmi, velmi, velmi, velmi (…) dlouho.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 14:27

 
VeronikK
185 příspěvků 19.01.15 13:37

Myslela jsem si, že jsem divná, když mám problém vypadat elegantně a zároveň mít trochu švih! Jsem učitelka, nechci chodit v džínách, ale zároveň nechci vypadat jako strnulá úřednice… S tímhle se potýkám již řadu let. Dříve mě zachraňovalo mládí a štíhlá postava, ale teď po dětech a s blížící se 40 je to náročnější… Navíc s učitelským platem si nemůžu moc vyskakovat. Trefný článek, a teď co s tím? Veronika

 
may.frayn
919 příspěvků 19.01.15 13:42

Ještě bych přidala další bod, že ty šaty většinou nemají rukávy. Zachraňuje to ta Zara a ty šaty z HM, ale to ostatní jsou jenom jakýsi křidýlka, který mají suplovat rukávy, ale moc se jim to nedaří. Ale nejvíc mě serou ty výstřihy. Já mám sakra velký prsa a potřebuju aspoň nějakej výstřih, jinak vypadám jak ledoborec! PROČ to všechno musí mít tak jeptiškoidní výstřih, ale musí to mít sukni do půlky stehen? To by slušelo nějaké slečně s hubenýma dlouhýma nohama a maximálně dvojkama, ne mně. Proto mám doma akorát samý sukně a žádný šaty.

 
toffee13
108 příspěvků 21.01.15 11:15

Asi jo. Proto mi nabídka sedí. Ale jedna dáma od nás z kanceláře nosí ty prostřední z HM, je velmi hezky ženská a vypadá v tom dobře. Jasně, žádný kreativní odvaz to neni, ale ono se to do kanceláře taky zas tak úplně nehodí.

 
may.frayn
919 příspěvků 21.01.15 13:30

Jo, ty prostřední z HM mají hezkej pouzdrovej střih, kdyby měly aspoň trochu výstřih, tak bych je brala všema deseti. A stejně bych je snesla o něco delší. To si člověk nevybere :-D.

 
Marisol
22 příspěvků 23.01.15 22:03

Asi to bude šetření materiálem a zjednodušení střihu (ta absence rukávů), ale když se nad tím zamyslím - že šaty budou nošené asi hlavně do práce, která se bude konat někde v kanceláři - tak to dává smysl, kanceláře jsou zpravidla přetopené, open space jsou populární (takže na regulaci teploty se musíte domlouvat s dvaceti lidmi), takže možnost odložit rukávovou část (= nějaký svetřík) je vlastně potřebná.

 
lubiky01
21 příspěvků 19.01.15 13:43

Super clanok. s mojou vyshou 173 cm su mi vsetky taketo saty z retazcov kratke, pas mam pod prsiami a plecia su mi uzke - cize nepouzitelne. saty primeranej dlzky pre mna som nasla u angl. znacky Coast

 
may.frayn
919 příspěvků 21.01.15 13:38

Že? A přitom 173 cm není žádná extra výška, sama je mám. Fakt nechápu, na jakou výškovou kategorii to šijou.

 
Irejs
63 příspěvků 26.01.15 17:09

@may.frayn To totiz nebude vyskou, ale prave tymi krivkami. Ja mam 176 cm, najdem saty aj po kolena a pas mi sedi vacsinou tam, kde ma. Mam ale taku tu kvazi modelkovsku postavu, ziadne prsia, pas a boky iba trochu.

 
blacken
2320 příspěvků 19.01.15 13:50

Nevím, nezdají se mi ty šaty špatné (krom těch modrých). Pokud to mají být elegantní šaty do společnosti, tak se mi nezdá, že by měly hýřit barvami. A dost pochybuji, že to, že nositelka nebude mít šmrnc, bude vina těch šatů. Ono doufat, že si zázračně obleču šaty a najednou budu krásná a moje postava se změní k nepoznání je trochu mimo mísu. Navíc krámy jsou celkem plné i dalších šatů. Jediné, které mi připadají babské jsou ty nové z HM:
http://www.hm.com/…roduct/65545?…
http://www.hm.com/…roduct/87887?…
http://www.hm.com/…roduct/89346?…
 http://www.hm.com/…roduct/89016?…

 
levandule.K
74 příspěvků 19.01.15 15:35

Teda ty šaty jsou úplně strašné. Očividně pekelnost nabízených modelů nemá dno…

 
motorová pila
110 příspěvků 19.01.15 21:27

Zdá se mi, že HM vybrakovalo popelnici, kam jsme loni s babičkou naházely její staré šaty, které už nechtěla ani ona nosit…

 
Dragowlin
262 příspěvků 19.01.15 16:21

@blacken ježkovyvoči…

 
andiedvorakova
331 příspěvků 19.01.15 17:39

Tak tyhle šaty můžou vypadat zajímavě jen na jediném místě: na titulce časáku. Vezmete nějakou záhadně působící vychrtlou Asiatku, navléknete jí tyhle šaty, přes to nějaký svetr, dvacet šál, zacucháte vlasy a máte parádní stylovou titulku XD

Zdá se, že výrobci poněkud zapomínají, že něco by skutečně mělo zůstat jen na titulkách. A že šijí oděvy pro běžné nošení, ne pro jedno použití před foťákem.

 
Nyxx
512 příspěvků 19.01.15 20:24

@blacken Skoro mi to přijde jako pokus, co všechno jsou lidi ochotni si koupit, pokud to bude mít značku H&M.

 
zuzulique
290 příspěvků 20.01.15 09:46

A mne sa napr. páčia tieto - strihom:
http://www.hm.com/…roduct/52046?…
ale v skutočnosti vyzerajú dosť zle a tá látka ani nehovorím…

 
toffee13
108 příspěvků 21.01.15 11:18

To je ovšem teprve čirá hrůza. To nesluší ani těm modelkám.

 
kloe
71 příspěvků 19.01.15 13:58

Uplne ale uplne s vami suhlasim! je to presne tak ako ste napisala.

 
přes-dívka
105 příspěvků 19.01.15 14:14

Mně by stačilo, aby šaty měly rukávy a byly těsně pod kolena (170 cm). Další podmínky už nemá cenu přidávat, protože ani ty dvě skoro žádné šaty z konfekce zároveň nesplní…

(Pak bych ještě ráda výstřih a silnější materiál, ne polyester…)

 
zuzulique
290 příspěvků 20.01.15 09:49

Moja reč! také potrebujem :-)

 
MP scully  19.01.15 14:18

Presne tak! A co hur, stejny typ satu (bez vystrihu, az ke krku, zato proklate kratke) se pomalu ale jiste vkrádá i mezi plesove a spolecenske. Shanela jsem letos saty jak na ples, tak na mene formalni akce (typu vesnicka tacovacka nebo diskoples) a byl to boj a velka bida, jednoduche, lichotive splyvave s vystrihem do V jsem nenasla ani jedny (!), a ze jsem zkousela i beznou konfekci i krejcovsky salon. Mam bohuzel typicky ceskou postavu, slusna prsa, definovany pas, siroke boky, 160 cm na vysku, takze ani jedny z satu ve clanku mi nelichoti. Opravdu jedine objednavat pres internet, nic jineho me nenapada :((

 
anarch
256 příspěvků 19.01.15 14:50

@MP scully Nepochopila jsem ještě, proč je takové obrovské množství šatů bez výstřihu. A to i takových, které jinak střihově počítají s nějakou obdařenější postavou. Viděla jsem mraky šatů, které se mi líbily, ale všechny ke krku, tak to pardon, vypadala bych v tom jak bitevní loď…

 
Lenka M.  20.01.15 09:21

Plus človeku predný lem sukne vylezie aspoň o 10-15 čísel vyššie než zadný kedže na prsia tam nieje žiadne tvarovanie a v polovičke chrbta sa po chvílke nosenia urobia varhánky :/ Zatiaľ som obehla len pár obchodov a dúfala, že inde to bude so strihom šiat lepšie a vidím, že asi nie..uf..

 
MP scully  26.01.15 23:31

Ja treba nemam prsa nejake zavratne velikosti, normalni trojky, ale vzhledem k male vysce postavy bojuji s dvema extremy - bud mi saty sedi pres hrudnik, ale odstavaji pres bricho a boky, nebo mi naopak sedi v pase, ale muzu si je obleknout jen za predpokladu, ze se nebudu vubec ohybat a skoro nedycham (coz se pro tanec zrovna uplne nehodi). A ani uplet vzdycky nepomuze - jedny pekne upletove, z hezke, cervene latky jsem si koupila (ty odvaznejsi, na mene formalni akce) a az doma u zrcadla jsem zjistila, ze se mi nad dekoltem tvori takove to „druhe poprsi“, proste ze se az prilis zarezavaji. Pritom prsa mam pevna, klidne vyrazim i bez podprsenky, aniz by mi prsa visela k pasu. Vubec si nedokazu predstavit shanet saty na nekoho, kdo ma petky a pritom velikost 38 a pod jakekoliv saty musi nosit podprsenku, to musi byt uplne nemozne, takove najit…

A pritom si nemyslim, ze zrovna u nas v CR je to neobvykly typ postavy, spis naopak.

Příspěvek upraven 26.01.15 v 23:32

 
Brunhilde  19.01.15 14:19

Co Tatuum a Promod? V Tatuumu mě zachránili několkrát a v Promod se taky občas zadaří.
S Pietro Filipi se raději nebudu vnucovat, přecijen šaty za 4-5 tis. už nejsou moc „atraktivní“, ale tam se dá docela vybrat. Teda já bych si vybrala.
Teda já bych vybírala, až by se ze mne kouřilo…no nic.

 
toffee13
108 příspěvků 21.01.15 11:22

Tatuum mám ráda (mám odtamtud například světle hnědý, projmutý a TEPLÝ kabát, i když to je teď trochu mimo mísu), možná tam na šaty mrknu. Pietro Filipi je super, ale to mohu krást jen své matce - sama na to nemám:)
V Promodu jsem nakupovala dřív - připadalo mi, že tam mají šaty přesně pro mě. V době, kdy jsem měla prsa a byla jsem silnější - přesně všechno hezky sedlo. Pak jsem ale zjistila, že mi nevyhovují materiály - připadá mi všechno dost tenké a trhavé. Navíc teď už jsem na velké výstřihy moc hubená - ale třeba tam taky přešli na „jeptiškovské“ výstřihy :(

 
benyka
4238 příspěvků 19.01.15 14:22

Tak tohle je fakt trefa do černého. Zrovna dneska jsem si zkoušela dvoje „elegantní šaty“ v P&C. Vybírám tak, že se dívám dolů a vytahuji ty nejdelší. Obojí byly černé, svisle členěné, s rukávy (což jsem chtěla), jedny byly úzké a měly na bocích vzorované vsadky, druhé měly mírně rozšířenou sukni. Obojí byly i tak krátké a neměly ani za mák šmrnc. (Moje máti by v osmdesáti řekla, že na to je ještě mladá.) Ostatní byly horší i na věšáku: předpotopní střihy se „zavinovacím efektem“ + děsné potisky.

 
janekx
2 příspěvky 19.01.15 14:26

Saty z polyesteru, polyesteru a elastanu nebo polyesteru a viskozy z retezcu, za litr, si proste nekoupim. Takze jsem skoncila v Pietro Filipi, ve vyprodeji si koupila saty z vlny a ikdyz jsem k sobe velmi kriticka, tak na me vypadaji lip nez na stihlunke modelce z katalogu.

 
cameira
19 příspěvků 19.01.15 16:57

Já si většinou počíhám na šaty v pietro-filipi, sice i tak jsou pro mě ceny na horní hranici toho, co jsem ochotná dát, ale zase mi sluší, vydrží a cítím se v nich dobře. v PF mi tragické připadají jejich modelky - podle obrázků z eshopu bych si tam nevybrala nic. už několikrát jsem si donesla domů krásné lichotivé šaty (jsem typická slovanská postava - vel. 38, výrazná prsa, širší boky) a v jejich e-shopu jsem pak nevěřícně zírala na fotku beztvarého hadru.

 
vendulael
2154 příspěvků 21.01.15 11:55

Tak to máte naprostou pravdu, nafocené to mají většinou strašně a tak bych si podle webových stránek většinou nic nevybrala. Ve skutečnosti ty věci pak vypadají dobře a hlavně to nejsou hadry na jedno použití.

 
chioo
265 příspěvků 19.01.15 14:26

Jak to tu tak vidím, tak mám pocit, že problém není v těchto uvedených šatech, ale spíš v tom, že sortiment se v obchodech se od sebe moc neliší (což může být dáno tím, že většina běžných řetězců beztak šije v téže továrně v Číně nebo Bangladéši). Takže pokud se zrovna trefíte, že vám to sedí, jste v pohodě. Pokud máte postavu, které to nesedí, máte naopak problém cokoli sehnat. Ale to je obecný problém a ne jen problém těhle „kancelářských modelů“.

 
MorusRubra
455 příspěvků 19.01.15 14:33

@may.frayn Přesně, většina mých elegantnějších outfitů se skládá z nějakého zavinovacího topu (objednávám z britských eshopů) a sukně nebo kalhot. Šaty, ve kterých nevypadám jako machna nebo diblík, aby u nás jeden pohledal.

 
Christelle
26 příspěvků 19.01.15 14:38

Tak pod tento článek se můžu jen podepsat. Zrovna včera jsem byla poohlédnout se po nějakých šatech, samozřejmě neúspěšně. Většina šatů bez výstřihu, šedé nebo černé barvy a končící v půlce stehen. Když si chci pořídit opravdu hezké šaty, abych ve 20 nevypadala na 40, shání se mi hodně těžko, nehledě na to, že modelkovské míry opravdu nevlastním. A když už šaty s dobrým střihem seženu, což je opravdu málokdy, musím se spokojit právě s těmi fádními barvami, což je mi docela líto, protože výraznější barvy bych uvítala. Chce to prostě hledat a hledat a zkoušet a hlavně mít trpělivost.

 
DRW
1240 příspěvků 19.01.15 14:42

Pekne shrnuti soucasneho stavu.ze v obchodech neni z ceho vybirat je dlouhodoba zalezitost a jde to cim dal tim vic z kopce. Navic nakupovat v o neco drazsich obchodech je pro vetsinu neprijatelne, ale i ony se zhorsily napr. muj oblibeny Pietro Filipi, kde jsem si pred par lety par kousku koupila a ted chodim jen okukovat, ale nic nevyberu. Stejne i Steilman. Ja si nechavam sit.

ALe co me zarazi nejvic, je, ze divka ci mlada zena, nejlepe stihla se shledne v nejakych satech, ale jeji velikost je napr. 34/36 a ona si tuto velikost koupi a pak ma pas tesne pod prsy, delku tesne pod zadek, takze to v lepsim pripade doplni leginami. Des bes.

A jeste horsi je, ze zeny nestandardnich rozmeru a tim bohuzel mohu zahrnout i sebe pri vysce 155 vel. 42 a klasicke presypacky, tak koupit neco pricetneho a nejenom z upletu, tak ani omylem, ale problem maji i ty s malymi velikostmi, a pak zeny s velikosti vetsi nez 42. Pak se divime, ze nosi, co nosi.

Strihove a materialove se dnesni saty nedaji uz vubec hodnotit, proste v Asii umi jen zakladni strih bez zasevku, prece to musi byt rychle a levne, premyslet, jak udelat kvalitni strih a pak to precizne sesit je prece jenom umeni. Tohle sicka s 2hodinovym zaucenim neudela. A usit pekny vystrih taky neni zrovna jednoduche.

Reseni by mozna i bylo, ale chtelo byt to cas a nebyt line, tj. naucit se sit. Nebo hledat dobre svadleny, pomoct tem zacinajicim dobre minenou kritikou a prinutit je, at siji podle naseho prani a v nejlepsi kvalite. A povzdech, ze nejsou pekne latky na trhu, tak jsou jen clovek musi zatim hledat. Posledni moznost je nejvic nerealna a to je nenakupovat kazdou chvili neco noveho a zkusit investovat do kvalitnich basic kousku aspon pro zacatek.

 
linda21
68 příspěvků 19.01.15 14:52

V článku popisované problémy jsou důvodem, proč jsem začala chodit ke švadleně. Kupodivu věci šité na míru nejsou dražší než v obchodech (okres Trutnov - nevím jak větší města) a jsou přesně podle mého vkusu…

 
DRW
1240 příspěvků 19.01.15 15:21

Souhlasim, nejsou drazsi, protoze kdyz kupuju tvid jako latku je to opravdu vlneny tvid, a kdyz si kupuju neco, co vypada jako tvid, tak je to umelotina s primesi vlny cca 5% max.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 17:59

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 19.01.15 14:55

Asi jsem stará-mladá. Pouzdrovky jsem sice sehnala v jiných obchodech, takže byly o něco delší, ale jinak v tom nevidím problém. Navíc s velikostí 99 cm přes hrudník se mi může o jinak padnoucí německé velikosti 40 leda zdát. V obchodech typu Orsay musím sahat nesmyslně po velikostech 42-44. Pravda, že jsou pak delší, ale jejich číslování je mi záhadou. Co je v Camaieu 40, to je v Orsay aj. i 44 (což je podle nich asi velikost mamut, a tu neprodávají). Pak ať se mi někdo diví, že nakupování oblečení z duše nenávidím.

 
Lucienka_M
216 příspěvků 19.01.15 15:17

Mně se ty šaty na obrázku líbí… ovšem 40 mi už dávno minula, takže dá se říci, že by vyhovovaly mému konzervativnímu vkusu.
Ale vzhledem ke své postavě (vel. 42) bych se asi v žádných šatech nechtěla vidět v reálu…vlastně jsem se viděla v něčem podobném jakou jsou ty šedivé šaty vlevo z HM a to bylo dílo, vůbec nevím jaké postavě tento typ sluší, asi hodně štíhlé.
Potom nechápu, proč ve větších dámských velikostech 42 a větších šijí sukně do půlky stehen - většina, co tuto velikost má, nemá krásné nohy, které by mohla ukazovat. Na jaké postavy šijí pouzdrové šaty je mi leta záhadou. Obvykle pokud jsou mi v pase a přes boky, tak je nezapnu přes záda, pokud je zapnu, tak na mě visí jako pytel.
Osobně kupuji šaty v M&S, taky mi byly i z Nextu.

 
MP Vladenka
1291 příspěvků 19.01.15 16:56

M&S mi taky sedne nejvíc. Na rozdíl od jiných řetězců čísla poměrně odpovídají :-) Kamarádka je dojemná - pravidelně mi posílá tipy, co úžasného koupila v Calzedonia. Nemůžu se ubránit přesvědčení, že ta značka šije pouze na dívky do 17 let a minipostavy.

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 21:17

U Calzedonie kupuju jen punčochy a punčocháče, ale vím že vel 4 mi vždy padne. V zimě seženu světlé odstíny v létě tmavší. Co se týká plavek a pod tak s tím zkušenosti nemám. Ohledně punčoch a punčocháčů si nestěžuju.

 
Cibul30
4 příspěvky 19.01.15 15:01

Zrovna minulý týden jsem se rozhodla, že se vydám do obchodního centra a zkusím najít jednoduché, ale zároveň i elegantní šaty, třeba i na ples… Po hodině a půl jsem odcházela domů v naprosté depresi :-( Nakonec jsem si koupila přesně takové šaty jaké jsem hledala… u vietnamců :-( kam to spěje? Ale těch hadrů a toho množství, vždyť to jsou haldy a haldy oblečení co je v těch obchodech… :-/

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 21:30

O tomhle psala Ada krásný a výstižný článek a v jedné diskuzi se tu vyskytuje překlad článku ze španělského magazínu, všechno se to točí kolem množství, cemy a kvality současného oblečení. Měla jsem to štěstí, že jsem zdědila nějaké kusy z babičina šatníku. Dnes už mi jsou dávno malé. Ale v 15 jsem nosila hedvábné halenky a šaty, saka z přehlídek, komplety z kvalitních látek. Po babičce mi zbylo akorát pár hedvábných šátků a 2 kožené kabelky.

 
verulenka
3324 příspěvků 19.01.15 15:05

@jessicaggg Já jsme si v H/M zkoušela tyto šaty a asi mám divnou postavu, protože ve vel.36 jsem se nemohla nadechnout a o číslo větší mi odstávaly kolem krku a v průramcích. Takže na ramínku mě docela zaujaly, ale v reálu bohužel nesplnily očekávání, což samozřejmě nemusí být vždy jen chyba oděvu, bohužel.

 
DRW
1240 příspěvků 19.01.15 15:24

Asi to siji s nejakym koeficientem prime umery, tj. ze vsechny delky a sirky vynasobi, strihnou a sesiji, ale klasicke strihy takto nefunguji

 
g.kala
399 příspěvků 19.01.15 15:08

Ada to vystihla přesně. Pokud nešijete nebo neobjednáváte online v „šatových“ obchodech typu Lady V London (o kterých my pekelnice naštěstí víme:), výběr není velký. A mainstream do nás tlačí horem dolem dva extrémy: buď atraktivitu a ženskost úmyslně potlačující modely depresivních barev a nelichotících střihů (někdy i na vyhublých, mračících hrbících se a make-upem cíleně „zohyzděných“ modelkách, nebo naopak úlety, kde je ženskost dohnaná až do karikatury - odhalená prsa, zadky, všechno,.. plastikové napodobeniny Barbie, Kim Kardashian apod. Zvláštní!

 
Esmee
4376 příspěvků 19.01.15 15:33

Já už jsem to vzdala. Nejvíce mě se… ty výstřihy ke krku, kdokoliv, kdo má prsa větší jak C v tom bude vypadat jako tank, není to hezké, sluší to jen subtilním postavám, tak proč je toho v obchodech 99%? To se člověk může rozčilovat pořád, musím se modlit, aby mi s tím šitím moje skvělá švadlena nesekla.

 
Lolula
88 příspěvků 19.01.15 15:35
Šaty pod kolena

Šaty po nebo pod kolena na svoji kyprou hruškoidní postavu (velikost 42 až 44, výška cca 170 cm) nakupuju v anglických nebo polských e-shopech (F&F, House of Fraser, Roman Original, polský napr. Grey Wolf, Reserved)

Taky nechápu proč je v českých obchodech všechno tak krátké. Viním z toho výrobce, kteří chtějí ušetřit za materiál. Ono takových 20 cm délky navíc se při výrobě šatů v řádech tisíců asi někde projeví :(

 
Jillian
30 příspěvků 19.01.15 15:57

Problém těchto šatů je v tom, že jsou šité na mladé štíhlé holky s dlouhýma nohama a prsama maximálně B. Na těch vypadá model s krátkou sukní a límcem ke krku celkem dobře.

Jakmile si ale tohle na sebe vezme někdo jiný (starší/rozměr­nější/silné nohy/větší prsa), bude v tom vypadat hrozně. Všechny šaty mají stejně pitomý, uniformní střih, takže nejsou žádné varianty pro jiné typy postav. Já osobně bych uvítala třeba šaty se sukní po kolena (nikoli do půli stehen), zabraným pasem a trošku větším výstřihem. Postavu nemám zlou - když se dobře oblékne, dají se z toho vykouzlit celkem přijatelné přesýpací hodiny - ale kdybych si na sebe vzala tohle, udělá to ze mně tlustou, neforemnou krabici s macatými stehny. A určitě bych nebyla jediná.

Uvítala bych v obchodech trošku větší nabídku střihů, tak aby se mohl obléct skoro každý a ne jen jeden typ postavy. Snad se to časem zlepší.

 
Ascari
315 příspěvků 21.01.15 10:05

Můžete mě poučit, v čem že to je „problém“? Prostě jsou to šaty pro tu cílovku. Prostě ty šaty vypadají dobře na hezčích slečnách, které nemají problematické partie. To přece neznamená, že by to byl problém nebo že by se neměly vyrábět.

 
AnaKarenina
450 příspěvků 21.01.15 13:13

@Ascari,

problém je v tom, že se jaksi nevyrábí nic jiného. Ona totiž ta Vámi popsaná cílovka je docela úzká (rozhodně mnohonásobně převyšuje cílovku) a soudě dle mnoha komentářů pak mnoho žen tato nabídka míjí. Nejde o to, že by se tento typ šatů měl přestat vyrábět, ale o to, že bychom přivítali pestřejší nabídku. Navíc třeba já bych si je se svou postavou dovolit mohla, jsem hubená a malá, ale mně se prostě nelíbí. Je to všechno na jedno brdo, zavání to stádovitostí a navíc je to pro mě zase mimo barevně. Nejsem tlumený typ a ve všem co má takové nenápadné a tlumnený barvy vypadám jako mrtvola. Nepotřebuju zářít na dálku jak maják, ale najít hezkou středně tmavou a čistou barvu je nadlidský úkol. Upřimně by mě zajímalo, kdo je přesně ta cílovka. Asi někdo, kdo má pocit, že stádovitost je zárukou toho, že je in, protože se to ted tak nosí. Někdo, kdo rezignoval na kvalitu materiálu nebo ji neumí rozeznat. Někdo, kdo je velmi tlumený typ nebo nezná ani základy barevné typologie a toho, co mu sluší. Upřímně ani ty holky z obrázku v těch šatech nezáří.
Já osobně jsem MP moc vděčná za link na ladyvlondon, protože to je můj šatový záchranář. Pokud se zrovna povede vyrobit látka, ve které by naopak člověk nezářil jako papoušek Arara ( U nich je to s barvami prostě opačný extrém)

Příspěvek upraven 21.01.15 v 13:16

 
Veroniq
264 příspěvků 19.01.15 16:19

Je to pořád stejně. Když se podívám na fotku z promocí (červen 2013), mám na ní já i mé 2 kamarádky šaty nad kolena s lodičkovým výstřihem, s rukávy do půl paže nebo tříčtvrtečními, v barvách petrolejové, ultramarínové a černé. Nebyl v tom žádný záměr, prostě jsme braly, co bylo. Na obhajobách, kde jsme se sešli v jiné sestavě, to nebylo obecně o nic lepší - nejčastěji pouzdrovky nad kolena s výstřihy, které hlásaly, že existují jen proto, aby bylo kudy prostrčit hlavu, hlavně v šedé a černé. Teď v červnu mě čekají další promoce a nic lepšího jsem zatím nesehnala…

 
Dragowlin
262 příspěvků 19.01.15 16:30

Ha! Konečně to zas někdo po dlouhé době napsal. Přestože jsem mladá, ráda nosím krátké šaty i sukně, tak potřebuji i elegantní šaty na schůzky, pohovory či zkoušky. Marně hledám cokoliv z příjemného materiálu, s nějakým střihem, šmrncovní (ale i moje prababička chtěla být šmrncovní a do svých 92 nosila krásné věci),… Ne. Prostě ne. Přestože mám vysoce konfekční postavu tak je to nesehnatelné. A to jsem chtěla dokonce v těch obchodech po Vánocích něco utratit.

Všechno polyester, krátké, bez střihu. Ale zas člověk daleko méně času tráví v kabince, když to jen chytne na ramínku a jak je to z hnusnýho materiálu, tak to ani nemusí zkoušet - výhoda! Obchody na nás tak myslí…

V Orsay jsem viděla pár šatů s krásnými potisky i materiálu, ale tak nějak bez střihu… A jinde? Bída. Jak já se těším až se mi opraví šicí stroj…

Příspěvek upraven 19.01.15 v 16:31

 
kikulienka19
182 příspěvků 19.01.15 16:25

@blacken
Uff, na tie odkazy som nemala klikať.

 
blond Arwen
145 příspěvků 19.01.15 16:40

@blacken Teda, něco taaak ošklivého jsem už dlouho neviděla. Myslela jsem, že ty třetí nemůže nic překonat, ale čtvrté to možná zvládly, ještě o tom popřemýšlím. Jsem opravdu zvědavá, jestli v nich nějakou ženu někdy potkám.

 
Moir
1806 příspěvků 19.01.15 16:50

Hnědočervené puntíkaté šaty mám a zcela stejné i modré. Střih je hodně slušivý pro tzv. slovanskou postavu, kupodivu červené šaty zcela stejného střihu sedí prostě divně v oblasti prsou, kde se tvoří taková bublina, tak jsem je nechala v krámě, byť byly se slevou. Pravda, nemusely by být tolik ke krku, ale pěkné jsou a mají jednu přednost - nejsou černé či šedé, což je docela vzácnost u šatů, které nejsou letní.
A mají tedy jednu nevýhodu - podšívku z naprosto děsného neprodyšného materiálu.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 16:53

 
andiedvorakova
331 příspěvků 19.01.15 17:26

Já myslím, že jsou situace, kdy člověk vyloženě uvítá takovéhle nudné šaty. Ne vždycky člověk chce zářit. Někdy je zkrátka lepší výstřih vynechat a nezářit. Třeba na zkouškách, státnicích, pohřbech, k soudu… Zkrátka tam, kam musíme přijít slušně oblečeni, ale kde je nějaká módní nadstavba spíš rozpačitá, protože u zkoušek to může působit, že se snažíte okouzlit výstřihem, pohřeb je zase smuteční událost a nepřijde mi úplně ohleduplné vypadat, jako že jsem víc myslela na outfit, než na zemřelého, ani k soudu člověk obvykle nechodí dělat dojem, že jeho největší starostí jsou šaty…

Ale je pravda, že pak jsou zase situace, třeba návštěva plesu, divadla nebo svatby, kdy je škoda mít na sobě takové nudné šaty. A pokud se žádné nedají sehnat (a já myslím, že přes internet určitě dají), pak si člověk vždycky může vybrat střih, barvu a látku podle svého a nechat si je ušít. Takových šatů přece člověk nepotřebuje plnou skříň, takže to jedno ušití by se mělo dát finančně zvládnout.

Já jsem pro ty jedny nudné šaty v tmavé barvě mít. Vypadat jednou za uherák o pět let starší určitě není žádná tragédie. Což ale neznamená, že jsem nadšená, když v obchodě nic než tyhle nudné šaty nenajdu. Možná to ale většině žen u nás vyhovuje, nakonec nenápadnost je tu dost vítaná…

 
vias
447 příspěvků 20.01.15 21:03

Ale mně by nevadila ta barva a střih, kdyby byly delší. Jenže když jsou všechny ty šaty takhle krátké, už to nejsou formální šaty, nicméně na party se taky nehodí, protože jsou moc usedlé. V momentě, kdy si v kterýchkoliv z výše uvedených šedých šatů sednu (a šedá mi sluší, takže s ní nemám takový problém), tak mi při mých 170 cm a silnějších bocích a pozadí vyjedou tak, že zakrývají pouze to nejnutnější. Nehodí se prostě pro žádnou příležitost a sehnat něco na ty příležitosti, co popisujete v horním odstavci, je nadlidský úkol.

 
emvi
7 příspěvků 03.02.15 13:13
krátké šaty

Dřív mi krátké šaty nevadily ani pro formálnější příležitosti, nohy jsem měla vžycky hezké a mohla jsem si to dovolit(když si vzpomenu, v čem jsem šla obhajovat grant ve čtvrtém měsíci těhotenství - už jsem nic nedopla, tak jsem si v galanterii koupila 60 cm takové té syntetické smaragdově zelené úpletoviny v rouře, co se používá na pružné okraje, do pasu navlékla gumu a k tomu o dvě čísla větší krémovou košilovou halenu se vzorem od Vietnamců a taky jsem to přežila). Po porodu už jsem se do rozměrů twiggy nevrátila, tak krátké šaty teď řeším tak, že je nosím ke skiny kalhotám (s nohama to není pořád nejhorší, problém jsou pneu kolem pasu, takže krátké áčkové šaty namísto tuniky jsou přesně to, co mi vyhovuje, zvlášť v zimě.)

 
JarkaJ
285 příspěvků 19.01.15 17:30

@jessicaggg Ale Vámi vybrané šaty jsou společenské, krajkové, lesklé a krátké, ale myslím, že Ada měla na mysli elegantní šaty pro mladé třeba na denní nošení do práce, kde se to vyžaduje. A to z Vašich ukázek nejsou ani jedny.

 
JarkaJ
285 příspěvků 19.01.15 17:39

@cameira Už i v PF se opakují, šaty většinou pouzdrové v délce těsně nad kolena a sukně úzké v téže délce. Můj muž nesnáší délku sukní těsně nad kolena (mně by nevadila), také Vám ostatním přijde nějak neslušivá? (tedy za předpokladu, že nohy jsou dobré).

 
andiedvorakova
331 příspěvků 19.01.15 19:32

Vůbec ne. Pokud nemá dotyčná ošklivá kolena, pak mi přijde naprosto v pořádku. Pokud se vám líbí, noste ji. Není přece nutné vynechat něco, co vám se třeba líbí, jen kvůli názoru manžela. On na vaše odívání může mít samozřejmě jakýkoliv názor chce, ale co budete nosit, to si rozhodujete sama. Alespoň ve zdravém vztahu tedy ano. Takže jestli chcete nosit sukně a šaty nad kolena, směle do toho! :)

 
vážný_zájem
113 příspěvků 20.01.15 10:33

Naopak, sukně nad kolena lichotí. Kolena bývají poměrně úzkou částí nohy, vysportovaná lýtky vypadají v prodloužené sukni jako špalíky.

 
Fatabuna
148 příspěvků 19.01.15 18:09

@Betynka02

Chtěla jste asi napsat: A v roce 2015… velký kulový. To by odpovídalo :-)

 
Betynka02
379 příspěvků 22.01.15 09:23

@Fatabuna
Nechtěla, ale asi to tak dopadne. ;-)

 
aailyyn
807 příspěvků 19.01.15 18:10

Tak nevím, mně v tom i ty modelky připadají jako studentky katolické školy. Když to navíc na sebe navleče někdo, kdo nemá zcela rovnou, vytáhlou a vysokou postavu, neštěstí v podobě různě se kroutícího a nesedícího hadru je na světě. (Pokud to na sebe vůbec navleče.)

 
Irejs
63 příspěvků 19.01.15 18:48

V takychto chvilach som rada, ze nemam ani prsia ani boky ani zadok :D

 
minimiš
32 příspěvků 19.01.15 19:08

Tak v tomhle ohledu já nestrádám, objednávám si šaty z lady vintage london, které jsou sexy, ženské, využitelné pro spoustu příležitostí počínaje nákupem a maturitním plesem v okresním měřítku konče. jako učitelka je unosím do práce, k maturitám, na zmiňované plesy i na pocházky po městě…

Příspěvek upraven 19.01.15 v 19:09

 
Ančojc
19 příspěvků 19.01.15 19:16

Děkuji za článek, dle mě trefa do černého!
Na tenhle problém jsem narazila již loni, když jsem sháněla kratší šaty na ples, kde nechci být za hlavní hvězdu, ale chci, aby mi to slušelo. Domnívala jsem se, že je to pouze můj problém, že ve všem vypadám divně, anebo že neumím hledat. Měla jsem pocit, že všude jsou šaty styl sekretářka, hodící se tak maximálně někam do kanceláře. Potkávám přeci i spoustu lidí, kterým to sluší. Kde tedy nakupovat, aniž by se člověk zruinoval, žije - li navíc v periferii typu Karlovarský kraj a nemá moc času na výlety?

 
Veronika Barchen  19.01.15 19:47

Tento fenomém pozorujem tiež pár rokov a obávam sa, že tento druh šiat na mňa v obchodoch pekne počká než do nich „zostarnem“. Ach jaj… V mojom šatníku mám len tri pouzdrovky a všetky odpovedajú Adinmu popisu. Prvé kárované sú značky Comma ale aspoň sedia, pás je tam, kde má byť, dĺžka odpovedá náplni práce a ten výstrih, ktorý sa pekne riasi, je zaujímavý. Druhé šaty sú M&S a tiež sedia na páse a mám ich kúsok nad kolená a ten výstrih je tiež zaujímavý-hranatý, pretože si pod ne môžem dať halenku alebo košeľu. A tretie sú Peek and Cloppenburg a opasok mám vyššie než na páse a sú dosť krátke. A výstup? Môžem byť štíhla ale som vysoká a mám dlhé nohy, takže všetky podobné šaty z našich konfekcií sú mi krátke, pás mám niekde na prsiach, poprípade ich vôbec nedostanem cez hlavu.

 
RenataRen
466 příspěvků 19.01.15 19:53

Add šedá - dnes jsem viděla v metru slečnu cca 23 let, hezká, štíhlá vyšší postava, pěkný obličej, ale šedý kabát pod kolena, jakésy retro botky na podpatku, vlasy stažené do copu a velmi zvláštně namalovaný obličej - ne moc, ne vulgárně, ale tak nějak uměle. Líčení v tmavších tónech, které potlačovalo charakteristické rysy, takže ta dívka působila dojmem neživé panenky. K tomu ten šedivý kabát, staromódně vyhlížející boty - moje první asociace byla - stará panna, i když ta slečna bylo mnohem mladší než já a objektivně velmi hezká. Ale tak nějak utažená, moc urputně se snažila být za dámu, až se ta mladá hezká dívka ztratila…

A k šatům, já s mými 180 cm a konfekční velikostí 42 až 44 (ono to sice na vysoké postavě není totéž jako na menší, ale stejně) v nich vypadám směšně - asi jako bych ukradla šatky své desetileté neteři.

 
zuzulique
290 příspěvků 20.01.15 09:42

A ja som si tú slečnu okamžite predstavila a príde mi neskutočne štýlová, som nudná? :-D

 
April Twelve
85 příspěvků 19.01.15 20:02

@jessicaggg
Problém je v tom, že naživo ty šaty vypadají asi o dvě stě procent hůř.

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 20:59

Zrovna nedávno jsem byla v Orsay a prodavačka se mě ptala co hledám, tak jsem ji popravdě odpověděla, že se mi nic nelíbí. Líbilo se mi jedno sako, mátově zelené, nevím proč, ale po hezkém kousku v mátově zelené toužím. Bylo ušité z teplákoviny, fuj. Ostatní sáčka na mě působila tak nijak, prostě nelákala mě abych si je vyzkoušela. Přitom když jsem v sekáči objevila sako Massimo Dutti, a přestože bylo trochu pomuchlané a potřebovalo vyčistit, byla jsem celá cacná si ho vyzkoušet a hrdě ho nesla domů. Nevím jestli to je jen mou postavou, ale kalhoty z řetězců mi prostě sedí málokdy. Vždy mi mezi nohama tvoří takovou bouli, jako kdyby tam mělo být něco co tam není a nikdy nebude. Tak si říkám, být švadlena musí být zlatý důl, protože žena, která se chce hezky oblékat musí šít na zakázku. Apropo, už to tu bylo několikrát zmíněno, ale ptám se Vás, sehnala jste některá z Vás dobře padnoucí kalhotový kostým nebo sukňový kostým?

 
jessicaggg
55 příspěvků 20.01.15 11:58

Nevím, asi to je tím, že mám dobrou postavu a můžu si dovolit skoro všechno a neřeším tlustý nohy, špekatý břicho a malý prsa.. Takže ty věci na mě většinou vypadají, jak na těch obrázcích.. Asi mám jiný starosti no…

 
Amberka
23 příspěvků 19.01.15 20:05

Přesně toto jsem řešila nedávno v nákupním centru: všechny šaty měly výstřih až ke krku a končily v půlce stehen. Pro 25letou holku s prsama C to vypadá, jako bych se snažila půjčovat si oblečení ze skříně od 15leté sestry… :D

 
April Twelve
85 příspěvků 19.01.15 20:08

@Betynka02 taky mám ty puntíkaté z Orsay v modre a moc ráda je nosim do práce. S krátkým sakem nebo v létě jen tak.jsou příjemné a fajn. a taky si myslím, že mi sluší:-).

Příspěvek upraven 19.01.15 v 21:31

 
Letadýlko
102 příspěvků 19.01.15 20:34

Tohle hledání hezkých šatů jsem si vyzkoušela na vlastní kůži loni v létě, když se ženil přítelův kamarád. Chtěla jsem něco, co nebudou nudné, kancelářské pouzdrovky a přitom budou nějak tvarované (tedy ne s tou trapnou gumou v pase, jak si to výrobci oblíbili). A hlavně bez výstřihu na zádech, protože já a moje skolioza se neradi ukazujeme, abychom neděsili okolí.
Výsledek byl ten, že jsem prošla snad všechny řetězce ve městě, měla jsem na konci nechutně rozbolavělé nohy a nakonec jsem pořídila v sekáči.. pěkné letní šaty modré barvy, z příjemného šifonového materiálu, s výstřihem, v délce po kolena. A jako bonus s neholými zády a nějak vytvarované. Odměnou mi bylo konstatování maminky nevěsty, že „..aber das kleid ist schön“.
Tak nevím. Asi se pro příště naučím šít, abych měla doma přesně to, co chci a budu šetřit svůj čas a nervy a vůbec :-).

 
Evženie
169 příspěvků 19.01.15 21:32

Všechny s jedinou výjimkou jsou příliš krátké, všechny až s jedinou výjimkou nemají dlouhý rukáv, přičemž obě výjimky spolu zápasí o bezkonkurenční Miss Nuda Tohoto Článku. Já potřebuju rukávy! Mám ošklivé ruce a jsem zimomřivá! Což by se dalo slušňácky vyřešit podvléknutím halenky či roláku do šatů bez rukávů, které by ovšem pak musely mít ten výstřih, který, jak již Ada zmínila, nemají. A ani mladé holky si nemůžou vždy, všechny a všude dovolit mini.

Království za prosté pastelové princesové midi šaty s širší sukní a hodinkovým rukávem.
(Mám a nedám!)

Příspěvek upraven 20.01.15 v 04:05

 
LeKarolinaK
34 příspěvků 19.01.15 21:47

Hm.. Ten pocit když šaty z Orsay zbožňuju :'D Ok, ne všechny pochopitelně, ale mám z orsaye spoustu svých nejhezčích šatů. Některé jsou skutečně zaprdlé, s tím souhlasím, ale přesto se v nich cítím pěkne, příjemně a řekla bych až elegantně. Na druhou stranu, je mi 18 a i v tmavých barvách mě trochu zesvětlují blond vlasy. + mezi holkama v džínách a tričkách z New Yorkru s infantilními zvířátky, není tak těžké být elegantní ;) Kdybych měla, připojila bych fotku, protože by mě i zajímalo hodnocení, ale nemám. A navíc v Orsay se dají, zejméne v létě, najít krásné barevné věci. Velmi lehké šaty v růžové, modré, zelené a všemožných dalších barvách z Orsaye mám úplně ze všech nejradši. A ty červené puntíkaté si koupila mamka, já si je od ní půjčila a taky na mě myslím vypadaly dost dobře.. :D Zbytek - tedy HaM a Zara nejsou nic pro mě nikdy, tam si zkrátka nevyberu. Tam už je to na mě až příliš krabicoidní.

 
dagur
263 příspěvků 19.01.15 22:25

Za sebe (už kvůli vyváženosti :-)) musím říct, že mi sluší studená šedá, pouzdrové šaty a lodičkový nebo mělký výstřih. Ale už nejsem zrovna mladice a mám velikost 38 a prsa velikosti B. Myslím, že hodně záleží na doplňcích, ani šedé šaty nemusí být nudné.

 
MaeGandal
743 příspěvků 20.01.15 09:09

Ale tak samozřejmě, že ani šedé šaty nemusí být nudné, ale když už jedny ve skříni máte spolu s černýma, tak byste třeba ráda, taky nějakou jinou barvu. A nemusí to být nutně tmavě modrá nebo kombinace šedo-černé. A pak může nastat problém.
navíc letní šaty jsou fajn a dají se najít v různých barvách, ale nejsou pak použitelné v zimě.

 
Irejs
63 příspěvků 19.01.15 22:11

Inak mam tieto z manga v obidvoch farbach:
http://www.mangooutlet.com/…rasene-saty/?…

Su tiez ku krku, ale mne to sedi.

 
levandule.K
74 příspěvků 20.01.15 11:38

Pěkný odstín modré.

Příspěvek upraven 20.01.15 v 11:39

 
Kapitan Amerika
80 příspěvků 19.01.15 22:18

@LeKarolinaK no jo, sladkých 18, rozpuk mládí. V tomhle věku vypadá na Vás všechno dobře. Užívejte si to.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 22:19

 
LeKarolinaK
34 příspěvků 19.01.15 22:45

To říká moje mamka taky a ano, i všemožné naprosto nevkusné šílenosti vypadají na osmnáctileté přežitelně, ale s tím, že úplně všechno bych taky nesouhlasila.. :D Když tedy budu mluvit o střizích především :)

 
Eves
37 příspěvků 19.01.15 22:54

Zrovna si u švadlenky nechávám šít šaty s podobnými parametry. I přes to vypadají skvěle! neutrální béžová, 3/4 rukáv, žádný výstřih (resp. lodička) a sukně do A lehounce pod kolena. Vypadají fantasticky. Dozdobím zajímavou broží, nebo náhrdelníkem, nebo jen pěkné hodinky… kožená bundička… nebo jen šál… takové mám nejradši. Z příjemné, pružné látky. Nic nekouká, nic neškrtí… je to asi otázka vkusu a umění takové šaty vynést. Nicméně šaty z obrázků se mi fakt nelíbí.
Došla jsem do fáze, že si postupně nechávám ušít základní kousky šatníku přímo na mě. Aby bylo vždycky kam sáhnout. je to nejlepší cesta.

Příspěvek upraven 19.01.15 v 22:57

 
Go-lightly
3428 příspěvků 20.01.15 08:17

Vy jste to trefila! Je potřeba šaty dotáhnout a „vynést“! Tyhle šaty se mi sice žádné nelíbí, já tedy vůbec nemusím řetězce, ale s pestrými doplňky: boty, kabelka, punčocháče, bláznivé náušnice a náramky, kožená bunda, baret - by mohly vypadat pěkně, jako ze swinging London. Nějak mi evokují Twiggy. Jasně, nevím, co by udělaly s kyprou dámou, ale každé šaty můžou vypadat pěkně, když se doladí.

 
benyka
4238 příspěvků 19.01.15 23:02

@Eves Teď mě napadlo, co mi vlastně na těch dnešních konfekčních šatech vadí (kormě toho, že jsou šité na úplně jinou postavu než mám já): Že jsou poměrně složité stříhané a různě materiálově kombinované, a přitom nemají v podstatě žádný tvar. I ty modelky v tom vypadají jako sirotci z chudobince.

 
Ant.
245 příspěvků 19.01.15 23:25

Přesně na tento problém jsem narazila, když jsem sháněla šaty na promoci. Vše ztroskotalo na střihu - žádné se neobešly bez stlačených prsů a varhánků na zádech. Nemluvě o tom, že tyto rovné střihy a neexistující výstřihy docela slušně přidávají kila navíc (alespoň mám v nich vždy takový pocit). Nakonec jsem šaty pořídila v prodejně se společenskými šaty, kde jsem sice nechala víc peněz, ale promoci jsem si užila.

 
BarcaAri
380 příspěvků 20.01.15 08:03

Ja bych si teda vybrala, ale jsem hubena a mam rada delku nad kolena.
Na druhou stranu souhlasim, ze trochu napadu, barev a vystrihu by to chtelo.

 
Linie
1704 příspěvků 20.01.15 08:36

Braly byste třeba takovéto šaty? http://www.fler.cz/…saty-3283910
Snad jako sirotek nebo studentka katolické školy?

 
Evženie
169 příspěvků 20.01.15 15:08

No, já bych je třeba brala. Jsou aspoň tvarované, mají rukáv a delší sukni, a s pomocí boží a doplňků se z nich dá udělat nejen model „absolventka klášterní školy“. Druhá věc je, že na dálku neposoudím kvalitu a příjemnost materiálu a není tam ani, jestli mají podšívku. Bez podšívky by mi to přišlo drahé.

 
Betynka02
379 příspěvků 22.01.15 09:36

@Linie
Nejsou úplně špatné, ale asi bych se v nich necítila nejlíp. :-) Myslím, že by zvládly „provokovat“ mé okolí. ;-)

Projela jsem i další zboží prodejkyně a ráda bych znala váš názor na nepodložené šněrování u společenských nebo svatebních šatů. Př.: http://www.fler.cz/…saty-3052690

 
čokoteniska
41 příspěvků 20.01.15 08:49

Tak já nevím, jsem asi moc usedlá :D Je mi 21 a klidně bych si vybrala. Ráda nosím šedé, tmavě modré nebo černé šaty, protože se k nim dají dobře kombinovat doplňky a taky se v nich prostě cítím dobře. Vždycky se to dá oživit sáčkem, botama..
Vloni v létě jsem šla na pohovor v podobných šatech (viz. obrázek), jen byly vršek šedý a sukně černá, délka ke kolenům, v pase tenký pásek. Měla jsem k nim černé lodičky a černé sáčko, to jsem si pak v kanceláři sundala (bylo 32 stupňů) a nepřipadala jsem si nějak usedle. Cítila jsem se v nich dobře a prý mi to slušelo. Tak nevím :D Když si ale vzpomenu v čem někteří exoti přišli na pohovor, tak je vlastně lepší sice vypadat usedle, ale aspoň být slušně a čistě oblečen..

 
zuzulique
290 příspěvků 20.01.15 09:19

Súhlasím, s takýmito šatami sa dá veľa urobiť, sú krásne, jednoduché, aj keď majú nudnú farbu, žena si dá výraznejší doplnok - zakaždým iný a je to!

 
zuzulique
290 příspěvků 20.01.15 09:18

Mne by ani tak nevadili tie farby, nudné farby sa vždy dajú nejakým spôsobom oživiť vhodnými doplnkami, ale tiež by som ocenila viac šiat tesne pod kolená a krátky rukáv (keďže nie všetky máme štíhle ruky, paže)…

Příspěvek upraven 20.01.15 v 16:23

 
Bačavelmistarý
112 příspěvků 20.01.15 09:22

A mně se ty šaty líbí. Jako základ šatníku pro holky, které nosí šaty rády, jsou fajn, půjdou dobře zkombinovat a vypadají elegantně. Výstřihy u krku mne nepohoršují, líbí se mi a sama je ráda nosím, s hlubším se necítím dobře a vlastně jsem se už téměř všech triček s výstřihem nižším než cca 1 cm pod klíční kosti zbavila, protože to nějak nebylo ono :-D. A taky ty „nevýrazné“ barvy jsou pěkné. Nevím, co je špatného na šedé, já ji mám ráda a líbí se mi všechny ty barvy, co tam jsou. Sama šaty nenosím, ale třeba sako v jedné z těch barev a klasického střihu bych si koupila, kdyby bylo z dobrého materiálu a sedělo mi. A je mi 27.

Příspěvek upraven 20.01.15 v 09:26

 
Ewynka
2 příspěvky 20.01.15 10:00

Mam ten samy problem, nejvic me trapi ty strihy bez vystrihu! Mam ctyrky prsa a v tehle satech, i kdyz mam stihlou postavu, vypadam jak kdyz mam vepredu hrb.. Takze nosim cerne saty s vystrihem, protoze jine proste nejsou.. Shanela jsem zavinovaci a nic. Bída!

 
Lucenia
2 příspěvky 20.01.15 10:02

ANO! To je přesně můj klasický problém - mám větší prsa, takže jakmile mám cokoli ke krku, můj hrudník vypadá jak přistávací plocha pro vrtulníky. Oproti tomu mám ale úzký pas a pak opět širší stehna. Takže když nechci vypadat jako sud, potřebuju mít ten pas zdůrazněný a ideálně pak áčkovou sukni. A délka? Prosím, aspoň ke kolenům - nemám výstavní stehna a nepotřebuju je ukazovat (obzvlášť při sezení v redakčním openspacu, kdy se délka „dopůlstehen“ zkrátí téměř pod zadek…)
Rovnou říkám, že nejsem nijak upjatá, je mi šestadvacet a jen ráda chodím elegantně oblékaná.

 
Bačavelmistarý
112 příspěvků 20.01.15 12:22

Vidíte, a já zas prsa nemám skoro žádná a tak jsem za tuhle módu ráda, protože velký výstřih na obnažené hrudní kosti zakončené propadlinou nevypadá nějak extra, co si budeme povídat:-)

 
Lucenia
2 příspěvky 21.01.15 16:03

Jsou dny, kdy bych za menší prsa dala celé království a půl princezny k tomu :-) Když to vztáhnu čistě na módu - mě se tak líbí volné splývavé halenky! Jenže v tom prostě vypadám jak těhotná… Co nadělám, pak jen musím důkladně vybírat střihy, které mi prostě sedí. Bohužel jich je zatraceně málo.

 
Lela.Reinke
14 příspěvků 20.01.15 10:08
Čas od času

Si v Orsay něco koupím, hlavně pouzdrové šaty a sukně do kanceláře. Přece jen už skoro dva roky patřím do kategorie 40+. Nicméně poslední dobou mám vůbec problém vybrat a koupit hezké oblečení (jakékoliv, nejen šaty) z materiálu, který bude příjemný na nošení. U šatů mi vadí víc věcí, jednou z nich je zde již několikrát zmiňovaná délka. Nicméně nové šaty nejspíš vyřeším nákupem buď u Britů http://www.lindybop.co.uk/all-dresses-c1 nebo u Holanďanů https://www.succubus.nl/
Mnohem víc mi vadí, že mám problém sehnat kvalitní halenku do kostýmu, která nebude až tak moc formální. Kdysi se daly koupit krásné a kvalitní halenky, dnes je to bída. A věřte, že za hranicemi ČR to není o moc lepší.

Příspěvek upraven 20.01.15 v 10:21

 
blondyyn
16 příspěvků 20.01.15 10:39

Věk 46,výška 170 cm, míry 104-80-116.Úchylka na vtipné, sexy cokoliv na sebe. Nakupovat v módních řetězcích? Nemyslitelné. Kalhoty-nesedí, halenky, košile, sukně-nesedí.
Pod dojmem článku jsem otevřela skříň(tu třetí, narvanou k prasknutí) a…černé šatičky pod kolena, výstřih, rukávek, áčkový střih(s touhle postavou se na jiný nechytám)-sekáč 150.
Další černé, po kolínka, krátký rukáv-40.Úžasné až na zem, podélné žlutočernomodrobílé pruhy, podšívka-120,bílo zelené z madeiry, jak když je ukradnu babičce ze skříně-130.Tmavěmodré s bílýmí puntíky až na zem, lehká bavlna na léto-4.Pletené černobílé široké pruhy-50.A modrý skvost s bílými puntíky, velkou spodničkou…tady jsem se plácla přes kapsu-260.
Je mi líto, ale poměr nákupů v sekáči a,,normálním,, obchodě je tristní pro dnešní rádoby módní obchody.Do pihele na koho to šijou, vždyť je problém trefit i punčocháče o spodním prádle ani nemluvě. Kvalita materiálu…strašná! A věřte mi, že jakékoliv tělesné míry nejsou na vině.
Moje skorosnacha s mírami žirafy před uhynutím hladem ze mě vydyndala šicí stroj a jede jak fretka, jinak chodí s holou panímandou.

 
Barnaby
62 příspěvků 20.01.15 16:35

Já mám takové podezření, že ty obchody se bojí, že by si ty kvalitní a pěkné šaty lidi kupovali a oni by - proboha- vydělávali peníze. Potom ale nechápu, proč tolik investují do reklamy.
Sekáče jsou fajn, ale podle mě jen na doplnění, jako třešinka na dortu. Základ šatníku si takhle asi neposkládám. Naštěstí mám šikovnou švadlenu, ale přece jen se to trošku prodraží a hlavně musíte plánovat dopředu, chvilku to trvá. A někdy se člověk octne v situaci, kdy by potřeboval zajít do obchodů a odejít s vhodným kouskem.

 
Morgainne
53 příspěvků 28.01.15 11:41
Sekáče nejsou jen na doplnění

S tím si dovolím nesouhlasit. Sekáče nejsou určitě jen na doplnění, mám za poslední roky ze sekáčů většinu šatníku (když pominu prádlo, punčochy a ponožky) a jen lehce doplňuji v normálních obchodech - loni v červnu dvoje pouzdrové šaty. Jednak nejsem ochotná dát za svetřík/halenku šest stovek (ani je na to nemám :-) ) a ta druhé je v sekáčích lepší výběr.
Jen tak namátkou dneska - kalhoty, svetr, tlustý svetr pod kabát, až půjdu večer domů, kabát = ze sekáče. Lodičky, kabelka - z obchodu. Šála taky z obchodu, ale už je tak archivní, že se to ani nedá počítat :-)

 
Osmikraska
645 příspěvků 20.01.15 10:39

Přesně tak, kde jsou věci s výstřihem??? Tohle taky nechápu. Ač nechci, mám skoro všechny věci ke krku, protože jiné prostě v obchodech nejsou. Máte-li tipy na pěkné věci s výstřihem, hlavně šaty, sem s nimi:-)

 
katango
1356 příspěvků 20.01.15 11:49

@blondyyn @Bugatti Jo, souhlas. Svoje nejlepší věci mám ze sekáčů, několik kašmírových svetrů (opravdu kašmír, jak jste jednou na kašmír sáhla, poznáte to bezpečně), prověřené věkem, jahodový, broskvový, meruňkový, zelený, šedozelený, vínový. Jeden, modrozelený, jsem koupila na pashmina.cz, stál přes dva tisíce, je fantastický, ale ty ze sh se od něj zas tak neliší.

Ze sh mám i sako Armani, svetry Escada a ikonický velbloudí kabát Max Mara, akorát bez ikonického pásku.

Taky vlastním sbírku hedvábných šátků, šál, pár kašmírových šálů, arci budovanou tak 35 let. Dobře vybraný šátek oživí i nudné šaty.

 
Bugatti
4052 příspěvků 20.01.15 11:52

@katango „Nudné“ šaty nosím nejraději, protože je lze doplňky stylizovat k nejrůznějším příležitostem. A za léta člověk nasbírá spoustu krásných broží, šátků a bižuterie, takže je čím.

 
Reine
13 příspěvků 20.01.15 12:32

Pravdupovediac, mne sa prvých deväť šiat páči, snáď len tie tmavomodré nie…ja sivú môžem a s červeným rúžom a plavými vlasmi vyzerá krásne a môžete sa vyblázniť na farbe topánok :)…podľa mňa tak trocha retro šaty
na bežný deň v pohode, samozrejme sú odfotené na dokonalých postavách :)

 
Zebra33
2038 příspěvků 20.01.15 12:53

Rada bych se na tomto miste zastala Orsaye. Orsay je podle me jeden z mala retezcu, ktery ma v nabidce aspon nejak tvarovane saty (rozumej ne jen dva sesite obdelniky). Pravda, nemam extra vyrazne krivky, takze dostatecnost tvarovani na vylozene zenske tvary neposoudim, ale na moji postavu je jejich tvarovani vyhovujici. S cim ovsem naprosto souhlasim je velmi omezena skala barev a absence vystrihu (myslim vystrih vepredu, ne na zadech - ty se naopak poslednich par mesicu dost vyrojily). Btw ty puntikate saty z Orsaye na fotce vpravo vypadaji na realne postave jinak a troufam si rict, ze lip a zajimaveji, nez na te modelce (vic vyplnite prsa a zadek a udelaji vam pekny pas).

 
ĺenkabruck
11 příspěvků 20.01.15 12:58

Potvrzuji, že i moje 60 letá mamka říká, že dneska je půlka hadrů jak na pohřeb..Holky, já momentálně pátrám po šatech na ples. U nás na vesnici budu opět vyčnívat, protože se tady na ples nocí buď minišaty a k tomu boty na ooobrovských šteklích, nebo černé kalhoty a halenka (taková ta sváteční hodobóžová) :-) a já chci dlouhé šaty s krajkovým rukávem… což není sranda sehnat. šikovnou švadlenu tu nemáme. A v nejbližší půjčovně maí buď žůžové nebo tyrkysové. úžasné šaty navrhuje a šije kočka od nás http://www.verchia.com/ takže možná ji oslovím…

 
Cukřinka
7 příspěvků 20.01.15 15:12

Článek tentokrát vůbec nechápu. Za prvé formální se vylučuje s představou (alespoň tou mojí) o prvoplánovém „sexy“ a trendy. Formální znamená nadčasový střih a perfektní materiál pro konkrétní typ společenské příležitosti. Nemám-li konfekční postavu, tenhle druh oblečení si nechávám šít. Comme il faut. Proto, za druhé, nechápu, proč něco takového hledáte v Zaře, HaM a Orsay.
Formální šaty (zavinovací, pouzdrové apod.) bych hledala - když už bych nechtěla investovat do něčeho z kvalitnějšího materiálu a mám-li konfekční postavu - tak v Marks and Spencer, jinak bych mířila do van Graffu nebo Brooks Brothers. Formální není sezónní, takže vyšší investice je celkem pochopitelná. A pokud toužíte být stylová, není nic jednoduššího než šaty doladit botami v „trendy“ barvách, kabelkou, originálním šperkem, šátkem.

 
Barnaby
62 příspěvků 20.01.15 16:44

Tento článek mě velice potěšil. Zjistila jsem, že nejsem osamělá příšera, která má prsa a boky a proto jí nesluší šaty bez rukávů a bez výstřihu, dlouhé 80 cm, z tenkého materiálu, bez pořádného střihového řešení. Jsem úplně normální.

 
-Anna-
186 příspěvků 20.01.15 22:31

Zhruba totéž jsem chtěla napsat. Třicetiletá podnikatelka toužící po dobře padnoucích šatech, v kterých bude vypadat elegantně i kreativně zároveň, prostě nemůže kupovat v Orsay, Zaře nebo H&M šaty za osm set korun. Šaty z kvalitního materiálu, které padnou malým i velkým, oblým i hranatým, hubeným i tlustým, kozatým i plochým, útlobokým i těm, co mají tzv. šiprzároš a které by stály pár stokorun, prostě zjevně vyrobit nelze. Tak jako si nelze pochutnat v restauraci za padesát korun na obědě z prvotřídních čerstvých surovin…

 
opal_k
99 příspěvků 21.01.15 12:26

Nezlobte se, ale formální (nebo aspoň „formálnější“) šaty nepotřebuje jen třicetiletá podnikatelka, ale i třeba studentky a třeba i teenagerky, které jsou ještě „ve vývinu“ a nechat si to ušít prostě zatím nemohou. Nejde ani o to, že by jedny šaty měly padnout všem; jde o to, že v nabídce je víceméně jeden střih na spíše rovné osoby. Kdo má rád výstřih, má smůlu, a kdo ho rád nemá, měl smůlu před pár lety. Kdo má tlustá kolena, má smůlu pořád… prostě řetězcům nedochází, že postavy jsou různé. A i když si člověk trochu připlatí, stejně to často není o moc lepší - ani kvalitou, ani střihem (zkušenost s Pietro Filipi a Steilmannem).

 
thecherry
40 příspěvků 20.01.15 16:16
No jo no...

Navrhnout šaty, vybrat kvalitní materiály a ušít je tak, aby bylo vše perfektní je časově i finančně náročný úkol. A když většina zákaznic nemá platinovou kreditku, tak smůlička. Jsme nuceny „vybírat“ z hnusné, nudné a předražené konfekce, která tolik námahy výrobcům nepřináší. A jak je vše toxické a vše se dělá v Číně…začíná to být pěkně otravné.

 
nEVern
1 příspěvek 20.01.15 16:42

Musím napsat svoji aktuální zkušenost. Dokonce jsem se kvůli tomu i zaregistrovala… Výstřihy ke krku jsou všude! Dost to sleduju, protože výstřih ke krku mít nemůžu. Z jednoho prostého důvodu - kojím. Chtěla jsem si koupit nějaké hezké šaty, ve kterých by šlo kojit, aniž bych se musela svlíknout, což je na veřejnosti, i když v koutku, trochu blbé. Takže hledám šaty s výstřihem nebo na knoflíčky a nějaké neobtáhlé, protože poporodní kila jdou dolů pomalu. Zatím jsem nenašla. Vítání občánků jsem zvládla v kalhotách a halence a děsím se toho, aby se některá kamarádka nechtěla narychlo vdávat.

Příspěvek upraven 20.01.15 v 17:12

 
Cosmica
5 příspěvků 20.01.15 18:49

:-D zcela Vám rozumím :-D, jsem v 8. měsíc, čekáme 2. dítko. Řešila jsem to tak, že jsem nosila letní šaty a přes to svetřík na knoflíčky nebo jedny šaty mám takové uni že jsem si přes ně natáhle normálně „kojící“ tričko :-D Já hledám a dosud jsem nenašla, nemusí být nutně těhotenské, ale teplé pěkné šaty na zimu :-) po kolena.

 
MP_kosatka  22.01.15 03:11

Seraphine ma pekne saty uzpusobene jako tehotenske a na kojeni. Maji i `lepsi' kolekci s nazvem LUXE, prave s oblecenim na svatby apod. Treba by se vam postestilo tam.

 
vias
447 příspěvků 24.01.15 19:07

Hledejte šaty se zapínáním na boku (až k vrchu), takhle jsem podobný problém řešila já. Kojila jsem tak „jenom na jednu stranu“, pokud jdete na delší akci, zjistěte si, zda je možné se odsunout do zadní místnosti, abyste si vršek stáhla celý a mohla kojit i z druhého prsu. I tak to byl boj, většina šatů má zip na zádech… Ale když si pořídíte šaty s výstřihem, tak se Vám tím kojením vytahá (pokud tam není přímo nějaké rozepínání).

 
Lidka8
12 příspěvků 30.01.15 11:00

Mám půlroční dítě, kojím, těhotenská kila už nemám. S dvouměsíčním dítětem jsem na svatbách ještě měla těhu/kojicí šaty od Happymum, protože jsem měla bříško, ale teď bych budila zdání, že čekám druhé dítě. Takže jsem před 14 dny na svatbě a před týdnem na pohřbu měla normální šaty, a kojila jsem na záchodě a šaty jsem měla vyhrnuté. To se jinak nedá, bohužel :(

 
Vermilion
27 příspěvků 20.01.15 17:01

Mes e ty saty libi a zalezi, jak je kdo dokaze vynest. Samozrejme taky jakou ma kdo postavu, ja z vyskou 178 cm a velikost 44 bych si na ne troufla, chce to ale vyzkouset a aby sedely.
Souhlasim, ze je potiz najit saty na vysokou postavu, treba v mangu mam vsechny pasy na urovni zeber a nic mi tam nesedi. Ale zas takove H&M se da.
Me neprijde soucasna moda usedla, je jasne ze vyrobci setri a to tak, ze pouzivaji rovne strihy a nikdo se nepipla s tim, aby saty byly vymodelovane a sedely - to ostatne v konfekci ani nejde, vzdyt kazda ma jine telo. Kdo chce saty vypasovane presne na miru, at sije na miru; kdo nakupuje v konfekci, chodi holt v pytlich, ale dneska je to moda. Ne kazdemu sednou „padesatky“, vosi pas, vystrih, kolova sukne do pulky lytek, lodicky a cervena rtenka.
Podle me se muze byt elegantni a sexy i v nabizenych modelech, zalezi, jak se kdo proda.
S vystrihama ke krku nemam problem, v zime jsou urcite praktictejsi, protoze vic hreji.

 
Vermilion
27 příspěvků 20.01.15 17:23

Co tohle?

http://shop.mango.com/…as/vestidos/?…

Me to prijde, ze to na tech silnejsich modelkach nevypada spatne, v podstate je to totez, co nabizi „hubenym“.

 
opal_k
99 příspěvků 21.01.15 12:29

Ano, nevypadají nejhůř. Bohužel jako „silnější modelky“ jsou často vybírána jablka s pěknýma štíhlýma nohama. Jako hruška před padesátkou se silnějšími koleny a velikostí 40 bych vypadala děsně.

 
emvi
7 příspěvků 03.02.15 13:35

Polovinu z těch šatů z Manga si umím představit jako tuniku k úzkým kalhotám. Určitě bych si vybrala.

 
Barnaby
62 příspěvků 20.01.15 21:36

Cože?! To nemyslíte vážně, že ne, vy chcete jen vyprovokovat bouřlivou diskusi…
Konfekce rovná se pytel? Pytle prodávají v Řempu, v obchodech s konfekcí prodávají šaty na lidi. Ti mají postavu s pasem, boky, rameny a hrudníkem. Mají samozřejmě různé rozměry, proto si je zkouší a vybírají ty, které jim nejvíc padnou.

Příspěvek upraven 20.01.15 v 21:41

 
isolda
18 příspěvků 20.01.15 17:06

Myslím, že je to tím, že je teď prostě taková móda… Šaty mi nepřijdou nějak nevkusné nebo super usedlé ( tedy ty z Orsay možná usedlejší jsou), ale bohužel takovéhle střihy prostě nesluší každému -více méně jak říkáte hlavně mladým, hubeným a vysokým holkám a alternativa v obchodech moc není… Taky mám postavu, na které takovéhle věci vypadají nic moc a sehnat šaty s výstřihem mi dalo práci… Nezbývá než počkat, až se zase dostane do módy něco pro nás příznivějšího:)

 
LucaLuca
51 příspěvků 20.01.15 17:24

@Réza4 Za co máš ta červená ramínka, Rézi? :-)

 
Réza4  21.01.15 07:58

Lú, to nevím a je mi to jedno:o)

Příspěvek upraven 21.01.15 v 07:58

 
Tuhirangi
13 příspěvků 20.01.15 18:08

Většina šatů je naprosto v pohodě, některé s určitými doplňky můžou vytvořit fakt hezký outfit. Článek úplně mimo, Ada nemá asi svoje období…

 
LadyLucille
2 příspěvky 20.01.15 18:19

Ano přesně tak, dna dny běhám po obchodech a nemůžu nic najít. Měřím 185 cm, jsem štíhlá a mám širší boky, téměř všechny šaty mám v pase velké a přes zadek malé a samozřejmě šaty alespoň po kolena, to je nadlidský úkol! Buď jsou to tuby, které mi ze zadku dělají rozlehlé letiště nebo to jsou moc krátké áčkové sukně, ze kterých mi ta prdel zase leze ven :-/ Především jsem sháněla nějaké červené, rudém, bordó, cokoliv „živějšího“ jen ať to ze mě neudělá vdovu na pohřbu. V M&S jsem našla ve slevě krásné červené celé pošité krajkou, po kolena, áčková sukně, véčkový výstřih. Bohužel poslední kusy a moc veliiikéé (shopping park v Ově vel. 10 asi za 500kč, kdyby měl někdo zájem, ještě tam byly!!) no a nakonec jsem vlezla do Promod, zkusila si poslední šaty, které tam visely ve slevách, padly mi, stály tři stovky (jen by mohly být delší) no a už jsou u mě doma, vzdávám další obcházení obchodů, příště si je nechám ušít!!!
 http://www.promod.cz/…0123046.html

Příspěvek upraven 20.01.15 v 18:21

 
lentilka248
8 příspěvků 20.01.15 20:04

Pouzdrovky v šedočerné kostce, přiměřeně dlouhé s výstřihem a rukávky mám z Reserved..pravda, asi 4 roky staré..
Jinak mi celkem ucházející přijdou tyto

první
druhé třetí
čtvrté
 páté

Kvalita srovnatelná s Orsay a HM, mám z manga i několik vlněných směsovek..kolekce Mango Suit je v rámci řetězcové kvality i propracovaná­..každá velikost je o 4 cm delší..ale mně sedí šaty celkem hezky, jsem štíhlá a mám křivky, nestěžuji si..

 
Bugatti
4052 příspěvků 20.01.15 20:59

Pouze poslední z nich jsou dostatečně dlouhé. Navíc je to model, který bych si i já ve svém věku oblékla tak leda na pohřeb.
Všechny šaty jsou dnes příliš krátké (potřebuji alespoň 104 cm, a to za předpokladu, že se šaty nesrazí). Naopak všechna trička, pokud vůbec seženu něco bez nápisů a kamínků, jsou příliš dlouhá a musím je nechat zkrátit.

 
Mimoon
33 příspěvků 20.01.15 20:47
S.O.S.šaty - a ne hadry, prosím (Zaro, Orsay... a tak)

Naprosto souhlasím. Dnes jsem shodou okolností musela narychlo pro variaci na „malé černé“. Vzhledem k tomu, že jsem neměla v úmyslu investovat půl výplaty a týden na pátrání taky nemám, málem jsem se v 54. kabince oběsila na 121.pokusu o delší tuniku (s „malé černé“ měla společné jen to, že byly těsně pod zadek - já vím, při výšce 180 cm a mírách 80-68-95 budu ve všem vypadat jako bych to zdědila po mladší ségře. Ale doufat jsem mohla, no ne?)… Nakonec se jakž-takž zadařilo. Včetně lodiček od Gabora, kde jsem si trochu spravila náladu. A poslední výkřik směrem k výrobcům: Chápu, že při cenovém limitu do dvou tisíc nemůžu chtít zázraky, ale: musí být všechno z tak HNUSNÉHO materiálu??!!!

 
lucindaSK
886 příspěvků 20.01.15 20:51

@Linie také nosí moja babička po dome a keď ide nakŕmiť sliepky, len bez opaska. Má 82 rokov.

 
nya
8 příspěvků 20.01.15 23:30

Prešla som si linky v článku aj diskusii a príde mi, že prezentované šaty sú nezmyselne lacné. Kvalitná látka stojí toľko, čo celé šaty v mnohých linkoch. Ak majú byť šaty pod kolena a ešte aj tvarované, treba na nich dosť materiálu. Výrobcovia zrejme ponúknu aj nekrabicové alebo nepúzdrové šaty pod kolená a s rukávmi, ak za oblečenie budeme ochotní zaplatiť viac než za večeru v lepšej reštaurácii.

 
Vermilion
27 příspěvků 21.01.15 09:09

@Barnaby Bourlivou diskuzi ne, ale vzdyt se na to podivejte, same rovne strihy, maximalne vymodelovane tak, ze se to narasi na pasek v pase. Tomu rikam „pytle“ ale nemyslim to zle.

 
benyka
4238 příspěvků 21.01.15 09:25

@-Anna- Aspoň některé základní typy šatů by mohli vyrábět v několika variantách. S možností vybrat si ze dvou délek jsem se setkala zatím jenom v Petrklíči.

 
JarkaJ
285 příspěvků 21.01.15 09:30

@Ewynka Zavinovací zkuste u Marks a Spencer, v každé kolekci je několik zavinovacích většinou z tenčí úpletové látky a v různých vzorech (méně či více vydařených)vzorech. Jen nevím, u jejich šatů mi pas nevyjde do pasu, ale výše. Na tom ztroskotaly několikery.

 
Ascari
315 příspěvků 21.01.15 09:52

Mně se ty šaty s jednou výjimkou docela líbí. Řekl bych, že jsou docela vhodné „do kanceláře“ firmy, která si nehraje na brutální usedlost a formálnost. A slečna z první trojice uprostřed je fakt nádherná.

Z diskuze výše si odnáším pocit, že to nejsou „šaty pro normální (“běžné„, "průměrné“, co já vím) ženy". Modelky na fotkách by samozřejmě mohly mít pytel od mouky a vypadaly by skvěle, takže hodně zachraňují (díky nim vypadají šaty dobře), zatímco když si to vezme nějaká, která má větší tohle a menší tamto a hezký tohle a škaredý tamto, jsou hned „nepoužitelné“.

EDIT: Unikl mi odstavec v článku, kde něco podobného píše i Ada, takže trochu papouškuju, pardon. Akorát na rozdíl od ní mně to nepřijde jako ŠPATNÁ věc. Prostě jsou to šaty na hezké holky, no. Takové se taky musejí prodávat, protože existuje velice početná cílovka krásných sebevědomých žen, které si tohle zcela jistě koupí a neřeší, jak v tom vypadá nějaká jiná, třeba nedokonalá.

Příspěvek upraven 21.01.15 v 09:57

 
toffee13
108 příspěvků 21.01.15 11:06

Budu stále vždy a znovu vzývat Apricot - v My na Národní třídě v Praze. Šaty bývají taky ke krku, což mi vyhovuje. (Já mám například dlouhé hubené nohy, ale v dekoltu se mi při letmém dotyku čímkoli dělají fleky - ona nemusí být žena stará, aby neměla výstavní dekolt, víte, @Ada Pekelná.) Jsou nicméně v různých délkách (jedny trikošaty nosím jen ke kalhotům, ale stejně jsou super), na různých úrovních slušnosti a formálnosti. Třeba tyto černobílé zbožňuju (pardon, lepší fotku nemám).

 
snowqueen
1 příspěvek 21.01.15 12:25

Co se týká office módy, tak se vždycky zasním u seriálu Suits :)

 
zuzulique
290 příspěvků 22.01.15 17:52

Mne sa páči ako sa oblieka Camilla v seriáli Kosti, dokonalosť :-)

 
kocurM
595 příspěvků 22.01.15 23:00
Tak jako v Gantu

Něco takového určitě mají…

Jo a řadu hodně podobných těm posledním najdete v Bonprixu :-):-):-)

Příspěvek upraven 22.01.15 v 23:01

 
Barbyl
1469 příspěvků 21.01.15 12:57

hmm.tak to nevypada, ze bych si v CR neco koupila.Pro vysku 178cm jsou vsechny tyhle elegantni saty zmeneny na pracovnici nocni sichty na dalnici. A ikdyz by se s nimi dalo pracovat, tak jen v podani idealne tvarovane, respektive spise netvarovane, kandidatky=modelky pro katalog, neb modelky na molo jsou rozhodne vyssi.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 21.01.15 16:47

Já jsem mladá a ty vybrané ukázky se mi hodně líbí, kromě těch ze Zary.
Taky jsem sháněla formální šaty a chtěla jsem bez výstřihu a v decentní barvě. A ty, co jsem si nakonec pořídila (loni na podzim) vypadají skoro jako ty prostřední z H&M (a taky jsou odtud), až na to, že sukně je rozšířená, asi jako na těch třetích ze stejného obrázku (což se mi líbí o hodně víc než pouzdrové). Docela mě překvapuje, že udělali dvě tak moc podobné verze. Sedí mi výborně a mám je jen kousíček nad kolena, jelikož nemám modelkovskou výšku.

Příspěvek upraven 21.01.15 v 16:48

 
trnk
295 příspěvků 21.01.15 17:28

Dnes jsem si zkoušela šaty u M+S z tahavého materiálu a výstřih byla hluboký až na žaludek. Pravda je, že měřím 158 cm, ale kdybych byla větší tak by ty šaty zase byla nejvýš ke kolenům. Já preferuji těsně pod kolena.

 
Nixe Lulu
326 příspěvků 21.01.15 17:48

@trnk Těsně pod kolena by byly ideální, ale ty jsem nenašla, a nakonec se my ty z H&M opravdu hodně zalíbily, takže jsem se smiřila s délkou těsně nad.
Bylo to velké štěstí, předtím jsem prošla jiné obchody a bylo tam hodně šatů takových beztvarých plandavých nebo naopak šíleně upnutých, k tomu nepěkné vzory nebo divné materiály, oproti tomu je můj úlovek perfektní, obzvlášť v poměru k ne moc vysoké ceně.

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 21.01.15 18:37

Konečně si toho někdo všiml. Díky, Ado ;)

 
lentilka248
8 příspěvků 21.01.15 19:41

@Bugatti ty poslední jsem si pořídila a budu je nosit například na kongresy..ať už jako přednášející nebo jako účastník..jsem dost výrazná, vynesu cokoliv:-)ale zase nejsem ve věku, kdy by ze mě střídmý model dělal vdovu..věřím, že kdyby si šaty oblekla moje máma, čerstvá šedesátnice se štíhlou postavou 36/38, neslušely by jí, resp. vypadala by v nich usedle..

Příspěvek upraven 21.01.15 v 19:47

 
lenee
9 příspěvků 21.01.15 19:54

Poslední dobou už do kamenných obchodů moc nechodím, ale zase taková tragédie to snad nebude…při poslední návštěvě před měsícem jsem si z trsca odnesla krásné kytkaté šaty -bílo-černo-červené, perfektně střižené, jen je možná lehce zkrátím…

Každopádně šaty mají tu skvělou výhodu, že se dají skvěle nakoupit na internetu. Pokud máte jen trochu zkušeností s šitím, tak je většinou zvládnete i lehce poupravit, v případě, že nesedí. Já jsem se poslední dobou zamilovala do Bonprixu. Vždycky jsem myslela, že je to něco podobného Quelle, ale poslední objednávky mě moc mile překvapily. Samozřejmě, u šatů za 500 nečekám, že budou z hedvábí, ale na běžné nošení do kanceláře je většina modelů perfektně nositelná. Vybírám šaty, které mají dost kladných hodnocení a zatím jsem nešlápla vedle.

 
zuzulique
290 příspěvků 22.01.15 17:51

Ja mám s Bonprixom veľmi zlé skúsenosti, hlavne pokiaľ ide o materiál a la tenká tričkovina :-( ale z času na čas sa možno zadarí, ale kto má čas stále niečo skúšať dookola…ja som bola vždy na 99,9% sklamaná a tovar som vracala

 
lenee
9 příspěvků 22.01.15 19:04

@zuzulique: Já jsem se bála toho samého, proto jsem jednou při akci bez poštovného objednala vícero šatů s tím, že nejhůře prodělám stovku, až to budu posílat zpátky. Ale opravdu mě to mile překvapilo. Netvrdím, že je to nejlepší možný materiál, ty červené šatičky s páskem jsou spíš na běžné nošení, na druhou stranu mají moc pěkný střih a úplný hadr to není, spíš trochu mačkavý. Ty modré šaty jsou klasický tenký svetr, takže čekám, že časem zežmolkují, ale prozatím jsem je měla několikrát na sobě, asi třikrát se praly a jsou v pořádku.

Červené šaty s černými vsadkami jsou materiálově úplně perfektní, jsou krásně střižené, hezky šité a ta červená je opravdu zářivá. Všichni mi je chválí, to byla asi nejlepší koupě. Černé šaty s korálky jsou jak ušité na míru, škoda že je nemají i v nějaké barevnější variantě. A fialovo bílé šaty mají úžasný lehoučký materiál a krásný vzor, jen jsou pravda trochu kratší. Ale proč mít plnou skříň šatů ke kolenům, v létě je rozhodně unosím :)

 
Lenicka07
74 příspěvků 21.01.15 20:13

Celá léta jsem snila o tom, že budu nosit do práce krásný „officestyle“. Teď, když už by se to konečně hodilo k mé pracovní pozici a hlavně příjmu, chodím s naditou peněženkou po obchodech, jenom smutně koukám a nakonec odcházím totálně znechucená s prázdnou.
Nejvíce mě štve „áčkový“ střih - komu to asi tak může slušet!? Člověk v tom vypadá jak v pytli. Když už jsou šaty střihově super, jsou zase krátké (jak tu někdo zmiňoval). Jelikož mám sedavé zaměstnání, musím počítat s tím, že v nich budu sedět a podle toho volit délku. Po pěti minutách mi šaty běžného typu v délce nad kolena vyjíždí až nad zadek.
Kromě nešťastného střihu je další velké téma výběr materiálů - bavlnu aby pohledal, o vlně se už raději nezmiňuji. Všechno polyesterová plastová hrůza.
A to nejenom šaty - také slušnou halenku nemůžu už dlouho najít, všechno pytlovitá umělina, co se už na věšáku párá nebo krčí.
A jenom dodatek k první fotce (model vlevo) - ten koženkový nebo latexový límeček to totálně zabil! Ble!

 
benyka
4238 příspěvků 22.01.15 12:19

@jessicaggg Člověk by si chtěl ty šaty vyzkoušet, než je koupí. A cena nevypovídá nic o tom, na jakou postavu jsou ušité. Já například nemám ideální konfekční postavu, ale jedny z padesáti šatů jsou občas i na mě (dřív, když existovaly tři varianty, to bylo nesrovnatelně lepší). Vyzkoušet těch padesát šatů v obchodech je sice fuška, ale zkoušet to doma, balit a posílat těch padesát šatů poštou a čekat x týdnů na vyřízení je pro mě podstatně horší. Nejjednodušší je sednout ke stroji… Ovšem tam hrozí, že si člověk ušije šaty takové, jaké má už léty prověřené, takže nejspíš „z osmdesátek“. :-)

 
hanka.huskova
122 příspěvků 22.01.15 13:08

Tenhle článek přesně vystihuje moje zážitky z obchodů z letošní zimy. Snažila jsem se koupit lehce elegantnější šaty do práce. Nemožný úkol.

 
Betynka02
379 příspěvků 22.01.15 13:54
FILM

Viděly/i jste včera film „Láska a jiné pohromy“?!
To byly krásné šatičky! :-)

 
RenataRen
466 příspěvků 22.01.15 20:59

@jessicaggg Je dobrý, že píšou, jak je modelka vysoká, to hodně napoví…

 
H2SO4
4 příspěvky 22.01.15 20:59
Zprávařky ČT

Sice už tady téma šatů zprávařek v ČT kdysi nějak padlo, ale při četbě tohoto článku mi teprve něco došlo. Pořád jsem si při pohledu na ty dámy říkala, co je na všech těch modelech divně, že to žádnou z těch žen nějak nezdobí a to je ono, většina těch podivných modelů nemá žádný výstříh, linku kolem krku, fazonu… neříkám, že na nich nic divného není, ale tohle je jedna z divností, kdy vidíte, že je něco špatně, ale nedokážete říct co…

 
Lenicka07
74 příspěvků 22.01.15 22:20

Kdysi jsem četla článek, kde se právě vysvětlovalo, proč mají zprávařky takto „nevhodný“ oděv.
Například musí mít sukně pod kolena, ačkoli toto málokomu sluší, dále oděvy z leských materiálů atd., a to vše kvůli technickým komplikacím při vysílání (jinak by to nešlo). Stejně tak musí být česané dohladka.
A že nenosí výstřihy… pravda, nenosí, ale je mi to milejší, než se dívat na mrkající zmalovanou Borhyovou s dmoucími se ňadry, které mi lezkou z obrazovky až do obýváku.

 
benyka
4238 příspěvků 23.01.15 19:14

Zpráva z bojiště: Dneska jsem si dala z úkol podívat se po „koktejlkách“ (ne černé, ne červené, s rukávem - aspoň k lokti, a s délkou pod kolena). Prošla jsem za tím účelem asi čtyři nestandardní obchody (tzn. vynechala jsem „řetězce“). Nejdelší a zároveň jediné šaty, do kterých bych se byla ochotna eventuálně i v kabině navléknout, byly černobílé, délka 95 cm (tj. o 10 cm méně než je moje minimum).

 
Marisol
22 příspěvků 23.01.15 22:09

Tak zrovna troje první šaty se mi velmi líbí :-)
Nudné to být nemusí, s vhodnými doplňky… když se tady tak bavíme o náročnosti nakupování, tak i to je jeden z důvodů, proč obměňuji spíše doplňky, než kusy jako šaty. Šaty se musí shánět a zkoušet. Doplňky se dají objednat z internetu, případně v obchodě jenom osahat a netřeba svlékat - oblékat - svlékat (v zimním oblečení!).

 
Lovisa
85 příspěvků 23.01.15 22:35

Mně se líbí skoro všechny, kromě těch barevných, nepřijdou mi ani nudné ani stará mladá.
Obzvlášť se mi líbí hned ty úplně první a ty úplně poslední…

 
přes-dívka
105 příspěvků 24.01.15 20:01

Narazila jsem zrovna na docela pěkné šaty, tak dávám odkaz:
 http://www.nila.cz/…saty-stella/

 
MP blanka
234 příspěvků 24.01.15 23:22

Díky za článok, ktorý sa podaril. Oslovil viaceré, viď príspevky. Takmer sa zhodnú - niektoré si viete nájsť a aj poradíte kde, a to je OK. Ale väčšina sa sťažujete na podobné problémy - zlý materiál, málo nápadité modely, nepadnúce kusy, krátka dĺžka sukní atď. Ak si opakovane neviete nájsť v obchodoch to, čo požadujete, prečo si to nenecháte ušiť? Už tu niekto predo mnou napísal, že cenovo to nemusí byť ani drahšie. A ak zákazkovému šitiu venujete toľko času, ako keď márne beháte po obchodoch a skúšate, čo vám nepasuje, budete mať, čo chcete. Hovorím samozrejme o mladých ženách, ktoré už pracujú a vo svojom zamestnaní potrebujú dobre vyzerať. Čo u študentky väčšina rada prepáči, so spomienkou na svoje vlastné omyly, u ženy v určitom postavení už vyznieva horšie. Konfekcia je konfekcia - kedysi bola konfekčná výroba synonymom nudnosti a stádovitosti, vyrábalo len niekoľko veľkých firiem. Teraz je konfekcia preplnená množstvom firiem, značiek, dodávateľov, ale je to stále konfekcia. Dobrá konfekcia usnadní nákup tam, kde sa trafí do vkusu a zvládne to aj proporčne, čo sa ale ako vidieť po prečítaní článku a reakcií, naň očividne nedeje.

 
benyka
4238 příspěvků 25.01.15 01:53

@MP blanka Jestli „kedysi bola konfekčná výroba synonymom nudnosti a stádovitosti“, tak opravdu nevím, čím je dneska. Dřív jsem si mohla vybrat v mé velikosti v deseti obchodech z dvaceti vzorů šatů, dnes ve své velikosti (stále stejné) nenajdu v dvaceti obchodech šaty ani jedny. Dřív bylo pro mě individuální šití volbou a zábavou, dnes je otravnou nutností.

 
rionka
27 příspěvků 25.01.15 09:49

Bože, konečně to někdo napsal. V těchto obchodech se nehorázně nudím už celé věky a stejně tam pořád lezu s nadějí, že se to jednou změní. Výstřihy si budu muset asi i nadále vystřihovat na všem ručně, nebo nevím.

 
ibra
19 příspěvků 25.01.15 18:11

Je mi padesát a mám větší prsa. Délka do půli stehen opravdu už nejde a vršek ke krku zbytečně zvětšuje horní část. Normálně mám velikost 40, ale u některých značek by mě zajímalo, kde si jako myslí, že ta kila asi jsou, když ani velikost 44 mi není přes hrudník.

 
MP blanka
234 příspěvků 25.01.15 19:42

@benyka -No veď tak nejako som to aj myslela. Plné obchody, mám taký dojem, že ničoho nie je viacej ako oblečenia, a pritom keď človek niečo hľadá, má problém. Ale za tým, že konfekcia kedysi bola založená na kvantách rovnakých, alebo veľmi podobných a málo nápaditých veciach si stojím. Len, možno kedže som ja bola vtedy mladá, videla som to inými očami. Asi tak, ako terajšie mladé ženy tú súčasnosť. Och, aký pokrok!

 
may.frayn
919 příspěvků 26.01.15 23:13

@Irejs nejspis to tak bude, pristi tyden se chystam jit nakupovat, tak su zvedava, co zas najdu za poklady. A jestli na sebe vubec neco sezenu.

 
ifsule
1 příspěvek 11.03.15 20:55
Nudná dvacítka...

Opravdu je to tak příšerně nudný model?

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Těžký život pracující fifleny: Dress code

Mne se to netýká. Já jsem se narodila jako ztělesnění elegance a... Celý článek

Tunel do devadesátek

Mezi ty úchvatné fotky z fashion weeků by se hodilo nějaké hezké... Celý článek