Státní vyznamenání letos bez flísky!

31.10.15 | autor Ada

Taky jste napjatě čekali, jestli někdo na letošní předávání státních vyznamenání, které se jako obvykle konalo 28. října, zase přijde ve flísové mikině? Naštěstí nepřišel, ale i tak se na Hradě sešla pestrá směsice oděvů.

Jak uvedl Ladislav Špaček v loňském rozhovoru pro Aktualne.cz, na pozvánkách na ceremoniál a následnou recepci je prý uveden dress code "společenský oděv". Kdybych takovou pozvánku obdržela, asi bych propadla panice, protože "společenský oděv" je široký pojem, může to být cokoli od běžného obleku po frak, pro dámu tedy krátké šaty i dlouhé. Tím, že se ceremoniál koná večer, se to ještě komplikuje. Např. ve Velké Británii se předává přes den a jako odpovídající oblečení je pro muže určen žaket nebo běžný oblek s kravatou, ženy si obvykle berou krátké šaty (a nějaký úchvatný klobouk, jak je v království zvykem). Smoking a frak se nenosí před šestou večerní, ale co tedy s předáváním, které začíná v osm? Babo raď, hradní protokol neporadí. Musíte se sami rozhodnout, jak velká je pro vás sláva, že vám prezident připíchne medaili za zásluhy.

Účastníci letošního ceremoniálu to pořešili každý po svém. Například muzikant František Ringo Čech přišel ve smokingu a smokingové košili, což bych do takového bohéma neřekla.

Foto ČTK

Ve smokingu přišel také bývalý fotbalista Pavel Nedvěd, akorát košili měl obyčejnou (ke smokingu se nosí košile se skrytým zapínáním nebo ozdobnými knoflíčky a speciálním límečkem.) Václav Neckář měl smoking s vázankou místo motýlku, tj. spíš "creative black tie", což odpovídá jeho uměleckému povolání. Novinář a disident Jan Petránek (druhý zprava) si vzal pod sako pletenou vestu, což ke společenskému dress codu nepatří - správně by měl mít oblekovou vestu, která by ho i ochránila, pokud mu byla ve Vladislavském sále zima.

Foto ČTK

Foto ČTK

Ženy přišly téměř bez výjimky v černém, což žádný předpis neporoučí. Škoda, že se některá neodhodlala a nezpestřila to aspoň tmavě modrou nebo tmavě červenou, když už ne jasnější barvou.

MUDr. Marie Svatošová si vzala hodně výrazný bižuterní náhrdelník, který se ke slavnostnímu oblečení moc nehodí, a jednoduché tmavé úpletové šaty po kolena.

Foto ČTK

Sestra Libuše Šafránkové, která za herečku přebírala vyznamenání, měla také maximálně jednoduché šaty z černého krešovaného sametu. Taková krásná dáma a tak usedle opatrné oblečení, škoda.

Foto ČTK

Další dávka černi bez ohledu na věk... A koulařka Helena Fibingerová má nádherný, zjevně na akci pečlivě načesaný černomahagonový květák :)

Foto ČTK

Miloš Zeman byl také v obyčejném obleku. Teoreticky by se dress code měl řídit podle něj jakožto podle "pořadatele", v tom případě ale ať je to na pozvánkách jasně napsané.

Foto ČTK

Takže: bylo to oděvně chaotické, velmi tmavé a důstojné až k smrti. Snad se časem aspoň dámy z uměleckých oborů trochu odvážou jako Joan Collinsová nebo zpěvačka Katherine Jenkinsová:

Zdroj: http://abcnews.go.com/images/Entertainment/AP_prince_charles_joan_collins_jef_150326.jpg a http://www.bcafilm.co.uk/wp-content/uploads/2014/09/140314_KatherineJenkins.jpg

Chcete se pobavit? Pod článkem o oblečení na ceremoniálu, který vyšel na Ona Dnes, je anketa, ve které čtenáři hlasují, jestli by se měl dress code na předávání státních vyznamenání zpřísnit. Výsledek je těžce ve prospěch zpřísnění. Doufám, že ti, kteří by rádi viděli na Hradě víc smokingů, běhají po ulicích v riflích a flísových mikinách...

Screenshot z http://ona.idnes.cz/zeman-prezidentska-vyznamenani-dress-code-f2j-/modni-trendy.aspx?c=A151029_024505_modni-trendy_brv, 29.10.2015

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Dadoo
5533 příspěvků 31.10.15 09:05

Z jakého důvodu byla pominuta „Donatella“ Frantova a její holá sexy záda i trepotave paže, vlajici jako křídla netuším. Každopádně v článku měla mít prioritní místo.
Přesto mi mnohem horší opět přijde letošní výběr. To je peklo pekelné.

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:04

Donatella :D Nevím, z jakého důvodu byla pominuta, ale hlavně nevím, z jakého důvodu dostala hradní medaili… :-)
Jsou lidi, kterým bych odpustila i tu flísku (třeba paní doktorce Svatošové), ale nad jinými mi nezbývá než kroutit hlavou, bez ohledu na ohoz.

 
VandaRybna
3260 příspěvků 02.11.15 13:51

Třeba z toho důvodu, že v tomto věku dámu nekritizujeme? A už vůbec ne jako puberťačky.

 
Dahllie
2222 příspěvků 02.11.15 19:13

V tomto věku se dáma neobléká jako puberťačka.

 
VandaRybna
3260 příspěvků 03.11.15 08:21

Ale potřeba kritizovat a „sepsout“ bez ohledu na trochu potřebné úcty ke starším, jedince snižuje na úroveň přihlouplého posměváčka. Jo, my vidíme, že ty šaty nejsou adekvátní, a co?

 
ATEH
45 příspěvků 03.11.15 11:31

Věk osoby není zásluha…

 
VandaRybna
3260 příspěvků 03.11.15 13:49

Ale slušné chování ano. Nevím, co bych měla z toho, dobírat si starou paní, že jí „vlají ruce“. Haha. No asi mi ujel vlak a humor je někde jinde.

Příspěvek upraven 03.11.15 v 13:49

 
M.Rejčová
64 příspěvků 03.11.15 14:57

Vando, když se někdo oblékne tak, že nedostatky vyniknou, neomlouvá ho, že je stár. Neb u mladice by dalo říct „však ona z toho vyroste“, ale co si pomyslet o této? Že z toho… umře?
Ale je fakt, že s jejím úhledným obličejem je nějaké oblékání úplně jedno, člověk se lekne tak jako tak.

 
ATEH
45 příspěvků 03.11.15 15:50

Vážím si moudrých starých lidí a k moudrosti neodmyslytelně patří i soudnost ;-) A v žádném případě se k lidem nechovám slušně v přímé úměře k jejich věku. Dokážu s respektem přistupovat i k puberťačkám a ony mi to nadšeně vracejí :-)

Příspěvek upraven 03.11.15 v 16:05

 
Olinka
2582 příspěvků 31.10.15 09:54

No teda nevím, ale ty šaty zpěvačky Katherine Jenkins (upřímně ji neznám) mi připadají až příliš volnočasové pro podobnou událost. Kdyby aspoň měly dlouhé rukávy… Já podobný střih nosím běžně v létě. Klobouček je ale super.
No a Joan Collins je ÚCHVATNÁ, ještě že jsem při pohledu na tu fotku už seděla :-))

 
UzZase
72 příspěvků 31.10.15 17:04

Myslím, že taková mezzosopranistka se v dress kodu orientuje dostatečně na to, aby věděla, co si může obléci. Hodně záleží na materiálu, nejen na střihu. A srovnávat oblečení někoho, komu je pětatřicet, s někým, komu je 80…no to nevím zase já.

 
Oveeec
1368 příspěvků 31.10.15 10:07

Co se týče výběru, ten naprosto nechápu, to je, jako kdyby to losovali z klobouku. Ale zajímalo by mě spíš to s tím náhrdelníkem - moc se nehodí ke vzoru na šatech, ale s tou slavnostní příležitostí…Vím, že by se asi hodily perly nebo diamanty nebo něco, ale to mi přijde smrtelně nudný. I když pravda, u prezidenta by se etiketě přednost před kreativitou v dobrým slova smyslu dát mohla. Kdyby ale náhrdelník nebyl tak očividně bižuterní, ale spíš třeba od nějakýho zajímavýho tvůrce, tj. ne konfekce, tak by se dal vzít, i když je výraznej a nekonvenční, ne? Zdá se mi to podobný jako kdysi diskuze o barevných punčochách do divadla. Já vím, že etiketa to asi spíš nepřipouští, jenže ty klasický „vhodný“ kombinace jsou většinou děsně nudný. Nějakou invenci a extravaganci to přece taky chce!

Edit: Překlep

Příspěvek upraven 31.10.15 v 10:10

 
Brunhilde  31.10.15 10:35

Když vidím tu paní MUDr. (causa náhrdelník), tak si říkám, že by bylo snad lepší, kdyby se dostavila v doktorském plášti. Jednak by jí bílá sedla líp k pleti a potom by splnila zadání dostavit se v uniformě. Jen si nejsem jistá, jestli by měla mít galoše nebo by stačily doktorské sandály?

 
Čertice1
149 příspěvků 31.10.15 11:46

Vtip se vám nepovedl

 
Brunhilde  31.10.15 11:59

Jaký vtip?

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:15

Lidem, jako je dr. Svatošová, vděčí naše společnost za tak ohromné věci, že je snad přinejmenším malicherné se do nich takhle obouvat kvůli oblečení… ;-) Této dámě bych ráda jednou stiskla ruku, i kdyby byla v teplákách.

 
Brunhilde  02.11.15 10:22

Lidem, jako je režisér Sedláček, vděčí naše společnost za tak ohromné věci, že je snad přinejmenším malicherné se do nich takhle obouvat kvůli oblečení… ;-) Tomuto pánovi bych ráda jednou stiskla ruku, i kdyby byl ve fleecové bundě.

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:45

Vy bysta snad sepsula i Krista, že má zaprášený sandále… :-)

 
Brunhilde  02.11.15 12:40

Bylo řečeno A, nyní budiž řečeno i B:
Není povinnost dostavit se na ceremoniál, koneckonců rektoři a třeba pan Hess to pochopili. Pana Hesse neuvádím náhodou, má zásluhy na něčem podobném jako paní MUDr. s náhrdelníkem, angažuje se v oblasti, kde stát na celé čáře selhal, ačkoli nás ten samý stát odírá o velké daně a ještě si troufne předstírat, jaký že za to máme welfare.
Když už se tedy dostavím, dám si na tom záležet, protože je to důležité. Ne, že si vezmu cosi, co jsem měla na sobě naposledy na vítání občánků svého vnoučka a doladím to bižu, kterou mi můj syn opatřil na střelnici. Buď tedy respektuji vážnost okamžiku nebo se upnu ke své vlastní vážnosti, pak klidně nechť tam osoba nakráčí v doktorském (filmařském) mundůru, všichni je asi známe a tak všichni chápeme?
Nejhorší je totiž ta metoda chytré horákyně: tak si vezmu to sako z tanečních, k tomu tesilky, opatřené na školení HR, kravatu na gumičku mi půjčí synek a jde se! Co mi kdo může, žejo. Přeci mi nebude hnít ve skříni smoking (večerní toaleta)!

 
stricc  31.10.15 10:41

Oblečení sestry Šafránkové mi naopak přijde velmi vhodné. K příležitosti se hodí a nepřebírala vyznamenání pro sebe, takže nenápadnost je taky na místě

 
Brunhilde  31.10.15 10:41

Líbí se mi, jak to Britové vychytali do nejmenšího detailu; princ stojí pro jistotu na schodu, aby to vždy mohl připínat seshora :-) a nedopadl jako pan Hollande při vyznamenávání jisté sportovkyně

 
SagaN  31.10.15 11:53

Na takovou šaškárnu mohli všichni klidně přijít v pruhovaným tričku a teplákách.

 
Lynx
100 příspěvků 01.11.15 19:09

Přesně ten přístup o"šaškárně" je důvod, proč nechodíme oblékaní, jak bychom měli, chováme se v divadle jako burani v kozačkách a večerní šaty už ani nemáme, protože je nemáme kam nosit, abychom nevypadali mezi bagantačama divně. Protože všichni tak nějak proletářsky naznali, že i udílení státních vyznamenání a státní recepce je šaškárna. Tak to gratuluji. Moje matka pamatuje doby, kdy se chodilo do divadla v montérkách, protože tak přece chodí dělnická třída.

 
SagaN  02.11.15 19:01

Zjevně té události - a zejména jejím protagonistům - přikládáte větší význam než já.
 http://svobodneforum.cz/…tnou-brecku/

 
Lynx
100 příspěvků 04.11.15 10:45

Takjá v prvé řadě jsem příznivec české státnosti, pokud si chlapci a dívky ze Svobodného fóra myslí něco jiného, pak je to jejich věc, já zase pro změnu znám pozadí Svobodného fóra. Shazovat tímto způsobem vyznamenání pro kluka, který položil život za kamarádku je jednoduché, zvlášť když jsem viděla toho skutečně dojatého otce. Jinak si o tom myslete, co chcete, je mi to vcelku jedno.

 
Verhro
630 příspěvků 31.10.15 12:19

@Dadoo Donatella Frantová je double peklo, z hlediska zásluh i oděvu.

 
Lynx
100 příspěvků 01.11.15 19:16

Donatellu jsem viděla na vlastní oči, protože jsem tam pracovně byla. Bohužel, ona i chodí jako dost stará paní, takže tím to celé velmi vyniklo. Letos se holá záda dostavila v hojném počtu, některá byla i velmi hluboko holá. I flitrovaté pidiróby byly. Hodně levné krajky, dost kostýmů z kvalitních látek špatného střihu (plnoštíhlé dámy v kostýmech typu „krabice“) Bohužel, etiketa a její výuka zoufale chybí, módní cit na nule.Ale až na jednu ženu kolem třicítky, která se dostavila v triku s nápisem a jedny úpletové minišaty s legínami a uggy a asi troje letní šaty (jsou přece dlouhé) to bylo docela dobré.

 
andiedvorakova
331 příspěvků 31.10.15 13:30

Událost jsem nesledovala (tyhle věci mě nějak nezajímají), takže můžu soudit jen z fotek tady na Pekle. Nic dalšího se mi ani nechce hledat. Každopádně z toho mám takový podivný pocit. Je to celé takové smutné. Asi protože každý má alespoň něco správně a vzhledem k tomu, jak se Češi oblékají na významné události, to není takový provar, ale… Je to nudné, ve stylu „alespoň něco si musím vzít“, bezradné, snad trochu ustrašené (hlavně ať nevyčnívám)… Zkrátka smutné. Černé je tam skutečně hrozně moc. Alespoň mladší ročníky mohly vytáhnout něco barevnějšího. Jakákoliv barva v tlumeném odstínu by byla fajn. A úsměv by je tedy také nezabil. Vždyť je to ocenění za zásluhy (nebo „zásluhy“), ne pohřeb.

 
Betynka02
379 příspěvků 02.11.15 07:09

@andiedvorakova
Super, díky, napsala jste vše za mě. :-)

 
Parwi Nawari
352 příspěvků 31.10.15 16:23

Konečně článek podle mého gusta.

 
Chany
872 příspěvků 31.10.15 21:54
Hm

No na férovku - to už je mi sympatičtější Helena F. s kritizovaným černým „květákem“, která holt bere v potaz, že je usedlejší dáma středního věku a nemá v nátuře hrát si na „modelínu“, než ta rádoby věčná dívka po její levici. Nemůžu si pomoci, ale dlouhé rozpuštěné blond vlasy k tomuhle věku už fakt ne. Ale nic proti nim, když jsou jako u paní Olgy Knoblochové, to je jiná!

P. S. Paní Heleně bych ubrala grády na obočí, je to zbytečně tvrdé…

Příspěvek upraven 31.10.15 v 21:56

 
Oveeec
1368 příspěvků 01.11.15 12:31

Mně přijde takhle z fotky, že to H. F. moc sluší, je v tom taková…majestátní :) A neumím si na ní nic moc jinýho představit. Věčná dívka je naprosto strašlivá.

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:18

I já mám tady prvně v životě pocit, že to Fibingerové sluší.

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 02.11.15 13:00

Myslím, že pí Fibingerová má to obočie permanentne vytetované, preto je až tak moc. Ale fakt je, že keď porovnáte jej fotky zamlada s týmto, je to sto a jedno, ako staršia vypadá o dosť lepšie.

 
Brunhilde  02.11.15 13:03

Svatá pravda, paní Fibingerovou jsem z době její největší „slávy“ potkávala často osobně a tehdy opravdu nebylo poznat, že je ženského pohlaví. Dnes vypadá nesrovnatelně lépe.

 
Oveeec
1368 příspěvků 02.11.15 22:33

To je zajímavý, někdy to tam opravdu je, třeba Hana Hegerová mi jako stará přijde mnohem hezčí než zamlada. Taky se mi stává, že si u některých starších paní říkám, že musely zamlada vypadat krásně, ale pak se třeba z fotek ukáže, že spíš průměr (i když tam samozřejmě chybí mimika a projev). A napadlo mě, že je to tím, že si u hezkých rysů staršího člověka řeknu, že určitě věkem sešel a jakoby si tu bývalou krásu domyslím :)

 
chekotay
410 příspěvků 01.11.15 07:52

Mohlo být trošku lepší, ale za mně dobré. Čekal jsem dovuřadá saka OP Prostějov, polyesterové kravaty a barexové polobotky, vše vyrobené ještě před Černobylem. :-) A panu Nedvědovi to sluší.
No nic, jdu si vykartáčovat žaket, za chvíli půjdu pro rohlíky… :-D

 
Eleanor Rigby
552 příspěvků 03.11.15 08:07

Buď „za mne“, anebo „za mě“, Chekotayi. Ku gentlemanovi patří i kultivovaný projev.

 
chekotay
410 příspěvků 03.11.15 08:22

Máte pravdu, děkuji.

 
Kathee
109 příspěvků 03.11.15 19:20

Líbí se mi, že jste nad věcí.

 
Alterations
533 příspěvků 01.11.15 11:03

Na pozvánce mělo být a snad bylo jasně označeno v jakém druhu oděvu se mají vyznamenávaní dostavit. Je pak věcí cti pravidlo dodržet. Většinou jde o slušně situované lidi. Večerní oblek se dá koupit nebo vypůjčit. Lidé, kteří se v této oblasti živí, také potřebují nějaký příjem - mít z čeho žít.

Podle mého názoru vypadala velmi dobře paní Hamáčková v jasně modrých šatech a samozřejmě dáma, co přebírala cenu pro pana Františka a sestra Libušky Šafránkové.

 
Oveeec
1368 příspěvků 01.11.15 12:32

Asi teď pár dnů nebudu na Peklo chodit. Vždycky když to otevřu a vykoukne na mě ten vymletej Nedvěd, otevírá se mi kudla.

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 01.11.15 12:56

Ono už to zapálené debaty rozvírilo, ale keď to Ada spomenula v nadpise, nedá mi to. Na pána Sedláčka sa už diel kritiky za tú jeho flísku zosypal, nazývali ho buranom, hňupom, ignorantom, iní zase nezávislákom, sympaťákom, ktorý sa na nič nehrá a tak podobne. Čo z toho je alebo´nie je, ponechám stranou. Nedá mi ale nepodeliť sa o vtip, ktorý urobil jeden e-shop so športovým oblečením na jeho adresu. Eshop vyrobil extra bundu a tu je popis:
Lehká sportovní bunda SEDLÁČEK v decentní černé barvě s ozdobným prvkem na hrudi. Tato pohodlná bunda obsahuje dlouhý přední podložený zip s překryty a dvě zipové kapsy na předním dílu + náprsní zipovou kapsu. V rukávech a na zadním dílu materiál Fleece pro větší pohodlí. V pase protiskluzová silikonová guma. Reflexní prvky. Vyrobena v ČR. Prodloužená tříletá záruka.

 
kolúch
445 příspěvků 01.11.15 17:31

Sedláček? Nomen omen :D

 
Dalajlámov škrpál
105 příspěvků 01.11.15 12:59

Pokračovanie popisu:
jedná se o časově (30.11.2014) a kusově (10 ks) limitovanou nabídku, výtěžek z prodeje této bundy bude transparentně poukázán na pomoc pro pozůstalé padlých vojáků Armády ČR v zahraničních misích.
Prodej již ukončen, děkujeme všem deseti kupujícím, že přispějí na dobrou věc! Na našem facebookovém profilu Vás budeme během prosince informovat o předání celé částky 19.180 Kč příjemci daru!
Start prodeje 30.10. 20:00, konec prodeje 31.10. 6:30! Waw!
POUŽITÍ
Toto oblečení je vhodné zejména pro volnočasové aktivity: do lesa, do přírody či k návštěvě Hradu a zámků.
Za seba: škoda že ušili len 10 kusov :-)

 
Karin
3401 příspěvků 02.11.15 10:19

To je vyloženě škoda, ty bundy byly hned pryč. Jak to nenosím, tak tuhle teplákovku bych si koupila :D

 
kloe
71 příspěvků 02.11.15 11:27

Mne to tak pride ze si prisli vsetci po smutocnu kondolenciu…ada ma pravdu vsetci sa tam obliekli ale aj tvarili ako na pohrebe, ja mat taku cest tak pridem vysmiata a nahodena do niecoho veseleho…ale asi ich trosku chapem-bolo to sposobene tou opatrnostou-hlavne nic nepokazit a nevycnievat nejak z radu, aj ked uz len tym ze dostali take vyznamenanie znamena ze vycnievaju z radu.

 
viktorka_od splavu
7438 příspěvků 02.11.15 13:25

@Oveeec ad Nedvěd - jsem někde četla poznámku, že se měl podívat vedle sebe aby viděl jak bude za pár let vypadat:P

 
Atlacoya
2146 příspěvků 02.11.15 14:19

To psali na blesku.

 
Cleira
112 příspěvků 02.11.15 14:16

Mě je ještě trošku líto, že se všude v tisku píše sestra Libuše Šafránkové. Tak bych jen ráda dodala, že cenu přebírala Miroslava Šafránková - také herečka (s Libuškou si spolu zahrály v Malé mořské víle).

 
Karin
3401 příspěvků 03.11.15 13:42

… přesněji řečeno Miroslava Drozdová :-)

 
Cleira
112 příspěvků 03.11.15 15:04

Jo, já uvedla dívčí jméno, to je pravda. :-)

 
Cleira
112 příspěvků 02.11.15 14:24

Nedvěd v jednom rozhovoru psal, že když nastoupil do italského Lazia, tak jeho oblečení velmi často končilo na tzv. věšáku hrůzy. Tamní fotbalisté prý v kabinách mají věšák, na který se věší ten nejhorší kousek oblečení, který si někdo z hráčů vezme na sebe. Tehdy Nedvěd řekl, že když tam několikrát skončily jeho trenky, byla mu taková hanba, že se konečně nad svým oblečením začal zamýšlet. :-)

 
viktorka_od splavu
7438 příspěvků 02.11.15 14:52

@Cleira to jsem kdysi taky někde četla, o to víc mě překvapuje, že neví jaká košile se nosí ke smokingu.

 
zapbebe
298 příspěvků 02.11.15 15:50

@viktorka_od splavu taky mě to překvapilo, zrovna u něj jsem předpokládala perfektní oblečení :think: :)

 
Shiro
354 příspěvků 02.11.15 18:40

Vzhledem k osobě, předávající ta vyznamenání, by mi ani ta flíska nebyla blbá.

 
VandaRybna
3260 příspěvků 03.11.15 08:24

Přijím k někomu, koho neuznávám a PŘEVZÍT OD NĚJ VYZNAMENÁNÍ, ale na znamení svého pohrdání si vzít flísku - toť čin pravého muže.

 
Shiro
354 příspěvků 04.11.15 18:01

Nevím co kritizujete, pokud člověk skutečně přispěl na tolik, že si to vyznamenání zaslouží, tak má svaté právo ho převzít a pokud je v takovém stavu, že by se dalšího prezidenta nemusel dožít, jak má protestovat? Navíc ke stylu pana prezidenta by se to vlastně i hodilo, protože i kdyby jste pašíka nasoukala do fraku, pořád to bude pašík. Ten lepší člověk, přebírající vyznamenání se musí jinak ponížit, aby nevypadal lépe než hostitel, ne?

Příspěvek upraven 04.11.15 v 18:06

 
lucindaSK
886 příspěvků 03.11.15 09:06

@Eleanor Rigby my „cudzinci“ s tým mávame problém ;)

Příspěvek upraven 03.11.15 v 09:11

 
rumpetroll
124 příspěvků 03.11.15 10:37

@Cleira ale ona ji přebírala za ni, ne pro sebe… a možná právě proto, že i ona je herečka, tak ji zmiňují jen jako sestru vyznamenané, aby bylo jasné, kdo tu cenu dostal.

 
Atlacoya
2146 příspěvků 03.11.15 12:28

Ale jméno by uvést mohli, ne? Cenu pro herečku Libuši převzala její sestra Miroslava.

 
Karin
3401 příspěvků 03.11.15 13:47

Já jsem přenos z té akce poslouchala na Radiožurnálu, a tam ta jména uvedli. Padlo jméno Miroslavy Drozdové (Šafránkové) i např. Adeliny Hessové, která přišla převzít medaili za svého dědečka Ludvíka Hesse… A vím to jistě, protože mě to zaujalo. Zaujalo mě, že Miroslava Šafránková se už nejmenuje Šafránková, a zaujalo mě jméno Adelina ☺

 
vias
447 příspěvků 04.11.15 21:53

Ale pokud je i ten zastupující nějak veřejnosti známý, většinou to v tisku zmíní. Miroslava Drozdová asi nežije z bývalé slávy, takže ji to asi nemrzí, ale i tak mohli zmínit, že byla rovněž herečka (hrála např. v prvních Básnících, což asi každý viděl. Je trochu škoda, že se na tuhle její asi nejznámější roli zapomnělo). Ne jen to, že vyznamenání přebrala „sestra Libuše Šafránkové“.

 
sebsen
3 příspěvky 03.11.15 13:19

Udílení státních cen považuji za jednu z nejvyšších a nejprestižnějších společenských událostí u nás a dress code black tie by měl být samozřejmostí. Na druhou stranu, brát si smoking na akci s vědomím, že hostitel v něm záměrně nebude, považuji za větší společenský přešlap než nějaký ten drobný prohřešek v odívání pod pojmem společenský oděv. Hlava státu si má pravo určit dress code společenské akce, jíž je hostitelem. Za Václava Klause se chodilo ve smokingu, teď holt jen v obleku. Může se nám to líbit anebo nelíbit, ale je to na hostiteli a měli bychom se přizpůsobit tomu, co se žádá. Měla jsem možnost být letos na Hradě na rautu a nestačila jsem zírat. Co myslíte? Trekové boty k obleku, byly tam. Obleky všech barev (večerní, nevečerní, denní, nedenní) a velikostí mimo velikosti postav jakbysmet. Úchylný červený motýlek u smokingu? Taky. Dámy se taky vyznamenaly. Očividně vystavené podrprdy, těch bylo hafo. Nepotkáte je jen v MHD anebo jen tak na ulici, když je vedro. Odhalená záda až po prdelku taky, nezahalená ramena a výstřihy až doněkam taky… Vystavené mišpulinky jako pandán se taky sem tam objevily… Na rautu se dalo spolehlivě odhadnout, kdo je tam z diplomacie, politiky a byznysu a kdo jen úplně náhodný mimoň. Omlouvám se, že jsem nefotila do zblbnutí, ale nějak mi to ten protokol v mém svědomí nedovolil.

 
ATEH
45 příspěvků 03.11.15 15:53

Dala jsem Vám sice zelené ramínko, ale obsah příspěvku se mi krutě nelíbí. Holt naše realita je neúprosná…

 
Lucelle
305 příspěvků 3 inzeráty 03.11.15 17:55

Chystala jsem se napsat to samé, když ne Black Tie na takovou akci, tak kam už potom? Jen jsem to dříve tolik nesledovala, skutečně tam za předchozího prezidenta byli lidé oblečeni lépe?

 
Veroniq
264 příspěvků 03.11.15 18:11

Mně se líbí, jak je peklo otevřené netušeným možnostem. Chvíli se to tu hádá o to, v čem by měly matky chodit s dětmi na pískoviště… Nedlouho poté by někteří doporučovali na Hrad na Den české státnosti tepláky a flísky :D

 
Karin
3401 příspěvků 03.11.15 18:34

Brilantně jste si to shrnula :D

 
 
 
Brunhilde  02.11.15 14:52

Ano, mám něco s touhle hlavou.
Chápu vaše obavy, dostala jsem to darem a tak za to zase tolik nemůžu.

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit