Strejda na promoci

26.06.14 | autor Ada

Úspěšné absolvování vysoké školy a následná slavnostní promoce je velká událost, kterou většina rodin patřičně prožívá. Kdo může, jede se podívat, jak novopečený držitel titulu prkenně potřese rukou představitelům školy a dostane diplom. Občas rodina vyláká z nory i strejdu Frantu, který žije na farmě v horách, kde chová huculy.

Jinak si totiž neumím vysvětlit, kde se ten chlap vzal. Modrá košile s krátkými rukávy, o dvě čísla větší, jak je u českých mužů zvykem. Džíny. Pobitý pásek! Ani bych se nedivila, kdyby na tom popruhu měl kytaru, protože je oblečený k táboráku a ne na promoci. Ve společnosti absolventa a dalšího příbuzného v oblecích je to dvojnásob trapné.

Paní vlevo nedosahuje takové pekelnosti, ale volbou obuvi se taky pěkně vyznamenala. Tyhle křusáky nenávidím stejně intenzivně jako špičaté bílé kozačky. Neforemné, ke koupi zásadně v odporných barvách (patinovaná šedá, patinovaná šedohnědá, patinovaná černá), špalkovité, opřezkované a naprosto nespolečenské. Jak vůbec může někoho napadnout, že by se takové boty hodily ke společenskému oblečení? Jakože když to má podpatek a je to přibližně lodička, tak je to automaticky k malým černým?

(A mohl by mi někdo vysvětlit, k čemu se vůbec takové předměty - odmítám tomu nadále říkat obuv - stylově hodí?)

zaslala Brigit

Vlastně ve mně ten hnus, co má ta paní na nohách, vzbuzuje větší odpor, než nedooblečený pupkáč na další fotce. Nelžu. Je to svým zvráceným způsobem vyšší level než prosté pivní buranství polonahého pupkáče. Něco jako rafinované mučení ostnatým kolečkem potřeným jódem proti lisknutí rákoskou.

Ale i před tou rákoskou se člověk tak nějak přikrčí hrůzou, že ano. A radši ji obejde velkým obloukem, aby se ho náhodou nedotkla.

Bonusové růžové překvápko uvidíte, až sescrolujete níž :)

zaslala Petra

Peklo na další fotce je z takové té unavené kategorie. Člověk nad tím chvíli marně přemýšlí, co by se třeba dalo nechat a nějak jinak doplnit, aby byl výsledek aspoň přijatelný, a nakonec dospěje k názoru, že nic. Všechno sundat, spálit a začít úplně znova a jinak. Svetr špatně, halena špatně, sukně (šortky?) s podvlíkačkama špatně, taška špatně, boty špatně... vlasy špatně... Už se dělá trošku špatně i mně...

zaslala Katka

Tohle peklo je proti tomu úplná úleva. Nic prvoplánově ohavného, jenom se tady kombinovalo, až se jaksi překombinovalo. Při pohledu na blůzku s batikovaným a krajkovým vzorem, motýlovou tašku a barbie verzi maskáčových kalhot je mi úplně líto, že boty a ponožky jsou nudně jednobarevné.

zaslala Šárka

Když už, tak to dotáhnu do konce, ne?

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Shiro
354 příspěvků 27.06.14 00:31

Strejda na promoci - no co no, prostě vylezl z auta a vlezl do školy, to je toho.

Žena vedle - Aspoň že to má podpatek, už se viděl černé mini se stylovými teniskami.

PPP (Pleš - Pupek - Pink) - letos asi nedostane dovolenou, tak se opaluje, kde může.

Pepsi taška - To jsou ty tenisky, co jsem je viděl s černými mini. (Jen na jiné paní.)

Poslední paní si asi jela do prádelny pro něco normálního na sebe.

Příspěvek upraven 27.06.14 v 00:32

 
Anushka
79 příspěvků 27.06.14 05:30

No ta posledni montaz me rozsekala!

Zbytek je takove hezke ceske peklicko

 
beruska9
44 příspěvků 27.06.14 06:17

To „vsechno hrozne“ mi nejak pripada lepsi (resp. mene spatne) nez ta posledni pani…proste si teta odskocila na nakup a nekde za rohem ma mozna kolo…ale panenkovske bile botky, ponozky, maskace, k tomu prapodivne triko a barevna taska (jinak docela hezka, kdyby to byla patnactileta slecna oblecena uplne jinym zpusobem)…to fakt neeeee

Příspěvek upraven 27.06.14 v 06:19

 
Helenuše
258 příspěvků 27.06.14 07:46

Jejda, to se to dneska sešlo…
Jeden kousek se mi líbí moc - ta motýlková taška. Taková pěkně veselá, rozpustilá.
Ovšem nějak nejsem schopná vybrat, co je z toho všeho nejpekelnější, je tam příliš mnoho favoritů.

 
Micinice
198 příspěvků 27.06.14 08:03

„Z nory strejdu Frantu“?.. „Prosté pivní buranství“? Vaše jakási snaha o břitký článek začíná být trapná a (dle Vašich slov) prostě buranská..

 
guinejske_prase
178 příspěvků 27.06.14 08:14

A samozvaní kritici už vylézají z děr, aby se mohli při čtení celého článku tetelit blahem, jak to tu Adě v komentáři natřou… omg

 
Micinice
198 příspěvků 27.06.14 08:37

Veřejná debata..tedy možnost vyjádřit názor. V některém z dávných článků se tu ( tuším, že sama „Ada“ ) rozčilovala, jakým neuvěřitelně nechutným způsobem jsou tu komentující schopni se urážet, viz „Mařena z Horní-Dolní“..„Vypadá, jako by vylezla z hnoje“, atd. )..Ovšem..jak se pisatelčin čánek liší od těch nechutných komentujících, to mi není jasné. Hezký den, milé prase :-)

 
jessicaggg
55 příspěvků 28.06.14 10:22

Jenže Ada tento blog už dávno pravděpodobně nepíše, pokud trošku pohledáte, tak zjistíte, že ho prodala ;) Taky už mám delší dobou pocit, že články, které se tady objevují nepíše ona, když se podíváte do historie, zjistíte, že články z počátků jsou daleko lépe a vtipněji napsány, než ty, které se objevují teď..

 
kolúch
445 příspěvků 28.06.14 10:37

To ste teraz Ade, ktorá článok písala teda vystrúhala poklonu :D Medvedia služba ako vyšitá.
A k článku. Známej promovala dcéra na Karlovej univerzite cca 10 rokov dozadu a prišla úplne rozhodená, pretože zatiaľ čo pre ňu to bola príležitosť dať si ušiť nové šaty, zaznamenala tam výskyt osôb v pletených svetroch. A ďalšia časť rozhovoru prešla na to, že Česi už aj na pohreby a svadby chodia poobliekaní úplne civilne. Minule som sledovala slovenskú sídliskovú svadbu, okolo autobusu sa tmolili dámy vo večerných róbach, doobedu, tiež mi to príde ako dobrý úlet.

 
Betynka02
379 příspěvků 29.06.14 20:15

ADO?! Je to pravda?

 
jessicaggg
55 příspěvků 30.06.14 10:06

http://www.modnipeklo.cz/…e-peklo-632/

 
vážný_zájem
113 příspěvků 30.06.14 11:24

Vlastnictví a autorství jsou různé pojmy.

 
jessicaggg
55 příspěvků 30.06.14 15:21

Jak myslíte, ale je to váš problém, že neumíte kriticky zhodnotit to, co máte přímo před očima ;)

 
kocurM
595 příspěvků 03.07.14 19:12
Tento se neliší nijak.

Ale publikum, které právě toto rádo čte, tvoří tvrdé jádro tohoto webu.

 
katango
1356 příspěvků 28.06.14 14:37

@Micinice Ale proto sem chodím! Mimoto styl článku je adekvátní obsahu. Až takovéto příšerně oděné osoby nebudou, budou i tady jiné články.

A proč si myslíte, že se to jmenuje Módní peklo??

 
jessicaggg
55 příspěvků 28.06.14 18:23

Nejde o fotky, ale o způsob, jakým je článek napsán

 
marca
437 příspěvků 27.06.14 08:47

Aspoň má paní fešácky ohnuté konce nohavic nahoru. Fotomontáž skvělá :)

 
katarinka_malinka
21 příspěvků 27.06.14 08:48

Na Adinej montáži by som topánky pozmenila, pretože takto by štýlovo ladili ku kabelke, a to pri toľkej rôznorodosti predsa nemôže dopustiť!!! :D

Příspěvek upraven 27.06.14 v 08:50

 
TulaJ
254 příspěvků 27.06.14 09:09

Aspoň čo sa týka samotných promovaných - v poslednom čase mám dojem, že sa oblečenie vylepšilo, aspoň je primeranejšie okolnostiam. Pracujem neďaleko budovy univerzity, kde prebiehajú promócie, a ešte pred pár rokmi som ráno o desiatej videla kráčať cez rušnú cestu dámy v brokátových resp. oflitrovaných dlhých róbach - to je podľa mňa takmer rovnako nevhodné ako tie džíny.

 
MP Edina
71 příspěvků 27.06.14 09:30

Jé, mě se líbí ta motýlková taška na poslední fotce

 
Brunhilde  27.06.14 09:38

Pokud se já osobně někdy dočkám promoce svých dětí a budu tam pozvaná, budu tak nadšená, že mi bude úplně fuk, co mám zrovna na sobě.
Dorazila bych tam v neoprénu, noční košili, jakkoli, hlavně, že bych byla u toho a mohla si ten okamžik vychutnat.

 
-Anna-
186 příspěvků 29.06.14 15:34

Od státnic do promoce je poměrně dost času tu radost, že je dítě inženýrem, zpracovat a poohlédnout se po něčem pěkném na sebe…

 
MP Janka
373 příspěvků 27.06.14 09:41

@TulaJ
My máme v pokynech rovnou napsáno, že se máme dostavit v tmavém obleku, aspoň před 2 lety při bakalářských státnicích jsem takové instrukce dostali. Černobílé šaty se zahalenými rameny nám s jedinou spolužačkou prošly, ale zajímalo by mě, jak by se tvářili, kdyby jsem se opravdu dostavili v obleku…
Na fb vídám často fotky z promocí až na jednu soukromou univerzitu, mají všichni slušné oblečení, šaty po kolena, zahalená ramena, pánové obleky, které nevypadají jako půjčené od staršího/mladšího sourozence.

 
Verhro
630 příspěvků 27.06.14 10:18

Už mi ty fotky ani nepřijdou divné, toto člověk vídá na ulici pořád…

 
Iv_Sm
1432 příspěvků 27.06.14 10:33

Ja som sa nedávno zúčastnila magisterskej promócie a musím povedť, že diváci boli menej pekelní, než promované (prevažne dievčatá) - vďaka bohu mali taláre, ale väčšina mala na nohách tak nevysvetliteľné obutie, až to vyzeralo, že sa po promócii chystajú hromadne na pláž… po roznych páskových, placatých, neónovo sfarbených sandáloch, som bola vďačná aj za jednoduché baleríny… :/

PS: Prím hrali klínky, niečo takéto:

 
phoebe247
49 příspěvků 27.06.14 12:17

To je Deichmann, co? Měli tam tyhle „boty“ v několika barevných variantách. Kokosák klínek + prádlová guma = to musel navrhnout veliký kreativec. Prostě jsem neodolala a zkusila. Guma se mi v několika pruzích zařízla do nártu a vytvořila faldíky. Kdyby to bylo alespoň pohodlné, když už to vypadá tak děsně. A ono prdlajs. Počítám, že po celodenním chození v parném létě funguje ta guma jako škrtidlo a zkrátí délku krevního oběhu o cca 20cm :-)

 
Arvari
37 příspěvků 27.06.14 14:07

Ty boty mám, v červené barvě. Guma se mi nikam nezařezává, faldíky se nevytvářejí. Je fakt, že když je parno, mám někdy trochu podrážděná chodidla (přece jen pod ním ta bota není právě hladká) a občas se mi udělá puchýřek na malíčku, ale to asi u všech páskových bot. Jinak jsou vážně pohodlné, chodí se v nich dobře, klínek má příjemnou výšku… A na noze ty boty taky nevypadají zrovna špatně. Ale je fakt, že zrovna na nártech prakticky nemám tuk, tak možná je to v tom… ;)

 
phoebe247
49 příspěvků 27.06.14 14:44

Taky nemám tlusté nárty a kotníky, ale otisky tyhle boty musí vyrobit fakt každému. A to myslíte vážně, že na noze vypadá ta prádlová guma dobře? Snad aby jste si ještě pořídila červenou ortézu na kolena, aby to bylo dokonalé…

 
Arvari
37 příspěvků 27.06.14 18:49

Možná ne na každé, na mojí vypadá. Chcete to snad doložit fotodokumentací? Menší otisky a viditelně seškrcená kůže jsou nebe a dudy, nezdá se Vám? Ramínko od podprsenky vám taky může udělat na rameni otisk, ale to neznamená, že vás škrtí… Možná by to chtělo trochu tolerance, to, že se boty nelíbí a nesednou Vám, ještě neznamená, že nemůžou sednout vůbec nikomu. Upřímně, na léto mi tohle přijde jako poměrně normální sandále pro mladší ročníky, rozhodně ne takové peklo, za jaké je vydáváte… ;)

 
phoebe247
49 příspěvků 27.06.14 20:02

Máte pravdu: jsem tlustá, stará a netolerantní. Noste tu prádlovou gumu na laciné podešvi - Vám určitě sluší. Fotodokumentaci sem prosím nedávejte… Mě stačí ty oficiální fotky Deichmann. V reálu „to“ vypadá daleko hůř :-(

 
karwen
72 příspěvků 29.06.14 21:50

Také mám tyto boty, ve žluté a také jsem s nimi spokojená… bohužel si v botách nemůžu moc vybírat, mám úzkou nohu, takže skoro všechny lodičky, sandálky, baleríny mi v mojí velikosti padají, v menší velikosti drtí prsty nebo jsou viditelně malé… u těchto bot díky té gumě dobře drží na noze, pohodlné jsou, a určitě vypadají stokrát líp než např. „trekovky“

 
opal_k
99 příspěvků 27.06.14 10:38

Motýlkovou tašku máme doma (heč!), dcerka s ní před lety nadšeně chodila do školky ;-)

Příspěvek upraven 27.06.14 v 10:38

 
pabylka
881 příspěvků 27.06.14 10:44

Moj strýko ( žiadna farma v horách, ale rodený Pražák) tiež dorazil do Karolina v džínsoch. Je to holt starý tramp a už nikto a nič ho neprevychová. Čo s ním?

 
Karin
3401 příspěvků 27.06.14 15:21

Zvát jen na potlachy :D

 
Eden_Prime
3472 příspěvků 27.06.14 11:05

@Micinice nelisi se to nijak a taky tomu bohuzel odpovida mistni atmosfera

 
anja.1
268 příspěvků 27.06.14 11:08

Před 14 dny jsem jako host absolvovala bakalářskou promoci své kamarádky. Oblečení pozvaných hostů bylo tak z 50% vhodné, zbytek byl průšvih. Ale co by člověk chtěl, když některé z dam, co přebíraly diplom měly např. plážové růžové květované šaty (velmi těsně pod zadek), dlouhé večerní šaty s odhalenými zády, letní „hadrovité“ minišaty byly zastoupeny asi nejvíce…
Zato pánové vypadali vesměs výborně, dokonce ani žádné obleky po tatínkovi apod.

 
Ant.
245 příspěvků 27.06.14 11:35

Teď se opravdu začínám těšit na svou promoci :-D

 
may.frayn
919 příspěvků 27.06.14 12:38

Já jsem asi divná, ale mně to poslední přijde úplně nejděsnější ze všeho. Teda ne že by to ostatní nebylo peklo, ale ta maskáčová paní je hrůza. Kdo si na sebe může vzít takovýhle hadry? Jediný, co bych z toho vzalana milost, je ta taška.

 
Alterations
533 příspěvků 27.06.14 13:08

Promoce je v denní době a malé černé na ní nemají co dělat. Ty boty nejsou zas až tak spatné pro denní nošení. My starší ženy máme rády nižší podpadky a pásek přes nárt. Já bych je tak razantně neodsuzovala.

 
Lola  27.06.14 13:40

@Alterations Neexistuje zákon, který by nařizoval, že pásek přes nárt a nízký podpatek musí vypadat TAKTO. Ty škráby mě praštily do očí ještě předtím, než jsem si přečetla text, a s autorkou souhlasím stoprocentně.

 
Karin
3401 příspěvků 27.06.14 15:15

Malé černé se hodí pro každou denní dobu.
http://www.ceskatelevize.cz/…22161300023/?…

A podpatky se píšou s t, sakra už…

Příspěvek upraven 27.06.14 v 15:23

 
cocoloco
188 příspěvků 27.06.14 14:10

@Brunhilde Nerozumím tomu, proč byste se nemohla vhodně obléci a tu slavnostní náladu, která tam je, tak umocnit. Nebo by to bylo moc námahy?

 
Markulia
51 příspěvků 27.06.14 18:17

Estli vona to nebude nadsázka :-)

 
cocoloco
188 příspěvků 27.06.14 14:12

@Alterations Ty boty jsou hrozné. Netuším, jak to vůbec mohlo jít do výroby.

 
Demode
1684 příspěvků 27.06.14 14:29

Barbie maskáče - to je dobrýý :-)

 
Iv_Sm
1432 příspěvků 27.06.14 15:04

@Arvari Tak ale na promóciu by ste si asi ich neobula, či?

 
Arvari
37 příspěvků 27.06.14 18:52

Ne, na promoci rozhodně ne, na tu je to rozhodně zlo. Ale já reagovala na příspěvek o těch botách celkově, a na běžné nošení na léto jsou vážně fajn a příjemné…

 
superla
64 příspěvků 27.06.14 17:19

K problematice maskáčových kalhot: kdyby přesně tohle samé oblečení měla na sobě vyhublá snědá Italka postávající u přechodu pro chodce na X-té avenue v New Yorku, vysloužila by si fotku na Sartorialistu. A bloggerky by žasly nad tou dech beroucí originalitou, nekonvenčností a eklektickým stylem…

 
vážný_zájem
113 příspěvků 29.06.14 16:11

Ano, mě na rovně sedící paní v maskáčích ruší jen ta motýlková kabelka. Nebýt jí, považovala bych to za vzácký případ dobrého kombinování různých vzorů.

 
Dalmitka
1305 příspěvků 27.06.14 18:37

Zhodou okolností som bola predvčerom na právnických promóciách /ako hosť/ a môžem povedať, že cca 75% prítomných /študentky, študenti, hostia/ bolo oblečených dobre a vhodne. Iste, našli sa tam aj kreácie, ktoré vyrážali dych :-, alebo naopak - so znakmi ignorácie a ľahostajnosti. Musím ale dodať, že študentky denného štúdia boli krásne upravené, učesané, nalíčené, tak som si v duchu hovorila, že máme asi naozaj jedny z najkrajších žien na svete. Kým sú mladé, bohužiaľ… U externých
/viac alebo menej starších - aj keď nie u všetkých/ to už nebolo také ružové - nevhodné šaty, niekoľko strašných topánok, taká nejaká provinčnosť…, ale zhrnuté a podčiarknuté - bolo to pekné a slávnostné a dôstojné.

 
Velma
77 příspěvků 27.06.14 20:19

Boty paní z prvního obrázku bych tipovala na vietnamskou tržnici. Podobný styl bot jsem tam několikrát zahlédla.

 
Velma
77 příspěvků 27.06.14 20:20

Omlouvám se, to neměla být reakce, ale nový příspěvek.

 
vias
447 příspěvků 27.06.14 20:54

Také jsem si všimla, že je rozdíl mezi denním a dálkovým studiem. Na denním vypadaly všechny holky aspoň pěkně, na dálkovém si některé dámy vzaly vyloženě jen něco, co se v jejich očích blížilo společenskému oděvu, takže místy tragédie. Ale neznalost dresscodu šla napříč oběma promocemi, všechny požadavky splňovalo tak 5 % promujících (myslím ty všeobecné požadavky na formální oblečení, v instrukcích k promoci nic nestálo). Na druhou stranu tam třeba byla jedna paní, u níž bylo vidět, co je vhodné a co ne, ale…to, co vybrala, bylo prostě hrozně nevkusné. Asi jako tady paní v maskáčích. Řekla bych, že jí taky není jedno, co nosí (oblečení má čisté, vyžehlené…), jenže vypadá hrozně. Tak si říká, jestli je horší pohled na někoho, kdo oblečení vůbec neřeší, nebo na někoho, kdo ho řeší, ale neoplývá vkusem.

 
Josefka
347 příspěvků 27.06.14 21:11

Na promoci mi vlastní bratr dorazil tak vymustrován, že jsem měla co dělat, abych se v tu ránu nerozplakala. Nikdo pro něj není dostatečná autorita, aby 30letého muže přesvědčil, že černé (odrbané) džíny nejsou společenský oděv a předpokládám, že když rodina zaznamenala bílé, špinavé tenisky a igelitku, už nebyl čas se hroutit.
Nebo jsem to měla dát do přiznání? Je to moje noční můra :-D

 
MP Maggie
991 příspěvků 27.06.14 21:27

@Brunhilde Tak nám to hlavně vyfoťte!

 
Markymar
94 příspěvků 28.06.14 11:01

Ty růžový ponožky v prestižích!!! :D

 
Brunhilde  28.06.14 11:42

Promoce rok 1966

 
MP Marianna
64 příspěvků 30.06.14 10:37

A nejlepší na tom je, že tihle lidi nebyli žádní „fashionistas“. Prostě bez většího přemejšlení věděli, jak se oblíknout na takovouhle událost. Dneska je velká část lidí totálně zmatená, když přijde na "jdem do divadla/na koncert/na výstavu/na promoci/na svatbu…ach jo.

 
pozdni_ctyricitka
135 příspěvků 06.07.14 20:12

Přiznávám, že k těmto zmatencům patřím. Já bych si fakt asi vzala na promoci malou černou. A co si vzít třeba na vernisáž, to už absolutně netuším. Nedávno jsem byla předvolaná jako svědek k soudu. Co si má ženská vzít k soudu? To co do kanceláře nebo něco tmavšího? Ado, napište, prosím, článek o dresscode, klidně i několik dílů. S fotografiem.

 
zuzajdik
14 příspěvků 07.07.14 17:50

Jasně, že na promoci jsou malé černé ok. I na tu vernisáž. Tím nemůžete nic pokazit. A k soudu jako svědek - soud nepředepisuje dress code, jen od advokátů se očekává formální oblečení. Nicméně právě s ohledem na to si myslím, že se tam bude svědek cítit lépe, pokud se obleče „slušně“, takže to co do kanceláře je úplně v pořádku, pokud to neznamená minišaty nebo rifle a triko.

 
katango
1356 příspěvků 28.06.14 14:39

@phoebe247 Omlouvám se za červené ramínko, mělo být zelené.

 
Evelin5
35 příspěvků 28.06.14 20:16

Oblečení na promoce by mělo být určitě společenské. Na promoci mé dcery bylo pár podobně oblečených hostů a nebylo mi to moc příjemné. Je pravda, že každý máme svůj styl a chceme se cítit pohodlně, co se líbí jednomu, druhý se jen ušklíbne, ale jsou určité hranice.
Na poslední fotce mě zaujal styl posedu paní. Připadá mi takový panenkovský - rovná záda, kolena u sebe, špičky nohou lehce do strany. Podobnou halenku mi asi před rokem nutila má 80-ti letá teta, že je moc hezká a určitě ji unosím. Odmítla jsem s tím, že nemám k čemu ji nosit. Tahle kombinace mě nenapadla. Kdeže je halenky konec…

 
-Anna-
186 příspěvků 29.06.14 15:48

Je fascinující, že existuje žena, ke které se po desítky let jejího života nedonesla dobrá rada, že kombinovat při oblékání vzoreček se vzorečkem obvykle nevypadá dobře…

 
Brunhilde  29.06.14 15:58

Nejspíš se jí to doneslo, ale ona na to normálně kašle.

 
Alterations
533 příspěvků 29.06.14 18:31

@Karin To jsem zrovna z připojeného televizního pořadu nevyrozuměla. Zdálo se mi, že říkají, že to jsou tzv. „koktejlky“, které bývaly určené pro podvečer a večer. Přes den by v nich dívka mohla působit trochu unaveně a ráno jakoby někde strávila noc a nestihla se přrvléci…

 
Alterations
533 příspěvků 29.06.14 18:34

@-Anna- Kdo to umí, nebo se to naučí, může vzorečky kombinovat. Platí to i pro barvy. Zelená modrá pro blázna dobrá - to je nesmysl.

 
-Anna-
186 příspěvků 30.06.14 12:54

Proto jsem napsala slůvko „obvykle“…

 
Betynka02
379 příspěvků 29.06.14 20:10
Taky postřeh..

Představte si slavnostní vyřazení žáků ZŠ ve společenském hudebním sálu radnice… Kluci dávno natěšení, sháněli už během jara oblek, který byl doporučený…
Syn se doma strojí do obleku a „pantáta“ přijde v triku, kostkované 3/4 kalhoty a na nohou žabky…
SMUTNÉ…ne??!!

 
ĺenkabruck
11 příspěvků 30.06.14 13:11

…„strejdu Frantu, který žije na farmě v horách, kde chová huculy“… tak článek dobrý, ale už mi začíná vadit, jak se o nás „mimoměstských“ mluví. A co když ten strejda třeba bydlí v Brně v Komíně??? neberu to osobně, ale ta myšlenka mě provázela celým článkem :-)

 
TulaJ
254 příspěvků 30.06.14 13:49

@MP Marianna nehovoriac o tom, že v tom čase bolo umenie zohnať v obchode niečo slušné. V tom čase ale ešte platili nejaké pravidlá - na ktoré sa dnes pozerá ako na nemiestne obmedzovanie slobody prejavu, asi. Samozrejme, v priebehu histórie sa aj pravidlá obliekania menili, ale dnes akoby žiadne neplatili (a ešte sa to niekde vyhlasuje za pozitívum - akože sme slobodnejší, nenecháme sa utláčať atď. - a potom sa mládež oblieka stádovito, jeden ako druhý - v zásade, zas žiadna kreativita alebo „sloboda“).

 
MP Marianna
64 příspěvků 01.07.14 09:52

Přesně tak.

 
aerofrog
309 příspěvků 01.07.14 11:53

Tak já přesně ty potupené botky mám. Není pravda, že je měli jen v divných polobarvách, v mém botníku září důkaz. Už léta tam září. Protože jsou nad své cenové poměry kvalitní (už si nepamatuji koli, ale moc přes 1500 to asi nebylo). Mimochodem jsou z pěkné pevné kůže, patina mohla vzniknout jen používáním, před-patinované skutečně nebyly. Přežily i botky mnohem hezčí a o pár tisícovek dražší. Navíc jsou neskutečně pohodlné, byť nejsou na platformě. Podpatek se nijak výrazně nesešlapává, ani tu část potaženou kůží lehce nesedřete, nikde netáhnou, netlačí, člověk na nich třeba na veletrhu (ano, k běžným pracovním šatům, popřípadě kalhotám s košilí) vydrží úplně celý den a večer ještě zaběhne schrupnout večeři, aniž by ty (ano, trochu nelíbivé) podpatky omlátil o nejbližší schodiště a raději šel bos. Nenosím je pořád, ale nosím je ráda. Když je holt někdo použije jako paní na fotce, tak holt dostanou „za uši“ i za ni. Ta si už, bohužel, mohla obout cokoliv. To, co má na sobě směrem nahoru by s přehledem zabilo i dílo Manola Blahnika…Takže tak. Prskejte si na ty boty, kdo chcete, spílejte jim, já je miluju a nosit budu dál. :-)

 
Beruska_bez_tecek
704 příspěvků 01.07.14 13:21

Jsem jediná komu se zdají ty boty na podpatku normální? Sice takové nemám, ale nijak mě nepohoršují.

 
Alterations
533 příspěvků 01.07.14 15:31

@Beruska_bez_te­cek No já jsem taky hned napsala, že sice nejsou přesně to, co bych si koupila, ale ta vášnivá reakce Ady proti nim se mi zdála přehnaná.

 
Markulia
51 příspěvků 01.07.14 17:00

Mě to teda jako hnuso boty přijde.. ošklivá barva a ošklivě zdobné.

 
Beruska_bez_tecek
704 příspěvků 01.07.14 20:00

Mně se zdají být úměrné situaci. Ne každý si potrpí na jehly nebo má v botníku klasické lodičky. Boty nejsou okopané a jsou čisté.

 
JMaravelo
486 příspěvků 01.07.14 19:27

Mě náhodou ten týpěk s růžovejma ponožkama přijde super :D Jen na ty prestige si prostě nezvyknu :D od dětství k nim mam zafixovaný odpor :D

 
dagur
263 příspěvků 01.07.14 22:24

Náhodou, ty barevné boty a ponožky poslednímu modelu dodaly určitý šmrnc a jednotící crazy prvek!

 
Cizrnka
14 příspěvků 05.07.14 20:49

Naše paní ředitelka se na promoci jinak vyfikla, to se musí uznat.

Příspěvek upraven 14.07.14 v 20:08

 
Alterations
533 příspěvků 07.07.14 10:21

@Brunhilde Haha - já jsem promovala v roce 1967.Tenkrát se všichni dohodli, že všichni budeme v černém. Jedině já jsem to porušila modrými krajkovými šaty. Obávala jsem se, že černá barva by mi přinesla smůlu. Byla jsem v jiném stavu a nechtěla jsem to riskovat.

Předtím na maturitní ples zase bylo nepsaným pravidlem, že všechny budeme mít krátké bílé šaty nabrané, poskládané nebo jinak rozšířené od pasu. Bylo to hezké na fotografiích i ve skutečnosti. Tenkrát nás ani nenapadlo, že nemáme svobodu.

Dlouhé šaty byly naprosto nepředstavitelné pro obě uvedené příležitosti. Rovněž tak kalhoty!

Maturovat jsme ovšem tenkrát museli ve svazáckých krojích a to nás moc mrzelo. Nikdo se nevzbouřil!

 
phoebe247
49 příspěvků 07.07.14 23:09

Moji rodiče maturovali v letech 1959 + 1963 a ve svazáckých krojích tedy rozhodně nemuseli. Co jste to proboha studovala za školu?

 
Alterations
533 příspěvků 08.07.14 15:05

@phoebe247 Oděvní průmyslovku v Praze. Teď už si to dovedu vysvětlit. Zřejmě tam byli samí učitelé odněkud vyhození z politických důvodů a měli větší strach než bylo třeba. Jinak byli většinou skvělí.

 
notrends
514 příspěvků 09.07.14 14:56

Viděla jsem na promoci slečnu která měla sobě jen nějakou úpletovou rouru oranžové barvy - od prsou těsně pod zadek, co potáhla nahoru bylo vidět dole a opačně. Prostě tanec u tyče. V tramvaji se ukořistí fůra věcí. Já jsem viděla paní dokonale oblečenou, starší v béžovém kostýmku, se zlatými knoflíky, a pruhy na sukni, matné punčochy a klobouk. dokonalost, totální elegance a zrovna když jsem jí to pochválila (sama jsem byla ve větších rozpacích než ona) přistoupila ONA - famme fatale ulice, tygří žena. Věkem tak sjo ta elegantní paní ale peroxyd blond, rudé rtíky, tričko, obtažené kamaše - sukni neměla, kabelku i boty měla s leopardím a tygřím vzorem, každý kus jiná barevnost ale to zvíře poznám. škoda že jsem je obě nevyfotila, ale neměla jsem odvahu

 
smycka
42 příspěvků 13.07.14 15:43

Ad promoce: ja vim, ze tohle s nejvetsi pravdepodobnosti nebyl ten pripad, ale vetsinou pokud na promoci uvidite nekoho naprosto nedbale obleceneho, tak je to s velkou pravdepodobnosti nekdo z profesorskeho sboru pripadne skolitel. Promoce jsou pro ne samozrejme (otravna) soucast pracovnich povinnosti a v nasich krajich je tak nejak zazite, ze spravny profesor ma vzdy vypadat tak, ze byste si o nej neopreli ani kolo:-) Dava tim najevo, ze kdo ma v hlave, nemusi mit na sobe…:-)
A omlouvam se, koukam, ze jsem ten prispevek nejak spatne zaradila.

Příspěvek upraven 13.07.14 v 15:44

 
sonila
3 příspěvky 20.07.14 21:26

Ano i na můj vkus je to nepřijatelné, ale zdá se mi článek příliš urážlivý…

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Kling kling

Poctil vás zásilkový obchod Klingel také svým katalogem? Jestli ne,... Celý článek

Okresní peklíčko

Mám rodiče v nejmenovaném okresním městečku ve středních Čechách a... Celý článek