Svatební trendy

30.08.16 | autor Ada

Děkuji kolegyni Andree, že mi nahrála na další článek :) Po její výpravě po zoufale zastaralých svatebních salonech s nedovzdělaným personálem jsem si připomněla některé své starší články na stejné téma, a potom jsem dostala chuť podívat se na přehlídková mola. Jaké jsou vůbec svatební trendy na letošní podzim?

I svatební móda má své "nejvyšší", panteon návrhářských es, která "menší" značky postupně kopírují. Známé svatební značky jako Pronovias nebo Maggie Sottero mají pochopitelně vlastní schopné návrháře, a z druhé strany jsou tu ještě haute couture návrháři, kteří nedělají přímo svatební módu, ale jejich modely slouží jako inspirace napříč celou módní nabídkou včetně té svatební.

Svatební kolekce se předvádějí obvykle okolo začátku října a začátku května, tedy po hlavních módních týdnech. Nejočekávanějšími jmény jsou Badgley Mischka, Marchesa, Carolina Herrera, Oscar de la Renta, a také Zuhair Murad, Jenny Packham či Monique Lhuillier, osvědčení autoři třpytivých princeznovských rób.

Předpokládám, že absence čalouněných sukní, hranatých bolerek a korzetů se špičkou vás nepřekvapí. Ty už jsou v módě jen tady na východě, horší svatební šaty už nosí snad jen arabská maloměstská honorace zamrzlá v devadesátých letech. Ale jaké jsou hlavní světové trendy pro podzimní nevěsty?

Krajky

Krajky a jejich vrstvení se drží v módě už hodně sezón, a na svatebních šatech vypadají obzvlášť krásně. Problém je v tom, že musí jít o opravdu hezké a tím pádem drahé krajky, na laciných náhražkách je vždycky vidět, že jsou to laciné náhražky.

Vlevo Marchesa, vpravo Monique Lhuillier:

style.com

Oscar de la Renta:

style.com

Návrháři využívají nejrůznějších druhů krajek (historické i současné druhy krajek si můžete prohlédnout v tomto článku) a všelijakých efektů, například uspořádání do pruhů, kombinací více druhů, využití ozdobných okrajů.

Reem Acra:

style.com

Aplikace

Velmi moderní je stále využití krajek jako aplikací - tak, jak se kdysi objevilo například na přehlídkách Zuhaira Murada, který s efektem krajkových aplikací na průhledném podkladu pracuje pořád.

Zuhair Murad, style.com

Stále se nosí symetrické aplikace, velké véčkové výstřihy tvořené krajkou, ale také látky, které samy vypadají jako pošité aplikacemi, nejčastěji rozsypanými květy:

Vlevo Marchesa, vpravo Monique Lhuillier:

style.com

Vlevo Lela Rose, vpravo Reem Acra:

style.com

Korálky

Stále se nosí třpytivé ozdoby v podobě korálkových výšivek, ale ne tak často v kombinaci s krajkou. Krajky se dozdobují spíš decentně, pokud vůbec, a korálky se používají samostatně, buď jako hlavní prvek, nebo na dozdobení živůtku. Zdobení korálky je povětšinou přísně symetrické, žádné šaty na jedno rameno a aplikace mířící šikmo přes tělo.

Vlevo Marchesa, vpravo Jenny Packham:

style.com

Badgley Mischka:

style.com

Nahá kůže

Spolu s módou krajek se stále drží i trend ukazování nahé kůže jinde, než je obvyklé. Není těžké uhodnout proč, na modelkách ta jemňoučká prosvítající krajka vypadá skvěle...

Vlevo Zuhair Murad, vpravo Monique Lhuillier:

style.com

Krátké topy nebo živůtky, které je napodobují, vypadají na štíhlém mladém těle roztomile a mladistvě. Na třicetileté nevěstě nastříkané na oranžovo je to ovšem horší, i když má vysportovanou postavu. A celoprůhledné šaty strategicky pošité kousky krajky? V těch se snad i nadále budou ukazovat jen provokativní celebrity.

Reem Acra:

style.com

Splývavé materiály

V mnoha kolekcích je vidět, že jednoznačně nejtrendovějšími materiály jsou ty splývavé. Šifony, žoržety, krepy, plisované látky, měkký tyl. Splývavé jsou buď celé šaty, nebo sukně doplněná krajkovým či vyšívaným živůtkem. Ačkoli jsem našla i šaty empírového střihu, je to spíš výjimka, většina splývavých modelů je určena ženám, které chtějí mít pas tam, kde ho mají normálně. V našich salonech jsou splývavé modely pořád tak nějak hlavně pro těhotné nevěsty.

Jenny Packham:

style.com

Vlevo J. Mendel, vpravo Badgley Mischka:

style.com

Jednoduché, hladké siluety

Nad šaty se širokou princeznovskou sukní převládají rovné, jednoduché siluety. Souvisí to se zmíněnými splývavými materiály i s krajkami, které také nejlépe vyniknou na jednoduše střižených šatech. A pokud se vám nelíbí krajky nebo splývavé látky a dáváte přednost tužším materiálům, pak by v této sezóně měly být zpracované právě takhle: na tělo a v jednoduše elegantním stylu.

style.com

V kolekcích jsou patrné tři hlavní střihy sukní: splývavá od pasu, áčková od pasu nebo rozšířená od kolen nebo od stehen. Sukně rozšířené od boků se nenosí. Jediné aranžované sukně jsou právě ty od kolen, a ani tady nenajdeme nic zvlášť složitého ani přeplácaného.

style.com

style.com

Barvy

Bílá, krémová, šampaňská, slonovinová - tradiční barvy naprosto převládají. Nenosí se výrazně barevné šaty ani kontrastní kombinace, např. bílá s černou nebo s červenou. Chcete-li jinou barvu, pak jedině jemný, pudrový odstín béžové, modré či růžové.

style.com

style.com

Romantika

Chcete-li si vybírat z tvorby návrhářů, musíte se smířit s tím, že svatba je stoprocentně romatická záležitost. Něžné barvy, něžné modelky se zasněnými výrazy, hebká elegance a nepřirozeně dokonalá přirozenost. Až na výjimky, jako jsou Vivienne Westwood nebo Vera Wang, se v designerských vodách z tohoto kurzu nikdo neuchyluje.

Vlevo http://www.viviennewestwood.com/en-gb/collections/bridal-ready-wear, vpravo style.com

Značkové salony všechny tyto trendy většinou reflektují - není to zase tak těžké, na poli svatební módy k žádným prudkým revolucím nedochází - a včleňují je do svých kolekcí, které samozřejmě bývají designově o něco průměrnější (i když jak kdy, třeba Badgley Mischka nebo Reem Acra také nejsou bůhvíjak převratné). Svatební móda má dokonce své vlastní módní týdny, kde se představují i netradiční modely (víc etnické inspirace, barevné inspirace, doplňků - ale to by bylo na samostatný článek.)

Maggie Sottero:

https://www.maggiesottero.com/maggie-sottero

Pronovias:

http://www.pronovias.com/wedding-dresses/pronovias-2017/

Ve srovnání s katastrofálně zastydlými českými okresními salony je ovšem hvězdná i svatební kolekce Asosu...

 

 

Autor

Ada

Ada začala psát Módní Peklo v roce 2010. Čtenářky si získala nejen svým originálním stylem, ale především smyslem pro módu. Přestože přibývají noví autoři i témata, je Ada dodnes autorkou většiny článků na Módním Pekle.

Líbil se vám článek?


   Váš příspěvek
 
Karin
3401 příspěvků 30.08.16 01:58

Ach… ♥ Mně se ze všeho nejvíc líbí ty šaty s dlouhými rukávy. Ale českou nevěstu jsem v takových nikdy neviděla. V kterém českém salónu lze vidět něco takového? Nebo třeba i pět let starého, no… Tak kde?
Radši bych si vzala džíny, než být naducanou polyesterovou princezničkou s bochánky v podpaží. ;-)

 
Betynka02
379 příspěvků 30.08.16 13:50

@Karin
Jsou krásné! ;-) Sehnat jdou. Toto je např. fotka z jednoho salonu, který jsem zmiňovala v příspěvku u článku Andrey. (připomínají mi ty první zde)

 
0zero7
4458 příspěvků 30.08.16 19:22

@Betynka02 Tak to je celkem rozdil ty prvni saty v clanku a ty co jste postal, myslim, ze spolecneho mnoho nemaji :)

 
Betynka02
379 příspěvků 01.09.16 11:55

@0zero7
To je fakt. Jsou korzetové, splývavé, nad kolena a vůbec nemají rukávy. ;-)

Moc se mi líbí i tyhle:
(co na ně říkáte?)

 
mika251
9 příspěvků 30.08.16 14:28

Moje svadobné… malý svadobný salón v Hradčanoch u Brna a pani, ktorá modely sama šije. Pujčovné 6000, tuším :)
Rukávy bol aj môj hlavný požiadavok :)

 
weruberu
279 příspěvků 1 inzerát 30.08.16 14:39

@Karin Šaty s dlouhými rukávy mají např. v pražské Nuanci-pár modelů z kolekce atelier Pronovias 2017 nebo Rosa Clará 2016

 
Sonmi
48 příspěvků 31.08.16 15:05

Já měla šaty s dlouhými rukávy půjčené před třemi lety. Ale ten salon myslím už zkrachoval. Tady jsem našla fotku těch šatů z nějaké přehlídky: 

Já je měla teda trochu přešité, trochu zkrácené ty rukávy.

Příspěvek upraven 31.08.16 v 15:13

 
Linie
1704 příspěvků 30.08.16 06:21

Mezi inspirující návrháře bych přidala silnou skupinu izraelských značek Riki Dalal, Julie Vino, Berta bridal, Mira Zwillinger, Galia Lahav a Lili Hod.
A královnu tylových rób Veru Wang.

 
Bettz  30.08.16 07:29

Ty druhé šaty od Jenny Packham jsou naprosto dokonalé! A ty krajkové šaty s dlouhými rukávy, nádhera. Škoda, že něco takového se neobjevuje i u nás. Myslím, že by tomu daly ženy přednost před neforemnými šlehačkami.

 
Zireael
83 příspěvků 30.08.16 07:41

Fakt záleží, kam člověk jde. V salonu typu „svatební šaty od 1900 Kč“ (asi) ne, ale právě jsem koukla na stránky „svého“ svatebního salonu a člověk by si rozhodně vybral, i podle posledních trendů.

 
Karin
3401 příspěvků 30.08.16 14:25

Asi ano, já jsem za půjčení svých šatů dala (před osmi lety, v Praze) dvanáct tisíc. Jinak to nešlo :-)

 
Princezna Anežka
24 příspěvků 30.08.16 08:12

Z těch tady zveřejněných by se mi zamlouvaly ty od Zuhaira Murada, případně Maggie Sotter, jinak je to vesměs stále dokola stejné. Nudné.

 
Karin
3401 příspěvků 30.08.16 14:28

Vždyť to nemusí být stále něco nového, převratného (tak náročná už bych si netroufala být
)… Stačí, když to bude krásné, lichotivé, vkusné a dostatečně pestré (co do nabídky, aby si vybraly ženy všech typů postav a osobních stylů).

 
Umbrielle
3 příspěvky 30.08.16 08:43

Vsechny jsou krasne, jen se snad doziju dne /nejlepe nez bude rada na mne se vdavat/, ze nekdo navrhne vkusne saty i pro zenu se stihlym pasem ale s prsy 75E :/ pro takova prsa nepripadaji v uvahu ani jedny z tehle nadhernych modelu pro divky se 45 kily a plochym hrudnickem. Nedivim se, ze v pujcovnach jsou jenom same hruzy, pretoze tohle se ani jako inspirace neda prevest na beznou slovanskou postavu.

 
LucieZahradkova
1 příspěvek 30.08.16 15:32

@Umbrielle souhlasím. Mám absolutně stejný problém. Štíhlý pas a relativně velká prsa. Sehnat i jenom blbý plavky byl nadlidský výkon. Příští rok budu shánět svatební šaty a to se mám nač těšit

 
miramis
958 příspěvků 30.08.16 09:16

Jako článek dobry. Proste pěkný fotky peknejch holek v oeknejch šatech. Ale mně teda nejvíc pobavila ta zmínka o Andree a o tom, jak uplne náhodou Ade nahrála s tím předchozím článkem. Nenechte se vysmat, ale takhle to vypadá, ze v redakci se fakt neví dne ani hodiny :D btw. Prijde mi to dost mimo, ale tak co se da dělat. Asi se spoléhá na rozbuseny srdicka ze svatebnoch fotek :D

 
Sapechova
40 příspěvků 30.08.16 09:30
Foty s komentářem

Mně se samozřejmě Adiny příspěvky z módního mola líbí, nicméně už to tady jedna paní psala, jde o modely, které podle mě všechny sluší pouze dámě 50kg/180 cm/ max B prsa. To mi pro ´běžnou českou ženu moc inspirativní nepřijde, maximálně pro nějakou nesoudnou nevěstu, která ze sebe zase jednou udělá tank v korzetových korálkových šatech bez ramínek - byť krásných. Já bych uvítala druhou výpravu do českých svatebních salonů, tentokrát do těch „dražších“, kde bych už čekala nějaké opravdu hezké modely hodící se i pro trochu atypické postavy (165cm/120kg/prsa od D výše apod.).

 
Accuracy
16 příspěvků 30.08.16 09:51

Když já jsem na tohle asi moc praktická. Chtěla bych se vdávat v šatech, které pak ještě použiju, tedy nejspíš v midi délce nebo i o kousek kratší. Po svatbě si je nechat obarvit a případně maličko upravit pro civilní život.
Vždycky se mi líbily šaty s plisovanou sukní, což zjevně není nějak in. Ne že by tyto šaty nebyly krásné, ale jsou velmi třpytivé, zdobné a jednoznačně určené na jediné použití. Co s nimi po svatbě budu dělat? Podruhé se vdávat fakt nehodlám.
Já asi ta princezna nikdy nebudu, ať se šlehačkou nebo bez.

 
Agraynel
9 příspěvků 30.08.16 10:29
...

Já nevím, ale podle mě to vypadá všechno tak nějak stejně - kde je nějaká originalita, co?? :D na jednu stranu se tu rejpe do lidí, jak jsou uniformní a nejsou originální a pak je tu článek o svatebních trendech, kde šaty vypadají prakticky všechny stejně (Sem tam výjimka, co vypadá lehce jina než ostatní :D ) jinak super, přehlídka šatiček pro slečinky s francouzským typem postavy - vysoké a hubeňoučké - neumím si ani jedny šaty představit na 160 cm vysoký holce s výraznou slovanskou postavou typu přesýpacích hodin… stejně není nad to si nechat ušít šaty na míru, který vyhovujou daný nositelce, já bych si z konfekce určitě nevybrala a ani od návrhářů jak koukam :D

 
Alterations
533 příspěvků 30.08.16 10:43

Já jsem si z toho vybrala, že pokud krajky, tak už na ně žádné korálky! V normálním životě jsem proti korsetům i úzkým ramínkům a také proti průhledným sukním. Článek se mi líbil.

 
barvinok
356 příspěvků 30.08.16 10:42

Je fajn, že podobné modely Pronovias a Maggie Sotero človek nájde aj v českých / slovenských svadobných salónoch. Na obrázku to vyzerá rozprávkovo, ktorá nevesta by ich nechcela.
ALE! Zatiaľ som našla len jediný salón, kde je vedľa fotky modelu svadobných šiat aj fotka na reálnej žene (fotky neviest, ktoré si šaty požičali), a je to presne ten istý des, ako v Andreinom článku. Darmo, že šaty sú prepracované korálkami a čipkou, ale ženu priemernej výšky zarazia do zeme, a celý luxusný efekt je fuč.

Tu odkaz: http://www.maggie.sk/album/list/1/13

 
SagaN  30.08.16 10:48

V tom výčtu mi chybí Elie Saab!
http://www.eliesaab.com/#…

 
bosorkáňa
215 příspěvků 30.08.16 11:16

No, fotky hezký, ale když já jaksi nejsem éterická víla.

Podle mě by se ten výběr neměl řídit jen módními trendy a postavou (což je jasný), ale HLAVNĚ osobností nevěsty. Chci prostě něco, co se ke mě bude hodit. Ráda bych pohodovou svatbu pod širým nebem a na to si nedovedu představit téměř žádné šaty z těch uvedených.

Příspěvek upraven 30.08.16 v 11:24

 
Jilian
5 příspěvků 30.08.16 11:46

Když se sestra před dvěma lety vdávala a procházely jsme spolu svatební salony, byla jsem z toho dost nešťastná. Stále stejné šaty ve sto obměnách, tedy korzet bez ramínek a sukně, která byla často nechutně šlehačkovitá. V poslední době, když si zas prohlížím nabídky salonů, je to samá krajka. Já chápu, že je to teď trend, ale když vám na facebooku během jednoho léta vyběhne 10 různých svateb a všechny nevěsty na sobě mají korzet s krajkou nahoře, už se vám to přejí.
Moje vysněné jsou tyhle, jednoduché, ale přijdou mi elegantní a slušivé. A předpokládám, že si je nechám ušít.

 
DanaP
89 příspěvků 30.08.16 12:02

A je vám jasný, že ta modelka stojí na stoličce? To byste musela mít nohy delší než Adriana Sklenaříková. Ale vypadá to pěkně - na fotce.

 
Jilian
5 příspěvků 30.08.16 12:34

@DanaP Mám 180 cm, myslím, že s délkou problémy mít nebudu a předpokládám, že i když sukně bude kratší, pořád budou šaty vypadat pěkně :)

 
DanaP
89 příspěvků 31.08.16 16:22
:)
 
elcha
2 příspěvky 30.08.16 15:16

Nevím od koho jsou tyhle konkrétní ale podobný styl dělá Pepe Botella a pár kousků mají i v Praze v Nuanci. Já si nechala ušít podobné v Mikulově a nakonec to vyšlo levněji než půjčovné (koupit originál se mi nepodařilo). Akorát byl trochu problém sehnat látku, protože ta sukně je z hodně pevné látky, aby držela tvar (ta moje se jmenovala mikádo) a v salonu, kde mi je šili s tím neměli moc zkušeností. Ale i tak jsem byla hodně moc spokojená :)

 
Jilian
5 příspěvků 30.08.16 17:04

A můžu se zeptat, na kolik vás vyšly? No já si myslela, že tady ten „satén“ je po tylu nejčastější materiál pro svatebky, ale nejsem odborník :) A tím salonem myslíte Madoru? Já jsem z jižní Moravy, do Prahy to mám daleko.

 
elcha
2 příspěvky 30.08.16 20:21

Platila jsem 13 500 se spodničkou. Za půjčení bych dala 15…a ano, šili mi je v Madoře :) Nejdražší byla právě ta látka a to že ji bylo hodně kvůli skladům na sukni. A právě že ty moje nejsou saténové, satén je moc lehký a splývavý a neudělal by ten správný efekt. Mikádo je druh hedvábí myslím a je jakoby matná a při pohledu zblízka to není hladké. Kdybyste měla někdy cestu do Prahy, určitě se stavte v té Nuanci aspoň si šaty vyzkoušet a ohmatat látku :)

Příspěvek upraven 30.08.16 v 20:29

 
ATEH
45 příspěvků 31.08.16 09:07

Konkrétně tyto šatu budou z hedvábného dyšesu. Je nádherný a „samodržící“ :-) Šila jsem něco hodně podobného s dlouhým rukávem. Pokud si dobře vzpomínám přišly nevěstu na jedenáct nebo dvanáct tisíc…

 
benyka
4240 příspěvků 30.08.16 11:57

Kdyby záleželo jenom na trendech a svatebních salónech, tak bych se dneska nejspíš nevdala. :-)

 
Lalita  30.08.16 12:01

Já jsem si v tom článku teda přečetla, že má jít o přehlídku trendů na letošní podzim od top svatebních návrhářů, jejichž trendy ostatní kopírují, ne tipy a inspirace pro „běžnou českou ženu“;)

A jak vlastně vypadá „běžná česká žena“?

@Sapechova píše: Mně se samozřejmě Adiny příspěvky z módního mola líbí, nicméně už to tady jedna paní psala, jde o modely, které podle mě všechny sluší pouze dámě 50kg/180 cm/ max B prsa. To mi pro ´běžnou českou ženu moc inspirativní nepřijde, maximálně pro nějakou nesoudnou nevěstu, která ze sebe zase jednou udělá tank v korzetových korálkových šatech bez ramínek - byť krásných. Já bych uvítala druhou výpravu do českých svatebních salonů, tentokrát do těch „dražších“, kde bych už čekala nějaké opravdu hezké modely hodící se i pro trochu atypické postavy (165cm/120kg/prsa od D výše apod.).

 
PerMonik  30.08.16 12:01

(+) I ty v odstavci „Romantické“ (vlevo Vivienne Westwood a vpravo foto style.com) se mi líbí.

(-) Modelky na fotkách Pronovias (poslední 2 fotky) - slečně vlevo se hlava do těla vejde 8 a kousek-krát a slečně vpravo se hlava do těla vejde 8-krát. Nohy mají nějaké prodloužené…
(měřila jsem pomocí papírku o rozměrech hlavy každé slečny)

(neutrální) A svatební sluchátka od Reem Acra mě pobavily :) V její kolekci byla sluchátka nejspíš u všech modelů - http://www.vogue.com/…16/reem-acra

Příspěvek upraven 30.08.16 v 12:02

 
Lalita  30.08.16 12:13

Myslím, že trendy od top návrhářů (ať už svatebních, nebo jiných) modelky různých tvarů a osobností nikdy předvádět nebudou. Maximálně si návrháři přeberou kritiku po svém a jako kontrast k modelkám hubeným tam pošlou modelky obézní.

@bosorkáňa píše:Podle mě by se ten výběr neměl řídit jen módními trendy a postavou (což je jasný), ale HLAVNĚ osobností nevěsty. Chci prostě něco, co se ke mě bude hodit. Ráda bych pohodovou svatbu pod širým nebem a na to si nedovedu představit téměř žádné šaty z těch uvedených.

 
twesik
14 příspěvků 30.08.16 12:46

Aaaaaaaaaaach.. budu se muset znovu vdát.. nebo existuje ještě nějaká příležitost, kam si mohu vzít svatební šaty??? :-D

 
Betynka02
379 příspěvků 30.08.16 13:58

@twesik
Pozvánku na ples beru jako výzvu. ;-)
(Svatební tam tedy zrovna nenosím, ale nadýchané a dlouhé si vždy užiji.)

 
aerofrog
309 příspěvků 30.08.16 12:56

Hm, ty šaty od Jenny Packham, vpravo, nevíte někdo, co to může být za látka?

 
Efka1984
105 příspěvků 30.08.16 13:46

@Umbrielle Dovolím si nesouhlasit - vdávala jsem se loni, mám 50 kg a zcela plochý hrudník. Navíc nejsem vysoká. Sehnat padnoucí šaty byl obrovský problém. I velikost 34 byla obrovská a prostor tam byl minimálně pro trojky až čtyřky prsa. Ochotná paní mně však hned nabídla, že ty tři čísla doženeme vycpávkama. Je tedy pravda, že jsem neobcházela 10 salonů a nechtěla jsem nic příliš zdobného, čímž se výběr ještě zúžil. Nakonec mně vybrané šaty přes prsa výrazně založili a špatně to nevypadalo, ale myslím, že se štíhlým pasem a plný poprsím na tom budete líp než ploché nevěsty :)

 
Barbarca
17 příspěvků 02.09.16 18:49

@Efka1984 mám stejný problém! ani do plesových šatů nemám co „nacpat“ proto si myslím, že ženy plnějších tvarů jsou na tom lépe ;-)

Příspěvek upraven 02.09.16 v 18:50

 
Venda79
131 příspěvků 30.08.16 14:01

A zapadnout by neměla pelerínka Oscara de la Renty, protože holá ramena do kostela ne, a takhle je to stokrát lepší než ta šílená bolerka; a proti větru na focení to bude lepší než džíska ;-)

 
Betynka02
379 příspěvků 30.08.16 14:08

Ado díky za pohlazení duše!
Vybrala bych si buď ty první od Maggie Sottero nebo ty první dvoje splývavého střihu od Jenny Packham. ;-)

Jinak bych „ANO“ klidně řekla v těchto:

 
Pirek
6778 příspěvků 30.08.16 14:08

@Venda79
Pelerínka je čarokásná a moc se mi líbí, akortá já bych v tom vypadala asi nějak takhle

 
Marilla
38 příspěvků 30.08.16 14:18

Tak ja sa idem vydávať teraz v septembri a s výberom šiat som teda mala dosť veľký problém. To som pobehala všetky „najrenomovanejšie“ bratislavské salóny s tým, že som hľadala niečo naozaj vkusné a jednoducho elegantné. Bohužiaľ. Samozrejme som najprv išla po šatách, ktoré sa mi páčili podľa fotiek každého salónu, nie, ani jedny šaty nevyzerali v skutočnosti na tele tak, ako na fotkách a to mám 170, 55kg a žiadne prsia, čo sa videlo nakoniec ako najväčší problém. Nechcela som za žiadnu cenu korzet, také šaty ani neboli a keď boli, nesedeli zase inde. Mohla by som povedať, že 90% šiat vyzeralo tak isto ako na týchto fotkách tu hore. Nakoniec som sa musela uspokojiť s niečim, čo ani zďaleka nie je môj štýl a asi tak po mne bude vyzerať ešte 150 neviest. Korzet s čipkou doplnený vypchávkami. Aspoň ale nemám holé ramená a dekolt ako 99% neviest tohto roku a minulých a ďalších 10 rokov. Predavačky tiež nejako extra neporadia, všade to tam beží ako na bežiacom páse :-D nevesta za nevestou. toť moja skúsenosť

 
Lalita  30.08.16 15:37

Fotka sice divně vyfotošopovaná, ale šaty vypadají vážně dobře.

@Betynka02: Ado díky za pohlazení duše!
Vybrala bych si buď ty první od Maggie Sottero nebo ty první dvoje splývavého střihu od Jenny Packham. ;-)

Jinak bych „ANO“ klidně řekla v těchto:  

 
blond Arwen
146 příspěvků 30.08.16 16:40

Většina šatů je opravdu nádherná, obzvlášť Maggie Sottero, u ní bych si vybrala snad v každé kolekci, ale vážně začínám být dost alergická na katalogové fotky Pronovias, to už je vážně směšné, co vypouští do světa. Ty ženské nestojí na kostce, ale na štaflích, a grafik, co to upravoval, je asi velkým fandou délky nohou modrých hrdinů Avataru. Ta poslední fotka vpravo? To je tak 1,5 m od kyčle ke koleni, trapnost. Loni jsem si nějaké jejich šaty zkoušela v Nuanci a ač krásné látky i zpracování, přišlo mi, že by byly dlouhé i nevěstě vysoké 180cm (což je výška, ke které se ani nepřibližuji). Chápu, že katalogová fotka má být nádherná a vyvolat ááách pocit (TO CHCI), ale zase nějaké hranice by to sneslo, ne?

 
Minky
121 příspěvků 10.09.16 16:11

Pokud je útlý pas a boky…tak proč ne. V opačném případě hrozí almárka.

 
Solathis
1491 příspěvků 30.08.16 17:13

Já jsem se svými svatebními šaty z minulého roku byla velmi spokojená. Pas v pase, Ácková sukně, ramínka. Akorát zpětně si říkám, že ty perly na krku jsem měla nechat doma :-D
A ano, byly půjčené, konkrétně v MB. Vecpali mi k tomu jednokruhovou spodničku, kterou jsem si pak nevzala a šaty tak vypadaly ještě lépe :)

Míry kolem svatby cca 89-67-110 přes zadek

Příspěvek upraven 30.08.16 v 17:14

 
Shiro
354 příspěvků 30.08.16 18:52

Sečteno podtrženo, jediný způsob, jak při těchto trendech vytvořit pompézní šaty, je pořídit si nevěstu s výškou minimálně 1,8 metru a ještě jí vypodložit šestnáctkama šteklema, viz: poslední dvě fotky.

Bejt ženská, chtěl bych Rokokovou svatbu, bílou paruku ozdobenou bílým trojstěžníkem, alespoň půl metru dlouhým, korzetové šaty jejichž spodní část by připomínala obří bílou duchnu a vlečku přes celé fotbalové hřiště. :D

 
Knitty
58 příspěvků 01.09.16 14:45

Otázka zní, co by si pak oblíknul ženich?

 
Shiro
354 příspěvků 01.09.16 22:52

Nic, klidě bych se provdal sám za sebe :D

 
Betynka02
379 příspěvků 02.09.16 06:51

@Shiro
Ouha, tak v tomto případě bych se též ráda přidala. Zašlete prosím pozvánku i mě? ;-)

 
Shiro
354 příspěvků 02.09.16 21:13

Počítám s váma :D

 
0zero7
4458 příspěvků 30.08.16 19:42

@Shiro Vy bejt zenska tak chci na vasi svatbu :)

 
Shiro
354 příspěvků 01.09.16 01:19

Domluveno, napište mi adresu, až se budu vdávat, pošlu vám pozvánku. :D

 
Linie
1704 příspěvků 30.08.16 20:57

Z fotografií šatů můžete vyčíst, že velké sukně se spoustou spodniček /v českých půjčovnách se spodničkami s kruhy/ již nejsou in. Zrovna tak prkenně vyztužené živůtky, bez kterých se zdejší salony neobejdou. Naopak trendy velí jemné, lehké zpracování, často bez podložení, jen krajka na holém těle.
Střih šatů se samozřejmě musí přizpůsobit postavě nevěsty, vhodný střih se dá vybrat i na velká prsa.
Ještě bych zdůraznila kvalitní materiál, nejen krajku, ale i látku na šaty. Doporučuji hedvábí, je sice dražší, ale je to luxusní materiál a na šatech je to vidět. Pokud krajku, tak také kvalitní, stačí jí málo.

 
ATEH
45 příspěvků 31.08.16 09:20

Ono to hedvábí až tak dramaticky dražší být nemusí. Aspoň trochu solidně vyhlížející syntetika stojí tři, třistapadesát za metr, hedvábí o cca stopade víc. A málokdy je potřeba taková hrůza metrů, aby rozdíl šel do tisíců :-)

 
Ascari
315 příspěvků 30.08.16 22:32

V Brně má pár solidních kusů třeba salon na Úvozu (http://www.salonsedm.cz/shop/?c=3). Neřeším materiál, jen náhledy/fotky. Manželka měla šaty šité podle nějakého jejich vzoru, který už tam nevidím.

Jinak souhlasím s výše uvedeným, že fotky v tomto článku nejsou zrovna pro „průměrné postavy“ a už vůbec pro ty „atypické“ typu 165cm/120kg (viz příspěvek někde výše) nebo 170cm/55kg/prsa po tátovi, jejichž majitelky (světe, div se) si taky někdo občas chce vzít. Kim Kardashianové byly ty její úžasný šaty celkem k ničemu, když se s basketbalistou Humphriesem rozvedla po měsíci a půl. :D

 
budejka
109 příspěvků 30.08.16 22:52

Vybrala bych si.

 
hAnko
7 příspěvků 31.08.16 01:13

Já měla OBROVSKÉ štěstí, že jsem vkročila ve správný čas na správném místě do second handu. Za 1500 tam visely šaty, které jsou po malých úpravách přesně podle mých představ. Z krajek jsem odpárala korálky, ze sukně s vlečkou zbytečné saténové růže a mám šaty bez korzetu, bez šlehačky, s tříčtvrtečním rukávem. Jsou tajně schované od loňského listopadu a nemůžu se dočkat, co na ně z dva týdny řekne ženich. :)

Každopádně, pokud bych měla peníz nazbyt, nechám s šaty ušít, i když ve Zlíně to taková katastrofa v půjčovnách není. Na Caxu v Olomouci nemá nikdo, byla jsem tam jednou před X lety, když se vdávala teta, a stačilo. :D

 
fleur2904
28 příspěvků 31.08.16 07:43

Anoooo, a chceme clanok o svadobnych satach inspirovanych etnickymi trendmi… ;-)

 
fleur2904
28 příspěvků 31.08.16 07:43

Anoooo, a chceme clanok o svadobnych satach inspirovanych etnickymi trendmi… ;-)

 
HarrietW.
279 příspěvků 31.08.16 11:48

Jestli já se někdy budu vdávat, tak to bude v širokých, bílých kalhotách (palazzo?), vršek asi bude krajkový a na černém pásku bude černá růže… :D A už teď se smiřuju s tím, že si budu muset najít nebesky trpělivou švadlenu, nebo se vážně naučit šít pořádně.

 
defilenaiguille
2677 příspěvků 31.08.16 12:10

@HarrietW.
Připomínáte mi babičku z Taková normální rodinka, ta říkala, že kdyby se znovu vdávala, tak v krajkovém kalhotovém kostýmu (pokud si dobře vzpomínám).
Zas tak nereálný požadavek to není, aby se musela švadlena z toho jevit, hlavně si najděte šikovnou! ;-)

 
HarrietW.
279 příspěvků 31.08.16 15:57

Arsén, babi, arsén! No vidíte, na to jsem málem zapomněla, a přitom je to moje oblíbená scéna. :D

Ale do svatby času dost, zatím není za koho. Což mi nebrání v mezidobí říkat, že se nikdy nevdám, a potajmu si vybírat písničku na svatební tanec. (The Look od Roxette.)

 
Ascari
315 příspěvků 01.09.16 17:34

Vy chcete tancovat na The Look? Vždyť je to v taktu neslučitelném s párovým tancem, pokud nechcete vyloženě skákat nahoru-dolů jako na koncertě. :D

 
HarrietW.
279 příspěvků 02.09.16 12:45

Já vím. :D
(A naprosto počítám s tím, že jestli se někdy vdám, něěěěkdyyyy, tak mi tohle bude zatrhnuto přesně z takových důvodů. Ale co už. :D)

 
Ada Pekelná
971 příspěvků 03.09.16 21:17

Něco jako čača by se na to dalo :)

 
defilenaiguille
2677 příspěvků 31.08.16 12:12

@hAnko
Nemohla byste pak ty svoje sekáčové šaty dát sem na MP (klidně neoblečené)? Je tu přímo vlákno o secondhandech.

 
Vermilion
27 příspěvků 31.08.16 13:38
Analilen

Kdybych se znovu vdavala, chtela bych saty od spanelske znacky Analilen. Zkouknete jejich web kdyz tak aspon pro inspiraci. www.analilen.com

Příspěvek upraven 31.08.16 v 13:39

 
Edeltruda
10 příspěvků 31.08.16 17:31

@Vermilion

Ty šaty od Analilen jsou skvělé. Konečně něco volnějšího a nenuceného. Přesně pro mě. Nechci si kazit svatební den hraním si na princeznu, kterou nejsem a netoužím, ani na ten jediný den, být. :-)

 
MajkiM
9 příspěvků 31.08.16 14:38

Já se před třemi lety vdávala v těchto a ani dnes bych asi nevybrala jiné. Chtěla jsem jednoduché šaty na jedno rameno, což byl docela problém a tyhle byly dokonalé.

 
Jilian
5 příspěvků 01.09.16 11:46

@MajkiM Tak ty jsou skutečně krásné! :-O Wau. Já nikdy moc nemusela šaty na jedno rameno, ale ono jich v salonech ani moc není. Stejně tak to řasení kdy se látka jakoby stáčí na jeden bok. Ale tyhle jsou skutečně skvostné, ukládám si :D

 
MajkiM
9 příspěvků 01.09.16 14:08

@Jilian - Ani nevím, jak jsem na šaty na jedno rameno přišla :-) Určitě jsem nechtěla korzet a šlehačku, jako každá druhá. Ale je fakt, že to byl celkem oříšek je sehnat..

 
bosorkáňa
215 příspěvků 31.08.16 14:41

@Betynka02 ty jsou boží, nějaké takové si představuju! :)

 
perchta
35 příspěvků 31.08.16 15:36

@DanaP A je vám jasný, že ta modelka stojí na stoličce? To byste musela mít nohy delší než Adriana Sklenaříková. Ale vypadá to pěkně - na fotce.

Já podobné měla a stoličku jsem si nosit nemusela

Příspěvek upraven 31.08.16 v 15:42

 
Marilla
38 příspěvků 31.08.16 15:48

Inak čo je ešte osobitné peklo je makeup a vlasy neviest. U nás nejako stále fičia lokne alebo zložité drdoly s cestičkou na boku, čo vytvára efekt ofinky zčesanej na bok. Tu na fotkách majú modelky dosť často iba rozpustené vlasy, to by naše kaderníčky asi neprežili, keby nemohli použiť natáčky alebo kulmu na svadobný účes. ďalej umelé mihalnice s okom vytieňovaným na 55 odtieňov sivej a 3D mihalnice, ktorými ovievajú ženícha, pery zásadne neutrál.
Keď ma prvý krát líčila vizážistka len tak na skúšku, mali pre každú nevestu pripravené iba dva druhy líčenia - nevesta 1 a nevesta 2 :-D našťastie ma jej kolegyňa potom namaľovala inak, tak ako som ja naozaj chcela

 
PerMonik  31.08.16 16:32

Moje malá pocta skvělé dámě Věře Čáslavské - takhle jí to slušelo :)

 
Solathis
1491 příspěvků 31.08.16 16:37

@Marilla Já se třeba s každou nevěstou poradím, co si představuje a podle toho ji potom jak líčím, tak češu.

Stalo se mi, že na můj názor nevěsta nedala na zkoušce líčení. Pak přišla na zkoušku účesu a že chce znovu zkusit i líčení a nakonec změnila názor ještě jednou.

Pointa: Těmi změnami jsme se dostaly k tomu, co jsem říkala na začátku, že pro ni bude nejlepší. A řasy na svatbu nelepím. Fuj.

 
benyka
4240 příspěvků 31.08.16 17:44

@Edeltruda Že jo! Princezny mě přešly v sedmi letech, pak už jsem chtěla být jenom kosmonautem. :-)

 
Eves
37 příspěvků 31.08.16 20:13

Já sháním šaty na svatbu jako host. Nabídka v obchodech je zoufalá. Nemáte nějaký tip? Ani dlouhé ani krátké, ani černé ani bílé, žádné volány, mašle a ideálně žádné kytky… má se to ladit do francouzského stylu s kloboučkem. To už spíš seženu ten klobouček, než šaty. :-)

 
LuthienTinuviel
5 příspěvků 01.09.16 10:43

Jestli jste pražská, zkuste na Míráku Jane Bond. Mají jednobarevné, puntíkované, všelijaké :)

 
Sapechova
40 příspěvků 01.09.16 07:22

@Lalita
Taky jsem to téma článku nijak neatakovala, jen jsem psala, že bych uvítala článek, který by se věnoval běžným českým ženám. A abych teda nebyla zaseknutá jen na těch českých, tak vůbec celosvětově jsou ženy spíš atypické, než typické modelky. Popsat něco atypického je dost těžké, protože těch znaků je dost a vyskytují se různě, například je dáma, která má sice velikost 36, ale měří třeba jen 150 cm, nebo naopak tu žijí baketbalitsky, které mají něco ke dvěma metrům, takové si pak stejně nikde nic nepůjčí, neb musí platit švadleně za úpravy. A tak dále. Prostě typicky atypické ženy, na které módní byznys nikdy nepamatuje.

 
Knitty
58 příspěvků 01.09.16 14:23

To je krása… Je jasné, že modely ze salonů se nemohou rovnat ani kvalitou, ani provedením - ale při troše dobré vůle by si mohli všimnout alespoň těch střihů, a vyřadit ty šaty, co pamatují rok 1990. I když, i ty si možná svého klienta najdou…

Mně tehdá připadalo, že je lepší investovat mému muži do obleku, který pak bude nosit denně, než mně do šatů, které obléknu jednou. A tak jsem nakonec levně odkoupila z jednoho salónu zachovalé hladké šaty, a kamarádka znalá šití mi je přešila na míru, jako svatební dar. Doteď mi visí ve skříni, zatímco oblek prožil přes tisíc dnů, a pokaždé mi zahřálo srdce, když jsem v něm svého manžela viděla.
Ach, ta nostalgie…

Edit: Chtěla jsem sem přidat „něco jako tahle fotka“, ale všechny ty modelky jsou tak nádherné, že realita za tím hooodně pokulhává. No, něco jako tahle fotka, ale z hladké látky a na mých selských křivkách :-D

Příspěvek upraven 01.09.16 v 14:29

 
may.frayn
919 příspěvků 01.09.16 14:45

Krasa! Ale ty dve posledni nevesty s photoshopovyma nohama az do nebe… Uh.

 
Markymar
94 příspěvků 01.09.16 19:26

Krasny saty.. A v Cechach se urcite daji sehnat pekne, spis si je tedy nechat usit. Me se letos libily saty Gabriely Soukalove :)

 
Eves
37 příspěvků 01.09.16 19:37

@LuthienTinuviel zkusím, ale to je bude asi retro, že? Tomu se přiznám moc nefandím :-) No uvidíme. Každopádně děkuji!

 
Rusovčanka
14 příspěvků 05.09.16 14:24
etno

Ada, ak sa nájde čas a chuť, prosím o článok a fotky s etnickými inšpiráciami-ulahodili by ste mi:)Klasika je klasika, ale etno-to len budú chuťovky!

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit

Témata článku

Nová norma hrbatosti

Bývala to jedna z nezastupitelných výsad maminek a babiček –... Celý článek

Nebojte se použít techniky Haute Couture

Při slově Haute Couture si můžeme představit nádherné modely šité z... Celý článek