Víte, co je to klišé?

27.10.12 | autor Ada

Nepochybně víte. Slovník spisovné češtiny stručně uvádí, že klišé je "ustálený otřelý slovní obrat" (s poznámkou zprav. hanl., protože to není zrovna pochvala). Klišé jsou všude, i na Pekle. Někdy však najdete tak krásný příklad, až se vám srdéčko nad tou dokonalostí zatetelí.

Bystřický obchod In-spirace má ve své flerové pobočce právě takový dokonalý profil.

Jmenuji se Irena Šikulová a jsem oděvní výtvarnice a návrhářka.
Zabývám se navrhováním nadčasových modelů, s nádechem avantgardy, velikosti S - XXXXL, s vysokým podílem ruční práce.

Ach. Cítíte to taky? Majitelka je oděvní výtvarnice a návrhářka, protože dneska nemůžete jen tak mýrnyx týrnyx šít nebo štrikovat. Musíte se výtvarně vyjadřovat. Modely jsou přirozeně nadčasové, ale také lehce avantgardní, prostě originály každým coulem. Zákazník musí vědět, že vám to návrhářství tryská i z uší. Vysoký podíl ruční práce zaručuje... co vlastně? Ono je to nakonec asi fuk, hlavně že tam je.

Používám především netradiční přírodní materiály, zpracované do příjemných úpletů. Většina z nich je vyráběna na zakázku, aby jejich vzhled působil naprosto originálním dojmem např. různá plastická provedení, štepování, nebo naopak hladký bílý úplet, vhodný k barvení. K tomu kombinuji různé výtvarné a textilní techniky. Každý model je obohacen o zajímavý detail např. háčkování, paličkování, prošívání, různé aplikace...

Prošla jsem flerový obchod i e-shop na stránkách a netradiční přírodní materiály jsem nenašla. Většinou není materiál u výrobků uvedený vůbec, a když je, jde obvykle o směsi bavlny, viskózy a polyamidu, sem tam se najde nějaký ten len. Opět bylo zdůrazněno, že tady se kombinují různé výtvarné a textilní techniky, protože to není nějaké pitomé oblečení, to jsou výtvarná díla. Nechybí zajímavé detaily jako háčkování, prošívání či aplikace. Originální detail! Haleluja!

Velkou pozornost věnuji barvám a jejich působení. Upřednostňuji malování, batikování, zapouštění, stříkání........ Technologie barvení nabízí nekonečné barevné možnosti. Důraz kladu na nápaditost, kvalitní zpracování a umělecký design.

Technologie barvení nabízí nekonečné možnosti. Aroma horké Duhy se vznáší ve vzduchu a aerosoly z rozprašovačů v něm malují vznosná slova: malování! batikování! stříkání! Na kvalitní zpracování dneska zákazníci letí, to nesmí ve vašem profilu chybět. Kvalitní zpracování, ruční práce, čerstvé suroviny, regionální zelenina, česká výroba. Abrakadabra.

Nemám ráda přílišný diktát módy, který svazuje. Oblékám ženy inteligentní, které chtějí oděvem podtrhnout svoji osobnost a dokáží cenit individuální zpracování a nadčasovost originálů, před sezónností masové konfekce.
Žena má vědět, co chce a nepodléhat nevkusným kýčům a laciným lákadlům sériovek. Smyslem a snahou mé práce, je spokojená zákaznice. Vše je podřízeno tomu, aby celkový vzhled působil zajímavým a harmonickým dojmem.

Diktát módy, té mrchy bezcitné, je třeba potírat všemi prostředky, především pak příjemnými úplety, textilními barvami a keramickými knoflíky. Odporná laciná lákadla sériovek číhají na každém rohu a inteligentní zákaznice jim nepodlehnou! Chtějí podtrhnout svoji osobnost, což halenkou bez zajímavých detailů nejde, chtějí se kochat zpracováním a vidět se v zrcadle tak harmonicky, až jim z toho v uších budou zpívat Bambini di Praga.

Ten profilový popis je perfektní, hřejivý a hebký jako milencovy ruce. Přečtěte si ho prosím několikrát, a až vás to vydráždí na pokraj nesnesitelného blaha, pokračujte dál, na obrázky. Pekelný orgasmus zaručen.

Úpletová tunika ve vel. 48-50 (se natáhne, žeo) je nápaditě složena z několika asymetrických dílců. Vkusná šedozelená sukénka kolem boků zamaskuje problematické partie postavy, šedý podoleček zakryje případný camel toe, kdyby kalhoty zlobily. Originální prvek v podobě nařaseného límce protknutého tkaničkou strhne pozornost z vašich oblin na obličej.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/tunika-extravagantni-3147332

Na další fotografii vidíte šaty s vestou. To tmavší, fialovo-černé vespod, jsou šaty; to světlejší, fialovo-bílé nahoře, je vesta. Pokročilá technologie barvení zde dovolila nápaditou kombinaci batikovaných vzorů se společným prvkem fialové barvy. O originální detail se zasloužila kvalitně zpracovaná, ručně háčkovaná krajka. Šaty jsou velikosti 42-44.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/saty-s-vestickou-3148726

I tento společenský kostým v modrých odstínech je určen pro velikost 42-44; Irena Šikulová skutečně umí originálně a vkusně obléknout všechny velikostní skupiny. Spodní lem halenky i sukně nápaditě přechází v rafinovaný šifonový kanýrek, na halence doplněný o ručně háčkovaný cípek. Zajímavé asymetrické řešení podtrhuje originální práce s barvami, navozujícími náladu půlnoční oblohy.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/spolecensky-kostymek-v-modre-batice-3148862

Podobně je řešený kostýmek v lesních a jarních odstínech zelené, tentokrát ve velikosti 50. I tady halenku doplňuje šůsek z ručně háčkované krajky obarvené tak, aby ladil s celým oděvem. Výtvarné cítění autorky dovolilo vzniknout efektní kresbě abstraktních rostlin, podtrhujících přírodní vyznění kompletu. Kostým je tak ideálně vhodný k podtržení osobnosti ženy, která upřednostňuje tlumenou přírodní barevnost a přírodu jako takovou.

Zdroj: http://www.fler.cz/zbozi/zeleny-kostym-batika-3148789

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
Viktorie H.
664 příspěvků 28.10.12 00:10

Proboha pořád nechápu jak si to někdo může vzít, já bych v tom nešla ani do postele.

 
corleone  28.10.12 00:12

Pokud byste tam mermomocí chtěla být sama, tohle pomůže.

Příspěvek upraven 28.10.12 v 00:13

 
Viktorie H.
664 příspěvků 28.10.12 00:13

To ano :D

 
JanaIII
38 příspěvků 29.10.12 08:58

S na sobě tímhle ušetříte i za antikoncepci:-)

 
wegie
1 příspěvek 01.11.12 14:26

To jo a zaručeně bude účinná. Takový hadry by se měly rovnou nechat spálit.

 
lucindaSK
442 příspěvků 28.10.12 00:16

Presne nad tým rozmýšľam – kam v tom tie inteligentné ženy chodia?

Příspěvek upraven 28.10.12 v 00:17

 
Choucas
150 příspěvků 28.10.12 09:19

No, také nad tím marně tápu…ale myslím, že skutečně inteligentní žena by si to ani nekoupila :D

 
Tuhirangi
10 příspěvků 28.10.12 11:15

Jedna naše paní docentka v takových batikovaných hábitech/kostýmkách chodí. Většinou se drží tmavě zelené, hnědé, černé a krémové barvy. V ničem jiném jsem ji za 4 roky svého studia neviděla. Ale u ní je to spíš výjimečnost v tom, že prostě nosí _výhradně_ tohle… Kdyby chodila oblékaná normálně, a pak přišla v tomhle, tak by si asi všichni na to čelo přece jenom zaklepali.

 
JanaIII
38 příspěvků 29.10.12 09:00

V tom zeleném možná na vandr – budou dobře maskované v podzimní tlející zeleni:-)

 
Coctopusmaka
66 příspěvků 28.10.12 00:26

Přesně tak. Já bych tato dílka našich „tvořilek“ zahrabala několik set metrů pod zem a ať se s nimi – hned po jaderném odpadu – vypořádají naše budoucí generace.

 
GirlfromWonderland
22 příspěvků 28.10.12 17:51

Zahrabat a to sakra hluboko!!! :DDD

 
lau
10 příspěvků 28.10.12 08:20

Aneb jak říkala babička kamarádky: „To bych si nevzala ani na pole.“

 
Agara
16 příspěvků 28.10.12 16:07

Já říkám to samé. :)

 
Voldemortka
307 příspěvků 28.10.12 09:14

Moje oblečení do postele je snad ještě lepší, než to, které nosím přes den :)Hlavně v posteli se chci cejtit dobře ;) O:-)

Příspěvek upraven 28.10.12 v 09:18

 
paffg
376 příspěvků 29.10.12 00:23

Náhodou! Těmito slušivými montérky nepohrdne žádná údernice.
http://www.in-spirace.eu/?… (7. foto odshora)

 
prusovka
117 příspěvků 29.10.12 15:27

@paffg

bože, to je síla – ale ta „modelka“ se tváří, jako by měla na sobě model od světového návrháře, mě to tedy evokuje:
„Soudružka jeřábnice Marie Kabrhelová na výroční schůzi ROH v rámci kulturní vložky předvádí večerní robu vlastnoručně spíchnutou na šicím stroji značky Lucznik; šicí stroj obdržela od kolektivu soudružek údernic z haly č. 6 národního podniku Drahstav jako dárek při dosažení životního jubilea“.

 
Lynx
75 příspěvků 29.10.12 21:25

Tak to vás musím zklamat. Vzhledem k tomu, že jsem za socialismu byla vržena do těžkého průmyslu a jeřábnice jsem potkávala denně, musím konstatovat, že většina z nich byla ukrutně sexy. Montérky měly upnuté nadoraz a věřte, že většina z nich měla na čem. TOHLE by si teda žádná z nich na sebe nevzala…

 
prusovka
117 příspěvků 30.10.12 09:38

Nepochybně máte pravdu, já se v montážních halách pohybovala jen době letních prázdnin, když jsem si přivydělávala na střední škole – nezapomenutelná „brigáda“ ve Škodovce – tenkrát ZVÚ- ale taky nejvýnosnější – bylo počítání přírub (takový zubatý kola jak do hodinek, jen mnohem mnohem větší)- no moc si z toho už nepamatuju -jen ten randál a binec..:-D

 
Janice Palice
25 příspěvků 30.10.12 15:56

Poprsí zdobené chromozomy X, které zdůrazňují ženskost…

 
kurzatko
230 příspěvků 31.10.12 17:20

Říkejme tomu karyotypová batika. To jsou ty netradiční přístupy k barvení oblečení.

 
Alterations
330 příspěvků 06.11.12 15:24
paffg

Nemuselo by to být tak strašné. Kdyby se dala pryč ta šála a kdyby se šaty trochu zkrátily, také to háčkování bych dala pryč. Horní díl je dobrý. My starší ženy potřebujeme nějaký ten rukávek a výstřih je slušivý! Paní vypadá šťastně, cítí se dobře v zrzavých vlasech a zřejmě jí ta nápadnější barva šatů taky vyhovuje. Batika mi nepřipadá nijak moc urážející. Buďte tolerantnější!

 
Apolena2
22 příspěvků 28.10.12 00:21

Krystalická jedovatost opět v plné formě! Díky, Ado!

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 28.10.12 10:50

Jojo, taky už jsem si potřebovala přečíst něco řádně jedovatého. A nejlepší je obrázek na konci – Help me Sharon :D

 
marple
90 příspěvků 28.10.12 00:31

Já fandím teplému kostýmku s intergalaktickými prvky :) (a nemožně černým zipem) http://www.fler.cz/…ymek-3147747?…

 
Amona
9 příspěvků 28.10.12 00:39

To jste ještě zřejmě neviděla „módní kabát“ :-)

http://www.fler.cz/…abat-3147014

 
nádoba
7 příspěvků 28.10.12 00:48

Byla jste rychlejší, též můj favorit.

 
margret  28.10.12 01:19

Dýť to je župan!! :))

 
Acrobaleno
769 příspěvků 28.10.12 08:51

Pekne predražený župan.

 
MP estate
144 příspěvků 28.10.12 08:53

Vsimli ste si, ze ten manchestrovy kabat stoji cca 3tis. KC??? to je fakt sila…a zda sa mi to alebo tam vidim i rukavici???

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 12:54

Myslím, že je to rukáv zastrčený do kapsy, aby potenciální zákaznice viděla, jak je to šik a sexy. Nebo je to integrovaná chňapka.

 
LudmilaCecílie
137 příspěvků 29.10.12 20:29

No ale pozor… to není normální manchester… to je menchester!!! ;-)

 
teetee
459 příspěvků 28.10.12 10:15

No-ty-vole :-D pardon. Geniální, to vyykouzlí ukázkovou siluetu všem bez rozdílu věku a pohlaví :-D

 
Lenkeos
29 příspěvků 28.10.12 13:39

Jééé, něco podobného, jen v jiné barvě, nosila ségra, když měla určité podivné období v oblékání (cca od 15–17 let) a donutila mamku, ať ten hábit ušije :-D, dnes je ohromně elegantní a nosí super kousky a směje se minulosti…a taky by si to už nevzala nikdy v životě :-).

 
Xiaomao
13 příspěvků 28.10.12 14:25

Ten župan, to je absolutní krystalický hnus… Bude mě strašit ve snech.

 
TinkaH
890 příspěvků 29.10.12 08:04

Škoda, že ho nemají v menší velikosti, už vidím jak v něm voživuju šedé ulice

 
verulink
27 příspěvků 29.10.12 12:00

Tak ten mě dostal! :D

 
Madeli
3 příspěvky 29.10.12 22:25

Ale tohle už musí být vtip! :O

 
Pajduša
18 příspěvků 30.10.12 13:19

Ale fuj, teď mi zaskočilo:-))

 
Ymber
92 příspěvků 30.10.12 18:43

Přítel se ptal, čemu se tady tak směju, tak jsem mu jakožto reprezentativní příklad ukázala ten „módní kabát“ (župan). Vytřeštil na to oči a povídá: To je ten hábit, co měl Ron Weasley na školním plese?!

 
kurzatko
230 příspěvků 31.10.12 17:38

Přesně ten mi to připomnělo taky :-) Takže pokud je to „módní“ kabát, jedná se nejspíš o módu čarodějů z počátku 20. století.

 
darjana
5 příspěvků 02.01.13 19:23

Čudesný župan!

 
Coctopusmaka
66 příspěvků 28.10.12 00:42

toto je evidentně nějaký nový druh kroužkovce s vyhřezlým trávicím traktem.

 
Vendelýn
264 příspěvků 28.10.12 00:45

Wow nádhera… nemáte někdo narozeniny? Moc bych tím chtěl někoho obdarovat…

 
lucindaSK
442 příspěvků 28.10.12 10:53

Ja mám dnes :) Ale pri výhliadke na ten dar sa mi nechce chváliť :)

 
Staniela
75 příspěvků 28.10.12 09:17

Kam chodí na ty nápady???

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 28.10.12 10:56

Ale ne, to je karnevalový kostým, pokud si přejete jít za tasemnici.

 
kozarohata
91 příspěvků 28.10.12 12:26

To vypadá jako politý od vína :/

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 12:55

Neschází vám ve slově politý jedno písmenko? Konkrétně b.

 
dusty
80 příspěvků 29.10.12 19:57

Mne to pripomína fľaky od menštruačnej krvi.

 
Cimrwoman
31 příspěvků 14.11.12 15:49

Bohužel, mně taky. Jen jsem se styděla to takhle natvrdo říct ;-)

 
Popelářka
6 příspěvků 29.10.12 18:25

He he, ani tleskánek tam nechybí, vypadá to jak rozpáraný pásovec.

 
Jersika
5 příspěvků 31.10.12 13:18

No ježíši, ty šaty bo co to je :)!!! Ta rozpitá růžová mi připomíná výtvarku a moje první pokusy s vodovkama. Ale tehdy jsem dostala jedničku, takže ty šaty vlastně nemůžou bejt tak špatný, ne :)))? Teď mě ale napadá geniální myšlenka..když si přes ně totiž vezmete krásný dlouhý kabát a ani na chvíli ho nerozepnete, budete vypadat šik, všichni Vás budou chválit a vy se uvnitř budete válet smíchy, když víte jen vy, cože je pod tím kabátem za humus. Možná právě tenhle nečekaný vtip oceňují ty inteligentní ženy, co si tyto výtvory kupují, ne?

Příspěvek upraven 31.10.12 v 13:19

 
kurzatko
230 příspěvků 31.10.12 17:45

Já tomu tedy houby rozumím, ale myslela jsem si, že těsnější oblečení, jako jsou pouzdrové šaty nebo třeba sáčko, musí opravdu sedět. Jak je tedy možná velikost šatů 44–46?

 
margret  28.10.12 01:23

No jo, ten zip je blbej, límec předělat, ale nevypadá až tak příšerně… (krčim se, očekávám, že přiletí pár šutrů:) možná bych měla jít už spát, třeba jsem moc unavená..

 
margret  28.10.12 01:25

Sakra, reagovala jsem na ten hnědej kostýmek, na kt. upozornila marple v OO.31, omlouvám se

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 28.10.12 13:38

J8 chci tu chobotnici, co má na krku! :)

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 28.10.12 13:40

To byla reakce na intergalaktický kostýmek na Fleru…

 
voko
3 příspěvky 29.10.12 13:06

VELIKOST 34? :D

 
Cendrillon
20 příspěvků 29.10.12 22:18
Plastic

„Plastický materiál“. Ahaa, tak tady je ten netradiční materiál. To bude asi z pet-flašek.

Příspěvek upraven 29.10.12 v 22:18

 
vespinka
148 příspěvků 30.10.12 12:48

3100.-!!! Jsem myslela, že omdlim.

 
Amona
9 příspěvků 28.10.12 00:35

„Oblékám ženy inteligentní, které chtějí oděvem podtrhnout svoji osobnost…“ Tak nějak si říkám, která inteligentní žena by se do toho oblékla. Ale na druhou stranu, inteligentní žena nemusí mít nutně vkus, to je pravda.

„Žena má vědět, co chce a nepodléhat nevkusným kýčům…“ :-) Opravdu vtipné.

Ale co mě na tom zarazilo ze všeho nejvíc, je cena. Všechny ty „společenské“ šaty nebo kostýmky stojí kolem 4000,–!!! Dám přednost těm laciným lákadlům sériovek…

 
teetee
459 příspěvků 28.10.12 10:17

Teď mi to došlo. ten popis vlastně znamená „Oblékám inteligentní ženy. pozn pod čarou – bez vkusu“

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 12:57

Vzhledem k pravopisným a stylistickým chybám se tomu skutečně inteligentní žena radši vyhne. Dělá-li někdo chyby v reklamním textu, jak to asi bude vypadat s výrobky?

 
Vendelýn
264 příspěvků 28.10.12 00:38

Právě kolem prošla mamka (směr ložnice) právě jsem sížděl dolů na komentráře. Říká: Jé co to tam máš za pěkné fialové šaty? Ptám se: Myslíš tyhle? a vracím obraz zpět. Odpověď: Aha… Procč jsem to chtěla vidět, teď už neusnu hrůzou…

Tahle šaty vypadají, jako že vznikly namotáním kusu látky na mop a umytím podlah po malování. Rázem je z toho umění pro inteligentní ženy… Fleristky probuďte se prosím a už nás netrapte svými výtvory.

Díky moc předem

 
isko
255 příspěvků 28.10.12 00:43

No, věřím na neviditelnou ruku trhu. 39 dostupných výrobků a 0 prodaných mluví za vše. Neříkám, že všechny Češky se oblékají s nekompromisním vkusem, ale zdá se, že u některých modelů všichni tak nějak instinktivně vycítíme, že takovou cestou ne…

Vlastně musím říct, že je mi té paní líto. Dělá práci, ke které jí něco schází. Asi je puzená nějakým hnutím, které nedokáže ovládnout. Pokud nemá dostatek soudnosti, musí jí to vadit i v obyčejném životě, pokud soudnost má, musí ji ubíjet nad svými modely. Ach jo.

Příspěvek upraven 28.10.12 v 00:44

 
Amona
9 příspěvků 28.10.12 01:18

Mýlíte se. Podívejte se na stránky té IN SPIRACE. Paní výtvarnice a oděvní návrhářka je, ač je to překvapivé, zřejmě šikovná podnikatelka. A vlastně to ani moc překvapivé není. Podívejte se do fotogalerie na rozzářené, inteligentní zákaznice, které oděvem podtrhují svou osobnost. Z většiny korpulentní dámy v letech s květákem na hlavě. Vlastně mě udivuje to, že akceptují ceny. Protože jsou trochu jinde, než Bonprix nebo Petrklíč. Jo, za naprosto originální dojem a vysoký podíl ruční práce jsou holt ochotné připlatit…

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 28.10.12 11:00

A jednou nás tahle armáda žen v batikovaných hábitech s květáky na hlavách utluče.

 
isko
255 příspěvků 28.10.12 20:45

Mea maxima culpa. Soustředila jsem se na ten FLer, tak jsem neměla oči pro nic jiného… Takže asi přehodnotím původní postoj.
Paní je mi stále trošku líto, kvůli tomu nedostatku soudnosti a talentu. Ale jenom trošku, protože to evidentně kompenzuje talentem obchodním atd. A je mi hrozně moc líto těch žen, které to kupují, protože si myslím, že 1) dávají hrozné peníze za něco, co tu hodnotu nemá, 2) nedokáží rozeznat, co je krásné/pěkné/e­legantní/sluši­vé oblečení.

 
Kamca12
7 příspěvků 02.11.12 00:28

No, objevit se v časopise výjimečných žen, jak bylo o paní praveno v pořadu Sama doma, jehož odkaz se na stránkách firmy paní nachází, to mě opravdu přišpendlilo k židli… Taky mi jí bylo líto, že do toho dává hodně energie, a asi moc nemůže sklízet, nicméně tohle mě probudilo. Že by byl původ v našem kutilském stylu nepotrádajícím notnou dávku kýčovitosti, dovedeném až k dokonalosti? Kdy se toho my Češi zbavíme???

 
isko
255 příspěvků 28.10.12 20:50

A co je nejhorší, že ty zákazníci jsou (většinou) tak pěkné ženské, a přitom tak špatně nasměrované. Mě se nechce používat termín „zanedbané“, protože zanedbaná žena vypadá jinak, tyhle dámy se o sebe starají, ale jak říkám, ten směr je absolutní bída.

 
oliviax21
53 příspěvků 28.10.12 10:20

Taky jsem se zaradovala, že si to nikdo nekoupil, ale pak jsem se podívala na datum registrace – 18.10.2012 – inteligentní svérázné ženy to ještě nestihly…

 
Bahara
34 příspěvků 28.10.12 15:21

Zatím je totiž na Fleru registrovaná jen 10 dní…

 
lizie
1 příspěvek 01.02.13 09:11

Na Fleru možná chvilku, ale obchod v Brně a v Bystřici už má několik let.

 
La_Crime
601 příspěvků 28.10.12 00:52

Babča měla v šicím stroji taky takový hadr, do kterýho vždycky zkoušela, jestli to má nastavené správné stehy. Pak s ním z pravidla ještě utřela nepořádek na stole (kapičky od oleje na promazávání – byl to fakt antikvariátní kandidát) a mrskla zpátky do chřtánu toho pekelného zařízení. Kdyby je ta pošetilá stařena nevyhazovala, mohla mít pohodový důchod:D

 
renoarko  28.10.12 00:52

Také krásne, nadčasové, avantgardné… handry na umývanie podláh nemá ani moja suseda, beriem všetky farby, nech ju aj rozdrapí :D

Příspěvek upraven 28.10.12 v 00:54

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 09:28

Pred zimou je se hadrami na podlahu treba vybavit, predsin je treba neustale vytirat po prichodu domu. Snih je potvora :) A letos mam jen male zasoby

 
pappi
109 příspěvků 28.10.12 00:54

Ach jo. Je to samozřejmě hrozný, batika úděsná, střihy děsný, barvy hnusný. O tom není třeba polemizovat. Na jednu stranu si říkám, že dobře jim tak, těm ženám, které si to za ty peníze koupí. Na druhou stranu je mi jich líto, protože se neumí dobře obléknout, samy to v sobě nemají a nikdo je to nenaučil, a když si pak přečtou na vševědoucím Fleru tenhle blábol, tak tomu prostě uvěří a ty nekřesťanské peníze za to dají. A ještě si myslí, bůhvíjakou nedělají parádu. :-(

 
bára.brněnská
559 příspěvků 28.10.12 01:03

Vím přesně, kdo a kam to nosí, protože jsem to mnohokrát viděla. Pominu-li hardcore přírodní ženy, kterým se to prostě líbí (a proč ne), většinou v tom potkávám ženy středních let a trochu nadprůměrné váhy, které po delší době seženou hlídání a vyrazí na společenskou akci, a jelikož v šatníku nic pořádného nemají a chybí jim často i představa o tom, co vlastně chtějí, nechají se těmi prology oděvních výtvarnic ukecat a hystericky nadšenými smajlíky nohslednic utvrdit v tom, že jen takto oděny zazáří.

Nepochybuji o tom, že vyspělejší batikářky a našívačky cancourů mají dobře vychytaná klíčová slova, pod kterými najde jejich web vyhledavač, případně otevřeně propagují na mimibazarech.

Nedávno jsem viděla dlouhý, maskáčově zelený poloprůhledný hábit na paní v Městském divadle a rozčílilo mě to, protože bylo podle našitých orginálních detailů jasné, že je to ruční práce nějaké umělkyně na několik tisíc, za které by si mohla pořídit dobrý kostýmek, který se jí bude ještě stokrát hodit… třeba při návratu do práce.

Nechci z toho dělat sociální drámo, ale není to k těm ženským fér.

Příspěvek upraven 28.10.12 v 01:03

 
pappi
109 příspěvků 28.10.12 01:07

Přesně to jsem měla na mysli.

 
kozarohata
91 příspěvků 28.10.12 12:50

Myslíte k těm, co to vyrábí nebo těm, co to nosí? :O

 
StephanieRich
10 příspěvků 01.11.12 13:09

Dámy to také mohly vidět v televizi a to už je co říci, jen se podívejte na stránkách na vystoupení paní výtvarnice v Sama doma

 
Merida
44 příspěvků 28.10.12 01:30

„Oblékám ženy inteligentní, které chtějí oděvem podtrhnout svoji osobnost a dokáží cenit individuální zpracování a nadčasovost originálů, před sezónností masové konfekce.“
Asi raději zůstanu se stádem a místo své osobnosti budu vyznavačem masové konfekce než tohoto batikooriginál­níhočehosi.

 
Než-li
6 příspěvků 28.10.12 01:39

Smyslem a snahou mé práce, je spokojená zákaznice. To bych čekala, že inteligentní ženu včas odradí.

 
megusa
112 příspěvků 28.10.12 01:40

Že já to takhle na noc otvírala.. teď mě to bude děsit ve spánku.. jediné co mě utěšuje je to, že si aspoň na tom fleru nikdo žádný avantgardní skvost nepořídil..

 
trinita
323 příspěvků 28.10.12 01:53

Eee, ale ten prúžkovaný úplet z prvého modelu by som brala, akurát by som z neho ušila trošku iný model…

 
Maravelo  28.10.12 02:51

O_O

 
Janice Palice
25 příspěvků 28.10.12 04:48

Něco takového jako ta fialovatina by se mi hodilo na Halloween. Mohla bych jít za těžké ráno opilcovo.

 
top topic
889 příspěvků 28.10.12 05:28

„Fantazie je něco, co si někteří lidé nedovedou ani představit.“

To je na me po ranu moc slozite.

 
mimi55
12 příspěvků 28.10.12 06:01

Nechápu, proč si tyto „umělkyně“ myslí, že čím víc je tam různých materiálů a technik, tak tím víc je to in. Zrovna ta první halenka, kdyby měla jen jednu „ozdobu“ u krku a jinak nic, tak by to celkem šlo. Ale proč musí naplácat tolik různých věcí na jeden kus oblečení. No a ty fialové šaty, ty jsou opravdu unikátní kousek. Těch jsem se fakt lekla.

 
Janice Palice
25 příspěvků 28.10.12 10:04

Ten modrý model mohlo být docela hezké tričko, kdyby to nebylo zohavené tou krajkou a šifónovým cancourem. Kdysi jsem měla takové podobné, tmavší na bocích, trochu projmuté, což dohromady vytvářelo zeštíhlující efekt. S manšestrákama to byla příjemná, pohodlná variace na téma „džíny a triko“, což jinak byla taková uniforma na lítání s dětma po venku.

 
mari28
9 příspěvků 28.10.12 07:22

Ukazovala jsem tyto výtvory mamce a ptám se „Líbí se ti to?“ „Hm, hm, to je z osmdesátých roků?“ Tak to mě fakt dostalo :-D. Zřejmě je to opravdu nadčasové…

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 09:17

Nejspis proto, ze tehdy zeny, aby byly jenom trochu jine, tak ujizdely na „home made“ sastvu. My, co jsme meli svadleny v rodine, jsme na tom byly mnohem lepe, ale zase spotreba „duhy“ a obycejneho platna ci plachet v jinych rodinach byl nadstandardni.

 
Akitaken
3128 příspěvků 28.10.12 08:01

Já zase nechápu, proč by se ženy větších velikostí měly rvát zrovna do batiky, která to podle mě ještě zhorší???

 
publicenemy  28.10.12 08:04

A just se mi to líbí! Tedy ne ty sukně, ale horní díly ano! :-)

 
Janice Palice
25 příspěvků 28.10.12 10:22

I to zelené Vodníkovo pokušení?

 
publicenemy  28.10.12 16:41

No – bez toho pleteného nebo co to je cípečku. Ale je to hezký název! ;) (v podstatě se mi to líbí víc než model „rosnička s kořistí v podobě modrého brouka“, ale jsem zastáncem názoru, že vkusů je tolik co lidí ;))

 
Akitaken
3128 příspěvků 28.10.12 08:08

Mimochodem, dostal jste se někdo k plavkám ???

Poznámka: Editováno Adminem – náhrada fotky za odkaz

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 09:24

Ne, ale tohle byla puvodne nejspis pekna kabelka http://www.in-spirace.eu/?…

 
Skallka1
51 příspěvků 28.10.12 10:43

Radosť pozrieť a za prijateľnú cenu!

 
paffg
376 příspěvků 28.10.12 22:56

A teď je z ní vetřelec…

 
Skallka1
51 příspěvků 28.10.12 09:55

A to sú plávky určené na maškarný ples? akože vodníková nová známosť?

 
teetee
459 příspěvků 28.10.12 10:46

Strašně moc se snažím soustředit na tu hezkou slečnu s nádhernou postavou ale vždycky mi oči sklouznou k tomu podtácku v oblasti…vítek­de. uf.

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 28.10.12 11:05

Ten čtvereček na spodním dílu mě dostal. To má být obdoba padacího mostu??? :)

 
Akitaken
3128 příspěvků 28.10.12 11:37

Pominu-li celkový „dizajn“, co má být ta věc na ruce? :-)

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 14:45

Náhradní tácek.

 
dagur
208 příspěvků 28.10.12 19:27
tanga

Taky by to mohly být tanga kalhotky pro případ náhlé touhy opálit si zadek…

 
durduin
19 příspěvků 28.10.12 08:27
Copywriting

Máte snad něco proti kvalitnímu copywritingu?

 
Mahtiel
419 příspěvků 28.10.12 08:35

http://www.youtube.com/watch?…
Můžete se kochat!! A všichni bychom měli závidět…Ona je originální a ví, co dělá…Narozdíl od nás zřejmě neinteligentních bytostí bez vkusu :( Ach jak já se stydím…

A bez keců „Kritika je daň, kterou člověk platí veřejnosti za to, že mu dovolí být výjimečným.“ (viz. Její fotogalerie…)

Příspěvek upraven 29.10.12 v 13:45

 
oliviax21
53 příspěvků 28.10.12 10:37

Proč jsem se jen na to video dívala? Proč? Proč? Proč?

 
Sapechova
26 příspěvků 28.10.12 19:20
Jdu si vypíchnout oči

Taky jsem to viděla, jdu blejt, velebnosti.

 
dagur
208 příspěvků 28.10.12 19:32

Tak teď jsem se opravdu namlsala, jak radily moderátorky, a budu si asi muset strčit prst do krku…

 
teetee
459 příspěvků 28.10.12 11:07

:-D :-D :-D :-D :-D Super!!! Děkuju!

 
Lynx
75 příspěvků 28.10.12 12:11

Plně chápu, že má ráda dvě barvy tón v tónu. I její růžová ofina je vkusně sladěna s peroxidovým culíkem.

 
zoeleoy
4 příspěvky 31.10.12 23:25

Ona měla při tom složitým batikovani záchvat inspirace a po ruce zrovna nebyla žádná látka, tak šup s tím na vlasy! :D

 
Lenkeos
29 příspěvků 28.10.12 13:54

„jestli nemáte inspiraci, co na sebe…“ Ne, dík, radši bez inspirace a půjdu do HM :-D, jinak fajn účes dámo!

 
tygrodlak
5 příspěvků 28.10.12 16:50

Lidi, proboha, kde se toto líhne?! Co to žere?? (Jak se tázala babka v Kurvahoši, když viděla pštrosa Irénky..)
A někdo tomu ještě dá prostor ukazovat to na veřejnosti, třeba v televizi??? Já sleduji a navštěvuji MP prakticky od začátku, dost mu fandím a třeba vystoupení Ady v televizi mě přesvědčilo, že je skutečná osobnost.. Po shlédnutí těchto zvěrstev včetně autorky na videu jsem se zaregistrovala a poprvé někam napsala. Je to prostě děs, ale aspoň ty osoby, co to předváděly, nebyly polo (nebo téměř)nahé jako třeba v ukázkách práce té Ročníkové, či jak se jmenovala. Můj asi nejoblíbenější blog je The Sartorialist a Garance Doré. Je tam míň jedu a člověk z toho nemá většinou depku, spíš naopak. Ale MP mám taky moc ráda.

 
maja16
48 příspěvků 28.10.12 19:47

To je síla, že se něco takového dostane do televize. Nedivím se, že se pak většina národa obléká tak nevkusně.

 
voko
3 příspěvky 29.10.12 13:17

,,Šijete pro české ženy."

To podle mě mluví za vše.

 
Pajduša
18 příspěvků 30.10.12 13:29

Už jsem na to přišla!! Mahtiel je příbuzná paní Šikulové a rozhodla se jedním videem vyvraždit všechny čtenářky Pekla!!Přiznejte se:-)))

Příspěvek upraven 31.10.12 v 08:34

 
Mahtiel
419 příspěvků 30.10.12 21:00

Proboha to néé :D :D Já jenom nechtěla umírat sama :( Snad mi to bude odpuštěno, až se tam dole všechny sejdeme… :( :D

Příspěvek upraven 30.10.12 v 21:01

 
Pajduša
18 příspěvků 31.10.12 08:34

Sejdeme a všechny na sobě bude mít nějaký model paní Šikulové…to bude teprve to správné peklíčko:-)))

 
ňy
4 příspěvky 30.10.12 22:54

Ach bože, batiku mám ráda, ale ona to fakt neumí!!! prej kouzelná batika. v kombinaci s propracovaným střihem se může postavit do zelí.

 
Lucka073
149 příspěvků 28.10.12 08:42

No..radšej podlahnem laciným lákadlům sériovek a hrdo vídem oblečená kombinovane new yorkrom a gate-om jak toto… omg. :D

 
Substantia nigra
119 příspěvků 28.10.12 08:49

Uff, málem jsem se udusila kusem lískového oříšku.....Na druhou stranu už vidím, jak nadšeně by si podobný hadr koupila moje tchýně, báječně by to ladilo s petrklíčovými hadry co jinak nosí…

 
Lynx
75 příspěvků 28.10.12 12:16

Upřímně se přiznávám, že na Petrklíči občas nakupuju pro svou matku a tchýni, obě již přes sedmdesát. Mají rády flanelové nebo bavlněné dlouhé noční košile, klasické kombiné a podobně. Uspokojuje to cílovku, která je zvyklá na nejaký druh oblečení a na kterou nákupčí v obchoďácích prostě nemyslí. Předesílám, že svrchní oblečení bych jim tam asi nekoupila a sobě saténový župan rozhodně taky ne. Ale fakt je, že ten obchod zaplnil díru na trhu.

 
Linie
861 příspěvků 28.10.12 12:26

Dobré, vkusné a kvalitní oblečení i ve velkých velikostech má Marks/Spencer. I ty flanelové košile se tam najdou – a mají šmrnc!

 
Lynx
75 příspěvků 28.10.12 17:34

Šmrnc mají pro mne, nikoliv pro ně. Tu absolutní klasiku tam taky nemají. Chodím si tam kupovat prádlo pro sebe, takže mám vcelku přehled. To je holt problém nákupčích. Ale pokud jsou v pětasedmdesáti až osmdesáti šťastné v noční košili s kytičkami v délce po zem, jsem ten poslední, kdo jim v tom bude bránit. Vzhledem k tomu, že obě byly pracovně velmi úspěšné, nemají sklon ani ke květákům, ani k batice ani k ničemu podobnému a obě jsou kostýmkové. Jo -a nemají „velkou velikost“ :-).

Příspěvek upraven 28.10.12 v 17:34

 
Substantia nigra
119 příspěvků 28.10.12 15:54

Moje tchýně tam nakupuje naprosto neskutečné pytle – halenky, které z její korpulentnější postavy dělají válec…Koupila tamtéž i pro všechny moje dcery kalhoty na doma, kvalita opravdu příšerná, po několika vypráních vypadají jako nošené min.5 let. Takže moje názory na Petrklíč asi nezměním.

 
Lynx
75 příspěvků 28.10.12 17:36

Já neříkala, že tam kupuju halenky, s tím by mne asi obě hnaly. Kupuju tam noční košile a kombiné :-).

 
Eržika_N
6 příspěvků 30.10.12 20:16

Moje mamka, babička mých skoropuberťáků, si naposled pořídila pouzdrové šaty…

Já teda několik podobných modelů vlastním.
ALE šaty, které mám zrovna teď na sobě na doma jsou sice z tmavozeleného bavlněného úpletu, nicméně mají vypracovaný hluboký výstřih, projmutý pas a dlouhou vrstvenou sukeň na zem. Mají tam nějaký savovaný patvary ale nejsou moc vidět. S dlouhým hnědým svetrem s šálovým límcem a taktéž hlubokým výstřihem, podvlíkačkama a pletenýma ponožkama je to super oblečení do chladného domku.

 
Janice Palice
25 příspěvků 30.10.12 15:04

Petrklíčové halenky mají na fleru konkurenci konkurenci

 
Acrobaleno
769 příspěvků 28.10.12 08:49

K tomuto len:

 
dusty
80 příspěvků 28.10.12 08:52

Chcem byť konštruktívna: umelkyňa by sa mala zákaznicky preorientovať na filmové kostýmy. Osloviť ateliéry. Model nočná obloha je ako na objednávku od jezinky.

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 11:05

Sice OT, ale – nádherná kočka!

 
paffg
376 příspěvků 28.10.12 23:00

Filmové kostýmy? myslíte k hororům?

 
Mahtiel
419 příspěvků 29.10.12 11:22

Mě napadlo přesně to samé…Jezinky, zlé lesní a vodní víly, hejkalové..Ta žena by potom mohla předvést svůj talent v plném rozkvětu!!

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 09:14

Vzhledem k tomu, ze je to bavlna dobre by se s tim uklizelo, napr. vytiraly podlahy, ale jen pokud to nepousti barvy. Mam velikost 42, slovanskou postavu ;) v mem satniku takovou hruzu rozhodne nenajdu. Stydela bych se takto oblecena vyjit na ulici a doma bych v tom taky nestrasila

 
ofeliet
429 příspěvků 28.10.12 12:17

Já mám též slovanskou postavu, vel. 42 – 44 a v tomto bych se cítila o 20 let starší, o 20 kilo tlustší a o 30 let posunutá v čase ( socík ) :-)

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 14:46

Jo, ale v socíku mi bylo pod 34 a váha byla pod 63 kg!

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 18:57

Ja jsem nepsala, ze to nosim, ale, ze je to hruza.

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 09:20

Je to úplně stejně nevkusné jako některé super sexííí hadry nevalné kvality z některých řetězců nebo některých internetových obchodů.
Ty vrchní díly mi připadají docela nositelné, když odhlédneme od té batiky, strašlivé jsou ovšem ty neforemné cípaté sukně.
Paní neprodává jen na fleru, ostatně tam ještě nic neprodala, má v Brně kamenný obchod s originální módou. Některé zboží, evidentně ne její výrobky, je pěkné a kvalitní.

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 09:26

@DRW Tato kabelka není výtvorem této paní, vyrábí je ateliér Bambas. Myslím, že je z Bratislavy, má tam obchod v centru.

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 10:27

Presto se mi to nelibi, pred pomalovanim to mohla byt pekna hneda jednoducha kabelka.

 
Malina jahodová
175 příspěvků 28.10.12 09:34

Třeba takový tyrkysový roláček není tak zlý. Tyrkysovou by tam pohledal a stojí to hromadu peněz, nicméně oproti ostatním je to překvapivě střízlivý kousek. A bez batiky.

Poznámka: editováno Adminem – náhrada fotky za odkaz na fotku.

 
Skallka1
51 příspěvků 28.10.12 09:53
čo som o sebe zistila

Po prečítaní článku som zistila, že nie som inteligentná, bnemám ani najmenšiu osobnosť, neviem oceniť individualitu a nadčasovosť, nechápem, čo je to originalita a dávam prednosť nechutnej konfekcii. NO som na seba PYšNááááááá.

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 10:09

@Janice Palice Já bych naopak nebyla proti šifónovému cancouru a krajce, kdyby na tom nebyla batika a bylo to celé modré. Dohromady je to prostě moc, je to přeplácané. Některé ty vršky mi připadají i docela nositelné, ale ty cípaté sukně jsou strašlivé.

 
Janice Palice
25 příspěvků 28.10.12 10:15

Tak, tak. Mě se líbí kombinace různých materiálů v jednom tónu, a to nejen na oblečení. Ale bohužel to vyžaduje zkušené oko a lehkou ruku, není to univerzální návod na úspěch.

 
Lola
1972 příspěvků 28.10.12 11:24

Také bych řekla, že by se měly buď kombinovat různé materiály v jedné barvě a střízlivém střihu, NEBO více barev v jednom materiálu a střízlivém střihu NEBO divoký střih v jedné barvě a jednom materiálu.

Celkem vzato mám dojem, že hodně návrhářů (viďte, pane Klíre) i kvazinávrhářů (fléroidní tvořilky) vytváří originalitu tak, že na jednu hromadu nahážou každou hovadinu, která jim vytane na mysli, a to by v tom byl čert, aby z toho ta originalita nakonec nevyhřezla na povrch.

Zpracování vypadá kvalitní, takže kdyby z toho nějaký dobroděj serval 90% „originálních“ prvků, byl by to dobrý základ pro vytvoření nositelného oděvu.

 
Nyxx
369 příspěvků 28.10.12 10:38

Napadá mě jen věta Františka Chabra, kterou tu Ada v jednom článku uváděla: „Chtělo by to méně geniality a více tvrdé práce.“

 
benet  28.10.12 10:43

Originálnost a nápaditost si představuji spíš takhle

Poznámka: editováno Adminem, náhrada fotky za odkaz na fotku.

 
Mishule_obecna
59 příspěvků 28.10.12 12:53

Jo, to je hezké, už v tom vidím 60-letou korpulentní dámu. Určitě by tady skončila vyfocená jako peklo z ulice :-)

 
benet  28.10.12 14:56

Proč?

 
einmalig
8 příspěvků 28.10.12 11:14

Není nic lepšího než na velikost XXXXL dělat co nejvíc avantgardní modely. Navíc mě u těchto modelů ta avandgarda poněkud uniká. Tohle je totiž jen hnusné.

Příspěvek upraven 28.10.12 v 11:16

 
VeronicaMP
53 příspěvků 28.10.12 11:33

Sakra, a já jsem si do dneška myslela, že jsem poměrně inteligentní žena. No jak to tak vypadá asi se budu muset zahalit do batikovano-pletených šatů o pět velikostí větších, abych dělala čest svému vysokoškolskému diplomu.

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 11:41

@Lola Už se to tady nesčetněkrát probíralo, ale potíž je trošku v tom, že se u nás špatně shání oblečení, které má sukni pod kolena a rukávy, popřípadě oblečení ve větší velikosti. V zahraničí jsou běžně k dostání i větší velikosti a mají i šaty se zakrytými rameny a delší sukní. Naše obchody většinou končí velikostí 42, občas se najde 44, velmi zřídka 46 a tím to končí. Ženy s větší velikostí mají výběr velice omezený, v podstatě se jim přizpůsobily vietnamské tržnice a různé tvořilky.

 
Lola
1972 příspěvků 28.10.12 14:26

Blahořečit každou tvořilku, která se přizpůsobí větším velikostem zralých žen!

Ovšem to přizpůsobení bych si představovala trochu jinak. Pokud jako příklad vezmu tuniku na prvním obrázku, tak
1. zrušit cancoury
2. vytáhnout ten absurdní špagát z límce
3. odpárat tu mříž od kanálu vpravo dole
4. na voživení lze ponechat tmavý čtyřúhelník u levého rukávu (když už to musí bejt, tak dejme tomu, ovšem kdyby tam nebyl ani ten čtyřúhelník, klidně to koupím své pětašedesátileté mamince s vel. 46).

Varianta pro extravagantnější: odpárat tmavý čtyřúhelník, vyndat špagát, zrušit kanálovou mříž a ponechat cancoury, ale ve stejné barvě jako základ.

Pak to může být klidně velikost XXXXXXXXXXXXXXL, tvořilka to může prodávat za stejnou cenu, ale bude s tím mít míň práce, nižší náklady, víc si vydělá, a jako příjemný bonus navíc nebude zákaznice vypadat jako šašek.

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 19:01

A co takhle ullapopken.cz, nemecka znacka a je pro baculky, ja se sice u nich nastesti neoblecu :), ale maji tam pekne kousky od velikosti 42 (takove te standardni)

 
DRW
806 příspěvků 28.10.12 19:02

A co takhle ullapopken.cz, nemecka znacka a je pro baculky, ja se sice u nich nastesti neoblecu :), ale maji tam pekne kousky od velikosti 42 (takove te standardni)

 
chitrá alex
48 příspěvků 28.10.12 21:46

Ano, děkuji, jsem ta zmíněná velikost a věková kategorie a jsem zoufalá. Nakupování oblečení mě nebaví, rady o sekáčích a řetězcích mě hodně zlobí. Kam jít a kde koupit něco ze solidního materiálu, solidního střihu? Za solidní peníze? OP Prostějov skončilo a kromě petrklíče fakt nic nevidím. Jistěže ty modely nahoře jsou divné. Chtěla jsem se ozvat za ty špatně oblékané, bez vkusu, invence a elegance.

 
TulaJ
253 příspěvků 29.10.12 15:03

Celkom peknú módu vo väčších veľkostiach som videla v Bratislave v Tesco My – značka Punta Roma (možno majú aj v Tesco ČR) – nie je úplne najlacnejšia, ale ani prehnane drahá (a vo výpredaji je to celkom prijateľné), má celkom taliansky šmrnc – normálne som pri niektorých kúskoch ľutovala, že nemajú v menšej veľkosti (občas sa vyskytne aj 38–40, ale viac sú tak 42–48 – naše číslovanie, nie talianske).

 
jackdaw007
357 příspěvků 29.10.12 18:43

Dovolím si nesouhlasit. Moje máma má velikost 46 a dvakrát ročně ji vezmu do klasického nákupáku a nakoupím pro ni nějaké rozumné oblečení. Není nijak mohovitá, takže obrážíme sériovky a vždycky nakoupíme (HM, CaA, Next apod.)

 
Pajduša
18 příspěvků 30.10.12 13:34

Marks&Spencer toto všechno nabízí…

 
Khajka
472 příspěvků 30.10.12 14:30

Musím s Pajdušou souhlasit, maminka má velikost 44/46 a v M&S si vybere vcelku bez potíží – vždy ve výprodejích, tudíž za to neutratí ani tak moc. Zrovna naposled si koupila krásný petrolejový baloňák (já po něm pokukovala už dlouho, ale na mě byl málo vypasovaný, jí však sednul jak ulitý), která stál 850 korun místo původních 2300. Věřím, že s tím, jak se o své oblečení stará, jí pár sezón vydrží…

 
zuzitaa
45 příspěvků 28.10.12 11:56

Oblečky samozřejmě nejsou určeny náctiletým-cetiletým čtenářkám MP, ale postarším ženám, jejichž modní názor formavala socialistická oděvní tvorba. Dnes se o módu nezajímají, odbudou vás „to už pro mě není“, je v nich trochu Květy Fialové a trochu té blond čarodějnice. Při vel. 50 se v hábitku cítí bezpečně ukryté. S inteligencí na tom nejsou o nic hůř nebo líp než zbytek populace…
Pro mě to je extrém stejně jako třeba styl gothik apod.

Osobně si myslím, že dobrou inspirací pro rozevláté tuniky by mohly být třeba orientální sárí či barevné šaty afričanek, ale pro českou paní před důchodem by to bylo moc etno (asi)

Příspěvek upraven 28.10.12 v 11:57

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 13:01

Jsem česká paní před důchodem a pro mne to moc etno není. Teda myslím polosárí, pandžábí, galábie ani kaftany.

Příspěvek upraven 28.10.12 v 13:02

 
eriam
213 příspěvků 28.10.12 12:15

Všechny zdravím,,chodím se nakukovat už dlouho,,ale až dnes po shlédnutí šílených hábitů a háčkovaných plavek jsem se rozhodla zaregistrovat a reagovat. Tak nějak nechápu autorky těchto modelů. Ovšem že tohle někdo dobrovolně koupí a nosí na sobě, tak tohle mi hlava nebere. Jsem už ve věku kdy mě podobné modely v krámě prodavačky nabízejí, ale než toto, tak si v nouzi raději spíchnu oděv z padaného listí. Kam proboha chodí na ty barvy?? Já tomuhle většinou říkám barva hnoje. Ostatně,,tam ty modýlky dle mého názoru patří!

 
Clothilde
14 příspěvků 30.10.12 19:06

Také chodím ´často nakukovat, ale dnešní článek je „postrčil“ k registraci.
To co produkuje paní Šikulová a jak zasvěceně o svých výtvorech, o jejich vzniku, o barevných kombinacích a etc. je síla. A její vystoupení v pořadu Sama doma  – nevěřím tomu, že by ji do vysílání zařadili dobrovolně.

 
eriam
213 příspěvků 28.10.12 12:21

Tak teď jsem jako bonus ještě shlédla video. Uf,,,no nic, jdu si nalít panáka.

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 12:35

@Linie Ano, tam se občas něco slušného najde i ve větších velikostech. Bohužel materiál je často umělý. Na svých www stránkách mají spoustu krásných věcí, sem tam i hedvábné košile, ale v jejich obchodě zde v Čr jsem je vůbec nenašla. Alespoň ne v Brně.
Ve velkých městech se ještě dá něco vybrat, když tomu člověk věnuje čas, ale na malých městech jsou často jen ty tržnice. Osobně dávám přednost šití na míru. Stojí mne to mnohem méně času než nekonečné obíhání obchodů. Když už v obchodě seženu oblečení ve své velikosti a s vyhovující délkou sukně, zpravidla je to umělina, která v zimě nehřeje a v létě se v ní potím.

 
kozarohata
91 příspěvků 28.10.12 12:53

Cancoury a háčkovance to nepozvednou ani trochu, bohužel :-/

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 13:09

@katango Jsem téhož věku, pandžábí a kaftany nosím na doma, jednak se mi to líbí, jednak jsou z moc příjemného materiálu. A chystám se vyrazit do divadla v sárí. Na tomto věku je skvělé to, že člověk už ví, co mu sluší a v čem se cítí dobře a na druhé straně už vůbec nekouká na to, co tomu kdo řekne.

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 14:43

Přesně tak.

 
Lynx
75 příspěvků 29.10.12 21:32

Jsem česká paní kolem padesátky a sárí do divadla nosím. Černé hedvábné se zlatou výšivkou. Dá se to namotat i tak, že to vypadá sice lehce výstředně, ale ne třeskutě „etno“. Nosím i vyšívané pandžábí.

 
aailyyn
717 příspěvků 28.10.12 13:13

Velikost 42? To jako Mko? Proč bych s touhle velikostí byla tak zoufalá, abych si chtěla obléknout tohle?

Edit: Kultu módy podlehla asi spíš paní návrhářka, připadá mi, že cokoli nad velikost 32 jí přijde jak beztvarý stan a podle toho taky tvoří.

Příspěvek upraven 28.10.12 v 15:06

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 28.10.12 13:33

A co tohle? http://www.in-spirace.eu/?p=11
Mě to připomíná nějakou tropickou masožravou rostlinu.

 
Sandojana
17 příspěvků 28.10.12 22:52

Z toho mám pocit, že autorku inspirovaly jednorázové šaty Lady Gaga – ty z kusů krvavého masa.

 
Tippi
19 příspěvků 28.10.12 23:03

Mně se především vážně líbí vzor a barva, co je na výstřihu a bočních dílech… Přidružené „originálnosti“ ale nekomentuju, autorka si je mohla schovat na několikery další šaty.

 
Mahtiel
419 příspěvků 29.10.12 11:35

Budu mít noční můru…Budu vycházet z řeznictví a najednou na mě vyběhnou tyhle šaty a budou mě honit po celém městě…JÁ TO VIDIM ÚPLNĚ ŽIVĚ :(

 
Yoyo
12 příspěvků 28.10.12 13:45

Fotky spokojenych zakaznic vypadaji jako z nejake pohadky o sletu carodejnic.

 
Mopsopes
39 příspěvků 28.10.12 14:30

Proboha. Pokud to něco paní umělecká výtvarnice neprotkává zlatou nití a krajka není originál z 16. století, tak nevím, kde přišla na takovou cenu.

 
Xiaomao
13 příspěvků 28.10.12 14:31

„Kritika je daň, kterou člověk platí veřejnosti za to, že mu dovolí být výjimečným.“ (http://www.in-spirace.eu/?p=2)

Výjimečnost, v pohodě, ale ocamcaď pocamcaď.

 
Xiaomao
13 příspěvků 28.10.12 14:35

A když člověk jenom rychle proletí tu fotogalerii spokojených zákaznic, tak nutně musí nabýt pocitu, že ty jednotlivé modely se od sebe vzájemně moc neliší… Ale jinak každý kus originál :D

 
Pajduša
18 příspěvků 30.10.12 13:38

Nastává filipojakubská noc:-))

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 14:49

No, myslím, že této dámě by to nikdo nedovolil, ani společnost ne.

 
i-vana  28.10.12 14:52

Me vzdycky nejvic sokuje, jak jsou podobni vyrobci uspesni. Clovek by si rekl, ze by v tom nechodil nikdo ani zadarmo, natoz za ceny, ktere za to pani Sikulova pozaduje, a ze tedy logicky musi okamzite zkrachovat. A ejhle, ona uz pusobi na ceskem trhu 10 let a dokonce za to ziskala i nejakou cenu.

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 15:05

@i-vana Mne spíš šokuje to, že většina těchto lidí vystudovala textilní nebo výtvarnou školu. Co je tam proboha učili?

 
mitford sister
169 příspěvků 28.10.12 16:40

Asi to, že umět řemeslo je sice fajn, ale bez ‚originality‘ to člověk daleko nedotáhne.

 
Lola
1972 příspěvků 28.10.12 15:38

Mimochodem, co to znamená: velikost 48–50, lze ušít i v jiné velikosti (+ – 2% vel.)?

To jako že je možné to ušít ve velikostech 47,04–51,00?

 
pabylka
373 příspěvků 28.10.12 15:50

Tak konečne už viem, kde nakupuje jedna sestrička od nas z oddelenia…Niečo podobne šedo – zelené som zhliadla na poslednom večierku a velice som sa tomu čudovala. Vyzeralo v tom ako obrovsky menhir porastený zeleným machom s krajkovanym podolkom:) Vidieť to naživo je ešte vačší hradcore než na obrázku, verte mi!

 
Lenkacharlie
7 příspěvků 28.10.12 16:38

A cituji z jejích stránek: „Kritika je daň, kterou člověk platí veřejnosti za to, že mu dovolí být výjimečným.“
To hovoří za vše milé dámy… my jsme opravdu jen hloupé stádo, které nepochopilo autorčinu vyjímečnost…

 
Kathee
85 příspěvků 28.10.12 17:19

Ježkovy voči – ta paní Šikulová je vážně šikulka. Radši se budu smát při pohledu na tyto tristní hadry, než plakat nad naprostým nedostatkem soudnosti, vkusu, estetického cítění a já nevím čeho ještě. Jen nechápu, že se určitě najdou lidé, kteří si to koupí a navěsí na sebe. Ach jo.

 
GirlfromWonderland
22 příspěvků 28.10.12 17:50

Vážně, VÁŽNĚ si TOHLE někdo koupí!!! Co těch lidem dělají, vypalují oči, vymývají mozky, nebo je snad vydírají? Tohle vážně nikdy nepochopím… :D

 
Suya
70 příspěvků 28.10.12 18:18

Tu třetí modrou halenku bych si možná i vzala na sebe, kdyby se to ustřihlo v pase, batika se dá udělat i hezky. Ale ten kontrast textu a těch bizarně hnusných hadrů je k nezaplacení :)

 
Dalajlámov škrpál
98 příspěvků 28.10.12 18:38
Originalitu si predstavujem takto:

Čo to je?
A)výtvor nadšencov z armády spásy, ktorí povyzliekali bezdomovcov a spichli tie najkrajšie kúsky dohromady

B)výsledok pracovnej terapie sadistických maniakov na uzavrenom oddelení psychiatrickej liečebne s maximálnou ostrahou

C)poblitá dlážka protialkohlickej záchytky, ktorá sa reinkarnovala do podoby svetra

Túto krásu si možete dopriať na Flere za skromných cca 5400 kč.

Poznámka: editováno Adminem, náhrada fotky za odkaz na fotku

 
Barnaby
48 příspěvků 28.10.12 18:45

Já bych na toto fotku chtěla nějak reagovat. Vtipně, nevtipně, to je jedno. Ale nic mě nenapadá, jsem paralyzovaná. Snad jen: uáááááá!!!

 
Barnaby
48 příspěvků 28.10.12 18:57

Pátrala jsem po autorce a našla jsem toto . Nevím, jestli je to k smíchu nebo k pláči. Chudák dítě.
 http://www.fler.cz/…icka-3067462

Poznámka: editováno Adminem, náherada fotky za odkaz na fotku

 
Clothilde
14 příspěvků 31.10.12 06:25

Pláču tady smíchy… nad celou tvořivostí.

 
Tionula
58 příspěvků 03.11.12 12:29

Měla jsem dort podobné barvy a stylu.

 
Mohučanka
49 příspěvků 29.10.12 16:37

Jsem naprosto konsternovaná: jak někdo může vymyslet takovou příšernost a ještě za ni chtít tolik peněz? Jsem z rodiny, ve které všechny ženy kromě mě pletou a vím, že doma se dají vytvořit vkusné a krásné věci…uf.

 
eriam
213 příspěvků 28.10.12 18:56

Ježíšiiiiiiii,,to je zase co?? Chvílku mě trvalo, než jsem pochopila střih. To pletlo deset pacientů dobřanské léčebny a pak to s doktorem Chocholouškem sešili dohromady a vzniklo toto?? Nic jiného mě nenapadá…

 
kozarohata
91 příspěvků 28.10.12 19:24

Néééééé…už dost! :D :D

 
margret  28.10.12 21:08

Tohle bych si uměla představit jako exponát v muzeu středověkých mučících nástrojů:)) ten límec je monstrózní!! ne, ještě jinak, už vim, co mi to připomíná: svěrací kazajku. s tím se znehybňujou normální lidi a odvážej se do flérového blázince na převýchovu.

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 29.10.12 10:38

A co tohle? Téměř to samé, ale značkové:
http://www.stilago.cz/…2454604.html

 
Dalajlámov škrpál
98 příspěvků 29.10.12 13:51

Ach ten pokleslý komerčný kapitalistický reťazec! Že mu nie je hanba kopírovať neotrelé originály a predávať ich o polovicu lacnejšie! :-D Ale originál sa dá jednoducho rozpoznať, pretože má ako bonus jeden rukávček dlhší, heč :-D

 
sweety313
7 příspěvků 29.10.12 20:46
...

Nemůžu si pomoct, ale tento značkový modílek se mi líbí. Dokonce tak, že bych si ho koupila. Vidím v tom nápad,veselost.Ne to doma jaksitaksi ušmudrchané.

 
Mahtiel
419 příspěvků 29.10.12 11:44

Člověk má potřebu to komentovat. Ale…Nevím jestli se smát, jít skočit z okna, brečet..Měla jsem v plánu oběd, ale když ho ted vidím „Po projití trávicího traktu…“ přechází mě chuť.

 
jackdaw007
357 příspěvků 29.10.12 18:49

TO DALAJLÁMA: Nemohu nereagovat. Váš komentář mě dohnal k slzám (smíchu), hýkám tu jak osel :-))))

Tohle bude legen (počkejte si) DÁRNÍ!!!

Příspěvek upraven 29.10.12 v 18:50

 
ňy
4 příspěvky 30.10.12 23:04

Hlasuju za a) a počítám, že cena je taková, protože se z toho nakoupí nová garderoba pro svlečené bezdomovce? (:

 
Pavoučková
11 příspěvků 30.10.12 23:42

Přišla jsem na to! Paní si koupila pletací stroj a zkoušela, co všechno umí. Je to vlastně takový vzorník. No a přeci si ten zázrak techniky na sebe musí vydělat!

 
blondyyn
13 příspěvků 31.10.12 22:49

Šla jsem se omluvit sousedům, jak tu nahals vřískám smíchy. nemůžu se rozhodnout mezi možností B a C

 
Malina jahodová
175 příspěvků 28.10.12 18:59

Říkala jsem si, proč to ty ženské kupují. Pak jsem ale přišla na to, že v galerii zákaznic jsou různé ženské v těchtýž šatech, takže to možná nebudou všechno zákaznice, ale jen paní, co zkouší a nekoupí. Batikované šaty nelze vyrobit ve svou indetických kusech.

 
Malina jahodová
175 příspěvků 28.10.12 19:01

http://www.in-spirace.eu/?…

 
eriam
213 příspěvků 28.10.12 19:24

Dneska sem už nenakouknu,,tahle inspirace rozbouřila můj žlučník. Tohle snad nemůže nikdo myslet vážně. Jdu dát druhého panáka.

 
i-vana  28.10.12 19:54
Spokojena zakaznice

Zdroj: in-spirace.eu

http://in-spirace.eu/?…

 
katango
1320 příspěvků 28.10.12 20:52

Oh My God!

 
La_Crime
601 příspěvků 28.10.12 21:54

Nojoo, Halloween je tu :D Musí se nechat, má to vychytaný aj s účesem!

 
Šošana  29.10.12 07:45

Pes zaútočil zleva.

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 29.10.12 09:49

To vypadá jako halloweenský kostým pro Dádu, chudáci děti.

 
endymio
12 příspěvků 29.10.12 07:26

… a toto je co? Momentky z plesu bradavické školy? Tady zřejmě neplatí, že ode dna se dá už jen odrazit…

 
Clothilde
14 příspěvků 31.10.12 05:17

Tak jsem si dočetla všechny příspěvky a díky všem za příjemnou chvilku plnou smíchu. Naopak z paní „návrhářky“ mi do smíchu není. Je to zdatná obchodnice, ale návrhářka není ani omylem. A citát, který má u své fotografie vystihuje úsloví: Drzé čelo lepší než poplužní dvůr.

 
NelaAndrt
435 příspěvků 28.10.12 19:08

Sám fakt, že někdo něco takového vytvoří a ještě se tím chlubí, mi přijde velmi zvláštní, ale když pomyslím, že si za takovéto kreace troufá (ano, to už je opradu troufalost) říct o pět tisíc, tak to je už téměř neuvěřitelné. Pomyslím-li na to, že nějaká inteligentní žena, které chce svým oděvem podtrhnout svou osobnost, je ochotna to za tuto cenu koupit a, nedej bože, ještě i nosit…tak to už mi hlava nebere. Za tuhle cenu by mohla mít už celkem pěkný kvalitní kostýmek.
Navíc těchto „originálů“ v naprosto stejné barevnosti a cípatosti je myslím plný Fler:-)

 
Sapechova
26 příspěvků 28.10.12 19:27

To teda musí bejt osobnost k podtržení :-D

 
Sapechova
26 příspěvků 28.10.12 19:25

Zlatý džíny a větrovka, už nikdy ani neceknu proti Vytónce od pana Tunga. A ž do smrti smrťoucí.

 
hetta
18 příspěvků 28.10.12 20:23

Jako plus vidím u paní to, že nekopíruje a jde svojí cestou, bohužel ta cesta je spíš pěšinka, která vede jen k určitému segmentu zákaznic. A zase se dostáváme k tomu, že pro osoby s nadváhou není k dispozici žádná vkusná nabídka a nechat si šít na zakázka je sice určitá cesta, ale JAK nechat ušít? A jsme zase u návrhů a návrhářů.

Protože z nějakého důvodu nesnáším batiku, tak mě modely nijak neoslovují, určitě by jim prospělo je zjednodušit. Mě nejvíc „dostal“ tenhle model, vypadá přímo pekelně. http://www.in-spirace.eu/?…

A protože příspěvek byl o klišé, tak ještě poznámku – ano, Fler je tím prolezlý a určitě by méně bylo více.

 
z maloměsta
25 příspěvků 03.11.12 14:25

Ještě pořád se dá koupit Burda, a tam je v každém čísle několik nadměrných modelů. A sehnat švadlenu, která mi ušije, co jí ukážu, sna nemůže být úplně nepřekontelný problém…

 
Lenkeos
29 příspěvků 04.11.12 12:04

Přesně tak a i v Hm nebo CaA prodávají větší velikosti, i když chápu, že ne každý má ve městě tyto obchody, ale zase jednou za čas se může i vyjet na nákupy vlakem, autem a pod. (tak jsme to kdysi dělaly my s mamkou).

 
hetta
18 příspěvků 28.10.12 20:25

Hoooops – odkaz zobrazil více fotek, já měla na mysli tuto http://www.in-spirace.eu/?…

 
LemraLíná
2 příspěvky 28.10.12 20:26

Já se u toho docela bavím :-) Bohužel půlka mé širší rodiny (a jsou to všechno inteligentní lidé) chodí v těchto hmmm uměleckých oděvech + džíny asijské výroby a k tomu pohorky… Dokonce to nosí i má skoro 20-ti letá sestřenice… Nevím, co se dá dělat, ale prostě někteří lidé se nebudou umět oblékat, i kdybychom je zavřeli do skříně plné nadčasových kousků těch nejlepších návrhářů;-)

 
La_Crime
601 příspěvků 28.10.12 22:06

@chitrá alex Já teď nechci nikoho urazit, ale podle mě, kdo hledá, najde. Maminka je věková i velikostní kategorie 50+ a objednává si věci hlavně z Blancheporte (http://www.blancheporte.cz/ ). Dost si zakládá na přírodních materiálech, v nichž se v létě neuvaří, kvalitním šití a dobrých střizích. Tady z toho obchodu má spoustu věcí a je s nimi nadmíru spokojená. Je jasné, že v tom holt nebude vypadat jak dvacetiletá slečna velikosti 34 na obrázku, ale je to oblečení, v kterém na ulici rozhodně nebude za takovouhle batikovanou katastrofu. A ona halenka za pětistovku + poštovné ani není tak drahá.

 
Ymber
92 příspěvků 28.10.12 22:18

Aaah, Ada je zpět v nejlepší formě aneb dokonalá demonstrace termínu „sarkasmus“ v praxi :-)

 
Tippi
19 příspěvků 28.10.12 22:23

Kdo touží vidět zmíněnou výstavu hedvábných modelů, slovy autorky „krásných nádherností“, tak je zde – http://www.youtube.com/watch?…

 
Mahtiel
419 příspěvků 29.10.12 12:07

Šaty s krajkou přes prso? Neumím si představit tuto velikost bez podprsenky, ani tyto šaty s ní…Uplně to vidím :/ :( Jaj..

 
verulink
27 příspěvků 29.10.12 12:30

In-toxikace.

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 22:24

@La_Crime Problém je v tom, že si ty věci není možné vyzkoušet. Dále mi tam vadí, že sukně i kalhoty ve větších velikostech jsou (z pochopitelných důvodů) s gumou v pase, což ještě přidá další centimetry.
Já většinou nakupuji trička a svetříky v Peak and Cloppenburgh, mou velikost (44) tam ještě mají, ale větší jen výjimečně. Pokud jde o šaty, naprostá většina tam jsou uměliny, které nemohu nosit. Sem tam něco vyberu v Marks and Spencer. Společenské a business věci si nechávám šít na míru, jednoduché věci (zejména sukně a obyčejné letní šaty) si šiju sama. Nejvíc se mi osvědčilo nakoupit ve slevách ve Vídni. Největší problém je právě se společenskými šaty, protože v kamenných obchodech i v e-shopech je vše s holými rameny nebo úzkými ramínky. Nebudu dávat spoustu peněz za šaty, které nemohu nosit bez bolerka nebo saka, které budu opět složitě shánět. Není divu, že ženy, frustrované sháněním vhodného společenského oblečení, nakonec nakoupí v Petrklíči.

 
Eržika_N
6 příspěvků 30.10.12 20:23

Je problém nakoupit, já mám tak 42–44, lepší už to nebude… Já taky nemůžu (a nechci) do práce v džínách… Občas Camieu, HaM, ale nejvíc sekáče a outlety, prolejzám je systematicky o poledních pauzách.

 
Tippi
19 příspěvků 28.10.12 22:27

Na základě videa bych si u paní autorky možná nechala nabatikovat materiál (cca 2 – 3 vzory se mi docela líbily), ale rozhodně bych si z toho nechala ušít někde jinde (viz leckde křivé šití) a samozřejmě jednoduchý model – nedejbože, aby mi paní návrhářka vymyslela splácaninu vzorů, sem tam nějaký podolek, kanýr nebo integrovaná síťovka…

 
Bugatti
2956 příspěvků 28.10.12 22:30

@Tippi Té paní nelze upřít obrovský obchodní talent, za kterým její výtvory těžce pokulhávají. Jediným plusem těch výtvorů je, že nic neodhalují.

 
Já První  28.10.12 22:41

Ty zelené šaty mi evokují jednu hrůznou vzpomínku na školní jídelnu: vyzvracenej špenát.

 
Bugatti
2956 příspěvků 29.10.12 00:39

@paffg Ta žena se asi neviděla v zrcadle… nemohla by se tak mile usmívat

 
Karin
2833 příspěvků 29.10.12 09:46

Problém je v tom, že na obou stranách chybí vkus. Švadlenka… pardon, oděvní výtvarnice možná umí šít a umí používat milión všelijakých výtvarných technik, ale k čemu to je, když z toho nakonec vznikne nehezký hábit, který nebude nikomu slušet, o nějaké nadčasovosti ani nemluvě… A přijde k ní další paní bez vkusu, zákaznice (třeba nějaká paní neurčitého věku s hnědofialovým květáčkem na hlavě, která už nechce nosit rifle a šusťákovou bundu) a když vidí, že není v obyčejné krejčovské dílně, nýbrž v ateliéru oděvní tvorby, a že před ní nesedí švadlena, nýbrž avantgardní návrhářka, jež neprodává obyčejné šaty, nýbrž originální a nadčasové modely, tak je nadšená a nakupuje. Protože nepozná, že je to nevkusné. Protože si bůhvíproč myslí, že když to stojí tolik peněz, tak je to luxusní kousek. Protože věří, že ruční práce rovná se automaticky kvalita a originalita.
A protože třeba vyrostla v prostředí, kde se na nějakou eleganci moc nehrálo, vkus se neřešil, chodilo se prostě v tom, co bylo, takže cokoliv, co z té někdejší šedi teď vybočuje, je pro ni prostě originální a zajímavé.
Máme svobodu, podnikat může každý, takže s těmi švadlenkami bez vkusu asi nic nenaděláme, dokud budou mít odbyt. Nezbývá než spoléhat na to, že zákaznice časem získají vkus a přestanou to kupovat. Působme jemně na své maminky, babičky a tety ;-)

 
NelaAndrt
435 příspěvků 29.10.12 12:20

Hezky jste to řekla. Akorát že já vidím takové rádoby avangardní oblečení i na mladých slečnách…rozšířené rukávy, cípy, prapodivné nášivky a aplikace, snahu o zemité barvy povětšinou zastoupené jen divně hnědou a tmavě zelenou.

 
eriam
213 příspěvků 29.10.12 13:38

Vkus nebyl dán každému a tak se neví co ano a co ne,,,ale je to drahé, takže je to supeeeeeer a ženský v práci budou čučet a zelenat vzteky, že si mohu dovolit modýlek za x tisíc. A obchod kvete :-)

 
todysek
6 příspěvků 29.10.12 10:04

Že jsou ty modely příšerný, je jasný. Ale kdo je kupuje, to teda záhada!!

 
todysek
6 příspěvků 29.10.12 10:04

Že jsou ty modely příšerný, je jasný. Ale kdo je kupuje, to teda záhada!!

 
todysek
6 příspěvků 29.10.12 10:05

Sakra, vypadlo mi „je“. To je teda záhada!!

 
Lenkeos
29 příspěvků 29.10.12 10:51

Ok, je to hrůza a pod,,, ale prosím vás dámy (možná i páni), co ta cena?? Chápu, že oděv dělaný „růčo“ stojí víc, ale za tuto cenu „nadčasových hadříků“ si myslím, že je možné jít za krejčovou a nechat si ušít kostýmek na míru…nebo ne??

 
Beruska13
88 příspěvků 29.10.12 10:48

Uáááááááááááá­ááááhhhhhhhhhh!!!­bleeeeeeeeeee­ee

 
Goku
410 příspěvků 29.10.12 11:12

No to je humus. Mám velikost 42, ale takový pytle, jako jsou ty fialový a ty modrý „šaty“, bych si na sebe nevzala, ani kdyby mě mučili…Vždyť v tom každá musí vypadat jak almara! Potlačí to naprosto všechny křivky. Stokrát radši podlehnu laciným lákadlům sériovek a diktátu módy. Ani moje mamka, které bude 55, by se toho nedotkla!

 
notrends
504 příspěvků 29.10.12 11:14
ceny

@MP estate Paní má tady obchod a 3000 je tak asi nejnižší cena.

 
notrends
504 příspěvků 29.10.12 11:18
kvalita

Je ale dámy velmi dobrá. Vážně. Vše je dobře začistěné, nikdy nic netrčí nitka nevisí. To je fakt

 
Accuracy
4 příspěvky 29.10.12 12:17

Něco takového jsem kdysi dala psovi do boudy, aby ho to netlačilo, když si lehne. Fungovalo to bezvadně, hrál si s tím, kousal a trhal a vždycky si to snadno upravil, aby měl pohodlí. Teď nám takové skvosty došly, tak mu tam dáváme slámu, ale kdyby to stálo tak dvě stě, tak si to možná koupím (nezdá se to, ale sláma je drahá, blbě se „stele“, těžko se shání a navíc se musí měnit co tři týdny, ty hadry vydržely dýl). Teď mě napadá, že bych mohla zajít do metráže, koupit dva metry koberce a bylo by vystaráno na dlouhé týdny.
Za tu úvahu vlastně dlužím autorce těch hader. Asi jí pošlu děkovný dopis…

 
KaCZFi
128 příspěvků 29.10.12 14:11

Je to „deja-vu“ nebo se tato dama uz na Pekle probirala?? Myslim, ze urcite ano, protoze ta jeji hesla se mi fakt vryla do hlavy, jsou nezapomenutelna. Je ostuda, ze se tato dama pysni buhvijakymi ocenenimi, nemluve o jejim ucinkovani v televizi. Pravda je, ze pouze v Ceske televizi, o ktere je znamo, ze na poli mody se svymi porady dost tezce tape, tedy predevsim brnenska redakce (pardon vsem brnakum, ale je to tak). Mam totiz v zive pameti par dilu jakehosi poradu o promenach, kde promena byla totalni katastrofa a nejvetsi katastrofa byla moderatorka, ktera poradem provazela a o mode nevedela ani zbla. Bohuzel jiz nevim jmeno tohoto poradu, ale bezelo to nekdy loni ci predloni. A z takovehoto ranku je mila pani Sikulova. Hruza, strasidelna hruza, neforemne, cipate, hnusne hacafraky a jeste pysna na to, ze v podstate kazi vkus naroda.

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 29.10.12 18:38

Myslím, že pořad se jmenoval Vypadáš skvěle!.

 
KaCZFi
128 příspěvků 29.10.12 19:52

Ne tento porad nemyslim, ten uvadel Lesak a nebyla to takova sila. To co mam na mysli pochazelo z brnenske dilny, bezelo toho jenom par dilu, protoze na to byly na netu takove silene kritiky, ze to stopli…

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 31.10.12 13:23

Aha, tak potom nevím :) Žádný da, ší na jedničce už si nepamatuju.

 
Soňa3  31.10.12 18:15

Probírala se v diskusi pod článkem Slunečný den z 15.8., též výživně.

Příspěvek upraven 31.10.12 v 18:20

 
MP Vladenka
780 příspěvků 29.10.12 14:18

Avantgarda jak z tržnice. Takovýhle hábit si jednou za čas kupovala moje babička v tržnici za 300, když měla přes sto kilo… na doma.

S přivřením očí si umím představit ten první obrázek co tu je bez té sukničky na cípu navíc. Ale na nějaké superštíhlé babě, která si to vezme ke kalhotám a trekovkám na příjemný podzimní výlet..

 
Bugatti
2956 příspěvků 29.10.12 14:29

@KaCZFi Mně to připadá stejně hrůzné jako vyšisované nepadnoucí džíny ozdobené blyštivými kamínky, tričínka do pasu s průstřihy na možných i nemožných místech, lezoucí spodní prádlo a pneumatiky čouhající nad o číslo nebo dvě menšíma kalhotama. Pokud bych si měla na dámách větších velikostí vybrat mezi těmito dvěma alternativami, tak opravdu nevím, co je lepší.
Ale tady je jednoznačně daný tvůrce, je na koho plivnout… Když se nějaká nenositelná hrůza objeví v řetězci, je to jaksi anonymní, původce neznámý…
Tím se nechci zastávat autorky. Ona se umí velmi dobře prezentovat, měla své „výtvory“ v rozhlase, v televizi, na několika výstavách. No a mnoho žen si řekne, že když to bylo i v televizi, tak se to asi nosí… žejo…

 
KaCZFi
128 příspěvků 29.10.12 14:49

Jezis, vy me znate?? Jak vite co nejradeji nosim???

 
FashionCabinet
5 příspěvků 29.10.12 15:33

Zrovna teď se zase musím stydět za to, odkud pocházím (díky za reklamu ;).Tahle noční můra už totiž pohltila i naše malinké ani ne 10 tisícové město. A nejhorší na tom je, že většina dam 50+ nad tím vážně ochá a achá tak dlouho, dokud si nějaký ten model alá vodník nepořídí. Je to děs, množící še rychleji, než kdejaká infekce ;(

 
Bugatti
2956 příspěvků 29.10.12 15:44

@prusovka Obávám se, že soudružka MK by na stroji Lucznik, který obdržela od kolektivu soudružek údernic z haly č. 6 národního podniku Drahstav jako dárek při dosažení životního jubilea, vlastnoručně spíchla šaty z vcelku kvalitní látky, kterou se jí podařilo získat výměnou za to, že nadanou dceru soudruha ředitele národního podniku Vlněnka dostane na medicínu. Prodavačka v PNS n. p. by jí schovala podpultovou Burdu v ruském jazyce za to, že se poptá, jakým způsobem by bylo možné podpořit žádost jejího čtyřicetiletého syna o byt, která leží na bytovém odboru již dvacet let. Soudružka MK by se na plese blýskla; na závistivé dotazy ostatních soudružek, odkudže ty šaty má, by ovšem musela tvrdit, že si je ušila podle střihu z ruského módního časopisu „Molodoj stil(měkký znak)“ který jí přivezla soudružka Jeva Jevgeněvna, když navštívila Prahu v rámci jednání SČSP.
Edit: U tohoto příspěvku by mne mimořádně zajímalo, za co jsem dostala červené ramínko. To mi musela udělit buď vnučka soudružky MK, nebo nějaká mladá naivní holčina, která si myslí, že dřív bylo líp. Nebylo! Bylo jen jinak!

Příspěvek upraven 31.10.12 v 12:39

 
prusovka
117 příspěvků 30.10.12 10:33

„Za komunistů se špatně nežilo, v létě bylo vedro, v zimě sněžilo. Z jara tály ledy, byly povodně, to jste milé děti přišly o hodně“
jj, to byly časy, ta vaše rozšířená verze story o jeřábnici MK mně je hodně připomněla.
Jen mi současně došlo, že jeřábnice MK takhle snadno k šicímu stroji asi přijít nemohla – leda by nebyla obyčejnou jeřábnicí, ale rovnou předsedkyní Svazu žen! K životním jubilejím tehdy řadový soudruh od kolektívu obdržel většinou nějakou hodnotnou knihu – nejlépe sebrané spisy nějakého významného sovětského myslitele; měl-li významnější funkci pak se dočkal možná poukazu na odborářskou rekreaci do NDR na Rujánu.
Ale získat tehdy šicí stroj – to už si řadová občanka musela opravdu zasloužit a přinést jisté oběti. Pokud jste neměli známý ve skladu či prodejně jízdních kol a šicích strojů, pak nezbývalo, než zjistit den D, kdy z výroby rozesílají na prodejny omezené množství žádaného artiklu, v předvečer tohoto dne popadnout spacák, termosku s čajem, rybářskou stoličku a vyrazit na noční stráž do fronty dalších nešŤastnic před prodejnu, přežít tam noc, nenechat se vypíchat z fronty a doufat, že vám těsně před nosem u pultu nevyprodají poslední exemplář! Já tohle podstoupila a na mě tenkrát ten stroj už nevyšel, pořídila jsem si ho až po revoluci 1989 „výhodným“ prodejem kupónové knížky!:-D Ale amatérsky šít doma hadříky se dnes už vůbec nevyplatí, leda že to máte jako koníčka a nemůžete si pomoct.

Jo Jo vyčnívat oblečením z davu v oněch dobách si žádalo nemalé oběti, ale když musíš, tak musíš – to pořád stejné bez ohledu na politické poměry.

 
tégla
2 příspěvky 29.10.12 16:37

Stýská se mi po šatech Adiny babičky…

 
Lanevra
371 příspěvků 29.10.12 17:47

To první patří pod drátěnou košili. A ten límec, to není límec, to je kapuce. Ale asi je to pro nějakého homosexuálního rytíře (ne že bych proti nim něco měla), protože to zdobení na boku je už přeci jen trochu moc.

 
Veselý Puntík
223 příspěvků 29.10.12 18:15
Nadčasová Šikulka

A víte, že já tu nadčasovost docela chápu? Všechno je to nadčasově hnusné…

 
BP0991
206 příspěvků 29.10.12 18:32
...

Já se divím, že to někdo vůbec může vystavovat a prodávat.. na Fleru je tolik a tolik pekelných věcí.. za neskutečně moc peněz…v některých případech chtěli za hrůzu i 10 tisíc :-D

 
KaCZFi
128 příspěvků 29.10.12 20:06

Parwi Nawari: tak mi to nedalo a dala jsem so trochu praci a jmenovalo se to fakt prihodne „Zkus mit vkus“…

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 31.10.12 13:26

Tak na ten si vůbec nepamatuju :D

 
Dena JBC
9 příspěvků 29.10.12 20:48
náhodou,

Na Halloween dobrý, člověk řeší jestli mumii nebo upíra a ejhle, na Fleru je modelů!

 
mishulkaa
7 příspěvků 29.10.12 22:23

Přijde mi nechutné, jak tyto „výtvarnice“ parazitují na tlustých ženách. Tlusté ženy musí mít pocit, že nic jiného než batikované pytle na sebe ani neseženou, a hlavně že se na ně nic jiného nehodí, když se na ně odevšad valí tyhle hnusy.

 
Pavoučková
11 příspěvků 30.10.12 23:58

Dámy při těle většinou, bohužel, netuší, že beztvarý hábit jejich kila neschová, ale ještě zvýrazní. Kdysi jsem nosívala hábitovitou halenku, ale jako kontrast k něčemu jednoduchému a hlavně jsem měla velikost 34. Dnes s 38 si hlídám, aby oblečení pasovalo. Silné ženy by si to měly obzvlášť hlídat. Mně se líbí takovéto jednoduché řešení: http://www.fler.cz/…inka-3115867
Nemusí být na fleru jen pytle. ;-)

 
katango
1320 příspěvků 30.10.12 10:06

@Lynx Kde je vás možno potkat? Tu krásu bych chtěla vidět.

 
Bugatti
2956 příspěvků 30.10.12 10:21

@Lynx A do jakého typu divadla sárí nosíte?

 
Alani
6 příspěvků 30.10.12 10:39

O bóže, střílej střílej… ;-(

 
Bugatti
2956 příspěvků 30.10.12 10:51

@prusovka Tak já měla štěstí, šicí stroj jsem zdědila po babičce. My jsme takto sháněli automatickou pračku… naštěstí jsme ji sehnali asi týden před tím, než jsem porodila. A z důvodu nevyhovující elektroinstalace v domě jsme museli vypnout veškeré ostatní elektrospotřebiče, abych mohla prát.
Mne naučila základy šití prateta, byla vynikající švadlena. Právě proto, že vím, jak věci mají vypadat, jsem v běžných obchodech většinou nespokojená. V levnějších písmenkových obchodech je kvalita šití mizerná, v některých dražších obchodech je to lepší, ale cenově mně vyjde nastejno ušití na míru. Takže ač to není vyloženě můj koníček, jednoduché věci si šiju stále.
Jo a s těmi dárky jste mi připomněla každoroční mýdlo k MDŽ, jehož převzetí jsme musely podepsat!

Příspěvek upraven 31.10.12 v 23:28

 
prusovka
117 příspěvků 30.10.12 12:54

Do doby, než jsem si po 89. roce pořídila stroj elektrický, tak jsem šila na stroji šlapacím, možná zn. Minerva nebo Singer, rovněž zděděným po babičce švadleně, nikdo jiný z rodiny na ruční práce nebyl, tak na mě zbyl…na pár hadříků pro děti, sem tam sukni nebo kalhoty pro sebe to bohatě stačilo (taky jsem víc neuměla), ale opravdu výborný byl na spravování džínsů…

 
Edouš
16 příspěvků 30.10.12 11:14
hrůza

Tak nevím kam se ztratil vkus. Nad takovými modely se vždy otřesu hnusem. A neplatí to jen u oblečení. Proboha, kdy už vymizí z obchodů obludné květované sedačky.

 
StephanieRich
10 příspěvků 01.11.12 15:16

Kdyby květované, to snad ještě jde, ale tuším, že se dají pořád sehnat v barvách tady prezentovaných paní Šikulovou- batika hadr

 
Jituliina
99 příspěvků 30.10.12 12:28

Hloubka tohoto článku a jeho přínos mě odzbrojuje. Ještě více mě udivuje, s jakou razancí a ironickým pohrdáním to autorka vystihla. Kdyby to bylo napsáno normálně a vysvětleno, co je špatně a co je lepší, ok, ale z tohohle je mi špatně. Být tou paní návrhářkou, tak asi teď někde brečím a schovávám se. Díky Ado, že umíš každého tak hnusně a slušně smést.

 
Linie
861 příspěvků 30.10.12 12:57

Člověk i s průměrným vkusem vidí, co je na těchto oděvech špatně. Pro ostatní: Při návrhu se držím co nejjednoduššího střihu /min. volánů, řasení, různých délek…/, šiji jen z jednoho materiálu a v jedné barvě.
Teprve až zvládnu jednoduché modely, opatrně použiji nějaký zdobný prvek.
Zde se zřejmě začalo z opačného konce. Ale množstvím různých materiálů, zdobností a barevných vzorů nevznikly nádherné modely, jen hrůzy.

 
Pajduša
18 příspěvků 30.10.12 13:17

La pardon…myslím že Ada tím nechtěla smést tuto „výtvarnici“ konkrétně, ale všechny ty tvořilky, co se naučily zasednout za šicí stroj, háčkovat dlouhé sloupky, plést hladceobrace, barvit v Duze a podobně a nazývají se návrhářkami a oděvními výtvarnicemi…a to co produkují jsou vesměs psychedelicky barevné beztvaré pytle..
Jen víc takových článků a třeba se konečně začnou chytat za nos a nebudou tyto hrůzy vynášet na veřejnost!

 
Pajduša
18 příspěvků 30.10.12 13:10
leknutí:-)

Když jsem zahlédla druhý fialový kousek, tak jsem se lekla až jsem zaječela „kristaboha co to je!!!“, a vzbudila jsem si svojí čerstvě uspanou holčičku…to je trest za to, že koukám na takové věci:-)))

 
Radina Midina
14 příspěvků 30.10.12 13:41

Všechny ty batikované šaty…možná jako divadelní kostým – bludička, hejkal atd…

Příspěvek upraven 30.10.12 v 13:43

 
sely1
184 příspěvků 30.10.12 14:00

Ten zeleny kostym batikovy! ;-/////// pomooooooooooooooc! fuuuuuuuuj! videla som uz takyto podobny na nejakej starsej pani ale vyzerala v nom ako teta upratovacka z tesca…a mozno sa fakt chcela pacit…ale nevedela ako na to.toto by mali zakazat predavat! sak to je zbran hromadneho nicenia a uteku! ;-P

 
mmelinda
2 příspěvky 30.10.12 14:08
sákryš..

.....to je snad telepatie…právě jsem byla na Fleru a chechtala jsem se nad šílenými modýlky zmiňované textilní výtvarnice…mám jen tři slova: a do pihele! Fakt je k neuvěření, že si ty běsy někdo může koupit a případně i vynést mezi lidi (ačkolivěk jako projev krajního sebemrskačství to i chápu)…ach jo.

 
Lenkeos
29 příspěvků 30.10.12 15:37

No, já přemýšlím, jestli náhodou tato „výtvarnice“ netěží i z toho, že ženy, co nosí větší až velké velikosti se občas i stydí jít někam do krámu, že to bude zase malé nebo, že tam zase nic nebude…a taky se stydí jít za krejčovou…Prostě anonymně nakoupí na webu a je…nevím, je to hrozný.

 
Lenkeos
29 příspěvků 30.10.12 15:42

Z Fleru: Včera byla překonána další významná meta, sto tisíc návštěv za jediný den (přesně 100.390 náv./den)! Fler se tím zařadil po bok těch největších serverů v ČR. Slavíme a děkujeme vám za přízeň.

Ani se nedivím, když MP dělá „reklamu“ :-D

 
Bugatti
2956 příspěvků 30.10.12 15:50

@Lenkeos NA Fleru je kromě zde prezentovaných hrůz i množství velmi zajímavých a kvalitních věci. Je jen na každém jednotlivci, co si tam vybere. Ne všechno je špatně, to jen Áda tady vypíchla ty největší hrůzy, které tam jsou k mání. Jiné, stejně hrůzné věci jsou k dostání i v kamenných obchodech, různé vyšisované nepadnoucí džíny pošité flitry nebo polepené blýskavými kamínky z tržišť i kamenných obchodů nejsou o nic lepší než hadry prezentované v tomto článku.

 
Lenkeos
29 příspěvků 30.10.12 16:01

Tak, já Fler znám docela dobře, prodává tam třeba kamarádka – vystudovaná módní návrhářka, která pracuje i v NY, sama mám z Fler 3 věci (pohlednici z roku 1930, klíčenku a tašku :-)), takže nejsem úplně mimo, ale, když se hodí odkaz z webu sem, tak logicky počet návštěv stoupá, toto není o vkusu ;-).

 
moexi
1 příspěvek 31.10.12 00:51

V tom bych nešla ani kdybych pracovala jako strašidlo…

 
Lunaria
5 příspěvků 31.10.12 09:33

Mně se to docela líbí. Neříkám, že bych si to přímo koupila, ale zdá se mi to docela zajímavé. Ale když to tu „bohyně Ada“ zkritizovala, všichni se musí předhánět v „supervtipných“ a co nejvíc přehnaných komentářích o tom, jaké následky na jejich zdraví shlédnutí fotek zanechalo a kam všude by si to nevzali…fakt by mě zajímalo, jaké by byly reakce, kdyby Ada návrhářku chválila. A též by mě zajímalo, kdo Adu vlastně platí, když jindy zas dělá zcela „nenápadnou“ reklamu nadnárodním oděvním řetězcům prodávajícím tuctové nekvalitní hadříky…

 
Ada Pekelná
776 příspěvků 31.10.12 21:58

@Lunaria
Honoráře za články dostávám od vlastníka Módního pekla. Za to, že někoho pochválím, nic nedostanu. Chválení je reklama, kritizování je špatné – o čem by teda vlastně Peklo mělo být?

 
Lunaria
5 příspěvků 01.11.12 10:26

Hmm, a vlastník serveru nemůže tak čistě náhodou ovlivňovat, o čem píšete? Přiznávám, že to tu nečtu pravidelně, určitě jsem nečetla všechny články, co tu jsou, ale mám prostě takový dojem, že kritizovány jsou především české návrhářky a návrháři a naopak doporučováno nakupování z uniformních řetězců, to mi přijde docela nevyvážené. Navíc je často jedna věc někde kritizována a jinde projde bez povšimnutí…např. zde http://www.modnipeklo.cz/…designbloku/ (OK, tam to není tak kritické k návrhářům, ale zas to taky nejsou návrháři, ke kterým by si člověk jen tak běžně šel něco koupit), čtvrtá fotka shora – říkala jsem si „hmm, to je asi odstrašující příklad toho roztřepeného okraje“ a ona je nad tím chvála za kvalitní zpracování??? Druhá fotka odspodu, kostýmek modelce vůbec nesedí, spousta podivných varhánků, ale nad tím zase chvála?
Patolízalství některých zdejších komentujích je věc sama o sobě – asi ty komentáře musím přestat číst, protože u nich zase hrozí újma na zdraví mně.

 
Lola
1972 příspěvků 01.11.12 11:53

Za tzv. doporučováním uniformních řetězců bych nehledala nic jiného než to, že pro naprostou většinu českých žen jsou nadnárodní řetězce nejjednodušším a nejlevnějším způsobem, jak se rozumně obléci.
Pokud by se MP soustředilo převážně na doporučování exkluzivnějších svršků cizích návrhářů, luxusních značek nebo zakázkového šití, jen by tím utvrdilo 90% českých žen, pokud samy neumějí šít, že pro ně tím pádem stejně přichází v úvahu jen ty tržnice.

 
Lunaria
5 příspěvků 01.11.12 16:03

Toto chápu…ale osobně bych ocenila spíš tip na nějaký zajímavý obchod s českým konfekčním zbožím (tzn. pokud možno česká firma i šití v Čechách, pokud to ještě vůbec existuje), s přiměřenou kvalitou a cenou. V řetězcích taky někdy nakupuju, to nepopírám, ale nemám z toho dobrý pocit, podporovat velké řetězce a šití v Číně.

 
Linie
861 příspěvků 07.11.12 10:14

Lunaria: České firmy šijící v Čechách: Timoure et group /Ivana Šafránková a Saša Pavalová, bohužel šijí jen do 40/
E Daniely
Jarka Procházková
Navarila
Boheme
Pietro Filipi /šijí na Slovensku – proč to cizí jméno???/

 
Lenkeos
29 příspěvků 01.11.12 16:23

To je asi možné, ale např. i Jindřich Šídlo z HN se vyjadřoval k tomu ovlivňování žurnalistiky ze strany majitelů novin k nezávislým autorům a tvrdil, že žádný tlak a ovlivňování nikdy nezažil, je to určitě jiná scéna, ale nemyslím si, že by MP bylo na tom takhle špatně, a jak moc by z té „kritiky“ a „pochvaly“ kdo těžil. Jinak já třeba s Adou nemusím souhlasit 100%, to snad ani nejde, ale ráda si přečtu komenty tu, jak danou věc kdo vidí, a to, že dám třeba lajk nemusí znamenat patolízalství :-).

 
Sibyla
2639 příspěvků 07.11.12 07:48

Svatá prostoto! Samozřejmě je to tu zmanipulované v prospěch řetězců – jen si všimněte rozdílu před/po prodeji. No co, majitelé taky chtějí jíst…

 
Trixie
10 příspěvků 10.11.12 19:01

Hm, nemáte to lehké. Považuji se za osobu vůči svému okolí velmi kritickou, někdy možná až příliš. Nebojím se říct nikomu do očí co si myslím. Avšak při čtení tohoto článku jsem se nemohla zbavit dojmu, že to už je trochu moc…drzé? Nechte tu paní na pokoji, třeba z toho má radost a opravdu jí to baví, přece tím neublíží tolika lidem, jsem si tak říkala… A pak se tam naveze dalších sto příspěvků o tom, jak se všem nad tím zvedá žaludek a jak je to hrozivě hnusné a nekvalitní… Ano, proč ne, je třeba to řádně zkritizovat. Jenže mě tady chybí nějaké vyvážení, něco, čím bych tu kritiku podložila. Kvalitního materiálu tady moc nenacházím. Když se podívám do galerie, nebo inspirace z ulic, tak je mi smutno ještě víc. Kritika ztrácí váhu. Možná by bylo lepší, zůstat pouze u toho, jak ne. U fotek tlustých zadků v bokovkách, nad kterými se všichni škodolibě zasmějeme. Ve výsledku se mi to zdá upřimnější než hanit ostatní když to sami ještě moc neumíme…

 
katango
1320 příspěvků 10.11.12 21:37

Mluvte za sebe. Jaký neumíme? Když už, tak VY neumíte. Pa.

 
Trixie
10 příspěvků 14.11.12 18:01

Vás se to osobně dotklo? Nechápu proč.

 
Bublajzz
24 příspěvků 31.10.12 12:09

Super… máme halloween:D

 
Yla
80 příspěvků 31.10.12 20:12

Já zase nechápu, jak se tím někdo může opravdu živit… Vždyť kolik lidí potkáte v něčem takovém na ulici?

 
verilka
4 příspěvky 31.10.12 20:36

Tak mám pocit, že „oděvní výtvarnice“ navrhuje výhradně pod vlivem psychotropních látek..a přírodní motivy ji inspirovaly při sběru lysohlávek :)

 
noemmi
2 příspěvky 31.10.12 21:44

Doufám, že už to tu není.

Vím, kdo ty věci nosí:
http://www.youtube.com/watch?…

 
Bugatti
2956 příspěvků 31.10.12 22:15

@kurzatko Ženy těchto velikostí existují, ať se vám to líbí nebo ne. To by podle vás měly chodit v pytli? Nebo se rovnou jít zahrabat?

 
Lola
1972 příspěvků 01.11.12 07:36

Mám dojem, že svým příspěvkem kurzatko myslelo, že pouzdrové šaty musí dobře sedět, proto by měly mít přesnou velikost, tedy 44 nebo 46, a ne 44–46. Tedy kurzatko nechtělo říct to, že by ženy těchto velikostí neměly nosit pouzdrové sukně nebo šaty.

 
kurzatko
230 příspěvků 01.11.12 14:20

„Děkuji ti, náčelníku, že ses mě zastal.“ :-D Přesně tak jsem to myslela, pokud jsou ty šaty velikosti 44–46, tak jedné z žen této velikosti zákonitě sedět nemůžou. Nebo nesedí pořádně ani jedné z nich, to je taky možnost…

 
kurzatko
230 příspěvků 01.11.12 14:43

Mimochodem, tento rolák: http://www.fler.cz/…cemi-3147405?… je sice stejná univerzální velikost, jako ty pouzdrové šaty (44–46), ale prý lze ušít i v jiné velikosti, „+ – 2 %“. Můžete mi to někdo vysvětlit? :-)

 
blondyyn
13 příspěvků 31.10.12 22:37

Milá Ado, nenávidím tě. Momentálně jsem skvostně pojedla a popila v báječné společnosti v Port62 a teď musím koukat na tohle…není náhodou povoleno tato tvořící stvoření střílet? Já jen, jestli mi něco neuniklo…

 
-Anna-
158 příspěvků 01.11.12 00:12

Zboží prodejce: 38 dostupných, 0 prodaných. Přece jen mají asi lidi rozum… :)

 
Alterations
330 příspěvků 01.11.12 10:10
Matragi

Text jsou samozřejmě normální bláboly, které v různých obměnách slyšíme všude kolem sebe. To jsou ty představy co je marketing.
Jinak bych ty šaty tak úplně nezatracovala. Zejména velikosti a jejich „přesnost“! Řekla bych, že ani nemusí vypadat úplně beznadějně na postavách. Musely bychom to vidět na vlastní oči, včetně ceny. Byla bych shovívavá, dost mne vždycky dojímá, jak se lidé snaží něco vytvořit, něčím se uživit. Paní asi viděla nějakou výstavu Blanky Matragi a převzala nějakou tu její filozofii.

 
CityCat
1 příspěvek 01.11.12 12:30
Mimochodem, tato firma

Má další obchod na Jánské ulici v Brně, pravděpodobně úspěšný, protože tam sídlí několik let. V části dámské populace prostě zakořenil nešvar – podivnou překombinovaností struktur materiálů, tvarů a barevnou flekatostí zakrývat většinou výrazná kila navíc, popřípadě jiné nedokonalosti postavy. Prodavačky je přesvědčují o výjimečnosti, kterou získají nákupem těchto strašidelných hader a v tom mají pravdu. Otázkou je, jaká je ona výjimečnost… Paní Šikulová jen obratně využívá estetický fundus svých klientek a také jejich pošramocené sebevědomí. Dokud bude existovat tento druh klientely, nemusí se paní Šikulová a jí podobné „oděvní návrhářky“ obávat o svou budoucnost.

 
kurzatko
230 příspěvků 01.11.12 14:52
Fotky

Co mě na práci těchto takynávrhářek obecně rozčiluje, je neschopnost prezentace vlastních výrobků. Snaží se prodat oblečení za řádově tisíce korun (o jeho estetických kvalitách teď pomlčím), ale nedokážou ho pořádně nafotit. Paní In-spirace ho sice navlékla na krejčovskou pannu a dala před neutrální pozadí, ale dobrá třetina těch fotek je rozostřená. Chápu, že ne vždy se fotka podaří, ale mohla by si za ty peníze dát práci a vyfotit to několikrát. Jiní výrobci na fleru mají zboží vyfocené mnohem líp (minimálně ostře) a přitom za něj nechtějí přemrštěné sumy, takže to zjevně jde (a není to jen o penězích na lepší foťák).

 
Cachemire
1 příspěvek 01.11.12 23:02

Bacha, je tam i půjčovna šatů na společenské akce, kdybyste některá šla na ples a neměla co na sebe :D
http://www.in-spirace.eu/?p=11
Hned ty první vedou ;)

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 02.11.12 08:38

Ty už jsem sem dávala:)

 
Mayu
12 příspěvků 02.11.12 23:33

Kouknu na Etsy – plno hezkých věcí a toho nepovedeného minimum, i když mají dost vysoké ceny. Kouknu na Fler – katastrofa, pěkné věci aby člověk pohledal, jakoby se předháněli, kdo stvoří větší hrůzu. Ceny mají taky vysoké.
To je tak těžké vytvořit něco hezkého?

 
Eye
276 příspěvků 03.11.12 00:03

Na Etsy se také dají najít nevkusné nebo odfláknuté věci. jen trvá o chvíli dýl, než se k nim proklikáte. tím se Fleru nezastávám. měl by být oddělen hobby prodej a vážně míněný prodej, avšak tím by byli poškozeni hobíkáři s kvalitní nabídkou a prezentací… takže k tomu Fler nepřistoupí. filtry Fler Craft a Fler Cool vyselektují tu líbivější část zboží. diskuze na toto téma se na MP nachází zde .

 
scully
63 příspěvků 03.11.12 17:37

To je tak smutny! Ze ja hloupa jsem na stredni zanechala batikovani starych tilek a tricek, dneska jsem si, misto driny 10 hodin denne a pracovnich sobot, mohla hovet doma, kazdy den si obarvit jedno nebo dve vydojena tricka po tatovi, pricvaknout k tomu kousek obarvene hackovane decky, nejaky ten knoflik nebo par flitru, mit okenko ve Snidani s Novou, a byt v poradnym baliku! :-((

 
Alterations
330 příspěvků 05.11.12 09:47
scully

Na nic není pozdě. Prostě to skuste a uvidíte.

 
Bugatti
2956 příspěvků 07.11.12 10:28

@Linie Mám velikost 44 a osobně jsem vyzkoušela E Daniely, Navarilu a Pietro Filipi. Nejlepší se mně zdá Navarila, pokud jde o poměr kvalita/cena. Její úplety se nevytahují, nežmolkují, peru vše v pračce programem na vlnu, některé kousky už mnoho roků. Mám materiál merino50/pes50. Od E Daniely mám úpletový komplet, asi směs viskózy s něčím umělým, též dobře drží, ale materiál je o poznání méně příjemný. Též dobře snáší praní v pračce už mnoho let. Od P. Filipi mám úplet, je velmi tenoučký a potřebuje nutně košilku/spodničku, což v obchodě u zrcadla nebylo patrné. Jejich sukně mi střihově nesednou.

 
Linie
861 příspěvků 07.11.12 11:06

Zkuste i Jarku Procházkovou. Dělá zajímavé úplety, obchod má v Lucerně u kina, občas je tam i osobně.http://www­.fler.cz/jaros­lava-prochazkova

 
Bugatti
2956 příspěvků 07.11.12 12:41

@Linie O tom obchodě vím, ale vždy když jsem v Praze a jdu kolem, mají už zavřeno. Věci za výlohou se mi moc líbí, určitě něco také vyzkouším.

 
plantae25
13 příspěvků 08.11.12 19:39

Ty jo, chodila jsem na odevni a tohle u nas nekdo sit tak zarucene ani nedojde do druhaku, natoz aby dostal maturitu :D

 
Janice Palice
25 příspěvků 12.11.12 03:53

Mě je trochu smutno, protože nadčasové modely s nádechem avantgardy a vysokým podílem ruční práce bych strašně ráda nosila. Bohužel mé představy jsou diametrálně odlišné od divokých snůMaxipsa Fíka paní Šikulové. Ach jo.

 
Filomenka
52 příspěvků 12.11.12 16:29

Pánajána…to mi něco připomíná…hmmm, takovéhle „modely“ nosí naše učitelka na češtnu, která není zrovna štíhlá.

 
Viollet
1 příspěvek 12.11.12 19:10

Chotofá pastva pro očy!!! Umnění se musí ocenit, žeyo! Takže až si založím profilek kajsi na fléru, nesmím opomenout na řádné vyhonění ega, kurde!

 
KlaudieS
1637 příspěvků 16.11.12 16:26

Haha, přesně tuhle „módu“ taky prodávají přímo vedle mého domu, za podobnou cenu. Občas se bavím tím, že šmíruju, kdo si to proboha chodí kupovat.

 
bawa
8 příspěvků 19.11.12 12:46
???

..použila bych slova nesmrtelné Kelišky – to je hnus velebnosti. Zas na druhou stranu – kdyby dotyčná neměla odbyt – tak nebude vytvářet… ne?

 
OliviaD
44 příspěvků 25.11.12 23:22

Zas jsem se řezala smíchy od začátku do konce. Help me, Sharon! :DD

 
Sunny.69
4 příspěvky 26.11.12 00:16

No, možná by pytel od brambor posloužil lépe… A vypadat bude stejně. A taky to bude zaručeně originální materiál :D

 
Dadumilka
12 příspěvků 29.11.12 21:47

Ach jo :-( jako divadelní kostým ála Rusalka, vodníkova žena, čarodejnice ze země XY, jasně, beru. Na běžné nošení – nechápu.

 
hifi
37 příspěvků 18.01.13 09:37

Pani dokonca svoje diela aj nosi, tomu sa vravi odvaha. Nic, nic a uplne nic, nic by som si nedokazala vybrat. A skvelo ma pobavili citaty, ktore ma nad a pod svojou fotkou – iba by som odkazala, sebareflexia je nieco, co nepoznate vy.

 
Nikki123
98 příspěvků 20.03.13 21:53

Možná před dvaceti lety bych to možná pochopila, že to někdo chce nosit, dnes ale rozhodně ne!

Příspěvek upraven 20.03.13 v 21:54

 
 
 
paffg
376 příspěvků 28.10.12 23:15

A ležím…
http://www.fler.cz/…kiny-2981978

a pánská tanga :

Poznámka: editováno Adminem, náhrada fotky za odkaz na fotku

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 29.10.12 09:39

Ty háčkované plavky jsou skvělá antikoncepce na pochodu – pochybuju, že by se toho někdo chtěl dotknout. Pokud jde o ten pánský model, vypadá jako pěkná obdoba pásu cudnosti.

 
dusty
80 příspěvků 29.10.12 20:09

Mne pripomínajú niečo z histórie starých Mayov, ale neviem presne, čo.

 
katango
1320 příspěvků 30.10.12 10:08

OMG! Dosahuje to skoro estetických a užitných kvalit voteplouchu.

 
Pajduša
18 příspěvků 30.10.12 13:52

Máte někdo zkušenost s pletenýma plavkama..třeba z dětství? Mě by zajímala jedna věc – nevytáhnou se když se nasáknou vodou? Nebo to mají být jen jako opalovačky na balkon?

 
mmelinda
2 příspěvky 30.10.12 14:17

…já měla háčkované apartní plavečky jako zhruba osmiletá žabka (jo, byly zelené)…a vytahovaly se šíleně, gaťky jsem věčně lovila někde u kolen a vrchní díl mě kryl většinou někde u pupíku…a strašně studily, jelikož schly děsně dlouho. Ještě jsem měla jedny červené (tetička snaživka pojala podezření, že se mi snad takéto svršky líbí), ale ty mi mamka po prvním použití hodila do popelnice, jelikož jsem vylezla z vody (STUDENÉ)a vypadala jako při první silnější menstruaci :-)…tož tak.

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 31.10.12 10:46

Už delší dobu přemýšlím o tom, proč bych měla nosit háčkované plavky. Fakt, proč? Vypadají staromódně a musí trvat strašně dlouho, než uschnou (narozdíl od plavek z normálních materiálů, které na slunci uschnou docela brzo). Na opalování na doma? To mi taky poslouží normální plavky, akorát v nich nepůjdu do vody. Takže, nedal by se materiál zbytečně použitý na takovýto nesmysl upotřebit nějak líp?

 
Chany
636 příspěvků 31.10.12 21:59

Dal, ale nebyl by to takovej vodvaz! ;)

 
Chany
636 příspěvků 31.10.12 22:09

Ty plavkový spoďáry mají překvapující střih – hodily by se spíš pro pány, mají dost místa na nádivku, že? ;)

 
LudmilaCecílie
137 příspěvků 26.11.12 19:50

Již beru objednávky na Vánoce, jinak je všechny nestihnu vyřídit, píše paní umělkyně pod fotkou, na níž jste dávala 2. odkaz… :D :D

 
verulink
27 příspěvků 29.10.12 12:23

Paní by se zjevně měla držet čepic, některé z nich nejsou špatné :)

 
JanaIII
38 příspěvků 29.10.12 13:57

Tyhle umělohmotný čepice bych dítěti na hlavu nikdy nedala. Jednak by hrozily potničky, vyrážka, ostuda.. Ale jsou jich plný charity apod., zadara, jestli se někomu líbí..

 
notrends
504 příspěvků 29.10.12 13:58
to je snad to nejhorší

Co jsem tu viděla. když jsem odkaz rozklikla úplně jsem se lekla. Chudák dítě v jaké rodině to vyroste. šoking fakt

 
Veselý Puntík
223 příspěvků 29.10.12 18:10
:)

Příspěvek upraven 29.10.12 v 18:14

 
Parwi Nawari
307 příspěvků 29.10.12 18:39

Myslím, že na Brigitu Ročňákovou a její gaťky samoserky to furt ještě nemá :D

Poslední rychlovka

Přijďte o víkendu do Cihelné na Malou Stranu na Brick & Chic Prezentovat se zde budou české... Celý článek

Užijte si zimu ve stylových slunečních brýlích

Sluneční brýle jsou symbolem léta, vody a parného počasí. Brýle jsou módní doplněk a zároveň chrání vaše oči před škodlivým zářením. Nenechejte je ležet doma ani v zimě a... Celý článek

Poslední článek:
Haute couture z Bydžova

Návrhářka Jana Drábková je mladá a chce vyrábět krásnou módu. Je očividně trpělivá, pracovitá a nebojí se soutěží a přehlídek, ale obávám se, že míří - podporována opičí chválou - úplně špatným směrem. Celý článek

TOPlist