Zeptejte se cizinky, jak vidí českou módu

20.09.12 | autor Ada

Možná znáte blog Girl in Czechland. Jeho autorka je Britka, která se zamilovala nejdřív do Čecha a nakonec i do Česka - a píše o tom blog. Jestli umíte anglicky, přečtěte si ho, umí velmi vtipně glosovat naše zvyky i zvláštnosti, včetně módních neduhů, jakož i svůj boj s češtinou a českou povahou.

Protože mě Alenka v kraji Čechů požádala o rozhovor o Módním pekle a českém přístupu k oblékání, rozhodla jsem se vyzpovídat ji na oplátku taky. Pokud vás zajímá, jak cizinka, která se tu zdržuje déle než běžná turistka, vidí naši módu, naše oděvní hříchy, celebrity a vůbec všechno, co s tím souvisí, pište své otázky do komentářů (česky, já to přeložím). Po neděli otázky přeberu, předám a rozhovor pak najdete tady na blogu.

(Neptejte se, proč se přestěhovala zrovna do Česka. Prostě to tady není tak hrozný, jak si rádi myslíme.)

Líbil se vám článek?
 Váš příspěvek
 
sweet-ex
1 příspěvek 20.09.12 15:48

Hi,
I didnt know about your blog until today (thanks to this post in facebook) and now Ive become your regular reader:). Im not czech, but have been living here for a long time and at certain age i started noticing fashion. Id like to ask you why you think czech women dont have a courage to dress nicely? Or why do you think they prefer comfortable in and good-looking clothes? I hate seeing so many white belts, sporty shoes or elegant shoes combined with a sporty handbag…its awful!

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 20.09.12 21:32

Oh poor you. I am so sorry you have to look at all these poorly dressed ladies. The reason why Czech women don´t dress nicely is that otherwise we would be even more threatening to you foreigner girls, with our good looks. :-)
I don´t think it is that much worse here than anywhere else in the world. I´ve seen girls dress in a very unflattering way in UK and US too. They often follow the latest trends without any common sense and awareness of their own figure..

 
eetee
9 příspěvků 21.09.12 09:06

Mě se líbí, jak se tady vesele všechno tohle kritizuje, ale pozor – jen to napíše někdo jinej než Čech, tak je zle, tasej se zbraně a jde se do boje :))

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 21.09.12 16:48

Eetee, myslím, že je to opravdu něco trochu jiného. Nedovedu si představit, že bych v jiné zemi takto blahosklonným způsobem kritizovala cokoliv.
Něco jiného je kritizovat a něco jiného je tvrdit, že je to zde v Česku horší než jinde. Myslím, že není a že to hlavně nelze objektivně posoudit.

 
Nanynka_02
369 příspěvků 21.09.12 18:01

Jestli je Sweet-ex z Ruska nebo Ukrajiny, tak mi ten její dotaz docela dává smysl. Tam ženy opravdu brutálně preferují vzhled před pohodlím (i zdravím), zrovna včera jsem Na Příkopě potkala dvě fešné Východoslovanky v botách na takovém podpatku, že se v nich prakticky nedalo chodit.

Zajímavé bude, co jí na to odpoví zrovna Britka :-)

 
eetee
9 příspěvků 22.09.12 09:08

To MP Barbucha: No možná to mohla slečna nebo paní napsat diplomatičtěji. To je fakt. Třeba na jiný národ by měla ještě horší názor :) Mě prostě přišla ta Vaše reakce přehnaná až urážlivá, hlavně vzhledem k tomu, že přesně to, co ona vypisuje, se tu zvesela řeší a dost drsně. Proto jsem se ozvala.
Kdyby se někdo ptal na můj názor na anglické ženy, tak bych se taky neostýchala :) Žila jsem tam dlouhé roky a našla bych tam mnohem horší věci, než popisuje slečna nahoře(některé z nich jsou dost vtipně popsané například v příspěvku vrtule_vrtule), která Vás tak rozohnila.

Příspěvek upraven 22.09.12 v 09:09

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 22.09.12 10:37

Angličtina snese víc ironie než čeština, můj příspěvek byl míněn s humorem.

 
eetee
9 příspěvků 22.09.12 12:37

A já vím, že to bylo s nadsázkou. Navíc můj muž je Angličan, takže v tom žiju denně, a „oh poor you“ používám docela často :)))(Mimochodem chválím Vaše AJ vyjadřovací schopnosti :))
Mě prostě přišlo divný, že někdo kritizuje někoho za totéž, co si tu jiní dovolit můžou no.
Zakopávám válečnou sekyru :))

 
Haniccino
46 příspěvků 21.09.12 12:58

I live in Kent (UK) and honestly, wouldn't dare to criticise CZ fashion until you check out what UK women are capable of in rural England. Leggins on 20 st women, Croydon facelift, tracksuits, golden chains… Just hang around local McDonalds for a few minutes, you will get the idea.
But the real deal breaker is wearing the same style every day. I have only ever seen most of my colleagues in one identical outfit every single day (boss: white shirt, trousers; colleague1: white shirt, trousers; colleague3: violet shirt, trousers). This includes casual Fridays, Sunday barbeque, weekdays concerts… not sure if they sleep in it as well but no imagination whatsoever. No matter how smart is your outfit, people will get sick looking at the same crappy style every day.

 
seznam.mih  20.09.12 15:53

Paráda. Škoda, že neumím anglicky tak dobře, abych si dobře početla na jejím blogu a já osobně ráda objevím cizí stránky, které se zajímají o čechy.

Tak já položím jednu otázku – Před nějakou dobou jsem si dopisovala s jedním angličanem a ten mi říkal, že prý jezdí do čech nakupovat oblečení, protože je to tu prý levnější. Co je na tom pravdy? Mě to přijde takový nepravděpodobný, že by to tu bylo levnější zrovna oblečení.

 
vrtule_vrtule
13 příspěvků 20.09.12 22:21

Do UK jsem poslední dva roky jezdila často služebně (Aberdeen) a myslím, že nejde všeobecně říct – je tu dráž/levněji. Rájem levných nákupů je třeba Primark – tam se opravdu dá obléct za pakatel. ale zas materiály stejné jako u nás vietnamská tržnice, umělohmotné kabelky, nepadnoucí střihy…taková velká „rádoby moderní“ hrabárna. co tam ovšem mají rozhodně bezkonkurenční jsou takové ty šatníkové základy – trička bavlna-elastan v různých barvách od 3,– liber (to je asi 90,– korun), ponožky, kalhotky, podprsenky, legíny, svetry…musím se smát, když pak člověk vidí tady v ČR v sekáčích třeba zrovna ta třilibrová trička Atmosphere za 250,– korun. obecně dražší mi přišly třeba kvalitní kožené boty a kosmetika.
a už to tu zaznělo – taková ta UK „low class“ to umí taky pekelně rozbalit – mega makeupu, tepláky, koukající špek pod krákou koženou bundičkou a k tomu ošmajdané sněhule..nic z toho by mi ale nevadilo tolik, jako jejich klasické Friday nights – holky navlečené bez výjimek do o očíslo menších šatů těsně pod zadek, 15 centimetrové štekle na kterých neumí chodit a všechny totálně pod obraz…fakt to není v ČR tak hrozný :)

 
Roseline
1622 příspěvků 20.09.12 15:57

To by mohlo být zajímavé, budu se těšit!

K poslednímu odstavci: sama jsem žila chvilku v Anglii a nejen díky tomu si uvědomuji, že život v ČR není tak strašný. Jistě, spousta věcí by mohla být lepší, ale přiznejme si, že ve srovnáním s celovým světem se nemáme vůbec špatně.

 
VeronikaUK
6 příspěvků 20.09.12 16:14

Bohuzel si to % Cechu vubec neuvedomuje, az v zahranici jsem zjistila, jak je doma dobre :)

 
Akitaken
2082 příspěvků 21.09.12 23:00

Proto bychom měli jezdit do světa na zkušenou ;-)

 
MP Marianna
55 příspěvků 26.09.12 12:43

Přesně tak, žila jsem v Anglii, moc se mi to tam líbilo, ale už se na ni nekoukám ZDALEKA tak nekriticky jako dřív. Zjistila jsem, že v mnoha ohledech (a bylo to i pro mě překvápkem) to tu máme lepší a jednodušší. Ale na to si právě člověk musí přijít tak, že sbalí pět švestek a aspoň na chvíli odjede. Takže taky doporučuju :)

 
Dorenika
463 příspěvků 22.11.12 22:33

No ja zijem mimo slovenska rok a pol, najprv 8 mesiacov v Irsku a teraz poslednych 8 v Londyne a planujem sa vratit po nejakej dobe domov pretoze niejeto zase az taketerno ako si clovek mysli ked sedi doma a na zadku a frfle :)

 
Sukuba
2 příspěvky 20.09.12 16:50

Stoprocentní souhlas!!! Všude je něco

 
Ant.
234 příspěvků 20.09.12 15:58

Někde jsem zaslechla, že Česko je „Předražený outlet Evropy“. Občas jsem nakoupila v cizině levněji, ale mé zkušenosti nelze generalizovat. Mám tomu slovnímu spojení věřit? :-)

 
SylvaK
2 příspěvky 20.09.12 16:03

Ja si opravdu myslim, ze to v CR neni zas tak hrozny. Ziji 2 roky v zahranici (Malta) a clovek casem zjisti, ze vsude je proste neco. I napr. co se tyce mody. Tady napr. hodne slecen chodi na velmi vysokych podpadcich, ale vetsina z nich na tom neumi vubec chodit :). Pokud se jdou nekam bavit, vetsinou si vezmou saty s delkou uplne tesne pod zadek se spoustou trpitivych prvku a ty zminovane boty na podpadku. Vysledek snad asi ani nemusim komentovat…

Muj dotaz:
Stale mam dojem, ze v CR je omezeny vyber obleceni slusne kvality za rozumnou cenu. Zvlast co se tyce obleceni pro muze. Zajimalo by me Vase srovnani nakupnich moznosti v CR a v Anglii.
Dekuji
 Sylva

 
VeronikaUK
6 příspěvků 20.09.12 16:13

Ziji v Londyne a katastrofalni obleceni mistnich dam se s urovni v Cechach neda strovnat. Opravdu na tom Cechny nejsou zas tak zle, jak si myslime :)

 
HolkaZměsta
11 příspěvků 21.09.12 14:55

A jak je na tom Morava a Slezsko? :)

 
Dahllie
1546 příspěvků 22.09.12 00:04

Všechno je o vkusu a soudnosti. Já už oblečení skoro dva roky nakupuju převážně v Anglii, protože mi nabídka příjde mnohem rozmanitější, jak střihově, tak hlavně barevně. Vím, co tam jsou ženské na sebe schopné vzít, ale na druhou stranu je tam taky mnohem víc žen, které se neschovávají v davu nenápadných uniforem.

 
E.
1 příspěvek 22.09.12 10:58

Já za sebe musím říct, že jsem vloni byla v londýně měsíc na stáži a že se mi fakt občas stávalo, že jsem se za někým ve vlaku otočila, protože mu/jí to fakt slušelo, to se mi u nás tává tak dvakrát za rok. Ano, někteří byli až přemódění, ale zase bylo o dost méně šedých myšek. O odění personálu v nemocnici ani nemluvě, anglický doktor v košili kalhotech vypadá výrazně důvěryhodněji než ten typický český v plášti s flekem a krátkých bílých kalhotech s dírou (ke kvalitě odbornosti se nevyjadřuju, ta je srovnatelná).

 
iveta_piveta  20.09.12 16:03

Zajímavé jsou i její jazykové postřehy:)

 
janculeeh
1 příspěvek 20.09.12 16:04

Pro zástupkyně jiných národů je nemyslitelné vylézt v oblečení, které vypadá jako to naše tradiční české/čínské a je to u nich standardem – vypadat dobře. nevím, jestli za to může éra komunistů či nějaký podivný typ výchovy. tak by mě zajímalo, co je podle Girl in Czechland důvodem pro to, že se většina českých žen a dívek oblékají tak, jak se oblékají. Proč nemají potřebu vypadat upraveně a hezky + proč z nich má člověk pocit, že nic jinýho, než šílený obepínající oděvy od Vietnamců, tady člověk nesežene za rozumnej peníz. :)

 
Karin
2621 příspěvků 21.09.12 12:46

Nedejte zase tolik na to, co se píše, a vyjeďte někdy za hranice a projděte se po obyčejné ulici (tzn. ne po turistické zóně). A nebo, pokud z nějakého důvodu nemůžete vycestovat, tak se dívejte třeba jen po zahraničních turistech třeba v Praze. Já osobně nemám pocit, že by pro všechny Angličanky, Američanky, Němky, Italky atd. bylo standardem vypadat dobře. A nevidím důvod, proč by si zrovna Češky měly sypat popel na hlavu. Nebo Češi obecně. Nejsme nejhorší. Jenom jsme málo sebevědomí. Ano, někteří na sebe kašlou, někteří se neumějí obléknout… Ale taky je tu spousta lidí, kteří se o sebe starají a oblékají se hezky.
Každý vidí jenom to, co chce vidět.

 
Kay_Adams
1253 příspěvků 21.09.12 18:22

„…nevím, jestli za to může éra komunistů či nějaký podivný typ výchovy…“

Skúste Litvu, Vilnius.
Za dva dni pozorovania na ulicic je skóre lyžiarske bundy – kabátiky/trenčkoty – 2 ku „už-to-ani-nepočítam“. (A to jedna bunda bola softshellka na cyklistickej slečne a jedna bola očividne turistka).
A zima je tu teda omnoho väčšia, než v našich podmienkach.
O skóre rifle vs. sukne sa ani nebude pokúšať…

 
rice
333 příspěvků 21.09.12 19:25

Na druhou stranu se nabízí otázka, jestli nejde spíš o formu tradicionalismu.

 
VeronikaUK
6 příspěvků 20.09.12 16:12
CZ in UK :)

Hi, thanks for you blog, I'm Czech living in UK married Irish…my husband will definitely have the reading of your blog as his homework. :) Before I ask you a question, I'd like to say my honest opinion about the Czech and UK fashion. Here in London you can recognise Eastern European girl straight away, right? Pony tail, jeans – wide ankle cut, hoody or other sport jumper, sport shoes, a posh handbag…bad bad bad :) Yet living on the suburb of London I meet ordinary – not City having job English girls…and let me tell you, that's something. There are hundreds of them on the streets. Makeup over done, overweight in tight leggins, high heels in bright colours, hairdo from transvestite show, 5cm long nails, image of cheep whore (sorry). Every day reality :) High street London fashion. Then every time I fly to my beloved city Prague where we definitely want to end up living for the rest of our lives and see a lot of underground style, lots of skirts, kind of girly style shoes, etc and after all those years I am starting to find it pleasant :) One of my French friend told me that they make fun of us in France that we wear on the street what they wear on the slope. That's true actually :) But hayhou, we love snow and snow sports…and I think that has high influence on the fashion in CZ :), especially snowboard style in the city… I like Modnipeklo and agree with all the opinions she'se got but compare to other nations we are still OK, I think – generally :))

Now my question, finally. Do you really think it is as bad as suburb of London? :)

Příspěvek upraven 21.09.12 v 10:50

 
Cleres
8 příspěvků 20.09.12 17:29

Udivuje mě, že Češka žijící v UK, nezná rozdíl mezi slovy „bed“ – postel, a „bad“ – špatný. Předpokládám, že když se to v textu vyskytlo 4 krát, tak se nejedná o překlep.

Ada psala, že máme otázky klást česky, takže není třeba se snažit někoho ohromit angličtinou.:)

 
Světýlko.t
77 příspěvků 20.09.12 17:39

Já si myslím, že tady nešlo úplně o to, že by nás dotyčná chtěla ohromit angličtinou, ale přeci jen její příspěvek je poněkud delší, takže bych řekla, že chtěla Adě ulehčit práci. Ale třeba se mýlím…

 
VeronikaUK
6 příspěvků 20.09.12 18:55

Omlouvám se za pohoršení, psala jsem to přes telefon a iPhone mi to opravuje, jak se mu zlíbí. Nikoho ohromovat nechci, psala jsem proste, jak to přišlo, az po odeslání jsem si uvědomila, že je to takhle dlouhý :) jak málo někomu stačí :))

 
Cleres
8 příspěvků 20.09.12 20:40

Tak to máte dobrou výdrž, sepsat takový román na Iphonu :) mě stačí pár sms a z těch automatických oprav mi jde hlava kolem. So sorry:)

 
rahram
10 příspěvků 21.09.12 07:52

Tak si ty automatické opravy vypněte. Chytrý telefon ničí blbost nezakryje…

 
VeronikaUK
6 příspěvků 21.09.12 10:45

Opravila jsem to. iPhone mi misto bad jeste nabidnul BDSM, coz me takhle pri patku pobavilo :)) Doufám, že jste se mnou už hotovi a budete se věnovat tématu ;) hezký den :)

Příspěvek upraven 21.09.12 v 10:52

 
Nanynka_02
369 příspěvků 20.09.12 16:15

Mně teda vždycky přišlo, že jestli existuje země, kde se ženy oblékají ještě hůř než v Česku, tak je to zrovna Británie (a Irsko). Nemyslím vévodkyni Kate, ale obyčejné ženské: tolik ošklivých rozkydlých holek, zcela nesoudně navlečených do šatů o několik čísel menších, jsem doma fakt neviděla.

 
LorelaiH.
1650 příspěvků 20.09.12 20:14

Stejně jako se v Londýně poznají Češky (potažmo vychodoevropanky), tak bezpečně poznám Angličanku v Praze! :-)

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 20.09.12 21:36

Ano, dívky v UK slepě následují trendy, úplně masově. A nedejbože když jsou třeba v módě „sněhule“ bez podpatku. To bylo před pár lety, v UK jsem to zažila. K tomu oranžová barva nohou ze samoopalovacích přípravků, bunda s kožíškem alá špekáček. Opravdu si nemyslím, že je to tu tak strašné.

 
Zapadlá venkovanka
47 příspěvků 20.09.12 16:16

I když vůbec anglicky nevládnu, blog Girl in Czechland čtu opravdu hrozně ráda, bohužel musím přes překladač, takže občas některé souvislosti se mi ztratí v překladu, ale většinu pochopím a zbytek domyslím, popř. požádám člena rodiny o přeložení. Každopádně je to velmi zajímavé čtení, jak jsme viděni z venku.

 
Punkgirl
58 příspěvků 20.09.12 16:22

Nemám tak dobrou angličtinu, takže ať to Ada radši přeloží za mě: Byla jsem 2 týdny v Anglii a dost jsem si všímala, že angličanky i v létě nosí kozačky…jaký je váš názor?? :))

 
Akitaken
2082 příspěvků 20.09.12 16:39

To dělaj i Holanďanky…

 
Punkgirl
58 příspěvků 20.09.12 16:48

@Akitaken…mám dojem že sem viděla už i česku v létě v kozačkách :D A byla to pekelná podívaná, škoda že sem nestihla fotit…

 
key.ra
36 příspěvků 20.09.12 17:32

Jo, já taky. Asi si myslej', že je to sexy… (?)

 
Akitaken
2082 příspěvků 20.09.12 18:35

Umíte si ale představit, že to zujete třeba až v osm večer??? (Tady se doma nikdo nepřezouvá)

 
Punkgirl
58 příspěvků 20.09.12 19:20

Já se spíš divím že jim v tom není vedro, nb že to v tom vůbec vydrží :D

 
Lyska
3 příspěvky 20.09.12 22:39

Ony mají trénink odmalička. Žili jsme v UK a můj syn tam chodil do školky. Tam se ve školce děti nepřezouvají. Nu a některé čtyřleté holčičky tam tedy byly celý den v kozačkách. Vysokých. A nebyla zima.

 
Jirkátor
1108 příspěvků 21.09.12 06:33

Tak ono v Londýně bývá přece jenom o něco chladněji než u nás, ale jestli je to zrovna na kozačky nevím…

 
Punkgirl
58 příspěvků 21.09.12 06:45

No ono zrovna bylo dost horko, sem tam byla jen v šortkách a triku. A naproti mě šla ženská v kozačkách…

 
Punkgirl
58 příspěvků 22.09.12 11:02

Anebo víte co?? Měním otázku ma : Jaký je vás názor na nošení kozaček v létě?? A jaký je vás názor na českou módu celkově?? :)

 
Goku
410 příspěvků 21.09.12 10:35

Italky taky.
Aha, zase s křížkem po funuse:-)

Příspěvek upraven 21.09.12 v 10:36

 
Grete
454 příspěvků 20.09.12 17:50

Musím říct, že Anglie a Skotsko v „létě“ je jediné místo, kde módu letních kozaček naprosto chápu. Dtto holinky.

 
Anush
6 příspěvků 20.09.12 19:10

V létě kozačky a v zimě žabky. Toť můj postřeh. Nechápu jejich horkokrevnost. I přes hodně vlezlou zimu se britské slečny snažily být co nejvíce sexy – mini, svetřík a žabky nebo balerínky.

 
Dahllie
1546 příspěvků 22.09.12 00:11

Jakmile vyleze sluníčko, tak je léto a je třeba to využít, vytahují se žabky, stahují střechy u kabrioletů. Alespoň to je můj postřeh, když jsem v únoru běhala po Londýně zmrzlá v zimním kabátě se šálou a Britky chodily v sandálkách a letních dlouhých šatech.

 
Mon Chéri
39 příspěvků 20.09.12 19:55

Taky Italky. :-)) Nechtěla bych být u zouvání.

 
Karin
2621 příspěvků 21.09.12 12:50

Představuji si zamilovaného Itala, jak se na svou milou hned po jejím příchodu z práce vrhne, stáhne jí kozačky a chce jí zlíbat nožky…

 
noitt
27 příspěvků 21.09.12 11:18

A ne jenom kozačky. Nějakou dobu jsem v Anglii žila a často jsem se v létě setkala i se zimními čepicemi na hlavě:-)

Příspěvek upraven 21.09.12 v 12:03

 
Cendrillon
20 příspěvků 20.09.12 16:25

Váš poslední odstavec mě pobavil, a musím souhlasit. Služebně jsem procestovala opravdu mnoho zemí (převážně Evropských a Asijských), a možná právě díky tomu jsem si nikdy nestěžovala na zdejší poměry. Mám štěstí, že jsem se narodila právě tady a ne jinde. Ne, opravdu to tu není tak špatné, jak si našinci myslí.

 
Akitaken
2082 příspěvků 20.09.12 16:42

Nejenže to tady není špatné, není to ani tak hrozné v oblasti módy.. ne tak, jak si myslíte. Už dlouho koketuju s tím, že začnu fotit pekelné Holanďany a pekelné oděvy, co se tu prodávají za pekelné ceny a dám vám to sem, abyste věděli, že „madla lásky“ se nevystavujou jen u nás…

Takže za mě: já žádné otázky nemám. V Anglii jsem chvíli pobývala a když to obecně srovnám, tak vzhledem k tomu, že ve všech zemích jsou pro běžné smrtelníky vesměs ty stejné řetězce nabízející ten stejný sortiment, není divu, že všichni vypadají jak přes kopírák.
A to je podle mě ultrapekelné.

PS: Pevně doufám, že si Češi nikdy nedají namluvit, že nagelované vlasy jsou trendy. Opravdu se za to modlím..

 
GreatSusan  20.09.12 23:14

Zalezi na tom, co chcete videt – zrovna treba obyvatele Amsterodamu se casto oblekaji docela dobre. Mozna ne podle ceske predstavy o eleganci, ale dobre. Holandanky jsou casto velmi krasne, zenske a sebevedome a holandsti muzi maji rozhodne svoje kouzlo (kdyz se Vam tedy libi vysoci, stihli a opaleni typci v lezernim obleceni a hezkych botach). Burany najdete vsude na svete, i v Holandsku, vydavat je za prototyp celeho naroda je nefer.

 
Akitaken
2082 příspěvků 21.09.12 18:50

Podlé stejné logiky je strašně nefér globalizovat český způsob oblékání, nemyslíte?

Já jsem tím jen chtěla ilustrovat, že střílet si jenom do vlastních řad a sborově vzdychat, jak venku je tráva zelenější, je blbost. Není. Taky jsem nyla, jak jsou tady upravení lidi, než jsem se pořádně koukla..

A mimochodem, jestlipak jsou holanďanky krásné také bez té tuny makeupu, co mají na sobě?

Jedno jim ale přiznat musím. Nestárnou.. nevím, jak to dělají, možná proto, že skoro nic nejí, ale všichni mají forever young look, dokonce i ti, kterým je 50+ vypadaj minimálně o deset let mladší..

 
GreatSusan  21.09.12 19:22

.

Příspěvek upraven 20.11.12 v 14:07

 
Akitaken
2082 příspěvků 21.09.12 19:43

No, já teda nevím, v čem je váš názor objektivní a můj není, ale budiž.

To, že je holka vysoká a blonďatá znamená automaticky, že je krásná? Uff… a do hubených či štíhlých má většina taky daleko. Jediné, co na rozdíl od našich holek mají, je to sebevědomí, to je fakt…
OK, když mi nevěříte makeup, zaměřte se do začátku na řasy těch holek.. třeba pochopíte, co tím myslím.

No a třeba taky ne. O shazování mi tu nejde, co jsem chtěla ilustrovat, jsem už napsala.

 
Akitaken
2082 příspěvků 21.09.12 19:48

OK, tak abych to ilustrovala, tady je jedna krásná a šik Holanďanka. Bohužel není blonďatá a bohužel není vidět to, co měla na obličeji..

 
GreatSusan  22.09.12 20:26

Takovych fotek muzete nasekat kdekoliv hromady, v Holandsku, v Cechach, v USA, kdekoliv. Ono je to trochu jako podle toho prislovi „jaky sel, takovou nasel“ :-D

 
Akitaken
2082 příspěvků 22.09.12 23:48

Právě proto si myslím, že v žádném případě za zbytkem světa nezaostáváme.. jsme na tom, co se módy týče, úplně stejně..

PS: Momentálně tu frčí zlatá a blýskavé boty.. nemám odvahu to dokumentovat.. fakt ne..

 
GreatSusan  23.09.12 10:54

Uplny OT: mam z tech Vasich komentaru dojem, ze Vam to v Holandsku silene leze na nervy a z nejakeho duvodu jste na ne trochu nabrousena. Na to je jediny recept – odstehujte se nekam jinam :-).

 
Akitaken
2082 příspěvků 23.09.12 18:06

Máte pravdu a kromě Holanďanů ještě nenávidím Araby, Bulhary, Cikány, Čechy, Dány, Eskymáky… asi si odstěhuju na Mars…

sakra.. Marťany nenávidím taky!!!

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 23.09.12 22:02

Nechci do Vás rýpat, ale já jsem tohle zažila. Nebylo to s jinou zemí, ale s prací. Všechno mi tam vadilo a pořád jsem na všechno okolo té práce nadávala. A když mi lidi říkali, že tu práci evidentně nemám ráda, říkala jsem, že ne, že to práce mě baví. jen kdyby nebylo…doplňte si podle fantazie.
Teprve když jsem odešla, zjistila jsem, že jsem tu práci ráda neměla. Jen jsem si to nepřipustila. Takže třeba také nejste v Holandsku ráda, a vůbec to neznamená, že nemáte ráda holanďany. Já v té bývalé práci měla lidi ráda, ale ta práce mě nebavila a proto mě občas rozčilovali nezaslouženě i kolegové. Přitom se s některými kamarádím dodnes.

 
Akitaken
2082 příspěvků 23.09.12 22:15

Nechcete, ale rýpete :-) Nic ve zlém, ale až budu chtít psychoanalýzu, tak půjdu na nějaký psychologický web, ne na web o módě. :-)

Dál to asi nemá smysl rozebírat. O Holanďanech píšu, protože se mezi nima momentálně vyskytuju. Až se budu vyskytovat mezi Afričanama, budu psát o Afričanech, to dá rozum. Než jsem jsem přijela, každý mi tvrdil, jak jsou tady v Holandsku hrozně pěkní a inspirativní lidi. No, já si to prvních pár dní myslela taky. Nemůžu si pomoct, ale prostě nejsou, ta holka v teplákách není jediná, takových je tu víc. To, co je ve výkladních skříních je bleděmodrý děs toho, co se prodává u nás. Tak proč bych tu měla psát, jak se mi místní móda líbí, když nelíbí? :-) Nemám snad právo na svůj názor jen proto, že je negativní?

Oh-lala, tak pardon.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 23.09.12 22:59

Máte samozřejmě právo napsat názor, prostě mi to připomnělo tento zážitek, to je všechno. Neměla to být psychoanalýza.

 
Caileen
3 příspěvky 24.09.12 02:02
holandsko

Taky žiju v Nizozemí, ve velkém kosmopolitním městě. Hodnocení stylu ve městě je ale trochu zavádějící, protože značná část jsou i cizinky. O kráse tento blog není, takže to nemá cenu rozebírat. Určitá uniformita tu vládne, ale pořád mi přijde menší než v Čechách. Ještě jsem snad nepotkala nikoho v lyžarské bundě, riflích a teniskách (adou tolik kritizované). Co se ovšem taky moc nevidí jsou sukně. Holanďanky jsou dle mého dobře oblíkané, ale někdy až moc slepě následují trendy. Když už je něco v módě, tak to nosí všichni, viz kozačky/kalhoty s potiskem/uggs/ atd. Muži (nebo spíš mladí kluci, věk 20–25, skupina kterou sleduji především :-)), chodí o dost lépe oblékaní. Zatímco u nás jsem na vysokoškolácích vídala sešmajdané tenisky a odrbané mikiny zcela běžně, tady kluci nosí saka (ne nutně obleková) a pěkné boty. Abych ale pochválila i Česko, u nás na druhou stranu najdete spíš někoho, kdo je velmi originální. Tady skoro všichni chodí oblíkaní dobře, ale nikdo vyloženě nevyniká. Toť můj názor, který ale není moc objektivní, neb je ovlivněn naopak tím, že mám Holansko moc ráda.

 
SharonDenAdel
7 příspěvků 27.09.12 17:33

Trochu mimo mísu, ta fotka je z Eindhoven central station?

Jinak, podle mě se holanďani oblékají lépe, než češi. V Holandsku jsou několikrát byla a žasla jsem, jak se většina z nich umí hezky obléknout (podotýkám, většina). Přála bych vám, aby vám po ránu dělali společnost takový lidé, jaké potkávám já. Starší paní v jeanové sukni, červených lodičkách a zaprané bundě v baseballovém stylu, která se na boku páře doplněná červenou kabelkou. Voživení nechybí.
Také jsem jednou v zimě, kdy venku bylo –10°C potkala holčinu s rozhaleným kabátem v sandálech a ponožkách. Sandály byly samozřejmě sportovní. Nebo Jeany, mikina s nějakou lebkou a do toho imitace značkové kabelky. Nemine den, kdy bych nespatřila nějakou hrůzu s velkým H. Ale ano, nejsme v tomhle příšerném trendu samy a to mě trochu těší.

 
Akitaken
2082 příspěvků 27.09.12 19:05

Jo, jo, přesně odtamtud. :-)

 
Greeny
47 příspěvků 20.09.12 16:45
Otázka

Zajímalo by mě, co si myslí o v Česku často používaném klišé „České (eventuelně slovanské) ženy jsou nejkrásnější“. Nejedná se mi vůbec o oblečení a styl, ale o to, jestli jí Češky přijdou svou přirozenou krásou hezčí než třeba němky či angličanky.
Já osobně jsem totiž toho názoru, že když vedle sebe postavím třeba Rakušanku a Češku, tak Rakušanka bude ta lépe oblečená a upravená. Kdybych je ale vyslékla a odlíčila, tak bude hezčí Češka, která má prostě jemnější a ženštější rysy.

 
rice
333 příspěvků 21.09.12 19:39

Vidím, že v tom máte jasno :-)

 
LadyPapajka  20.09.12 16:54

Haha, ta dáma mě baví:D Be nice at mamka Zní to tak krásně vtipně takhle:) The humble knedlík:)

 
carries
711 příspěvků 20.09.12 17:25

Keď som sa v zime čudovala, prečo Britky nosia do snehu baleríny a flip-flopy, bolo mi vysvetlené, že v Londýne sa neoblieka podľa počasia, ale podľa toho čo je in :) Takže keď fičia v lete kozačky, budú sa nosiť ku kraťasom a sukniam kozačky. Našťastie nie všetci podliehajú módnym hitom.

Je pravda, že Slovenky, Češky a Poľky sa dajú poznať podľa oblečenia. Ale myslím si, že je to tak ako aj u nás doma, t. j., kto sa o seba stará, ten sa bude zaujímať o svoje oblečenie a o to, ako vyzerá a nebude na ňom vidieť, že prišiel z východného bloku a džíny považuje za absolútny módny vrchol…

 
Mopsopes
39 příspěvků 20.09.12 17:46

Mám spíše takový postřeh, co se týče anglické módy. Když jsem jela brzo ráno metrem, cestovala jím spolu se mnou spousta dalších žen do práce. Téměř všechny měly padnoucí sukně, košile, saka, nebo kalhoty, zkrátka byly oblečeny vážně velmi slušivě. Až na jeden detail. Všechny měly místo elegentaní obuvi tenisky. Kombinace sukně, černých silonek a adidasek vypadá vážně drsně. Vím, že je to kvůli tomu, že cestovat metrem v lodičkách je krajně nepohodlné, ale i tak mě to zarazilo… Tím spíš, když takto oděných žen potkáte za jedno ráno desítky. Jenže tam je to něco naprosto samozřejmého, nikdo se za tímto trendem ani neohlédne… :)

 
meky.v
34 příspěvků 20.09.12 19:25

Neviděla jste film Podnikavá dívka s Melanií Griffith? :) podobnou scénou to myslím dokonce začíná – ona jde do práce v botaskách a pak ve výtahu se přezouvá do lodiček, aby v kanceláři dodržela dress-code… je to sice dlouho, co jsem ten film viděla, ale tohle mi docela utkvělo v paměti ;)

 
Mon Chéri
39 příspěvků 20.09.12 20:28

@meky.v
Taky mi to utkvělo ;-)

 
Cendrillon
20 příspěvků 20.09.12 20:48

Upřímně – já to někdy dělám taky :-D I když je fakt, že botasky jsou na mě už moc, takže to řeším balerínami. Musíte se těm Britkám mrknout do kabelky, než je odsoudíte za nevhodné obutí ;-)

 
Šošana  21.09.12 13:17

@meky.v Mají to prostě tak prakticky promyšlené :-) Já jsem taky koukala, jak se jede v Anglii na výlet. Do auta v normálních botech, v kterých se chodí i doma v obýváku, a na parkovišti se všichni přezuli do boots a šlo se na výšlap do přírody nebo i po velém parku. Pak zase opačně, hromadné přezouvání na parkovišti zpátky z „pevné obuvi“ do civilizovanějších botek. Já jsem takto připravená nebyla, tak jsem byla požádána, jestli bych si v autě dala pod boty gumový kobereček nebo hadr nebo něco takového.

 
GreatSusan  22.09.12 20:49
:-)

Příspěvek upraven 20.11.12 v 14:05

 
Šošana  22.09.12 22:01

Přezouváte nebo žádáte?

 
GreatSusan  22.09.12 22:59

Prezouvam. Ale nezadam, moje auto uz je ponekud „jete“, takze by to ani nemelo smysl :-D

 
Robena
736 příspěvků 29.09.12 00:13

Pobavila jsem jednoho Americana, kdyz jsem mu popsala, ze jsme to za totace delaly presne opacne nez Melanie. Do prace v lodickach a v kancelari prevlek do backor.

 
Fatabuna
65 příspěvků 20.09.12 21:24

Jev kostýmek + tenisky má mužský, taky typicky anglický protějšek: pěkný padnoucí oblek, kvalitní košile a perfektně uvázaná hedvábná kravata – a k tomu na zádech školní batoh.

 
punčocha
22 příspěvků 21.09.12 16:12
Mopsopes

Ony se pak v práci ale přezují do lodiček…

 
Dahllie
1546 příspěvků 22.09.12 00:18

Dojížděla jsem do Londýna z okraje. Ráno do vlaku nastupovali lidé jezdící do City za prací. Pánové v oblecích přijeli na skládacích kolech s kalhotami zastrkanými v ponožkách, aby se nezasekly do řetězu, dámy se ve vlaku líčily, zpočátku mi to přišlo zvláštní, ale vlastně je to docela pochopitelné. Běžně tam lidé dojíždí do práce třeba hodinu či víc. Takže převlékání a přezouvání chápu, i když to vypadá zvláštně a sama bych si kecky k sukni nevzala.

 
Mopsopes
39 příspěvků 26.09.12 18:48

Ano, zapomněla jsem to k tomu připsat: Ne. Vážně nejsem tak tupá, aby mi nedošlo, že se v práci přezují do lodiček.

 
Réza4
84 příspěvků 20.09.12 17:49

Mě by zajímalo, co ji po příjezdu do ČR nejvíc překvapilo ohledně oblékání Čechů a Češek? (Třeba Francouze udivuje, jak se doma a v práci přezouváme:o)

 
dallas
10 příspěvků 20.09.12 17:58
6 otázek
  1. Myslíte si, že známé obchodní řetězce prodávají v Česku zboží nižší jakosti než v zahraničí za přehnané ceny?
  2. Myslíte si, že Češky umí vkusně kombinovat modré džíny s dalším oblečením a doplňky?
  3. Co říkáte na to, jak se oblékají čeští senioři?
  4. Líbí se vám, jak se oblékají čeští muži?
  5. Jak se vám nakupuje oblečení v Česku?
  6. Máte ráda secondhandy?

Příspěvek upraven 20.09.12 v 18:00

 
LadyPapajka  20.09.12 18:03

Mě by zajímvalo, jeslti našla v britském secondhandu nějakou věc, kteoru tam dřív dala (vtip:D)

 
iva.vachova
2 příspěvky 20.09.12 19:14

Mě by zajímalo, jak se jí líbí naše oblíbené melírky a jestli britští kadeřníci také tak nadšeně „voživují“ zejména postarší dámy:-)

 
Ladooshka
8 příspěvků 20.09.12 19:29

Haha, melirky. No my se sestrou tomu rikame morcata. 3 barvy, nekvalitne udelane a vetsinou takovy kratky drn. Za to by snad mel byt trest provozovani remesla. Ja vim, zakaznik je pan, ale pokud jsem ve zkraslovaci profesi, tak musim jemne ale neustupne naznacit, ze tudy cesta nevede, ne?
Taky ziji leta v zahranici, vsude mozne, a porad to oblekani doma nechapu. Naopak se mi zda, ze je neskutecny vyber a ano ceny jsou stejne jako jinde v Evrope a s ceskym platem muze byt tezsi, ale ne nemozne se hezky oblekat. Podle me nejvetsi problem vezi v botech a svrscich, cili botaskach a sustakovkach. Protoze i kdyz si na sebe nekdo vezme pekne saty, tak timhle to definitivne zabije.

 
Rosalyn
925 příspěvků 20.09.12 19:23

Já bych se jí zeptala, jestli zná nějaké české módní návrháře, a pokud ano, co si myslí o jejich tvorbě.

Příspěvek upraven 20.09.12 v 19:24

 
Vasa
169 příspěvků 20.09.12 20:43

Chtěla bych se zeptat, co říká na všudypřítomné „anglické second-handy“, které pyšně s britskou vlajkou nad vchodem prodávají, co už v anglii nechtěli? A mají snad v Anglii např. švédské sekáče? :-D

 
Vasa
169 příspěvků 20.09.12 20:52

Myslela jsem to tak, jestli jsou u nich taky sekáče chlubící se módou z ciziny a jestli jí nepřijde vtipné, že si může koupit to, co před rokem hodila do kontejneru an oblečení :-)

 
paviocko
9 příspěvků 20.09.12 21:16

V Anglii jsou sekáče bez „nápisů“, vypadají jak běžné obchody, ale prý jsou to povětšinou obchody charity a prodávají tam i věci do domácnosti, knížky atd.

 
Fatabuna
65 příspěvků 20.09.12 21:35

To je pravda, na anglických frcech není nikdy napsáno „second hand“. Místo toho nesou název charity, která je provozuje: Red Cross, Salvation Army, British Heart Foundation, Cancer Research a podobně. Úroveň a sortiment se liší nejen u jednotlivých charit, ale i podle místa. Já už mám vytipované obchody, kde mívají kvalitní kousky v mojí velikosti, a nakupuju tam radši než v řetězcích, kde mi většinou přijde všechno oblečení na jedno brdo.

 
paviocko
9 příspěvků 20.09.12 21:14

Pěknej a vtipnej blog :-)
Ono je to těžké, žila jsem teď pár měsíců v Amsterdamu a jelikož je to tam totální směsice všech národů, je to i totální směsice stylů oblékání. Člověk vidí na ulici snad všechno co si dovede představit, od Indek v sárí a baculek v minisukních po nalíčené chlapy balancující na vysokých jehlách. Ale po návratu do Prahy mě zarazily 2 věci. Za prvé to, že se u nás všichni mračí a jsou zahledění jen do sebe a za druhé to, že jsou všichni oblečení naprosto stejně a nejlépe z tržnice. Opravdu to bije do očí. Tedy, to není žádná novinka pod sluncem, ale i tak to zarazí.
A když jsem byla na skok v Anglii, kousek od Londýna, všichni tam chodili oblečení jak se jim zachtělo (hodně frčí vintage), hlavně spousta barev a lišit se od ostatních ;-)

 
Mayu
12 příspěvků 20.09.12 22:40

Na jejím místě bych z Česka utekla. Je to tu ještě mnohem horší, než si myslíme.

 
atrix
467 příspěvků 21.09.12 02:26

Mě by zajímalo, jak se vyrovnala s věčně nasupenými prodavačkami v obchodech – nebo naopak takovými, které člověku vnucují svou „pomoc“, ačkoli ten o ni zrovna zcela evidentně nestojí, protože si potřebuje nejdřív vůbec ujasnit, co do obchodu přišel hledat (nebo se šel jen tak podívat). A jak si poradila s našimi potravinami, které jednak postrádají kvalitu, jednak se v obchodě vyskytují v podstatně omezenějším sortimentu než v Anglii…

 
Alhambra
861 příspěvků 21.09.12 09:10

V Londýně (nevím, jestli v celé Británii) je prý faux pas vyrazit v červených lodičkách. Historicky totiž červené boty nosily prostitutky. Je to pravidlo jen vyšších kruhů nebo i „ulice“?

 
rice
333 příspěvků 21.09.12 19:46

To je vážně míněný dotaz? :D já už vážně nevím, kam ten svět spěje… :-)

http://www.zimbio.com/…da+Day+shoes

 
Alhambra
861 příspěvků 21.09.12 19:56

Tady ale byla v Kanadě :-)

 
Dahllie
1546 příspěvků 22.09.12 00:22

Zajímavé, že právě v Londýně jsem svoje vysněné červené lodičky zhmotnila :-D

 
Já První  21.09.12 09:44

Já myslím, že Česko je solidní produkt s blbou reklamou. Mne tohle sebemrskačství už vážně unavuje. Já jsem naopak za ty nemožně a nenápaditě oblečené spoulobčanky ráda, protože mi a ani vám nedá moc práce vyniknout. Stačí sukně (SH 150 Kč), podpatky, narovnaná záda, úsměv na tváři a hned jste nejhezčí. Dnes ráno se jeden pán za mnou tak ohlížel, až mu jeho dítě vjelo na odrážedle do silnice (všimla jsem si toho a po děcku se vrhla).
Buďme sebevědomí, ta nutkavá potřeba neustále zjišťovat, co si o nás každý myslí, je trochu trapná. Navíc pořád hledíme jen jedním směrem. Ptaly byste se např. Ukrajinky, co si o nás myslí? Třeba uklízečky u vás v práci? Tu máte hned u nosu, neváhejte, vyzpovídejte ji, třeba se taky něco dozvíte.

Ještě jsem měla chuť napsat něco k tomu, jak nám „Švédi nakopali prdel“, ale asi je to zbytečné tak, jako bych vysvětlovat hluchému Mahlerovu symfonii. Nejen, že to zavání nacionalismem (který je mi zduše protivný), ale hlavně je to vysloveně hloupá zkratka, které se nelze než pousmát. Nemůžeme ale asi chtít, aby Angličanka do detailu znala kontinentální historii. Oni měli svých náboženských válek taky dost (a narozdíl od nás u nich skončily – možná – až v 90. letech min. století). Takže to do jisté míry chápu.

 
JarkaJar
432 příspěvků 21.09.12 10:43

Není to otázka pro blogerku, ale dodatek k JáPrvní:
Máte úplně pravdu. Ony ty historické výčitky jdou ještě dál, Husa upálili v r. 1415 a ještě dnes si ho občas navzájem vyčítají evangelíci a katolíci.
Každý národ má své plusy a mínusy, taky nemám ráda, když si přehnaně sypeme popel na hlavu.

Příspěvek upraven 21.09.12 v 10:43

 
Akitaken
2082 příspěvků 21.09.12 19:58

Díky! Nenapsala jsem to líp.

 
VeronikaUK
6 příspěvků 22.09.12 00:16

To s těmi historickými fakty, jak jen od každého dostáváme čočku, mě taky dostalo :) třeba by pomohla kniha o dějinách této země a kapitola Velká Morava :) Možná i zeměpis, Briti si bežně myslí, že jsme blízko Sibiře, proc by tady jinak byla taková zima…

 
Já První  22.09.12 00:26

Ta paní asi nikdy neslyšela o husitech, před nimiž se třásla celá Evropa.

 
tonks
79 příspěvků 23.09.12 17:09

Já-první, díky, mluvíš mi z duše.

 
tonks
79 příspěvků 23.09.12 17:10

Já První, omlouvám se za špatně napsaný nick.

 
Sekhmet
1834 příspěvků 21.09.12 11:12

Mně by zajímalo, jak se slečna dívá na české muže – tedy z hlediska oblékání a jejich srovnání s angličany.

 
Šošana  21.09.12 13:27

Mám tři otázky

  • zda si paní bloggerka všimla rozporu ohledně usmívání se při fotografování. Češi se obecně tváří „normálně“, tedy vážně, aby si na něco tzv. nehráli, cizinci včetně Britů se usmějí, považují to ne za přetvářku, ale za zdvořilost a vstřícnost vůči fotícímu. Dá se to tak z jejího pohledu říci? Mění se to?
  • zda ví něco o tom, že by se v GB kradly věci určené pro tamní charitu a tady se prodávaly v SH. Občas vidím v SH cedulku s britsky psanou cenou, případně hlavičkou nějaké organizace a vzbuzuje to ve mně dost zvláštní pocity
  • jestli by řekla, že se české ženy (a ano, ne všechny a nejsme na tom nejhůř atd..) oblékají tak, jak bylo popsáno, hlavně proto, že je to takové po.. ho…dl… né…rozuměj, aby to nebylo příliš namáhavé. (Myslím to především tak, jestli má pocit, že to souvisí s klišé zvaným „naše povaha česká“.)

Příspěvek upraven 21.09.12 v 13:30

 
Blair
359 příspěvků 21.09.12 13:56

Mě by zajímalo, jaký je podle slečny bloggerky největší módní prohřešek, kterého se u nás lidé dopouští.

 
tyčka
13 příspěvků 21.09.12 14:01
dotazy

Měla bych pár otázek…

  • jakou část finan. prostředků jsou ochotny „vrazit do sebe“ tzn. oblečení, kadeřník, kosmetika atd.,
  • zda je zvykem využívat služeb švadlen?
  • jestli angličanky ovládají něco z toho, co umí (nebo alespoň uměly) skoro všechny naše babičky a matky – základy šití, pletení, háčkování, vyšívat apod. (Jsem ročník 1972 a mám dojem, že v mé generaci to platilo tak na 90%.)

Děkuji za případné odpovědi.
Eva

 
hetta
15 příspěvků 21.09.12 14:02

Já mám dotaz na bloggerku – jak je to GB s nabídkou okrajových velikostí – pro postavy nad 180 cm případně pro silnější postavy a to nejen s oblečením ale i s botami nad velikost 7. Zda je problém něco sehnat, nebo je nabídka větší.
A pak ještě jeden – zda a jak je tam ohodnoceno oblečení ručně vyrobené – tedy kromě fair isle sweaters :)

 
Dahllie
1546 příspěvků 22.09.12 00:32

Z mých vlastních zkušeností, pro nás tlusté tam je Evans, zaměřený na módu od velikosti 16, i v ostatních obchodech není problém sehnat větší velikosti -Dorothy Perkins, Marks&Spencer, BHS, Debenhams… (proto tam tak ráda nakupuju). S obuví to je trochu horší, do velikosti 8 (42) to je dobré, dál už je sortiment omezenější. Třeba v Evans mají obuv i pro široké nohy. Prodloužené délky oblečení jsou běžné snad všude, a i petite kolekce jsou téměř v každém obchodě. A v neposlední řadě tam je mnohonásobně větší nabídka velikostí podprsenek v „okrajových velikostech“ – malé obvody, velké košíčky.

 
Grignard
19 příspěvků 22.09.12 04:20

Me by zajimalo, jak se lisi rozdeleni roli muzu a zen v partnerstvi v Cesku od Anglie. V Cechach byl casty model ze zena chodi do prace a pak si da druhou smenu doma, zatimco muz mel nosit domu hlavne penize. Funguje/fungovalo to takhle i v Anglii? Je nejaky pozadavek kterym ji partner prekvapil a co by treba bylo od anglicana nemyslitelne?
Dal bych rada vedela jak se anglicanky vyporadavaji se starnutim, je bezne elegantni obleceni ve vsedni dny, je casty diblikovsky styl nebo treba neco podobneho na Modnim Pekle zminovane uniforme 3/4 kalhoty plus halena?

Příspěvek upraven 22.09.12 v 07:03

 
Soňa3  23.09.12 12:01

No, zkrátím to, díky za tip na blog, budu se tam vracet, je zajímavé vidět pohled z jiného úhlu. Je znát, že autorka má opravdu ráda naši vlast, stejně jako ostatní britové, kteří se usadili v České republice, a které jsem měla to štěstí poznat. Nicméně u jednoho článku jsem pocítila smutek nad komentáři. Týkaly se tzv. false friends words. Už jsem se i v reálu setkala s posměchem ze strany rodilého mluvčího k mé angličtině a zrovna v těch komentářích ke článku se pár ukrutných pobavení nad tím, jak češi koní angličtinu, taky našla. Fakt smutek – zvážíme-li, že průměrný student angličtiny umí anglicky o 1000% lépe, než průměrný angličan česky.

 
seymy
36 příspěvků 23.09.12 21:11

Otázka: jak se díváte na povinné nošení uniforem na školách. Domníváte se, že by se mělo rozšířit i v České republice?

 
Tu
1 příspěvek 24.09.12 08:14

1. Jak si GIC myslí, že ji ovlivnilo nošení školní uniformy?
2. Jestli něco z českého šatníku ráda zařadila do svého?
3. Jestli tu (z praktických důvodů) svůj styl oblékání změnila a jak.
Díky moc.
Díky moc za oba blogy.

 
seymy
36 příspěvků 24.09.12 19:00

Jak se díváte na náš zvyk zouvat se při vstupu do domu? A jak to máte doma vy?

 
SharonDenAdel
7 příspěvků 27.09.12 17:44

Také bych měla pár otázek…

  • Jak se v Británii pohlíží na jiné módní směry typu, např. gothic styl?
  • Kolik času tráví nad vybíráním oblečení a doplňků na další den?
  • Ve které zemi (v celosvětovém měřítku) se podle ní oblékají lidé nejlépe a proč?
 
Andrássy  28.09.12 14:17

Otázka: 1. do jakých obchodů či módních řeťězců chodíte v ČR ráda nakupovat? Jaké obchody/značky Vám v ČR chybí?
2. Jaký je Váš názor na mezinárodní módní řetězec H&M?
3. Co říkáte na posedlost – nejen českých žen – kabelkami s monogramem Luis Vuitton.
3. Jak byste popsala svůj styl oblékání?
4. Myslíte si, že je ČR popelnice Evropy? Existuje markantní rozdíl mezi kvalitou oblečení v těch samých módních řetězcích v GB a v ČR?
5. Myslíte si, že se blýská na lepší časy? – že se ženy v ČR poslední dobou v oblékání zlepšují?

Příspěvek upraven 28.09.12 v 14:22

 
Alterations
294 příspěvků 07.10.12 13:45
Oblečení televizních hlasatelek a reportérek

Myslím hlavně v tzv. Událostech. Všechny mají šaty podobných látek /často lesklých/, barev i stylu. Zřejmě z jedné dílny. Není to vyloženě ošklivé, naopak. Ale zvláštní. Někdy samozřejmě jsou oděvy trochu moc těsné přes prsa, či knoflíček není tam, kde se zapínání nejvíc napíná, ale to je detail.Nebo jsou trochu těsné přes boky, mnohem lepší pro sledování obsahu zpráv by asi bylo, kdyby se vrátily k sezení.
Také množství často úžasných a možná i pracných detailů, které se porůznu opakují na různých osobách a modelech mne opakovaně překvapuje víc, než obsah zpravodajství

Žila jsem dlouho ve Velké Britanii, kde ženy zpravodajky vystupovaly v prostém,
zřejmě soukromém oblečení. Jejich zjev se příliš neměnil a nebyl jaksi důležitý. Jednou si ale jedna z nich pořídila podle mého názoru docela hezkou halenku s větším vzorem a způsobilo to narosto nevysvětlitelný rozruch a nelítostnou kritiku. Docházelo tam, a to i u mužů k tomu, že si půjčovali saka.To však nikdy nikdo nekritizoval, ačkoliv to bylo zcela evidentmí a docela komické.

 
Linie
718 příspěvků 08.10.12 09:04

Moderátorky v Událostech mají nově kostýmy a šaty z hedvábného šantungu, dokonce je mají i sportovní redaktorky. Všechny jsou krásně ušité, nápadíté, ALE vždy o 1–2 velikosti malé. Nechápu, kdo to takto určuje, ale správně padnoucí sako nebo sukně nesmí pnout! Někdy s obavou sleduji, zda při nádechu neuletí knoflíček.
Souhlasím s názorem, že to popocházení ruší. Zrovna tak v ruce držené desky s velkým U považuji za hloupé.

 
Alterations
294 příspěvků 14.10.12 15:25
Linie

Látky skutečně vypadají jako hedvábný šantung. Myslím ale, že televize chtěla šetřit a že všechny ty látky jsou náhražky. Hlasatelky myslím ani šaty nevlastní. Uchovávají se ve studiu, kde je o ně pečováno, aby byly pořád jako nové. Množství umných detailů pak má zakrýt skutečnost, nebo vytvořit iluzi luxusu. Také obleky Jakuba Železného vypadají naprosto jinak, než jeho soukromé šaty, ve kterých například vystoupil v pořadu Karla Šípa. Já to nekritizuji, je mně to zaujalo.

 
Alterations
294 příspěvků 07.10.12 13:49
Co tomu říkáte?

Chtěla jsem se samozřejmě zeptat na Váš názor a pocity.

 
Alhambra
861 příspěvků 08.10.12 09:10

Mi se na tom nelíbí ta uniformita. Nejsou to přece letušky, ne? Každá moderátorka je svým způsobem osobnost (nebo by aspoň měla být), ale šaty mají jakoby podle jednoho střihu. Přitom mnohým to ani moc nelichotí, v áčkové sukni nebo v kalhotách by vypadaly lépe. Taky mám pocit, že jsou v tom děsně narvané, že je jim to prostě malé. Docela by mě zajímal jejich vlastní názor, jestli se jim tyto nové „uniformy“ líbí a jak se v nich cítí. A jestli se na těch návrzích mohly aspoň trochu podílet.

EDIT – tak s tou uniformitou je to ještě horší, než jsem myslela :-) Na fotce jsou moderátorky Novy, Primy a ČT v jeden den. Komentář v článku říká něco o tom, že když člověk přepínal mezi kanály, byl úplně zmaten. :-)
P. S. – je to trochu OT, tak se omlouvám.

Příspěvek upraven 08.10.12 v 09:43

Poslední článek: Modrá je dobrá

20.09.14 | Na úvod dnešního pouličního pekla pro vás mám celomodrou slečnu, proto také ten prudce originální název ukradený z profláklé písničky. Písnička je oslavou modré a oblečení té ženy taky. Do posledního detailu. Všimněte... (číst dále)

TOPlist