A zase ta anorexie aneb Jak si teda vážit svého těla

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
scully
63 příspěvků 21.09.12 20:42
...a zase ta anorexie (aneb "Jak si teda vazit sveho tela?")

http://www.novinky.cz/…vyhrala.html

Tenhle odkaz me zase jednou zatahl do bahna trudnomyslnosti. Proklikala jsem i ty pod nim, precetla par prispevku v diskusich mezi ubervidlaky, bodrymi strejdy, barbinami, hrosicemi, a zastupci vsemoznych mensin, a zustala mi tak nejak horkost v puse…

Kdyz clovek ten bulvar (a to mluvim jenom a seznam. cz) namatkou 3× tydne proklikne, tak se to porad toci kolem veci typu „Angelina Jolie je nechutne hubena“ a hned „Mariah Carrey musi shodit deset kilo“. A o dve kliknuti dal najdete „Jen 4,8% muzu dava prednost hubenym bokum“ - odkaz nize vas zavede pak k „nejucinnejsim cvikum na brisko - muzete je cvicit i v kancelari!“, a kdyz to prectete, na vyber je „80% dvanactiletych divek drzelo uz nekdy dietu“, nasledovano „4 klobasove dobroty, kterym zadny clen rodiny neodola“.

Tak jak teda? Jsou anorekticky, jako ta z clanku, skutecne obetmi modni posedlosti stihlou postavou, nebo ne? Pokud ano, co je k te posedlosti vede, a maji na to nejaky vliv ty fotky projete photoshopem? Proc my zeny casto na vetu „Jani (Evo, Lucko…), ty jsi zhubla, slusi ti to!“ reagujeme s pychou a potesenim?

Jak se citite ve svem tele, mely jste nekdyt problem s vahou, byly tercem ostatnich, kvuli sve vaze? Take jste zmatene ze vsech tech clanku okolo vahy? Citite ze na vas ma/mel vliv prave vzhled modelek na molech, nebo je to jen hloupa bublina?

Jak se muze zena, ktera tyhle proporce nema (a to je tech 90% zen, tomu zbytku se rika topmodelky) naucit vazit sveho tela a mit ho rada?

(Pisatelka - osobni miry 158 cm/48 kg, prsa, jak rika pritel „akorat do ruky“, pozadi a nohy zpevnene, bricho nejproblematictejsi zona, v teenage veku super, delala jsem gymnastiku, do 23 let uchazejici, pak jsem po VS usedla do kancelare a fyzicka sla do kytek, dneska mam posilovnu v praci (s pritelem vlastnime nekolik restauraci a denne mi rukama projde dobrych 150 kg, ktere musim uzvednout jedno po druhym, pet po dalsich peti atd., a snazim se behat, ale uz to holt neni co byvalo…)

Stránka:  1 2 3 4 Další »

  Reakce:
 
seznam.mih  21.09.12 21:06

Nikdo nikdy nebyl se svojí postavou na stoprocentně spokojený. Někdo to řeší v rozumné míře, někdo na to peče a radši si dá pořádnej koláč a někdo to s tím hubnutím přežene až do stádia anorexie/bulimie. Nikdy jsem anorexií, nebo bulimií netrpěla zaplaťbámbůh a doufám, že nikdo v mém okolí tutou nemocí netrpí. Nicméně stále se na ulicích objevuje druhá strana problému mnohem víc, než anorexie a tou je obezita.
Sama se svojí váhou bojuju a celej život jsem vždy měla tak o deset kilo víc, než moje vrstevnice a bylo jedno, jak byli vysoké.
Jak se mít ráda? No je to těžké. Zvedač sebevědomí jsou pěkné hadry, cvičení a sport obecně a široký rozhled vědomostí.

 
Jetthro
1129 příspěvků 21.09.12 21:17

Abych odpovedela na jednu z otazek - s kecy na mou osobu jsem se setkala na gymplu. Uz dobrejch pet let merim a vazim +- porad stejne (165cm/48kg), zadny kosti mi nikde nelezou, vypadam proste jako normalni drobna holka. Hubena jsem byla od mala, nikdy jsem nedrzela zadny diety nebo tak. Na gymplu jsem mela par spoluzacek ktery se do me snazily rejt kecama typu „najez se anorekticko“ a podobne, ale byly vzdycky vyslany do patricnych mist, takze toho po case nechaly. Nekdo holt takovy reci (nebo i opacne nadavani ze je tlustej a tak) unese s klidem a nenecha se tim rozhodit, nekdo je citlivejsi a zranitelnejsi a nese to hur, a v nejhorsim pripade to muze koncit az nejakou osklivou nemoci. Lidem, kteri do jinych takhle kerujou, bych nejradsi jednu natahla protoze si vubec neuvedomujou, jaky nasledky tyhle poznamky muzou mit na psychiku, vzdyt je to vlastne forma sikany..dulezitej je hlavne mozek kterej nam rekne, ze ty modelky jsou vyjimky z „normalu“ nebo prumeru, podpora okoli a zdrave sebevedomi. Pak se clovek muze mit rad bez problemu :)

 
jumbee  21.09.12 21:20

@Jetthro Nechci rozdmýchávat spory, ale v jiné diskuzi jste mi tvrdila, že nepatříte mezi ty od přírody hubeňounké typy… Aha :D.

 
majuss
94 příspěvků 21.09.12 21:25

Toto je téma, okolo ktorej sa môj život točil posledných 5 rokov, v 15tich som začala chudnúť-zdravo, úpravou stravy a cvičením a nejak sa to časom zvrhlo až do hladovania a odtiaľ bol už len malý krôčik k bulímii, s ktorou som sa trápila posledné 4 roky. poruchy stravovania sú závislosti, ako každá iná, najprv to je o štíhlosti, ale neskôr je to už čisto o „kontrole nad samým sebou“, ak sa to tak dá povedať a v tom prípade to už nie je život, je to peklo.
ja sa dnes už ale cítim byť v poriadku, aj keď je to len pol roka odkedy som sa rozhodla naplno s tým zabojovať (dosť pomohlo, keď jeden človek, ktorý o tom vedel, o tom povedal mojej rodine, lebo už to časom prešlo aj do depresii a to už teda žiadna sranda nebola). začala som behávať, športovať, pravidelne a zdravo jesť, prekúsala som sa cez najhoršie prvé týždne a hoci aj mne sa zdá byť pol roka ako krátka doba, dnes sa cítim naozaj sebavedomo, obliekam sa žensky (počas tej doby som chodila oblečená hlavne v čiernom a hlavne voľnom oblečení) a nevadia mi ani nejaké nabraté kilá, viacerí ľudia mi povedali, že mi to takto svedčí, mám stále dobrú náladu a tak. mám síce rovnakú hmotnosť ako keď som pred rokmi začala diétovať, ale čo sa postavy týka, tak to mám inak rozložené a tie kilá sú skôr vo svaloch ako v tuku. možno aj preto som teraz omnoho viac so sebou spokojná (a hlavne sa treba naučiť, že nepriberiem z toho, že si dám jeden zákusok a tak podobne, netrestať sa za to tým, že budem večer behať o 3 km viac a tak, to je nezmysel.) chce to naučiť sa mať rád, bez toho to pôjde v živote asi ťažko :)
dnes mám veľkosť 40/42 a pri mojej výške to nevnímam ako žiadnu tragédiu, som spokojná, na pozornosť od mužskej časti populácie sa tiež nemôžem sťažovať, rodičia mi už tiež častejšie pripomenú, že som pekná namiesto toho, že by som nemala toľko jesť a podobne :)
najlepšia bola moja staršia sestra, keď toto o mne zistila, tak bola celkom šokovaná, lebo vraj ona ma navonok vždy obdivovala, že ako sebavedomo pôsobím, že mi závidela, ako dokážem svoje oblečenie na sebe nosiť, že mi to tak svedčí :) také niečo človeka naozaj pozdvihne

 
scully
63 příspěvků 21.09.12 21:26

Ale vsak ja nepatrim, spocitejte si kolik je 50 kg k 158 cm, vaha je zavadejici, protze jeji akuratnost se meni vzhledem k vysce - (160/55 je uplne jinde nez 180/55)

 
Jetthro
1129 příspěvků 21.09.12 21:29

@jumbee To si nejak nevzpominam, ale mozne to je, nepovazuju se za nejak geneticky uzasne vybavenou :) Mela jsem i obdobi kdy jsem byla oplacana pac me babicky vykrmily, to mi mohlo bejt takovejch 13..Pak jsem jela na 3 tydny na Morskeho konika s ekzemem a tam varili tak hnusne ze jsem zase zhubla :) Nicmene rozhodne nejsem typ cloveka co by se mohl od rana do vecera cpat hamburgrama a nepribrat. Asi mame odlisne vnimani toho co znamena „od prirody hubeny“..ja bych to spis definovala tak, ze je pro me jednodussi nepribirat, ale taky pro to neco delam, kdybych se na to vykaslala tak taky vypadam jinak :) Vic to pripadne muzem poresit po zpravach, at to netahame sem ;)

 
rice
348 příspěvků 21.09.12 21:44

@Jetthro tak teda nevím, co si o vás mám myslet, nic ve zlém :-) píšete, že jste od mala hubená, pak zas, že jste byla ve třinácti oplácaná. A že cvičíte, abyste si zachovala BMI pod hranicí podvýživy? 48 kg při 165 cm je fakt málo, pokud už máte po maturitě. Samozřejmě vás nepodezírám z úmyslného hladovění, osobně bych si troufla tvrdit, že s přibývajícími léty naberete víc ženské křivky, až se hormonálně a metabolicky vyladíte ;)

 
Jetthro
1129 příspěvků 21.09.12 21:56

@rice Jako mala jsem byla hubena, ale kolem 13 jsem mela oplacane obdobi..neprislo mi to jako zas tak podstatna informace, tak jsem to vynechala :) BMI nepovazuju za moc smerodatne nebot nebere v uvahu tuk vs. svaly (ktere se mimochodem snazim nabrat ale jde mi to pomaluuuu, za 3 mesice asi pul kila -.-). Jsem se sebou spokojena, ale vim ze muzu vypadat jeste lip, muj momentalni cil je nabrat na rukou. Do pristiho leta bych rada nabrala ty svaly do 50kg :) Coz vizualne skoro neni rozdil, ale v BMI to je uz myslim v pasmu normalni nebo tesne u nej (navic ani nevim kolik presne merim a v tom vypoctu hrajou roli centimetry..), takze ridit se nejakym vzoreckem, kdyz jsem zdrava a citim se dobre, je podle me blbost :)

 
rice
348 příspěvků 21.09.12 22:14
@Jetthro píše:
takze ridit se nejakym vzoreckem, kdyz jsem zdrava a citim se dobre, je podle me blbost :)

Tak v tom absolutně souhlasím :)
(v „pomlouvání“ BMI ale už tolik ne :-), u dospělých pacientů je to výborné měřítko, kterého se medicína jen tak nepustí - u dětí se, pravda, použít nedá)

 
real.blond
6688 příspěvků 21.09.12 22:32

@rice Co se tyce BMI souhlasim s @Jetthro - trener ve fitku, kam chodim, by diky sve vaze byl v pasmu nadvahy, ale on ma svaly a temer zadny tuk. Tim se nepoustim do obhajoby „prehnanych“ svalu, vseho moc skodi a urcite je to pro telo zatez a neni to pro nej nejzdravejsi, ale BMI muze byt opravdu hodne zavadejici.. Ja sama jsem zvykla dost cvicit a po operaci jsem musela prestat a diky nedostatku pohybu zhubla svaly, zhubla na vaze o nekolik kilo, ale pribrala v pase a celkove se citila hur.. Jako pomucka ok, ale podle me neni nic cernobile :-)

 
rice
348 příspěvků 21.09.12 22:47

@real.blond selský rozum je samozřejmě na prvním místě a nikdo vašeho trenéra nepožene k dietologovi ;) stejně jako např. těhotnou ženu nebo cirhotika, který má 20 kg vody navrch.

 
real.blond
6688 příspěvků 21.09.12 22:50
@rice píše:
@real.blond selský rozum je samozřejmě na prvním místě a nikdo vašeho trenéra nepožene k dietologovi ;) stejně jako např. těhotnou ženu nebo cirhotika, který má 20 kg vody navrch.

Bohuzel, divila byste se! Jeden znamy s podobne svalnatym telem (ne-li vic :D) zmenil obvodniho lekare potom, co mu naprosto vazne rekl, ze ma zmineny svalovec peknou nadvahu a mel by s tim neco delat..

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 21.09.12 22:57

Poruchy přijmu potravy se řadí mezi nemoci rodinnéo systému. Stejně jako závislosti. Klíč bývá skoro vždy v rodině. Perfekcionističtí rodiče, problém se separací od rodičů (budu hubená bez sekundárních pohlavních znaků - zůstanu dítětem). Společenský tlak také vykoná své (trend hubených až anorektických modelek).
BMI není samospasitelné, ale je to dobrý pomocník. Ono je fajn říkat si, že to jsou svaly ty kila navíc atd. Ale rozmezí BMI je dost široké a pokud máte podle BMI nadváhu, zřejmě to jenom svaly nebudou…

 
real.blond
6688 příspěvků 21.09.12 23:07

@MP Barbucha Schvalne, spocitejte si v kalkulacce BMI, kdyz ma nekdo 180cm a pres 100kg.. To uz neni nadvaha, ale obezita prvniho stupne.. A klidne Vam poslu soukrome fotku.. A dnes neusnete a ze spicku to nebude:)))

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 21.09.12 23:12

@real.blond
Samozřejmě namakaný chlap je něco úplně jiného. Ale tam ty svaly jsou vidět.
Měl jsem na mysli spíš takové ty ženy, které se vzájemně ujišťují, že mají těžké kosti, spoustu svalů a BMI stejně o ničem nevypovídá.
To je jen takové falešné uklidnění, aby si člověk mohl dát ještě jednu špičku v cukrárně. Já bych tedy nadváhu podle mít nechtěla a to ani ze svalů, ani z špeků :-)

 
real.blond
6688 příspěvků 21.09.12 23:21

@MP Barbucha :D to zname asi vsechny.. Nebo vetsina z nas.. Takove to: jeste to neni tak hrozny, jeden dortik navic, to uz v tom objemu nic nezmeni.. A dost, zacina me honit mlsna! :D nicmene taky nestojim o svalovou nadvahu.. Ale u chlapu ji toleruji, dokonce se mi na ni i pekne kouka:))

 
Já První  21.09.12 23:24

Svaly jsou rozhodně lepší než tukové převisy v téže hmotnosti. Svaly jsou dobré a potřebné. Je užitečné si je vypěstovat - někomu to ale nejde - než být hubená bez nich.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 21.09.12 23:28

@Já První
Dobře, ale já jsem mluvila o nadváze. Mít při výšce 170 cm třeba 85kg (samý sval, žádný tuk), to pro ženu není dobré. Nejen, že to kdovíjak krásně asi nevypadá, ale už jen ta zátěž pro kosti a klouby.
Jinak souhlasím, není nad to mít v těle vlastní palírnu. To mi připomíná, že si jdu zacvičit Shred:-)

 
pehot
685 příspěvků 21.09.12 23:34

@MP Barbucha takhle na noc? By mě kleplo :)

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 21.09.12 23:37

@pehot
Jindy nemůžu. Dnes jsem byla s dětmi venku skoro celý den, a do teď jsem vařila dopředu na celý víkend. Budeme mít návštěvu. Až si zacvičím, ještě musím udělat domácí úkol do kurzu šití. Zítra máme druhou lekci a strašně se těším:-)

 
pehot
685 příspěvků 21.09.12 23:40

Ale jo, já to chápu, jen už jsem takhle večer strááášně líná. Občas si 30day..dám taky, ale já zas kvůli tomu vstávám v 5 ráno (blázen, no)

 
Já První  21.09.12 23:48

@MP Barbucha
Jo takhle. Já mám 170/52-53. Svaly mám opravdu zřetelné, ale je to zřejmě genetické, dělají se mi velmi snadno. Třeba takový pekáč na břiše - stačí pár sklapovaček. Dřív mi to vadilo, dnes jsem vlastně ráda. Ale normální to zřejmě není… tedy, spíš běžné.
Tím jsem chtěla říct, že se holky pořád bojí, aby neměly svaly, ale ty svaly velmi pomáhají. To, co jste uvedla, ale musí být nějaká těžká atletka, vzpěračka, zápasnice. Nejspíš vyhnaná bobulema.

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 22.09.12 00:21

@Já První
Přesně, to by opravdu musela být atletka vyhnaná bobulemi. Takže takové ty řeči, že to budou určitě svaly jsou mimo.
Mně se u té trenérky Jillian líbí, že během cvičení říká, že lidi nám budou říkat, že není potřeba se dřít, že stačí místo výtahu jít po schodech. Ale to je podle ní „false message“. Strašně mě to potěšilo, už si občas připadám jak blbec, když mi všichni říkají: „Co blbneš s cvičením denně, stačí jít jednu zastávku tramvaje pěšky.“
Nadváhu podle BMI nemám, jen prostě pár kilo navíc. Když vyjdu schody místo výtahu (což se mi podaří málokdy, většinou jdu s dětmi a ještě nesu nákup) tak to ani necítím. Nezadýchám se. Ujdu denně několik kilometrů s děckama atd. Tohle mi prostě zhubnout nepomůže.

 
JedovatéHádě
350 příspěvků 22.09.12 07:53
@MP Barbucha píše:
@Já První
Přesně, to by opravdu musela být atletka vyhnaná bobulemi. Takže takové ty řeči, že to budou určitě svaly jsou mimo.
Mně se u té trenérky Jillian líbí, že během cvičení říká, že lidi nám budou říkat, že není potřeba se dřít, že stačí místo výtahu jít po schodech. Ale to je podle ní „false message“. Strašně mě to potěšilo, už si občas připadám jak blbec, když mi všichni říkají: „Co blbneš s cvičením denně, stačí jít jednu zastávku tramvaje pěšky.“
Nadváhu podle BMI nemám, jen prostě pár kilo navíc. Když vyjdu schody místo výtahu (což se mi podaří málokdy, většinou jdu s dětmi a ještě nesu nákup) tak to ani necítím. Nezadýchám se. Ujdu denně několik kilometrů s děckama atd. Tohle mi prostě zhubnout nepomůže.

Tohle může pomoci lidem, kteří se nepohnou ani o cm zbytečně. Tuhle radu beru jako něco, na co si má člověk vzpomenout, když má před sebou nějaký možný pohyb a místo aby- „to se mi nechce, nikam nejdu“, si řekl-„dobře, pohyb je zdravý“a udělá to. Asi byste nevěřila, jak jsou někteří lidé líní :) Ale pokud vám někdo vymlouvá cvičení, protože viděl na bilbourdu reklamu na Floru ProActive, že stačí vystoupit o zastávku dříve, je to na facepalm :) 

Stránka:  1 2 3 4 Další »
 Váš příspěvek

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit