Fake vs. inspirace

Fotoalbum tématu (8) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
MP Lada
3 příspěvky 19.11.11 11:10

Reaguji na poznámku, která se objevila v diskuzi „Nákupy ve Vídni“. U hezké kabelky italského výrobce módní znalkyně ironicky poznamenala, že se jedná o fake značky Hermes. Ale lze to označit za padělek? Sama mám zájem o italskou no name kabelku za cca 2 500 Kč, která nezapře inspiraci „birkinkou“. Ale prodejce nikde netvrdí, že se jedná o kabelku Hermes. Ani já to nikde nemíním tvrdit, kabelka se mi prostě líbí. Je lehké říct - takové kabelky nikdy nekupovat! Kromě ikonických kabelek, které znám i já jako laik, existují desítky dlaších, které slouží jako inspirace řadovým výrobcům. Klidně se může stát, že po koupi kabelky, o níž nebudu tušit, co bylo její předlohou, budu ve společnosti módních znalců (nebo snobů) vystavena úšklebkům.
Vyhnout se tomu nedá ani u jiného zboží. V Espritu (Avion Ostrava) jsem viděla kopii „družičkovských“ šatů Pipy Middleton. Neříkam falzifikát, protože mají trošku odlišné rukávky, ale každý je bezpečně pozná. Kde tedy existuje ta hranice mezi padělkem a inspirací? Co si mohu dovolit koupit a co už je terčem posměchu? Díky.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 25 Další »

  Reakce:
 
RenaLange  19.11.11 11:52

Lado v tomhle případě s onou kritičkou souhlasím,bylo by jiné kdyby si tu kabelku koupila paní z Horní Dolní která to H od Hermes nikdy neviděla.
I když v případě autorky tohoto blogu si myslím že Hermes zná jen z internetu,ale zná.
V jejím případě je to dle mého názoru totéž jako kdyby si koupila fake LV monogram jen místo písmen s kolečky a čtverečky, totéž jako když nachytáte slavného bojovníka s obezitou a zastánce zdravé stravy ládovat se párkem na Václaváku před Korunou.

 
RenaLange  19.11.11 12:10

Příklad : firma Lewi Strauss z vás džíny neserve protože to jsou džíny. Pokud ale budou mít cvočky a cedulku s jejich značkou a nebudou jejich výroby zabaví je prodejci .

 
Cinkitoo  19.11.11 12:28

Mně se třeba líbí Alma Epi od LV, ale nechtěla bych ji, ani kdybych si ji mohla dovolit. Chtěla bych jen kabelku tohoto tvaru. Už jsem přemýšlela o brašnáři. Na názoru okolí mi totiž nijak nesejde.

 
Dahllie
2222 příspěvků 19.11.11 12:41
Cinkitoo ha detto : Mně se třeba líbí Alma Epi od LV, ale nechtěla bych ji, ani kdybych si ji mohla dovolit. Chtěla bych jen kabelku tohoto tvaru. Už jsem přemýšlela o brašnáři. Na názoru okolí mi totiž nijak nesejde.
Uplně stejně na tom jsem s Passy :-D drží mě to už třetím rokem, a co jsem ji viděla naživo, tak je to ještě horší
 
Dahllie
2222 příspěvků 19.11.11 12:47

A ještě k těm „kopiím“ šatů. To samé bylo i s těmi, které měla Kate při zásnubách (ty modré), do dvou měsíců byly v Anglii v každém druhém řetězci. Se svatebními to bylo to samé v bledě modrém. Pokud na výrobku nejsou falešné značky, tak to jako falzifikát neberu.

 
Rahja
164 příspěvků 19.11.11 12:55

.

Příspěvek upraven 27.12.15 v 12:51

 
Rahja
164 příspěvků 19.11.11 13:14

.

Příspěvek upraven 27.12.15 v 12:51

 
Cinkitoo  19.11.11 15:51

Tak mně osobně na ní vadí třeba to zlato. Líbí se mi ten „čárkovaný“ povrch, ale asi bych nechtěla být tolik nápadná. Pravdou je, že třeba na té v čokoládové barvě se to tak nějak ztratí a moct si ji dovolit, asi bych právě nad touhle barvou uvažovala. Ale to zlato mi prostě vadí na všem.

 
Dahllie
2222 příspěvků 19.11.11 17:11

Rahjo, i kdybych na to měla, tak by mi přišlo šílené dát třicet tisíc za kabelku. Sehnat koženou kabelku v podobném stylu do čtyř tisíc, tak budu náramně spokojená, kvůli značce se mi nelíbí.
Sarah Burton se podle všeho mohla silně inspirovat svatebními šaty Grace Kelly. A taky nikdo neříká, že je kopírovala. Jsou prvky které se v různé tvorbě a době opakují, na které nikdo nemá patent. Když někdo bude vyrábět podobné šaty a tvrdit, že jsou z dílny Sarah Burton, pak to bude falzifikát a bude to trestně postižitelné, ale když jsou to šaty v podobném stylu? Copak nesmí sukni s efektem motýlých křídel vyrábět a prodávat už nikdo jiný než Blanka Matragi?

 
Rahja
164 příspěvků 19.11.11 17:58

..

Příspěvek upraven 27.12.15 v 12:51

 
Katka_xx
20 příspěvků 20.11.11 15:06

Rahja: přesně kvůli výrobcům oblečení se zavedl před pár lety tzv. neregistrovaný průmyslový vzor (unregistered community design), který chrání design jakéhokoliv výrobku proti napodobování po dobu 3 let, byl-li výrobek poprvé ukázán veřejnosti na území EU. Nicméně se musí prokázat, že napodobování bylo cílené a napodobovač o původním výrobku věděl. Jinak někteří výrobci oděvů a doplňků si nechávají vzhled svých výrobků registrovat jako registrované průmyslové vzory (industrial design, registered community design, design patent v USA), to je lepší ochrana, protože ty rejstříky jsou veřejné a nemusí se tudíž prokazovat, že napodobovač o původním výrobku věděl, neb měl vědět o tom průmyslovém vzoru. Než autorské právo, používají se v obdobných případech kromě výše uvedeného v praxi spíš nekalosoutěžní ustanovení (parazitování, napodobování).
Za sebe můžu říct, že si vědomě nekupuju věci napodobující nějaký slavnější výrobek, už proto že ty často napodobované výrobky jsou obvykle něčím výrazné a tudíž se mi špatně kombinují, jsou moc dominantní, nebo nesou nějaké výrazné logo, a to taky nemám ráda. Ale nemůžu vyloučit, že jsem si něco takového nekoupila nevědomky, přece jen tu módu a „velké značky“ zas tak moc nesleduju. Na kabelky typu „birkin bag“ jsem zrovna včera koukala v Kotvě a říkala jsem si, že se než bych se do té tašky prokopala pokaždé, když chci vytáhnout peněženku nebo kapesník nebo klíče nebo mobil, trvalo by mi to věky :-)
Myslím, že Hermes staví spíš na servisu a exkluzivitě a kvalitě provedení než jen na designu, takže kdybych o tašku inspirovanou birkinkou (od jiného výrobce, bez loga Hermesu) stála, klidně bych si ji koupila. Podobných kabelek je mraky.

 
Karoleenah
2322 příspěvků 20.11.11 15:21

Zrovna nad koupí nějaké kabelky, která by byla tvarově podobná birkince, jsem nedávno uvažovala, ale taky pořád nemám jasno v tom, jestli to, co chci, je nebo není fake. Něco jako birkinky jsem viděla už i v Humanicu, jen menší, hubenější a to zapínání taky nebylo úplně stejné, takže výrobci zřejmě nešlo o stvoření kopie, ale na druhou stranu bych se nerada zařadila mezi pindulíny s fejkem LV/Gucci/whatever na předloktí. Úplné morální dilema. :))

 
Ani  20.11.11 15:29
Rahja: Mně se nelíbí žádné kabelky s krátkým uchem. A žádné se vzorem, ať už to jsou písmena, loga nebo jakýkoli jiný vzor (i jen čtverečky). Jo, v praxi to znamená, že se mi nelíbí 99% moderních kabelek.

Druhá věc je, že mi připadá jako kravina platit za značku.
 
sasha
171 příspěvků 20.11.11 16:03

neviem no, či je kopirovanie strihu rovnake hrozne ako kopirovanie specifickeho vzoru

 
Cinkitoo  20.11.11 20:04

Ano, to je druhá věc. „Moct si to dovolit“, tak ty peníze stejně radši dám za dovolenou nebo nějakou užitečnější věc. Holt jsem vychovaná ke spořivosti a toho mě asi nezbaví ani peníze.

 
MP Kabelka
3 příspěvky 21.11.11 02:21

Tak určitě je rozdíl mezi zjevnou napodobeninou (většinou řvoucí nedokonalým zpracováním) a výrobkem inspirovaným tou kterou věcí. Další věc je, že člověk prostě nemůže obsáhnout celý trh, aby se obloukem vyhnul koupi nápodoby čehokoli… takže se může opravdu klidně stát, že budete vlastnit „napodobeninu“ čehosi, jehož originál jste do té doby nespatřili, ač jste na webu prolezli kde co…
Mě se tohle stalo u lampy - mnoho časopisů o bydlení má v interiérech vélikou obloukovou lampu s mramorovým kvádrem-podstavcem (orientovaným na výšku). Tak jsem tento typ usilovně sháněla (ptala se i různých diskusích!) a dávno poté zjistila, že jde o designovku z r. 1962 a že originál se jmenuje Arco a dělá to (mě tehdy zcela neznámá) firma Flos a že v ČR stojí 46.500,– Kč! I přes to mám „svou“ lampu ráda.
Pokud mohu navázat, poznámku k „fake od Hermese“ v diskusi o Vídni jsem rovněž zaznamenala (autorka T, čas 18/Lis/2011 at 09:11), mělo jít o tuto červenou kabelku Nechtělo se mi tam ale už reagovat. Teď koukám, že ten komentář je skryt kvůli negativům.
K tomu bych jen uvedla - od zn. Hermés jsem znala (z obrázků, doposavad jsem u nich nebyla) pouze kabelky Kelly a Birkin, nyní jsem shlédla i aktuální web Hermés a zrovna nic blíže (designové prvky, poměr výška/šířka) nepřipomíná kabelku z Adina obrázku. Obě mnou zmíněné Hermésky mají typický vodorovný pásek, vprostřed rozdělitelný (a s očkem pro zámeček); u typu „Birkin“ zmíněný pás prošpikovává kabelku viditelně i z boků, uši má vždy zjevně přišité zpředu (nikoliv shora) např. a kabelka „Kelly“ zase má vpředu klopu, tvar lichoběžníku a jinou konstrukci ucha . Logo Hermés na sponě kabelek - tvar „H“ se přiznám že jsem na obrázcích neviděla nikde (na sponě u opasků mají H - patkové písmo). Tak jsem dost na rozpacích, o čem to ta pisatelka „T“ vlastně jako o faku psala. Fake si představuji rozhodně jinak.

 
MP Meri
1322 příspěvků 27.03.14 21:03

Dnes jsem courala u vietnamců a všimla jsem si, že tam mají vážně dost pěkné kabelky. Tak jsem přemýšlela, jestli to jsou fejky nějakých známých značek, které já absolutně neznám a jestli by mě peklo pohltilo, kdybych si nějakou koupila:) (vtip)

No ale vážně, asi si zítra pro nějakou z nich zajdu.

 
any2
246 příspěvků 27.03.14 21:24

@MP Meri Taky jsem si všimla, barevné, jednoduché, hezké, fejky to snad nejsou a dokonce nevypadají hůř, než kabelky z řetězců. Pro nějakou se taky chystám a věřím, že v pekle kvůli tomu hořet nebudu :)

 
MP Meri
1322 příspěvků 27.03.14 21:33

@any2 Ano, a narozdíl od řetězců i odpovídá cena. Za kus umělotiny prostě zaplatíte odpovídající částku.

Minule jsem sbírala bradu na zemi, protože to, co chtějí v řetězcích za obyč kabelku z polyurethanu, to je normální nehoráznost.

 
Mylady2
12409 příspěvků 27.03.14 21:40

Momentálně potkávám nejvíce dámiček s faky značek celine, givenchy a hermes. (Mimo nejoblíbenější LV)

 
Brunhilde  27.03.14 21:55

Dnes jsem byla ve frontě neurvale nabrána velmi nepodařeným fejkem LV. Poznala jsem to i já, a to je co říct.

 
nanjua
961 příspěvků 27.03.14 22:14

Ja jsem dnes navstivila trznici v polsku a jak jsem tam dlouho nebyla, tak jsem z toho vseho byla jak v jirikove videni. Na druhou stranu polky asi neznaji sofshelky. No, nakoupila jsem krovky a cesnek a jela jsem domu

 
real.blond
6688 příspěvků 27.03.14 22:37

@Mylady2 hlavne je des bes, jak se dopousti padelani retezcove znacky! Nedavno jsem videla boty v HM se stejnym podpatkem jako dela Dior (takove to mrizkovani)… Hnus

 
Go-lightly
3428 příspěvků 27.03.14 22:59

@Mylady2 No já se v tom nevyznám, ale u té birkinky by rozdíl nepoznala, kdyby byly obě z kůže.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 25 Další »
 Váš příspěvek

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit