Genuine Leather ano nebo ne?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
superla
64 příspěvků 07.11.12 22:47
Genuine Leather ano nebo ne?

Co si myslíte o kabelkách z „genuine leather“ (materiál, který je méně umělý, než syntetika, ale také méně přírodní, než pravá useň).

Mám takové kabelky dvě (z prodejen Galex), obě slouží už několik let, mají „koženou“ vůni, na omak jsou velmi příjemné.

Ovšem tady v diskuzích jsem nabyla dojmu, že mnohé z vás tuto náhražku skutečné usně řadí na roveň tržnicovým výrobkům z ropných derivátů…

Stránka:  1 2 Další »

  Reakce:
 
MP Barbucha
3716 příspěvků 07.11.12 22:48

@superla
Já vlastně nevím…

 
MP Barbucha
3716 příspěvků 07.11.12 23:22

Nic z Genuine Leather nemám, nějak mě štve ten název, připadá mi to jako podvod a to mě odrazuje od koupi. I když teď jsem si koupila v Beltissimu pásek, byl zlevneny a strašně se mi líbil a doma jsem zjistila, že je z Genuine Leather. Tak uvidíme:-)

 
superla
64 příspěvků 07.11.12 23:32

Pravda, název je zavádějící. Divím se, že si na něj ještě Brusel neposvítil. To teda mají máslo na hlavě… pomazánkové :-)

 
Sibyla
2639 příspěvků 08.11.12 08:08

Genuine Leather podle všeho není jednoznačný výraz. Může to být spodní strana přírodní kůže - vezměte si, jak silná je podrážková kůže: vrchní, pěkná kůže se seřízne a spodní ražením, barvením, lakováním zušlechtí. Mám dojem, že kabelky jsou z takového materiálu - má být velmi trvanlivý. To, co tu padlo, a čemu jsem taky věřila, že se zbytky kůže semelou a zcelí latexem má sice právo na název Genuine Leather, ale konkrétně to je Bonded Leather - látka velmi tenká, používaná např. na vazby biblí. Takže se uklidněte: Genuine Leather je skutečná kůže, jen méně kvalitní.

 
Curlygirl
1901 příspěvků 08.11.12 08:47

Taky nemám vyhraněný názor… úplně bych to neodsoudila, bude záležet na značce, kvalitě a i konkrétním kousku…
Rozhodně bych ale byla dost obezřetná a opatrná při koupi (zvlášť u nevyzkoušené značky), aby se člověk pokud možno vyhnul problémům.

Příspěvek upraven 08.11.12 v 08:50

 
Sibyla
2639 příspěvků 08.11.12 08:49

Ano, brousila jsem po webu a našla jsem názor, že jde-li o italské nebo argentinské výrobce, znamená to zušlechtěnou, méně kvalitní kůži - jde-li o Číňany, může to být cokoliv.

 
Wiolla
586 příspěvků 08.11.12 12:13

Když už je tu řeč o té kůži, přidám se s podobným dotazem. V diskuzích je tu prosazovaná pravá kůže (především u kabelek a bot), že to jediné je znakem kvality a jak si na to má člověk dávat pozor, aby nekupoval syntetický šunt, že jedině kůže! Ale úplně stejně je tu vyhraněný názor na (pravé) kožešiny, že to nikdy, že v současné době už jsou krásné napodobeniny, takže toto těm zvířátkům nikdy!

Jaké je v tom logika?

Skutečně upřímně se ptám na vysvětlení, proč kabelka/boty z pravé kůže (tedy ze zvířete) ano, ale kožich ne. Přitom když píšu kožich, tak nemyslím hned činčilu či polární lišku, ale třeba králíka…

 
Pavlena
778 příspěvků 08.11.12 12:28

@Wiolla Ano, upřednosťuji pravou kůži. Kvůli vzhledu, odolnosti, poddajnosti (v případě obuvi), vůni atd atd.
Stejně tak mi nepřijde divné vlastnit kožich (nikoliv šatnu plnou kožichů). Jsem velmi zimomřivá a o kožichu vážně uvažuji (ano, bude to spíš králík než norek). Možná zkusím zrestaurovat kožich po mámě.
Takže s Vámi souhlasím.

 
Curlygirl
1901 příspěvků 08.11.12 12:31

@Wiolla já jsem jedna z těch, které prosazují kůži. Na kožešiny tu ještě moc nepřišla řeč, ale pro mě osobně je to jednoznačné jako s tou kůží - když kožešiny, tak pravé.

 
skylor
159 příspěvků 08.11.12 12:39

Přidávám se k názoru, že je to s kabelkami z obojího druhu kůže kus od kusu.

Kožich bych si tedy pravý nikdy nepořídila, zvířata zažívají docela martirium, podívejte se někdy na reportáže na youtube (i ti králíci). Ve vedlejší dědině byla farma s polárními liškami a byla to nechutná sada. Takový kožich nikdy, to radši kvůli zahřátí investuju do kvalitního vlněného kabátu.

 
chinin
2788 příspěvků 08.11.12 13:02

@Sibyla @Curlygirl
Souhlasím s vámi. Pouze doplním svoji zkušenost s kabelkami z GL původem z Itálie - mám z GL jak kabelku z měkké kůže (hobobag), tak z hladké pevné kůže (spisovku), mám je cca dva až tři roky a nemám s nimi žádný problém = chovají se jako kabelky z „pravé“ kůže, tj. hobo získala lehkou patinu (v pozitivním smyslu) a spisovka vypadá úplně jako nová.

 
chinin
2788 příspěvků 08.11.12 13:09

@Wiolla
Už jsem zde v některé diskuzi psala, že mám i několik velmi kvalitních kabelek z „koženky“, které vypadají skvěle a z užitného hlediska s nimi nemám žádný problém. Je ale pravda, že jde o skutečně kvalitní kabelky, jejichž cena odpovídá ceně leckerých kožených kabelek.

Kožichy nenosím, ale nemám na ně vyhraněný názor. Obecně nemám ráda fejky a věci, které si hrají na něco, co nejsou, ať už jde o „mramorovou dlažbu“, plovoucí podlahu „z palubek“, „kočičí zlato“, „jakože koženou kabelku z PVC“, nebo umělý kožich", etc.

 
Chari
541 příspěvků 08.11.12 13:12

@Wiolla Kožichy nenosím, ale názor na ně mám celkem jasný. Pokud jde o kožich z králíka nebo beránka, kde se zvíře zužitkovalo na maso a ještě využilo na kožich - naprosto ok. Pokud jde o lišku, křečka (vážně se to dělalo:)) nebo cokoliv co se chová primárně na kožich a zbytek zahodí, je to podle mě zhýralost. Zabíjet něco jen kvůli módě mi připadá jako nesmysl.
Stejně tak to mám s kůží hovězí - ok, ale třeba had nebo krokodýl pro mě ne.
Určitě se najdou lidi, co jí hady nebo lišku, ale chtěla jsem vyjádřit svůj postoj k tomuhle průmyslu.

I z toho vycházím v postoji k genuine leather - pokud je dobře zpracovaná, tak tomu fandím.

 
DanielaS
4603 příspěvků 08.11.12 13:24

Ja jsem si to jeste zuzila na „kozich ano, ale ne novy“. Mam dva kralici po babicce a omlouvam si to tim, ze stejne ti kralici umreli, a zas by bylo neekologicke je dnes z etickych duvodu vyhodit, takze je nosim. A kozich zahreje nesrovnatelne vic nez vlneny kabat teda.

 
Wiolla
586 příspěvků 08.11.12 13:33

@Chari Mám to ve všech bodech do puntíku stejně jako Vy. ;-)

 
bertulka  08.11.12 13:38
@skylor píše:
Přidávám se k názoru, že je to s kabelkami z obojího druhu kůže kus od kusu.Kožich bych si tedy pravý nikdy nepořídila, zvířata zažívají docela martirium, podívejte se někdy na reportáže na youtube (i ti králíci). Ve vedlejší dědině byla farma s polárními liškami a byla to nechutná sada. Takový kožich nikdy, to radši kvůli zahřátí investuju do kvalitního vlněného kabátu.

Takže kožich ne a kožené boty či kabelku ano? ( To není myšleno ani ironicky, ani zle, jen se prostě ptám.)

 
Curlygirl
1901 příspěvků 08.11.12 13:40

Když už něco prožívají, tak asi _martyrium_!

@skylor píše:Kožich bych si tedy pravý nikdy nepořídila, zvířata zažívají docela martirium,
 
skylor
159 příspěvků 08.11.12 14:21

To bertulka (a upozorňuji předem, že je to subjektivní): Boty a kabelky se převážně dělají z hovězí nebo vepřové kůže. Je to vlastně odpad, zvíře nebylo zabito ani chováno pro kůži. Je chováno v určitých standardizovaných podmínkách, které jsou přísně sledovány. Každý kus dobytka i vepři dostávají přiděleny unikátní registrační značky a je monitorován jejich stav při porážce, která by se měla odehrát na jatkách (doma lze porážet pro osobní spotřebu, kdy se nesmí prodat ani deko). Porážku na jatkách kontroluje veterinář, který má povinnost každý kus obhlédnout kvůli „nemoci šílených krav“ a všímá si i stavu zvířat. Pokud má pocit, že zvíře bylo týráno, hlásí to (veterináři mají povětšinou zvířata rádi). Jasně, není to samospasitelné, ale člověk má aspoň nějakou jistotu. Firmy vykupující kůže berou kůže pouze z jatek nebo registrovaných chovů, už jen proto, že tyto instituce se ke kůži umějí chovat tak, aby pak byla vůbec použitelná - zkušenost mého kamaráda, který dělá nákupčího pro jednu v největších koželužen v Evropě. Btw, říká, že nejkvalitnější kůže (nez jizviček, bradavic apod.) je pak použita na výrobu sedaček, méně kvalitní a menší kůže jdou na boty a kabelky.

Kožichy se vyrábějí ze zvířat, které se uměle drží v nevyhovujících podmínkách proto, aby měla pěkné kožichy. Registraci nepodléhají, spousta chovů je nelegální a nehlídaná. Více citace: „Chovatelé, jejichž jediným kritériem je kvalita kožešiny a výsledný zisk tak nejenže omezují přirozenost zvířat, ale navíc je záměrně vystavují extrémním podmínkám, aby se produkce "zefektivnila“. Čím větší mráz, tím lepší kožešina. Proto jsou zvířata ponechávána ve vlhkých a chladných místnostech, v horších případech vystavována přímému mrazu bez možnosti úkrytu, výstavby pelíšku či hnízda. Nejvíce trpí nutrie, které mají tlapky potaženy tenkou blankou. Musí neustále přešlapovat, protože jim tlapky přimrzují k podlaze klecí. Podlahy klecí jsou z ocelových jemných mříží či pletiva, které se jim zařezává do tlapek a při usilovné snaze se podhrabat si lámou o drátěná oka drápky." Více zde: http://www.differentlife.cz/kozichy.htm

Takže asi tak. Pokud jím maso, asi bych byla pokrytec, kdybych hlásala, že maso ok a kožená kabelka fuj. Z kožešinových zvířat žádné nejím, ani králíky. Navíc žiju na místě, kde bývá nejčastěji max. -15 stupňů pod nulou, výjimečně jako minulou zimu -25, takže jsem ani nikdy nebyla vystavena pokušení si kožich pořídit.

Tento názor prosím berte jako vysloveně subjektivní, je to koneckonců diskuse, nikomu nic necpu, je mi opravdu jedno, jestli někdo kožich nosí nebo nenosí. Moje chuť někoho zarytě přesvědčovat odešla s pubertou.

To curlygirl - díky za upozornění!

 
Lola  08.11.12 17:19

Já jsem toho názoru, že by se mělo s maximální možnou péčí dbát na to, aby zvířata netrpěla ani při chovu, ani při porážení. Nevadilo by mi nosit kožich ze zvířete, které prožilo poklidný život bez stresu a bolesti, a následně bylo rychle a šetrně usmrceno. Tomu zvířeti je úplně jedno, co se s jeho kožichem děje po smrti, ale není mu jedno, jak se s ním zachází za jeho života.

Ano, je pravda, že podmínky života hospodářských zvířat jsou mnohdy otřesné v zájmu levnější výroby živočišných produktů. To je zvrácenost a je nutné proti tomu bojovat. Já jsem ochotná platit více za živočišné produkty pocházející ze zvířat, která byla chována v optimálních podmínkách, a proto s vyššími náklady.

 
rice
348 příspěvků 08.11.12 17:28

@Lola tomu zvířeti je samozřejmě jedno, co se stane s jeho kožichem po smrti, ale mě není jedno, že ho zabijou vlastně kvůli mě, protože já jsem spotřebitel, který zvyšuje poptávku. A ne jedno, ale třeba deset, dvanáct. A to mi za to asi fakt nestojí.

Řekla bych, že je nebzepčný odvolávat se na příšerný podmínky chovu, protože pak spousta lidí zapomene na pravý důvod - a to je morálka, ne to, že se k nim špatně chovají.

 
DanielaS
4603 příspěvků 08.11.12 17:35
@rice píše:
@Lola tomu zvířeti je samozřejmě jedno, co se stane s jeho kožichem po smrti, ale mě není jedno, že ho zabijou vlastně kvůli mě, protože já jsem spotřebitel, který zvyšuje poptávku. A ne jedno, ale třeba deset, dvanáct. A to mi za to asi fakt nestojí.

Dobre, a kdyz to zvire/zvirata zabili „kvuli“ nekomu jinemu a vy si koupite kozich z druhe (treti… ony dost vydrzi) ruky?

 
bertulka  08.11.12 20:07

@skylor ok, to beru a souhlasim. Ja mam stejne kozich umely -takove pekne paletko, ktere nosim na saty na ples. Nejak se na ten pravy take necitim.

 
Jetthro
1129 příspěvků 08.11.12 20:24

Ke kozichum - taky celkem nechapu smysl norkovych, liscich a podobnych kozichu. Jasne, ta srst se naomak asi bude lisit, ale zrovna dneska jsem koukala na kabat s limcem z kralika to bylo to tak jemnocky a hebky, ze jsem az neverila ze je to kralik, takze v tom to podle me taky az tolik neni..zbyva uz jen duvod „koukejte, ja mam norkovej kozich“. A pokud jde o celej kozich, tak hrat to bude vsechno asi taky stejne, ne? Takze souhlas s @Chari :) Navic zrovna do naseho podnebi je kozich fakt zbytecnej, staci vlnenej kabat a pripadne se pod nej navrstvit..

 
continuity
5851 příspěvků 08.11.12 20:30

@Jetthro kralik pelicha, i liska, ale treba norek ne

vim z doslechu, mam jenom letiteho kralika a podedeneho beranka.

jinak si myslim, ze v nasich podminkach je ten kozich hodne otazny, musi byt pod nulou, aby na to ani nepadala mlha - on tim docela trpi a pelicha jeste vice. a kolik je zas u nas dni s takovymi mrazy?

Stránka:  1 2 Další »
 Váš příspěvek

Dárek s nápadem z Dyzajn marketu zima

Zimní Dyzajn market čeká tentokrát hned několik poprvé. Poprvé se... Celý článek

Poslední článek:
Falešná těhule na nákupech v konfekci

Těžko se mluví o něčem, co si člověk ještě nezažil. Nechci se bát... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit