Jak moc "řešíte" složení kosmetiky?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
VenusInFurs  05.04.13 19:35
Jak moc "řešíte" složení kosmetiky?

V poslední době se začínám nějak blíž zajímat o to, co si to vlastně na sebe patláme… informací je všude hodně, řekla bych že až moc, bohužel jsou to informace z jednoho i druhého břehu a nějak se nemůžu mezi nimi pořád zorientovat a rozhodnout. Někde se dočtu, že kosmetika je plná jedů (silikony, parabeny, dokonce různé toxické sloučeniny), někde zas, že jsou to úplně neškodné věci, které pleti nijak neubližují.

K mojí nerozhodnosti přispívá hlavně fakt, že já osobně nemám se žádnou kosmetikou vyloženě problém. Vlasy si myju celý život silikonovými šampony a vypadají docela k světu. Používám krémy s obsahem ropných látek, silikonů, parabenů a dalších „svinstev“ a nikdy jsem neměla alergické reakce apod. Pleť sice nemám bezchybnou, ale s akné, černými tečkami a rozšířenými póry jsem měla problém i v době, kdy jsem nepoužívala vůbec nic. Snažím se teď používat toho minimum, hlavně co se týče dekorativní kosmetiky. Ale i tak mě někdy pochytí výčitky svědomí při pohledu na složení a vidím tam všechny ty věci…

Navíc mi přijde, že kdyby člověk chtěl používat jen produkty založené na přírodných surovinách, nemohl by používat téměř nic. I docela drahé značky obsahují tyhle chemické „hnusy“.

Co si o tom myslíte vy? Snažíte se vybírat produkty bez chemie, případně jak se vám to daří? Můžete kdyžtak přihodit i nějaké tipy. Zajímaly by mě hlavně třeba makeupy a pleťové krémy, jelikož to je věc, kterou necháváme na pokožce nejdéle, tudíž logicky bude mít největší vliv.

Stránka:  1 2 3 4 5 Další »

  Reakce:
 
Grossularia
3204 příspěvků 05.04.13 20:19

@VenusInFurs Řeším hodně, čtu a používám méně a méně. Make-up nepoužívám vůbec (jsem celoživotně spokojená se svou pletí).
Krémy už také ne, myšleno klasické dámské krémy. Používám buď čistou bílou vazelínu, nebo vitamínovou mast (vitamíny jsou tam proto, že brání oxidaci masti, takže vydrží dočasně i mimo lednici) - obé magistraliter z lékárny, není to pak konzervované. Musí to tedy být v lednici. Na celé tělo nepoužívám žádná mléka, ale dávám si do vody parafínovou Linolu.

A na obličej a ruce mimo domov používám dětský Bepanthen. Sice konzervovaný parabeny je, ale jinak je neparfémovaný a je dokonce jedlý.

Doma si klidně mažu ruce také sádlem, na ven ne, sežrali by mě psi :)

Deodorant a toaletní vodu momentálně z Yves Rocher, přišlo mi složení jakési nejpřijatelnější. Šampon dtto. A snažím se alespoň o náznak no-poo metody (viz. jiné vlákno).

Mýdlo na ruce jsem zatím nenašla ideální, používám dětské.

 
VenusInFurs  05.04.13 20:43

@Grossularia No právě vazelína je taky „chemie“. Myslím, že se jedná o směs uhlovodíků a je získávána z ropy. Ne že by v tom tedy automaticky měl být problém.

Problém vidím v nedostatku relevantních informací - třeba vědeckými výzkumy podložené fakty. Všude se vlastně dočtu jen tolik, že žádný výzkum škodlivost té a té látky nepotvrdil, tudíž není vlastně důvod k obavám. Ale co kdyby, že.

Na druhou stranu mě láká vyzkoušet nějaké Bio produkty a s konečnou platností se rozhodnout, jestli je to pro moji pleť tedy lepší nebo jsem prostě odolná vůči chemii…

Natrefila jsem na českou značku Bione cosmetics - máte někdo zkušenosti? Je docela levná a mají hodně produktů bez chemie.

 
Grossularia
3204 příspěvků 05.04.13 20:52

@VenusInFurs Chemie je vše kolem nás - vše je složeno z chemických látek.

Bio neříká o složení kosmetiky vůbec nic - pouze informuje, že její složky byly vyprodukovány za určitých zákonem definovaných podmínek. Je složená z chemických látek, jako cokoli jiného. A zpravidla látek stejných. Třeba poměrně legrační je tzv. „deokrystal bez chemie“ - protože koloval hoax, že deodoranty způsobují rakovinu prsu, protože obsahují soli hliníku (jejichž rakovinotvorné působení zatím žádná studie nepotvrdila, ale in vitro byla pozorována určitá pseudoestrogenní aktivita iontů hliníku), tak kdekdo začal používat „krystal“ - což je čistý kamenec, tedy čistá hlinitá sůl bez příměsí. Takže totéž, že. Jen o něco koncentrovanější.

Směs uhlovodíků je celé naše tělo. Jednoduché uhlovodíky ve vazelíně mi nikterak nevadí, nejsou toxické. Snažím se vyhýbat složitějším sloučeninám, třeba heterocyklům.

EDIT: škodlivost řady látek v kosmetice je dávno známá, ale nějak to nikomu nebrání ve výrobě ani v kupování. Nevím proč :) Třeba zmiňované parabeny jsou celkem jasně škodlivé, jednak coby alergeny, jednak u nich je ta pseudoestrogenní aktivita opravdu zřetelná (narozdíl od výše zmíněných iontů hliníku, kde je to zatím spíš nejasné). Ale pro krásu se trpělo odpradávna, viz. rozkapávání očí atropinem, malování stínů olovem…tak asi to většina lidí ráda odtrpí? ;)

Příspěvek upraven 05.04.13 v 20:57

 
LuisaLeelou  05.04.13 20:54

Ta Vaše terminologie mi nedává moc smyl… co přesně myslíte tím slovem chemie? A co je podle Vás bio? Já si jednou koupila bio šampón a málem mi po něm slezly vlasy..

Rozlišovat kosmetiku na čistě přírodní (bio) = dobrá versus kosmetiku obsahující synteticky vyráběné látky = škodlivá je nesmysl, protože i čistě přírodní látky mohou být škodlivé, to že něco vymačkáte z nějaké kytky, místo aby to prošlo laborkou ještě neznamená, že je to méně škodlivé, nebo dokonce přínosné… zkuste si na kůži natřít bolševník a uvidíte tu vyrážku, ale tak bolševník, když je to kytička, tak je asi bio, že jo???

Chápu, že nás ta mediální masáž k takovémuto zjednodušování často navádí, ale je to pohled naprosto zkreslený..

Osobně dávám přednost kvalitní kosmetice, kterou mi doporučí kosmetička přímo na míru a jestli je bio vůbec neřeším a jsem spokojená.

Příspěvek upraven 05.04.13 v 20:55

 
DonChichot  05.04.13 20:54

Řeším až od prvního ekzému. Zatím jsem docela v pohodě, je ale pravda, že žádné noname produkty nepoužívám. Tak asi proto.

 
VenusInFurs  05.04.13 21:00

Uznávám, že terminologie je ošemetná. Já jsem tohle donedávna neřešila a nechci to přehnaně začít řešit ani teď… zajímá mě, jak to vnímají ostatní. O bio produktech nemám žádné iluze, ale chtěla bych je zkusit „na vlastní kůži“ a pak se rozhodnu, co si o nich budu myslet. Odsuzovat předem je nechci, stejně tak úplně neodsuzuji „chemii“.

Na druhou stranu si uvědomuji, že se svou pletí docela spokojená nejsem a pokud by se mi podařilo zjistit, v čem to tkví, tak bych byla docela ráda. Třeba mi některé z těch látek opravdu dělají paseku a nevím o tom.

 
VenusInFurs  05.04.13 21:06
@LuisaLeelou píše:
Rozlišovat kosmetiku na čistě přírodní (bio) = dobrá versus kosmetiku obsahující synteticky vyráběné látky = škodlivá je **nesmysl, protože i čistě přírodní látky mohou být škodlivé, to že něco vymačkáte z nějaké kytky, místo aby to prošlo laborkou ještě neznamená, že je to méně škodlivé, nebo dokonce přínosné… zkuste si na kůži natřít bolševník a uvidíte tu vyrážku, ale tak bolševník, když je to kytička, tak je asi bio, že jo???

Ano, souhlasím. Tak třeba rozdělení látek na přírodní-syntetické by dávalo větší smysl? Opravdu nevím. Chci se jen dostat k podstatě problému a zjistit, cože je tedy pro pleť nejpřirozenější.

 
continuity
5851 příspěvků 05.04.13 21:06

@VenusInFurs ja mela hodne spatnou mastici se plet a jednou jsem kapla v lekarne na pani z Vichy, ktere delala takove testovani. a rekla mi, div se svet, ze ji mam dehydrovanou a ono fakt! jakmile jsem zacla pravidelne pouzivat hydratacni krem, najednou to bylo o hodne lepsi. nesvadela bych vsechno na parabeny.

vazelina je z ropy a ropa je prirodni produkt. alespon doted jsem byla v tom, ze vznika promenou uhlikatych organizmu ;)

 
VenusInFurs  05.04.13 21:09

@continuity Ano, že mastná pleť je ve skutečnosti suchá už jsem taky zjistila. V pubertě jsem používala hodně odmašťujících přípravků na akné a vůbec to nepomáhalo. Pak jsem taky nasadila hydratační krémy a zlepšilo se to.

 
bestia
2296 příspěvků 05.04.13 21:14

.

Příspěvek upraven 21.10.16 v 15:36

 
Grossularia
3204 příspěvků 05.04.13 21:16

@bestia Co jsou to sulance? Já znám jen šulánky a ty to asi nebudou :)

 
continuity
5851 příspěvků 05.04.13 21:18

Jo, sampony musim bezsilikonove, protoze silikonove mi delaly lupy. ale vlasy krasne.

 
bestia
2296 příspěvků 05.04.13 21:28

.

Příspěvek upraven 21.10.16 v 15:36

 
Grossularia
3204 příspěvků 05.04.13 21:30

@bestia Aha, něco jako cucky.:) Šulánky jsou bramborové šišky.

 
LuisaLeelou  05.04.13 21:41
@VenusInFurs píše:
Chci se jen dostat k podstatě problému a zjistit, cože je tedy pro pleť nejpřirozenější.

To je právě ten problém, pro pleť většiny lidí jsou nejpřirozenější vrásky, akné a „že vypadáme na svůj věk“… Ale o to myslím nikdo nestojí…

V podstatě jakékoli zásahy pro zkrášlení, nebo proti stárnutí jsou podle mě nepřirozené… je otázka, jak daleko je kdo ochotnej zajít, ja třeba vím, že bych si nikdy nenechala udělat botox (ačkoli, kdo ví, co budu říkat za deset let)…Jde mi o to, že co člověk je nebo není ochoten udělat pro to, aby vypadal lépe, není otázka přirozenosti, ale individuálního pocitu…

 
bestia
2296 příspěvků 05.04.13 21:43

.

Příspěvek upraven 21.10.16 v 15:35

 
continuity
5851 příspěvků 05.04.13 21:46

@bestia sulanky su nase sulance - bramborove sisky su to iste, vari sa to zo zemiakoveho cesta vo vode.

 
bestia
2296 příspěvků 05.04.13 21:54

.

Příspěvek upraven 21.10.16 v 15:35

 
VenusInFurs  05.04.13 21:56

@LuisaLeelou Hmm, no zatím to asi nemohu posoudit, protože vrásky se mě netýkají. Akné sice jo, ale už jen okrajově, tudíž bych asi přežila, kdyby neexistovala dekorativní kosmetika. Jenže existuje a pak to s sebou nese taky tu masáž okolí - že ukazovat pupínky a nedokonalosti je něco hrozného a člověku s nedokonalou pletí to dost snižuje sebevědomí.

Osobně se děsím, když vidím na holkách ty „omítky“, nebo kolik produktů jsou schopné používat pravidelně - nemám to ničím podložené, ale prostě mám z toho dojem, že ta pleť musí neskutečně trpět.

 
LuisaLeelou  05.04.13 22:04

@VenusInFurs Já žiju v Praze a makeup je pro mě nejen dekorativní záležitostí, ale i ochranou před zimou, sluncem, prachem, atd… radši si večer vymývám z obličeje makeup, než smog… doporučila mi to i kosmetička… Faktem ale je, že než jsem našla makeup, který by nedělal tu omítku, dobře kryl a přitom nebylo na první pohled patrné, že ho mám, trvalo roky, většina chlapů v mém okolí, si myslí, že makeup nenosím, ženy tuší a váhají… ale teď mi ho přestali vyrábět :(

 
Martini90
159 příspěvků 05.04.13 22:05

Na složení kosmetiky koukám, ale spíše jen protože vím, že na některé konkrétní látky jsem přecitlivělá a reaguji na ně otokem, vyrážkou a svěděním.
Ale jinak používám to, co je mi příjemné a vyhovuje mi. Ač teda poslední dobou jsem se pustila do nějakého toho experimentování s výrobky LUSH a zatím jsem velmi spokojená, takže časem možná skončím u toho…

 
VenusInFurs  05.04.13 22:10

@LuisaLeelou Hledání vhodného makeupu - neverending story. Mně přijde, že mi vždy nějaký vyhovuje jen jistou dobu, pak musím zkoušet a hledat zas odznovu… Momentálně mi vyhovují korejské BB krémy, kdoví jak dlouho mi to vydrží.

 
Olinka
2582 příspěvků 05.04.13 22:11

@Grossularia „Používám buď čistou bílou vazelínu, nebo vitamínovou mast (vitamíny jsou tam proto, že brání oxidaci masti, takže vydrží dočasně i mimo lednici) – obé magistraliter z lékárny, není to pak konzervované. Musí to tedy být v lednici.“

Hahaha, to byste mě pobavila. Krémy a masti v lékárně se vyrábí z masťových základů, které jsou úplně stejně chemické, jako ty, co koupíte v drogerii. Parabeny included. Tím neříkám, že jsou špatné, ale pokud je používáte z důvodu, že nejsou konzervované, pak důvod není…
Nejlepší je klasické vepřové sádlo, složením se nejvíce podobá lidskému tuku, bohužel to pak dost mastí… Nebo klasika olej na mokrou pokožku.
Ta vazelína, to taky není bůhvíjaké terno, je to ropný produkt a absolutně nechápu, proč je u tolika lidí populární, já ho beru buď jako pomůcku do dílny, nebo na mazání psovi na packy v zimě, kdy právě zabrání proniknutí solí z chodníků do kůže…
Obecně tu chemii moc neřeším, teď jsem začala používat šampon a kondicionér bez silikonů, ale nevidím nějaký rapidní rozdíl oproti předchozí péči. Spíš je podle mě důležité krmit to tělo správně zevnitř - dostatek vitamínů, stopových prvků, vody a spánku.

 
gudrun  05.04.13 22:28

Bambucke maslo, lush, 100 vodu s ruzi, a prirodni serum ( ted jsem na to najela a jsem spokojena. Vrasky resi botox vyplne a chemicky peeling. Dekorativni kosmetiku pouze tu co je kvalitni. Dostatek spanku, zdrave jist, a hone pit atd

Stránka:  1 2 3 4 5 Další »
 Váš příspěvek

Kurz základů práce s kůží.

Kdybyste nevěděli, co se zítřejším dlouhým zimním večerem, přijďte... Celý článek

Poslední článek:
Jak mě mrazilo při předvánočním nákupu bot

Letos do Vánoc zřejmě zrmznu. Nepovedlo se mi v řetězcích sehnat... Celý článek

Novinky e-mailem

Pekelné články Vám doručíme ještě zatepla.

Přihlásit